O‘zbekiston Respublikasi Hukumati (keyingi o‘rinlarda “Hukumat” deb yuritiladi) bir tomondan, hamda Xalqaro migratsiya tashkiloti (keyingi o‘rinlarda “Tashkilot” deb yuritiladi) ikkinchi tomondan (keyingi o‘rinlarda birgalikda “Tomonlar” deb yuritiladi),
Hukumat va Tashkilot o‘rtasida do‘stona munosabatlarni hamda hamkorlikni yanada mustahkamlash va rivojlantirishni istagan holda,
2013-yil 26-noyabrda Tashkilot Kengashi “Tashkilot faoliyat olib boradigan a’zo, kuzatuvchi va boshqa maqomdagi barcha davlatlarni Ixtisoslashtirilgan muassasalar imtiyozlari va immunitetlari to‘g‘risidagi Konvensiyaga (1947-yil) muvofiq ravishda Birlashgan Millatlar Tashkiloti ixtisoslashtirilgan muassasalari foydalanadigan imtiyozlar va immunitetlarni Tashkilotga taqdim etishga chaqiruvchi” 1266-sonli (SIII) Rezolyutsiyani qabul qilganligini e’tirof etgan holda,
Tashkilot Birlashgan Millatlar Tashkiloti tizimiga kiruvchi muassasa ekanligini e’tirof etgan holda,
Tashkilotning maqsad va vazifalari hamda Tashkilot tomonidan olib borilayotgan faoliyatdan kelib chiqib Ixtisoslashtirilgan muassasalar imtiyozlari va immunitetlari to‘g‘risida 1947-yil 21-noyabrda qabul qilingan Konvensiyaga (keyingi o‘rinlarda “Konvensiya” deb yuritiladi) muvofiq Birlashgan Millatlar Tashkiloti ixtisoslashtirilgan muassasalariga beriladigan imtiyozlar va immunitetlarni Hukumat tomonidan Tashkilotga berilishi kafolatlanishini inobatga olgan holda,
Tashkilot o‘zining boshqaruvchi organlarining tegishli karorlari va Hukumatning ruxsati hamda mavjud moliyaviy imkoniyatlardan kelib chiqqan holda O‘zbekiston Respublikasida salohiyatni oshirish, migratsiya masalalari buyicha maslahat xizmati va texnik hamkorlik, migratsiya va sog‘liqni saqlash, xalqaro migratsiya huquqi, migratsiya va atrof-muhit, migratsiya axboroti, odam savdosiga qarshi kurash, mahalliy va xorijiy fuqarolar migratsiyasi, ko‘chirilgan va boshqa yordamga muhtoj shaxslarga yordam ko‘rsatish, malakali inson resurslarini qaytarish va qaytarish bilan bog‘lik bo‘lgan dasturlarni amalga oshiradi.
Zarur bo‘lgan taqdirda Tashkilot o‘z faoliyatini amalga oshirish maqsadida Hukumat bilan maslahatlashuvlardan so‘ng O‘zbekiston Respublikasi hududida boshqa vakolatxonalar ochishi mumkin.
Zarur hollarda amalga oshirilishi rejalashtirilayotgan va kelajakda amalga oshiriladigan loyiha va dasturlarni amalga tadbiq etish yuzasidan Tomonlar o‘rtasidagi hamkorlik tafsilotlari Tomonlar o‘rtasida alohida kelishuvlar rasmiylashtirish orqali kelishiladi. Ushbu kelishuvlar, agar shunday belgilangan bo‘lsa, mazkur Bitimning tarkibiy qismi hisoblanadi.
O‘zbekistonda Vakolatxonani ochish va saqlab turish bilan bog‘liq xarajatlar to‘liq Tashkilot mablag‘lari hisobidan moliyalashtiriladi.
Konvensiyaning 3- dan 30-bandigacha va ushbu Konvensiyaning I ilovasi 2- va 3-bandlariga muvofik, Hukumat Tashkilotga Birlashgan Millatlar Tashkilotining Ixtisoslashtirilgan muassasalariga beriladigan imtiyozlar va immunitetlarni takdim etadi. Konvensiyada ko‘llanilgan ta’riflar tegishli o‘zgartirishlar bilan ushbu Bitimga ko‘llaniladi. Yuqorida keltirib o‘tilgan Konvensiya bandlari va uning I ilovasidagi qoidalar Xalqaro migratsiya tashkilotining o‘ziga xos jihatlarini inobatga olish maqsadida tegishli o‘zgartirishlar bilan qo‘llaniladi.
Mazkur Bitimning qoidalarini talqin qilish yoki qo‘llashda yuzaga keladigan har qanday nizolar Tomonlar o‘rtasida muzokaralar va maslahatlashuvlar orqali tinch yo‘l bilan hal etiladi.
Mazkur Bitimga Tomonlarning o‘zaro roziligi bilan ushbu Bitimning ajralmas qismi hisoblanadigan va alohida bayonnomalar rasmiylashtirish orqali Bitimning 6-moddasida ko‘rsatib o‘tilgan tartibda kuchga kiradigan o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritilishi mumkin.
Mazkur Bitim nomuayyan muddatga tuziladi va bir Tomon boshqa Tomonning ushbu Bitimni tugatish niyati to‘g‘risidagi yozma xabarnomasini olganidan so‘ng 6 oy o‘tgunga qadar amalda bo‘ladi.