Ҳужжат рақами
PF-6097
Орган
Президент Республики Узбекистан
Имзоланган сана
29.10.2020
Кучга кириш санаси
30.10.2020
Қўшимча ахборот
Улашиш
Ёпиш
11. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-yil 1-maydagi PQ-4702-son qarori bilan tasdiqlangan Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahrining ijtimoiy-iqtisodiy rivojlanish darajasini baholashning reyting ko‘rsatkichlariga 2021-yil 1-yanvardan boshlab tegishli hududda mahalliy budjet mablag‘lari hisobidan moliyalashtirilgan fundamental, amaliy va innovatsion loyihalar soni, bir million aholi soniga to‘g‘ri keladigan ilmiy tadqiqotchilar va olimlar soni, tijoratlashtirilgan ilmiy ishlanmalar soni va hajmi indikatorlari kiritilsin.

T/r

Maqsadli ko‘rsatkichlar

O‘lchov birligi

Indikatorlar

2020
yil

2021
yil

2022
yil

2023
yil

2024
yil

2025
yil

2027
yil

2030
yil

1.

Ilm-fanga ajratilgan mablag‘larning yalpi ichki mahsulotga nisbatan ulushi

Foiz

0,2

0,5

0,8

1,0

1,1

1,2

1,6

2

2.

Ilm-fanni umumiy moliyalashtirish hajmida ilmiy-tadqiqot va tajriba-konstruktorlik ishlariga xususiy sektor tomonidan ajratilgan mablag‘lar ulushi

Foiz

8

12

15

17

18

20

25

30

3.

“Web of Science” xalqaro ilmiy ma’lumotlar bazasida indeksatsiya qilinadigan xalqaro ilmiy jurnallarda chop etilgan umumiy maqolalar sonida O‘zbekistonning ulushi

Foiz

0,008

0,017

0,025

0,036

0,042

0,05

0,1

0,2

4.

“Web of Science” xalqaro ilmiy ma’lumotlar bazasida indeksatsiya qilinadigan xalqaro ilmiy jurnallarda o‘zbekistonlik olimlar tomonidan chop etilgan bitta maqolaga nisbatan xorijiy havolalar soni

Dona

0,5

0,7

1

1,2

1,3

1,5

2,5

3

5.

“Web of Science” xalqaro ilmiy ma’lumotlar bazasida indeksatsiya qilinadigan xalqaro ilmiy jurnallarda har 100 nafar o‘zbekistonlik olimlar tomonidan chop etilgan maqolalar soni

Dona

-

3

4

4

5

6

8

10

6.

Tadqiqotchilarning o‘rtacha yoshi

Yosh

51

49

47

46

46

45

43

39

7.

Tadqiqotchilarning umumiy sonida 39 yoshgacha bo‘lgan tadqiqotchilarning ulushi

Foiz

46,2

47

48

49

50

52

56

61

8.

39 yoshgacha bo‘lgan tadqiqotchilarning umumiy sonida yuqori malakali ilmiy xodimlarning (fan nomzodi, falsafa doktori, fan doktori) ulushi

Foiz

11

13

15

17

19

20

25

30

9.

Xorijiy ilmiy tashkilot va universitetlarga ilmiy stajirovkaga yuborilgan tadqiqotchilarning umumiy sonida 39 yoshgacha bo‘lgan tadqiqotchilarning ulushi

Foiz

30

35

40

44

47

50

60

70

10.

Ilmiy-tadqiqotlar va ishlanmalar sohasida sotilgan mahsulotlarning (tovarlar, ishlar va xizmatlar) umumiy hajmida innovatsion mahsulotlar (tovarlar, ishlar va xizmatlar)ning ulushi

Foiz

1,1

3

5

7

9

10

15

20

11.

Ixtirochilik faolligi koeffitsiyenti (respublikada topshirilgan mahalliy ixtirolarga patentga talabnomalar soni, aholining har 10 ming nafariga nisbatan)

Bir-lik

0,14

0,35

0,5

0,7

1,0

1,2

1,5

2

12.

Ilmiy-tadqiqot va ishlanmalarni amalga oshiruvchi tashkilotlarda mavjud mashina va uskunalarning umumiy qiymatida foydalanish davri 5 yilgacha bo‘lgan mashina va uskunalar qiymatining ulushi

Foiz

12

15

20

24

27

30

40

50

13.

