Tadbirlarning nomlanishi | Amalga oshirish shakli | Amalga oshirish muddatlari | Mas’ul ijrochilar | |
---|---|---|---|---|
I. Tashkiliy tadbirlar | ||||
1. | Xalqaro tadqiqotlarda ishtirok etish va unga tayyorgarlik ko‘rish maqsadida Osiyo taraqqiyot banki, Jahon banki va boshqa xalqaro donor tashkilotlar bilan hamkorlikni yo‘lga qo‘yish. | Hamkorlik shartnomalarini imzolash. | 2018-yil dekabr | Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi, Xalq ta’limi vazirligi, Investitsiyalar bo‘yicha davlat qo‘mitasi, Tashqi ishlar vazirligi |
2. | Xalqaro tadqiqotlarga munosib tayyorgarlik ko‘rish maqsadida Rossiya Federatsiyasi va Qozog‘iston Respublikasining ish tajribalarini o‘rganish. | 1. Rossiya Federatsiyasi va Qozog‘iston Respublikasiga tajriba almashish uchun xizmat safarini tashkil etish; 2. Rossiya Federatsiyasi va Qozog‘iston Respublikasidan ekspertlarni taklif qilish hamda ular ishtirokida seminar-treninglar o‘tkazish. | 2018-yil dekabr | Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi, Ta’lim sifatini baholash bo‘yicha xalqaro tadqiqotlarni amalga oshirish milliy markazi, Xalq ta’limi vazirligi, Tashqi ishlar vazirligi |
3. | Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi huzuridagi Ta’lim sifatini baholash bo‘yicha xalqaro tadqiqotlarni amalga oshirish milliy markazini(keyingi o‘rinlarda Milliy markaz deb ataladi) ta’lim sohasida amaliy-metodik va ilmiy-pedagogik ish tajribasiga ega bo‘lgan malakali xodimlar bilan ta’minlash va milliy markazning moddiy-texnik bazasini muntazam ravishda zamon talablari asosida yangilab borish. | 1. Milliy markazni ta’lim sohasida amaliy-metodik vailmiy-pedagogik ish tajribasiga ega bo‘lgan malakali xodimlar bilan ta’minlash; 2. Milliy markazning moddiy-texnik bazasini muntazam ravishda zamon talablari asosida yangilab borish. | 2018-yil dekabr
dekabr oyidan boshlab doimiy | Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi, Milliy markaz, Xalq ta’limi vazirligi |
II. Tadqiqot jarayonlarining o‘quv-uslubiy ta’minoti | ||||
4. | Xalqaro tadqiqotlarni joriy etish bo‘yicha ilmiy tadqiqot ishlarini olib borish. | 1. Tegishli vazirlik va idoralar hamda ilmiy tadqiqot institutlari bilan hamkorlikda xalqaro tadqiqotlar bo‘yicha ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish; 2. Umumiy o‘rta ta’lim muassasalaridagi iqtidorli pedagog kadrlarni xalqaro baholash dasturlari bo‘yicha ilmiy tadqiqotlarga jalb qilish. 3. Xalqaro baholash dasturlari bo‘yicha ilmiy faoliyatga oid davlat dasturlari va ilmiy faoliyatga oid davlat maqsadli dasturlari, xalqaro ilmiy tashkilotlar grantlari tanlovlari, xo‘jalik shartnomalari �sosida samarali ilmiy faoliyatni tashkil etish. | 2018-yil dekabr oyidan boshlab doimiy
dekabr oyidan boshlab doimiy dekabr oyidan boshlab doimiy | Milliy markaz, Oliy va o‘rta maxsus ta’l��m vazirligi, Xalq ta’limi vazirligi |
5. | Maktab o‘quvchilari savodxonligini shakllantirish bo‘yicha ilg‘or milliy va xalqaro tajribalarni o‘rganish. | 1. O‘quvchilarning yozma savodxonligini yaxshilash bo‘yicha xalqaro tajribalarni o‘rganish; 2. O‘quvchilarning nutq savodxonligini o‘stirish bo‘yicha xalqaro tajribalarni o‘rganish; 3. O‘quvchilarning yozma va nutq savodxonliklarini oshirish bo‘yicha ilg‘or milliy va xalqaro tajribalarni joriy etish. | 2018-yil dekabr oyidan boshlab doimiy | Milliy markaz, Xalq ta’limi vazirligi |
