01.04.2024 yildagi PQ-147-son
5. Ijod maktablari 1-ilovada ko‘rsatilgan oliy ta’lim muassasalari va O‘zbekiston Respublikasining xorijiy davlatlardagi elchixonalariga biriktirilsin.
a) 1-ilovada ko‘rsatilgan oliy ta’lim muassasalari:
b) 1-ilovada ko‘rsatilgan O‘zbekiston Respublikasining xorijiy davlatlardagi elchixonalari:
Belgilansinki, ushbu bandning “a” kichik bandida nazarda tutilgan chora-tadbirlar — tegishli oliy ta’lim muassasasining budjetdan tashqari mablag‘lari hisobidan, “b” kichik bandidagi tadbirlar — Tashqi ishlar vazirligining O‘zbekiston Respublikasining diplomatik xizmat organlarini rivojlantirish jamg‘armasi mablag‘lari hisobidan moliyalashtiriladi.

T/r

Ijod maktablari

Oliy ta’lim muassasalari

O‘zbekiston Respublikasining xorijiy davlatlardagi elchixonalari

1.

Halima Xudoyberdiyeva nomidagi ijod maktabi

A. Navoiy nomidagi Toshkent davlat o‘zbek tili va adabiyoti universiteti,

O‘zbekiston davlat jahon tillari universiteti

O‘zbekiston Respublikasining Xitoy Xalq Respublikasidagi elchixonasi

2.

Hamid Olimjon va Zulfiya nomidagi ijod maktabi

Mirzo Ulug‘bek nomidagi O‘zbekiston Milliy universiteti,

O‘zbekiston davlat konservatoriyasi

O‘zbekiston Respublikasining Buyuk Britaniyadagi elchixonasi

3.

Ibroyim Yusupov nomidagi ijod maktabi

Berdaq nomidagi Qoraqalpoq davlat universiteti,

O‘zbekiston davlat xoreografiya akademiyasi

O‘zbekiston Respublikasining Germaniya Federativ Respublikasidagi elchixonasi

4.

Muhammad Yusuf nomidagi ijod maktabi

Andijon davlat chet tillar instituti,

O‘zbekiston davlat san’at va madaniyat instituti

O‘zbekiston Respublikasining Yaponiyadagi elchixonasi

5.

Abdulla Oripov nomidagi ijod maktabi

Qarshi davlat universiteti,

Yunus Rajabiy nomidagi O‘zbek milliy musiqa san’ati instituti

O‘zbekiston Respublikasining Amerika Qo‘shma Shtatlaridagi elchixonasi

6.

Is’hoqxon Ibrat nomidagi ijod maktabi

Namangan davlat universiteti,

Namangan davlat chet tillar instituti

O‘zbekiston Respublikasining Koreya Respublikasidagi elchixonasi

7.

Erkin Vohidov nomidagi ijod maktabi

Farg‘ona davlat universiteti,

O‘zbekiston davlat san’at va madaniyat instituti

O‘zbekiston Respublikasining Fransiya Respublikasidagi elchixonasi

8.

Muhammad Rizo Ogahiy nomidagi ijod maktabi

Urganch davlat universiteti,

Toshkent davlat sharqshunoslik universiteti

O‘zbe�iston Respublikasining Turkiya Respublikasidagi elchixonasi

9.

Abdulla Qodiriy nomidagi ijod maktabi

Toshkent davlat sharqshunoslik universiteti, Kamoliddin Behzod nomidagi Milliy rassomlik va dizayn instituti

O‘zbekiston Respublikasining Birlashgan Arab Amirliklaridagi elchixonasi

T/r

Ko‘rsatkichlar nomi

O‘lchov birligi

Yillar kesimida

2024

2025

2026

2027

I. Ijod maktablari tomonidan amalga oshiriladigan chora-tadbirlar

1.

Ijod maktablarida ikkinchi chyettilini o‘qitishni joriy etish.

foizda

(jami ijod maktablariga nisbatan)

75

100

100

100

2.

Ijod maktablarida xalqaro sertifikatlarga (IELTS, SEFR, TOEFL va boshqa) ega o‘qituvchilar ulushini oshirish.

foizda

(jami chet tili o‘qituvchilari soniga nisbatan)

50

65

75

85

3.

