17.04.2019 yildagi PQ-4291-son
3. Strategiya O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi, O‘zbekiston Respublikasining “Tabiatni muhofaza qilish to‘g‘risida”gi va “Chiqindilar to‘g‘risida”gi qonunlari, shuningdek, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 7-fevraldagi PF-4947-son Farmoni bilan tasdiqlangan 2017 — 2021-yillarda O‘zbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yo‘nalishi bo‘yicha Harakatlar strategiyasiga asoslanadi.
25. Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 3-dekabrdagi 315-son “Respublika aholi punktlarida sanitariya jihatidan tozalash tizimini rivojlantirish va takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi qarorini ijro etish doirasida kompleks tadbirlar va dasturlarni amalga oshirish uchun O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjetidan 343,1 mlrd so‘m yo‘naltirildi va tijorat banklarining 20 mlrd so‘m miqdoridagi imtiyozli kreditlari jalb etildi.
61. Ushbu Strategiyaga 2-ilovaga muvofiq hududlarning ekologik xavfsizligini ta’minlash, resurslarni tejash va chiqindilar hosil bo‘lishini kamaytirish, QMCh bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish tizimi va tuzilmasini utilizatsiya qilish va qayta ishlash tomon o‘zgartirish, atrof-muhitni chiqindilar bilan ifloslantirish natijasida unga zarar yetkazilishining oldini olish, chiqindilarni utilizatsiya qilish, qayta ishlash va zararsizlantirish bo‘yicha texnologiyalarning ekologik, texnik va sanitariya-gigiyenik xavfsizligi darajasini oshirishni ta’minlash uchun zarur shart-sharoitlar yaratish Strategiyaning natijalari hisoblanadi.

Bosqichlar

Asosiy yo‘nalishlar

Amalga oshirish mexanizmi

Bajarish muddatlari

I bosqich

1. QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish sohasida qonunchilik bazasini va iqtisodiy tartibotlar mexanizmlarini takomillashtirish.

2. QMChlarni to‘plash va olib chiqib ketish bo‘yicha xizmatlarning samarali tashkillashtirilishini ta’minlash maqsadida sanitariya jihatidan tozalashning moddiy-texnik bazasini va infratuzilmasini rivojlantirish.

3. To‘lov intizomini mustahkamlash, QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish sohasida ekologik ta’lim tizimini rivojlantirish uchun metodik va axborot ta’minotini yaratish.

1. QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish sohasida qonunchilik bazasini va iqtisodiy tartibotlar mexanizmlarini takomillashtirish bo‘yicha normativ-huquqiy hujjat loyihalarini ishlab chiqish va Vazirlar Mahkamasiga taqdim etish.

2. Sanitariya jihatidan tozalash davlat unitar korxonalarining avtoparkini yangilash va kengaytirish, maxsus texnikalarni saqlash va ularga texnik xizmat ko‘rsatish obyektlarini, shuningdek, sanitariya jihatidan tozalash infratuzilmasini yaratish.

3. Ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish sohasida targ‘ibot, bilim berish, jamoatchilikning xabardorligini va ekologik madaniyatini oshirish sohasida ishlarni amalga oshirish.

2019 — 2021-yillar


II bosqich

1. QMChlarni saralab yig‘ish bo‘yicha infratuzilmani rivojlantirish, poligonlarni optimallashtirish, qayta yuklash stansiyalari va chiqindilarni qayta ishlash obyektlarini qurishga yo‘naltirilgan investitsiyalarni o‘zlashtirish.

2. Hududlarning ekologik xavfsizligini ta’minlash, resurslarni tejash va chiqindilar hosil bo‘lishini kamaytirish, QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish tizimi va tuzilmasini utilizatsiya qilish va qayta ishlash foydasiga o‘zgartirish, chiqindilar bilan ifloslantirilishi natijasida atrof-muhitga zarar yetkazilishini oldini olish, chiqindilarni utilizatsiya qilish, qayta ishlash va zararsizlantirish bo‘yicha texnologiyalarning ekologik, texnik va sanitariya-gigiyenik xavfsizligi darajasini oshirish uchun zarur shart-sharoitlar yaratish.

1. Quyidagilarni:

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining qarorlari bilan tasdiqlangan QMChlar bilan bog‘liq ishlarni a�alga oshirish sohasidagi manzilli dasturlar va prognoz parametrlarini;

ham mahalliy, ham xorijiy tadbirkorlik subyektlari, shuningdek, xalqaro moliya institutlari ishtirokidagi investitsiya loyihalarini amalga oshirishni ta’minlash.

2. Quyidagi maqsadli indikatorlarga erishilishini ta’minlash:

aholini QMChlarni to‘plash va olib chiqib ketish bo‘yicha xizmatlar bilan qamrab olish:

2021-yilga qadar davrda — 85%;

2025-yilga qadar davrda — 100%.

QMChlarni qayta ishlash hajmini oshirish:

2021-yilga qadar davrda — 25%;

2025-yilga qadar davrda — 45%;

2028-yilga qadar davrda — 60%.

o‘ziga xos QMChlar (tarkibida simob bo‘lgan chiqindilar, avtoshinalar, akkumulyatorlar, ishlatilib bo‘lingan moylar, qadoqlash chiqindilari va h.k.)ni qayta ishlash hajmlarini oshirish:

2021-yilga qadar davrda — 10%;

2025-yilga qadar davrda — 15%;

2028-yilga qadar davrda — 25%.

poligonlarga ko‘mish uchun yo‘naltiriladigan QMChlar hajmini kamaytirish:

2021-yilga qadar davrda — 25%;

2025-yilga qadar davrda — 45%;

2028-yilga qadar davrda — 60%.

poligonlar holatini o‘rnatilgan talablarga muvofiqlashtirish:

2021-yilga qadar davrda — 25%;

2025-yilga qadar davrda — 65%;

2028-yilga qadar davrda — 100%.

yopilgan poligon yerlarini rekultivatsiya qilish:

2021-yilga qadar davrda — 20%;

2025-yilga qadar davrda — 65%;

2028 yilga qadar davrda — 100%.

QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish obyektlarida muqobil energiya manbalaridan foydalanish:

2021-yilga qadar davrda — 15%;

2025-yilga qadar davrda — 25%;

2028-yilga qadar davrda — 35%.

poligonlar holati monitoringi (yer osti (sizot) suvlari va atmosfera havosining holati ustidan nazorat):

2021-yilga qadar davrda — 20%;

2025-yilga qadar davrda — 75%;

2028-yilga qadar davrda — 100%.

2022 — 2028-yillar

Oldingi tahrirga qarang.

T/R

Tadbirlar nomi

Amalga oshirish mexanizmlari va shakllari

Amalga oshirish muddatlari

Moliyalashtirish manbalari

Mas’ul ijrochilar

Kutilayotgan natijalar

I. Chiqindilar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish sohasida normativ-huquqiy bazani takomillashtirish

1.

“Chiqindilar to‘g‘risida”gi Qonunning yangi tahrirdagi loyihasini ishlab chiqish.

O‘zbekiston Respublikasining “O‘zbekiston Respublikasining “Chiqindilar to‘g‘risida”gi Qonuniga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritish to‘g‘risida”gi Qonuni loyihasini ishlab chiqish va Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2020-yil iyun

Talab etilmaydi

Davlat ekologiya qo‘mitasi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, Iqtisodiyot va sanoat vazirligi, Adliya vazirligi, �anfaatdor vazirlik va idoralar

Qattiq maishiy chiqindilar (keyingi o‘rinlarda — QMCh) bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish sohasidagi zarur talablarni o‘rnatish. QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish sohasida iqtisodiy tartibotlarning huquqiy asoslarini belgilash va takomillashtirish. QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish sohasidagi faoliyatni rag‘batlantirishning zarur mexanizmlarini yaratish.

2.

QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish sohasida iqtisodiy tartibotlarni takomillashtirish.

