23.08.2017 yildagi PQ-3238-son
Hujjat kuchini yo‘qotgan 18.06.2020
 LexUZ sharhi
 LexUZ sharhi

1.

Saliyev M.X.

O‘zbekiston Respublikasi uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vaziri, komissiya raisi

2.

lavozim bo‘yicha

“Energiya tejash milliy kompaniyasi” aksiyadorlik jamiyati direktori, komissiya raisi o‘rin�osari

3.

Li D.R.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Loyiha boshqaruvi milliy agentligi direktorining birinchi o‘rinbosari

4.

Kudratxodjayev B.B.

O‘zbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi huzuridagi Majburiy ijro byurosi direktori

5.

Mustafoyev U.M.

“O‘zbekenergo” AJ boshqaruvi raisi

6.

Usmanov R.J.

Toshkent shahar hokimi

7.

Iskandarov E.B.

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi kommunal soha, transport, kapital qurilish va qurilish industriyasi masalalari axborot-tahlil departamenti mudiri o‘rinbosari

8.

Djamalov g.O.

O‘zbekiston Respublikasi uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vaziri o‘rinbosari

9.

Urazayev T.R.

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi “O‘zInjiniring” Respublika loyiha instituti direktori

10.

Karimov S.R.

O‘zbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi Iqtisodiy qonunchilik ijrosi ustidan nazorat boshqarmasi boshlig‘i

11.

Kuvondikov X.O.

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi kommunal soha, transport, kapital qurilish va qurilish industriyasi masalalari axborot-tahlil departamenti yetakchi mutaxassisi

12.

Kaxarov B.A.

O‘zbekiston Respublikasi Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi Yig‘ma axborot-tahlil boshqarmasi boshlig‘i

13.

Gulyamov R.V.

O‘zbekiston Respublikasi Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi boshqarma boshlig‘i

14.

Ruziyev B.B.

O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi boshqarma boshlig‘i.

Mamlakatimizda energetika sohasini yanada isloh qilish, elektr va issiqlik energiyasi, tabiiy gaz, suvdan (keyingi o‘rinlarda — energiya resurslari deb yuritiladi) oqilona foydalanishni ta’minlash, shuningdek, to‘lov intizomini mustahkamlash choralari ko‘rilmoqda.

Shu bilan birga, o‘tkazilgan tahlil energiya resurslaridan samarasiz foydalanishga olib kelayotgan tizimli muammolarni aniqlash imkonini berdi, bu esa oxir-oqibatda energiya resurslari xarajatlarini maqbullashtirishni hamda davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, davlat korxonalari, muassasalari va tashkilotlarining (keyingi o‘rinlarda — davlat organlari va tashkilotlari deb yuritiladi) energiya resurslaridan qarzdorligini qisqartirishga erishishni ta’minlamayapti. Xususan:

energiya resurslari iste’molining samaradorligini monitoring qilishning hamda davlat organlari va tashkilotlarida zamonaviy energiya tejaydigan texnologiyalarni joriy etish xizmatlarini ko‘rsatishning ta’sirchan tizimi, shu jumladan, mazkur funksiyalarni bajarishga mas’ul bo‘lgan ixtisoslashtirilgan muassasaning mavjud emasligi, buning oqibatida foydalaniladigan energiya resurslari hajmini kamaytirishga qaratilgan texnik, texnologik, iqtisodiy va boshqa choralar kutilgan natijani bermayapti. Bu esa davlat organlari va tashkilotlarining energiya resurslariga xarajatlarini ko‘paytiradi;

issiqlik ta’minoti obyektlarini modernizatsiya qilishdagi tizimli kamchiliklar, ishdan chiqishi 70 foizga yetgan hamda issiqlik ta’minotining samarasizligi va energiya sarfi hajmining kattaligiga sabab bo‘lgan, ma’nan va jismonan eskirgan qozonxona asbob-uskunalarining ishlatilishi;

Davlat organlari va tashkilotlari tomonidan 2015 — 2019-yillarda iqtisodiyot tarmoqlari va ijtimoiy sohada energiya sarfi hajmini qisqartirish, energiya tejaydigan texnologiyalarni joriy etish chora-tadbirlari dasturini bajarish bo‘yicha ishlar lozim darajada tashkil qilinmagan. Buning oqibatida dasturda davlat organlari va tashkilotlarida energiya samarador texnologiyalarni joriy qilish bo‘yicha nazarda tutilgan loyihalar ijro etilmasdan qolgan.

Qayd etilganlarni inobatga olgan holda hamda davlat organlari, tashkilotlarida zamonaviy energiya samarador va energiya tejaydigan texnologiyalarni keng joriy qilish, energiya resurslaridan oqilona foydalanishni ta’minlash maqsadida O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Zamonaviy energiya samarador va energiya tejaydigan texnologiyalarni yanada joriy etish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi qarori qabul qilindi.

