Hujjat raqami
3333
Organ
O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi
Imzolangan sana
18.11.2021
Kuchga kirish sanasi
18.11.2021
Qo‘shimcha axborot
Ulashish
O‘zbekiston Respublikasining “Normativ-huquqiy hujjatlar to‘g‘risida”gi Qonuni, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021-yil 3-fevraldagi PF-6155-son “2017 — 2021-yillarda O‘zbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yo‘nalishi bo‘yicha Harakatlar strategiyasini “Yoshlarni qo‘llab-quvvatlash va aholi salomatligini mustahkamlash yili”da amalga oshirishga oid davlat dasturi to‘g‘risida”gi va 2018-yil 13-apreldagi PF-5415-son “Davlat huquqiy siyosatini amalga oshirishda adliya organlari va muassasalari faoliyatini tubdan takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi farmonlari, 2018-yil 13-apreldagi PQ-3666-son “O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi faoliyatini yanada takomillashtirishga doir tashkiliy chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi qarori, Vazirlar Mahkamasining 2021-yil 22-iyundagi 390-son “Mahalliy davlat hokimiyati organlari faoliyatiga “E-qaror” elektron tizimini joriy etish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi qaroriga muvofiq buyuraman:
2. Ayrim idoraviy normativ-huquqiy hujjatlar 2-ilovaga muvofiq o‘z kuchini yo‘qotgan deb topilsin.
Mazkur Qoidalar O‘zbekiston Respublikasining “Normativ-huquqiy hujjatlar to‘g‘risida”gi Qonuni, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021-yil 3-fevraldagi PF-6155-son “2017 — 2021-yillarda O‘zbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yo‘nalishi bo‘yicha Harakatlar strategiyasini “Yoshlarni qo‘llab-quvvatlash va aholi salomatligini mustahkamlash yili”da amalga oshirishga oid davlat dasturi to‘g‘risida”gi va 2018-yil 13-apreldagi PF-5415-son “Davlat huquqiy siyosatini amalga oshirishda adliya organlari va muassasalari faoliyatini tubdan takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi farmonlari, 2018-yil 13-apreldagi PQ-3666-son “O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi faoliyatini yanada takomillashtirishga doir tashkiliy chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi qarori, Vazirlar Mahkamasining 2021-yil 22-iyundagi 390-son “Mahalliy davlat hokimiyati organlari faoliyatiga “E-qaror” elektron tizimini joriy etish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi qaroriga muvofiq mahalliy davlat hokimiyati organlari tomonidan normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini ishlab chiqish, yuridik-texnik jihatdan rasmiylashtirish va huquqiy ekspertizadan o‘tkazish tartibini belgilaydi.
huquqiy ekspertiza — qaror loyihasining O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi va qonunlariga, unga nisbatan yuqoriroq yuridik kuchga ega bo‘lgan boshqa normativ-huquqiy hujjatlarga, yuridik-texnik jihatdan rasmiylashtirishning talablariga muvofiqligini, shu jumladan qaror loyihasida havola qiluvchi normalar qo‘llanilishining asosliligi hamda maqsadga muvofiqligini tekshirish;
2. O‘zbekiston Respublikasi “Normativ-huquqiy hujjatlar to‘g‘risida”gi Qonunining 16-moddasiga muvofiq xalq deputatlari viloyat, tuman va shahar Kengashlari hamda viloyat, tuman va shahar hokimlari o‘z vakolati doirasida qarorlar tarzida normativ-huquqiy hujjatlar qabul qiladi.
Bunda, qaror loyihasining korrupsiyaga qarshi ekspertizasi natijalari yuzasidan Normativ-huquqiy hujjatlar va ular loyihalarining korrupsiyaga qarshi ekspertizasini o‘tkazish tartibi to‘g‘risidagi nizomda (ro‘yxat raqami 3287, 2021-yil 24-fevral) belgilangan tartibda korrupsiyaviy omillarni aniqlash bo‘yicha cheklist to‘ldiriladi va qaror loyihasini ishlab chiquvchining birinchi rahbari (istisno — uning birinchi o‘rinbosari) imzosi bilan rasmiylashtiriladi hamda mahalliy davlat hokimiyati organining yuridik xizmatiga qaror loyihasi bilan birga taqdim qilinadi.