Foydalanish xususiyatini yo‘qotganidan so‘ng atrof-muhitga zarar yetkazuvchi, ishlab chiqariladigan va import qilinadigan tovarlar guruhi hamda qadoqlash buyumlariga ekologik yig‘imni qo‘llash tartibi to‘g‘risida nizomni tasdiqlashni ko‘zda tutuvchi qarorloyihasini ishlab chiqish va Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2021-yil fevral

Talab etilmaydi

Davlat ekologiya qo‘mitasi, Moliya vazirligi, Iqtisodiyot va sanoat vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar

Poligonlarga ko‘mish uchun yo‘naltiriladigan QMChlar hajmini kamaytirish. Ikkilamchi moddiy resurslardan foydalanish hajmining o‘sishiga erishish. Sanitariya jihatidan tozalash infratuzilmasi obyektlarining holatini yaxshilash. Sanitariya jihatidan tozalashga ixtisoslashtirilgan tashkilotlar quvvatini sifatli va to‘liq hajmlarda xizmat ko‘rsatishi uchun zarur bo‘lgan darajaga yetkazish.

Iste’mol qadoqlash buyumlari (taralar)ning depozit tizimini tartibga soluvchi normativ-huquqiy hujjat loyihalarini ishlab chiqish va Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2021-yil may

Talab etilmaydi

Davlat ekologiya qo‘mitasi, Moliya vazirligi, Iqtisodiyot va sanoat vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar

Depozit tizimini joriy etish orqali ikkilamchi moddiy resurslarni yig‘ish hajmining o‘sishiga erishish. Ikkilamchi moddiy resurslarni xo‘jalik aylanmasiga jalb qilish orqali QMChlarning hosil bo‘lishini kamaytirish. QMChlar hisobining yagona tizimini yaratishni ko‘zda tutuvchi, iste’mol qadoqlash buyumlari (taralar)ning moddiy va moliyaviy oqimini hisobga olish tizimini yaratish. QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish sohasidagi O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjetidan moliyalashtirish yukini uning qismini xususiy sektorga o‘tkazish orqali kamaytirish.

3.

QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish sohasida idoraviy normativ-huquqiy hujjatlarni takomillashtirish.

“Maishiy chiqindilarni tashish qoidalari”ni yangi tahrirda ishlab chiqish va qabul qilish.

2019-yil dekabr

Talab etilmaydi

Davlat ekologiya qo‘mitasi, manfaatdor vazirlik va idoralar

Sanitariya jihatidan tozalashga ixtisoslashtirilgan tashkilotlar faoliyatini takomillashtirish.Sanitariya jihatidan tozalash sohasida xizmatlar ko‘rsatilishining yuqori sifat darajasiga erishish.Sanitariya jihatidan tozalash sohasida xizmatlar ko‘rsatish mexanizmlarini tizimlashtirish.

“Qattiq maishiy chiqindilar poligonlarini loyihalashtirish va ulardan foydalanish bo‘yicha yo‘riqnoma”ni yangi tahrirda ishlab chiqish va qabul qilish.

2019-yil no�br

Talab etilmaydi

Davlat ekologiya qo‘mitasi, manfaatdor vazirlik va idoralar

4.

Uslubiy tavsiyalarni ishlab chiqish.

QMChlarning to‘planish me’yorlarini aniqlash bo‘yicha uslubiy tavsiyalarni ishlab chiqish.

2019-yil noyabr

Talab etilmaydi

Davlat ekologiya qo‘mitasi, manfaatdor vazirlik va idoralar

QMChlarning to‘planish me’yorlarini aniqlash va tasdiqlash usullarini joriy etish.

5.

Sanitariya jihatidan tozalashga ixtisoslashtirilgan tashkilotlar faoliyati samaradorligini baholashni joriy etish.

Sanitariya jihatidan tozalashga ixtisoslashtirilgan tashkilotlar faoliyati samaradorligini baholash indikatorlarini ishlab chiqish.

2019-yil oktyabr

Talab etilmaydi

Davlat ekologiya qo‘mitasi, manfaatdor vazirlik va idoralar

Sanitariya jihatidan tozalashga ixtisoslashtirilgan tashkilotlar faoliyati samaradorligini baholash tizimini joriy etish. Sanitariya jihatidan tozalashga ixtisoslashtirilgan tashkilotlar faoliyati samaradorligini oshirish. Sanitariya jihatidan tozalash sohasida xizmatlar ko‘rsatishning sifat darajasini oshirish. Sanitariya jihatidan tozalash sohasida xizmatlar ko‘rsatish mexanizmlarini tizimlashtirish.

II. Sanitariya jihatidan tozalash infratuzilmasining moddiy texnik bazasini mustahkamlash va rivojlantirish

6.

Sanitariya jihatidan tozalashga ixtisoslashtirilgan tashkilotlarining moddiy texnik bazasini mustahkamlash.

Sanitariya jihatidan tozalash korxonalari uchun 1333 ta maxsus texnika xarid qilish, shu jumladan:

345 ta chiqindi tashish texnikasi;

1 ta rotopress.

2019-yil dekabr

Qoraqalpog‘iston Respublikasining respublika budjeti va viloyatlarning mahalliy budjeti mablag‘lari (tasdiqlangan dasturlarni amalga oshirish uchun ajratiladigan mablag‘lar doirasida 412,3 mlrd.so‘m), Osiyo taraqqiyot banki mablag‘lari (32,6 mln. AQSh dollari), Tijorat banklarining mablag‘lari (2,5 mln. AQSh dollari)

Davlat ekologiya qo‘mitasi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi, Moliya vazirligi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar hokimliklari

Sanitariya jihatidan tozalashga ixtisoslashtirilgan tashkilotlar avtoparkini va logistikasini modernizatsiya qilish.Aholini QMChlarni to‘plash va olib ch�qib ketish xizmatlari bilan qamrab olish:

2021-yilgacha — 85 %;

2025-yilgacha — 100 %.

Sanitariya jihatidan tozalash sohasida xizmatlar ko‘rsatishning sifat darajasini oshirish. Maxsus texnikalardan foydalanish muddatini oshirish.

670 ta chiqindi tashish texnikasi;

27 ta buldozer;

2020-yil dekabr

175 ta chiqindi tashish texnikasi;

56 ta buldozer;

59 ta �vtoyuklagich.

2021-yil dekabr

Sanitariya jihatidan tozalash korxonalari uchun 2836 ta maxsus texnika xarid qilish hisobiga avtoparkni yangilash va kengaytirish, shu jumladan:

2 520 ta chiqindi tashish texnikasi;

316 ta QMCh poligonlari uchun maxsus texnika.

2022 — 2028-yillar

Tijorat banklarining mablag‘lari (243,5 mln. AQSh dollari)

Davlat ekologiya qo‘mitasi

101 ta avtoparkni qurish va rekonstruksiya qilish, shu jumladan:

57 ta yangi avtopark qurish;

44 ta avtoparkni rekonstruksiya qilish.

2022-yil dekabr

Qoraqalpog‘iston Respublikasining respublika budjeti va viloyatlarning mahalliy budjeti mablag‘lari (tasdiqlangan dasturlarni amalga oshirish uchun ajratiladigan mablag‘lar doirasida 28,2 mlrd.so‘m) Ekologiya, atrof-muhitni muhofaza qilish va chiqindilar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish jamg‘armasi mablag‘lari(40,5 mlrd. so‘m)

Davlat ekologiya qo‘mitasi,

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar hokimliklari

Qoraqalpog‘iston Respublikasi va viloyatlarda 13 ta servis markazlarini qurish.

2019 — 2021-yillar

Osiyo taraqqiyot banki mablag‘lari (15,6 mln. AQSh dollari)

Davlat ekologiya qo‘mitasi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi, Moliya vazirligi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar hokimliklari

7.

QMChlarni vaqtincha joylashtirish obyektlarini tashkil etish.

Aholi yashash punktlarida 59 ta yangi chiqindi to‘plash shoxobchalari (ChTSh)ni qurish. Konteynerlar xarid qilish:

maxsus texnika (multilift) uchun — 291 ta;

ijtimoiy ahamiyatga ega obyektlar uchun —13 567 ta.

2019 — 2020-yillar

Qoraqalpog‘iston Respublikasining respublika budjeti va viloyatlarning mahalliy budjeti mablag‘lari (tasdiqlangan dasturlarni amalga oshirish uchun ajratiladigan mablag‘lar doirasida 6,1 mlrd.so‘m), Osiyo taraqqiyot banki mablag‘lari (3,4 mln. AQSh dollari)

Davlat ekologiya qo‘mitasi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi, Moliya vazirligi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar hokimliklari

Sanitariya jihatidan tozalash infratuzilmasini rivojlantirish. Namunali yoki alohida loyihalarga muvofiq yangi ChTShlarni qurish. Maxsus texnika (multilift)larni konteynerlar bilan jihozlash. Ijtimoiy aham�yatga ega obyektlarda QMChlarni vaqtincha to‘plash va saqlash joylarini konteynerlar bilan jihozlash (maktabgacha ta’lim muassasalarida 4463 ta va o‘quv muassasalarida 9104 ta).

