14.03.2023 yildagi 107-son
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 22-avgustdagi PQ-357-son qarori bilan tasdiqlangan 2022-2023-yillarda axborot-kommunikatsiya texnologiyalari sohasini yanada takomillashtirish bo‘yicha “yo‘l xaritasi”ning 18-bandiga muvofiq “Elektron hukumat” tizimining ma’lumotlarni qayta ishlash markazini ishga tushirish hamda davlat axborot tizimlari va resurslarini bosqichma-bosqich joylashtirish, saqlash va qayta ishlash belgilanganligi;
6. O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining 2-ilovaga muvofiq ayrim qarorlariga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritilsin.
operator ariza tushgan kundan boshlab besh ish kuni ichida buyurtmachining ushbu Nizomga 2-ilovaga muvofiq arizasi to‘g‘ri yozilganligini va unda ko‘rsatilishi zarur bo‘lgan ma’lumotlar to‘liq qayd etilganligini ko‘rib chiqadi, buyurtmachining arizasida nazarda tutilgan ma’lumotlar to‘g‘ri va to‘liq hamda axborot tizimlarini Markazda joylashtirishning tashkiliy-texnik imkoniyatlari mavjud bo‘lgan taqdirda, operator va buyurtmachi o‘rtasida buyurtmachining axborot tizimlarini Markazda joylashtirish bo‘yicha shartnoma loyihasini rasmiylashtirish uchun buyurtmachiga taqdim etadi;
operator ariza tushgan kundan boshlab besh ish kuni ichida buyurtmachining ushbu Nizomga 2-ilovaga muvofiq arizasi to‘g‘ri yozilganligini va unda ko‘rsatilishi zarur bo‘lgan ma’lumotlar to‘liq qayd etilganligini ko‘rib chiqadi, buyurtmachining arizasida nazarda tutilgan ma’lumotlar to‘g‘ri va to‘liq hamda axborot tizimlarini Markazda joylashtirishning tashkiliy-texnik imkoniyatlari mavjud bo‘lgan taqdirda, operator va buyurtmachi o‘rtasida buyurtmachining axborot tizimlarini Markazda joylashtirish bo‘yicha shartnoma loyihasini rasmiylashtirish uchun buyurtmachiga taqdim etadi;
5. Buyurtmachilar ushbu Nizomga 2-ilovada nazarda tutilgan arizaning to‘liq to‘ldirilishi hamda ma’lumotlarning haqqoniyligi, “Raqamli O‘zbekiston — 2030” strategiyasini amalga oshirish bo‘yicha muvofiqlashtirish komissiyasining qarori bilan tasdiqlangan reja-jadvalda nazarda tutilgan muddatlarda, shuningdek, o‘zining axborot tizimlari Markazda lozim darajada joylashtirilishi hamda ma’lumotlarning qayta ishlanishi uchun javobgardirlar.
12. Ushbu Nizomning 11-bandida nazarda tutilgan tadbirlarning o‘z vaqtida va lozim darajada amalga oshirilishi, Markazda saqlanayotgan buyurtmachining axborot tizimlari zarur holatda saqlanishi va lozim darajada ishlashi uchun operator javobgar hisoblanadi.
14. Ushbu Nizomning 13-bandida nazarda tutilgan holatlar yuz bergan taqdirda, taraflar (operator va buyurtmachi)dan biri yo‘l qo‘yilgan kamchilik bo‘yicha ikkinchi tarafni yozma ravishda kamchilik aniqlangan vaqtdan boshlab uch ish kuni ichida xabardor qilishi lozim.
Markaz quvvatlaridan foydalanish yil davomida ikki yoki undan ortiq marotaba ushbu Nizomning 19-bandiga asosan vaqtincha to‘xtatilib, biroq buyurtmachi yo‘l qo‘yilgan kamchiliklarni amalda bartaraf etmayotgan bo‘lsa;
21. Ushbu Nizomning 19 va 20-bandlarida nazarda tutilgan holatlar yuzaga kelgan taqdirda, operator mavjud kamchilik aniqlangan vaqtdan boshlab quyidagi ishlarni amalga oshiradi:
buyurtmachini ushbu Nizom 19-bandining ikkinchi yoki (va) uchinchi xatboshisi talablari buzilganligi to‘g‘risida yozma ravishda mavjud kamchilik aniqlangan vaqtdan boshlab uch ish kuni ichida xabardor qiladi;
buyurtmachini ushbu Nizomning 20-bandi ikkinchi — beshinchi xatboshilari talablari buzilganligi to‘g‘risida yozma ravishda mavjud kamchilik aniqlangan vaqtdan boshlab uch ish kuni ichida xabardor qiladi;
Operator ushbu bandning birinchi xatboshisida nazarda tutilgan muddatda buyurtmachi tomonidan ushbu Nizomning 19-bandi ikkinchi yoki (va) uchinchi xatboshisida nazarda tutilgan kamchiliklarni amalda bartaraf etganini tegishli tashkiliy-texnik tadbirlar orqali tekshirib bo‘lganidan keyin mavjud kamchilik haqiqatdan bartaraf etilgan bo‘lsa, shu kunning o‘zida vaqtincha to‘xtatilgan axborot tizimining ish faoliyatini tiklab, bu haqda yozma ravishda buyurtmachini xabardor qiladi.

