O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining ijro etuvchi tuzilmasini takomillashtirishga doir qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida” 2020-yil 22-yanvardagi PQ-4569-son hamda “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining faoliyatini takomillashtirishga oid qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida” 2020-yil 24-fevraldagi PQ-4612-son qarorlari ijrosini ta’minlash yuzasidan Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparatining Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi to‘g‘risidagi nizom 1-ilovaga muvofiq;
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparati Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi Hukumat uyidan foydalanish boshqarmasining ustavi 2-ilovaga muvofiq;
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparati Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi Avtoxo‘jaligining ustavi 3-ilovaga muvofiq;
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparati Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi Xo‘jalik hisobidagi oshxonasining ustavi 4-ilovaga muvofiq;
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparati Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi Bosmaxonasining ustavi 5-ilovaga muvofiq;
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparati Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi “Semurg‘” bolalar sog‘lomlashtirish oromgohining ustavi 6-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
2. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparatining Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi boshlig‘i ikki hafta muddatda Boshqarma boshlig‘i, Boshqarma bo‘limlari mudirlari, bo‘lim mudirining o‘rinbosari va mutaxassislarining funksional vazifalari taqsimotini tasdiqlash uchun kiritsin.
3. Vazirlar Mahkamasining “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi Ijro etuvchi apparatining Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi to‘g‘risidagi nizomni hamda uning bo‘linmalari ustavlarini tasdiqlash haqida” 2017-yil 21-apreldagi 228-son hamda “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparatining Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi faoliyatini tashkil etish to‘g‘risida” 2019-yil 29-martdagi 260-son qarorlari o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblansin.
4. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparati Xo‘jalik faoliyati boshqarmasining boshlig‘i Y.J. Maksudov zimmasiga yuklansin.
1. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparatining Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi (keyingi o‘rinlarda — Boshqarma) O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparatining (keyingi o‘rinlarda — Vazirlar Mahkamasi apparati) funksional tarkibiy bo‘linmasi hisoblanadi.
2. Boshqarma o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi va qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, shuningdek, ushbu Nizomga amal qiladi.
4. Boshqarma o‘z faoliyatini Vazirlar Mahkamasi apparatining boshqa tarkibiy bo‘linmalari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasining, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasi va Senatining tegishli bo‘linmalari, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari hamda boshqa tashkilotlar bilan o‘zaro hamkorlikda amalga oshiradi.
5. Boshqarma tarkibiga quyidagi idoraviy mansub tashkilotlar (keyingi o‘rinlarda — idoraviy mansub tashkilotlar) kiradi:
“O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining xo‘jalik hisobidagi oshxonasi” davlat unitar korxonasi;
Vazirlar Mahkamasi rahbariyati va apparatining faoliyatini moddiy-texnik, transport, moliyaviy va ijtimoiy-maishiy jihatdan ta’minlash;
Vazirlar Mahkamasi va uning Rayosati majlislarini, O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri, uning o‘rinbosarlari va maslahatchilari, Vazirlar Mahkamasi apparatining boshqaruvchisi, uning o‘rinbosarlari ishtirokida o‘tkaziladigan yig‘ilishlar va tadbirlarni, shuningdek, Vazirlar Mahkamasi apparati tomonidan o‘tkaziladigan yig‘ilishlar, konferensiyalar va boshqa tadbirlarni moddiy-texnik, moliyaviy jihatdan va boshqacha tarzda ta’minlash;
Hukumat uyining binolari, obyektlari, xonalari va asbob-uskunalariga foydalanish-texnik jihatdan xizmat ko‘rsatishni tashkil etish, ularni zarur holatda saqlash, shuningdek, ushbu maqsadlar uchun pul mablag‘laridan oqilona foydalanilishini nazorat qilish;
Hukumat uyi va idoraviy mansub tashkilotlarning binolari hamda boshqa obyektlarini qurish, rekonstruksiya qilish va ta’mirlashni tashkil etish;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining hujjatlari va Vazirlar Mahkamasining qarorlariga muvofiq Vazirlar Mahkamasi rahbariyati va uning apparati, idoraviy mansub tashkilotlar, shuningdek, davlat organlari rahbariyatiga transport xizmati ko‘rsatish;
tegishli binolar va obyektlarda belgilangan rejim hamda xavfsizlik talablariga idoraviy mansub tashkilotlar rioya etishini tashkil etish;
“Buxgalteriya hisobi to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuni va O‘zbekiston Respublikasining Budjet kodeksiga muvofiq Vazirlar Mahkamasi apparatida buxgalteriya va statistika hisobini tashkil etish hamda yuritish, hisobotlarni tuzish, moliyaviy-iqtisodiy faoliyatni, shuningdek, idoraviy mansub tashkilotlarda nazorat-taftish faoliyatini amalga oshirish;
Vazirlar Mahkamasi apparatining boshqaruvchisiga Vazirlar Mahkamasi apparati xodimlarini moddiy va ijtimoiy ta’minlash bo‘yicha takliflarni ko‘rib chiqish uchun kiritish;
Vazirlar Mahkamasi apparatining mas’ul tarkibiy bo‘linmalariga Hukumatning hududlarda mavzuga oid sayyor (ochiq) majlislarini tashkil etishga ko‘maklashish.
a) Vazirlar Mahkamasi va uning apparati faoliyatini moddiy-texnik jihatdan ta’minlash masalalari bo‘yicha:
Hukumat uyi binosidan foydalanilishini, uning saqlanishini va unga texnik xizmat ko‘rsatilishini, muhandislik tizimlari, kommunikatsiyalar va uskunalarning belgilangan normalar va qoidalarga muvofiq uzluksiz ishlashini ta’minlaydi;
Vazirlar Mahkamasi rahbariyati va Vazirlar Mahkamasi apparati tarkibiy bo‘linmalarining rahbarlari hamda xodimlarini zarur kompyuter va boshqa texnika, aloqa vositalari, sarflash materiallari, idora anjomlari, bosma mahsulotlar va boshqa buyumlar bilan ta’minlaydi;
yig‘ilishlar, shu jumladan, selektor va videokonferensaloqa rejimida yig‘ilishlar o‘tkazilganda majlislar zallarini texnik jihozlashni tashkil etadi;
idoraviy mansub tashkilotlar binolarini va obyektlarini, jumladan, videokuzatuv tizimi hamda boshqa elektron-texnik vositalardan foydalangan holda yong‘inga qarshi muhofaza qilish, ularda kirish-chiqish rejimi va qo‘riqlashni tashkil etadi;
Vazirlar Mahkamasi rahbariyati va Vazirlar Mahkamasi apparati tarkibiy bo‘linmalarining rahbarlari ishtirokidagi protokol va boshqa tadbirlarga xizmat ko‘rsatishni tashkil etadi, Vazirlar Mahkamasining sovg‘a-taqdimot fondini shakllantiradi;
idoraviy mansub tashkilotlarning moddiy-texnik ta’minoti masalalarini muvofiqlashtiradi va nazorat qiladi;
idoraviy mansub tashkilotlar obyektlarini qurish, rekonstruksiya qilish va mukammal ta’mirlash rejalarini ishlab chiqadi hamda tasdiqlaydi, loyihalashtirishni tashkil etadi va ta’minlaydi, ko‘rsatib o‘tilgan obyektlarni qurish, rekonstruksiya qilish va mukammal ta’mirlash uchun loyiha-smeta hujjatlarini tasdiqlaydi;
idoraviy mansub tashkilotlarning obyektlarini qurish, rekonstruksiya qilish va mukammal ta’mirlash ishlarini tashkil etadi va nazorat qilinishini ta’minlaydi;
Vazirlar Mahkamasi apparati boshqaruvchisining topshiriqlari bo‘yicha Vazirlar Mahkamasi apparatining ehtiyojlari uchun dasturiy ta’minot, shu jumladan, axborot-huquqiy tizimlar, virusga qarshi dasturlar va boshqa dasturiy komplekslar xarid qilinishini ta’minlaydi;
muhandislik-texnologik tizimlar qo‘llab-quvvatlanishini, serverlar va lokal-hisoblash tarmoqlari, telekommunikatsiya va audio-video uskunalari ishlashini, kompyuter uskunasi va periferiy qurilmalar texnik jihatdan kuzatib borilishini, kompyuter va boshqa tashkiliy texnika sozlanishi hamda ta’mirlanishini tashkil etadi, axborot xavfsizligini ta’minlashda ishtirok etadi;
xizmat safarlariga yuboriladigan Vazirlar Mahkamasi rahbariyati, Vazirlar Mahkamasi apparati va idoraviy mansub tashkilotlarning xodimlari uchun temir yo‘l chiptalari va aviachiptalar bron qilinishini tashkil etadi;
Avtoxo‘jalikning avtotransport vositalaridan foydalanish qoidalarining loyihasini Vazirlar Mahkamasi apparatining boshqaruvchisiga tasdiqlash uchun kiritadi va ularga rioya etilishini tashkil etadi;
Vazirlar Mahkamasi apparati boshqaruvchisiga xizmat avtomobillarini biriktirish va navbatchi avtotransport vositalari ishini tashkil etish bo‘yicha takliflar kiritadi;
transport xizmati ko‘rsatish Avtoxo‘jalikka yuklangan davlat organlari bilan o‘zaro hamkorlik qiladi;
Avtoxo‘jalik transport vositalarining zarur tarzda saqlanishini, ulardan foydalanishni, ularning texnik jihatdan soz holatda bo‘lishini nazorat qiladi;
Avtoxo‘jalik tomonidan avtotransport vositalarining hisobga olinishi, xarid qilinishi, taqsimlanishi va hisobdan chiqarilishini tashkil etadi hamda nazorat qiladi;
Vazirlar Mahkamasi apparatida buxgalteriya hisobi va hisobotini tashkil etadi hamda amalga oshiradi;
Vazirlar Mahkamasi apparatining navbatdagi yil uchun xarajatlar smetasini tuzadi hamda Vazirlar Mahkamasi apparatining boshqaruvchisiga tasdiqlash uchun kiritadi;
idoraviy mansub tashkilotlar tomonidan navbatdagi yil uchun tuzilgan xarajatlar smetasi hisob-kitoblari to‘g‘ri amalga oshirilganligini tekshiradi;
Vazirlar Mahkamasi apparatining shtatlar jadvalini tuzadi hamda Vazirlar Mahkamasi apparatining boshqaruvchisiga kelishish uchun kiritadi;
budjetdan ajratiladigan mablag‘lar va budjet majburiyatlari limitlarini idoraviy mansub tashkilotlar o‘rtasida taqsimlaydi;
budjet hisoboti, shuningdek, moliya, soliq va statistika hisobotini tuzadi va tegishli organlarga belgilangan tartibda taqdim etadi;
budjetdan ajratiladigan mablag‘lardan maqsadli va samarali foydalanilishini ta’minlash yuzasidan idoraviy mansub tashkilotlarning moliya-xo‘jalik faoliyatini moliyaviy nazorat va tahlil qiladi, shuningdek, idoraviy mansub tashkilotlar faoliyatining iqtisodiy samaradorligi hisobini yuritadi;
tegishli birlamchi hujjatlar asosida Vazirlar Mahkamasi rahbariyatiga va apparati xodimlariga ish haqi, rag‘batlantiruvchi tusdagi to‘lovlar, vaqtincha mehnatga layoqatsizlik nafaqalari va boshqa to‘lovlar hisoblanishi hamda belgilangan muddatlarda to‘lanishini ta’minlaydi;
tushadigan pul mablag‘lari va tovar-moddiy boyliklar hisobga olinishini nazorat qiladi, idoraviy mansub tashkilotlarning choraklik va yillik buxgalteriya hisobotlarini tekshiradi hamda qabul qiladi, yig‘ma hisobotlar tuzadi;
idoraviy mansub tashkilotlarning moliya-xo‘jalik faoliyati taftishdan o‘tkazilishini tashkil qiladi va o‘tkazadi;
Oldingi tahrirga qarang.
