03.10.2019 yildagi PF-5843-son
Oldingi tahrirga qarang.
(4-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021-yil 11-fevraldagi PF-6168-sonli Farmoniga asosan xatboshi bilan to‘ldirilgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 12.02.2021-y., 06/21/6168/0111-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(6-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021-yil 9-martdagi PF-6184-sonli Farmoniga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 09.03.2021-y., 06/21/6184/0192-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(7-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021-yil 11-fevraldagi PF-6168-sonli Farmoni tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 12.02.2021-y., 06/21/6168/0111-son)
Oldingi tahrirga qarang.
2020-yil 1-yanvardan boshlab — tajriba tartibida, 2-ilovaga muvofiq butun vertikal bo‘ylab — davlat boshqaruvi organlarida va hududlardagi barcha davlat tashkilotlarida;

T/r

Hal etilishi lozim bo‘lgan birinchi navbatdagi chora-tadbirlar

Amalga oshirish mexanizmi

Moliyalashtirish manbai

Ijro etish muddatlari

Mas’ul ijrochilar

I. Kadrlar siyosati va davlat fuqarolik xizmati tizimining konseptual asoslarini ishlab chiqish

1.

O‘zbekiston Respublikasining “Davlat fuqarolik xizmati to‘g‘risida”gi Qonuni loyihasini xorijiy ekspertlarning tavsiyalari va keng jamoatchilik fikrini inobatga olgan holda takomillashtirish orqali O‘zbekiston Respublikasida davlat fuqarolik xizmatining asosiy tushunchalari, reglamentlari
va kafolatlarini qonun bilan mustahkamlash.

O‘zbekiston Respublikasi Qonuni

Talab etilmaydi

2020-yil
1-fevral

Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi,
Adliya vazirligi,
Mehnat vazirligi,
Moliya vazirligi, vazirliklar va idoralar

2.

Quyidagilarni nazarda tutuvchi Davlat fuqarolik xizmatini
2030-yilgacha rivojlantirish strategiyasini ishlab chiqish
:

mamlakatni innovatsion rivojlantirishning uzoq istiqbolga mo‘ljallangan maqsad va vazifalariga mos, davlat fuqarolik xizmati transformatsiyasining g‘oyaviy platformasini yaratish;

tabaqalashtirilgan yondashuvni inobatga olgan holda, xodimlarni integratsiyalashgan eng muhim samaradorlik ko‘rsatkichlari (KPI) asosida boshqarish va faoliyatini baholashning zamonaviy usullarini, shu jumladan axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini faol qo‘llash orqali har yerda tatbiq etish;

davlat fuqarolik xizmatchilarida korrupsiyaga qarshi madaniyatni va korrupsiyaga toqat qilib bo‘lmaydigan munosabatni shakllantirishning ta’sirchan mexanizmlarini joriy etish;

istiqbolli va iqtidorli shaxslarni, ayniqsa, yoshlar orasidan izlab topish va saralab olish, davlat fuqarolik xizmatiga qabul qilish jarayoniga fuqarolik jamiyati institutlarini, shu jumladan fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlarini (mahallalarni) keng jalb qilish orqali ushbu jarayonda gender tengligini ta’minlash;

ta’lim muassasalarida tanlov asosida davlat fuqarolik xizmatchilarini qayta tayyorlash va malakasini oshirish bo‘yicha davlat buyurtmasini shakllantirish;

yosh kadrlar uchun davlat organlari va tashkilotlaridagi tajribali rahbarlar va mutaxassislar tomonidan ustozlik institutini joriy qilish;

davlat fuqarolik xizmatida islohotlarni amalga oshirish bo‘yicha eng muhim prognoz ko‘rsatkichlarni va ularni ta’minlash mexanizmlarini tasdiqlash, davlat organlari va tashkilotlarining tashkiliy tuzilmasini optimallashtirish;

davlat fuqarolik xizmatchilarini moddiy jihatdan qo‘llab-quvvatlash va ijtimoiy ta’minlash, ularning hayoti
va salomatligini davlat tomonidan majburiy sug‘urtalash;

davlat fuqarolik xizmatchilarini rotatsiya qilish va xizmat tekshiruvlarini o‘tkazish mexanizmini joriy qilish;

Davlat fuqarolik xizmati lavozimlarining davlat reyestrini yuritish.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti qarori

Talab etilmaydi

2020-yil
1-aprel

Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi,
Adliya vazirligi,
Moliya vazirligi, Iqtisodiyot va sanoat vazirligi, vazirliklar
va idoralar

II. Kadrlar siyosati sohasida va davlat fuqarolik xizmati tizimida normativ-huquqiy bazani takomillashtirish

3.

