06.10.2020 yildagi PQ-4850-son
Oldingi tahrirga qarang.
(1-bandning to‘rtinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2023-yil 23-noyabrdagi PF-199-sonli Farmoni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 24.11.2023-y., 06/23/199/0882-son)
6. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-yil 7-sentabrdagi “Yer hisobi va davlat kadastrlarini yuritish tizimini tubdan takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PF-6061-son Farmonining 8-bandida yer uchastkalariga bo‘lgan huquqlarning vujudga kelishi, o‘zgarishi va bekor bo‘lishiga asos bo‘lgan barcha hujjatlarni 2021-yil yakuniga qadar O‘zbekiston Respublikasi Milliy geografik axborot tizimida to‘liq davlat ro‘yxatidan o‘tkazish belgilanganligi ma’lumot uchun qabul qilinsin.
12. Yuqoridagi ishlarni amalga oshirish uchun 2030-yilgacha 1-ilovaga muvofiq qo‘shimcha ravishda jami 72 472 gektar o‘rmon fondi yerlari foydalanishga kiritilishi rejalashtirilgan.
13. 2020-yil holatiga o‘rmonzorlar va butazorlar maydoni 3 235,7 ming gektarni tashkil etib, respublikaning o‘rmon bilan qoplanish ko‘rsatkichi 7,2 foizni tashkil etgan bo‘lsa, 2030-yilgacha 2-ilovaga muvofiq o‘rmonzorlar va butazorlar maydoni kengaytirilishi hamda tuman hokimliklari zaxirasidagi tabiiy o‘rmonzorlar o‘rmon toifasiga o‘tkazilishi hisobiga ularning maydoni 6 098,9 ming gektarga, respublikaning o‘rmonlashtirish ko‘rsatkichi 15 foizga yetkaziladi.
limonchilikni rivojlantirish maqsadida limonzorlar maydonini 145 gektardan 11-ilovaga muvofiq 2030-yilgacha 500 gektarga yetkazish prognoz ko‘rsatkichlari belgilanmoqda.
Buning natijasida o‘rmon xo‘jaliklarining daromad ko‘rsatkichlari 12-ilovaga muvofiq 2030-yilgacha 1,0 trln so‘mga yetkaziladi.

gektar

T/r

Hududlar nomi

2019-yil holatiga o‘rmon bilan qoplangan maydon

Jami
2021
2030-yillarda

shu jumladan yillar bo‘yicha:

2021 — 2030-yillarda tumanlar zaxirasidagi tabiiy o‘rmonzorlarni o‘rmon toifasiga o‘tkazish hisobiga

2030-yilga kelib o‘rmon bilan qoplanadigan maydon

2021

2022

2023

2024

2025

2026

2027

2028

2029

2030

1.

Qoraqalpog‘iston Respublikasi

1 103 287

996 940

500 050

50 060

50 070

50 080

50 090

50 100

55 110

60 120

65 130

66 130

500 000

2 600 227

2.

Andijon viloyati

1 014

3 912

321

341

353

369

379

399

410

436

452

452

1 260

6 186

3.

Buxoro viloyati

340 120

113 603

9 040

9 550

10 060

10 570

11 080

11 590

12 100

12 620

13 130

13 863

500 000

953 723

4.

Jizzax viloyati

93 292

24 708

1 849

2 062

2 199

2 315

2 432

2 577

2 693

2 813

2 884

2 884

7 800

125 800

5.

Qashqadaryo viloyati

131 359

36 975

3 017

3 273

3 388

3 523

3 702

2 253

4 156

4 423

4 620

4 620

6 550

174 884

6.

Navoiy viloyati

1 255 360

95 880

8 818

9 000

9 170

9 352

9 517

9 700

9 855

10 048

10 210

10 210

500 000

1 851 240

7.

Namangan viloyati

15 871

13 099

860

917

1 027

1 141

1 254

1 367

1 486

1 601

1 723

1 723

1 700

30 670

8.

Samarqand viloyati

9 978

17 694

1 327

1 426

1 480

1 556

1 671

1 817

1 933

2 078

2 203

2 203

1 700

29 372

9.

Surxondaryo viloyati

139 789

29 680

2 360

2 527

2 618

2 732

2 815

2 952

3 135

3 323

3 609

3 609

1 700

171 169

10.

Toshkent viloyati

247

1 940

70

80

90

100

150

200

250

300

350

350

820

3 007

11.

Sirdaryo viloyati

81 861

13 984

976

1 026

1 056

1 122

1 290

1 428

1 555

1 725

1 903

1 903

1 700

97 545

12.

Farg‘ona viloyati

5 631

2 842

172

214

233

244

259

275

294

345

403

403

1 700

10 173

13.

Xorazm viloyati

23 837

14 110

1 140

1 200

1 260

1 320

1 380

1 440

1 500

1 570

1 650

1 650

7 050

44 997

Jami:

3 201 646

1 365 367

530 000

81 676

83 004

84 424

86 019

86 098

94 477

101 402

108 267

110 000

1 531 980

6 098 993

T/r

Hudud nomi

Yil-lar

Qishloq xo‘jaligi mahsulotlari ishlab chiqarish

shu jumladan:

don va dukkakli ekinlar

sabzavot-poliz ekinlari va kartoshka

texnik va moyli ekinlar

ozuqa ekinlari

mevali bog‘lar va yong‘o� mevalilar

umumiy maydoni (ga)

ishlab chiqarish hajmi (tn)

umumiy maydoni (ga)

ishlab chiqarish hajmi (tn)

umumiy maydoni (ga)

ishlab chiqarish hajmi (tn)

umumiy maydoni (ga)

ishlab chiqarish hajmi (tn)

umumiy maydoni (ga)

ishlab chiqarish hajmi (tn)

umumiy maydoni (ga)

ishlab chiqarish hajmi (tn)

1.

Qoraqalpog‘iston Respublikasi

2021

200

2 124

42

118

44

757

35

46

73

1 175

7

28

2022

204

2 148

43

119

45

764

36

48

74

1 188

7

28

2023

208

2 195

44

122

46

781

37

50

75

1 212

7

30

2024

213

2 236

45

125

47

798

38

51

76

1 232

8

30

2025

217

2 265

46

127

47

807

39

52

77

1 246

8

32

2026

221

2 289

47

130

48

824

40

54

77

1 245

9

36

2027

223

2 310

48

134

48

824

40

54

78

1 261

9

36

2028

227

2 348

48

134

49

841

41

55

79

1 277

10

40

2029

231

2 374

49

137

50

859

42

56

79

1 277

11

44

2030

236

2 414

50

139

51

876

43

58

80

1 293

12

49

2.

Andijon viloyati

2021

591

1 691

15

27

35

647,5

450

604,8

8

88,0

83

324

2022

605

1 739

16

28

36

666,0

460

618,2

9

99,0

84

328

2023

619

1 788

17

31

37

684,5

470

631,7

10

110,0

85

332

2024

630

1 867

18

32

40

740,0

475

638,4

11

121,0

86

335

2025

640

1 928

19

34

42

777,0

480

645,1

12

132,0

87

339

2026

646

1 966

20

36

43

795,5

482

647,8

13

143,0

88

343

2027

652

2 000

21

38

44

804,8

484

650,5

15

159,5

89

347

2028

657

2 021

22

40

44

814,0

486

653,2

15

165,0

90

349

2029

660

2 041

23

41

45

823,3

487

654,5

16

170,5

90

351

2030

664

2 062

24

43

45

832,5

488

655,2

16

176,0

91

355

3.

Buxoro viloyati

2021

192

1 517

70

196

16

251

1

1

73

945

32

124

2022

196

1 552

71

199

17

264

2

3

74

962

32

125

2023

200

1 585

72

200

18

279

3

4

75

975

32

126

2024

205

1 620

73

205

19

295

4

5

76

988

33

127

2025

209

1 653

74

207

20

310

5

7

77

1 001

33

128

2026

212

1 671

74

207

21

318

6

8

78

1 008

34

131

2027

215

1 704

75

209

22

333

7

9

79

1 021

34

133

2028

220

1 742

75

210

23

349

8

10

80

1 034

36

140

2029

224

1 760

76

212

23

354

9

12

80

1 039

37

144

2030

228

1 785

77

216

24

364

9

12

81

1 047

38

146

4.

Jizzax viloyati

2021

1 731

4 206

466

1 305

11

208

60

81

71

929

1 122

1 683

2022

1 734

4 225

467

1 306

12

222

61

82

72

931

1 123

1 685

2023

1 740

4 269

468

1 310

13

241

62

83

73

949

1 124

1 686

2024

1 750

4 314

469

1 313

14

259

63

85

74

962

1 130

1 695

2025

1 756

4 353

470

1 316

15

278

64

86

75

975

1 132

1 698

2026

1 761

4 389

471

1 319

16

296

65

87

76

988

1 133

1 700

2027

1 765

4 419

472

1 321

17

315

65

88

77

995

1 134

1 701

2028

1 767

4 437

472

1 322

18

324

66

89

77

1 001

1 135

1 703

2029

1 773

4 465

473

1 323

18

339

67

90

78

1 008

1 137

1 706

2030

1 776

4 481

474

1 327

19

344

68

91

78

1 013

1 138

1 706

5.

Qashqadaryo viloyati

2021

927

5 086

438

1 095

69

1 285

5

7

119

1 548

295

1 151

2022

934

5 119

439

1 098

70

1 289

6

8

120

1 554

300

1 170

2023

949

5 205

440

1 100

71

1 314

7

9

121

1 573

310

1 209

2024

958

5 259

441

1 101

72

1 332

8

11

122

1 586

315

1 229

2025

967

5 315

442

1 105

73

1 351

9

12

123

1 599

320

1 248

2026

970

5 332

443

1 106

73

1 351

10

13

124

1 612

321

1 250

2027

974

5 360

444

1 109

74

1 360

11

15

125

1 625

321

1 252

2028

978

5 387

444

1 110

74

1 369

12

16

126

1 638

322

1 254

2029

981

5 409

445

1 111

75

1 378

13

17

127

1 645

323

1 258

2030

985

5 432

446

1 115

75

1 388

14

19

127

1 651

323

1 260

6.