III. QMCh poligonlarini optimallashtirish

8.

QMCh poligonlari (chiqindixonalar)ning sonini optimallashtirish.

Sanitariya va ekologik talablarga javob bermaydigan QMCh poligonlarining faoliyatini to‘xtatish:

poligonlarning atrof-muhitga ta’sirini baholash;

poligonlarni yopish (rekultivatsiya qilish)ni loyihalashtirish;

poligonlarni yopish (rekultivatsiya qilish);

mavjud poligonlarni rekonstruksiya qilish va zamonaviy texnologiyalar asosida yangi poligonlarni qurish.

2019 — 2028-yillar

Qoraqalpog‘iston Respublikasining respublika budjeti va viloyatlarning mahalliy budjeti (tasdiqlangan dasturlarni amalga oshirish uchun ajratiladigan mablag‘lar doirasida), XMI, Ekologiya, atrof-muhitni muhofaza qilish va chiqindilar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish jamg‘armasi, to‘g‘ridan-to‘g‘ri xorijiy investitsiya mablag‘lari

(mablag‘lar miqdori loyiha-smeta hujjatlarini ishlab chiqish natijalariga muvofiq aniqlanadi)

Davlat ekologiya qo‘mitasi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi, Moliya vazirligi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar hokimliklari

Umumiy maydoni 1 108,6 gektarga teng 167 ta poligonni yopish va rekultivatsiya qilish, faoliyat yuritayotgan poligonlar o‘rnida umumiy maydoni 693,3 gektarga teng 54 ta modernizatsiyalashgan poligon yaratish va umumiy maydoni 80 gektarga teng 5 ta poligon qurish hisobiga poligonlar sonini optimallashtirish, shu jumladan:

1) 2019 — 2021-yillarda:

18 ta poligonni yopish;

3 ta poligonni rekonstruksiya qilish;

2 ta yangi poligon qurish;

5 ta biogumus olish obyektlarini yaratish;

2) 2022 — 2025-yillarda:

79 ta poligonni yopish;

25 ta poligonni rekonstruksiya qilish;

2 ta yangi poligon qurish;

27 ta biogumus olish obyektlarini yaratish;

3) 2026 — 2028-yillarda:

70 ta poligonni yopish;

26 ta poligonni rekonstruksiya qilish;

1 ta yangi poligon qurish;

27 ta biogumus olish obyektlarini yaratish.

9.

Qayta yuklash stansiya (punkt)larini tashkil etish.

95 ta qayta yuklash stansiya (punkt)larini, shu jumladan aholi soni 2 ming kishidan 600 ming kishigacha bo‘lgan aholi yashash punktlari uchun qayta yuklash uzellarini (zichlash uskunalarini o‘rnatgan holda) qurish.

2022 — 2025-yillar

Jalb etiladigan XMI va to‘g‘ridan-to‘g‘ri xorijiy investitsiya mablag‘lari (mablag‘lar miqdori loyiha-smeta hujjatlarini ishlab chiqish natijalariga muvofiq aniqlanadi)

Davlat ekologiya qo‘mitasi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar hokimliklari

95 ta qayta yuklash stansiya (punkt)larini qurish.QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish sohasida logistika tizimini modernizatsiya qilish va optimallashtirish.

QMChlarning resurs qismini ishlab chiqarishga jalb qilish. QMChlarni tashish uchun transport vositalarining qatnovlari sonini kamaytirish.Yer resurslaridan oqilona foydalanilishini ta’minlash.

10.

Respublikaning uzoq aholi yashash punktlarida QMChlarni utilizatsiya qilish bo‘yicha infratuzilmani yaratish.

52 ta uzoq, borish qiyin bo‘lgan, aholi yashash punktlarida sanitariya jihatidan tozalash infratuzilmasi obyektlarini qurish, shu jumladan:

2019 — 2021-yillarda — 10 ta;

2022 — 2025-yillarda — 38 ta;

2026 — 2028-yillarda — 4 ta.

2019 — 2028-yillar

Jalb etiladigan XMI va Tijorat banklarining mablag‘lari (mablag‘lar miqdori loyiha-smeta hujjatlarini ishlab chiqish natijalariga muvofiq aniqlanadi)

Davlat ekologiya qo‘mitasi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar hokimliklari

Borish qiyin bo‘lgan, uzoq aholi yashash punktlarida QMChlarni to‘plash, vaqtincha saqlash va tashish bo‘yicha infratuzilmani yaratish. 52 ta aholi yashash punktlarida biomassani komposterlash obyektlarini �ratish.

IV. Investitsiyaviy loyihalarni amalga oshirish

11.

Osiyo taraqqiyot banki ishtirokida “Toshkent shahrida qattiq maishiy chiqindilarni boshqarish” loyihasini amalga oshirish.

1. 182 ta yangi maxsus texnikalarni foydalanishga topshirish.

2. Toshkent shahridagi 2 ta qayta yuklash stansiyasini rekonstruksiya qilish va 1 ta qayta yuklash stansiyasini yopish.

3. “Maxsustrans” DUKning Chilonzor va Mirobod tuman filiallari avtoparklarini rekonstruksiya qilish.

4. Yangi servis markazini qurish.

5. Yangi konteynerlar xarid qilish:

maxsus texnikalar uchun — 300 ta;

ishlatilib bo‘lingan simobli lampa, batareyka va boshqalarni to‘plash uchun — 500 ta;

6. QMCh poligonlarida foydalanish uchun 14 ta maxsus texnika xarid qilish.

2019-yil avgust

2020-yil sentyabr

2019 — 2021-yillar

2019 — 2021-yillar

2019 — 2021-yillar

2019 — 2021-yillar

Osiyo taraqqiyot bankining kredit mablag‘lari (33,1 mln. AQSh dollari)

Toshkent shahar hokimligi Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi, Davlat ekologiya qo‘mitasi, “Maxsustrans” DUK

“Maxsustrans” DUKning moddiy texnika bazasini mustahkamlash.Avtoparkni yangilash hisobiga ko‘rsatilayotgan xizmatlar sifatini yaxshilash.Qayta yuklash stansiyalarini modernizatsiya qilish hisobiga ularning quvvatini sutkasiga 700 tonnadan 1000 tonnaga oshirish.

12.

Fransiya taraqqiyot agentligi ishtirokida “Samarqand shahrida qattiq maishiy chiqindilarni boshqarishni modernizatsiya qilish” loyihasini amalga oshirish.

1. 80 ta maxsus texnika xarid qilish, shu jumladan:

70 ta metan uskunali chiqindi tashish texnikasi;

10 ta chiqindi tashish texnikasi-multilift — har biri 6 ta konteyneri bilan.

2. Ikki gektar maydon hududida maxsus texnikalar uchun garaj qurish.

3. 30 ta chiqindi to‘plash shoxobchalarini qurish.

4. Chiqindi to‘plash shoxobchalarini 2100 ta konteyner bilan jihozlash.

5. Poligonda foydalanish uchun 8 ta maxsus texnika xarid qilish, shu jumladan:

samosval — 3 ta;

buldozer — 2 ta;

avtoyuklagich — 1 ta;

zanjirli ekskavator — 1 ta;

g‘ildirakli ekskavator — 1 ta.

6. Poligonda gazni ushlab qolish va foydalanish tizimini joriy etish.

7. QMChlarni saralash tizimini sotib olish va poligonga o‘rnatish.

8. QMChlarni qayta ishlash kompleksini qurish.

2019-yil dekabr

2020-yil dekabr

2020-yil noyabr

2020-yil noyabr

2020-yil dekabr

2021-yil oktyabr

2021-yil noyabr

2021-yil dekabr

Fransiya taraqqiyot agentligining kredit mablag‘lari (20,6 mln. AQSh dollari)

Samarqand shahar hokimligi Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi, “Marokand obod” DUK, Davlat ekologiya qo‘mitasi

“Marokand obod” DUKning moddiy texnika bazasini mustahkamlash.Avtoparkni yangilash hisobiga ko‘rsatilayotgan xizmatlar sifatini yaxshilash. Sanitariya jihatidan tozalash infratuzilmasini yaratish. QMChlarning resurs qismini ishlab chiqarishga jalb qilish QMChlarni kompleksli boshqarish vazifalarini yechish.