Ilmiy-tadqiqot va ishlanmalar sohasidagi texnologik innovatsiyalarga xarajatlarning umumiy hajmida tashkilotning o‘z kuchi bilan bajarilgan texnologik innovatsiyalarga xarajatlarning ulushi

Foiz

7

11

15

17

21

25

35

65

14.

Texnologik innovatsiyalarga xarajatlarning umumiy hajmida mashina, asbob-uskuna va dasturiy vositalar sotib olish xarajatlarining ulushi

Foiz

54

52

50

48

45

40

30

15

15.

Ilmiy-tadqiqot va ishlanmalar sohasi�agi innovatsion mahsulotlar (tovarlar, ishlar va xizmatlar) hajmida innovatsion tovar, ishlar va xizmatlarning yangi sotuv bozorlari ulushi

Foiz

5

6

7

8

9

10

12

15

Oldingi tahrirga qarang.

T/r

Chora-tadbirlar nomi

Amalga oshirish mexanizmi

Ijro muddati

Moliyalashtirish manbasi

Mas’ul

ijrochilar

I. Ilm-fan sohasida boshqaruv tizimini takomillashtirish

1.

Ilm-fanga loyihaviy boshqaruv tizimini joriy qilish.

1. Ilm-fan yo‘nalishlari bo‘yicha tematik loyihalar portfelini shakllantirish.

2. Vakolatli organ veb-sahifasida muntazam e’lonlarni berib borish.

3. Loyihalarni texnik va ilmiy ekspertizadan o‘tkazish.

4. Moliyalashtirishga tavsiya etish.

Belgilangan muddatlarda

Ilmiy loyihalarga Davlat budjetidan ajratiladigan mablag‘lar

Innovatsion rivojlanish vazirligi, vazirlik va idoralar,

ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari

2.

Davlat boshqaruvi organlari va xo‘jalik birlashmalari huzuridagi ilmiy tashkilotlar va oliy ta’lim muassasalarining ilmiy yo‘nalishlarini jahonda ilm-fanning rivojlanish tendensiyalari talablari, iqtisodiyot tarmoqlari va ijtimoiy sohaning ehtiyojlaridan kelib chiqqan holda to‘liq inventarizatsiyadan o‘tkazish.

1. Davlat boshqaruvi organlari va xo‘jalik birlashmalari huzuridagi ilmiy tashkilotlar va oliy ta’lim muassasalarining ro‘yxatini tuzish.

2. Ilmiy tashkilotlar va oliy ta’lim muassasalarida tadqiqotlar amalga oshirilayotgan ilmiy yo‘nalishlarni xatlovdan o‘tkazish.

3. Tadqiqotlar amalga oshirilayotgan ilmiy yo‘nalishlarni jahonda ilm-fanning rivojlanish tendensiyalari talablari, iqtisodiyot tarmoqlari va ijtimoiy sohaning ehtiyojlari asosida qiyosiy tahlil qilish.

4. Ilmiy yo‘nalishlarni modernizatsiya qilish va ushbu yo‘nalishlarda ilmiy-tadqiqot ishlarini tashkil etish chora-tadbirlarini belgilash.

2020-yil noyabr



2020-yil dekabr


2021-yil yanvar




2021-yil mart

-

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

Fanlar akademiyasi,

Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, Qishloq xo‘jaligi vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar,

ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari

3.

Mahalliy ilmiy salohiyatningdavlat ilmiy-texnik ekspertizasini va ilm-fanni rivojlantirishning ustuvor yo‘nalishlarini mustaqil ilm-fan auditini o‘tkazish.

1. Ilm-fan auditi uchun texnik vazifa va talabnomani shakllantirish.


2. Audit o‘tkazuvchilardan taklif olish va tanlash.



3. Auditni har 3 yilda o‘tkazish va audit natijalari bo‘yicha Vazirlar Mahkamasiga hisobot kiritish.

2020 — 2022-yillar noyabr


2020 — 2022-yillar dekabr


2022-yil

sentyabr

Innovatsion rivojlanish va novatorlik g‘oyalarini qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

Sog‘liqni saqlash vazirligi, ilmiy

tashkilotlar

4.

Ilmiy tashkilotlarning milliy reyting tizimini shakllantirish.

1. Ilmiy tashkilotlar reytingini hisoblash metodikasini tasdiqlash.

2. Ilmiy tashkilotlar reytingini tuzish va e’lon qilish.

2020-yil noyabr


Har yili may oyida e’lon qilish

-

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

Fanlar akademiyasi,

Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, Qishloq xo‘jaligi vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar,

ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari

5.