Navoiy viloyati

2021

323

1 598

194

348

14

264

12

16

80

879

23

90

2022

327

1 619

195

351

15

268

13

17

81

891

24

92

2023

332

1 663

196

353

16

296

14

19

82

902

24

94

2024

337

1 698

197

355

17

315

15

20

83

913

25

96

2025

341

1 732

198

356

18

333

16

22

84

924

25

98

2026

346

1 760

199

358

19

342

17

23

85

935

26

101

2027

350

1 787

200

360

19

352

18

24

86

946

27

105

2028

354

1 807

201

362

20

361

19

26

87

952

28

107

2029

357

1 826

202

364

20

370

20

27

87

956

28

109

2030

362

1 854

203

365

21

379

21

28

88

968

29

113

7.

Namangan viloyati

2021

375

1 604

13

23

12

220

5

7

1

9

345

1 344

2022

380

1 641

14

25

13

241

6

8

2

22

345

1 345

2023

384

1 675

15

27

14

259

7

9

3

33

345

1 346

2024

389

1 709

16

29

15

278

8

11

4

44

346

1 347

2025

393

1 742

17

31

16

296

9

12

5

55

346

1 348

2026

396

1 763

18

32

17

305

10

13

6

61

347

1 353

2027

399

1 788

19

33

17

320

10

13

6

66

348

1 355

2028

402

1 806

19

34

18

329

11

14

7

72

348

1 357

2029

404

1 819

20

35

18

333

11

15

7

77

349

1 359

2030

408

1 840

21

38

19

342

12

16

8

84

349

1 361

8.

Samarqand viloyati

2021

2 641

1 727

222

400

24

452

18

24

69

762

2 307

90

2022

2 645

1 750

223

401

25

463

19

26

70

770

2 308

90

2023

2 648

1 767

224

403

26

472

20

26

71

776

2 308

90

2024

2 653

1 814

225

405

27

500

21

28

72

792

2 308

90

2025

2 657

1 847

226

407

28

518

22

30

73

803

2 308

90

2026

2 661

1 865

227

409

29

527

23

31

74

809

2 309

90

2027

2 665

1 883

228

410

29

537

24

32

74

814

2 310

90

2028

2 668

1 909

229

412

30

553

25

34

75

820

2 310

90

2029

2 672

1 919

230

414

30

555

26

35

75

825

2 311

90

2030

2 675

1 937

231

416

31

564

27

36

76

831

2 311

90

9.

Surxondaryo viloyati

2021

21 506

2 029

157

282

15

283

8

10

125

1 371

21 202

83

2022

21 511

2 053

158

284

16

289

9

12

126

1 386

21 203

83

2023

21 517

2 094

159

286

17

315

10

13

127

1 397

21 204

83

2024

21 522

2 126

160

288

18

333

11

15

128

1 408

21 205

83

2025

21 527

2 159

161

290

19

352

12

16

129

1 419

21 206

83

2026

21 531

2 186

162

292

20

370

13

17

130

1 425

21 206

83

2027

21 534

2 204

163

293

21

379

14

19

130

1 430

21 206

83

2028

21 538

2 222

164

295

21

389

15

20

131

1 436

21 207

83

2029

21 540

2 239

165

297

22

398

15

20

131

1 441

21 208

83

2030

21 544

2 257

166

299

22

407

16

22

132

1 447

21 208

83

10.

Sirdaryo viloyati

2021

523

1 102

39

70

21

393

461

620

2

19

-

-

2022

526

1 123

40

72

22

398

462

620

3

33

-

-

2023

530

1 163

41

73

23

426

462

621

4

44

-

-

2024

534

1 196

42

76

24

444

463

622

5

55

-

-

2025

537

1 228

43

77

25

463

463

622

6

66

-

-

2026

539

1 244

44

78

26

472

464

623

7

72

-

-

2027

541

1 261

44

79

26

481

464

624

7

77

-

-

2028

543

1 281

45

80

27

494

465

624

8

83

-

-

2029

545

1 293

45

81

27

500

465

625

8

88

-

-

2030

548

1 320

46

82

28

518

466

626

9

94

-

-

11.

Toshkent viloyati

2021

842

3 318

156

280

4

78

24

32

51

561

607

2 368

2022

846

3 335

157

283

5

83

25

34

52

567

608

2 369

2023

851

3 383

158

284

6

111

26

35

53

583

608

2 370

2024

854

3 401

159

286

7

130

27

36

53

578

608

2 371

2025

859

3 441

160

288

8

148

28

38

54

594

609

2 373

2026

863

3 463

161

290

9

157

29

39

55

600

610

2 377

2027

867

3 488

162

292

9

167

30

40

56

611

610

2 379

2028

871

3 510

163

293

10

176

31

42

56

616

611

2 383

2029

874

3 531

164

294

10

185

32

43

57

622

612

2 387

2030

877

3 550

164

295

11

194

33

44

57

627

613

2 389

12.

Farg‘ona viloyati

2021

463

2 055

92

165

30

561

5

7

2

19

334

1 303

2022

467

2 076

93

167

31

564

6

8

3

33

334

1 304

2023

472

2 119

94

169

32

592

7

9

4

44

335

1 305

2024

476

2 152

95

171

33

611

8

11

5

55

335

1 305

2025

490

2 225

96

173

34

629

9

12

6

66

345

1 346

2026

494

2 259

97

175

35

648

9

12

7

77

346

1 347

2027

499

2 297

98

176

36

666

10

13

8

88

347

1 353

2028

504

2 332

99

178

37

685

11

15

9

99

348

1 355

2029

509

2 368

100

180

38

703

12

16

10

110

349

1 359

2030

513

2 403

101

182

39

722

13

17

11

121

349

1 361

13.

Xorazm viloyati

2021

79

170

22

40

2

31

50

67

2

19

3

13

2022

85

231

23

41

4

74

52

70

3

33

4

14

2023

94

285

25

45

5

93

54

73

5

55

5

20

2024

103

344

26

47

7

130

58

78

6

66

6

23

2025

109

382

27

49

8

148

60

81

7

77

7

27

2026

112

400

28

50

9

157

61

82

8

83

8

29

2027

116

425

28

50

9

167

62

83

9

94

8

31

2028

119

445

29

52

10

176

63

85

9

99

9

33

2029

123

465

30

54

10

185

64

86

10

105

9

35

2030

127

486

31

56

11

194

66

89

10

110

10

37

Jami:

2021

30 392

28 227

1 925

4 350

299

5 431

1 133

1 523

675

8 323

26 360

8 600

2022

30 459

28 611

1 937

4 373

308

5 584

1 156

1 554

687

8 468

26 371

8 632

2023

30 543

29 191

1 952

4 404

323

5 861

1 179

1 584

703

8 653

26 387

8 689

2024

30 620

29 735

1 965

4 433

340

6 162

1 198

1 610

715

8 799

26 403

8 731

2025

30 701

30 270

1 979

4 460

353

6 408

1 216

1 634

728

8 957

26 425

8 810

2026

30 748

30 588

1 989

4 481

362

6 563

1 227

1 649

737

9 054

26 435

8 841

2027

30 799

30 926

2 000

4 506

369

6 704

1 239

1 665

748

9 185

26 442

8 866

2028

30 846

31 247

2 009

4 523

378

6 859

1 251

1 682

756

9 289

26 451

8 894

2029

30 891

31 508

2 020

4 544

385

6 980

1 263

1 698

762

9 361

26 462

8 925

2030

30 940

31 820

2 033

4 572

393

7 125

1 275

1 714

771

9 460

26 469

8 949

T/r

Hudud nomi

Yillar

Jami:

shu jumladan:

Moychechak (Romashka)

Tirnoqgul (Kalendula)

Dalachoy (Zveroboy)

Za’faron (Shafran)

Na’matak (Shipovnik)

Xo‘jag‘at, qorag‘at (Malina, smorodina)

Boshqa turdagi dorivor va ozuqabop o‘simliklar

gektar

tonna

gektar

tonna

gektar

tonna

gektar

tonna

gektar

tonna

gektar

tonna

gektar

tonna

gektar

tonna

1.

Qoraqalpog‘iston Respublikasi

2021

837

1385

-

-

-

-

-

-

-

-

29

-

-

-

808

1385

2022

1028

1581

-

-

-

-

-

-

-

-

38

3

-

-

990

1578

2023

1123

1725

-

-

-

-

-

-

-

-

41

10

-

-

1082

1715

2024

1242

1870

-

-

-

-

-

-

-

-

48

28

-

-

1194

1842

2025

1304

1913

-

-

-

-

-

-

-

-

48

29

-

-

1256

1884

2026

1369

1949

-

-

-

-

-

-

-

-

49

29

-

-

1321

1920

2027

1438

2020

-

-

-

-

-

-

-

-

49

30

-

-

1389

1990

2028

1510

2115

-

-

-

-

-

-

-

-

50

30

-

-

1461

2085

2029

1585

2228

-

-

-

-

-

-

-

-

50

31

-

-

1535

2197

2030

1650

2300

50

33

1600

2210

2.

Andijon viloyati

2021

52

223

6

2

-

-

2

1

7

0,014

10

30

2

2

25

188

2022

61

291

7

2

-

-

2

2

8

0,016

10

40

2

3

33

244

2023

64

299

7

2

-

-

2

2

8

0,020

10

45

2

4

35

246

2024

70

309

7

2

-

-

2

2

8

0,025

10

50

2

4

41

251

2025

74

318

7

2

-

-

2

2

8

0,020

10

55

2

4

45

255

2026

77

324

7

2

-

-

2

2

8

0,020

12

57

2

5

46

258

2027

81

332

7

2

-

-

3

2

8

0,022

14

60

2

5

47

262

2028

85

335

7

2

-

-

3

2

8

0,020

16

60

2

5

49

265

2029

89

342

7

2

-

-

3

3

8

0,024

16

62

2

5

53

270

2030

92

342

7

2

-

-

3

3

8

0,024

16

62

2

5

53

270

3.

Buxoro viloyati

2021

242

318

4

2

6

4

-

-

-

-

21

11

-

-

211

301

2022

294

389

4

2

7

4

-

-

-

-

27

14

-

-

256

369

2023

310

424

4

2

7

4

-

-

-

-

27

19

-

-

272

400

2024

325

463

4

2

7

4

-

-

-

-

28

25

-

-

286

432

2025

341

483

4

2

7

4

-

-

-

-

28

26

-

-

302

451

2026

358

502

4

2

7

4

-

-

-

-

29

29

-

-

318

467

2027

376

534

4

2

7

4

-

-

-

-

29

30

-

-

336

498

2028

394

555

4

2

7

4

-

-

-

-

30

32

-

-

353

517

2029

415

571

4

2

7

4

-

-

-

-

30

32

-

-

374

533

2030

415

571

4

2

7

4

-

-

-

-

30

32

-

-

374

533

4.

