1. | Sh.X. Shermatov | — | raqamli texnologiyalar vaziri, kengash raisi |
2. | A.Z. Sa’dullayev | — | yoshlar siyosati va sport vazirining birinchi o‘rinbosari — Yoshlar ishlari agentligi direktori, kengash raisi o‘rinbosari |
3. | U.U. Sharifxodjayev | — | maktab va maktabgacha ta’lim vazirining birinchi o‘rinbosari |
4. | E.M. Muxitdinov | — | kambag‘allikni qisqartirish va bandlik vazirining birinchi o‘rinbosari |
5. | I.A. Ibragimov | — | Milliy gvardiya qo‘mondonining birinchi o‘rinbosari |
6. | D.Sh. Raximova | — | yoshlar siyosati va sport vaziri o‘rinbosari |
7. | J.T. Jo‘rayev | — | Davlat xavfsizlik xizmati raisi o‘rinbosari |
8. | B.T. Abdullayev | — | ichki ishlar vaziri o‘rinbosari |
9. | O.A. Parpibayeva | — | Oila va xotin-qizlar qo‘mitasi raisi |
10. | F.Z. Ibragimov | — | “Dasturiy mahsulotlar va axborot texnologiyalari texnologik parki direksiyasi” MChJ direktori |
11. | Lavozimiga ko‘ra | — | kibersport sohasida faoliyat yuritayotgan sport federatsiya (assotsiatsiya)lari rahbarlari |
12. | Lavozimiga ko‘ra | — | Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi Raisi, viloyatlar va Toshkent shahri hokimlari |
№ | Chora-tadbirlar | Amalga oshirish mexanizmlari | Amalga oshirish muddatlari | Moliyalashtirish manbalari | Ijro uchun mas’ullar |
I. Kibersport turlari bo‘yicha professional sportchilar (kibersportchilar) va trenerlar, malakali hakamlar va sharhlovchilar hamda boshqa mutaxassislarni tayyorlash, qayta tayyorlash tizimini joriy qilish | |||||
1. | Kibersport ligasini tashkil qilish. | 1. Respublikada faoliyat yuritayotgan kibersport klublari ro‘yxatini shakllantirish. | 2023-yil fevral | Ijrochilar mablag‘lari, homiylik xayriyalari | Idoralararo kengash (Sh. Shermatov, A. Sa’dullayev) |
2. Kibersport klublari o‘rtasida tanlov e’lon qilish. | 2023-yil mart | ||||
3. Tanlovda g‘olib bo‘lgan kibersport klublari o‘rtasida har yili tizimli ravishda kibersport liga musobaqalarini tashkil qilish. | Yil davomida | ||||
4. Kibersport liga musobaqalarining natijalarini e’lon qilish va jamoalar reytingini yuritish. | Yil davomida | ||||
2. | Kibersport turlari bo‘yicha trenerlar, sharhlovchilar, hakamlar va boshqa mutaxassislarni qayta tayyorlash. | 1. Kibersport turlari bo‘yicha trenerlar, sharhlovchilar, hakamlar va boshqa mutaxassislarni qayta tayyorlash maqsadida buyurtma shakllantirish. 2. Buyurtmaga asosan Jismoniy tarbiya va sport bo‘yicha mutaxassislarni qayta tayyorlash va malakasini oshirish institutida qayta tayyorlash kurslarini joriy qilish. | 2023-yil yanvardan boshlab doimiy | Ijrochilar mablag‘lari va boshqa manbalar | Yoshlar siyosati va sport vazirligi, Raqamli texnologiyalar vazirligi, O‘zbekiston elektron kompyuter sporti federatsiyasi |
3. | Milliy kibersportchilar reyestrini shakllantirish. | 1. Yaratilayotgan portalda ro‘yxatdan o‘tgan kibersportchilarning ro‘yxatini shakllantirish. 2. Yaratilayotgan portalda kibersportchilarning reytingini yuritish. | 2023-yil sentyabr | Ijrochilar mablag‘lari | Dasturiy mahsulotlar va axborot texnologiyalari texnologik parki, O‘zbekiston elektron kompyuter sporti federatsiyasi |
