Тизимнинг ушбу имкониятидан фойдаланиш учун Сиз авторизация қилинишингиз керак!
Рўйхатдан ўтишни хоҳлайсизми? Ёки тизимга ўз логинингиз билан кирасизми?

Авторизация қилиш Рўйхатдан ўтиш

5. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019-yil 7-martdagi PF-5687-son Farmoni bilan tashkil etilgan Ustuvor xalqaro reyting va indekslar bilan ishlashni muvofiqlashtirish bo‘yicha komissiya zimmasiga Kengash faoliyatini tashkil etishga ko‘maklashish va Kengash yig‘ilishlari oralig‘ida tegishli yo‘nalishda mas’ul davlat organlari ishini muvofiqlashtirib borish vazifasi yuklatilsin.
11. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining ayrim hujjatlariga 5-ilovaga muvofiq o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritilsin.

1.

T.K. Narbayeva

O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Senati Raisi, kengash raisi

2.

A.X. Saidov

O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasi Spikerining birinchi o‘rinbosari, kengash raisining o‘rinbosari

3.

R.A. Gulyamov

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining maslahatchisi

4.

B.M. Mavlonov

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi Huquqiy ekspertiza va kompleks tahlil qilish departamenti rahbari

5.

J.A. Qo‘chqorov

O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining moliya-iqtisodiyot va kambag‘allikni qisqartirish masalalari bo‘yicha o‘rinbosari ― Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vaziri, Ustuvor xalqaro reyting va indekslar bilan ishlashni muvofiqlashtirish bo‘yicha komissiya raisi.

6.

S.U. Umurzakov

O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining investitsiyalar va tashqi iqtisodiy aloqalar masalalari bo‘yicha o‘rinbosari ― Investitsiyalar va tashqi savdo vaziri

7.

A.A. Abduhakimov

O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosari ― Turizmni rivojlantirish bo‘yicha davlat qo‘mitasi raisi

8.

K.F. Kamilov

O‘zbekiston Respublikasi Oliy sudi raisi

9.

N.T. Yo‘ldoshev

O‘zbekiston Respublikasi Bosh prokurori

10.

T.A. Ishmetov

Moliya vaziri

11.

R.Q. Davletov

Adliya vaziri

12.

B.E. Zakirov

Qurilish vaziri

13.

A.S. Sultanov

Energetika vaziri

14.

P.R. Bobojonov

Ichki ishlar vaziri

15.

I.Y. Abduraxmonov

Innovatsion rivojlanish vaziri

16.

Sh.M. Sadikov

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vaziri

17.

I.U. Madjidov

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vaziri

18.

E.M. Ganiyev

Transport vaziri

19.

N.B. Xusanov

Bandlik va mehnat munosabatlari vaziri

20.

Sh.X. Shermatov

Xalq ta’limi vaziri

21.

A.Q. Shodmonov

Sog‘liqni saqlash vaziri

22.

I.I. Norqulov

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirining birinchi o‘rinbosari

23.

O.R. Isakov

Moliya vaziri o‘rinbosari

24.

B.T. Kuchkarov

Adliya vaziri o‘rinbosari

25.

M.B. Nurmuratov

Markaziy bank raisi

26.

N.Sh. Sharipov

Monopoliyaga qarshi kurashish qo‘mitasi raisi

27.

A.X. Abdullayev

“Davyergeodezkadastr” davlat qo‘mitasi raisi

28.

Sh.D. Kudbiyev

Davlat soliq qo‘mitasi raisi

29.

M.B. Azimov

Davlat bojxona qo‘mitasi raisi

30.

B.A. Begalov

Davlat statistika qo‘mitasi raisi

31.

A.A. Nazirov

Kapital bozorini rivojlantirish agentligi direktori

32.

S.X. Bekenov

Davlat aktivlarini boshqarish agentligi direktori

33.

D.M. Saidjonov

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi direktorining birinchi o‘rinbosari

34.

M.T. Yerniyazov

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Jo‘qorg‘i Kengesi Raisi, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Senati Raisi o‘rinbosari

35.

Lavozimi bo‘yicha

Toshkent shahar va viloyatlar hokimlari


Ijtimoiy-iqtisodiy soha (Moliya vazirligi):

1.

Suveren kredit reytinglari

(Sovereign credit ratings)

2.

Biznes yuritish indeksi

(Doing Business Index)

3.

Global raqobatbardoshlik indeksi

(Global Competitiveness Index)

4.

Iqtisodiy erkinlik indeksi

(Economic Freedom Index)

5.

Mamlakatlarga xos xatarlar tasniflash tizimi

(OECD Country Risk Classification)

6.

Logistika samaradorligi indeksi

(Logistics Performance Index)

7.

Budjet ochiqligi indeksi

(Open Budget Index)

8.

Elektron hukumatni rivojlantirish indeksi

(E-government Development Index)

9.

Inson kamoloti indeksi

(Human Development Index)

10.

Barqaror rivojlanish maqsadlari

(Sustainable Development Goals)

11.

Global innovatsiyalar indeksi

(Global Innovation Index)

12.

Statistik salohiyat indeksi

(Statistical Capacity Indicator)

13.

Raqobatbardosh sanoat unumdorligi indeksi

(Competitive Industrial Performance Index)

14.

To‘g‘ridan-to‘g‘ri xorijiy investitsiyalarni tartibga solish cheklovlari indeksi

(FDI Regulatory Restrictiveness Index)


Siyosiy-huquqiy soha (Adliya vazirligi):

15.

Boshqaruv sifati indikatorlari
(Worldwide Governance Indicators):

- Siyosiy barqarorlik va zo‘ravonlik / terrorizmning mavjud emasligi

(Political Stability and Absence of violence / terrorism)

- Hukumat samaradorligi

(Government Effectiveness)

- Tartibga solish sifati

(Regulatory Quality)

- Aholini fikrini inobatga olish va hisobdorlik

(Voice and Accountability)

- Huquq ustuvorligi

(Rule of Law)

- Korrupsiyani tiyib turish

(Control of Corruption)

16.

Matbuot erkinligi indeksi

(Press Freedom Index)

17.

Korrupsiyani qabul qilish indeksi

(Corruption Perception Index)

18.

Huquq ustuvorligi indeksi
(Rule of Law Index, World Justice Project)

19.

Jahon mamlakatlari demokratiyasi indeksi

(Democracy Index)

T/r

Toifalar nomlanishi

Mas’ul davlat organlari

Joriy holat

2020-yil

2022-yil

2030-yil

1.

Suveren kredit reytinglar
(Sovereign Credit Ratings)

Moliya vazirligi
(T. Ishmetov)

1.1

Fitch Ratings

Moliya vazirligi
(T. Ishmetov)

“BB-”
(barqaror)

“BB-”
(barqaror)

“BB”
(barqaror)

“BBB-”
(ijobiy)

1.2

S&P Global Ratings

“BB-”
(barqaror)

“BB-”
(barqaror)

“BB”
(barqaror)

“BBB-”
(ijobiy)

2.

Biznes yuritishindeksi
(Doing Business Index)

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi

(I. Norqulov)

69,90

(69-o‘rin)

72,43

77,08

89,36

2.1

Korxonalarni ro‘yxatdan o‘tkazish

(Starting a Business)

Adliya vazirligi

(R. Davletov)

96,2

96,2

97,2

97,45

2.2

Qurilish uchun ruxsatnomalar olish

(Dealing with Construction Permits)

Qurilish vazirligi
(B. Zakirov)

61,7

64,7

70,7

88,2

2.3

Elektr ta’minoti tizimiga ulanish

(Getting Electricity)

Energetika vazirligi
(A. Sultanov)

86,9

88,4

91,4

97,4

2.4

Mulkni ro‘yxatdan o‘tkazish

(Registering Property)

“Davyergeodezkadastr” davlat qo‘mitasi
(
A. Abdullayev)

Adliya vazirligi

(R. Davletov)

67,9

70,9

76,9

91,9

2.5

Kredit olish

(Getting Credit)

Markaziy bank

(M. Nurmuratov)

65

70

75

90

2.6

Minoritar investorlarni himoya qilish
(Protecting Minority Investors)

Kapital bozorini rivojlantirish agentligi

(A. Nazirov)

70

72

76

90

2.7

Soliqlar to‘lovi
(Paying Taxes)

Moliya vazirligi
(T. Ishmetov),

Davlat soliq qo‘mitasi
(Sh. Kudbiyev)

77,5

79

82

91

2.8

Xalqaro savdo
(Trading across Borders)

Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi
(A. Voitov),
Davlat bojxona qo‘mitasi
(M. Azimov)

58,2

61,2

67,2

88,2

2.9

Kontraktlar ijrosini ta’minlash
(Enforcing Contracts)

Oliy sud

(K. Kamilov),
Bosh prokuratura huzuridagi Majburiy ijro byurosi
(B. Qudratxo‘jayev)

71,9

74,4

78,9

85,9

2.10

To‘lovga qobiliyatsizlikni hal qilish
(Resolving Insolvency)

Davlat aktivlarini boshqarish agentligi

(S. Bekenov)

43,5

47,5

55,5

74,5

3.