13.

Osiyo taraqqiyot banki ishtirokida ikkita shahar misolida (Toshkent va Bekobod shaharlari) “Davlat xususiy sheriklik tamoyili sharoitida QMChlarni boshqarishning to‘liq jarayoni konsepsiyasini ishlab chiqish”.

1. Toshkent va Bekobod shaharlarida sanitariya jihatidan tozalash xizmatlarining DXSh asosida ishlab chiqilishi mumkin bo‘lgan, loyihaning optimal tuzilmasini belgilab olish.

2. Chiqindilar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish sohasida ko‘rsatilayotgan xizmatlar hajmi, xarajatlar hisobi, iqtisodiy jihatdan maqsadga muvofiqligi, shuningdek, xususiy sektor ishtirokining imkoniyatlarini hisobga olgan holda, loyihalarni amalga oshirish uchun konsepsiya ishlab chiqish.

3. Tasdiqlangan konsepsiya doirasida DXSh asosida loyihalarni amalga oshirish uchun xususiy sheriklarni tanlab olish bo‘yicha tanlov (tender) talablarini ishlab chiqish.

2019-2020-yillar

Osiyo taraqqiyot bankining texnik ko‘magi (Osiyo-Tinch okeani mintaqasi) Grant mablag‘lari (650 ming. AQSh dollari)

Davlat ekologiya qo‘mitasi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi

QMChlarning morfologik tarkibi va hududlarning geografik tavsiflari asosida QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish sohasidagi DXShning turli shakllarini tahlil qilish va aniqlash imkoniyatlarini oshirish. QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish sohasidagi DXSh loyihalarini tanlab olish imkoniyatlarini oshirish.

17.

Koreyaning Ekologik sanoat va texnologiyalar instituti (KEITI) ishtirokida “Farg‘ona viloyatida qattiq maishiy chiqindilarni boshqarish tizimini yaxshilash bo‘yicha Bosh rejani ishlab chiqish” loyihasini amalga oshirish.

1. Sanitariya jihatidan tozalash tashkilotlar mutaxassislarini o‘qitish.

2. QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish sohasida ustuvor maqsadlarni belgilash va rejalashtirish.

3. QMChlarni to‘plash, tashish, utilizatsiya qilish va qayta ishlash jarayonlarini takomillashtirishga qaratilgan dastur ishlab chiqish.

4. QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish sohasida yo‘l xaritasini ishlab chiqish.

5. QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish sohasida seminar va treninglar o‘tkazish.

6. QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish sohasida ekologik tadbirlarni o‘�kazish (reklama materiallarini tarqatish va x.k.).

2019-2020-yillar

Koreyaning Ekologik sanoat va texnologiyalar instituti (KEITI)ning grant mablag‘lari (710 ming.AQSh dollari)

Davlat ekologiya qo‘mitasi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi

Farg‘ona viloyatida qattiq maishiy chiqindilarni boshqarish tizimini takomillashtirish.Bosh rejadan kelib chiqib, Farg‘ona viloyatida investitsiya loyihalarini amalga oshirish uchun maqbul biznes rejalarning ishlab chiqilishiga ko‘mak berish.

18.

“Sejin G&E Co., Ltd” kompaniyasi (Koreya Respublikasi) ishtirokida “Toshkent viloyatining “Ohangaron” va “Maydontol” maishiy chiqindilar poligonlarida ho�il bo‘ladigan chiqindi gazini qayta ishlash hisobiga elektr energiyasini ishlab chiqarish” loyihasini amalga oshirish.

1. “Ohangaron” (Ohangaron tumani) va “Maydontol” (Parkent tumani) poligonlarini yopish.

2. Poligonda gazni ushlab qolish va foydalanish tizimini joriy etish.

3. Poligonlarda hosil bo‘ladigan chiqindi gazidan (metandan) umumiy ishlab chiqarish quvvati kamida 16 MVt (har birining quvvati 1 560 kVt bo‘lgan 10 ta qurilma va har birining quvvati 500 kVt bo‘lgan 2 ta qurilma) bo‘lgan elektr energiyasi ishlab chiqaradigan 12 ta yangi zamonaviy generatorlar va yordamchi uskunalarni o‘rnatish.

2019 — 2021-yillar

“Sejin G&E Co., Ltd” kompaniyasining to‘g‘ridan-to‘g‘ri investitsiya mablag‘lari (55 mln.AQSh dollari)

Davlat ekologiya qo‘mitasi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi, Toshkent viloyati hokimligi

Ikkita poligonni yopish va yer uchastkalarini rekultivatsiya qilish.Poligonlarni chiqindi gazini ushlab qolish tizimlari bilan jihozlash. Yiliga 5840 MVt elektr energiyasini ishlab chiqarish.Qayta tiklanuvchi energiya manbalaridan samarali foydalanish.

V. Sanitariya jihatidan tozalash sohasida xizmatlarni rivojlantirish

5.1. Sanitariya jihatidan tozalash sohasida xizmatlar ko‘rsatishni tashkillashtirishni samarali ta’minlash

19.

Maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqib ketish bo‘yicha xizmatlar ko‘rsatish uchun tuman va shahar hududlarini “E-IJRO AUKSION” yagona elektron savdo maydonchasi orqali elektron auksion yo‘li bilan biriktirish.

Maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqib ketish xizmatlari bilan qamrab olinganlik holatini va xizmat ko‘rsatuvchi tashkilotlari maxsus avtotransport vositalarining yuk tashish quvvati QMChlarni to‘plash va o‘z vaqtida olib chiqib ketish bo‘yicha ko‘rsatiladigan xizmatlarning zarur sifatini ta’minlashga muvofiqligi yuzasidan tuman va shahar hududlarini monitoring qilish, xatlovdan o‘tkazish va o‘rganish olib borish. Tuman va shahar hududlarini biriktirish bo‘yicha “E-IJRO AUKSION” yagona elektron savdo maydonchasi orqali tanlov savdolarini tashkillashtirish va o‘tkazish. “E-IJRO AUKSION” yagona elektron savdo maydonchasi orqali elektron tanlovlari o‘tkazilishini doimiy tatbiq etib borish.

Doimiy

Buyurtmachining o‘z mablag‘lari

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, Davlat ekologiya qo‘mitasi

Sanitariya jihatidan tozalash sohasida xizmatlar ko‘rsatish uchun hududlarni biriktirishda ochiqlik va shaffoflik prinsiplariga rioya etishni ta’minlash. Sanitariya jihatidan tozalash sohasida xizmatlar ko‘rsatish uchun talabgorlarni tanlab olishni tizimlashtirish. Sanitariya jihatidan tozalashga ixtisoslashtirilgan tashkilotlar o‘rtasida teng raqobat sharoitl�rini yaratish. Sanitariya jihatidan tozalashga ixtisoslashtirilgan tashkilotlar samaradorligini yanada oshirish. Sanitariya jihatidan tozalash sohasida xizmatlar ko‘rsatish mexanizmlarini rivojlantirish va tizimlashtirish, shuningdek, ularning sifatini oshirish.

5.2. Shaharlarning ko‘p kvartirali turar-joy sektorida qattiq maishiy chiqindilarni saralab to‘plashni joriy qilish

20.

Ko‘p kvartirali turar-joy sektorida QMChlarni saralab to‘plash uchun chiqindi to‘plash shoxobchalarini maxsus konteynerlar bilan jihozlash.

Besh turdagi markalangan konteynerlarni o‘rnatish:

qayta ishlanadigan QMChlar (polimerlar, qog‘oz va metall kabi ikkilamchi moddiy resurslar aralashmasidan tashkil topgan);

organik QMChlar (oziq-ovqat va boshqa biologik chiriydigan chiqindilar);

qayta ishlanmaydigan QMChlar (boshqa aralash QMChlar);

xavfli maishiy chiqindilar (akkumulyatorlar, simobli lampalar, batareykalar, tibbiyot chiqindilari va boshqalar);

shisha idish buyumlari.

