O‘zbekiston Respublikasining | ||
O’zbekiston Respublikasi | ||
Qayta tayyorlash | ||
SERTIFIKAT | ||
QT № 000000 | ||
____________________________________________________________________________ | ||
(Tinglovchining familiyasi, ismi, otasining ismi) | ||
20 ___ yil ___________________________ dan 20 ___ yil ________________________ gacha | ||
__________________________________________________________________________da | ||
(Qayta tayyorlash ta’lim muassasasining nomi) | ||
___________________________________________________________ soatga mo’ljallangan | ||
(Qayta tayyorlash kursining nomi) | ||
qayta tayyorlash kursida ta’lim olib, ________________________________________________ | ||
___________________________________________ mavzusida bitiruv ishini Davlat attestatsiya | ||
komissiyasida ______________________________________________ bahoga himoya qildi va | ||
Muhr o’rni | ||
Rektor ___________ | ||
Sana ____________ | Qayd raqami __________ |
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarori, 19.09.2017 yildagi 745-son
Дата вступления в силу
25.09.2017
Рус
Ўзб
O’zb
O‘zb|Рус
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Davlat boshqaruvi akademiyasida boshqaruv kadrlarni tayyorlash, qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish tizimini yanada rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2017-yil 8-avgustdagi PF-5139-son Farmoni ijrosini ta’minlash hamda boshqaruv kadrlarini tayyorlash, qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish tizimini samarali tashkil etish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
Oldingi tahrirga qarang.
(1-bandning ikkinchi — to‘rtinchi xatboshilari O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2021-yil 3-iyundagi 345-sonli qaroriga asosan 2021-yil 2-sentabrdan chiqariladi — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 04.06.2021-y., 09/21/345/0522-son)
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Davlat boshqaruvi akademiyasi magistraturasi tinglovchilari tomonidan malakaviy amaliyot va stajirovka o‘tash tartibi to‘g‘risidagi nizom 4-ilovaga muvofiq;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Davlat boshqaruvi akademiyasida boshqaruv kadrlarini qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish uchun masofadan o‘qitish ta’lim usullari orqali o‘quv kurslarini tashkil etish va o‘tkazish tartibi to‘g‘risidagi nizom 5-ilovaga muvofiq;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Davlat boshqaruvi akademiyasida tinglovchilarga ishlab chiqarishdan ajralmagan holda ta’lim dasturlari bo‘yicha ta’lim xizmatlari ko‘rsatish tartibi to‘g‘risidagi nizom 6-ilovaga muvofiq;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Davlat boshqaruvi akademiyasida (keyingi o‘rinlarda Akademiya deb ataladi) boshqaruv kadrlarini qayta tayyorlash kurslarini 2015/2016 va 2016/2017 o‘quv yillarida yakunlagan bitiruvchilar uchun beriladigan davlat namunasidagi sertifikat 7-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
2. Akademiya boshqaruv kadrlarini qayta tayyorlash kurslarini 2015/2016 va 2016/2017 o‘quv yillarida muvaffaqiyatli yakunlagan bitiruvchilarga davlat namunasidagi sertifikatlar berilishini ta’minlasin.
ishlab chiqarishdan ajralmagan holda tashkil etiladigan bir yillik kurslarga 60 nafar (shundan 40 foizi O‘zbekiston Respublikasining Davlat budjeti mablag‘lari hisobiga va 60 foizi to‘lov-kontrakt asosida);
ishlab chiqarishdan ajralgan holda tashkil etiladigan to‘rt oylik kurslarga O‘zbekiston Respublikasining Davlat budjeti mablag‘lari hisobiga 100 nafar tinglovchi o‘qishga qabul qilinsin.
4. Belgilab qo‘yilsinki, Akademiyada magistraturaga va ishlab chiqarishdan ajralgan holda tashkil etiladigan to‘rt oylik kurslarga davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlarining xodimlari qabul qilinadi hamda ushbu kurslarga belgilangan qabul kvotasidan tashqari qo‘shimcha qabul to‘lov-kontrakt asosida amalga oshiriladi.
5. Akademiya hamda boshqaruv kadrlarini tayyorlash, qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirishni amalga oshiruvchi boshqa ta’lim muassasalari o‘quv-metodik va boshqa hujjatlarni Boshqaruv kadrlarini tayyorlash sohasida magistratura mutaxassisliklari bo‘yicha oliy ta’limning davlat ta’lim standarti (Asosiy qoidalar)ga bir oy muddatda muvofiqlashtirsinlar.
6. Vazirliklar va idoralar o‘zlari qabul qilgan normativ-huquqiy hujjatlarni bir oy muddatda ushbu qarorga muvofiqlashtirsinlar.
7. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining Ta’lim, ilm-fan va yoshlar siyosati masalalari axborot-tahlil departamentiga yuklansin.
Oldingi tahrirga qarang.
(1-ilova O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2021-yil 3-iyundagi 345-sonli qaroriga asosan 2021-yil 2-sentabrdan o‘z kuchini yo‘qotadi — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 04.06.2021-y., 09/21/345/0522-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(2-ilova O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2021-yil 3-iyundagi 345-sonli qaroriga asosan 2021-yil 2-sentabrdan o‘z kuchini yo‘qotadi — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 04.06.2021-y., 09/21/345/0522-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(3-ilova O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2021-yil 3-iyundagi 345-sonli qaroriga asosan 2021-yil 2-sentabrdan o‘z kuchini yo‘qotadi — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 04.06.2021-y., 09/21/345/0522-son)
1. Mazkur Nizom O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Davlat boshqaruvi akademiyasi (keyingi o‘rinlarda Akademiya deb ataladi) magistraturasi tinglovchilari tomonidan ularning doimiy yashash joyidan tashqarida bo‘lgan mahalliy davlat hokimiyati organlari, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari tarkibiy bo‘linmalari, shuningdek davlat va nodavlat notijorat tashkilotlarda malakaviy amaliyot va stajirovka o‘tash tartibini belgilaydi.