Bosqichlar

Subyektlar

Tadbirlar

Bajarish muddatlari

I. Markazda axborot tizimlari va resurslarini joylashtirish tartibi

1-bosqich

Buyurtmachi

(respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari hamda xo‘jalik birlashmalari)

Markazda axborot tizimlari va resurslarini joylashtirish va saqlash bo‘yicha arizani to‘ldirib, operatorga yuboradi.

“Raqamli O‘zbekiston — 2030” strategiyasini amalga oshirish bo‘yicha muvofiqlashtirish komissiyasining qarori tushgan kundan boshlab 7 ish kuni ichida

/ xohishga ko‘ra

2-bosqich

Operator

(“Elektron hukumat loyihalarini boshqarish markazi” davlat muassasasi)

Arizaning belgilangan talablarga muvofiqligini ko‘rib chiqadi hamda shartnoma loyihasini rasmiylashtirish uchun buyurtmachiga taqdim etadi.

5 ish kuni ichida

3-bosqich

Operator

Buyurtmachining Markaz quvvatlaridan foydalanishi choralarini ko‘radi.

7 ish kuni ichida

II. Markazda axborot tizimlari va resurslarini saqlash tartibi

1-bosqich

Buyurtmachi

Shartnomada belgilangan usulga muvofiq axborot tizimlari va resurslarini joylashtirish choralarini ko‘radi. Bunda operator zarur shart-sharoitlarni yaratadi.

Shartnomada belgilangan muddatlarda

2-bosqich

Operator

Axborot tizimlari va resurslari saqlanishini uzluksiz ta’minlaydi.

Shartnomaning amal qilish muddati davomida

3-bosqich

Operator/

Buyurtmachi

Axborot tizimlari va resurslari saqlanishida uzilishlar sodir etilgan taqdirda, taraflarning biri bu borada xabardor qiladi.

3 ish kuni ichida

III. Markazda buyurtmachining axborot tizimlarini joylashtirish va saqlanishni vaqtincha to‘xtatish tartibi

1-bosqich

Operator

Buyurtmachi tomonidan O‘zbekiston Respublikasi qonunchilik hujjatlari, texnik jihatdan tartibga solish sohasidagi normativ hujjatlar va ushbu Nizom talablari buzilgan holda yoki (va) taraflar o‘rtasida tuzilgan shartnoma bo‘yicha buyurtmachi o‘z majburiyatlarini bajarmagan yoxud lozim darajada bajarmagan holda mazkur talablar buzilganligi bo‘yicha yozma ravishda buyurtmachini xabardor qiladi.

3 ish kuni ichida

2-bosqich

Operator

Yozma xabar buyurtmachiga yuborilgan vaqtdan boshlab buyurtmachining axborot tizimining Markaz quvvatlarida vaqtinchalik ish faoliyatini to‘xtatish bo‘yicha tegishli texnik tadbirlarni amalga oshiradi.