3. Reytingda o‘z yo‘nalishlari bo‘yicha yuqori o‘rinlarni egallagan kibersportchilarni qo‘llab-quvvatlash, jumladan ularning xalqaro va mintaqaviy turnirlarda ishtirok etishi uchun zarur shart-sharoitlar yaratish. | Muntazam ravishda | ||||
4. | Respublikada faoliyat yuritayotgan kibersport klublarining umumiy reytingini yuritish. | 1. Respublikada faoliyat yuritayotgan kibersport klublarini xatlovdan o‘tkazish. | 2023-yil mart | Ijrochilar mablag‘lari, homiylik xayriyalari | O‘zbekiston elektron kompyuter sporti federatsiyasi, Raqamli texnologiyalar vazirligi |
2. Kibersport klublarining umumiy reyting ko‘rsatkichlarini ishlab chiqish (bino sig‘imi, kompyuterlar holati, o‘yinlar turlari, musobaqalardagi natijalar, sportchi va trenerlar soni, boshqalar). | 2023-yil aprel | ||||
3. Kibersport klublarining umumiy reytingini shakllantirish va doimiy ravishda yangilab borish. | 2023-yil maydan boshlab doimiy | ||||
4. Kibersport klublarining umumiy reytingini Internet va ijtimoiy tarmoqlarda e’lon qilish. | 2023-yil may | ||||
5. | Nodavlat kibersport ta’lim muassasalarini tashkil qilishni qo‘llab-quvvatlash. | 1. Professional kibersportchilarni tayyorlaydigan nodavlat kibersport ta’lim muassasalarini (maktablar, akademiyalar) tashkil qilish. 2. Nodavlat kibersport ta’lim muassasalarini tashkil qilayotgan tashabbuskorlarga har tomonlama yordam ko‘rsatish (yer ajratish, kredit olish, asbob-uskunalar xarid qilish, reklama, yoshlarni jalb qilishda va boshqalar). | 2023-2024-yillar davomida | Ijrochilar mablag‘lari, homiylik xayriyalari | O‘zbekiston elektron kompyuter sporti federatsiyasi, Yoshlar siyosati va sport vazirligi, Raqamli texnologiyalar vazirligi, Dasturiy mahsulotlar va axborot texnologiyalari texnologik parki, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahri hokimliklari |
6. | Umumiy o‘rta ta’lim maktablarida (kompyuter sinflari mavjud maktablar) kompyuter o‘yinlari va kibersport bo‘yicha darsdan tashqari to‘garaklarni tashkil qilish. | 1. To‘garaklarda yoshlarning bo‘sh vaqtlarida kibersport hamda axborot texnologiyalariga qiziqishini oshirish, ushbu sohada ularga kasbiy ko‘nikmalar berish. 2. To‘garaklar faoliyatini tashkil etish, to‘garaklarni tegishli kadrlar va metodik qo‘llanmalar bilan ta’minlash, umumiy o‘rta ta’lim maktablarida muntazam turli tadbirlar, ko‘rik-tanlovlar o‘tkazilishini tashkil etish. 3. To‘garaklarning faoliyat yuritishi, tadbirlar o‘tkazilishi uchun zarur bo‘ladigan xonalarni ajratish va tegishli shart-sharoit yaratish, ularga o‘quvchi-yoshlarni jalb qilish. 4. To‘garaklarda pullik xizmat ko‘rsatishdan olingan daromadlar hisobidan ularda faoliyat ko‘rsatayotgan umumiy o‘rta ta’lim maktablari xodimlari, shartnoma asosida jalb qilinadigan mutaxassis, ekspert va boshqa xodimlar mehnatiga haq to‘lash, to‘garaklarning boshqa joriy xarajatlarini qoplash. 5. Umumiy o‘rta ta’lim maktablaridagi kompyuter sinflarini jihozlash, texnik holatini yaxshilash. | 2022 — 2024-yillar davomida | Ijrochilar mablag‘lari, homiylik xayriyalari | Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi, Dasturiy �ahsulotlar va axborot texnologiyalari texnologik parki, O‘zbekiston elektron kompyuter sporti fede�atsiyasi |
II. Kibersport turlari bo‘yicha respublika va xalqaro chempionatlar va turnirlar tashkil etish, shuningdek, nufuzli xalqaro va mintaqaviy musobaqalarda munosib ishtirok etish | |||||