qabul qiluvchi tashkilot — tinglovchilarning malakaviy amaliyoti va stajirovkasi o‘tkaziladigan mahalliy davlat hokimiyati organlari, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlarining tarkibiy bo‘linmalari, shuningdek davlat va nodavlat notijorat tashkilotlar;
malakaviy amaliyot (keyingi o‘rinlarda amaliyot deb ataladi) — o‘quv jarayonining bir qismi bo‘lib, u nazariy bilimlarni mustahkamlash, boshqaruv faoliyatida malaka va mahoratga ega bo‘lish, o‘quv rejalari, fan dasturlari hamda magistrlik dissertatsiyasi mavzusining muayyan (yakuniy) qismi doirasida materiallar yig‘ish imkonini yaratadi;
stajirovka — ilg‘or tajriba, shu jumladan, xorijiy tajribani o‘rganish asosida magistratura mutaxassisligi bo‘yicha o‘quv reja va dasturlar talablarini maqsadli o‘zlashtirish, muayyan boshqaruv lavozimlarida dublyor (referent) vazifasini bajarish orqali boshqaruv faoliyati sohasidagi nazariy bilimlar va amaliy ko‘nikmalarni sinovdan (aprobatsiyadan) o‘tkazish, magistratura tinglovchilarining tahliliy, tadqiqot olib borish va ijodiy mahoratini fan va ishlab chiqarishni ta’lim bilan bog‘lash orqali shakllantirish, tinglovchilarni ilmiy-texnikaviy jarayonning eng yangi yutuqlari bilan, iqtisodiyot sohasidagi zamonaviy texnika va texnologiyalar bilan hamda boshqaruv faoliyatidagi ilg‘or tajriba va metodologiya bilan tanishtirish;
Akademiyadan biriktirilgan amaliyot va stajirovka rahbari — Akademiya rektori tomonidan tayinlangan, tinglovchining amaliyot va stajirovka o‘tashini tashkillashtirish uchun mas’ul shaxs;
qabul qiluvchi tashkilotdan amaliyot va stajirovka rahbari — Akademiya tinglovchisining amaliyot va stajirovkasiga rahbarlik qilish uchun qabul qiluvchi tashkilot rahbari tomonidan tayinlanadigan mas’ul shaxs;
Amaliyot va stajirovka o‘tash dasturi — o‘quv rejalari asosida Akademiya tomonidan ishlab chiqiladigan va tasdiqlanadigan tegishli dastur.
3. Amaliyot va stajirovka o‘tash muddati, joyi tegishli dastur hamda nazariy tayyorgarlik, tanlangan magistrlik dissertatsiyasi mavzusi hisobga olingan holda o‘quv reja asosida aniqlanadi.
5. Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi raisi, Toshkent shahri va viloyat hokimlari, shuningdek davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, boshqa tashkilotlar rahbarlari Akademiya tinglovchilarining malakaviy amaliyot va stajirovkasi (dublyor sifatida) sifatli va maqsadli o‘tishi uchun shaxsan javobgar hisoblanadi.
6. Akademiyaning magistratura ta’limi bo‘yicha o‘quv dasturida quyidagi amaliyot turlari nazarda tutiladi:
8. Davlat, jamiyat va xo‘jalik boshqaruvi tizimida mikro darajadagi amaliyot qabul qiluvchi tashkilotlarning amaliy faoliyati haqidagi tasavvurni shakllantiradi hamda birlamchi kasbiy mahorat va ko‘nikmalarni egallashni nazarda tutadi. Amaliyotning mazkur shakli auditoriyalardagi ta’lim yakunlangandan so‘ng o‘tkaziladi.
Mazkur amaliyotning maqsadi o‘quv dasturidagi fanlarni o‘zlashtirish jarayonida olingan nazariy bilimlarni mustahkamlashdan iborat.
individual topshiriqqa muvofiq tashkilot faoliyati bilan bog‘liq vazifalarga doir ma’lumotlar (materiallar)ni yig‘ish, tahlil qilish va umumlashtirish bo‘yicha dastlabki malakaga ega bo‘lish;
individual topshiriqqa ko‘ra kasbga oid tushunchalarni muayyan tashkilotga bog‘lagan holda ishlata olish;
10. Davlat, jamiyat va xo‘jalik boshqaruvi tizimida mezo darajadagi amaliyot mikro darajadagi amaliyotdan keyin o‘tkaziladi va tinglovchilarga soha bo‘yicha mahoratni oshirish va boshqaruv prinsiplarini amaliyotda qo‘llab ko‘rish imkonini beradi.
Ushbu amaliyotning maqsadi vazirlik va idoralarning hududiy bo‘linmalarida ishlash uchun zarur bo‘ladigan mutaxassis ish usuli va uslublarini o‘rganish, kasbiy malaka va bilimlarga ega bo‘lishdan iborat.
bo‘linmalar (bo‘limlar) funksiya (vazifa)larini belgilash va ularning ishlarini muvofiqlashtirish tizimini o‘rganish;
tashkilotda ilg‘or boshqaruv usullari va qarorlarni qo‘llash tajribasini o‘rganish va tahlil qilish;
12. Davlat, jamiyat va xo‘jalik boshqaruvi tizimida makro darajadagi amaliyot mezo darajadagi amaliyotdan keyin o‘tkaziladi va tinglovchilarga magistrlik dissertatsiyalarini yozishda zarur bo‘ladigan materiallarni yig‘ishlari uchun kasbiy faoliyatni o‘zlashtirishning uzluksiz va tadrijiy jarayonini ta’minlab berishni nazarda tutadi.
