“Atom energiyasidan tinchlik maqsadlarida foydalanish to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuniga muvofiq, shuningdek, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “2019 — 2029-yillarda O‘zbekiston Respublikasida atom energetikasini rivojlantirish Konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida” 2019-yil 7-fevraldagi PQ-4165-son qarori ijrosini ta’minlash maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
1. Atom energiyasidan foydalanish sohasidagi faoliyatni litsenziyalash tartibi to‘g‘risidagi nizom ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
Oldingi tahrirga qarang.
(2-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 25-fevraldagi 88-sonli qaroriga asosan 2022-yil 1-martdan o‘z kuchini yo‘qotadi — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 26.02.2022-y., 09/22/88/0165-son)
3. O‘zbekiston Respublikasi Sanoat xavfsizligi davlat qo‘mitasi manfaatdor vazirliklar va idoralar bilan birgalikda o‘zlari qabul qilgan normativ-huquqiy hujjatlarni ikki oy muddatda ushbu qarorga muvofiqlashtirsin.
4. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Sanoat xavfsizligi davlat qo‘mitasi raisi B.V. Gulyamov zimmasiga yuklansin.
1. Ushbu Nizom atom energiyasidan foydalanish sohasidagi faoliyatni litsenziyalash tartibini belgilaydi.
2. “Atom energiyasidan tinchlik maqsadlarida foydalanish to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonunining 20-moddasiga muvofiq atom energiyasidan foydalanish sohasida quyidagi faoliyat turlari litsenziyalanadi:
radioaktiv moddalar, yadroviy materiallar va radioaktiv chiqindilar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish;
yadroviy qurilmalarni va (yoki) saqlash punktlarini loyihalashtirish hamda qurish, radiatsiyaviy manbalardan foydalanish;
yadroviy qurilmalar va (yoki) saqlash punktlari, radiatsiviy manbalar uchun uskunalarni konstruksiyalash hamda tayyorlash;
atom energiyasidan foydalanish obyektlari va (yoki) atom energiyasidan foydalanish sohasidagi faoliyat (ish) xavfsizligini asoslash yuzasidan ekspertiza o‘tkazish;
radioaktiv moddalar va yadroviy materiallar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish, shu jumladan ulardan foydalanish, ularni transportda tashish va saqlash;
radioaktiv chiqindilar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish, shu jumladan ularni qayta ishlash, transportda tashish, saqlash va ko‘mib tashlash;
yadroviy qurilmalar va (yoki) saqlash punktlari uchun yadroviy materiallar, uskunalar hamda texnologiyalarni olib kirish va olib chiqish;
atom energiyasidan foydalanish obyektlarini ishlatish uchun zarur bo‘lgan kadrlarni tayyorlash, qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish.
3. Atom energiyasidan foydalanish sohasidagi faoliyat O‘zbekiston Respublikasi Sanoat xavfsizligi davlat qo‘mitasi (keyingi o‘rinlarda — litsenziyalovchi organ) tomonidan litsenziyalanadi.
4. Litsenziya faqat yuridik shaxslarga belgilangan faoliyat turlarini amalga oshirish uchun uning amal qilish muddati cheklanmagan holda beriladi.
5. Amalga oshirilishi uchun litsenziya olingan faoliyat turi faqat litsenziyani olgan yuridik shaxs tomonidan amalga oshirilishi mumkin. Litsenziyalarni yoki ularga doir huquqlarni boshqa shaxslarga berish taqiqlanadi.
6. Ekspluatatsiya qiluvchi tashkilotga belgilangan faoliyat turlarini litsenziyalashda “Atom energiyasidan tinchlik maqsadlarida foydalanish to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonunining 20-moddasida belgilangan asosiy shartlardan tashqari quyidagi talablar va shartlar qo‘yiladi:
litsenziya talabgorining yadroviy qurilmalarni va (yoki) saqlash punktlarini barpo etish sohasidagi qonun hujjatlariga, davlat standartlariga, atom energiyasidan foydalanish sohasidagi normalar va qoidalar, mehnatni muhofaza qilish qoidalariga, tabiatni muhofaza qilish, sanoat va yong‘in xavfsizligi, sanitariya norma va talablariga rioya etish;
yadroviy qurilmalarni va (yoki) saqlash punktlarini barpo etish to‘g‘risida hamda yadroviy qurilmani va (yoki) saqlash punktini joylashtirish uchun maydoncha tanlash to‘g‘risida tegishli qarorlar qabul qilinganligi;
yadroviy qurilmani va (yoki) saqlash punktini joylashtirish uchun tegishli maydonchadan foydalanishga doir ruxsatnomani mavjudligi;
yadroviy qurilmani va (yoki) saqlash punktini barpo etishning texnik-iqtisodiy asoslash hujjatlari bo‘yicha davlat ekspertizasining tegishli ijobiy xulosalari olinganligi;
litsenziya talabgorining birinchi rahbarida atom energiyasidan foydalanish sohasida ishlarni olib borish huquqini beruvchi ruxsatnoma mavjudligi;
litsenziya talabgorining yadroviy qurilmani va (yoki) saqlash punktini barpo etish shartnomasining buyurtmachisi funksiyalarini bajarishi jarayonida ekspluatatsiya qiluvchi tashkilotning rahbar hodimlarining litsenziyalovchi organ tomonidan belgilangan malaka talablariga muvofiqligini va ushbu hodimlarning atom energiyasidan foydalanish sohasidagi ishlarni olib borish huquqini beruvchi ruxsatnomaga ega ekanligi;
loyiha, konstruksiya va texnologik hujjatlarning atom energiyasidan foydalanish sohasidagi normalar va qoidalarga muvofiqligini tasdiqlovchi hujjatlarning mavjudligi;
atom energiyasidan foydalanish obyektida va (yoki) litsenziyalanadigan faoliyatni amalga oshirishda, loyiha hujjatlarini hamda konstruktorlik-texnologik hujjatlarni ishlab chiqishda yadroviy va radiatsiyaviy xavfsizlik qoidalariga rioya etilishini ta’minlash tizimlari yo‘lga qo‘yilganligi;
yadroviy qurilma va (yoki) saqlash punktini barpo etish majmuasida ruxsatsiz kirishdan himoya qilishni ta’minlash tizimlarining mavjudligi hamda mazkur tizimlarning normal funksiyasi yo‘lga qo‘yilganligi;
litsenziya talabgorining litsenziyalanadigan faoliyat turini xavfsiz tugatish sharoitlarini ta’minlash qobiliyatini tasdiqlovchi hujjatlarning mavjudligi;
litsenziya talabgori tomonidan yadroviy qurilma va (yoki) saqlash punkti qurilish maydonchasini tadqiq etish natijalarini monitoring qilish tizimini va ushbu obyektlarni loyihalashtirish, qurishda zarur xavfsizlikni ta’minlash talablaridan kelib chiqqan holda, uskunalarni loyihalash, ishlab chiqarish, o‘rnatish va ishga tushirishda monitoring natijalarini tatbiq etishni hisobga olish tizimi joriy etilganligini va buning uchun zarur bo‘lgan material-texnik vositalarning mavjudligi;
yadroviy qurilma va (yoki) saqlash punktini barpo etish shartnomasi bo‘yicha buyurtmachi o‘z funksiyalarini bajarishi uchun zarur moddiy-texnik bazaga ega ekanligi;
litsenziya talabgorining fuqarolik javobgarligini qonun hujjatlariga muvofiq belgilangan tartibda majburiy sug‘urta qilish bo‘yicha tegishli sug‘urta polisining mavjudligi;
b) yadroviy qurilma va (yoki) saqlash punktidan foydalanish, shuningdek, radioaktiv moddalar, yadroviy materiallar hamda radioaktiv chiqindilar bilan bog‘liq ishlar amalga oshirilishi sohasida:
litsenziya talabgorining yadroviy qurilmalar va (yoki) saqlash punktlaridan foydalanish, shuningdek, radioaktiv moddalar, yadroviy materiallar hamda radioaktiv chiqindilar bilan bog‘liq ishlar amalga oshirilishi sohasidagi qonun hujjatlariga, davlat standartlariga, atom energiyasidan foydalanish sohasidagi normalar va qoidalar, mehnatni muhofaza qilish qoidalariga, tabiatni muhofaza qilish, sanoat va yong‘in xavfsizligi, sanitariya norma va talablariga rioya etish;
