T/r | Ko‘rsatkich (indikator) nomi | O‘lchov birligi | Amaldagi ko‘rsatkich | 2021-y. | 2022-y. | 2023-y. | 2024-y. | 2025-y. |
I. Ta’lim sohasida yuqori malakali kadrlar tayyorlash tizimini sifat jihatidan tubdan takomillashtirish | ||||||||
1. | Xorijiy mutaxassislar, olimlar hamda professor-o‘qituvchilar ishtirokida onlayn ma’ruzalar tashkil qilish. | onlayn ma’ruzalar soni | 5 | 10 | 15 | 20 | 25 | 30 |
2. | Jahonning TOP–500 taligiga kirgan �liy ta’lim muassasalari bilan qo‘shma ta’lim dasturlari (double degree, joint degree) asosida kadrlar tayyorlash. | qo‘shma ta’lim dasturlari soni | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
3. | Xorijiy hamkor oliy ta’lim muassasalari bilan mutaxassislik fanlari bo‘yicha vebinarlar tashkil qilish. | vebinarlar soni | 3 | 5 | 7 | 10 | 12 | 15 |
4. | Xorijiy tillar bo‘yicha bakalavriat ta’lim yo‘nalishlarida IELTS, TOEFL, CEFR va boshqa sertifikatlarga ega bo‘lgan talabalar sonini oshirish. | foiz | 20 | 30 | 40 | 50 | 60 | 70 |
5. | Mutaxassislik fanlari bo‘yicha xorijiy tillarda o‘qitiladigan fanlar sonini oshirish. | fanlar soni | 15 | 20 | 25 | 30 | 35 | 40 |
6. | Hamkor ta’lim muassasalari va tashkilotlarda kafedra filiallarini tashkil etish. | kafedralar filiallari soni | 20 | 22 | 24 | 26 | 28 | 30 |
7. | Institut huzuridagi akademik litsey bitiruvchilarining oliy ta’lim muassasalariga o‘qishga kirishi salmog‘ini oshirish. | foiz (bitiruvchi talabalar soniga nisbatan) | 70 | 80 | 85 | 90 | 95 | 100 |
II. Ilmiy-tadqiqot faoliyati samaradorligi va natijadorligini oshirish | ||||||||
8. | Institut ilmiy salohiyatini oshirish (ilmiy darajaga ega bo‘lgan professor-o‘qituvchilar ulushi). | foiz (professor-o‘qituvchilar soniga nisbatan) | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
9. | Institutda tayyorlanayotgan dissertatsiyalar himoyasi salmog‘ini oshirish (PhD, DSc). | ilmiy-pedagogik kadrlar soni | 16 | 19 | 22 | 25 | 27 | 30 |
10. | Davlat ilmiy-texnika dasturlari doirasida e’lon qilingan amaliy, innovatsion, fundamentlar loyihalar tanlovlarida professor-o‘qituvchilarning faol ishtirokini ta’minlash. | ilmiy dasturlar doirasida jalb qilingan mablag‘lar (mln so‘mda) | 260 | 260 | 310 | 360 | 410 | 460 |
11. | Institut kafedralariga ilmiy loyihalar va xorijiy grantlarni jalb etish. | tadqiqotlar soni | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
12. | Institut professor-o‘qituvchilarining Scopus, Web of Science kabi xalqaro ilmiy-texnik ma’lumotlar bazasi va yuqori impakt-faktorli ilmiy jurnallarda ilmiy maqolalarni nashr etish. | indekslanuvchi jurnallardagi maqolalar soni | 288 | 298 | 308 | 318 | 328 | 338 |
13. | Oliy attestatsiya komissiyasi ilmiy jurnallarida maqolalar chop etish. | maqolalar soni | 236 | 256 | 276 | 296 | 316 | 336 |
14. | Respublika va xalqaro miqyosidagi ilmiy konferensiyalarni o‘tkazish. | konferensiyalar soni | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
III. Institut pedagog kadrlarining bilim va malaka, kasbiy tayyorgarlik darajasini hozirgi kun talablari asosida oshirish | ||||||||