Mazkur amaliyotning maqsadi boshqaruv va innovatsion faoliyatni rejalashtirish, tashkil etish hamda bajarish, shuningdek, natijalar yuzasidan hisobot tayyorlash bo‘yicha malaka, mahorat va bilimlarga ega bo‘lishdan iborat.
amaliyot bo‘yicha hisobot tayyorlash va uni himoya qilish uchun materiallar yig‘ish va ularni qayta ishlash;
mutaxassislikka oid nazariy va amaliy bilimlarni tizimlashtirish, mustahkamlash va kengaytirish hamda ularni muayyan masalalar va muammoli vaziyatlarni hal qilish uchun boshqaruv qarorlarini qabul qilishda qo‘llash;
ishni mustaqil ravishda olib borishni rivojlantirish va o‘rganilayotgan muammo hamda masalalarni yechishda tadqiqot va tajriba o‘tkazish usullari (metodlari)ni o‘zlashtirish;
tinglovchilarning zamonaviy talablarga muvofiq ravishda mustaqil ishlay olishlariga bo‘lgan tayyorgarliklarini aniqlash.
14. Malakaviy hisobot mazmuni (konsepsiyasi) bo‘yicha himoya yakuniy bosqich bo‘lib, unda tinglovchilarning amaliyot davrida bajargan ishlari natijalari tahlil etiladi va baholanadi. Amaliyot hisoboti himoyasi Akademiya professor-o‘qituvchilari tarkibidan hamda qabul qiluvchi tashkilotning mutaxassis-amaliyotchilaridan iborat ekspert guruh oldida keys-stadi usulida taqdimot shaklida o‘tkaziladi. Ekspert guruhining tarkibi Akademiya rektori tomonidan tasdiqlanadi.
15. Amaliyot hisoboti himoyasi har yili sentyabr oyida 2 hafta davomida quyidagi mezonlarga muvofiq o‘tkaziladi:
amaliyot o‘tash davrida tinglovchilar tomonidan yig‘ilgan materiallar, o‘rganilgan va yechilgan masalalarning mazmuni, darajasi va sifati.
16. Boshqaruv kadrlarini qayta tayyorlash va malakasini oshirish kurslari tinglovchilarining amaliyoti alohida maxsus dastur hamda 12 kunga mo‘ljallangan o‘quv reja asosida tashkil etiladi. Mazkur malakaviy amaliyotning maqsadi bitiruv malakaviy ishini tayyorlash uchun materiallar yig‘ish hisoblanadi.
17. Akademiyaning ta’lim dasturi bo‘yicha 2-kursda o‘qiyotgan tinglovchilar uchun stajirovka, shu jumladan xorijiy stajirovka tashkil etish nazarda tutiladi.
18. Stajirovka o‘quv jarayonida tinglovchilar tomonidan egallangan boshqaruv faoliyatiga bog‘liq nazariy bilimlar va kasbiy malaka hamda mahoratni mustahkamlash, muayyan ish joyida boshqaruv faoliyatiga tayyorlanish va magistrlik dissertatsiyasining amaliy qismiga materiallar yig‘ish uchun yo‘naltirilgan.
19. Stajirovka 16 hafta davomida tinglovchilarning doimiy yashash joyidan tashqarida bo‘lgan mahalliy davlat hokimiyati organlari, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlarining tarkibiy bo‘linmalari, davlat va nodavlat notijorat tashkilotlarda bo‘lib o‘tadi.
tinglovchilarning malakaviy amaliyot dasturlarini o‘zlashtirishda olingan nazariy va amaliy bilimlarni mustahkamlash;
o‘zlarining xizmat vazifalarini ijro etishda amaliy malaka va mahoratdan samarali foydalana olish ko‘nikmasini oshirish hisoblanadi.
lavozimga kelish, ish joyiga muvofiq ravishda lavozim funksiyalari va vazifalarini dublyor sifatida ijro etish;
mazkur ish o‘rniga oid tartib va faoliyat yo‘nalishlarini o‘zlashtirish, ushbu lavozimga layoqati bor yoki yo‘qligini, bor bo‘lsa uning darajasini tekshirish;
bajarilgan ishlar va ularning natijalari yuzasidan berilgan topshiriqlar tushunilganligini rasmiylashtirish, stajirovka hisobotida ushbu bajarilgan vazifalarga tayyorgarlikni baholash;
23. Himoya yakuniy bosqich sifatida 1 hafta davomida stajirovka davrida tinglovchilar tomonidan bajarilgan ishlar natijalarini baholash asosida o‘tkaziladi.
Stajirovka hisoboti himoyasi Akademiya professor-o‘qituvchilari tarkibidan hamda qabul qiluvchi tashkilotning mutaxassis-amaliyotchilaridan iborat ekspert guruh oldida taqdimot shaklida o‘tkaziladi. Ekspert guruhining tarkibi Akademiya rektori tomonidan tasdiqlanadi.
24. Akademiya tinglovchilarining xorijdagi stajirovkalari chet eldagi hamkorlar bilan tuzilgan shartnomalar (bitimlar) asosida tashkil etiladi. Ilg‘or xorijiy tajribalarni sohaviy tashkilotlar va markazlarda o‘rgatish maqsadida Akademiya xodimlari rahbarligida tinglovchilarni 1 oylik muddat bilan O‘zbekiston Respublikasining Davlat budjeti mablag‘lari hisobidan xorijga yuboriladi.
ta’lim ixtisosligiga muvofiq keluvchi bir xil yoki aynan o‘xshash (identiv yoki analog) idoralarning faoliyatini tashkil etish va yuritish tartibi, shakllari hamda muammolari tahlili;
kasbiy layoqat, tatbiq etish va implementatsiya qilish maqsadida xorijiy tashkilotda qo‘llaniladigan metod va metodologiyalar tahlili;
asosiy ish joyi bo‘yicha stajirovka o‘tayotgan tashkilot (muassasa) yoki uning tarkibiy bo‘linmalarida amalga oshirish mumkin bo‘lgan o‘zgarishlar hamda ularning faoliyatini takomillashtirish yuzasidan takliflar ishlab chiqish.
