Telekommunikatsiyalar tarmoqlarini boshqarish tizimining samaradorligini oshirish, telekommunikatsiya resurslarining ishonchli ishlashini, shuningdek, ulardan markazlashtirilgan tarzda va samarali foydalanishni ta’minlash maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
1. O‘zbekiston Respublikasi Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (keyingi o‘rinlarda — Vazirlik) telekommunikatsiyalar tarmoqlarining davlat tomonidan boshqarilishini, shuningdek, telekommunikatsiyalar tarmoqlarini boshqarish tizimining shakllantirilishi va samarali faoliyat yuritishini ta’minlash bo‘yicha vakolatli organ etib belgilansin va unga quyidagi vazifalar yuklansin:
a) kundalik sharoitlarda — telekommunikatsiyalar sohasida yagona texnik siyosatni olib borish; telekommunikatsiya resurslari va tarmoqlarini rivojlantirish masalalari bo‘yicha davlat boshqaruvi organlari, telekommunikatsiya tarmoqlarini boshqarish tizimiga kiruvchi operatorlar va provayderlar faoliyatining muvofiqlashtirilishini ta’minlash va ularning texnik holati va favqulodda vaziyatlardagi ishlarga tayyorgarligini nazorat qilish;
b) favqulodda vaziyatlarda — idoraviy mansubligidan qat’i nazar, O‘zbekiston Respublikasi telekommunikatsiya resurslari va tarmoqlaridan ustuvor darajada foydalanish va ularni markazlashgan holda boshqarish (maxsus iste’molchilarning tarmoqlari va vositalari bundan mustasno); davlat xavfsizligini ta’minlash manfaatlari yo‘lida ularning barqaror ishlashini hamda ulardan samarali foydalanishni ta’minlash chora-tadbirlarini amalga oshirish;
Oldingi tahrirga qarang.
v) telekommunikatsiyalar tarmoqlarini markazlashtirilgan boshqarish rejimiga o‘tkazish, shuningdek, favqulodda vaziyatlarda ulardan foydalanishni to‘xtatib turish yoki cheklash to‘g‘risida qonunchilik hujjatlarida belgilangan tartibda qaror qabul qilish.
(1-bandning “v” kichik bandi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 4-apreldagi 153-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 05.04.2022-y., 09/22/153/0266-son)
2. Vazirlikning “O‘zbekiston telekommunikatsiya tarmoqlarini boshqarish respublika markazi” davlat unitar korxonasi telekommunikatsiya tarmoqlari va resurslarini boshqarish bo‘yicha ishchi organ etib belgilansin va unga quyidagi vazifalar yuklansin:
telekommunikatsiyalar tarmoqlarini boshqarish tizimiga kiruvchi operatorlar tarmoqlari va resurslarining samarali faoliyat yuritishi va ulardan oqilona foydalanish, zarur hollarda davlat va jamiyat uchun, favqulodda vaziyatlarda ulardan markazlashgan holda foydalanishni ta’minlash ishlarini muvofiqlashtirish;
xorijiy mamlakatlarning telekommunikatsiyalar tarmoqlarini boshqarish markazlari bilan o‘zaro hamkorlikda O‘zbekiston telekommunikatsiyalar tarmoqlarini boshqarish milliy markazi vazifasini bajarish;
operatorlar telekommunikatsiya tarmoqlarining holati va sifatini maxsus vakolatli organ tomonidan belgilangan xizmatlar sifati standartlariga muvofiqligi ustidan tizimli monitoring olib borish;
raqamlash sig‘imini, signalizatsiya punktlarining kodlarini ajratish uchun arizalarni qabul qilish, ko‘rib chiqish, shuningdek, ma’lumot xizmatlari uchun qisqa maxsus raqamlarni ajratish;
Oldingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi telekommunikatsiya tarmoqlarida xalqaro ovozli trafikni o‘tkazishda qonunchilik hujjatlari talablari buzilganligi holatlarini aniqlash va ular to‘g‘risidagi ma’lumotlarni olish jarayonlarini avtomatlashtirish ishlarini tashkil etish;
(2-bandning oltinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 4-apreldagi 153-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 05.04.2022-y., 09/22/153/0266-son)
ko‘chib o‘tgan raqamlarni yig‘ish, saqlash, qayta ishlash to‘g‘risidagi ma’lumotlarning markazlashtirilgan bazasi shakllantirilishi va ishlashini ta’minlash;
operatorlarning telekommunikatsiya tarmoqlarini tezkor va texnik boshqarish, tarmoqlar holatining tizimli monitoringini olib borish va taqdim etilayotgan xizmatlarning sifat ko‘rsatkichlariga muvofiqligini baholash va telekommunikatsiya operatorlari tarmoqlarining ishlashi bo‘yicha xizmatlar ko‘rsatish.
O‘zbekiston Respublikasi telekommunikatsiya tarmoqlari va resurslarini boshqarish tizimi to‘g‘risidagi nizom 1-ilovaga muvofiq;
O‘zbekiston telekommunikatsiya tarmoqlarini boshqarish respublika markazi to‘g‘risidagi nizom 2-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
manfaatdor vazirliklar va idoralar bilan birgalikda davlat boshqaruvi organlari, telekommunikatsiya operatorlari va provayderlariga telekommunikatsiya xizmatlarini yetkazib beruvchilar faoliyatini muvofiqlashtirishni ta’minlash sohasidagi normativ-huquqiy bazani to‘liq xatlovdan o‘tkazsin va qonun hujjatlariga ushbu qarordan kelib chiqadigan o‘zgartirish va qo‘shimchalar yuzasidan Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin;
favqulodda vaziyatlarda va alohida davr (harbiy safarbarlik) mobaynida maxsus iste’molchilar o‘rtasida tarmoqlararo kelishuvlar bilan bog‘liq munosabatlarni tartibga solish uchun safarbarlik rejalarini va favqulodda vaziyatlar oqibatlarini bartaraf etish rejalarini ishlab chiqsin;
O‘zbekiston Respublikasi telekommunikatsiya tarmoqlarida xalqaro ovozli trafik o‘tkazishda qonun hujjatlari talablari buzilishini aniqlash va ular to‘g‘risidagi ma’lumotlarni olish jarayonlarini avtomatlashtirish hamda O‘zbekiston Respublikasi mobil aloqa tarmoqlarida abonent raqamini ko‘chirib o‘tkazish tartibi to‘g‘risidagi nizomlarni ishlab chiqsin va tasdiqlasin.
5. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining maslahatchisi — IT-texnologiyalar, telekommunikatsiyalar va innovatsion faoliyatni rivojlantirish masalalari departamenti boshlig‘i O.M. Umarov hamda O‘zbekiston Respublikasi axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vaziri Sh.M. Sadikov zimmasiga yuklansin.
O‘zbekiston Respublikasi telekommunikatsiya tarmoqlari va resurslarini boshqarish tizimi to‘g‘risida
1. Mazkur Nizom O‘zbekiston Respublikasining “Telekommunikatsiyalar to‘g‘risida”, “Aholini va hududlarni tabiiy hamda texnogen xususiyatli favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish to‘g‘risida”gi qonunlariga muvofiq ishlab chiqildi hamda kundalik sharoitlarda va favqulodda vaziyatlarda O‘zbekiston Respublikasi telekommunikatsiya tarmoqlari boshqarish tartibini belgilaydi.
avtomatlashtirilgan boshqarish tizimi — telekommunikatsiyalar tarmoqlarini va ko‘rsatiladigan xizmatlarni rejalashtirish, texnik xizmat ko‘rsatish, ekspluatatsiya qilish, tezkor va ma’muriy boshqarish bo‘yicha axborot texnologiyalari kompleksi asosida O‘zbekiston telekommunikatsiyalar tarmoqlarini boshqarish bo‘yicha funksiyalarni bajaruvchi tizim;
telekommunikatsiya resurslari — telekommunikatsiya tarmoqlari, kabelli, havo, radioreleli, yo‘ldosh va boshqa aloqa tizimlari bazasida tashkil qilingan, kanallar, traktlar, uzatish liniyalari, oxirlovchi uskuna, telefon, telegraf aloqa, ma’lumotlar uzatish tarmoqlari va boshqa telekommunikatsiyalar tarmoqlari stansiyalari, uzellari va boshqa obyektlari;
boshqarish tizimining tarmoq elementi — tarmoq elementi funksiyalarini bajaruvchi telekommunikatsiyalar uskunasi (yoki telekommunikatsiyalar uskunasining guruhi/qismi) yoki yordamchi uskuna hisoblanadigan va telekommunikatsiyalar tarmoqlari operator/egalari apparat-dasturiy kompleksiga ulangan element;
boshqaruv tizimi — telekommunikatsiyalar tarmoqlarining ishlashini boshqarish funksiyalarining bajarilishini ta’minlovchi, yagona apparat-dasturiy kompleksni hosil qiluvchi telekommunikatsiyalar texnik vositalari;
maxsus iste’molchilar — O‘zbekiston Respublikasi Mudofaa vazirligi, Ichki ishlar vazirligi, Favqulodda vaziyatlar vazirligi, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Davlat xavfsizlik xizmati, Davlat xavfsizlik xizmati va O‘zbekiston Respublikasi Milliy gvardiyasi telekommunikatsiyalar resurslari ustuvor tartibda taqdim etiladigan alohida toifadagi telekommunikatsiyalar xizmatlarining iste’molchilari hisoblanadi;
telekommunikatsiya tarmoqlari va resurslarini markazlashgan boshqarish — telekommunikatsiyalar tarmoqlari va resurslarini maxsus vakolatli organ tomonidan favqulodda holatlarda davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari, maxsus iste’molchilar manfaatlari uchun telekommunikatsiyalar tarmoqlarining ishlashini ta’minlash hamda aloqalarni tiklash maqsadida telekommunikatsiyalar tarmoqlari va resurslarini boshqarish bo‘yicha chora-tadbirlar majmuasi.
3. O‘zbekiston Respublikasi Telekommunikatsiya tarmoqlari va resurslarini boshqarish tizimi kundalik sharoitlar va favqulodda vaziyatlarda telekommunikatsiya vazifalarini o‘z vaqtida va samarali hal etishga mo‘ljallangan hamda O‘zbekiston Respublikasi Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (keyingi o‘rinlarda — Vazirlik) tarmoqlarni boshqarish tizimini, shuningdek, idoraviy mansubligidan qat’iy nazar, telekommunikatsiya operatorlarining tarmoqlarini o‘z ichiga oladi (telekommunikatsiya xizmatlarining maxsus iste’molchilari tarmoqlari bundan mustasno).
4. Kundalik sharoitlarda Vazirlik tomonidan operatorlarning telekommunikatsiya tarmoqlarining favqulodda vaziyatlarda ishlashga tayyorligini ta’minlash bo‘yicha faoliyatini muvofiqlashtirish, O‘zbekiston Respublikasi hududida telekommunikatsiya tarmoqlari foydalanuvchilari uchun ishonchli aloqa va kafolatlangan xizmatlarni ko‘rsatish maqsadida operatorlarning telekommunikatsiya tarmoqlarining o‘zaro hamkorligini hisobga olgan holda normativ-huquqiy bazani takomillashtirish orqali amalga oshiriladi.
5. Favqulodda vaziyatlar (harbiy harakatlar, zilzilalar, toshqinlar, yong‘inlar, epidemiyalar va boshqalar) paytida Vazirlik telekommunikatsiya resurslaridan ustuvor ravishda foydalanish va markazlashtirilgan operativ-texnik boshqarish, shuningdek, ulardan foydalanishni to‘xtatib turish yoki cheklash huquqiga ega.
6. O‘zbekiston telekommunikatsiyalar tarmoqlarini boshqarish tizimi Vazirlikning “O‘zbekiston telekommunikatsiya tarmoqlarini boshqarish respublika markazi” davlat unitar korxonasi (keyingi o‘rinlarda — Markaz) boshqaruv tizimi, umumiy foydalanishdagi telekommunikatsiya tarmoqlari, shuningdek, idoraviy va ajratilgan telekommunikatsiya tarmoqlari operatorlarining boshqarish tizimlarini o‘z ichiga oladi, maxsus iste’molchilar telekommunikatsiya tarmoqlari va vositalari bundan mustasno.