Boshqaruv sifati indikatorlari

(Worldwide Governance Indicators)

Adliya vazirligi

(R. Davletov)

3.1

Siyosiy barqarorlik va zo‘ravonlik / terrorizmning mavjud emasligi

(Political Stability and Absence of Violence / Terrorism)

Ichki ishlar vazirligi
(P. Bobojonov),

Adliya vazirligi

(R. Davletov)

44,3

(136-o‘rin)

46,3

50,3

66,3

3.2

Hukumat samaradorligi

(Government Effectiveness)

Adliya vazirligi

(R. Davletov)

39,1
(139-o‘rin)

41,1

45,1

61,1

3.3

Tartibga solish sifati

(Regulatory Quality)

Adliya vazirligi

(R. Davletov)

27,9
(184-o‘rin)

31,9

39,9

71,9

3.4

Aholini fikrini inobatga olish va hisobdorlik

(Voice and Accountability)

Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi
(D. Saidjonov),

Adliya vazirligi

(R. Davletov)

17,7
(182-o‘rin)

21,3

28,5

57,3

3.5

Huquq ustuvorligi

(Rule of Law)

Adliya vazirligi

(R. Davletov)

28,5
(191-o‘rin)

31,5

37,5

61,5

3.6

Korrupsiyani tiyib turish

(Control of Corruption)

Bosh prokuratura
(N. Yo‘ldoshev)

28,6
(183-o‘rin)

31

39

71,6

4.

Elektron hukumatni rivojlantirish reytingi

(E-Government Survey)

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi
(Sh. Sadikov)

4.1

Elektron hukumatni rivojlantirish indeksi
(E-Government Development Index)

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi
(Sh. Sadikov)

0,62

(81-o‘rin)

0,66

0,70

0,86

4.1.1

Telekommunikatsiya infratuzilmasi indeksi

(Telecommunication Infrastructure Index)

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi
(Sh. Sadikov)

0,33

0,40

0,47

0,75

4.1.2

Inson kapitali indeksi

(Human Capital Index)

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi
(I. Madjidov)

0,74

0,76

0,78

0,86

4.1.3

Onlayn xizmat ko‘rsatish indeksi
(Online Service Index)

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi
(Sh. Sadikov)

0,79

0,82

0,85

0,97

4.2

Elektron ishtirok etish indeksi

(E-Participation Index)

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini ri�ojlantirish vazirligi
(Sh. Sadikov)

0,76
(59-o‘rin)

0,78

0,80

0,88

5.

Korrupsiyani qabul qilishindeksi
(Corruption Perception Index)

Bosh prokuratura
(N. Yo‘ldoshev)

25
(158-o‘rin)

27

31

65

6.

Logistika samaradorligiindeksi
(Logistics Performance Index)

Transport vazirligi
(E. Ganiyev)

51,55
(99-o‘rin)

56,44

61,28

80,61

6.1

Bojxona

Davlat bojxona qo‘mitasi
(M. Azimov)

42,07

48,07

54,07

78,07

6.2

Infratuzilma

Transport vazirligi
(E. Ganiyev)

51,40

56,40

61,40

81,40

6.3

Xalqaro jo‘natmalar

Transport vazirligi
(E. Ganiyev)

48,47

53,47

58,47

78,47

6.4

Logistika xizmatlarining sifati

Transport vazirligi
(E. Ganiyev)

51,75

55,75

59,75

75,75

6.5

Yuklarni kuzatib borish imkoniyati

Transport vazirligi
(E. Ganiyev)

54,18

59,18

64,18

84,18

6.6

Yuklarni o‘z vaqtida yetkazib berish imkoniyati

Transport vazirligi
(E. Ganiyev)

61,80

65,80

69,80

85,80

7.

Jahon bankining Statistik salohiyat indeksi
(Statistical Capacity Indicators of the World Bank)

Davlat statistika qo‘mitasi
(B. Begalov)

64,4

67,8

74,4

100,0

8.

Iqtisodiy erkinlik indeksi

(Economic Freedom Index)

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi
(I. Norqulov)

57,2
(114-o‘rin)

57,2

63,6

82,3

8.1

Huquq ustuvorligi

Mulkchilik huquqi

Adliya vazirligi

(R. Davletov)

59,1

59,1

63,8

82,8

Sud faoliyati samaradorligi

Oliy sud

(K. Kamilov)

34,20

34,20

43,02

78,30

Davlatning yaxlitligi

Adliya vazirligi

(R. Davletov),

Oliy sud

(K. Kamilov),

Bosh prokuratura

(N. Yo‘ldoshev)

28,20

28,20

34,20

58,20

8.2

Davlat aralashuvi darajasi

Soliq yuki

Moliya vazirligi
(T. Ishmetov)

91,60

91,60

92,42

95,70

Davlat xarajatlari

Moliya vazirligi
(T. Ishmetov)

74,70

74,70

77,64

89,40

Fiskal salomatlik

Moliya vazirligi
(T. Ishmetov),
Markaziy bank
(M. Nurmuratov)

98,90

98,90

98,80

99,50

8.3

Tartibga solish samaradorligi

Biznes erkinligi

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi

(I. Norqulov)

72,60

72,60

76,98

94,50

Mehnat bozori erkinligi

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi
(N. Xusanov)

59,90

59,90

64,06

80,70

Monetar erkinlik

Markaziy bank
(M. Nurmuratov),

Moliya vazirligi
(T. Ishmetov)

59,90

59,90

63,00

75,40

8.4

Bozorlarning ochiqligi

Savdo erkinligi

Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi
(A. Voitov),
Davlat bojxona qo‘mitasi
(M. Azimov)

67,60

67,60

68,80

73,60

Investitsiyalar erkinligi

Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi
(L. Kudratov),
Markaziy bank
(M. Nurmuratov)

20,00

20,00

40,00

80,00

Moliyaviy erkinlik

Markaziy bank
(M. Nurmuratov),

Moliya vazirligi
(T. Ishmetov)

20,00

20,00

40,00

80,00

9.

Iqtisodiy hamkorlik va taraqqiyot tashkilotining (IHTT) mamlakatlarga xos xatarlarni tasniflash tizimi

(OECD Country risk classification)

Moliya vazirligi
(T. Ishmetov)

5-guruh

5-guruh

5-guruh

3-guruh

10.

Inson kamoloti indeksi

(Human Development Index)

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi
(I. Madjidov),

Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov),

Sog‘liqni saqlash vazirligi
(A. Shodmonov)

0,71
(108-o‘rin)

0,72

0,74

0,82

10.1

Kutilayotgan o‘rtacha umr davomiyligi indeksi

Sog‘liqni saqlash vazirligi
(A. Shodmonov)

0,79

0,80

0,82

0,90

10.2

Ta’lim indeksi

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi
(I. Madjidov),

Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov)

0,72

0,73

0,75

0,83

10.3

Daromad indeksi

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi

(I. Norqulov)

0,63

0,64

0,66

0,74

11.

Huquq ustuvorligi indeksi

(Rule of law, World Justice Project)

Adliya vazirligi

(R. Davletov)

0,46

(94-o‘rin)

0,48

0,51

0,64

11.1

Hukumat vakolatlarining cheklanganligi

Oliy Majlis Qonunchilik palatasi Korrupsiyaga qarshi kurashish va sud-huquq masalalari qo‘mitasi
(J. Shirinov),

Oliy Majlis Senati Sud-huquq masalalari va korrupsiyaga qarshi kurashish qo‘mitasi

(B. Matmuratov)

0,33

0,35

0,39

0,55

11.2

Korrupsiyaning mavjud emasligi

Bosh prokuratura
(N. Yo‘ldoshev)

0,38

0,39

0,43

0,60

11.3

Hukumatning ochiqligi

Oliy Majlis Qonunchilik palatasi Innovatsion rivojlanish, axborot siyosati va axborot texnologiyalari masalalari qo‘mitasi

(I. Abdullayev),

Oliy Majlis Senati Sud-huquq masalalari va korrupsiyaga qarshi qurashish qo‘mitasi

(B. Matmuratov)

0,31

0,33

0,37

0,53

11.4

Fundamental huquqlar

Adliya vazirligi

(R. Davletov)

0,39

0,40

0,42

0,50

11.5

Tartib va xavfsizlik

Ichki ishlar vazirligi
(P. Bobojonov)

0,91

0,91

0,92

0,96

11.6

Qonunlarga rioya etish

Oliy Majlis Qonunchilik palatasi Korrupsiyaga qarshi kurashish va sud-huquq masalalari qo‘mitasi
(J. Shirinov),

Oliy Majlis Senati Sud-huquq masalalari va korrupsiyaga qarshi kurashish qo‘mitasi

(B. Matmuratov),

Bosh prokuratura
(N. Yo‘ldoshev)

0,44

0,45

0,47

0,55

11.7

Fuqarolik odil sudlovi

Oliy sud

(K. Kamilov)

0,51

0,53

0,57

0,73

11.8

Jinoiy odil sudlov

Oliy sud

(K. Kamilov)

0,44

0,46

0,50

0,66

12.

