LexUZ sharhi
Mazkur qaror O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2005-yil 22-fevraldagi 73-sonli “O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining ayrim qarorlarini o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblash hamda ba’zilariga o‘zgartirishlar kiritish to‘g‘risida”gi qaroriga muvofiq o‘z kuchini yo‘qotgan.
Iqtisodiyotni boshqarishning funksional tizimini yanada takomillashtirish va respublika Hukumati apparatida axborot-tahlil ishlari darajasini oshirish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
1. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining Axborot-tahlil boshqarmasi tuzilmasi, shtatlar jadvali va boshqarma to‘g‘risidagi nizom 1—3-ilovalarga muvofiq tasdiqlansin.
2. Vazirlar Mahkamasining “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining Axborot-tahlil boshqarmasini tashkil etish to‘g‘risida” 1997-yil 16-apreldagi 199-son qaroriga 4-ilovaga muvofiq o‘zgartirishlar kiritilsin.
3. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri Sh.M. Mirziyoyev zimmasiga yuklansin.
Lavozimi nomi | Shtat birligi | Tarif setkasi |
Boshqarma boshlig‘i | 1 | 19 |
Boshqarma boshlig‘i yordamchisi | 1 | 16 |
Boshqarma boshlig‘ining o‘rinbosari— bo‘lim boshlig‘i | 2 | 18 |
Shu’ba mudiri | 5 | 17 |
Bosh mutaxassis | 11 | 16 |
Yetakchi mutaxassis | 9 | 15 |
Kotiba—ish yurituvchi | 1 | 9 |
Jami: | 30 |
1. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining Axborot-tahlil boshqarmasi (keyingi o‘rinlarda matnda “Boshqarma” deb yuritiladi) Vazirlar Mahkamasi “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining Axborot-tahlil boshqarmasini tashkil etish to‘g‘risida” 1997-yil 16-apreldagi 199-son qaroriga muvofiq tashkil etilgan.
2. Boshqarma faoliyati bozor islohotlarining axborot-tahlil ta’minotini amalga oshirishga, markaziy iqtisodiyot idoralari va tarmoq boshqaruv organlarining makroiqtisodiy, tarmoq va mintaqaviy rivojlantirish dasturlari strategiyasini ishlab chiqishdagi axborot-tahliliy va prognoz faoliyatini muvofiqlashtirishga, qisqa muddatli davrda makroiqtisodiy va ijtimoiy siyosat samaradorligini oshirish bo‘yicha takliflar hamda o‘rta muddatli va uzoq muddatli davrlarda iqtisodiy islohotlar strategiyasining variantlari bo‘yicha takliflar ishlab chiqishga, ma’muriy islohotlarni amalga oshirishga, kichik va xususiy tadbirkorlikni rivojlantirish uchun shart-sharoitlarni takomillashtirishga, uning mamlakat iqtisodiyotidagi ulushi va ahamiyatini oshirishga yo‘naltirilgan.
3. Boshqarma o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi va qonunlariga, Oliy Majlisning qarorlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, boshqa normativ hujjatlarga hamda ushbu Nizomga amal qiladi.
4. Boshqarma O‘zbekiston Respublikasi Bosh vaziri apparati tuzilmasiga kiradi. Boshqarma ijro intizomi masalalari bo‘yicha Vazirlar Mahkamasi Apparati Rahbariga hisobot beradi.
iqtisodiy islohotlarning amalga oshirilishini va ijtimoiy-iqtisodiy vaziyatni barcha yo‘nalishlar bo‘yicha makro darajada, shuningdek tarmoq va hududlar bo‘yicha, markaziy iqtisodiyot idoralari, davlat va xo‘jalik boshqaruvi respublika organlari, shu jumladan mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlarining axborot-tahliliy va prognoz faoliyatini muvofiqlashtirish asosida tizimli va kompleks o‘rganishni tashkil etish;
makroiqtisodiy holat va ijtimoiy vaziyat monitoringi olib borilishi va tahlil qilinishini ta’minlash, ma’lumotlarning tegishli bazalarini yaratish, iqtisodiyotning sifat jihatidan o‘zgarishlarini va uning rivojlanish tendensiyalarini baholash;
makroiqtisodiy va ijtimoiy vaziyat, iqtisodiy islohotlarning makro darajada, shuningdek tarmoqlar va hududlar bo‘yicha borishi, xususiylashtirish, tarkibiy va institutsional qayta o‘zgartirishlar, davlat boshqaruvi va korporativ boshqaruv, kichik va xususiy tadbirkorlikni rivojlantirish, tovarlar, sarmoya, mehnat bozorini shakllantirish, fond bozori faoliyati masalalari bo‘yicha tahliliy materiallar tayyorlash;
Vazirlar Mahkamasi komplekslari, departamentlari va bo‘limlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlarining iqtisodiy islohotlarning borishini tahlil qilish va iqtisodiyot tarmoqlari, sektorlari hamda hududlarni rivojlantirish dasturlarini ishlab chiqish masalalaridagi faoliyatini muvofiqlashtirish;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi respublika organlari, shuningdek mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari tomonidan tayyorlanadigan eng muhim iqtisodiy va ijtimoiy muammolar bo‘yicha maqsadli dasturlar va Hukumat qarorlari loyihalarini ekspert baholash;
ommaviy axborot vositalarida yoritish, xalqaro moliyaviy va boshqa tashkilotlar bilan birgalikdagi ishlar orqali makroiqtisodiy va ijtimoiy vaziyatdan jamoatchilikni xabardor qilish maqsadida axborot-tahliliy materiallarni tayyorlash va ommalashtirishni tashkil etish.