7. Tarmoqni boshqarish tizimi kundalik sharoitlarda operatorlarning bir-biri bilan zarur o‘zaro hamkorligini ta’minlashni hisobga olgan holda va favqulodda vaziyatlarda O‘zbekistondagi telekommunikatsiya tarmoqlarining markazlashgan boshqaruvini ta’minlashi lozim.
Kundalik sharoitlarda avtomatlashtirilgan boshqarish tizimiga ulangan telekommunikatsiya tarmoqlari operatorlari/egalari boshqarish tizimining tarmoq elementlarini monitoringi pullik asosda amalga oshiradi.
8. Favqulodda vaziyatlarda telekommunikatsiya tarmoqlari va resurslarini boshqarish tizimi Markaz tomonidan amalga oshiriladigan O‘zbekiston Respublikasi telekommunikatsiya tarmoqlari va resurslarini markazlashgan operativ boshqaruvini ta’minlashi shart.
9. Kundalik sharoitlarda telekommunikatsiya tarmoqlari va resurslarini boshqarish tizimi operatorlarga aloqa tarmoqlari va xizmatlarini o‘zlariga tegishli tarmoqlarda mustaqil boshqarish uchun berilgan imkoniyatlar doirasida hamda zarur hollarda favqulodda vaziyatlarda ishlashga tayyorgarligini ta’minlashni hisobga olgan holda faoliyat yuritadi.
10. Kundalik sharoitlarda telekommunikatsiya tarmoqlarini boshqarish bo‘yicha operatorlar faoliyatini muvofiqlashtirish quyidagilar orqali amalga oshiriladi:
umumiy foydalanishdagi telekommunikatsiya tarmoqlarida sodir bo‘lgan yirik avariya holatlarida avariyaviy-tiklash ishlarining olib borilishini nazorat qilish;
O‘zbekistonda telekommunikatsiya tarmoqlarini favqulodda vaziyatlarda boshqarish rejalarini tasdiqlash;
kundalik sharoitlarda va favqulodda vaziyatlarda O‘zbekiston telekommunikatsiya tarmoqlarini boshqarishni ta’minlash, shuningdek, operatorlarning tarmoqlararo ulanishlarga qo‘yiladigan talablarni tartibga soluvchi hujjatlarni ishlab chiqish va tasdiqlashni tashkil etish;
operatorlarning telekommunikatsiya tarmoqlarini boshqarish tizimlarini yaratish va modernizatsiya qilish bo‘yicha loyihalarni kelishish;
tarmoqlar va telekommunikatsiya vositalarini yagona tasniflash va kodlash asosida O‘zbekiston telekommunikatsiya tarmoqlari resurslari bo‘yicha markazlashtirilgan ma’lumotlar bazalarini shakllantirish tarkibi va tartibini belgilash, ularni yaratish va texnik xizmat ko‘rsatish;
shartnoma asosida Markaz va telekommunikatsiya operatorlari o‘rtasida operatorlarning telekommunikatsiya tarmoqlarini tezkor va texnik boshqarishni amalga oshirish, tarmoqlar holatining tizimli monitoringini olib borish, ko‘rsatilayotgan xizmatlarning sifat ko‘rsatkichlariga muvofiqligi va telekommunikatsiya operatorlari tarmoqlarining ishlashini tekshirish;
telekommunikatsiya tarmoqlarini favqulodda vaziyatlarda boshqarishni ta’minlashga tayyorligini baholash uchun telekommunikatsiya tarmoqlari holatini doimiy ravishda monitoringini olib borish va tahlil qilish;
telekommunikatsiya tarmoqlarining resurslari to‘g‘risidagi ma’lumotlarni o‘z ichiga olgan (shu jumladan, O‘zbekiston telekommunikatsiya tarmoqlarining raqamlash rejasi va 7-son umumiy kanal signalizatsiya punktlarining kodlaridan foydalanish holati to‘g‘risida) markazlashtirilgan ma’lumotlar bazalarini yaratish va yuritish;
kundalik sharoitlar va favqulodda vaziyatlar davrida maxsus iste’molchilarning aloqa kanallariga bo‘lgan ehtiyojlarini markazlashtirilgan holda hisobga olish;
telekommunikatsiya tarmoqlarida ortiqcha yuklanish va avariya holatlarda tarmoqlarning ishonchliligini ta’minlash maqsadida maxsus iste’molchilar tomonidan foydalaniladigan operatorlarning telekommunikatsiya tarmoqlarini qayta qurish rejalarini kelishish;
davlatlararo kelishuvlarga muvofiq telekommunikatsiya tarmoqlarining milliy boshqaruv markazlari va xorijiy davlatlarning operatorlari bilan o‘zaro hamkorligini ta’minlash.
11. Kundalik sharoitlarda telekommunikatsiya tarmoqlari operatorlari quyidagi funksiyalarni bajaradilar:
Markazga O‘zbekistonda telekommunikatsiya tarmoqlari resurslarining markazlashtirilgan ma’lumotlar bazalarini yuritish uchun zarur ma’lumotlarni taqdim etish;
Markazga belgilangan tartibda o‘zlarining telekommunikatsiya tarmoqlarining holati to‘g‘risidagi ma’lumotlarni taqdim etish;
telekommunikatsiya tarmoqlari bilan hamkorlikdagi faoliyatini ta’minlashda Markazning markazlashtirilgan ma’lumotlar bazalaridan ma’lumotlarni olish;
o‘z tarmoqlarida qisqa maxsus raqamlar, signalizatsiya punktlarining kodlarini ajratish, shuningdek, raqam sig‘imini qayta biriktirishni Markaz bilan kelishish;
o‘z telekommunikatsiya tarmoqlarini boshqarish tizimlarini qurish va modernizatsiya qilish bo‘yicha loyihalarni Markaz boshqaruv tizimi bilan o‘zaro aloqasini ta’minlash zarurligini hisobga olgan holda ishlab chiqish va Vazirlikka kelishish uchun taqdim etish;
maxsus iste’molchilar foydalanadigan telekommunikatsiya tarmoqlarini qayta qurish bo‘yicha rejalarni ishlab chiqish va Markaz bilan kelishish;
maxsus iste’molchilar bilan (telekommunikatsiya tarmoqlarini boshqarish bilan bog‘liq qismida) safarbarlik rejalari va favqulodda vaziyatlar oqibatlarini bartaraf etish rejalarini muvofiqlashtirish va Markaz tomonidan tashkil etiladigan tegishli o‘quv mashg‘ulotlarda qatnashish;
kelishilgan safarbarlik rejalari va favqulodda vaziyatlar oqibatlarini bartaraf etish rejalarga muvofiq favqulodda vaziyatlarda o‘zaro hamkorlikni amalga oshirish uchun tarmoqlararo, shu jumladan, xorijiy telekommunikatsiya operatorlari bilan shartnomalar tuzish;
o‘z telekommunikatsiya tarmoqlarida avariyaviy-tiklash ishlarini olib borish va ishlarning borishi to‘g‘risida ma’lumotni Markazga taqdim etish.