7. | Kibersport turlari bo‘yicha “Uzbekistan Esports Championship” respublika chempionatini o‘tkazish. | 1. Respublika chempionatining nizomini ishlab chiqish va tasdiqlash. 2. Respublika chempionati doirasida o‘tkaziladigan kibersport turlari ro‘yxatini tasdiqlash. 3. Respublika chempionati hakamlar hay’atini shakllantirish. | 2023-yil yanvar | Belgilangan manbalar | Idoralararo kengash (Sh. Shermatov, A. Sa’dullayev) |
4. Respublika chempionatini o‘tkazish bo‘yicha xarajatlar smetasini ishlab chiqish hamda Kibersport turlarini yanada rivojlantirish va keng ommalashtirish bo‘yicha idoralararo kengash tomonidan tasdiqlash. 5. Respublika chempionatini uch bosqichda o‘tkazish: | Har yili fevral | ||||
birinchi bosqichda — tuman (shahar) musobaqalari; | Har yili fevral | ||||
ikkinchi bosqichda — viloyat musobaqalari; | Har yili mart | ||||
uchinchi bosqichda — respublika (final) musobaqalari. 6. Respublika chempionati g‘olib va sovrindorlarini pul mukofotlari, qimmatbaho sovg‘alar bilan taqdirlash. | Har yili aprel | ||||
8. | Kibersport turlari bo‘yicha “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi kubogi” turnirini o‘tkazish. | 1. Turnirga puxta tayyorgarlik ko‘rish va uni yuqori saviyada o‘tkazish bo‘yicha chora-tadbirlar rejasini tasdiqlash. | 2023-yil fevral | Sport va ommaviy jismoniy tarbiya tadbirlarining kalendar rejalari doirasida ajratilgan mablag‘lar | Idoralararo kengash ( Sh. Shermatov, A. Sa’dullayev) |
2. Turnir nizomini ishlab chiqish va tasdiqlash. | 2023-yil mart | ||||
3. Turnirni tashkil etish va o‘tkazish bo‘yicha xarajatlar smetasini ishlab chiqish. 4. Turnirni uch bosqichda o‘tkazish: | Har yili oktyabr | ||||
birinchi bosqichda — tuman (shahar) musobaqalari; | 2023-yildan boshlab har yili noyabr | ||||
ikkinchi bosqichda — viloyat musobaqalari; | 2023-yildan boshlab har yili noyabr | ||||
uchinchi bosqichda — respublika (final) musobaqalari. | 2023-yildan boshlab har yili dekabr | ||||
9. | Kibersport turlari bo‘yicha “Yoshlar kubogi” turnirini o‘tkazish. | 1. Turnir nizomini ishlab chiqish va tasdiqlash. | 2023-yil aprel | Hududiy “Yoshlar daftari” jamg‘armalari mablag‘lari, Yoshlar ishlari agentligining budjetdan tashqari jamg‘armasi mablag‘lari, homiylik xayriyalari | Idoralararo kengash (Sh. Shermatov, A. Sa’dullayev), manfaatdor vazirlik va idoralar |
2. Turnirni tashkil etish va o‘tkazish bo‘yicha xarajatlar smetasini ishlab chiqish. | Har yili may | ||||
3. Turnirni uch bosqichda o‘tkazish: birinchi bosqichda — tuman (shahar) musobaqalari; ikkinchi bosqichda — viloyat musobaqalari; uchinchi bosqichda — respublika (final) musobaqalari. | Har yili iyun | ||||
10. | “Uzbekistan Esports Championship” respublika chempionati, shuningdek, kibersport turlari bo‘yicha boshqa chempionatlar, turnirlar va musobaqalar g‘olib va sovrindorlari orasidan terma jamoa tarkibini shakllantirish, shuningdek, jahon va Osiyo chempionatlari hamda boshqa xalqaro musobaqalarda qatnashishini ta’minlash. | 1. Kibersport turlari bo‘yicha o‘tkazilgan musobaqalar g‘olib va sovrindorlari hamda boshqa iqtidorli kibersportchilar orasidan iqtidorli yosh sportchilarni aniqlash, tanlash va saralab olish (seleksiya). 