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan tashkil etilgan hamda yadroviy qurilma va (yoki) saqlash punkti uchun mas’ul etib tayinlangan hamda o‘z kuchlari bilan yoki boshqa yuridik shaxslarni jalb etgan holda, yadroviy qurilmani va (yoki) saqlash punktini ekspluatatsiya qilishga qodir bo‘lgan litsenziya talabgori (yuridik shaxs) to‘g‘risidagi qarorning qabul qilinganligi;
litsenziya talabgorida yadroviy qurilma va (yoki) saqlash punktiga mulk huquqi va (yoki) boshqa ashyoviy huquqlar asosida egalik qilish huquqini tasdiqlovchi hujjat;
litsenziya talabgorining birinchi rahbarida atom energiyasidan foydalanish sohasidagi ishlarni olib borish huquqini beruvchi ruxsatnoma va shu bilan bir qatorda atom elektr stansiyasining birinchi rahbarida atom elektr stansiyasida rahbarlik lavozimida kamida 7 yil, shu jumladan kamida 2 yil atom elektr stansiyasining bosh muhandisi yoki uning o‘rinbosari lavozimida ish stajiga ega ekanligini tasdiqlovchi hujjatlarning mavjudligi;
litsenziya talabgorining bosh muhandisida atom energiyasidan foydalanish sohasidagi ishlarni olib borish huquqini beruvchi ruxsatnoma va shu bilan bir qatorda atom elektr stansiyasi bosh muhandisida atom elektr stansiyasida rahbarlik lavozimlarida kamida 5 yil, shu jumladan kamida 2 yil atom elektr stansiyasining bosh muhandisi lavozimida yoki uning o‘rinbosari, atom elektr stansiyasida asosiy texnologik bo‘linma rahbari (rahbar o‘rinbosari) lavozimida ish stajiga, shuningdek, rahbar hodimlarda atom energiyasidan foydalanish sohasidagi ishlarni olib borish huquqini beruvchi ruxsatnomaning mavjudligi;
litsenziya talabgori ishchi xodimlarining litsenziyalovchi organ tomonidan belgilangan malaka talablariga muvofiqligini tasdiqlovchi hujjatlarning mavjudligi;
litsenziya talabgorining yadroviy qurilmalarni va (yoki) saqlash punktlarida radiatsiyaviy va yadroviy xavfsizlik ta’minlanganligini asoslovchi hujjatlarning mavjudligi;
atom energiyasidan foydalanish obyektining atom energiyasidan foydalanish sohasidaga norma va qoidalarga muvofiqligini tasdiqlovchi hujjatlarning mavjudligi;
atom energiyasidan foydalanish obyektida va (yoki) litsenziyalanadigan faoliyatni amalga oshirishda, loyiha hujjatlarini hamda konstruktorlik-texnologik hujjatlarni ishlab chiqishda yadroviy va radiatsiyaviy xavfsizlik qoidalariga rioya etilishini ta’minlash tizimlari yo‘lga qo‘yilganligi;
yadroviy materiallar, ishlatib bo‘lingan yadroviy yoqilg‘i va (yoki) radioaktiv chiqindilarni atom energiyasidan foydalanish sohasidagi belgilangan norma va qoidalarga muvofiq saqlash sharoitining mavjudligi;
atom energiyasidan foydalanish sohasidagi norma va qoidalarga muvofiq yadroviy materiallar va radioaktiv chiqindilarni hisobga olish va nazorat qilish tizimining mavjudligi;
atom energiyasidan foydalanish sohasidagi norma va qoidalarga muvofiq ishlab chiqilgan avariyaga oid ichki rejaning va mazkur reja litsenziya talabgori tomonidan bajarishiga shayligini tasdiqlovchi hujjatlarning mavjudligi;
yadroviy qurilma va (yoki) saqlash punkti, shuningdek, radioaktiv moddalar, yadroviy materiallar hamda radioaktiv chiqindilarning atom energiyasidan foydalanish sohasidagi norma va qoidalarga muvofiq jisman himoya qilinishini ta’minlash tizimining mavjudligi;
litsenziya talabgori tomonidan taqdim etiladigan loyiha hujjatlarida yadroviy qurilma va (yoki) saqlash punktini ekspluatatsiyadan chiqarish bo‘yicha belgilangan muddatdan besh yil oldin mazkur obyektlarni xavfsiz ekspluatatsiyadan chiqarish bo‘yicha konsepsiyaning mavjudligi;
yadroviy qurilma va (yoki) saqlash punktlari (tegishli qismlari) bo‘yicha qonun hujjatlarida belgilangan tartibda amalga oshirilgan sanoat va yong‘in xavfsizligi ekspertizasi, mehnat sharoitlarining davlat ekspertizasi, davlat ekologik ekspertizasi bo‘yicha ijobiy xulosalarning mavjudligi;
ionlashtiruvchi nurlanish manbalari bilan ishlash huquqini beruvchi ruxsatnomaning (sanitar pasportning) mavjudligi;
litsenziya talabgorida yadroviy qurilma va (yoki) saqlash punkti maydonchasini tadqiq etish natijalarini monitoring qilish tizimini va ushbu obyektlarni loyihalashtirish, qurishda zarur xavfsizlikni ta’minlash talablaridan kelib chiqqan holda, uskunalarni loyihalashtirish, ishlab chiqarish, o‘rnatish va ishga tushirishda monitoring natijalarini tatbiq etishni hisobga olish tizimi joriy etilganligi va buning uchun zarur bo‘lgan material-texnik vositalarning mavjudligi;
litsenziya talabgorida yadroviy qurilma va (yoki) saqlash punkti maydonchasining zarur parametrlarini monitoring qilish tizimining va monitoring natijalarini mazkur obyektlardan foydalanishda hisobga olish tizimining mavjudligi;
yadroviy, radiatsiyaviy, ekologik xavfsizlik, sanoat, yong‘in, sanitariya, axborot xavfsizligi va mehnatni muhofaza qilish, shuningdek, ishlab chiqarish nazorati sohalarida qonun hujjatlari bo‘yicha ishlab chiqilgan va litsenziya talabgori tomonidan tasdiqlangan yo‘riqnomalarning mavjudligi;
texnologik jarayonlarni boshqaruvchi va ularga xizmat ko‘rsatuvchi xodimlar tomonidan yadroviy qurilma va (yoki) saqlash punktini ekspluatatsiya qilishga zarur bo‘lgan hujjatlarning mavjudligi;
radiatsiyaviy va yadroviy, ekologik xavfsizlik, sanoat, yong‘in va axborot xavfsizligi, mehnatni muhofaza qilish, jisman himoya qilish xizmatlarining mavjudligi;
ish joylarida, binolarda, ishlab chiqarish maydonlarida, sanitariya-muhofaza zonalarida, shunindek, radioaktiv chiqindilarni chiqarishda va tashlashda hamda saqlash joylarida radiatsiyaviy vaziyatni nazorat qilish tizimining mavjudligi;
yadroviy qurilma va (yoki) saqlash punktlarida xizmat ko‘rsatuvchi hodimlarda tibbiy jihatdan qarshi ko‘rsatmalarning mavjud emasligi, shu bilan birga, tegishli xodimlar psixiatriya va norkologiya ekspertizasidan ijobiy o‘tganligini tasdiqlovchi hujjatlarning mavjudligi;
texnologik jarayonlarni boshqaruvchi va ularga xizmat ko‘rsatuvchi hodimlarni smenadan oldin nazorat qilishni amalga oshiruvchi tibbiy xizmatning mavjudligi;
yadroviy qurilmalar va (yoki) saqlash punkti xodimlarini yillik tibbiy ko‘rikdan o‘tkazish tizimining mavjudligi;
yadroviy qurilma va (yoki) saqlash punktini ekspluatatsiya qilishga surunkali ruhiy kasalliklar, giyohvandlik, toksikomaniya, alkogolizm bo‘yicha hisobda turuvchi, shuningdek, jinoyat sodir etganligi uchun muddati o‘talmagan yoki olib tashlanmagan sudlanganligi bo‘lgan xodimlarning qo‘yilmasligini ta’minlovchi litsenziya talabgori tomonidan tasdiqlangan tartibning mavjudligi;
litsenziya talabgorida radioaktiv chiqindilar joylashtiriladigan, tashlanadigan va chiqariladigan joylarning atrof — muhitga ta’sirini nazorat qiluvchi akkreditatsiyadan o‘tkazilgan ekologik-tahlil laboratoriyasining mavjudligi;
yadroviy qurilma va (yoki) saqlash punktini ekspluatatsiya qilish uchun zarur bo‘lgan kadrlarni tayyorlash, qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish tizimining mavjudligi;
yadroviy qurilma va (yoki) saqlash punktining rahbarlari, xodimlari va mutaxassislarini attestatsiya qilish tizimining yo‘lga qo‘yilganligi;
litsenziya talabgorining fuqarolik javobgarligini qonun hujjatlariga muvofiq belgilangan tartibda majburiy sug‘urta qilish bo‘yicha tegishli sug‘urta polisining mavjudligi;
yadroviy qurilma va (yoki) saqlash punktining xodimlarining olgan individual nurlanish dozalarining nazorati va hisobga olish tizimining mavjudligi.