zarur hollarda, idoraviy mansub tashkilotlarining kassa va kassa binolari, omborlar, arxivlar va boshqa binolarni muhrlash, shuningdek idoraviy mansub tashkilotlarning mas’ul xodimlaridan asosiy vositalar, tovar-moddiy boyliklar, pul mablag‘lari va hisob-kitoblarni xatlovdan o‘tkazilishini talab etadi va nazorat qiladi;
Oldingi tahrirga qarang.
idoraviy mansub tashkilotlarning buxgalteriya hisobi va hisobotlarini to‘g‘ri yuritilishini nazorat qilish maqsadida ularning elektron bazasidan foydalanadi;
idoraviy mansub tashkilotlarni hisobga olish va hisobot berish bo‘yicha yo‘riqnoma hujjatlari bilan ta’minlaydi;
Hukumat uyi binosida va idoraviy mansub tashkilotlarda umumiy ovqatlanish va chakana savdoni tashkil etish xizmatlari ko‘rsatilishini tashkil qiladi, sotilayotgan mahsulotlar va tovarlarning sifati nazorat qilinishini ta’minlaydi;
Vazirlar Mahkamasi apparatining xodimlari uchun sog‘lomlashtirish tadbirlari va madaniy tadbirlar o‘tkazilishini tashkil etadi;
“Semurg‘” bolalar sog‘lomlashtirish oromgohiga yo‘llanmalar taqsimlanishi va sotilishini ta’minlaydi;
O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri, uning o‘rinbosarlari va maslahatchilari, Vazirlar Mahkamasi apparatining faoliyati uchun zarur shart-sharoitlar yaratish maqsadida idoraviy mansub tashkilotlar ishini tashkil etadi, muvofiqlashtiradi va nazorat qiladi;
idoraviy mansub tashkilotlar xodimlarini moddiy-texnik, transport, moliyaviy va ijtimoiy-maishiy jihatdan samarali ta’minlash bo‘yicha Vazirlar Mahkamasi apparatining boshqaruvchisi ko‘rib chiqishi uchun takliflar kiritadi;
idoraviy mansub tashkilotlar faoliyatini takomillashtirish, shuningdek, ularga biriktirilgan davlat mulkidan samarali foydalanish bo‘yicha takliflar kiritadi;
Boshqarma vakolatiga kiruvchi masalalar bo‘yicha normativ-huquqiy va boshqa hujjatlar loyihalarini ishlab chiqadi;
idoraviy mansub tashkilotlarning rahbarlarini lavozimga tayinlash va lavozimdan ozod etish, ularni rag‘batlantirish va ularga nisbatan intizomiy jazo choralarini qo‘llash masalalari bo‘yicha Vazirlar Mahkamasi apparatining boshqaruvchisiga takliflar kiritadi;
idoraviy mansub tashkilotlarning bo‘limlari va boshqa tarkibiy birliklari rahbarlarini lavozimga tayinlash va lavozimdan ozod etish masalalarini kelishadi;
o‘z vakolati doirasida davlat sirlarini tashkil etuvchi ma’lumotlar va maxfiy tusdagi ma’lumotlar himoya qilinishini, shuningdek, bunday ma’lumotlarni himoya qilish bo‘yicha idoraviy mansub tashkilotlar faoliyati nazorat qilinishi va muvofiqlashtirilishini ta’minlaydi.
Boshqarma unga yuklangan vazifalarga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining hujjatlariga, Vazirlar Mahkamasining qarorlariga, O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining va Vazirlar Mahkamasi apparati boshqaruvchisining topshiriqlariga muvofiq boshqa funksiyalarni ham amalga oshiradi.
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari, boshqa organlar va tashkilotlardan Boshqarma vakolatiga kiruvchi masalalar bo‘yicha materiallar va ma’lumotlarni so‘rash va olish;
zarurat bo‘lganda, Boshqarma yurituviga kiritilgan masalalarni hal etish uchun davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari, boshqa organlar va tashkilotlarning rahbarlari hamda mutaxassislarini jalb etish, ushbu maqsadlarda komissiyalar va ishchi guruhlar tashkil etish;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari, boshqa organlar va tashkilotlar vakillari ishtirokida yig‘ilishlar o‘tkazish;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari, boshqa organlar va tashkilotlar bilan Boshqarma hamda unga idoraviy mansub bo‘lgan tashkilotlar faoliyati masalalari bo‘yicha belgilangan tartibda yozishmalar olib borish;
idoraviy mansub tashkilotlar faoliyatini yanada takomillashtirish, ularni qayta tashkil etish, shuningdek, idoraviy mansub yangi tashkilotlarni tashkil etish yuzasidan Vazirlar Mahkamasi apparati boshqaruvchisiga takliflar kiritish;
idoraviy mansub tashkilotlar tomonidan bajariladigan (ko‘rsatiladigan) ishlar (xizmatlar) ro‘yxatini kelishish;
idoraviy mansub tashkilotlar obyektlarini qurish, rekonstruksiya qilish va mukammal ta’mirlash bo‘yicha takliflar kiritish, ushbu obyektlar bo‘yicha buyurtmachi funksiyalarini bajarish;
Oldingi tahrirga qarang.
Vazirlar Mahkamasi apparatining boshqaruvchisi tomonidan berilgan ishonchnoma asosida, idoraviy mansub tashkilotlarga nisbatan muassis funksiyalarini amalga oshirish;
Vazirlar Mahkamasi apparatining boshqaruvchisi bilan kelishgan holda, idoraviy mansub tashkilotlarning daromadlaridan foydalanish yo‘nalishlarini belgilash;
Vazirlar Mahkamasi apparatining boshqa tarkibiy bo‘linmalaridan buxgalteriya operatsiyalarini rasmiylashtirish uchun zarur hujjatlar va ma’lumotlarni talab qilish.
Boshqarma qonun hujjatlariga muvofiq vazifalar va funksiyalarni bajarish uchun zarur boshqa huquqlarga ham ega bo‘lishi mumkin.
9. Boshqarma unga yuklangan vazifalar va funksiyalar samarali, sifatli va o‘z vaqtida bajarilishi uchun javob beradi.
12. Boshqarma boshlig‘i, bo‘lim mudirlari, bo‘lim mudirining o‘rinbosari va mutaxassislari belgilangan tartibda lavozimga tayinlanadilar va lavozimdan ozod etiladilar.
13. Boshqarmaning ishi “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuniga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining Reglamentiga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining apparati to‘g‘risidagi nizomga, ushbu Nizomga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti, O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining topshiriqlariga, Vazirlar Mahkamasi apparati boshqaruvchisining buyruqlari va topshiriqlariga muvofiq, shuningdek, Vazirlar Mahkamasining ish rejalari, Boshqarmaning ish rejasi, bo‘limlarning ish rejalari va mutaxassislarning shaxsiy ish rejalari asosida tashkil etiladi.
Boshqarmaning ish rejasi va Boshqarma boshlig‘ining shaxsiy ish rejasi Vazirlar Mahkamasi apparatining boshqaruvchisi tomonidan tasdiqlanadi.
Bo‘limlarning ish rejalari va mutaxassislarning shaxsiy ish rejalari Vazirlar Mahkamasi apparatining boshqaruvchisi bilan kelishiladi va Boshqarma boshlig‘i tomonidan tasdiqlanadi.
boshqarma ishiga bevosita rahbarlik qiladi, bo‘limlar ishini tashkil etadi hamda Boshqarmaga yuklangan vazifalar va funksiyalarning bajarilishi uchun shaxsan javob beradi.
Boshqarma yuritadigan sohaga kiradigan masalalar bo‘yicha Vazirlar Mahkamasi va uning Rayosati majlislarida, O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri, uning o‘rinbosarlari va maslahatchilari, Vazirlar Mahkamasi apparatining boshqaruvchisi o‘tkazadigan yig‘ilishlarda qatnashadi;
Boshqarma mutaxassislari o‘rtasida vazifalarni taqsimlaydi va ularning taqsimlanishini tasdiqlash uchun Vazirlar Mahkamasi apparatining boshqaruvchisiga kiritadi;
mutaxassislar ijro intizomining sifatini, ichki mehnat tartibi qoidalarining talablariga rioya etilishini, ularning vazifalar va topshiriqlarni ishonchli, o‘z vaqtida, sifatli hamda samarali bajarishini, takliflar va loyihalar tayyorlashini, tegishli masalalar yuzasidan topshiriqlar hamda qabul qilingan qarorlarning bajarilishi ta’minlanishini, tegishli materiallar bilan ishlashda maxfiylik rejimini nazorat qiladi;
Boshqarmaning tasdiqlangan tuzilmasi va shtat jadvaliga muvofiq lavozimlarga tavsiya etiladigan nomzodlar, ularning professional darajasi va ishchanlik malakasini oshirish, ularni rag‘batlantirish hamda ularga nisbatan intizomiy jazo choralarini qo‘llash to‘g‘risidagi takliflarni puxta ishlab chiqadi va Vazirlar Mahkamasi apparatining boshqaruvchisiga kiritadi;
biriktirilgan masalalar bo‘yicha tizimli monitoring tashkil etilishi va ma’lumotlar banki shakllantirilishini, shuningdek, yuzaga keladigan muammoli masalalarni hal etishga doir amaliy chora-tadbirlar ishlab chiqilishi hamda amalga oshirilishini ta’minlaydi;
moliyaviy ahvolni tahlil qiladi, xarajatlar smetasiga tegishli o‘zgartirishlar va tuzatishlar kiritadi, xarajatlar smetasini bajarish bo‘yicha tezkor ma’lumotlarni Vazirlar Mahkamasi apparatining boshqaruvchisiga kelishish uchun kiritadi;
tovar-moddiy boyliklarni olish yoki berish uchun tuziladigan shartnomalar Moliya-iqtisodiyot bo‘limi tomonidan ko‘rib chiqilib imzolangach, ularga viza qo‘yadi;
idoraviy mansub tashkilotlar faoliyatini yanada takomillashtirish, ularni qayta tashkil etish, shuningdek, idoraviy mansub yangi tashkilotlarni tashkil etish yuzasidan Vazirlar Mahkamasi apparatining boshqaruvchisiga takliflar kiritadi;
idoraviy mansub tashkilotlarning ishlash holati va natijadorligini muntazam o‘rganib boradi, ularning faoliyati samaradorligini oshirishga oid takliflar kiritadi;
hujjatlarning o‘z vaqtida va to‘g‘ri rasmiylashtirilishi hamda amalga oshiriladigan operatsiyalarning qonuniyligini, mablag‘lar maqsadli sarflanishini nazorat qiladi;
Vazirlar Mahkamasi va uning Rayosati majlislarida, O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri, uning o‘rinbosarlari va maslahatchilari o‘tkazadigan yig‘ilishlarda ko‘rib chiqishga materiallar tayyorlash uchun davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, boshqa organlar va tashkilotlar rahbarlari hamda vakillari, olimlar va mutaxassislar ishtirokida Boshqarmaga biriktirilgan masalalar bo‘yicha yig‘ilishlar o‘tkazadi;
qabul qilingan hujjatlar bo‘yicha nazorat rejasini yoki tashkiliy chora-tadbirlarni ishlab chiqadi va tasdiqlash uchun belgilangan tartibda kiritadi, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari tomonidan O‘zbekiston Respublikasi qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlari, Vazirlar Mahkamasining qarorlari, Boshqarma vakolatiga kiradigan masalalar bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining, O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri, uning o‘rinbosarlari va maslahatchilarining bayonnomalari hamda topshiriqlari bajarilishini tizimli nazorat qiladi;
chiquvchi xat-xabarlarni imzolaydi, Vazirlar Mahkamasi apparati boshqaruvchisining topshirig‘iga binoan belgilangan tartibda rasmiylashtirilgan ishonchnoma asosida shartnomalar tuzadi va imzolaydi, belgilangan tartibda ishonchnomalar beradi;
jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlarini ko‘rib chiqadi, jismoniy shaxslarni va yuridik shaxslar vakillarini qabul qiladi.
