Тизимнинг ушбу имкониятидан фойдаланиш учун Сиз авторизация қилинишингиз керак!
Рўйхатдан ўтишни хоҳлайсизми? Ёки тизимга ўз логинингиз билан кирасизми?

Авторизация қилиш Рўйхатдан ўтиш

Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.

T/r

Tadbirlar nomi

Amalga oshirish mexanizmi

Muddati

Mas’ul ijrochilar

I. Oliy ta’lim muassasalarida ta’lim sifatini oshirish bo‘yicha normativ-huquqiy bazani takomillashtirish

1.

Amaldagi qonun hujjatlarini inventarizatsiya qilish va ularga ta’lim sifatini oshirishga qaratilgan tegishli o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish.

1. Amaldagi qonun hujjatlarini inventarizatsiya qilish bo‘yicha ishchi guruh tuzish.

2. Amaldagi qonun hujjatlariga ta’lim sifatini oshirishga qaratilgan o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish bo‘yicha takliflar tayyorlash.

2018-yil noyabr

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi,

Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi, Davlat test markazi, Oliy attestatsiya komissiyasi

2.

Oliy ta’lim turlarini takomillashtirish choralarini ko‘rish.

1. Alohida ta’lim yo‘nalishlari bo‘yicha
o‘qish muddati kamida uch yil bo‘lgan bakalavriat hamda kamida bir yil bo‘lgan magistraturani
joriy etishning aniq mexanizmlarini ishlab chiqish.

2. “Ta’lim to‘g‘risida”gi Qonunga o‘zgartish
va qo‘shimchalar kiritish bo‘yicha takliflar
ishlab chiqish va belgilangan tartibda Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2018-yil sentyabr

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi,

Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi

3.

Xorijiy fuqarolarni O‘zbekiston Respublikasi ta’lim muassasalariga o‘qishga qabul qilish va o‘qitish tartibi to‘g‘risidagi nizomga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish.

1. Oliy ta’lim muassasalari bakalavriatiga qabul qilish kvotalaridan tashqari xorijiy fuqarolarni suhbat asosida test sinovlarisiz o‘qishga qabul qilish mexanizmini joriy etish.

2. Tegishli qaror loyihasini ishlab
chiqish va tasdiqlash uchun Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2018-yil iyul

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, tasarrufida oliy ta’lim muassasalari mavjud vazirlik

va idoralar, TIV

4.

Oliy ta’lim muassasalarida talabalar bilimini nazorat qilish va baholash tizimi to‘g‘risidagi nizomni ishlab chiqish.

Loyihada quyidagilarga asosiy e’tiborni qaratish:

1. Baholash tizimi va mezonlarini uzluksiz ta’lim tizimining bosqichlariga muvofiqlashtirishga;

2. Ta’lim yo‘nalishlarining o‘ziga xos jihatlarini inobatga olgan holda talabalar bilimini baholashning zamonaviy, shaffof va adolatli (avtomatlashtirilgan, portfolio, test sinovlari, ijodiy ish, antiplagiat
va h.k.) usullarini, shu jumladan muayyan fandan dars bergan pedagogning yakuniy nazorat jarayonlaridagi ishtirokini istisno etadigan tizimni joriy etishga;

3. Semestr yakuni bo‘yicha akademik qarzdor talabaning qayta topshirishi mumkin bo‘lgan fanlar sonini (uchtagacha) belgilashga va ularni topshirish muddatini o‘zgartirishga.

2018-yil avgust

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, tasarrufida oliy ta’lim muassasalari mavjud vazirlik

va idoralar

5.

O‘zbekiston Respublikasi oliy ta’lim muassasalari bitiruvchilarining yakuniy davlat attestatsiyasi to‘g‘risidagi nizomga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish.

1. Bitiruvchilarning iqtidori va xohish-istaklarini inobatga olgan holda yakuniy davlat attestatsiyasini mutaxassislik fanlaridan (fanlararo) imtihon yoki bitiruv malakaviy ishini himoya qilish shakllarida o‘tkazishni tashkil etish.