12. Favqulodda vaziyat hududiga qarab telekommunikatsiyalar tarmoqlarini boshqarish tizimining alohida qismlarida markazlashgan boshqaruv rejimi kiritilishi mumkin.
Oldingi tahrirga qarang.
13. Qonunchilik hujjatlarida belgilangan tartibda telekommunikatsiya tarmoqlari va resurslarini boshqarish tizimi markazlashgan boshqaruv rejimiga o‘tkazishni Vazirlik amalga oshiradi.
(13-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 4-apreldagi 153-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 05.04.2022-y., 09/22/153/0266-son)
14. Maxsus iste’molchilar tomonidan favqulodda vaziyatlar va ularning oqibatlarini oldini olish va bartaraf etish bo‘yicha shoshilinch choralar ko‘rilishini ta’minlash, shuningdek, davlat boshqaruvi, davlat mudofaa qobiliyati va xavfsizligi, huquq-tartibot sohasidagi faoliyatni ta’minlash uchun barcha mavjud tarmoqlar va telekommunikatsiya vositalaridan ustuvor foydalanish, ulardan foydalanishni cheklash yoki to‘xtatib turish amalga oshiriladi.
15. Barcha mavjud tarmoqlar va telekommunikatsiya vositalaridan foydalanishni to‘xtatish yoki cheklash to‘g‘risidagi qaror maxsus iste’molchilarning va tegishli davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari tomonidan asoslangan talablari bo‘yicha Vazirlik tomonidan favqulodda vaziyat zonasidagi barcha mavjud telekommunikatsiya tarmoqlari va vositalarining holatini tahlil qilish asosida qabul qilinadi.
16. Vazirlik tomonidan qabul qilingan favqulodda holatlarda telekommunikatsiya tarmoqlari va vositalaridan foydalanishni to‘xtatish yoki cheklash to‘g‘risidagi qaror Markaz tomonidan mavjud bo‘lgan barcha telekommunikatsiya tarmoqlari va vositalaridan, pochta aloqasidan foydalangan holda operatorlar va boshqa manfaatdor shaxslarga yetkaziladi.
Favqulodda vaziyatlar vaqtida telekommunikatsiya tarmoqlari va vositalaridan foydalanishni to‘xtatish yoki cheklash to‘g‘risidagi qarorida, bunday qarorning qabul qilish sabablari, cheklovlarning (taqiqlarning) amal qilish muddati, O‘zbekiston Respublikasi hududidagi Favqulodda vaziyatlarda aloqa tashkilotlarining o‘zaro hamkorlikni ta’minlash uchun javobgarlar, ularning telekommunikatsiya tarmoqlarini boshqarish va tiklash bo‘yicha vakolatlari ko‘rsatiladi.
17. Mavjud barcha tarmoqlar va telekommunikatsiya vositalaridan ustuvor foydalanishda boshqa iste’molchilarga nisbatan barcha mavjud tarmoqlar va telekommunikatsiya vositalaridan foydalanish huquqining ustuvorligi tushuniladi.
18. Mavjud barcha tarmoqlar va telekommunikatsiya vositalaridan foydalanishni cheklashda boshqa iste’molchilar tomonidan ulardan foydalanish vaqtini va/yoki hududini qisqartirish, shuningdek, favqulodda vaziyatlarni bartaraf etish ishlari vaqtida telekommunikatsiya obyektlarining ish rejimlarini, ko‘rsatiladigan aloqa xizmatlari hajmini va boshqalarni o‘zgartirish nazarda tutiladi.
19. Favqulodda vaziyatlarni bartaraf etish bo‘yicha ishlar vaqtida boshqa iste’molchilar tomonidan telekommunikatsiya tarmoqlari va telekommunikatsiya vositalaridan foydalanishni to‘liq to‘xtatilishi nazarda tutilgan.
20. Telekommunikatsiyalar tarmoqlarini boshqarish tizimini telekommunikatsiya tarmoqlari resurslaridan ustuvor foydalanish qismida boshqarish, shuningdek, favqulodda vaziyatlarda barcha telekommunikatsiya tarmoqlarini va vositalarini ishlashini cheklash yoki to‘xtatib turish Vazirlik tomonidan amalga oshiriladi.
Vazirlikning barcha bo‘linmalarini, o‘z tizimidagi tashkilotlarini va barcha operatorlarini qonunchilikda belgilangan tartibda kelishilgan safarbarlik rejalari va favqulodda vaziyatlar oqibatlarini bartaraf etish rejalariga muvofiq ish rejimiga o‘tkazadi;
O‘zbekiston telekommunikatsiya tarmoqlarini markazlashgan boshqarish bo‘yicha ishlarni tashkil qiladi va muvofiqlashtiradi;
maxsus iste’molchilar tomonidan telekommunikatsiya tarmoqlari va operatorlari vositalaridan ustuvor foydalanilishini ta’minlash bo‘yicha Vazirlikning oldindan kelishilgan rejalari va qarorlari bo‘yicha operatorlar tomonidan chora-tadbirlarning amalga oshirilishini nazorat qiladi va tegishli davlat organlariga zarur ma’lumotlarni taqdim etadi;
turli operatorlarning abonentlariga ustuvor xizmat ko‘rsatish va tizimli cheklovlarni o‘rnatish, telekommunikatsiya tarmoqlari va vositalarini to‘xtatib turish bo‘yicha qaror qabul qiladi;
operatorlarning telekommunikatsiya tarmoqlarida avariya holatlarini bartaraf etish va aloqani tiklash bo‘yicha ishlarning bajarilishini nazorat qiladi;
maxsus iste’molchilar ehtiyojlarini qondirish maqsadida tegishli davlat organlari va ma’murlardan O‘zbekiston telekommunikatsiya tarmoqlarida avariyani tiklash ishlarini olib borish uchun zarur bo‘lgan qo‘shimcha manbalarni so‘raydi;
xorijiy davlatlarning hududida aloqa kanallarini tashkil etish va ochish zaruriyati bo‘lganda, ularning hududidagi aloqa sohasidagi vakolatli organlari bilan hamkorlikda bo‘ladi.
