O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-yil 29-apreldagi PF-5987-son “O‘zbekiston Respublikasida yuridik ta’lim va fanni tubdan takomillashtirish bo‘yicha qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi Farmoniga muvofiq O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi hamda Adliya vazirligi qaror qiladi:
1. O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi hamda Adliya vazirligining 2016-yil 22-apreldagi 1-2016 va 4-son qarori (ro‘yxat raqami 2780, 2016-yil 22-aprel) (O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to‘plami, 2016-y., 16-son, 172-modda) bilan tasdiqlangan Toshkent davlat yuridik universitetida o‘qitishning modul tizimi sharoitlarida talabalar bilimini nazorat qilish tartibi va baholash mezonlari to‘g‘risidagi nizomga ilovaga muvofiq o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritilsin.
O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Adliya vazirligining 2020-yil 2-noyabrdagi 6-2020, 4-son qaroriga
ILOVA
ILOVA
“Mazkur Nizom O‘zbekiston Respublikasining “Ta’lim to‘g‘risida”gi Qonuni, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019-yil 8-oktabrdagi PF-5847-son “O‘zbekiston Respublikasi Oliy ta’lim tizimini 2030-yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida”gi hamda 2020-yil 29-apreldagi PF-5987-son “O‘zbekiston Respublikasi yuridik ta’lim va fanni tubdan takomillashtirish bo‘yicha qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi farmonlariga muvofiq Toshkent davlat yuridik universitetida (bundan buyon matnda universitet deb yuritiladi) o‘qitishning modul tizimi sharoitlarida talabalar bilimini nazorat qilish tartibi va baholash mezonlarini belgilaydi.”.
“Universitet tomonidan boshqa oliy ta’lim muassasalari bilan tashkil etilgan qo‘shma ta’lim dasturlari doirasida talabalar bilimini nazorat qilish va baholash hamda bitiruvchilarining yakuniy davlat attestatsiyasini o‘tkazish qo‘shma ta’lim dasturlari bo‘yicha shartnomada nazarda tutilgan tartibda amalga oshiriladi.”.
“4. Talabalarning bilim saviyasi va o‘zlashtirish darajasini davlat ta’lim standartlariga muvofiqligini ta’minlash uchun universitetda oraliq va yakuniy nazorat turlari o‘tkaziladi.
5. Modulning nazorat jadvallari, nazorat turlari va shakllari, nazoratlar soni hamda oraliq va yakuniy nazoratlar uchun belgilangan maksimal va saralash ballari to‘g‘risidagi ma’lumotlar elektron ta’lim platformasiga o‘quv semestri boshlanishidan oldin kiritiladi hamda pedagog xodim tomonidan birinchi mashg‘ulotda talabalarga e’lon qilinadi.
Yakuniy nazorat jadvallari fakultet dekanatlari tomonidan ishlab chiqiladi va O‘quv-uslubiy boshqarma tomonidan umumlashtirilgan holda universitet veb-saytiga hamda elektron ta’lim platformasiga joylashtiriladi.”.
“12. Oraliq nazoratni o‘tkazish tartibi (oraliq nazoratni o‘tkazish shakli va muddati, oraliq nazorat savollariga qo‘yiladigan talablar, baholash mezonlari) o‘quv fanining xususiyatlari va unga ajratilgan soatlardan kelib chiqqan holda tegishli kafedra taklifi asosida fakultet dekanati bilan kelishilgan holda o‘quv yili boshlanishidan kamida ikki hafta avval o‘quv dasturlarida belgilanadi va universitet Kengashi tomonidan tasdiqlanadi.
Oraliq nazorat har bir o‘quv fanining xususiyatlaridan kelib chiqqan holda semestr davomida kamida bir marotaba o‘tkaziladi.
Oraliq nazorat og‘zaki yoki yozma ish (individual yoki jamoaviy ish, prezentatsiya, tahliliy ma’lumot tayyorlash) shaklida o‘tkaziladi.