2. Ayrim bitiruv malakaviy ishlarini ishlab chiqarish joylarida himoya qilish tizimini kuchaytirish mexanizmlarini ishlab chiqish.

3. Yakuniy davlat attestatsiyasi k�missiyalarining tarkibiga mutaxassis tayyorlovchi oliy ta’lim muassasasining pedagog kadrlari bilan birga kadrlar buyurtmachilarini ham kiritish amaliyotini yaratish.

2018-yil noyabr

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, tasarrufida oliy ta’lim muassasalari mavjud vazirlik

va idoralar

6.

Magistratura to‘g‘risidagi nizomni yangi tahrirda ishlab chiqish.

1. Loyihada asosiy e’tiborni magistraturada mutaxassislar tayyorlashni ishlab chiqarish (amaliy) (kamida bir yil) va ilmiy-pedagogik (kamida ikki yil) yo‘nalishlarga ixtisoslashgan dasturlar asosida tashkil etishga qaratish.

2. Tegishli qaror loyihasini ishlab chiqish
va tasdiqlash uchun Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2018-yil avgust

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi,

Moliya vazirligi, tasarrufida oliy ta’lim muassasalari mavjud vazirlik
va idoralar

7.

O‘quv yuklamalarini hisobga olgan holda professor-o‘qituvchilar “vaqt me’yorlari”ning yangi mexanizmlarini ishlab chiqish va belgilangan tartibda tasdiqlash.

1. Professor-o‘qituvchilarning vaqtini o‘quv jarayoniga xos bo‘lmagan ishlarga sarflashning oldini olish bo‘yicha aniq mexanizmlarni yaratish.

2. Professor-o‘qituvchilarning vaqtini talabalar bilan ko‘proq ishlashga yo‘naltirish maqsadida “ustoz — shogird” tizimini joriy etish.

2018-yil avgust

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, tasarrufida oliy ta’lim muassasalari mavjud vazirlik

va idoralar

II. Oliy ta’lim muassasalarida ta’lim sifati va samaradorligini oshirish bo‘yicha tashkiliy tadbirlar

8.

Oliy ta’lim muassasalariga kirish imtihonlaridagi test savollarini tayyorlash uslublarini takomillashtirish.

1. Oliy ta’lim muassasalariga kirish imtihonlarini ishlab chiqish bo‘yicha ilg‘or xorijiy tajribani o‘rganish.

2. Abituriyentni mantiqiy fikrlashga undaydigan test savollarini kiritish va uning ulushini ko‘paytirish.

3. Oliy ta’lim muassasalariga o‘qishga kirish uchun tayyorgarlik sifatini oshirish maqsadida abituriyentlarning foydalanishi uchun muntazam ravishda kirish imtihonlari savollari to‘plamini (axborotnomani) chop etish va hududlarga yetkazish, shu jumladan uning elektron shaklini DTMning rasmiy veb-saytiga doimiy ravishda joylashtirib borish.

2018-yil dekabr

Doimiy ravishda

Davlat test markazi,

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Xalq ta’limi vazirligi

9.

Oliy ta’lim muassasalariga kirish imtihonlarini o‘tkazish jarayoni, shu jumladan uning ustidan nazoratni kuchaytirishning samarali usullarini joriy etish bo‘yicha takliflar ishlab chiqish.

1. Xorijiy oliy ta’lim muassasalariga kirish imtihonlarini o‘tkazish jarayonini o‘rganish.

2. Oliy ta’lim muassasalariga kirish imtihonlari jarayonidagi belgilangan tartiblarni buzish amaliyotini tanqidiy tahlil qilish.

3. O‘rganish natijalariga ko‘ra takliflar ishlab chiqish.

2018-yil sentyabr

Davlat test markazi, oliy ta’lim muassasalari

10.

Oliy ta’lim muassasalari huzurida jamoatchilik kengashlari faoliyatini tashkil etish.

1. Oliy ta’lim muassasalari huzurida jamoatchilik kengashlari faoliyatini tashkil etish tartibi to‘g‘risidagi nizomni qabul qilish.