Markazning barcha bo‘linmalarini safarbarlik rejalar va favqulodda vaziyatlar oqibatlarini bartaraf etish rejalariga muvofiq ish rejimiga o‘tkazadi;
davlat boshqaruvi, mudofaa, xavfsizlik, huquq-tartibot va favqulodda vaziyatlar organlari manfaatlari yo‘lida aloqalarni tashkil etishni boshqaradi;
maxsus iste’molchilar tomonidan telekommunikatsiya resurslaridan ustuvor foydalanishni ta’minlash bo‘yicha chora-tadbirlarni amalga oshirish bo‘yicha operatorlarning ishlarini muvofiqlashtiradi va Vazirlikka tegishli ma’lumotlarni taqdim etadi;
telekommunikatsiya resurslaridan ustuvor foydalanishni tashkil qilish uchun maxsus iste’molchilar bilan o‘zaro hamkorligini amalga oshiradi;
maxsus iste’molchilar ehtiyojlarini qondirish maqsadida O‘zbekiston telekommunikatsiya tarmoqlarida avariyaviy-tiklash ishlarini olib borish uchun qo‘shimcha resurslarni jalb etish zarurligi to‘g‘risida takliflar kiritadi;
maxsus iste’molchilarga zarur bo‘lgan hajmdagi aloqani tiklash bo‘yicha O‘zbekiston telekommunikatsiya tarmoqlarida ishlarni muvofiqlashtiradi;
xorijiy mamlakatlar hududida aloqa kanallarini tashkil etish va ochish zarurati tug‘ilganda xorijiy telekommunikatsiya tarmoqlarini milliy boshqarish markazlari bilan hamkorlik qiladi.
barcha bo‘linmalarni qonunchilikda belgilangan tartibda kelishilgan safarbarlik rejalari va favqulodda vaziyatlarni bartaraf etish rejalariga muvofiq ish rejimiga o‘tkazadi;
maxsus iste’molchilar tomonidan operatorlarning telekommunikatsiya resurslaridan ustuvor foydalanilishni ta’minlash bo‘yicha choralar ko‘radi;
Vazirlikning tarmoqlar va telekommunikatsiya vositalarining ishlashini to‘xtatib turish yoki abonentlarga xizmat ko‘rsatishda cheklovlar va ustuvorliklar tizimini belgilash to‘g‘risidagi qarorlarining bajarilishini ta’minlaydi;
operatorning telekommunikatsiya tarmoqlarida avariyaviy holatlarni bartaraf etish uchun zarur bo‘lgan avariyaviy-tiklash ishlarining hajmini aniqlaydi va Markazga tegishli ma’lumotlarni taqdim etadi;
operatorning telekommunikatsiya tarmoqlarida operatorning telekommunikatsiya resurslarini boshqarish va avariya holatlarini bartaraf etishda Markaz tavsiyalarini bajarilishini ta’minlaydi;
xorijiy davlatlar hududida aloqani tashkil etish va yo‘lga qo‘yish uchun ushbu davlatlarning operatorlari bilan o‘zaro aloqada bo‘ladi.
24. Ushbu Nizom talablarini buzganlikda aybdor bo‘lgan shaxslar O‘zbekiston Respublikasi qonunlarida belgilangan tartibda javob beradilar.
1. Ushbu Nizom “O‘zbekiston telekommunikatsiya tarmoqlarini boshqarish respublika markazi” davlat unitar korxonasi (keyingi o‘rinlarda — Markaz)ning asosiy vazifalari, funksiyalari, huquqlari, majburiyatlari va faoliyatini tashkil etish tartibini belgilaydi.
2. Markaz o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi va qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, boshqa normativ-huquqiy hujjatlarga, O‘zbekiston Respublikasi Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligining (keyingi o‘rinlarda — Vazirlik) qarorlari va buyruqlariga hamda ushbu Nizomga amal qiladi.
raqamlash, signalizatsiya punktlari kodlarini ajratish, ulardan oqilona foydalanishni hisobga olish va nazorat qilish bo‘yicha mas’ul organ;
O‘zbekiston Respublikasi telekommunikatsiya tarmoqlarida xalqaro ovozli trafikni o‘tkazish tartibi buzilishiga qarshi harakat qilish tizimining operatori;
mobil qurilmalarni xalqaro o‘ziga xos identifikatsiya kodlari bo‘yicha ro‘yxatga olish tizimining operatori;
4. Markaz O‘zbekiston telekommunikatsiya tarmoqlarini boshqarish, ularning samarali ishlashini ta’minlash, telekommunikatsiya resurslaridan oqilona foydalanish va rivojlantirishni ta’minlash, telekommunikatsiya operatorlari, idoraviy tarmoqlar egalari (keyingi o‘rinlarda — operatorlar)ning tarmoqlarini muvofiqlashtirilgan boshqarish tizimini yaratish, davlat hokimiyati va boshqaruvi, mudofaa va davlat xavfsizligi organlari manfaatlariga muvofiq tarmoqlardan ustuvor foydalanishni ta’minlash, telekommunikatsiya xizmatlariga bo‘lgan ehtiyojni to‘liq qondirish bo‘yicha ishlarni muvofiqlashtiradi.