Jizzax viloyati

2021

165

311

2

1

2

1

20

16

5

0,012

28

5

-

-

108

288

2022

197

373

2

1

2

1

26

21

5

0,015

36

9

-

-

127

341

2023

210

398

2

1

2

1

27

24

5

0,016

37

14

-

-

137

358

2024

219

433

2

1

2

1

28

27

5

0,017

37

20

-

-

145

384

2025

230

466

3

1

2

1

29

28

5

0,022

39

25

-

-

153

410

2026

241

496

3

1

2

1

29

29

5

0,024

40

28

-

-

163

436

2027

254

526

3

1

2

1

30

30

5

0,026

41

31

-

-

174

462

2028

266

558

3

1

2

1

30

31

5

0,028

42

35

-

-

185

489

2029

280

574

3

1

2

1

31

32

-

-

43

38

-

-

202

501

2030

280

574

3

1

2

1

31

32

-

-

43

38

-

-

202

501

5.

Qashqadaryo viloyati

2021

776

1039

8

3

6

4

43

34

10

0,024

80

51

4

6

625

941

2022

979

1333

8

3

6

4

57

47

10

0,029

93

71

4

11

802

1197

2023

1041

1383

8

3

6

4

59

53

11

0,032

94

82

4

15

859

1228

2024

1107

1447

8

4

6

4

61

59

11

0,035

94

97

4

18

923

1266

2025

1162

1490

8

4

6

4

61

60

11

0,041

95

101

4

21

978

1301

2026

1220

1541

8

4

6

4

61

60

11

0,044

95

105

4

22

1035

1347

2027

1281

1595

8

4

6

4

61

60

11

0,048

96

108

4

23

1095

1397

2028

1346

1639

9

4

6

4

61

60

11

0,051

96

110

4

24

1160

1438

2029

1413

1696

9

4

6

4

61

60

11

0,055

96

115

4

25

1227

1489

2030

1413

1696

9

4

6

4

61

60

11

0,055

96

115

4

25

1227

1489

6.

Navoiy viloyati

2021

296

255

4

2

5

3

-

-

-

-

42

10

2

2

244

238

2022

375

342

4

2

5

3

-

-

-

-

50

23

2

3

315

311

2023

398

376

4

2

5

3

-

-

-

-

53

29

2

4

334

338

2024

412

406

4

2

5

3

-

-

-

-

56

36

2

5

345

361

2025

433

425

4

2

5

3

-

-

-

-

57

42

2

6

366

373

2026

454

450

4

2

5

3

-

-

-

-

58

48

2

6

386

391

2027

477

464

4

2

5

3

-

-

-

-

59

52

2

6

408

401

2028

501

495

4

2

5

3

-

-

-

-

60

58

2

6

431

426

2029

526

516

4

2

5

3

-

-

-

-

61

63

2

6

455

442

2030

526

516

4

2

5

3

-

-

-

-

61

63

2

6

455

442

7.

Namangan viloyati

2021

174

355

11

4

6

4

10

7

5

0,012

38

47

3

3

102

290

2022

217

459

12

4

7

4

15

9

5

0,014

43

59

3

6

132

377

2023

223

495

12

4

7

4

15

10

5

0,016

43

69

2

8

139

400

2024

230

529

12

4

7

4

15

12

5

0,018

43

81

2

10

146

418

2025

242

561

12

4

7

4

17

13

5

0,016

45

89

2

10

154

441

2026

254

617

12

4

7

4

17

14

5

0,018

45

92

2

11

166

492

2027

266

659

12

4

7

4

17

15

5

0,020

45

96

2

11

178

529

2028

280

682

12

4

7

4

17

15

5

0,022

45

100

2

11

192

548

2029

294

702

12

4

7

4

17

15

5

0,024

45

100

2

12

206

567

2030

294

702

12

4

7

4

17

15

5

0,024

45

100

2

12

206

567

8.

Samarqand viloyati

2021

364

500

9

3

8

5

10

6

15

0,034

71

20

7

8

244

458

2022

443

662

9

3

8

5

12

9

15

0,042

78

37

7

15

314

593

2023

450

714

9

3

8

5

13

11

15

0,048

80

51

6

20

320

624

2024

460

777

9

3

8

5

14

13

15

0,054

81

66

6

25

327

665

2025

483

810

9

3

8

5

14

13

15

0,104

81

72

6

26

350

691

2026

507

830

9

4

8

5

14

13

15

0,106

82

77

6

27

373

704

2027

533

871

9

4

8

5

15

14

15

0,108

83

81

6

28

397

739

2028

559

910

9

4

8

5

15

14

15

0,110

84

87

6

29

422

771

2029

587

933

9

4

8

5

16

14

15

0,112

85

91

6

30

448

789

2030

587

933

9

4

8

5

16

14

15

0,112

85

91

6

30

448

789

9.

Surxondaryo viloyati

2021

407

741

4

1

6

3

23

17

18

0,036

68

64

3

10

285

646

2022

530

950

4

1

6

4

29

22

20

0,040

87

83

4

12

380

828

2023

568

999

5

1

7

4

34

30

-

-

83

96

3

14

437

853

2024

633

1067

5

1

7

4

39

37

-

-

83

112

3

14

496

898

2025

665

1111

5

2

6

4

42

41

-

-

85

116

4

15

523

933

2026

698

1169

5

2

6

4

42

41

-

-

85

118

4

15

556

989

2027

733

1210

5

2

6

4

43

42

-

-

85

120

4

15

591

1028

2028

769

1249

5

2

6

4

43

42

-

-

85

120

4

15

627

1067

2029

808

1283

5

2

6

4

43

42

-

-

85

120

4

15

666

1101

2030

808

1283

5

2

6

4

43

42

-

-

85

120

4

15

666

1101

10.

Sirdaryo viloyati

2021

35

105

1

0

1

1

-

-

-

-

13

4

-

-

20

100

2022

43

137

1

0

1

1

-

-

-

-

15

6

-

-

26

130

2023

43

139

1

0

1

1

-

-

-

-

15

8

-

-

26

130

2024

45

144

1

0

1

1

-

-

-

-

15

10

-

-

28

133

2025

47

149

1

0

1

1

-

-

-

-

16

12

-

-

29

136

2026

50

153

1

0

1

1

-

-

-

-

16

13

-

-

32

139

2027

52

158

1

0

1

1

-

-

-

-

16

15

-

-

34

142

2028

55

162

1

0

1

1

-

-

-

-

16

15

-

-

37

146

2029

57

167

1

0

1

1

-

-

-

-

16

17

-

-

39

149

2030

57

167

1

0

1

1

-

-

-

-

16

17

-

-

39

149

11.

Toshkent viloyati

2021

297

591

4

2

3

2

30

18

6

0,012

74

43

10

8

170

518

2022

377

753

5

2

4

2

37

22

7

0,014

93

61

12

17

219

649

2023

376

769

5

2

4

2

35

26

7

0,016

92

75

12

22

221

643

2024

380

823

6

2

4

2

35

32

7

0,018

92

90

12

30

225

667

2025

399

857

6

2

5

2

36

34

7

0,020

93

98

11

33

242

688

2026

419

885

6

2

5

3

36

35

7

0,022

93

107

11

36

262

702

2027

440

922

6

2

5

3

36

35

7

0,024

93

116

11

39

283

727

2028

462

918

6

2

5

3

36

5

7

0,026

93

123

11

42

305

743

2029

485

952

6

2

5

3

36

5

7

0,028

93

131

11

45

328

766

2030

485

952

6

2

5

3

36

5

7

0,028

93

131

11

45

328

766

12.

Farg‘ona viloyati

2021

87

373

9

3

3

2

-

-

12

0,024

22

33

3

3

38

332

2022

103

482

9

3

4

3

-

-

12

0,024

27

39

3

5

49

432

2023

105

495

9

3

4

2

-

-

12

0,024

27

45

3

7

50

438

2024

95

515

9

3

4

2

-

-

-

-

27

51

3

9

52

450

2025

100

539

9

3

4

2

-

-

-

-

28

57

3

10

56

467

2026

105

560

9

3

4

2

-

-

-

-

28

61

3

11

61

483

2027

110

582

9

3

4

2

-

-

-

-

28

66

3

12

66

499

2028

115

606

9

3

4

2

-

-

-

-

28

70

3

12

71

519

2029

121

663

9

3

4

2

-

-

-

-

28

75

3

12

77

571

2030

121

663

9

3

4

2

-

-

-

-

28

75

3

12

77

571

13.

Xorazm viloyati

2021

260

751

-

-

-

-

-

-

-

-

10

1

-

-

250

750

2022

337

804

-

-

-

-

-

-

-

-

12

4

-

-

325

800

2023

362

826

-

-

-

-

-

-

-

-

12

6

-

-

350

820

2024

387

858

-

-

-

-

-

-

-

-

12

8

-

-

375

850

2025

406

880

-

-

-

-

-

-

-

-

14

10

-

-

392

870

2026

427

907

-

-

-

-

-

-

-

-

14

12

-

-

413

895

2027

448

929

-

-

-

-

-

-

-

-

15

14

-

-

433

915

2028

470

949

-

-

-

-

-

-

-

-

15

16

-

-

455

933

2029

494

975

-

-

-

-

-

-

-

-

16

18

-

-

478

957

2030

494

975

-

-

-

-

-

-

-

-

16

18

-

-

478

957

Jami:

2021

3 990

6 947

62

23

46

29

138

99

78

0,168

506

319

32

42

3 129

6 435

2022

4 984

8 556

65

23

49

31

177

132

82

0,194

608

449

35

72

3 967

7 849

2023

5 272

9 041

65

23

51

30

185

155

63

0,172

614

547

33

93

4 261

8 193

2024

5 602

9 641

66

24

51

30

194

181

51

0,167

626

674

33

115

4 583

8 617

2025

5 886

10 002

67

25

50

31

201

191

51

0,223

639

732

34

124

4 844

8 900

2026

6 179

10 382

67

26

51

31

201

194

51

0,234

646

776

34

132

5 130

9 223

2027

6 489

10 801

67

26

51

32

204

197

51

0,248

653

819

34

138

5 429

9 589

2028

6 812

11 173

68

26

51

32

204

168

51

0,257

660

856

34

144

5 745

9 947

2029

7 154

11 602

68

26

51

32

207

170

46

0,243

664

893

34

150

6 085

10 332

2030

7 222

11 674

68

26

51

32

207

170

46

0,243

664

895

34

150

6 150

10 345

 LexUZ sharhi
Oldingi tahrirga qarang.