Chet tillaridan CEFR talablari asosida B2 va B2+ darajadagi sertifikatga ega bitiruvchilar ulushini oshirish.

foizda

(jami bitiruvchilar soniga nisbatan)

50

60

70

80

4.

Ikkinchi xorijiy tilni o‘rganib, CEFR talablari asosida B2 va B2+ darajadagi sertifikatga ega bitiruvchilar ulushini oshirish.

foizda

(jami bitiruvchilar soniga nisbatan)

-

-

5

10

5.

Ijod maktablarida faoliyat yuritadigan o‘qituvchilar orasida oliy toifaga ega o‘qituvchilar ulushini oshirish.

foizda

(jami o‘qituvchilar soniga nisbatan)

55

60

65

70

6.

Ijod maktablarida faoliyat yuritadigan tarbiyachilar orasida oliy ma’lumotga ega tarbiyachilar ulushini oshirish.

foizda

(jami tarbiyachilar soniga nisbatan)

93

95

97

100

7.

O‘zbek tili va adabiyoti fanini bilish darajasi bo‘yicha milliy sertifikatlarga ega o‘qituvchilar ulushini oshirish.

foizda

(jami ona tili fani o‘qituvchilari soniga nisbatan)

30

40

55

65

8.

O‘zbek tili va adabiyoti fanini bilish darajasi bo‘yicha milliy sertifikatlarga ega ijod maktablari bitiruvchilari sonini oshirish.

foizda

(jami bitiruvchilar soniga nisbatan)

20

30

40

50

9.

Ijod maktablarida drama klublarini tashkil etish.

maktablar soni

5

9

9

9

10.

Ijod maktablarida zamonaviy to‘garaklarga o‘quvchilar qamrovini oshirish.

foizda

(jami o‘quvchilar soniga nisbatan)

30

40

50

60

11.

Respublika fan olimpiadasining hududiy (uchinchi) bosqichida sovrinli o‘rinlarni qo‘lga kiritish.

(Xalqaro onlayn va oflayn olimpiadalar maqomidan kelib chiqib inobatga olinadi)

foizda

(jami ishtirokchilar soniga nisbatan)

10

12

15

18

12.

O‘zbek mumtoz va jahon adabiyoti (100 nomda) durdona asarlarini audio kitob shakliga o‘tkazish.

ta

25

45

70

100

II. Biriktirilgan oliy ta’lim muassasalari tomonidan amalga oshiriladigan chora-tadbirlar

13.

Oliy ta’lim muassasalari tomonidan o‘tkaziladigan fan olimpiadalari va ko‘rik-tanlovlarda o‘quvchilar qamrovini oshirish.

foizda

(jami o‘quvchilar soniga nisbatan)

10

15

20

25

III. Yozuvchilar uyushmasi tomonidan amalga oshiriladigan chora-tadbirlar

14.

O‘quvchilarning ijodiy ishlar to‘plamlarini chop etish.

ta

9

18

18

18

15.

Umumta’lim maktablarining 3 — 10-sinflarida ta’lim olayotgan ijodkor o‘quvchilar bazasini shakllantirish.

nafar

2 000

3 000

4 000

6 000

16.

Umumta’lim maktablari o‘quvchilari o‘rtasida ijodiy ko‘rik-tanlovlarni o‘tkazish.

ta

2

2

3

4

17.

Ijod maktablari o‘quvchilarining ijodiy ishlarini “Badiiy kengash”da ko‘rib chiqish va xulosa tayyorlash.

ta

9

12

14

19

T/r

Chora-tadbirlar

Amalga oshirish mexanizmi

Bajarish muddati

Moliyalashtirish manbai

Ijro uchun mas’ullar

1.

Ijod maktablari to‘g‘risidagi nizomni takomillashtirish.

Ixtisoslashtirilgan ta’lim muassasalari agentligi tizimidagi ijod maktablari to‘g‘risidagi nizomni tasdiqlashni nazarda tutuvchi Hukumat qarori loyihasini ishlab chiqish. Bunda:

ijod maktablari to‘g‘risida nizom loyihasini;

ijod maktablari faoliyatini 2030-yilgacha rivojlantirish konsepsiyasi loyihasini tasdiqlashni nazarda tutish.

