Ҳужжат рақами
572
Орган
Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси
Имзоланган сана
17.09.2021
Кучга кириш санаси
17.09.2021
Қўшимча ахборот
Улашиш
Ёпиш
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekistonning yangi taraqqiyot davrida ta’lim-tarbiya va ilm-fan sohalarini rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2020-yil 6-noyabrdagi PF-6108-son hamda “2017 — 2021-yillarda O‘zbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yo‘nalishi bo‘yicha Harakatlar strategiyasini “Yoshlarni qo‘llab-quvvatlash va aholi salomatligini mustahkamlash yili”da amalga oshirishga oid davlat dasturi to‘g‘risida” 2021-yil 3-fevraldagi PF-6155-son farmonlarida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlash, shuningdek, maktabgacha, umumiy o‘rta, o‘rta maxsus, professional va maktabdan tashqari ta’lim tashkilotlari pedagog kadrlarini attestatsiyadan o‘tkazish tartibini yanada takomillashtirish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
1. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekistonning yangi taraqqiyot davrida ta’lim-tarbiya va ilm-fan sohalarini rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2020-yil 6-noyabrdagi PF-6108-son Farmoni 4-bandiga hamda 2021-yil 3-fevraldagi PF-6155-son Farmoni bilan tasdiqlangan 2017 — 2021-yillarda O‘zbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yo‘nalishi bo‘yicha Harakatlar strategiyasini “Yoshlarni qo‘llab-quvvatlash va aholi salomatligini mustahkamlash yili”da amalga oshirishga oid davlat dasturining 228-bandiga muvofiq 2022-yil 1-yanvardan boshlab pedagog xodimlarga malaka toifasini berishning yangi tizimi joriy qilinayotganligi ma’lumot uchun qabul qilinsin.
9. O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining 2-ilovaga muvofiq ayrim qarorlari o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblansin.
Oldingi tahrirga qarang.
(1-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2021-yil 22-noyabrdagi 705-sonli qaroriga asosan xatboshi bilan to‘ldirilgan — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.11.2021-y., 09/21/705/1082-son)
mazkur Nizomning 8 va 9-bandlarida ko‘rsatilgan pedagog kadrlar, ularga malaka toifasi to‘g‘ridan to‘g‘ri berilgan yoki bir pog‘ona oshirilgan vaqtdan boshlab keyingi besh yil davomida;
32. Mazkur Nizomning 8 — 10-bandlarida ko‘rsatilgan pedagog kadrlar har yili 1-yanvardan 31-dekabrga qadar to‘g‘ridan to‘g‘ri attestatsiyadan o‘tkazilmasdan malaka toifasi (lavozim) sertifikatini olish uchun bevosita davlat xizmatlari markazlari orqali yoki Yagona interaktiv davlat xizmatlari portali yoxud Ta’lim inspeksiyasining rasmiy veb-saytida ro‘yxatdan o‘tgan holda murojaat qiladilar.
Mazkur Nizomning 8 — 10-bandlarida ko‘rsatilgan pedagog kadrlarga to‘g‘ridan to‘g‘ri attestatsiyadan o‘tkazmasdan malaka toifasi (lavozim) sertifikatini berish bo‘yicha davlat xizmatini ko‘rsatganlik uchun yig‘im undirilmaydi.
Bevosita davlat xizmatlari markazlariga murojaat qilinganda mazkur Nizomning 8 — 10-bandlarida ko‘rsatilgan pedagog kadr nomidan davlat xizmatlari markazi xodimi, Yagona interaktiv davlat xizmatlari portali yoki Ta’lim inspeksiyasining rasmiy veb-sayti orqali murojaat qilinganda esa pedagog kadrning o‘zi mustaqil ravishda ushbu Nizomga 3-ilovaga muvofiq so‘rovnomani elektron tarzda to‘ldiradi.
Ta’lim inspeksiyasi tomonidan mazkur Nizomning 8 — 10-bandlarida ko‘rsatilgan pedagog kadrning to‘g‘ridan to‘g‘ri attestatsiyadan o‘tkazilmasdan malaka toifasi (lavozim) sertifikatini olish bo‘yicha so‘rovnomasi 10 kun muddatda ko‘rib chiqiladi va ijobiy qaror qabul qilinganda ularga mazkur Nizomga 4-ilovaga muvofiq QR-kod qo‘yilgan elektron shakldagi sertifikat beriladi.
Manfaatdor vazirliklar va idoralar pedagog kadrlarning pedagogik mahorati va psixologik tayyorgarligini mazkur Nizomga 5-ilovaga muvofiq baholash mezonlari asosida o‘rganish va baholash uchun o‘zining tizimidagi muassasalarni yoki mazkur faoliyatni amalga oshirishga ixtisoslashgan boshqa tashkilotlarni, shuningdek mahalliy va xorijiy mutaxassislarni jalb qilishlari mumkin.
Pedagog kadrlarning pedagogik mahorati va psixologik tayyorgarligini baholash natijalari ushbu Nizomga 6-ilovaga muvofiq shakldagi ma’lumotnomaga kiritilib, ta’lim tashkiloti rahbarining imzosi va muhri bilan tasdiqlangan holda Ta’lim inspeksiyasiga topshirish uchun pedagog kadrlarga taqdim etiladi.

Bosqichlar

Ijrochilar

Tadbirlar

Muddatlar


1-bosqich

Ta’lim tashkilotlari

Pedagog kadrlarni attestatsiyadan o‘tkazish tartibi bilan tanishtirish, pedagog kadrlarning pedagogik mahorati va psixologik tayyorgarligini baholash hamda baholash natijalari yuzasidan ma’lumotnomani ularga taqdim etish.

Har yili noyabr — fevral va iyun — sentyabr oylarida

Ta’lim inspeksiyasi, manfaatdor vazirliklar va idoralar

Madaniyat va san’at, jismoniy tarbiya va sportga ixtisoslashtirilgan ta’lim tashkilotlari pedagog kadrlari, shuningdek, ta’lim tashkilotlari jismoniy tarbiya fani o‘qituvchilari uchun ijodiy, nazariy
va amaliy sinovlarni o‘tkazadigan ishchi guruhlar tarkibini tasdiqlash.

Har yili 1-fevral va 1-sentabrga qadar


2-bosqich

Pedagog kadrlar, davlat xizmatlari markazlari, Ta’lim inspeksiyasi

Attestatsiyadan o‘tish uchun pedagog kadrlar tomonidan davlat xizmatlari markazlari yoki Yagona interaktiv davlat xizmatlari portali yoxud Ta’lim inspeksiyasi rasmiy veb-sayti orqali hujjat topshirish.

Har yili yanvar-fevral va avgust-sentyabr oylarida

Ta’lim inspeksiyasi

Pedagog kadrlarning o‘quv fani bo‘yicha malaka va ko‘nikmalarini baholash uchun test sinovlaridan o‘tkazish.

Har yili mart — may, oktyabr-noyabr oylarida

Ta’lim inspeksiyasi, manfaatdor vazirliklar va idoralar

Madaniyat va san’at, jismoniy tarbiya va sportga ixtisoslashtirilgan ta’lim tashkilotlari pedagog kadrlari, shuningdek, ta’lim tashkilotlari jismoniy tarbiya fani o‘qituvchilari uchun ijodiy, nazariy
va amaliy sinovlarni o‘tkazish va baholash.

Har yili mart — may, oktyabr-noyabr oylarida


3-bosqich

Ta’lim inspeksiyasi

Amaldagi malaka toifasi (lavozimi) saqlangan va oshirilgan pedagog kadrlarning ro‘yxatini tasdiqlash hamda elektron shakldagi sertifikatlarni Ta’lim inspeksiyasining rasmiy veb-sayti orqali onlayn generatsiya qilish.

Har yili iyun va dekabr oylarida

Moliya vazirligi

Yangidan tasdiqlangan malaka toifalari yoki lavozimlarga asosan pedagog kadrlarning oylik ish haqlarini qayta hisob-kitob qilish.

Har yili 1-iyulga va 1-yanvarga qadar


4-bosqich

Apellatsiya komissiyasi

Attestatsiya natijalaridan norozi bo‘lgan pedagog kadrlarning murojaatlarini ko‘rib chiqish.

Murojaat qilingan paytdan boshlab 10 kunda

Apellatsiya komissiyasi

Apellatsiya komissiyasi qarori nusxasini murojaat etuvchi pedagog kadrga taqdim etish.