T/r

Tadbirlar

Amalga oshirish mexanizmi

Ijro muddati

Mas’ul ijrochilar

I. O‘rmonga oid davlat siyosatini rivojlantirish, o‘rmonlardan foydalanish,ishlab chiqarishni kuchaytirishga qaratilgan normativ-huquqiy bazani takomillashtirish

1.

O‘rmon xo‘jaligi sohasida normativ-huquqiy hujjatlar bazasini takomillashtirish.

1. O‘rmon xo‘jaligi sohasini tartibga soluvchi normativ-huquqiy hujjatlarni xatlovdan o‘tkazish.

2020-yil
1-dekabr

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,
Adliya vazirligi,
Qishloq xo‘jaligi vazirligi, Ekologiya va atrof muhitni muhofaza qilish davlat qo‘mitasi

2. Xatlov natijasiga ko‘ra huquqiy jihatdan tartibga solinmagan yo‘nalishlar ro‘yxatini shakllantirish.

2021-yil
1-yanvar

3. O‘rmon xo‘jaligi sohasini tartibga soluvchi normativ-huquqiy hujjatlar bazasini takomillashtirish bo‘yicha Vazirlar Mahkamasiga taklif kiritish.

2021-yil
1-mart

2.

O‘zbekiston Respublikasining O‘rmon kodeksini ishlab chiqish.

1. Kodeksni ishlab chiqish bo‘yicha vazirlik va idoralar mutaxassislaridan iborat Ishchi guruhni tuzish.

2. Ishchi guruh tomonidan Kodeksning konsepsiyasi loyihasini ishlab chiqish va muhokamaga qo‘yish.

2020-yil
1-dekabr

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,
Qishloq xo‘jaligi vazirligi, Ekologiya va atrof muhitni muhofaza qilish davlat qo‘mitasi,

3. Ishchi guruh tomonidan Kodeks loyihasini ishlab chiqish zarurligi to‘g‘risida yakuniy xulosa qabul qilish.

2021-yil
1-mart

4. Ishchi guruh tomonidan Kodeks loyihasini ishlab chiqish va muhokamaga qo‘yish.

5. Kodeks loyihasini vazirlik va idoralar bilan kelishish.

6. Kodeks loyihasini Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2021-yil
1-dekabr

2022-yil
1-fevral

3.

O‘rmon sohasida urug‘chilikni rivojlantirish.

1. O‘rmon urug‘chiligi sohasini o‘rganish va tahlil qilish asosida muammolarni aniqlash.

2020-yil
1-dekabr

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,
Qishloq xo‘jaligi vazirligi,
Ekologiya va atrof muhitni muhofaza qilish davlat qo‘mitasi

2. O‘rmon urug‘chiligi sohasini rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida tegishli qaror loyihasini ishlab chiqib, vazirlik va idoralar bilan kelishish.

2021-yil
1-fevral

3. Qaror loyihasini Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2021-yil
1-mart

4.

O‘simlik va hayvonot olami xilma-xilligini saqlash.

1. Atrof muhitni muhofaza qilish sohasida xalqaro konvensiyalar talablarini amalga oshirish maqsadida atrof muhit, hayvonot olami va o‘simliklar xilma-xilligini saqlash yuzasidan kompleks chora-tadbirlarni ishlab chiqish.

Har yili
20-fevral

Ekologiya va atrof muhitni muhofaza qilish davlat qo‘mitasi,
O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,
Kadastr agentligi,
Veterinariya va chorvachilikni rivojlantirish davlat qo‘mitasi

2. O‘rmon xo‘jaliklari hududida yashovchi hayvonot olamini saqlash, ularga veterinariya xizmatlari ko‘rsatishni takomillashtirish bo‘yicha Vazirlar Mahkamasiga taklif kiritish.

2021-yil
1-mart

II. Mavjud o‘rmonlarni muhofaza qilish, o‘rmonlarni qayta tiklash, ihotazorlar va o‘rmon plantatsiyalarini barpo etish

5.

O‘rmonlarni to‘liq xatlovdan o‘tkazish va o‘rmon daraxtzorlari to‘g‘risidagi yagona ma’lumotlar bazasini shakllantirish.

1. O‘rmonlarni bosqichma-bosqich xatlovdan o‘tkazish chora-tadbirlarini amalga oshirish.

2021-yil
1-iyul

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,
Ekologiya va atrof muhitni muhofaza qilish davlat qo‘mitasi,
Kadastr agentligi

2. Xatlov natijalarining elektron bazasini shakllantirish.

2021-yil
1-noyabr

3. Xatlov natijalari bo‘yicha o‘rmon fondi yer uchastkalarining ma’lumotlarini O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasining rasmiy veb-saytiga joylashtirish.

2021-yil
1-dekabr

6.

Orol dengizining qurigan tubida o‘rmonzorlar barpo etish.

1. Orol dengizining qurigan tubida o‘rmonzorlar barpo etish mumkin bo‘lgan yer uchastkalarini aniqlab, xaritasini tuzish.

Har yili avgust-sentyabr oylarida

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,
Ekologiya va atrof muhitni muhofaza qilish davlat qo‘mitasi,
Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi, Moliya vazirligi

2. Orol dengizining qurigan tubida o‘rmonzorlar barpo etish uchun talab etiladigan urug‘lik materiallari va ko‘chatlar hajmini aniqlash.

Har yili oktyabr oyida

3. Orol dengizining qurigan tubida o‘rmonzorlar barpo etish chora-tadbirlari to‘g‘risida tegishli qaror loyihasini tayyorlab, Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

Har yili
noyabr oyida

7.

O‘rmonlarni zararkunanda va kasalliklardan himoya qilish.

1. O‘rmonlarni zararkunanda va kasalliklardan samarali muhofaza qilish yuzasidan kompleks chora-tadbirlar ishlab chiqish.

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,
Ekologiya va atrof muhitni muhofaza qilish davlat qo‘mitasi,

Qishloq xo‘jaligi vazirligi

2. O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi huzurida o‘rmon o‘simliklarini himo� qilish, zararkunanda va hasharotlarga qarshi kurashishni takomillashtirish yuzasidan Vazirlar Mahkamasiga taklif kiritish.

Har yili
1-aprelgacha

8.

O‘rmonlarni qayta tiklash va o‘rmonlashtirish ishlarini amalga oshirish.

1. O‘rmonlarning daraxtlar bilan qoplanganlik darajasini xatlov o‘tkazish orqali o‘rganib bor?sh.

Har yili
noyabr oyida

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,
Ekologiya va atrof muhitni muhofaza qilish davlat qo‘mitasi,

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar hokimliklari

2. Xatlov natijasi bo‘yicha har bir o‘rmon xo‘jaligi bo‘yicha o‘rmon daraxtlarini qo‘shimcha ekish, qayta tiklash va o‘rmonlashtirish ishlarini tizimli tashkil etish bo‘yicha tadbirlarni amalga oshirish.

Har yili
bahor va kuz mavsumlari

3. O‘rmonlar holatini yaxshilash, muhofaza qilish va ularning maydonlarini ko‘paytirish, o‘rmon fondi yerlaridan samarali foydalanish bo‘yicha o‘rmon xo‘jaliklari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, nodavlat notijorat tashkilotlari o‘rtasidagi hamkorlikni kuchaytirish yuzasidan kompleks
chora-tadbirlarni ishlab chiqish.

Har yili
1-avgustgacha

9.

Ko‘chat va nihollarga bo‘lgan talabni qondirish choralarini ko‘rish.

1. Qoraqalpog‘iston Respublikasi va viloyatlardagi mavjud o‘rmon xo‘jaliklari, aholi xonadonlari, tashkilot va muassasalarning ko‘chat va nihollarga bo‘lgan talabini o‘rganish.

Har yili
1fevralgacha

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,
Qishloq xo‘jaligi vazirligi, Ekologiya va atrof muhitni muhofaza qilish davlat qo‘mitasi

2. O‘rmon xo‘jaliklari yer fondi uchastkalarida 2021 — 2030-yillarda ko‘chat va nihollar yetishtirish dislokatsiyalarini ishlab chiqib, tasdiqlash.

Har yili 1martgacha

3. 2021 — 2030-yillarda ko‘chat va nihollarga bo‘lgan talabni qondirish maqsadida ko‘chatxona va niholxonalarda har yili 100 mln tupdan kam bo‘lmagan ko‘chat va nihollar yetishtirishni tashkil etish.

Har yili
10-dekabrgacha

10.

O‘rmonlarning holati va o‘rmonlardan foydalanish bo‘yicha aholining xabardorligini oshirish tadbirlarini o‘tkazish.

1. Aholining xabardorligini oshirish tadbirlarini o‘tkazish.

2. Mamlakatimiz o‘rmon xo‘jaligidagi ishlar holati haqida to‘liq ma’lumotlar bazasini yaratish.

3. Ommaviy axborot vositalarida ma’lumotlarni e’lon qilish va nashr qilish.

4. O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi v� uning tizimidagi tashkilotlar rasmiy veb-saytlaridagi ma’lumotlarni doimiy yangilash va takomillashtirish.

5. Xalqaro konferensiyalar, seminarlar va boshqa anjumanlarda ma’ruzalar, chiqishlar va taqdimotlar bilan ishtirok etishni tashkil etish.

Har yili
bahor va kuz oylari davomida

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,
Ekologiya va atrof muhitni muhofaza qilish davlat qo‘mitasi

III. Kadrlar tayyorlash hamda xodimlarni ijtimoiy qo‘llab-quvvatlash tizimini takomillashtirish

11.

O‘rmon xo‘jaligi sohasini yosh va zamonaviy fikrlaydigan malakali mutaxassislar bilan ta’minlash.

1. O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi markaziy apparati xodimlari hamda o‘rmon boshqarmalari va xo‘jaliklari boshliqlarining huquqiy, iqtisodiy va kasbiy bilimlarini baholash bo‘yicha attestatsiya o‘tkazish.

Tasdiqlangan grafik asosida

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,
Ekologiya va atrof muhitni muhofaza qilish davlat qo‘mitasi,
Moliya vazirligi,
Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi,
Qishloq xo‘jaligi vazirligi,
Suv xo‘jaligi vazirligi

2. O‘tkazilgan attestatsiya natijalari bo‘yicha vakant lavozimla?ni yosh va zamonaviy fikrlaydigan malakali mutaxassislar bilan to‘ldirish.

