O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Davlat huquqiy siyosatini amalga oshirishda adliya organlari va muassasalari faoliyatini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2020-yil 19-maydagi PF-5997-son Farmoniga muvofiq hamda arxiv ishi va ish yuritish sohasidagi faoliyatni yanada takomillashtirish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
1. Quyidagilar davlat organlari va tashkilotlari arxiv ishi va ish yuritish sohasidagi ekspert komissiyalarining (keyingi o‘rinlarda — ekspert komissiyalari) asosiy vazifalari etib belgilansin:
ish yuritishda tugallangan va idoraviy arxivda saqlanayotgan hujjatlar va yig‘majildlarning qimmatliligini aniqlash ekspertizasini tashkil etish va o‘tkazish;
davlat arxivlari saqloviga topshirish uchun hujjatlar va yig‘majildlarni saralashni tashkil etish va amalga oshirish;
saqlov muddati tugagan hujjatlar va yig‘majildlarni yo‘q qilishga ajratishni tashkil etish va o‘tkazish;
arxiv ishi va ish yuritish sohasidagi markaziy ekspert komissiyalarining asosiy vazifalari va funksiyalarini, huquqlari va majburiyatlarini, shuningdek, komissiya ishini tashkil etish tartibini nazarda tutuvchi Davlat organlari va tashkilotlarining arxiv ishi va ish yuritish sohasidagi markaziy ekspert komissiyalari to‘g‘risidagi namunaviy nizom 1-ilovaga muvofiq;
arxiv ishi va ish yuritish sohasidagi ekspert komissiyalarining asosiy vazifalari va funksiyalarini, huquqlari va majburiyatlarini, shuningdek, komissiya ishini tashkil etish tartibini nazarda tutuvchi Davlat organlari va tashkilotlari hududiy bo‘linmalari va tizim tashkilotlarining arxiv ishi va ish yuritish sohasidagi ekspert komissiyalari to‘g‘risidagi namunaviy nizom 2-ilovaga tasdiqlansin.
ekspert komissiyalari o‘z ishini jamoatchilik asosida olib boradigan doimiy faoliyat yurituvchi maslahat organi hisoblanadi;
ekspert komissiyalari tarkibi tashkilot rahbari buyrug‘i bilan tuziladi hamda ushbu komissiyalar qarorlari tashkilot rahbari tomonidan tasdiqlanadi;
ekspert komissiyalari o‘z faoliyatini mazkur qaror bilan tasdiqlangan namunaviy nizomlarga muvofiq ishlab chiqilgan hamda tegishliligi bo‘yicha “O‘zarxiv” agentligi, uning hududiy boshqarmalari hamda O‘zbekiston milliy arxivlari tomonidan kelishiladigan nizom asosida amalga oshiradi;
ekspert komissiyalarini tugatish yoki qayta tuzish tegishliligi bo‘yicha “O‘zarxiv” agentligi, uning hududiy boshqarmalari hamda O‘zbekiston milliy arxivlari xabardor qilingan holda amalga oshiriladi.
4. O‘zbekiston Respublikasi “O‘zarxiv” agentligi manfaatdor vazirlik va idoralar bilan birgalikda o‘zlari qabul qilgan normativ-huquqiy hujjatlarni bir oy muddatda ushbu qarorga muvofiqlashtirsin.
5. Ushbu qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining maslahatchisi — IT-texnologiyalar, telekommunikatsiyalar va innovatsion faoliyatni rivojlantirish masalalari departamenti boshlig‘i O.M. Umarov hamda O‘zbekiston Respublikasi “O‘zarxiv” agentligi direktori U.M. Yusupov zimmasiga yuklansin.
