Закон Республики Узбекистан, от 03.12.2014 г. № ЗРУ-378
Кучга кириш санаси
04.12.2014
Рус
Ўзб
O’zb
Рус|Ўзб
Рус|O‘zb
Комментарий LexUz Настоящий Закон принят в новой редакции в соответствии с Законом Республики Узбекистан от 11 сентября 2017 года № ЗРУ-445 «О внесении изменений и дополнений в Закон Республики Узбекистан «Об обращениях физических и юридических лиц». Комментарий LexUz Также, см. Типовое положение о порядке работы с обращениями физических и юридических лиц в государственных органах и государственных учреждениях, утвержденное постановлением Кабинета Министров Республики Узбекистан от 31 марта 2015 года № 73. Комментарий LexUz В процессуальных законодательствах и иных актах законодательства могут быть предусмотрены отдельные процедуры по рассмотрению обращений. Например, см. часть пятую ст. 350 Гражданского процессуального кодекса Республики Узбекистан, часть первую ст. 241 и часть первую ст. 329 Уголовно-процессуального кодекса Республики Узбекистан, часть вторую ст. 82 Уголовно-исполнительного кодекса Республики Узбекистан, часть пятую ст. 1921 Хозяйственного процессуального кодекса Республики Узбекистан, часть вторую ст. 90, часть вторую ст. 197 и часть первую ст. 264 Трудового кодекса Республики Узбекистан. Комментарий LexUz Комментарий LexUz Комментарий LexUz См. законы Республики Узбекистан «Об электронном документообороте» и «Об электронной цифровой подписи». Комментарий LexUz Комментарий LexUz Обращения, направленные в средства массовой информации, могут использоваться для изучения и отражения общественного мнения в соответствии с законодательством о средствах массовой информации. Комментарий LexUz Руководители или иные уполномоченные лица государственных органов, проводящие личный прием, не вправе отказать в приеме при обращении по любым вопросам, в том числе и не входящим в свои полномочия, за исключением случаев, предусмотренных частью пятой настоящей статьи. Делопроизводство по обращениям в государственных органах ведется в установленном законодательством порядке. Комментарий LexUz Комментарий LexUz Государственные органы обязаны соблюдать требования Конституции и законов Республики Узбекистан при рассмотрении обращений, принимать меры для их полного, объективного и своевременного рассмотрения, принимать в пределах своих полномочий меры по обеспечению восстановления нарушенных прав, свобод и защиты законных интересов физических и юридических лиц. Обращения подлежат обязательному принятию и рассмотрению государственными органами, за исключением случаев, предусмотренных в статье 20 настоящего Закона. Комментарий LexUz Для дополнительной информации см. подраздел 3 раздела II Гражданского процессуального кодекса Республики Узбекистан («Производство по жалобам и заявлениям на действия (решения) государственных и иных органов, а также должностных лиц») и Закон Республики Узбекистан «Об обжаловании в суд действий и решений, нарушающих права и свободы граждан». Комментарий LexUz Комментарий LexUz См. ст. 74 Семейного кодекса Республики Узбекистан, части первую и вторую ст. 31 Закона Республики Узбекистан «Об опеке и попечительстве». Если при рассмотрении обращения возникнет необходимость проверки деятельности хозяйствующих субъектов, в том числе проверки финансово-хозяйственной деятельности (ревизия), то она осуществляется в соответствии с законодательством. Комментарий LexUz Комментарий LexUz Для дополнительной информации см. Типовое положение о порядке работы с обращениями физических и юридических лиц в государственных органах и государственных учреждениях, утвержденное постановлением Кабинета Министров Республики Узбекистан от 31 марта 2015 года № 73. Комментарий LexUz См. главу 10 («Судебные расходы») Гражданского процессуального кодекса Республики Узбекистан, ст.