Tadbirlar ro‘yxati | Ijro shakli | Ijro muddati | Mas’ul ijrochilar | |
I. O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlar vazirligi faoliyatini tartibga soluvchi normativ-huquqiy bazani takomillashtirish | ||||
1. | Ommaviy tadbirlarni tashkil etish va o‘tkazish davrida xavfsizlikni ta’minlash bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlar vazirligi (keyingi o‘rinlarda — FVV)ning tuzilmalari ishtiroki tartibini ishlab chiqish va tasdiqlash. | Tegishli normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2019-yil | FVV (A.H. Qo‘ldoshev), IIV (M.U. Jo‘rayev) |
2. | Favqulodda vaziyatlar vazirligi va Davlat yong‘in xavfsizligi xizmati faoliyatini tartibga soluvchi hujjatlarni inventarizatsiyadan o‘tkazib, ishlab chiqilishi va qayta ishlanishi talab qilinadigan idoraviy normativ-huquqiy hujjatlar ro‘yxatini tuzish hamda ularni tayyorlash bo‘yicha tarmoq jadvalini tasdiqlash. | Favqulodda vaziyatlar vazirining buyrug‘i | 2019-yil | FVV (A.H. Qo‘ldoshev), Adliya vazirligi (M.U. Istamov) |
3. | O‘zbekiston Respublikasida favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularda harakat qilish davlat tizimining faoliyatini takomillashtirish. | Tegishli normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2020-yil | FVV (A.H. Qo‘ldoshev), Adliya vazirligi (M.U. Istamov) |
II. Favqulodda vaziyatlarda harakat qilish tizimini takomillashtirish | ||||
4. | Tez harakat qilish ko‘p tarmoqli respublika markazi va Murakkab yong‘inlarni o‘chirish bo‘yicha respublika ixtisoslashtirilgan otryadi bazasida Favqulodda vaziyatlar vazirligining Maxsus vazifalar bo‘yicha respublika qutqaruv markazini tashkil etish hamda uning Nizomi va tashkiliy-shtat tuzilmasini tasdiqlash. | Favqulodda vaziyatlar vazirining buyrug‘i | 2019-yil | FVV (A.H. Qo‘ldoshev) |
5. | “Qamchiq” maxsus qidiruv-qutqaruv boshqarmasi va “Qamchiq” tonnelini qo‘riqlash bo‘yicha harbiylashtirilgan yong‘in xavfsizligi qismi bazasida “Qamchiq” maxsus qidiruv yong‘in-qutqaruv boshqarmasini tashkil etish hamda uning Nizomi va tashkiliy-shtat tuzilmasini tasdiqlash. | Favqulodda vaziyatlar vazirining buyrug‘i | 2019-yil | FVV (A.H. Qo‘ldoshev) |
6. | Qoraqalpog‘iston Respublikasi, Qashqadaryo, Samarqand va Farg‘ona viloyatlarida maxsus vazifalarni bajaruvchi hududiy qutqaruv otryadlarining faoliyatini tashkil etish. | Favqulodda vaziyatlar vazirining buyrug‘i | 2019-yil | FVV (A.H. Qo‘ldoshev), |
7. | Respublikaning shaharlarida, aholi punktlarida va obyektlarida FVV yong‘in-qutqaruv bo‘linmalarini tashkil etish tartibini ishlab chiqish va tasdiqlash, unda quyidagilarni nazarda tutish: aholi sonidan kelib chiqqan holda, aholi punktlarida yong‘in-qutqaruv depolari joylashuvini, yong‘in o‘chirish va qutqaruv avto�obillari sonini belgilash; yong‘in-qutqaruv bo‘linmalari (otryadlar, qismlar, postlar)ni tashkil etish. | Tegishli normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2019-yil | FVV (A.H. Qo‘ldoshev), Qurilish vazirligi (B.E. Zokirov) daxldor vazirlik va idoralar bilan birgalikda |
8. | Favqulodda vaziyatlarda harakat qilish va boshqarishning Milliy markazi (FVHQ va BMM) hamda uning hududiy tezkor boshqaruv markazlarini tashkil qilish va faoliyatini yo‘lga qo‘yish bo‘yicha kompleks chora-tadbirlarni ishlab chiqish, unda quyidagilarni nazarda tutish: Yagona navbatchi-dispetcherlik xizmati (YaNDX)ni tashkil etish; FVHQvaBMM va YaNDX tashkiliy-shtat tuzilmasini, nizomlarini hamda FVDT kuchlari va vositalarini boshqarish tartibini tasdiqlash; FVHQvaBMM va uning hududiy bo‘linmalari binolarini qurish (qayta qurish) va jihozlash; yong‘in-qutqaruv bo‘linmalarining yagona chaqiruv raqamini tatbiq etish. | Tegishli normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2019-yil | FVV (A.H. Qo‘ldoshev), Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (O.M. Umarov), |
9. | Quyidagilarni: Zarafshon, Uchquduq, Shirin shaharlari, Ohangaron va O‘rta-Chirchiq tumanlarida professional yong‘in-qutqaruv qismlarini; Xiva shahar Favqulodda vaziyatlar bo‘limini umumiy miqdor doirasida tashkil etish va faoliyatini yo‘lga qo‘yish. | Favqulodda vaziyatlar vazirining buyrug‘i | 2019-yil | FVV (A.H. Qo‘ldoshev), |
10. | Favqulodda vaziyatlar vazirligida idoraviy aviatsiya bo‘linmasini tashkil etish bo‘yicha takliflarni tayyorlash. | Axborot xati | 2019-yil | FVV (A.H. Qo‘ldoshev)manfaatdor vazirlik va idoralar bilan birgalikda |
11. | Maxsus vazifalar bo‘yicha respublika qutqaruv markazi tarkibida radiatsiyaviy avariyalar tarqalishini chegaralash va bartaraf etishga mo‘ljallangan, maxsus texnika, uskunalar va asbob-anjomlar bilan jihozlangan ixtisoslashtirilgan bo‘linmani tashkil etish. | Axborot xati | 2020-yil | FVV (A.H. Qo‘ldoshev) |
III. O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlar vazirligi moddiy-texnik bazasini mustahkamlash va rivojlantirish | ||||
12. | FVV yong‘in xavfsizligi va favqulodda vaziyatlar muammolari ilmiy-tadqiqot instituti faoliyatini tashkil etish. | Kompleks chora-tadbirlar | 2019-yil | FVV (A.H. Qo‘ldoshev), Moliya vazirligi (A.Y. Haydarov), |
13. | FVV bo‘linmalari va organlari tomonidan jismoniy va yuridik shaxslarga ko‘rsatiladigan pullik xizmatlar ro‘yxatini tayyorlash va tasdiqlash. | Qo‘shma qaror | 2019-yil | FVV (A.H. Qo‘ldoshev), |
14. | Belarus Respublikasi FVV Fuqaro muhofazasi universitetida ishlab chiqilgan dasturiy ta’minot vositalari (favqulodda vaziyatlarning oldini olish va bartaraf etish, surishtirish, Favqulodda vaziyatlar komissiyasi a’zolarini tayyorlash)ni sohaga yetkazib b�rish va moslashtirish bo‘yicha takliflar tayyorlash. | Axborot xati | 2019-yil | FVV (A.H. Qo‘ldoshev), Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (O.M. Umarov), |
15. | Davlat yong‘in xavfsizligi xizmatining o‘qotar qurollarini O‘zbekiston Respublikasi IIV balansidan FVV balansiga o‘tkazilishini hamda keyinchalik ularni O‘zbekiston Respublikasi Mudofaa vazirligi omborxonalarida saqlanishini tashkil qilish. | Qo‘shma qaror loyihasi | 2019-yil | FVV (A.H. Qo‘ldoshev), IIV (M.U. Jo‘rayev), |
16. | “Pojsnab” MChJ va “Uniform” RUIChK (Belarus Respublikasi) bilan asosiy va maxsus turdagi yong‘in-qutqaruv texn�kalarini, uskunalarni, shuningdek, qutqaruvchi va yong‘in o‘chiruvchilarning shaxsiy himoya vositalari va maxsus himoya kiyimlarini xarid qilish masalalarini ko‘rib chiqish. | Axborot xati | 2019-yil | FVV (A.H. Qo‘ldoshev), |
17. | FVVning harbiy xizmatchilari va xizmatchilari uchun harbiy va xizmat kiyim-bosh namunalarini ishlab chiqish va tasdiqlash. | O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmoyishi loyihasi | 2020-yil | FVV (A.H. Qo‘ldoshev) manfaatdor vazirlik va idoralar bilan birgalikda |
IV. Kadrlarni, aholini, qutqaruv xizmatlarini, fuqaro muhofazasi tuzilmalarini tayyorlash tizimini takomillashtirish | ||||
18. | Toshkent viloyatining Nurafshon shahrida zamonaviy ko‘rgazma materiallar, interaktiv o‘qitish vositalari hamda axborot texnologiyalari bilan jihozlangan, hayot faoliyati xavfsizligi bo‘yicha ko‘rgazma-namunali o‘qitish Markazini tashkil etish bo‘yicha takliflar tayyorlash. | Axborot xati | 2019-yil | FVV (A.H. Qo‘ldoshev), |
19. | FVV Akademiyasi va uning qoshidagi Ixtisoslashtirilgan akademik litsey faoliyatini tashkil etish bo‘yicha kompleks chora-tadbirlarni ishlab chiqish. | O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti qarori loyihasi | 2019-yil | FVV (A.H. Qo‘ldoshev), |
20. | Yong‘in-qutqaruv otryadlari va qutqaruv qismlari shaxsiy tarkibini qutqaruv ishiga tayyorlash bo‘yicha kompleks chora-tadbirlarni ishlab chiqish hamda keyinchalik ularga qutqaruvchi maqomini berish maqsadida attestatsiyadan o‘tkazish. | Favqulodda vaziyatlar vazirining buyrug‘i | 2019-yil | FVV (A.H. Qo‘ldoshev) |
21. | Qutqaruvchi kasbi nufuzini oshirish va aholi o‘rtasida hayot faoliyati xavfsizligi asoslarining targ‘ibotini maqsadli tashkil qilish yuzasidan aholining turli toifalari uchun mo‘ljallangan videoroliklar va multfilmlar, shuningdek, targ‘ibot yo‘nalishidagi materiallar hamda badiiy va hujjatli filmlar tayyorlash bo‘yicha kompleks chora-tadbirlarni ishlab chiqish. | Kompleks chora-tadbirlar dasturi | 2019-yil | FVV (A.H. Qo‘ldoshev), |
22. | FVV harbiy xizmatchilari va xizmatchilarini kasbiy, jismoniy va mafkuraviy tarbiyalash tizimini takomillashtirish. | Kompleks reja | 2019-yil | FVV (A.H. Qo‘ldoshev), |
23. | Belarus Respublikasi va boshqa xorijiy davlatlarning FVV ayrim bo‘linmalari faoliyatini tashkil etish bo‘yicha tajribasini o‘rganish. | Chora-tadbirlar rejasi | 2019-yil | FVV (A.H. Qo‘ldoshev), |
24. | Turli favqulodda vaziyatlarda yong‘in-qutqaruv bo‘linmalari tomonidan qutqaruv ishlarini olib borish ko‘nikmalarini takomillashtirish imkoniyatiga ega bo‘lgan zamonaviy o‘quv-mashg‘ulot poligonini tashkil etish. | Kompleks reja | 2019-yil | FVV (A.H. Qo‘ldoshev) manfaatdor vazirlik va idoralar bilan birgalikda |