Komissiya qarori chiqqan paytdan boshlab 5 kunda

T/r

Baholash obyekti

Ball

I. Maktabgacha, umumiy o‘rta, o‘rta maxsus, professional va maktabdan tashqari ta’lim tashkilotlari pedagog kadrlarining pedagogik mahoratini baholash mezonlari

1-bob. Maktabgacha ta’lim tashkilotlari pedagog kadrlarining pedagogik mahoratini baholash mezonlari

a)

ochiq mashg‘ulotlar (darslar) o‘tganligi uchun:

3 ball

ikki marta ochiq mashg‘ulot (d�rs) o‘tilganda (o‘quv yili davomida)

3 ball

bir marta ochiq mashg‘ulot (dars) o‘tilganda (o‘quv yili davomida)

2 ball

b)

ilk va maktabgacha yoshdagi bolalar rivojlanishiga qo‘yiladigan davlat talablarining tarbiyalanuvchilar tomonidan bajarilishi uchun (umumiy tipdagi maktabgacha ta’lim tashkilotlari pedagog kadrlari uchun):

3 ball

to‘liq bajarilganligi uchun

3 ball

qisman bajarilganligi uchun

2 ball

tarbiyalanuvchilar uchun korreksion (rivojlantiruvchi) materiallar yaratgan, metodik tavsiyalar, mualliflik va variativ dasturlar ishlab chiqqanligi uchun (ko‘p tarmoqli ixtisoslashtirilgan va qo‘shma tipdagi davlat maktabgacha ta’lim tashkilotlari pedagog kadrlari uchun):

3 ball

tarbiyalanuvchilar uchun korreksion (rivojlantiruvchi) materiallar yaratgan, metodik tavsiyalar, mualliflik va variativ dasturlar ishlab chiqqan bo‘lsa

3 ball

mashg‘ulot (dars) o‘tish uchun ko‘rgazmali va tarqatma materiallar, metodik tavsiyalar ishlab chiqqan bo‘lsa

2 ball

mashg‘ulot (dars) o‘tish uchun ko‘rgazmali materiallar ishlab chiqqan bo‘lsa

1 ball

v)

maktabgacha ta’lim-tarbiya berish vositalari, shakllari va axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan ta’lim-tarbiya berish jarayonida foydalanganligi uchun

3 ball

maktabgacha ta’lim-tarbiya berish vositalari, shakllari va axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan ta’lim-tarbiya berish jarayonida foydalanganligi uchun

3 ball

maktabgacha ta’lim-tarbiya berish vositalari va shakllaridan mashg‘ulotlar jarayonida foydalanganligi uchun

2-ball

g)

o‘quv seminarlari yoki metodik birlashmalarda metodik ishlanmalari bilan ishtirok etganligi uchun:

3 ball

respublika miqyosida

3 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida

2 ball

tuman (shahar) miqyosida

1 ball

d)

pedagog kadrlarning ko‘rik-tanlovlar va turli musobaqalarda erishgan yutuqlari uchun:

3 ball

xalqaro va respublika miqyosida

3 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida

2 ball

tuman (shahar) miqyosida

1 ball

Jami

15 ball

2-bob. Umumiy o‘rta ta’lim tashkilotlari pedagog kadrlarining pedagogik mahoratini baholash mezonlari

a)

ochiq dars o‘tganligi uchun (har o‘quv yilida):

3 ball

uch marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa

3 ball

ikki marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa

2 ball

bir marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa

1 ball

b)

o‘quvchilarning o‘quv fanidan reyting ko‘rsatkichlari uchun (sinf jurnallari asosida)

3 ball

86 — 100 foiz

3 ball

71 — 85 foiz

2 ball

55 — 70 foiz

1 ball

v)

ta’lim berish vositalari, shakllari va axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan dars jarayonida foydalanganligi uchun

3 ball

ta’lim berish vositalari, shakllari va axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan dars jarayonida foydalanganligi uchun

3 ball

ta’lim berish vositalari va shakllaridan dars jarayonida foydalanganligi uchun

2 ball

g)

pedagog kadrlarning o‘quv seminarlari yoki metodik birlashmalarda metodik ishlanmalar bilan ishtirok etganligi uchun (umumiy tipdagi umumiy o‘rta ta’lim muassasalari pedagog kadrlari uchun):

3 ball

xalqaro va respublika miqyosida

3 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida

2 ball

tuman (shahar) miqyosida

1 ball

ta’lim oluvchilarni korreksion rivojlantiruvchi metodik tavsiyalar va mualliflik dasturlari materiallari yaratganligi uchun (jismoniy, aqliy, sensor (sezgi) yoki ruhiy nuqsonlari bo‘lgan bolalar uchun ixtisoslashtirilgan umumiy o‘rta ta’lim muassasalari pedagog kadrlari uchun):

3 ball

ta’lim oluvchilarni tayyorlash uchun rivojlantiruvchi (korreksion) materiallar yaratgan, metodik tavsiyalar va mualliflik dasturlari ishlab chiqqan bo‘lsa

3 ball

dars (mashg‘ulot) o‘tish uchun ko‘rgazmali va tarqatma materiallar, metodik tavsiyalar ishlab chiqqan bo‘lsa

2 ball

dars (mashg‘ulot) o‘tish uchun ko‘rgazmali materiallar yaratgan bo‘lsa

1 ball

d)

pedagog kadrlarning professional tanlovlarda ishtirok etganligi uchun:

3 ball

xalqaro va respublika miqyosida

3 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida

2 ball

tuman (shahar) miqyosida

1 ball

Jami

15 ball

3-bob. “Barkamol avlod” bolalar markazlari pedagog kadrlarining pedagogik mahoratini baholash mezonlari

a)

ochiq mashg‘ulotlar (darslar) o‘tganligi uchun (har o‘quv yilida):

3 ball

ikki marta

3 ball

bir marta

2 ball

b)

to‘garak a’zolarining davlat talablarini o‘zlashtirish reyting ko‘rsatkichlari uchun:

3 ball

86 — 100 % foiz

3 ball

71 — 85 % foiz

2 ball

55 — 70 % foiz

1 ball

v)

to‘garak faoliyatini rivojlantirishga qaratilgan o‘quv-metodik qo‘llanmalar va metodik tavsiyalar ishlab chiqqanligi uchun

3 ball

to‘garak faoliyatini rivojlantirishga qaratilgan o‘quv metodik qo‘llanmalar va metodik tavsiyalar ishlab chiqqanligi uchun

3 ball

to‘garak faoliyatini rivojlantirishga qaratilgan metodik tavsiyalar ishlab chiqqanligi uchun

2 ball

g)

ta’lim berish vositalari, shakllari va axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan dars jarayonida foydalanganligi uchun

3 ball

ta’lim berish vositalari va shakllari va axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan dars jarayonida foydalanganligi uchun

3 ball

ta’lim berish vositalari va shakllaridan dars jarayonida foydalanganligi uchun

2 ball

d)

pedagog kadrlarning professional tanlovlarda ishtirok etganligi uchun:

3 ball

xalqaro va respublika miqyosida

3 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida

2 ball

Jami

15 ball

4-bob. Sport turlari bo‘yicha ixtisoslashtirilgan maktab-internatlar, olimpiya zaxiralari kollejlari hamda bolalar-o‘smirlar sport maktablari pedagog kadrlarining pedagogik mahoratini baholash mezonlari

a)

ochiq dars mashg‘ulotlari o‘tganligi uchun (har o‘quv yilida):

3 ball

ikki marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa

3 ball

bir marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa

2 ball

b)

ta’lim oluvchilarning o‘quv fanidan reyting ko‘rsatkichlari hamda sport turlari bo‘yicha to‘garaklarga jalb etilganligi uchun (sinf jurnallari asosida):

3 ball

86 — 100 foiz

3 ball

71 — 85 foiz

2 ball

55 — 70 foiz

1 ball

v)

ta’lim faoliyatini rivojlantirishga qaratilgan o‘quv-metodik qo‘llanmalar va metodik tavsiyalar ishlab chiqqanligi uchun

3 ball

ta’lim faoliyatini rivojlantirishga qaratilgan o‘quv-metodik qo‘llanmalar va metodik tavsiyalar ishlab chiqqanligi uchun

3 ball

ta’lim faoliyatini rivojlantirishga qaratilgan metodik tavsiyalar ishlab chiqqanligi uchun

2 ball

g)

ta’lim berish vositalari, shakllari va axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan dars mashg‘ulotlari va sport seksiya mashg‘ulotlarini o‘tish jarayonida qo‘llay olsa

3 ball

ta’lim berish vositalari, shakllari va axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan dars mashg‘ulotlari va sport seksiya mashg‘ulotlarini o‘tish jarayonida qo‘lla� olsa

3 ball

ta’lim berish vositalari va shakllaridan dars mashg‘ulotlari va sport seksiyasi mashg‘ulotlarini o‘tish jarayonida qo‘llay olsa

2 ball

d)

pedagog kadrlarning professional tanlovlarda ishtirok etganligi uchun:

3 ball

xalqaro va respublika miqyosida

3 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida

2 ball

tuman (shahar) miqyosida

1 ball

Jami

15 ball

5-bob. Bolalar musiqa va san’at maktablari, ixtisoslashtirilgan san’at va madaniyat maktablari hamda maktab-internatlar pedagog kadrlarining pedagogik mahoratini baholash mezonlari

a)

ochiq (mahorat) dars mashg‘ulotlari o‘tganlik uchun (har o‘quv yilida):

3 ball

uch marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa

3 ball

ikki marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa

2 ball

bir marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa

1 ball

b)

ta’lim oluvchilarning o‘quv fanidan reyting ko‘rsatkichlari uchun (o‘quvchilarning shaxsiy ish rejalari asosida):

3 ball

86 — 100 foiz

3 ball

71 — 85 foiz

2 ball

55 — 70 foiz

1 ball

v)

ta’lim berish vositalari, shakllari va axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan dars jarayonida foydalanganligi uchun

3 ball

ta’lim berish vositalari, shakllari va axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan dars jarayonida foydalanganligi uchun

3 ball

ta’lim berish vositalari va shakllaridan dars jarayonida foydalanganligi uchun

2 ball

g)

pedagog kadrlarning ko‘rik-tanlovlar va turli musobaqalarda erishgan yutuqlari hamda pedagog kadrning ijodiy faoliyatiga doir tanlov va ko‘rgazmalarda ishtirok etganligi uchun:

3 ball

sovrinli o‘rinni olganligi uchun

3 ball

ishtirok etganligi uchun

2 ball

d)

pedagog kadrlarning o‘quv seminarlari yoki metodik birlashmalarda metodik ishlanmalari bilan ishtirok etganligi uchun:

3 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida

3 ball

tuman (shahar) miqyosida

2 ball

muassasa miqyosida

1 ball

Jami

15 ball

6-bob. O‘rta maxsus va professional ta’lim tashkilotlari pedagog kadrlarining pedagogik mahoratini baholash mezonlari

a)

ochiq darslar o‘tganligi uchun (muntazam ravishda):

3 ball

uch marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa (har o‘quv yili davomida)

3 ball

ikki marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa (har o‘quv yili davomida)

2 ball

bir marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa (har o‘quv yili davomida)

1 ball

b)

o‘quvchilarning o‘quv fanidan reyting ko‘rsatkichlari uchun (sinf jurnallari asosida)

3 ball

86 — 100 foiz

3 ball

71 — 85 foiz

2 ball

55 — 70 foiz

1 ball

v)

ta’lim berish vositalari, shakllari va axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan dars jarayonida foydalanganligi uchun

3 ball

ta’lim berish vositalari, shakllari va axborot-kommunikatsiya texnologiyal�ridan dars jarayonida foydalanganligi uchun

3 ball

ta’lim berish vositalari va shakllaridan dars jarayonida foydalanganligi uchun

2 ball

g)

o‘quv qo‘llanmasi, namunaviy dastur yozishda qatnashganlik, ilmiy maqolalar va boshqa ilmiy yutuqlar uchun:

3 ball

o‘quv qo‘llanmalar va namunaviy dasturlar yozishda qatnashganligi

3 ball

o‘quv qo‘llanmasi yozishda qatnashganligi

2 ball

ilmiy maqolalar va boshqa ilmiy yutuqlarga erishganligi

1 ball

d)

pedagog kadrlarning turli kasbiy ko‘rik-tanlovlar va musobaqalarda erishgan yutuqlari uchun:

3 ball

xalqaro va respublika miqyosida

3 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida

2 ball

tuman (shahar) miqyosida

1 ball

Jami

15 ball

II. Maktabgacha, umumiy o‘rta, o‘rta maxsus, professional va maktabdan tashqari ta’lim tashkilotlari pedagog kadrlarining psixologik tayyorgarligini baholash mezonlari

Darslarning (mashg‘ulotlarning) psixologik tahlillari natijalari ijobiy bo‘lsa, ta’lim oluvchilar (tarbiyalanuvchilar) va ularning ota-onalari (o‘rnini bosuvchi shaxslar) tomonidan pedagog kadrning faoliyati yuzasidan shikoyatlar bo‘lmasa

5 ball

Darslarning (mashg‘ulotlarning) psixologik tahlillari natijalari ijobiy bo‘lsa, ta’lim oluvchilar (tarbiyalanuvchilar) va ularning ota-onalari (o‘rnini bosuvchi shaxslar) tomonidan pedagog kadrning faoliyati yuzasidan bitta shikoyat bo‘lsa

3 ball

Darslarning (mashg‘ulotlarning) psixologik tahlillari natijalari ijobiy bo‘lsa, ta’lim oluvchilar (tarbiyalanuvchilar) va ularning ota-onalari (o‘rnini bosuvchi shaxslar) tomonidan pedagog kadrning faoliyati yuzasidan bittadan ortiq shikoyat bo‘lsa

1 ball

Darslarning (mashg‘ulotlarning) psixologik tahlillari natijalari ijobiy bo‘lmasa, ta’lim oluvchilar (tarbiyalanuvchilar) va ularning ota-onalari (o‘rnini bosuvchi shaxslar) tomonidan pedagog kadrning faoliyati yuzasidan bittadan ortiq shikoyat bo‘lsa

0 ball

Jami

5 ball

T/r

Baholash obyekti

Ball

I. Nazariy (og‘zaki va yozma) sinovlarni baholash mezonlari

Attestatsiyadan o‘tuvchining savolga bergan javobi uchun:

20 ball

1.

tahlil qila oladi, mazmun-mohiyatini tushunadi va ochib bera oladi, javobni mantiqiy ketma-ketlikda izchil ifodalaydi, ishonchli dalillar yoki normativ-huquqiy hujjatlarga murojaat qila oladi, misollar va manbalar bilan asoslantira oladi, nomzod to‘g‘ri xulosa va qaror qabul qiladi, ijodiy fikrlay oladi, mustaqil mushohada yuritadi, amalda qo‘llay oladi, mohiyatini tushunadi, biladi va aytib beradi deb hisoblansa

20 ball

2.

mazmun-mohiyatini tushunadi va ochib bera oladi, javobni mantiqiy ketma-ketlikda izchil ifodalaydi, ishonchli dalillar yoki normativ-huquqiy hujjatlarga murojaat qila oladi, misollar va manbalar bilan asoslantira oladi, nomzod to‘g‘ri xulosa va qaror qabul qiladi, ijodiy fikrlay oladi, mustaqil mushohada yuritadi, amalda qo‘llay oladi, mohiyatini tushunadi, biladi va aytib beradi deb hisoblansa

18 ball

3.

ishonchli dalillar yoki normativ-huquqiy hujjatlarga murojaat qila oladi, misollar va manbalar bilan asoslantira oladi, nomzod to‘g‘ri xulosa va qaror qabul qiladi, ijodiy fikrlay oladi, mustaqil mushohada yuritadi, amalda qo‘llay oladi, mohiyatini tushunadi, biladi va aytib beradi deb hisoblansa

16 ball

4.

misollar va manbalar bilan asoslantira oladi, nomzod to‘g‘ri xulosa va qaror qabul qiladi, ijodiy fikrlay oladi, mustaqil mushohada yuritadi, amalda qo‘llay oladi, mohiyatini tushunadi, biladi va aytib beradi deb hisoblansa

14 ball

5.

nomzod to‘g‘ri xulosa va qaror qabul qiladi, ijodiy fikrlay oladi, mustaqil mushohada yuritadi, amalda qo‘llay oladi, mohiyatini tushunadi, biladi va aytib beradi deb hisoblansa

12 ball

6.

ijodiy fikrlay oladi, mustaqil mushohada yuritadi, amalda qo‘llay oladi, mohiyatini tushunadi, biladi va aytib beradi deb hisoblansa

10 ball

7.

mustaqil mushohada yuritadi, amalda qo‘llay oladi, mohiyatini tushunadi, biladi, aytib beradi va tasavvurga ega deb hisoblansa

8 ball

8.

mohiyatini tushunadi, biladi, aytib beradi va tasavvurga ega deb hisoblansa

6 ball

9.

mohiyatini qisman tushunadi, biladi, aytib beradi va tasavvurga ega deb hisoblansa

4 ball

10.

bilmaydi, aytib bera olmaydi va tasavvurga qisman ega deb hisoblansa

2 ball

11.

bilmaydi, aytib bera olmaydi va tasavvurga ega emas deb hisoblansa

0 ball

II. Ijodiy sinovlarni baholash mezonlari

Attestatsiyadan o‘tuvchining berilgan topshiriqni qay darajada bajarganligiga ko‘ra:

20 ball

An’anaviy ijrochilik (sozandalik)

1.