2024-yil avgust

-

Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi

(X. Umarova),

Ixtisoslashtirilgan ta’lim muassasalari agentligi

(A. Ubbiyev),

Adliya vazirligi

(A. Toshqulov)

2.

Ijod maktablarida ishlovchi xodimlar mehnatini qo‘shimcha rag‘batlantirish tizimini takomillashtirish.

1. Ijod maktablari xodimlarini rag‘batlantirish jamg‘armasiga ajratilgan mablag‘lardan foydalanish tartibini ishlab chiqish.

2024-yil may

-

Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi

(X. Umarova),

Iqtisodiyot va moliya vazirligi

(O. Fozilkarimov),

Adliya vazirligi

(A. Toshqulov)

2. Ijod maktablarining ma’muriy-boshqaruv, pedagogik, o‘quv-yordamchi, texnik va xizmat ko‘rsatuvchi xodimlarning mehnatiga haq to‘lashning takomillashtirilgan tizimini amaliyotga jor�y etish.

2024-yil sentyabr

3.

Ijod maktablarining namunaviy shtatlar jadvalini tasdiqlash.

1. Ijod maktablarining amaldagi shtatlar jadvalini tahlil qilish hamda yangi tahrirdagi namunaviy shtatlar jadvalini ishlab chiqish va tasdiqlash.

2024-yil dekabr

-

Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi

(X. Umarova),

Iqtisodiyot va moliya vazirligi

(O. Fozilkarimov),

Kambag‘allikni qisqartirish va bandlik vazirligi

(B. Musayev)

2. Ijod maktablari namunaviy shtatlar jadvalini amaliyotga joriy etish.

2025-yil yanvar

4.

Ibroyim Yusupov nomidagi ijod maktabini ixtisoslik fanlaridan qoraqalpoq tilidagi darsliklar va o‘quv qo‘llanmalari bilan ta’minlash.

1. Qoraqalpoq tilidagi yangi avlod darsliklari va o‘quv qo‘llanmalarini yaratish maqsadida mualliflar guruhlarini shakllantirish.

2024-yil may

Iqtidorli yoshlarni qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari

Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi

(X. Umarova),

Ixtisoslashtirilgan ta’lim muassasalari agentligi

(A. Ubbiyev)

2. Xorijiy tajribani o‘rgangan holda yangi avlod darsliklari va o‘quv qo‘llanmalarini bosqichma-bosqich ishlab chiqish, ularni muntazam ravishda takomillashtirib borish.

2025-yildan boshlab

3. Ijod maktabini xalqaro talablar asosida tayyorlangan qoraqalpoq tilidagi darsliklar bilan bosqichma-bosqich ta’minlash.

2025/2026 o‘quv yilidan boshlab

5.

Umumiy o‘rta ta’lim muassasalari 6-sinf o‘quvchilari o‘rtasida badiiy adabiyot va san’at sohasida iq�idorlilarini aniqlashga qaratilgan ko‘rik-tanlovlar o‘tkazish.

1. Adabiyot va san’at sohasida iqtidorli o‘quvchilarni aniqlashga qaratilgan ko‘rik-tanlovlar o‘tkazish tartibini ishlab chiqish va tasdiqlash. Bunda:

har yili tuman (shahar) va viloyat bosqichlarini o‘tkazishni;

tanlovning viloyat bosqichida sovrinli o‘rinlarni qo‘lga kiritgan o‘quvchilarning (1-,2-,3-o‘rin) ijod maktablariga umumiy qabul parametrlari doirasida kirish imtihonisiz o‘qishga qabul qilinishini nazarda tutish.

2. Ko‘rik-tanlovlarni yuqori saviyada tashkil etish, g‘oliblarini munosib taqdirlash.

2024-yil oktyabr

Iqtidorli yoshlarni qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari

Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi

(X. Umarova),

Ixtisoslashtirilgan ta’lim muassasalari agentligi

(A. Ubbiyev),

O‘zbekiston Yozuvchilar uyushmasi

(S. Saidov)

3. Tanlov natijalaridan kelib chiqib, adabiyot va san’at sohasida kichik yoshdagi iqtidorli o‘quvchilar bazasini yaratish.