ст. 15, 990, 1021 и 1022 Гражданского кодекса Республики Узбекистан. Комментарий LexUz Для дополнительной информации см. ст. 1001 Гражданского кодекса Республики Узбекистан. Комментарий LexUz См. ст.ст. 40, 41 и 43 Кодекса Республики Узбекистан об административной ответственности и ст.ст. 139, 140 и 144 Уголовного кодекса Республики Узбекистан. 1) Закон Республики Узбекистан от 6 мая 1994 года № 1064-ХII «Об обращениях граждан» (Ведомости Верховного Совета Республики Узбекистан, 1994 г., № 5, ст. 140); 2) Постановление Верховного Совета Республики Узбекистан от 6 мая 1994 года № 1065-XII «О введении в действие Закона Республики Узбекистан «Об обращениях граждан» (Ведомости Верховного Совета Республики Узбекистан, 1994 г., № 5, ст. 141); 3) Закон Республики Узбекистан от 13 декабря 2002 года № 446-II «О внесении изменений и дополнений в Закон Республики Узбекистан «Об обращениях граждан» (Ведомости Олий Мажлиса Республики Узбекистан, 2003 г., № 1, ст. 7). Комментарий LexUz |
LexUZ sharhi Mazkur Qonun O‘zbekiston Respublikasining 2017-yil 11-sentabrdagi O‘RQ-445-sonli “Jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlari to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuniga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritish haqida”gi Qonuniga asosan yangi tahrirda qabul qilingan. LexUZ sharhi Shuningdek, qarang: O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2015-yil 31-martdagi 73-sonli qarori bilan tasdiqlangan “Davlat organlari va davlat muassasalarida jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlari bilan ishlash tartibi to‘g‘risida”gi namunaviy nizom. LexUZ sharhi Protsessual qonunchilik va boshqa qonunchilik normalarida murojaatlarni ko‘rib chiqishga oid alohida tartib nazarda tutilgan bo‘lishi mumkin. Masalan, qarang: O‘zbekiston Respublikasining Fuqarolik protsessual kodeksi 350-moddasining beshinchi qismi, O‘zbekiston Respublikasining Jinoyat-protsessual kodeksi 241-moddasining birinchi qismi va 329-moddasining birinchi qismi, O‘zbekiston Respublikasining Jinoyat-ijroiya kodeksi 82-moddasining ikkinchi qismi, O‘zbekiston Respublikasining Xo‘jalik protsessual kodeksi 1921-moddasining beshinchi qismi, O‘zbekiston Respublikasining Mehnat kodeksi 90-moddasining ikkinchi qismi, 197-moddasining ikkinchi qismi va 264-moddasining birinchi qismi. LexUZ sharhi LexUZ sharhi LexUZ sharhi Qarang: O‘zbekiston Respublikasining “Elektron hujjat aylanishi to‘g‘risida”gi va “Elektron raqamli imzo to‘g‘risida”gi qonunlari. LexUZ sharhi Qarang: O‘zbekiston Respublikasi Fuqarolik kodeksining 10-bobi (“Vakillik va ishonchnoma”). LexUZ sharhi Qarang: mazkur Qonunning 3-bobi (“Murojaatlarni berish va ularni ko‘rib chiqish tartibi”). Ommaviy axborot vositalariga yo‘llangan murojaatlardan ommaviy axborot vositalari to‘g‘risidagi qonun hujjatlariga muvofiq jamoatchilik fikrini o‘rganish va aks ettirish uchun foydalanilishi mumkin. LexUZ sharhi Davlat organlarining shaxsiy qabulni o‘tkazuvchi rahbarlari yoki boshqa vakolatli shaxslari har qanday masalalar, shu jumladan o‘z vakolatlariga kirmaydigan masalalar bo‘yicha murojaat etilganda qabulni