Jahon mamlakatlari demokratiyasi indeksi

(Democracy Index)

Adliya vazirligi

(R. Davletov)

2,01

(157-o‘rin)

2,07

2,29

4,8

12.1

Saylov jarayoni va plyuralizm

Markaziy saylov komissiyasi
(M. Abdusalomov),

Oliy Majlis Qonunchilik palatasi Demokratik institutlar, nodavlat tashkilotlar va fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlari qo‘mitasi

(Sh. Bafayev)

0,08

0,09

0,5

4

12.2

Hukumat faoliyati

Oliy Majlis Qonunchilik palatasi Innovatsion rivojlanish, axborot siyosati va axborot texnologiyalari masalalari qo‘mitasi

(I. Abdullayev),

Oliy Majlis Senati Sud-huquq masalalari va korrupsiyaga qarshi kurashish qo‘mitasi

(B. Matmuratov)

Adliya vazirligi

(R. Davletov)

1,86

1,95

2,2

5

12.3

Siyosiy ishtirok

Oliy Majlis Qonunchilik palatasi Demokratik institutlar, nodavlat tashkilotlar va fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlari qo‘mitasi

(Sh. Bafayev),

Oliy Majlis Senati Xotin-qizlar va gender tenglik masalalari qo‘mitasi

(F. Eshmatova),

Markaziy saylov komissiyasi
(M. Abdusalomov),

Adliya vazirligi
(R. Davletov)

2,22

2,27

2,35

5

12.4

Demokratik siyosiy madaniyat

Oliy Majlis Qonunchilik palatasi Demokratik institutlar, nodavlat tashkilotlar va fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlari qo‘mitasi

(Sh. Bafayev),

Adliya vazirligi
(R. Davletov)

5,0

5,1

5,3

6,0

12.5

Fuqarolar erkinligi

Oliy Majlis Qonunchilik palatasi Korrupsiyaga qarshi kurashish va sud-huquq masalalari qo‘mitasi
(J. Shirinov),

Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi
(D. Saidjonov),

Oliy sud

(K. Kamilov)

0,88

0,95

1,1

4,0

13.

Matbuot erkinligi indeksi

(World Press Freedom Index)

Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi
(D. Saidjonov)

53,07

(156-o‘rin)

47

38

20

T/r

Tadbir nomi

Ijro mexanizmi

Ijro sanasi

Mas’ul ijrochilar

I. O‘zbekistonning o‘rnini Global raqobatbardoshlik indeksida aks ettirish bo‘yicha chora-tadbirlar

1.

Global raqobatbardoshlik indeksini (keyingi o‘rinlarda ― GRI) e’lon qiluvchi Jahon iqtisodiy forumi (keyingi o‘rinlarda ― Forum) bilan respublikaning o‘rnini GRIda aks ettirish bo‘yicha kelishuvga erishish

1. Forum delegatsiyasi bilan respublikaning o‘rnini GRIda aks ettirish bo‘yicha muzokaralar o‘tkazish.

2020-2021-yillar
davomida

Moliya vazirligi,
Tashqi ishlar vazirligi,

Savdo sanoat palatasi,

vazirlik va idoralar

2. Forum tomonidan taklif etiladigan hamkorlik shartlari va uning doirasida amalga oshirilishi zarur bo‘lgan tadbirlar to‘g‘risida O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi hamda Vazirlar Mahkamasiga axborot kiritish.

2020-2021-yillar
davomida

3. Forum vakillari tomonidan so‘ralgan respublikada amalga oshirilayotgan islohotlar hamda iqtisodiy, moliyaviy va ijtimoiy sohalarga oid zarur ma’lumotlarni o‘z vaqtida taqdim etish.

zarur bo‘lganda

2.

GRIning kichik indikatorlari tarkibiga kiruvchi, lekin statistik ma’lumotlarning cheklanganligi va milliy metodologiyalarning xalqaro standartlarga javob bermasligi sababli O‘zbekistonning o‘rni belgilanmagan reyting, indeks va alohida tarkibiy indikatorlarda respublika ko‘rsatkichlarini aks ettirish.

1. GRIning kichik indikatorlari tarkibiga kiruvchi reyting, indeks va statist�k ma’lumotlarni yurituvchi quyidagi xalqaro tashkilotlar bilan O‘zbekistonning ko‘rsatkichlarini aks ettirish bo‘yicha aloqalar o‘rnatish:

2020-2021-yillar
davomida

Moliya vazirligi,
Davlat statistika qo‘mitasi,

vazirlik va idoralar

Birlashgan millatlar tashkilotining (keyingi o‘rinlarda ― BMT) giyohvand moddalar va jinoyatchilikka qarshi kurashish boshqarmasi (United Nations Office on Drugs and Crime);

Bosh prokuratura

Xalqaro havo transporti assotsiatsiyasi (International Air Transport Association);

Transport vazirligi

Sog‘liqni saqlash metrikasi va baholash instituti
(InstituteforHealthMetricsandEvaluation);

Sog‘liqni saqlash vazirligi

Xalqaro telekommunikatsiyalar ittifoqi (InternationalTelecommunicationsUnion);

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi

Xalqaro savdo markazi (International Trade Centre);

Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi

Jahon banki (World Bank);

Davlat statistika qo‘mitasi

Xalqaro Mehnat Tashkiloti (International Labour Organization);

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi

Jahon Birjalar Federatsiyasi (WorldFederationofExchanges);

Respublika fond birjasi,

Iqtisodiy hamkorlik va taraqqiyot tashkiloti
(Organisation for Economic Cooperation and Development);

Moliya vazirli

Legatum instituti (Legatum Institute);

Mahalla va oila masalalari vazirligi

Xalqaro kasaba uyushmalari konfederatsiyasi (International Trade Union Confederation).

O‘zbekiston kasaba uyushmalari Federatsiyasi

2. GRIning kichik indikatorlari tarkibiga kiruvchi quyidagi reyting, indeks va indikatorlarda O‘zbekistonning ko‘rsatkichlarini aks ettirish chora-tadbirlarini ko‘rish (jumladan, ularning metodologiyalarini o‘rganish va mazkur metodologiyalar asosida statistik ma’lumotlarni “Ochiq ma’lumotlar” portalida muntazam ravishda e’lon qilib borish):

2020-2021-yillar
davomida

Davlat statistika qo‘mitasi

Moliya vazirligi

Qotillik darajasi (Homicide rate);

Bosh prokuratura

Aeroportlar xalqaro integratsiyasi (Airport connectivity);

Transport vazirligi

Xavfli ichimlik suvidan himoyalanish (Exposure to unsafe drinking water);

Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi

Sog‘lom hayot davomiyligi (Healthy life expectancy);

Sog‘liqni saqlash vazirligi

Keng polosali mobil ulanish (Mobile-broadband subscriptions);

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi

Savdo tariflari (Trade tariffs);

Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi

Xodimlarni ishdan bo‘shatish xarajatlari (Redundancy costs);

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi

Xususiy sektorga mahalliy kreditlar (Domestic credit to private sector);

Markaziy bank

Ayollarning mehnat kuchidagi ishtiroki (Female participation in labour force);

Mahalla va oila masalalari vazirligi

Bozor kapitallashuvi (Market capitalization);

Kapital bozorni rivojlantirish agentligi

Kredit gep (Credit gap);

Markaziy bank

Xalqaro hamkorlikdagi ixtirolar (International co-inventions);

Innovatsion rivojlanish vazirligi

Patent arizalari (Patent applications);

Innovatsion rivojlanish vazirligi

Farovonlikindeksi (Legatum Prosperity Index);

Mahalla va oila masalalari vazirligi

Savdo tariflarining murakkabligi (Complexity of tariffs);

Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi

Global huquqlar indeksi (Global Rights Index).

O‘zbekiston kasaba uyushmalari Federatsiyasi

3. GRIning kichik indikatorlari tarkibiga kiruvchi, ammo O‘zbekistonda shu kunga qadar yuritilmagan statistik ma’lumotlarni yuritish amaliyotini yo‘lga qo‘yish.

2020-2021-yillar
davomida

Moliya vazirligi,

Davlat statistika qo‘mitasi,

vazirlik va idoralar

3.

Mamlakatda har bir sohada amalga oshirilgan va oshirilayotgan islohotlar bo‘yicha jamoatchilik hamda jahon hamjamiyatini muntazam xabardor qilish.

1. Jamoatchilik va xalqaro tashkilotlarini xabardor qilish maqsadida har bir vazirlik va idora tomonidan o‘zi faoliyat yuritayotgan sohaga tegishli statistik ma’lumotlarni o‘z veb-saytlarida o‘z vaqtida va sifatli ravishda chop etilishini hamda Davlat statistika qo‘mitasiga o‘z vaqtida va sifatli ravishda taqdim etilishini ta’minlash;

doimiy ravishda

Mutasaddi vazirlik va idoralar,

Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentiligi

Ushbu statistik ma’lumotlarning “Ochiq ma’lumotlar” portalida uzluksiz e’lon qilinishini ta’minlash;

Davlat statistika qo‘mitasi

2. E’lon qilinayotgan ma’lumotlarning dolzarbligi, sifati va davlat organlarining matbuot xizmatlari va ommaviy axborot vositalari o‘rtasidagi hamkorlikning samaradorligi yuzasidan monitoring olib borish va mazkur monitoring natijalari bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasiga axborot kiritish

har chorakda

Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentiligi

II. Institutsional rivojlanish

4.

Davlat hokimiyati vakolatlariga ega bo‘lgan hamda to‘laqonli raqobat muhitini shakllantirish va rivojlantirishga to‘sqinlik qilayotgan xo‘jalik boshqaruv organlari faoliyatini isloh qilish.

1. Xo‘jalik birlashmalari tomonidan iqtisodiyot tarmoqlari va sohalarini boshqarish tizimini bosqichma-bosqich takomillashtirish.







2020-2021-yillar davomida

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi,
Monopoliyaga qarshi kurashish qo‘mitasi,
Davlat aktivlarini boshqarish agentligi,
Moliya vazirligi,
Adliya vazirligi,
vazirlik va idoralar

2. Xo‘jalik birlashmalarining alohida davlat boshqaruv vakolatlari va funksiyalarini bekor qilish hamda tegishli davlat boshqaruvi organlariga o‘tkazish.

2020-yil
IV chorak

5.