2025-yildan boshlab

6.

Ijod maktablarida ijtimoiy va ijodiy faol, keng jamoatchilik o‘rtasida obro‘-e’tibor qozongan adiblar va jamoat arboblari ishtirokida mahorat darslari o‘tkazishni tizimli tashkil etish.

1. Mahorat darslarini o‘tkazish tartibini ishlab chiqish.

2. Mahorat darslarini olib boruvchi shaxslarga qo‘yiladigan talablarni belgilash.

3. Mahorat darslarini olib boruvchi shaxslarni tanlash.

2024-yil avgust

O‘zbekiston Yozuvchilar uyushmasi va Iqtidorli yoshlarni qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari

Ixtisoslashtirilgan ta’lim muassasalari agentligi

(A. Ubbiyev),

O‘zbekiston Yozuvchilar uyushmasi

(S. Saidov)

4. Mahorat darslarini tizimli ravishda o‘tkazish.

2024-yil sentyabr

7.

Ijod maktablari o‘quvchilarining ijodiy ishlarini doimiy chop etish tizimini yo‘lga qo‘yish.

1. O‘quvchilarning ijodiy ishlarini nashr etish tartibini belgilash.

2024-yil may

O‘zbekiston Yozuvchilar uyushmasi va Iqtidorli yoshlarni qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari

Ixtisoslashtirilgan ta’lim muassasalari agentligi

(A. Ubbiyev),

O‘zbekiston Yozuvchilar uyushmasi

(S. Saidov)

2. O‘quvchilarning ijodiy ishlarini to‘plash va tahrir qilish bo‘yicha ishchi guruhni shakllantirish.

2024-yil noyabr

3. O‘quvchilarning ijodiy ishlari to‘plamini nashr etish.

har yili

8.

Ijod maktablari o‘rtasida sog‘lom raqobatni shakllantirish.

1. Ijod maktablari faoliyati natijadorligini baholash mezonlari va tartibini ishlab chiqish va tasdiqlash.

2024-yil may

Iqtidorli yoshlarni qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari

Ixtisoslashtirilgan ta’lim muassasalari agentligi

(A. Ubbiyev)

2. Ijod maktablari faoliyati natijadorligidan kelib chiqib, ularning reytingini aniqlash.

har yili avgust

3. Reyting bo‘yicha eng yaxshi natija ko‘rsatgan ijod maktablari rahbarlarini rag‘batlantirish tizimini joriy etish.

2024-2025 o‘quv yilidan boshlab

9.

Ijod maktablarining ta’lim jarayonlarini xalqaro ta’lim tashkilotlari talablariga muvofiqlashtirish.

1. Ishchi guruh tuzgan holda xalqaro ta’lim tashkilotlari talablarini o‘rganish.

2024-yil may

Iqtidorli yoshlarni qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari

Ixtisoslashtirilgan ta’lim muassasalari agentligi

(A. Ubbiyev)

2. O‘rganish yakunlaridan kelib chiqib, ta’lim jarayonlari xalqaro ta’lim tashkilotlari talablariga muvofiqlashtiriladigan ijod maktablarini belgilash hamda tegishli xalqaro ta’lim tashkilotlari bilan muzokaralar olib borish.

2024-yil avgust

3. Ijod maktablarining ta’lim jarayonlarini bosqichma-bosqich xalqaro talablarga muvofiqlashtirish.

2024 — 2030-yillar

10.

Ijod maktablari o‘quvchilarining o‘z ijodiy faoliyatini tijoratlashtirishga o‘rgatish.

1. Ijod maktablari o‘quvchilarining o‘z ijodiy faoliyatini tijoratlashtirishga o‘rgatish rejasini ishlab chiqish va mas’ullarni belgilash.

2024-yil may

-

Ixtisoslashtirilgan ta’lim muassasalari agentligi

(A. Ubbiyev),

Yoshlar ishlari agentligi

(A. Sa’dullayev)

2. Reja asosida o‘quvchilar uchun amaliy mashg‘ulotlar tashkil etish.

Bunda, o‘quvchilarning ijodiy faoliyatini ijtimoiy tarmoqlarda va onlayn video platformalarda tijoratlashtirishni nazarda tutish.

2024-yil maydan boshlab