7 ish kuni ichida

3-bosqich

Buyurtmachi

Axborot tizimlari vaqtincha to‘xtatilganligi to‘g‘risidagi yozma xabarni olgan kundan boshlab operator ko‘rsatgan kamchiliklarni bartaraf etib, bu haqda yozma ravishda operatorni xabardor qiladi.

3 ish kuni ichida

4-bosqich

Operator

Vaqtincha to‘xtatilgan axborot tizimining ish faoliyatini tiklab, bu haqda yozma ravishda buyurtmachini xabardor qiladi.

1 ish kuni ichida

IV. Markazda buyurtmachining axborot tizimlarini joylashtirish va saqlanishni bekor qilish tartibi

1-bosqich

Operator

Markaz quvvatlarida ish faoliyati vaqtincha to‘xtatilganligi to‘g‘risida operatorning yozma xabari asosida buyurtmachi ko‘rsatilgan kamchiliklarni uch ish kuni ichida bartaraf etmaganda yoki Nizomda ko‘zda tutilgan boshqa holatlarda buyurtmachining axborot tizimlarini joylashtirish va saqlanishni bekor qilish haqida buyurtmachini yozma ravishda xabardor qiladi.

3 ish kuni ichida

2-bosqich

Operator

Mavjud kamchilik aniqlanganligi bo‘yicha yozma xabar buyurtmachiga yuborilgan kuni buyurtmachining tegishli axborot tizimining Markazda joylashtirilishi va saqlanishini bekor qilish bo‘yicha tegishli texnik tadbirlarni amalga oshiradi.

1 ish kuni ichida

“Elektron hukumat” tizimining ma’lumotlarni qayta ishlash markazida davlat organlari va tashkilotlarining axborot tizimlari va resurslarini joylashtirish va saqlash to‘g‘risida
ARIZA

_________________________________________________________________________

(ariza beruvchi davlat organlari va tashkilot nomi)

“Elektron hukumat loyihalarini boshqarish markazi” davlat muassasasida davlat organlari va tashkilotlarining axborot tizimlari va resurslarini joylashtirish va saqlashni so‘rab quyidagilarni ma’lum qiladi:

1. Axborot tizimlari va resurslarini joylashtirish usuli:
________________________________________________________________________
2. Axborot tizimi va resursining nomi:
________________________________________________________________________

3. Axborot tizimi va resursini joylashtirish bilan bog‘liq ko‘rsatkichlar (Markaz quvvatlarida egallash maydoni va hajmi, elektr ta’minotining tavsifi, tashqi tarmoqqa ulash tartibi):
________________________________________________________________________

4. Axborot tizimi tomonidan taqdim etilayotgan veb-servislarning tavsifi (mavjud bo‘lganda):
________________________________________________________________________

5. “Elektron hukumat”ning idoralararo ma’lumotlar uzatish tarmog‘idagi IP-manzili (mavjud bo‘lganda):
________________________________________________________________________
6. Axborot tizimi va resursiga bir oyda eng ko‘p murojaatlar soni, axborot tizimining ish rejimi (bir sutkada soat):

T/r

Ma’lumotni olish veb-servisi

Bir oyda murojaatlar soni

Veb-servis bilan ishlash rejimi

1.

2.

3.

7. Buyurtmachining rekvizitlari:
________________________________________________________________________

8. Buyurtmachi mas’ul xodimining F.I.Sh., lavozimi hamda lavozimga tayinlash haqidagi buyruq (ilova qilinadi) to‘g‘risida ma’lumot:
________________________________________________________________________

_____________________

___________________________________________

(sana)

(rahbar yoki boshqa vakolatli shaxsning imzosi va F.I.Sh.)

a) qarorning nomi quyidagi tahrirda bayon etilsin:
b) 2-bandning “a” kichik bandi quyidagi mazmundagi xatboshilar bilan to‘ldirilsin:
v) 3-bandning ikkinchi, uchinchi va to‘rtinchi xatboshilaridagi hamda 4-banddagi “Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish” so‘zlari “Raqamli texnologiyalar” so‘zlari bilan almashtirilsin;
g) 1-ilovaning matni quyidagi tahrirda bayon etilsin:

Direktor

 

