Vazirlar Mahkamasining “Umumiy foydalaniladigan transportda yo‘lovchi tashishda yo‘lkira haqini to‘lashning avtomatlashtirilgan tizimini joriy etish to‘g‘risida” 2019-yil 25-noyabrdagi 948-son qaroriga muvofiq, shuningdek, doimiy shahar yo‘lovchi tashish transporti bilan shug‘ullanadigan tashuvchilarni moliyalashtirish mexanizmini tartibga solish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
1. Vazirlar Mahkamasining “Umumiy foydalaniladigan transportda yo‘lovchi tashuvchilar faoliyatini hamda ularni moliyalashtirish tartibini takomillashtirish to‘g‘risida” 2012-yil 17-sentabrdagi 273-son qaroriga (O‘zbekiston Respublikasi QT 2012-y., 9-son, 68-modda) ilovaga muvofiq o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritilsin.
2. O‘zbekiston Respublikasi Transport vazirligi manfaatdor vazirlik va idoralar bilan birgalikda o‘zlari qabul qilgan normativ-huquqiy hujjatlarni ikki oy muddatda mazkur qarorga muvofiqlashtirsin.
3. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining birinchi o‘rinbosari A.J. Ramatov zimmasiga yuklansin.
Oldingi tahrirga qarang.
(1-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-yil 30-dekabrdagi PQ-4938-sonli qaroriga asosan 2021-yil 1-yanvardan o‘z kuchini yo‘qotadi — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 31.12.2020-y., 07/20/4938/1680-son)
“Ushbu Nizom avtomobil va elektr transportida (elektrobus, trolleybus, tramvay va metropolitenda) shaharda, shahar atrofida, shaharlararo, xalqaro yo‘nalishlarda muntazam va soatlar bo‘yicha yo‘lovchilar tashishni amalga oshiradigan tashuvchilarga tatbiq etiladi”;
“umumiy foydalaniladigan transport — yo‘lovchilar va yuk tashish uchun mo‘ljallangan jamoat yer usti va yer osti transporti (avtobus, elektrobus, trolleybus, tramvay, yo‘nalishli va yo‘nalishsiz taksilar, metropoliten)”;
“elektrobus — elektr privodga ega bo‘lgan, belgilangan yo‘nalish bo‘ylab yo‘lovchilar tashish uchun mo‘ljallangan umumiy foydalaniladigan relssiz harakatlanuvchi mexanik transport vositasi (elektr avtobus);
tramvay — elektr privodga ega bo‘lgan, temir yo‘l polotnosi bo‘yicha harakatlanadigan va muntazam shahar yo‘nalishlarida yo‘lovchilar tashish uchun foydalaniladigan vagon (yoki bir-biri bilan ulangan bir nechta vagonlar)”;
to‘rtinchi — o‘n ikkinchi xatboshilar tegishli ravishda oltinchi — o‘n to‘rtinchi xatboshilar deb hisoblansin;
“tushum — avtobus, elektrobus, trolleybus, tramvay, yo‘nalishli va yo‘nalishsiz taksi, metropolitenda yo‘lovchilar tashishdan olingan daromad”;
“oylik transportda yurish kartochkasi — harakatlanish hududi chegaralarida va ushbu hujjat amal qiladigan davr mobaynida barcha yo‘nalishlar bo‘yicha umumiy foydalaniladigan transportda (avtobus, elektrobus, trolleybus, tramvay va metropolitenda) yurish imkoniyatini olishga yo‘lovchining huquqini tasdiqlaydigan, qat’iy hisobda turadigan hujjat. Oylik yurish kartochkasi ikki turga — umumiy va imtiyozli kartochkaga bo‘linadi;
umumiy oylik transportda yurish kartochkasi — yo‘nalishli va yo‘nalishsiz taksilardan tashqari, umumiy foydalaniladigan transportning barcha turlarida yo‘lovchilar yurishini nazarda tutadigan, qat’iy hisobda turadigan hujjat”;
