11.07.2012 yildagi -son
 LexUZ sharhi
2. 1-bandning qoidalariga muvofiq, jismoniy shaxs har ikki Ahdlashuvchi davlatning rezidenti hisoblansa, uning maqomi quyidagicha belgilanadi:
3. Agar 1-bandning qoidalariga muvofiq jismoniy shaxs bo‘lmagan shaxs har ikki Ahdlashuvchi Davlatning rezidenti hisoblansa, u faqat o‘zining amaldagi boshqaruv organi joylashgan davlatning rezidenti hisoblanadi.
f) doimiy faoliyat joyini (a) — (e) kichik bandlarida aytib o‘tilgan faoliyat turlarini har qanday birga qo‘shish maqsadidagina saqlash, basharti bunday qo‘shishdan yuzaga keladigan ushbu doimiy faoliyat joyining umumiy faoliyati tayyorlov yoki yordamchi xususiyatga ega bo‘lsa.
5. 1 va 2-bandlarining qoidalaridan qat’i nazar, 6-bandni qo‘llash mumkin bo‘lgan mustaqil maqomga ega agentdan boshqa shaxs korxona nomidan ish ko‘rsa va Ahdlashuvchi davlatda korxona nomidan shartnomalarni tuzish vakolatiga ega bo‘lsa hamda odatda uni amalga oshirsa, unda mazkur korxona shu Davlatda ushbu shaxs mazkur korxona uchun amalga oshirayotgan har qanday faoliyatga nisbatan doimiy muassasaga ega deb, hisoblanadi, faqat bunday shaxsning faoliyati 4-bandda qayd etilgan faoliyat turlari bilan cheklanmagan bo‘lsa, ushbu faoliyat turlari doimiy faoliyat joyi orqali amalga oshirilayotgan bo‘lsa, mazkur bandning qoidalariga ko‘ra ushbu doimiy faoliyat joyini doimiy muassasaga aylantirmaydi.
3. 1-bandning qoidalari ko‘chmas mulkdan bevosita foydalanish, ijaraga berish yoki har qanday boshqa shaklda foydalanishdan olinadigan daromadga nisbatan qo‘llaniladi.
2. 3-bandning qoidalariga muvofiq, agar bir Ahdlashuvchi Davlatning korxonasi boshqa Ahdlashuvchi Davlatda unda joylashgan doimiy muassasa orqali tadbirkorlik faoliyatini amalga oshirayotgan bo‘lsa, unda har bir Ahdlashuvchi Davlatda ushbu doimiy muassasa hisobiga u xuddi shu yoki shunga o‘xshash sharoitda, xuddi shu yoki shunga o‘xshash faoliyatni amalga oshirayotgan alohida va mustaqil korxona bo‘lib, doimiy muassasasi hisoblangan korxonadan mustaqil faoliyat yuritgan taqdirda olishi mumkin bo‘lgan foyda yoziladi.
4. Ahdlashuvchi Davlatda korxonaning jami foyda summasini uning turli bo‘linmalariga mutanosib ravishda taqsimlash asosida doimiy muassasaga tegishli bo‘lgan foydani aniqlash oddiy amaliyot hisoblanishiga qaramay, 2-banddagi hech narsa mazkur Davlatga, amaliyotdan kelib chiqqan holda taqsimlash orqali soliq solinadigan foydani aniqlashni taqiqlamaydi; biroq, tanlangan taqsimlash usuli mazkur moddadagi prinsiplarga mos keladigan natijani berishi lozim.
3. 1-bandning qoidalari konteynerlardan (shu jumladan treylerlar va konteynerlarni tashish bilan bog‘liq boshqa uskunalar)dan foydalanish, ularni saqlash yoki ijaraga berishdan olinadigan foydaga nisbatan ham qo‘llaniladi, basharti bunday foyda 1-band tatbiq etiladigan foydalarga nisbatan qo‘shimcha yoki tasodifiy hisoblansa.
4. 1, 2 va 3-bandlarning qoidalari shuningdek, transport vositalarini ishlatish bo‘yicha pulda, birgalikdagi faoliyatda yoki xalqaro tashkilotda ishtirok etishdan olingan foydaga nisbatan ham qo‘llaniladi.
1. Bir Ahdlashuvchi Davlatning rezidenti tomonidan 6-moddada qayd etilgan va boshqa Ahdlashuvchi Davlatda joylashgan ko‘chmas mulkni tasarrufdan chiqarishdan olinadigan daromadlarga mazkur boshqa Davlatda soliq solinishi mumkin.