Davlat fuqarolik xizmatchilarining lavozimlarini vakolatlarga (siyosiy, ma’muriy va texnik) va ularning darajalariga (milliy, respublika, viloyat va tuman (shahar) qarab tasniflash asosida Davlat fuqarolik xizmati lavozimlarining davlat reyestrini tasdiqlash.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti qarori

Talab etilmaydi

2019-yil
1-dekabr

Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi,
Mehnat vazirligi, Moliya vazirligi,
Adliya vazirligi

4.

Kadrlarni markazlashtirilgan tarzda tanlov asosida saralab olish, davlat fuqarolik xizmatchilarini tayyorlash, qayta tayyorlash va uzluksiz malakasini oshirish, shuningdek, davlat fuqarolik xizmatchilarining xizmat pog‘onalarida o‘sishini monitoring qilish va qo‘llab-quvvatlashni o‘z ichiga olgan Milliy kadrlar zaxirasi tizimini shakllantirish va faoliyat yuritish tartibini belgilash.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti qarori

Talab etilmaydi

2019-yil
1-dekabr

Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi,
Mehnat vazirligi, Moliya vazirligi,
Adliya vazirligi

5.

Davlat organlari va tashkilotlari kadrlar bilan ishlash bo‘linmalarining nomlanishi, ularning tuzilmasi, shtatlari soni, vazifalari, funksiyalari, huquqlari va majburiyatlarini aniqlashga qo‘yiladigan unifikatsiyalashtirilgan talablarni belgilash.

Vazirlar Mahkamasi qarori

Talab etilmaydi

2019-yil
1-dekabr

Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi,
Moliya vazirligi, Mehnat vazirligi,
Adliya vazirligi

6.

Quyidagilarni:

“boshqaruv xodimlari” va “ishlab chiqarish xodimlari” tushunchalarini davlat fuqarolik xizmatchisi toifasiga o‘tkazish, shuningdek, idoraviy mansubligidan qat’i nazar yagona yondashuvni ta’minlash maqsadida davlat organlari va tashkilotlaridagi tarkibiy bo‘linmalar va lavozimlar nomini unifikatsiyalashtirishni nazarda tutuvchi Davlat fuqarolik xizmati lavozimlari klassifikatorining tuzilmasini (matritsasini);

idoraviy mansubligidan qat’i nazar davlat fuqarolik xizmatchilarining egallab turgan lavozimi va malaka martabasi (darajasi) uchun Davlat budjeti mablag‘lari hisobidan to‘lanadigan ustamalarning aniq miqdorlarini hisobga olgan holda yagona bazaviy lavozim maoshlarini;

davlat organlari va tashkilotlari rahbarlari tomonidan budjetdan tashqari mablag‘lar hisobidan ishchilarning oylik mehnat haqi fondiga budjetdan tashqari mablag‘lar hisobidan belgilanishi mumkin bo‘lgan shaxsiy ustamalarning eng ko‘p miqdorini tasdiqlash.

Aholi soni, iqlim sharoitlari va boshqa tabaqalashtiruvchi omillarni hisobga olgan holda mehnatga haq to‘lash miqdorlarini belgilashga unifikatsiyalashtirilgan yondashuvlar asosida mehnatga haq to‘lash bo‘yicha viloyatlar va tumanlar guruhlarini qayta ko‘rib chiqish.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti qarori

Talab etilmaydi

2019-yil
1-dekabr

Moliya vazirligi,
Mehnat vazirligi,

Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi,
Adliya vazirligi

7.

Davlat organlari va tashkilotlarida davlat fuqarolik xizmatchilarining vakant lavozimlarini egallash uchun tanlovlar o‘tkazishning yagona tartibi va talablarini belgilash.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti qarori

Talab etilmaydi

2019-yil
1-dekabr

Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi,
Mehnat vazirligi, Moliya vazirligi,
Adliya vazirligi

8.

Davlat fuqarolik xizmatchilariga ularning mehnat staji, egallab turgan lavozimi, kasbiy sifatlari, alohida xizmatlari, murabbiylik sifatlari, shuningdek, malaka oshirish bo‘yicha imtihon natijalarini �isobga olgan holda malaka martabalarini (darajalarini) berish tartibini belgilash.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti qarori

Talab etilmaydi

2020-yil
1-yanvar

Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi,
Moliya vazirligi,
Mehnat vazirligi,
Adliya vazirligi

9.