“transport kartasi — yo‘lovchilar tomonidan umumiy foydalaniladigan transportda (yo‘nalishsiz taksidan tashqari) yurganlik uchun amaldagi tarif asosida yo‘l haqini to‘liq to‘lash uchun mo‘ljallangan shaxsiylashtirilmagan ko‘p marotabalik debet to‘lov kartasi. Transport kartasining depozit hisob raqami pul mablag‘larini tushirish orqali to‘ldiriladi. Transport kartasidagi tarif rejalarining to‘liq qiymati umumiy foydalaniladigan transportdagi cheklangan tarifni, chegirma va imtiyozlarni hisobga olgan holda, yurishlar soniga ko‘paytirish yo‘li bilan aniqlanadi;
imtiyozli transport kartasi — umumiy foydalaniladigan transportda (yo‘nalishli va yo‘nalishsiz taksidan tashqari) avtomatlashtirilgan to‘lov tizimi operatori ma’lumotlar bazasida ro‘yxatga olingan yo‘lovchiga transportda bepul yoki imtiyozli yurish huquqini kafolatlaydigan, transportdan foydalanish soni va bir transportdan boshqasiga chiqish soni cheklanmaydigan shaxsiylashtirilmagan va(yoki) shaxsiylashtirilgan transport kartasi”;
o‘n beshinchi — yigirmanchi xatboshilar tegishli ravishda o‘n yettinchi — yigirma ikkinchi xatboshilar deb hisoblansin;
o‘n yettinchi xatboshidagi “O‘zbekiston avtomobil va daryo transporti agentligi” so‘zlari “O‘zbekiston Respublikasi Transport vazirligi” so‘zlari bilan almashtirilsin;
o‘n sakkizinchi xatboshiga “qat’iy hisobda turadigan” so‘zlaridan keyin “va QR kodga ega bo‘lgan” so‘zlari qo‘shilsin;
“31. Imtiyozli yurish huquqiga ega bo‘lgan yo‘lovchilar (pensionyerlar, nogironligi bo‘lgan shaxslar, talabalar va umumiy o‘rta ta’lim muassasalari, akademik litseylar, kasb-hunar maktablari, kollejlar hamda texnikumlar o‘quvchilari) tomonidan imtiyozli transport kartalari orqali to‘lovlar umumiy foydalaniladigan transportning (yo‘nalishli va yo‘nalishsiz taksidan tashqari) amaldagi tariflarning 50 foizlik imtiyozini hisobga olgan holda amalga oshiriladi.
32. Imtiyozli transport kartasidan foydalangan holda umumiy foydalaniladigan transportdan (yo‘nalishli va yo‘nalishsiz taksidan tashqari) bepul foydalanish huquqiga ega bo‘lgan yo‘lovchilar sifatida “Shahar yo‘lovchilar transportidan bepul foydalanishni tartibga solish to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasining Qonuni va Vazirlar Mahkamasining “Toshkent metropolitenida pensionyerlarni bepul tashish to‘g‘risida” 2017-yil 9-martdagi 128-son qarorida nazarda tutilgan shaxslar e’tirof etiladi”;
“4. Tashilgan yo‘lovchilar soni umumiy foydalaniladigan transportda (avtobus, elektrobus, trolleybus, yo‘nalishli va yo‘nalishsiz taksi, tramvay, metropolitenda) bajariladigan shaharda, shahar atrofida, shaharlararo, xalqaro tashuvlarning har bir turi hamda soatlar bo‘yicha tashuvlar uchun alohida-alohida aniqlanadi.
5. Shahar yo‘nalishida umumiy foydalaniladigan transportda (avtobus, elektrobus, trolleybus, yo‘nalishli taksi, tramvay va metropolitenda) tashilgan yo‘lovchilar soni:
cheklangan tariflarni qo‘llagan holda — sotilgan bir martalik chiptalar soni bo‘yicha yoki tushumni cheklangan tarifga taqsimlash yo‘li bilan aniqlanadi. Bunda, elektron to‘lov tizimi operatorlariga amaldagi cheklangan tariflarga nisbatan 10 foizgacha chegirma taqdim etilishi mumkin;
transport kartasidan foydalangan holda — transport kartasidan foydalangan yo‘lovchilarning, jumladan imtiyozli va bepul yurish huquqiga ega bo‘lgan yo‘lovchilarning har bir transport turida amalga oshirilgan validatsiyalar soni bo‘yicha aniqlanadi. Muayyan tashuvchi tomonidan tashilgan yo‘lovchilar hajmi hisobot davrida amalga oshirilgan validatsiyalarni umumlashtirish orqali aniqlanadi”.