Direktorning birinchi o‘rinbosari

Direktor o‘rinbosari

Direktor o‘rinbosari

Direktor o‘rinbosari

Direktor o‘rinbosari

Nazorat va ijro intizomi bo‘limi

2

Axborot tizimlari va resurslarini rivojlantirish boshqarmasi

1

Tashqi iqtisodiy aloqalar, moliya, investitsiyalar va bank ishlari sohasida raqamli texnologiyalarni joriy etish bo‘limi

6

Transport, yoqilg‘i-energetika kompleksi va uy-joy, kommunal xo‘jalik sohasida raqamli texnologiyalarni joriy etish bo‘limi

8

Ijtimoiy, ta’lim va sog‘liqni saqlash tizimida raqamli texnologiyalarni joriy etish bo‘limi

8

Ma’lumotlar markazi infratuzilmasini qo‘llab-quvvatlash va ekspluatatsiya qilish bo‘limi


8

Yuridik bo‘lim

3

Kadrlar bo‘limi

2

Markazlashgan ma’lumotlar bazalari va axborot tizimlarini rivojlantirish bo‘limi



5

Ilm-fan, yoshlar, oila va mahallani qo‘llab-quvvatlash tizimida raqamli iqtisodiyotni joriy etish bo‘limi

6

Ma’lumotlar markazining muhandislik infratuzilmasini qo‘llab-quvvatlash bo‘limi

10

Xaridlar, budjet, bojxona va soliq sohasida raqamli texnologiyalarni joriy etish bo‘limi

6

Buxgalteriya

2

Ko‘chmas mulk, kadastr, geologiya va qurilish sohasida raqamli texnologiyalarni joriy etish bo‘limi


6

Maxsus ishlar bo‘limi

2

Ma’lumotlar markazining axborot va ichki xavfsizlik bo‘limi


4

Ma’lumotnomalar va tasniflagichlarni rivojlantirish bo‘limi


4

Davlat boshqaruvi va adliya organlarida raqamli texnologiyalarni joriy etish bo‘limi

6

Madaniyat, ta’lim sohasi va kutubxona ishlarida raqamli texnologiyalarni joriy etish bo‘limi

4

Xarid va shartnomalar bo‘limi

2

Qishloq va suv xo‘jaligi, oziq-ovqat xavfsizligi sohasida raqamli texnologiyalarni joriy etish bo‘limi

6

Ma’lumotlar markazi tizimlari monitoringi bo‘limi

7

Elektron davlat xizmatlarini rivojlantirish boshqarmasi

1

Ekologiya va atrof muhitni muhofaza qilish sohasida raqamli texnologiyalarni joriy etish bo‘limi

4

Elektron parlament tizimini rivojlantirish bo‘limi

4

Hududlarda raqamli texnologiyalarni joriy etishni muvofiqlashtirish bo‘limi

5

Operatsion va funksional jarayonlarni muvofiqlashtirish bo‘limi


4

Mehnat va arxiv ishi sohasida raqamli texnologiyalarni joriy etish bo‘limi

4

Yagona interaktiv davlat xizmatlari portalini rivojlantirish bo‘limi

4

 

Raqamli iqtisodiyot va elektron hukumat loyihalarini audit va ekspertiza qilish bo‘limi

10

 