7. Atom energiyasidan foydalanish sohasida boshqa yuridik shaxslarga belgilangan faoliyat turlarini litsenziyalashda quyidagi talablar va shartlar qo‘yiladi (atom energiyasidan foydalanish obyektlarini ishlatish uchun zarur bo‘lgan kadrlarni tayyorlash, qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish sohasi bundan mustasno):
litsenziya talabgorining atom energiyasidan foydalanish sohasidagi qonun hujjatlariga, davlat standartlariga, normalar va qoidalarga, mehnatni muhofaza qilish qoidalariga, tabiatni muhofaza qilish, sanoat va yong‘in xavfsizligi, sanitariya norma va talablariga rioya etishi;
litsenziya talabgorining birinchi rahbari atom energiyasidan foydalanish sohasidagi ishlarni olib borish huquqini beruvchi ruxsatnoma va atom energiyasidan foydalanish obyektlarida kamida 3 yil ish stajiga ega ekanligini tasdiqlovchi hujjatlar mavjudligi;
litsenziya talabgori ishchi xodimlarining belgilangan malaka talablariga muvofiqligini va atom energiyasidan foydalanish sohasidagi ishlarni olib borish huquqini beruvchi ruxsatnomalarga ega ekanligini tasdiqlovchi hujjatlar mavjudligi;
atom energiyasidan foydalanish obyektida va (yoki) litsenziyalanadigan faoliyatni amalga oshirishda, loyiha hujjatlarini hamda konstruktorlik-texnologik hujjatlarini ishlab chiqishda yadroviy va radiatsiyaviy xavfsizlik qoidalariga rioya etilishini ta’minlash tizimlarining yo‘lga qo‘yilganligi;
radiatsiyaviy va yadroviy, ekologik xavfsizlikya, sanoat, yong‘in va axborot xavfsizligi va mehnatni muhofaza qilish, shuningdek, ishlab chiqarish nazorati sohalarida qonun hujjatlari bo‘yicha ishlab chiqilgan va litsenziya talabgori tomonidan tasdiqlangan yo‘riqnomalarning mavjudligi;
xodimlar tomonidan ishlarni bexatar olib borish yuzasidan litsenziya talabgori tomonidan tasdiqlangan yo‘riqnomalarning mavjudligi;
litsenziya talabgorining fuqarolik javobgarligini qonun hujjatlariga muvofiq belgilangan tartibda majburiy sug‘urta qilish bo‘yicha tegishli sug‘urta polisining mavjudligi;
litsenziya talabgorida litsenziyalanadigan faoliyatni amalga oshirish uchun zarur bo‘lgan moddiy-texnik bazaning mavjudligi;
litsenziyalanadigan faoliyat turi bo‘yicha rahbar, xodimlar va mutaxassislarni tayyorlash va qayta tayyorlash tizimining mavjudligi.
Radioaktiv moddalar va yadroviy materiallar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish, shu jumladan ulardan foydalanish, ularni transportda tashish va saqlash, radioaktiv chiqindilar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish, shu jumladan ularni qayta ishlash, transportda tashish, saqlash va ko‘mib tashlash faoliyatini litsenziyalashga qo‘shimcha ravishda quyidagi talablar va shartlar qo‘yiladi:
yadroviy materiallar, ishlatib bo‘lingan yadroviy materiallar va (yoki) radioaktiv chiqindilar bilan ishlash jarayonlarining atom energiyasidan foydalanish sohasidagi norma va qoidalarga muvofiqligi;
radioaktiv moddalar, yadroviy materiallar va radioaktiv chiqindilar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish, shu jumladan ularni qayta ishlash, transportda tashish, saqlash va ko‘mib tashlash jarayonlari bo‘yicha qonun hujjatlarida belgilangan tartibda amalga oshirilgan sanoat va yong‘in xavfsizligi ekspertizasi, mehnat sharoitlarining davlat ekspertizasi, davlat ekologik ekspertizasi bo‘yicha ijobiy xulosalarning mavjudligi;
radiatsiyaviy va yadroviy, ekologik xavfsizlik, sanoat, yong‘in va axborot xavfsizligi, mehnatni muhofaza qilish, jisman himoya qilish xizmatlarining mavjudligi;
ionlashtiruvchi nurlanish manbalari bilan ishlash huquqini beruvchi ruxsatnomaning (sanitar pasportning) mavjudligi;
radiatsiyaviy va yadroviy xavfsizlik sohasida litsenziya talabgori tomonidan tasdiqlangan yo‘riqnomalarning mavjudligi;
yadroviy materiallar va (yoki) radioaktiv chiqindilarni atom energiyasidan foydalanish sohasidagi norma va qoidalarga muvofiq foydalanishga topshirilgan jismoniy ximoya qilish tizimining mavjudligi;
ish joylarida, binolarda, ishlab chiqarish maydonlarida, sanitariya-muhofaza zonalarida, shunindek, radioaktiv chiqindilarni chiqarishda va tashlashda hamda saqlash joylarida radiatsiyaviy vaziyatning ishlab chiqarish nazoratining mavjudligi;
xodimlarda tibbiy jihatdan qarshi ko‘rsatmalarning mavjud emasligi, shu bilan birga, tegishli xodimlar psixiatriya va norkologiya ekspertizasidan ijobiy o‘tganligini tasdiqlovchi hujjatlarning mavjudligi;
surunkali ruhiy kasalliklar, giyohvandlik, toksikomaniya, alkogolizm bo‘yicha hisobda turuvchi, shuningdek, jinoyat sodir etganligi uchun muddati o‘talmagan yoki olib tashlanmagan sudlanganligi bo‘lgan xodimlarning qo‘yilmasligini ta’minlovchi litsenziya talabgori tomonidan tasdiqlangan tartibning mavjudligi;
hosil bo‘lgan yoki vaqtincha saqlanadigan radioaktiv chiqindilarni ko‘mib tashlashga topshirish imkoniyatini tasdiqlovchi hujjatlarning mavjudligi (litsenziyalanadigan faoliyat turini amalga oshirish jarayonida xosil bo‘lgan taqdirda);
atom energiyasidan foydalaniladigan obyektda yadroviy va radiatsiyaviy avariya sodir bo‘lganda, O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlar vazirligi bilan kelishilgan harakatlarni amalga oshirish uchun zarur bo‘lgan kuch va vositalarning mavjudligi;
litsenziya talabgorida radioaktiv chiqindilar joylashtiriladigan, tashlanadigan va chiqariladigan joylarning atrof — muhitga ta’sirini nazorat qiluvchi akkreditatsiyadan o‘tkazilgan ekologik-tahlil laboratoriyasining mavjudligi;
xodimlarining olgan individual nurlanish dozalarining nazorati va xisobga olish tizimining mavjudligi;
xodimlarning ish joylaridagi radiatsiya holati va ular olgan nurlanishning individual dozalari to‘g‘risida muntazam ravishda xabardor qilish tizimining mavjudligi.