2. Oliy ta’lim muassasalari huzurida jamoatchilik kengashlari tarkibini aniqlash va tasdiqlash. Bunda ota-onalar, Yoshlar ittifoqining oliy ta’lim muassasalaridagi faol a’zolari, kadrlar buyurtmachilari, professor-o‘qituvchilar, hududdagi fuqarolik jamiyati institutlari, ommaviy axborot vositalari vakillarini jalb etishga e’tibor qaratish.

2018-yil sentyabr

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi,

tasarrufida oliy ta’lim muassasalari mavjud vazirlik

va idoralar, oliy ta’lim muassasalari

11.

Oliy ta’lim muassasalari faoliyatining sifati va raqobatbardoshligini ta’minlovchi xorijiy ilg‘or tizimlarni boshqaruv va ta’lim jarayoniga joriy etish bo‘yicha takliflar ishlab chiqish.

1. “Benchmarking” (oliy ta’lim muassasalari faoliyatining komponentlari bo‘yicha qiyosiy tahlil etish orqali muammolarga yechim topish), “Total quality management” (ta’lim sifatini oshirishning yalpi boshqaruvi), “blended learning” (yagona elektron tizim orqali ta’limni amalga oshirishning talaba-pedagog muloqoti), “Tuning” (umumkasbiy va mutaxassislik kompetensiyalariga asoslangan ta’lim berish) kabi ilg‘or xorijiy ta’lim muassasalarida joriy etilgan tizimlarni o‘rganish.

2. O‘rganish natijalariga ko‘ra tahliliy ma’lumot tayyorlash.

2019-yil aprel

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi

12.

Ta’lim klassifikatsiyasining xalqaro standartini (MSKO–2011) milliy ta’lim tizimiga joriy etish masalasini o‘rganib chiqish va takliflar tayyorlash.

1. Ta’lim klassifikatsiyasining xalqaro standartini (MSKO–2011) milliy ta’lim tizimiga joriy etishni o‘rganish bo‘yicha ishchi guruh tuzish.

2. Ta’lim klassifikatsiyasining xalqaro standarti (MSKO–2011) joriy etilgan xorijiy davlatlarning ta’lim tizimi sifatini o‘rganish
va tahliliy ma’lumot tayyorlash.

2019-yil fevral

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar

13.

Xorijiy davlatlarda ta’lim olganlik to‘g‘risidagi hujjatlarni tan olish
va nostrifikatsiyalash tartibini takomillashtirish, shu jumladan xalqaro
tan olingan tashkilotlarning oliy ta’lim muassasalari reytingida yuqori ko‘rsatkichga ega muassasalarning ro‘yxatini kengaytirish bo‘yicha takliflar tayyorlash.

1. Xorijiy davlatlarda ta’lim olganlik to‘g‘risidagi hujjatlarni tan olish
va nostrifikatsiyalash tartibini takomillashtirish bo‘yicha ishchi guruh tuzish.

2. Xorijiy davlatlarda ta’lim olganlik to‘g‘risidagi hujjatlarni tan olish va nostrifikatsiyalash tartibini takomillashtirish bo‘yicha takliflarni ishlab chiqish va Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2018-yil sentyabr

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi

14.

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi tuzilmasida hamda oliy ta’lim muassasalarida tashkil etilishi belgilangan axborot xizmatining (matbuot kotibining) faoliyat nizomlarini tasdiqlash.

1. Oliy ta’lim muassasalarida matbuot kotibining to‘liq faoliyat yuritishini ta’minlash.

2. Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi tuzilmasida hamda oliy ta’lim muassasalarida tashkil etilishi belgilangan axborot xizmatining (matbuot kotibining) nizomlarini ishlab chiqish va tasdiqlash.

2018-yil avgust

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi,

oliy ta’lim muassasalari

15.

Oliy ta’lim muassasalarida stipendiyalarni tayinlashning amaldagi mexanizmlarini o‘rganish va ularni takomillashtirish yuzasidan takliflar tayyorlash.