Mamlakat iqtisodiy rivojlanishining bugungi bosqichida moliyaviy hisobotning xalqaro standartlarini (keyingi o‘rinlarda ― MHXS) keng miqyosda qabul qilish asosida xorijiy investorlar uchun qulay axborot muhitini yaratish va buning natijasida, iqtisodiy tarmoqlarning investitsion va eksport salohiyatini oshishiga hamda xalqaro moliya bozorlarida mahalliy biznesni faollashishiga erishish.

1. Xo‘jalik yurituvchi subyektlarga 2020-yil yakunlari bo‘yicha MHXSga muvofiq ixtiyoriy asosda moliyaviy hisobotlarni tayyorlashga ruxsat berish (Bunda, MHXS asosida moliyaviy hisobotlarini tayyorlaydigan xo‘jalik yurituvchi subyektlari buxgalteriya hisobining milliy standartlari asosida tayyorlashdan ozod qilinadi).

2021-yil

1-yanvar

Moliya vazirligi

2. Ijtimoiy ahamiyatga ega tashkilotlar:

2022-yil

1-yanvar

a) 2021-yil yakunlari bo‘yicha MHXS asosida moliyaviy hisobotini tayyorlashi;

b) 2022-yil 1-yanvardan:

doimiy ravishda

buxgalteriya hisobi xizmati rahbari lavozimiga MHXS bo‘yicha sertifikatiga ega bo‘lgan shaxsni tayinlash;

buxgalteriya xizmati xodimlarining MHXSning dolzarb masalalari va o‘zgarishlariga doir yillik malaka oshirishini ta’minlash;

2022-yil

1-aprel

xalqaro moliya institutlari va xorijiy tashkilotlar ko‘magida MHXS bo‘yicha malaka oshirish va tayyorlash, o‘qitish va malaka oshirish kursidan o‘tgan MHXS bo‘yicha buxgalter sertifikatini berishni nazarda tutuvchi dastur ishlab chiqish;

ilg‘or xalqaro tajribaga muvofiq yuqori malakali MHXS bilimlarini olish uchun respublikadagi oliy ta’lim tizimiga zamonaviy MHXS bo‘yicha ilg‘or xorijiy tajriba asosida treninglarni tashkil qilish, zamonaviy o‘quv, o‘quv uslubiy va ilmiy adabiyotlar kutubxona fondini shakllantirish;

MHXS bo‘yicha yillik malaka oshirish asosida oliy ma’lumotli pedagog kadrlar tizimining kasbiy mahoratini oshirish va MHXS doirasida xorijiy davlatlarning yetakchi ta’lim muassasalari bilan yaqin hamkorlik qilish;

buxgalteriya hisobi milliy standartlarini MHXSga asosan muvofiqlashtirish

III. Axborot-kommunikatsiya texnologiyalari infratuzilmasini rivojlantirish

6.

Mobil uyali, keng polosali mobil aloqa va keng polosali simli internet abonentlar sonini ko‘paytirish va aloqa xizmatlari sifatini yaxshilashda zarur telekommunikatsiya infratuzilmasini yaratish va modernizatsiya qilish.

1. Respublikaning barcha hududlari va aholi punktlarini hamda avtomobil va temir yo‘llari bo‘yidagi hududlarni mobil aloqa tarmoqlari bilan har yili 2000 dan ortiq tayanch mobil aloqa stansiyalarini qurish va mavjudlarini modernizatsiya qilish orqali bosqichma-bosqich qamrab olish.

2020 ― 2025-yillarda

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi,
vazirlik va idoralar,
telekommunikatsiya operatorlari

2. Mahalliy hukumat boshqaruvi, vazirlik va idoralar tomonidan telekommunikatsiya operatorlariga yer-joy ajratishni yanada jadallashtirish, ijara haqini kamaytirish, telekommunikatsiya qurilmalarini joylashtirish uchun ruxsatnoma va texnik shart olish hamda elektr tarmoqlariga ulanishda amaliy yordam ko‘rsatish.

doimiy ravishda

3. Keng polosali mobil aloqa �armoq qoplami ulushini 80 foizgacha oshirish.

2020 ― 2022-yillarda

4. “Oxirgi milya” qismida keng polosali aloqa kirish tarmog‘ini 620 000 portga oshirish.

2020-yil

31-dekabr

5. 2000km optik tolali aloqa liniyalarini qurish.

2020-yil

31-dekabr

7.

Aholining Internet tarmog‘i bilan ta’minlanish darajasini yanada oshirish choralarini ko‘rish.

1. Operator va provaydyerlarga ijaraga berilgan Internet kanalning narxini 20 foizga tushirish.

2020-yil

IV chorak

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi,

“O‘zbektelekom” AK,

telekommunikatsiya operatorlari

2. Wi-Fi simsiz tarmog‘ini qurish uchun radiochastota resurslaridan foydalanishda to‘lovlarni bekor qilish yo‘li orqali qo‘llab quvvatlash.

2020-yil

IV chorak

IV.Ta’lim tizimini takomillashtirish

8.

Oliy o‘quv yurtlarida ta’lim sifatini tubdan yaxshilash.

1. Professor-o‘qituvchilarni ortiqcha byurokratik elementlardan (turli shakldagi hisobotlarni yagona shaklga keltirish va akademik guruhlarda kuratorlikni bekor qilib, o‘rniga bir necha guruhlar uchun tyutorlarga biriktirish) ozod qilish yoki ularni mumkin qadar kamaytirish hamda o‘quv yuklamalarini optimallashtirish.

2020-yil

1-sentabr

Oliy va o‘rta-maxsus ta’lim vazirligi,

Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi,

vazirlik va idoralar

2. O‘quv jarayonini yanada takomillashtirish maqsadida UNISYS k�bi kompyuter dasturlaridan foydalanishni jadallashtirish.

2020-yil davomida

Oliy va o‘rta-maxsus ta’lim vazirligi,

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi,

Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi,

Moliya vazirligi

vazirlik va idoralar

3. Oliy ta’lim o‘quv yurtlarida kutubxona fondini har bir sohaga oid xorijiy oliy o‘quv yurtlari va ilmiy-tadqiqot institutlari tomonidan tan olingan va qo‘llaniladigan taniqli olimlar va tadqiqotchilarning kitoblari, qo‘llanmalari va ilmiy ishlari bilan muntazam to‘ldirib borish.

doimiy ravishda

Oliy va o‘rta-maxsus ta’lim vazirligi,

Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi

4. Xorijiy oliy o‘quv yurtlari va ilmiy-tadqiqot institutlari tomonidan tan olingan, o‘quv yuklamalari va dasturlarini tuzishda qo‘llaniladigan va ilmiy ishlarda asos sifatida foydalaniladigan taniqli olimlar va tadqiqotchilarning kitoblari, qo‘llanmalari va ilmiy ishlarini o‘zbek tiliga sifatli (sodda) tarjima qilib borish amaliyotini joriy qilish. Zamonaviy o‘quv yuklamalari va dasturlarini ishlab chiqishda ulardan keng miqyosda foydalanish.

doimiy ravishda

5. O‘z sohasida muvaffaqiyatga erishgan mahalliy va/yoki xorijiy professorlar, olimlar, tadqiqotchilar, tadbirkorlar va davlat arboblari ishtirokida mamlakatimizdagi oliy o‘quv yurtlarida ma’ruzalar (Guest lectures) tashkil qilish.

doimiy ravishda

Oliy va o‘rta-maxsus ta’lim vazirligi,

Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi

6. Xorijiy oliy o‘quv yurtlari bilan hamkorlikda “Talabalar almashish” dasturlarini (Student Exchange Program) amalga oshirish.

doimiy ravishda

Oliy va o‘rta-maxsus ta’lim vazirligi,

Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi

7. O‘zaro manfaatli sherikchilik asosida ta’lim jarayoniga xususiy investitsiyalarni jalb qilish.

doimiy ravishda

Oliy va o‘rta-maxsus ta’lim vazirligi,
Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi

8. Bitiruvchi talabalar to‘g‘risida markazlashtirilgan to‘liq ma’lumotlar bazasini yaratish.

2020-yil

1-sentabr

9.

Oliy o‘quv yurtlarida korrupsiyani oldini olish choralarini ko‘rish.

1. Talabalarni baholashda o‘qituvchilarning rolini va aralashuvini kamaytirish maqsadida oliy o‘quv yurtlarida har bir talabaga “Identifikatsiya raqami”ni (Identification Number) joriy etish hamda imtihon, yozma, kurs va ilmiy ishlarda ulardan foydalanish. Bunda, imtihon, yozma, kurs va ilmiy ishlarni topshirgan talabalarning shaxsiy ma’lumotlari (familiya, ism va sharifini) maxfiyligini ta’minlash.

2020-2021

o‘quv yilidan boshlab

Oliy va o‘rta-maxsus ta’lim vazirligi,

Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi

2. Talabalarning yakuniy baholariga o‘qituvchi, dekan, oliy o‘quv yurti xodimlari va boshqa shaxslarning aralashuvi va ta’sirini oldini olish maqsadida imtihon, yozma, kurs va ilmiy ishlar natijalarini onlayn tarzda e’lon qilib borish. Bunda, talabalar bir-birlarining baholarini ko‘rish imkoniyatiga ega bo‘lib, baholar o‘zgarishi ustidan talabalar nazorati o‘rnatilishi nazarda tutiladi.