Oraliq nazorat dars mashg‘ulotlarini o‘tkazgan pedagog xodim yoki kafedra mudiri tomonidan uch nafar kafedra a’zolaridan iborat tarkibda tuziladigan komissiya tomonidan baholanadi.
Oraliq nazorat uchun har bir modul bo‘yicha jami ballning (baho foizining) 40 foizigacha ajratilishiga ruxsat etiladi.”.
“18. Oraliq nazorat yozma ish shaklida o‘tkazilganida, u talaba tomonidan mustaqil ravishda tayyorlanishi va akademik halollik talablariga rioya etilishi shart. Akademik halollik talablarini buzilishiga, shu jumladan mualliflikni o‘zlashtirishga (plagiat) yo‘l qo‘yilmaydi. Yozma ishda qog‘oz yoki elektron ko‘rinishda nashr qilingan o‘zga matndan olingan manbaaga hech qanday havola qilmagan holda ishlatish yoki olingan manbaaga havola qilingan bo‘lsada, lekin o‘zlashtirishlarning hajmi va xarakteri talabaning yozma ishni yoki uning asosiy qismini mustaqil yozilganligiga shubha uyg‘otadigan darajada o‘zlashtirilgan bo‘lsa plagiat deb topiladi.”.
“19. Oraliq nazorat ballari yakuniy nazorat boshlanishidan kamida ikki hafta oldin pedagog xodim tomonidan elektron ta’lim platformasi tizimiga kiritilishi zarur.
191. I yoki II guruh nogironligi bo‘lgan talabaning mazkur Nizomda nazarda tutilgan oraliq nazorat ishlarini yozma shaklda bajarish imkoniyati mavjud bo‘lmaganda, u oraliq nazoratni og‘zaki imtihon shaklida tegishli modul o‘qituvchisiga yoki kafedra mudiri 3 nafar kafedra a’zolaridan iborat tarkibda tuzgan komissiyaga topshiradi.”.
“21. Mutaxassislik o‘quv fanlarining modullari bo‘yicha yakuniy nazorat semestr yakunida universitetning maxsus jihozlangan auditoriyalarida elektron ta’lim platformasi orqali kompyuterda topshiriladi.
Nomutaxassislik o‘quv fanlari bo‘yicha yakuniy nazorat universitetning O‘quv-uslubiy kengashi tomonidan belgilangan shaklda o‘tkazilishi mumkin.
22. Yakuniy nazorat savollari, qoida tariqasida, mantiqiy savollar va muammoli vaziyatlarni yoki faqat muammoli vaziyatni (kazus, keys-stadini) o‘z ichiga oladi. Shuningdek yakuniy nazorat test shaklida o‘tkazilishi mumkin. Modullar bo‘yicha yakuniy nazorat savollarining mazmuni kafedralar tomonidan belgilanadi.
Yakuniy nazorat savollari bo‘yicha ballar miqdori (baho foizi) kafedra tavsiyasiga asosan universitet O‘quv-uslubiy kengashi qarori bilan taqsimlanadi.
23. Yakuniy nazorat savollari tegishli kafedra tomonidan tuziladi. Savollar soni kafedra tavsiyasiga asosan O‘quv-uslubiy boshqarma tomonidan belgilanadi.
talabalarning o‘tgan o‘quv yillarida tayyorlangan yozma ishlardan foydalanish imkoniyatini istisno qilish uchun zaruratga ko‘ra yangilanishi;
aniq, normativ-huquqiy hujjatlar ko‘rsatmalariga asoslangan va amaliyot bilan bevosita bog‘liq bo‘lishi;
o‘z ichiga o‘quv dasturining tegishli bo‘limlarini to‘liq qamrab oluvchi materiallarni mujassam qilgan bo‘lishi;
talabalarning modulni o‘zlashtirish darajasini, tahlil qilish ko‘nikmalarini, mustaqil fikrlash va kelajakdagi kasbiy faoliyatlarida mustaqil qarorlar qabul qilish qobiliyatlarini aniqlashga qaratilgan bo‘lishi lozim.