rad etishga haqli emas, ushbu moddaning beshinchi qismida nazarda tutilgan hollar bundan mustasno. Davlat organlarida murojaatlar bo‘yicha ish yuritish qonun hujjatlarida belgilangan tartibda olib boriladi. LexUZ sharhi LexUZ sharhi Davlat organlari murojaatlarni ko‘rib chiqishda O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi va qonunlari talablariga rioya etishi, ularning to‘liq, xolisona va o‘z vaqtida ko‘rib chiqilishi uchun choralar ko‘rishi, jismoniy va yuridik shaxslarning buzilgan huquqlari, erkinliklari tiklanishini hamda qonuniy manfaatlari himoya qilinishini ta’minlash bo‘yicha o‘z vakolatlari doirasida choralar ko‘rishi shart. Murojaatlar davlat organlari tomonidan qabul qilinishi va ko‘rib chiqilishi shart, ushbu Qonunning 20-moddasida nazarda tutilgan hollar bundan mustasno. LexUZ sharhi Qo‘shimcha ma’lumot uchun qarang: O‘zbekiston Respublikasining Fuqarolik protsessual kodeksi II bo‘limning 3-kichik bo‘limi (“Davlat organlari va boshqa organlar, shuningdek mansabdor shaxslarning xatti-harakatlari (qarorlari) ustidan berilgan shikoyat va arizalar bo‘yicha ish yuritish”) va O‘zbekiston Respublikasining “Fuqarolarning huquqlari va erkinliklarini buzadigan xatti-harakatlar va qarorlar ustidan sudga shikoyat qilish to‘g‘risida”gi Qonuni. Jismoniy shaxsning iltimosiga ko‘ra uning shaxsiga doir biron-bir ma’lumot oshkor etilmasligi kerak. LexUZ sharhi LexUZ sharhi Qarang: O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksining 74-moddasi, O‘zbekiston Respublikasi “Vasiylik va homiylik to‘g‘risida”gi Qonuni 31-moddasining birinchi va ikkinchi qisimlari. Agar murojaatni ko‘rib chiqishda xo‘jalik yurituvchi subyektlarning faoliyatini tekshirish, shu jumladan moliyaviy-xo‘jalik faoliyatini tekshirish (taftish qilish) zarurati yuzaga kelsa, tekshirish qonun hujjatlariga muvofiq amalga oshiriladi. LexUZ sharhi LexUZ sharhi Qo‘shimcha ma’lumot uchun qarang: O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2015-yil 31-martdagi 73-sonli qarori bilan tasdiqlangan “Davlat organlari va davlat muassasalarida jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlari bilan ishlash tartibi to‘g‘risida”gi namunaviy nizom. LexUZ sharhi Qarang: O‘zbekiston Respublikasi Fuqarolik protsessual kodeksining 10-bobi (“Sud xarajatlari”), O‘zbekiston Respublikasi Fuqarolik kodeksining 15, 990, 1021 va 1022-moddalari. LexUZ sharhi LexUZ sharhi Qarang: O‘zbekiston Respublikasi Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeksining 40, 41 va 43-moddalari hamda O‘zbekiston Respublikasi Jinoyat Kodeksining 139, 140 va 144-moddalari. 1) O‘zbekiston Respublikasining 1994-yil 6-mayda qabul qilingan “Fuqarolarning murojaatlari to‘g‘risida”gi 1064–XII-sonli Qonuni (O‘zbekiston Respublikasi Oliy Kengashining Axborotnomasi, 1994-yil, № 5, 140-modda); 2) O‘zbekiston Respublikasi Oliy Kengashining 1994-yil 6-mayda qabul qilingan “Fuqarolarning murojaatlari to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonunini amalga kiritish haqida”gi 1065–XII-sonli Qarori (O‘zbekiston Respublikasi Oliy Kengashining Axborotnomasi, 1994-yil, № 5, 141-modda); 3) O‘zbekiston Respublikasining 2002-yil 13-dekabrda qabul qilingan “Fuqarolarning murojaatlari to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuniga o‘zgartishlar va qo‘shimchalar kiritish haqida”gi 446–II-sonli Qonuni (O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Axborotnomasi, 2003-yil, № 1, 7-modda). LexUZ sharhi |