Ilmiy sohalarning texnologik imkoniyatlarini baholab boruvchi forsayt tadbirlarini o‘tkazish.

1. Ilm-fan va ilmiy faoliyat auditi natijasi asosida forsayt uchun texnik vazifa va talabnomani shakllantirish.

2. Forsayt o‘tkazuvchilardan taklif olish va tanlash.


3. Forsaytni o‘tkazish va natijalari bo‘yicha Vazirlar Mahkamasiga taklif kiritish.

2020-yil noyabr


2020-yil dekabr


2021-yil

iyun

-

Innovatsion rivojlanish vazirligi, vazirlik va idoralar,

ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari

6.

Ilmiy tashkilotlarning boshqaruv tizimini isloh qilish.

1. Ilmiy tashkilotlar direktorligiga iqtisodiy bilimga ega bo‘lgan yosh mutaxassisni tayinlash hamda bosh ilmiy maslahatchi lavozimini kiritish.

2. Yangi rahbarlarni tayinlash va ularni O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Davlat boshqaruvi akademiyasida o‘qitish.


3. Rahbarlar malakasini muntazam ravishda oshirib borish.

2020-yil dekabr



2021-yil yanvar — mart,

muntazam

Har yili bir marta

-

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

Fanlar akademiyasi,

Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi,

vazirlik va idoralar,

ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari

7.

Fan yo‘nalishlari bo‘yicha nodavlat notijorat tashkilotlar sifatida Fan jamiyatlarini tashkil qilish va faoliyatini yo‘lga qo‘yish.

1. Yetakchi fan yo‘nalishlari va ilmiy maktablarni tahlil qilish va ro‘yxatini shakllantirish.

2. Fan jamiyatlarini ro‘yxatdan o‘tkazish va faoliyatini yo‘lga qo‘yish.

3. Yillik hisobotlarini eshitish.

2020-yil dekabr


2021-yil yanvar


Yil yakunida

Ijrochi tashkilotlar mablag‘lari

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

Fanlar akademiyasi,

Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi,

Sog‘liqni saqlash vazirligi,

Adliya vazirligi

8.

Ilm-fan sohalaridagi ustuvor yo‘nalishlarni tanlab olish va fan sohalarini tizimli bosqichma-bosqich isloh qilish.

1. Matematika, biologiya, kimyo va geologiya sohalarida ilm-fanni rivojlantirish yuzasidan belgilangan vazifalar ijrosini tahlil qilish.

2. Tahlillar natijasiga ko‘ra ushbu yo‘nalishlarni rivojlantirishning qo‘shimcha chora-tadbirlarini ishlab chiqish.

2020-yil noyabr



2020-yil dekabr,

reja asosida

-

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

Fanlar akademiyasi,

Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi,

vazirlik va idoralar,

ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari

9.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Ilmiy darajali kadrlar tayyorlash va oliy ta’limdan keyingi ta’lim sohasida davlat boshqaruvi tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi qarori loyihasini tayyorlash va loyihada shu jumladan quyidagilarni nazarda tutish:

vakolatli davlat organida falsafa doktori (PhD) yoki fan doktori (DSc) ilmiy darajalari to‘g‘risidagi hujjatlarni tan olish va nostrifikatsiya qilish (ekvivalentligini qayd etish) talab etilmaydigan holatlarni belgilash;

Oliy attestatsiya komissiyasining amaldagi vazifa va funksiyalarini qayta ko‘rib chiqib, uning faoliyatida samaradorlik, ochiqlik va shaff�flikni yanada oshirish, xodimlar mehnatiga haq to‘lash tizimini yaxshilash.

1. Ishchi guruhi tuzish.

2. Qaror loyihasini vazirlik va idoralar bilan kelishish.

3. Qaror loyihasini belgilangan tartibda Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2020-yil dekabr

-

Innovatsion rivojlanish vazirligi, Oliy attestatsiya komissiyasi, Moliya vazirligi

II. Ilm-fan va ilmiy faoliyatni moliyalashtirish tizimini takomillashtirish hamda moliyalashtirish manbalarini diversifikatsiyalash

10.

Ilm-fan sohasiga davlat budjetidan ajratiladigan mablag‘larni bosqichma-bosqich 2030-yilga yalpi ichki mahsulotning 2 foiz miqdorigacha, shu jumladan 2022-yilgacha yalpi ichki mahsulotning 0,8 foiz miqdorigacha oshirish.