ijro qiladigan asar yoki kuyni tahlil qila oladi, asar yoki kuyning bastakori haqida ma’lumot bera oladi, mashq va misollar bilan cholg‘usida ijro qila oladi, o‘zbek xalq kuylaridan, bastakorlar ijodidan, “Shashmaqom”ning “Mushkulot” qismidan tasnif, tarje’, gardun va muxammaslardan birini, Farg‘ona-Toshkent maqom yo‘llaridagi turkum asarlardan birini, vohalarga xos mumtoz kuylardan cholg‘usida ijro qila oladi, asar yoki kuyning doira usulini biladi, amalda asar yoki kuyni cholg‘usida ijro qila oladi deb hisoblansa

20 ball

2.

asar yoki kuyning bastakori haqida ma’lumot bera oladi, mashq va misollar bilan cholg‘usida ijro qila oladi, o‘zbek xalq kuylaridan, bastakorlar ijodidan, “Shashmaqom”ning “Mushkulot” qismidan tasnif, tarje’, gardun va muxammaslardan birini, Farg‘ona-Toshkent maqom yo‘llaridagi turkum asarlardan birini, vohalarga xos mumtoz kuylardan cholg‘usida ijro qila oladi, asar yoki kuyning doira usulini biladi, amalda asar yoki kuyni cholg‘usida ijro qila oladi deb hisoblansa

18 ball

3.

mashq va misollar bilan cholg‘usida ijro qila oladi, o‘zbek xalq kuylaridan, bastakorlar ijodidan, “Shashmaqom”ning “Mushkulot” qismidan tasnif, tarje’, gardun va muxammaslardan birini, Farg‘ona-Toshkent maqom yo‘llaridagi turkum asarlardan birini, vohalarga xos mumtoz kuylardan cholg‘usida ijro qila oladi, asar yoki kuyning doira usulini biladi, amalda asar yoki kuyni cholg‘usida ijro qila oladi deb hisoblansa

16 ball

4.

o‘zbek xalq kuylaridan, bastakorlar ijodidan, “Shashmaqom”ning “Mushkulot” qismidan tasnif, tarje’, gardun va muxammaslardan birini, Farg‘ona-Toshkent maqom yo‘llaridagi turkum asarlardan birini, vohalarga xos mumtoz kuylardan cholg‘usida ijro qila oladi, asar yoki kuyning doira usulini biladi, amalda asar yoki kuyni cholg‘usida ijro qila oladi deb hisoblansa

14 ball

5.

“Shashmaqom”ning “Mushkulot” qismidan tasnif, tarje’, gardun va muxammaslardan birini, Farg‘ona-Toshkent maqom yo‘llaridagi turkum asarlardan birini, vohalarga xos mumtoz kuylardan cholg‘usida ijro qila oladi, asar yoki kuyning doira usulini biladi, amalda asar yoki kuyni cholg‘usida ijro qila oladi deb hisoblansa

12 ball

6.

Farg‘ona-Toshkent maqom yo‘llaridagi turkum asarlardan birini, vohalarga xos mumtoz kuylardan cholg‘usida ijro qila oladi, asar yoki kuyning doira usulini biladi, amalda asar yoki kuyni cholg‘usida ijro qila oladi deb hisoblansa

10 ball

7.

vohalarga xos mumtoz kuylardan cholg‘usida ijro qila oladi, asar yoki kuyning doira usulini biladi, amalda asar yoki kuyni cholg‘usida ijro qila oladi deb hisoblansa

8 ball

8.

asar yoki kuyning doira usulini biladi, amalda asar yoki kuyni cholg‘usida ijro qila oladi deb hisoblansa

6 ball

9.

amalda asar yoki kuyni cholg‘usida to‘liq ijro qila oladi deb hisoblansa

4 ball

10.

asar yoki kuyni cholg‘usida qisman ijro qila oladi va tasavvurga qisman ega deb hisoblansa

2 ball

11.

asar yoki kuyni ijro qilib bera olmaydi va tasavvurga ega emas deb hisoblansa

0 ball

An’anaviy ijrochilik (estrada)

1.

ijro qiladigan estrada-jaz asar (kompozitsiya) yoki kuyni tahlil qila oladi, asar (kompozitsiya) yoki kuyning bastakori haqida to‘liq ma’lumot bera oladi, mashq va misollar bilan cholg‘usida ijro qila oladi, o‘zbek xalq kuylaridan, bastakorlar ijodidan, estrada va jazning barcha yo‘nalishlarini cholg‘usida ijro qila oladi, asar yoki jaz standartlarini biladi, amalda asarda improvizatsiyani (ijro talqinini) cholg‘usida ijro qila oladi, amalda asar yoki kuyni cholg‘usida ijro qila oladi deb hisoblansa

20 ball

2.

asar (kompozitsiya) yoki kuyning bastakori haqida to‘liq ma’lumot bera oladi, mashq va misollar bilan cholg‘usida ijro qila oladi, o‘zbek xalq kuylaridan, bastakorlar ijodidan, estrada va jazning barcha yo‘nalishlarini cholg‘usida ijro qila oladi, asar yoki jaz standartlarini biladi, amalda asarda improvizatsiyani (ijro talqinini) cholg‘usida ijro qila oladi, amalda asar yoki kuyni cholg‘usida ijro qila oladi deb hisoblansa

18 ball

3.

mashq va misollar bilan cholg‘usida ijro qila oladi, o‘zbek xalq kuylaridan, bastakorlar ijodidan, estrada va jazning barcha yo‘nalishlarini cholg‘usida ijro qila oladi, asar yoki jaz standartlarini biladi, amalda asarda improvizatsiyani (ijro talqinini) cholg‘usida ijro qila oladi, amalda asar yoki kuyni cholg‘usida ijro qila oladi deb hisoblansa

16 ball

4.

o‘zbek xalq kuylaridan, bastakorlar ijodidan, estrada va jazning barcha yo‘nalishlarini cholg‘usida ijro qila oladi, asar yoki jaz standartlarini biladi, amalda asarda improvizatsiyani (ijro talqinini) cholg‘usida ijro qila oladi, amalda asar yoki kuyni cholg‘usida ijro qila oladi deb hisoblansa

14 ball

5.

estrada va jazning barcha yo‘nalishlarini cholg‘usida ijro qila oladi, asar yoki jaz standartlarini biladi, amalda asarda improvizatsiyani (ijro talqinini) cholg‘usida ijro qila oladi, amalda asar yoki kuyni cholg‘usida ijro qila oladi deb hisoblansa

12 ball

6.

asar yoki jaz standartlarini biladi, amalda asarda improvizatsiyani (ijro talqinini) cholg‘usida ijro qila oladi, amalda asar yoki kuyni cholg‘usida ijro qila oladi deb hisoblansa

10 ball

7.

amalda asarda improvizatsiyani (ijro talqinini) cholg‘usida ijro qila oladi, amalda asar yoki kuyni cholg‘usida ijro qila oladi deb hisoblansa

8 ball

8.

amalda asar yoki kuyni cholg‘usida to‘liq ijro qila oladi deb hisoblansa

6 ball

9.

amalda asar yoki kuyni cholg‘usida qisman ijro qila oladi deb hisoblansa

4 ball

10.

amalda asar yoki kuyni cholg‘usida ijro qila olmaydi, lekin tasavvurga ega deb hisoblansa

2 ball

11.

asar yoki kuyni ijro qilib bera olmaydi va tasavvurga ega emas deb hisoblansa

0 ball

An’anaviy ijrochilik (xonandalik)

1.

ijro qiladigan ashula yoki qo‘shiqni tahlil qila ola?i, ashula yoki qo‘shiqning bastakori, uning tarixi haqida ma’lumot bera oladi, ovoz mashqi va misollar bilan ashula yoki qo‘shiqni ijro qila oladi, o‘zbek xalq kuylaridan, bastakorlar ijodidan, “Shashmaqom”ning nasr qismidan, Farg‘ona-Toshkent maqom yo‘llaridagi turkum asarlardan birini, vohalarga xos mumtoz ashula yo‘llaridan ijro qila oladi, ashula yoki qo‘shiqni doira usulini biladi, amalda ashula yoki qo‘shiqni ijro qila oladi deb hisoblansa

20 ball

2.

ashula yoki qo‘shiqning bastakori, uning tarixi haqida ma’lumot bera oladi, ovoz mashqi va misollar bilan ashula yoki qo‘shiqni ijro qila oladi, o‘zbek xalq kuylaridan, bastakorlar ijodidan, “Shashmaqom”ning nasr qismidan, Farg‘ona-Toshkent maqom yo‘llaridagi turkum asarlardan birini, vohalarga xos mumtoz ashula yo‘llaridan ijro qila oladi, ashula yoki qo‘shiqning doira usulini biladi, amalda ashula yoki qo‘shiqni ijro qila oladi deb hisoblansa

18 ball

3.

ovoz mashqi va misollar bilan ashula yoki qo‘shiqni ijro qila oladi, o‘zbek xalq kuylaridan, bastakorlar ijodidan, “Shashmaqom”ning nasr qismidan, Farg‘ona-Toshkent maqom yo‘llaridagi turkum asarlardan birini, vohalarga xos mumtoz ashula yo‘llaridan ijro qila oladi, ashula yoki qo‘shiqning doira usulini biladi, amalda ashula yoki qo‘shiqni ijro qila oladi deb hisoblansa

16 ball

4.

o‘zbek xalq kuylaridan, bastakorlar ijodidan, “Shashmaqom”ning nasr qismidan, Farg‘ona-Toshkent maqom yo‘llaridagi turkum asarlardan birini, vohalarga xos mumtoz ashula yo‘llaridan ijro qila oladi, ashula yoki qo‘shiqning doira usulini biladi, amalda ashula yoki qo‘shiqni ijro qila oladi deb hisoblansa

14 ball

5.

