O‘zbekiston Respublikasining “Davlat xaridlari to‘g‘risida”gi Qonuni, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021-yil 2-iyuldagi PQ-5171-son “Davlat xaridlari shaffofligini ta’minlash va samaradorligini oshirishga doir qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi hamda 2021-yil 6-iyuldagi PQ-5177-son “Korrupsiyaga qarshi kurashish faoliyatini samarali tashkil etishga doir qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi qarorlariga muvofiq O‘zbekiston Respublikasi Davlat aktivlarini boshqarish agentligi va Moliya vazirligi qaror qiladi:
1. Korporativ buyurtmachilarning xarid komissiyalari tomonidan dastlabki malaka tanlovini o‘tkazish tartibi to‘g‘risidagi namunaviy nizom ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
O‘zbekiston Respublikasi Davlat aktivlarini boshqarish agentligi va Moliya vazirligining 2021-yil 13-sentabrdagi 01/11-07/13 va 53-son qaroriga
ILOVA
ILOVA
Oldingi tahrirga qarang.
Ushbu Namunaviy nizom korporativ buyurtmachilarning xarid komissiyalari tomonidan xarid qilish tartib-taomillarida ishtirok etish uchun salohiyatli (potensial) ishtirokchilarning dastlabki malaka tanlovini tashkil etish, o‘tkazish tartibi hamda ularning ishonchliligini baholash mezonlarini belgilaydi.
(muqaddima O‘zbekiston Respublikasi Davlat aktivlarini boshqarish agentligining 2023-yil 10-iyuldagi 01/14-14/24-son va Iqtisodiyot va moliya vazirligining 2023-yil 3-iyuldagi 27-sonli qarori (ro‘yxat raqami 3324-1, 24.07.2023-y.) tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 24.07.2023-y., 10/23/3324-1/0518-son)
korporativ buyurtmachi (bundan buyon matnda buyurtmachi deb yuritiladi) — O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021-yil 2-iyuldagi PQ-5171-son qarori bilan tasdiqlangan Davlat xaridlarini amalga oshirish jarayonlari alohida tartibda nazorat qilinadigan ayrim korporativ va budjet buyurtmachilari ro‘yxatida ko‘rsatilgan korporativ buyurtmachilar;
xarid komissiyasining mas’ul kotibi (bundan buyon matnda kotib deb yuritiladi) — xarid komissiyasining tezkor faoliyatini tashkil etuvchi ovoz berish huquqiga ega bo‘lmagan xodim;
xarid qilish tartib-taomillari ishtirokchisi (bundan buyon matnda ishtirokchi deb yuritiladi) — xarid qilish tartib-taomilida qatnashishdan manfaatdor bo‘lgan, dastlabki malaka tanlovi uchun talabnoma taqdim etgan O‘zbekiston Respublikasining rezidenti yoki norezidenti bo‘lgan jismoniy yoki yuridik shaxs;
talabnoma — ishtirokchining yuridik maqomi, moliyaviy, tijorat, texnik imkoniyatlari to‘g‘risidagi ma’lumotlarni o‘z ichiga olgan hujjatlar to‘plami.
2. Dastlabki malaka tanlovi xarid qilish tartib-taomilining bir qismi bo‘lib, uning natijasi davlat xaridlari to‘g‘risidagi shartnomani tuzish uchun asos hisoblanmaydi.
3. Xarid qilish hujjatlari shartlarida nazarda tutilgan hollarda xarid komissiyasi tomonidan ishtirokchilarni tanlab olish uchun dastlabki malaka tanlovi o‘tkazilishi mumkin.
4. Dastlabki malaka tanlovi eng yaxshi takliflarni tanlash (bundan buyon matnda tanlash deb yuritiladi) va tender orqali amalga oshiriladigan xaridlarga nisbatan qo‘llaniladi.
5. Dastlabki malaka tanlovidan muvaffaqiyatli o‘tgan salohiyatli ishtirokchilar bir yildan ortiq bo‘lmagan muddat davomida korporativ buyurtmachilarning tanlash va tenderlarida ishtirokchi sifatida qatnashishi mumkin.
6. Dastlabki malaka tanlovini o‘tkazish tartibi va baholash mezonlari barcha uchun bir xil hisoblanadi hamda davlat xaridlarining asosiy prinsiplariga zid bo‘lmasligi lozim.