6. | Umumiy o‘rta ta’lim tizimida o‘qish, matematika va tabiiy yo‘nalishdagi fanlarni o‘rganish bo‘yicha qo‘llaniladigan darsliklar va o‘quv-metodik majmualarni yaratish va modernizatsiya qilish bo‘yicha xalqaro ekspertlarni jalb qilgan holda mualliflar guruhlarini shakllantirish. | 1. Xalqaro baholash dasturlari asosida integratsiyalashtirilgan o‘qish, matematika va tabiiy yo‘nalishdagi fanlardan darsliklar va o‘quv-metodik majmualarni modernizatsiya qilish bo‘yicha xalqaro ekspertlarni jalb qilgan holda mualliflar guruhlarini shakllantirish; 2. Xalqaro baholash dasturlari asosida integratsiyalashtirilgan o‘qish, matematika va tabiiy yo‘nalishdagi fanlarni o‘rganish bo‘yicha qo‘llaniladigan darsliklar va o‘quv-metodik majmualarni yaratish; 3. Yaratilgan darsliklar va o‘quv-metodik majmualarni ekspertizadan o‘tkazish. | 2018-yil dekabr — | Milliy markaz, Xalq ta’limi vazirligi, Tashqi ishlar vazirligi |
7. | O‘quvchilarning o‘qish, matematika va tabiiy yo‘nalishdagi fanlardan xalqaro tadqiqotlarga tayyorgarlik ko‘rishlari, shuningdek mustaqil ta’lim olishi uchun yetarli shart-sharoitlarni yaratish. | 1. O‘quvchilar mustaqil ta’lim olishlari uchun elektron shakldagi ta’limni rivojlantirish, un�ao‘qish, matematika va tabiiy yo‘nalishdagi fanlardan xalqaro tadqiqotlar bo‘yicha savollar bazasini yaratish hamda boyitib borish; 2. O‘quvchilarning o‘qish, matematika va tabiiy yo‘nalishdagi fanlardan xalqaro tadqiqotlarga tayyorgarlik ko‘rish uchun mustaqil ta’limni joriy etish. | 2018-yil dekabr oyidan boshlab doimiy
doimiy | Xalq ta’lim vazirligi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Milliy markaz |
8. | O‘qish, matematika va tabiiy yo‘nalishdagi fanlardan savodxonlikni rivojlantirish maqsadida ommaviy axborot vositalari orqali keng yoritib borish. | 1. Ko‘rsatuv, eshittirishlar va maqolalar ssenariylarini shakllantirish; 2. Ko‘rsatuv, eshittirishlarni tayyorlash, efirga uzatish, maqolalarni chop etish hamda Internet jahon axborot tarmog‘iga joylashtirish. | 2018-yil dekabroyidan boshlab doimiy | O‘zbekiston milliy teleradiokompaniyasi, O‘zbekiston Milliy axborot agentligi, Xalq ta’limi vazirligi |
9. | Xalqaro tadqiqotlarni amalga oshirish yuzasidan ta’lim muassasalarida tegishli targ‘ibot-tashviqot ishlarini tashkil etish hamda xalqaro tadqiqotlar to‘g‘risida keng jamoatchilikni xabardor qilib borish. | 1. Xalqaro tadqiqotlarni amalga oshirish yuzasidan malakali o‘qituvchi-trenerlar bilan hamkorlikda hududlarda o‘quvlar tashkil etish; 2. Xalqaro tadqiqotlarni amalga oshirish yuzasidan kaskad usulida o‘quv seminarlari o‘tkazish. 3. Xalqaro tadqiqotlar yuzasidan ta’lim muassasalari o‘qituvchilari va direktorlari hamda ota-onalar va o‘quvchilar o‘rtasida targ‘ibot-tashviqot ishlarini olib borish; 4. Xalqaro tadqiqotlar yuzasidan ommaviy axborot vositalari orqali jamoatchilikni xabardor qilib borish. | 2018-yil dekabr oyidan boshlab doimiy boshlab doimiy | Xalq ta’limi vazirligi, Milliy markaz, O‘zbekiston Matbuot va axborot agentligi, O‘zbekiston milliy teleradiokompaniyasi |
10. | Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyat markazlari va Toshkent shaharhamda har bir tuman (shahar)da xalqaro tadqiqotlarni amalga oshirishga yo‘naltirilgan tayanch maktablarni belgilash. | 1. Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyat markazlari va Toshkent shahar hamda har bir tuman (shahar)da xalqaro tadqiqotlarni amalga oshirishga yo‘naltirilgan tayanch maktablar manzillarini belgilash; 2. Tayanch tadqiqot maktablarini tashkil etish to‘g‘risida mas’ul ijrochilarning qo‘shma qarorini qabul qilish; 3. Tayanch tadqiqot maktablarini xalqaro tadqiqotlarga doir metodik qo‘llanmalar, o‘quv adabiyotlari bilan ta’minlash. | 2018-yil dekabr — 2019-yil fevral dekabr dekabrdan boshlab doimiy | Xalq ta’limi vazirligi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, Milliy markaz |
11. | Xalqaro tadqiqotlar yo‘nalishlaridagi savollarni o‘zida mujassam etgan o‘quv dasturlari asosida qo‘shimcha metodik qo‘llanma va adabiyotlar yaratish. | 1. 7-sinf o‘quvchilari uchun PISA xalqaro baholash dasturi doirasida qo‘shimcha metodik qo‘llanma va tavsiyalarni yaratish; 2. 8-9-sinf o‘quvchilari uchun PISA xalqaro baholash dasturi doirasida qo‘shimcha metodik qo‘llanma va tavsiyalar yaratish; 3. Boshlang‘ich sinf o‘quvchilari uchun PIRLS xalqaro baholash dasturi doirasida qo‘shimcha metodik qo‘llanma va tavsiyalar yaratish; 4. Boshlang‘ich va o‘rta sinf o‘quvchilari uchun TIMSS xalqaro baholash dasturi doirasida qo‘shimcha metodik qo‘llanma va tavsiyalar yaratish. | 2019-yil mart
| Xalq ta’limi vazirligi, Milliy axborot agentligi, Milliy markaz |
12. | Xalqaro tadqiqotlar natijalariga asoslangan holda o‘qish, matematika va tabiiy yo‘nalishdagi fanlardan davlat ta’lim standartlari, o‘quv dasturlari va o‘quv adabiyotlari mazmuniga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish. | 1. Davlat ta’lim standartlari, o‘quv dasturlari va o‘quv adabiyotlarini ilg‘or xorijiy davlatlar bilan qiyoslash orqali o‘rganib chiqish; 2. Ilg‘or xorijiy davlatlar tajribasidan kelib chiqqan holda davlat ta’lim standartlari, o‘quv dasturlari va o‘quv adabiyotlari mazmuniga bosqichma-bosqich o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish. | 2018-yil 2019-yil yanvar oyi 2019-yil dekabr oyidan boshlab davriy ravishda | Xalq ta’limi vazirligi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Milliy markaz |
13. | O‘qish, matematika va tabiiy yo‘nalishdagi fanlardan xalqaro tadqiqotlar yo‘nalishlaridagi savollar milliy bazasini yaratish va o‘quv dasturlariga integratsiya qilish. | 1. Xalqaro tadqiqotlarda o‘tgan yillarda foydalanilgan savollar mazmunini o‘rganib chiqib, tahlil qilish; 2. Savollar mazmunini o‘rganish va tahlil qilish natijasida xalqaro tadqiqotlar yo‘nalishlaridagi savollar milliy bazasini yaratish hamda o‘quv dasturlariga integratsiya qilish. | 2018-yil dekabr oyidan boshlab doimiy | Milliy markaz, Xalq ta’limi vazirligi, Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi |
14. | O‘qish, matematika va tabiiy yo‘nalishdagi fanlardan o‘quvchilar savodxonligini baholashning milliy tizimini takomillashtirish va 2019 — 2021-yillarda amaliy ko‘nikmalarini shakllantirilishini baholashga qaratilgan sinovlarni tizimli ravishda o‘tkazib borish. | 1. O‘quvchilar savodxonligini baholashning milliy tizimini takomillashtirish; 2. O‘quvchilarning amaliy ko‘nikmalarini shakllantirilishini baholashga qaratilgan sinovlarni tizimli ravishda o‘tkazib borish. | 2018-2019 o‘quv yili 2-yarim yilligidan boshlab | Milliy markaz, Xalq ta’limi vazirligi |