“Shashmaqom”ning nasr qismidan, Farg‘ona-Toshkent maqom yo‘llaridagi turkum asarlardan birini, vohalarga xos mumtoz ashula yo‘llaridan ijro qila oladi, ashula yoki qo‘shiqning doira usulini biladi, amalda ashula yoki qo‘shiqni ijro qila oladi deb hisoblansa

12 ball

6.

Farg‘ona-Toshkent maqom yo‘llaridagi turkum asarlardan birini, vohalarga xos mumtoz ashula yo‘llaridan ijro qila oladi, ashula yoki qo‘shiqning doira usulini biladi, amalda ashula yoki qo‘shiqni ijro qila oladi deb hisoblansa

10 ball

7.

vohalarga xos mumtoz ashula yo‘llaridan ijro qila oladi, ashula yoki qo‘shiqning doira usulini biladi, amalda ashula yoki qo‘shiqni ijro qila oladi deb hisoblansa

8 ball

8.

ashula yoki qo‘shiqning doira usulini biladi, amalda ashula yoki qo‘shiqni ijro qila oladi deb hisoblansa

6 ball

9.

amalda ashula yoki qo‘shiqni ijro qila oladi deb hisoblansa

4 ball

10.

amalda ashula yoki qo‘shiqni qisman ijro qila oladi va tasavvurga qisman ega deb hisoblansa

2 ball

11.

amalda ashula yoki qo‘shiqni ijro qilib bera olmaydi va tasavvurga ega emas deb hisoblansa

0 ball

Estrada xonandaligi

1.

ijro qiladigan qo‘shiqni uslubiy tahlil qila oladi, asar muallifi yoki ijrochisi haqida ma’lumot bera oladi, estrada janriga xos bo‘lgan ovoz sozlash mashqlarini ijro eta oladi, o‘zbek klassik estrada qo‘shiqlaridan, Rossiya va G‘arb estrada xonandalari repertuarlaridan, jaz musiqasi ijodkorlari repertuaridan o‘rin olgan asarlarni ijro eta oladi, estrada janriga xos bo‘lgan ritmik sur’atlarni ijro eta oladi, zamonaviy estrada musiqasi janrlarini va ijro uslubiy jihatlarini farqlay oladi, mikrofon bilan ishlay oladi va sahnaviy obraz yarata oladi deb hisoblansa

20 ball

2.

asar muallifi yoki ijrochisi haqida ma’lumot bera oladi, estrada janriga xos bo‘lgan ovoz sozlash mashqlarini ijro eta oladi, o‘zbek klassik estrada qo‘shiqlaridan, Rossiya va G‘arb estrada xonandalari repertuarlaridan, jaz musiqasi ijodkorlari repertuaridan o‘rin olgan asarlarni ijro eta oladi, estrada janriga xos bo‘lgan ritmik sur’atlarni ijro eta oladi, zamonaviy estrada musiqasi janrlarini va ijro uslubiy jihatlarini farqlay oladi, mikrofon bilan ishlay oladi va sahnaviy obraz yarata oladi deb hisoblansa

18 ball

3.

estrada janriga xos bo‘lgan ovoz sozlash mashqlarini ijro eta oladi, o‘zbek mumtoz estrada qo‘shiqlaridan, Rossiya va G‘arb estrada xonandalari repertuarlaridan, jaz musiqasi ijodkorlari repertuaridan o‘rin olgan asarlarni ijro eta oladi, estrada janriga xos bo‘lgan ritmik sur’atlarni ijro eta oladi, zamonaviy estrada musiqasi janrlarini va ijro uslubiy jihatlarini farqlay oladi, mikrofon bilan ishlay oladi va sahnaviy obraz yarata oladi deb hisoblansa

16 ball

4.

o‘zbek mumtoz estrada qo‘shiqlaridan, Rossiya va G‘arb estrada xonandalari repertuarlaridan, jaz musiqasi ijodkorlari repertuaridan o‘rin olgan asarlarni ijro eta oladi, estrada janriga xos bo‘lgan ritmik sur’atlarni ijro eta oladi, zamonaviy estrada musiqasi janrlarini va ijro uslubiy jihatlarini farqlay oladi, mikrofon bilan ishlay oladi va sahnaviy obraz yarata oladi deb hisoblansa

14 ball

5.

estrada janriga xos bo‘lgan ritmik sur’atlarni ijro eta oladi, zamonaviy estrada musiqasi janrlarini va ijro uslubiy jihatlarini farqlay oladi, mikrofon bilan ishlay oladi va sahnaviy obraz yarata oladi deb hisoblansa

12 ball

6.

zamonaviy estrada musiqasi janrlarini va ijro uslubiy jihatlarini farqlay oladi, mikrofon bilan ishlay oladi va sahnaviy obraz yarata oladi deb hisoblansa

10 ball

7.

ovoz sozlash mashqlarini biladi, mikrofon bilan ishlay oladi va sahnaviy obraz yarata oladi deb hisoblansa

8 ball

8.

o‘zbek mumtoz estrada qo‘shiqlarini ijro eta oladi deb hisoblansa

6 ball

9.

estrada qo‘shiq janri haqida qisman tasavvurga ega deb hisoblansa

4 ball

10.

estrada janri vokal ijrochiligi haqida taxminiy tasavvurga ega deb hisoblansa

2 ball

11.

estrada janri vokal ijrochiligi haqida tasavvurga ega emas deb hisoblansa

0 ball

Aktyorlik san’ati

1.

“Aktyorlik mahorati” fanining nazariy asoslari va rejissura asoslari haqida ma’lumot bera oladi, ijro qilinadigan asarni (monolog, she’r, masal, etyud, nomer) tahlil qila oladi, asar muallifi, dramaturg, yozuvchi haqida ma’lumot bera oladi, sahnaviy tempo-ritm, plastik harakat kabi estrada tomoshalarining turli janrlarida ishlashning o‘ziga xos xususiyatlari, serqirra janrlarining tizimli rivojlanish bosqichlari haqida tasavvurga ega, egallagan bilimlarini kasbiy faoliyatida mustaqil tarzda qo‘llay oladi, aktyorlik ijrosida sahnaviy odob-axloqni kuchaytirish, sahnaviy harakat, so‘z va musiqaga mos harakat, ichki va tashqi harakat, badiiy-g‘oyaviy jihatdan rejissorlik ta’rifi, badiiy madaniyatga rejissorlik nuqtai nazaridan yondashish, yakka ijrochilik chiqishlarining maqsadlarini shakllantirish, sahnaviy harakat, nutqiy jarayon normalarini to‘g‘ri qo‘llay olish, estrada tomoshalarini sahnalashtirish, texnik va ko‘rgazmali vositalardan foydalanish ko‘nikmalariga ega deb hisoblansa

20 ball

2.

ijro qilinadigan asarni (monolog, she’r, masal, etyud, nomer) tahlil qila oladi, asar muallifi, dramaturg, yozuvchi haqida ma’lumot bera oladi, sahnaviy tempo-ritm, plastik harakat kabi estrada tomoshalarining turli janrlarida ishlashning o‘ziga xos xususiyatlari, serqirra janrlarining tizimli rivojlanish bosqichlari haqida tasavvurga ega, egallagan bilimlarini kasbiy faoliyatida mustaqil tarzda qo‘llay oladi, aktyorlik ijrosida sahnaviy odob-axloqni kuchaytirish, sahnaviy harakat, so‘z va musiqaga mos harakat, ichki va tashqi harakat, badiiy-g‘oyaviy jihatdan rejissorlik ta’rifi, badiiy madaniyatga rejissorlik nuqtai nazaridan yondashish, yakka ijrochilik chiqishlarining maqsadlarini shakllantirish, sahnaviy harakat, nutqiy jarayon normalarini to‘g‘ri qo‘llay olish, estrada tomoshalarini sahnalashtirish, texnik va ko‘rgazmali vositalardan f�ydalanish ko‘nikmalariga ega deb hisoblansa