2. Iqtidorli yoshlar orasidan milliy terma jamoa tarkibini shakllantirish. 3. Milliy terma jamoaning jahon, Osiyo chempionatlari, xalqaro va mintaqaviy turnirlarda muntazam ishtirokini ta’minlash. 4. Xorijiy davlatlarning trener va hakamlari bilan o‘zaro tajriba almashish maqsadida chet el kibersport klublari bilan hamkorlikni rivojlantirish. | 2023-yildan boshlab doimiy | Ijrochilar mablag‘lari | Yoshlar siyosati va sport vazirligi, Raqamli texnologiyalar vazirligi, Yoshlar ishlari agentligi, O‘zbekiston elektron kompyuter sporti federatsiyasi |
11. | Kibersport turlari bo‘yicha xalqaro hamkorlikni rivojlantirish. | 1. Xalqaro va xorijiy kibersport assotsiatsiya (federatsiya)lari va tashkilotlari bilan muzokaralar o‘tkazish. 2. Muzokaralar natijasiga ko‘ra hamkorlik yo‘nalishlarini aniqlash va memorandumlar imzolash. 3. Xalqaro kibersport federatsiyasi (IESF) bilan 2023-2024-yillarga mo‘ljallangan hamkorlik dasturini ishlab chiqish va amalga oshirish. 4. Geyming, kibersport komyuniti-menejmenti, striming industriyasi, geymdizayn, kontentmeyking, dasturlash, sharhlash, kibersport analitikasi bo‘yicha yetakchi xorijiy mutaxassislarni jalb qilish. | 2023-2024-yillar davomida | Ijrochilar mablag‘lari | Raqamli texnologiyalar vazirligi, Yoshlar siyosati va sport vazirligi, Dasturiy mahsulotlar va axborot texnologiyalari texnologik parki, O‘zbekiston elektron kompyuter sporti federatsiyasi |
12. | Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi markaziy apparati tuzilmasida kibersport va o‘yin sanoatini rivojlantirishga ko‘maklashuvchi bo‘linmani tashkil qilish. | Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi markaziy apparati shtat jadvaliga tegishli o‘zgartirishlar kiritish. | 2022-yil dekabr | Axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini rivojlantirish jamg‘armasi mablag‘lari | Raqamli texnologiyalar vazirligi |
13. | Dasturiy mahsulotlar va axborot texnologiyalari texnologik parki direksiyasi tuzilmasida Kibersportni rivojlantirish bo‘limini tashkil qilish. | 1. Dasturiy mahsulotlar va axborot texnologiyalari texnologik parki direksiyasi tuzilmasiga tegishli o‘zgartirishlar kiritish. 2. Bo‘limni kibersport bo‘yicha tajribali mutaxassislar bilan to‘ldirish. | 2022-yil dekabr | Dasturiy mahsulotlar va axborot texnologiyalari texnologik parki mablag‘lari | Raqamli texnologiyalar vazirligi, Dasturiy mahsulotlar va axborot texnologiyalari texnologik parki |
3. Bo‘limning kibersport turlari bo‘yicha chempionatlar, turnirlar va musobaqalarni tashkil qilishda ishtirok etishini ta’minlash. | Doimiy | ||||
14. | Sportni rivojlantirish vazirligi, Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi, O‘zbekiston elektron kompyuter sporti federatsiyasi o‘rtasida kibersportni rivojlantirish va ommalashtirish bo‘yicha o‘zaro hamkorlikni mustahkamlash. | 1. Kibersportni rivojlantirish va ommalashtirish bo‘yicha Sportni rivojlantirish vazirligi, Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi, O‘zbekiston elektron kompyuter sporti federatsiyasi o‘rtasida ijtimoiy sheriklik bitimini tuzish. 2. Bitim doirasida kibersport rivojini qo‘llab-quvvatlash. | 2023-yil mart | Mablag‘ ajratish talab qilinmaydi | Sportni rivojlantirish vazirligi, Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi, Yoshlar ishlari agentligi, Dasturiy mahsulotlar va axborot texnologiyalari texnologik parki, O‘zbekiston elektron kompyuter sporti federatsiyasi |