Uzoq muddatli o‘qitish kurslari hajmini maqbullashtirish va qisqa kurslarni keng joriy etishga e’tibor qaratishni nazarda tutgan holda O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Davlat boshqaruvi akademiyasi faoliyatini takomillashtirish.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti qarori

Talab etilmaydi

2020-yil
1-yanvar

Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi,
D�vlat boshqaruvi akademiyasi,
Moliya vazirligi, Iqtisodiyot va sanoat vazirligi

10.

Davlat xizmatini tashkil etishga qo‘yiladigan yangi talablarni inobatga olgan holda davlat maxsus xizmatini o‘tash masalalarini muvofiqlashtiruvchi qonun hujjatlarini qayta ko‘rib chiqish bo‘yicha takliflar tayyorlash.

Normativ-huquqiy hujjatlar

Talab etilmaydi

2020-yil
1-yanvar

Xavfsizlik kengashi apparati, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining huquqni muhofaza qiluvchi va nazorat organlari faoliyatini muvofiqlashtirish masalalari bo‘yicha maslahatchisi bo‘linmalari

11.

Davlat fuqarolik xizmatchilarining, shu jumladan xorijda malakasini oshirish, ularni imtihondan o‘tkazishni tashkil qilish tartibini belgilash.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti qarori

Talab etilmaydi

2020-yil
1-fevral

Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi,
Adliya vazirligi,
Moliya vazirligi

12.

O‘zbekiston Respublikasining “Fuqarolarning davlat pensiya ta’minoti to‘g‘risida”gi Qonuniga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish yo‘li bilan davlat fuqarolik xizmatchisi sifatida ishlagan fuqarolarga pensiya imtiyozlarini belgilash.

O‘zbekiston Respublikasining Qonuni

Talab etilmaydi

2020-yil
1-fevral

Moliya vazirligi, Mehnat vazirligi,
Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi,
Adliya vazirligi

13.

Davlat fuqarolik xizmatchilarining malakasini oshirish sohasida xizmat ko‘rsatuvchi nodavlat ta’lim muassasalarini litsenziyalash tartibini belgilash.

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi qarori

Talab etilmaydi

2020-yil
1-fevral

Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi,
Adliya vazirligi,
Moliya vazirligi

14.

Davlat xizmatchilari tomonidan daromadlari va mol-mulkini majburiy deklaratsiyalashni bosqichma-bosqich joriy qilish.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Farmoni

Talab etilmaydi

2020-yil
1-iyun

Moliya vazirligi,
Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi,
Mehnat vazirligi,
Adliya vazirligi

III. Davlat fuqarolik xizmati tizimining salohiyatini yuksaltirish

15.

Milliy kadrlar zaxirasi, vakant lavozimlar va ularga tayinlash uchun o‘tkazilayotgan tanlovlar, davlat organlari va tashkilotlarining son va sifat tarkibi to‘g‘risida axborot ma’lumotlar bazasini shakllantirish uchun davlat fuqarolik xizmatining yagona elektron axborot-tahlil tizimini yaratish.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti qarori


Texnik topshiriq



Dasturiy mahsulotni ishlab chiqish

Talab etilmaydi




Talab etilmaydi



Tashqi mehnat migratsiyasi agentligi mablag‘lari

2019-yil
1-dekabr



2019-yil
1-dekabr


2020-yil
1-mart

Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi,
Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi, Loyiha boshqaruvi milliy agentligi

16.

Davlat fuqarolik xizmati va geraldika sohasini yanada rivojlantirishga qaratilgan ilmiy tadqiqot yo‘nalishlari ro‘yxatini shakllantirish, ushbu ro‘yxat asosida Oliy ta’lim yo‘nalishlari va ixtisosliklari klassifikatoriga yangi istiqbolli mutaxassisliklarni kiritish.

Tahliliy ma’lumotnoma va takliflar

Davlat xizmatini rivojlantirishni qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi

2020-yil
1-fevral

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi,
“El-yurt umidi” jamg‘armasi,
Mehnat vazirligi, Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi

17.

Davlat fuqarolik xizmatining yagona elektron axborot-tahlil tizimini O‘zbekiston Respublikasi yagona interaktiv davlat xizmatlari portali, Yagona milliy mehnat tizimi, davlat �rganlari va tashkilotlarining boshqa axborot tizimlari, shu jumladan Ichki ishlar vazirligi va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Personallashtirish markazining axborot tizimlari bilan integratsiyalash.

Texnik

chora-tadbirlar kompleksi

Talab etilmaydi

Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi,
Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi, Loyiha boshqaruvi milliy agentligi, Ichki ishlar vazirligi, Davlat personallashtirish markazi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi,
Mehnat vazirligi, Oliy attestatsiya komissiyasi

18.