24. Kafedra mudiri o‘quv semestrining to‘rtinchi haftasi boshlanishidan kechikmagan holda yakuniy nazorat savollarini fakultet dekanatiga taqdim qilinishini ta’minlashi shart. Fakultet dekanati savollarni o‘quv dasturida belgilangan talablarga muvofiqligini tekshirgan holda yetti ish kuni ichida O‘quv-uslubiy boshqarmaga taqdim qiladi.
O‘quv-uslubiy boshqarma Ta’lim sifatini nazorat qilish bo‘limi bilan birgalikda yakuniy nazorat savollarini olgan kundan boshlab ikki hafta davomida ularning o‘quv dasturiga mos yoki mos emasligi nuqtai nazaridan ekspertizadan o‘tkazadi. Ekspertizadan o‘tkazilgan yakuniy nazorat savollari O‘quv-uslubiy boshqarma tomonidan tegishli modullar bo‘yicha yakuniy nazorat savollari yagona bazasiga kiritiladi. Yakuniy nazorat savollari yagona bazasi har yili taqdim qilinadigan yakuniy nazorat savollari hisobiga kengayib boradi. Universitet yakuniy nazorat savollari yagona bazasidan talabalar va pedagog xodimlarning foydalanishiga imkoniyat yaratilishini ta’minlaydi.
25. Yakuniy nazorat savollari yagona bazasida mavjud savollar asosida elektron ta’lim platformasida avtomatik ravishda yakuniy nazorat savollari shakllantiriladi.
26. Yakuniy nazorat fakultet dekanlari tavsiyasiga ko‘ra o‘quv ishlari bo‘yicha prorektor tomonidan tasdiqlanadigan, kafedralarning pedagog xodimlari orasidan tayinlanadigan auditoriya rahbari va kuzatuvchilar tomonidan o‘tkaziladi. Yakuniy nazoratni o‘tkazishda rektor tomonidan tayinlangan universitetning boshqa xodimlari ham qatnashadi.”.
“27. Yakuniy nazorat olib borish jarayoni, qoida tariqasida, videoyozuvda qayd qilinadi. O‘quv-uslubiy boshqarma va Ta’lim sifatini nazorat qilish bo‘limi xodimlari videokuzatuv vositasi orqali yakuniy nazorat o‘tkazish jarayonini kuzatadi.”.
“29. Imtihon jadvalida belgilangan yakuniy nazorat vaqti boshlangandan so‘ng kelgan talabalar unda ishtirok etishga qo‘yilmaydi.
30. Yakuniy nazorat o‘tkazilayotgan auditoriyaga auditoriya rahbari va kuzatuvchilardan boshqa shaxslarning kirishi qat’iyan taqiqlanadi. Yakuniy nazorat o‘tkazish jarayoni rektor, o‘quv ishlari bo‘yicha prorektor hamda O‘quv-uslubiy boshqarma boshlig‘i va uning o‘rinbosari, Ta’lim sifatini nazorat qilish bo‘limi boshlig‘i, shuningdek dekanlar tomonidan nazorat qilib turilishi mumkin.
talabalarni yakuniy nazorat boshlanishidan avval uni o‘tkazish tartibi va davom etish vaqti haqida xabardor qilish;
talabalarga yakuniy nazorat davomida foydalanish taqiqlangan barcha predmetlarni kuzatuvchilarga o‘z ixtiyorlari bilan topshirishlarini taklif etish;
talabalarni auditoriyada bir-birlaridan ko‘chirishlari uchun imkon bo‘lmaydigan holda joylashtirish;
yakuniy nazorat o‘tkazilayotgan to‘liq vaqt davomida tartibga lozim darajada rioya qilinishini ta’minlash;
zarur bo‘lganda talabalarga qayd etilgan noaniqliklar, texnik xatolar yoki topshiriqni bajarishga qo‘yiladigan maxsus talablar haqida ma’lumot berish;
yakuniy nazorat o‘tkazish qoidalarini buzgan talabalarni tegishli dalolatnoma tuzgan holda imtihondan chetlashtirish.”.