18 ball

3.

asar muallifi, dramaturg, yozuvchi haqida ma’lumot bera oladi, sahnaviy tempo-ritm, plastik harakat kabi estrada tomoshalarining turli janrlarida ishlashning o‘ziga xos xususiyatlari, serqirra janrlarining tizimli rivojlanish bosqichlari haqida tasavvurga ega, egallagan bilimlarini kasbiy faoliyatida mustaqil tarzda qo‘llay oladi, aktyorlik ijrosida sahnaviy odob-axloqni kuchaytirish, sahnaviy harakat, so‘z va musiqaga mos harakat, ichki va tashqi harakat, badiiy-g‘oyaviy jihatdan rejissorlik ta’rifi, badiiy madaniyatga rejissorlik nuqtai nazaridan yondashish, yakka ijrochilik chiqishlarining maqsadlarini shakllantirish, sahnaviy harakat, nutqiy jarayon normalarini to‘g‘ri qo‘llay olish, estrada tomoshalarini sahnalashtirish, texnik va ko‘rgazmali vositalardan foydalanish ko‘nikmalariga ega deb hisoblansa

16 ball

4.

sahnaviy tempo-ritm, plastik harakat kabi estrada tomoshalarining turli janrlarida ishlashning o‘ziga xos xususiyatlari, serqirra janrlarining tizimli rivojlanish bosqichlari haqida tasavvurga ega, egallagan bilimlarini kasbiy faoliyatida mustaqil tarzda qo‘llay oladi, aktyorlik ijrosida sahnaviy odob-axloqni kuchaytirish, sahnavi� harakat, so‘z va musiqaga mos harakat, ichki va tashqi harakat, badiiy-g‘oyaviy jihatdan rejissorlik ta’rifi, badiiy madaniyatga rejissorlik nuqtai nazaridan yondashish, yakka ijrochilik chiqishlarining maqsadlarini shakllantirish, sahnaviy harakat, nutqiy jarayon normalarini to‘g‘ri qo‘llay olish, estrada tomoshalarini sahnalashtirish, texnik va ko‘rgazmali vositalardan foydalanish ko‘nikmalariga ega deb hisoblansa

14 ball

5.

serqirra janrlarning tizimli rivojlanish bosqichlari haqida tasavvurga ega, egallagan bilimlarini kasbiy faoliyatida mustaqil tarzda qo‘llay oladi, aktyorlik ijrosida sahnaviy odob-axloqni kuchaytirish, sahnaviy harakat, so‘z va musiqaga mos harakat, ichki va tashqi harakat, badiiy-g‘oyaviy jihatdan rejissorlik ta’rifi, badiiy madaniyatga rejissorlik nuqtai nazaridan yondashish, yakka ijrochilik chiqishlarining maqsadlarini shakllantirish, sahnaviy harakat, nutqiy jarayon normalarini to‘g‘ri qo‘llay olish, estrada tomoshalarini sahnalashtirish, texnik va ko‘rgazmali vositalardan foydalanish ko‘nikmalariga ega deb hisoblansa

12 ball

6.

egallagan bilimlarini kasbiy faoliyatida mustaqil tarzda qo‘llay oladi, aktyorlik ijrosida sahnaviy odob-axloqni kuchaytirish, sahnaviy harakat, so‘z va �usiqaga mos harakat, ichki va tashqi harakat, badiiy-g‘oyaviy jihatdan rejissorlik ta’rifi, badiiy madaniyatga rejissorlik nuqtai nazaridan yondashish, yakka ijrochilik chiqishlarining maqsadlarini shakllantirish, sahnaviy harakat, nutqiy jarayon normalarini to‘g‘ri qo‘llay olish, estrada tomoshalarini sahnalashtirish, texnik va ko‘rgazmali vositalardan foydalanish ko‘nikmalariga ega deb hisoblansa

10 ball

7.

aktyorlik ijrosida sahnaviy odob-axloqni kuchaytirish, sahnaviy harakat, so‘z va musiqaga mos harakat, ichki va tashqi harakat, badiiy-g‘oyaviy jihatdan rejissorlik ta’rifi, badiiy madaniyatga rejissorlik nuqtai nazaridan yondashish, yakka ijrochilik chiqishlarining maqsadlarini shakllantirish, sahnaviy harakat, nutqiy jarayon normalarini to‘g‘ri qo‘llay olish, estrada tomoshalarini sahnalashtirish, texnik va ko‘rgazmali vositalardan foydalanish ko‘nikmalariga ega deb hisoblansa

8 ball

8.

yakka ijrochilik chiqishlarining maqsadlarini shakllantirish, sahnaviy harakat, nutqiy jarayon normalarini to‘g‘ri qo‘llay olish, estrada tomoshalarini sahnalashtirish, texnik va ko‘rgazmali vositalardan foydalanish ko‘nikmalariga ega deb hisoblansa

6 ball

9.

asarni (monolog, she’r, masal, etyud, nomer) to‘liq ijro qila olmaydi, asar muallifi, dramaturg, yozuvchi haqida tasavvurga ega deb hisoblansa

4 ball

10.

asarni (monolog, she’r, masal, etyud, nomer) qisman ijro qila oladi va qisman tasavvurga ega deb hisoblansa

2 ball

11.

asarni (monolog, she’r, masal, etyud, nomer) ijro qilib bera olmaydi va tasavvurga ega emas deb hisoblansa

0 ball

Sirk san’ati

1.

“Sirk san’ati” fanining nazariy asoslari haqida ma’lumot bera oladi, ijro qilinadigan tryukni tahlil qila oladi, sirk tarixi, sirk janrlari va turlari, o‘zbek sirkining paydo bo‘lishi, milliy va jahon sirk sulolalari, o‘zbek sirk namoyandalari haqida tasavvurga ega, o‘qitilayotgan fanning tryuklarini ijro eta oladi, tryuk ijrosining texnik tomonlarini tushuntirib bera oladi, bajariladigan tryukni boshqa janrlarga qo‘llay oladi, tryuklarni estetik jihatdan chiroyli tarzda ijro eta oladi, tryuklarga zaruriyat bo‘lgan ko‘nikma va bilimlar majmuasini o‘zlashtirgan, texnik va ko‘rgazmali vositalardan foydalanish ko‘nikmalariga ega deb hisoblansa

20 ball

2.

ijro qilinadigan tryukni tahlil qila oladi, sirk tarixi, sirk janrlari va turlari, o‘zbek sirkining paydo bo‘lishi, milliy va jahon sirk sulolalari, o‘zbek sirk namoyandalari haqida tasavvurga ega, o‘qitilayotgan fanning tryuklarini ijro eta oladi, tryuk ijrosining texnik tomonlarini tushuntirib bera oladi, bajariladigan tryukni boshqa janrlarga qo‘llay oladi, tryuklarni estetik jihatdan chiroyli tarzda ijro eta oladi, tryuklarga zaruriyat bo‘lgan ko‘nikma va bilimlar majmuasini o‘zlashtirgan, texnik va ko‘rgazmali vositalardan foydalanish ko‘nikmalariga ega deb hisoblansa

18 ball

3.

sirk tarixi, sirk janrlari va turlari, o‘zbek sirkining paydo bo‘lishi, milliy va jahon sirk sulolalari, o‘zbek sirk namoyandalari haqida tasavvurga ega, o‘qitilayotgan fanning tryuklarini ijro eta oladi, tryuk ijrosining texnik tomonlarini tushuntirib bera oladi, bajariladigan tryukni boshqa janrlarga qo‘llay oladi, tryuklarni estetik jihatdan chiroyli tarzda ijro eta oladi, tryuklarga zaruriyat bo‘lgan ko‘nikma va bilimlar majmuasini o‘zlashtirgan, texnik va ko‘rgazmali vositalardan foydalanish ko‘nikmalariga ega deb hisoblansa

16 ball

4.

milliy va jahon sirk sulolalari, o‘zbek sirk namoyandalari haqida tasavvurga ega, o‘qitilayotgan fanning tryuklarini ijro eta oladi, tryuk ijrosining texnik tomonlarini tushuntirib bera oladi, bajariladigan tryukni boshqa janrlarga qo‘llay oladi, tryuklarni estetik jihatdan chiroyli tarzda ijro eta oladi, tryuklarga zaruriyat bo‘lgan ko‘nikma va bilimlar majmuasini o‘zlashtirgan, texnik va ko‘rgazmali vositalardan foydalanish ko‘nikmalariga ega deb hisoblansa

14 ball

5.