25. | Belarus Respublikasi FVVning Fuqaro muhofazasi universiteti mutaxassislarini jalb qilgan holda O‘zbekiston Respublikasi FVV Akademiyasi faoliyatini tashkil etishda metodik yordam ko‘rsatish hamda ilmiy-texnik ishlanmalar sohasida hamkorlikni rivojlantirish va kadrlarni tayyorlash masalalarini ko‘rib chiqish. | Axborot xati | 2019-yil | FVV (A.H. Qo‘ldoshev) |
26. | Jamoatchilik fikri asosida FVV tuzilmalari faoliyati samaradorligini baholash mezonlarini ishlab chiqish va tasdiqlash. | Favqulodda vaziyatlar vazirining buyrug‘i | 2019-yil | FVV (A.H. Qo‘ldoshev) |
V. Favqulodda vaziyatlar va yong‘inlarni monitoring va prognoz qilish tizimini rivojlantirish, shuningdek, FVV faoliyatiga axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini tatbiq etish | ||||
27. | Aholini tabiiy, texnogen xavfli zonalar va noqulay meteorologiya sharoitlari to‘g‘risida xabardor qilish hamda monitoring qilish maqsadida interaktiv xaritalarni ishlab chiqish. | Chora-tadbirlar rejasi | 2019-yil | FVV (A.H. Qo‘ldoshev), |
28. | Favqulodda vaziyatlar bo‘yicha tuzilmalar tezkorligi va mobilligini oshirish uchun zarur bo‘ladigan axborot tizimlarini va ma’lumotlar bazalarini, shuningdek, quyi tuzilmalargacha bo‘lgan optik aloqa liniyalarini tashkil etish zaruriyatini hisobga olgan holda yagona axborot-kommunikatsiya tarmog‘i loyihasini ishlab chiqish. | Tegishli normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2019-yil | FVV (A.H. Qo‘ldoshev), |
29. | Turli xususiyatli favqulodda vaziyatlarda harakat qilish qoidalari to‘g‘risida aholiga ma’lumot berish hamda qutqaruv xizmatlarining shoshilinch chaqiruvi, hayot faoliyati xavfsizligi to‘g‘risidagi zarur ma’lumotlarni olish imkoniyatiga ega bepul mobil ilovani ishlab chiqish va tatbiq etish. | Tegishli normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2019-yil | FVV (A.H. Qo‘ldoshev), |
30. | Geoaxborotlar tizimidan foydalangan holda FVV qutqaruv tuzilmalarining kuch va vositalarini boshqarish uchun zaruriy ma’lumotlar bazasini shakllantirish bilan birga axborot tizimini yaratish, shuningdek, real vaziyatda ma’lumotlarni vizual kuzatish tizimini (joylardagi kameralar) ishga tushirish va jamoaviy foydalanish ekranlarida aks ettirish. | Tegishli normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2019-yil | FVV (A.H. Qo‘ldoshev), |
31. | Tabiiy va texnogen xavfi yuqori zonalar (obyektlar) bo‘yicha geoaxborot tizimini tashkil etish maqsadida “ARC GIS” (ARS GIS EDITOR 10,5) GPS litsenzion dasturi bilan ta’minlash masalasini ishlab chiqish. | Bosqichma-bosqich jihozlash dasturi | 2019-yil | FVV (A.H. Qo‘ldoshev), |
VI. FVV xodimlarini ijtimoiy himoya qilish va madaniy-maishiy ta’minotini takomillashtirish | ||||
32. | FVV shaxsiy tarkibi, ularning oila a’zolari va pensionerlarning tibbiy ta’minotini tashkil etish bo‘yicha takliflarni ishlab chiqish va kiritish. | Axborot xati | 2019-yil | FVV (A.H. Qo‘ldoshev), |
33. | FVV tarkibiga o‘tkazilgan Yong‘in xavfsizligi bosh boshqarmasi va Yong‘in xavfsizligi instituti xodimlarini ichki ishlar organlari xodimlari maqomidan harbiy xizmatchi maqomiga o‘tkazish. | Favqulodda vaziyatlar vazirining buyrug‘i | 2020-yil | FVV (A.H. Qo‘ldoshev) |
34. | FVV tarkibiga o‘tkazilgan Yong‘in xavfsizligi bosh boshqarmasi va Yong‘in xavfsizligi instituti xodimlariga ularning maxsus unvoni va toifa malakalariga muvofiq harbiy unvon va toifa malakalarini berish. | Favqulodda vaziyatlar vazirining buyrug‘i | 2021-yil | FVV (A.H. Qo‘ldoshev) |
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining qarori, 10.04.2019 yildagi PQ-4276-son
Кучга кириш санаси
11.04.2019
Рус
Ўзб
O’zb
O‘zb|Рус
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019-yil 10-apreldagi “O‘zbekiston Respublikasida favqulodda vaziyatlarning oldini olish va bartaraf etish hamda yong‘in xavfsizligini ta’minlashning sifat jihatidan yangi tizimini joriy etish to‘g‘risida”gi PF-5706-son Farmoniga muvofiq hamda favqulodda vaziyatlar tuzilmalarining faoliyatini yanada takomillashtirish maqsadida:
2019 ― 2021-yillarda O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlar vazirligi faoliyatini yanada takomillashtirish bo‘yicha “Yo‘l xaritasi” 2-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
Respublika vazirlik va idoralari rahbarlari zimmasiga “Yo‘l xaritasi”da belgilangan tadbirlarni o‘z vaqtida va samarali amalga oshirish bo‘yicha shaxsiy javobgarlik yuklatilsin.
2019 moliya yilida Yong‘in xavfsizligi bosh boshqarmasi va Yong‘in xavfsizligi instituti uchun ko‘zda tutilgan moliyalashtirish, shahodatlangan xodimlarga pul ta’minotini to‘lab berish, maxsus unvonga ega bo‘lmagan shaxslar mehnatiga haq to‘lashning amaldagi tartibi va hajmi;
Yong‘in xavfsizligi bosh boshqarmasi va Yong‘in xavfsizligi institutining shahodatlangan xodimlari uchun mazkur qaror kuchga kirgunga qadar O‘zbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi ixtisoslashtirilgan uy-joy fondining yashash xonalaridan foydalanish bo‘yicha mavjud bo‘lgan huquqi.
O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlar vazirligining yagona tashkiliy-shtat tuzilmasi joriy etiladi;
Favqulodda vaziyatlar vazirligi tizimiga Yong‘in xavfsizligi bosh boshqarmasi va Yong‘in xavfsizligi institutidan o‘tkazilgan shahodatlangan xodimlar uchun Favqulodda vaziyatlar vazirligi harbiy xizmatchilariga nazarda tutilgan shartnoma bo‘yicha harbiy xizmatni o‘tash va pul ta’minoti tartibi hamda ichki ishlar organlari xodimlarining maxsus unvonlari bo‘yicha oylik maosh miqdori, kiyim-kechak bilan ta’minlash hamda tibbiy xizmat ko‘rsatish me’yorlari va tartibi, shuningdek, O‘zbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi tizimida nazarda tutilgan barcha ijtimoiy imtiyozlar va pensiya kafolatlari saqlanib qoladi;
professional yong‘in bo‘linmalarining ishchi-xizmatchilari qutqaruvchi maqomiga ega bo‘lganidan so‘ng, ularga nisbatan O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlar vazirligi tizimida nazarda tutilgan mehnatga haq to‘lash tartibi ko‘llaniladi;
Favqulodda vaziyatlar vazirligi tizimiga o‘tkazilgan Yong‘in xavfsizligi bosh boshqarmasi va Yong‘in xavfsizligi institutining shahodatlangan xodimlariga O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlar vazirligi harbiy xizmatchilarining tegishli toifalari uchun nazarda tutilgan harbiy unvonlar bo‘yicha oylik maoshi miqdori, kiyim-kechak va tibbiy ta’minot tartibi hamda boshqa ta’minot me’yorlari, xizmat davrini hisoblash, ijtimoiy imtiyozlarni va pensiya kafolatlarini ko‘llash joriy etiladi;
Favqulodda vaziyatlar vazirligi tizimiga o‘tkazilgan Yong‘in xavfsizligi bosh boshqarmasi va Yong‘in xavfsizligi institutining shahodatlangan xodimlariga pensiya hisoblanganda, ularning harbiy xizmat davriga oldingi xizmat joyi bo‘yicha xizmat davri, shuningdek, maxsus ofitser unvonlari berilgan holda ichki ishlar organlariga xizmatga qabul qilingan ofitserlar tarkibi uchun ularning oliy ta’lim muassasalarida kunduzgi shaklida o‘qigan bir oy o‘qish davri bir oy xizmat davriga tenglashtirilgan holda kiritiladi.
O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlar vazirligi boshqaruv organlari va tuzilmalarining, shartnomalar tuzish asosida tashkil etiladigan bo‘linmalardan tashqari, moliyalashtirish manbalari O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjeti mablag‘lari hamda qonun bilan taqiqlanmagan boshqa manbalar hisoblanadi;
O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlar vazirligining tashkilotlar bilan tuzgan shartnomalari asosida tashkil etilgan bo‘linmalari mazkur tashkilotlar mablag‘lari hisobidan ta’minlanadi;
O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlar vazirligiga berilayotgan hamda yangidan tashkil etilgan tuzilmalar yong‘in xavfsizligi va ushbu sohadagi ayrim faoliyat turlarini litsenziyalash masalalarini tartibga soluvchi me’yoriy-huquqiy hujjatlar qabul qilinishiga qadar amaldagi me’yoriy-huquqiy hujjatlarga amal qiladi.
6. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi ikki oy muddatda yangi tashkil etilayotgan Favqulodda vaziyatlar vazirligi boshqaruv organlari va tuzilmalarining xususiyat va maqsadlarini inobatga olgan holda to‘laqonli faoliyatini ta’minlash yuzasidan ularni joylashtirish, jihozlash va boshqa tashkiliy masalalarni hal etish bo‘yicha chora-tadbirlar dasturini tasdiqlasin.
7. Respublika vazirlik va idoralari bo‘ysunuvidagi obyektlarda O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlar vazirligi tuzilmalari bilan shartnoma asosida faoliyat ko‘rsatayotgan yong‘in xavfsizligi bo‘linmalarining to‘laqonli faoliyatini ta’minlasin.
8. Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi Favqulodda vaziyatlar vazirligi bilan birgalikda ikki oy muddatda favqulodda vaziyatlarning oldini olish, ularni profilaktika qilish va bartaraf etish tizimiga zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini tatbiq etish, shu jumladan Yagona navbatchi-dispetcherlik xizmatini tashkil etish bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin.
2020-yil 1-yanvar holatiga ko‘ra berilayotgan tuzilmalarning balansidagi bino, inshootlar va ularga tutash hududlarni, maxsus va boshqa moddiy vositalarni, mulklarni, maxsus va avtomobil texnikalarini, Yong‘in xavfsizligi bosh boshqarma va Yong‘in xavfsizligi instituti xodimlariga biriktirilgan ixtisoslashtirilgan uy-joy fondining yashash xonalarini, qurol-yaroq va o‘q-dorilarni, safarbarlik zaxirasi omborlarini operativ boshqaruv asosida beg‘araz topshirish-qabul qilishni amalga oshirsin;
O‘zbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligining boshqa tarkibiy tuzilmalariga berilishiga yo‘l qo‘ymagan holda, Yong‘in xavfsizligi bosh boshqarma va Yong‘in xavfsizligi institutining binolari, inshootlari, maxsus va avtomobil texnikalari, uskunalari, asbob-anjomlari va boshqa mol-mulkining saqlanishini ta’minlash bo‘yicha kompleks chora-tadbirlarni qabul qilsin;
tashkiliy-shtat o‘zgarishlarini amalga oshirish davomida berilayotgan tuzilmalarning doimiy jangovar tayyorgarligi, yuqori darajadagi intizomi va uyushqoqligini ta’minlasin;
O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlar vazirligiga yuklatilayotgan yangi vazifalar mazmun-mohiyatini barcha shaxsiy tarkibga yetkazish bo‘yicha kompleks choralarni ko‘rsin;
ikki oy muddatda barcha darajadagi ommaviy tadbirlarga tayyorgarlik ko‘rish va ularni o‘tkazishda Favqulodda vaziyatlar vazirligi tuzilmalarining ichki ishlar organlari bilan hamkorlikdagi harakatlari bo‘yicha yo‘riqnoma ishlab chiqsin va tasdiqlasin;
Oldingi tahrirga qarang.
b) O‘zbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi, Investitsiyalar, sanoat va savdo vazirligi huzuridagi “O‘ztextreyd” DUK va Iqtisodiyot va moliya vazirligi bilan birgalikda berilayotgan tuzilmalarni maxsus yong‘in-texnik va tadqiqot uskunalari, aloqa vositalari va maxsus kiyim-bosh bilan bosqichma-bosqich ta’minlash, shuningdek, yong‘in xavfsizligi tuzilmalarning bino va inshootlarini qurish, rekonstruksiya qilish va kapital ta’mirlashni nazarda tutuvchi avval qabul qilingan kompleks dasturlar ijrosini ta’minlasin;
(9-bandning “b” kichik bandi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2023-yil 28-iyuldagi PF-117-sonli Farmoni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 28.07.2023-y., 06/23/117/0530-son)
v) manfaatdor vazirlik va idoralar bilan birgalikda 2019-yil yakuniga qadar, yuklatilgan vazifalarni bajarish xususiyatlari va xalqaro standartlarni inobatga olgan holda, favqulodda vaziyatlar tuzilmalari harbiy xizmatchi va qutqaruvchilari uchun tubdan yangi xizmat va maxsus kiyimlarni, atributikalarni, farqlash belgilarini joriy etish bo‘yicha takliflarni ishlab chiqsin va kiritsin;
g) Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi bilan birgalikda ikki oy muddatda O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlar vazirligi Akademiyasi qoshida Ixtisoslashtirilgan litseyni tashkil etish, joylashtirish va faoliyatini yo‘lga qo‘yish bo‘yicha takliflarni ishlab chiqsin va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritsin;
d) Moliya vazirligi bilan kelishilgan holda, O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlar vazirligi boshqaruv organlari va tuzilmalarning moddiy-texnik bazasini kuchaytirish, shaxsiy tarkibini rag‘batlantirish uchun tushgan mablag‘larni taqsimlash va maqsadli yo‘naltirish bo‘yicha amaldagi tartibni saqlab qolgan holda yuridik va jismoniy shaxslarga pullik xizmat ko‘rsatish bo‘yicha tasdiqlangan ro‘yxatga tegishli qo‘shimchalar kiritsin;
e) O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi bilan birgalikda qonun hujjatlariga mazkur qarordan kelib chiqadigan o‘zgartirish va qo‘shimchalarning belgilangan tartibda kiritilishini ta’minlasin.
10. Moliya vazirligi Favqulodda vaziyatlar vazirligi, Ichki ishlar vazirligi va Mudofaa vazirligining xarajatlar smetalariga mazkur qaror talablaridan kelib chiqqan holda tegishli o‘zgartirishlar kiritsin, shuningdek, O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlar vazirligining asoslangan hisob-kitoblari bo‘yicha budjetdan qo‘shimcha mablag‘lar ajratsin.
11. Mazkur qarorning ijrosini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri A.N. Aripov va O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Xavfsizlik kengashi kotibi V.V. Maxmudov zimmasiga yuklansin.
1. Ushbu Nizom O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlar vazirligining (keyingi o‘rinlarda — Vazirlik) maqomini, tizimini, asosiy vazifalarini, funksiyalarini, huquq va majburiyatlarini hamda faoliyatini tashkil etish tartibini belgilaydi.
2. Vazirlik tabiiy va texnogen xususiyatli favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish, yong‘in xavfsizligi, seysmik kuzatuvlar, kichik hajmli kemalardan xavfsiz foydalanish, suv obyektlarida fuqarolarning hayoti va sog‘lig‘ini muhofaza qilish sohasidagi davlat boshqaruvi organi hisoblanadi.
Oldingi tahrirga qarang.
4. Markaziy apparat, Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri favqulodda vaziyatlar boshqarmalari (keyingi o‘rinlarda — hududiy boshqarmalar), tuman (shahar) favqulodda vaziyatlar bo‘limlari, Seysmoprognostik monitoring respublika markazi, O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlar vazirligi akademiyasi, “Muhofaza+” jurnali va “Vaziyat” gazetalari birlashgan tahririyati” DUK, idoraviy bo‘ysunuvdagi boshqa tashkilotlar Vazirlikning yagona tizimini tashkil etadi.
(4-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2024-yil 17-yanvardagi PF-14-sonli Farmoni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 20.01.2024-y., 06/24/14/0052-son)
Bosh boshqarmalar, boshqarmalar, bo‘limlar, markazlar, xizmatlar Vazirlik markaziy apparatining tarkibiy bo‘linmalari hisoblanadi.
5. Vazirlik faoliyati qonuniylik, birdamlik, fuqarolarning huquqlari, erkinliklari va qonuniy manfaatlariga rioya qilish va ularni hurmat qilish, oshkoralik va shaffoflik, yakkaboshchilik, o‘z vaqtida favqulodda vaziyatlar va yong‘inlarning oldini olish hamda tezkor harakat qilish tamoyillari asosida amalga oshiriladi.
6. Vazirlik o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi, O‘zbekiston Respublikasi qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Farmonlari, qarorlari va farmoyishlari, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlari, O‘zbekiston Respublikasining Vazirlik faoliyati sohasiga taalluqli xalqaro shartnomalari, shuningdek, ushbu Nizom va boshqa qonun hujjatlariga amal qiladi.
7. Vazirlik o‘z faoliyatini davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, huquqni muhofaza qiluvchi organlar, mahalliy davlat hokimiyati organlari va boshqa tashkilotlar bilan o‘zaro hamkorlikda olib boradi.
8. Vazirlikning o‘z vakolati doirasida qabul qilgan qarorlari, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, mulkchilik shakllari va idoraviy bo‘ysunuvidan qat’i nazar tashkilotlar, korxonalar va muassasalar, shuningdek fuqarolar uchun bajarilishi majburiy hisoblanadi.
Oldingi tahrirga qarang.
Vazirlikning harbiy xizmatchilari va xizmatchilari (“Muhofaza+” jurnali va “Vaziyat” gazetalari birlashgan tahririyati” DUK xizmatchilaridan tashqari) xizmatni o‘tash, mehnatga haq to‘lash shartlari, tibbiy va maishiy xizmat ko‘rsatilishi, shuningdek barcha ta’minot turlari, huquqlar va imtiyozlar masalalarida, shu jumladan, ularning oila a’zolari ham, O‘zbekiston Respublikasi Mudofaa vazirligi harbiy xizmatchilari va xizmatchilarining tegishli toifalariga tenglashtiriladi.
(9-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2024-yil 17-yanvardagi PF-14-sonli Farmoni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 20.01.2024-y., 06/24/14/0052-son)
10. Vazirlik yuridik shaxs hisoblanadi va O‘zbekiston Respublikasining Davlat gerbi tasviri tushirilgan, o‘z nomi yozilgan muhrga va blankasiga, bank hisob raqamlari, shu jumladan, xorijiy valyutadagi hisob raqamlariga va O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi G‘aznachiligida g‘aznachilik hisob raqamiga ega bo‘ladi.