Zaruratdan kelib chiqib

3. O‘rmon xo‘jaligi sohasidagi mutaxassislarning huquqiy, iqtisodiy va kasbiy bilimlarini oshirish bo‘yicha o‘quv-seminarlar dasturini ishlab chiqish
va amalga oshirish.

Har yili tasdiqlangan grafik asosida

12.

O‘rmon xo‘jaligi xodimlarining mehnat huquqlari va ish sharoitlarini yaxshilash.

1. O‘rmon xo‘jaliklariga yuklatilgan vazifalarning samarali baj�rilishi uchun moddiy-texnika bazasini mustahkamlash, jumladan avtotransport vositalari, texnikalar, zamonaviy ish jihozlari va materiallari bilan to‘liq ta’minlash.

Ehtiyojga
qarab smeta doirasida

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,
Moliya vazirligi

2. O‘rmon xo‘jaligi xodimlari yanada samarali ishlashi uchun ularning ish sharoitlarini yaxshilash yuzasidan kompleks chora-tadbirlarni ishlab chiqish.

Har yili noyabr oyida

13.

O‘rmonchilik sohasi rivojiga o‘z hissasini qo‘shgan shaxslarni rag‘batlantirish maqsadida “O‘zbekiston Respublikasida xizmat ko‘rsatgan o‘rmonchi” faxriy unvonini ta’sis etish bo‘yicha taklif tayyorlash.

1. “O‘zbekiston Respublikasida xizmat ko‘rsatgan o‘rmonchi” faxriy unvonini ta’sis etish bo‘yicha qonun loyihasini ishlab chiqish hamda vazirlik va idoralar bilan kelishish.

2. Qonun loyihasini Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2020-yil

1-dekabr

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,
Adliya vazirligi

14.

O‘rmon xo‘jaligi sohasi uchun oliy ma’lumotli kadrlar tayyorlashni sifat jihatidan yangi bosqichga ko‘tarish.

Xalqaro tajribalardan kelib chiqib, sohada yangi ta’lim yo‘nalishlari va mutaxassisliklarini ochish, o‘quv-fan dasturlarini doimiy yangilab borish.

2021/2022 o‘quv yilidan boshlab

Qishloq xo‘jalik vazirligi,

Oliy ta’lim vazirligi,

Toshkent davlat agrar universiteti

15.

O‘rmon xo‘jaligi sohasi va iqtisodiyot tarmoqlarining kadrlarga bo‘lgan ehtiyojlarini inobatga olgan holda tegishli ta’lim yo‘nalishlari hamda mutaxassisliklari bo‘yicha salohiyatli kadrlar tayyorlashni tizimli yo‘lga qo‘yish

1. O‘rmon xo‘jaligi sohasi va iqtisodiyot tarmoqlarining o‘rmonchilik yo‘nalishidagi kadrlarga bo‘lgan ehtiyojlarini doimiy o‘rganib borish.

2. Tayyorlanadigan kadrlarni ish bilan bandligini ta’minlashda hududlarni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirishga yo‘naltirilgan me’yoriy hujjatlarni o‘rganib borish va shu asosda bitiruvchilarni ishga joylashtirish bo‘yicha buyurtmalar portfelini shakllantirib borish.

2021-yildan boshlab

Qishloq xo‘jalik vazirligi,

Oliy ta’lim vazirligi,

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,

Toshkent davlat agrar universiteti

16.

Hududning o‘rmonchilik sohasidagi kadrlarga bo‘lgan ehtiyojidan kelib chiqib, alohida kvotalarni shakllantirish.

Qoraqalpog‘iston Respublikasi va hududlardagi o‘rmon xo‘jaliklarini yuqori malakali kadrlar bilan ta’minlash maqsadida 2021/2022 o‘quv yilidan boshlab O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi raisining tavsiyanomasiga asosan o‘rmonchilar va ularning farzandlari uchun oliy ta’lim muassasalarining tegishli ta’lim yo‘nalishlariga davlat granti asosida belgilangan qabul kvotasiga qo‘shimcha 20 foiz ajratish choralarini ko‘rish.

2021/2022 o‘quv yilidan boshlab

Oliy ta’lim vazirligi,

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi,
Moliya vazirligi,

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,

Toshkent davlat agrar universiteti

17.

O‘rmonchilik sohasida tayyorlanadigan kadrlar uchun munosib ta’lim olish sharoitlarini yaratish.

Universitetning O‘rmon xo‘jaligi va landshaft dizayni fakulteti joylashtiriladigan o‘quv binosini O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasining O‘rmon xo‘jaligini rivojlantirish jamg‘armasi hisobidan mukammal ta’mirlash ishlarini 2021-yil 1-avgustga qadar yakuniga yetkazish.

2021-yil

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,

Moliya vazirligi.

18.

O‘rmon xo‘jaligi sohasi va iqtisodiyot tarmoqlari uchun o‘rta bo‘g‘in kadrlarini tayyorlash tizimini yo‘lga qo‘yish.

1. O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi tizimida O‘rmon xo‘jaligi texnikumi faoliyatini yo‘lga qo‘yish bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarori loyihasini tayyorlash va o‘rnatilgan tartibda kiritish.

2020-yil oktyabr

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,

Oliy ta’lim vazirligi,

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi,
Moliya vazirligi,

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi

2. O‘rmon xo‘jaligi sohasida ta’limning xalqaro tasniflagichi 5-darajasi bilan uyg‘unlashgan milliy professional standartlarini ishlab chiqish va amaliyotga joriy etish.

2021-yi�
I chorakda

3. Sohaning o‘rta ma’lumotli kadrlarga bo‘lgan talabini kasblar kesimida o‘rganish, hududlarni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirishga xizmat qiladigan yangi kasblar va mutaxassisliklarni ochish bo‘yicha takliflar ishlab chiqish.

2021-yil
I chorakda

19.

Pedagog kadrlarning salohiyatini oshirib borish bo‘yicha tizimli ishlarni yo‘lga qo‘yish.

1. Tizimda faoliyat olib borayotgan pedagog xodimlarni xorijiy va mahalliy ilmiy-tadqiqot hamda oliy ta’lim muassasalarida, ilg‘or tajriba va texnologiyalarga ega ishlab chiqarish korxonalarida malakasini oshirish va stajirovkalarini tashkil etish.

2. Doimiy ravishda salohiyatli pedagog kadrlarni tanlash va saralash bo‘yicha tadbirlarni amalga oshirish.

2021-yildan boshlab, doimiy.

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,

Oliy ta’lim vazirligi,

Toshkent davlat agrar universiteti

20.

O‘rmon xo‘jaligi texnikumining o‘quv va ma’muriy binolarini kapital ta’mirlash.

O‘rmon xo‘jaligi texnikumining 1962-yilda qurilgan 1-binosini kapital ta’mirlash va 2007-yilda qurilgan 2-binosini joriy ta’mirlash uchun tegishli tashkilotlar hamkorligida qurilish loyiha-smeta hujjatlarini ishlab chiqish va 2021-yilgi investitsiya dasturiga kiritish.

2020-yil yakunigacha

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi, Moliya vazirligi,

Qurilish vazirligi,

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,

Toshkent viloyati hokimligi

21.

O‘rmonchilik sohasi bo‘yicha oliy va o‘rta ma’lumotli kadrlar tayyorlash sifatini yaxshilash maqsadida o‘quv-moddiy texnika bazasini mustahkamlash.

O‘rmonchilik sohasi bo‘yicha oliy va o‘rta ma’lumotli kadrlarni tayyorlash uchun darsliklar hamda o‘quv-uslubiy qo‘llanmalarni, ko‘rgazmali qurollarning O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasining O‘rmon xo‘jaligini rivojlantirish jamg‘armasi mablag‘lari hisobidan chop etilishini yo‘lga qo‘yish.

2020-2021-yillar

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,

Moliya vazirligi,

Toshkent davlat agrar universiteti

IV. O‘rmon xo‘jaligi sohasidailmiy-tadqiqot ishlarini rivojlanti?ish va hamkorlikni kengaytirish

22.

O‘zbekiston Respublikasi O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi tarkibidagi “O‘rmon va dorivor o‘simliklar urug‘chiligi tahlil markazi”ni tugatib, markazni O‘rmon xo‘jaligi ilmiy-tadqiqot instituti tarkibiy tuzilmasiga bo‘lim sifatida biriktirish.

1. Vazirlar Mahkamasining tegishli qarorlariga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish.

2020-yil noyabr

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,

Moliya vazirligi,

O‘rmon xo‘jaligi ilmiy-tadqiqot instituti

2. Olimlarni jalb etgan holda o‘rmon urug‘chiligini yaxshilash bo‘yicha uslubiy ko‘rsatmalar tayyorlash, hududiy laboratoriyalarni bosqichma-bosqich takomillashtirish choralarini ko‘rish.

2021-yildan boshlab, doimiy

23.

Pistachilikni rivojlantirish,yangi va serhosil nav hamda shakllarini tanlash, rayonlashtirish, pistachilik bo‘yicha o‘rmonchilar, fermer va dehqonlar uchun seminarlar tashkil etish maqsadida Jizzax viloyati davlat o‘rmon xo‘jaligi G‘allaorol bo‘limi “Oqtosh” uchastkasida O‘rmon xo‘jaligi ilmiy tadqiqot institutining “Pistachilik tajriba xo‘jaligi”ni tashkil etish.

1. Pistachilik tajriba xo‘jaligini tashkil etish bo‘yicha Vazirlar Mahkamasiga qaror loyihasini kiritish.

Pistachilik tajriba xo‘jaligining faoliyatini tashkil etish uchun zarur bo‘lgan shtat birliklari va moddiy-texnika vositalarini 2021-yildan davlat budjeti mablag‘lari hisobidan tashkil etish choralarini ko‘rish.

2020-yil noyabr

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,

Moliya vazirligi,

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi,

Jizzax viloyat hokimligi.

24.

Tog‘li hududlarda kuchli sel oqimlarining oldini olish, o‘rmon melioratsiyasi sohasida ilmiy tadqiqotlarni kuchaytirish.

1. Burchmulla va So‘qoq o‘rmonchilik bo‘limlarida o‘rmon xo‘jaligi sohasida tadqiqotlar olib boruvchi ilmiy xodimlar uchun sharoitlar yaratish.

2. Olib borilgan tadqiqot natijalarini amaliyotga joriy etishda ko‘maklashish.

2020 — 2025-yillar

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi

25.