2020-2021 o‘quv yilidan boshlab

Oliy va o‘rta-maxsus ta’lim vazirligi,

Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi

3. Talabalarning har bir fan yakuni bo‘yicha baholarining obyektivligini ta’minlash uchun ularni o‘qituvchilar tomonidan qo‘yilgan baho asosida emas, balki talaba tomonidan topshirilgan imtihon, yozma va kurs ishlarining baholari asosida shakllantirish. Bunda, o‘qituvchilarning faqatgina imtihon, yozma va kurs ishlarini talabalarning shaxsini bilmagan holda baholashi, talabalarning esa imtihon, yozma va kurs ishlarini tekshiradigan o‘qituvchilarning shaxsini bilmasligini ta’minlash hamda joriy nazorat, oraliq nazorat va reyting daftarchalari kabi tushunchalarni bekor qilish nazarda tutiladi.

2020-2021 o‘quv yilidan boshlab

Oliy va o‘rta-maxsus ta’lim vazirligi,

Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi

4. Har bir talaba tomonidan topshirilgan imtihon, yozma, kurs va ilmiy ishni bir o‘qituvchi (First marker) tomonidan tekshirilgandan so‘ng ikkinchi o‘qituvchi (Second marker) tomonidan ham tekshirilib, uning bahosini ikki o‘qituvchi tomonidan qo‘yilgan baholarning o‘rta qiymati asosida shakllantirish.

2020-2021 o‘quv yilidan boshlab

Oliy va o‘rta-maxsus ta’lim vazirligi,

Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi

5. Oliy o‘quv yurtlarida kurs, diplom va ilmiy ishlarini yozish jarayonida ko‘chirmachilik, plagiat (Plagiarism) va o‘g‘riliklarni (asosan Internet tarmog‘i orqali) oldini olish maqsadida AQShning “Turnitin” ko‘chirmachilik (plagiat)ni aniqlash tizimini o‘rganish va joriy qilish.

2020-2021 o‘quv yilidan

boshlab

Oliy va o‘rta-maxsus ta’lim vazirligi,

Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi,

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi

6. Oliy o‘quv yurtlarida talabalar tomonidan topshirilgan kurs, diplom va ilmiy ishlarga qo‘yiladigan talablarni va baholash mezonlarini jahon standartlariga mos ravishda qayta ko‘rib chiqish.

2020-yil

1-sentabr

7. Yuqoridagilarni amalga oshirishda Toshkent Xalqaro vestminster universiteti, Toshkentdagi Singapur menejmentni rivojlantirish instituti va boshqa xalqaro oliy o‘quv yurtlari tajribasini o‘rganish.

2020-yil

1-sentabr

Oliy va o‘rta-maxsus ta’lim vazirligi,

Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi

V. Xususiy tadbirkorlikni rivojlantirish

10.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Farmon va qarorlari bilan tashkil etilgan erkin iqtisodiy hamda kichik sanoat zonalari salohiyatini yanada oshirish imkoniyatlarini zamonaviy bozor iqtisodiyoti tamoyillariga asoslangan yangi mexanizmini ishlab chiqish.

1. Respublikadagi barcha erkin iqtisodiy hamda kichik sanoat zonalarida faoliyat olib borayotgan davlat xo‘jaligi hamda xususiy subyektlari faoliyatini tanqidiy tahlil qilish.

2020-yil

III chorak

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi

2. Erkin iqtisodiy hamda kichik sanoat zonalarida faoliyat olib borayotgan xorijiy va mahalliy tashkilotlar faoliyati hamda eksport salohiyatida duch kelayotgan muammo va to‘siqlarni aniqlash yuzasidan so‘rovnomalar o‘tkazish.

2020-yil

avgust

Savdo-sanoat palatasi

3. So‘rovnoma natijalariga asoslangan holda, mahalliy biznes sharoitlarida ular tomonidan duch kelayotgan muammolarni joylarda bartaraf etish takliflarini ishlab chiqish.


2020-yil
sentyabr

Tadbirkorlikni rivojlantirish agentligi,
Savdo-sanoat palatasi,
Eksportni rag‘batlantirish agentligi,
Mahalliy hokimiyatlar

4. Erkin iqtisodiy hamda kichik sanoat zonalarida faoliyat yuritayotgan xorijiy va mahalliy tashkilotlar tomonidan duch kelayotgan muammolarni tahlil qilish va bartaraf etish yuzasidan OAV hamda blogyerlarni jalb qilgan holda har oyda davra suhbatlarini o‘tkazish.

2020-yil
II yarim-yillik

Mahalliy hokimiyatlar,
Tadbirkorlikni rivojlantirish agentligi,
Savdo-sanoat palatasi,
Eksportni rag‘batlantirish agentligi

11.

Xususiy tadbirkorlik subyektlariga berilayotgan kreditlar hajmini oshirish bo‘yicha tegishli chora-tadbirlarni amalga oshirish.

1. Kredit miqdoridan ancha yuqori garov qiymatlarini ilg‘or xorijiy tajribaga asoslangan holda qayta ko‘rib chiqib, garov talabi va miqdorini pasaytirish yo‘llarini aniqlash va joriy qilish.

2020-yil
III chorak

Markaziy bank,
tijorat banklari

2. Tijorat banklari tomonidan tavakkalchiliklar darajasini baholashda (Risk Management) jahon standartlariga mos tartibni joriy qilish.

2020-yil

III chorak

3. Xususiy tadbirkorlik subyektlari uchun tijorat kreditini olish bilan bog‘liq zarur ma’lumotlarni o‘ziga jamlagan interaktiv yagona mobil ilovani bosqichma-bosqich yaratish.

2020-yil
sentyabr

Tadbirkorlikni rivojlantirish agentligi,
Markaziy bank

4. Xususiy tadbirkorlik subyektlari uchun moliyalashtirish manbalarini diversifikatsiya qilish va moliya bozorida sog‘lom raqobatni shakllantirish maqsadida xorijiy Xususiy kapital jamg‘armalari (Private Equity Fund)ni respublikaga jalb qilish.

2020-2021-yillarda

Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi,
Kapital bozorini rivojlantirish agentligi

5. Banklar tomonidan axborot broshyuralari va OAV orqali moliyaviy savodxonlikni oshirishga qaratilgan tadbirlarni muntazam ravishda yoritib borish.

2020-yil
davomida

�ijorat banklari

12.

Innovatsion g‘oya va yuqori texnologiyalarga ega kompaniyalar sonining oshishini rag‘batlantiruvchi ekotizimni shakllantirish.

1. Istiqbolli startap kompaniyalarni (Startup company) rag‘batlantirish va qo‘llab-quvvatlash hamda nou-xau (Know how) va intellektual ilmiy faoliyat natijalarini tijoratlashtirish mexanizmlarini ishlab chiqish.

2020-yil

III chorak

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

vazirlik va idoralar,

Tadbirkorlikni rivojlantirish agentligi

2. Ilmiy-texnik va innovatsion ishlanmalarni ishlab chiqishda “buyurtmachi-tadqiqotchi-investor” tizimini takomillashtirish.

2020-yil

III chorak

3. Innovatsion kompaniyalarni tashkil qilishning jozibadorligini oshirish maqsadida:

ushbu kompaniyalarni tashkil qilishda zarur qulay shart-sharoit va imtiyozlar taqdim qilish;

ularning jahon bozoriga chiqishlari uchun zarur sharoit yaratish.

2020-yil

III chorak

VI. Xalqaro savdoda xususiy tadbirkorlikning raqobatbardoshligini oshirish va ichki bozordagi raqobat muhitini rivojlantirish

13.

Reeksport bilan shug‘ullanuvchi xususiy korxonalar raqobatbardoshligini oshirish uchun ularga xomashyo va yarim tayyor mahsulotlarini erkin tanlash imkoniyatini yaratish.

1. Xususiy sektorda reeksportni rivojlantirishni qo‘llab-quvvatlash bo‘yicha tegishli takliflar ishlab chiqish.



2020-yil oktyabr

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi,

Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi

2. Xususiy tadbirkorlar tomonidan import qilinadigan xomashyo va yarimtayyor mahsulotlarga qo‘yilgan bojxona bojlarini qayta ishlangan mahsulot reeksport qilingan taqdirda qaytarish tizimini yaratish.

2020-yil dekabr

Eksportni rag‘batlantirish agentligi

Moliya vazirligi,

Davlat bojxona qo‘mitasi

14.

Tashqi savdo faoliyati bilan shug‘ullanuvchi yakka tartibdagi tadbirkorlar (savdogarlar) daromadlarini legallashtirish orqali xufyona iqtisodiyot ko‘lamini qisqartirish.

1. Tashqi savdo faoliyati bilan shug‘ullanuvchi yakka tartibdagi tadbirkorlar (savdogarlar) faoliyatining xufyona iqtisodiyotda qolayotganligiga sabab bo‘layotgan asosiy omillarni aniqlash va tahlil qilish.


2020-yil

avgust

Tadbirkorlikni rivojlantirish agentligi,

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi,

Davlat bojxona qo‘mitasi

2. O‘rganishlar natijasida aniqlangan salbiy omillarni bartaraf etish bo‘yicha tegishli takliflar ishlab chiqish va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2020-yil

sentyabr

Tadbirkorlikni rivojlantirish agentligi

3. Daromadlarini deklaratsiyalagan tashqi savdo faoliyati bilan shug‘ullanuvchi yakka tartibdagi tadbirkorlarga (savdogarlar) milliy va xorijiy valyutada tijorat kreditlarini berishning yengillashtirilgan mexanizmini ishlab chiqish va amalda qo‘llash.

2021-yil

fevral

Markaziy bank,

Tadbirkorlikni rivojlantirish agentligi

15.

Soliqlar va subsidiyalarning raqobatga ta’sirini chuqur tahlil qilish va mahalliy bozorning barcha ishtirokchilari uchun teng huquqli va sog‘lom raqobat muhitini yaratish.