Davlat rahbarining mazkur qaroriga muvofiq “Energiya tejash milliy kompaniyasi” aksiyadorlik jamiyati (keyingi o‘rinlarda — “ETMK” AJ deb yuritiladi) tashkil qilindi va uning asosiy vazifalari etib quyidagilar belgilandi:

davlat organlari va tashkilotlarida energiya resurslari iste’molining samaradorligini monitoring qilish;

davlat organlari va tashkilotlarida zamonaviy energiya samarador va energiya tejaydigan texnologiyalarni joriy etish bo‘yicha takliflarni tayyorlash;

davlat organlari va tashkilotlarida zamonaviy energiya samarador va energiya tejaydigan texnologiyalarni joriy qilish;

davlat organlari va tashkilotlarining xarajatlarini maqbullashtirish, tovarlar (ishlar, xizmatlar) tannarxini pasaytirish, energiya tejaydigan texnologiyalarni joriy etish va energiya resurslari uchun xarajatlarni qisqartirish hisobiga budjet hamda o‘z mablag‘larini tejash;

foydalaniladigan energiya resurslari hajmini kamaytirishga qaratilgan texnik, texnologik, iqtisodiy va boshqa choralarni amalga oshirish.

O‘zbekiston Respublikasi Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi, Tashqi iqtisodiy faoliyat milliy banki, “Asakabank” ATB va “Turonbank” ATB “ETMK” AJning ta’sischilari hisoblanadi.

Shu o‘rinda, “ETMK” AJ davlat organlari va tashkilotlarida energiya samarador va energiya tejaydigan texnologiyalarni energiya servis shartnomalari asosida joriy qilish bo‘yicha tovarlar (ishlar, xizmatlar)ning yagona yetkazib beruvchisi etib belgilandi. Uning xarajatlarini qoplash energiya samarador va energiya tejaydigan texnologiyalar joriy qilingandan keyin olingan tejash miqdorlaridan kelib chiqib amalga oshiriladi.

Energiya samarador va energiya tejaydigan texnologiyalarni joriy etish bo‘yicha tovarlar (ishlar, xizmatlar) uchun davlat organlari va tashkilotlari tomonidan to‘lovlarni ta’minlash maqsadida qaror bilan davlat organlari va tashkilotlarining majburiyatlari yuzasidan O‘zbekiston Respublikasi davlat kafolatini berish mexanizmi nazarda tutildi. Tejash darajasi tasdiqlanganda bunday kafolat “ETMK” AJga beriladi.

Shu bilan bir qatorda, energiya samaradorligi yuqori bo‘lgan o‘xshash tovarlar mavjud bo‘lgan taqdirda, davlat organlari va tashkilotlariga energiya samaradorligi past tovarlar (ishlar, xizmatlar)ni xarid qilish taqiqlandi.

Yangi tuzilgan tashkilot o‘z vazifalarini bajarish uchun zarur bo‘lgan kadrlar bilan to‘ldirilishini ta’minlash maqsadida “ETMK” AJning direktoriga istisno tariqasida yuqori malakali xorijiy mutaxassislarni ishga qabul qilishga hamda ularga ish haqi va boshqa to‘lovlarni erkin konvertatsiya qilinadigan valyutada belgilashga ruxsat berildi.

Shuningdek, qaror bilan uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish sohasidagi loyihalarni tanqidiy tahlil qilish va ularni optimallashtirish yuzasidan takliflar tayyorlash bo‘yicha komissiya tashkil etildi.

Komissiyaga:

uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish sohasida, shu jumladan, xorijiy va xalqaro moliya institutlari ishtirokida amalga oshirilayotgan loyihalar bo‘yicha tanqidiy tahlil o‘tkazish;

uy-joy kommunal xizmatlarning budjet xarajatlari va tashkiliy-shtat tuzilmasini, uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish sohasida O‘zbekiston Respublikasi investitsiya dasturlarini optimallashtirish yuzasidan takliflar tayyorlash vazifalari yuklatildi.

Bundan tashqari, tegishli vazirlik va idoralarga:

davlat organlari va tashkilotlarida zamonaviy energiya samarador va energiya tejaydigan texnologiyalarni joriy etishning shartlari va aniq mezonlarini belgilaydigan takliflarni kiritish;

Qozonxona asbob-uskunalarini modernizatsiya qilish bo‘yicha davlat dasturi loyihasini Vazirlar Mahkamasiga kiritish topshirildi.

Davlat rahbarining mazkur qarori qabul qilinishi, shubhasiz, davlat organlari va tashkilotlarining zamonaviy energiya samarador va energiya tejaydigan texnologiyalarni joriy etish borasidagi faoliyatini jadallashtirish, energiya resurslaridan oqilona foydalanishni ta’minlashga xizmat qiladi.