15. | Xalqaro tadqiqotlarga asoslangan holda o‘qish, matematika va tabiiy yo‘nalishdagi fanlardan o‘qitishning shakllari, metodlari va texnologiyalarini yangilash va o‘qituvchilarning bu borada xabardorligini oshirish, tayyorgarligini kuchaytirish bo‘yicha malaka oshirish kurslarini tashkil etish. | 1. Ilg‘or xorijiy davlatlardao‘qish, matematika va tabiiy yo‘nalishdagi fanlarni o‘qitishning shakllari, metodlari va texnologiyalarini o‘rganib chiqish; 2. Ilg‘or xorijiy davlatlar tajribasini joriy etish bo‘yicha o‘qish, matematika va tabiiy yo‘nalishdagi fanlar o‘qituvchilari uchun qisqa muddatli malaka oshirish kurslarini tashkil etish. | 2018-2019 o‘quv yili 2-yarim yilligidan boshlab jadval asosida | Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Xalq ta’limi vazirligi, Milliy markaz, Tashqi ishlar vazirligi |
16. | Rahbar va pedagog kadrlarni qayta tayyorlash va malakasini oshirish tarmoq markazlarining o‘quv jarayonlariga yuqori malakali xorijiy olimlar, o‘qituvchi va mutaxassislarni jalb qilish bo‘yicha chora-tadbirlarni amalga oshirish. | 1. Malaka oshirish ta’lim muassasalariga yuqori malakali xorijiy olimlar, o‘qituvchi va mutaxassislarni jalb qilish uchun xalqaro tashkilotlar bilan hamkorlik aloqalarini o‘rnatish; 2. Hamkorlik rejasi asosida rahbar va pedagog kadrlarni qayta tayyorlash va malakasini oshirish o‘quv jarayonlariga yuqori malakali xorijiy olimlar, o‘qituvchi va mutaxassislarni jalb qilish. | 2018 — 2020-yillarda reja asosida | Xalq ta’limi vazirligi, Tashqi ishlar vazirligi |
17. | Iqtisodiy hamkorlik va taraqqiyot tashkilotiga a’zo davlatlardagi nufuzli ta’lim va ilmiy markazlar, xalqaro hamda xorijiy tashkilotlar bilan hamkorlik aloqalarini yo‘lga qo‘yish. | 1. Tegishli vazirlik va idoralar bilan kelishilgan holda iqtisodi� hamkorlik va taraqqiyot tashkilotiga a’zo davlatlardagi nufuzli ta’lim va ilmiy markazlar, xalqaro tashkilotlar bilan hamkorlik aloqalarini o‘rnatish; 2. Xalqaro tashkilotlar bilan hamkorlikda xalqaro tadqiqotlar bo‘yicha konferensiyalar, uchrashuvlar, seminarlar o‘tkazish. | 2018 — 2020-yillarda | Milliy markaz, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Xalq ta’limi vazirligi, Tashqi ishlar vazirligi |
18. | Pedagog kadrlar tayyorlovchi oliy ta’lim muassasalarida talabalarga o‘qish, matematika va tabiiy fanlarni o‘qitish metodikasi o‘quv dasturlarini xalqaro tadqiqotlar talablariga moslashtirish, bitiruvchi talabalarga umumiy o‘rta ta’lim muassasalariga ishga kelishda mazkur yo‘nalishda tayyor holda kelishlarini ta’minlash. | 1. Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi bilan hamkorlikda pedagog kadrlar tayyorlovchi oliy ta’lim muassasalarida o‘qish, matematikava tabiiy fanlarni o‘qitish metodikasi o‘quv dasturlarini xalqaro tadqiqotlar talablariga moslashtirish; 2. Bitiruvchi talabalarni umumiy o‘rta ta’lim muassasalariga ishga kelishda xalqaro tadqiqotlarga tayyor holda kelishlarini ta’minlash. | 2018-2019 o‘quv yili 2-yarim yilligidan boshlab doimiy | Milliy markaz, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Xalq ta’limi vazirligi |