1. Alohida tarmoqlarda davlat tomonidan taqdim etilayotgan imtiyoz va preferensiyalarning raqobatga salbiy ta’sirini chuqur o‘rganish.

2020-yil

avgust

Monopoliyaga qarshi kurashish qo‘mitasi,

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi,

Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi,

Davlat bojxona qo‘mitasi,

Davlat soliq qo‘mitasi

2. Imtiyoz va preferensiyalarni optimallashtirish mexanizmlarini ishlab chiqish, jumladan tovar va moliya bozorlarida faoliyat yuritayotgan alohida xo‘jalik yurituvchi subyektlarga imtiyozlar va preferensiyalar berish bo‘yicha normativ-huquqiy hujjatlar normalarini bekor qilish.

2020-yil

dekabr

16.

Tashqi savdo hajmining o‘sishiga to‘sqinlik qilayotgan to‘siqlarni aniqlash va bartaraf etish. Bojxona boji stavkalarini optimallashtirish.

1. Respublikada aniqlangan notarif to‘siqlarni bosqichma-bosqich inventarizatsiya qilish va ularni bartaraf qilish bo‘yicha tegishli takliflar ishlab chiqib, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi va Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2020-yil

dekabr

Investitsiya va tashqi savdo vazirligi,
Davlat bojxona qo‘mitasi

2. Respublikaning Jahon savdo tashkilotiga a’zo bo‘lishi jarayonida bojxona boji stavkalarini ya�ada optimallashtirish.

2020 ― 2022-yillarda

VI. Davlat ulushi mavjud korxonalar dominant hisoblanadigan bozorlarda raqobat muhitini shakllantirish

17.

Davlat ulushi mavjud korxonalarda zamonaviy korporativ boshqaruv tamoyillarini joriy etish.

Davlat ulushi mavjud korxonalarda eskirgan boshqaruv mexanizmi o‘rniga zamonaviy bozor iqtisodiyoti va raqobatbardoshlik tamoyillariga asoslangan korporativ boshqaruvga bosqichma-bosqich o‘tish jarayonida xorijiy ekspert va mutaxassislarni “Headhunter” tizimi va ochiq konkurslar orqali jalb qilish va ularga kerakli sharoitlar yaratib berish.

2021-yil
II chorak

Davlat aktivlarini boshqarish agentligi,
Moliya vazirligi,
Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi

18.

Energiya bozorida erkin bozor mexanizmlarini joriy qilish va undan foydalanish samaradorligini oshirish.

1. Bozor tamoyillari asosida energiya resurslari yirik iste’molchisi bo‘lgan davlat ulushi mavjud korxonalar hamda xususiy tadbirkorlar energiya samaradorligini oshirishga rag‘batlantiruvchi yangi iqtisodiy mexanizmlarni ishlab chiqish va joriy etish.

2020-yil

avgust

Energetika vazirligi,

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi,

Moliya vazirligi

2. Ishlab chiqarish va sanoatda energiya samaradorligini oshirish bo‘yicha eng yaxshi xorijiy tajribalarni o‘rganish va ularni tatbiq etish.

2020-yil

avgust

Energetika vazirligi,

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi

3. Elektr energetika sohasida:

elektr ulgurji bozorida raqobat muhitini bosqichma-bosqich shakllantirish dasturini ishlab chiqish;

elektr energiyasini ishlab chiqarish va sotish funksiyalarini xususiy sektorga o‘tkazish bo‘yicha “yo‘l xaritasi”ni ishlab chiqish.

2020-yil

1-sentabr

Energetika vazirligi,

Monopoliyaga qarshi kurashish qo‘mitasi,

vazirlik va idoralar

4. Xususiy sektorni gaz ta’minoti bozoriga erkin raqobat asosida kirishini ta’minlash dasturini ishlab chiqish.

2020-yil

1-sentabr

Energetika vazirligi, Monopoliyaga qarshi kurashish qo‘mitasi,
vazirlik va idoralar

VII. Innovatsiyani rivojlantirish

19.

Iqtisodiyotning ishlab chiqarish va xizmat ko‘rcatish sohalarida klastyerlar tizimini rivojlantirish.

1. Jahon tajribasi asosida klaster siyosatini rivojlantirish bo‘yicha yagona konsepsiyani ishlab chiqish.

2020-yil

1-avgust

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi,
vazirlik va idoralar

2. “Klastyerlar to‘g‘risida”gi Qonun loyihasini ishlab chiqish va O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasiga kiritish.

2020-yil

1-dekabr

3. Iqtisodiyotning real sektorida klastyerlar tizimini yaratish va istiqbolli sohalarni aniqlash.

2020-yil

1-oktabr

4. Neft-gaz, kimyo, biotexnika, farmatsevtika, informatika, mashinasozlik, transport-logistika, oziq-ovqat, baliqchilik, parrandachilik, asalarichilik, ipakchilik va boshqa sohalarda klastyerlar tashkil etish amaliyotini keng yo‘lga qo‘yish.

2020-2021-yillarda

a) 1-ilovaning 118-pozitsiyasi “Bajarish muddati” ustunidagi “2019-yil 1-fevral” so‘zlari “2022-yil 31-dekabr” so‘zlari bilan almashtirilsin;
b) 3-ilova matni quyidagi tahrirda bayon etilsin:

T/r

Toifalar nomlanishi

Tarkibiy indikatorlar nomlanishi

Mas’ul davlat organlari

1.

Iqtisodiy erkinlik indeksi

(Index of Economic Freedom)

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi

(I. Norqulov)

1.1

Huquq ustuvorligi

Mulkchilik huquqi

Adliya vazirligi

(R. Davletov),

Intellektual mulk agentligi

(T. Abdusattorov)

Sud faoliyati samaradorligi

Oliy sud

(K. Kamilov)

Davlatning yaxlitligi

Adliya vazirligi

(R. Davletov),

Oliy sud

(K. Kamilov),

Bosh prokuratura

(N. Yo‘ldoshev)

1.2

Davlat aralashuvi darajasi

Soliq yuki

Moliya vazirligi
(T. Ishmetov)

Davlat xarajatlari

Moliya vazirligi
(T. Ishmetov)

Fiskal salomatlik

Moliya vazirligi
(T. Ishmetov),
Markaziy bank
(M. Nurmuratov)

1.3

Tartibga solish samaradorligi

Biznes erkinligi

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi

(I. Norqulov)

Mehnat bozori erkinligi

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi
(N. Xusanov)

Monetar erkinlik

Markaziy bank
(M. Nurmuratov),

Moliya vazirligi
(T. Ishmetov)

1.4

Bozorlarning ochiqligi

Savdo erkinligi

Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi

(B. Abidov),
DBQ
(M. Azimov)

Investitsiyalar erkinligi

Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi

(N. Xolmurodov),
Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi

(I. Norqulov)

Moliyaviy erkinlik

Markaziy bank

(M. Nurmuratov),
Moliya vazirligi

(T. Ishmetov),

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi

(I. Norqulov),
Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi

(N. Xolmurodov)

2.

Global raqobatbardoshlik indeksi 4.0
(Global Competitiveness Index 4.0)

Moliya vazirligi

(T. Ishmetov)

2.1

Institutlar sifati

Uyushgan jinoyatchilikning tadbirkorlikka bo‘lgan zarari

Biznes-ombudsman

(D. Kasimov)

Qotillik darajasi

Bosh prokuratura

(N. Yo‘ldoshev)

Terrorizm darajasi

Ichki ishlar vazirligi
(P. Bobojonov)

Xuquq-tartibot organlariga bo‘lgan ishonch

Ichki ishlar vazirligi
(P. Bobojonov),

Bosh prokuratura

(N. Yo‘ldoshev)

Ijtimoiy kapital

Mahalla va oila masalalari vazirligi
(R. Mamatov)

Budjet shaffofligi

Moliya vazirligi
(T. Ishmetov)

Sudlar mustaqilligi

Oliy sud
(K. Kamilov),

Adliya vazirligi
(R. Davletov)

Murakkab qonun-qoidalarda qonunchilik bazasining samaradorligi

Adliya vazirligi
(R. Davletov)

Matbuot erkinligi

Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi
(D. Saidjonov)

Hukumat qarorlarining yuki

Adliya vazirligi
(R. Davletov)

Nizolarni hal qilishda qonunchilik bazasining samaradorligi

Elektron ishtirok

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi
(Sh. Sadikov)

Korrupsiya darajasi

Bosh prokuratura

(N. Yo‘ldoshev)

Mulkchilik huquqi

Adliya vazirligi
(R. Davletov)

Intellektual mulkni muhofaza qilish

Intellektual mulk agentligi
(T. Abdusattorov),

Adliya vazirligi
(R. Davletov)

Yer resurslarni boshqarish sifati

“Davyergeodezkadastr” davlat qo‘m�tasi
(A. Abdullayev)

Audit va buxgalteriya standartlariga rioya qilinishi

Moliya vazirligi

(T. Ishmetov)

Manfaatlar to‘qnashuvini tartibigi solish

Kapital bozorni rivojlantirish agentligi
(A. Nazirov)

Aksiyadorlar boshqaruvi

Hukumatning barqaror siyosatni ta’minlashi

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi

(I. Norqulov)

Hukumatning o‘zgarishlarga bo‘lgan munosabati

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi

(I. Norqulov)

Huquqiy tizimning raqamli biznes modellarga moslashishi

Adliya vazirligi
(R. Davletov)

Hukumatning uzoq muddatli strategiyasi

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi

(I. Norqulov)