15. | Professor-o‘qituvchilarning belgilangan muddatlarda qayta tayyorlash va malaka oshirish kurslaridan o‘tishlarini tashkil etish. | professor-o‘qituvchilar soni | 175 | 185 | 195 | 205 | 210 | 215 |
16. | Professor-o‘qituvchilar hamda kafedra mudirlarini hamkor xorijiy oliy ta’lim muassasalariga tuzilgan shartnomalar asosida malaka oshirish va stajirovkaga yuborish. | professor-o‘qituvchilar soni | 10 | 15 | 20 | 25 | 30 | 35 |
17. | IELTS, TOEFL, CEFR va boshqa sertifikatlarga ega bo‘lgan professor-o‘qituvchilar sonini oshirish. | professor-o‘qituvchilar soni | 25 | 35 | 45 | 55 | 65 | 75 |
IV. Xorijiy oliy ta’lim muassasalari bilan hamkorlikni rivojlantirish, Institutning xalqaro miqyosdagi raqobatbardoshligini ta’minlash | ||||||||
18. | Jahonning TOP-1000 taligiga kirgan xorijiy oliy ta’lim muassasalarida PhD ilmiy darajasiga ega bo‘lgan professor-o‘qituvchilarni jalb qilish. | xorijiy professor-o‘qituvchilar soni | 10 | 13 | 16 | 19 | 22 | 25 |
19. | Yosh olim va pedagoglarni yetakchi xorijiy oliy ta’lim muassasalarida turli xil xalqaro jamg‘armalar va grantlar orqali malakasini oshirish hamda stajirovkaga yuborish. | stajirovka va malaka oshirishga yuboriladigan yosh olim va pedagoglar soni | 5 | 8 | 10 | 12 | 15 | 20 |
20. | Xalqaro simpozium va konferensiyalarda professor-o‘qituvchilar va talabalarning ishtirokini ta’minlash. | jalb etiladigan professor-o‘qituvchilar soni | 7 | 9 | 11 | 13 | 15 | 17 |
V. Institut moddiy-texnika bazasini rivojlantirish | ||||||||
21. | Auditoriyalarni videokuzatuv kameralari bilan jihozlash. | foiz (umumiy auditoriya fondiga nisbatan) | 50 | 65 | 75 | 85 | 100 | 100 |
22. | Auditoriyalarni zamonaviy multimedia vositalari bilan jihozlash. | foiz (umumiy auditoriya fondiga nisbatan) | 50 | 65 | 75 | 85 | 100 | 100 |
23. | O‘quv va boshqaruv binolarini yuqori tezlikdagi simsiz Internet jahon axborot (Wi-Fi) tarmog‘i bilan ta’minlash. | foiz (o‘quv va boshqaruv binolari umumiy maydoniga nisbatan) | 70 | 80 | 85 | 90 | 100 | 100 |
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarori, 14.04.2021 yildagi 212-son
Kuchga kirish sanasi
14.04.2021
Рус
Ўзб
O’zb
O‘zb|Рус
Qo‘qon davlat pedagogika instituti faoliyatini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Pedagogik ta’lim sohasini yanada rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2020-yil 27-fevraldagi PQ-4623-son qarori ijrosini ta’minlash, shuningdek, pedagogik ta’lim sohasi uchun raqobatbardosh kadrlar tayyorlash, ta’lim sifatini oshirish, sohaga ilg‘or ta’lim texnologiyalarini joriy qilish, zamonaviy bilim va pedagogik texnologiyalarni qo‘llash ko‘nikmalariga ega bo‘lgan yuqori malakali mutaxassislar tayyorlashning samarali tizimini yo‘lga qo‘yish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
1. O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Xalq ta’limi vazirligi hamda Qo‘qon davlat pedagogika institutining (keyingi o‘rinlarda — Institut) ushbu Institut faoliyatini yanada takomillashtirish, shu jumladan, Institutni 2025-yilgacha rivojlantirishning maqsadli ko‘rsatkichlari (indikatorlari)ni belgilash to‘g‘risidagi taklifi ma’qullansin.