19. | “Elektron ta’lim” tarmog‘i imkoniyatlaridan foydalanish va masofaviy ta’lim turlarining amaliyotga joriy etilganligini inobatga olib, oliy ta’lim muassasalarida o‘qish, matematika va tabiiy yo‘nalishdagi fanlar bo‘yichapedagogik kadrlarni tayyorlash uchun yangilangan o‘quv dasturlarini ishlab chiqish. | 1. “Elektron ta’lim” tarmog‘ida xalqaro tadqiqotlarga doir masofaviy kurslarni tashkil etish; 2. “Elektron ta’lim” tarmog‘i imkoniyatlaridan foydalangan holda masofaviy ta’lim kurslari yaratilganligini inobatga olib, oliy ta’lim muassasalarida o‘qish, matematika va tabiiy yo‘nalishdagi fanlar bo‘yichapedagogik kadrlarni tayyorlash uchun yangilangan o‘quv dasturlarni ishlab chiqish. | 2019-yildan boshlab doimiy | Milliy markaz, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Xalq ta’limi vazirligi |
20. | O‘qish, matematika va tabiiy yo‘nalishdagi fanlar bo‘yicha darsliklar va o‘quv-metodik qo‘llanmalar (o‘quv-metodik majmuasi: darslik, mashqlar to‘plami, audio va video materiallar, o‘qituvchi kitobi)ni elektron shaklda yaratish. | 1. O‘qish, matematika va tabiiy yo‘nalishdagi fanlar bo‘yicha darsliklar va o‘quv-metodik qo‘llanmalarni elektron shaklda yaratish; 2. Elektron shaklda yaratilgan o‘qish, matematika va tabiiy yo‘nalishdagi fanlar bo‘yicha darsliklar va o‘quv-metodik qo‘llanmalarni axborot-ta’lim portaliga joylashtirish. | 2018-2019 o‘quv yili 2-yarim yilligidan boshlab jadval asosida | Xalq ta’limi vazirligi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Milliy markaz |
21. | O‘qish, matematika va tabiiy yo‘nalishdagi fanlarni o‘rganish bo‘yicha ko‘rgazmali qo‘llanmalar, topshiriqlar to‘plami (shu jumladan, elektron shaklda), shuningdek, kompyuter dasturlari mahsulotlarini yaratish va ta’lim muassasalarini ta’minlash. | 1. Xalq ta’limi vazirligi huzuridagi Multimedia umumta’lim dasturlarini rivojlantirish markazi bilan birgalikdao‘qish, matematika va tabiiy yo‘nalishdagi fanlarni o‘rganish bo‘yicha ko‘rgazmali qo‘llanmalar, topshiriqlar to‘plami, shuningdek, kompyuter dasturlari mahsulotlarini yaratish; 2. Yaratilgan ko‘rgazmali qo‘llanmalar, topshiriqlar to‘plami vakompyuter dasturlari mahsulotlari bilan ta’lim muassasalarini ta’minlash. | 2018-2019 o‘quv yili 2-yarim yilligidan boshlab jadval asosida | Xalq ta’limi vazirligi, Milliy markaz |
22. | Internet jahon axborot tarmog‘ida ta’lim sifatini baholash bo‘yicha xalqaro tadqiqotlarni amalga oshirishga oid portalni yaratish. | 1. Ta’lim sifatini baholash bo‘yicha xalqaro tadqiqotlarni amalga oshirishga oid elektron jurnal va Internet portalini yaratishga doir taklif va mulohazalarni ishlab chiqish; 2. Yaratilgan Internet portalini kontent bilan to‘ldirishga ko‘maklashish. 3. TALIS xalqaro tadqiqoti so‘rovnomalarini onlayn usulda o‘tkazish bo‘yicha o‘quv-seminarlarini tashkil qilish. | 2019-yil yanvar oyi | Milliy markaz, Innovatsion rivojlanish vazirligi, Xalq ta’limi vazirligi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi |
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarori, 08.12.2018 yildagi 997-son
Kuchga kirish sanasi
10.12.2018
Рус
Ўзб
O’zb
O‘zb|Рус
Respublika xalq ta’limi tizimida ta’lim sifatini baholash sohasidagi xalqaro tadqiqotlarni tashkil etish, xalqaro aloqalarni o‘rnatish, o‘quvchi-yoshlarning ilmiy-tadqiqot va innovatsiya faoliyatini, eng avvalo, yosh avlodning ijodiy g‘oyalari va ijodkorligini har tomonlama qo‘llab-quvvatlash hamda rag‘batlantirish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
1. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi (keyingi o‘rinlarda Ta’lim inspeksiyasi deb ataladi), Xalq ta’limi vazirligi, Tashqi ishlar vazirligi hamda Moliya vazirligining:
a) quyidagi xalqaro baholash dasturlari bo‘yicha xalqaro tadqiqotlarni (keyingi o‘rinlarda xalqaro tadqiqotlar deb ataladi) tashkil etish:
Progress in International Reading and Literacy Study (PIRLS) — boshlang‘ich 4-sinf o‘quvchilarining matnni o‘qish va tushunish darajasini baholash uchun;
Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS) — 4 va 8-sinf o‘quvchilarining matematika va tabiiy yo‘nalishdagi fanlardan o‘zlashtirish darajasini baholash uchun;
The Programme for International Student Assessment (PISA) — 15 yoshli o‘quvchilarning o‘qish, matematika va tabiiy yo‘nalishdagi fanlardan savodxonlik darajasini baholash uchun;
The Teaching and Learning International Survey (TALIS) — rahbar va pedagog kadrlarning umumiy o‘rta ta’lim muassasalarida o‘qitish va ta’lim olish muhitini hamda o‘qituvchilarning ish sharoitlarini o‘rganish uchun;
b) O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi huzurida Ta’lim sifatini baholash bo‘yicha xalqaro tadqiqotlarni amalga oshirish milliy markazini (keyingi o‘rinlarda Milliy markaz deb ataladi) tashkil etish to‘g‘risidagi takliflariga rozilik berilsin.
xalqaro tadqiqotlarni tashkil etish hamda muvofiqlashtirishda O‘zbekiston Respublikasining vakili sifatida ishtirok etish;
ta’lim tizimida o‘qish, matematika va tabiiy yo‘nalishdagi fanlardan savodxonlik darajasini rivojlantirishning innovatsion metodlarini ishlab chiqish va joriy etishga yo‘naltirilgan ilmiy izlanishlar olib borish;
ta’lim sifatini baholash sohasida xalqaro aloqalarni o‘rnatish, xalqaro loyihalarni ishlab chiqish va amalga oshirish, xalqaro ilmiy anjumanlar va simpoziumlarni tashkil etish va o‘tkazishda ishtirok etish;
umumiy o‘rta ta’lim muassasalarining xalqaro tadqiqotlarda muvaffaqiyatli ishtirok etishini ta’minlash;
O‘zbekiston Respublikasining xalqaro baholash dasturlarida qayd etgan natijalarini boshqa davlatlar natijalari bilan qiyosiy taqqoslash;
xalqaro baholash dasturlarini ta’lim jarayoniga joriy etish bo‘yicha tizimli monitoring olib borish, ushbu sohadagi ilg‘or tajribani ommalashtirish va uning asosida ta’lim muassasalari uchun tavsiyalar va qo‘llanmalar ishlab chiqishda ishtirok etish;
o‘qitishning innovatsion usullaridan foydalangan holda o‘qish, matematika va tabiiy yo‘nalishdagi fanlar bo‘yicha pedagog kadrlarning malakasini oshirish bo‘yicha o‘quv-uslubiy tavsiyalar tayyorlash.
Xalqaro tadqiqotlarda O‘zbekiston Respublikasining ishtirok etishiga tayyorgarlik ko‘rish bo‘yicha “yo‘l xaritasi” 1-ilovaga muvofiq;
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi huzuridagi Ta’lim sifatini baholash bo‘yicha xalqaro tadqiqotlarni amalga oshirish milliy markazining tuzilmasi 2-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
Ta’lim inspeksiyasi boshlig‘iga, zarur hollarda, Milliy markaz tuzilmasiga xodimlarning umumiy cheklangan soni hamda mehnatga haq to‘lash jamg‘armasi doirasida o‘zgartirishlar kiritish huquqi berilsin.