d) 2-ilovaning nomidagi “Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish” so‘zlari “Raqamli texnologiyalar” so‘zlari bilan almashtirilsin.
uchinchi va to‘rtinchi xatboshilar tegishlicha beshinchi va oltinchi xatboshilar deb hisoblansin;
b) 5-bandning birinchi xatboshisi quyidagi tahrirda bayon etilsin:
v) 6-banddagi “O‘zbekiston Respublikasi Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi” so‘zlari “Vazirlik” so‘zi bilan almashtirilsin;
“a” kichik banddagi “O‘zbekiston Respublikasi Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligiga” so‘zlari “Vazirlikka” so‘zi bilan almashtirilsin;
“b” kichik banddagi “O‘zbekiston Respublikasi Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi, Axborotlashtirish va telekommunikatsiyalar sohasida nazorat bo‘yicha davlat inspeksiyasi” so‘zlari “Vazirlik” so‘zi bilan almashtirilsin;
d) 8-banddagi “O‘zbekiston Respublikasi Axborotlashtirish va telekommunikatsiyalar sohasida nazorat bo‘yicha davlat inspeksiyasi” so‘zlari “Vazirlik” so‘zi bilan almashtirilsin;
e) 9-band quyidagi tahrirda bayon etilsin:
j) 1-ilova (Elektron hukumatning axborot tizimlari va resurslari yagona reyestrini shakllantirish va yuritish tartibi to‘g‘risidagi nizom)da:
3-banddagi “Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish” so‘zlari “Raqamli texnologiyalar” so‘zlari bilan almashtirilsin;
5-banddagi “axborot tizimlarini” so‘zlaridan keyin “va joriy etish bo‘yicha loyiha-texnik hujjatlarini majburiy ekspertizadan o‘tkazish hamda” so‘zlari bilan to‘ldirilsin;
20-bandning birinchi xatboshisidagi “pasportlari ma’lumotlarini o‘zgartirish (yangilash)” so‘zlaridan keyin “, shuningdek, loyiha-texnik hujjatlarini ekspertizadan o‘tkazish” so‘zlari bilan to‘ldirilsin;
birinchi xatboshi chiqarib tashlansin;
ikkinchi xatboshi birinchi xatboshi deb hisoblansin;
33-banddagi “Axborotlashtirish va telekommunikatsiyalar sohasida nazorat bo‘yicha davlat inspeksiyasi” so‘zlari “Raqamli texnologiyalar vazirligi” so‘zlari bilan almashtirilsin;
1-ilovaning izoh qismidagi “Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish” so‘zlari “Raqamli texnologiyalar” so‘zlari bilan almashtirilsin;
2-ilovaning 6 va 7-bosqichlaridagi “Mas’ullar” ustunidagi “O‘zkomnazorat” so‘zi “Raqamli texnologiyalar vazirligi” so‘zlari bilan almashtirilsin;
z) 2-ilova (Elektron hukumatning ma’lumotnomalar va klassifikatorlar registrini shakllantirish va yuritish hamda yagona identifikatorlardan foydalanish tartibi to‘g‘risidagi nizom)da:
3 va 32-bandlardagi “Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish” so‘zlari “Raqamli texnologiyalar” so‘zlari bilan almashtirilsin;
1-ilova quyidagi tahrirda bayon etilsin:

T/r

Ma’lumotnoma/klassifikator

Ma’lumotnoma/klassifikator turi

Ma’lumotnoma/klassifikatorlar tavsifi

Markaziy bank

1.

Valyutalar klassifikatori

Xalqaro klassifikatorlar

Muomaladagi valyutalar va valyuta qiymatlari tasniflash obyekti hisoblanadi.

2.

“O‘zbekiston Respublikasi banklari” ma’lumotnomasi

Tarmoq ma’lumotnoma/klassifikatorlari

Davlat va tijorat banklari va ularning bo‘linmalari tasniflash obyekti hisoblanadi.

3.

“O‘zbekiston Respublikasi banklari filiallari” ma’lumotnomasi

Tarmoq ma’lumotnoma/klassifikatorlari

O‘zbekiston Respublikasi davlat va tijorat banklarining filiallari tasniflash obyekti hisoblanadi.

4.

“O‘zbekiston Respublikasi nobank kredit tashkilotlari” ma’lumotnomasi

Tarmoq ma’lumotnoma/klassifikatorlari

O‘zbekiston Respublikasi nobank kredit tashkilotlari va ularning bo‘linmalari tasniflash obyekti bo‘lib hisoblanadi.

Iqtisodiyot va moliya vazirligi huzuridagi Bojxona qo‘mitasi

5.

“Jahon mamlakatlari” klassifikatorlari

Xalqaro klassifikatorlar

Jahon mamlakatlari tasniflash obyekti hisoblanadi.

6.

Tashqi iqtisodiy faoliyatning tovar nomenklaturasi

Davlatlararo klassifikatorlar

Bojxona organlari va tashqi iqtisodiy faoliyat ishtirokchilari tomonidan bojxona operatsiyalarini o‘tkazish maqsadidagi tovarlar tasniflash obyekti hisoblanadi.