1. Xorijiy oliy ta’lim muassasalarida stipendiyalarni tayinlash mexanizmlarini tahlil qilish.

2. Milliy amaliyot va xorijiy tajribani o‘rganish natijalari bo‘yicha tahliliy ma’lumot tayyorlash.

2018-yil dekabr

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Moliya vazirligi, Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi

16.

Talabalar kontrakt to‘lovlarining ish beruvchi korxonalar tomonidan amalga oshirilishining samarali mexanizmlarini ishlab chiqish.

1. Talabalar kontrakt to‘lovlarining ish beruvchi korxonalar tomonidan amalga oshirilishining amaldagi tartibini o‘rganish.

2. Ayrim toifadagi (kam ta’minlangan, iqtidorli va h.) talabalar kontrakt to‘lovlarining ish beruvchi korxonalar tomonidan amalga oshirilishini amaliyotga keng joriy qilish bo‘yicha aniq takliflar ishlab chiqish.

2019-yil fevral

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi

III. Mamlakatda amalga oshirilayotgan keng qamrovli islohotlarda oliy ta’lim muassasalarining ishtiroki hamda tashabbuskorligini oshirish

17.

Mamlakatda amalga oshirilayotgan keng qamrovli islohotlarda oliy ta’lim muassasalarining ishtiroki hamda tashabbuskorligini oshirish bo‘yicha tizimli ishlarni tashkil etish.

1. Mamlakatda amalga oshirilayotgan keng qamrovli islohotlarda har bir oliy ta’lim muassasasining ishtirokini oshirish bo‘yicha chora-tadbirlar rejasini ishlab chiqish va tasdiqlash.

2. Islohotlarni amalga oshirishda oliy ta’lim muassasalarida tashabbuskorlikni kuchaytirishning aniq mexanizmlarini ishlab chiqish.

2018-yil iyun

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, tasarrufida oliy ta’lim muassasalari mavjud vazirlik

va idoralar,

oliy ta’lim muassasalari

18.

Oliy ta’lim muassasalari tomonidan iqtisodiyot tarmoqlari va ijtimoiy sohalarni rivojlantirishga qaratilgan takliflarning kiritib borilishini yo‘lga qo‘yish.

1. Har bir oliy ta’lim muassasasi tomonidan iqtisodiyot tarmoqlari va ijtimoiy sohalar tashkilotlari bilan birgalikda tegishli soha
va tarmoqlarni rivojlantirishga qaratilgan
takliflarni ishlab chiqish bo‘yicha tashabbuskor guruhlarni shakllantirish.

2. Tashabbuskor guruhlarning aniq vazifalarini belgilash, ish rejalarini tasdiqlash hamda ularning samarali faoliyat ko‘rsatishlari uchun tegishli sharoitlar yaratish.

2018-yil iyun

2018-yil

avgust

Oliy ta’lim muassasalari

19.

Oliy ta’lim muassasalarining hududlarni, iqtisodiyot tarmoqlari va ijtimoiy sohalarni jadal rivojlantirishga qaratilgan normativ-huquqiy hujjatlar va dasturlar loyihalarining keng muhokamasida faol ishtirok etishini ta’minlash.

1. Barcha soha va tarmoqlarni rivojlantirishga qaratilgan normativ-huquqiy hujjatlar va dasturlar loyihalarini ishlab chiqishda O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi, Oliy Majlisi, Vazirlar Mahkamasi, vazirlik va idoralar huzurida tashkil etilayotgan ishchi guruh�ar hamda ekspert-tahliliy guruhlar tarkibiga oliy ta’lim muassasalarining professor-o‘qituvchilari va yosh olimlarini kiritish choralarini ko‘rish.

2. Tegishli soha va tarmoqlarni rivojlantirishga qaratilgan normativ-huquqiy hujjatlar va dasturlar loyihalari bilan professor-o‘qituvchilar va talabalarni muntazam ravishda tanishtirib borish mexanizmlarini takomillashtirish.