o‘qitilayotgan fanning tryuklarini ijro eta oladi, tryuk ijrosining texnik tomonlarini tushuntirib bera oladi, bajariladigan tryukni boshqa janrlarga qo‘llay oladi, tryuklarni estetik jihatdan chiroyli tarzda ijro eta oladi, tryuklarga zaruriyat bo‘lgan ko‘nikma va bilimlar majmuasini o‘zlashtirgan, texnik va ko‘rgazmali vositalardan foydalanish ko‘nikmalariga ega deb hisoblansa

12 ball

6.

tryuk ijrosining texnik tomonlarini tushuntirib bera oladi, bajariladigan tryukni boshqa janrlarga qo‘llay oladi, tryuklarni estetik jihatdan chiroyli tarzda ijro eta oladi, tryuklarga zaruriyat bo‘lgan ko‘nikma va bilimlar majmuasini o‘zlashtirgan, texnik va ko‘rgazmali vositalardan foydalanish ko‘nikmalariga ega deb hisoblansa

10 ball

7.

bajariladigan tryukni boshqa janrlarga qo‘llay oladi, tryuklarni estetik jihatdan chiroyli tarzda ijro eta oladi, tryuklarga zaruriyat bo‘lgan ko‘nikma va bilimlar majmuasini o‘zlashtirgan, texnik va ko‘rgazmali vositalardan foydalanish ko‘nikmalariga ega deb hisoblansa

8 ball

8.

tryuklarni ijro eta oladi, tryuklarga zaruriyat bo‘lgan ko‘nikma va bilimlar majmuasini o‘zlashtirgan, texnik va ko‘rgazmali vositalardan foydalanish ko‘nikmalariga ega deb hisoblansa

6 ball

9.

tryuklarni ijro eta oladi, tryuklarga zaruriyat bo‘lgan ko‘nikma va bilimlar majmuasini qisman o‘zlashtirgan deb hisoblansa

4 ball

10.

tryuklarni ijro eta olmaydi, tryuklarga zaruriyat bo‘lgan ko‘nikma va bilimlar majmuasini qisman o‘zlashtirgan deb hisoblansa

2 ball

11.

tryuklarni ijro eta olmaydi, tryuklarga zaruriyat bo‘lgan ko‘nikma va bilimlar majmuasini o‘zlashtira olmagan deb hisoblansa

0 ball

Xoreografiya

1.

mumtoz raqs tarixini biladi, mumtoz raqsdan yog‘och oldidagi mashqlarni tartibi bo‘yicha aytib bera oladi va amaliy ko‘rsatib bera oladi, nazariy jihatdan tushuntirib bera oladi, zal o‘rtasidagi mashqlarni tartibi bo‘yicha nazariy va amaliy tushuntira oladi, zal o‘rtasida kichik va katta sakrash mashqlarini nazariy tushuntirib bera oladi, xalq sahna raqsi va xalq raqsi haqida tushunchaga ega, halq sahna raqsining asosiy qo‘l va oyoq holatlari, rus, ukrain, belorus, moldaviya xalq raqslarining qo‘l va oyoq holatlarini ko‘rsata oladi, Farg‘ona, Buxoro, Xorazm o‘zbek raqslarining qo‘l va oyoq holatlarini ko‘rsatib bera oladi, “doira” raqsining birinchi, ikkinchi, uchinchi va to‘rtinchi qismlaridagi harakatlar haqida to‘liq ma’lumot bera oladi va ijro eta oladi, o‘zbek raqsi asoschilari hayoti va ijodlari haqida ma’lumot bera oladi deb hisoblansa

20 ball

2.

mumtoz raqsdan yog‘och oldidagi mashqlarni tartibi bo‘yicha aytib bera oladi va amaliy ko‘rsatib bera oladi, nazariy jihatdan tushuntirib bera oladi, zal o‘rtasidagi mashqlarni tartibi bo‘yicha nazariy va amaliy tushuntira oladi, zal o‘rtasida kichik va katta sakrash mashqlarini nazariy tushuntirib bera oladi, xalq sahna raqsi va xalq raqsi haqida tushunchaga ega, halq sahna raqsining asosiy qo‘l va oyoq holatlari, rus, ukrain, belorus, moldaviya xalq raqslarining qo‘l va oyoq holatlarini ko‘rsata oladi, Farg‘ona, Buxoro, Xorazm o‘zbek raqslarining qo‘l va oyoq holatlarini ko‘rsatib bera oladi, “doira” raqsining birinchi, ikkinchi, uchinchi va to‘rtinchi qismlaridagi harakatlar haqida to‘liq ma’lumot bera oladi va ijro eta oladi, o‘zbek raqsi asoschilari hayoti va ijodlari haqida ma’lumot bera oladi deb hisoblansa

18 ball

3.

nazariy jihatdan tushuntirib bera oladi, zal o‘rtasidagi mashqlarni tartibi bo‘yicha nazariy va amaliy tushuntira oladi, zal o‘rtasida kichik va katta sakrash mashqlarini nazariy tushuntirib bera oladi, xalq sahna raqsi va xalq raqsi haqida tushunchaga ega, halq sahna raqsining asosiy qo‘l va oyoq holatlari, rus, ukrain, belorus, moldaviya xalq raqslarining qo‘l va oyoq holatlarini ko‘rsata oladi, Farg‘ona, Buxoro, Xorazm o‘zbek raqslarining qo‘l va oyoq holatlarini ko‘rsatib bera oladi, “doira” raqsining birinchi, ikkinchi, uchinchi va to‘rtinchi qismlaridagi harakatlar haqida to‘liq ma’lumot bera oladi va ijro eta oladi, o‘zbek raqsi asoschilari hayoti va ijodlari haqida ma’lumot bera oladi deb hisoblansa

16 ball

4.

xalq sahna raqsi va xalq raqsi haqida tushunchaga ega, halq sahna raqsining asosiy qo‘l va oyoq holatlari, rus, ukrain, belorus xalq raqslarining qo‘l va oyoq holatlarini ko‘rsata oladi, Farg‘ona, Buxoro, Xorazm o‘zbek raqslarining qo‘l va oyoq holatlarini ko‘rsatib bera oladi, “doira” raqsining birinchi, ikkinchi va uchinchi qismlaridagi harakatlar haqida to‘liq ma’lumot bera oladi va ijro eta oladi, o‘zbek raqsi asoschilari hayoti va ijodlari haqida ma’lumot bera oladi deb hisoblansa

14 ball

5.

halq sahna raqsining asosiy qo‘l va oyoq holatlari, rus, ukrain, belorus xalq raqslarining qo‘l va oyoq holatlarini ko‘rsata oladi, Farg‘ona, Buxoro, Xorazm o‘zbek raqslarining qo‘l va oyoq holatlarini ko‘rsatib bera oladi, “doira” raqsining birinchi va ikkinchi qismlaridagi harakatlar haqida to‘liq ma’lumot bera oladi va ijro eta oladi, o‘zbek raqsi asoschilari hayoti va ijodlari haqida ma’lumot bera oladi deb hisoblansa

12 ball

6.

rus va ukrain xalq raqslarining qo‘l va oyoq holatlarini ko‘rsata oladi, Farg‘ona, Buxoro, Xorazm o‘zbek raqslarining qo‘l va oyoq holatlarini ko‘rsatib bera oladi, “doira” raqsining birinchi qismidagi harakatlar haqida to‘liq ma’lumot bera oladi va ijro eta oladi, o‘zbek raqsi asoschilari hayoti va ijodlari haqida ma’lumot bera oladi deb hisoblansa

10 ball

7.

rus xalq raqslarining qo‘l va oyoq holatlarini ko‘rsata oladi, Xorazm o‘zbek raqslarining qo‘l va oyoq holatlarini ko‘rsatib bera oladi, “doira” raqsining birinchi qismidagi harakatlar haqida ma’lumot bera oladi va ijro eta oladi, o‘zbek raqsi asoschilari hayoti va ijodlari haqida ma’lumot bera oladi deb hisoblansa

8 ball

8.

Xorazm o‘zbek raqslarining qo‘l va oyoq holatlarini ko‘rsatib bera oladi, “doira” raqsining birinchi qismidagi harakatlar haqida ma’lumot bera oladi va ijro eta oladi, o‘zbek raqsi asoschilaridan birining hayoti va ijodi haqida ma’lumot bera oladi deb hisoblansa

6 ball

9.