Energiya samaradorligini tartibga solish

Energetika vazirligi

(A. Sultanov)

Qayta tiklanadigan energiyani tartibga solish

Atrof-muhitni muhofaza qilish bo‘yicha amaldagi shartnomalar

Tashqi ishlar vazirligi
(A. Kamilov),

Eko�ogiya va atrof muhitni muhofaza qilish davlat qo‘mitasi

(Sh. Abdurazakov)

2.2

Infratuzilma

Avtomobil yo‘li tarmog‘ining sifati

Transport vazirligi
(E. Ganiyev)

Avtomobil yo‘li infratuzilmasining sifati

Temir yo‘lning zichligi

Temir yo‘l xizmatlarining samaradorligi

Aeroportlar xalqaro integratsiyasi

Havo transport xizmatlarining samaradorligi

Suv transporti xalqaro integr�tsiyasi

Elektr energiyasi ta’minoti

Energetika vazirligi
(A. Sultanov)

Elektr energiyasi sifati

Iste’molga yaroqsiz ichimlik suvidan himoya qilinganlik darajasi

Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi
(M. Saliyev)

Suv ta’minotining ishonchliligi

2.3

AKTdan foydalanish

Uyali mobil aloqa abonentlari

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi
(Sh. Sadikov)

Keng tarmoqli mobil aloqa abonentlari

Keng tarmoqli Internet abonentlari

Optik tolali Internet abonentlari

Internet foydalanuvchilar

2.4

Makroiqtisodiy barqarorlik

Inflatsiya

Markaziy bank
(M. Nurmuratov)

Qarz dinamikasi

Moliya vazirligi
(T. Ishmetov),

Markaziy bank
(M. Nurmuratov)

2.5

Sog‘liqni saqlash

Sog‘lom umr ko‘rishning davomiyligi

Sog‘liqni saqlash vazirligi
(A. Shodmonov)

2.6

Ta’lim

Ta’limning o‘rtacha davomiyligi

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi
(I. Madjidov),

Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov)

Xodimlar malakasini oshirish ko‘lami

Kasbiy tayyorgarlik sifati

Bitiruvchil�r qobiliyati

Faol aholi orasida raqamli ko‘nikmalar

Axborot texnologiyalari vazirligi
(Sh. Sadikov),
Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi
(I.Madjidov),

Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov)

Malakali xodimlarni topish osonligi

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi
(E. Muxitdinov),

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi
(I. Madjidov)

Kutilayotgan ta’lim davomiyligi

Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov),

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi
(I. Madjidov)

O‘qitishda tanqidiy fikrlash

Boshlang‘ich ta’limda o‘qituvchilarning o‘quvchilar soniga nisbati

Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov)

2.7

Tovar bozori

Soliq va subsidiyalarning raqobatga ta’siri

Monopoliyaga qarshi kurashish qo‘mitasi
(N. Sharipov)

Korxonalarning bozordagi hukmronlik ko‘lami

Xizmatlar sohasidagi raqobat

Notarif to‘siqlarning keng tarqalganligi

Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi
(B. Abidov)

Savdo tariflari

Tariflarning murakkabligi

Chegara nazorati samaradorligi

Davlat bojxona qo‘mitasi
(M. Azimov)

2.8

Mehnat bozori

Xodimlarni ishdan bo‘shatish xarajatlari

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi
(E. Muxitdinov)

Xodimlarni ishga qabul qilish va ishdan bo‘shatish amaliyotlari

Xodim va ish beruvchi o‘rtasidagi munosabatlardagi hamkorlik

Ish haqini belgilashning erkinligi

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi
(E. Muxitdinov),

Moliya vazirligi

(T. Ishmetov)

Faol mehnat siyosati

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi
(E. Muxitdinov)

Mehnat (ishchilar) huquqi

Chet el mamlakatlaridan xodimlarni ishga olish qulayligi

Ichki mehnat migratsiyasi

Professional boshqaruvga bo‘lgan ishonch

Mehnat haqi va unumdorligi

Ayollarning mehnat kuchidagi ishtiroki

Mahalla va oila masalalari vazirligi
(R. Mamatov)

Mehnat solig‘i stavkasi

Moliya vazirligi
(T. Ishmetov),

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi
(E. Muxitdinov)

2.9

Moliyaviy tizim

Xususiy sektorga mahalliy kreditlar

Markaziy bank
(M. Nurmuratov)

Kichik va o‘rta biznes subyektlarini moliyalashtirish

Venchur kapitalining mavjudligi

Kapital bozorni rivojlantirish agentligi
(A. Nazirov)

Bozor kapitallashuvi

Sug‘urta to‘lovlari

Moliya vazirligi
(T. Ishmetov)

Banklarning barqarorligi

Markaziy bank
(M. Nurmuratov)

Muammoli kreditlar

Kredit gep

Banklarning kapital yetarliligi koeffitsiyenti

2.10

Bozor hajmi

Yalpi ichki mahsulot hajmi

Iqtisodiy taraqqiyot
va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi
(I. Norqulov)

Tovar va xizmatlar importi hajmi

Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi
(B. Abidov)

2.11

Biznes dinamikasi

Biznes boshlash xarajati

Adliya vazirligi
(R. Davletov)

Biznes boshlash uchun zarur vaqt

To‘lov qobiliyatsizligini tiklash darajasi

Davlat aktivlarini boshqarish agentligi
(S. Bekenov)

To‘lov layoqatsizligining qonuniy asoslari

Tadbirkorlik xavf-xatariga munosabat

Savdo-sanoat palatasi
(A. Ikramov)

Vakolatni topshirishga tayyorlik

Innovatsion kompaniyalarning o‘sishi

Innovatsion rivojlanish vazirligi
(I. Abduraxmanov)

Yuqori xavf-xatarli g‘oyalardan foydalanadigan kompaniyalar

2.12

Innovatsion qobiliyat

Ishchi kuchining xilma-xilligi

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi
(E. Muxitdinov)

Klaster rivojlanish holati

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi
(I. Norqulov)

Xalqaro hamkorlikdagi ixtirolar

Innovatsion rivojlanish vazirligi
(I. Abduraxmanov)

Ko‘p tomonli hamkorlik

Ilmiy nashrlar

Fanlar akademiyasi
(B. Yuldashev)

Patent arizalari

Innovatsion rivojlanish vazirligi
(I. Abduraxmanov)

Tadqiqot va ishlanmalarga sarflanadigan xarajatlar

Ilmiy-tadqiqot institutlarining mashhurlik indeksi

Fanlar akademiyasi
(B. Yuldashev)

Xaridorning talabchanligi

Savdo-sanoat palatasi
(A. Ikramov)

Savdo belgisiga arizalar

Innovatsion rivojlanish vazirligi
(I. Abduraxmanov)

3.

Biznes yuritish indeksi

(Ease of Doing Business Index)

Iqtisodiy taraqqiyot
va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi

(I. Norqulov)

3.1

Korxonalarni ro‘yxatdan o‘tkazish

Adliya vazirligi

(R. Davletov)

3.2

Qurilish uchun ruxsatnomalar olish

Qurilish vazirligi
(B. Zakirov)

3.3

Elektr ta’minoti tizimiga ulanish

Energetika vazirligi
(A. Sultanov)

3.4

Mulkni ro‘yxatdan o‘tkazish

“Davyergeodezkadastr” davlat qo‘mitasi
(A. Abdullayev),

Adliya vazirligi

(R. Davletov)

3.5

Kredit olish

Markaziy bank

(M. Nurmuratov)

3.6

Minoritar investorlarni himoya qilish

Kapital bozorini rivojlantirish agentligi

(A. Nazirov)

3.7

Soliqlar to‘lovi

Moliya vazirligi
(T. Ishmetov),

Davlat soliq qo‘mitasi
(Sh. Kudbiyev)

3.8

Xalqaro savdo

Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi
(B. Abidov),
Davlat bojxona qo‘mitasi
(M. Azimov)

3.9

Kontraktlar ijrosini ta’minlash

Oliy sud

(K. Kamilov),
Bosh prokuratura huzuridagi Majburiy ijro byurosi
(B. Qudratxo‘jayev)

3.10

To‘lovga qobiliyatsizlikni hal qilish

Davlat aktivlarini boshqarish agentligi

(S. Bekenov)

3.11

Davlat xaridlari

Moliya vazirligi

(T. Ishmetov)

3.12

Mehnat bozorini tartibga solish

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi

(N. Xusanov)

4.

Iqtisodiy hamkorlik va taraqqiyot tashkilotining (IHTT) mamlakatlarga xos xatarlarni tasniflash tizimi

(OECD Country risk classification)

Moliya vazirligi
(T. Ishmetov)

5.