8. Atom energiyasidan foydalanish obyektlarini ishlatish uchun zarur bo‘lgan kadrlarni tayyorlash, qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish sohasida quyidagi talab va shartlar qo‘yiladi:
litsenziya talabgorining atom energiyasidan foydalanish obyektlarini ishlatish uchun zarur bo‘lgan kadrlarni tayyorlash, qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirishda qonun hujjatlariga, davlat standartlariga, atom energiyasidan foydalanish sohasidagi normalar va qoidalarga, mehnatni muhofaza qilish qoidalariga, tabiatni muhofaza qilish, sanoat va yong‘in xavfsizligi, sanitariya norma va talablariga rioya etilishi;
yadroviy qurilma va (yoki) saqlash punktini ekspluatatsiya qilish uchun zarur bo‘lgan kadrlarni tayyorlash va ularning malakasini saqlab turish maqsadida kadrlarni nazariy va maxsus bilim olishlari uchun tegishli auditoriyalar va sinfxonalarida o‘quv-moddiy bazaga ega taktik-o‘quv bo‘linmasining mavjudligi;
zamonaviy o‘quv texnik vositalar, analitik va o‘quv-trenajor tizimi, shuningdek, o‘quv stendlari bilan jihozlangan o‘quv xonalari, yadro qurilma va (yoki) saqlash punktini ekspluatatsiya qilish uchun zarur bo‘lgan kadrlarni o‘qitish va ularning biliminini tekshirish uchun interaktiv va avtomatlashtirilgan funksiyaga ega tizimning, multimediya axborot tizimining mavjudligi;
yadroviy qurilma va (yoki) saqlash punktini ekspluatatsiya qilish uchun zarur bo‘lgan kadrlarni tayyorlash va ularning malakasini saqlab turish bo‘yicha “Xavfsizlik madaniyati” o‘quv kursining yo‘lga qo‘yilganligi;
atom energiyasidan foydalanish obyektlarini ishlatish uchun zarur bo‘lgan kadrlarni tayyorlash, qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish o‘quv-metodik dasturlarining mavjudligi;
o‘qitish dasturlarini (amaliy mashg‘ulot, texnologok murakkab vaziyatlar tahlili va boshqalar) amalga oshirish uchun atom energiyasidan foydalanish obyektlarida tajribaga ega psixologik-pedagogik tayyorgarlikdan o‘tgan pedagogik tarkibning mavjudligi.
9. Litsenziya talabgori litsenziya olish uchun mazkur Nizomga 1-ilovaga muvofiq rasmiylashtirilgan va litsenziyalovchi organga taqdim etiladigan arizaga quyidagi hujjatlarni ilova qiladi:
uch nusxada qog‘oz shaklida atom energiyasidan foydalanish obyektlarining va (yoki) atom energiyasidan foydalanish sohasidagi faoliyatning (ishning) xavfsizligini asoslash yuzasidan hujjatlar to‘plami;
Atom energiyasidan foydalanish sohasidagi litsenziyalanadigan har bir faoliyat (ish) turi bo‘yicha uning xavfsizligini asoslash yuzasidan taqdim etiladigan hujjatlar to‘plamining tarkibi litsenziyalovchi organ tomonidan belgilanadi.
10. Litsenziya talabgori ekspluatatsiya qiluvchi tashkilot bo‘lgan taqdirda, mazkur Nizomning 6-bandida ko‘rsatilgan hujjatlardan tashqari quyidagilar taqdim qilinadi:
litsenziya talabgorining O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan tashkil etilgan hamda o‘z kuchi bilan yoki boshqa yuridik shaxslarni jalb etgan holda, yadroviy qurilma va (yoki) saqlash punktini ekspluatatsiya qilish va yadroviy qurilmani va (yoki) saqlash punktini joylashtirish, loyihalashtirish, barpo etish, ulardan foydalanish va foydalanishdan chiqarish, shuningdek, yadroviy material va radioaktiv moddalar muomalasini amalga oshirishga mas’ul etib tayinlangani to‘g‘risidagi tegishli qaror nusxasi;
litsenziya talabgorida mulk huquqi va yoki boshqa qonuniy asoslarda yadroviy materiallar, yadroviy qurilmalar, radiatsiyaviy manba, saqlash punktlari, radiaktiv modda va radiaktiv chiqindilar mavjud ekanligini tasdiqlovchi hujjatlar nusxalari;
yadroviy qurilma va (yoki) saqlash punktlari (tegishli qismlari) bo‘yicha qonun hujjatlarida belgilangan tartibda amalga oshirilgan sanoat va yong‘in xavfsizligi ekspertizasi, mehnat sharoitlarining davlat ekspertizasi, davlat ekologik ekspertizasi bo‘yicha ijobiy xulosalarning nusxalari;
litsenziyalanadigan faoliyat turini amalga oshirish jarayonida yadroviy qurilmala va (yoki) saqlash punktlarini barpo etish to‘g‘risidagi va yadroviy qurilmani va (yoki) saqlash punktini joylashtirish uchun maydoncha tanlash (alohida hollarda — ushbu obyektlarni muddatdan oldin foydalanishdan chiqarish) to‘g‘risidagi qarorlar bo‘yicha ma’lumot;
litsenziya talabgorida radiatsiyaviy ta’sir tufayli yetkazilgan zarar o‘rnini qoplash uchun o‘z moliyaviy mablag‘laridan va (yoki) sug‘urta polisidan (shartnomasidan) iborat bo‘lgan moliyaviy ta’minotga ega ekanligini tasdiqlovchi hujjatlar;
hosil bo‘lgan yoki vaqtincha saqlanayotgan radioaktiv chiqindilarni (litsenziyalanadigan faoliyatni amalga oshirish natijasida hosil bo‘ladigan) ko‘mib tashlash imkoniyati mavjudligini tasdiqlovchi hujjat;
atom elektr stansiyasi va boshqa obyektlar uchun atom energiyasidan foydalanish sohasidagi norma va qoidalar bilan belgilangan atom energiyasidan foydalanish obyektining yong‘inga qarshi himoyasining mavjudligi to‘g‘risidagi hisobot;
litsenziya talabgorida yadroviy qurilma, radiatsiaviy manbalar yoki saqlash punktlarini foydalanishdan chiqarishni moliyalashtirish manbalari, shu bilan birga, yadroviy qurilma, radiatsiaviy manbalar, yadroviy materiallar va radioaktiv moddalarni saqlash punktlarining xavfsizligini asoslash va tasdiqlash maqsadida ilmiy-izlanish va tajriba-konstruktorlik ishlarini amalga oshirish uchun zarur molyaviy manbaning mavjudligini tasdiqlovchi hujjatlar.
Litsenziyalovchi organ litsenziyalash jarayonida boshqa vakolatli organlarda mavjud bo‘lgan zarur hujjatlar va axborotni belgilangan tartibda o‘zaro axborot alamashish orqali, shu jumladan elektron shaklda mustaqil oladi. Ushbu bandda nazarda tutilgan hujjatlar va ma’lumotlar bundan mustasno.
11. Litsenziya talabgoridan ushbu Nizomda nazarda tutilmagan hujjatlarni taqdim etishni talab qilishga yo‘l qo‘yilmaydi (litsenziyalash yoki litsenziya shartlarini o‘zgartirish to‘g‘risidagi arizaga ilova qilingan hujjatlarga havola qilingan hujjatlar, agar bunday hujjatlardan umumiy tartibda foydalanish cheklangan va ilgari litsenziyalovchi organga taqdim etilmagan holatlar bundan mustasno).