davlat va xo‘jalik boshqaruvi respublika organlari, Markaziy bank va tijorat banklari, Fanlar akademiyasidan, bozor infratuzilmasining boshqa institutlaridan, shuningdek mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlaridan boshqarmaga yuklangan vazifalar doirasida zarur statistik va tahliliy axborotlarni, budjet statistikasi va sotsiologik so‘rovlar ma’lumotlarini so‘rash va olish;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi respublika organlarining tarmoqlar va hududlarni rivojlantirishning kompleks dasturlarini ishlab chiqish masalalaridagi axborot-tahliliy va prognoz faoliyatini muvofiqlashtirish;
Vazirlar Mahkamasining komplekslari, departamentlari va kotibiyatlaridan, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlaridan boshqarmaga yuklangan vazifalarni amalga oshirish uchun zarur axborotlarni so‘rash;
Vazirlar Mahkamasining departamentlari va kotibiyatlarining, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlarining iqtisodiy islohotlarning natijalarini tahlil qilish va umumlashtirish, iqtisodiyot tarmoqlarini, sektorlarini hamda mintaqalarni iqtisodiy rivojlantirish strategiyasi va dasturlarini ishlab chiqish masalalari bo‘yicha faoliyatini muvofiqlashtirish;
markaziy iqtisodiyot idoralari xodimlarini, mahalliy va xorijiy ekspertlarni jalb qilgan holda maxsus sotsiologik, budjet tekshiruvlari, tahliliy va axborot tadqiqotlari o‘tkazish bo‘yicha vaqtinchalik ekspert tahliliy guruhlar tuzish;
ijtimoiy-iqtisodiy tadqiqotlarga Iqtisodiyot vazirligi, Davlat mulki qo‘mitasi, Moliya vazirligi, Mehnat va aholini ijtimoiy muhofaza qilish vazirligi, Markaziy bank huzuridagi ilmiy-tadqiqot institutlari va markazlar xodimlarini va boshqalarni jalb etish;
qisqa muddatli, o‘rta muddatli va uzoq muddatli istiqbolda ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish strategiyasi bo‘yicha takliflarni, shuningdek qonun hujjatlari va normativ hujjatlarni, makroiqtisodiy, tarmoq va mintaqaviy rivojlantirish dasturlarini ishlab chiqishda qatnashish;
xalqaro konferensiyalar, kongresslar, simpoziumlar va kengashlar ishida, shuningdek ijtimoiy-iqtisodiy hamkorlik va axborot-tahliliy tadqiqotlar bo‘yicha xalqaro loyihalarda qatnashish;
Boshqarma vakolatiga kiruvchi masalalar bo‘yicha davlat va xo‘jalik boshqaruvi respublika organlari, davlat hokimiyati va boshqaruvi mahalliy organlari, xorijiy mamlakatlarning tadqiqot va statistika tashkilotlari bilan mustaqil ravishda yozishmalar olib borish.
mamlakat tarmoqlari va mintaqalarini ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirishdagi tendensiyalarni tavsiflovchi tahliliy materiallarni Vazirlar Mahkamasi rahbariyatining ko‘rib chiqishi uchun taqdim etish;
Vazirlar Mahkamasi rahbariyati topshirig‘iga binoan Hukumatning ayrim qarorlari va respublikani ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish dasturlari, shuningdek maqsadli va kompleks dasturlar bajarilishi monitoringini iqtisodiyot tarmoqlari, sektorlarini va hududlarni rivojlantirish bilan bog‘liq holda amalga oshirish;
ijtimoiy-iqtisodiy islohotlarni yanada chuqurlashtirishga yo‘naltirilgan normativ-huquqiy hujjatlar loyihalari ekspertizasini amalga oshirish;
eng muhim iqtisodiy va ijtimoiy muammolar bo‘yicha Hukumat qarorlari, tarmoq dasturlari va mintaqaviy dasturlar loyihalarini ishlab chiqishda qatnashish.