1. Mazkur Nizom davlat organlari va tashkilotlarining arxiv ishi va ish yuritish sohasidagi markaziy ekspert komissiyalari maqomi, asosiy vazifalari va funksiyalari, huquq va majburiyatlari, shuningdek faoliyatini tashkil etish tartibini belgilaydi.
davlat organlari va tashkilotlarida hujjatlarning, shu jumladan boshqaruv (ish yuritish), ilmiy-texnika va boshqa maxsus hujjatlarning qimmatliligini aniqlash ekspertizasini o‘tkazish va hujjatlarni arxiv saqloviga topshirishga tayyorlash bo‘yicha uslubiy va amaliy ishlarni olib boruvchi;
davlat organi va tashkiloti hududiy bo‘linmalari va tizim tashkilotlarining arxiv ishi va ish yuritish sohasidagi ekspert komissiyalari faoliyatini boshqarish va muvofiqlashtirishni amalga oshirish uchun tuziladigan, o‘z ishini jamoatchilik asosida olib boradigan doimiy faoliyat yurituvchi maslahat organi hisoblanadi.
Hujjatlarni O‘zbekiston Respublikasi Milliy arxiv fondi tarkibiga kiritish yoki undan chiqarish, alohida hujjatlarning amaldagi ro‘yxatda belgilangan saqlash muddatlarini o‘zgartirish va ro‘yxatda keltirilmagan hujjatlarning saqlanish muddatlarini aniqlash bo‘yicha takliflarni tasdiqlash yuzasidan MEK qarorlari tegishlicha O‘zbekiston Milliy arxivi, O‘zbekiston Kinofotofono hujjatlari milliy arxivi, O‘zbekiston Ilmiy-texnika va tibbiyot hujjatlari milliy arxivi (keyingi o‘rinlarda — Milliy arxiv) tomonidan ko‘rib chiqilib, “O‘zarxiv” agentligi bilan kelishilgandan so‘ng kuchga kiradi.
Davlat organi va tashkiloti hududiy bo‘linmalari va tizim tashkilotlarining arxiv ishi va ish yuritish sohasidagi ekspert komissiyasi (keyingi o‘rinlarda — EK) — tashkilot hujjatlarining, shu jumladan boshqaruv (ish yuritish), ilmiy-texnika va boshqa maxsus hujjatlarning qimmatliligi ekspertizasini tashkil etish va ularni arxivda saqlash uchun topshirishga tayyorlash bo‘yicha ishlarni tashkil etish va amalga oshirish uchun tashkil etiladigan doimiy faoliyat yurituvchi komissiya;
Ekspert-tekshiruv uslubiy komissiyasi (keyingi o‘rinlarda — ETUK) — O‘zbekiston milliy arxivlarida boshqaruv (ish yuritish), ilmiy-texnika va boshqa maxsus hujjatlar qimmatliligi ekspertizasini tashkil etish va hujjatlarni arxivlarga saqlash uchun topshirishga tayyorlash bo‘yicha uslubiy va amaliy ishlarni o‘tkazish hamda davlat arxivlarining jamlash manbai bo‘lgan davlat organlari va tashkilotlarining MEK va EK faoliyatiga rahbarlik qilish va uni muvofiqlashtirish uchun tuziladigan doimiy faoliyat yurituvchi komissiya;
Markaziy ekspert-tekshirish komissiyasi (keyingi o‘rinlarda — METK) — uslubiy va amaliy ishlarni olib borish uchun, shuningdek O‘zbekiston Respublikasi Milliy arxiv fondi hujjatlarini doimiy saqlovchi vazirliklar, idoralar, tarmoq davlat fondlari va tashkilotlarining MEKlariga rahbarlik qilish va ularning faoliyatini muvofiqlashtirish uchun O‘zbekiston Respublikasi “O‘zarxiv” agentligi huzurida ish olib boradigan doimiy faoliyat ko‘rsatuvchi komissiya;
hujjatlarning qimmatliligini aniqlash ekspertizasi — hujjatlarni saqlash muddatlarini belgilash va ularni doimiy saqlashga tanlab olish maqsadida hujjatlarni ularning qimmatliligi mezonlarini (yaratilish vaqti, yaratilish asosi, ahamiyatliligi) hisobga olgan holda o‘rganish.
6. MEK o‘z faoliyatida “Arxiv ishi to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasining Qonuni hamda arxiv ishi va ish yuritish bo‘yicha boshqa qonunchilik hujjatlariga asoslanadi.