26. Xorijdagi stajirovka hisoboti himoyasi 1 hafta davomida taqdimot shaklida o‘tkaziladi. Xorijdagi stajirovka hisoboti himoyasi bo‘yicha Komissiya tarkibi Akademiya rektori tomonidan tasdiqlanadi.
metodik va instruktiv materiallar bilan tanishishi, Akademiya tomonidan tayinlangan amaliyot va stajirovka rahbaridan yo‘l-yo‘riq olishi;
amaliyot va stajirovka o‘tash choralarini ko‘rish va nazorat qilish bo‘yicha tashkil etiladigan tadbirlarda qatnashishi;
amaliyot va stajirovka o‘tash dasturlarida nazarda tutilgan barcha topshiriqlarni belgilangan muddatlarda to‘liq hamda sifatli bajarishi;
Akademiya platformasidagi onlayn va offlayn tizimi vositasida professor-o‘qituvchilar va ilmiy rahbarlardan olingan topshiriqlarni o‘z vaqtida va sifatli bajarishi;
talabga ko‘ra yuritayotgan kundaligini Akademiya tomonidan tayinlangan amaliyot va stajirovka rahbariga ko‘rib chiqish uchun taqdim etishi;
28. Tinglovchi Akademiya tomonidan tayinlangan rahbariga amaliyot va stajirovka yakuni bo‘yicha quyidagi hujjatlarni taqdim etadi:
kelajakda o‘quv va amaliy faoliyatda foydalanish uchun tinglovchiga yakuniy xulosalardan so‘ng qaytarib beriladigan amaliyot va stajirovka o‘tash davrida yig‘ilgan materiallar jildi (ularning ro‘yxati kundalikda o‘z ifodasini topishi zarur).
30. Amaliyot va stajirovka o‘tashni tashkil etish jarayoniga qo‘yiladigan talablar maxsus dasturlar asosida aniqlanadi. Barcha bosqichlarda tinglovchilarning uzluksiz va tizimli ravishda kasbiy boshqaruv faoliyatini o‘zlashtirishlari ta’minlanishi tashkil etilishi talab etiladi.
Xorijdagi stajirovka mavzusi va mazmuni Akademiyaning ta’lim va ilmiy tadqiqot faoliyatidagi bugungi va istiqboldagi ravnaqi masalalariga muvofiq kelishi va stajirovka dasturlari talablariga javob berishi zarur.
31. O‘qituvchilarning amaliyot va stajirovkadagi yuklamalari o‘quv rejasi hamda amaliyot va stajirovka turlarida belgilangan o‘quv pedagogik soatlar (haftalar) miqdoridan kelib chiqib aniqlanadi.
32. Amaliyot va stajirovka Akademiya rektorining buyrug‘i asosida tashkil etiladi. Unda amaliyot yoki stajirovka turlari, muddati va joylari, moddiy ta’minot, yashash joyini taqdim etish, javobgar shaxslar va yuboriladigan tinglovchilar ro‘yxati tarkibi, amaliyot va stajirovka rahbari belgilab beriladi.
33. Qabul qiluvchi tashkilotdan tayinlangan amaliyot va stajirovka rahbarlari amaliyot va stajirovka o‘tash joylarida mehnat muhofazasi talablari hamda tinglovchilar hayotining xavfsizligi bo‘yicha tegishli choralarni ko‘radi.
34. Akademiya tinglovchilarining chet eldagi stajirovkalari xorijiy hamkorlik bo‘yicha tuzilgan shartnomalar (bitimlar) asosida tashkil etiladi.
35. Amaliyot va stajirovkani tashkil etish va o‘tkazishni muvofiqlashtirish Akademiyaning tegishli tarkibiy bo‘limida amalga oshiriladi.
36. Amaliyot va stajirovkani tashkil etishga oid savollar yuzasidan tinglovchilarni xabardor qilish (hujjatlarni rasmiylashtirish, hisobotlar himoyasi bilan bog‘liq bo‘lgan ma’lumotlarni taqdim etish) Akademiyaning tegishli tarkibiy bo‘limi tomonidan korporativ pochta manzillariga yuborish orqali amalga oshiriladi. Tinglovchilar elektron shakldagi xabarlarni muntazam ravishda kuzatib borishlari zarur.
amaliyot va stajirovkaga ketayotgan tinglovchilarga Akademiyaning tegishli tarkibiy bo‘limlari bilan birgalikda yo‘riqnoma o‘tkazadi;
qabul qiluvchi tashkilot rahbari hamda u erdan tayinlangan amaliyot va stajirovka rahbari bilan aloqa o‘rnatadi;
amaliyot va stajirovka o‘tash dasturlarida belgilangan vazifalarni bajarishda tinglovchilarga metodik yordam ko‘rsatadi;
amaliyot va stajirovkaning barcha davri uchun shaxsiy reja tuzadi, qabul qiluvchi tashkilot tomonidan tayinlangan amaliyot va stajirovka rahbari bilan hamkorlikda ish hajmi hamda mazmunini aniqlaydi;
amaliyot va stajirovka muddatlari, mazmuni maxsus dasturlarning ijrosi yuzasidan nazoratni tashkil etadi, shuningdek, amaliyot va stajirovka o‘tash joylariga borib tinglovchilarning yo‘qlamalarini yuritadi;
amaliyot va stajirovka o‘tash hamda ushbu yo‘nalishni takomillashtirish yuzasidan takliflar kiritilgan hisobotni tayyorlaydi, uni Akademiyaga taqdim etadi.
qabul qiluvchi tashkilotning malakali va tajribali mutaxassislari orasidan tinglovchining amaliyot va stajirovkasini o‘tashi bo‘yicha mas’ullarni tayinlaydi, shuningdek, nazorat yurituvchi ishchi guruhni tuzadi;
malakaviy amaliyot va stajirovkaning sifati hamda uning maqsadli o‘tishiga shaxsan mas’ul hisoblanadi;
39. Amaliyot va stajirovka qabul qiluvchi tashkilot hamda Akademiya o‘rtasida tuzilgan shartnomaga muvofiq tashkil etiladi. Mazkur shartnomada ushbu tashkilot zimmasiga amaliyotchi (stajor) uchun joy taqdim qilish majburiyati yuklatiladi.