pedagogika sohasining rivojlanish istiqbollari hamda ustuvor vazifalarini hisobga olgan holda, pedagogika sohasi bo‘yicha tarbiya va o‘qitish metodlari, axborot-kommunikatsiya texnologiyalari hamda xorijiy tillarni puxta o‘zlashtirgan, ta’lim jarayonida zamonaviy pedagogik texnologiyalarni qo‘llash ko‘nikmalariga ega professional oliy ma’lumotli kadrlarni tayyorlash;
oliy ma’lumotli mutaxassislar, ilmiy-pedagogik kadrlar tayyorlash borasidagi xorijiy tajribani amaliyotda qo‘llash, bitiruvchilarning kasbiy malaka darajasi xalqaro mehnat bozorida tan olinishini ta’minlash;
ta’lim va ilmiy izlanishlar jarayoniga malakali mutaxassislarni keng jalb etish maqsadida respublika va xorijiy yetakchi oliy ta’lim muassasalari hamda ilmiy markazlari bilan hamkorlik aloqalarini rivojlantirish;
ta’lim jarayoniga raqamli texnologiyalarni joriy etish, axborot-kommunikatsiya va ta’lim texnologiyalarining integratsiyasini ta’minlash;
pedagogika ta’lim sohasini rivojlantirishning ilmiy-metodik vazifalarini hal etish, ilg‘or xorijiy pedagogik texnologiyalarni joriy qilishga yo‘naltirilgan ilmiy tadqiqotlar olib borish va iqtidorli talaba-yoshlarni ilmiy faoliyat bilan shug‘ullanishga keng jalb etish;
pedagog kadrlarning ilmiy salohiyati, kasbiy va malakaviy bilim darajasini uzluksiz rivojlantirib borish mexanizmlarini joriy etish, ularning pedagogik mahoratini rivojlantirishda xorijiy oliy ta’lim muassasalarining ilg‘or tajribalaridan keng foydalanish;
xalqaro baholash dasturlari (PISA, TIMSS, PIRLS) va STEAM standartlaridan foydalanish, aniq va tabiiy fanlarni o‘qitish va baholashning zamonaviy shakllari, metodlari va texnologiyalarini joriy etish hamda ushbu bilim va ko‘nikmalarga ega bo‘lgan pedagoglarini tayyorlash;
hududdagi pedagogika sohasiga qiziqishi yuqori bo‘lgan yoshlarni aniqlash va ularni maqsadli tayyorlashning uzluksiz tizimini shakllantirish;
xorijiy oliy ta’lim muassasalari bilan hamkorlikda qo‘shma ta’lim dasturlari asosida kadrlar tayyorlashni rivojlantirish;
talabalar amaliyotini maqsadli tashkil etish va ishga joylashishiga har tomonlama ko‘maklashish mexanizmlarini shakllantirish;
pedagogika sohasidagi o‘quv adabiyotlari mazmuni va sifatini monitoring qilish, xorijiy adabiyotlardan qo‘shimcha yoki muqobil o‘quv adabiyotlari sifatida foydalanishni kengaytirish, kutubxona fondlarini muntazam ravishda yangilab borish.
3. Quyidagilarni nazarda tutuvchi Qo‘qon davlat pedagogika institutini 2025-yilgacha rivojlantirishning maqsadli ko‘rsatkichlari (indikatorlari) ilovaga muvofiq tasdiqlansin:
ta’lim sohasida yuqori malakali kadrlar tayyorlash tizimini sifat jihatidan tubdan takomillashtirish;
Institut pedagog kadrlarining bilim va malaka, kasbiy tayyorgarlik darajasini hozirgi kun talablari asosida oshirish;
xorijiy oliy ta’lim muassasalari bilan hamkorlikni rivojlantirish, Institutning xalqaro miqyosdagi raqobatbardoshligini ta’minlash;
o‘quvchilarni pedagog kasbiga yo‘naltirish maqsadida Farg‘ona viloyatidagi yetakchi umumiy o‘rta ta’lim muassasalarining 5 tasida 10-11-sinf o‘quvchilari uchun “Pedagogik sinflar”ni tashkil etsin va Institut taklifi asosida dars jarayoniga ta’sir etmagan holda tegishli bakalavriat ta’lim yo‘nalishlarining o‘quv rejalariga zarur o‘zgartirishlar kiritsin;
umumiy o‘rta ta’lim muassasalarida Institut talabalari amaliyotini samarali tashkil etish uchun tegishli shart-sharoitlar yaratilishini ta’minlasin;
b) Maktabgacha ta’lim vazirligi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi bilan birgalikda Institut bitiruvchilari Farg‘ona viloyatidagi maktabgacha hamda umumiy o‘rta ta’lim tashkilotlarida pedagogik faoliyatini olib borishi uchun tegishli sharoitlar yaratish choralarini ko‘rsin.