2022 — 2025-yillar

Budjetdan tashqari va sanitariya jihatidan tozalashga ixtisoslashtirilgan tashkilotlarning o‘z mablag‘lari

Davlat ekologiya qo‘mitasi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, “Toza hudud” DUK, “Maxsustrans”DUK, sanitariya jihatidan tozalashga ixtisoslashtirilgan tashkilotlar

Aholini QMChlarni saralab to‘plash usulidan foydalanishga jalb qilish. QMChlarni saralab to‘plashni samarali ta’minlash. Chiqindilarni qayta ishlash korxonalarida QMChlarni qo‘shimcha saralash uchun ketadigan pul mablag‘larini tejash. Xo‘jalik aylanmasiga jalb etiladigan ikkilamchi moddiy resurslar hajmini oshirish. Ko‘cha va hovli hududlarining sanitariya holatini yaxshilash.

21.

Ko‘p kvartirali turar-joy sektorida QMChlarni alohida olib chiqib ketish tizimini joriy qilish.

Saralangan QMChlarni chiqindi tashish texnikasi bilan chiqindi to‘plash shoxobchalarini aylanib chiqib olib chiqib ketish uchun alohida grafiklarini tashkil etish.

2022 — 2025-yillar

Talab etilmaydi

Davlat ekologiya qo‘mitasi,

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, “Toza hudud” DUK, “Maxsustrans”DUK,

sanitariya jihatidan tozalashga ixtisoslashtirilgan tashkilotlar

5.3. Chiqindilar bilan bog‘liq ishlarni kompleks amalga oshirish klasterlar faoliyatini takomillashtirish

22.

“ANDIJON SPESIAL ECO TRANS” MChJning moddiy texnik bazasini mustahkamlash (Andijon viloyati).

1. 159 ta maxsus texnika xarid qilish, shu jumladan:

40 ta chiqindi tashish texnikasi;

50 ta chiqindi tashish texnikasi, 2 ta buldozer;

60 ta chiqindi tashish texnikasi, 2 ta buldozer, 5 ta avtoyuklagich.

2019 — 2021-yillar

Tashabbuskorning o‘z mablag‘lari, moliya institutlarining jalb etiladigan mablag‘lari (9,4 mln. AQSh dollari)

“ANDIJON SPESIAL ECO TRANS” MChJ

Transport parkini modernizatsiyaqilish. QMChlarni to‘plash va tashish bo‘yicha xizmatlar ko‘rsatish sifatini yaxshilash. Maxsus texnikalardan samarali foydalanilishini ta’minlash.

2. 200 ta maxsus texnika sotib olish hisobiga avtoparkni yangilash va kengaytirish, shu jumladan:

180 ta chiqindi tashish texnikasi;

20 ta QMCh poligonlari uchun maxsus texnika.

2022 — 2028-yillar

Tashabbuskorning o‘z mablag‘lari, moliya institutlarining jalb etiladigan mablag‘lari (10 mln. AQSh dollari)

“ANDIJON SPESIAL ECO TRANS” MChJ

3. 16 ta avtoparkni qurish va rekonstruksiya qilish, shu jumladan:

2 ta yangi avtopark qurish;

14 ta avtoparkni rekonstruksiya qilish.

2022-yil dekabr

Tashabbuskorning o‘z mablag‘lari, moliya institutlarining jalb etiladigan mablag‘lari(mablag‘lar miqdori loyiha-smeta hujjatlarini ishlab chiqish natijalariga muvofiq aniqlanadi)

Andijon viloyati hokimligi,“ANDIJON SPESIAL ECO TRANS” MChJ

4. Aholi yashash punktlarida 70 ta yangi ChTShlarini qurish va ularni 500 ta konteyner bilan jihozlash, shu jumladan:

yangi ChTShlar uchun — 280 ta;

mavjud ChTShlar uchun — 220 ta.

2019 — 2022-yillar

Tashabbuskorning o‘z mablag‘lari, moliya institutlarining jalb etiladigan mablag‘lari (3,5 mlrd. so‘m)

Andijon viloyati hokimligi,“ANDIJON SPESIAL ECO TRANS” MChJ

Sanitariya jihatidan tozalash infratuzilmasini modernizatsiya qilish va rivojlantirish. Namunali yoki alohida loyihalarga muvofiq yangi ChTShlarini qurish. Mavjud va yangi ChTShlarini konteynerlar bilan jihozlash.

5. 3 ta qayta yuklash stansiya (punkt)larini, shu jumladan qayta yuklash uzellini (zichlash uskunalarisiz va zichlash uskunalari bilan) qurish.

2020 — 2025-yillar

Tashabbuskorning o‘z mablag‘lari, moliya institutlarining jalb etiladigan mablag‘lari (mablag‘lar miqdori loyiha-smeta hujjatlarini ishlab chiqish natijalariga muvofiq aniqlanadi)

Andijon viloyati hokimligi, “ANDIJON SPESIAL ECO TRANS” MChJ

Qayta yuklash stansiya (punkt)larini qurish.QMChlarni tashish tizimini takomillashtirish.

23.

“BEREJLIVOST” XIKning moddiy texnik bazasini mustahkamlash (Navoiy viloyati).

1. 60 ta maxsus texnika xarid qilish, shu jumladan:

25 ta chiqindi tashish texnikasi;

35 ta chiqindi tashish texnikasi.

2019 — 2021-yillar

2022 — 2025-yillar

Tashabbuskorning o‘z mablag‘lari, moliya institutlarining jalb etiladigan mablag‘lari (5,0 mln. AQSh dollari)

“BEREJLIVOST” XIK

Transport parkini modernizatsiya qilish. QMChlarni to‘plash va tashish bo‘yicha xizmatlar ko‘rsatish sifatini yaxshilash. Maxsus texnikalardan samarali foydalanilishini ta’minlash.

2. Aholi yashash punktlarida 250 ta yangi ChTShlarini qurish va ularni 800 ta konteyner bilan jihozlash, shu jumladan:

150 ta ChTSh qurish va 300 ta konteyner bilan jihozlash;

100 ta ChTSh qurish va 500 ta konteyner bilan jihozlash.

2019 — 2021-yillar

2022 — 2025-yillar

Tashabbuskorning o‘z mablag‘lari, moliya institutlarining jalb etiladigan mablag‘lari (1,2 mln. AQSh dollari)

Navoiy viloyati hokimligi, “BEREJLIVOST” XIK

Sanitariya jihatidan tozalash infratuzilmasini modernizatsiya qilish va rivojlantirish. Namunali yoki alohida loyihalarga muvofiq yangi ChTShlarini qurish. Yangi ChTShlarini konteynerlar bilan jihozlash.

3. 4 ta avtopark (avtogaraj) qurish.

2019 — 2025-yillar

Tashabbuskorning o‘z mablag‘lari, moliya institutlarining jalb etiladigan mablag‘lari (300 ming AQSh dollari)

“BEREJLIVOST” XIK

Transport parkini modernizatsiya qilish. Maxsus texnikalardan samarali foydalanilishini ta’minlash.

4. Navoiy viloyatida joylashgan 4 ta QMCh poligonini tartibga keltirish, shu jumladan:

2 ta QMCh poligoni;

2 ta QMCh poligoni.

2019 — 2021-yillar

2022 — 2025-yillar

Tashabbuskorning o‘z mablag‘lari, moliya institutlarining jalb etiladigan mablag‘lari (2 mln. AQSh dollari)

Navoiy viloyati hokimligi, “BEREJLIVOST” XIK

Mavjud QMCh poligon (chiqindi xona)larni sanitariya va ekologik talablarga muvofiqlashtirish.

24.

“GULISTON MAXSUS TRANS” MChJning moddiy texnik bazasini mustahkamlash (Sirdaryo viloyati).

Aholi punktlarida 10 ta yangi ChTShlarini qurish va ularni 200 ta konteyner bilan jihozlash.

2019 — 2028-yillar

Tashabbuskorning o‘z mablag‘lari, moliya institutlarining jalb etiladigan mablag‘lari (221 ming AQSh dollari)

Sirdaryo viloyati hokimligi, “GULISTON MAXSUS TRANS” MChJ

Sanitariya jihatidan tozalash infratuzilmasini modernizatsiya qilish va rivojlantirish.Namunali yoki alohida loyihalarga muvofiq yangi ChTShlarini qurish. Mavjud va yangi ChTShlarini konteynerlar bilan jihozlash.