Ilm-fan sohasi va ilmiy-tadqiqot ishlarini 2021 — 2023-yillarda moliyalashtirish hajmini kengaytirish va moliyalashtirish manbalarinidiversifikatsiyalashning maqsadli parametrlarini amalga oshirish.

2021 — 2023-yillar

Ilm-fan sohasiga Davlat budjetidan ajratiladigan mablag‘lar

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

Fanlar akademiyasi,

Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi,

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi,

Sog‘liqni saqlash vazirligi, Qishloq xo‘jaligi vazirligi, Moliya vazirligi, vazirlik va idoralar

11.

Ilmiy loyihalarni xususiy sektor va tarmoq tashkilotlari bilan teng sheriklikda moliyalashtirish ko‘lamini kengaytirish.

1. Xususiy sektor va tarmoq tashkilotlari bilan davlat buyurtmasi doirasida korxonalar muammolarini yechimiga qaratilgan tematik loyihalar tanlovlarini tashkil qilish.

2. Tanlov natijalariga ko‘ra teng sheriklikda moliyalashtirishni amalga oshirish.

2020 — 2022-yillar

Ilmiy loyihalarga Davlat budjetidan ajratiladigan mablag‘lar, xususiy sektor va tarmoq tashkilotlari mablag‘lari

Innovatsion rivojlanish vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi,

vazirlik va idoralar, ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari

12.

Ilm-fan va ilmiy faoliyatga xorijiy davlatlar donor tashkilotlarning grantlari, texnik ko‘mak va boshqa tashqi beg‘araz ko‘mak mablag‘larini jalb qilish.

1. Loyiha pasportlarini ishlab chiqish.



2. Donor tashkilotlar bilan muzokaralar o‘tkazish va kelishish.


3. Tegishli shartnomalarga qo‘l qo‘yish va loyihani amalga oshirish ustida ishlar olib borish.

4. Xalqaro ilmiy fondlarni O‘zbekistonda akkreditatsiyadan o‘tkazish.

2020-yil noyabr



2020-yil noyabr


Kelishuvga asosan


2020 — 2022-yillar

-

Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi, Innovatsion rivojlanish vazirligi,

Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi,

Fanlar akademiyasi

13.

Innovatsion ishlanmalar va startap loyihalarni moliyalashtirish maqsadida xorijiy yet�kchi investitsion kompaniyalar bilan venchur fondlarini tashkil qilish.

1. Innovatsion ishlanmalar va startap loyihalarni moliyalashtirishga xorijiy yetakchi investitsion kompaniyalarni jalb qilish va hamkorlikda venchur fondlarini tashkil qilish bo‘yicha chora-tadbirlar rejasini ishlab chiqish.

2. Chora-tadbirlar rejasida belgilangan vazifalar bajarilishi yakunlari bo‘yicha venchur fondlarini tashkil qilish yuzasidan Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritish.

3. Venchur fondi yordamida ilmiy ishlanmalarni tijoratlashtirishni amalga oshirish.

2020-yil

noyabr



2021-yil

may


2021-2022-yillar

-

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi,

Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi,

Fanlar akademiyasi

14.

Ilmiy faoliyatga oid hududiy dasturlarni mahalliy budjet mablag‘lari hisobidan moliyalashtirish.

1. Ilmiy faoliyatga oid hududiy dasturlarni ishlab chiqish.


2. Hududiy dasturlarni mahalliy budjet mablag‘lari hisobidan moliyalashtirish.

2020-yil

noyabr

Belgilangan muddatlarda

Mahalliy budjet mablag‘lari

Qoraqalpog‘iston

Respublikasi Vazirlar Kengashi,

viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari,

Innovatsion rivojlanish vazirligi

15.

Ilg‘or xorijiy tajriba va milliy amaliyotni o‘rganish natijalari asosida quyidagilar tasdiqlanishini nazarda tutuvchi Hukumat qarori loyihasini Vazirlar Mahkamasiga kiritish:

Davlat budjeti mablag‘lari hisobidan bajariladigan davlat ilmiy-texnikaviy dasturlari doirasida loyihalarni amalga oshirishni rejalashtirish, moliyalashtirish va xarajatlarni hisobga olish tartibi to‘g‘risidagi nizom;

Davlat budjeti mablag‘lari hisobidan davlat ilmiy tashkilotlarini bazaviy moliyalashtirish tartibi to‘g‘risidagi nizom.