“33. Talaba yakuniy nazorat o‘tkaziladigan auditoriyada o‘zi uchun ajratilgan kompyuterga familiyasi, ismi, sharifi, kursi, guruhi va boshqa tegishli ma’lumotlarni kiritadi.
Imtihon o‘tkazish vaqtida talabalarning yakuniy nazorat savollarining mazmuni to‘g‘risidagi murojaatlari ko‘rib chiqilmaydi.
Ishni tekshirish vaqtida ikki yoki undan ortiq (ish mazmunining 2/3 dan ortig‘i) o‘xshash ishlar talabaning ko‘chirganligi holatiga asos bo‘ladi va talabalarga nol reyting ball qo‘yiladi.
Shifrlangan ishni baholashning obyektivligiga ta’sir ko‘rsatuvchi holatlar aniqlanganda, shu jumladan so‘zning ustiga yoki tagiga chizish yoxud atrofini chizib qo‘yish, ishda tekshiruvchi shaxs nomiga murojaatning mavjud bo‘lishi, matnning turli qismlariga (shu jumladan, ochiq qoldirilgan joylariga) grafik belgilar qo‘yish, ish matnida talabaning familiyasi, ismi, otasining ismini ko‘rsatish holatlari mavjud bo‘lganda, ish uchun nol reyting balli qo‘yiladi.
Yakuniy nazoratga talaba o‘rniga boshqa shaxs kirgan holatlar aniqlanganda, talabaga nol reyting balli qo‘yilib qoidabuzarlar auditoriyadan chiqarib yuboriladi.”.
“371. I yoki II guruh nogironligi bo‘lgan talabaning mazkur Nizomda nazarda tutilgan yakuniy nazorat ishlarini kompyuterda bajarish imkoniyati mavjud bo‘lmaganda u yakuniy nazorat davri boshlanishidan kamida ikki hafta oldin o‘quv ishlari bo‘yicha prorektorga murojaat qiladi. Bunda talaba haqiqatdan ham sog‘lig‘ining holati yozish imkoniyatini istisno qilishini tasdiqlovchi tibbiy ma’lumotnoma yoki tibbiy-mehnat ekspert komissiyasining xulosasini taqdim etishi lozim. Ushbu talaba yakuniy nazoratni og‘zaki imtihon shaklida komissiyaga topshiradi.
Sog‘lig‘ining holati kompyuterda ishlash imkoniyatini istisno qiladigan talabalardan og‘zaki imtihonlarni qabul qiluvchi universitetning professor-o‘qituvchilar tarkibidan iborat komissiya rektor buyrug‘i bilan tuziladi. Komissiya tarkibi har o‘quv yili uchun bir marotaba tasdiqlanadi. Komissiya uning a’zolarining kamida uchdan ikki qismi ishtirok etganda vakolatli hisoblanadi. Komissiya tomonidan qo‘yilgan baho bayonnoma bilan rasmiylashtiriladi.”.
“38. Yakuniy nazoratni o‘tkazishda baholarning xolisligini ta’minlash maqsadida talabalar tomonidan bajarilgan ishlar elektron ta’lim platformasi tomonidan avtomatik ravishda identifikatsiya kodlari berish yo‘li bilan shifrlanadi.”.
“40. O‘quv-uslubiy boshqarma elektron ta’lim platformasiga o‘quv yuklamasidan kelib chiqib modullar bo‘yicha yakuniy nazorat ishlarini tekshirishi mumkin bo‘lgan pedagog xodimlar ro‘yxatini kiritadi.