6. 5-bandning qoidalari Ahdlashuvchi Davlatning o‘z qonunchiligiga muvofiq boshqa Ahdlashuvchi Davlatning rezidenti bo‘lgan va har qanday vaqtda mol-mulkni begonalashtirishdan bevosita oldin 5 yil davomida birinchi aytib o‘tilgan Davlatning rezidenti bo‘lgan jismoniy shaxs tomonidan har qanday mol-mulkni tasarrufdan chiqarishdan olinadigan daromad qiymatining ortishiga soliq solish huquqiga nisbatan qo‘llanilmaydi.
1. 15, 17 va 18-moddalar qoidalarini hisobga olgan holda, bir Ahdlashuvchi Davlatning rezidenti tomonidan yollanib ishlashga taalluqli olinadigan maoshlar, ish haqi va boshqa shunga o‘xshash mukofotlarga, agar boshqa Ahdlashuvchi Davlatda yollanib ishlanilayotgan bo‘lmasa, faqat ushbu Davlatda soliq solinadi. Agar yollanib ishlash shu tariqa amalga oshirilayotgan bo‘lsa, shu munosabat bilan olingan mukofotga ushbu boshqa Davlatda soliq solinishi mumkin.
2. 1-bandning qoidalaridan qat’i nazar, bir Ahdlashuvchi Davlatning rezidenti tomonidan boshqa Ahdlashuvchi Davlatda yollanib ishlash uchun olinadigan mukofotga agar:
1. 7 va 14-moddalarning qoidalaridan qat’i nazar, bir Ahdlashuvchi Davlatning rezidenti tomonidan boshqa Ahdlashuvchi Davlatda amalga oshirayotgan o‘z shaxsiy faoliyati tufayli teatr, kino, radio yoki televideniye artisti yoki musiqachi kabi san’at xodimi sifatida, yoxud sportchi sifatida olinadigan daromadga ushbu boshqa Davlatda soliq solinishi mumkin.
2. San’at xodimi yoki sportchi tomonidan uning shunday sifatida amalga oshiriladigan shaxsiy faoliyatdan olinadigan daromad san’at xodimi yoki sportchining o‘ziga emas, boshqa shaxsga yoziladigan taqdirda, 7 va 14-moddalarning qoidalaridan qat’i nazar, ushbu daromadga san’at xodimi yoki sportchining faoliyati amalga oshirilayotgan Ahdlashuvchi Davlatda soliq solinishi mumkin.
1. 18-modda 2-bandining qoidalarini hisobga olgan holda, Ahdlashuvchi Davlatning rezidentiga ilgari yollanib ishlaganlik uchun kompensatsiya sifatida to‘lanadigan pensiyalar va boshqa shunga o‘xshash mukofotlar hamda bunday rezidentga to‘lanadigan har qanday annuitetlarga faqat shu Davlatda soliq solinadi.
2. a) 1-bandning qoidalaridan qat’i nazar, Ahdlashuvchi Davlat yoki mahalliy hokimiyat organlari tomonidan yoki ular tuzgan jamg‘armalardan ushbu Davlatga yoki bo‘linmaga yoki mahalliy hokimiyat organiga hukumat xususiyatiga ega bo‘lgan majburiyatlarni bajarish chog‘ida ko‘rsatilgan xizmatlar uchun to‘lanadigan pensiyalar va boshqa shunga o‘xshash mukofotlarga faqat mazkur Davlatda soliq solinadi.
3. 14, 15, 16 va 17-moddalar qoidalari Ahdlashuvchi Davlat yoki siyosiy bo‘linma yoki mahalliy hokimiyat organi tomonidan amalga oshiriladigan tijorat faoliyati munosabati bilan ko‘rsatilgan xizmatlar yuzasidan to‘lanadigan ish haqi, maoshlar, pensiyalar va boshqa shunga o‘xshash mukofotlarga nisbatan qo‘llaniladi.
2. 1-band qoidalari 6-moddaning 2-bandida belgilangan ko‘chmas mulkdan olingan daromadlardan boshqa daromadlarga nisbatan qo‘llanilmaydi, basharti bunday daromadlar oluvchisi bir Ahdlashuvchi Davlatning rezidenti bo‘lgan holda, boshqa Ahdlashuvchi Davlatda u erda joylashgan doimiy muassasa orqali faoliyat yuritayotgan bo‘lsa va daromad nisbatan to‘lanayotgan huquq yoki mol- mulk haqiqatan ham bunday doimiy muassasa bilan bog‘liq bo‘lsa. Bu holda 7-modda qoidalari qo‘llaniladi.