Istiqbolli kadrlarni Milliy kadrlar rezerviga qo‘shish uchun tanlov saralashlarini tashkil qilish.

Amaliy

chora-tadbirlar kompleksi

Davlat xizmatini rivojlantirishni qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi

2020-yil
1-mart

Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi, Davlat boshqaruvi akademiyasi

19.

Tarmoq xususiyatlaridan kelib chiqqan holda respublika, viloyat va tuman darajasidagi davlat fuqarolik xizmatchilarini qayta tayyorlash va malakasini oshirish dasturlarini ishlab chiqish.

Reja-jadval

Talab etilmaydi

2020-yil
1-aprel

Davlat boshqaruvi akademiyasi, Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi, mas’ul vazirlik va idoralar

20.

Davlat xizmatini rivojlantirishni qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi hisobidan davlat fuqarolik xizmatchilarining malakasini oshirish uchun grantlar ajratish tartibini ishlab chiqish va tasdiqlash.

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi qarori

Davlat xizmatini rivojlantirishni qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi

2020-yil
1-aprel

Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi

21.

Davlat boshqaruvi akademiyasi negizida yaqin xorijiy mamlakatlar bilan davlat xizmatini rivojlantirish sohasida hamkorlik qilish va tajriba almashish bo‘yicha mintaqaviy platforma yaratish.

Ijrochilarning qarori

Talab etilmaydi

2020-yil
1-aprel

Davlat boshqaruvi akademiyasi, Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi

22.

Davlat fuqarolik xizmati va geraldika fanini rivojlantirish sohasida tadqiqotlar olib borish, shu jumladan xorijga chiqib xalqaro tajribani o‘rganish uchun davlat grantini olish bo‘yicha respublika ko‘rik-tanlovini tashkil etish.

Ijrochilarning qarori

Davlat xizmatini rivojlantirishni qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi

2020-yil
1-may

Davlat boshqaruvi akademiyasi, Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi

23.

Tanlov saralashlari natijalari hamda davlat organlari va tashkilotlarining kadrlar zaxirasini integratsiyalash asosida Milliy kadrlar zaxirasini shakllantirish.

Texnik

chora-tadbirlar kompleksi

Talab etilmaydi

2020-yil
1-dekabr

Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi, Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi, mas’ul vazirlik va idoralar

24.

Istiqbolli davlat fuqarolik xizmatchilari hamda Milliy kadrlar zaxirasiga kiritilgan shaxslarning, shu jumladan xorijiy stajirovkalarini tashkil etish bo‘yicha milliy va tarmoq dasturlarini amalga oshirish.

Stajirovka dasturlari

Ijrochilarning budjetdan tashqari mablag‘lari, Davlat xizmatini rivojlantirishni qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi

Har chorakda

Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi,
mas’ul vazirlik
va idoralar

25.

Malakali va yuqori malakali mutaxassislarni, shu jumladan xorijda yashovchi vatandoshlarni va xorijiy davlatlarning fuqarolarini sara�ab olish hamda davlat organlari va tashkilotlarida ishlash uchun jalb etish bo‘yicha faoliyatni tashkillashtirish.

Monitoring,

muzokaralar

Talab etilmaydi

Har chorakda

Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi,
Komissiya*

26.

Davlat fuqarolik xizmati yagona elektron axborot-tahlil tizimini ishlatish va texnik qo‘llab-quvvatlash sohasida mutaxassislarni tayyorlash va o‘qitish bo‘yicha metodik materiallar tayyorlash, shuningdek, seminar-treninglar o‘tkazish.

Ijrochilarning qarori

Davlat xizmatini rivojlantirishni qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi

Har chorakda

Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi

27.

Xorijiy ekspertlarni jalb qilgan holda, davlat fuqarolik xizmati va geraldikani rivojlantirish sohasidagi masalalarni muhokama qilish va tajriba almashish bo‘yicha respublika va xalqaro darajadagi tadbirlarni (konferensiyalar, simpoziumlar, davra suhbatlari, seminarlar, treninglar va boshqalar) tashkil etish.

Ijrochilarning qarori

Davlat xizmatini rivojlantirishni qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi

Har yili

Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi,
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi

* — O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 25-oktabrdagi PQ-3982-son qarori bilan tasdiqlangan Xorijda istiqomat qilayotgan vatandoshlar bilan hamkorlik sohasida O‘zbekiston Respublikasi davlat siyosati Konsepsiyasi va Xorijda istiqomat qilayotgan vatandoshlar bilan hamkorlikni rivojlantirish bo‘yicha birinchi navbatdagi chora-tadbirlar dasturini amalga oshirish komissiyasi.