3. Tegishli soha va tarmoqlarni rivojlantirishga qaratilgan normativ-huquqiy hujjatlar va dasturlar loyihalari bo‘yicha professor-o‘qituvchilar va talabalar o‘rtasida muhokamalar tashkil etish hamda ishlab chiqilgan takliflarni tegishliligi bo‘yicha taqdim etib borish.

Doimiy ravishda

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi, Oliy Majlisi palatalari

(kelishuv bo‘yicha), Vazirlar Mahkamasi, manfaatdor vazirlik va idoralar, oliy ta’lim muassasalari

20.

Oliy ta’lim muassasalari tomonidan davlat va jamiyat hayotining barcha sohalarida mavjud muammo va kamchiliklarni tizimli o‘rganish hamda tahlil qilish.

1. Oliy ta’lim muassasalari tomonidan davlat
va jamiyat hayotining tegishli sohalarida mavjud muammo va kamchiliklarni tizimli o‘rganish mexanizmini ishlab chiqish.

2. Mavjud muammo va kamchiliklarni tizimli o‘rganish asosida tegishli tahliliy materiallar tayyorlab borish.

2018-yil iyul

Doimiy ravishda

Oliy ta’lim muassasalari

IV. Davlat va jamiyat hayotida yuz berayotgan o‘zgarishlar va sohalarda amalga oshirilayotgan tub islohotlarning mazmuni va mohiyatini oliy ta’lim muassasalari tomonidan televideniye va boshqa ommaviy axborot vositalari orqali keng aholi e’tiboriga yetkazish

21.

Televideniye, radio, gazeta
va jurnallar, Internetdagi ijtimoiy tarmoqlar hamda faol veb-saytlar orqali mamlakatda amalga oshirilayotgan keng qamrovli islohotlarning mazmuni va mohiyatini tushuntirish yuzasidan chiqishlar tashkil etish.

1. Har bir soha kesimida normativ-huquqiy hujjatlarning mazmuni va mohiyatini yoritib
bera olish salohiyatiga ega bo‘lgan olimlar
va professor-o‘qituvchilar ro‘yxatini shakllantirish.

2. Mamlakatda amalga oshirilayotgan keng qamrovli islohotlar yuzasidan O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, tasarrufida oliy ta’lim muassasalari mavjud vazirlik va idoralarning ommaviy axborot vositalarida chiqishlarni tashkil etish
bo‘yicha yillik reja-
grafigini ishlab chiqish
va tasdi�lash.

3. Yillik reja-grafik asosida mamlakatda amalga oshirilayotgan keng qamrovli islohotlarning mazmuni va mohiyatini keng yoritish bo‘yicha ko‘rsatuvlar, eshittirishlar uyushtirish va maqolalar chop etish.

2018-yil iyun

2018-yil iyun

Reja-grafik asosida

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, tasarrufida oliy ta’lim muassasalari mavjud vazirlik

va idoralar,

MTRK, MAA,
oliy ta’lim muassasalari

22.

“O‘zbekiston 24” telekanalida oliy ta’lim muassasalari vakillari uchun “Professor-o‘qituvchilar va talabalar fikri” nomli ko‘rsatuvni tashkil etish va unda davlat
va jamiyat hayotida yuz berayotgan o‘zgarishlar
va sohalarda amalga oshirilayotgan tub islohotlarning mazmuni va mohiyatini yoritib borish.

1. “O‘zbekiston 24” telekanalida oliy ta’lim muassasalari vakillari uchun “Professor-o‘qituvchilar va talabalar fikri” nomli ko‘rsatuvni tashkil etish bo‘yicha tashkiliy choralar ko‘rish.

2. “Professor-o‘qituvchilar va talabalar fikri” nomli ko‘rsatuvda oliy ta’lim muassasalari vakillarining chiqishlarini tashkil etish rejasini ishlab chiqish va tasdiqlash.

3. “Professor-o‘qituvchilar va talabalar fikri” nomli ko‘rsatuvda oliy ta’lim muassasalarida faoliyat olib borayotgan professor-o‘qituvchilar, talabalar, ekspertlar hamda tegishli soha mutaxassislari ishtirokini ta’minlash.