Elektron ta’lim platformasi tomonidan identifikatsiya kodlari berish yo‘li bilan shifrlangan ishlar avtomatik ravishda tegishli pedagog xodimlarga tekshirish uchun yuboriladi.
Ishlarni tekshirish muddatlari O‘quv-uslubiy boshqarma tavsiyasi asosida o‘quv ishlari bo‘yicha prorektor tomonidan belgilanadi.”.
“42. Yakuniy nazorat ishlarini tekshirish natijalari (baho) ishni tekshirgan pedagog xodim tomonidan bahoni asoslantiruvchi taqriz bilan birgalikda darhol elektron ta’lim platformasiga kiritiladi.”.
“44. Kafedraning yakuniy nazorat ishlarini tekshirishda ishtirok etgan pedagog xodimlari tomonidan o‘quv mashg‘ulotlari vaqtida talabalar uchun yakuniy nazorat ishlarida ko‘p uchragan xatolar to‘g‘risida tushuntirish beriladi, shuningdek, mazkur xatolar umumlashtirilib, talabalarga axborot xizmati orqali yetkaziladi.”.
“46. O‘quv-uslubiy boshqarma tomonidan oraliq va yakuniy nazorat natijalari asosida elektron ta’lim platformasida talabalarning familiyasi, ismi, otasining ismi identifikatsiya qilingan holda jamlovchi elektron reyting qaydnomasi shakllantiriladi.
Jamlovchi elektron reyting qaydnomasida noto‘g‘ri qayd qilingan hollar aniqlanganda, elektron ta’lim platformasiga ishlarni tekshirish va baholarni kiritishga mas’ul bo‘lgan pedagog xodim javobgar bo‘ladi.
Agar oraliq va yakuniy nazorat ishlari natijasi jamlovchi reyting qaydnomasida noto‘g‘ri aks ettirilgan bo‘lsa, O‘quv-uslubiy boshqarmaning jamlovchi reyting qaydnomasini tuzishga mas’ul bo‘lgan xodimi, shuningdek O‘quv-uslubiy boshqarma boshlig‘i javobgar bo‘ladi.
Oraliq va yakuniy nazorat ishlari reyting qaydnomasida to‘g‘ri aks etishini monitoring qilish uchun O‘quv-uslubiy kengash o‘z qarori bilan jamlovchi reyting qaydnomasini haqiqiy ballarga mos kelishini qayta tekshirish tashabbusi bilan chiqishi mumkin.
Oraliq va yakuniy nazorat topshirish reyting qaydnomasining hamda yakuniy jamlovchi reyting qaydnomasining shakllari O‘quv-uslubiy kengash tomonidan tasdiqlangan namuna bo‘yicha tuziladi.
47. Oraliq va yakuniy nazorat ishlarini baholashning xolisligini ta’minlash maqsadida O‘quv-uslubiy boshqarma va Ta’lim sifatini nazorat qilish bo‘limi yozma ishlarning tasodifiy tanlangan holda qayta tekshirilishini tashkil qiladi. Bu maqsadda ushbu huquq sohasiga yoki fanga aloqador bo‘lgan Universitet pedagog xodimlari jalb qilinadi va ular baholash mezonlari asosida talabalarga qo‘yilgan oraliq va yakuniy nazoratlar reyting ballarining xolisligini aniqlaydi.”.
“49. Talabalar nazorat turlari bo‘yicha olgan baholarini hamda pedagog xodim tomonidan yozilgan taqrizlarni elektron ta’lim platformasi orqali kuzatib boradi.
Oraliq nazorat bo‘yicha qo‘yilgan balldan norozi bo‘lgan talabalar baho e’lon qilingandan boshlab bir ish kuni davomida elektron ta’lim platformasi orqali apellatsiya shikoyati berishlari mumkin.
Oraliq nazorat ishlari bo‘yicha apellatsiya shikoyatlarini ko‘rib chiqish uchun tegishli kafedra mudiri tomonidan kafedra professor-o‘qituvchilari tarkibidan kamida uchta a’zodan iborat apellatsiya komissiyasi tuziladi.