tabiiy va texnogen xususiyatli favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish, yong‘in xavfsizligi, seysmik kuzatuvlar, kichik hajmli kemalardan xavfsiz foydalanish, suv obyektlarida fuqarolarning hayoti va sog‘lig‘ini muhofaza qilish sohasida yagona davlat siyosatini ishlab chiqish va amalga oshirishda ishtirok etish;
favqulodda vaziyatlar va yong‘inlar yuzaga kelishining oldini olish va profilaktika tadbirlarini tashkil etish;
aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish, fuqaro muhofazasi, yong‘in xavfsizligini ta’minlash, shuningdek, kichik hajmli kemalardan xavfsiz foydalanish, suv obyektlarida fuqarolarning hayoti va sog‘lig‘ini muhofaza qilish sohasidagi davlat nazoratini, ruxsat berish va boshqa maxsus funksiyalarni amalga oshirish;
aholi hayotiga, sog‘lig‘iga yoki mol-mulkiga xavf-xatar tug‘ilganda kompleks yordam ko‘rsatish, favqulodda vaziyatlar xavfi yuzaga kelganda yoki sodir bo‘lganda ular to‘g‘risida aholini o‘z vaqtida ogohlantirish va xabardor qilishni tashkillashtirish;
Favqulodda vaziyatlarda ularning oldini olish va harakat qilish davlat tizimini (keyingi o‘rinlarda — FVDT) faoliyatini hamda fuqaro muhofazasi va yong‘in xavfsizligini tashkil etish va ta’minlashda ishtirok etish;
favqulodda vaziyatlar va yong‘inlarning yuzaga kelishi va rivojlanishi xavfini kompleks monitoring va prognoz qilishni ta’minlash, shuningdek, seysmik kuzatuvlar olib borish;
tabiiy va texnogen xususiyatli favqulodda vaziyatlarning oldini olish va bartaraf etish, fuqaro muhofazasi, yong‘in xavfsizligini ta’minlash sohasida davlat va xo‘jalik boshqaruvi, mahalliy davlat hokimiyati va fuqarolarning o‘zini-o‘zi boshqarish organlari hamda boshqa tashkilotlarning faoliyatini, ushbu maqsadlar uchun moliyaviy, oziq-ovqat, tibbiy va moddiy-texnik resurslarning davlat zaxira fondlarini shakllantirishga doir ishlarini muvofiqlashtirish va ularning samarali hamkorligini tashkil etish;
favqulodda vaziyatlarni bartaraf etish, yong‘inlarni o‘chirish, insonlar hamda yuridik va jismoniy shaxslarning mol-mulkini qutqarish tadbirlarini tashkil etish, vazirlik organlari va tuzilmalari kuch va vositalarining doimiy shayligini ta’minlash;
tabiiy va texnogen xususiyatli favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish, fuqaro muhofazasi, yong‘in xavfsizligini ta’minlash, seysmik kuzatuvlar, kichik hajmli kemalardan xavfsiz foydalanish, suv obyektlarida fuqarolarning hayoti va sog‘lig‘ini muhofaza qilish, shuningdek, favqulodda vaziyatlarda iqtisodiyot obyektlari faoliyatining barqarorligini oshirish sohasidagi ilmiy-texnik va innovatsion siyosat olib borishning ustuvor yo‘nalishlarini belgilash va maqsadli ilmiy-texnik dasturlarni tasdiqlash;
aholini, mansabdorlar shaxslarni va FVDT tuzilmalarini favqulodda vaziyatlar xavfi yuzaga kelganda va sodir bo‘lganda harakat qilishga tizimli tayyorlash, shuningdek, kema haydovchilarini o‘qitishni tashkil etish va amalga oshirish;
yuqori malakali kadrlar tayyorlashning samarali tizimini yaratish, shuningdek, Vazirlik xodimlarini qayta tayyorlash va malakasini oshirishni tashkil etish;
favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularning oqibatlarini bartaraf etish sohasida xalqaro hamkorlikni amalga oshirish, shuningdek ilg‘or xorij tajribasini o‘rganish, umumlashtirish va targ‘ib qilish;
ishlab chiqarish va ijtimoiy ahamiyatdagi obyektlarda, shuningdek, yo‘l-transport va muhandislik-kommunikatsiya infratuzilmalarida favqulodda vaziyatlarning oldini olish, oqibatlarini kamaytirish va bartaraf etishga qaratilgan qurilish ishlarini, rekonstruksiya, kapital ta’mirlash, muhandislik-qurilish, o‘rmonchilik va meliorativ tadbirlarni bajarish.
a) tabiiy va texnogen xususiyatli favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish, yong‘in xavfsizligi, seysmik kuzatuvlar, kichik hajmli kemalardan xavfsiz foydalanish, suv obyektlarida fuqarolarning hayoti va sog‘lig‘ini muhofaza qilish sohasida yagona davlat siyosatini ishlab chiqish va amalga oshirishda ishtirok etish sohasida:
favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish, yong‘in xavfsizligi, seysmik kuzatuvlar, shuningdek, kichik hajmli kemalardan xavfsiz foydalanish, suv obyektlarida fuqarolarning hayoti va sog‘lig‘ini muhofaza qilish sohasida davlat boshqaruvini amalga oshiradi;
favqulodda vaziyatlarni bartaraf etish uchun mo‘ljallangan moddiy resurslar zaxiralarini yaratish, ishlatish va qayta tiklashni nazorat qiladi va uslubiy rahbarlikni amalga oshiradi;
O‘zbekiston Respublikasining Fuqaro muhofazasi rejasi loyihasini ishlab chiqadi va tasdiqlash uchun belgilangan tartibda Vazirlar Mahkamasiga taqdim etadi;
favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish, yong‘in xavfsizligi, seysmik kuzatuvlar, shuningdek, kichik hajmli kemalardan xavfsiz foydalanish, suv obyektlarida fuqarolarning hayoti va sog‘lig‘ini muhofaza qilish tizimini rivojlantirish bo‘yicha normativ-huquqiy va boshqa hujjatlar loyihalarini ishlab chiqadi va Vazirlar Mahkamasiga kiritadi;
yong‘in va avariya-qutqaruv texnikalari va anjomlari, aloqa va xabar berish vositalari bo‘yicha davlat buyurtmachisi funksiyasini bajaradi, shuningdek, ularni yaratish va respublikada ishlab chiqarishni tashkil etadi;
fuqaro muhofazasi, favqulodda vaziyatlar va yong‘inlarning oldini olish va bartaraf etish sohasiga zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini tatbiq etadi;
Vazirlik vakolatiga kiruvchi davlat sirlari va xizmat ma’lumotlarini himoya qilish choralarini ko‘radi;
b) favqulodda vaziyatlar va yong‘inlar yuzaga kelishining oldini olish va profilaktika tadbirlarini tashkil etish sohasida:
favqulodda vaziyatlar yuzaga kelishining oldini olish bo‘yicha davlat dasturlarini ishlab chiqishda ishtirok etadi va ularning amalga oshirilishini nazorat qiladi;
fuqarolarning hayoti va sog‘lig‘i, mol-mulkiga xavflarni barvaqt profilaktika qilish va ularning oldini olish, hayotiy faoliyatni ta’minlovchi obyektlar va tizimlarning barqaror ishlashini, tahdidlar va ularning kelib chiqish omillarini oldindan aniqlash, bartaraf etish borasida aniq choralar ko‘rish, aholining ushbu sohada ma’lumotlarga ega bo‘lish darajasini oshirish bo‘yicha tadbirlar ishlab chiqilishini tashkil etadi va ularning ijrosini nazorat qiladi;
avariyalar, halokatlar, yong‘inlar va tabiiy ofatlarning o‘z vaqtida oldini olish va oqibatlarini yumshatishni ta’minlaydi;
favqulodda vaziyatlarning oldini olish va fuqaro muhofazasi, shuningdek, yong‘in xavfsizligini ta’minlash sohasida targ‘ibot va axborot ta’minotini amalga oshiradi, aholi va tashkilotlar xodimlarini o‘qitadi;
qishloq xo‘jaligi o‘simliklarini do‘ldan muhofaza qilish maqsadida meteorologik jarayonlarga faol ta’sir ko‘rsatishga qaratilgan chora-tadbirlarni amalga oshiradi;
v) aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish, fuqaro muhofazasi, yong‘in xavfsizligini ta’minlash, shuningdek, kichik hajmli kemalardan xavfsiz foydalanish, suv obyektlarida fuqarolarning hayoti va sog‘lig‘ini muhofaza qilish sohasidagi davlat nazoratini, ruxsat berish va boshqa maxsus funksiyalarni amalga oshirish sohasida:
davlat va xo‘jalik boshqaruvi, mahalliy davlat hokimiyati organlari, yuridik va jismoniy shaxslar tomonidan aholi va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish, yong‘in xavfsizligi, shuningdek, fuqaro muhofazasi to‘g‘risidagi qonun hujjatlarida belgilangan talablar bajarilishi yuzasidan davlat nazoratini amalga oshiradi;
aholi va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish, shuningdek, yong‘in xavfsizligi talablarini belgilab beruvchi texnik reglamentlar, standartlar, me’yorlar, qoidalar va boshqa huquqiy hujjatlarni ishlab chiqadi va ko‘rib chiqadi;
aholi va atrof-muhitni muhofaza qilish bo‘yicha qabul qilingan chora-tadbirlarning amalga oshirilishini, shuningdek, favqulodda vaziyat sharoitida hayotiy ta’minotni ta’minlovchi tizimlar, iqtisodiyot obyektlari va tarmoqlarining barqaror ishlashini nazorat qiladi;
aholi punktlari, boshqa obyektlar va hududlarda davlat yong‘in nazoratini, shuningdek, yong‘in xavfsizligini talab darajasida saqlashni amalga oshiradi;
favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish, fuqaro muhofazasi va yong‘in xavfsizligini ta’minlash sohasida mahsulot va xizmatlarni litsenziyalashtiradi, ularni sertifikatlashtirishda ishtirok etadi;
yong‘in-texnik mahsulotlar, moddalar, materiallar va jihozlarni yong‘in xavfliligi bo‘yicha sinash va tekshirishni tashkillashtiradi va amalga oshiradi;
radiatsion razvedka jihozlari va shaxsiy himoya vositalarining texnik holatini tekshiruvdan o‘tkazadi;
yong‘in xavfsizligi talablaridan asosli ravishda chetga chiqilgan yoki bunday talablar mavjud bo‘lmagan taqdirda binolar, inshootlar va boshqa obyektlarni qurish, kapital ta’mirlash, rekonstruksiya qilish, kengaytirish va texnik jihatdan qayta jihozlashga doir loyiha hujjatlarining yong‘in xavfsizligi talablariga rioya qilinishiga taalluqli qismini ko‘rib chiqadi;
qurilish uchun maydonlar (trassalar) tanlash (ajratish) komissiyasining, shuningdek, qurilishi (rekonstruksiyasi) tugallangan obyektlarni foydalanishga qabul qilib olish komissiyalarining ishida ishtirok etadi;