7. Ushbu Nizomga muvofiq davlat organi yoki tashkiloti tomonidan Markaziy ekspert komissiyasi to‘g‘risida nizom ishlab chiqiladi hamda tegishlicha “O‘zarxiv” agentligi yoki Milliy arxiv bilan kelishilgan holda davlat organi yoki tashkiloti rahbari tomonidan tasdiqlanadi.
ish yuritishda tugallangan va idoraviy arxivda saqlanayotgan hujjatlar va yig‘majildlarning qimmatliligini aniqlash ekspertizasini tashkil etish va o‘tkazish;
davlat arxivlari saqloviga topshirish uchun hujjatlar va yig‘majildlarni saralashni tashkil etish va amalga oshirish;
saqlov muddati tugagan hujjatlar va yig‘majildlarni yo‘q qilishga ajratishni tashkil etish va o‘tkazish;
a) ish yuritishda tugallangan va idoraviy arxivda saqlanayotgan hujjatlar va yig‘majildlarning qimmatliligini aniqlash ekspertizasini tashkil etish va o‘tkazish yo‘nalishida:
rasmiylashtirilgan doimiy saqlanadigan hujjatlar yig‘majildlarining arxiv ro‘yxatini ma’qullash yoki rad etish to‘g‘risida qarorlarni qabul qiladi;
alohida qimmatli va noyob hujjatlar yig‘majildlarining arxiv ro‘yxatini ma’qullash yoki rad etish to‘g‘risida qarorlarni qabul qiladi;
saqlash muddati 10 yildan ortiq bo‘lgan vaqtincha saqlanadigan hujjatlar, shuningdek shaxsiy tarkib bo‘yicha hujjatlar yig‘majildlarining arxiv ro‘yxatini ma’qullash yoki rad etish to‘g‘risida qarorlarni qabul qiladi;
b) davlat arxivlari saqloviga topshirish uchun hujjatlar va yig‘majildlarni saralashni tashkil etish va amalga oshirish yo‘nalishida:
v) saqlov muddati tugagan hujjatlar va yig‘majildlarni yo‘q qilishga ajratishni tashkil etish va o‘tkazish yo‘nalishida:
doimiy saqlanadigan hujjatlar yig‘majildlarining ro‘yxati MEK va ETUK qarorlari asosida davlat organi va tashkiloti rahbari tomonidan tasdiqlangandan, shuningdek shaxsiy tarkib bo‘yicha hujjatlar yig‘majildlarning ro‘yxati MEK qarori asosida ma’qullanib, tegishli ETUK bilan kelishilgandan hamda davlat organi va tashkiloti rahbari tomonidan tasdiqlangandan so‘ng hujjatlarni yo‘q qilishga ajratish to‘g‘risidagi dalolatnomalarni ko‘rib chiqadi hamda ma’qullash yoki rad etish to‘g‘risida qarorlarni qabul qiladi;
qidiruv ishlari tugagan hujjatlarning topilmaganligi haqida dalolatnomalarni ko‘rib chiqadi hamda ma’qullash yoki rad etish to‘g‘risida qarorlarni qabul qiladi;
hujjatlarning tuzatib bo‘lmaydigan nuqsonlari haqida dalolatnomalarni ko‘rib chiqadi hamda ma’qullash yoki rad etish to‘g‘risida qarorlarni qabul qiladi;
g) arxiv ishi va ish yuritish sohasiga doir me’yoriy hujjatlarni ishlab chiqishni tashkil etish yo‘nalishida:
hujjatlarning saqlash muddatlari ko‘rsatilgan taxminiy va namunaviy yig‘majildlar nomenklaturalarini ko‘rib chiqadi hamda qaror qabul qiladi;
davlat organi va tashkiloti, uning hududiy bo‘linmalari va tizim tashkilotlari faoliyatida shakllanadigan hujjatlarning saqlash muddatlari ko‘rsatilgan sohaviy va tarmoq ro‘yxatlarini ko‘rib chiqadi hamda qaror qabul qiladi;