5. Markaz o‘z faoliyatini amalga oshirishda Vazirlikning tarkibiy bo‘linmalari, telekommunikatsiya operatorlari, mudofaa va xavfsizlik, huquq-tartibot va favqulodda vaziyatlardan himoya qilish va boshqa davlat organlari bilan o‘zaro hamkorlik qiladi.
Xorijiy davlatlarning telekommunikatsiya tarmoqlarini boshqarish markazlari bilan o‘zaro hamkorlikda Markaz O‘zbekiston telekommunikatsiya tarmoqlarini boshqarish milliy markazi funksiyalarini bajaradi.
O‘zbekiston Respublikasi telekommunikatsiya tarmoqlari, shu jumladan, operatorlarning telekommunikatsiya tarmoqlarini samarali ishlashini ta’minlash va muvofiqlashtirish;
telekommunikatsiyalar tarmoqlarini boshqarish tizimi va operatorlarning telekommunikatsiya tarmoqlarini boshqarish tizimlari orqali ko‘rsatilayotgan xizmatlar sifati maxsus vakolatli organ tomonidan o‘rnatilgan talablarga muvofiqligini operatorlarning telekommunikatsiya tarmoqlari holati va tizimli monitoring orqali amalga oshirish;
O‘zbekiston telekommunikatsiya tarmoqlari va resurslarini muvofiqlashtirilgan boshqarishning zamonaviy tizimini yaratish;
telekommunikatsiya tarmoqlarini boshqarish tizimlarini modernizatsiya qilish va rivojlantirish bo‘yicha loyihalarni ishlab chiqishda ishtirok etish;
O‘zbekiston telekommunikatsiya tarmoqlarini operativ-texnik boshqaruvini, shuningdek, telekommunikatsiya tarmoqlari va resurslaridan davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari, mudofaa, xavfsizlik va huquq-tartibot organlari manfaatlari yo‘lida ustuvor foydalanishni ta’minlash;
kundalik sharoitlarda va favqulodda vaziyatlarda xorijiy davlatlarning telekommunikatsiya tarmoqlarini boshqarish milliy markazlari bilan telekommunikatsiya tarmoqlarini boshqarish va telekommunikatsiya resurslaridan o‘zaro foydalanish bo‘yicha hamkorlik qilish;
kundalik sharoitlarda maxsus iste’molchilarni aloqa xizmatlari bilan maksimal darajada qondirish uchun telekommunikatsiya tarmog‘i resurslaridan oqilona foydalanish va rivojlantirish bo‘yicha takliflar tayyorlash;
ma’lumot yig‘ish va telekommunikatsiya resurslari ma’lumotlar bazasini, O‘zbekiston telekommunikatsiya tarmoqlarining raqamlash rejalarini yuritish;
xalqaro ovozli trafikni o‘tkazish tartibi buzilishiga qarshi harakat qilish tizimining ishlashini ta’minlash;
mobil qurilmalarni xalqaro o‘ziga xos identifikatsiya kodlari ro‘yxatga olish tizimining uzluksiz ishlashini va takomillashtirishini ta’minlash;
ko‘chib o‘tgan raqamlarning markazlashtirilgan bazasi shakllanishi, ishlashini va kuzatib borishni ta’minlash, shu jumladan, undagi axborot va ma’lumotlarni uzatish, yig‘ish, saqlash, qayta ishlash, shuningdek, ko‘chib o‘tgan raqamlarning markazlashtirilgan bazasiga kirish uchun ruxsat berishni ta’minlash;
O‘zbekiston telekommunikatsiya operatorlarining tarmoqlarini tezkor-texnik boshqarish, tarmoqlar holatining tizimli monitoringini olib borish va taqdim etilayotgan xizmatlarning sifat ko‘rsatkichlariga muvofiqligini baholash va telekommunikatsiya operatorlari tarmoqlarining ishlashi bo‘yicha xizmat ko‘rsatish;
favqulodda vaziyatlarda O‘zbekiston telekommunikatsiya tarmoqlarini operativ-texnik boshqaruv rejasini tayyorlashda ishtirok etish.
davlat boshqaruvi organlari, mudofaa, xavfsizlik, huquq-tartibot va favqulodda vaziyatlardan himoya qilish organlari manfaatlari yo‘lida aloqalarni tashkil etishni boshqaradi;
davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari, mudofaa, xavfsizlik, huquq-tartibot va favqulodda vaziyatlardan himoya qilish organlarining umumiy foydalanishdagi tarmoqlar asosida qurilgan tarmoqlari, shuningdek, telekommunikatsiya tarmoqlarini ishonchli ishlashini ta’minlash maqsadida umumiy foydalanishdagi tarmoqlari va telekommunikatsiya operatorlarining boshqaruv tizimlari bo‘yicha ma’lumotlarni yig‘ish, qayta ishlash va tahlilini amalga oshiradi;
telekommunikatsiyalar tarmoqlarini boshqarish tizimi orqali O‘zbekiston telekommunikatsiya operatorining telekommunikatsiya tarmog‘idagi avariyalar, shikastlanishlar to‘g‘risida ma’lumot yig‘adi;
operatorlarning telekommunikatsiya tarmog‘idagi avariyalar va shikastlanishlar to‘g‘risidagi ma’lumotlarni qayta ishlaydi va nazoratdagi obyektlarning holati to‘g‘risidagi ma’lumotlarni hisobga olish bazasiga kiritadi;
ma’lum davr mobaynida O‘zbekiston telekommunikatsiya operatorlarning telekommunikatsiya tarmoqlarining sifati, telekommunikatsiya transport tarmog‘ining sifat ko‘rsatkichlari o‘zgarishi dinamikasi to‘g‘risida ma’lumot tayyorlaydi va Vazirlikka taqdim etadi;
favqulodda vaziyatlarda operatorlarning telekommunikatsiya tarmoqlarini operativ-texnik boshqarish rejalarini tayyorlashda qatnashadi;
favqulodda vaziyatlarda operatorlarning telekommunikatsiya tarmoqlarini operativ-texnik boshqarish rejalariga muvofiq o‘quv mashg‘ulotlari o‘tkazadi;
avariya holatlarida davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari, mudofaa va xavfsizlik, huquq-tartibot va favqulodda vaziyatlardan himoya qilish organlari manfaatlari yo‘lida foydalaniladigan aloqalarni tiklash bo‘yicha telekommunikatsiya operatorlarining harakatlarini muvofiqlashtiradi;