7. Dastlabki malaka tanlovi tartib-taomili to‘g‘risidagi ma’lumotlar barcha manfaatdor tomonlar uchun ochiq va shaffof bo‘lishi hamda axborot almashuvi ixtiyoriy amalga oshirilishi lozim.
davlat xaridlari ijrochilari tomonidan shartnomalar bo‘yicha majburiyatlarni bajarmaslik xatarlarini pasaytirish;
buyurtmachilar faoliyatining uzluksiz va samarali ishlashini ta’minlash maqsadida xaridlarni o‘z vaqtida amalga oshirish;
buyurtmachilar tomonidan amalga oshiriladigan xaridlarda barcha ishtirokchilarga teng huquqli va adolatli shart-sharoitlar yaratish;
10. Dastlabki malaka tanlovini o‘tkazishda ishtirokchilar tomonidan taqdim etiladigan hujjatlar hamda ularni taqdim etish muddati xarid qilish hujjatlarida ko‘rsatilishi lozim. Bunda, ishtirokchilar tomonidan quyidagi hujjatlarni taqdim etish nazarda tutiladi:
moliyaviy hisobotlar (tashqi auditor tashkilotlar tomonidan tasdiqlangan yoki soliq organlari tomonidan qabul qilinganligi tasdiqlangan holda);
ekologik, gigiyenik sertifikatlash, kalibrlash to‘g‘risidagi tegishli guvohnomalar yoki sinov bayonnomalari, sifat sertifikatlari, muvofiqlik sertifikatlari, shu jumladan xavfsizlik talablariga muvofiqlik sertifikatlari, tovar (ish, xizmat)lar pasportlari (tovar (ish, xizmat)larning xususiyatlaridan kelib chiqib mazkur hujjatlarning bo‘lishi majburiyligi talab etiladigan hollarda);
ishtirokchilarning ishbilarmonlik obro‘sini (ishchi-xodimlari malakasi, ish tajribasi, shu jumladan maxsus faoliyat bo‘yicha tajribasi) tasdiqlovchi hujjatlar.
Ishtirokchilar o‘z xohishiga ko‘ra faoliyatiga doir qo‘shimcha ma’lumotlar va hujjatlarni taqdim etishi mumkin.
11. Talabnoma ishtirokchilar tomonidan tanlash (tender) o‘tkazish to‘g‘risidagi e’londa va xarid qilish hujjatlarida belgilangan talablar asosida takliflar bilan birga yuboriladi.
12. Ishtirokchilarni o‘rganish ular tomonidan taqdim qilingan talabnomalar, tasdiqlovchi hujjatlarni, shuningdek, ishtirokchilar to‘g‘risidagi boshqa ma’lumotlarni tahlil qilish asosida amalga oshiriladi.
Zaruriyat bo‘lganda, ishtirokchilarning ishlab chiqarish jarayoni va mahsulotlarini qo‘shimcha ravishda o‘rganish uchun xarid komissiya tomonidan texnik audit o‘tkazish to‘g‘risida tegishli qaror qabul qilinishi mumkin.
13. Kotib tomonidan uch ish kunidan ortiq bo‘lmagan muddatda ishtirokchilar taqdim qilgan hujjatlarning to‘liqliligi hamda ishtirokchilar haqidagi quyidagi ma’lumotlar o‘rganiladi:
Yagona interaktiv davlat xizmatlari portalidagi ma’lumotlar (yoki boshqa mamlakatlarning o‘xshash manbalari);
ishtirokchi faoliyatning litsenziyalanadigan turi bilan shug‘ullanganda, uning “Litsenziya” axborot tizimi yoki litsenziyalovchi organlarning rasmiy saytlaridagi litsenziyalar reyestrida mavjudligi;
ishtirokchilarning maxsus axborot portalida insofsiz ijrochilar reyestrida, shuningdek to‘lanishi lozim bo‘lgan qo‘shilgan qiymat solig‘i miqdorini kamaytirish huquqini suiiste’mol qilgan korxonalar ro‘yxatida mavjud yoki mavjud emasligi;
ishtirokchining ishbilarmonlik obro‘si to‘g‘risidagi, shu jumladan ishtirokchilarning rasmiy veb-sayti, ommaviy-axborot vositalari, u a’zo bo‘lgan tarmoq uyushmalari va birlashmalari hamda boshqa Internet jahon axborot tarmog‘idagi veb-sayt va tegishli axborot tizimlari orqali olingan ma’lumotlar.