mas’ul bo‘limlar tomonidan ishlab chiqilgan idoraning yig‘majildlari nomenklaturasini, ish yuritish va ijro nazoratini tashkil etish bo‘yicha yo‘riqnomani, idoraviy arxiv to‘g‘risida nizomni, MEK to‘g‘risida nizomni ko‘rib chiqadi hamda qaror qabul qiladi;
hujjatlarni O‘zbekiston Respublikasi Milliy arxiv fondi tarkibiga kiritish yoki undan chiqarish, alohida hujjatlarning amaldagi ro‘yxatda belgilangan saqlash muddatlarini o‘zgartirish va ro‘yxatda keltirilmagan hujjatlarning saqlanish muddatlarini aniqlash bo‘yicha takliflarni ishlab chiqadi va tegishlicha ETUK (METK)ga taqdim qiladi;
davlat organi va tashkiloti, uning hududiy bo‘linmalari va tizim tashkilotlari faoliyatida shakllanadigan O‘zbekiston Respublikasi Milliy arxiv fondi hujjatlari tarkibini optimallashtirish masalalari bo‘yicha takliflar hamda tavsiyalarni ishlab chiqadi;
komissiya yig‘ilishlarda muntazam ravishda EKlar faoliyatini tekshirish natijalarini, mazkur komissiyalar raislari hisobotlarini eshitib boradi;
EK a’zolari uchun ko‘rsatma va maslahatlar berib borishni tashkil etadi, davlat organi va tashkiloti, uning hududiy bo‘linmalari va tizim tashkilotlarining ish yuritish va arxiv xizmati xodimlari, ekspert komissiyasi a’zolari malakalarini muntazam oshirib borish tadbirlarini tashkil qiladi;
tegishli arxivlarning jamlash manbaiga kirmagan tizimdagi tashkilotlarga yig‘majildlar nomenklaturasi, shaxsiy tarkib yig‘majildlar ro‘yxati, yo‘q qilishga ajratish to‘g‘risidagi dalolatnomalarni, topilmagan hujjatlar hamda hujjatlarning tuzatib bo‘lmaydigan nuqsonlari haqida dalolatnomalarni tuzish, ko‘rib chiqish va kelishishda, hujjatlarni jamlashni tashkil etish, saqlash va hisobini yuritish masalalarida amaliy va uslubiy yordam ko‘rsatadi.
tarkibiy bo‘linmalar va tizimdagi tashkilotlarga ish yuritishni olib borish, hujjatlarning qimmatliligini aniqlash ekspertizasini o‘tkazish, idoraviy saqlovga topshirish uchun tayyorlash bo‘yicha tavsiyalar berish, shuningdek doimiy va uzoq muddat saqlanadigan yig‘majildlarning qidiruvini tashkil etish, hujjatlar va yig‘majildlarning mavjud emasligi sabablari haqida yozma tushuntirish berishni so‘rash;
komissiya yig‘ilishlarida tarkibiy bo‘linmalar rahbarlari, tizimidagi tashkilotlarning ish yuritish va arxiv xizmati rahbarlarining ish yuritishda hujjatlarni rasmiylashtirish va yig‘majildlarni shakllantirish sifati, doimiy va uzoq muddat saqlanadigan hujjatlarning hisobi yuritilishi va saqlanishi to‘g‘risida axborotlarini tinglash;
tarkibiy bo‘linmalar va tizim tashkilotlaridan hujjatlarni saqlash muddatlarini belgilash uchun xulosalar va boshqa materiallarni so‘rab olish;
komissiya yig‘ilishlariga tarkibiy bo‘linmalar va tizim tashkilotlari arxiv xodimlarini hamda maslahatchi va ekspert sifatida boshqa mutaxassislarini taklif etish;
tarkibiy bo‘linmalar va tizim tashkilotlarining ish yuritish va arxivlar holatini tekshirish hamda o‘rganishlar o‘tkazishda ishtirok etish;
davlat organi va tashkiloti rahbariyatini MEK va EK faoliyati masalalari bo‘yicha muntazam xabardor etib borish.