12. Hujjatlar litsenziyalovchi organga litsenziya talabgori tomonidan bevosita yoki ularning olinganligi to‘g‘risidagi bildirishnoma bilan birga pochta aloqa vositasi orqali taqdim etiladi.
Hujjatlar litsenziyalovchi organning mas’ul shaxsi tomonidan ro‘yxat bo‘yicha qabul qilinadi, ro‘yxatning nusxasi hujjatlar qabul qilib olingan sana to‘g‘risida belgi qo‘yilgan holda ariza beruvchiga yuboriladi (topshiriladi).
13. Litsenziya talabgori ishonchli bo‘lmagan yoki noto‘g‘ri ma’lumotlar taqdim etgani uchun amaldagi qonun hujjatlariga muvofiq javob beradi.
14. Litsenziya talabgorining arizasi ko‘rib chiqilganligi uchun O‘zbekiston Respublikasida belgilangan bazaviy hisoblash miqdorining to‘rt baravari miqdorida yig‘im undiriladi.
Litsenziya talabgorining litsenziya berish to‘g‘risidagi arizasi ko‘rib chiqilgani uchun yig‘im summasi litsenziyalovchi organning g‘aznachilik hisobraqamiga o‘tkaziladi. Litsenziya talabgori berilgan arizadan voz kechgan taqdirda, to‘langan yig‘im qaytarilmaydi.
Litsenziyalovchi organ litsenziya berish yoki berishni rad etish to‘g‘risidagi qarorni litsenziya talabgorining arizasini olgan kundan boshlab, o‘ttiz kundan ortiq bo‘lmagan muddatda (xavfsizlikni asoslash ekspertizasini tashkillashtirish va o‘tkazish muddatlari bundan mustasno) qabul qiladi.
Litsenziyalovchi organ tegishli xulosalar tayyorlash maqsadida litsenziya berish yoki berishni rad etish, litsenziyaning amal qilishini to‘xtatib turish yoxud uni bekor qilish to‘g‘risidagi masalalarni ko‘rib chiqish uchun boshqa ekspertlarni ham jalb etishga haqli.
loyihaviy, konstruktorlik va texnologik yechimlarning atom energiyasidan foydalanish sohasidagi norma va qoidalar talablariga, shuningdek, faoliyatni amalga oshirishda radioaktiv chiqindilar bilan xavfsiz muomala qilish sharoitlarining belgilangan talablarga muvofiqligi;
faoliyat turini (ishni) amalga oshirishda xavfsizlikni ta’minlash bo‘yicha texnik va tashkiliy chora-tadbirlarning to‘liqligi;
yadroviy qurilmalarni jisman muhofaza qilish, nurlanish manbai, yadroviy materiallar va radioaktiv moddalarni saqlash punktlarining, yadroviy materiallar, radioaktiv moddalar va radioaktiv chiqindilarni saqlash, hisobga olish va nazorat qilishni tashkil etish sharoitlari xavfsizligini ta’minlash bo‘yicha talablarga muvofiqligi, avariya yuz bergan hollarda, atom energiyasidan foydalanish obyekti ishchilari va aholini himoya qilish bo‘yicha tadbirlar rejalari va tadbirlarni bajarishga shayligi, shuningdek, sifatni ta’minlash tizimi va zarur muhandislik-texnik ta’minot tizimi;
litsenziya talabgorining amalga oshiriladigan faoliyat (ishlar) turining xavfsizligi, atom energiyasidan foydalanish obyektining va bajarilayotgan ishlarning xavfsizligini ta’minlashga layoqatliligi, shuningdek, taqdim etilayotgan xizmatlar va bajarilayotgan ishlar sifatining atom energiyasidan foydalanish sohasidagi norma va qoidalarga javob berishi;
atom energiyasidan foydalanish obyektida yadroviy va radiatsiyaviy avariya yuz bergan taqdirda, favqulodda holatlarni bartaraf etish uchun kuchlar va vositalarining mavjudligi va shayligi;
litsenziya talabgorining litsenziyalanadigan faoliyat turini tugatish va atom energiyasidan foydalanish obyektini foydalanishdan xavfsiz chiqarish bo‘yicha sharoitlarni ta’minlashga layoqatliligi, shuningdek, tegishli loyiha hujjatlarining mavjudligi.
17. Litsenziyalovchi organ hujjatlar to‘plamini ko‘rib chiqish jarayonida unda keltirilgan ma’lumotlarning haqqoniyligini O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan belgilangan atom energiyasidan foydalanish obyektlari va (yoki) atom energiyasidan foydalanish sohasidagi faoliyat (ish) xavfsizligini asoslash yuzasidan ekspertiza o‘tkazish tartibiga muvofiq ekspertizadan o‘tkazishni, shuningdek, joyiga chiqqan holda litsenziya talabgori tomonidan amalga oshirilishi rejalashtirayotgan litsenziya faoliyat turi uchun sharoitlarni baholashni (tekshirishni) tashkil etadi.
Xavfsizlikni asoslash ekspertizasini o‘tkazish muddati ekspertiza obyektining murakkabligiga qarab xavfsizlikni asoslash ekspertizasini o‘tkazish tartibida nazarda tutilgan texnik topshiriqda belgilanadi.
Mazkur texnik topshiriq litsenziyalovchi organning Radiatsiya va yadro xavfsizligi departamenti boshlig‘i tomonidan tasdiqlanadi.
Texnik topshiriqda, shuningdek, litsenziya talabgorining baholash (tekshirish) dasturida (o‘tkazilgan taqdirda) mazkur Nizomning 15-bandida nazarda tutilgan masalalar aniqlashtiriladi.
Litsenziya olish uchun taqdim qilingan hujjatlarni ko‘rib chiqish muddatlari litsenziya talabgori murojatnomasida ko‘rsatilgan muddatlarga qadar to‘xtatilib turilishi yoki litsenziya talabgori tomonidan litsenziya olish to‘g‘risida ariza qaytarib olgan taqdirda tugatilishi mumkin.
18. Litsenziya berish yoki litsenziya berishni rad etish to‘g‘risidagi qaror litsenziyalovchi organning Hay’ati tomonidan litsenziya talabgori taqdim qilgan hujjatlardagi ma’lumotlarning to‘liqligi va ishonchliligini baholash (tekshirish) natijalari, shuningdek, xavfsizlikni asoslash ekspertizasi xulosasi asosida qabul qilinadi.
19. Litsenziya berish yoki litsenziya berishni rad etish to‘g‘risidagi qaror xavfsizlikni asoslash ekspertizasi yakunlangan kundan boshlab o‘n kun mobaynida qabul qilinadi.
Xavfsizlikni asoslash ekspertizasi litsenziyalovchi organ tomonidan atom energiyasidan foydalanish obyekti va (yoki) litsenziyalanadigan faoliyat (ish) turining xavfsizligi ta’minlanganligi va xavfsizlikni asoslash ekspertizasi xulosasiga muvofiq, litsenziya berish to‘g‘risidagi qaror qabul qilish mumkin bo‘lgan taqdirda yakunlangan hisoblanadi.
Xavfsizlikni asoslash ekspertizasi yakunlanganligi sanasi litsenziyalovchi organ tomonidan yozma ravishda xavfsizlikni asoslash ekspertizasi qabul qilinganligi to‘g‘risidagi qaror qabul qilingan sana xisoblanadi.
20. Litsenziyalovchi organ litsenziya talabgorini qabul qilingan qaror haqida tegishli qaror qabul qilingandan so‘ng bir kun davomida xabardor qiladi.
Litsenziya berishga qaror qilinganligi to‘g‘risidagi bildirishnoma litsenziya talabgoriga bank hisobraqami rekvizitlari, davlat bojini to‘lash muddati ko‘rsatilgan holda yozma shaklda yuboriladi (topshiriladi).
21. Litsenziya shartnomasi litsenziyalovchi organ va litsenziya egasi o‘rtasida tuziladi va quyidagilarni o‘z ichiga olishi kerak:
litsenziya egasining litsenziya talablarini bajarishi bo‘yicha litsenziyalovchi organ tomonidan nazoratni amalga oshirish tartibi.