25.

“EKO NOUSE” MChJning moddiy texnik bazasini mustahkamlash (Jizzax viloyati).

Aholi punktlarida 40 ta yangi ChTShlarini qurish va ularni 200 ta konteyner bilan jihozlash.

2019 — 2028-yillar

Tashabbuskorning o‘z mablag‘lari, moliya institutlarining jalb etiladigan mablag‘lari (72 ming AQSh dollari)

Jizzax viloyati hokimligi, “EKO NOUSE” MChJ

Sanitariya jihatidan tozalash infratuzilmasini modernizatsiya qilish va rivojlantirish. Namunali yoki alohida loyihalarga muvofiq yangi ChTShlarini qurish.

Mavjud va yangi ChTShlarini konteynerlar bilan jihozlash.

5.4. Chiqindilar bilan bog‘liq ishlarni kompleksli amalga oshirish klasterlarining maishiy chiqindilarni qayta ishlash bo‘yicha salohiyatini rivojlantirish

26.

“ANDIJON SPESIAL ECO TRANS” MChJning ishlab chiqarish salohiyatini oshirish (Andijon viloyati).

Xorijiy kompaniya ishtirokida “Maishiy chiqindilar poligonida hosil bo‘ladigan chiqindi gazini qayta ishlash hisobiga elektr energiyasini ishlab chiqarish” loyihasini amalga oshirish:

poligonda gazni ushlab qolish va foydalanish tizimini joriy etish;

maishiy chiqindi poligonlarida hosil bo‘ladigan chiqindi gazi (metan)ni elektr energiyasiga aylantirib beradigan yangi zamonaviy gaz turbina generatorlarini o‘rnatish.

2025 — 2028-yillar

To‘g‘ridan-to‘g‘ri xorijiy investitsiyalar (mablag‘lar miqdori loyiha-smeta hujjatlarini ishlab chiqish natijalariga muvofiq aniqlanadi)

Davlat ekologiya qo‘mitasi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi, “ANDIJON SPESIAL ECO TRANS” MChJ

Mavjud poligonlarni tashlamalarni ushlab qolish tizimlari bilan jixozlar. Poligonlarda hosil bo‘ladigan issiqxona gazlarining salbiy ta’sirini kamaytirish. Elektr energiyasini ishlab chiqarish. Qayta tiklanadigan energiya manbalaridan samarali foydalanish.

“DILMAK MACNINE” (Turkiya) kompaniyasi ishtirokida “Chiqindilardan tayyor trikotaj mahsulotlarini ishlab chiqarish” loyihasini amalga oshirish:

tayyor trikotaj mahsulotlarini ishlab chiqaruvchi, maishiy chiqindilarni sanoatda kompleksli qayta ishlash klasteri asosidagi tikuv-to‘qimachilik kombinatini yaratish (umumiy yillik quvvati 3,5 ming tonna QMChlarni qayta ishlash).

2020 — 2022-yillar

To‘g‘ridan-to‘g‘ri xorijiy investitsiyalar (20 mln. AQSh dollari), Tashabbuskorning o‘z mablag‘lari (20 mln. AQSh dollari)

“ANDIJON SPESIAL ECO TRANS” MChJ

Maishiy chiqindilarni qayta ishlash, paxta-tolasi olish va eksportbop tayyor trikotaj mahsulotlarini ishlab chiqarishga qadar qayta ishlash.

Kelgusida qayta ishlash uchun QMChlardan birlamchi xom ashyo (yonilg‘i (piroliz), biogumus, kompost va boshqalar)olishloyihasini amalga oshirish;

QMChlardan birlamchi xom ashyo olish uchun kichik sexlar yaratish.

2019 — 2025-yillar

Tashabbuskorning o‘z mablag‘lari, moliya institutlarining jalb etiladigan mablag‘lari (2,0 mln.AQSh dollari)

“ANDIJON SPESIAL ECO TRANS” MChJ

QMChlarni qaytaishlash, QMChlardan 65 % gacha foydali moddalarni ajratib olgan holda, birlamchi xomashyo olish. QMChlarning resurs qismini ishlab chiqarishga jalb qilish.

27.

“BEREJLIVOST” XIKning ishlab chiqarish salohiyatini osh�rish (Navoiy viloyati).

QMChlarni kompleksli qayta ishlash bo‘yicha loyihani amalga oshirish:

1) QMChlarni qayta ishlash bo‘yicha 5 ta kompleks (obyekt) qurish, shu jumladan:

2 ta kompleks;

1 ta kompleks;

1 ta kompleks.

2) biogumus olish bo‘yicha 2 ta obyekt yaratish.

3) QMCh poligonlarida foydalanish uchun 6 ta maxsus texnika xarid qilish.

4) 4 ta qayta yuklash stansiyalarini yaratish, shu jumladan:

2019 — 2021-yillarda — 1 ta stansiya;

2022 — 2025-yillarda — 3 ta stansiya.

2019 — 2021-yillar

2022 — 2025-yillar

2026 — 2028-yillar

2019 — 2025-yillar

Xalqaro moliya institutlari va tijorat banklarining jalb etiladigan mablag‘lari(7,0 mln.AQSh dollari)

“BEREJLIVOST” XIK

QMChlarning resurs qismini ishlab chiqarishga jalb qilish. QMChlardan energetik foydalanish. QMChlarni kompleksli boshqarish vazifasini bajarish, shuningdek, QMCh poligonlaridan lozim darajada foydalanish.

QMChlarni tashish tizimini takomillashtirish.

QMCh poligonlarida quyidagi quvvatga ega saralash liniyalarini o‘rnatish:

yiliga 100 ming tonna;

yiliga 200 ming tonna;

yiliga 200 ming tonna.

2022 — 2028-yillar

Xalqaro moliya institutlari va tijorat banklarining jalb etiladigan mablag‘lari(1,7 mln.AQSh dollari)

“BEREJLIVOST” XIK

QMChlarning resurs qismini ishlab chiqarishga jalb qilish. QMChlarni ko‘mish hajmlarini kamaytirish. Poligonlarning xizmat muddatlarini uzaytirish va yer resurslaridan oqilona foydalanilishini ta’minlash.

28.

“ANOLITRANS” MChJning ishlab chiqarish salohiyatini oshirish (Buxoro viloyati).

1. 3 ta ishlab chiqarish obyektini qurish, shu jumladan:

PET tola ishlab chiqarish;

kompost ishlab chiqarish;

bio o‘g‘it ishlab chiqarish.

2019-yil noyabr

Tashabbuskorning o‘z mablag‘lari (14,0 mlrd. so‘m)

Buxoro viloyati hokimligi, “ANOLITRANS” MChJ

QMChlarning resurs qismini ishlab chiqarishga jalb qilish. QMChlarni ko‘mish hajmlarini kamaytirish. Poligonlarning xizmat muddatlarini uzaytirish va yer resurslaridan oqilona foydalanilishini ta’minlash.

2. Jondor va Romiton tumanlarida QMChlarni saralashning ko‘chma liniyalarini o‘rnatish.

2021 — 2024-yillar

Moliya institutlarining jalb etiladigan mablag‘lari (2,4 mln. AQSh dollari)

3. QMChlarni yoqish hisobiga elektr energiyasi olish bo‘yicha obyekt yaratish.

2025 — 2028-yillar

Moliya institutlarining jalb etiladigan mablag‘lari(30 mln. AQSh dollari)

29.

“BIO TEXNO ECO” MChJning ishlab chiqarish salohiyatini oshirish (Surxondaryo viloyati).

1. 4 ta obyektini qurish, shu jumladan:

PET tola ishlab chiqarish bo‘yicha;

plastik quvurlar ishlab chiqarish bo‘yicha;

kompost ishlab chiqarish bo‘yicha;

bio o‘g‘it ishlab chiqarish bo‘yicha.

2019-yil noyabr

Tashabbuskorning o‘z mablag‘lari (10,6 mlrd. so‘m)

Surxondaryo viloyati hokimligi, “BIO TEXNO ECO” MChJ

QMChlarning resurs qismini ishlab chiqarishga jalb qilish. Poligonlarning xizmat muddatlarini uzaytirish va yer resurslaridan oqilona foydalanilishini ta’minlash.