obyektlarda, shu jumladan, o‘ta muhim davlat ahamiyatiga molik yoki yong‘in va portlash xavfi yuqori bo‘lgan obyektlarda shartnoma asosida belgilangan tartibda yong‘indan saqlashni amalga oshiradi;
o‘z vakolati doirasida ma’muriy huquqbuzarlik ishlari yuritilishini va tergovga qadar tekshiruvlarni amalga oshiradi va tashkillashtiradi;
respublikaning barcha suv akvatoriyalarida odamlarning suvdagi xavfsizligini ta’minlash maqsadida kichik hajmli kemalar va ularning turargoh bazalaridan to‘g‘ri foydalanish ustidan davlat nazoratini amalga oshiradi;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi, mahalliy davlat hokimiyati organlariga va boshqa tashkilotlarga favqulodda vaziyatlar va yong‘inlarning oldini olish va bartaraf etish bo‘yicha takliflar kiritadi;
favqulodda vaziyat va yong‘inlar sodir bo‘lishiga olib kelgan avariyalar, halokatlar, falokatlarning surishtiruvida ishtirok etadi;
shaharsozlik hujjatlari va obyektlar qurilish loyihalarini fuqaro muhofazasi va favqulodda vaziyatlarning oldini olish va yong‘in xavfsizligi talablariga rioya qilish bo‘yicha davlat ekspertizasidan o‘tkazishda ishtirok etadi;
g) aholi hayotiga, sog‘lig‘iga yoki mol-mulkiga xavf-xatar tug‘ilganda kompleks yordam ko‘rsatish, favqulodda vaziyatlar xavfi yuzaga kelganda yoki sodir bo‘lganda ular to‘g‘risida aholini o‘z vaqtida ogohlantirish va xabardor qilishni tashkillashtirish sohasida:
aholining hayoti va sog‘lig‘iga xavf tug‘ilganda o‘z vaqtida kompleks yordam ko‘rsatishni ta’minlaydi;
jismoniy shaxslarning va yuridik shaxslar vakillarining Vazirlik vakolatiga taalluqli murojaatlarini qabul qilishni tashkil etadi va ularni ko‘rib chiqadi hamda ushbu masalalar yuzasidan qonunchilikda belgilangan tartibda tegishli choralar ko‘radi;
favqulodda vaziyatlar xavfi tug‘ilganda yoki sodir bo‘lganda aholiga avtomatlashtirilgan tarzda xabar berish va ogohlantirish tizimi yaratilishini muvofiqlashtiradi va uni boshqaradi;
mahalla (qishloq) fuqarolar yig‘inlarida, odamlar ko‘p to‘planadigan joylarda, korxonalarda muntazam profilaktika tadbirlarini o‘tkazadi, aholi va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish muammolarini yechishda o‘zini-o‘zi boshqarish organlari bilan o‘zaro samarali hamkorlik olib boradi;
fuqaro muhofazasi va FVDTning avtomatlashtirilgan boshqaruv tizimi va axborot ta’minoti, aloqa, xabar berish tizimining doimiy shayligini tashkil etadi va ta’minlaydi;
favqulodda vaziyatlar xavfi tug‘ilganda yoki sodir bo‘lganda barcha aloqa va ommaviy axborot vositalaridan foydalangan holda aholiga tezkor xabar beradi;
favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish bo‘yicha chora-tadbirlarni amalga oshirishga tegishli bilim va tajribaga ega bo‘lgan nodavlat notijorat tashkilotlar, shu jumladan, chet ellik fuqarolar va xorijiy tashkilotlarni jalb qilish ishlarini tashkillashtiradi;
d) FVDT faoliyatini hamda fuqaro muhofazasi va yong‘in xavfsizligini tashkil etish va ta’minlashda ishtirok etish sohasida:
FVDT faoliyatini tashkiliy va ilmiy-texnik ta’minotini amalga oshiradi, fuqaro muhofazasi va yong‘in xavfsizligi tadbirlarini bajaradi;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi xavfsizlik Kengashi apparati va Vazirlar Mahkamasiga FVDT, fuqaro muhofazasi va yong‘in xavfsizligi tizimini takomillashtirish va yanada rivojlantirish bo‘yicha takliflar kiritadi;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi hamda mahalliy davlat hokimiyati organlari bilan birgalikda favqulodda vaziyatlarni bartaraf etish uchun mo‘ljallangan kuch va vositalar tarkibini, joylashuvini va jihozlanishini belgilaydi;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi hamda mahalliy davlat hokimiyati organlariga fuqaro muhofazasi, favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish, shuningdek yong‘in xavfsizligini ta’minlash tadbirlarini tashkil qilishda uslubiy rahbarlik qiladi va muvofiqlashtiradi;
favqulodda vaziyatlar va yong‘inlarni bartaraf etish hamda tezkor chegaralash ishlarini o‘tkazishga mo‘ljallangan to‘g‘ridan-to‘g‘ri va tezkor buysunuvdagi yong‘in-qutqaruv xizmatlari va bo‘linmalarini tashkil etish, tayyorlash va ulardan foydalanishda uslubiy rahbarlik qiladi va faoliyatini muvofiqlashtiradi;
idoraviy va ko‘ngilli yong‘indan saqlash bo‘linmalari, qutqaruv xizmatlari (tuzilmalari), shuningdek, fuqaro muhofazasi tuzilmalari hisobini yuritadi;
fuqaro muhofazasi tadbirlarini amalga oshirishda O‘zbekiston Respublikasi Qurolli Kuchlari, qonunchilik talablari asosida tashkil etilgan boshqa harbiy tuzilmalar va bo‘linmalarning davlat boshqaruv organlari bilan hamkorligini muvofiqlashtiradi;
fuqaro muhofazasi uchun qurol-aslahalar, texnika, himoya vositalari va boshqa moddiy-texnik vositalarni davlat buyurtmasi asosida yetkazib berish loyihasini shakllantirishda ishtirok etadi;
aholining radiatsion, kimyoviy va tibbiy-biologik muhofazasini tashkillashtirish, panagohlar va boshqa fuqaro muhofazasi obyektlarining tayyorgarligini ta’minlash va barpo etish ustidan nazorat olib boradi;
tegishli davlat hokimiyati organlari bilan birgalikda favqulodda vaziyatlar oqibatida jabrlangan aholiga insonparvarlik yordamini shakllantirish va yetkazib berishni belgilangan tartibda tashkillashtiradi;
e) favqulodda vaziyatlar va yong‘inlarning yuzaga kelishi va rivojlanishi xavfini kompleks monitoring va prognoz qilishni ta’minlash, shuningdek seysmik kuzatuvlar olib borish sohasida:
tabiiy ofatlar va halokatlarni monitoring qilish va prognozlash, seysmik kuzatuvlar tizimini rivojlantirish va ularni faoliyatini muvofiqlashtiradi;
atrof muhit holatini, potensial xavfli obyektlar va uchastkalar hamda ularga tutash hududlardagi vaziyatning monitoringini olib borishda ishtirok etadi;
tegishli qismda favqulodda vaziyat va yong‘inlarning ijtimoiy-iqtisodiy oqibatlarini baholashni ta’minlaydi;
aholi va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish sohasida ma’lumotlarni yig‘ish, qayta ishlash, almashish va yetkazishni ta’minlaydi;
tegishli davlat boshqaruvi organlari bilan birgalikda yuzaga keladigan favqulodda vaziyatlarning xavf darajasini va ularning moddiy, shu jumladan atrof muhitga zarari miqdorini aniqlash uslublarini ishlab chiqishni tashkil etadi;
j) tabiiy va texnogen xususiyatli favqulodda vaziyatlarning oldini olish va bartaraf etish, fuqaro muhofazasi, yong‘in xavfsizligini ta’minlash sohasida davlat va xo‘jalik boshqaruvi, mahalliy davlat hokimiyati va fuqarolarning o‘zini-o‘zi boshqarish organlari hamda boshqa tashkilotlarning faoliyati, ushbu maqsadlar uchun moliyaviy, oziq-ovqat, tibbiyot va moddiy-texnik resurslarning davlat zaxiralar fondlarini shakllantirishga doir ishlarini muvofiqlashtirish va ularning samarali faoliyatini tashkil etish sohasida:
davlat va xo‘jalik boshqaruvi, mahalliy davlat hokimiyati va fuqarolarning o‘zini-o‘zi boshqarish organlari hamda boshqa tashkilotlarning favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish uchun mo‘ljallangan idoraviy zaxiralarni yaratish bo‘yicha faoliyatini muvofiqlashtiradi;
favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish bo‘yicha Hukumat va hududiy komissiyalar faoliyatini tashkiliy-axborot jihatdan ta’minlaydi;
toshqinga qarshi Hukumat komissiyasi yig‘ilishining materiallari va boshqaruv hujjatlarini tayyorlaydi, uning qarorlari hamda sel, toshqin, yer va qor ko‘chkisi xavfi mavjud hududlardan aholini ko‘chirish, ularga zarur bo‘lgan birlamchi hayot faoliyatini ta’minlovchi sharoitlar yaratish bo‘yicha topshiriqlarining davlat va xo‘jalik boshqaruvi hamda mahalliy davlat hokimiyati organlari tomonidan bajarilishini muvofiqlashtiradi va nazorat qiladi;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi, mahalliy davlat hokimiyati organlari, tashkilotlarning halokatlardan jabrlangan yoki ularning oqibatlarini bartaraf etishda ishtirok etgan fuqarolarni ijtimoiy-iqtisodiy, huquqiy va tibbiy jihatdan muhofaza qilish bo‘yicha faoliyatiga tashkiliy-uslubiy rahbarlik qiladi va muvofiqlashtiradi;
z) favqulodda vaziyatlarni bartaraf etish, yong‘inlarni o‘chirish, insonlar hamda yuridik va jismoniy shaxslarning mol-mulkini qutqarish tadbirlarini tashkil etish, vazirlik organlari va tuzilmalari kuch va vositalarining doimiy shayligini ta’minlash sohasida:
FVV tizimiga kiruvchi organlar, tuzilmalar va tashkilotlar ustidan rahbarlikni amalga oshiradi, ularga maslahat, uslubiy va ilmiy ko‘mak ko‘rsatadi, ularni tekshiruvdan o‘tkazadi;
yirik xalqaro va respublika tadbirlarida FVDT va fuqaro muhofazasi, favqulodda vaziyatlar bo‘yicha boshqaruv organlari va tuzilmalarining kuch va vositalarini o‘rnatilgan tartibda tezkor boshqarishni ta’minlaydi;
favqulodda vaziyatlarni bartaraf etish, yong‘inlarni o‘chirish, insonlarni qutqarish ishlarini tashkillashtiradi, favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish bo‘yicha davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, boshqa tashkilotlarning ishini muvofiqlashtiradi;
tuzilmalarni favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etishga mo‘ljallangan yong‘in-qutqaruv texnikasi va boshqa texnik vositalar bilan jihozlash sohasida yagona texnik siyosatni amalga oshiradi;
