Для получения доступа к этой функции Вам необходимо авторизоваться!
Хотите зарегистрироваться? Либо войти под своим логином?

Авторизоваться Зарегистрироваться

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019-yil 29-apreldagi “O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi tizimini 2030-yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida”gi PF-5712-son Farmoniga muvofiq O‘zbekistonda inklyuziv ta’limni rivojlantirish, alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalarga ta’lim-tarbiya berish tizimini takomillashtirish hamda ularga ko‘rsatiladigan ta’lim xizmatlari sifatini yaxshilash maqsadida:
Xususan, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 5-sentabrdagi “Xalq ta’limi tizimiga boshqaruvning yangi tamoyillarini joriy etish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PQ-3931-son qarorida alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalarning ijtimoiy kafolatlarini ta’minlovchi chora-tadbirlar samaradorligini yanada oshirish, ularning ta’lim-tarbiya (shu jumladan, inklyuziv ta’lim-tarbiya) olishiga xizmat qiladigan moslashuv muhitini yaratish bo‘yicha alohida vazifalar qayd etib o‘tilgan.

T/r

Tadbirlarning nomlanishi

Amalga oshirish mexanizmi

Moliyalashtirish manbai

Ijro muddatlari

Mas’ul ijrochilar

I. Alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalarga ta’lim berish sohasidagi normativ-huquqiy bazani takomillashtirish

Umumta’lim muassasalarida inklyuziv ta’lim tizimini rivojlantirish, jumladan:

Umumta’lim muassasalarida alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalarga inklyuziv ta’lim berish to‘g‘risidagi nizomni ishlab chiqish va tasdiqlash;

alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalarni inklyuziv ta’lim tizimi joriy qilingan umumiy o‘rta va professional ta’lim muassasalariga yuborishga imkon beruvchi tibbiy ko‘rsatmalar ro‘yxati�i ishlab chiqish va tasdiqlash;

alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalarni erta aniqlash va qo‘llab-quvvatlash tizimini takomillashtirish;

xalq ta’limi tizimidagi tibbiy-psixologik-pedagogik komissiyaning alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalarni o‘qitish, tarbiyalash va sog‘lomlashtirishga qaratilgan vazifalarini qayta ko‘rib chiqish hamda uning faoliyatini xalqaro talablarga moslashtirish;

alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalarni ixtisoslashtirilgan ta’lim muassasalariga qabul qilish tartibini soddalashtirish.

Vazirlar Mahkamasining qarori

2021-yil
1-mayga qadar

Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov),
Sog‘liqni saqlash vazirligi
(A. Shadmanov),
Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi
(U. Tashkenbayev),
Moliya vazirligi
(T. Ishmetov),
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi
(N. Xusanov),
manfaatdor vazirliklar va idoralar

Oliy ta’lim muassasalarining pedagogika yo‘nalishidagi yuqori kurs talabalarini pedagogik amaliyot davrida ixtiyoriylik asosida tyutor (yordamchi pedagog xodim) sifatida inklyuziv ta’lim tizimi joriy qilingan umumta’lim muassasalariga biriktirish tartibini ishlab chiqish va tasdiqlash.

Inklyuziv ta’lim tizimi joriy etilgan umumta’lim muassasalariga tyutor (yordamchi pedagog xodim) sifatida ixtiyoriylik asosida tegishli malakaga ega volontyorlarni jalb qilish.

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi hamda Xalq ta’limi vazirligining qo‘shma buyrug‘i

2021-yil
1-yanvarga qadar

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi
(I. Madjidov),
Xalq ta’limi vazirligi

(Sh. Shermatov),
manfaatdor vazirliklar va idoralar

Alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalar uchun davlat ixtisoslashtirilgan ta’lim muassasalari (maktablar, maktab-internatlar) (keyingi o‘rinlarda — ixtisosl�shtirilgan ta’lim muassasalari) rahbar xodimlarini attestatsiyadan o‘tkazish tartibi to‘g‘risida nizomni ishlab chiqish.

Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi hamda Xalq ta’limi vazirligining qo‘shma buyrug‘i

2021-yil
1-yanvarga qadar

Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi
(U. Tashkenbayev),
Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov),
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi
(N. Xusanov)

Alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalar uchun to‘siqsiz muhit va imkoniyatlarni yaratish maqsadida ular o‘qiyotgan ta’lim muassasalarining binolari va jihozlariga qo‘yiladigan talablarni ishlab chiqish va tasdiqlash.

Idoraviy hujjat

2021 yil
1-martga qadar

Qurilish vazirligi
(B. Zokirov),
Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov),
Favqulodda vaziyatlar vazirligi
(A. Qo‘ldoshev),
manfaatdor vazirliklar
va idoralar

Ixtisoslashtirilgan ta’lim muassasalari o‘quvchilari uchun kasbga o‘qitish kurslarini tashkil etish va sertifikat berish tartibini ishlab chiqish.

Vazirlar Mahkamasining qarori

2021-yil
1-iyunga qadar

Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov),
Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi
(I. Madjidov),
Sog‘liqni saqlash vazirligi
(A. Shadmanov),
Bandlik
va mehnat munosabatlari vazirligi
(N. Xusanov)

X�zmatchilarning asosiy lavozimlari va ishchilar kasblari klassifikatoriga maxsus pedagog lavozimini kiritish.

Vazirlar Mahkamasining qarori

2021-yil
1-mayga qadar

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi
(N. Xusanov),
Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov),
Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi
(I. Madjidov),
Sog‘liqni saqlash vazirligi
(A. Shadmanov)

Toshkent shahridagi ixtisoslashtirilgan ta’lim muassasalari o‘quvchilarining ovqatlanishini autsorsing shartlarida tashkil etish to‘g‘risidagi nizomni ishlab chiqish va tasdiqlash.

Vazirlar Mahkamasining qarori

2021-yil
1-mayga qadar

Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov),
Sog‘liqni saqlash vazirligi
(A. Shadmanov),
Moliya vazirligi
(T. Ishmetov)

Davlat umumta’lim muassasalarining inklyuziv va tayanch korreksion sinflarida hamda kasb-hunar maktablarning ixtisoslashtirilgan guruhlarida ishlaydigan pedagog kadrlar va tibbiyot xodimlarining mansab yo‘riqnomasi va kasbiy standartlarini qayta ko‘rib chiqish hamda ularga inklyuziv ta’limni joriy qilishga oid vazifalarni kiritish.

Mansab yo‘riqnomasi va kasbiy standart

2021-yil
1-martga qadar

Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov),
Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi
(I. Madjidov),
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi
(N. Xusanov)

Oliy ta’lim yo‘nalishlari va mutaxassisliklari klassifikatorida “Defektologiya” ta’lim yo‘nalishi o‘rniga “Maxsus pedagogika” ta’lim yo‘nalishini kiritish.

Vazirlar Mahkamasining qarori

2021-yil
1-martga qadar

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi
(I. Madjidov),
Iqtisodiy taraqqiyot
va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi

(A. Ortiqov),
Bandlik
va mehnat munosabatlari vazirligi (N. Xusanov)

O‘quvchilarga uyda yakka tartibda ta’lim berayotgan o‘qituvchilar ish haqlarini hisoblash metodikasini ishlab chiqish va tasdiqlash.

