28.07.2005 yildagi 102-I-son
Hujjat yangi tahrirda qabul qilingan
 LexUZ sharhi
O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasining Reglamenti (bundan buyon matnda Reglament deb yuritiladi) O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasiga, “O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Qonunchilik palatasi to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyaviy Qonuniga va “O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasining Reglamenti to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuniga muvofiq O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Qonunchilik palatasi (bundan buyon matnda Qonunchilik palatasi deb yuritiladi) majlislarini o‘tkazish, deputatlar birlashmalarini tuzish, qonunchilik palatasi organlarini shakllantirish va ularning faoliyatini tashkil etish, qonunchilik tartib-taomillarini amalga oshirish tartibini belgilaydi va Qonunchilik palatasining faoliyatini tashkil etish bilan bog‘liq ichki tartib-qoidalariga doir boshqa masalalarni tartibga soladi.
Deputatning vakolatlari qonunda nazarda tutilgan hollarda va tartibda muddatidan ilgari tugatilishi mumkin.
 LexUZ sharhi
14) O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi, “O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Qonunchilik palatasi to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyaviy Qonuni, “O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasining Reglamenti to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuni va ushbu Reglamentda nazarda tutilgan boshqa vakolatlarni amalga oshiradi.
Oldingi tahrirga qarang.
(26—29-moddalar O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasining 2007-yil 27-iyuldagi 570-I-sonli qarori tahririda — Oliy Majlisi palatalarining Axborotnomasi, 2007-y., 7-son, 328-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(31-moddaning to‘rtinchi qismi O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasining 2007-yil 27-iyuldagi 570-I-sonli qarori bilan chiqarilgan — Oliy Majlisi palatalarining Axborotnomasi, 2007-y., 7-son, 328-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(32-modda O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasining 2007-yil 27-iyuldagi 570-I-sonli qarori tahririda — Oliy Majlisi palatalarining Axborotnomasi, 2007-y., 7-son, 328-modda)
4) agar qonunchilik tashabbusi huquqi subyekti qonun loyihalarini Qonunchilik palatasiga kiritishning qonunda va ushbu Reglamentda belgilangan tartibi talablarini bajarmagan bo‘lsa, qonun loyihasini mas’ul qo‘mitaning xulosasiga binoan qonunchilik tashabbusi huquqi subyektiga qaytarish to‘g‘risida qaror qabul qiladi;
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(57-modda O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasining 2007-yil 27-iyuldagi 570-I-sonli qarori tahririda — Oliy Majlisi palatalarining Axborotnomasi, 2007-y., 7-son, 328-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(60-modda O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasining 2007-yil 27-iyuldagi 570-I-sonli qarori tahririda — Oliy Majlisi palatalarining Axborotnomasi, 2007-y., 7-son, 328-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
Davlat budjeti loyihasi, shuningdek ushbu Reglamentning 156-moddasi ikkinchi qismida nazarda tutilgan holda Davlat budjetiga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritish;
O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasiga muvofiq Qonunchilik palatasi va Senatning qo‘shma majlislari O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti qasamyod qilganda, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti mamlakat ijtimoiy-iqtisodiy hayotining, ichki va tashqi siyosatining eng muhim masalalari yuzasidan nutq so‘zlaganda, chet davlatlarning rahbarlari nutq so‘zlaganda o‘tkaziladi. Palatalarning kelishuviga binoan qo‘shma majlislar boshqa masalalar yuzasidan ham o‘tkazilishi mumkin.
Qonunchilik palatasining qarorlari, agar O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasida va qonunda boshqacha tartib nazarda tutilmagan bo‘lsa, deputatlar umumiy sonining ko‘pchilik ovozi bilan qabul qilinadi.
O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi, O‘zbekiston Respublikasining konstitutsiyaviy qonunlari va qonunlari loyihalarini;
O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasiga, O‘zbekiston Respublikasining konstitutsiyaviy qonunlari hamda qonunlariga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritish to‘g‘risidagi qonun loyihalarini yoki O‘zbekiston Respublikasi qonunlarini o‘z kuchini yo‘qotgan deb topish to‘g‘risidagi qonun loyihalarini kiritish shaklida amalga oshiriladi.
Qonunlar bilan tartibga solinadigan ijtimoiy munosabatlardan tashqari O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasida Qonunchilik palatasi va Senatning birgalikdagi vakolatiga kiritilgan quyidagi masalalar ham qonunlar bilan tartibga solinadi va Qonunchilik palatasiga qonun loyihalari shaklida kiritiladi:
Qonun loyihasi va ushbu moddaning birinchi hamda ikkinchi qismlarida nazarda tutilgan materiallar matnlarining nusxalari magnit nusxada taqdim etilishi kerak.