Amaliyot va stajirovka o‘tkazish bo‘yicha tuzilgan shartnomada Akademiya va qabul qiluvchi tashkilot hujjatning predmeti, tomonlar huquq va majburiyatlari, amaliyot va stajirovkani tashkil etish tartibi, shartnomaning amal qilish muddati, uni bekor qilish asoslari, shuningdek, tomonlarning javobgarligi kabi masalalarni kelishib oladilar.
40. Amaliyot va stajirovka boshlanishi bilan tinglovchilarga O‘zbekiston Respublikasining Mehnat kodeksi, mehnatni muhofaza qilish qoidalari, ichki tartib qoidalari va ular tanishishi zarur bo‘lgan hujjatlar tanishish uchun taqdim qilinadi.
41. Amaliyot va stajirovka bo‘yicha qo‘yiladigan baholar ta’lim jarayonidagi baholarga tenglashtiriladi va tinglovchilarning o‘zlashtirish darajasi bo‘yicha umumiy reytingining yakuniy natijalarida hisobga olinadi.
42. Akademiya ustavi va mazkur Nizomga muvofiq amaliyot va stajirovka natijalari bo‘yicha qoniqarsiz baho olgan, shuningdek uzrsiz sabablarga ko‘ra dasturlarda belgilangan vazifalarning bajarilmasligi tinglovchini akademik qarzdor sifatida belgilangan tartibda o‘qishdan chetlashtirish uchun asos bo‘ladi.
43. Amaliyot va stajirovka o‘tash davrida tinglovchining asosiy ish joyida o‘rtacha oylik ish haqi saqlanib qoladi.
44. Amaliyot va stajirovka o‘tash davri uchun xizmat safari, yo‘l haqi va yashash xarajatlari qonun hujjatlarida belgilangan tartibda O‘zbekiston Respublikasining Davlat budjeti mablag‘lari hisobidan qoplanadi.
Akademiya tinglovchilariga amaliyot yoki stajirovka o‘tash joyiga yetib olish va nazarda tutilgan o‘quv dasturiga muvofiq qaytib kelish uchun bir martalik yo‘l haqi to‘lab beriladi.
45. Amaliyot va stajirovka o‘tash davrida tinglovchilarga yashash joyini ijaraga olish uchun quyidagi miqdorlarda oylik kompensatsiya to‘lanadi:
Oldingi tahrirga qarang.
Toshkent, Nukus shaharlari va viloyat markazlarida yashash uchun bazaviy hisoblash miqdorining 4 baravari miqdorida;
O‘zbekiston Respublikasining boshqa shaharlari, tuman markazlari va aholi punktlarida yashash uchun bazaviy hisoblash miqdorining 3 baravari miqdorida.
(45-bandning ikkinchi va uchinchi xatboshilari O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 28-dekabrdagi 1046-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2019-y., 09/19/1046/4242-son)
Oldingi tahrirga qarang.
46. Akademiya magistraturasi tinglovchilarini xorijdagi boshqaruv kadrlarni tayyorlash bo‘yicha yetakchi ilmiy-ma’rifiy muassasalar va markazlarga, shuningdek chet mamlakatlarning davlat hokimiyati organlariga, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlariga, jamoat tashkilotlariga majburiy tartibda bir oylik muddatga yuborish Akademiyaning, Mutaxassislarni xorijda tayyorlash va vatandoshlar bilan muloqot qilish bo‘yicha “El-yurt umidi” jamg‘armasining budjet mablag‘lari hamda qonun hujjatlarida taqiqlanmagan boshqa manbalar hisobiga tashkil etiladi.
(46-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2021-yil 12-avgustdagi 511-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 13.08.2021-y., 09/21/511/0793-son)
47. Amaliyot va stajirovka o‘tashni tashkil etish bilan bog‘liq barcha hujjatlarni yuritish (hujjatlar aylanishini tashkil etish) Akademiyaning tegishli tarkibiy bo‘limi tomonidan zarur bo‘limlar va qabul qiluvchi tashkilotlarni jalb etgan holda amalga oshiriladi.
1. Mazkur Nizom boshqaruv kadrlarini qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish uchun masofadan o‘qitish ta’lim usullari orqali o‘quv kurslarini tashkil etish va o‘tkazish tartibini belgilaydi.
2. Masofadan o‘qitish usullari orqali qayta tayyorlash va malakani oshirish kurslari (keyingi o‘rinlarda masofaviy kurslar deb ataladi) davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, nodavlat notijorat tashkilotlari rahbar kadrlarini asosiy ish joyidan ajralmagan holda o‘quv dasturlarini mustaqil o‘zlashtirishi asosida amalga oshiriladi.
3. Masofaviy kurslar onlayn (masofadan turib real vaqt rejimida videoma’ruzalarni, maslahatlarni, nazorat turlarini olib borish) va offlayn (masofaviy ta’lim tizimidagi tegishli o‘quv-metodik resurslarni mustaqil ravishda o‘zlashtirish) rejimlarda tashkil etiladi. Mazkur kurslarning sifati va samaradorligining doimiy nazorati Akademiya O‘quv-uslubiy bo‘limi elektron monitoring tizimida qayd etiladi hamda belgilangan talablarga muvofiqligi ta’minlanadi.
Oldingi tahrirga qarang.
4. Davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, nodavlat notijorat tashkilotlari rahbar kadrlarining masofaviy kurslarda o‘qishi davlat granti va shartnoma asosida amalga oshiriladi.
(4-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 23-oktabrdagi 857-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.10.2018-y., 09/18/857/2094-son)
5. Masofaviy kurslarni tashkil etishning asosiy maqsadi tinglovchilarning o‘qituvchi rahbarligidagi mustaqil o‘qishi va izlanishini zamonaviy ta’lim texnologiyalari asosida rag‘batlantirishdir.
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, nodavlat notijorat tashkilotlari rahbar kadrlarini qayta tayyorlash va malakasini oshirish jarayonlariga zamonaviy ta’lim texnologiyalarini keng joriy etish;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, nodavlat notijorat tashkilotlari rahbar kadrlariga asosiy ish joyidan ajralmagan holda tegishli yo‘nalishlar bo‘yicha qayta tayyorlash va malakani oshirish o‘quv dasturlarini masofadan o‘qitish ta’lim usullari orqali o‘zlashtirish imkoniyatini yaratish, mustaqil ta’limni rag‘batlantirish.
7. Davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, nodavlat notijorat tashkilotlari rahbar kadrlarini masofaviy kurslarga qabul qilish davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, nodavlat notijorat tashkilotlarining buyurtmasiga muvofiq amalga oshiriladi.
Oldingi tahrirga qarang.
8. Masofaviy kurslar boshlanishidan 3 kun oldin tinglovchilarga Akademiya O‘quv-uslubiy bo‘limi tomonidan elektron portfolio logini va paroli beriladi. Tinglovchilar o‘ziga berilgan login va parol yordamida “Masofaviy kurslar” bo‘limiga kiradi va tizimda o‘zining shaxsiy kabinetiga ega bo‘ladi.
Tinglovchiga berilgan login va parolni hamda shaxsiy kabinetidan boshqa shaxslarga foydalanish uchun berish taqiqlanadi.
Tinglovchining shaxsiy kabinetidan boshqa shaxslar foydalanishini oldini olish maqsadida himoya usullaridan foydalaniladi.
(8-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 23-oktabrdagi 857-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.10.2018-y., 09/18/857/2094-son)
9. Masofaviy kurs davomida tinglovchi kurslarni tashkil etish va o‘tkazish rejasiga, o‘qish davomiyligi (kelishuv asosida)ga amal qilishi, shuningdek onlayn va offlayn rejimidagi ta’lim jarayonida shaxsan o‘zi ishtirok etishi talab etiladi.
10. Masofaviy kurslarda tinglovchining faoliyati tasdiqlangan grafik asosida quyidagi tartibda amalga oshiriladi:
onlayn kirish test sinovi — kurs boshida tinglovchilarning tegishli qayta tayyorlash va malakani oshirish yo‘nalishi bo‘yicha dastlabki bilim, ko‘nikma va malakalarining shakllanganlik darajasini aniqlash uchun tashkil etiladi;
Oldingi tahrirga qarang.
tinglovchilarga “Masofaviy kurslar” tizimidagi resurslar (mustaqil ta’lim uchun taqdimotlar, o‘quv, audio va video materiallar)dan foydalanishga ruxsat beriladi.
(10-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 23-oktabrdagi 857-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.10.2018-y., 09/18/857/2094-son)
Oldingi tahrirga qarang.
11. Yo‘nalish o‘quv rejasidagi fanlarni o‘zlashtirish ketma-ketligi O‘quv-metodik bo‘lim tomonidan belgilanadi. Bunda tinglovchi o‘quv fanlari mazmunini elektron ta’lim resurslaridan foydalangan holda mustaqil o‘zlashtiradi.
(11-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 23-oktabrdagi 857-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.10.2018-y., 09/18/857/2094-son)
Oldingi tahrirga qarang.
12. Masofaviy kurslarda qayta tayyorlash va malaka oshirish o‘quv rejasidagi o‘quv fanlari bo‘yicha onlayn ma’ruzalar (vebinar) tashkil etiladi.
(12-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 23-oktabrdagi 857-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.10.2018-y., 09/18/857/2094-son)
Oldingi tahrirga qarang.
13. Onlayn ma’ruzalar (vebinarlar) o‘tkazilishidan 3 kun oldin tizimda O‘quv-metodik bo‘lim tomonidan onlayn ma’ruza o‘tkaziladigan sana, vaqt, ma’ruza mavzusi hamda ma’ruzachining familiyasi, ismi va otasining ismi ko‘rsatilgan e’lon beriladi.
(13-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 23-oktabrdagi 857-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.10.2018-y., 09/18/857/2094-son)
Oldingi tahrirga qarang.
14. Tinglovchining o‘quv dasturini o‘zlashtirish darajasini aniqlash uchun kurs davomida tinglovchi o‘quv rejasidagi har bir fan mavzulari bo‘yicha assesment (joriy nazorat) topshiriqlarini bajaradi.
Assesment topshiriqlari har bir fan mavzulari to‘liq o‘zlashtirsagina (56 % dan oshsa) navbatdagi mavzuga o‘tadi va ularni muvaffaqiyatli topshirgan tinglovchilarga navbatdagi fanlarni o‘zlashtirishga ruxsat beriladi.
Assesment topshiriqlari test yoki professor-o‘qituvchi tomonidan tekshirib baholanadigan vazifa tarzida berilishi mumkin.
O‘quv rejasidagi barcha fanlar bo‘yicha tinglovchilarning o‘zlashtirish ko‘rsatkichlari ularning elektron reyting daftarchasida qayd etilib boriladi.
(14-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 23-oktabrdagi 857-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.10.2018-y., 09/18/857/2094-son)
15. Kurs davomida tinglovchilarga buyurtmachilar ehtiyojlardan kelib chiqqan holda o‘quv rejalaridagi fanlar bo‘yicha ma’ruzalar, maslahatlar onlayn yoki offlayn shaklda, maxsus reja asosida tashkil etiladi.