Xalq ta’limi vazirligi va Moliya vazirligining qo‘shma buyrug‘i

2021-yil
1-yanvarga qadar

Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov),
Moliya vazirligi
(T. Ishmetov)

Voyaga yetmagan bolalarning huquqlari va qonuniy manfaatlarini himoya qilish institutini yanada takomillashtirish. Bunda, shu jumladan:

voyaga yetmagan bolalarning huquqlari buzilishini oldini olishga qaratilgan mexanizmlarni joriy qilish;

voyaga yetmagan bolalarning huquqlari va qonuniy manfaatlarini himoya qilishga doir yagona davlat siyosatini olib borish;

voyaga yetmagan bolalarning huquqlarini ta’minlashga qaratilgan mexanizmlarni kuchaytirish va ularni monitoring qilish tartibini takomillashtirish;

voyaga yetmagan bolalarning huquqlari va qonuniy manfaatlarini himoya qilishda xalqaro standartlarni joriy qilish.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining qarori

2020-yil
1-dekabrga qadar

Bola huquqlari bo‘yicha vakil
(A. Yunusova),
Bosh prokuratura (S. Ortiqova),
Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov),
Maktabgacha ta’lim vazirligi
(A. Shin),
Sog‘liqni saqlash vazirligi
(A. Shadmanov),
Ichki ishlar vazirligi
(P. Bobojonov),
manfaatdor vazirlik va idoralar

II. Alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalarga ko‘rsatiladigan ta’lim xizmatlari sifatini yaxshilash

Boshlang‘ich tayanch korreksion sinflarda o‘qitiladigan alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalar uchun namunaviy adaptiv ta’lim dasturlarini ishlab chiqish, ularni keng jamoatchilik muhokamasiga qo‘yish va tasdiqlash.

Tashkiliy chora-tadbirlar

2021-yil
1-mayga qadar

Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov),
Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi
(I. Madjidov)

Alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalar ta’lim oladigan ta’lim muassasalarini maxsus o‘quv adabiyotlari va metodik-qo‘llanmalar bilan ta’minlash.

Tashkiliy chora-tadbirlar

Ajratilgan
davlat budjeti mablag‘lari doirasida

2021-yil
1-avgustga qadar

Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov),
Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi
(I. Madjidov),
Moliya vazirligi
(T. Ishmetov)

Alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalar uchun ixtisoslashtirilgan ta’lim muassasalari rahbar va pedagog xodimlarini attestatsiyadan o‘tkazish.

Tashkiliy chora-tadbirlar

2021-yil
1-mayga qadar

Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi
(U. Tashkenbayev),
Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov)

Alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalarga inklyuziv ta’lim-tarbiya berishda innovatsion texnologiyalarni qo‘llash yuzasidan pedagog xodimlar uchun metodik tavsiyalar ishlab chiqish.

Uslubiy qo‘llanmalar

2021-yil
1-martga qadar

Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov),
Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi
(I. Madjidov)

A. Avloniy nomidagi Xalq ta’limi tizimi rahbar va mutaxassis xodimlarini qayta tayyorlash va malakasini oshirish instituti o‘quv dasturlariga inklyuziv ta’lim-tarbiyaga oid maxsus o‘quv mashg‘ulotlarini nazarda tutuvchi o‘zgartirishlar kiritish orqali ta’lim-tarbiya jarayoni samaradorligini oshirish.

Tashkiliy chora-tadbirlar

2021-yil
1-yanvarga qadar

Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov),
Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi
(I. Madjidov)

Alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalar ta’lim oladigan ta’lim muassasalari rahbarlari va pedagog xodimlarining malakasini oshirish.

Jadval asosida

Doimiy ravishda

Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov)

Alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalar ta’lim oladigan ta’lim muassasalarini malakali mutaxassislar bilan ta’minlash.

Tashkiliy chora-tadbirlar

2020/2021 o‘quv yili davomida

Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov),
Bandlik
va mehnat munosabatlari vazirligi
(N. Xusanov)

Kasbga o‘qitish kurslari tashkil etiladigan ixtisoslashtirilgan ta’lim muassasalarini malakali kadrlar va zarur jihozlar bilan ta’minlash.