15. Boshqarma boshlig‘i vaqtincha bo‘lmaganda, uning vazifalarini Vazirlar Mahkamasi apparatining boshqaruvchisi bilan kelishilgan holda bo‘lim mudirlaridan biri bajaradi.
16. Boshqarmaning bo‘lim mudirlari, bo‘lim mudirining o‘rinbosari va mutaxassislari o‘z faoliyatini funksional vazifalar taqsimlanishiga muvofiq amalga oshiradilar.
17. Moliya-iqtisodiyot bo‘limi mudiri zimmasiga qonun hujjatlari va funksional vazifalar taqsimlanishida nazarda tutilgan bosh buxgalter funksiyalari ham yuklanadi.
Moliya-iqtisodiyot bo‘limi mudiri vaqtinchalik bo‘lmaganda, uning vazifasini bo‘lim mudirining o‘rinbosari bajaradi.
18. Inspektor Boshqarmada ish yuritilishini ta’minlaydi, hujjatlarning o‘tishini nazorat qiladi, ishlarning tayyorlanishini va arxivda saqlash uchun o‘z vaqtida berilishini ta’minlaydi, o‘ziga yuklangan boshqa funksiyalarni bajaradi.
1. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparati Xo‘jalik faoliyati boshqarmasining “Hukumat uyidan foydalanish boshqarmasi” davlat muassasasi (keyingi o‘rinlarda — Hukumat uyidan foydalanish boshqarmasi) O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparati Xo‘jalik faoliyati boshqarmasining (keyingi o‘rinlarda — Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi) idoraviy mansub tashkiloti hisoblanadi va unga bo‘ysunadi.
Oldingi tahrirga qarang.
2. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparati (keyingi o‘rinlarda — Muassis deb ataladi) Hukumat uyidan foydalanish boshqarmasining Muassisi hisoblanadi.
3. Hukumat uyidan foydalanish boshqarmasi o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi va qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparati boshqaruvchisining buyruqlari va topshiriqlariga, Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi boshlig‘ining topshiriqlariga, shuningdek, ushbu Ustavga amal qiladi.
4. Hukumat uyidan foydalanish boshqarmasi unga operativ boshqaruv uchun berilgan davlat mulki bo‘lgan mol-mulk negizida tashkil etilgan davlat muassasasi shaklidagi notijorat tashkiloti hisoblanadi, o‘ziga biriktirilgan mol-mulkka nisbatan o‘z faoliyati maqsadlariga, Muassisning topshiriqlariga muvofiq egalik qilish, foydalanish va tasarruf etish huquqlarini qonunda belgilangan doirada amalga oshiradi.
Oldingi tahrirga qarang.
5. Hukumat uyidan foydalanish boshqarmasi yuridik shaxs hisoblanadi, alohida mol-mulkka, mustaqil balansga, O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligining G‘aznachiligida g‘azna hisobvaraqlariga, shtamplar va blankalarga, tovar belgilariga, O‘zbekiston Respublikasi Davlat gerbining tasviri tushirilgan, o‘z nomi davlat tilida yozilgan muhrga hamda boshqa rekvizitlarga ega bo‘ladi.
to‘liq nomi — “O’zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparati Xo’jalik faoliyati boshqarmasining Hukumat uyidan foydalanish boshqarmasi” Davlat muassasasi;
to‘liq nomi — Gosudarstvennoye uchrejdeniye “Upravleniye po ekspluatatsii Doma Pravitelstva Upravleniya xozyaystvennoy deyatelnosti apparata Kabineta Ministrov”;
7. Hukumat uyidan foydalanish boshqarmasi qonun hujjatlarida belgilangan tartibda o‘z nomidan moddiy va shaxsiy nomoddiy huquqlarni sotib olishi va ularni amalga oshirishi, majburiyatlar olishi, sudda da’vogar va javobgar bo‘lishi, nizolarni hal qilishda boshqa organlarda vakillik qilishi mumkin.
8. Hukumat uyidan foydalanish boshqarmasining joylashgan joyi (pochta manzili): Toshkent shahri, Hukumat uyi, Mustaqillik maydoni, 5.
Hukumat uyi binosidan foydalanilishini, uning saqlanishini va unga texnik jihatdan xizmat ko‘rsatilishini, muxandislik tizimlari, kommunikatsiyalar va uskunalar amaldagi normalar va qoidalarga muvofiq uzluksiz ishlashini ta’minlash;
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi rahbariyati va uning tarkibiy bo‘linmalarini zarur kompyuter va boshqa texnika, aloqa vositalari, sarflash materiallari, idora anjomlari, bosma mahsulotlar va boshqa buyumlar bilan ta’minlash;
yig‘ilishlar o‘tkazilganda majlislar zallarini texnik jihozlar, shu jumladan, selektor jihozlari va videokonferensiya aloqa jihozlari bilan ta’minlashni tashkil etish;
shu jumladan, elektron-texnik jihozlar yordamida va videokuzatuv tizimini qo‘llab yong‘inga qarshi muhofaza, kirish-chiqish rejimi, idoraviy mansub tashkilotlar binolarini va obyektlarini qo‘riqlash ta’minlanishini tashkil etish;
kadrlarni tanlash va ularni to‘g‘ri joy-joyiga qo‘yish, xodimlarning malakasini oshirish chora-tadbirlarini ishlab chiqish.
10. Hukumat uyidan foydalanish boshqarmasi yuklangan vazifalarni bajarish uchun quyidagi funksiyalarni amalga oshiradi:
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi rahbariyati va Hukumat apparati xodimlarini zarur mebel, inventar, ichki ko‘rinish buyumlari va idora anjomlari bilan ta’minlaydi;
ma’muriy binolar, inshootlar va xonalardagi muhandislik tizimlari va asbob-uskunalar amaldagi norma va qoidalarga muvofiq uzluksiz ishlashini ta’minlaydi;
suv ta’minoti, oqava suvlarni chiqarib tashlash, toza havo bilan ta’minlash va shamollatish tizimlariga texnik jihatdan xizmat ko‘rsatish va ulardan foydalanish ishlari bajarilishini ta’minlaydi;
Hukumat uyi binosidagi barcha xonalarni yig‘ishtirish va toza tutish ishlari bajarilishini ta’minlaydi;
Milliy gvardiyaning qo‘riqlash bo‘linmalari tomonidan markazlashtirilgan qo‘riqlash ta’minlanishiga ko‘maklashadi;
yong‘in xavfsizligini ta’minlashga va yong‘in xavfsizligi uchun mas’ul bo‘lgan shaxslar faoliyati nazorat qilinishiga ko‘maklashadi;
yong‘in signalizatsiya tizimiga texnik xizmat ko‘rsatish va joriy ta’mirlash ishlari bajarilishini ta’minlaydi;
kirishni nazorat qilish va videokuzatuv tizimiga texnik xizmat ko‘rsatish va joriy ta’mirlash ishlari bajarilishini ta’minlaydi;
liftlarga texnik xizmat ko‘rsatish va rejali — oldini oluvchi ta’mirlash ishlari bajarilishini ta’minlaydi;
muzokaralar, yig‘ilishlar, shu jumladan, selektor va videokonferensiya aloqa o‘tkazilayotganda muzokaralar, yig‘ilishlar o‘tkaziladigan zallar va asbob-uskunalarni texnik jihatdan kuzatib boradi;
buxgalteriya hisobi va hisoboti yuritilishi tashkil etadi, hisobotlar va balanslarni tuzadi va belgilangan tartibda Xo‘jalik faoliyati boshqarmasiga taqdim etadi.
Hukumat uyidan foydalanish boshqarmasi xodimlarining funksional vazifalarini ishlab chiqadi va Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi boshlig‘iga tasdiqlash uchun kiritadi;
Mukammal va joriy ta’mirlashning amaldagi va yillik rejasini, shuningdek, ushbu ishlarni moliyaviy ta’minlash rejasini ishlab chiqadi hamda tasdiqlash uchun Xo‘jalik faoliyati boshqarmasiga taqdim etadi;
Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi tasdiqlagan rejaga muvofiq asosiy fondlar joriy va mukammal ta’mirlanishini ta’minlaydi;
Hukumat uyi binosini zarur mebel, turli tovarlar, uskunalar va materiallar bilan jihozlash uchun ehtiyojni aniqlaydi, buning uchun zarur talabnomalar tayyorlaydi hamda ularni kelishadi, shuningdek, Xo‘jalik faoliyati boshqarmasiga tasdiqlash uchun belgilangan tartibda taqdim etadi;
mehnat intizomi, mehnatni muhofaza qilish va fuqaro mudofaasiga, texnika xavfsizligi, yong‘in xavfsizligi, sanitariya normalari va qoidalariga hamda gigiyena normativlariga rioya etilishining nazoratini ta’minlaydi;
ishdagi kamchiliklarni bartaraf etish choralarini ishlab chiqadi, Hukumat uyidan foydalanish boshqarmasi xodimlarining murojaatlari ko‘rib chiqilishini tashkil qiladi;
Hukumat uyidan foydalanish boshqarmasi xodimlarining uy-joy va maishiy sharoitlarini yaxshilashga doir takliflar kiritadi.