“Arxiv ishi to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasining Qonuni hamda arxiv ishi va ish yuritish bo‘yicha boshqa qonunchilik hujjatlarini bajarishga;
hujjatlar bo‘yicha ish yuritishni tashkil etish, hujjatlar qimmatliligini aniqlash ekspertizasini o‘tkazish va arxiv saqloviga topshirishga tayyorlash masalalarining nazoratini amalga oshirishga;
komissiya yig‘ilishlarida ish yuritish yoki arxiv ishiga mas’ul shaxslarning ish yuritishda hujjatlarni rasmiylashtirish va yig‘majildlarni shakllantirish sifati, doimiy va uzoq muddat saqlanadigan hujjatlarning hisobi yuritilishi va saqlanishi nazoratini amalga oshirishga;
komissiya yig‘ilishlarida qabul qilingan qarorlarning o‘z vaqtida bajarilishi yuzasidan nazoratni amalga oshirishga majburdir.
12. MEK davlat organi va tashkiloti rahbarining buyrug‘iga asosan tarkibiy bo‘linmalarning yuqori malakali mutaxassislaridan, rahbar xodimlardan biri raisligida tayinlanadi.
MEK tarkibiga davlat organi va tashkiloti arxivi mudiri yoki arxivariusi, bosh hisobchi, kadrlar ishiga mas’ul va yuqori malakali mutaxassislar, tegishli arxivning vakili majburiy tartibda kiritiladi.
MEK tarkibiga tizim tashkilotlarining vakillari ham kiritilishi mumkin. Komissiya kotibligi tashkilotning ish yuritishiga yoki arxiv ishiga mas’ul xodimiga yuklatiladi.
13. MEK o‘z faoliyatini tegishlicha “O‘zarxiv” agentligi METK yoki milliy arxivlarning ETUK bilan o‘zaro hamkorlikda olib boradi va ulardan kerakli tashkiliy-uslubiy ko‘rsatmalarni oladi.
14. MEK davlat organi va tashkiloti rahbari tomonidan tasdiqlangan reja asosida faoliyat yuritadi va davlat organi va tashkilotining birinchi rahbariga ish faoliyati natijalari to‘g‘risida yiliga kamida ikki marta hisobot beradi.
15. MEK vakolatiga tegishli masalalar uning zaruratga ko‘ra, lekin yiliga kamida ikki martadan kam bo‘lmagan holda o‘tkaziladigan yig‘ilishlarida ko‘rib chiqiladi.
16. MEK qarorlari ko‘pchilik ovoz bilan qabul qilinadi. MEK yig‘ilishlari bayonnoma orqali rasmiylashtirib boriladi.
17. MEK yig‘ilish bayonnomalari rais, komissiya kotibi tomonidan imzolanadi hamda davlat organi va tashkiloti rahbari tomonidan tasdiqlanadi.
19. MEKni tugatish yoki qayta tuzish davlat organi va tashkiloti rahbarining qaroriga ko‘ra tegishlicha “O‘zarxiv” agentligi yoki Milliy arxivni xabardor qilingan holda amalga oshiriladi.
1. Mazkur Nizom davlat organlari va tashkilotlari hududiy bo‘linmalari va tizim tashkilotlarining arxiv ishi va ish yuritish sohasidagi ekspert komissiyalari maqomi, asosiy vazifalari va funksiyalari, huquq va majburiyatlari, shuningdek faoliyatini tashkil etish tartibini belgilaydi.
davlat organlari va tashkilotlari hududiy bo‘linmalari va tizim tashkilotlarida (keyingi o‘rinlarda — tashkilot) hujjatlarning, shu jumladan boshqaruv (ish yuritish), ilmiy-texnika va boshqa maxsus hujjatlarning qimmatliligini aniqlash ekspertizasini o‘tkazish va hujjatlarni arxiv saqloviga topshirishga tayyorlash bo‘yicha uslubiy va amaliy ishlarni olib boruvchi;
o‘z ishini jamoatchilik asosida olib boradigan doimiy faoliyat yurituvchi maslahat organi hisoblanadi.