15. | Kibersport turlarini yanada rivojlantirish va keng ommalashtirish bo‘yicha idoralararo kengash faoliyatini tashkil etish. | 1. Kengash nizomini ishlab chiqish va tasdiqlash. 2. Kengash nizomini Internet va ijtimoiy tarmoqlarda e’lon qilish. | 2022-yil dekabr | Mablag‘ ajratish talab qilinmaydi | Sportni rivojlantirish vazirligi, Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi, O‘zbekiston elektron kompyuter sporti federatsiyasi |
16. | Kibersportni yanada rivojlantirish va keng ommalashtirish borasida O‘zbekiston elektron kompyuter sporti federatsiyasi faoliyatini kuchaytirish. | 1. Federatsiya ustavi, tuzilmasi va boshqaruv organlari faoliyatini qayta ko‘rib chiqish. 2. Federatsiya faoliyatiga kibersportchilar, trenerlar, hakamlar sharhlovchilar va boshqa mutaxassislarni jalb qilish. 3. Qayta tashkil qilingan federatsiyani sport federatsiya (assotsiatsiya)lari reyestriga kiritish. | 2023-yil yanvar | Ijrochilar mablag‘lari | Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi, Adliya vazirligi, Sportni rivojlantirish vazirligi, O‘zbekiston elektron kompyuter sporti federatsiyasi |
III. Kibersport turlari bo‘yicha ilmiy va o‘quv-uslubiy qo‘llanmalar va adabiyotlar ishlab chiqish hamda nashr etish | |||||
17. | Kibersportchilarni tayyorlash milliy tizimini ishlab chiqish. | 1. “Kibersportchi” o‘quv dasturini ishlab chiqish va tasdiqlash. | 2023-yil mart | Raqamli texnologiyalar vazirligi, Yoshlar siyosati va sport vazirligi, Yoshlar ishlari agentligi, Dasturiy mahsulotlar va axborot texnologiyalari texnologik parki, O‘zbekiston elektron kompyuter sporti federatsiyasi | |
2. Tasdiqlangan o‘quv dasturi doirasida raqamli texnologiyalar o‘quv markazlarida o‘qish jarayonlarini tashkil etish. | Alohida reja asosida | ||||
18. | Kibersport turlari bo‘yicha o‘quv-uslubiy qo‘llanmalarni tayyorlash va nashr etish. | 1. Ilg‘or xorijiy tajribaga asosan o‘quv-uslubiy qo‘llanmalarni tayyorlash. 2. Ishlab chiqilgan o‘quv-uslubiy qo‘llanmalarni kibersport bo‘yicha sportchilar, trenerlar, boshqa mutaxassislar bilan muhokama qilish. 3. O‘quv-uslubiy qo‘llanmalarni nashr etish va tarqatish. | 2023-yil aprel | Ijrochilar mablag‘lari | Raqamli texnologiyalar vazirligi, Yoshlar siyosati va sport vazirligi, Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi, Yoshlar ishlari agentligi, O‘zbekiston elektron kompyuter sporti federatsiyasi |
19. | Kibersport turlari bo‘yicha o‘quv reja va o‘quv dasturlarini ishlab chiqish. | 1. Xorijiy mamlakatlarning sohaga doir o‘quv reja va o‘quv dasturlarini o‘rganish. 2. Xalqaro standartlarga javob beradigan o‘quv reja va o‘quv dasturlari, maxsus ta’lim dasturlarini ishlab chiqish. 3. Ishlab chiqilgan o‘quv rejalari va o‘quv dasturlarini O‘zbekiston davlat jismoniy tarbiya va sport universiteti, Jismoniy tarbiya va sport bo‘yicha mutaxassislarni qayta tayyorlash va malakasini oshirish institutida joriy qilish. | 2023-yil avgust | Ijrochilar mablag‘lari | Yoshlar siyosati va sport vazirligi, Raqamli texnologiyalar vazirligi, Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi, O‘zbekiston elektron kompyuter sporti federatsiyasi |