Litsenziya shartnomasi ikki nusxada — litsenziya egasi va litsenziyalovchi organ uchun bittadan nusxada tuziladi.
22. Litsenziya talablari va shartlariga atom energiyasidan foydalanish obyektining va amalga oshiriladigan ishlarning xavfsizligini ta’minlash uchun rioya etilishi zarur bo‘lgan qoidalar kiritiladi.
atom energiyasidan foydalanish obyektlari va (yoki) litsenziyalanadigan faoliyat (ish) xavfsizligini asoslash yuzasidan o‘tkazilgan ekspertiza (xavfsizlikni asoslash ekspertizasi) natijalaridan;
atom energiyasidan foydalanish obyekti va (yoki) obyektda amalga oshiriladigan litsenziyalanadigan faoliyat turi yoki mazkur obyektga nisbatan o‘tkazilgan ekspertiza (xavfsizlikni asoslash ekspertizasi) natijasida aniqlangan xavfsizlik defitsitini kompensatsiya qilish bo‘yicha litsenziya talabgori (litsenziya egasi) tomonidan taklif qilingan tashkiliy-texnik choralardan;
atom energiyasidan foydalanish obyekti elementlarining joriy texnik xolatidan kelib chiqib shakllantiriladi.
23. Litsenziyalanadigan faoliyat turini amalga oshirishning xavfsizligini ta’minlash bilan bog‘liq bo‘lgan va oldin ma’lum bo‘lmagan holatlar aniqlanganda yoki atom energiyasidan foydalanish sohasida yangi norma va qoidalar amalga kiritilganda, litsenziyalovchi organ litsenziya egasidan atom enregiyasidan foydalanish obyekti va (yoki) litsenziyalanadigan faoliyat (ish) turini amalga oshirish xavfsizligini asoslovchi qo‘shimcha hujjatlar taqdim etishni talab qilishga va litsenziya talablari va shartlariga tegishli o‘zgartirishlar kiritish haqida qaror qabul qilishga haqli.
Litsenziya talablari va shartlariga ko‘rsatib o‘tilgan sabablarga ko‘ra bunday o‘zgartirishlar litsenziya egasining arizasiga binoan ham kiritilishi mumkin.
24. Litsenziya egasi litsenziya talablari va shartlariga o‘zgartirish kiritish uchun litsenziyalovchi organga quyidagilarni taqdim qiladi:
o‘zgartirishlar aks ettirilgan litsenziya talablari va shartlariga o‘zgartirish kiritish to‘g‘risida ariza;
o‘zgartirishlar kiritilishi rejalashtirilayotganligi sababli yadroviy qurilma, saqlash punkti va (yoki) litseniyalanadigan faoliyat (ish) turining xavfsizligi ta’minlanishini asoslovchi hujjatlar to‘plami.
25. Litsenziya talablari va shartlariga o‘zgartirish kiritish uchun taqdim qilingan hujjatlar mazkur Nizomning 16 va 17-bandlarida keltirilgan tartibga muvofiq ko‘rib chiqiladi.
Ko‘rib chiqish natijalari bo‘yicha litsenziya talablari va shartlariga o‘zgartirish kiritish yoki unga o‘zgartirish kiritishni rad etish to‘g‘risidagi qaror mazkur Nizomning 17, 18, 22 va 27-bandlarida belgilangan tartibda qabul qilinadi.
26. Litsenziya talablari va shartlarini o‘zgartirish, litsenziya talablari va shartlariga o‘zgartirish kiritish to‘g‘risidagi qaror qabul qilingan kundan boshlab yigirma kun davomida rasmiylashtiriladi.
Litsenziya egasi atom energiyasidan foydalanish obyekti va (yoki) litsenziyalanadigan faoliyat (ish) turi xavfsizligiga taalluqli bo‘lgan yangi ma’lumotlar yoki litsenziya olish bosqichida taqdim qilingan ma’lumotlarning o‘zgarganligi to‘g‘risida yangi ma’lumotlar olingan yoxud mavjud ma’lumotlar o‘zgargan kundan boshlab o‘n besh ish kuni davomida litsenziyalovchi organni xabardor qilishga majbur.
27. Litsenziya blankalari qat’iy hisobda turadigan hujjatlar hisoblanadi, hisobga olish seriyasiga, tartib raqamiga va himoyalanganlik darajasiga ega bo‘ladi. Litsenziya blankalari litsenziyalovchi organ buyurtmasi bo‘yicha mazkur Nizomga 3-ilovaga muvofiq shaklda tayyorlanadi. Litsenziyalovchi organ rahbari litsenziyalar blankalarining hisobga olinishi, saqlanishi va ulardan maqsadli foydalanilishi uchun shaxsan javob beradi.
Litsenziyalar mas’ul shaxs tomonidan rasmiylashtiriladi va litsenziyalovchi organ rahbari (uning o‘rinbosari) tomonidan imzolanadi.
28. Litsenziya litsenziya talabgori tomonidan davlat boji to‘langanini tasdiqlovchi hujjat taqdim etilib, litsenziya bitimini imzolagandan keyin uch kun muddatda beriladi.
Agar litsenziya talabgori litsenziya berish to‘g‘risida qaror qabul qilingani haqidagi bildirishnoma yuborilgan (topshirilgan) vaqtdan boshlab, litsenziyalovchi organga litsenziya berilganligi uchun davlat boji to‘langanini tasdiqlovchi hujjatni uch oy mobaynida taqdim etmasa yoxud litsenziya bitimini imzolamasa, litsenziyalovchi organ litsenziya berish to‘g‘risidagi qarorni bekor qilishga haqlidir.
b) litsenziya talabgori taqdim etgan hujjatlarda noto‘g‘ri yoki buzib ko‘rsatilgan ma’lumotlarning mavjudligi;
v) xavfsizlikni asoslash ekspertizasi xulosasida atom energiyasidan foydalanish obyektining va (yoki) litsenziyalanadigan faoliyat (ish) turining xavfsizligi ta’minlanmaganligi va (yoki) litsenziya talabgori tomonidan litsenziya olish uchun taqdim qilingan va atom energiyasidan foydalanish obyektining va (yoki) litsenziyalanadigan faoliyat (ish) turining xavfsizligini asoslovchi hujjatlar O‘zbekiston Respublikasining qonun hujjatlari, atom enregiyasidan foydalanish sohasidagi norma va qoidalariga muvofiq emasligi to‘g‘risida xulosalar mavjud bo‘lganda;
atom energiyasidan foydalanish obyektining, uning elementlari va tizimlarining haqiqiy holati atom energiyasidan foydalanish sohasidagi norma va qoidalar talablariga muvofiq emasligini;
litsenziya talabgorida litsenziyalanadigan faoliyat turini atom energiyasidan foydalanish obyekti va amalga oshirilayotgan ishlar xavfsizligini ta’minlash bo‘yicha belgilangan talablarga rioya etgan holda amalga oshirish uchun imkoniyat yo‘qligini tasdiqlovchi holatlar aniqlanganligini.
Litsenziya talabgori litsenziya berishni rad etish to‘g‘risidagi qaror, shuningdek, litsenziyalovchi organ mansabdor shaxsining xatti-harakati (harakatsizligi) yuzasidan qonun hujjatlarida belgilangan tartibda shikoyat qilish huquqiga egadir.
30. Litsenziya berishni rad etish to‘g‘risida qaror qabul qilingan taqdirda, rad etish to‘g‘risidagi bildirishnoma litsenziya talabgoriga rad etishning aniq sabablari va litsenziya talabgori ko‘rsatib o‘tilgan sabablarni bartaraf etib, hujjatlarni qayta ko‘rib chiqishga taqdim etishi uchun yetarli bo‘lgan muddat ko‘rsatilgan holda yozma shaklda yuboriladi (topshiriladi). Litsenziya berishni rad etish haqidagi xabarnomada ko‘rsatilgan muddat kamchiliklarni bartaraf etish uchun zarur bo‘lgan vaqtga mutanosib bo‘lishi kerak (o‘n kundan kam bo‘lmagan muddat belgilanadi).