4. 1 va 2-bandlar maqsadlari uchun mazkur Konvensiyaga muvofiq boshqa Ahdlashuvchi Davlatda soliq solinishi mumkin bo‘lgan bir Ahdlashuvchi Davlatning rezidentiga tegishli foyda, daromad va kapital qiymatining ortishi ushbu boshqa Ahdlashuvchi Davlatdagi manbalardan olingan deb hisoblanadi.
2. Ahdlashuvchi Davlatning boshqa Ahdlashuvchi Davlatda “tegishli faoliyatni” amalga oshirayotgan korxonasi mazkur moddaning 3-bandiga muvofiq shu faoliyatga nisbatan ushbu boshqa Ahdlashuvchi Davlatda unda joylashgan doimiy muassasa orqali tadbirkorlik faoliyatini amalga oshiruvchi sifatida qaraladi.
3. 9-moddaning 1-bandi, 11-moddaning 6-bandi yoki 12-moddaning 6-bandi qoidalari qo‘llaniladigan hollardan tashqari, bir Ahdlashuvchi Davlatning korxonasi tomonidan boshqa Ahdlashuvchi Davlatning rezidentiga to‘lanadigan foizlar, royalti va boshqa badallar bunday korxonaning soliq solinadigan foydasini aniqlash maqsadida, xuddi ular birinchi aytib o‘tilgan Davlatning rezidentiga to‘langandagi kabi shartlarga muvofiq chegiriladi.
1. Agar shaxs bir yoki har ikki Ahdlashuvchi Davlatning harakatlari unga mazkur Konvensiyaning qoidalariga mos bo‘lmagan soliq solinishiga olib kelmoqda yoki olib keladi, deb hisoblasa, mazkur shaxs, ushbu Davlatlar ichki qonunchiligida nazarda tutilgan himoya vositalaridan qat’i nazar, o‘zi rezidenti bo‘lgan Ahdlashuvchi davlatning vakolatli organiga yoki, agar uning vaziyatiga 23-moddaning 1-bandi amalda joriy bo‘lsa, o‘zi fuqarosi bo‘lgan Ahdlashuvchi Davlatning vakolatli organiga arizasini taqdim qilishi mumkin. Ushbu ariza mazkur Konvensiyaning qoidalariga mos kelmaydigan soliq solishga olib keluvchi harakat to‘g‘risida birinchi bildirish kunidan e’tiboran uch yil davomida taqdim qilinishi lozim.
2. Ahdlashuvchi Davlatlarning biri tomonidan 1-bandga muvofiq olingan har qanday ma’lumot ushbu Davlatning ichki qonunchiligiga muvofiq olingan ma’lumot qancha maxfiy bo‘lsa shuncha maxfiy hisoblanadi va faqat 1-bandda aytib o‘tilgan soliqlarga taalluqli baholash yoki to‘plash, majburiy undirish yoki sud ta’qibi yoki apellatsiyalarni ko‘rib chiqish bilan, hamda barcha yuqorida qayd etilganlarni nazorat qilish bilan shug‘ullangan shaxslar yoki organlarga (shu jumladan sudlar va ma’muriy organlarga) bildiriladi. Bunday shaxslar yoki organlar ushbu ma’lumotdan faqat ko‘rsatib o‘tilgan maqsadlarda foydalanishi lozim. Ular ushbu ma’lumotni ochiq sud majlisida yoki sud qarorlarida oshkor qilishlari mumkin.
3. 1 va 2-bandlarning qoidalari hech bir holatda Ahdlashuvchi Davlatga quyidagi majburiyatlarni yuklovchi sifatida talqin qilinmaydi:
5. Hech qaysi holatda 3-bandning qoidalari bank, boshqa moliya muassasasi, nominal ega yoxud agent yoki ishonchli vakil bo‘lgan shaxs ma’lumot egasi bo‘lgani sababligina yoki ma’lumot shaxsning mulk huquqiga taalluqli bo‘lgani sababligina Ahdlashuvchi Davlatga ma’lumotni taqdim etishni rad qilish uchun ruxsat beruvchi sifatida talqin qilinmaydi.