20. | Kibersportda dopingga qarshi kurashish ishlarini takomillashtirish. | 1. Kibersportda antidoping ta’lim dasturlari va o‘quv-uslubiy adabiyotlarini ishlab chiqish hamda e’lon qilish. | 2023-yil fevral | Ijrochilar mablag‘lari | Milliy antidoping agentligi, Yoshlar siyosati va sport vazirligi, Raqamli texnologiyalar vazirligi, O‘zbekiston elektron kompyuter sporti federatsiyasi |
2. Kibersportchilar tomonidan antidoping qoidalariga qat’iy rioya qilinishi ustidan samarali nazoratni amalga oshirish. | 2023-yildan boshlab doimiy | ||||
21. | Kibersportchilarning sog‘ligiga salbiy ta’sir qiladigan omillarni kamaytirish. | 1. Kibersportchilarning jismoniy faolligini oshirish va xotirasini yaxshilash, ko‘zlar va tayanch-harakat apparatiga zarar yetkazmaslik, ular uchun optimal ovqatlanish ratsioni haqida tavsiyalar ishlab chiqish. 2. Ishlab chiqilgan tavsiyalarni kibersport klublari, o‘quv markazlari va boshqa tashkilotlarga yetkazish. 3. Kibersportchilarning psixologik faolligini ta’minlash bo‘yicha tavsiyalar va maslahatlar berish. | 2023-yil may | Ijrochilar mablag‘lari | Sog‘liqni saqlash vazirligi, Yoshlar siyosati va sport vazirligi, O‘zbekiston elektron kompyuter sporti federatsiyasi, O‘zbekiston psixologlar assotsiatsiyasi |
IV. Kibersport infratuzilmasini yanada rivojlantirish va kengaytirish, sohaga to‘g‘ridan to‘g‘ri investitsiyalarni jalb qilishni rag‘batlantirish | |||||
22. | “Uzbekistan Esports Championship” respublika chempionati, shuningdek, kibersport turlari bo‘yicha boshqa chempionatlar, turnirlar va musobaqalarni o‘tkazish bo‘yicha maxsus portalni ish�ab chiqish va ishga tushirish. | 1. Portal orqali kibersport musobaqalari ishtirokchilarini ro‘yxatga olish funksiyasini joriy etish. | 2023-yil fevral | Axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini rivojlantirish jamg‘armasi mablag‘lari | Dasturiy mahsulotlar va axborot texnologiyalari texnologik parki, O‘zbekiston elektron kompyuter sporti federatsiyasi |
2. Kibersport musobaqalari ishtirokchilari uchun ommaviy oferta ishlab chiqish va portalga joylashtirish. | 2023-yil mart | ||||
3. Portalni xalqaro kibersport musobaqalari veb-resurslari bilan integratsiya qilish. | 2023-yil aprel | ||||
4. Portalni ishga tushirish. | 2023-yil may | ||||
5. Portalni texnik qo‘llab-quvvatlash. | Doimiy | ||||
23. | Kibersport bo‘yicha dolzarb yangiliklar va axborot-tahlil materiallarini joylashtirish maqsadida maxsus veb-sayt yaratish. | 1. Veb-saytni ishlab chiqishda kibersport rivojlangan davlatlarning (Koreya, Xitoy, Rossiya, Yevropa mamlakatlari va boshqalar) xorijiy tajribasini o‘rganish. 2. Veb-saytning dizaynini ishlab chiqish va dastlabki ko‘rinishini taqdimot qilish. 3. Veb-saytni takomillashtirish va ishga tushirish. | 2023-yil aprel | Ijrochilar mablag‘lari | Dasturiy mahsulotlar v� axborot texnologiyalari texnologik parki, O‘zbekiston elektron kompyuter sporti federatsiyasi |