Hujjatlarni O‘zbekiston Respublikasi Milliy arxiv fondi tarkibiga kiritish yoki undan chiqarish, alohida hujjatlarning amaldagi ro‘yxatda belgilangan saqlash muddatlarini o‘zgartirish va ro‘yxatda keltirilmagan hujjatlarning saqlanish muddatlarini aniqlash bo‘yicha takliflarni tasdiqlash yuzasidan EK qarorlari tegishlicha “O‘zarxiv” agentligining Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar, Toshkent shahar arxiv ishi hududiy boshqarmalari (keyingi o‘rinlarda — arxiv ishi hududiy boshqarmasi), O‘zbekiston Milliy arxivi, O‘zbekiston Kinofotofono hujjatlari milliy arxivi, O‘zbekiston Ilmiy-texnika va tibbiyot hujjatlari milliy arxivi (keyingi o‘rinlarda — Milliy arxiv) tomonidan ko‘rib chiqilib, “O‘zarxiv” agentligi bilan kelishilgandan so‘ng kuchga kiradi.
ekspert-tekshiruv komissiyasi (keyingi o‘rinlarda — ETK) /ekspert-tekshiruv uslubiy komissiyasi (keyingi o‘rinlarda — ETUK) — arxiv ishi hududiy boshqarmalari, O‘zbekiston milliy arxivlarida boshqaruv (ish yuritish), ilmiy-texnika va boshqa maxsus hujjatlar qimmatliligi ekspertizasini tashkil etish va hujjatlarni arxivlarga saqlash uchun topshirishga tayyorlash bo‘yicha uslubiy va amaliy ishlarni o‘tkazish hamda davlat arxivlarining jamlash manbai bo‘lgan davlat organlari va tashkilotlarining arxiv ishi va ish yuritish sohasidagi markaziy ekspert komissiyalari (keyingi o‘rinlarda — MEK) va EK faoliyatiga rahbarlik qilish va uni muvofiqlashtirish uchun tuziladigan doimiy faoliyat yurituvchi komissiya;
hujjatlarning qimmatliligini aniqlash ekspertizasi — hujjatlarni saqlash muddatlarini belgilash va ularni doimiy saqlashga tanlab olish maqsadida hujjatlarni ularning qimmatliligi mezonlarini (yaratilish vaqti, yaratilish asosi, ahamiyatliligi) hisobga olgan holda o‘rganish.
6. EK o‘z faoliyatida “Arxiv ishi to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasining Qonuni hamda arxiv ishi va ish yuritish bo‘yicha boshqa qonunchilik hujjatlariga asoslanadi.
7. Ushbu Nizomga muvofiq tashkilot tomonidan Ekspert komissiyasi to‘g‘risida nizom ishlab chiqiladi hamda tegishlicha arxiv ishi hududiy boshqarmasi yoki Milliy arxiv bilan kelishilgan holda tashkilot rahbari tomonidan tasdiqlanadi.