16. Bitiruv ishi mavzusi tinglovchi tomonidan tizimdagi mavjud mavzular doirasida ixtiyoriy tanlanadi va Akademiyaning o‘quv ishlari bo‘yicha birinchi prorektori buyrug‘i bilan tasdiqlanadi. Bitiruv ishini tayyorlash va himoyaga taqdim etish belgilangan tartibga muvofiq amalga oshiriladi.
17. Masofaviy kurslarda tinglovchilarning amaliyoti (stajirovka) tinglovchi faoliyat ko‘rsatayotgan tashkilotning tegishli yo‘nalish tuzilmalari bazasida, belgilangan tartibda amalga oshiriladi.
Rahbar kadrlarning malakaviy amaliyoti Akademiyaning amaliyot, stajirovka va joylardagi mashg‘ulotlarni tashkil etish bo‘limi orqali shakllantiriladi va nazorat qilinadi.
Amaliyot yakunlari bo‘yicha tinglovchining hisoboti va natijalari qayd etilgan bayonnoma ko‘chirmasi tasdiqlangan holda tizimning tegishli qismiga ilova qilinadi.
Oldingi tahrirga qarang.
18. Oraliq (chiqish) onlayn test sinovlari masofaviy kurs dasturi doirasida tayyorlangan savollar asosida, belgilangan reja bo‘yicha tashkil etiladi.
Tinglovchiga test topshiriqlarini bajarish uchun 100 ta test savoli beriladi. Test sinovlarining natijalari shu vaqtning o‘zida e’lon qilinadi.
Bunda tinglovchilarga oraliq (chiqish) onlayn test sinovlarini asosiy ish joyidan ajralmagan holda tegishli markazlarda, belgilangan vaqtda qayta tayyorlash va malaka oshirish kurslarining yakunida o‘tkaziladigan test sinovlarida qatnashayotgan boshqa tinglovchilar bilan birgalikda topshirishga ruxsat beriladi.
(18-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 23-oktabrdagi 857-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.10.2018-y., 09/18/857/2094-son)
Oldingi tahrirga qarang.
19. Masofaviy kurs davomida tinglovchining joriy (assesment ballari, elektron portfolio ko‘rsatkichlari va amaliyot natijalari) va oraliq nazorat (chiqish testi) turlari bo‘yicha o‘zlashtirish ko‘rsatkichlari Akademiya Boshqaruv kadrlarni tayyorlash va qayta tayyorlash fakulteti tizimida qayd etib boriladi.
(19-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 23-oktabrdagi 857-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.10.2018-y., 09/18/857/2094-son)
20. Masofaviy kurslarda o‘qish davomiyligi belgilangan reja asosida amalga oshiriladi. Bunda kurslarning o‘quv dasturlarini to‘liq o‘zlashtirgan, joriy va oraliq nazorat topshiriqlariga ajratilgan maksimal ballning 56 foizidan yuqori ball to‘plagan tinglovchilarga yakuniy attestatsiyaga kirishga ruxsat beriladi.
21. Agar tinglovchi uzrli sabablarga ko‘ra yakuniy attestatsiyaga kela olmasa, unga takroriy attestatsiyadan o‘tish muddatidan kelib chiqqan holda keyingi qayta tayyorlash va malaka oshirish kurslarida yakuniy nazoratga kirishga ruxsat beriladi.
Belgilangan muddat davomida kurslarning o‘quv dasturlarini o‘zlashtirmagan tinglovchilar masofaviy kurslardan o‘tmagan hisoblanadi.
22. Masofaviy kurslar tinglovchilarini yakuniy baholash tegishli yo‘nalishlar bo‘yicha Akademiyada tashkil etiladigan imtihon komissiyalari tomonidan o‘rnatilgan tartibda amalga oshiriladi.
23. Masofaviy o‘qitish jarayonida yuzaga keladigan nizolar Akademiya Kengashi tomonidan hal etiladi.
1. Mazkur Nizom O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Davlat boshqaruvi akademiyasida (keyingi o‘rinlarda Akademiya deb ataladi) ishlab chiqarishdan ajralmagan holda ta’lim dasturlari bo‘yicha ta’lim xizmatlari (keyingi o‘rinlarda ta’lim xizmatlari deb ataladi) ko‘rsatish tartibini belgilaydi.
buyurtmachi — davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, nodavlat notijorat tashkilotlar, xo‘jalik yurituvchi subyektlar va jismoniy shaxslar;
ta’lim oluvchi — o‘rnatilgan tartibda Akademiyada ta’lim dasturlari asosida bilim oluvchi jismoniy shaxs;
ta’lim xizmati — Akademiya va buyurtmachi o‘rtasida tuzilgan pullik xizmat ko‘rsatish shartnomasiga binoan buyurtmachining hisobidan va talabi asosida ta’lim berish faoliyati;
asosiy ta’lim dasturi — buyurtmachi talabi asosida Akademiya tomonidan shakllantirilgan ta’lim dasturi;
qo‘shimcha ta’lim dasturi — Akademiya tomonidan ishlab chiqilgan hamda buyurtmachiga taklif etilgan ta’lim dasturi.
3. Ta’lim xizmatlarini ko‘rsatish Akademiya ustaviga muvofiq amalga oshiriladi, undan kelib tushadigan mablag‘lar Akademiya ustavida nazarda tutilgan maqsadlarga yo‘naltiriladi.
4. Ta’lim xizmatlarini ko‘rsatish narxi o‘quv dasturlaridan kelib chiqqan holda har yili Akademiya kengashi tomonidan belgilanadi. Tegishli o‘quv dasturlari bo‘yicha ta’lim xizmatlarini ko‘rsatish bilan bog‘liq ma’lumotlar Akademiya rasmiy veb-saytida joylashtiriladi.