11. Hukumat uyidan foydalanish boshqarmasi yuklangan vazifalar va funksiyalarni bajarish uchun quyidagi xuquqlarga egadir:
Hukumat uyidan foydalanish boshqarmasi vakolatiga kiradigan masalalarni hal etish uchun, zarurat bo‘lganda, boshqa xo‘jalik yurituvchi subyektlardan va boshqa organlardan mutaxassislarni belgilangan tartibda jalb etish;
Hukumat uyidan foydalanish boshqarmasi faoliyatini yanada takomillashtirish bo‘yicha takliflarni Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi boshlig‘i nomiga tashabbus ko‘rsatish tartibida kiritish;
moddiy va moliyaviy resurslardan, asosiy va aylanma vositalardan oqilona va samarali foydalanilishi uchun javob beradi.
13. Hukumat uyidan foydalanish boshqarmasining mol-mulki asosiy va aylanma vositalardan hamda balansda aks ettiriladigan boshqa boyliklardan iborat.
14. Hukumat uyidan foydalanish boshqarmasi faoliyatini moliyalashtirish O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjeti mablag‘lari va qonun hujjatlarida taqiqlanmagan boshqa manbalar hisobiga amalga oshiriladi.
15. Hukumat uyidan foydalanish boshqarmasiga O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri bilan kelishgan holda Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi boshlig‘ining taqdimnomasi bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparati boshqaruvchisining buyrug‘i bilan lavozimga tayinlanadigan va lavozimdan ozod etiladigan boshliq boshchilik qiladi.
16. Hukumat uyidan foydalanish boshqarmasi bosh muhandisi va bosh buxgalteri Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi boshlig‘ining taqdimnomasiga ko‘ra O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparati boshqaruvchisining buyrug‘i bilan lavozimga tayinlanadi va lavozimdan ozod etiladi.
Hukumat uyidan foydalanish boshqarmasi faoliyatiga rahbarlik qiladi, unga yuklangan vazifalar bajarilishi uchun javob beradi;
Hukumat uyidan foydalanish boshqarmasining barcha xodimlari bajarishi majburiy bo‘lgan buyruqlar, farmoyishlar chiqaradi va ko‘rsatmalar beradi;
qonun hujjatlariga, moliya-shtat intizomiga rioya etilishini, pul mablag‘lari va moddiy boyliklar saqlanishini ta’minlaydi;
Hukumat uyidan foydalanish boshqarmasi faoliyati bilan bog‘liq masalalar bo‘yicha davlat organlarida va boshqa tashkilotlarda vakillik qiladi;
Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi bilan kelishgan holda boshqa yuridik va jismoniy shaxslar bilan qonun hujjatlarida nazarda tutilgan vakolatlar doirasida shartnomalar tuzadi;
Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi boshlig‘i bilan kelishgan holda xodimlarni ishga qabul qiladi, ular bilan mehnat shartnomalari (kontraktlar) tuzadi, ularni o‘zgartiradi va amal qilishini to‘xtatadi;
moliyaviy hujjatlarni va boshqa hujjatlarni imzolaydi, shartnomalar tuzadi, qonun hujjatlarida belgilangan tartibda ishonchnomalar beradi;
o‘ziga yuklangan vazifalar bajarilishi, shuningdek Hukumat uyidan foydalanish boshqarmasiga biriktirilgan davlat mulkining saqlanishi va undan maqsadli foydalanilishi uchun qonun hujjatlarida belgilangan tartibda javob beradi.
18. Hukumat uyidan foydalanish boshqarmasi boshlig‘i vaqtincha bo‘lmagan taqdirda uning vazifalarini bosh muhandis yoki Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi boshlig‘i bilan kelishilgan holda Hukumat uyidan foydalanish boshqarmasining bo‘limlari rahbarlaridan biri bajaradi.
19. Hukumat uyidan foydalanish boshqarmasining ishlab chiqarish va moliya-xo‘jalik faoliyatini taftish qilish Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi tomonidan amalga oshiriladi.
20. Hukumat uyidan foydalanish boshqarmasini qayta tashkil etish va tugatish qonun hujjatlarida belgilangan tartibda amalga oshiriladi.
1. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparati Xo‘jalik faoliyati boshqarmasining “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining avtoxo‘jaligi” davlat muassasasi (keyingi o‘rinlarda — Avtoxo‘jalik) O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparati Xo‘jalik faoliyati boshqarmasining (keyingi o‘rinlarda — Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi) idoraviy mansub tashkiloti hisoblanadi va unga bo‘ysunadi.
Oldingi tahrirga qarang.
2. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparati (keyingi o‘rinlarda — Muassis) Avtoxo‘jalikning muassisi hisoblanadi.
3. Avtoxo‘jalik o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi va qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparatining boshqaruvchisi buyruqlari va topshiriqlariga, Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi boshlig‘ining buyruqlari va topshiriqlariga, shuningdek, ushbu Ustavga amal qiladi.
4. Avtoxo‘jalik unga operativ boshqaruv huquqi bilan berilgan davlat mulki bo‘lgan mol-mulk negizida tashkil etilgan davlat muassasasi shaklidagi notijorat tashkiloti hisoblanadi, mol-mulkka nisbatan qonun hujjatlarida belgilangan doiralarda o‘z faoliyati maqsadlariga, Muassisning topshirig‘iga muvofiq egalik qilish, foydalanish va tasarruf etish huquqini amalga oshiradi.
Oldingi tahrirga qarang.
5. Avtoxo‘jalik yuridik shaxs hisoblanadi, alohida mol-mulkka, mustaqil balansga, O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligining G‘aznachiligida g‘azna hisobvaraqlariga, ramzlarga, shtamplar va blankalarga, tovar belgilariga, O‘zbekiston Respublikasi Davlat gerbining tasviri tushirilgan va o‘z nomi davlat tilida yozilgan muhrga hamda boshqa rekvizitlarga ega bo‘ladi.
to‘liq nomi — “O'zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparati Xo'jalik faoliyati boshqarmasining Avtoxo’jaligi” Davlat muassasasi;
to‘liq nomi — Gosudarstvennoye uchrejdeniye “Avtoxozyaystvo Upravleniya xozyaystvennoy deyatelnosti apparata Kabineta Ministrov Respubliki Uzbekistan”;
7. Avtoxo‘jalik qonun hujjatlarida belgilangan tartibda o‘z nomidan mulkiy va shaxsiy nomulkiy huquqlarni sotib olishi va ularni amalga oshirishi, majburiyatlar olishi, sudda da’vogar va javobgar bo‘lishi, nizolarni hal etishda boshqa organlarda vakillik qilishi mumkin.
8. Avtoxo‘jalik joylashgan joy (pochta manzili): O‘zbekiston Respublikasi, Toshkent shahri, Yunusobod tumani, Sh. Rashidov shoh ko‘chasi, 11-uy.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining va Vazirlar Mahkamasining hujjatlariga muvofiq Vazirlar Mahkamasi va uning apparati, idoraviy mansub tashkilotlar, shuningdek, davlat organlari rahbariyatiga transport xizmati ko‘rsatishni tashkil etish va amalga oshirish;
Avtoxo‘jalik transport vositalarining zarur tarzda saqlanishini, ulardan foydalanishni, ularning texnik soz holatda bo‘lishini ta’minlash;
Avtoxo‘jalikning avtotransport vositalaridan foydalanish qoidalari loyihasini ishlab chiqish va uni O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparatining boshqaruvchisiga tasdiqlash uchun taqdim etish, shuningdek, tasdiqlangan Qoidalarga rioya qilinishini ta’minlash;
mehnat intizomiga rioya qilinishini, texnika xavfsizligi bo‘yicha qoidalar va ishlab chiqarishda mehnatni muhofaza qilish va ishlab chiqarish qoidalari bajarilishini ta’minlash.
10. Avtoxo‘jalik o‘ziga yuklangan vazifalarni badjarish uchun quyidagi funksiyalarni amalga oshiradi:
daromadlar va xarajatlar smetasini ishlab chiqadi va tasdiqlash uchun Xo‘jalik faoliyati boshqarmasiga taqdim etadi;
asosiy va aylanma mablag‘lardan, shuningdek, mehnat, moddiy va moliyaviy resurslardan oqilona va tejab foydalanilishi ustidan nazorat qiladi va ulardan samarali foydalanilishi va ularning saqlanishi uchun javob beradi;
ishlab chiqarish-foydalanish ehtiyojlari uchun mol-mulk, asbob-uskunalar va materiallarning har xil turlarini sotib olish, shuningdek, asosiy fondlarni mukammal ta’mirlash bo‘yicha belgilangan tartibda takliflar kiritadi;
nazorat raqamlari, limitlarga muvofiq va normativlar asosida o‘z ishlab chiqarish-xo‘jalik faoliyatining rejalarini ishlab chiqadi va amalga oshiradi;
mehnat va ishlab chiqarish intizomini mustahkamlash, ish joyida mehnatni muhofaza qilish va texnika xavfsizligi, yo‘nalishlarda transport intizomini mustahkamlash, yo‘lda yo‘l-transport hodisalarining oldini olish tadbirlarini amalga oshiradi;
xodimlarning lavozim vazifalarini tasdiqlaydi, jamoa shartnomalari tuzilishi va ularning bajarilishi nazorat qilinishini ta’minlaydi;
jamoani ijtimoiy ta’minlash, madaniy-maishiy shart-sharoitlar yaratish tadbirlarini amalga oshiradi, Avtoxo‘jalik xodimlarini ijtimoiy ta’minlashni yaxshilash masalalari bo‘yicha Xo‘jalik faoliyati boshqarmasiga takliflar kiritadi;
transport vositalari texnik soz, sanitariya jihatidan toza holatda, Avtoxo‘jalikning imorati, asbob-uskunalari va atrof hududi zarur holatda saqlanishini ta’minlaydi;
Xo‘jalik faoliyati boshqarmasiga idoraviy mansub tashkilotlarga transport xizmati ko‘rsatishga shartnomalar tuzadi;
pulli xizmatlar ko‘rsatadi, asosiy vazifalar bajarilishiga zarar yetkazmasdan ichki zaxiralardan foydalanish hisobiga tashkilotlarga transport xizmati ko‘rsatishga shartnomalar tuzadi;
xodimlarning mehnatini tashkil etishni doimiy ravishda takomillashtiradi, yuqori unumli mehnat uchun shart-sharoitlar yaratadi;
xodimlarning murojaatlari o‘z vaqtida va sifatli ko‘rib chiqilishini ta’minlaydi, ishdagi nuqsonlarni bartaraf etish chora-tadbirlarini ko‘radi;
Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi boshlig‘iga xizmat avtomobillarini biriktirish va navbatchi avtotransport vositalaridan samarali foydalanish bo‘yicha takliflar kiritadi;
avtotransport vositalarini belgilangan tartibda hisobga olish, xarid qilish, taqsimlash va hisobdan chiqarishni ta’minlaydi;
ma’muriy binoda, inshootlarda, xonalarda amaldagi normalar va qoidalarga muvofiq muhandislik tizimlari va asbob-uskunalar uzluksiz ishlashini ta’minlaydi;
yong‘in xavfsizligini ta’minlaydi va yong‘in xavfsizligi uchun mas’ul bo‘lgan shaxslar faoliyatini nazorat qiladi.