ish yuritishda tugallangan va idoraviy arxivda saqlanayotgan hujjatlar va yig‘majildlarning qimmatliligini aniqlash ekspertizasini tashkil etish va o‘tkazish;
davlat arxivlari saqloviga topshirish uchun hujjatlar va yig‘majildlarni saralashni tashkil etish va amalga oshirish;
saqlov muddati tugagan hujjatlar va yig‘majildlarni yo‘q qilishga ajratishni tashkil etish va o‘tkazish;
a) ish yuritishda tugallangan va idoraviy arxivda saqlanayotgan hujjatlar va yig‘majildlarning qimmatliligini aniqlash ekspertizasini tashkil etish va o‘tkazish yo‘nalishida:
rasmiylashtirilgan doimiy saqlanadigan hujjatlar yig‘majildlarining arxiv ro‘yxatini ma’qullash yoki rad etish to‘g‘risida qarorlarni qabul qiladi;
alohida qimmatli va noyob hujjatlar yig‘majildlarining arxiv ro‘yxatini ma’qullash yoki rad etish to‘g‘risida qarorlarni qabul qiladi;
saqlash muddati 10 yildan ortiq bo‘lgan vaqtincha saqlanadigan hujjatlar, shuningdek shaxsiy tarkib bo‘yicha hujjatlar yig‘majildlarining arxiv ro‘yxatini ma’qullash yoki rad etish to‘g‘risida qarorlarni qabul qiladi;
b) davlat arxivlari saqloviga topshirish uchun hujjatlar va yig‘majildlarni saralashni tashkil etish va amalga oshirish yo‘nalishida:
v) saqlov muddati tugagan hujjatlar va yig‘majildlarni yo‘q qilishga ajratishni tashkil etish va o‘tkazish yo‘nalishida:
doimiy saqlanadigan hujjatlar yig‘majildlarining ro‘yxati EK va ETK/ETUK qarorlari asosida tashkilot rahbari tomonidan tasdiqlangandan, shuningdek shaxsiy tarkib bo‘yicha hujjatlar yig‘majildlarning ro‘yxati EK qarori asosida ma’qullanib, tegishli ETK/ETUK bilan kelishilgandan hamda tashkilot rahbari tomonidan tasdiqlangandan so‘ng hujjatlarni yo‘q qilishga ajratish to‘g‘risidagi dalolatnomalarni ko‘rib chiqadi hamda ma’qullash yoki rad etish to‘g‘risida qarorlarni qabul qiladi;
qidiruv ishlari tugagan hujjatlarning topilmaganligi haqida dalolatnomalarni ko‘rib chiqadi hamda ma’qullash yoki rad etish to‘g‘risida qarorlarni qabul qiladi;
hujjatlarning tuzatib bo‘lmaydigan nuqsonlari haqida dalolatnomalarni ko‘rib chiqadi hamda ma’qullash yoki rad etish to‘g‘risida qarorlarni qabul qiladi;
g) arxiv ishi va ish yuritish sohasiga doir me’yoriy hujjatlarni ishlab chiqishni tashkil etish yo‘nalishida:
mas’ul bo‘limlar tomonidan tashkilotning yig‘majildlari nomenklaturasini, ish yuritish va ijro nazoratini tashkil etish bo‘yicha yo‘riqnomani, idoraviy arxiv to‘g‘risida nizomni, EK to‘g‘risida nizomni ko‘rib chiqadi hamda qaror qabul qiladi;
hujjatlarni O‘zbekiston Respublikasi Milliy arxiv fondi tarkibiga kiritish yoki undan chiqarish, alohida hujjatlarning amaldagi ro‘yxatda belgilangan saqlash muddatlarini o‘zgartirish va ro‘yxatda keltirilmagan hujjatlarning saqlanish muddatlarini aniqlash bo‘yicha takliflarni ishlab chiqadi va tegishli ETK/ETUKga taqdim qiladi.