2. Denov, Sariosiyo, Uzun, Sho‘rchi, Jarqo‘rg‘on, Qumqo‘rg‘on, Oltinsoy, Sherobod, Boysun, va Qiziriq tumanlarida QMChlarni saralashning ko‘chma liniyalarini o‘rnatish.

2019 — 2023-yillar

Moliya institutlarining jalb etiladigan mablag‘lari (27,5 mln. AQSh dollari)

3. QMChlarni yoqish hisobiga elektr energiyasi olish bo‘yicha obyekt yaratish.

2025 — 2028-yillar

Moliya institutlarining jalb etiladigan mablag‘lari (40 mln. AQSh dollari)

30.

“URGANCN AVTO ECO TRANS” MChJning ishlab chiqarish salohiyatini oshirish (Xorazm viloyati).

1. PET tola ishlab chiqarish obyektini qurish.

2019-yil dekabr

Tashabbuskorning o‘z mablag‘lari (10 mlrd. so‘m)

Xorazm viloyati hokimligi, “URGANCN AVTO ECO TRANS” MChJ

QMChlarning resurs qismini ishlab chiqarishga jalb qilish. Poligonlarning xizmat muddatlarini uzaytirish va yer resurslaridan oqilona foydalanilishini ta’minlash.

2. Gurlan va Xazorasp tumanlarida QMChlarni saralashning ko‘chma liniyalarini o‘rnatish.

2021 — 2024-yillar

Moliya institutlarining jalb e�iladigan mablag‘lari (2,4 mln. AQSh dollari)

3. Qo‘shko‘pir tumanida QMChlarni yoqish hisobiga elektr energiyasi olish obyektini yaratish.

2025 — 2028-yillar

Moliya institutlarining jalb etiladigan mablag‘lari (30 mln. AQSh dollari)

31.

“GULISTON MAXSUS TRANS” MChJning ishlab chiqarish salohiyatini oshirish (Sirdaryo viloyati).

1. Mavjud QMCh poligonlarini tartibga keltirish va QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish obyektlarini qurish:

2 ta QMCh poligonini tartibga keltirish;

poligonlarga saralash liniyalarini o‘rnatish:

kompost va bio o‘g‘it ishlab chiqarish.

2019-yil dekabr

Tashabbuskorning o‘z mablag‘lari (14 mlrd. so‘m)

Sirdaryo viloyati hokimligi, “GULISTON MAXSUS TRANS” MChJ

QMChlarning resurs qismini ishlab chiqarishga jalb qilish. Poligonlarning xizmat muddatlarini uzaytirish va yer resurslaridan oqilona foydalanilishini ta’minlash.

2. Yangiyer va Sirdaryo tumanlarida QMChlarni saralashni�g ko‘chma liniyalarini o‘rnatish.

2022 — 2024-yillar

Moliya institutlarining jalb etiladigan mablag‘lari (2,4 mln. AQSh dollari)

3. Poligonlarni rekultivatsiya qilish va estakada qurish.

2021 — 2024-yillar

Tashabbuskorning o‘z mablag‘lari (estakada qurish uchun 12,0 mlrd. so‘m)

32.

“ECO NOUSE” MChJning ishlab chiqarish salohiyatini oshirish (Jizzax viloyati).

1. 3 ta obyektini qurish, shu jumladan:

PET tola ishlab chiqarish bo‘yicha;

kompost ishlab chiqarish bo‘yicha;

bio o‘g‘it ishlab chiqarish bo‘yicha.

2019-yil dekabr

Tashabbuskorning o‘z mablag‘lari (8,0 mlrd. so‘m)

Jizzax viloyati hokimligi, “ECO NOUSE” MChJ

QMChlarning resurs qismini ishlab chiqarishga jalb qilish.

Poligonlarning xizmat muddatlarini uzaytirish va yer resurslaridan oqilona foydalanilishini ta’minlash.

Do‘stlik va Zarbdor tumanlarida QMChlarni saralashning ko‘chma liniyalarini o‘rnatish.

2022 — 2024-yillar

Moliya institutlarining jalb etiladigan mablag‘lari (2,4 mln. AQSh dollari)

Jizzax viloyati hokimligi, “ECO NOUSE” MChJ

Jizzax tumanida QMChlarni yoqish hisobiga elektr energiyasi olish obyektini yaratish.

2025 — 2028-yillar

Moliya institutlarining jalb etiladigan mablag‘lari (30 mln. AQSh dollari)

Jizzax viloyati hokimligi, “ECO NOUSE” MChJ

33.

Uzoq muddatli loyihalarni amalga oshirish uchun DXSh mexanizmlarini takomillashtirish va ularning investitsiyaviy jozibadorligini oshirish.

1. Dastlabki texnik-iqtisodiy asoslanishini va/yoki texnik-iqtisodiy asoslanishini mavjud bo‘lgan DXSh bo‘yicha tajriba loyihalarini belgilash.

2. Klasterlar tashkil etish yo‘li bilan DXSh loyihalarini amalga oshirish uchun to‘g‘ridan-to‘g‘ri xorijiy investitsiyalarni jalb qilish.

3. “Toza hudud” DUK mulkini QMChlar bilan bog‘liq ishlarni kompleks amalga oshirish klasterlariga bosqichma-bosqich berishning qonuniy choralarini ko‘rish.

2022 — 2028-yillar

Tashabbuskorning o‘z mablag‘lari, to‘g‘ridan-to‘g‘ri xorijiy investitsiyalar (mablag‘lar miqdori loyiha-smeta hujjatlarini ishlab chiqish natijalariga muvofiq aniqlanadi)

QMChlar bilan bog‘liq ishlarni kompleks amalga oshirish klasterlari, Davlat ekologiya qo‘mitasi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar hokimliklari.

DXSh loyihalariga davlat ko‘magi ko‘rsatish jarayonining ochiqligini oshirish. Davlat ko‘magini optimallashtirish va uni yanada samaraliroq loyihalarga yo‘naltirish.

VI. Ekologik bilim va ekologik madaniyatni oshirish

34.

Aholining sanitariya-ekologik va huquqiy savodxonligini oshirishga qaratilgan keng ko‘lamli axborot kampaniyasini olib borish.

Aholining ekologik savodxonligini oshirish maqsadida bosma va elektron ommaviy axborot vositalari hamda ijtimoiy tarmoqlarda, aniq bir maqsadli ijtimoiy guruh (bolalar, o‘quvchi yoshlar, uy bekalari, shahar va qishloq aholi yashash punktlari aholisi)ga yo‘naltirilgan, respublika va butun jahonda QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirishning dolzarb masalalarni keng yoritish.

Doimiy tarzda

Talab etilmaydi

O‘zbekiston Milliy axborot agentligi, O‘zbekiston Milliy teleradiokompaniyasi, Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi, Elektron ommaviy axborot vositalari milliy assotsiatsiyasi, Davlat ekologiya qo‘mitasi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari.

Tabiatni muhofaza qilish organlari faoliyatining ochiqligini ta’minlash; Ekologik xavfsizlikni ta’minlash va atrof-muhitni muhofaza qilish sohasida davlat boshqaruvini takomillashtirish bo‘yicha amalga oshirilayotgan islohotlarning mohiyati va ahamiyati to‘g‘risida aholini xabardor qilish. Aholining QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish sohasidagi bilim darajasini oshirish va aholining ekologik madaniyatini shakllantirish. QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish sohasidagi masalalarda jamoatchilik va fuqarolik jamiyati institutlari bilan yaqindan hamkorlikni ta’minlash.

35.

Aholining QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish sohasidagi bilim darajasini oshirish bo‘yicha tadbirlar (profilaktika chora-tadbirlari)ni tashkillashtirish.

Aholi va tadbirkorlik subyektlari orasida QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish sohasi hamda mazkur sohadagi qonun buzarliklar uchun javobgarlik masalalarini tushuntirishga qaratilgan uchrashuvlar, seminarlar, treninglar va davra suhbatlarini o‘tkazish;

OAVlarida KMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish masalalari yuzasidan axborot va maqolalar tayyorlash.

QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirishning dolzarb masalalariga bag‘ishlangan bannerlarni yaratish va o‘rnatish.

Doimiy tarzda

Talab etilmaydi

Davlat ekologiya qo‘mitasi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari.

QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish sohasida huquqbuzarliklar darajasini pasaytirish. QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish sohasidagi masalalarda tadbirkorlik subyektlari bilan yaqindan hamkorlikni ta’minlash. Aholining ekologik madaniyatini va huquqiy savodxonligini oshirish.

36.

Bolalar va yoshlarning QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish masalalari bo‘yicha bilim darajasini oshirish.

Bolalarda ekologik savodxonlikni oshirish va QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish madaniyatini shakllantirishga yo‘naltirilgan uslubiy qo‘llanmalarni ishlab chiqish.

2019-yil oktyabr

Talab etilmaydi

Maktabgacha ta’lim vazirligi,Davlat ekologiya qo‘mitasi

Bolalar va yoshlarda ekologik savodxonlikni oshirish va QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish madaniyatining shakllanishini rivojlantirish.

Yoshlarda ekologik savodxonlikni oshirish va QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish madaniyatini shakllantirishga yo‘naltirilgan dasturni ishlab chiqish va tasdiqlash uchun Vazirlar Mahkamasiga taqdim etish.

2019-yil noyabr

Talab etilmaydi

Xalq ta’limi vazirligi,Davlat ekologiya qo‘mitasi

37.

QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish masalalari bo‘yicha ijtimoiy reklama ma’lumotlarini tarqatishni tashkillashtirish.

QMChlarni saralab to‘plashning eng yaxshi ijtimoiy reklamasi uchun tanlov o‘tkazish. Televideniyeda QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish, shu jumladan ularni saralab to‘plash masalalari bo‘yicha ijtimoiy reklamalarni joylashtirish.

2019-yil sentyabr

Ekologiya, atrof-muhitni muhofaza qilish va chiqindilar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish jamg‘armasi mablag‘lari

Davlat ekologiya qo‘mitasi,O‘zbekiston Milliy teleradiokompaniyasi

Aholining QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish sohasidagi bilim darajasini oshirish va ekologik madaniyatini shakllantirish. Aholini QMChlarni saralab to‘plash usulidan foydalanishga jalb qilish.

38.

Jismoniy va yuridik shaxslarni QMChlarni va ikkilamchi moddiy resurslarni saralab to‘plashga jalb qilish, shuningdek, ularning noqonuniy tashlab ketilishi (joylashtirilishi)ni oldini olishga qaratilgan tadbirlarni tashkillashtirish.

QMChlarni saralab to‘plash bo‘yicha axborot ma’lumotlarini tayyorlash va tarqatish.

QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirishning dolzarb masalalari, shu jumladan ularni saralab to‘plashga bag‘ishlangan bannerlarni tayyorlash va o‘rnatish.

OAVlarida QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish, shu jumladan ularni saralab to‘plash masalalari yuzasidan axborot va maqolalar tayyorlash.

QMChlarni saralab to‘plash va ularning hosil bo‘lishini oldini olish bo‘yicha uchrashuvlar, seminarlar va treninglarni tashkillashtirish.

Doimiy tarzda

Ekologiya, atrof-muhitni muhofaza qilish va chiqindilar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish jamg‘armasi mablag‘lari

Davlat ekologiya qo‘mitasi

39.

Aholi yashash punktlarini obodonlashtirish va sanitariya jihatidan tozalash tadbirlarini tashkillashtirish va o‘tkazish.

Ruxsat etilmagan (tartibsiz) chiqindixonalarni bartaraf etish bo‘yicha ekologik hashar (shanbalik)larni o‘tkazish;

Obodonlashtirish obyektlarida — “Toza shaharda bahor” va “Toza shaharda kuz” yoshlar aksiyalarini o‘tkazish;

Butunjahon atrof-muhit kuniga bag‘ishlangan “Toza shahar” ekologik aksiyasini o‘tkazish.

Har yilimart-aprel,

iyul-avgust,

noyabr-oktyabr

Har yili

mart-aprel,

oktyabr-noyabr

Har yili

iyun

Talab etilmaydi

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari O‘zbekiston Yoshlar uyushmasi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shah�r hokimliklari

Aholining QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish sohasidagi bilim darajasini oshirish va aholining ekologik madaniyatini shakllantirish. QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish sohasidagi masalalarda jamoatchilik va fuqarolik jamiyati institutlari bilan yaqindan hamkorlikni ta’minlash.

VII. Sanitariya jihatidan tozalash sohasida narxlarning shakllanishini takomillashtirish

40.

QMChlarning to‘planish me’yorlarini aniqlash bo‘yicha tadqiqot va xronometraj ishlarini olib borish.

QMChlarning to‘planish me’yorlarini aniqlash bo‘yicha tajriba tadqiqot va xronometraj ishlarini o‘tkazish.

QMChlarning to‘planish me’yorlarini tasdiqlash.

QMChlarning to‘planish me’yorlarini respublikaning ijtimoiy-iqtisodiy holatidan kelib chiqib, qayta ko‘rib chiqish.

2019 — 2020-yillar

Har besh yilda

Ekologiya, atrof-muhitni muhofaza qilish va chiqindilar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish jamg‘armasi mablag‘lari, grant mablag‘lari

Davlat ekologiya qo‘mitasi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, manfaatdor vazirlik va idoralar

Kelgusida QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish sohasida infratuzilma obyektlarini yaratish bo‘yicha rejalashtirish imkoniyatini beruvchi QMChlarning to‘planish me’yorlarini aniqlash va tasdiqlash.

41.

Sanitariya jihatidan tozalash sohasida tariflarni optimallashtirish.

QMChlarni to‘plash va olib chiqib ketish bo‘yicha operativ xarajatlarni aniqlash uchun tajriba tadqiqot va xronometraj ishlarini o‘tkazish.

2020 — 2021-yillar

Ekologiya, atrof-muhitni muhofaza qilish va chiqindilar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish jamg‘armasi mablag‘lari

Davlat ekologiya qo‘mitasi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, manfaatdor vazirlik va idoralar

QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish sohasida narxlar shakllanishining moslashuvchan tizimini yaratish. Sanitariya j�hatidan tozalash sohasida QMChlarni qayta ishlash va ko‘mish xarajatlarini hisobga olgan holda, xizmatlarning preyskurantini shakllantirish.

VIII. Chiqindilar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish sohasida davlat ekologik nazoratini olib borish

42.

Chiqindilar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish sohasida monitoring o‘tkazish.

QMChlarni noqonuniy joylashtirish va ularning hosil bo‘lish va joylashtirish joylarida yoqish holatlarini monitoring qilish tadbirlarini o‘tkazish.

Monitoring natijalarini o‘rganish.

Mavjud muammoli masalalarni aniqlash va ularni hal etish bo‘yicha tegishli choralarni ko‘rish.

Doimiy tarzda

Talab etilmaydi

Davlat ekologiya qo‘mitasi, Vakolatli vazirlik va idoralar

Tabiatni muhofaza qilish sohasida huquqbuzarliklar profilaktikasi. Ekologik xavfsizlikning yuqori darajasini ta’minlash.

43.

Tezkor nazorat tadbirlarini o‘tkazish.

QMChlarni noqonuniy joylashtirish va ularning hosil bo‘lish va joylashtirish joylarida yoqish holatlarini aniqlash hamda ularni oldini olish bo‘yicha ekologik reyd nazoratini o‘tkazish.

O�V vakillari ishtirokida QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish sohasidagi joriy holatni yoritish maqsadida reydlar o‘tkazish.

QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish sohasidagi huquqbuzarlarni aniqlash.

QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish sohasidagi huquqbuzarlarga nisbatan ta’sir choralarini ko‘rish.

Doimiy tarzda

Talab etilmaydi

Davlat ekologiya qo‘mitasi, Vakolatli vazirlik va idoralar

QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish sohasidagi huquqbuzarlik darajasini kamaytirish. Ekologik xavfsizlikning yuqori darajasini ta’minlash. QMChlar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish sohasidagi masalalarda tadbirkorlik subyektlari bilan yaqindan hamkorlikni ta’minlash. Aholining ekologik madaniyatini va huquqiy savodxonligini oshirish.

(2-ilova O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2024-yil 4-yanvardagi PF-5-sonli Farmoni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 06.01.2024-y., 06/24/5/0008-son)