Avtoxo‘jalik vakolatiga kiradigan masalalarni hal etish uchun, zarurat bo‘lganda, boshqa xo‘jalik yurituvchi subyektlar va boshqa organlarning mutaxassislarini belgilangan tartibda jalb etish;
tashabbus ko‘rsatish tartibida Avtoxo‘jalik faoliyatini yanada takomillashtirish bo‘yicha Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi boshlig‘i nomiga takliflar kiritish.
moddiy va moliyaviy resurslardan, asosiy va aylanma vositalardan oqilona va tejab foydalanilishi uchun javob beradi.
13. Avtoxo‘jalikning mol-mulki mustaqil balansda aks ettiriladigan asosiy va aylanma vositalardan, shuningdek, boshqa moddiy boyliklardan iborat.
14. Avtoxo‘jalik faoliyatini moliyalashtirish O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjeti mablag‘lari va qonun hujjatlarida taqiqlanmagan boshqa manbalar hisobiga amalga oshiriladi.
15. Avtoxo‘jalikka O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri bilan kelishgan holda Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi boshlig‘ining taqdimnomasi bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparatining boshqaruvchisi buyrug‘i bilan lavozimga tayinlanadigan va lavozimdan ozod etiladigan direktor boshchilik qiladi.
16. Bosh muhandis, bosh buxgalter va foydalanish bo‘limi boshlig‘i Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi boshlig‘ining taqdimnomasi bo‘yicha Avtoxo‘jalik direktorining tavsiyasiga ko‘ra O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparatining boshqaruvchisi buyrug‘i bilan lavozimga tayinlanadi va lavozimdan ozod etiladi.
Avtoxo‘jalikning barcha xodimlari uchun majburiy bo‘lgan buyruqlar, farmoyishlar chiqaradi va ko‘rsatmalar beradi;
qonun hujjatlariga, shtat-moliya va shartnoma intizomiga rioya etilishini, pul mablag‘lari va moddiy boyliklar saqlanishini ta’minlaydi;
Avtoxo‘jalik faoliyati bilan bog‘liq masalalar bo‘yicha davlat organlarida va boshqa tashkilotlarda vakillik qiladi;
Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi bilan kelishgan holda boshqa yuridik va jismoniy shaxslar bilan qonun hujjatlarida belgilangan tartibda shartnomalar tuzadi;
Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi boshlig‘i bilan kelishgan holda xodimlarni ishga qabul qiladi, ular bilan mehnat shartnomalari (kontraktlar) tuzadi, ularni o‘zgartiradi va amal qilishini to‘xtatadi;
qonun hujjatlarida belgilangan tartibda moliyaviy va boshqa hujjatlarni imzolaydi, shartnomalar tuzadi, ishonchnomalar beradi;
o‘ziga yuklangan vazifalar bajarilishi, shuningdek, Avtoxo‘jalikka biriktirilgan davlat mulkining saqlanishi va undan maqsadli foydalanish uchun qonun hujjatlarida belgilangan tartibda javob beradi.
19. Avtoxo‘jalikning ishlab chiqarish va moliya-xo‘jalik faoliyatini taftish qilish Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi tomonidan amalga oshiriladi.
1. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparati Xo‘jalik faoliyati boshqarmasining “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining xo‘jalik hisobidagi oshxonasi” davlat unitar korxonasi (keyingi o‘rinlarda — Xo‘jalik hisobidagi oshxona) O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparati Xo‘jalik faoliyati boshqarmasining (keyingi o‘rinlarda — Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi) idoraviy mansub tashkiloti hisoblanadi va unga bo‘ysunadi.
Oldingi tahrirga qarang.
2. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparati (keyingi o‘rinlarda — Muassis) Xo‘jalik hisobidagi oshxonaning Muassisi hisoblanadi.
3. Xo‘jalik hisobidagi oshxona o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi va qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparatining boshqaruvchisi buyruqlari va topshiriqlariga, Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi boshlig‘ining topshiriqlariga, shuningdek, ushbu Ustavga amal qiladi.
4. Xo‘jalik hisobidagi oshxona unga operativ boshqaruv huquqi bilan berilgan davlat mulki bo‘lgan mol-mulk negizida tashkil etilgan davlat unitar korxonasi hisoblanadi, mol-mulkka nisbatan qonun hujjatlarida belgilangan tartibda o‘z faoliyati maqsadlariga, Muassisning topshirig‘iga muvofiq egalik qilish, foydalanish va tasarruf etish huquqini amalga oshiradi.
5. Xo‘jalik hisobidagi oshxona yuridik shaxs hisoblanadi, alohida mol-mulkka, mustaqil balansga, bank hisobvaraqlariga, shu jumladan, valyuta hisobvaraqlariga, ramzlarga, shtamplar va blankalarga, tovar belgilariga, O‘zbekiston Respublikasi Davlat gerbining tasviri tushirilgan va o‘z nomi davlat tilida yozilgan muhrga hamda boshqa rekvizitlarga ega bo‘ladi.
to‘liq nomi — “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparati Xo‘jalik faoliyati boshqarmasining Xo’jalik hisobidagi oshxonasi” Davlat unitar korxonasi;
to‘liq nomi — Gosudarstvennoye unitarnoye predpriyatiye “Xozraschetnaya stolovaya Upravleniya xozyaystvennoy deyatelnosti apparata Kabineta Ministrov Respubliki Uzbekistan”;
7. Xo‘jalik hisobidagi oshxona qonun hujjatlarida belgilangan tartibda o‘z nomidan mulkiy va shaxsiy nomulkiy huquqlarni sotib olishi va ularni amalga oshirishi, majburiyatlar olishi, sudda da’vogar va javobgar bo‘lishi, nizolarni hal etishda boshqa organlarda vakillik qilishi mumkin.
8. Xo‘jalik hisobidagi oshxona Muassisning roziligi bilan tijorat tashkilotlarining, shuningdek qonun hujjatlariga muvofiq yuridik shaxslarning ishtirok etishiga yo‘l qo‘yiladigan notijorat tashkilotlarining qatnashchisi (aksiyadori, a’zosi) bo‘lishi mumkin.
10. Xo‘jalik hisobidagi oshxona joylashgan joy (pochta manzili): O‘zbekiston Respublikasi, Toshkent shahri, Yunusobod tumani, Mustaqillik maydoni, 5-uy.
11. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi xodimlarining ovqatlanishini ta’minlash, ularning tovarlar va xizmatlarning har xil turlariga bo‘lgan ehtiyojlarini qondirish Xo‘jalik hisobidagi oshxona faoliyatining maqsadi hisoblanadi.
qonun hujjatlarida taqiqlanmagan halq iste’mol tovarlarining keng turlarini ishlab chiqarish, ularni xarid qilish, saqlash va sotish;
qandolatchilik, non mahsulotlari, go‘sht va sut mahsulotlari, quruq mevalar, murabbolar, salqin ichimliklar, sharbatlarni tayyorlash, xarid qilish, saqlash va sotish;
qishloq xo‘jaligi va go‘sht-sut mahsulotlari, chorvachilik mahsulotlari yetishtirish bo‘yicha yordamchi xo‘jaliklar tashkil qilish;
oshxona faoliyati bilan bog‘liq bo‘lgan ta’mirlash, montaj qilish va qurilish ishlarini tashkil etish;
pul o‘tkazish va naqd pul bilan hisob-kitob qilish yo‘li bilan ulgurji va chakana savdoni amalga oshirish, shuningdek, vositachilik xizmatlari ko‘rsatish;
O‘zbekiston Respublikasi mintaqalarida qishloq xo‘jaligi va chorvachilik mahsulotlarini qayta ishlash bo‘yicha ishlab chiqarishlarni tashkil etish.
Agar qonun hujjatlarida ushbu Ustavda nazarda tutilgan faoliyatning tegishli turi litsenziyalanishi belgilangan taqdirda, Xo‘jalik hisobidagi oshxona faoliyatning ushbu turini tegishli litsenziya organi bilan tuzilgan litsenziya bitimi asosida litsenziya olmasdan amalga oshirishi mumkin.
Xo‘jalik hisobidagi oshxona qonun hujjatlarida taqiqlanmagan faoliyatning boshqa turlarini amalga oshirilishi mumkin.
Xo‘jalik hisobidagi oshxona ustaviga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish haqida qarorlar qabul qilish;
Xo‘jalik hisobidagi oshxonaning ortiqcha, foydalanilmayotgan yoxud o‘z maqsadidan boshqa maqsadlarda foydalanilayotgan mol-mulkini olib qo‘yish va ularni tasarruf etish;
Muassis tomonidan Xo‘jalik hisobidagi oshxonaga berilgan mol-mulkdan foydalanishdan tushgan sof foydaning bir qismini yoki barchasini olish;
Xo‘jalik hisobidagi oshxonaning mol-mulki bilan tuzilgan bitimni xaqiqiy emas deb e’tirof etish to‘g‘risida da’vo arizasi bilan sudga murojaat qilish;
mehnat haqidagi qonun hujjatlarida belgilangan tartibda Xo‘jalik hisobidagi oshxona rahbariyati bilan tuzilgan mehnat shartnomasini muddatidan oldin to‘xtatish.