hujjatlarni tashkil etish, hujjatlar qimmatliligini aniqlash ekspertizasini o‘tkazish va arxiv saqloviga topshirishga tayyorlash masalalariga mas’ul xodimlarga, tarkibiy bo‘linmalarga ish yuritishda o‘rnatilgan talablarga muvofiq ko‘rsatmalar berish;
tarkibiy bo‘linmalar rahbarlaridan tegishli arxivga saqlash uchun topshirilishi lozim bo‘lgan hujjatlarning qidiruvini tashkil etishni va ular yo‘qolgan holatda yozma tushuntirish taqdim etishni talab qilish;
tarkibiy bo‘linmalardan hujjatlar qimmatliligini va saqlov muddatlarini aniqlash uchun zarur ma’lumot va xulosalarni so‘rab olish;
komissiya yig‘ilishlarida ish yuritish yoki arxiv ishiga mas’ul shaxslarning ish yuritishda hujjatlarni rasmiylashtirish va yig‘majildlarni shakllantirish sifati, doimiy va uzoq muddat saqlanadigan hujjatlarning hisobi yuritilishi va saqlanishi to‘g‘risida axborotlarini tinglash;
komissiya yig‘ilishlariga maslahatchi va ekspertlar sifatida tegishli tashkilotlarning mutaxassislarini, arxiv xodimlarini taklif qilish;
arxivlarda ish yuritish holati bo‘yicha o‘tkaziladigan sohaviy hamda hududiy o‘rganishlarda va tekshirishlarda ishtirok etish;
“Arxiv ishi to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasining Qonuni hamda arxiv ishi va ish yuritish bo‘yicha boshqa qonunchilik hujjatlarini bajarishga;
hujjatlar bo‘yicha ish yuritishni tashkil etish, hujjatlar qimmatliligini aniqlash ekspertizasini o‘tkazish va arxiv saqloviga topshirishga tayyorlash masalalarining nazoratini amalga oshirishga;
komissiya yig‘ilishlarida ish yuritish yoki arxiv ishiga mas’ul shaxslarning ish yuritishda hujjatlarni rasmiylashtirish va yig‘majildlarni shakllantirish sifati, doimiy va uzoq muddat saqlanadigan hujjatlarning hisobi yuritilishi va saqlanishi nazoratini amalga oshirishga;
komissiya majlislarida qabul qilingan qarorlarning o‘z vaqtida bajarilishi yuzasidan nazoratni amalga oshirishga majburdir.
12. EK tashkilot rahbarining buyrug‘iga asosan tarkibiy bo‘linmalarning yuqori malakali mutaxassislaridan, rahbar xodimlardan biri raisligida tayinlanadi.
EK tarkibiga tashkilot ish yurituvchisi, arxivariusi yoki arxivga mas’ul shaxs, tegishli davlat arxivining vakili, bosh hisobchi, kadrlar ishiga mas’ul va yuqori malakali mutaxassislar kiritiladi.
Komissiya kotibligi tashkilot ish yuritish yoki arxiv xizmati xodimi (arxiv uchun mas’ul shaxs)ga yuklatiladi.
13. Davlat arxivlarining jamlash manbaiga kiritilgan tashkilotlarning EK o‘z faoliyatini tegishlicha arxiv ishi hududiy boshqarmasi ETK yoki milliy arxivlarning ETUK bilan o‘zaro hamkorlikda olib boradi va ulardan kerakli tashkiliy-uslubiy ko‘rsatmalarni oladi.
Davlat arxivlarining jamlash manbaiga kiritilmagan tashkilotlarning EKlari ushbu ishlarni yuqori turuvchi tashkilotning MEK nazorati ostida amalga oshiradi.
14. EK tashkilot birinchi rahbariga ish faoliyati natijalari to‘g‘risida yiliga kamida ikki marta hisobot beradi.
15. EK faoliyati va vakolatiga tegishli masalalar zaruratga ko‘ra, lekin yiliga kamida ikki martadan kam bo‘lmagan holda o‘tkaziladigan yig‘ilishlarida ko‘rib chiqiladi.
17. EK yig‘ilish bayonnomalari rais, komissiya kotibi tomonidan imzolanadi va tashkilot rahbari tomonidan tasdiqlanadi.
19. EK yig‘ilishlarida qabul qilingan qaror komissiya a’zolarining yarmidan ko‘pi ishtirok etganda huquqiy kuchga ega bo‘ladi.
20. EK qarori xar bir masala (hujjat) bo‘yicha alohida, yig‘ilishda ishtirok etayotgan komissiya a’zolarining ko‘pchilik ovozi bilan qabul qilinadi. Ovozlar teng bo‘lganda EK raisi hal qiluvchi qaror qabul qiladi.
Hal qiluvchi ovozga faqat komissiya a’zolari ega. Taklif qilingan maslahatchi va ekspertlar maslahat berish huquqiga ega.
21. EKni tugatish yoki qayta tuzish tashkilot rahbarining qaroriga ko‘ra tegishlicha arxiv ishi hududiy boshqarmasi va Milliy arxivni xabardor qilingan holda amalga oshiriladi.