 LexUZ sharhi
Mas’ul qo‘mita qonun loyihasining O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi, O‘zbekiston Respublikasi qonunlari talablariga muvofiqligi hamda qonun loyihasini kiritishning qonunda va ushbu Reglamentda belgilangan tartibiga qay darajada rioya etilganligini aniqlaydi.
qonun loyihasi O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasiga va O‘zbekiston Respublikasining qonunlariga muvofiqmi yoki nomuvofiqmi? Agar xulosada qonun loyihasining O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasiga yoki O‘zbekiston Respublikasi qonunlariga nomuvofiqligi aniqlangan bo‘lsa, qonun loyihasining qaysi qonun hujjatiga nomuvofiqligi va bu nomuvofiqlik nimada aks etishi ko‘rsatilishi kerak;
Qonun loyihasini Qonunchilik palatasi majlislarida birinchi o‘qishda ko‘rib chiqish chog‘ida mazkur qonun loyihasini qabul qilish zarurati, qonun loyihasining konsepsiyasi, uning O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasiga va O‘zbekiston Respublikasi qonunlariga muvofiqligi, shuningdek qonunni amalga oshirish bilan bog‘liq xarajatlar va moliyalash manbalari to‘g‘risidagi masala muhokama qilinadi.
Qonun Qonunchilik palatasi tomonidan deputatlar umumiy sonining ko‘pchilik ovozi bilan qabul qilinadi. O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasiga yoki konstitutsiyaviy qonunga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritish to‘g‘risidagi qonun, agar unga deputatlar umumiy sonining uchdan ikki qismidan iborat ko‘pchiligi ovoz bergan bo‘lsa, Qonunchilik palatasi tomonidan qabul qilingan hisoblanadi.
Oldingi tahrirga qarang.
 LexUZ sharhi
O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasining, konstitutsiyaviy qonunning, ularga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritish to‘g‘risidagi qonunlarning loyihalarini qabul qilish uchun deputatlar umumiy sonining uchdan ikki qismidan iborat ko‘pchilik ovozi talab qilinadi.
Qonunchilik palatasi O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasiga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritish to‘g‘risidagi qonun loyihasini tegishli taklif kiritilganidan keyin olti oy ichida uning keng muhokamasini inobatga olgan holda ko‘rib chiqishi mumkin.
Agar Qonunchilik palatasi O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasiga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritish to‘g‘risidagi qonun loyihasini qabul qilmasa, uni ko‘rib chiqish kamida bir yildan keyin qayta boshlanishi mumkin.
Qonunchilik palatasi O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasida o‘zining Senat bilan birgalikdagi vakolatlariga kiritilgan quyidagi masalalar bo‘yicha qarorlar qabul qiladi:
Ushbu modda birinchi qismining 1, 4, 5, 6, 7 va 10-bandlarida nazarda tutilgan masalalar oldin Qonunchilik palatasida, keyin Senatda ko‘rib chiqiladi.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining bir vaqtning o‘zida Qonunchilik palatasiga va Senatga kiritilgan farmonlarini tasdiqlash to‘g‘risidagi masalalar (ushbu moddaning birinchi qismi 3, 8 va 9-bandlari) Qonunchilik palatasi tomonidan ushbu bobda nazarda tutilgan tartibda ko‘rib chiqiladi. Qonunchilik palatasi tomonidan ushbu masalalar bo‘yicha qabul qilingan qarorlar O‘zbekiston Respublikasi Prezidentiga yuboriladi.
Ushbu modda birinchi qismining 2-bandida nazarda tugilgan masalalar, qoida tariqasida, Qonunchilik palatasi va Senatning qo‘shma majlislarida ushbu Reglamentda nazarda tutilgan tartibda ko‘rib chiqiladi.
Qonunchilik palatasi O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi bilan o‘zining mutlaq vakolatlariga kiritilgan quyidagi masalalar bo‘yicha qarorlar qabul qiladi:
Senat bilan birgalikdagi vakolatlariga kiritilgan masala yuzasidan Qonunchilik palatasining qarori, agar ushbu Reglamentning 17-bobida boshqacha qoida belgilangan bo‘lmasa, mazkur qaror qabul qilingan kundan e’tiboran besh kun ichida Senatga yuboriladi.
Qonunchilik palatasi, agar O‘zbekiston Respublikasining referendumini o‘tkazish to‘g‘risidagi masala qonunda belgilangan tartibda uning ko‘rib chiqishi uchun kiritilgan bo‘lsa, mazkur masalani ko‘rib chiqadi.
O‘zbekiston Respublikasi Markaziy saylov komissiyasi qonunga muvofiq kamida o‘n besh nafar a’zodan iborat tarkibda tuziladi.
Qonunchilik palatasi O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Inson huquqlari bo‘yicha vakilini yoki uning o‘rinbosarini qonunda nazarda tutilgan asoslar bo‘yicha muddatidan ilgari lavozimidan ozod qilish to‘g‘risidagi masalani ko‘rib chiqishi mumkin. Ushbu masala yuzasidan qabul qilingan Qonunchilik palatasining qarori Senatga va O‘zbekiston Respublikasi Prezidentiga yuboriladi.
O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Inson huquqlari bo‘yicha vakilini jinoiy javobgarlikka tortish, ushlab turish, qamoqqa olish yoki sud tartibida beriladigan ma’muriy jazo choralarini qo‘llashga rozilik berish to‘g‘risidagi masala ushbu Reglamentning 202—205-moddalarida nazarda tutilgan muddatlarda va tartibda Qonunchilik palatasi tomonidan ko‘rib chiqiladi. Mazkur masala yuzasidan qabul qilingan qaror darhol Senatga, shuningdek O‘zbekiston Respublikasi Bosh prokuroriga ma’lumot uchun yuboriladi.
Oldingi tahrirga qarang.