24. | Kibersportda “ping” muammosini bosqichma-bosqich bartaraf qilish. | 1. Yuqori tezlikdagi Internet paketlarini kengaytirish. 2. Yangi server uskunalarini o‘rnatish. 3. “Ping” vaqtini kamaytirish maqsadida boshqa tashkiliy-texnik chora-tadbirlarni amalga oshirish (virusga qarshi kurashish, yangi kabel o‘rnatish). | 2023-2024-yillar davomida | Ijrochilar mablag‘lari, xususiy investorlar mablag‘lari | Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi, Dasturiy mahsulotlar va axborot texnologiyalari texnologik parki, internet provayderlari, O‘zbekiston elektron kompyuter sporti federatsiyasi |
25. | Jahon bozorida raqobat qila oladigan kibersport o‘yinlarini ishlab chiqish va tijoratlashtirish. | 1. Jahon bozorida raqobat qila oladigan kibersport o‘yinlarini ishlab chiqish bo‘yicha biznes-reja tayyorlash. 2. Kibersport o‘yinlarining konsepsiyasini taqdimot qilish. 3. Konsepsiyaga asosan kibersport o‘yinlarini ishlab chiqish va tijoratlashtirish. | 2023-yil davomida | Ijrochilar mablag‘lari | Raqamli texnologiyalar vazirligi, Yoshlar siyosati va sport vazirligi, Dasturiy mahsulotlar va axborot texnologiyalari texnologik parki, O‘zbekiston elektron kompyuter sporti federatsiyasi |
26. | Milliy kibersport o‘yinlarini yaratish maqsadida Jismoniy tarbiya va sport ilmiy tadqiqotlar institutiga grant ajratish. | 1. Milliy qadriyatlarimizga mos keladigan milliy kibersport o‘yinlarini yaratish maqsadida tanlov e’lon qilish. 2. Kelib tushgan takliflar asosida milliy kibersport o‘yinlari ro‘yxatini shakllantirish. 3. Milliy kibersport o‘yinlarini ishlab chiqish. 4. Ishlab chiqilgan milliy kibersport o‘yinlarini patentlash. 5. Ishlab chiqilgan milliy kibersport o‘yinlarini umumiy o‘rta ta’lim maktablari, sport-ta’lim muassasalari, kibersport klublariga tarqatish. | 2023-yil davomida | Ijrochilar mablag‘lari | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi, Adliya vazirligi |
27. | Milliy kibersport industriyasiga investitsiyalarni jalb qilish. | 1. Milliy kibersport bozorida marketing tadqiqotlarini olib borish. 2. Kibersport bozoriga salohiyatli investorlarni jalb qilish. 3. Kibersport sohasida investitsiyaviy loyihalar (kibersport bo‘yicha o‘quv markazlari, arenalar, professional klublarni tashkil qilish, o‘yinlarni ishlab chiqish va boshqalar) ro‘yxatini shakllantirish. 4. Kibersport sohasiga jalb qilingan to‘g‘ridan to‘g‘ri investitsiyalarni rag‘batlantirish. | 2023-2024-yillar davomida | Ijrochilar mablag‘lari, xususiy investorlar mablag‘lari | Raqamli texnologiyalar vazirligi, Yoshlar siyosati va sport vazirligi, Investitsiyalar sanoat va savdo vazirligi, O‘zbekiston elektron kompyuter sporti federatsiyasi |
28. | Koreya, Xitoy, Rossiya, Yevropa mamlakatlari va boshqa davlatlarning yetakchi professional kibersport klublariga “kibersportchilar eksporti”ni yo‘lga qo‘yish. | 1. Koreya, Xitoy, Rossiya, Yevropa mamlakatlari va boshqa davlatlarning yetakchi professional kibersport klublari bilan kadrlar almashuvini yo‘lga qo‘yish. 2. “Uzbekistan Esports Championship” respublika chempionati, kibersport turlari bo‘yicha boshqa chempionatlar, turnirlar va musobaqalarda g‘olib va sovrindor bo‘lgan kibersportchilarning sport faoliyatini marketing qilish. | 2023-yildan boshlab doimiy | Ijrochilar mablag‘lari | Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi, Dasturiy mahsulotlar va axborot texnologiyalari texnologik parki, O‘zbekiston elektron kompyuter sporti federatsiyasi |