7.

Yuk bojxona deklaratsiyasini to‘ldirishda foydalaniladigan hujjatlar va axborot turlari klassifikatori

Tarmoq ma’lumotnoma/klassifikatorlari

Yuk bojxona deklaratsiyasini to‘ldirishda foydalaniladigan hujjatlar va ma’lumotlar tasniflash obyekti hisoblanadi.

8.

Transport turlari klassifikatori

Tarmoq ma’lumotnoma/klassifikatorlari

O‘zbekiston Respublikasi bojxona chegarasidagi nazorat punktiga yetkazib berish uchun tovarlar yuklanishi lozim bo‘lgan transport vositalari tasniflash obyekti hisoblanadi.

9.

Tovarlar harakatining o‘ziga xos xususiyatlari klassifikatori

Tarmoq ma’lumotnoma/klassifikatorlari

Tovarlar harakati turlari tasniflash obyekti hisoblanadi.

10.

Afzallik, imtiyozlar va bojxona to‘lovlarining boshqa xususiyatlari klassifikatori

Tarmoq ma’lumotnoma/klassifikatorlari

Afzallik, imtiyozlar va bojxona to‘lovlarining boshqa xususiyatlari tasniflash obyekti hisoblanadi.

11.

Bojxona to‘lovlari klassifikatori

Tarmoq ma’lumotnoma/klassifikatorlari

Bojxona to‘lovlari, shu jumladan, bojxona rasmiylashtiruvi uchun bojxona to‘lovlari tasniflash obyekti hisoblanadi.

12.

Bojxona postlari klassifikatori

Tarmoq ma’lumotnoma/klassifikatorlari

O‘zbekiston Respublikasining bojxona postlari tasniflash obyekti hisoblanadi.

13.

Bojxona rejimlari klassifikatori

Tarmoq ma’lumotnoma/klassifikatorlari

Bojxona rejimlari tasniflash obyekti hisoblanadi.

14.

Etkazib berish shartlari klassifikatori

Tarmoq ma’lumotnoma/klassifikatorlari

Tovarlarni yetkazib berish shartlari tasniflash obyekti hisoblanadi.

15.

Bitim tabiatining klassifikatori

Tarmoq ma’lumotnoma/klassifikatorlari

Statistik hisob va hisobotlarda qo‘llaniladigan operatsiyalar tasniflash obyekti hisoblanadi.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Statistika agentligi

16.

Millatlar klassifikatori

Xalqaro klassifikatorlar

Fuqarolarning millati tasniflash obyekti hisoblanadi.

17.

O‘zbekiston Respublikasi tashkiliy-huquqiy shakllari klassifikatori

Umumdavlat klassifikatorlar

O‘zbekiston Respublikasining Fuqarolik kodeksi va O‘zbekiston Respublikasining boshqa qonunlarida belgilangan tashkiliy-huquqiy shakllar tasniflash obyekti hisoblanadi.

18.

O‘zbekiston Respublikasi iqtisodiy faoliyat turlari bo‘yicha mahsulotlar (tovarlar, ishlar, xizmatlar) klassifikatori

Umumdavlat klassifikatorlar

O‘zbekiston Respublikasi iqtisodiy faoliyat turlari bo‘yicha mahsulotlar (tovarlar, ishlar, xizmatlar) tasniflash obyekti hisoblanadi.

19.

Umumdavlat iqtisodiy faoliyat turlari bo‘yicha klassifikatori

Umumdavlat klassifikatorlar

Iqtisodiy faoliyatning birliklarini (alohida korxonalar yoki korxonalar guruhlarini) tasniflashga mo‘ljallangan.

20.

Umumdavlat iqtisodiy faoliyat turlari bo‘yicha klassifikatori (2-tahrir)

Umumdavlat klassifikatorlar

Iqtisodiy faoliyatning birliklarini (alohida korxonalar yoki korxonalar guruhlarini) tasniflashga mo‘ljallangan.

21.