Tashkiliy chora-tadbirlar

Mahalliy budjet mablag‘lari

2020/2021 o‘quv yili davomida

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar
va Toshkent shahar hokimliklari, Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov),
Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi
(I. Madjidov)

III. Inklyuziv ta’lim tizimini rivojlantirish uchun zarur shart-sharoitlarni yaratish, ixtisoslashtirilgan ta’lim
muassasalarining moddiy-texnik bazasini yaxshilash

Ixtisoslashtirilgan ta’lim muassasalarining kirish yo‘laklari, yotoqxonalari, o‘quv va dam olish xonalari, oshxona hamda muassasaning boshqa muhim joylariga videokuzatuv moslamalarini o‘rnatish.

Tashkiliy chora-tadbirlar

Mahalliy budjet mablag‘lari

2021-yil
1-sentabrga qadar

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar
va Toshkent shahar hokimliklari,

Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov),
Axborot texnologiyalari
va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi
(Sh. Sadikov)

Alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalarni kamsitish, ularga nisbatan shafqatsiz yoki inson qadr-qimmatini kamsituvchi muomalada bo‘lishning oldini olishga qaratilgan mexanizmlarni ishlab chiqish va amaliyotga joriy qilish.

Tashkiliy chora-tadbirlar

2021-yil
1-sentabrga qadar

Yoshlar ishlari agentligi
(A. Sagdullayev),
Mahalla
va oilani qo‘llab-quvvatlash vazirligi
(R. Mamatov),
Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov),
Respublika Ma’naviyat va ma’rifat markazi
(M. Xodjimatov),
Bosh prokuratura
(S. Ortiqova),
Ichki ishlar vazirligi
(Sh. Sobirov)

Ta’lim muassasalarini bitirgan alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalarni ish bilan ta’minlash.

Tashkiliy chora-tadbirlar

2020-2021-yillar davomida

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi
(N. Xusanov),
Yoshlar ishlari agentligi
(A. Sagdullayev),
Mahalla va oilani qo‘llab-quvvatlash vazirligi
(R. Mamatov),
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar
va Toshkent shahar hokimliklari

Alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalarning ta’lim olish huquqi va erkinligini davlat tomonidan qo‘llab-quvvatlash, shuningdek bolalarning madaniyat, san’at, sport va boshqa yo‘nalishlarda erishgan yutuqlari to‘g‘risida targ‘ibot tadbirlarini o‘tkazish.

Inklyuziv ta’lim-tarbiyani matbuot va ijtimoiy tarmoqlarda keng targ‘ib etish.

Ijtimoiy reklama va roliklar, tele-
va radio eshittirishlar, maqolalar

Doimiy ravishda

MTRK (A. Xadjayev),
O‘zA (A. Ko‘chimov),
Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov),
Mahalla
va oilani qo‘llab-quvvatlash vazirligi
(R. Mamatov),
Respublika Ma’naviyat
va ma’rifat markazi
(M. Xodjimatov)

Manfaatdor vazirlik va idoralarning mutaxassislari hamda inklyuziv ta’limning bevosita ishtirokchilarini jalb qilgan holda inklyuziv ta’lim muammolariga bag‘ishlangan seminarlar va anjumanlar o‘tkazish.

Grafik asosida

Doimiy ravishda

Xalq ta’limi vazirligi (Sh. Shermatov), manfaatdor vazirlik va idoralar

Inklyuziv ta’lim bo‘yicha ijobiy xorijiy tajribalarni o‘rganish va xalqaro aloqalarni yo‘lga qo‘yish.

Xorijiy mamlakatlar konferensiyalarida ishtirok etish, kompleks chora-tadbirlar

2020-2021-yillar davomida

Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov),
manfaatdor vazirliklar va idoralar

Alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalarga ta’lim-tarbiya berish masalalari bo‘yicha ota-onalar uchun onlayn o‘quv kurslarini tashkil etish va video ma’ruzalarni Xalq ta’limi vazirligining veb-saytida joylashtirish.

Tashkiliy chora-tadbirlar

2020-2021-yillar davomida

Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov)

Alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalarga umumta’lim maktablarida qo‘shimcha ta’lim berishga qaratilgan ta’lim xizmatlarini ko‘rsatish bo‘yicha taklif kiritish.