31. Litsenziya talabgori tomonidan litsenziya berish rad etilishiga asos bo‘lgan sabablar bartaraf etilgan taqdirda, hujjatlar litsenziya talabgorining arizasi barcha zarur hujjatlar bilan birgalikda olingan kundan boshlab o‘n kundan ortiq bo‘lmagan muddatda (xavfsizlikni asoslash ekspertizasini tashkil etish va o‘tkazish muddatlari bundan mustasno) qayta ko‘rib chiqiladi.
Bunda litsenziyalovchi organ hujjatlar qayta taqdim etilgandan keyin besh ish kuni mobaynida ular bo‘yicha ekspert xulosasi tayyorlaydi, litsenziya talabgoriga litsenziya berish yoki litsenziya berishni rad etish to‘g‘risida qaror qabul qiladi va tegishli qaror bo‘yicha bayonnomani tasdiqlaydi.
Litsenziya talabgorining arizasini qayta ko‘rib chiqishda, ilgari litsenziya berishni rad etish to‘g‘risidagi bildirishnomada ko‘rsatilmagan yangi asoslar bo‘yicha litsenziya berishni rad etishga yo‘l qo‘yilmaydi.
Litsenziya berish rad etilganligi to‘g‘risidagi bildirishnomada ko‘rsatilgan muddat o‘tgandan keyin berilgan ariza yangidan berilgan ariza hisoblanadi.
32. Litsenziat qayta tashkil etilib, uning nomi yoki joylashgan joyi (pochta manzili) o‘zgargan taqdirda, litsenziat yoki uning huquqiy vorisi qayta ro‘yxatdan o‘tkazilgandan keyin o‘n besh ish kuni davomida litsenziyalovchi organga ko‘rsatib o‘tilgan ma’lumotlarni tasdiqlovchi tegishli hujjatlar ilova qilingan litsenziyani qayta rasmiylashtirish to‘g‘risida ariza berishi shart.
33. Litsenziat litsenziya qayta rasmiylashtirilgunga qadar unda ko‘rsatilgan faoliyatni ilgari berilgan litsenziya asosida amalga oshiradi.
34. Litsenziyalovchi organ litsenziyani qayta rasmiylashtirishda litsenziyalar reyestriga tegishli o‘zgartirishlar kiritadi. Litsenziyalovchi organ tegishli hujjatlar ilova qilingan litsenziyani qayta rasmiylashtirish to‘g‘risida ariza olingan kundan boshlab besh kun mobaynida litsenziyani qayta rasmiylashtiradi.
Litsenziyani qayta rasmiylashtirishda litsenziya talabgorining litsenziya berish to‘g‘risidagi arizasi ko‘rib chiqilganligi uchun to‘lanadigan summaning yarmi miqdorida yig‘im undiriladi. Yig‘im summasi litsenziyalovchi organning g‘aznachilik hisob raqamiga o‘tkaziladi.
35. Yo‘qolgan yoki yaroqsiz holga kelgan litsenziya o‘rniga litsenziatning arizasiga ko‘ra dublikat berilishi mumkin.
Oldingi tahrirga qarang.
Litsenziya dublikatini berishda bazaviy hisoblash miqdorining 10 foizi miqdorida yig‘im undiriladi. Yig‘im summasi litsenziyalovchi organning g‘aznachilik hisobraqamiga o‘tkaziladi.
(35-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2021-yil 28-oktabrdagi 661-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.10.2021-y., 09/21/661/0999-son)
36. Litsenziatning litsenziya talablari va shartlariga rioya etishi litsenziyalovchi organ tomonidan qonun hujjatlarida belgilangan tartibda nazorat qilinadi.
37. Litsenziyalovchi organ litsenziya shartlariga rioya etilishini nazorat qilishda o‘z vakolatlari doirasida:
litsenziatning moliyaviy-xo‘jalik faoliyatiga aralashmasdan, uning litsenziya talablari va shartlariga rioya etishini qonun hujjatlarida belgilangan tartibda tekshirish;
litsenziya shartlariga rioya etilishini tekshirish chog‘ida paydo bo‘ladigan masalalar yuzasidan litsenziatdan zarur axborotni so‘rash va olish;
litseniatning yadroviy qurilmalar xavfsizligini ta’minlash yuzasidan o‘z majburiyatlarini bajarayotganligini kafolatlash maqsadida litsenziat tomonidan jalb qilingan pudratchi tashkilotlarni nazorat qilishi samaradorligini o‘rganish (tanishish);
tekshirishlar natijalari asosida litsenziat tomonidan litsenziya talablari va shartlarining aniq buzilishlarini ko‘rsatgan holda dalolatnomalar (ma’lumotnomalar) tuzish;
litsenziat zimmasiga aniqlangan kamchiliklarni bartaraf etishni yuklaydigan qaror chiqarish, bunday kamchiliklarni bartaraf etish muddatlarini belgilash;
litsenziyaning amal qilishini to‘xtatib turish yoki uni bekor qilish to‘g‘risida qonun hujjatlarida belgilangan tartibda qaror qabul qilish va sudga murojaat qilish huquqiga ega.
38. Litsenziya shartlariga rioya etilishini tekshirish chog‘ida litsenziyalovchi organning tekshiruvchi xodimlari tomonidan ikki nusxada dalolatnoma tuziladi va uning bir nusxasi litsenziatga beriladi, ikkinchi nusxasi litsenziyalovchi organda qoladi.
atom energiyasidan foydalanish sohasida amalga oshirilgan davlat nazorati doirasida o‘tkazilgan tekshirish jarayonida litsenziya egasi litsenziya talablari va shartlarini qo‘pol tarzda buzganligi aniqlanganda;
litsenziya egasi tomonidan yadroviy qurilma va (yoki) saqlash punktidan foydalanish boshlanganidan keyin o‘n yil o‘tgach, ularning xavfsizligini davriy baholash natijalari taqdim qilinmaganda yoki o‘z vaqtida taqdim qilinmagan taqdirda;
yadroviy qurilma va (yoki) saqlash punktining xavfsizligini davriy baholash natijalari litsenziyalanadigan faoliyat (ish) turining, yadroviy qurilma, saqlash punktining va (yoki) amalga oshirilayotgan ishlarning xavfsizligi ta’minlanmaganligi va hujjatlar bilan asoslanmaganligi aniqlanganda;
litsenziya egasi litsenziyalovchi organning aniqlagan litsenziya talablari va shartlarini buzish holatlarini bartaraf etish to‘g‘risidagi ko‘rsatmalarini bajarmaganda;
tashkilotni yadroviy qurilma yoki saqlash punktini ekspluatatsiya qilishga va o‘z kuchi bilan yoki boshqa tashkilotlar ishtirokida yadroviy qurilmani yoki saqlash punktini joylashtirish, loyihalashtirish, barpo etish, ekspluatatsiya qilish va ekspluatatsiyadan chiqarish, shuningdek, yadroviy materiallar va radioaktiv moddalar bilan muomalada bo‘lish bo‘yicha faoliyatni amalga oshirishga yaroqli deb tan olinganligi to‘g‘risidagi hujjatning amal qilishi to‘xtatilganda.