maxsus iste’molchilarga ijaraga berilgan aloqa kanallarining shikastlanishini hisobga oladi, ko‘rsatilayotgan xizmatlar sifatini yaxshilash bo‘yicha takliflar ishlab chiqadi va operatorlarni telekommunikatsiya tarmoqlarini qayta qurish to‘g‘risida xabardor qiladi;
operatorlarning tashkil etilayotgan va ishlab chiqilayotgan avtomatlashtirilgan boshqaruv tizimlari, ularning bir-biri bilan va O‘zbekiston telekommunikatsiya tarmoqlarini boshqaruv tizimi bilan o‘zaro hamkorligini, shuningdek, telekommunikatsiya tarmoqlarida bardoshligini ta’minlash bo‘yicha loyihalarida ishtirok etish;
yangi aloqa kanallarini tashkil qilishda, profilaktika ishlarini olib borishda maxsus iste’molchilar va umumiy foydalanishdagi telekommunikatsiya tarmoqlari operatorlarining o‘zaro hamkorligini muvofiqlashtiradi;
umumiy foydalanishdagi telekommunikatsiya tarmoqlarida sodir bo‘ladigan yirik avariya holatlari va shikastlanishlar, davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari, mudofaa, xavfsizlik, huquq-tartibot va favqulodda vaziyatlardan himoya qilish organlarining umumiy foydalanishdagi tarmoqlar asosida qurilgan tarmoqlari ishlashida qoidabuzarlik natijasida sodir bo‘ladigan xavf holatlarida avariya-tiklash ishlarini borishi bo‘yicha Vazirlik va maxsus iste’molchilarni xabardor etadi;
operatorlar ma’lumotlari asosida telekommunikatsiya tarmog‘iga ulangan operatorlarning telekommunikatsiya vositalari (jihozlar, oxirgi (terminal) uskunalar, tizimlar, aloqa liniyalari)ni hisobga oladi va ma’lumotlar bazasini shakllantiradi;
shartnoma asosida telekommunikatsiya tarmoqlarini tezkor-texnik boshqarishni, tarmoqlarning holatini tizimli monitoringini, taqdim etilayotgan xizmatlar sifat ko‘rsatkichlariga muvofiqligini va telekommunikatsiya operatorlari tarmoqlarining ishlashini baholaydi;
raqamlash tizimlari va rejalarni tasdiqlaydi, raqamlash sig‘imini, signalizatsiya punktlarining kodlarini, ma’lumot-axborot xizmatlari uchun qisqa maxsus raqamlarni (yakka tartibdagi tadbirkorlar va jismoniy shaxslar bundan mustasno) ajratadi, shuningdek, ulardan foydalanishning hisobotini yuritadi va nazorat qiladi;
raqamlash sig‘imini va qisqa maxsus raqamlarni ajratganlik uchun bir martalik to‘lov tariflarini ishlab chiqadi va Vazirlikka tasdiqlash uchun taqdim etadi;
xalqaro ovozli trafikni o‘tkazish tartibi buzilishiga qarshi harakat qilish tizimi orqali O‘zbekiston Respublikasi telekommunikatsiya tarmoqlarida xalqaro ovozli trafikni o‘tkazishda qonun talablari buzilganligi holatlari to‘g‘risidagi ma’lumotlarni aniqlash va olish bo‘yicha ishlarni tashkil etadi;
mobil qurilmalarni xalqaro o‘ziga xos identifikatsiya kodlari bo‘yicha ro‘yxatdan o‘tkazishni amalga oshiradi;
abonent raqami ko‘chib o‘tishini ta’minlash uchun mobil aloqa operatorlari tomonidan taqdim etilgan ma’lumotlarni yig‘ish, qayta ishlash, saqlash va uzatishni avtomatlashtiradi va muvofiqlashtiradi;
telekommunikatsiya tarmoqlarda ortiqcha yuklanish va avariya holatlarda tarmoqlarning ishonchliligini ta’minlash maqsadida, maxsus iste’molchilar tomonidan foydalanilayotgan O‘zbekiston telekommunikatsiya tarmoqlarini qayta qurish sxemalari va rejalarini kelishadi;
umumiy foydalanishdagi telekommunikatsiya tarmoqlarida rejalashtirilgan va rejadan tashqari ta’mirlash-tiklash ishlarining bajarilishini muvofiqlashtiradi;
O‘zbekiston telekommunikatsiya tarmoqlarini ishlash samaradorligini oshirish va telekommunikatsiya tarmoqlarini ekspluatatsiya xarakteristikalarini yaxshilash bo‘yicha tavsiyalar va telekommunikatsiya tarmoqlarini boshqarish usullarini ishlab chiqadi;
telekommunikatsiya tarmoqlar va vositalarni tasniflash va kodlash yagona tizimidan foydalangan holda O‘zbekiston telekommunikatsiya tarmoqlari resurslari, telekommunikatsiya tarmoqlarini raqamlash rejasi hamda 7-son umumiy kanal signalizatsiya punktlari (7-son UKS) kodlardan foydalanish to‘g‘risidagi ma’lumotlarni o‘z ichiga olgan markazlashtirilgan ma’lumotlar bankini yaratadi va yuritadi;
manfaatdor telekommunikatsiya operatorlari, xorijiy davlatlarning telekommunikatsiya tarmoqlarini boshqarish milliy markazlarining raqamlash rejasidagi o‘zgarishlar to‘g‘risida xabardor qiladi;
tarmoqlarda profilaktika ishlarini olib borish, qayta qurish yoki yangi aloqa kanallarni tashkil etish natijasida ayrim uchastkalar va yo‘nalishlarda yuzaga keladigan ortiqcha yuklanishlar mumkinligi haqida manfaatdor operatorlarni ogohlantiradi;
telekommunikatsiya tarmoqlarining holati to‘g‘risida ma’lumotlarni taqdim etishning talab qilinadigan rejimi va maxfiyligini ta’minlash bo‘yicha choralar ko‘radi;
Markazga berilgan vakolatlar doirasida davlatlararo shartnomalarga muvofiq xorijiy davlatlarning milliy telekommunikatsiya boshqaruv markazlari bilan o‘zaro hamkorligini ta’minlaydi;