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi tizimidagi ilmiy muassasalar faoliyatini muvofiqlashtirish, ilm-fan va ishlab chiqarish integratsiyasini yo‘lga qo‘yish, innovatsiyalarni amaliyotga joriy etish.

1. Sohada kadrlar tayyorlash, faoliyat ko‘rsatayotgan mutaxassislarning malakasini oshirish, xorijiy stajirovkalarni tizimli tashkil etish, innovatsion ishlanmalarni ishlab chiqarishga keng joriy etish maqsadida qo‘mita markaziy apparatida 2021-yil 1-yanvardan “Ilmiy muassasalar faoliyatini muvofiqlashtirish va innovatsion ishlanmalarni joriy etish” boshqarmasini tashkil etish bo‘yicha Vazirlar Mahkamasiga tegishli qaror loyihasini kiritish.

2. Boshqarma faoliyatini yo‘lga qo‘yishda ilmiy darajali xodimlarni jalb qilish choralarini ko‘rish.

2020-yil noyabr

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,

Moliya vazirligi,

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi,

Innovatsion rivojlanish vazirligi

26.

O‘rmon tadbirlarining normativ hamda ishchi hisob texnologik xaritalarini ishlab chiqish va o‘rmon amaliyotiga joriy etishni tashkillashtirish maqsadida O‘rmon xo‘jaligi ilmiy-tadqiqot instituti tarkibiy tuzilmasida “O‘rmon iqtisodiyoti” bo‘limini tashkil etish.

1. O‘rmon xo‘jaliklari faoliyatini baholash, iqtisodiy tahlil qilish.

2. Ishlab chiqarishni optimallashtirish, xo‘jaliklar daromadlarini oshirish, resurslarni tejash va iqtisodiy barqarorligini ta’minlovchi me’yoriy hujjatlarni ishlab chiqish va texnologik xaritalar tayyorlashni yo‘lga qo‘yish.

2021-yildan boshlab

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,

Moliya vazirligi,

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi

27.

O‘rmonchilik sohasida ilmiy tadqiqotlar olib borish uchun davlat o‘rmon xo‘jaliklaridan yer maydonlari ajratish mexanizmini yo‘lga qo‘yish.

1. Muammolarni yechishga qaratilgan tadqiqotlar olib borish uchun o‘rmon fondi yer maydonlaridan ilmiy maqsadlarda foydalanish tartibiga muvofiq yer maydonlari ajratish.

2. Ajratilgan yer maydonlarida o‘rnatilgan uslublar bo‘yicha dala tajribalarini sifatli o‘tkazishni tashkil etish.

3. Tadqiqot natijalarini amaliyotga keng joriy etishga ko‘maklashish.

2021-yildan boshlab

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi

28.

Institut va uning tarkibidagi ilmiy muassasalarning moddiy-texnika bazasini mustahkamlash maqsadida O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasining O‘rmon xo‘jaligini rivojlantirish jamg‘armasi mablag‘larini jalb qilish.

Institut va uning tarkibidagi ilmiy muassasalarning moddiy-texnika bazasini mustahkamlash maqsadida O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasining O‘rmon xo‘jaligini rivojlantirish jamg‘armasiga tushadigan tushumdan 2021-yildan boshlab, har yili kamida 5 foizini ajratish va tegishli normativ hujjatlarga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritish.

2020-yil noyabr

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,

?oliya vazirligi,

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi

29.

O‘rmon xo‘jaligi sohasiga yosh va iqtidorli kadrlarni jalb qilish, faoliyat yuritayotgan olimlarni ijtimoiy qo‘llab-quvvatlash, kadrlar qo‘nimsizligining oldini olish choralarini ko‘rish.

O‘rmon xo‘jaligi ilmiy-tadqiqot instituti va uning tizimidagi ilmiy muassasalarning xodimlari mehnatiga haq to‘lash bo‘yicha xarajatlarni moliyalashtirishni 2021-yil 1-yanvardan boshlab O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjeti mablag‘lari hisobidan bazaviy moliyalashtirish shartlariga muvofiq O‘zbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasi tizimidagi institutlarning boshqaruv va boshqa xodimlarining bazaviy lavozim maoshlariga tenglashtirish bo‘yicha Vazirlar Mahkamasiga taklif kiritish.

2020-yil noyabr

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,

Moliya vazirligi,

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi

30.

Mutaxassislarni xorijda tayyorlash va vatandoshlar bilan muloqot qilish bo‘yicha “El-yurt umidi” jamg‘armasi tomonidan o‘rmon xo‘jaligi rivojlangan xorijiy davlatlarning ilmiy-tadqiqot muassasalari va o‘rmon xo‘jaliklarida buyurtmachining to‘g‘ridan-to‘g‘ri buyurtmalari hamda davlat grantlari asosida har yili o‘rmon xo‘jaligi sohasidagi xodim va mutaxassislar malaka oshirishga yuborilishini, shu bilan birga belgilangan tartibda kvota ajratilishini ta’minlash.

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Mutaxassislarni xorijda tayyorlash va vatandoshlar bilan muloqot qilish bo‘yicha “El-yurt umidi” jamg‘armasi tomonidan o‘rmon xo‘jaligi rivojlangan xorijiy davlatlarning ilmiy-tadqiqot muassasalari va o‘rmon xo‘jaliklarida davlat grantlari asosida har yili o‘rmon xo‘jaligi sohasidagi xodim va mutaxassislar malaka oshirishga yuborilishini, shu bilan birga jamg‘arma hisobidan alohida kvota ajratilishini ta’minlash.

2021-yildan boshlab,
har yili

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

“El-yurt umidi” jamg‘armasi,

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi

31.

O‘rmon xo‘jaligi ilmiy tadqiqot institutining eski laboratoriya binosini qayta qurish.

1. Institutning 1956-yilda qurilgan va avariya holatidagi eski laboratoriya binosini qayta qurish loyihasini 2021-yilda shakllantiriladigan investitsiya dasturiga kiritish.

2. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-yil 10-yanvardagi “2020 — 2022-yillarda O‘zbekiston Respubli�asining ijtimoiy va ishlab chiqarish infratuzilmasini rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PQ-4565-son qaroriga ushbu masala yuzasidan tegishli qo‘shimchalarni kiritish.

2020-yil noyabr

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi,
Moliya vazirligi,

Qurilish vazirligi,

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi.

32.

O‘rmon xo‘jaligi ilmiy tadqiqot institutining laboratoriya moddiy-texnik bazasini mustahkamlash.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil
1-noyabrdagi PQ-3365-son qaroriga asosan institut laboratoriyalarini jihozlash va reaktivlar xarid qilish uchun 213,6 mingAQShdollari miqdoridagi asbob-uskuna va zarur reaktivlar xarid qilinishini ta’minlash.

2020-yil dekabr

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi

33.

Institutolimlari tomonidan ishlab chiqilgan yangi ishlanmalarnixorijiy davlatlarning nufuzli ilmiy nashrlarida muntazam chop ettirishni yo‘lga qo‘yish.

1. Yuqori reytingli hamda Scopus va Web of Science bazalariga kiritilgan ilmiy nashrlarga maqollar tayyorlash bo‘yicha seminar tashkil etish.

2. 2020-yil yakuniga qadar o‘rmon xo‘jaligi ilmiy tadqiqot institutida kamida 10 ta, 2021-yildan boshlab, har bir kichik va katta ilmiy xodimlar hamda yuqori kurs doktorantlari kamida 2 tadan, yetakchi ilmiy xodim va professorlar 3 tadan maqolalar chop ettirishini tashkil etish.

Har yili

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

O‘rmon xo‘jaligi ilmiy-tadqiqot instituti

34.

O‘rmon xo‘jaligi ilmiy tadqiqot instituti olimlari tomonidanyaratilgan xandon pistaning yangi navlarini 2020-yil yakuniga qadar davlat ro‘yxatidan o‘tkazish.

1. Institut olimlari tomonidan yaratilgan pistaning 13 ta navini 2020-yil yakuniga qadar o‘rnatilgan tartibda davlat ro‘yxatidan o‘tkazish;

2. Mazkur yangi navlarga tegishli tartibda patent olish uchun Adliya vazirligi huzuridagi Intellektual mulk agentligiga yig‘ma hujjatlarni taqdim etish.

2020-yil dekabr

Adliya vazirligi huzuridagi Intellektual mulk agentligi,

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi, Qishloq xo‘jalik vazirligi huzuridagi Qishloq xo‘jaligi ekinlari navlarini sinash markazi

35.

O‘rmon sohasida ilmiy va ilmiy-pedagogik kadrlar tayyorlashni tizimli yo‘lga qo‘yish

O‘rmon xo‘jaligi ilmiy tadqiqot institutidamaqsadli ilmiy darajali kadrlar tayyorlash uchun 2021 — 2025-yillar davomida tayanch doktorantura va doktorantura uchun kamida 5 tadan kvotalar ajratish.

2020 — 2025-yillar

Innovatsion rivojlanish vazirlig�,

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi

36.

Sohaga oid xorijiy davlatlarning ilg‘or tajribalarni o‘rganish va hamkorlikni yo‘lga qo‘yish.

1. Soha bo‘yicha hamkorlikni kuchaytirish maqsadida xorijiy davlatlarning nufuzli ilmiy muassasalari va xalqaro tashkilotlar bilan hamkorlik memorandumlarini tuzish.

2. Hamkorlikda xalqaro ilmiy-anjumanlarni tashkil etish.

3. O‘zaro tajriba almashish maqsadida uzoq va qisqa muddatli stajirovkalarni yo‘lga qo‘yish.

2020-yil
IV choragidan boshlab, muntazam

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi,

Tashqi ishlar vazirligi

37.

Davlat buyurtmalari va xo‘jalik shartnomalari asosida olib boriladigan, o‘rmon xo‘jali�i sohasidagi dolzarb muammolar yechimiga qaratilgan tadqiqotlarni kengaytirish.

1. O‘rmon sohasidagi ilmiy muammolar bo‘yicha davlat buyurtmalari portfelini shakllantirish va turdosh ilmiy muassasalarning yo‘nalishlaridan kelib chiqib, ularning ilmiy salohiyatini jalb etish.

2. Hududiy o‘rmon xo‘jaliklaridagi dolzarb muammolar bo‘yicha Fanlar akademiyasining institutlari bilan xo‘jalik shartnomalari asosida tadqiqotlar olib borishni yo‘lga qo‘yish.

muntazam

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,

O‘zbekiston Respublikasi Fanlar Akademiyasi,

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

38.