noxush hodisaga, yadroviy yoki radiatsiyaviy avariyaga, inson salomatligiga va atrof-muhitga bevosita xavf solishga olib keladigan o‘rnatilgan texnologik reglamentlar, texnologik jarayonlar, yo‘riqnomalar va dasturlarni buzish;
atom energiyasidan foydalanish obyektlarida ishlatiladigan asbob-uskunalarning sifati, kelib chiqishi va resurs xususiyatlari to‘g‘risidagi ma’lumotlarni o‘zida aks etgan nazorat, sinov natijalarini va boshqa hujjatlarni qalbakilashtirish;
xavfsizlikni asoslashda belgilangan yadroviy qurilmani, radiatsiyaviy manbani, saqlash punktini xavfsiz ekspluatatsiya qilishning cheklovlari va shartlarini buzish;
litsenziya egasining atom enregiyasidan foydalanish obyektining xavfsizligi holatining o‘zgarganligi to‘g‘risida noto‘g‘ri, to‘liq bo‘lmagan yoki noaniq ma’lumotlarni taqdim etishi, bunday ma’lumotlarni taqdim etmasligi yoki o‘z vaqtida taqdim etmasligi, shuningdek, atom energiyasidan foydalanish obyektini xavfsiz ekspluatatsiya qilishning cheklovlari va shartlari buzilganligi to‘g‘risidagi ma’lumotlarni yashirish yoki oqibatidan qat’iy nazar bunday buzilishlar to‘g‘risida xavfsizlikni davlat tomonidan tartibga soluvchi organlarni o‘z vaqtida xabardor qilmaslik;
tasdiqlangan loyihaga tegishli o‘zgartirishlar kiritmasdan va kiritilgan o‘garishlar natijalarini litsenziyalovchi organ xavfsizligini baholamasdan atom energiyasidan foydalanish obyektini rekonstruksiya, modernizatsiya qilish va (yoki) buzilishlar oqibatidan qat’iy nazar atom enregiyasidan foydalanish obyektini rekonstrkutsiya, modernizatsiya qilishda tasdiqlangan loyihadan chetga chiqish;
atom energiyasidan foydalanish obyektlari uskunalarini va tizimlarini davriy ekspluatatsiya nazoratining belgilangan muddatlarini va hajmini asossiz o‘zgartirish;
atom energiyasidan foydalanish obyektini ekspluatatsiya qilish jarayonida resursini o‘tab bo‘lgan uskunalarni o‘z vaqtida almashtirmaslik;
atom energiyasidan foydalanish obyektining ishchilarini tanlash, tayyorlash, mustaqil ishga qabul qilish va xodimlarning malakasini ta’minlash bo‘yicha belgilangan tartibini buzish;
litsenziyalovchi organga litsenziya egasining har qanday qayta tashkil etilishi, joylashgan joyi yoki nomi o‘zgarganligi to‘g‘risidagi ma’lumotni o‘z vaqtida taqdim etmaslik.
41. Agar litsenziya egasi litsenziyaning amal qilishini to‘xtatib turishga olib keladigan holatlarni bartaraf etsa, litsenziyalovchi organ yoki litsenziyaning amal qilishini to‘xtatib turish to‘g‘risida qaror qabul qilgan sud ushbu holatlar bartaraf etilganligi to‘g‘risida tasdiqnoma olingan kundan e’tiboran uch ish kuni ichida litsenziyaning amal qilishini tiklash to‘g‘risida qaror qabul qiladi
42. Litsenziyaning amal qilishini to‘xtatib turish va amal qilishini tiklash to‘g‘risidagi ma’lumotlar ommaviy axborot vositalarida, shuningdek, litsenziyalovchi organning rasmiy veb-sahifasida e’lon qilinishi kerak.
43. Litsenziya egasini tekshirish natijasida litsenziyaning amal qilishini to‘xtatib turishga olib kelgan qoidabuzarliklarni litsenziya egasi bartaraf eta olmasligi litsenziyani bekor qilishga asos bo‘ladi.
litsenziya egasining litsenziyalanadigan faoliyat turini tugatish to‘g‘risidagi arizasi, bunday faoliyatning xavfsiz to‘xtatilishini tasdiqlovchi hujjatlarni ilova qilgan holda;
O‘zbekiston Respublikasining qonun hujjatlariga muvofiq litsenziya egasining faoliyati tugatilganligi (qayta tashkil etish bundan mustasno), agar qonun hujjatlarida boshqacha tartib nazarda tutilmagan bo‘lsa.
45. Litsenziyaning amal qilishini to‘xtatib turish va litsenziyani bekor qilish to‘g‘risidagi qaror litsenziyalovchi organ tomonidan qabul qilinadi.
Litsenziyaning amal qilishini to‘xtatib turish to‘g‘risidagi qaror litsenziyani amal qilishini to‘xtatib turish haqidagi arizaga ilova qilingan litsenziya egasining faoliyati xavfsiz to‘xtatilishini tasdiqlovchi hujjatlardagi ma’lumotlarning to‘g‘riligini tekshirish natijalari, shuningdek, yuridik shaxslarni davlat ro‘yxatidan o‘tkazishni amalga oshiruvchi davlat organidan olingan tegishli yuridik shaxs tugatilganligi (yuridik shaxsning faoliyati tugatilganligi) to‘g‘risidagi ma’lumotlar asosida qabul qilinadi.
46. Litsenziyalovchi organning litsenziyaning amal qilishini to‘xtatib turish va litsenziyani bekor qilish to‘g‘risidagi asosli qarori litsenziya egasiga litsenziyaning amal qilishini to‘xtatib turish yoki litsenziyani bekor qilish sanasidan kechiktirmay yozma ravishda yetkaziladi.
47. Agar ekspluatatsiya qiluvchi tashkilotning atom enregiyasidan foydalanish sohasidagi faoliyatni amalga oshirish uchun litsenziyasi olib qo‘yilsa, u obyektni boshqa ekspluatatsiya qiluvchi tashkilotga topshirguniga qadar yoki yangi litsenziya olmagunicha yadroviy qurilmaning va (yoki) saqlash punktining xavfsizligi uchun javobgarlikni davom ettiradi.
48. Agar litsenziyaning amal qilishi to‘xtatib turilsa, litsenziya egasi ushbu litsenziyada nazarda tutilgan faoliyat turini amalga oshirishni to‘xtatib turishga majburdir.
Litsenziyaning amal qilishini to‘xtatib turishga olib kelgan holatlar o‘zgargan taqdirda, litsenziya egasining arizasiga binoan litsenziyalovchi organ tomonidan qoidabuzilishlar bartaraf etilganligi to‘g‘risida dalil olinganidan so‘ng litsenziyaning amal qilishi tiklanishi mumkin.
Litsenziyalovchi organ tegishli qarorni qabul qilganidan keyin litsenziyaning amal qilishi qayta tiklangan deb hisoblanadi, bu to‘g‘risida litsenziyalovchi organ litsenziya egasini va litsenziyaning amal qilishi to‘xtatib turilganligi xabar berilgan organlarni uch ish kuni davomida xabardor qiladi.
49. Agar litsenziya bekor qilinsa, litsenziya egasi litsenziyani litsenziyalovchi organga qaytarishi shart.
50. Litsenziyaning amal qilishini to‘xtatib turish va litsenziyani bekor qilish to‘g‘risidagi ma’lumotlar ommaviy axborot vositalarida, shuningdek, litsenziyalovchi organning rasmiy veb-sahifasida e’lon qilinishi kerak.
51. Litsenziyalovchi organning litsenziyaning amal qilishini to‘xtatib turish to‘g‘risidagi qarori yuzasidan sudga shikoyat qilinishi mumkin. Litsenziyaning amal qilishi to‘xtatib turilishi asossiz ekanligi sud tomonidan e’tirof etilgan taqdirda, litsenziyalovchi organ litsenziat oldida litsenziat ko‘rgan zarar miqdorida javob beradi.
litsenziyani qayta rasmiylashtirish, uning amal qilinishini to‘xtatib turish va tiklashning asoslari va sanasi;
53. Litsenziyalar reyestrlarida mavjud bo‘lgan ma’lumotlar litsenziyalovchi organning veb-saytiga joylashtiriladi va tanishish uchun ochiq bo‘ladi.
54. Litsenziya berilganligi uchun qonun hujjatlarida belgilangan bazaviy hisoblash miqdorining o‘n baravari miqdorida davlat boji undiriladi.
56. Litsenziyalovchi organning mansabdor shaxslari mazkur Nizomda belgilangan tegishli vazifalarni sifatli bajarilishi uchun shaxsan javob beradilar.
57. Litsenziya da’vogari va litsenziya egasi mazkur Nizomda belgilangan talablarni buzganligi va (yoki) bajarilmaganligi uchun qonun hujjatlariga muvofiq javob beradilar.