2018-yil avgust

2018-yil avgust

Doimiy ravishda

MTRK, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi,

tasarrufida oliy ta’lim muassasalari mavjud vazirlik

va idoralar,

oliy ta’lim muassasalari

23.

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi huzuridagi Ma’naviyat va ma’rifat markazida “Press-klub” tashkil etish va unda islohotlar mazmunini yoritishga doir ko‘rsatuv va ijtimoiy roliklar tayyorlab, televideniye va Internet orqali jamoatchilik e’tiboriga havola qilib borish.

1. Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi huzuridagi Ma’naviyat va ma’rifat markazida “Press-klub” uchun joy ajratish va uni zarur jihozlar bilan ta’minlash.

2. Tashkil etilgan “Press-klub”ning media-rejasini ishlab chiqish va tasdiqlash.

3. “Press-klub” tomonidan tayyorlangan media mahsulotlarni Internet orqali doimiy, televideniye orqali reja asosida berib borish.

2018-yil sentyabr

2018-yil sentyabr

Doimiy ravishda

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, MTRK, Moliya �azirligi, oliy ta’lim muassasalari

24.

“Ma’rifat”, “Uchitel Uzbekistana”, “Yoshlar ovozi”, “Molodej Uzbekistana” va boshqa gazetalarda hamda Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining rasmiy veb-saytida “Islohotlar oliy ta’lim muassasalari nigohida” ruknini ochish va unda oliy ta’lim muassasalari vakillarining islohotlarga munosabatini berib borish.

1. “Ma’rifat”, “Uchitel Uzbekistana”, “Yoshlar ovozi”, “Molodej Uzbekistana” va boshqa gazetalarda hamda Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining rasmiy veb-saytida “Islohotlar oliy ta’lim muassasalari nigohida” ruknini ochish.

2. “Islohotlar oliy ta’lim muassasalari nigohida” rukniga qo‘yiladigan talablarni ishlab chiqish.

3. “Islohotlar oliy ta’lim muassasalari nigohida” rukniga doimiy ravishda oliy ta’lim muassasalarining professor-o‘qituvchilari,
yosh olimlar va talabalarning maqolalari
berib borilishini ta’minlash.

2018-yil

iyul

2018-yil iyul

Doimiy ravishda

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Matbuot va axborot agentligi, MAA,

oliy ta’lim muassasalari

25.

Qabul qilinayotgan normativ-huquqiy hujjatlarning mazmuni va mohiyatini tushuntirish bo‘yicha oliy ta’lim muassasalarining vakillari ishtirokida press-konferensiyalar o‘tkazib borish.

1. Press-konferensiyalarni o‘tkazish reja-grafigini ishlab chiqish.

2. Reja-grafik asosida press-konferensiyalarni o‘tkazish hamda ularda ommaviy axborot
vositalari vakillarining keng ishtirokini ta’minlash.

3. Press-konferensiyalarga tegishliligi bo‘yicha soha mutaxassislari, olimlar va professor-o‘qituvchilarni jalb etish.

2018-yil iyul

Reja-grafik asosida

Milliy matbuot markazi, MAA,

MTRK,Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi,

oliy ta’lim muassasalari

26.

Oliy ta’lim tizimida amalga oshirilayotgan islohotlarning mazmuni va mohiyatini aholi, ayniqsa yoshlarga yetkazishga qaratilgan ko‘rsatuvlar tashkil etish.

1. Oliy ta’lim tizimida amalga oshirilayotgan islohotlarning mazmuni va mohiyatini aholi,
ayniqsa yoshlarga yetkazishga qaratilgan ko‘rsatuvlar media-rejasini ishlab chiqish.

2. Media-reja asosida ko‘rsatuvlarni tashkil etib borish.

2018-yil iyul

Media-reja asosida

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, MTRK

V. Oliy ta’lim muassasalari professor-o‘qituvchilari, yosh olimlar va talabalarning ilmiy-tadqiqot natijalari va innovatsion ishlanmalarini amaliyotga joriy etish tizimini samarali tashkil etish

27.