1. Ishchi guruhi tuzish.

2. Qaror loyihasini vazirlik va idoralar bilan kelishish.

3. Qaror loyihasini belgilangan tartibda Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2020-yil

dekabr

Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Moliya vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar

III. Yuqori malakali ilmiy va muhandis kadrlar tayyorlash hamda ularni ilmiy faoliyatga yo‘naltirish

16.

Ustuvor ilmiy yo‘nalishlar bo‘yicha ilmiy kadrlarni maqsadli tayyorlash mexanizmini joriy etish.

1. Fan doktorlarini tayyorlash doirasida ustuvor ilmiy yo‘nalishlarni belgilash, mazkur yo‘nalishlarda ilmiy kadrlarga bo‘lgan ehtiyoj hamda ularni tayyorlashda oliy ta’lim muassasalari va ilmiy tashkilotlarning salohiyatini o‘rganish.

2. O‘rganish natijalariga ko‘ra ustuvor ilmiy yo‘nalishlar bo‘yicha ilmiy kadrlarni maqsadli tayyorlashga o‘tish.

2020-yil

dekabr



2021-yil

yanvar

-

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

Fanlar akademiyasi,

Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi,

Oliy attestatsiya komissiyasi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, vazirlik va idoralar,

ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari

17.

Olimlarni ijodiy va moddiy rag‘batlantirish tizimini joriy etish, ilmiy xodimlarning maqomini oshirishni nazarda tutuvchi ijtimoiy paket ishlab chiqish.

1. Olimlarni ijodiy va moddiy rag‘batlantirish bo‘yicha ilg‘or xalqaro tajribalarni o‘rganish.

2. Xorijiy tajribalar asosida olimlarni ijodiy va moddiy rag‘batlantirish tizimini joriy etish, ilmiy xodimlarning maqomini oshirish yuzasidan takliflar ishlab chiqish va belgilangan tartibda Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

3. Ilm-fanni rivojlantirishda mahalliy, xorijiy ilmiy va muhandis kadrlar ishtirokini ta’minlash.

2020-yil

dekabr

2021-yil

fevral



2021-2022-yillar

-

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

Fanlar akademiyasi,

Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, vazirlik va idoralar,

ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari

18.

Davlat ilmiy tashkilotlarida yuqori malakali yangi ilmiy kadrlar tayyorlash amaliyotini joriy qilish.

1. Dotsent va professor unvonini olishda doktoranturadan keyingi orttirilgan tajriba mavjudligiga oid quyidagilarni nazarda tutuvchi normativ-huquqiy hujjat loyihasini tayyorlash:

kadrlar bilan ishlashning strategik boshqaruvini joriy etish;

lavozimlarning yangi jadvalini tuzish;

raqobatbardosh ish haqi to‘lanishini ta’minlash.

2. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini belgilangan tartibda Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2021-yil

mart





2021-yil

aprel

-

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

Fanlar akademiyasi,

Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi, Oliy attestatsiya komissiyasi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, vazirlik va idoralar,

ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari

19.

Mutaxassislarni qayta tayyorlash va doimiy ravishda malakasini oshirish.

1. Ingliz tilini o‘rganayotgan olimlar uchun turli o‘quv kurslarini tashkil qilish.

2. Oliy ta’lim muassasalari va dunyoning yetakchi universitetlari o‘rtasida o‘qituvchilar va talabalar bo‘yicha dasturlarni amalga oshirish.

3. Ilm-fanni moliyalashtirish va innovatsiyalarni qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari hisobiga iqtidorli yosh olimlarni yetakchi xorijiy ilmiy markazlarda o‘qitish va malaka oshirishiga ko‘maklashish, ularning xalqaro ilmiy-texnik konferensiyalarda va ilmiy loyihalarda ishtirok etishlarini, ilmiy ishlarining nashr etilishini ta’minlash.

4. Tadqiqotchilar va olimlar uchun professional treninglar tashkil etish.

2020 — 2022-yillar

Ijrochilar mablag‘lari

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi,

Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, “El-yurt umidi” jamg‘armasi, vazirlik va idoralar,

ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari

20.

Ilmiy darajali kadrlar tayyorlash (tayanch doktorantura va doktorantura) institutini takomillashtirish va jahon andozalariga moslashtirish.