O‘zbekiston Respublikasi Fanlar Akademiyasi tarkibidagi institutlar va sohaga taalluqli ilmiy muassasal?r bilan hamkorlikda o‘rmon xo‘jaligi sohasining ustuvor yo‘nalishlari bo‘yicha ilmiy tadqiqot ishlarini kuchaytirish.

1. Fanlar akademiyasi tarkibidagi institutlar va sohaga taalluqli ilmiy muassasalar bilan hamkorlikda ilmiy va ilmiy-pedagog kadrlar tayyorlash tizimini yo‘lga qo‘yish.

2. Ilmiy tadqi�ot ishlarini olib borishda institutlarningilmiy salohiyatidan keng foydalanish.

3. Fanlar akademiyasi tizimidagi ilmiy muassasalarning mavjud laboratoriya va moddiy-texnika bazasidan keng foydalanishni yo‘lga qo‘yish.

doimiy

O‘zbekiston Respublikasi Fanlar Akademiyasi,

Innovatsion rivojlanish vazirligi,
O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi.

39.

Turdosh sohalar olimlari bilan hamkorlikda fundamental, amaliy va innovatsion loyihalarni ishlab chiqish hamda bosqichma-bosqich amalga oshirish.

1. O‘rmonchilik sohasida dolzarb muammolarni hal etish maqsadida ilmiy yechimini topish zarur bo‘lgan ustuvor yo‘nalishlarni belgilash va grantloyihalar bazasini shakllantirish.

2. Shakllan?irilgan ilmiy loyihalarni Innovatsion rivojlanish vazirligiga taqdim etish.

2020-yil oktyabr

O‘zbekiston Respublikasi F�nlar Akademiyasi,

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,

O‘rmon xo‘jaligi ilmiy-tadqiqot

instituti

3. Innovatsion rivojlanish vazirligi tomonidan o‘rmonchilik sohasidagi dolzarb muammolarni hal etish bo‘yicha maqsadli grantlarni bosqichma-bosqich ajratish.

2021 — 2023-yillar

Innovatsion rivojlanish vazirligi va uning huzuridagi innovatsiya markazlari bilan hamkorlik

40.

Sohada innovatsion faoliyatni rivojlantirish va yuqori texnologik ishlanmalardan foydalangan holda jahon standartlari darajasida ilmiy mahsulotlar (turli preparatlar, polimer mahsulotlar va boshqalar) ishlab chiqarishni yo‘lga qo‘yish.

1. Dunyo talablari va standartlari darajasida maqsadli ilmiy-texnik va innovatsion dasturlar asosida ishlab chiqarish korxon�larida tadqiqot-sinov ishlarini olib borishni yo‘lga qo‘yish.

2. Innovatsion rivojlanish vazirligi bilan hamkorlikda mahalliy va xorijiy ilmiy, oliy ta’lim muassasalarida innovatsion faoliyatni tashkil etish, texnologiyalar transferi va intellektual mulk obyektlarini tijoratlashtirish tizimini yo‘lga qo‘yish.

2020 — 2025-yillar

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

O‘zbekiston Respublikasi Fanlar Akademiyasi institutlari,

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi

41.

Orolbo‘yi hududida ekologik muvozanatni tiklash, yaxshilash, yashil qoplamalar barpo etish bo‘yicha hamkorlikni kengaytirish.

1. Orolbo‘yi hududida ekologik muammolarni barqarorlashtirish bo‘yicha ilmiy tadqiqot ishlarini yo‘lga qo‘yish.

2. Orolbo‘yining turli tuproq-iqlim sharoitlarida yashil qoplamalar barpo etish, qum-tuz bo‘ronlariga qarshi innovatsion texnologiyalarni joriy etish.

2020 — 2025-yillar

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

O‘zbekiston Respublikasi Fanlar Akademiyasi institutlari,

Orolbo‘yi xalqaro innovatsion markazi,

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi

Botanika instituti bilan hamkorlik

42.

Noyob turdagi o‘rmon va dorivor o‘simliklarning holatini o‘rganish, madaniylashtirish, urug‘lik hamda genetik banklarini yaratish va xaritalash yo‘nalishlarida tadqiqotlar olib borish.

1. Yo‘qolib ketish xavfi ostida bo‘lgan o‘rmon va dorivor o‘simliklarning turi va tarkibini aniqlash va ularning tarqalish areallarini o‘rganish, xaritalash.

2. Yovvoyi holda o‘sadigan noyob dorivor o‘simliklar bioekologiyasini o‘rganish va ularni madaniylashtirish bo‘yicha ilmiy asoslangan takliflar ishlab chiqish.

3. Noyob turdagi o‘rmon va dorivor o‘simliklarning genbankini yaratish bo‘yicha hamkorlikda tadqiqotlar olib borish.

2021 — 2023-yillar davomida

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

O‘zbekiston Fanlar akademiyasi

Botanika instituti,

O‘rmon xo‘jaligi ilmiy-tadqiqot instituti

43.

Istiqbolli dorivor o‘simliklarni “in-vitro” usulida ko‘paytirish texnologiyasini ishlab chiqish va joriy etish.

1. Istiqbolli dorivor o‘simliklar turlarini jadal ko‘paytirish bo‘yicha ilmiy loyiha takliflarini ishlab chiqish va amalga oshirish.

2. “In-vitro” usulida ko‘paytirilgan istiqbolli dorivor o‘simliklardan madaniy plantatsiyalar barpo etish.

2021 — 2023-yillar davomida

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

O‘zbekiston Fanlar akademiyasi

Botanika instituti,

O‘rmon xo‘jaligi ilmiy-tadqiqot instituti

44.

Toshkent Botanika bog‘iga introduksiya qilingan noyob turdagi daraxt va buta assort?mentlarining urug‘chilik genofondini yaratish.

1. Botanika bog‘ida mavjud va introduksiya qilingan noyob turdagi manzarali, o‘rmon daraxt-buta turlarini urug‘larini jamg‘arish, nihollarini yetishtirish.

2. Mazkur turlarning ko‘chatlarini o‘rmon xo‘jaliklarida ekish, ko‘paytirish, ko‘chatchiligini yo‘lga qo‘yish va doimiy urug‘chilik maydonlarini tashkil etish.

2020 — 2025-yillar

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

O‘zbekiston Fanlar akademiyasi

Botanika instituti,

Botanika bog‘i,

O‘rmon xo‘jaligi ilmiy-tadqiqot instituti,

O‘rmon xo‘jaliklari

Zoologiya instituti bilan hamkorlik

45.

O‘rmonzorlarda bioxilma-xillikni tiklashning ilg‘or usullarini ishlab chiqish, yovvoyi hayvon va qushlarni turli virusli kasallik va zararkunandalardan himoya qilish.

1. O‘rmonzorlarda yovvoyi hayvonlar va qushlarda uchraydigan, tarqalish xavfi bo‘lgan virusli hamda boshqa patogen kasalliklarni aniqlash va oldini olish hamda ularga qarshi kurashish choralari bo‘yicha tadqiqotlar olib borish.

2. Tadqiqot natijalarini o‘rmon ov xo‘jaliklariga tatbiq etish.

2021 — 2023-yillar

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

O‘zbekiston Fanlar akademiyasi

Zoologiya instituti,

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi

46.

O‘rmon ov xo‘jaliklarida ov hayvon va qushlarini jadal ko‘paytirish, parvarishlash, yangi turlarini introduksiya qilish bo‘yicha hamkorlikda amaliy loyihalarni bajarish.

1. O‘rmon ov xo‘jaliklaridagi hayvon va qush turlari hisobini yuritishning zamonaviy usullarini ishlab chiqish.

2. Ov hayvon va qushlarini jadal ko‘paytirish, parvarishlash, yangi turlarni introduksiya qilish bo‘yichaamaliy loyihalarni bajarish.

2021 — 2023-yillar

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

O‘zbekiston Fanlar akademiyasi

Zoologiya instituti

Mikrobiologiya instituti bilan hamkorlik

47.

O‘rmonzorlarda zararkunandalar va kasalliklarga qarshi biologik shtammlar yaratish va foydali entomofag turlarini ko‘paytirish.

Tabiiy va madaniy holdagi o‘rmonzorlar hamda plantatsiyalarda tarqalgan turli kasallik va zararkunandalarga qarshi atrof muhitga bezarar bo‘lgan biologik preparat va shtamm turlarini ishlab chiqish hamda o‘rmon amaliyotiga joriy etish.

2021 — 2023-yillar

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

O‘zbekiston Fanlar akademiyasi

Mikrobiologiya instituti,

O‘rmon xo‘jaligi ilmiy-tadqiqot instituti

Bioorganika kimyosi instituti bilan hamkorlik

48.

Istiqbolli dorivor o‘simliklarning biokimyoviy tarkibini o‘rganish, yetishtirishagrotexnologiyalarini ishlab chiqish.

1. Farmatsevtika sanoati uchun zarur bo‘lgan dorivor o‘simlik turlarini aniqlash, biokimyoviy tarkibini tahlil qilish, ko‘paytirish texnologiyalarini ishlab chiqish.

2. O‘simliklarning dorivorlik xususiyati yuqori bo‘lgan fazalarida xomashyosini tayyorlash yuzasidan ilmiy asoslangan yo‘riqnomalarni ishlab chiqish.

3. Tadqiqot va tahlillar natijalari asosida farmatsevtika sanoati uchun zarur bo‘lgan dorivor o‘simliklar xomashyosini tayyorlashni tizimli yo‘lga qo‘yish.

2021 — 2023-yillar

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

O‘zbekiston Fanlar akademiyasi

Bioorganika kimyosi instituti,

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi

O‘rmon xo‘jaligi ilmiy-tadqiqot instituti

49.

Orol dengizining qurigan tubida kuchli sho‘rlangan va sho‘rxok tuproqlarning agrokimyoviy xususiyatlarini yaxshilash uchun polimer kompozitsiyalar yaratish.

1. Orol dengizi qurigan tubining tuproq hosil qiluv?i qatla?ini o‘rganish va xa?itasini tayyorlash.

2. Kuchli sho‘rlangan va sho‘rxok tuproqlarning agrokimyoviy xususiyatlarini yaxshilash bo‘yicha tadqiqotlar olib borish, polimer kompozitsiyalar ishlab chiqish va amaliyotga joriy etish.