Oliy ta’lim muassasalari talabalarini ilmiy faoliyatga yo‘naltirish va ularda innovatsion fikrlashni shakllantirish.

Chora-tadbirlar dasturi loyihasini ishlab chiqish, unda quyidagilarni nazarda tutish:

1. Yangi g‘oya va tashabbuslarni shakllantirish maqsadida har bir oliy ta’lim muassasasida
“Yosh ekspertlar guruhi”ni tashkil etish.

2. O‘quv mashg‘ulotlarini talabalarni innovatsion fikrlashga yo‘naltiradigan o‘qitish texnologiyalari va interfaol uslublarni joriy etish asosida tashkil etish, talabalarning bilimini baholash tizimini qayta ko‘rib chiqish, asosiy e’tiborni ularning dars mashg‘ulotlarida yangilik taklif qilish qobiliyatiga qaratish.

3. Har bir oliy ta’lim muassasasida 1-kurs davomida saralab olingan eng iqtidorli talabalar uchun alohida guruhlar tashkil etish (mazkur guruhlardagi talabalar soni oliy ta’lim muassasasi tomonidan belgilanadi), 2-kursdan ularni o‘qitishni alohida o‘quv reja va dasturlar asosida amalga oshirish, ushbu toifadagi talabalarni magistraturaga maqsadli qabul qilish va bu orqali oliy ta’lim muassasalari kafedralari uchun malakali kadrlar tayyorlash tizimini joriy etish.

2018-yil avgust

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, tasarrufida oliy ta’lim muassasalari mavjud vazirlik

va idoralar

28.

Oliy ta’lim muassasalari profe�sor-o‘qituvchilari, yosh olimlar va talabalarning ilmiy izlanishlari natijalari va innovatsion ishlanmalarini amaliyotga joriy etishga yo‘naltirish.

1. Oliy ta’lim muassasalari professor-o‘qituvchilari, yosh olimlar va talabalarning ilmiy izlanishlarini iqtisodiyot tarmoqlari va ijtimoiy sohalarning ilmiy-texnik muammolari asosida tashkil etish.

2. Oliy ta’lim muassasalari professor-o‘qituvchilari, yosh olimlar va talabalarning innovatsion ishlanmalarini amaliyotga joriy etish choralarini ko‘rish.

Doimiy ravishda

Oliy ta’lim muassasalari

29.

Innovatsion va texnologik g‘oyalarni har tomonlama rivojlantirish uchun zarur shart-sharoitlar yaratish, oliy ta’lim muassasalari professor-o‘qituvchilari, yosh olimlar va talabalarning innovatsion texnologiyalarni yaratish borasidagi tashabbuskorligini oshirish yuzasidan tizimli ishlarni tashkil etish.

1. Innovatsion va texnologik g‘oyalar yaratilishini har tomonlama rivojlantirish uchun zarur shart-sharoitlar yaratish.

2. Oliy ta’lim muassasalari professor-o‘qituvchilari, yosh olimlar va talabalarning innovatsion texnologiyalarni yaratish borasidagi tashabbuskorligini oshirish yuzasidan oliy ta’lim muassasalarining chora-tadbirla�i rejasini ishlab chiqish.

2018-yil iyul

Innovatsion rivojlanish vazirligi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, tasarrufida oliy ta’lim muassasalari mavjud vazirlik

va idoralar, oliy ta’lim muassasalari

30.

Yoshlarning innovatsion g‘oya va tashabbuslarini har tomonlama qo‘llab-quvvatlash, ularning faoliyati natijalarini rag‘batlantirish choralarini ko‘rish.

1. Yosh olimlar va talabalarga hamda tashabbuskor fuqarolarga mamlakatda innovatsion g‘oya va texnologiyalarni rivojlantirishga qo‘shgan munosib hissasi uchun topshiriladigan “Innovatsion g‘oyalar yetakchisi” ko‘krak nishoni to‘g‘risidagi nizomni ishlab chiqish.