Xorazm o‘zbek raqslarining qo‘l va oyoq holatlarini ko‘rsatib bera oladi, “doira” raqsining birinchi qismidagi harakatlarni ijro eta oladi deb hisoblansa

4 ball

10.

o‘zbek raqslaridan birining qo‘l va oyoq holatlarini ko‘rsatib bera oladi deb hisoblansa

2 ball

11.

raqs san’ati haqida tasavvurga ega emas, raqs harakatlarini ko‘rsatib bera olmaydi deb hisoblansa

0 ball

Tasviriy, amaliy san’at va dizayn**

a) chizmatasvir

24 ball

1.

chizmatasvirning kompozitsion joylashuvi uchun

8 ball

2.

yorug‘ va soyani ishlanishidagi mahorati uchun

8 ball

3.

proporsiyani to‘g‘ri olish mahorati hamda ishning tugallanish darajasi uchun

8 ball

b) kompozitsiya

56 ball

4.

mavzuning kompozitsion yechimi, g‘oyaviy mazmuni va ixtisoslikka xosligi uchun

8 ball

5.

kompozitsiyada ranglar, shakllar va plastika bilan ishlash jarayonida yorug‘-soyalarning bir-biriga mutanosibligi uchun

8 ball

6.

kompozitsiyaning atrof-muhit bilan uzviy bog‘langanligi uchun

8 ball

7.

material sezish qobiliyati va kompozitsio� elementlarning uyg‘unligi uchun

8 ball

8.

kompozitsiya markazining to‘g‘ri topilganligi va badiiy obrazi shakllantirilganligi uchun

8 ball

9.

kompozitsiyada rakurs va fazoviy holatining ishlanish darajasi uchun

8 ball

10.

kompozitsiyaning ishlanish mahorati va uning tugallanish darajasi uchun

8 ball


1. 100 metrga yugurish jismoniy mashqi bo‘yicha

(soniyada hisoblanadi)

Erkaklar uchun

23 — 29 yosh

30 — 34 yosh

35 — 39 yosh

40 — 44 yosh

45 — 49 yosh

50 — 54 yosh

55 va undan katta yosh

Ballar

14,0

14,5

15,0

15,5

16,0

16,5

17,0

15

14,3

14,8

15,3

15,8

16,3

16,8

17,3

14

14,6

15,1

15,6

16,1

16,6

17,1

17,6

13

14,9

15,4

15,9

16,4

16,9

17,4

17,9

12

15,2

15,7

16,2

16,7

17,2

17,7

18,2

11

15,5

16,0

16,5

17,0

17,5

18,0

18,5

10

15,7

16,1

16,5

16,9

17,3

17,7

18,1

9

15,8

16,2

16,6

17,0

17,4

17,8

18,2

8

15,9

16,3

16,7

17,1

17,5

17,9

18,3

7

16,0

16,4

16,8

17,2

17,6

18,0

18,4

6

16,1

16,5

16,9

17,3

17,7

18,1

18,5

5

16,2

16,6

17,0

17,4

17,8

18,2

18,6

4

16,3

16,7

17,1

17,5

17,9

18,3

18,7

3

16,4

16,8

17,2

17,6

18,0

18,4

18,8

2

16,5

16,9

17,3

17,7

18,1

18,5

18,9

1

Ayollar uchun

23 — 29 yosh

30 — 34 yosh

35 — 39 yosh

40 — 44 yosh

45 — 49 yosh

50 — 54 yosh

55 va undan katta yosh

Ballar

17,0

17,5

18,0

18,5

19,0

19,5

15

17,3

17,8

18,3

18,8

19,3

19,8

14

17,6

18,1

18,6

19,1

19,6

20,1

13

17,9

18,4

18,9

19,4

19,9

20,4

12

18,2

18,7

19,2

19,7

20,2

20,7

11

18,5

19,0

19,5

20,0

20,5

21,0

10

18,6

19,1

19,6

20,1

20,6

21,1

9

18,7

19,2

19,7

20,2

20,7

21,2

8

18,8

19,3

19,8

20,3

20,8

21,3

7

18,9

19,4

19,9

20,4

20,9

21,4

6

19,0

19,5

20,0

20,5

21,0

21,5

5

19,1

19,6

20,1

20,6

21,1

21,6

4

19,2

19,7

20,2

20,7

21,2

21,7

3

19,3

19,8

20,3

20,8

21,3

21,8

2

19,4

19,9

20,4

20,9

21,4

21,9

1

2. Joyidan turib uzunlikka sakrash jismoniy mashqi bo‘yicha

(santimetrda hisoblanadi)

Erkaklar uchun

23 — 29 yosh

30 — 34 yosh

35 — 39 yosh

40 — 44 yosh

45 — 49 yosh

50 — 54 yosh

55 va undan katta yosh

Ballar

230

220

210

195

185

175

165

15

225

215

205

190

180

170

160

14

220

210

200

185

175

165

155

13

215

205

195

180

170

160

150

12

210

200

190

175

165

155

145

11

205

195

185

170

160

150

140

10

204

194

184

169

159

149

139

9

203

193

183

168

158

148

138

8

202

192

182

167

157

147

137

7

201

191

181

166

156

146

136

6

200

190

180

165

155

145

135

5

199

189

179

164

154

144

134

4

198

188

178

163

153

143

133

3

197

187

177

162

152

142

132

2

196

186

176

161

151

141

131

1

Ayollar uchun

23 — 29 yosh

30 — 34 yosh

35 — 39 yosh

40 — 44 yosh

45 — 49 yosh

50 — 54 yosh

55 va undan
katta yosh

Ballar

170

165

160

155

150

145

15

165

160

155

150

145

140

14

160

155

150

145

140

135

13

155

150

145

140

135

130

12

150

145

140

135

130

125

11

145

140

135

130

125

120

10

144

139

134

129

124

119

9

143

138

133

128

123

118

8

142

137

132

127

122

117

7

141

136

131

126

121

116

6

140

135

130

125

120

115

5

139

134

129

124

119

114

4

138

133

128

123

118

113

3

137

132

127

122

117

112

2

136

131

126

121

116

111

1

3. Turnikda tortilish jismoniy mashqi bo‘yicha

(sanash orqali hisoblanadi)

Erkaklar uchun

23 — 29 yosh

30 — 34 yosh

35 — 39 yosh

40 — 44 yosh

45 — 49 yosh

50 — 54 yosh

55 va undan katta yosh

Ballar

12

11

9

7

6

5

4

15

11

10

8

6

5

4

3

14

10

9

7

5

4

3

2

13

9

8

6

4

3

2

1

12

8

7

5

3

2

1

11

7

6

4

2

1

10

6

5

3

1

9

5

4

2

8

4

3

1

7

3

2

6

2

1

5

1

4

Gimnastika o‘rindig‘iga tayanib, qo‘llarni bukish va yoyish jismoniy mashqi bo‘yicha

(sanash orqali hisoblanadi)

Ayollar uchun

23 — 29 yosh

30 — 34 yosh

35 — 39 yosh

40 — 44 yosh

45 — 49 yosh

50 — 54 yosh

55 va undan katta yosh

Ballar

28

24

20

16

12

10

15

26

22

18

14

11

9

14

24

20

16

12

10

8

13

22

18

14

10

9

7

12

20

16

13

9

8

6

11

19

15

12

8

7

5

10

18

14

11

7

6

4

9

17

13

10

6

5

3

8

16

12

9

5

4

2

7

15

11

8

4

3

1

6

14

10

7

3

2

5

-14

-10

-7

-3

1

4

4. Yotgan holda qo‘llarni bosh orqasiga qo‘yib gavdani ko‘tarish jismoniy mashqi bo‘yicha

(sanash orqali hisoblanadi)

Erkaklar uchun

23 — 29 yosh

30 — 34 yosh

35 — 39 yosh

40 — 44 yosh

45 — 49 yosh

50 — 54 yosh

55 va undan katta yosh

Ballar

35

30

25

23

20

18

16

15

33

28

24

21

18

16

14

14

31

26

23

20

17

15

12

13

30

25

22

19

16

14

10

12

29

24

21

18

15

13

9

11

28

23

20

17

14

12

8

10

27

22

19

16

13

11

7

9

26

21

18

15

12

10

6

8

25

20

17

14

11

9

5

7

24

19

16

13

10

8

4

6

23

18

15

12

9

7

3

5

22

17

14

11

8

6

2

4

21

16

13

10

7

5

1

3

20

15

12

9

6

4

2

19

14

11

8

5

3

1

Ayollar uchun

23 — 29 yosh

30 — 34 yosh

35 — 39 yosh

40 — 44 yosh

45 — 49 yosh

50 — 54 yosh

55 va undan katta yosh

Ballar

25

23

20

17

15

12

15

24

21

18

15

13

10

14

23

20

16

13

11

8

13

22

19

15

12

9

6

12

21

18

14

11

8

5

11

20

17

13

10

7

4

10

19

16

12

9

6

3

9

18

15

11

8

5

2

8

17

14

10

7

4

1

7

16

13

9

6

3

6

15

12

8

5

2

5

14

11

7

4

1

4

13

10

6

3

3

12

9

5

2

2

11

8

4

1

1