favqulodda vaziyatlar organlari va tuzilmalari hamda tezkor bo‘ysunuvdagi bo‘linmalar kuch va vositalarining favqulodda vaziyatlar va yong‘inlar sodir bo‘lganda harakatlanishga shayligi ustidan davlat nazoratini amalga oshiradi;
favqulodda vaziyat va yong‘inlarni chegaralash va bartaraf etish, yong‘in-qutqaruv bo‘linmalarida garnizon va smena xizmati olib borishni tashkillashtirish bo‘yicha normativ hujjatlarni, shuningdek, ularning faoliyatini tartibga soluvchi hujjatlarni ishlab chiqadi;
o‘ta muhim, toifalangan hamda yong‘in va portlash xavfi mavjud iqtisodiyot obyektlari va boshqa hayot faoliyatini ta’minlovchi obyektlarda aniq maqsadga yo‘naltirilgan qo‘mondonlik-shtab, maxsus-taktik o‘quv mashqlari va mashg‘ulotlarini tashkillashtiradi;
favqulodda vaziyatlarda jabrlangan aholini birlamchi zaruriy mahsulotlar bilan ta’minlash, favqulodda vaziyatlarni bartaraf etish va yong‘inlarni o‘chirishga jalb qilinadigan maxsus tuzilmalarni jihozlash uchun moddiy boyliklarning idoraviy zaxirasini yaratadi;
favqulodda vaziyatlarni bartaraf etish va yong‘inlarni o‘chirish bo‘yicha respublika hududida va xorijda amalga oshirilgan amaliyotlarni tahlil qiladi, qutqaruv ishlarini o‘tkazish va yong‘in o‘chirishni tashkil etish taktikasini yanada takomillashtirish, yong‘in-qutqaruv bo‘linmalarini jangovor shayligini oshirish bo‘yicha takliflarini ishlab chiqadi;
tasdiqlangan safarbarlik rejasiga asosan harbiy davrda favqulodda vaziyatlarni bartaraf etishda foydalaniladigan maxsus harbiy bo‘linmalarni tashkil qiladi;
FVV tizimi organlari, tuzilmalari va tashkilotlarining moliya-xo‘jalik faoliyatini o‘rnatilgan tartibda nazorat qiladi;
favqulodda vaziyatlar organlari va tuzilmalarini moddiy-texnik ta’minlash tartibi va me’yorlarini ishlab chiqadi va o‘rnatilgan tartibda tasdiqlaydi;
i) tabiiy va texnogen xususiyatli favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish, fuqaro muhofazasi yong‘in xavfsizligini ta’minlash, seysmik kuzatuvlar, kichik hajmli kemalardan xavfsiz foydalanish, suv havzasida fuqarolarning hayoti va sog‘lig‘ini muhofaza qilish, shuningdek, favqulodda vaziyatlarda iqtisodiyot obyektlari faoliyatining barqarorligini oshirish sohasidagi ilmiy-texnik va innovatsion siyosat olib borishning ustuvor yo‘nalishlarini belgilash va maqsadli ilmiy-texnik dasturlarni tasdiqlash sohasida:
favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish, fuqaro muhofazasi, yong‘in xavfsizligini ta’minlash, seysmik kuzatuvlar, kichik hajmli kemalardan xavfsiz foydalanish, suv obyektlarida insonlar hayotini muhofaza qilish hamda favqulodda vaziyatlarda iqtisodiyot obyektlari faoliyatining barqarorligini oshirish sohasidagi fan va texnologiyalarni rivojlantirishning ustuvor yo‘nalishlarini ishlab chiqadi hamda amalga oshiradi;
ilmiy-texnik dasturlar va innovatsion loyihalarning davlat buyurtmachisi hisoblanadi, aholi va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish, seysmik kuzatuvlar, favqulodda vaziyatlardan va yong‘inlardan muhofaza qilishga mo‘ljallangan mavjud yong‘in-qutqaruv texnikalari, jihozlari va boshqa vositalarni takomillashtirish va yangilarini yaratish, favqulodda vaziyatlarda iqtisodiyot obyektlari faoliyatining barqarorligini oshirish muammolari bo‘yicha ilmiy-tadqiqot va tajriba-konstruktorlik ishlari olib borilishi va moliyalashtirilishini tashkillashtiradi;
qo‘shma ilmiy loyihalarni ro‘yobga chiqarish va tajriba-konstruktorlik ishlarini amalga oshirish bo‘yicha mahalliy va xorijiy oliy ta’lim hamda ilmiy muassasalar bilan hamkorlik qiladi;
favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish, shuningdek yong‘in xavfsizligini ta’minlash sohasida ilmiy tadqiqotlar, ilmiy va innovatsion faoliyatni moliyalashtirish samaradorligini oshirish bo‘yicha takliflarni ishlab chiqadi va chora-tadbirlarni amalga oshiradi;
k) aholini, mansabdorlar shaxslarni va FVDT tuzilmalarini favqulodda vaziyatlar xavfi yuzaga kelganda va sodir bo‘lganda harakat qilishga tizimli tayyorlash, shuningdek, kema haydovchilarini o‘qitishni tashkil etish va amalga oshirish sohasida:
FVDTga kiruvchi davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlarining mansabdor shaxslari va mutaxassislari hamda fuqaro muhofazasi kuchlarini tayyorlash, qayta tayyorlash, malakasini oshirishning samarali tizimini ta’minlaydi, ularning o‘quv dasturlarini ishlab chiqadi va kelishadi;
favqulodda vaziyatlar yuzaga kelganda FVDT mansabdor shaxslari, kuch va vositalarining harakatlari bo‘yicha turli o‘quv mashqlar, mashg‘ulotlarni tashkil etadi va o‘tkazadi;
aholi, mansabdor shaxslar, fuqaro muhofazasi boshqaruv organlari va tuzilmalari, FVDT tuzilmalarini favqulodda vaziyatlarda to‘g‘ri harakat qilish bo‘yicha o‘qitish dasturlarini ishlab chiqilishini nazorat qiladi va tatbiq etadi;
qutqaruvchilar va qutqaruv tuzilmalarining attestatsiyadan o‘tkazilishini tashkillashtiradi va amalga oshiradi;
ta’lim muassasalarida hayot faoliyati xavfsizligi, fuqaro muhofazasi hamda qutqaruvchilarni maxsus tayyorlash bo‘yicha o‘quv dasturlarini ko‘rib chiqadi va kelishadi;
favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish sohasida aholini tayyorlash jarayoniga zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini joriy qilishni va keng foydalanishni ta’minlaydi;
l) yuqori malakali kadrlar tayyorlashning samarali tizimini yaratish, shuningdek, Vazirlik xodimlarini qayta tayyorlash va malakasini oshirishni tashkil etish sohasida:
Vazirlik va FVDT faoliyati yo‘nalishlari bo‘yicha tegishli mutaxassislarni vazirlik tasarrufidagi hamda boshqa, shu jumladan, xorijiy ta’lim muassasalarida tayyorlashni amalga oshiradi;
Vazirlik hududiy va tarkibiy tuzilmalarining shartnoma asosidagi harbiy xizmatchilari, xizmatchilari hamda FVDT tarkibiga kiruvchi vazirlik hamda idoralarning mansabdor shaxslarini va mutaxassislarini tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirishni ta’minlaydi;
oliy va o‘rta maxsus ta’lim muassasalariga keyinchalik FVV tizimida faoliyat olib boruvchi mutaxassislarni tayyorlashda tashkiliy-uslubiy yordam ko‘rsatadi;
Vazirlik shaxsiy tarkibini axloqiy va ma’naviy tarbiyalash bo‘yicha g‘oyaviy va tarbiyaviy ishlarni olib boradi;
Vazirlik tarkibiga kiruvchi organlar va tuzilmalar xodimlari, pensionerlar hamda ular oila a’zolarining huquqiy va ijtimoiy himoyasini ta’minlaydi;
Vazirlik tuzilmalari shaxsiy tarkibini birlamchi kasbiy, ruhiy jismoniy tayyorlash va malakasini oshirishni hamda yong‘in o‘chirish amaliy sportini rivojlantirishni ta’minlaydi;
yong‘in-saf tayyorgarligi bo‘yicha me’yorlar ishlab chiqadi, shaxsiy tarkibning jismoniy rivojlanishiga ko‘maklashadi;
Vazirlik yong‘in-qutqaruv tuzilmalarida bajarilishi shart bo‘lgan mehnatni muhofaza qilish va texnika xavfsizligi bo‘yicha choralarni ishlab chiqadi;
m) favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish sohasida xalqaro hamkorlikni amalga oshirish, shuningdek ilg‘or xorij tajribasini o‘rganish, umumlashtirish va targ‘ib qilish sohasida:
favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish, fuqaro muhofazasi, yong‘in xavfsizligi, seysmik kuzatuvlar, shuningdek, kichik hajmli kemalardan xavfsiz foydalanish sohalarida o‘rnatilgan tartibda xalqaro hamkorlikni amalga oshiradi, shuningdek, xalqaro shartnomalar loyihalarini ishlab chiqishda Vazirlik vakolatiga kiruvchi masalalar bo‘yicha ishtirok etadi;
O‘zbekiston Respublikasi hududida va undan tashqarida xalqaro insonparvarlik loyihalari, dasturlari va tadbirlarini tayyorlash hamda o‘tkazishda ishtirok etadi;
Vazirlik vakillarini BMT tizimidagi maxsus xalqaro tashkilotlar, va boshqa ixtisoslashtirilgan xalqaro tashkilotlarning markaziy va hududiy organlariga ular bilan kelishilgan shartlar asosida o‘rnatilgan tartibda ishlash uchun yuboradi;
n) ishlab chiqarish va ijtimoiy ahamiyatdagi obyektlarda kapital ta’mirlash, shuningdek, yo‘l-transport va muhandislik-kommunikatsiya infratuzilmalarida, favqulodda vaziyatlarning oldini olish, oqibatlarini kamaytirish va bartaraf etishga qaratilgan qurilish ishlarini, rekonstruksiya, muhandislik-qurilish, o‘rmonchilik va meliorativ tadbirlarni bajarish sohasida:
Vazirlikning kapital qurilish va ta’mirlash obyektlari, shuningdek, ishlab chiqarish va ijtimoiy ahamiyatga ega bo‘lgan, turar joy fondi, yo‘l-transport va muhandislik-kommunikatsiya infratuzilmalari obyektlari bo‘yicha buyurtmachi funksiyasini bajaradi va loyihaviy qarorlarning samaradorligini ta’minlaydi;
ishlab chiqarish va ijtimoiy ahamiyatga ega bo‘lgan obyektlar, turar joylar, shuningdek, yo‘l-transport va muhandislik-kommunikatsiya infratuzilmalari obyektlarini qurish, kapital ta’mirlash, qayta qurish bo‘yicha pudrat ishlarini amalga oshiradi;
Oldingi tahrirga qarang.
daryolar o‘zanlarini tozalash va qirg‘oqlarni mustahkamlash ishlarini tashkil etadi, shuningdek, ushbu jarayonda o‘zanlardan qum-shag‘al materiallari loyiha hujjatlari va davlat ekologik ekspertizasi xulosalari asosida qazib olinishini ta’minlaydi va nazorat qiladi;
(13-band “n” kichik bandining to‘rtinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 18-noyabrdagi PQ-426-son qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.11.2022-y., 07/22/426/1026-son)
Oldingi tahrirga qarang.