Vazirlar Mahkamasiga tahliliy ma’lumotnoma kiritish

2021-yil
1-yanvar

Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov),
Moliya vazirligi
(T. Ishmetov)

Xorijiy mutaxassislar tomonidan ixtisoslashtirilgan ta’lim muassasalarida ta’lim olayotgan o‘quvchilarga beg‘araz (xayriya) tibbiy yordam ko‘rsatilishini tashkil qilish hamda davolash va jarrohlik amaliyotlarini o‘tkazish.

Tashkiliy chora-tadbirlar

2020/2021 o‘quv yili davomida

Sog‘liqni saqlash vazirligi
(A. Shadmanov),
Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov),
Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi
(L. Kudratov)

Ixtisoslashtirilgan ta’lim muassasalari o‘quvchilarining bo‘sh vaqtlarini mazmunli tashkil etish maqsadida musiqa, rassomchilik, tasviriy san’at, kulolchilik va boshqa to‘garaklarni ochish hamda ularni amaldagi me’yorga muvofiq musiqa asboblari bilan ta’minlash.

Tashkiliy chora-tadbirlar

Ijrochining budjetdan tashqari mablag‘lari

2020/2021 o‘quv yili davomida

Madaniyat vazirligi
(O. Nazarbekov),
Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov),
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari

Ixtisoslashtirilgan ta’lim muassasalarining sport zallarini sport jihozlari va anjomlari hamda davolash-sog‘lomlashtirish asbob-uskunalari bilan ta’minlash.

Tashkiliy chora-tadbirlar

Ijrochilarning budjetdan tashqari mablag‘lari

2020/2021 o‘quv yili davomida

Jismoniy tarbiya va sport vazirligi
(D. Nabiyev),
Sog‘liqni saqlash vazirligi
(A. Shadmanov),
Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov),
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari

Ixtisoslashtirilgan ta’lim muassasalarida bittadan kompyuter sinf xonalarini zamonaviy kompyuterlar bilan ta’minlash, ularda o‘quvchilarni fikrlashga yo‘naltiradigan kompyuter o‘yinlari bazasini yaratish.

Tashkiliy chora-tadbirlar

Ijrochilarning budjetdan tashqari mablag‘lari

2020/2021 o‘quv yili davomida

Axborot texnologiyalari
va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi
(Sh. Sadikov),
Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov),
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari

Ixtisoslashtirilgan ta’lim muassasalarini o‘qishga tavsiya etilgan badiiy adabiyotlar bilan ta’minlash.

Tashkiliy chora-tadbirlar

Ijrochining budjetdan tashqari mablag‘lari

2020/2021 o‘quv yili davomida

Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi
(A. Xodjayev),
Yozuvchilar uyushmasi
(S. Sayid),
Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov),
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari

Ixtisoslashtirilgan ta’lim muassasalarida kasb-hunar o‘rganayotgan qizlarning kasbiy ko‘nikmalarini rivojlantirish maqsadida ushbu muassasalarni zarur miqdorda tikuv mashinalari va boshqa anjomlar bilan ta’minlash.

Tashkiliy chora-tadbirlar

Ijrochining budjetdan tashqari mablag‘lari

2020/2021 o‘quv yili davomida

Mahalla va oilani qo‘llab-quvvatlash vazirligi
(R. Mamatov),
Xalq ta’limi vazirligi
(Sh. Shermatov),
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari

T/r

Maqsadli ko‘rsatkichlar

O‘lchov birligi

Yillik ko‘rsatkichlar

Joriy holat

2021-yil

2022-yil

2023-yil

2024-yil

2025-yil

I. Alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalarning inklyuziv ta’limga kengroq qamrab olinishiga erishish

1.

Inklyuziv ta’lim tizimi joriy qilingan umumiy o‘rta ta’lim muassasalari ulushi

Foizda (umumiy o‘rta ta’lim muassasalarining umumiy soniga nisbatan)

18,4

27

33

39

47

51

2.