Oraliq nazorat ishlari bo‘yicha apellatsiya shikoyatlari apellatsiya komissiyasi tomonidan shikoyat berilgan kundan boshlab uch ish kuni ichida ko‘rib chiqiladi.
Yakuniy nazorat bo‘yicha qo‘yilgan balldan norozi bo‘lgan talabalar baho e’lon qilingandan boshlab bir ish kuni davomida elektron ta’lim platformasi orqali apellatsiya shikoyatini berishlari mumkin.
Apellatsiya shikoyatini ko‘rib chiqish uchun fakultet dekani bildirgisiga asosan rektor buyrug‘i bilan universitet professor-o‘qituvchilari tarkibidan kamida yettita a’zodan iborat apellatsiya komissiyasi tuziladi.
Yakuniy nazorat ishlari bo‘yicha apellatsiya shikoyatlari apellatsiya komissiyasi tomonidan barcha modullar bo‘yicha yakuniy nazorat baholari e’lon qilingandan boshlab o‘n kun davomida ko‘rib chiqiladi.
Apellatsiya komissiyalari a’zolarning kamida uchdan ikki qismi ishtirok etganda vakolatli hisoblanadi. Apellatsiya komissiyalarining qarori oddiy ko‘pchilik ovoz bilan qabul qilinadi va unda ishtirok etgan barcha a’zolar tomonidan tasdiqlanadigan bayonnoma bilan rasmiylashtiriladi.
Talabaning apellatsiya shikoyati apellatsiya komissiyalarida zarurat bo‘lganda ushbu nazorat turi bo‘yicha ballar qo‘ygan pedagog xodimning ishtirokida ko‘rib chiqiladi.
Apellatsiya shikoyatini ko‘rib chiqishda apellatsiya komissiyalari nazorat ishlarini har tomonlama o‘rganadi.
Talabaning apellatsiya shikoyatini ko‘rib chiqish natijasi bo‘yicha apellatsiya komissiyalari quyidagi qarorlardan birini qabul qiladi:
Talabaning apellatsiya shikoyatini ko‘rishda uning ilgari olgan reyting ballini pasaytirishga yo‘l qo‘yilmaydi.
50. Tekshirilgan oraliq va yakuniy nazorat yozma ishlari elektron ta’lim platformasida olti oy mobaynida saqlanadi. Oraliq va yakuniy nazorat yozma ishlari hujjatlar yig‘majildlariga kiritilmaydi va alohida saqlanishi talab etiladigan hujjat hisoblanmaydi. Oraliq va yakuniy yozma ishlar olti oylik muddat o‘tganidan so‘ng elektron tizimdan o‘chirib tashlanadi.
51. Talabaning har bir modul bo‘yicha o‘zlashtirish darajasi talabalarning bilim, malaka va ko‘nikmalarini baholash Yevropa kredit transfer tizimiga (European Credit Transfer and Accumulation System — ECTS) asosan mazkur Nizomning ilovasiga muvofiq amalga oshiriladi.
52. Talabaning o‘quv semestri mobaynidagi har bir modul bo‘yicha o‘zlashtirishi 100 ballik tizim asosida butun sonlar bilan baholanadi. 100 ball nazorat turlari bo‘yicha quyidagicha taqsimlanadi:
oraliq nazoratga modul bo‘yicha to‘planishi mumkin bo‘lgan maksimal ballning — 40 foiz (40 ball) gacha;
yakuniy nazoratga modul bo‘yicha to‘planishi mumkin bo‘lgan maksimal ballning oraliq nazoratga ajratilgan qismidan qolgan qismda, oraliq nazorati belgilanmagan taqdirda 100 foiz (100 ball) gacha ajratiladi.