2021 — 2023-yillar

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

O‘zbekiston Fanlar akademiyasi

Bioorganika kimyosi instituti,

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi

O‘rmon xo‘jaligi ilmiy-tadqiqot instituti

Ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish ilmiy-tadqiqot instituti bilan hamkorlik

50.

Aholi yashash punktlari atrofidagi turli zaharli gaz chiqindilariga chidamli bo‘lgan manzarali daraxt-buta turlarini tanlash, ko‘chatlarini jadal yetishtirish, katta yoshdagi daraxtlarning QR-cod ma’lumotlar bazasini yaratish.

Ekologiya va atrof muhitni muhofaza qilish qo‘mitasi tarkibidagi ilmiy-tadqiqot instituti olimlari bilan birgalikda shahar va tuman markazlari, avtomobil yo‘llari atrofida daraxtzorlar barpo etish, mos daraxt turlarini tanlash va intensiv yetishtirish, katta yoshdagi daraxtlarning elektron bazalarini yaratish bo‘yicha hamkorlikda ilmiy va startap loyihalarini amalga oshirish.

2020 — 2025-yillar

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

Ekologiya va atrof muhitniqo‘mitasi,

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi

Toshkent irrigatsiya va qishloq xo‘jaligini mexanizatsiyalash muhandislari instituti” milliy tadqiqot universiteti bilan hamkorlik

51.

O‘rmon fondi yerlariningholatini o‘rganish, tuproq unumdorligini oshirish, GIS dasturlari asosida o‘rmon maydonlari xaritalarini ishlab chiqish

1. O‘rmon fondi yer maydonlarini toifalar bo‘yicha tahlil qilish orqali o‘rmon bilan qoplanganlik darajasini xatlovdan o‘tkazish;

2. Yerlarning holatini o‘rganish, GIS dasturlari asosida o‘rmon maydonlari xaritalarini ishlab chiqish bo‘yicha ilmiy va startap loyihalarini amalga oshirish.

2021 — 2023-yillar

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

Toshkent irrigatsiya va qishloq xo‘jaligini mexanizatsiyalash muhandislari instituti” milliy tadqiqot universiteti, O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi

Tuproqshunoslik va agrokimyo ilmiy tadqiqot instituti bilan hamkorlik

52.

Tuproq ma’lumotlari asosida yangidan tashkil etilayotgan o‘rmonzorlar o‘simliklarining maqbul o‘sish va rivojlanishini ta’minlovchi agrotexnologiyalarni yaratish.

1. Yangidan tashkil qilinayotgan o‘rmonzorlar tuproqlarini o‘rganish.

2. Barpo etilayotgan o‘rmonzorlarda daraxtlarning jadal o‘sib, rivojlanishini ta’minlaydigan agrotexnologiyalarni ishlab chiqish.

2021 — 2023-yillar

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

Tuproqshunoslik va agrokimyo ilmiy tadqiqot instituti,

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,

O‘rmon xo‘jaligi ilmiy-tadqiqot instituti.

53.

Orol dengizining qurigan tubidagi botqoqlashgan yerlarda ihota o‘rmonlarini barpo etish uchun zax qochirishning innovatsion texnologiyalarini ishlab chiqish.

1. Orol dengizi qurigan tubida hosil bo‘lgan kuchli sho‘rlangan va botqoqlashgan hududlarda o‘simlik o‘sish imkoniyatlarini o‘rganish.

2. Ilmiy loyihalarni amalga oshirish orqali bunday hududlarda yashil qoplamalar va himoya o‘rmonzorlari barpo etish bo‘yicha aniq takliflarni ishlab chiqish.

2021 — 2023-yillar

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

Tuproqshunoslik va agrokimyo ilmiy tadqiqot instituti,

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,

O‘rmon xo‘jaligi ilmiy-tadqiqot instituti.

Yong‘oq yetishtiruvchilar va eksport qiluvchilar uyushmasi bilan hamkorlik

54.

Yong‘oq mevali o‘rmon o‘simliklarining genetik resurslarini o‘rganish, qurg‘oqchilik va suvsizlikka bardoshli duragay navlarini yaratish, yangi yaratilgan navlarni “in-vitro” usulida jadal ?o‘paytirish hamda genetik resurslarini tashkil etish bo‘yicha seleksion-genetik tadqiqotlarni yo‘lga quyish.

1. O‘rmon fondi maydonlarida tarqalgan yovvoyi va madaniy holdagi yong‘oqmevali (pista, bodom, grek yong‘og‘i, funduk, pekan va boshqalar) o‘simliklarning genetik resurslarini o‘rganish, saqlash va bioxilma-xilligini ko‘paytirish bo‘yicha hamkorlikda loyihalar ishlab chiqish.

2. Yong‘oq mevali daraxtlarning payvandtag ko‘chatlarini “in-vitro” laboratoriyasida yetishtirish;

3. Suvsizlikka bardoshli duragay navlarni yaratish, serhosil navlarning ko‘chatlarini ko‘paytirish hamda genetik resurslarini tashkil etish.

2020 — 2025-yillar

Yong‘oq yetishtiruvchilar va eksport qiluvchilar uyushmasi,

O‘rmon xo‘jaligi ilmiy-tadqiqot instituti,

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

V. Moliyaviy mablag‘larni maqbullashtirish

55.

Sohaga chet el investitsiyalarini keng jalb etish orqali o‘rmonlarda ekologiyaga zararsiz, chiqindilardan holi ishlab chiqarishlarni yo‘lga qo‘yish.

Qo‘shimcha daromadlarni oshirish uchun mahalliy va chet el investorlari hamda imtiyozli kreditlarni jalb etish orqali yangi daromadli yo‘nalishlar sonini oshirish, eksportbop, import o‘rnini bosuvchi mahsulot, tovar va xizmatlar turlarini tashkil etish bo‘yicha 2030-yilgacha mo‘ljallangan dasturni ishlab chiqish.

Har yili
may oyida

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,
Moliya vazirligi,
Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi

56.

O‘rmon plantatsiyalarini tashkil etishni moliyalashtirish uchun karbon-kreditlarini jalb qilish mexanizmlarini ishlab chiqish.

1. Sohaga karbon-kreditlarini jalb qilish bo‘yicha ilg‘or xorijiy tajribani o‘rganish.

2. Karbon-kreditlarini jalb qilish bo‘yicha Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritish.

2020-yil

1-dekabr

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi, Ekologiya va atrof muhitni muhofaza qilish davlat qo‘mitasi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi

57.

O‘rmon xo‘jaliklarining dorivorchilik, ovchilik, ekoturizm yo‘nalishlaridagi qo‘shimcha daromadlarini oshirish.

1. O‘rmon fondi yerlarida dorivorchilik, ovchilik, ekoturizm yo‘nalishlarida olinayotgan daromadlarni 2030-yilgacha kamida 3 baravarga oshirish bo‘yicha kelgusi yillarga mo‘ljallangan dasturlarni ishlab chiqish.

Har yili dekabr oyi

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi

2. O‘rmon xo‘jaligi kesimida tasdiqlangan dasturlarda belgilangan ko‘rsatkichlar bajarilishini oy yakuni bilan monitoring qilish hamda har chorak yakunida O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi Hay’at yig‘ilishida muhokama qilib borish amaliyotini yo‘lga qo‘yish.

Har chorak yakunida

58.

O‘rmon fondi yerlaridan foydalanish samaradorligini oshirish.

1. Foydalanish mumkin bo‘lgan o‘rmon fondi yerlarini xatlovdan o‘tkazish va uning natijasiga ko‘ra o‘rmon fondi yer uchastkalarini jismoniy va yuridik shaxslarga ijaraga berish chora-tadbirlarini amalga oshirish.

Har yili dekabr oyida

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi
va viloyatlar hokimliklari

2. O‘rmon fondi yer uchastkalaridan samarali foydalanishda davlat-xususiy sheriklik loyihalarini amalga oshirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqish.

Har yili fevral oyida

VI. Moddiy-texnika bazasini mustahkamlash

59.

O‘rmon xo‘jaliklari moddiy-texnika bazasini takomillashtirish, jumladan mexanizatsiyalashganlik darajasini oshirish bo‘yicha chora-tadbirlarni amalga oshirish.

1. O‘rmon xo‘jaliklarining moddiy-texnika bazasini to‘liq xatlovdan o‘tkazish, talab etiladigan texnikalarning turlari, rusumlari kesimida ehtiyojni o‘rganib chiqish.

Har yili
yanvar-mart oylari

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,
Moliya vazirligi,
Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi

2. O‘rmon xo‘jaligining mashina-traktor parkini respublika va xorijda ishlab chiqarilgan zamonaviy o‘rmonchilik texnikalari bilan butlash bo‘yicha 2030-yilgacha mo‘ljallangan dastur ishlab chiqish.

Har yili

may oyida

60.

O‘rmon xo‘jaliklari xodimlari uchun ularning asosiy faoliyatiga doir shart-sharoitlarni yaratish va moddiy-texnika bazasini mustahkamlash.

1. Xodimlarni zarur maxsus kiyim, tabel qurol-yarog‘i, aloqa va o‘rnatilgan me’yorlar doirasida transport vositalari bilan ta’minlash.

Har yili
may oyida

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,
Moliya vazirligi,
Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi

2. Har yili budjet mablag‘lari hisobidan kamida 50 tadan o‘rmonchilar uylari va kuzatuv minoralari qurish masalalarini 2030-yilgacha bo‘lgan davrda Investitsiya dasturlariga kiritib borish.

Har yili

61.

O‘rmon xo‘jaligi ilmiy-tadqiqot instituti va uning filiali, ilmiy markazlar hamda tajriba xo‘jaliklarining moddiy-texnik bazasini mustahkamlash.

1. O‘rmon xo‘jaligi ilmiy-tadqiqot instituti laboratoriya binosini qayta qurish, institutda va uning filiali hamda 2 ta ilmiy markazida 8 ta ilmiy laboratoriya tashkil etish va zamonaviy uskunalar bilan jihozlash.

2. 4 ta tajriba xo‘jaligining moddiy-texnika bazasini mustahkamlash.

2020-2021-yillar

Moliya vazirligi,

Iqtisodiy tar�qqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi,

O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi,

 LexUZ sharhi
(2-ilova O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 31-avgustdagi PF-214-sonli Farmoni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 31.08.2022-y., 06/22/214/0791-son)
a) birinchi xatboshi chiqarib tashlansin;
b) ikkinchi xatboshi birinchi xatboshi deb hisoblansin.
 LexUZ sharhi