14. Xo‘jalik hisobidagi oshxonaning joriy faoliyatiga rahbarlik qilish O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri bilan kelishgan holda Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi boshlig‘ining taqdimnomasi bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparatining boshqaruvchisi buyrug‘i bilan lavozimga tayinlanadigan va lavozimdan ozod etiladigan uning direktori tomonidan amalga oshiriladi.
qonun hujjatlari talablarini bajarishga, Xo‘jalik hisobidagi oshxona xodimlari mehnatini muhofaza qilish va mehnat shart-sharoitlarini yaxshilash sohasidagi normalar va qoidalarga rioya qilishga yo‘naltirilgan tadbirlarni ishlab chiqadi va amalga oshiradi;
Xo‘jalik hisobidagi oshxonaning asosiy faoliyatini takomillashtirishga, boshqaruvning zamonaviy usullarini joriy etishga yo‘naltirilgan vazifalarni amalga oshirish chora-tadbirlarini ko‘radi;
Xo‘jalik hisobidagi oshxona nomidan ishonchnomasiz ish ko‘radi, barcha tashkilotlarda, shu jumladan, chet elda uning manfaatlarini ifodalaydi;
Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi bilan kelishgan holda boshqa yuridik va jismoniy shaxslar bilan qonun hujjatlarida belgilangan tartibda shartnomalar tuzadi;
Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi boshlig‘i bilan kelishgan holda xodimlarni ishga qabul qiladi, ular bilan mehnat shartnomalari (kontraktlar) tuzadi, ularni o‘zgartiradi va amal qilishini to‘xtatadi;
kadrlarni tayyorlash, ularni qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish chora-tadbirlarini ko‘radi;
Xo‘jalik hisobidagi oshxonaning barcha xodimlari uchun majburiy bo‘lgan buyruqlar, farmoyishlar chiqaradi va ko‘rsatmalar beradi;
Xo‘jalik hisobidagi oshxonaning ichki mehnat tartibi va xo‘jalik faoliyatini tartibga soluvchi hujjatlarni tasdiqlaydi;
Xo‘jalik hisobidagi oshxonada qonun hujjatlariga rioya etilishi tashkil etilishi va nazorat qilinishini ta’minlaydi;
Xo‘jalik hisobidagi oshxona faoliyatining maqsadlari va asosiy yo‘nalishlarini amalga oshirish uchun zarur bo‘lgan boshqa funksiyalarni amalga oshiradi.
Xo‘jalik hisobidagi oshxona direktorining o‘rinbosari va bosh buxgalteri Xo‘jalik faoliyati boshqarmasining boshlig‘i bilan kelishgan holda Xo‘jalik hisobidagi oshxona direktorining taqdimnomasi asosida O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparatining boshqaruvchisi buyrug‘i bilan lavozimga tayinlanadilar va lavozimdan ozod etiladilar.
17. Xo‘jalik hisobidagi oshxona direktori o‘z huquqlarini amalga oshirish va vazifalarni ijro etish doirasida Xo‘jalik hisobidagi oshxona manfaatlarini ko‘zlab ish ko‘radi hamda O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjetiga va davlat maqsadli jamg‘armalariga to‘lovlar, ish haqi va ularga tenglashtirilgan to‘lovlar o‘z vaqtida to‘lanishi, bevosita ishlab chiqarish faoliyati bilan bog‘liq ehtiyojlarga pul mablag‘lari o‘tkazilmaganligi, Xo‘jalik hisobidagi oshxonaga uning harakatlari (harakatsizligi) tufayli yetkazilgan zararlar, shu jumladan, Xo‘jalik hisobidagi oshxonaga biriktirilgan davlat mulki yo‘qotilganligi uchun qonun hujjatlarida belgilangan tartibda javob beradi.
18. Xo‘jalik hisobidagi oshxona direktori unga yuklangan vazifalar bajarilishi, shuningdek, Xo‘jalik hisobidagi oshxonaga biriktirilgan davlat mol-mulki saqlanishi va undan maqsadli foydalanilishi uchun qonun hujjatlarida belgilangan tartibda javob beradi.
19. Xo‘jalik hisobidagi oshxonaning ustav fondi Muassis tomonidan faoliyatni amalga oshirish uchun operativ boshqaruv huquqi bilan Xo‘jalik hisobidagi oshxonaga berilgan vositalar, mol-mulk va boshqa aktivlarning jamini ifodalaydi.
21. Xo‘jalik hisobidagi oshxonaning ustav fondi miqdorini ko‘paytirish va kamaytirish tartibi Muassisning qarori bo‘yicha qonun hujjatlarida belgilangan tartibda amalga oshiriladi.
22. Xo‘jalik hisobidagi oshxonaning mol-mulki operativ boshqaruv huquqi bilan Muassis tomonidan Xo‘jalik hisobidagi oshxonaga biriktirilgan asosiy fondlardan va aylanma mablag‘lardan iborat.
23. Xo‘jalik hisobidagi oshxonaning asosiy fondlari va aylanma mablag‘lari bo‘linmaydi va hissalar (ulushlar, paylar) bo‘yicha taqsimlanishi mumkin emas.
24. Muassis Xo‘jalik hisobidagi oshxonaga berilgan davlat mulkidan vazifasiga ko‘ra foydalanilishi va saqlanishi, shuningdek, ularning o‘zgalarga berilishi ustidan nazorat qiladi.
mol-mulk boshqacha tarzda tasarruf etilgan hollarda Xo‘jalik hisobidagi oshxonaning mol-mulkini tasarruf etishi mumkin.
27. Xo‘jalik hisobidagi oshxona tomonidan uning tasarrufida qolgan sof foyda hisobiga zaxira fondi, shuningdek, miqdori va shakllantirilishi tartibi Muassis tomonidan tasdiqlanadigan boshqa fondlar tashkil etilishi mumkin.
28. Barcha soliqlar hamda O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjetiga va davlat maqsadli jamg‘armalariga boshqa majburiy to‘lovlar, shuningdek, sof foydadan O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjetiga ajratmalar to‘langanidan keyin Xo‘jalik hisobidagi oshxonada qoladigan sof foyda qonun hujjatlariga muvofiq Xo‘jalik hisobidagi oshxona tasarrufiga o‘tadi.
29. Muassis mablag‘larni tasarruf etish huquqini direktorga bergan holda o‘z qarori bilan xayriya maqsadlariga, boshqa yuridik va jismoniy shaxslarga yo‘naltiradigan pul mablag‘larining cheklangan summasini belgilaydi.
30. Xo‘jalik hisobidagi oshxonaning xo‘jalik faoliyati natijasida yetkazilgan zararlarni qoplash ushbu maqsadlar uchun tashkil etilgan zaxira fondi mablag‘lari hisobiga amalga oshirilishi mumkin.
31. Xo‘jalik hisobidagi oshxona hisobot davri tamom bo‘lgandan keyin vakolatli organlarga moliyaviy hisobotni va qonun hujjatlarida belgilangan boshqa hujjatlarni taqdim etadi hamda hujjatlarning saqlanishi va ular belgilangan tartibda davlat tomonidan saqlash uchun berilishi uchun javob beradi.
32. Xo‘jalik hisobidagi oshxonaning ishlab chiqarish va moliya-xo‘jalik faoliyati Xo‘jalik faoliyat boshqarmasi tomonidan taftishdan o‘tkaziladi.
33. Xo‘jalik hisobidagi oshxona direktori Xo‘jalik hisobidagi oshxona faoliyati natijalari va tasdiqlangan rivojlanish dasturlari amalga oshirilishi to‘g‘risida Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi oldida hisobot beradi.
34. Xo‘jalik hisobidagi oshxona o‘z majburiyatlari bo‘yicha o‘ziga tegishli mol-mulk bilan javob beradi. Muassis Xo‘jalik hisobidagi oshxonaning mol-mulki yetarli bo‘lmaganda uning majburiyatlari bo‘yicha subsidiar javob beradi.
36. Xo‘jalik hisobidagi oshxona Muassis bilan kelishgan holda O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari talablariga rioya etgan holda ham O‘zbekiston Respublikasi hududida, ham uning tashqarisida filiallar tashkil etishi va vakolatxonalar ochishi mumkin.
37. Xo‘jalik hisobidagi oshxonaning filiallari va vakolatxonalari Xo‘jalik hisobidagi oshxona tomonidan tasdiqlangan ustavlar asosida uning nomidan ish ko‘radi.
38. Xo‘jalik hisobidagi oshxonaning filiali yoki vakolatxonasi rahbari Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi bilan kelishgan holda Xo‘jalik hisobidagi oshxona direktori tomonidan tayinlanadi va u tomonidan berilgan ishonchnoma asosida ish ko‘radi. Ishonchnoma ushbu rahbar bilan mehnat shartnomasi (kontrakt)ning amal qilishi to‘xtatilganda direktor tomonidan bekor qilinishi kerak.
39. Xo‘jalik hisobidagi oshxona o‘zi tomonidan tashkil etiladigan filiallar va vakolatxonalarning majburiyatlari bo‘yicha javob beradi.
40. Xo‘jalik hisobidagi oshxona qonun hujjatlarida nazarda tutilgan tartibda qayta tashkil etilishi yoki tugatilishi mumkin.
1. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparati Xo‘jalik faoliyati boshqarmasining “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparati Xo‘jalik faoliyati boshqarmasining bosmaxonasi” davlat unitar korxonasi (keyingi o‘rinlarda — Bosmaxona) O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparati Xo‘jalik faoliyati boshqarmasining (keyingi o‘rinlarda — Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi) idoraviy mansub tashkiloti hisoblanadi va unga bo‘ysunadi.
Oldingi tahrirga qarang.
2. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparati (keyingi o‘rinlarda — Muassis) Bosmaxonaning muassisi hisoblanadi.
3. Bosmaxona o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi va qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparatining boshqaruvchisi buyruqlari va topshiriqlariga, Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi boshlig‘ining buyruqlari va topshiriqlariga, shuningdek, ushbu Ustavga amal qiladi.
4. Bosmaxona unga operativ boshqaruv huquqi bilan berilgan davlat mulki bo‘lgan mol-mulk negizida tashkil etilgan davlat unitar korxonasi hisoblanadi, mol-mulkka nisbatan qonun hujjatlarida belgilangan doiralarda o‘z faoliyati maqsadlariga, Muassisning topshirig‘iga muvofiq egalik qilish, foydalanish va tasarruf etish huquqini amalga oshiradi.
5. Bosmaxona yuridik shaxs hisoblanadi, alohida mol-mulkka, mustaqil balansga, bankda hisobvaraqlariga, shu jumladan, valyuta hisobvaraqlariga, ramzlarga, shtamplar va blankalarga, tovar belgilariga, O‘zbekiston Respublikasi Davlat gerbining tasviri tushirilgan va o‘z nomi davlat tilida yozilgan muhrga hamda boshqa rekvizitlarga ega bo‘ladi.
to‘liq nomi — “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparati Xo‘jalik faoliyati boshqarmasining Bosmaxonasi” Davlat unitar korxonasi;
to‘liq nomi — Gosudarstvennoye unitarnoye predpriyatiye “Tipografiya Upravleniya xozyaystvennoy deyatelnosti apparata Kabineta Ministrov Respubliki Uzbekistan”;
7. Bosmaxona qonun hujjatlarida belgilangan tartibda o‘z nomidan mulkiy va shaxsiy nomulkiy huquqlarni sotib olishi va ularni amalga oshirishi, majburiyatlar olishi, sudda da’vogar va javobgar bo‘lishi, nizolarni hal etishda boshqa organlarda vakillik qilishi mumkin.
8. Bosmaxona Muassisning roziligi bilan tijorat tashkilotlarining, shuningdek, qonun hujjatlariga muvofiq yuridik shaxslarning ishtirok etishiga yo‘l qo‘yiladigan notijorat tashkilotlarining qatnashchisi (aksiyadori, a’zosi) bo‘lishi mumkin.