tegishli davlat boshqaruvi organlari va mahalliy davlat hokimiyati organlari bilan birgalikda daryolar o‘zanlarida qum-shag‘al materiallari to‘planib qolgan va tozalanishi lozim bo‘lgan uchastkalar ro‘yxatini shakllantiradi;
(13-bandning “n” kichik bandi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 18-noyabrdagi PQ-426-son qaroriga asosan beshinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.11.2022-y., 07/22/426/1026-son)
qurilish-montaj, pudrat va ta’mirlash ishlarining sifatli bajarilishiga qaratilgan kompleks tashkiliy va texnik tadbirlarni amalga oshiradi;
cho‘l, yarim cho‘l, dasht va tog‘li hududlarda o‘simlik qoplamalarini tiklash va mustahkamlashga qaratilgan kompleks tadbirlarni tashkillashtirish va amalga oshirish, o‘stirilgan o‘simliklarning parvarishini ta’minlashda ishtirok etadi;
cho‘l, yarim cho‘l, dasht va tog‘li hududlarda o‘rmonlar tashkil etish hamda harakatdagi qumlarni mustahkamlash tadbirlarini amalga oshiradi;
daryo o‘zanlarini tozalash ishlarini olib borish davomida tadbirkorlik subyektlari tomonidan shartnoma asosida qazib olingan qum va shag‘al hajmining hisobini yuritadi;
o‘z vakolati doirasida o‘rnatilgan tartibda davlat va xo‘jalik boshqaruvi, mahalliy davlat hokimiyati va fuqarolarning o‘zini-o‘zi boshqaruv organlari, tashkilotlar, mansabdor shaxslar va fuqarolar tomonidan bajarilishi majburiy bo‘lgan, fuqaro muhofazasi, favqulodda vaziyatlar, yong‘inlarning oldini olish va ularni bartaraf etish ishlarini tashkil qilish va muvofiqlashtirish bo‘yicha qarorlar qabul qilish hamda ularning ijrosini nazorat qilish;
davlat boshqaruvi organlari bilan birgalikda belgilangan tartibda qo‘shma qarorlar va boshqa normativ hujjatlar qabul qilish;
Vazirlik zimmasiga yuklangan vazifalarni bajarish uchun davlat va xo‘jalik, mahalliy davlat hokimiyati organlari, jismoniy va yuridik shaxslardan zarur ma’lumotlar va axborotlarni so‘rab olish;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi hamda mahalliy davlat hokimiyati organlari, jismoniy va yuridik shaxslarning favqulodda vaziyatlarda harakat qilishga tayyorgarligini, Vazirlik faoliyatiga oid qonun hujjatlari talablariga rioya etilishini tekshirish, shuningdek qonun buzilishi holatlari aniqlanganda belgilangan tartibda ma’muriy javobgarlikka tortish choralarini ko‘rish;
Vazirlik va FVDT faoliyatining dolzarb muammolarini muhokama qilish uchun vakillik asosida idoralararo muvofiqlashtiruv va maslahatlashuv organlari (komissiyalar, guruhlar) hamda kollegial organlar (ilmiy, ilmiy-texnik, metodologik va boshqalar)ni tuzish;
ishlar va xizmatlar ko‘rsatish, jarimalar va boshqa tushumlardan tushadigan mablag‘lar hisobidan Vazirlikning budjetdan tashqari jamg‘armasini tashkil qilish;
avariya-qutqaruv va yong‘in o‘chirish texnikalarini yaratish, avariya va falokatlardan jabrlangan aholini va hududlarni reabilitatsiya qilish ishlarini o‘tkazish, shuningdek, Vazirlik zimmasiga yuklatilgan boshqa vazifalarni bajarish yuzasidan tashkilotlar, shu jumladan xorijiy tashkilotlar bilan shartnomalar (kontraktlar) tuzish;
maxsus texnik vositalarni tayyorlash va ushbu vositalarni tayyorlash bo‘yicha buyurtmalar berish, shuningdek, ehtiyoj uchun zarur bo‘lgan maxsus jihoz va texnika, boshqa texnik vositalarni xarid qilish, ularni saqlash va ta’mirlash ishlarini amalga oshirish;
Vazirlikning harbiy xizmatchilari va xizmatchilarini, ularning oila a’zolarini, shuningdek pensionerlarini ijtimoiy himoya qilish uchun davolash-profilaktik, sanatoriya-kurort va boshqa chora-tadbirlarni amalga oshirish;
Vazirlik ehtiyojlari uchun kapital, shu jumladan uy-joy qurilishi, bino va inshootlarni ta’mirlash va rekonstruksiya qilish, shuningdek, ishlab chiqarish va ijtimoiy ahamiyatga ega, yo‘l-transport va muhandislik-kommunikatsiya infratuzilma obyektlarida ishlarni bajarish;
o‘rnatilgan tartibda tanish belgilari va maxsus rangli bayroqlar bilan belgilangan, shuningdek, maxsus signallar, radio vositalar va bayroqchalar bilan jihozlangan uchish apparatlari, havo va suv kemalari, maxsus transport vositalariga egalik qilish;
Vazirlik faoliyatiga doir masalalar bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasining xalqaro shartnomalarini tayyorlash, tuzish va ijrosini ta’minlash haqida takliflar kiritish;
chet el mamlakatlarining tegishli bo‘linmalari, xalqaro va nodavlat tashkilotlar bilan o‘rnatilgan tartibda hamkorlik qilish;
mahalliy davlat hokimiyati organlari bilan kelishgan holda favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish ishlari uchun doimiy shay holatdagi hududiy kuch va vositalarni jalb etish to‘g‘risida qarorlar qabul qilish;
qonun hujjatlariga muvofiq, tegishli hududda yong‘inga qarshi alohida rejim o‘rnatilishi yuzasidan mahalliy davlat hokimiyati organlariga takliflar kiritish;
favqulodda vaziyatlar, shu jumladan yong‘inlarni bartaraf etish tadbirlarida yong‘inlar hamda ularning xavfli omillari tarqalgan (tarqalish ehtimoli mavjud bo‘lgan) joylarga to‘siqsiz kirib borish, shuningdek, insonlarning hayotiga, jismoniy va yuridik shaxslarning mol-mulkiga, atrof muhitga tahdid soladigan yong‘inlar va ular bilan bog‘liq bo‘lgan xavfli omillarning oldini olish hamda favqulodda vaziyat va yong‘inni bartaraf etishni ta’minlovchi sharoitlarni yaratish maqsadida zarur hollarda eshiklarni, derazalarni va boshqa to‘sqinlik qiladigan konstruksiyalarni ochish;
favqulodda vaziyat va yong‘inlar hududida transport vositalari va aholi harakatlanishini cheklash yoki taqiqlash, shuningdek, favqulodda vaziyat va yong‘inlarni bartaraf qilish ishlari olib borilayotgan hududlarning qo‘riqlanishini ta’minlash uchun tegishli xizmatlarni jalb qilish;
o‘z vakolati doirasida barcha tashkilotlar va fuqarolar tomonidan bajarilishi majburiy bo‘lgan, shu jumladan favqulodda vaziyatlarni bartaraf etish ishlari olib borilayotgan hududlarda yuridik va jismoniy shaxslarning huquqlarini cheklovchi qarorlar qabul qilish;
yong‘inlarni o‘chirish, yong‘in va avariyalarning yuzaga kelishi hamda rivojlanishi (tarqalishi)ning oldini olish bilan bog‘liq zarur ishlarni bajarishda tabiiy va sun’iy suv manbalaridagi suvdan bepul foydalanish;
favqulodda vaziyat va yong‘inlarning oldini olish, ularni bartaraf etish, yong‘in xavfsizligi talablari buzilishi holatlarini aniqlash va unga yo‘l qo‘ymaslik bo‘yicha qonun hujjatlarga muvofiq belgilangan vakolatlarni o‘z vaqtida va to‘liq amalga oshirish;
15. Vazirlik markaziy apparati, hududiy va tarkibiy tuzilmalarining huquqlari, agar O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti yoki O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari bilan boshqa tartib belgilanmagan bo‘lsa, O‘zbekiston Respublikasi favqulodda vaziyatlar vaziri tomonidan tasdiqlanadigan nizomlar (ustavlar) bilan belgilanadi.
Vazirlik zimmasiga yuklatilgan vazifa va funksiyalarning samarali bajarilishi, shuningdek, tegishli soha (tarmoq)da davlat siyosatining samarali amalga oshirilishi;
o‘z faoliyat sohasini rivojlantirish bo‘yicha dasturlar, chora-tadbir rejalari, “yo‘l xaritalari” va boshqa dasturiy hujjatlarning samarali amalga oshirilishi uchun javobgar hisoblanadi.
Vazirlikning hududiy va tarkibiy tuzilmalari, idoraviy bo‘ysunuvidagi tashkilotlari faoliyatini tashkillashtirish, nazorat qilish va uslubiy rahbarlik qilish, Vazirlikka yuklatilgan vazifa va funksiyalarni sifatli va o‘z vaqtida bajarish;
xorijiy va ilg‘or mahalliy tajribalarni o‘rganish, aholini favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish, fuqaro muhofazasi, yong‘in xavfsizligi, seysmik kuzatuvlar va kichik hajmli kemalardan xavfsiz foydalanish tizimlarini yanada takomillashtirish yuzasidan takliflarni ishlab chiqish;
Vazirlik tomonidan O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga va O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasiga kiritiladigan me’yoriy-huquqiy va boshqa hujjatlar hamda vazirlik tomonidan qabul qilinadigan qarorlarning sifati;
hududiy va tarkibiy tuzilmalar tomonidan o‘z sohasi faoliyatini rivojlantirish bo‘yicha dasturlar, chora-tadbir rejalari, “yo‘l xaritalari” va boshqa dasturiy hujjatlarni amalga oshirishni tashkillashtirish uchun javobgar hisoblanadi.
zimmasiga yuklatilgan vazifa va funksiyalarning, markaziy apparat ko‘rsatmalarining sifatli va o‘z vaqtida bajarilishini ta’minlash;
favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish, fuqaro muhofazasi hamda yong‘in xavfsizligini ta’minlash bo‘yicha ishlarni tashkillashtirish va amalga oshirish;
aniqlangan muammolarni har tomonlama, chuqur tahlil qilish va umumlashtirish asosida Vazirlik vakolatiga kiruvchi masalalar bo‘yicha tegishli soha (yo‘nalish)ni takomillashtirish yuzasidan takliflar tayyorlash;
favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish, fuqaro muhofazasi va yong‘in xavfsizligini ta’minlash sohasidagi dasturlar, chora-tadbir rejalari, “yo‘l xaritalari” va boshqa dasturiy hujjatlar talablarini samarali amalga oshirish uchun javobgar hisoblanadi.
19. Vazirlikni O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining taqdimiga binoan bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan lavozimga tayinlanadigan va lavozimdan ozod etiladigan O‘zbekiston Respublikasi favqulodda vaziyatlar vaziri (keyingi o‘rinlarda — Vazir) boshqaradi.
Vazir O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan lavozimga tayinlanadigan va lavozimdan ozod etiladigan birinchi o‘rinbosar va o‘rinbosarlarga ega.