NAMUNA



“TASDIQLAYMAN”

_________________
(lavozimi
)

________________________
(Hududiy adliya organi rahbarining F.I.O.)

___________________________________ tomonidan

(hududiy adliya organining nomi)

(Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar yoki tuman (shahar) hokimliklari) _______________________________________________________ ning normativ-huquqiy hujjat loyihasini huquqiy ekspertizadan o‘tkazish yuzasidan

XULOSA

20 ____ yil_____________ shahri

O‘zbekiston O‘zbekiston Respublikasining “Normativ-huquqiy hujjatlar to‘g‘risida”gi Qonuni, O‘zbekiston Respublikasining Budjet kodeksi va O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 13-apreldagi PQ-3666-son qarori bilan tasdiqlangan O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi to‘g‘risidagi nizomga muvofiq ___________________ (Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar yoki tuman (shahar) hokimliklari)ning 2021-yilgi budjetning qo‘shimcha manbalaridan foydalanish to‘g‘risidagi qarori loyihasi huquqiy ekspertizadan o‘tkazilganda quyidagilar


ANIQLANDI:

Taqdim etilgan qaror loyihasi O‘zbekiston Respublikasining Budjet kodeksi va “2021-yil uchun O‘zbekiston Respublikasining Davlat budjeti to‘g‘risida”gi Qonunga muvofiq ishlab chiqilgan. ___________________ (Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar yoki tuman (shahar) hokimliklari)ning 2021-yilgi budjetning qo‘shimcha manbalaridan foydalanish to‘g‘risidagi qarori loyihasi O‘zbekiston Respublikasining Budjet kodeksi va “2021-yil uchun O‘zbekiston Respublikasining Davlat budjeti to‘g‘risida”gi Qonunga hamda boshqa qonunchilik hujjatlariga zid emas.

Yuqoridagilarga ko‘ra, taqdim etilgan qaror loyihasini huquqiy ekspertizadan o‘tkazish natijalari bo‘yicha


XULOSA QILAMAN:

________________________ (Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent

shahar yoki tuman (shahar) hokimliklari)ning 2021-yilgi budjetning qo‘shimcha manbalaridan foydalanish to‘g‘risidagi qarori loyihasi O‘zbekiston Respublikasining Budjet kodeksi va “2021-yil uchun O‘zbekiston Respublikasining Davlat budjeti to‘g‘risida”gi Qonunga muvofiq ishlab chiqilganligi va boshqa qonunchilik hujjatlariga zid emasligi, qonunchilik texnikasi qoidalariga, havola qiluvchi normalar qo‘llanilishining asosliligi va maqsadga muvofiqligi, shuningdek ularda korrupsiyaga sabab bo‘ladigan omillarning, xotin-qizlar va erkaklar uchun teng huquq hamda imkon�yatlar kafolatlarini ta’minlash prinsiplariga muvofiq bo‘lmagan qoidalar mavjud emasligi qayd etilsin.

________________________________________
(loyihani ko‘rib chiqqan xodimning lavozimi)

______________________________
(xodimning ismi va familiyasi)

NAMUNA













“TASDIQLAYMAN”
____________________
(lavozimi)

_____________________________ (Hududiy adliya organi rahbarining F.I.O.)

___________________________________ tomonidan

(hududiy adliya organining nomi)

(Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar �ki tuman (shahar) hokimliklari)_____________________________________________________ ning normativ-huquqiy hujjat loyihasini huquqiy ekspertizadan o‘tkazish yuzasidan


XULOSA

20 ____ yil________________ shahri

O‘zbekiston Respublikasining “Normativ-huquqiy hujjatlar to‘g‘risida”gi Qonuni, O‘zbekiston Respublikasining Budjet kodeksi va O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 13-apreldagi PQ-3666-son qarori bilan tasdiqlangan O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi to‘g‘risidagi nizomga muvofiq ___________________ (Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar yoki tuman (shahar) hokimliklari)ning “Sariosiyo tumanida jamoat tartibini saqlash, obodonlashtirish va sanitariya qoidalariga rioya qilinishini tartibga solish to‘g‘risida”gi qaror loyihasi huquqiy ekspertizadan o‘tkazilganda quyidagilar


ANIQLANDI:

Sariosiyo tumani xalq deputatlari Kengashi qarori loyihasining 6-bandida ushbu qaror ijrosini nazorat qilish “Mahalla” xayriya jamoat fondining Sariosiyo tumani bo‘limiga yuklatilgan.

“Nodavlat notijorat tashkilotlari faoliyatining kafolatlari to‘g‘risida”gi Qonunning 5-moddasiga muvofiq, nodavlat notijorat tashkilotlari o‘z faoliyatida davlat hokimiyati va boshqaruvi organlaridan mustaqildir, qonunlarda nazarda tutilganidan boshqa hollarda ularga hisobot bermaydi hamda ularning nazorati ostida bo‘lmaydi.

Shunga ko‘ra, taqdim etilgan loyihaning 6-bandi “Nodavlat notijorat tashkilotlari faoliyatining kafolatlari to‘g‘risida”gi Qonun talablariga muvofiq qayta ko‘rib chiqilishi lozim.