Milliy markaz davlat muassasasi shaklidagi yuridik shaxs hisoblanadi, o‘z ustaviga, O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi g‘aznachilik bo‘linmasidagi shaxsiy g‘azna hisob raqamiga, O‘zbekiston Respublikasi Davlat gerbi tasviri tushirilgan va nomi ko‘rsatilgan muhrga, o‘z nomi yozilgan shtampga, blankalarga ega bo‘ladi;
Milliy markaz xodimlariga Ta’lim inspeksiyasining tegishli lavozimlari uchun belgilangan mehnatga haq to‘lash va moddiy rag‘batlantirish shartlari qo‘llaniladi;
Oldingi tahrirga qarang.
(5-bandning oltinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 4-apreldagi 153-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 05.04.2022-y., 09/22/153/0266-son)
Milliy markazning ustavini ishlab chiqib, tasdiqlash va uni belgilangan tartibda davlat ro‘yxatidan o‘tkazish;
Milliy markazni ta’lim sifatini nazorat qilish sohasida amaliy-metodik ish tajribasiga ega bo‘lgan malakali mutaxassislar, shuningdek ilmiy-pedagogik stajga ega xodimlar bilan ta’minlash choralarini ko‘rsin.
7. Milliy markaz Toshkent shahar, Chilonzor tumani, Nurxon ko‘chasi, 21-uy manzilidagi binoga tekin foydalanish huquqi bilan joylashtirilsin.
bir oy muddatda hududlardagi umumiy o‘rta ta’lim muassasalari va o‘quvchilar sonidan kelib chiqqan holda, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi, viloyatlar xalq ta’limi boshqarmalari va Toshkent shahar xalq ta’limi bosh boshqarmasi hamda tuman (shahar) xalq ta’limi bo‘limlarining malakali mutaxassislaridan xalqaro tadqiqotlarni amalga oshirish jarayoniga mas’ul xodimlarni tayinlash;
2019-yil 1-fevralga qadar Milliy markaz bilan birgalikda o‘quvchilarning qobiliyat va iqtidorlarini umumiy o‘rta ta’lim muassasalarining 1-sinfidan boshlab aniqlash va rivojlantirish, o‘quvchilarning savodxonligini baholash bo‘yicha xalqaro baholash dasturlari va tanlovlarida ishtirok etishni ta’minlash dasturini ishlab chiqish;
xalqaro tadqiqotlar natijalariga asoslangan holda o‘qish, matematika va tabiiy yo‘nalishdagi fanlardan o‘quv dasturlari hamda o‘quv adabiyotlari mazmuniga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish;
xalqaro tadqiqotlarning baholash dasturlari yo‘nalishlaridagi savollar milliy bazasini yaratish va o‘quv dasturlariga integratsiya qilish;
o‘quvchilar savodxonligini baholashning milliy tizimini takomillashtirish va 2019 — 2021-yillarda amaliy ko‘nikmalarini shakllantirilishini baholashga qaratilgan sinovlarni tizimli ravishda o‘tkazib borish;
xalqaro tadqiqotlarning baholash dasturlari yo‘nalishlaridagi savollarni o‘zida mujassam etgan o‘quv dasturlari asosida qo‘shimcha metodik qo‘llanma va adabiyotlar yaratish;
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar markazlari va Toshkent shahar hamda har bir tuman (shahar)da xalqaro tadqiqotlarni amalga oshirishga yo‘naltirilgan tayanch maktablarni belgilash;
umumiy o‘rta ta’lim muassasalaridagi iqtidorli pedagog kadrlarni xalqaro baholash dasturlari bo‘yicha ilmiy tadqiqotlarga jalb qilish;
umumiy o‘rta ta’lim muassasalarini zamonaviy axborot-kommunikatsiya vositalari bilan jihozlanganlik va Internet jahon axborot tarmog‘iga ulanganlik holatini inventarizatsiya qilish hamda mavjud muammolarni bartaraf qilish choralarini ko‘rish;
o‘quvchilarning savodxonligini baholash bo‘yicha xalqaro baholash dasturlari va tanlovlarida munosib ishtirok etishni ta’minlash maqsadida vazirlikning tarkibiy bo‘linmalari (Respublika ta’lim markazi, O‘quvchilarni kasb-hunarga yo‘naltirish va psixologik-pedagogik Respublika tashxis markazi) imkoniyatlaridan samarali foydalanishni yo‘lga qo‘yish, zaruriyatdan kelib chiqib, tegishli bo‘limlarining funksiyalarini qayta ko‘rib chiqish vazifalari yuklatilsin.