Umumiy o‘rta ta’lim muassasalarida inklyuziv ta’lim shartlarida ta’lim olayotgan alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalar ulushi

Foizda (alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalarning umumiy soniga nisbatan)

16,5

20

24

29

35

40

3.

Umumiy o‘rta ta’lim muassasalarida korreksion sinflarda ta’lim olayotgan alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalar ulushi

Foizda (alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalarning umumiy soniga nisbatan)

0,4

1,3

2,2

3,1

4

4.

Ixtisoslashtirilgan maktab va maktab-internatlarida ta’lim olayotgan bolalar ulushi

Foizda (alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalarning umumiy soniga nisbatan)

26,8

25

23

21

19

16

5.

Uyda yakka tartibda ta’lim olayotgan alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalar ulushi

Foizda (alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalarning umumiy soniga nisbatan)

16,8

15

14

13

12

11

6.

Musiqa, rassomchilik, tasviriy san’at, kulolchilik, jismoniy tarbiya va sport, kompyuter, tikuvchilik va boshqa maktabdan tashqari to‘garaklarga qatnashayotgan alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalar ulushi

Foizda (alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalarning umumiy soniga nisbatan)

3,9

5,8

6,8

7,9

9,9

12

II. Inklyuziv ta’lim tizimi uchun pedagog kadrlarni tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirish

7.

Umumiy o‘rta ta’lim muassasalarini malakali maxsus pedagoglar bilan ta’minlash

Nafar

31

93

155

217

310

8.

Umumiy o‘rta ta’lim muassasalarini malakali tyutorlar (yordamchi pedagog xodimlar) bilan ta’minlash

Nafar

31

93

155

217

310

9.

Maxsus pedagoglarning malakasini oshirish va qayta tayyorlash

Foizda (maxsus pedagoglarning umumiy soniga nisbatan)

4,8

10

15

20

30

50

10.

Tyutorlarning malakasini oshirish va qayta tayyorlash

Foizda (tyutorlarning umumiy soniga nisbatan)

4,8

10

15

20

30

50

11.

Alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalar ta’lim olayotgan umumiy o‘rta ta’lim muassasalarining rahbar kadrlari malakasini oshirish va qayta tayyorlash

Foizda (rahbar kadrlarning umumiy soniga nisbatan)

15

26

38

50

60

75

12.

Alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalar uchun ixtisoslashtirilgan maktab va maktab-internatlarda o‘rta maxsus ma’lumotli pedagog kadrlar ulushi

Foizda (pedagog kadrlarning umumiy soniga nisbatan)

26,2

20

16

12

8

0

III. Inklyuziv ta’lim tizimi joriy qilingan umumta’lim muassasalarining moddiy-texnik bazasini mustahkamlash

13.

Alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalar uchun zarur maxsus jihozlar, o‘quv adabiyotlar va metodik-qo‘llanmalar bilan ta’minlangan umumiy o‘rta ta’lim muassasalari ulushi

Foizda (umumiy o‘rta ta’lim muassasalarining umumiy soniga nisbatan)

2,4

5

8

Tasdiqlanadigan reja asosida

14.

Alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalar uchun zarur maxsus jihozlar bilan ta’minlangan maktabdan tashqari ta’lim muassasalari ulushi

Foizda (maktabdan tashqari ta’lim muassasalarining umumiy soniga nisbatan)

40,5

62

72

81

91

100

15.

O‘quv jarayonlarini tashkil etishda alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalar uchun masofaviy o‘qitish elementlarini joriy qilgan umumiy o‘rta ta’lim muassasalari soni

Soni

250

310

550

1 000

1 500

16.

Tashkil etilgan inklyuziv ta’limning resurs markazlari soni

Soni

5

14

55

87

144

203


Hujjatda xato topganingizda, uni belgilab Ctrl+Enter ni bosing.

© O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi qoshidagi “Adolat” milliy huquqiy axborot markazi davlat muassasasi