1. Yetakchi ilmiy tashkilotlar va universitetlarga mustaqil ilmiy darajalar berish vakolatlarini kengaytirib borish.

2. Dis�ertatsiya himoyasi va attestatsiya o‘tkazish amaliyotini ilg‘or xorijiy tajribalar asosida tubdan isloh qilish.

2021-yil

yanvar

2021-yil

iyun

-

Oliy attestatsiya komissiyasi, Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi,

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

Fanlar akademiyasi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, vazirlik va idoralar,

ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari

21.

Ilmiy darajali kadrlar tayyorlash (doktorantura) institutiga kvotalar ajratish va uni monitoring qilish tizimini takomillashtirish.

Ilmiy darajali kadrlar tayyorlash (doktorantura) institutiga kvotalar ajratish va uni monitoring qilish tizimini to‘laligicha vakolatli davlat organiga yuklatish va raqamlashtirish yuzasidan takliflar ishlab chiqish hamda Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2021-yil

yanvar

-

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

Fanlar akademiyasi,

Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, vazirlik va idoralar,

ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari

22.

Grant loyihalari doirasida “falsafa doktori (PhD) va fan doktori (DSc)” tayyorlashga buyurtma berish va uni moliyalashtirish.

1. Ilmiy-tadqiqot ishlariga davlat buyurtmasi asosida moliyalashtirilayotgan grant loyihalari doirasida qisqa va uzoq muddatli ilmiy stajirovkalarga yuborish, xalqaro ilmiy anjumanlarda ishtirokini ta’minlash.

2. Grant loyihalari doirasida falsafa doktori (PhD) va fan doktorlari (DSc)ni tayyorlashga buyurtmalarni shakllantirish va moliyalashtirish.

2020 — 2022-yillar




2021-yil

yanvar,

belgilangan muddatlarda

Ilmiy loyihalarga Davlat budjetidan ajratiladigan mablag‘lar

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

Fanlar akademiyasi,

Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi, Oliy attestatsiya komissiyasi, “El-yurt umidi” jamg‘armasi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, vazirlik va idoralar,

ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari

23.

Ilmiy tashkilotlar salohiyati va moddiy-texnika bazasidan foydalangan holda yuqori malakali ilmiy darajali kadrlarni tayyorlashda ishtirok etish.

1. Ilmiy tashkilotlar olimlarini ta’lim jarayonlariga jalb etish va rag‘batlantirishning huquqiy mexanizmlarini yanada takomillashtirish.

2. Tegishli yo‘nalishdagi bakalavr va magistrlarning dars jarayonidagi laboratoriya amaliyotini tashkil etish uchun oliy ta’lim muassasalari bilan kelishuv imzolash.

2020-yil dekabr

-

Fanlar akademiyasi,

Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, tizimida ilmiy tashkilotlar bo‘lgan vazirlik, idora va tarmoq tashkilotlari

24.

4ta ustuvor yo‘nalishlar — matematika, biologiya, kimyo va geologiya sohalarini ustuvor rivojlantirish.

1. Matematika, biologiya, kimyo va geologiya sohalarini ustuvor rivojlantirishga qaratilgan ilmiy loyihalarni tanlovlar asosida shakllantirish.

2. Tanlovlar natijalariga ko‘ra ilmiy loyihalarni amalga oshirish.

2020-yil dekabr




2021-2022-yillar

Ilmiy loyihalarga Davlat budjetidan ajratiladigan mablag‘lar

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

Fanlar akademiyasi,

Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi,

vazirlik va idoralar,

ilmiy tashkilotlar

25.

Noyob qo‘lyozma, toshbosma kitoblar va tarixiy hujjatlarni o‘rganish, tahlil qilish hamda natijalarini tegishli sohalarda keng foydalanish bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti qarori loyihasini belgilangan tartibda Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

Qaror loyihasida, shu jumladan quyidagilar nazarda tutiladi:

mamlakatimizdagi turli ilmiy va ta’lim muassasalarida, muzey hamda fondlarda saqlanayotgan noyob qo‘lyozma va toshbosma asarlarni tizimli o‘qib-o‘rganish, ularni tahlil qilish va ilmiy muomalaga kiritish.

yosh tadqiqotchilarni jalb etish, ularni kasbiy malakasini oshirish, manba�unos va matnshunos kadrlar tayyorlash.

Fanlar akademiyasining Abu Rayhon Beruniy nomidagi Sharqshunoslik institutining faoliyatini tubdan takomillashtirish.