Kotib tomonidan o‘tkazilgan o‘rganish natijalari xarid komissiyasiga taqdim etiladi va xarid komissiyasining yig‘ilishida ko‘rib chiqiladi.
14. Xarid komissiyasi kotib tomonidan taqdim etilgan o‘rganish natijalarini ko‘rib chiqadi va quyidagilarni aniqlaydi:
ishtirokchilarning o‘z vaqtida sifatli mahsulot ishlab chiqarish salohiyati, ularning ishlab chiqarish quvvati va ish tajribasi;
ishtirokchilarning moliyaviy hisobotlari, shuningdek soliqlar va yig‘imlarni to‘lash bo‘yicha muddati o‘tgan qarzdorligi mavjud emasligi;
imtiyozli soliq rejimidagi moliyaviy operatsiyalarni amalga oshirishda ma’lumotlarni oshkor qilish va taqdim etishni nazarda tutmaydigan davlatlar yoki hududlarda (offshor hududlar) ishtirokchilar va ularning bank hisobraqamlari ro‘yxatdan o‘tkazilganligi yoki o‘tkazilmaganligi;
ishtirokchilarning joriy buyurtmachi bilan ilgari tuzilgan shartnomalar bo‘yicha o‘z zimmasiga olgan majburiyatlarning ijro etilmaganligi yoki lozim darajada ijro etilmaganligi bo‘yicha sudda ishi ko‘rilganligi;
Oldingi tahrirga qarang.
(14-bandning sakkizinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Davlat aktivlarini boshqarish agentligining 2023-yil 10-iyuldagi 01/14-14/24-son va Iqtisodiyot va moliya vazirligining 2023-yil 3-iyuldagi 27-sonli qarori (ro‘yxat raqami 3324-1, 24.07.2023-y.) tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 24.07.2023-y., 10/23/3324-1/0518-son)
15. Xarid komissiyasi zarur hollarda ishtirokchilarning roziligi bilan va ularni faoliyatiga aralashmasdan joyiga chiqqan holda texnik audit o‘tkazishi mumkin. Bunda, korxonaning ishlab chiqarish quvvati va mahsulotlarning sifati o‘rganiladi.
Oldingi tahrirga qarang.
(16-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Davlat aktivlarini boshqarish agentligining 2023-yil 10-iyuldagi 01/14-14/24-son va Iqtisodiyot va moliya vazirligining 2023-yil 3-iyuldagi 27-sonli qarori (ro‘yxat raqami 3324-1, 24.07.2023-y.) tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 24.07.2023-y., 10/23/3324-1/0518-son)
imtiyozli soliq rejimidagi moliyaviy operatsiyalarni amalga oshirishda ma’lumotlarni oshkor qilish va taqdim etishni nazarda tutmaydigan davlatlar yoki hududlarda (offshor hududlar) ro‘yxatdan o‘tkazilgan yoki mazkur hududlarda bank hisobraqamlari ochgan ishtirokchilar;
tanlash va tender o‘tkazish to‘g‘risidagi e’lon berilgan sanada davlat ro‘yxatidan o‘tganiga olti oy to‘lmagan;
xarid komissiyasi tomonidan ishchi-xodimlar malakasi, ish tajribasi, shu jumladan maxsus faoliyat bo‘yicha tajribasi, ishtirokchilarning o‘z vaqtida sifatli mahsulot ishlab chiqarish yoki yetkazib yetkazib salohiyati va/yoki quvvati yetarli emas deb topilgan.
18. Xarid komissiyasi bayonnoma rasmiylashtirilgan kundan boshlab uch ish kunidan kechiktirmasdan dastlabki malaka tanlovidan o‘tmagan ishtirokchilarning takliflarini rad etish sabablarini ko‘rsatgan holda ularni xabardor qiladi.
20. Budjet va boshqa korporativ buyurtmachilar dastlabki malaka tanlovini o‘tkazishda mazkur Namunaviy nizom qoidalaridan foydalanishi mumkin.
21. Dastlabki malaka tanlovi natijalaridan norozi bo‘lgan ishtirokchilar sud tartibida shikoyat qilishga haqli.
22. Mazkur Namunaviy nizom talablarining buzilishida aybdor bo‘lgan shaxslar qonunchilikda belgilangan tartibda javob beradilar.