53. Elektron ta’lim platformasida alohida baholanadigan kurs ishi (loyiha, jadval-hisoblash ishi), amaliyot (stajirovka), yakuniy davlat attestatsiyasi, bitiruv malakaviy ishi, shuningdek magistrlik dissertatsiyasi bo‘yicha o‘zlashtirish ushbu Nizomning ilovasida belgilangan mezonlar bo‘yicha baholanadi.
54. Talabaning modul bo‘yicha o‘zlashtirishini baholashda quyidagi namunaviy mezonlardan (bundan buyon matnda namunaviy mezonlar deb yuritiladi) kelib chiqish tavsiya etiladi:
o‘quv dasturining barcha bo‘limlari bo‘yicha tizimli, to‘la va chuqur bilimga ega bo‘lishi, zarur dalillar bilan asoslantirishi;
ilmiy terminologiyadan (shu jumladan, xorijiy tilda ham) aniq foydalanishi, savollarga javobni mantiqan to‘g‘ri, stilistik savodli ravishda ifodalashi;
modulning tayanch tushunchalarini bilishi va uni qisqa vaqt ichida ilmiy va amaliy masalalarni echishda samarali qo‘llay olishi;
modul o‘quv dasturida tavsiya etilgan asosiy va qo‘shimcha adabiyotlarni to‘liq va chuqur o‘zlashtirishi;
o‘rganilayotgan modul bo‘yicha nazariyalar, konsepsiyalar va yo‘nalishlar mohiyatini anglash, ularga tanqidiy baho berish va boshqa modullar ilmiy yutuqlarini qo‘llay olishi;
seminar, amaliy va laboratoriya mashg‘ulotlarida butun semestr mobaynida ijodiy va mustaqil qatnashishi, guruhli muhokamalarda faol bo‘lishi, vazifalarni bajarishda yuqori madaniyat darajasiga ega bo‘lishi lozim;
o‘quv dasturining barcha bo‘limlari bo‘yicha tizimli, to‘la va chuqur bilimga ega bo‘lishi, zarur dalillar bilan asoslantirishi;
ilmiy terminologiyadan (shu jumladan, xorijiy tilda ham) aniq foydalanishi, savollarga javobni mantiqan to‘g‘ri, stilistik savodli ravishda ifodalashi;
o‘z fikrini isbotlashda yoki boshqa nazariy materialni bayon qilishda yuzaga kelgan noaniqliklarni mustaqil bartaraf eta olishi;
modulning tayanch tushunchalarini bilishi, qisqa vaqt ichida ilmiy va kasbiy vazifalarni qo‘yish hamda hal qilishda undan unumli foydalanishi;
amaliy mashg‘ulotlarda normativ-huquqiy hujjatlarni yaxshi bilishini namoyish qilishi, ushbu bilimlarni yangi vaziyatlarda to‘g‘ri (lekin doim ham ratsional emas) qo‘llay olishi, bunda bajarilgan ish natijalarini yetarli darajada rasmiylashtira olmasligi;
o‘rganilayotgan modul bo‘yicha nazariyalar, konsepsiyalar va yo‘nalishlar mohiyatini anglay olishi va ularga tanqidiy baho berishi;
butun modulni o‘zlashtirish davomida seminar, amaliy va laboratoriya mashg‘ulotlarida ijodiy va mustaqil qatnashishi, guruhli muhokamalarda faol bo‘lishi, vazifalarni bajarishda yuqori madaniyat darajasiga ega bo‘lishi lozim;
ilmiy terminologiyani ishlatishi, savollarga javoblarni to‘g‘ri bayon qilishi, lekin bunda ayrim xatolarga yo‘l qo‘yishi;
javob berishga yoki ayrim maxsus ko‘nikmalarni namoyish qilishda qiynalganda, modul va normativ-huquqiy hujjatlar bo‘yicha asosiy tushunchaga ega ekanligini namoyish etishi;
modulning umumiy tushunchalari bo‘yicha qisman bilimga ega bo‘lishi va uni standart (namunaviy) vaziyatlarni hal etishda qo‘llay olishi;
o‘qilayotgan modul bo‘yicha asosiy nazariyalar, konsepsiyalar va yo‘nalishlar mohiyatini anglashi, ularga baho bera olishi;
seminar, amaliy va laboratoriya mashg‘ulotlarida pedagog xodim rahbarligida qatnashishi, vazifalarni bajarishda yetarli madaniyat darajasiga ega bo‘lishi lozim;
seminar, amaliy va laboratoriya mashg‘ulotlarida passiv qatnashib, vazifalar bajarish madaniyatining past darajasiga ega bo‘lsa;
d) talaba o‘zlashtirishi quyidagi hollarda bilim darajasi “F” (0 — 49 foizgacha) bahoga baholanadi, agar:
amaliy ko‘nikmalarga ega bo‘lmasa, xatolarini hatto pedagog xodim tavsiyalari yordamida ham to‘g‘rilay olmasa.