Davlat boshqaruvi organlari va ho‘jalik boshqaruv organlarini belgilash tizimi

Boshqa ma’lumotnoma/klassifikatorlar

Davlat boshqaruvi organlari va xo‘jalik birlashmalarini tasniflashga mo‘ljallangan.

22.

Ma’muriy-hududiy tuzilma obyektlari ma’lumotlari to‘plami

Umumdavlat klassifikatorlar

Viloyatlar, shaharlar va tumanlarni tasniflash uchun mo‘ljallangan.

Investitsiyalar, sanoat va savdo vazirligi huzuridagi O‘zbekiston texnik jihatdan tartibga solish agentligi

23.

O‘lchov birliklari klassifikatori

Umumdavlat klassifikatorlar

O‘lchov birliklari tasniflash obyekti hisoblanadi.

Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi

24.

Oliy ta’lim yo‘nalishlari va mutaxassisliklari klassifikatori

Umumdavlat klassifikatorlar

Oliy ta’limning bakalavriat va magistratura bosqichlarini tasniflashga mo‘ljallangan.

25.

O‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limida tayyorlash yo‘nalishla�i, kasblar va mutaxassisliklar klassifikatori

Umumdavlat klassifikatorlar

O‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limida tayyorlash yo‘nalishlari, kasblari va mutaxassisliklarini tasniflashga mo‘ljallangan.

Adliya vazirligi

26.

O‘zbekiston Respublikasi qonunchilik tarmoqlarining umumhuquqiy klassifikatori

Tarmoq ma’lumotnoma/klassifikatorlari

Qonunchilik tarmoqlarini tasniflash uchun mo‘ljallangan.

261.

Tovar va xizmatlarning xalqaro klassifikatori

Xalqaro klassifikatorlar

Tovar va xizmatlarni tasniflash uchun mo‘ljallangan.

262.

Xalqaro patent klassifikatori

Xalqaro patent klassifikatori

Xalqaro patent klassifikatori.

263.

Sanoat namunalarining xalqaro klassifikatori

Sanoat namunalarining xalqaro klassifikatori

Sanoat namunalarining xalqaro klassifikatori.

Kambag‘allikni qisqartirish va bandlik vazirligi

27.

Xodimlarning asosiy lavozimlari va ishchilar kasblari klassifikatori

Umumdavlat klassifikatorlar

Xodimlarning asosiy lavozimlari va ishchilarning kasblarini tizimlashtirish, ishchilarning malaka toifalari va xodimlar lavozimlari toifalarini belgilash uchun mo‘ljallangan.

Iqtisodiyot va moliya vazirligi huzuridagi Soliq qo‘mitasi

28.

Soliq qo‘mitasining tuman inspeksiyalari kodlari

Tarmoq ma’lumotnoma/klassifikatorlari

Soliq qo‘mitasining tuman inspeksiyalari tasniflash obyekti hisoblanadi.

Iqtisodiyot va moliya vazirligi huzuridagi Kadastr agentligi

32.

Manzillar ma’lumotnomasi

Boshqa ma’lumotnoma/klassifikatorlar

Viloyatlar, tumanlar, shaharlar, ko‘chalar va boshqa obyektlarni tizimlashtirishga mo‘ljallangan.

Raqamli texnologiyalar vazirligi

33.

Davlat axborot resurslari va axborot tizimlari klassifikatori

Boshqa ma’lumotnoma/klassifikatorlar

Davlat organlarining axborot resurslari va axborot tizimlarini tasniflashga mo‘ljallangan.