Mahalliy davlat hokimiyati organlari tomonidan normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini ishlab chiqish, yuridik-texnik jihatdan rasmiylashtirish, huquqiy ekspertizadan o‘tkazish qoidalarining (ro‘yxat raqami 3333, 2021-yil 18-noyabr) 17-bandiga asosan davlat tilida teng ma’noli so‘zlar va tushunchalar mavjud bo‘lgan taqdirda, chet tillari atamalari qaror loyihasida qo‘llanilishiga yo‘l qo‘yilmaydi.

Biroq, taqdim etilgan loyihaning 2, 3 va 4-bandlarida “perekryostka” degan so‘zlar qo‘llanilgan. Shunga asosan, hujjatda mazkur e’tiroz inobatga olinishi kerak.

Yuqoridagilarga ko‘ra, taqdim etilgan qaror loyihasini huquqiy ekspertizadan o‘tkazish natijalari bo‘yicha


XULOSA QILAMAN:

___________________ (Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar

yoki tuman (shahar) hokimliklari)ning “Sariosiyo tumanida jamoat tartibini saqlash, obodonlashtirish va sanitariya qoidalariga rioya qilinishini tartibga solish to‘g‘risida”gi qaror loyihasi qonunchilik hujjatlari talablariga muvofiq ishlab chiqilganligi, shuningdek qonunchilik texnikasi qoidalari talablariga muvofiq qayta ko‘rib chiqilishi zarurligi qayd etilsin.

_________________________________
(loyihani ko‘rib chiqqan xodimning lavozimi)

_________________________________
(xodimning ismi va familiyasi)

NAMUNA

“TASDIQLAYMAN” __________________________ (lavozimi) ______________________________ (Hududiy adliya organi rahbarining F.I.O.)

___________________________________ tomonidan

(hududiy adliya organining nomi)

(Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar yoki tuman (shahar) hokimliklari)______________________________________________________ ning normativ-huquqiy hujjat loyihasini huquqiy ekspertizadan o‘tkazish yuzasidan

XULOSA

20 _____ yil_____________ shahri

O‘zbekiston Respublikasining “Normativ-huquqiy hujjat�ar to‘g‘risida”gi Qonuni, O‘zbekiston Respublikasining Budjet kodeksi va O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 13-apreldagi PQ-3666-son qarori bilan tasdiqlangan O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi to‘g‘risidagi nizomga muvofiq ___________________ (Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar yoki tuman (shahar) hokimliklari)ning 2021-yilgi budjetning qo‘shimcha manbalaridan foydalanish to‘g‘risidagi qarori loyihasi huquqiy ekspertizadan o‘tkazilganda quyidagilar

ANIQLANDI:

Taqdim etilgan qaror loyihasi O‘zbekiston Respublikasining Budjet kodeksi va “2021-yil uchun O‘zbekiston
Davlat budjeti to‘g‘risida”gi Qonunga muvofiq ishlab chiqilgan. ___________________ (Qoraqalpog‘iston
Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar yoki tuman (shahar) hokimliklari)
ning 2021-yilgi budjetning qo‘shimcha manbalaridan foydalanish to‘g‘risidagi qarori loyihasi O‘zbekiston Respublikasining Budjet kodeksi va “2021-yil uchun O‘zbekiston Respublikasining Davlat budjeti to‘g‘risida”gi Qonunga hamda boshqa qonunchilik hujjatlariga zid kelmoqda.

Yuqoridagilarga ko‘ra, taqdim etilgan qaror loyihasini huquqiy ekspertizadan o‘tkazish natijalari bo‘yicha

XULOSA QILAMAN:

___________________ (Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar

yoki tuman (shahar) hokimliklari)ning 2021-yilgi budjetning qo‘shimcha manbalaridan foydalanish to‘g‘risidagi qarori loyihasi O‘zbekiston Respublikasining Budjet kodeksi va “2021-yil uchun O‘zbekiston Respublikasining Davlat budjeti to‘g‘risida”gi Qonunga muvofiq ishlab chiqilmaganligi va boshqa qonunchilik hujjatlariga zidligi, qonunchilik texnikasi qoidalariga to‘g‘ri kelmasligi, havola qiluvchi normalar qo‘llanilishining asossizligi va maqsadga muvofiq emasligi, shuningdek ularda korrupsiyaga sabab bo‘ladigan omillarning, xotin-qizlar va erkaklar uchun teng huquq hamda imkoniyatlar kafolatlarini ta’minlash prinsiplariga muvofiq bo‘lmagan qoidalar mavjudligi qayd etilsin.

___________________________________
(loyihani ko‘rib chiqqan xodimning lavozimi)

________________________________
(xodimning ismi va familiyasi)