1) Vazirlik faoliyatiga yakkaboshchilik asosida umumiy rahbarlikni amalga oshiradi, Vazirlikka yuklatilgan vazifalar va funksiyalarning bajarilishini tashkillashtiradi;
2) ijro etuvchi, qonun chiqaruvchi va sud hokimiyati organlarida hamda tashkilotlarda, shuningdek, xalqaro hamkorlik doirasida o‘tkaziladigan tadbirlarda Vazirlik manfaatlarini ifodalaydi;
3) Vazirlik tizimining muayyan yo‘nalish va faoliyat sohalari hamda uning tashkilotlariga rahbarlik qilishda o‘z o‘rinbosarlari, boshqa mansabdor shaxslarning vakolatlarini va shaxsiy javobgarlik darajasini belgilaydi;
4) Xodimlarning belgilangan umumiy soni va mehnatga haq to‘lash fondi doirasida Vazirlik tizimi markaziy apparati, hududiy va tarkibiy tuzilmalari, bo‘ysunuvidagi tashkilotlarning tuzilmasi va shtat jadvalini, shuningdek, tegishli davr uchun tasdiqlangan budjet ajratmalari doirasida uning ta’minoti uchun xarajatlar smetasini tasdiqlaydi;
5) Vazirlik tizimidagi markaziy apparat, hududiy va tarkibiy tuzilmalari, bo‘ysunuvidagi tashkilotlarning tuzilmasi va shtat jadvallariga o‘zgartirish kiritadi, shu jumladan shartnoma asosida ko‘rsatilgan xizmatlardan kelib tushgan mablag‘lar hisobiga idoraviy bo‘ysunuvidagi tashkilot, tuzilma, harbiy xizmatchi va xizmatchi lavozimlarini joriy etadi (qisqartiradi);
6) o‘z vakolati doirasida Vazirlik shaxsiy tarkibi tomonidan bajarilishi majburiy bo‘lgan buyruq, farmoyish, direktiva chiqaradi va topshiriqlar beradi;
Vazirlik tizimidagi markaziy apparat va bo‘ysunuvdagi tashkilotlarning tuzilmalari to‘g‘risidagi nizomlarni;
harbiy xizmatchilar lavozimlari, shuningdek ushbu lavozimlarga mos keladigan harbiy unvonlar ro‘yxatini;
O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjeti mablag‘lari hisobidan ajratilgan moddiy boyliklarni, shuningdek, xizmatini o‘tab bo‘lgan moddiy-texnik vositalarni hisobdan chiqarish to‘g‘risidagi hujjatlarni;
obyektlarni loyihalash, yong‘in va qutqaruv bo‘linmalari uchun yangi turdagi texnika va texnik vositalarni, shuningdek, ilmiy-tadqiqot va tajriba-konstruktorlik ishlarini olib borish uchun taktik-texnik topshiriqlarni;
Vazirlik shaxsiy tarkibini hamda aholi va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish, fuqaro muhofazasi hamda yong‘inlarning oldini olish va ularni o‘chirish bo‘yicha topshiriqlarni bajarishda jonbozlik ko‘rsatgan fuqarolarni mukofotlash uchun beriladigan idoraviy nishonlarni, ularning nizomi va tavsifini hamda mukofotlash tartibini tasdiqlaydi;
8) qonunchilikda belgilangan tartibda va muddatlarda harbiy xizmatchilarga polkovnik va unga qadar bo‘lgan, harbiy unvonlarni beradi;
10) Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi Raisi, viloyatlar, shaharlar va tumanlar hokimlari bilan kelishilgan holda, hududiy favqulodda vaziyatlar boshqarmalari (bo‘limlari) boshliqlarini lavozimga tayinlaydi;
12) Vazirlik vakolatiga kiradigan masalalar bo‘yicha jismoniy shaxslarni va yuridik shaxslarning vakillarini qabul qilishni tashkil etadi;
13) qonunchilikka muvofiq Vazirlik tizimida harbiy xizmatni o‘tash bilan bog‘liq masalalarni hal etadi;
14) o‘z vakolatlari doirasida Vazirlik harbiy xizmatchilari va xizmatchilarini, shuningdek ularning oila a’zolarini ijtimoiy va huquqiy himoya qilish masalalarini hal etadi;
15) qonun hujjatlarida belgilangan shart va tartibda kontrakt asosidagi harbiy xizmatchilarni mahalliy davlat hokimiyati organlari va tashkilotlariga xizmat safariga yuboradi;
16) Vazirlikning alohida o‘rnak ko‘rsatgan harbiy xizmatchilari va xodimlarini davlat mukofotlari bilan taqdirlash va ularga faxriy unvonlar berish, shuningdek, idoraviy mukofotlarni ta’sis etish to‘g‘risida o‘rnatilgan tartibda takliflar kiritadi;
17) Vazirlik harbiy xizmatchilari va xizmatchilarini belgilangan tartibda, shu jumladan, O‘zbekiston Respublikasidan tashqariga xizmat safariga yuboradi;
18) Vazirlikni moliyalashtirish uchun ajratilgan budjet mablag‘lari va budjetdan tashqari mablag‘larning bosh tasarruf etuvchisi hisoblanadi;
FVV bo‘ysunuvidagi tashkilotlarni tuzish, qayta tashkil etish va tugatish to‘g‘risida takliflar kiritadi.
20) Vazirlik vakolatiga taalluqli masalalar yuzasidan belgilangan tartibda xalqaro shartnomalarni imzolaydi;
21) Vazirlik tizimida kadrlarni tanlash va joy-joyiga qo‘yishni tashkil etadi, ularning mutaxassisligiga qo‘yiladigan talablarni belgilaydi va samarali faoliyat ko‘rsatishi uchun zarur shart-sharoitlarni yaratadi;
22) O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Xalq qabulxonalari bilan samarali hamkorlikni tashkillashtiradi;
21. Vazir bo‘lmagan davrda uning vakolatlarini bajarish vazirning birinchi o‘rinbosari tomonidan, birinchi o‘rinbosar bo‘lmaganda esa Vazirning buyrug‘iga binoan o‘rinbosarlardan biri tomonidan amalga oshiriladi.
22. Vazirlikning hududiy va tarkibiy tuzilmalari hamda bo‘ysunuvidagi tashkilotlar rahbarlari Vazir tomonidan lavozimga tayinlanadi va lavozimidan ozod qilinadi, qonunchilikda belgilangan hollar bundan mustasno.
23. Vazirlikning hududiy va tarkibiy tuzilmalari hamda bo‘ysunuvidagi tashkilotlar to‘g‘risidagi nizomlar, agar O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining yoki O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlarida boshqacha tartib nazarda tutilgan bo‘lmasa, Vazir tomonidan tasdiqlanadi.
24. Vazirlikni harbiy xizmatchilar bilan jamlash o‘rnatilgan tartibda talabnomalarga asosan amalga oshiriladi.
Vazirlikning ofitserlar va serjantlar tarkibidagi harbiy xizmatchilarni tayyorlash O‘zbekiston Respublikasi oliy harbiy va maxsus o‘quv yurtlarida, shuningdek, boshqa davlatlarning ta’lim muassasalarida amalga oshiriladi.
25. Vazirlikda vazir (Hay’at raisi), vazirning birinchi o‘rinbosari va o‘rinbosarlari, Vazirlikning tegishli mansabdor shaxslari hamda boshqa vazirliklar va idoralar vakillaridan iborat Hay’at tashkil etiladi.
Hay’atning soni va shaxsiy tarkibi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadi.
Hay’at Vazirlik faoliyatining eng dolzarb muammolari hamda O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti va Vazirlar Mahkamasi qarorlarining o‘z vaqtida va sifatli bajarilishini ta’minlash bilan bog‘liq masalalarni ko‘rib chiqadi.
26. Vazirlik vakolatiga kiradigan muhim masalalarni ko‘rib chiqish va tavsiyalar berish uchun ilmiy-texnik kengash tashkil etiladi. Uning tarkibiga manfaatdor davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, ilmiy tashkilotlar va jamoat birlashmalarining vakillari kirishi mumkin.
Ilmiy-texnik kengash o‘z faoliyatini favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish bo‘yicha Hukumat hamda hududiy komissiyalar bilan yaqin hamkorlikda tashkil etadi.
27. Vazirlik tarkibida maslahat, kengashuvchi va ekspert organlari tashkil etilishi mumkin. Vazirlik huzurida tashkil etilgan maslahat, kengashuvchi va ekspert organlarining tarkibi va ular to‘g‘risidagi nizomlar, agar ular O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining hujjatlari va Vazirlar Mahkamasining qarorlari bilan tasdiqlanmagan bo‘lsa, Vazir tomonidan tasdiqlanadi.
28. Vazirlikning shaxsiy tarkibi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan namuna-etalonlari tasdiqlanadigan harbiy va maxsus kiyim-bosh formasiga, ramzga va farqlovchi nishonlarga ega bo‘ladi.
29. Vazirlikning texnikalari va transport vositalari uning ramzi tasviri tushirilib, maxsus rangga bo‘yaladi.
30. Tashkilotlar bilan shartnoma asosida tashkil etilgan bo‘linmalardan tashqari, Vazirlik boshqaruv organlari, tuzilmalari va tashkilotlarini moliyalashtirish va moddiy-texnik jihatdan ta’minlash, shuningdek Vazirlik harbiy xizmatchilari va xizmatchilari mehnatiga haq to‘lash O‘zbekiston Respublikasi davlat budjeti, Vazirlikning budjetdan tashqari mablag‘lari hamda qonunchilikda taqiqlanmagan boshqa manbalar hisobidan amalga oshiriladi.
32. Vazirlik harbiy xizmatchilari va yong‘in-qutqaruvchilari bepul harbiy va maxsus kiyim-bosh bilan ta’minlanadi.
33. Vazirlik tuzilmalarining bino va inshootlarini qurish va rekonstruksiya qilish uchun, shartnoma asosida tashkil etilgan bo‘linmalardan tashqari, sarflanadigan xarajatlar mahalliy davlat hokimiyati organlari tomonidan O‘zbekiston Respublikasining tegishli yil investitsiyaviy va boshqa dasturlarida nazarda tutilgan markazlashtirilgan kapital mablag‘lar limitlari doirasida hamda qonunchilik bilan taqiqlanmagan boshqa manbalar hisobidan amalga oshiriladi.
Vazirlikning boshqa tashkilotlar bilan shartnoma asosida tashkil etilgan tuzilmalari uchun bino va inshootlarni qurish, rekonstruksiya qilish va ta’mirlash ushbu tashkilotlar mablag‘lari hisobidan amalga oshiriladi.
34. Vazir va uning o‘rinbosarlari o‘z faoliyati to‘g‘risida muntazam ravishda O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining tegishli bo‘linmalari oldida hisobot beradi.
35. O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Xavfsizlik kengashi apparati va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining tegishli bo‘linmasi Vazirlikka yuklatilgan vazifalarning samarali bajarilishi bo‘yicha uning faoliyatini doimiy monitoring qiladi va Vazirlik faoliyati samaradorligiga obyektiv baho beradi.
36. Monitoring va baholash natijalariga ko‘ra, Vazirlikning alohida o‘rnak ko‘rsatgan rahbarlari, mansabdor shaxslari va xodimlari rag‘batlantiriladi yoki yo‘l qo‘yilgan jiddiy kamchiliklar uchun egallab turgan lavozimidan ozod etishgacha bo‘lgan javobgarlikka tortiladi.
37. Vazirlikni qayta tashkil etish va tugatish qonunchilikda belgilangan tartibda amalga oshiriladi.