xalqaro tadqiqotlar o‘tkaziladigan o‘qish, matematika va tabiiy yo‘nalishdagi fanlar bo‘yicha mutaxassislar tayyorlovchi oliy ta’lim muassasalari, malaka oshirish va qayta tayyorlash hududiy mintaqaviy va tarmoq markazlarining o‘quv dasturlariga xalqaro tadqiqotlar natijalariga asoslangan holda o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritib borish;
Oldingi tahrirga qarang.
xalqaro tadqiqotlar dasturlarining mazmun-mohiyatidan kelib chiqib, davlat ilmiy dasturlari doirasida loyihalar tayyorlash va amalga oshirish vazifalari yuklatilsin.
(9-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2021-yil 27-avgustdagi 545-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 28.08.2021-y., 09/21/545/0832-son)
10. O‘zbekiston Respublikasi Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi Milliy markazning murojaatiga asosan uni belgilangan tartibda zarur aloqa vositalari, shu jumladan hukumat aloqa vositalari bilan ta’minlash choralarini ko‘rsin.
11. O‘zbekiston Respublikasi Tashqi ishlar vazirligi bir hafta muddatda PISA va TALIS xalqaro tadqiqotlarida O‘zbekiston Respublikasining ishtirok etishi yuzasidan Iqtisodiy hamkorlik va taraqqiyot tashkiloti bilan hamkorlik shartnomalarining imzolanishini tashkil etsin.
12. O‘zbekiston Respublikasi Investitsiyalar bo‘yicha davlat qo‘mitasi xalqaro tadqiqotlarda ishtirok etish uchun xalqaro moliya institutlari va chet el hukumatlari moliyaviy tashkilotlari kreditlarini jalb etish choralarini ko‘rsin.
Milliy markazni saqlash hamda xalqaro tadqiqotlarda ishtirok etish uchun a’zolik badallarini to‘lash bilan bog‘liq xarajatlarga zarur bo‘lgan mablag‘larni 2018-yilda O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjeti parametrlari doirasida ajratsin, 2019-yildan boshlab esa O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjetining parametrlarida nazarda tutsin;
ikki oy muddatda Milliy markazning asoslangan hisob-kitoblariga muvofiq uning moddiy-texnika bazasini shakllantirish, shuningdek, zarur bo‘lgan jihozlar va axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini xarid qilish uchun mablag‘lar ajratilishini ta’minlasin;
Milliy markazga ikkita yengil xizmat, shu jumladan bitta personal avtotransport vositasini saqlash uchun limit ajratsin.
14. O‘zbekiston milliy teleradiokompaniyasi, O‘zbekiston Matbuot va axborot agentligi, O‘zbekiston milliy axborot agentligi, “Dunyo” axborot agentligi va boshqa ommaviy axborot vositalariga xalqaro tadqiqotlarga tayyorgarlik ko‘rish va ularni o‘tkazish bo‘yicha amalga oshirilayotgan ishlarni keng yoritib borish tavsiya etilsin.
15. Ta’lim inspeksiyasi manfaatdor vazirliklar va idoralar bilan birgalikda bir oy muddatda ular qabul qilgan normativ-huquqiy hujjatlarni ushbu qarorga muvofiqlashtirsin.
16. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosari A.A. Abduxakimov, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi boshlig‘i U.N. Tashkenbayev va O‘zbekiston Respublikasi xalq ta’limi vaziri Sh.X. Shermatov zimmasiga yuklansin.
Oldingi tahrirga qarang.
(1-ilova O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2021-yil 27-avgustdagi 545-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 28.08.2021-y., 09/21/545/0832-son)