boshqarma boshlig‘ining o‘rinbosari — makroiqtisodiy rivojlantirish tahlili va strategiyasi bo‘limi boshlig‘i;
boshqarma boshlig‘ining o‘rinbosari — hududlar va tarmoqlarni rivojlantirish dasturlari bo‘limi boshlig‘i;
9. Viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari huzurida tashkil etilgan axborot-tahlil guruhlari hamda Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi huzuridagi axborot-tahlil boshqarmasi tegishli ravishda viloyatlar, Toshkent shahar hokimlariga va Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi Raisiga, shuningdek boshqarmaga hisobot beradi.
10. Axborot-tahlil guruhlari rahbarlari, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi huzuridagi axborot-tahlil boshqarmasi boshlig‘i, shuningdek ko‘rsatib o‘tilgan hududiy bo‘linmalar xodimlari lavozimga boshqarma boshlig‘i bilan kelishgan holda tegishli ravishda viloyatlar va Toshkent shahar hokimlari hamda Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi Raisi tomonidan tayinlanadilar.
11. Boshqarma o‘z ishini Vazirlar Mahkamasi rahbariyati bilan kelishilgan va boshqarma boshlig‘i tomonidan tasdiqlanadigan yillik va choraklik ish rejalari asosida tashkil etadi.
12. Boshqarma o‘z faoliyatini Vazirlar Mahkamasi komplekslari, departamentlari va kotibiyatlari, davlat va xo‘jalik boshqaruvi respublika organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari, Markaziy bank va tijorat banklari hamda boshqa bozor infratuzilmasi institutlari tomonidan taqdim etiladigan statistik va boshqa materiallar, muammolarni mustaqil ravishda o‘rganish, shuningdek xalqaro moliyaviy va boshqa tashkilotlar bilan uzviy aloqa asosida amalga oshiradi.
Vazirlar Mahkamasi rahbariyatiga boshqarmaning axborot-tahliliy faoliyati davomida erishilgan natijalar to‘g‘risida axborot beradi;
boshqarma boshlig‘i o‘rinbosarlari — bo‘limlar boshliqlari o‘rtasida vazifalarni taqsimlaydi, ularning bajarilishini nazorat qiladi.
Boshqarma faoliyatining joriy masalalari, shu jumladan boshqarma mutaxassislarining xalqaro ijtimoiy-iqtisodiy hamkorlik loyihalarida va axborot-tahliliy tadqiqotlarda qatnashishi uchun ruxsatnomalar berish bo‘yicha qarorlar qabul qilish;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi respublika organlaridan, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlaridan tarmoqlarda va mintaqalarda ijtimoiy-iqtisodiy islohotlarning amalga oshirilishi bo‘yicha qabul qilingan qarorlarning sifatli bajarilishini talab qilish, shuningdek ularning bajarilishi bo‘yicha tezkor va statistik axborotlarni so‘rash;
Vazirlar Mahkamasi rahbariyatiga boshqarmada ishlashga tavsiya etilayotgan nomzodlar to‘g‘risida va boshqarma xodimlarining lavozim maoshiga shaxsiy ustamalar miqdorlarini belgilash to‘g‘risida takliflar kiritish.
Boshqarma boshlig‘i, shuningdek qonun hujjatlariga muvofiq boshqa huquqlar va majburiyatlarga ham ega.