Modul xususiyatidan kelib chiqqan holda har bir modul bo‘yicha baholash mezonlari kafedra tomonidan aniqlashtirilgan tartibda ishlab chiqiladi hamda tegishli modulning dasturiga kiritilib, O‘quv-uslubiy kengash tomonidan tasdiqlanadi.”.
“59. Yakuniy nazorat jadvallari yakuniy nazorat boshlanishidan kamida bir hafta oldin o‘quv reja asosida fakultet dekanlari tomonidan ishlab chiqiladi, O‘quv-uslubiy boshqarma tomonidan umumlashtiriladi hamda o‘quv ishlari bo‘yicha prorektor tomonidan tasdiqlanadi.
Talaba belgilangan tartibda elektron ta’lim platformasi orqali oraliq va yakuniy nazorat ish natijalarini mustaqil ravishda bilib borishga majburdir.”.
“61.O‘quv mashg‘ulotlarida kasalligi yoki boshqa hujjat bilan tasdiqlangan uzrli sabablar tufayli (yo‘l-transport hodisasi, yaqin qarindoshining vafoti, nikoh tuzilishi, farzand tug‘ilishi) ishtirok etmagan va shu sababli oraliq yoki yakuniy nazoratni belgilangan muddatda topshirmagan talabaga o‘quv ishlari bo‘yicha prorektor bilan kelishilgan holda fakultet dekani tomonidan qayta o‘zlashtirish uchun akadem qarzdorlar uchun beriladigan bir oylik muddatda oraliq yoki yakuniy nazoratni topshirishga ruxsat beriladi.
62. Talabalarning o‘zlashtirmagan modullarni qayta topshirishi, modulni qayta o‘zlashtirish shartlari, bir kursda kreditlarni to‘plashning minimal va maksimal miqdorlari, kursdan-kursga o‘tkazish masalalari universitet Kengashi tomonidan belgilanadi.
“71. Har bir fakultet talabalarining nazorat turlari bo‘yicha erishgan natijalari fakultet dekanati tomonidan O‘quv-uslubiy boshqarma bilan hamkorlikda tizimli ravishda tahlil qilinadi va O‘quv-uslubiy kengashda muhokama qilish uchun kiritiladi.
72. Oraliq va yakuniy nazorat ishlarining natijalari O‘quv-uslubiy kengashda va zaruratga ko‘ra, universitet Kengashida muntazam ravishda muhokama qilinadi va ular yuzasidan tegishli qarorlar qabul qilinadi.
73. O‘quv yilining yakuni bo‘yicha to‘plangan kreditlar miqdoriga ko‘ra talabalarni belgilangan tartibda keyingi kursga o‘tkazish to‘g‘risida qaror qabul qilinadi.”.
Toshkent davlat yuridik universitetida o‘qitishning modul tizimi sharoitlarida talabalar bilimini nazorat qilish tartibi va baholash mezonlari to‘g‘risidagi nizomga kiritilayotgan o‘zgartirish va qo‘shimchalarga
ILOVA
ILOVA