10. Bosmaxonaning joylashgan joyi (pochta manzili): O‘zbekiston Respublikasi, Toshkent shahri, Chilonzor tumani, Beshyog‘och ko‘chasi, 51-uy.
11. Noshirlik-matbaa faoliyatini amalga oshirish, shuningdek, ushbu Ustavda nazarda tutilgan boshqa xizmatlarni (ishlarni) ko‘rsatishdan (bajarishdan) foyda olish Bosmaxona faoliyatining maqsadi hisoblanadi.
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining muayyan davriy nashrlari ikki tilda, yuqori matbaa darajasida belgilangan tartibda o‘z vaqtida chop etilishini ta’minlash;
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi va uning bo‘linmalarining ayrim davriy bo‘lmagan buyurtmalarini bajarish;
qonun hujjatlarida taqiqlanmagan xizmatlar ko‘rsatish uchun boshqa yuridik va jismoniy shaxslardan buyurtmalar qabul qilish.
Agar qonun hujjatlarida ushbu Ustavda nazarda tutilgan faoliyatning tegishli turi litsenziyalanishi belgilangan taqdirda, Bosmaxona faoliyatning ushbu turini tegishli litsenziya organi bilan tuzilgan litsenziya bitimi asosida litsenziya olmasdan amalga oshirishi mumkin.
Bosmaxonaning ortiqcha, foydalanilmayotgan yoxud o‘z maqsadidan boshqa maqsadlarda foydalanilayotgan mol-mulkini olib qo‘yish va ularni tasarruf etish;
Muassis tomonidan Bosmaxonaga berilgan mol-mulkdan foydalanishdan tushgan sof foydaning bir qismini yoki barcha qismini olish;
Bosmaxonaning mol-mulki bilan tuzilgan bitimni xaqiqiy emas deb e’tirof etish to‘g‘risida da’vo arizasi bilan sudga murojaat qilish;
mehnat haqidagi qonun hujjatlarida belgilangan tartibda Bosmaxona rahbariyati bilan tuzilgan mehnat shartnomasini muddatidan oldin to‘xtatish.
14. Bosmaxonaning joriy faoliyatiga rahbarlik qilish O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri bilan kelishgan holda Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi boshlig‘ining taqdimnomasi asosida O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparatining boshqaruvchisi buyrug‘i bilan lavozimga tayinlanadigan va lavozimdan ozod etiladigan direktor tomonidan amalga oshiriladi.
qonun hujjatlari talablarini bajarishga, Bosmaxona xodimlari mehnatini muhofaza qilish va mehnat shart-sharoitlarini yaxshilash sohasidagi me’yorlar va qoidalarga rioya qilishga yo‘naltirilgan tadbirlarni ishlab chiqadi va joriy etadi;
Bosmaxonaning asosiy faoliyatini takomillashtirishga, boshqaruvning eng yangi zamonaviy usullarini joriy etishga yo‘naltirilgan vazifalarni amalga oshirish chora-tadbirlarini ko‘radi;
Bosmaxona nomidan ishonchnomasiz ish ko‘radi, barcha tashkilotlarda, shu jumladan, chet elda uning manfaatlarini ifodalaydi;
Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi bilan kelishgan holda boshqa yuridik va jismoniy shaxslar bilan qonun hujjatlarida belgilangan tartibda shartnomalar tuzadi;
Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi boshlig‘i bilan kelishgan holda xodimlarni ishga qabul qiladi, ular bilan mehnat shartnomalari (kontraktlar) tuzadi, ularni o‘zgartiradi va amal qilishini to‘xtatadi;
kadrlarni tayyorlash, ularni qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish chora-tadbirlarini ko‘radi;
Bosmaxonaning barcha xodimlari uchun majburiy bo‘lgan buyruqlar, farmoyishlar chiqaradi va ko‘rsatmalar beradi;
Bosmaxonaning ichki mehnat tartibi va xo‘jalik faoliyatini tartibga soluvchi hujjatlarni tasdiqlaydi;
Bosmaxona tomonidan qonun hujjatlari talablariga rioya etilishi tashkil etilishi va nazorat qilinishini ta’minlaydi;
Bosmaxona maqsadlari va faoliyatining asosiy yo‘nalishlarini amalga oshirish uchun zarur bo‘lgan boshqa funksiyalarni amalga oshiradi.
Bosmaxonaning yetakchi muhandis-texnologi va bosh buxgalteri Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi boshlig‘i bilan kelishilgan holda Bosmaxona direktorining buyrug‘i bilan lavozimga tayinlanadi va lavozimdan ozod etiladi.
17. Bosmaxona direktori o‘z huquqlarini amalga oshirish va vazifalarni ijro etish doirasida Bosmaxona manfaatlarini ko‘zlab ish ko‘radi hamda O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjetiga va davlat maqsadli jamg‘armalariga to‘lovlar, ish haqi va ularga tenglashtirilgan to‘lovlar o‘z vaqtida to‘lanishi, bevosita ishlab chiqarish faoliyati bilan bog‘liq ehtiyojlarga pul mablag‘lari o‘tkazilmaganligi va Bosmaxonaga uning harakatlari (harakatsizligi) tufayli yetkazilgan zararlar, shu jumladan, Bosmaxonaga biriktirilgan davlat mulki yo‘qotilganligi uchun qonun hujjatlarida belgilangan tartibda javob beradi.
18. Bosmaxona direktori unga yuklangan vazifalar bajarilishi, shuningdek, Bosmaxonaga biriktirilgan davlat mol-mulki saqlanishi va undan maqsadli foydalanilishi uchun qonun hujjatlarida belgilangan tartibda javob beradi.
19. Bosmaxonaning ustav fondi Muassis tomonidan faoliyatni amalga oshirish uchun operativ boshqaruv huquqi bilan Bosmaxonaga berilgan vositalar, mol-mulk va boshqa aktivlarning jamini ifodalaydi.
21. Bosmaxonaning ustav fondi miqdorini ko‘paytirish va kamaytirish tartibi Muassisning qarori bo‘yicha qonun hujjatlarida belgilangan tartibda amalga oshiriladi.
22. Bosmaxonaning mol-mulki operativ boshqaruv huquqi bilan Muassis tomonidan Bosmaxonaga biriktirilgan asosiy fondlardan va aylanma mablag‘lardan iborat.
23. Bosmaxonaning asosiy fondlari va aylanma mablag‘lari bo‘linmaydi va hissalar (ulushlar, paylar) bo‘yicha taqsimlanishi mumkin emas.
24. Muassis Bosmaxonaga tezkor foydalanish uchun berilgan davlat mulkidan vazifasiga ko‘ra foydalanilishi va saqlanishi ustidan nazorat qiladi.
27. Bosmaxonada uning tasarrufida qolgan sof foyda hisobiga zaxira jamg‘armasi, shuningdek, miqdori va shakllantirilishi tartibi Muassis tomonidan tasdiqlanadigan boshqa jamg‘armalar tashkil etilishi mumkin.
28. Barcha soliqlar hamda budjetga va davlat maqsadli jamg‘armalariga boshqa majburiy to‘lovlar, shuningdek, sof foydadan O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjetiga ajratmalar to‘langandan keyin Bosmaxonada qoladigan sof foyda qonun hujjatlariga muvofiq Bosmaxona tasarrufiga o‘tadi.
29. Muassis mablag‘larni tasarruf etish huquqini direktorga bergan holda o‘z qarori bilan xayriya maqsadlariga, boshqa yuridik va jismoniy shaxslarga yo‘naltiradigan pul mablag‘larining cheklangan summasini belgilaydi.
30. Bosmaxonaning xo‘jalik faoliyati natijasida yetkazilgan zararlarni qoplash ushbu maqsadlar uchun tashkil etilgan zaxira jamg‘armasi mablag‘lari hisobiga amalga oshirilishi mumkin.
31. Bosmaxona hisobot davri tamom bo‘lgandan keyin vakolatli organlarga moliyaviy hisobotni va qonun hujjatlarida belgilangan boshqa hujjatlarni taqdim etadi hamda hujjatlarning saqlanishi va ular belgilangan tartibda davlat tomonidan saqlanishga topshirilishi uchun javob beradi.
32. Xo‘jalik yurituvchi subyekt sifatida Bosmaxona faoliyati ustidan nazorat qilish qonun hujjatlarida belgilangan tartibda Muassis tomonidan amalga oshiriladi.
33. Bosmaxona direktori Bosmaxona faoliyati natijalari va tasdiqlangan rivojlanish dasturlari amalga oshirilishi to‘g‘risida Boshqarma oldida hisobot beradi.
34. Bosmaxona o‘z majburiyatlari bo‘yicha o‘ziga tegishli mol-mulk bilan javob beradi. Muassis Bosmaxonaning mol-mulki yetarli bo‘lmaganda uning majburiyatlari bo‘yicha subsidiar javob beradi.
36. Bosmaxona Muassis bilan kelishgan holda O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari talablariga rioya etgan holda ham O‘zbekiston Respublikasi hududida, ham uning tashqarisida filiallar tashkil etishi va vakolatxonalar ochishi mumkin.
37. Bosmaxonaning filiallari va vakolatxonalari Bosmaxona tomonidan tasdiqlangan ustavlar asosida uning nomidan ish ko‘radi.
38. Bosmaxonaning filiali yoki vakolatxonasi rahbari Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi bilan kelishgan holda Bosmaxona direktori tomonidan tayinlanadi va u tomonidan berilgan ishonchnoma asosida ish ko‘radi. Ishonchnoma ushbu rahbar bilan mehnat shartnomasi (kontrakt)ning amal qilishi to‘xtatilganda Bosmaxona direktori tomonidan bekor qilinadi.
39. Bosmaxona o‘zi tomonidan tashkil etiladigan filiallar va vakolatxonalarning majburiyatlari bo‘yicha javob beradi.
40. Bosmaxona qonun hujjatlarida nazarda tutilgan tartibda qayta tashkil etilishi yoki tugatilishi mumkin.
1. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparati Xo‘jalik faoliyati boshqarmasining ““Semurg‘” bolalar sog‘lomlashtirish oromgohi” davlat muassasasi (keyingi o‘rinlarda — “Semurg‘” BSO) O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparati Xo‘jalik faoliyati boshqarmasining (keyingi o‘rinlarda — Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi) idoraviy mansub tashkiloti hisoblanadi va unga bo‘ysunadi.
Oldingi tahrirga qarang.
2. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparati (keyingi o‘rinlarda — Muassis) “Semurg‘” bolalar sog‘lomlashtirish oromgohining Muassisi hisoblanadi.
3. “Semurg‘” bolalar sog‘lomlashtirish oromgohi o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi va qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparati boshqaruvchisining buyruqlari va topshiriqlariga, Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi boshlig‘ining topshiriqlariga, shuningdek, ushbu Ustavga amal qiladi.