Huquq ustuvorligi indeksi

(Rule of Law)

Adliya vazirligi

(R. Davletov)

5.1

Hukumat vakolatlarining cheklanganligi

Oliy Majlis Qonunchilik palatasi Korrupsiyaga qarshi kurashish va sud-huquq masalalari qo‘mitasi
(J. Shirinov),

Oliy Majlis Senati Sud-huquq masalalari va korrupsiyaga qarshi kurashish qo‘mitasi

(B. Matmurodov),

Adliya vazirligi

(R. Davletov)

5.2

Korrupsiyaning yo‘qligi

Bosh prokuratura
(N. Yo‘ldoshev)

5.3

Tartib va xavfsizlik

Ichki ishlar vazirligi

(P. Bobojonov)

5.4

Asosiy huquqlarni himoya qilish

Bosh prokuratura
(N. Yo‘ldoshev)

5.5

Hokimiyat institutlarining shaffofligi

Oliy Majlis Qonunchilik palatasi Innovatsion rivojlanish, axborot siyosati va axborot texnologiyalari masalalari qo‘mitasi

(I. Abdullayev),

Oliy Majlis Senati Sud-huquq masalalari
va korrupsiyaga qarshi kurashish qo‘mitasi

(B. Matmurodov)

5.6

Qonunlarga rioya etish

Oliy Majlis Qonunchilik palatasi Korrupsiyaga qarshi kurashish va sud-huquq masalalari qo‘mitasi
(J. Shirinov),

Oliy Majlis Senati Sud-huquq masalalari va korrupsiyaga qarshi kurashish qo‘mitasi

(B. Matmurodov),

Bosh prokuratura
(N. Yo‘ldoshev)

5.7

Fuqarolik odil sudlovi

Oliy sud

(K. Kamilov)

5.8

Jinoiy odil sudlov

Oliy sud

(K. Kamilov)

6.

Korrupsiyani qabul qilish indeksi
(Corruption Perception Index)

Bosh prokuratura
(N. Yo‘ldoshev)

7.

Inson kamoloti indeksi

(Human Development Index)

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi

(I. Norqulov)

7.1

Kutilayotgan umr ko‘rish indeksi

Sog‘liqni saqlash vazirligi
(A. Shodmonov)

7.2

Ta’lim indeksi

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi
(I. Madjidov)

Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov)

7.3

Daromad indeksi

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi

(I. Norqulov)

8.

Jahon mamlakatlari demokratiyasi indeksi
(Democracy Index)

Adliya vazirligi

(R. Davletov)

8.1

Saylov jarayoni va plyuralizm

Markaziy saylov komissiyasi
(M. Abdusalomov)

Oliy Majlis Qonunchilik palatasi Demokratik institutlar, nodavlat tashkilotlar va fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlari qo‘mitasi

(Sh. Bafayev)

8.2

Hukumat faoliyati

Oliy Majlis Qonunchilik palatasi Innovatsion rivojlanish, axborot siyosati va axborot texnologiyalari masalalari qo‘mitasi

(I. Abdullayev),

Oliy Majlis Senati Sud-huquq masalalari va korrupsiyaga qarshi kurashish qo‘mitasi

(B. Matmurodov),

Adliya vazirligi

(R. Davletov)

8.3

Siyosiy ishtirok

Oliy Majlis Qonunchilik pala�asi Demokratik institutlar, nodavlat tashkilotlar va fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlari qo‘mitasi

(Sh. Bafayev),

Oliy Majlis Senati Xotin-qizlar va gender tenglik masalalari qo‘mitasi

(F. Eshmatova),

Markaziy saylov komissiyasi
(M. Abdusalomov),

Adliya vazirligi
(R. Davletov)

8.4

Siyosiy madaniyat

Oliy Majlis Qonunchilik palatasi Demokratik institutlar, nodavlat tashkilotlar va fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlari qo‘mitasi

(Sh. Bafayev),

Adliya vazirligi
(R. Davletov)

8.5

Fuqarolar erkinligi

Oliy Majlis Qonunchilik palatasi Korrupsiyaga qarshi kurashish va sud-huquq masalalari qo‘mitasi
(J. Shirinov),

Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi
(D. Saidjonov),

Oliy sud

(K. Kamilov),

Bosh prokuratura

(N. Yo‘ldoshev)

9.

Matbuot erkinligi indeksi
(Press Freedom Index)

Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi

(D. Saidjonov)

10.

Logistika samaradorligi indeksi
(Logistics Performance Index)

Transport vazirligi
(E. Ganiyev)

10.1

Bojxona

Davlat bojxona qo‘mitasi
(M. Azimov)

10.2

Infratuzilma

Transport vazirligi
(E. Ganiyev)

10.3

Xalqaro jo‘natmalar

Transport vazirligi
(E. Ganiyev)

10.4

Logistika xizmatlarining sifati

Transport vazirligi
(E. Ganiyev)

10.5

Yuklarni kuzatib borish imkoniyati

Transport vazirligi
(E. Ganiyev)

10.6

Yuklarni o‘z vaqtida yetkazib berish imkoniyati

Transport vazirligi
(E. Ganiyev)

11.

Elektron hukumatni rivojlantirish reytingi
(E-Government Development Survey)

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirishvazirligi
(Sh. Sadikov)

12.

Statistik salohiyat indeksi
(Statistical Capacity Index)

Davlat statistika qo‘mitasi
(B. Begalov)

13.

Raqobatbardosh sanoat unumdorligi indeksi
(Competitive Industrial Performance Index)

Iqtisodiy taraqqiyotva kambag‘allikni qisqartirish vazirligi
(I. Norqulov),

Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi
(N. Xolmurodov)

14.

To‘g‘ridan-to‘g‘ri xorijiy investitsiyalarni tartibga solish cheklovlari indeksi

(FDI Regulatory Restrictiveness Index)

Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi
(N. Xolmurodov)

15.

Global innovatsiyalar indeksi
(Global Innovation Index)

Innovatsion rivojlanishvazirligi
(I. �bduraxmanov)

16.

Barqaror taraqqiyot maqsadlari ko‘rsatkichlari
(Sustainable Development Goals)

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi
(I. Norqulov)

17.

Boshqaruv sifati indikatorlari
(Worldwide Governance Indicators)

Adliya vazirligi

(R. Davletov)

17.1

Siyosiy barqarorlik va zo‘ravonlik / terrorizmning mavjud emasli
(Political Stability and Absence of Violence / Terrorism Index)

Ichki ishlar vazirligi
(P. Bobojonov),

Adliya vazirligi

(R. Davletov)

17.2

Hukumat samaradorligi (Government Effectiveness Index)

Adliya vazirligi

(R. Davletov)

17.3

Tartibga solish sifati

(Regulatory Quality Index)

Adliya vazirligi

(R. Davletov)

17.4

Aholini fikrini inobatga olish va hisobdorlik
(Voice and Accountability Index)

Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi
(D. Saidjonov),

Adliya vaziligi
(R. Davletov)

17.5

Huquq ustuvorligi

(Rule of Law)

Adliya vazirligi

(R. Davletov)

17.6

Korrupsiyani tiyib turish

(Control of Corruption)

Bosh prokuratura
(N. Yo‘ldoshev)

“a” kichik bandi quyidagi tahrirda bayon etilsin:
“b” kichik bandining birinchi xatboshisi “moliya vaziri o‘rinbosari” so‘zlaridan keyin “adliya vazirining tegishli o‘rinbosari bilan birgalikda” so‘zlari bilan to‘ldirilsin;
“v” kichik bandining birinchi xatboshisi quyidagi tahrirda bayon etilsin:
b) 1-ilova quyidagi tahrirda bayon etilsin:

J.A. Qo‘chqorov

O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining moliya-iqtisodiyot va kambag‘allikni qisqartirish masalalari bo‘yicha o‘rinbosari ― Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vaziri, komissiya raisi

M.P. Olloyorov

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi Huquqiy ekspertiza va komleks tahlil departamenti rahbarining o‘rinbosari, komissiya raisining o‘rinbosari

S.S. Safoyev

O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Senati Raisining birinchi o‘rinbosari

B.T. Isakov

O‘zbekiston Respublikasi Oliy sudi raisi o‘rinbosari

E.T. Yuldashev

O‘zbekiston Respublikasi Bosh prokurori o‘rinbosari

I.G. Nikonov

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi sho‘ba mudiri

B.E. Zaxidov

O‘zbekiston Respublikasi Markaziy bank Raisining birinchi o‘rinbosari

L.Sh. Kudratov

O‘zbekiston Respublikasi Investitsiyalar va tashqi savdo vazirining birinchi o‘rinbosari

B.A. Begalov

O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi raisi

N.Sh. Sharipov

O‘zbekiston Respublikasi Monopoliyaga qarshi kurashish qo‘mitasi raisi

S.X. Bekenov

O‘zbekiston Respublikasi Davlat aktivlarini boshqarish agentligi direktori

Lavozimi bo‘yicha

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirining o‘rinbosari

B.T. Kuchkarov

O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining o‘rinbosari

O.R. Isakov

O‘zbekiston Respublikasi moliya vaziri o‘rinbosari

A.I. Ikramov

O‘zbekiston Respublikasi Savdo-sanoat palatasi raisi

Lavozimi bo‘yicha

O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi xalqaro reyting va indekslar bilan ishlash boshqarmasi boshlig‘i, komissiya kotibi

Lavozimi bo‘yicha

O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligining Xalqaro reyting va indekslar bilan ishlash boshqarmasi boshlig‘i, komissiya kotibi

v) 2-ilovaning 2-bandi o‘z kuchini yo‘qotgan deb topilsin.
a) 1-band quyidagi mazmundagi xatboshi bilan to‘ldirilsin:
b) 3-bandning to‘rtinchi xatboshisidagi “178” raqami “184” raqami bilan almashtirilsin;
9-band quyidagi mazmundagi xatboshi bilan to‘ldirilsin:
10-band quyidagi mazmundagi 19-kichik band bilan to‘ldirilsin:
izohdagi “178” raqami “184” raqami bilan almashtirilsin.
ikkinchi xatboshi chiqarib tashlansin;
uchinchi xatboshi ikkinchi xatboshi deb hisoblansin.

Hujjatda xato topganingizda, uni belgilab Ctrl+Enter ni bosing.

© O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi qoshidagi “Adolat” milliy huquqiy axborot markazi davlat muassasasi