5. Akademiya o‘quv dasturi va shartnoma shartlarida belgilangan ta’lim xizmatlari ko‘rsatilishini ta’minlashi lozim.
Oldingi tahrirga qarang.
Shartnoma shartlariga ko‘ra, mahalliy davlat hokimiyati organlari, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlarining hududiy bo‘linmalari, shuningdek nodavlat notijorat tashkilotlarining boshqaruv kadrlari malakasini oshirish Akademiyaning hududiy filiallari tomonidan amalga oshirilishi mumkin.
(5-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 23-oktabrdagi 857-sonli qaroriga asosan ikkinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.10.2018-y., 09/18/857/2094-son)
6. Akademiya va buyurtmachi o‘rtasida shartnoma tuzilganidan so‘ng ta’lim xizmatlari ko‘rsatish narxini o‘zgartirilishiga yo‘l qo‘yilmaydi, ikki tomonning roziligi bilan shartnoma predmeti kengaytirilgan hollar bundan mustasno.
Oldingi tahrirga qarang.
Akademiya va buyurtmachi o‘rtasida tuziladigan shartnomalar tuzilgan paytidan boshlab kuchga kiradi va taraflar uchun majburiy bo‘ladi. Bir shartnoma doirasida ikki va undan ortiq guruh tinglovchilariga ta’lim xizmatlari bir vaqtda yoki turli vaqtda ko‘rsatilishi mumkin.
(6-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 23-oktabrdagi 857-sonli qaroriga asosan ikkinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.10.2018-y., 09/18/857/2094-son)
Akademiyaning magistratura mutaxassisligiga o‘qishga kirish istagini bildirgan nomzodlarni tayyorlash.
8. Akademiya buyurtmachi bilan shartnoma tuzishga qadar ta’lim xizmatlari ko‘rsatish to‘g‘risida aniq ma’lumotlarni buyurtmachiga taqdim etishi lozim.
10. Buyurtmachining so‘roviga binoan Akademiya quyidagi hujjatlar bilan tanishib chiqish imkoniyatini yaratib berishi kerak:
13. Ta’lim xizmatlari ko‘rsatish uchun tomonlar o‘rtasida tuzilgan ta’lim xizmati ko‘rsatish to‘g‘risidagi shartnoma (keyingi o‘rinlarda shartnoma deb ataladi) asos bo‘lib hisoblanadi.
14. Shartnoma tuzishda bir buyurtmachiga boshqasiga nisbatan ustuvorlik berilishiga yo‘l qo‘yilmaydi.
buyurtmachi — yuridik shaxsning to‘liq nomi, pochta manzili, uning nomidan harakat qiluvchi mansabdor shaxsning lavozimi, familiyasi, ismi, otasining ismi, jismoniy shaxsning familiyasi, ismi, otasining ismi, yashash manzili;
16. Shartnomaga ta’lim oluvchining huquqlarini cheklashga qaratilgan shartlarning kiritilishiga yo‘l qo‘yilmaydi.
17. Shartnoma uch nusxada rasmiylashtiriladi, uning bir nusxasi Akademiyada saqlanadi, ikkinchi nusxasi buyurtmachiga, uchinchi nusxasi ta’lim oluvchiga taqdim etiladi.
19. Buyurtmachi shartnomada ko‘rsatilgan tartibda va muddatda ta’lim xizmati uchun to‘lovlarni amalga oshiradi.
Oldingi tahrirga qarang.
Akademiya ta’lim xizmatini ko‘rsatish davomida o‘quv jarayoni uchun zarur shart-sharoitlar yaratadi va malakali professor-o‘qituvchilarni jalb etadi.
(19-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 23-oktabrdagi 857-sonli qaroriga asosan ikkinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.10.2018-y., 09/18/857/2094-son)
20. Tomonlar shartnomada nazarda tutilgan majburiyatlarning bajarilmaganligi yoki lozim darajada bajarilmaganligi uchun shartnomada va qonun hujjatlarida nazarda tutilgan tartibda javobgar bo‘ladi.
21. O‘quv dasturlarida nazarda tutilgan ta’lim xizmatlarini ko‘rsatishda aniqlangan kamchiliklar uchun buyurtmachi quyidagilarni talab qilishga haqli:
Agar buyurtmachini yuqorida qayd etilgan holatlar qanoatlantirmasa, u holda buyurtmachi shartnomani bir tomonlama tartibda bekor qilishi mumkin.
23. Tomonlar o‘rtasida yuzaga keladigan nizolar qonun hujjatlarida belgilangan tartibda hal qilinadi.
Qayta tayyorlash to‘g‘risidagi sertifikat A4 formatli oq qog‘ozda ofset usulida besh xil rangdan foydalangan holda: matn uchun — qora rangda, rasmlar tasviri uchun — yashil, ko‘k, qizil ranglarda, fon uchun — och pushti rangda bosib chiqariladi.
Varaqning chap qismida chetidan 10 mm chekingan holda eni 32 mm bo‘lgan O‘zbekiston Respublikasi Davlat bayrog‘i tasvirlangan tasma joylashtiriladi. Tasmaning yuqori qismida diametri 30 mm bo‘lgan Davlat gerbi, past qismida esa — 35 mm o‘lchamli ikkita kvadrat qo‘shilishidan hosil bo‘lgan sakkiz qirrali yulduz, yulduzning o‘rtasida muhr uchun 25 mm diametrli oq aylana joylashgan.
Varaqning qolgan qismida yuqorida lotin yozuvi bilan davlat tilida “O‘ZBEKISTON RESPUBLIKASI” va “Qayta tayyorlash haqida SERTIFIKAT” so‘zlari bosiladi. Sertifikat ikki lotin harfi — QT va olti raqamli sondan iborat tartib raqami bilan ta’minlangan. Barcha matn naqshli rastrdan iborat och pushti rang fonda bosib chiqariladi.