4. “Semurg‘” bolalar sog‘lomlashtirish oromgohi unga operativ boshqaruv huquqi bilan berilgan davlat mulki bo‘lgan mol-mulk negizida tashkil etilgan davlat muassasasi shaklidagi notijorat tashkiloti hisoblanadi, mol-mulkka nisbatan qonun hujjatlarida belgilangan doiralarda o‘z faoliyati maqsadlariga, Muassisning topshirig‘iga muvofiq egalik qilish, foydalanish va tasarruf etish huquqini amalga oshiradi.
Oldingi tahrirga qarang.
5. “Semurg‘” bolalar sog‘lomlashtirish oromgohi yuridik shaxs hisoblanadi, alohida mol-mulkka, mustaqil balansga, O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligining G‘aznachiligida g‘azna hisobvaraqlariga, ramzlarga, shtamplar va blankalarga, tovar belgilariga, O‘zbekiston Respublikasi Davlat gerbining tasviri tushirilgan va o‘z nomi davlat tilida yozilgan muhrga hamda boshqa rekvizitlarga ega bo‘ladi.
to‘liq nomi — “O'zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparati Xo'jalik faoliyati boshqarmasining “Semurg'” bolalar sog'lomlashtirish oromgohi” Davlat muassasasi;
to‘liq nomi — Gosudarstvennoye uchrejdeniye “Detskiy ozdorovitelniy lager “Semurg” Upravleniya xozyaystvennoy deyatelnosti apparata Kabineta Ministrov Respubliki Uzbekistan”;
7. “Semurg‘” bolalar sog‘lomlashtirish oromgohi qonun hujjatlarida belgilangan tartibda o‘z nomidan mulkiy va shaxsiy nomulkiy huquqlarni sotib olishi va ularni amalga oshirishi, majburiyatlar olishi, sudda da’vogar va javobgar bo‘lishi, nizolarni hal etishda boshqa organlarda vakillik qilishi mumkin.
8. “Semurg‘” bolalar sog‘lomlashtirish oromgohi joylashgan joy (pochta manzili): O‘zbekiston Respublikasi, Toshkent viloyati, Bo‘stonliq tumani, Soyliq posyolkasi.
bolalarning mazmunli dam olishini ta’minlash, shaxs sifatida, ijodiy, jismoniy va ma’naviy-axloqiy kamol topish uchun bolalarga zarur shart-sharoitlar yaratish;
bolalarning ijtimoiy faolligini rivojlantirish, ularni jamiyat hayotiga moslashtirish, o‘zini o‘zi boshqarish, kollektivizm ko‘nikmalarini singdirish;
sog‘lomlashtirish tadbirlari o‘tkazish yo‘li bilan bolalar sog‘lig‘ini mustahkamlash, ularni jismoniy tarbiya va sport bilan shug‘ullanishga undash;
bolalar hayot faoliyati shart-sharoitlarini ta’minlash, shu jumladan, bolalarni joylashtirish, ovqatlantirish, ularga tibbiy xizmat ko‘rsatish, ularning yashashi, hayoti, sog‘lig‘i muhofaza qilinishini va xavfsizligini tashkil etish.
10. “Semurg‘” bolalar sog‘lomlashtirish oromgohi unga yuklangan vazifalarni bajarish uchun quyidagi funksiyalarni amalga oshiradi:
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Qonunchilik palatasi va Senati, Xo‘jalik faoliyati boshqarmasining idoraviy mansub tashkilotlari xodimlarining 7 yoshdan 14 yoshgacha bo‘lgan farzandlari, shuningdek, boshqa tashkilotlar va jismoniy shaxslarning bevosita “Semurg‘” bolalar sog‘lomlashtirish oromgohiga buyurtmanomalari bo‘yicha Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi bilan kelishgan holda, ularning farzandlarini yoz davrida dam olishini tashkil etadi;
sog‘lomlashtirish-tarbiya ishlarini amalga oshirish, “Semurg‘” bolalar sog‘lomlashtirish oromgohi xodimlarining o‘z vazifalarini bajarishi uchun tegishli sharoitlar yaratilishini ta’minlaydi;
mavsumdan tashqari vaqtlarda Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi bilan kelishgan holda aholining dam olishini tashkil etish, tashkilotlar xodimlari uchun turli tadbirlar o‘tkazish bo‘yicha qo‘shimcha xizmatlarni pulli asosda ko‘rsatadi;
yoz mavsumida binolar va inshootlar, kommunikatsiyalar, texnologik uskunalardan tegishli ravishda foydalanilishini va o‘z vaqtida tayyorlanishini ta’minlaydi, hududni obodonlashtirish va ko‘kalamzorlashtiradi, mavsumga tayyorgalik bo‘yicha boshqa ishlarni amalga oshiradi;
qonun hujjatlari bilan taqiqlanmagan boshqa xizmatlarni ko‘rsatadi va ishlab chiqarish faoliyatini amalga oshiradi.
11. “Semurg‘” bolalar sog‘lomlashtirish oromgohi yuklangan vazifalar va funksiyalarni bajarish uchun quyidagi huquqlarga ega:
qonun hujjatlariga muvofiq xo‘jalik faoliyatini yuritish, shu jumladan, Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi tomonidan tasdiqlangan turlar va tariflar bo‘yicha aholi va tashkilotlarga belgilangan tartibda pulli xizmatlar ko‘rsatish;
asosiy vazifalar va funksiyalar bajarilishiga ziyon yetkazmasdan ichki zaxiralardan foydalanish hisobiga boshqa organlar va tashkilotlarning, shuningdek, jismoniy shaxslarning 7 yoshdan 14 yoshgacha bo‘lgan bolalari yoz davrida tashkiliy dam olishi bo‘yicha belgilangan tartibda xizmatlar ko‘rsatish;
Xo‘jalik faoliyati boshqarmasining boshlig‘i tomonidan tasdiqlangan taqsimot va narxlar bo‘yicha pulli asosda “Semurg‘” bolalar sog‘lomlashtirish oromgohiga belgilangan tartibda yo‘llanmalar sotish;
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi Avtoxo‘jaligining transport xizmatlaridan budjet mablag‘lari hisobiga shartnoma asosida foydalanish, zarurat bo‘lganda budjetdan tashqari mablag‘lar hisobiga transport xizmatlari ko‘rsatishga boshqa tashkilotlar bilan belgilangan tartibda shartnomalar tuzish;
xo‘jalik faoliyatidan olingan foydani belgilangan tartibda xodimlarni moddiy rag‘batlantirishga, “Semurg‘” bolalar sog‘lomlashtirish oromgohining moddiy-texnika bazasini takomillashtirishga taqsimlash;
“Semurg‘” bolalar sog‘lomlashtirish oromgohi faoliyatini yanada takomillashtirish bo‘yicha Xo‘jalik faoliyati boshqarmasining boshlig‘i nomiga tashabbus ko‘rsatish tartibida belgilangan tartibda takliflar kiritish.
“Semurg‘” bolalar sog‘lomlashtirish oromgohi qonun hujjatlariga muvofiq boshqa huquqlarga ham ega bo‘lishi mumkin.
moddiy va moliyaviy resurslardan, asosiy va aylanma vositalardan oqilona va tejab foydalanilishi uchun javob beradi.
13. “Semurg‘” bolalar sog‘lomlashtirish oromgohining mol-mulki mustaqil balansda aks ettiriladigan asosiy va aylanma vositalardan, shuningdek, boshqa moddiy boyliklardan iborat.
14. “Semurg‘” bolalar sog‘lomlashtirish oromgohi faoliyatini moliyalashtirish O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjeti mablag‘lari va qonun hujjatlarida taqiqlanmagan boshqa manbalar hisobiga amalga oshiriladi.
15. “Semurg‘” bolalar sog‘lomlashtirish oromgohiga O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri bilan kelishgan holda Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi boshlig‘ining taqdimnomasi bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparati boshqaruvchisining buyrug‘i bilan lavozimga tayinlanadigan va lavozimdan ozod etiladigan boshliq boshchilik qiladi.
Oldingi tahrirga qarang.
16. Boshliqning rejim bo‘yicha o‘rinbosari, boshliqning xo‘jalik masalalari bo‘yicha o‘rinbosari, boshliqning tashkiliy masalalar bo‘yicha o‘rinbosari “Semurg‘” bolalar sog‘lomlashtirish oromgohining tijorat faoliyati bo‘yicha menejeri va bosh buxgalteri Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi boshlig‘ining taqdimnomasi bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparati boshqaruvchisining buyrug‘i bilan lavozimga tayinlanadi va lavozimdan ozod etiladi.
“Semurg‘” bolalar sog‘lomlashtirish oromgohi faoliyatiga rahbarlik qiladi, unga yuklangan vazifalar bajarilishi uchun javob beradi;
“Semurg‘” bolalar sog‘lomlashtirish oromgohining barcha xodimlari uchun majburiy bo‘lgan buyruqlar, farmoyishlar chiqaradi va ko‘rsatmalar beradi;
qonun hujjatlariga, shtat-moliya va shartnoma intizomiga rioya etilishini, pul mablag‘lari va moddiy boyliklar saqlanishini ta’minlaydi;
“Semurg‘” bolalar sog‘lomlashtirish oromgohi faoliyati bilan bog‘liq masalalar bo‘yicha davlat organlarida va boshqa tashkilotlarda vakillik qiladi;
Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi bilan kelishgan holda boshqa yuridik va jismoniy shaxslar bilan qonun hujjatlarida belgilangan tartibda shartnomalar tuzadi;
Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi boshlig‘i bilan kelishgan holda xodimlarni ishga qabul qiladi, ular bilan mehnat shartnomalari (kontraktlar) tuzadi, ularni o‘zgartiradi va amal qilishini to‘xtatadi;
qonun hujjatlarida belgilangan tartibda moliyaviy va boshqa hujjatlarni imzolaydi, shartnomalar tuzadi, ishonchnomalar beradi;
o‘ziga yuklangan vazifalar bajarilishi, shuningdek, “Semurg‘” bolalar sog‘lomlashtirish oromgohiga biriktirilgan davlat mulkining saqlanishi va undan maqsadli foydalanilishi uchun qonun hujjatlarida belgilangan tartibda javob beradi.
Oldingi tahrirga qarang.
18. “Semurg‘” bolalar sog‘lomlashtirish oromgohi boshlig‘i vaqtincha bo‘lmagan taqdirda, uning vazifalarini boshliqning xo‘jalik masalalari bo‘yicha o‘rinbosari bajaradi.
19. “Semurg‘” bolalar sog‘lomlashtirish oromgohining ishlab chiqarish va moliya-xo‘jalik faoliyatini taftish qilish Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi tomonidan amalga oshiriladi.
20. “Semurg‘” bolalar sog‘lomlashtirish oromgohi qonun hujjatlarida belgilangan tartibda qayta tashkil etiladi va tugatiladi.