V. Kibersport turlariga nisbatan ijobiy jamoatchilik fikrini shakllantirish, ommaviy axborot vositalari va ijtimoiy tarmoqlarda keng targ‘ibot-tashviqot ishlarini olib borish | |||||
29. | Kibersportning istiqbollari haqida targ‘ibot-tashviqot ishlarini kuchaytirish. | 1. Kibersportga qiziqishi va iqtidori mavjud yoshlarning ota-onalari, vasiylari (homiylari)ga kibersportning dunyodagi va mamlakatimizdagi istiqbollari, uning afzalliklari haqida tushuntirish ishlarini olib borish. 2. Kibersportchilarning ota-onalari va vasiylari (homiylari)dan intervyu olish va efirga uzatish (nashr etish). | 2023-yil davomida | Ijrochilar mablag‘lari | Idoralararo kengash (Sh. Shermatov, A. Sa’dullayev), manfaatdor vazirlik va idoralar |
30. | Ommaviy axborot vositalari, Internet va ijtimoiy tarmoqlarda kibersportni keng targ‘ib qilish. | 1. Kibersport turlari bo‘yicha chempionatlar, turnirlar va musobaqalar to‘g‘risida yangiliklarni e’lon qilib borish. 2. Kibersport turlari bo‘yicha chempionatlar, turnirlar va musobaqalarni onlayn tarzda (strim) to‘liq yoritib borish. 3. Kuchli va mashhur kibersportchilarning samarali sport faoliyatini targ‘ib qilish. 4. Kuchli va mashhur kibersportchilar bilan davra suhbatlari, muloqotlar va uchrashuvlar tashkil qilish. 5. “Uzbekistan Esports Championship” respublika chempionat�, kibersport turlari bo‘yicha boshqa chempionatlar, turnirlar va musobaqalarni “Yoshlar” va “Sport” telekanallarida namoyish etish. | Reja asosida 2023-yil davomida | Ijrochilar mablag‘lari | Idoralararo kengash (Sh. Shermatov, A. Sa’dullayev), O‘zbekiston Milliy axborot agentligi, O‘zbekiston Milliy teleradiokompaniyasi |
31. | Kibersport klublarining o‘z faoliyatini to‘sqinliksiz amalga oshirishi, kechayu kunduz ishlashi uchun sharoitlar yaratish. | 1. Kibersport klublarining etika qoidalarini ishlab chiqish va e’lon qilish. | 2023-yil yanvar | Mablag‘ ajratish talab qilinmaydi | Idoralararo kengash (Sh. Shermatov, A. Sa’dullayev) |
2. Kibersport klublarining o‘z faoliyatini to‘sqinliksiz amalga oshirishi bo‘yicha xorijiy mamlakatlarning (Koreya, Xitoy, Rossiya, Yevropa mamlakatlari va boshqalar) ilg‘or tajribasini o‘rganish va joriy qilish. 3. Kibersport klublarining kechayu kunduz ishlashi uchun sharoitlar yaratish. | 2023-yildan boshlab doimiy | ||||
32. | Kibersport bilan shug‘ullanayotgan yoshlarning sog‘lom sport madaniyatini shakllantirish, ular tomonidan qonunga xilof va g‘ayriijtimoiy xatti-harakatlar sodir etilishining oldini olish. | 1. Qonunga xilof va g‘ayriijtimoiy xatti-harakatlar (narkotik vositalarni qabul qilish, taqiqlangan veb-saytlarga kirish, maktab darslarini qoldirish, kibertahdidlar va kiberhujumlar yaratish va boshqalar) sodir qilinishining oldini olishga qaratilgan kibersportchining etika qoidalarini ishlab chiqish. | 2023-yil aprel | Ijrochilar mablag‘lari | Idoralararo kengash (Sh. Shermatov, A. Sa’dullayev), manfaatdor vazirlik va idoralar |
2. Kibermakonda kiberxavfsizlikni ta’minlashga yo‘naltirilgan chora-tadbirlarni amalga oshirish, bu borada kibersportchilarning IT-bilimi va ko‘nikmalaridan samarali foydalanish. | Doimiy |