15. Boshqarmani qayta tashkil etish va tugatish qonun hujjatlarida belgilangan tartibda amalga oshiriladi.
iqtisodiy islohotlarning amalga oshirilishini va ijtimoiy-iqtisodiy vaziyatni barcha yo‘nalishlar bo‘yicha makro darajada, shuningdek tarmoq va hududlar bo‘yicha, markaziy iqtisodiyot idoralari, davlat va xo‘jalik boshqaruvi respublika organlari, shu jumladan joylardagi ijro etuvchi hokimiyat organlarining axborot-tahliliy va prognoz faoliyatini muvofiqlashtirish asosida tizimli va kompleks o‘rganishni tashkil etish;
makroiqtisodiy holat va ijtimoiy vaziyat monitoringi olib borilishi va tahlil qilinishini ta’minlash, ma’lumotlarning tegishli bazalarini yaratish, iqtisodiyotning sifat jihatidan o‘zgarishlarini va uning rivojlanish tendensiyalarini baholash;
makroiqtisodiy va ijtimoiy vaziyat, iqtisodiy islohotlarning makro darajada, shuningdek tarmoqlar va hududlar bo‘yicha borishi, xususiylashtirish, tarkibiy va institutsional qayta o‘zgartirishlar, davlat boshqaruvi va korporativ boshqaruv, kichik va xususiy tadbirkorlikni rivojlantirish, tovarlar, sarmoya, mehnat bozorini shakllantirish, fond bozori faoliyati masalalari bo‘yicha tahliliy materiallar tayyorlash;
Vazirlar Mahkamasi komplekslari, departamentlari va bo‘limlari, joylardagi ijro etuvchi hokimiyat organlarining iqtisodiy islohotlarning borishini tahlil qilish va iqtisodiyot tarmoqlari, sektorlari hamda hududlarni rivojlantirish dasturlarini ishlab chiqish masalalaridagi faoliyatini muvofiqlashtirish;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi respublika organlari, shuningdek joylardagi ijro etuvchi hokimiyat organlari tomonidan tayyorlanadigan eng muhim iqtisodiy va ijtimoiy muammolar bo‘yicha maqsadli dasturlar va Hukumat qarorlari loyihalarini ekspert baholash;
ommaviy axborot vositalarida yoritish, xalqaro moliyaviy va boshqa tashkilotlar bilan birgalikdagi ishlar orqali makroiqtisodiy va ijtimoiy vaziyatdan jamoatchilikni xabardor qilish maqsadida axborot-tahliliy materiallarni tayyorlash va ommalashtirishni tashkil etish.
davlat va xo‘jalik boshqaruvi respublika organlari, Markaziy bank va tijorat banklari, Fanlar akademiyasidan, bozor infratuzilmasining boshqa institutlaridan, shuningdek joylardagi ijro etuvchi hokimiyat organlaridan Boshqarmaga yuklangan vazifalar doirasida zarur statistik va tahliliy axborotlarni, budjet statistikasi va sotsiologik so‘rovlar ma’lumotlarini so‘rash va olish;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi respublika organlarining tarmoqlar va hududlarni rivojlantirishning kompleks dasturlarini ishlab chiqish masalalaridagi axborot-tahliliy va prognoz faoliyatini muvofiqlashtirish;
Vazirlar Mahkamasining komplekslari, departamentlari va kotibiyatlaridan, joylardagi ijro etuvchi hokimiyat organlaridan Boshqarmaga yuklangan vazifalarni amalga oshirish uchun zarur axborotlarni so‘rash;
Vazirlar Mahkamasining departamentlari va kotibiyatlarining, joylardagi ijro etuvchi hokimiyat organlarining iqtisodiy islohotlarning natijalarini tahlil qilish va umumlashtirish, iqtisodiyot tarmoqlarini, sektorlarini hamda mintaqalarni iqtisodiy rivojlantirish strategiyasi va dasturlarini ishlab chiqish masalalari bo‘yicha faoliyatini muvofiqlashtirish;
markaziy iqtisodiyot idoralari xodimlarini, mahalliy va xorijiy ekspertlarni jalb qilgan holda maxsus sotsiologik, budjet tekshiruvlari, tahliliy va axborot tadqiqotlari o‘tkazish bo‘yicha vaqtinchalik ekspert tahliliy guruhlar tuzish;
ijtimoiy-iqtisodiy tadqiqotlarga Iqtisodiyot vazirligi, Davlat mulki qo‘mitasi, Moliya vazirligi, Mehnat va aholini ijtimoiy muhofaza qilish vazirligi, Markaziy bank huzuridagi ilmiy-tadqiqot institutlari va markazlar xodimlarini va boshqalarni jalb etish;
qisqa muddatli, o‘rta muddatli va uzoq muddatli istiqbolda ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish strategiyasi bo‘yicha takliflarni, shuningdek qonun hujjatlari va normativ hujjatlarni, makroiqtisodiy, tarmoq va mintaqaviy rivojlantirish dasturlarini ishlab chiqishda qatnashish;
xalqaro konferensiyalar, kongresslar, simpoziumlar va kengashlar ishida, shuningdek ijtimoiy-iqtisodiy hamkorlik va axborot-tahliliy tadqiqotlar bo‘yicha xalqaro loyihalarda qatnashish;
Boshqarma vakolatiga kiruvchi masalalar bo‘yicha davlat va xo‘jalik boshqaruvi respublika organlari, davlat hokimiyati va boshqaruvi mahalliy organlari, xorijiy mamlakatlarning tadqiqot va statistika tashkilotlari bilan mustaqil ravishda yozishmalar olib borish”.