3-ilovaning izoh qismidagi “Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish” so‘zlari “Raqamli texnologiyalar” so‘zlari bilan almashtirilsin;
g) 3-ilova (“Ma’lumotlarni boshqarish” axborot tizimi orqali davlat organlari va tashkilotlari ma’lumotlarini yig‘ish, qayta ishlash va tahlil qilish tartibi to‘g‘risidagi nizom)da:
2-bandning yettinchi xatboshisidagi va 3-banddagi “Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish” so‘zlari “Iqtisodiyot va moliya” so‘zlari bilan almashtirilsin;
6-bandning ikkinchi xatboshisidagi “Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi hamda Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish” so‘zlari “Iqtisodiyot va moliya vazirligi hamda Raqamli texnologiyalar” so‘zlari bilan almashtirilsin;
“a” kichik bandning birinchi xatboshisidagi “Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish” so‘zlari “Iqtisodiyot va moliya” so‘zlari bilan almashtirilsin;
“b” kichik bandning birinchi xatboshisidagi “O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi” so‘zlari “O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Statistika agentligi” so‘zlari bilan almashtirilsin;
“v” kichik bandning birinchi xatboshisidagi “Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish” so‘zlari “Raqamli texnologiyalar” so‘zlari bilan almashtirilsin;
13-banddagi “Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish” so‘zlari “Iqtisodiyot va moliya” so‘zlari bilan almashtirilsin;
14-banddagi “Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi Davlat statistika qo‘mitasi, Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi” so‘zlari “Iqtisodiyot va moliya vazirligi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Statistika agentligi, Raqamli texnologiyalar vazirligi” so‘zlari bilan almashtirilsin;
15 va 16-bandlardagi “Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish” so‘zlari “Iqtisodiyot va moliya” so‘zlari bilan almashtirilsin;
17-banddagi “Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi va Davlat statistika qo‘mitasi” so‘zlari “Iqtisodiyot va moliya vazirligi Raqamli texnologiyalar vazirligi va O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Statistika agentligi” so‘zlari bilan almashtirilsin;
19-banddagi “Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish” so‘zlari hamda 20-banddagi “Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish” so‘zlari tegishlicha “Raqamli texnologiyalar” hamda “Iqtisodiyot va moliya” so‘zlari bilan almashtirilsin;
Ilova quyidagi tahrirda bayon etilsin:

Bosqichlar

Mas’ullar

Chora-tadbirlar

Muddatlar

1-bosqich

Davlat organlari va tashkilotlari, Iqtisodiyot va moliya vazirligi

1. O‘zlarining axborot tizimlari va ma’lumotlar bazalarida mavjud bo‘lgan ma’lumotlar xatlovdan o‘tkazilishini ta’minlash.

Ikki hafta muddatda

2. Iqtisodiyot va moliya vazirligi so‘roviga asosan “Ma’lumotlarni boshqarish” axborot tizimida jamlanishi lozim bo‘lgan ma’lumotlarni taqdim etish.

Bir oy muddatda

2-bosqich

Iqtisodiyot va moliya vazirligi, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Statistika agentligi, Raqamli texnologiyalar vazirligi

“Ma’lumotlarni boshqarish” axborot tizimida yuritiladigan ma’lumotlar to‘plamini shakllantirish va tasdiqlash.

Bunda bir turdagi axborotlarni aniqlash va ular yagona manbadan olinishini belgilash.

Ikki oy muddatda

3-bosqich

Iqtisodiyot va moliya vazirligi, Raqamli texnologiyalar vazirligi, operator

1. “Ma’lumotlarni boshqarish” axborot tizimi bilan idoralararo elektron hamkorlik qilish talablarini ishlab chiqish.

Uch oy muddatda

2. “Ma’lumotlarni boshqarish” axborot tizimini ishlab chiqish.

2021-yil aprel

3. “Ma’lumotlarni boshqarish” axborot tizimining vazirliklar, davlat qo‘mitalari, idoralar va mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlarining axborot tizimlari va ma’lumotlar bazalari bilan elektron hamkorligini bosqichma-bosqich ta’minlash.

2021-yil iyul

4-bosqich

Iqtisodiyot va moliya vazirligi, davlat organlari va tashkilotlari

Tasdiqlangan ma’lumotlar to‘plami asosida ma’lumotlarni yig‘ish va tahlil qilishni “Ma’lumotlarni boshqarish” axborot tizimida amalga oshirish.

Doimo

5-bosqich

Iqtisodiyot va moliya vazirligi, Raqamli texnologiyalar vazirligi, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Statistika agentligi, operator

Mamlakatning ijtimoiy-iqtisodiy rivojlanishini tahlil qilish borasidagi hisobotlarni “Ma’lumotlarni boshqarish” axborot tizimida shakllantirish va real vaqt rejimida olish choralarini ko‘rish.

Doimo

.