2. Yosh olimlar va talabalar o‘rtasida har yili innovatsion g‘oya va tashabbuslar tanlovini o‘tkazib borish va g‘oliblarni taqdirlashni tashkil etish.

2018-yil avgust

Har yili

may oyida

Innovatsion rivojlanish vazirligi, O‘zbekiston yoshlar ittifoqi, �liy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, tasarrufida oliy ta’lim muassasalari mavjud vazirlik va idoralar

31.

Iqtisodiyot tarmoqlari va ijtimoiy sohalarning ilmiy-amaliy muammolariga bag‘ishlangan seminar, uchrashuv va davra suhbatlari uyushtirish, oliy ta’lim muassasalari ilmiy salohiyatini dolzarb muammolarga yo‘naltirish.

1. Oliy ta’lim muassasalarining iqtisodiyot tarmoqlari va ijtimoiy soha tashkilotlari rahbarlari, yetakchi mutaxassislari, faol tadbirkorlar bilan dolzarb ilmiy masalalarda seminar, uchrashuv va davra suhbatlarini o‘tkazish rejasini ishlab chiqish va tasdiqlash.

2. Oliy ta’lim muassasalarida doktorlik
va magistrlik dissertatsiyalari, bitiruv malakaviy ishlarini iqtisodiyot tarmoqlari va ijtimoiy sohalarning ilmiy-amaliy muammolari mavzularida bajarilishini yo‘lga qo‘yish.

2018-yil sentyabr

Oliy ta’lim muassasalari

VI. Oliy ta’lim muassasalari rahbariyatining mamlakatni isloh qilish jarayonida faol ishtirok etish borasidagi mas’uliyatini oshirish

32.

Oliy ta’lim muassasalari rahbariyatining mamlakatni isloh qilish jarayonida faol ishtirok etish borasidagi mas’uliyatini oshirish yuzasidan chora-tadbirlarni belgilash.

1. Oliy ta’lim muassasasining har bir rektori
va prorektori uchun ushbu yo‘nalishda alohida
“Yo‘l xaritalari”ni ishlab chiqish va tasdiqlash.

2. Tasdiqlangan “Yo‘l xaritalari”da belgilangan vazifalarning ijrosini nazorat qilish.

2018-yil iyun

Doimiy ravishda

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, tasarrufida oliy ta’lim muassasalari mavjud vazirlik
va idoralar, oliy ta’lim muassasalari

33.

Oliy ta’lim muassasalarining iqtisodiyot tarmoqlari va ijtimoiy sohalarni isloh qilish jarayonida amalga oshirgan ishlari natijadorligi hamda ular tomonidan ishlab chiqilgan innovatsion g‘oya va takliflarning amaliyotga joriy etilganligi asosida ushbu muassasalar rahbariyati faoliyatini baholashni yo‘lga qo‘yish.

1. Oliy ta’lim muassasalari rahbariyati faoliyatini baholash mezonlarini ishlab chiqish va tasdiqlash.

2. Ishlab chiqilgan baholash mezonlari asosida
oliy ta’lim muassasalarining iqtisodiyot tarmoqlari va ijtimoiy sohalarni isloh qilish jarayonida amalga oshirgan ishlari natijadorligini baholab borish.

2018-yil avgust

Doimiy ravishda

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi,
tasarrufida oliy ta’lim muassasalari mavjud vazirlik va idoralar, Innovatsion rivojlanish vazirligi

34.

Oliy ta’lim muassasalari rahbar kadrlarida innovatsion kompetentlikni shakllantirish va rivojlantirish.

Oliy ta’lim muassasalari rahbar kadrlarining malakasini oshirish kurslari o‘quv rejalariga innovatsion kompetentlikni shakllantirish va rivojlantirishga qaratilgan mavzularni kiritish.

2018-yil sentyabr

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi


Hujjatda xato topganingizda, uni belgilab Ctrl+Enter ni bosing.

© O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi qoshidagi “Adolat” milliy huquqiy axborot markazi davlat muassasasi