Institutning budjetdan tashqari mablag‘lari hisobidan “Texnologik ta’lim” bakalavriat ta’lim yo‘nalishi uchun zamonaviy uskunalar, jihozlar, shuningdek, yetarli xomashyo bilan ta’minlangan o‘quv ustaxonasi hamda o‘quv laboratoriyasini tashkil etsin;
Institutga pedagog kadrlar tayyorlovchi respublikaning boshqa oliy ta’lim muassasalari talabalarini ixtiyoriylik asosida birlashtiradigan yosh pedagoglar jamoat birlashmasini tashkil etishga ko‘maklashsin;
Institutda yangi avlod darsliklari va o‘quv qo‘llanmalari turkumini amalga oshirilayotgan ta’lim sohasidagi islohotlarni inobatga olib, xorijiy olimlar va mutaxassislarni jalb etgan holda tayyorlashni ta’minlasin;
b) “El-yurt umidi” jamg‘armasi bilan birgalikda Institut professor-o‘qituvchilari va talabalaridan “El-yurt umidi” jamg‘armasi stipendiya tanlovlarida ishtirok etib g‘olib bo‘lgan nomzodlarni xorijiy davlatlarning yetakchi oliy ta’lim muassasalari hamda ilmiy markazlariga doktorantura va magistraturaga o‘qishga yuborish choralarini ko‘rsin;
v) Alisher Navoiy nomidagi Milliy kutubxona bilan hamkorlikda 2021-yil 1-avgustga qadar Institut axborot-resurs markazining zamonaviy infratuzilmasini yaratish, yetakchi ilmiy axborot-resurs markazlari elektron bazasidan foydalanish imkoniyatlarini kengaytirish, turdosh oliy ta’lim muassasalari bilan elektron adabiyotlar almashish hamda oliy ta’lim muassasalari talabalari uchun chop etilgan darslik va o‘quv qo‘llanmalar bilan muntazam ta’minlashga amaliy yordam ko‘rsatsin.
6. O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi va Institutning quyidagi takliflariga rozilik berilsin:
a) Institut huzurida tashkil etilgan Dang‘ara va O‘zbekiston tumanidagi texnikumlarda (keyingi o‘rinlarda — Texnikumlar) raqobatbardosh kadrlar tayyorlashni ta’minlash maqsadida ikki oy muddatda ta’lim jarayoni uchun zarur moddiy-texnika, o‘quv-metodik bazani yaratish va o‘quv jarayoniga yuqori ish tajribasiga ega bo‘lgan amaliyotchi mutaxassislarni jalb etish;
b) Texnikumlarning tegishli ta’lim dasturlarini oliy ta’lim muassasalari professor-o‘qituvchilarini va amaliyotchilarni jalb etgan holda xorijiy davlatlar tajribalaridan kelib chiqib takomillashtirib borish;
v) 2021/2022 o‘quv yilidan boshlab Institutda o‘quv dasturlari o‘zaro yaqin bo‘lgan bakalavriat ta’lim yo‘nalishlari bo‘yicha asosiy va qo‘shimcha mutaxassislik (kvalifikatsiya) berish;
ta’limning uzluksizligi va izchilligini ta’minlashni hisobga olgan holda, Institut huzuridagi texnikumning o‘quv-metodik jarayonini muvofiqlashtirish, uning tuzilmasini, o‘quv rejalari va dasturlarini ishlab chiqish va tasdiqlash, to‘lov-kontrakt asosidagi qabul parametrlarini belgilash;
ish beruvchilar talablarini inobatga olgan holda, o‘quv rejalaridagi nazariy ta’lim ulushini qisqartirish hisobiga amaliy mashg‘ulotlar hajmini oshirish, haftada bir kunlik amaliyot tajribasini qo‘llash;
xorijiy mutaxassislarni konsultant, maslahatchi va o‘qituvchilar sifatida jalb qilish va ularga mehnat bozorining amaldagi konyunkturasini hisobga olgan holda, Institutning budjetdan tashqari mablag‘lari hisobidan oylik maosh hamda boshqa to‘lovlarni belgilash va to‘lash.
7. O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi 2021/2022 o‘quv yilidan boshlab Farg‘ona viloyati, O‘zbekiston tumani, Ko‘l Elash qishlog‘i, 1-uy manzilida joylashgan texnikum (sobiq O‘zbekiston sanoat va iqtisodiyot kasb-hunar kolleji) binosida Institutning milliy hunarmandchilik va xalq amaliy san’at fakulteti faoliyatini yo‘lga qo‘ysin.
Texnikum dars jarayoniga Institutning milliy hunarmandchilik va xalq amaliy san’at fakulteti professor-o‘qituvchilari jalb etilsin.
8. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining ijtimoiy rivojlantirish masalalari bo‘yicha o‘rinbosari B.A. Musayev, O‘zbekiston Respublikasi oliy va o‘rta maxsus ta’lim vaziri A.X. Toshkulov hamda Farg‘ona viloyati hokimi X.H. Bozarov zimmasiga yuklansin.