“8. Shaharlararo va xalqaro yo‘nalishlarda tashilgan yo‘lovchilar soni sotilgan bir martalik chiptalar soni hamda transportning aniq bir turida amalga oshirilgan validatsiyalar soniga teng holda qabul qilinadi”;
“11. Yo‘lovchilar aylanmasi umumiy foydalaniladigan transportda (avtobus, elektrobus, yo‘nalishli va yo‘nalishsiz taksi, tramvay, trolleybus va metropolitenda) bajariladigan shahar, shahar atrofi, shaharlararo, xalqaro yo‘nalishlarda tashuvlarning har qaysi turi hamda soatlar bo‘yicha tashuvlar uchun alohida-alohida aniqlanadi.
12. Yo‘lovchilar aylanmasi shahar yo‘nalishlarida umumiy foydalaniladigan transportda (avtobus, elektrobus, yo‘nalishli taksi, tramvay, trolleybus va metropolitenda) tashishda tashilgan yo‘lovchilar sonini yo‘lovchilar oqimini tanlab tahlil qilish asosida hisoblab chiqiladigan ushbu yo‘nalish bo‘yicha yo‘lovchi bosib o‘tadigan o‘rtacha masofaga ko‘paytirish yo‘li bilan aniqlanadi”;
“fuqarolarning ayrim toifalarining transportda bepul va imtiyozli yurishi bilan bog‘liq holda tashuvchilarning olinmay qoladigan daromadlarini subsidiyalar berish orqali qoplash”;
“Ushbu bandning yettinchi xatboshida nazarda tutilgan xarajatlarni moliyalashtirish, joriy oyning 5-sanasigacha, avans to‘lovlarini teng holda tasdiqlangan budjet parametrlari bo‘yicha amalga oshiriladi. Chorak yakunlariga ko‘ra, oldindan qilingan to‘lovlar va ko‘rilgan zarar hajmlari keyingi davr to‘lovlariga tegishli o‘zgartirishlar kiritilishini inobatga olgan holda solishtiriladi”;
“5. Navbatdagi moliya yili uchun ushbu Nizomning 4-bandida nazarda tutilgan maqsadlarga mablag‘larning aniq summasi asoslangan hisob-kitoblarga muvofiq aniqlanadi hamda O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjetining tasdiqlangan parametrlari doirasida yoki O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining alohida qarorlari asosida ajratiladi”.
“7. Fuqarolarning ayrim toifalarining transportda bepul va imtiyozli yurishi bilan bog‘liq holda tashuvchilarning olinmay qoladigan daromadlarini subsidiyalar berish orqali qoplash har oyda, O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjetining tasdiqlangan parametrlari doirasida amalga oshiriladi.”
“avtomatlashtirilgan to‘lov tizimi operatorining, transportdan imtiyozli foydalanish huquqiga ega bo‘lgan yo‘lovchilarning aniq soni to‘g‘risidagi axboroti”;
“8. Joriy oyning 5-sanasiga qadar tegishli mahalliy davlat hokimiyati organi tomonidan mahalliy budjet parametrlariga kiritilgan tashuvchilarning prognozlashtirilgan zarar ko‘rsatkichlariga muvofiq avans to‘lovlari amalga oshiriladi. Chorak yakunlariga ko‘ra hisobot davri uchun yuzaga kelgan avans to‘lovlari bilan tashuvchilarning amaldagi ko‘rgan zararlari miqdoridagi farqiga, navbatdagi avans to‘lovlarini amalga oshirishda tuzatishlar kiritiladi (qoplanadi yoki ushlab qolinadi)”.