favqulodda vaziyatlar yuzaga kelishi va oqibatlarini bartaraf etish davri uchun Vazirlik, Markaz, operatorlar tarmoqlarini boshqarish markazlari, davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari o‘rtasidagi o‘zaro hamkorlik shartlari va tartibga soluvchi hujjatlarni ishlab chiqishda qatnashadi;
O‘zbekiston Respublikasi telekommunikatsiya tarmoqlarini markazlashgan operativ-texnik boshqaruvi, ularning qayta qurish va tiklashini amalga oshiradi;
favqulodda vaziyatlar O‘zbekiston telekommunikatsiya tarmoqlarining ishlashiga ta’sirini baholaydi va keluvchi ma’lumotlarni tahlil qiladi;
O‘zbekiston telekommunikatsiya tarmoqlarining holati to‘g‘risidagi ma’lumotlarni Vazirlikka, manfaatdor operatorlarga, tegishli davlat organlariga va maxsus iste’molchilarga yetkazadi;
telekommunikatsiya tarmoqlarida tiklash ishlarini muvofiqlashtiradi, shuningdek, oldindan kelishilgan rejalar asosida eng muhim yo‘nalishlarda aloqaning uzilishi bilan bog‘liq bo‘lgan holatlarda aloqalarni tiklash va avariyaviy vaziyatlarni bartaraf etish uchun kuch va vositalarni boshqaradi;
tarmoqlarni boshqarish, aloqa kanallarini qayta qurish va tiklash bo‘yicha xorijiy davlatlarning operatorlari va milliy boshqaruv markazlari bilan o‘zaro tezkor hamkorlikni amalga oshiradi.
8. Markaz o‘ziga yuklangan vazifalar va funksiyalarni amalga oshirish uchun quyidagi huquqlarga ega:
telekommunikatsiya operatorlaridan Markaz vakolatiga kiradigan masalalar bo‘yicha, shu jumladan, telekommunikatsiya resurslarining mavjudligi va holati to‘g‘risidagi ma’lumotlarni so‘rash;
davlat hokimiyati va boshqaruvi, mudofaa va xavfsizlik, huquq-tartibot va favqulodda vaziyatlardan himoya qilish organlari manfaatlari uchun aloqalarni tashkil etish jarayonlarini boshqarish;
operatorlarga umumiy foydalanishdagi tarmoqlarda avariya ishlarini o‘tkazish, rejali va rejadan tashqari o‘tkaziladigan ta’mirlash-tiklash ishlari o‘tkazilganda davlat hokimiyati va boshqaruvi, mudofaa va xavfsizlik organlari manfaatlari yo‘lida ishlatilayotgan aloqalarni tiklash bo‘yicha ko‘rsatmalar berish;
operatorlarga telekommunikatsiya tarmoqlarini operativ-texnik boshqarish tizimini takomillashtirish, telekommunikatsiya tarmoqlari resurslaridan operatorlar va iste’molchilar manfaatlari uchun foydalanish samaradorligini oshirish bo‘yicha tavsiyalar berish;
tarmoqlarni qayta qurish va aloqa kanallarini tiklash bo‘yicha operatorlarning boshqarish tizimlari va xorijiy davlatlarning telekommunikatsiya tarmoqlarini milliy boshqarish markazlari bilan tezkor operativ hamkorlikda bo‘lish;
9. O‘zbekiston telekommunikatsiya tarmoqlarini boshqarish bo‘yicha Markazning o‘z vakolati doirasida qabul qilgan qarorlari barcha telekommunikatsiya operatorlari va idoraviy telekommunikatsiya tarmoqlari egalari tomonidan bajarilishi majburiy hisoblanadi.
10. Markaz zimmasiga yuklangan vazifalar va qonunchilikka muvofiq qabul qilingan qarorlarning to‘g‘ri bajarilishi uchun javobgardir.
Markaz axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini boshqarish sohasida tashkiliy tuzilmaning tarkibiy qismidir va yuridik shaxs bo‘lib, mustaqil balansga, bank hisob raqami, O‘zbekiston Respublikasi Davlat gerbi tasviri tushirilgan va o‘z nomi davlat tilida yozilgan muhrga ega.
12. Markazga O‘zbekiston Respublikasi Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi tomonidan lavozimga tayinlanadigan va lavozimidan ozod qilinadigan direktor rahbarlik qiladi.
kadrlarni tanlash va joylashtirishni amalga oshiradi, shu jumladan belgilangan tartibda o‘z o‘rinbosarlari va tarkibiy bo‘linmalar rahbarlarini lavozimga tayinlaydi va lavozimidan ozod qiladi;
Markazning tuzilmasiga o‘zgartirish kiritish bo‘yicha takliflar kiritadi, Markazning shtatlar jadvalini Vazirlik bilan kelishilgan holda tasdiqlaydi;
Markazning barcha xodimlari uchun majburiy bo‘lgan buyruqlar, farmoyishlar chiqaradi va ko‘rsatmalar beradi;
davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari, tashkilotlar, muassasalar, korxonalar, jamoat birlashmalari, shuningdek, belgilangan tartibda xalqaro tashkilotlar bilan hamkorlikda Markaz nomidan ish yuritadi;
Oldingi tahrirga qarang.
(13-bandning o‘n birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 4-apreldagi 153-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 05.04.2022-y., 09/22/153/0266-son)
Oldingi tahrirga qarang.
14. Markaz faoliyatini moliyalashtirish Markaz tomonidan taqdim etilayotgan xizmatlar, shu jumladan, raqamlash resurslari ajratilganligi uchun olingan mablag‘lar hamda qonunchilik hujjatlari bilan taqiqlanmagan boshqa manbalar hisobiga amalga oshiriladi.
(14-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 4-apreldagi 153-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 05.04.2022-y., 09/22/153/0266-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(15-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 4-apreldagi 153-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 05.04.2022-y., 09/22/153/0266-son)