2020-yil dekabr

Davlat budjeti, Innovatsion rivojlanish va novatorlik g‘oyalarini qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari va boshqa manbalar

Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Madaniyat vazirligi, Moliya vazirligi, vazirlik va idoralar

IV. Ilm-fanni rivojlantirishning zamonaviy infratuzilmasini yaratish

26.

Ilmiy tashkilotlar va oliy ta’lim muassasalarining ilmiy laboratoriyalarini zamonaviy asbob-uskunalar bilan jihozlash hamda butlovchi qismlar bilan ta’minlash.

1. Davlat buyurtmasi asosida tasdiqlangan ilmiy loyihalarga ajratilgan mablag‘larning kamida 40 foizini moddiy-texnika bazaga yo‘naltirish.

2. Zamonaviy ilmiy asbob-uskunalardan iborat laboratoriyalar tashkil etish.

2020 — 2022-yillar

Ilmiy loyihalarga Davlat budjetidan ajratiladigan mablag‘lar

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

Fanlar akademiyasi,

Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi,

vazirlik va idoralar,

ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari

27.

Mavjud ilmiy faoliyat infratuzilmalari (ilmiy markazlar, ilmiy-tadqiqot institutlari va oliy o‘quv yurtlari) doirasida milliy ilmiy laboratoriyalar tarmog‘iniyaratish.

1. Ilmiy va texnologik taraqqiyotning ustuvor yo‘nalishlari bo‘yicha dastur va loyihalarning amalga oshirilishini ta’minlash.

2. Global bozorda raqobatbardosh ilmiy mahsulotlar va tijoriy texnologiyalarni ishlab chiqish.

3. Xalqaro ilmiy-texnologik hamkorlikda ishtirok etish hamda hamkorlikda ilmiy loyihalarni amalga oshirish asosida ustuvor ilmiy yo‘nalishlar bo‘yicha ilmiy kadrlar tayyorlash.

2021-yil

mart

2022-yil

noyabr


2020 — 2022-yillar

Ilmiy va ilmiy-texnik faoliyat natijalarini tijoratlashtirish Prezident jamg‘armasi mablag‘lari, xalqaro grantlar

Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi,

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

Fanlar akademiyasi, Sog‘liqni saqlash vazirligi,

vazirlik va idoralar,

ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari

28.

Ilmiy rivojlanishning ustuvor yo‘nalishlari bo‘yicha jamoaviy foydalaniladigan ilmiy laboratoriyalar hamda GLP va GMP jahon standartlariga mos uskunalar bilan jihozlangan zamonaviy laboratoriya majmualarini bosqichma-bosqich tashkil etish.

1. Ilmiy tashkilotlar talab va ehtiyojlari muhokamasiga bag‘ishlangan forsayt tadbirlarini tashkil qilish.

2. Yo‘nalishlar bo‘yicha takliflar tayyorlash va laboratoriyalar mas’ullarini belgilash.

3. Laboratoriyalarda bajariladigan loyihalar portfelini shakllantirish.

4. Davlat xaridlari orqali jihozlar sotib olishga texnik shartlarni shakllantirish.

5. Asbob-uskuna sotib olish uchun investitsiyalar jalb qilish, laboratoriyalar faoliyatini yo‘lga qo‘yish va uni natijadorligini ta’minlash.

2020-yil dekabr


2021-yil mart


2021-yil sentyabr


2021-yil oktyabr


2021-yil noyabr

Ilmiy loyihalarga Davlat budjetidan ajratiladigan mablag‘lar, xalqaro grantlar, ijrochilar mablag‘lari

Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi,

Qishloq xo‘jaligi vazirligi,

Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi,

Moliya vazirligi,

tizimida ilmiy tashkilotlar va oliy ta’lim muassasalari mavjud bo‘lgan vazirlik va idoralar

29.

Nodavlat loyiha va konstruktorlik tashkilotlarini rivojlantirish hamda investitsiya dasturlari doirasida qo‘llab-quvvatlash.

1. Takliflar ishlab chiqish va yo‘nalishlarni belgilash.


2. Konstruktorlik tashkilotlarini tashkil qilish va faoliyatini yo‘lga qo‘yish.


3. Ilmiy ishlanmalarni tijoratlashtirish bo‘yicha chora-tadbirlarlar ishlab chiqish.

2020-yil noyabr


2021-yil noyabr



2022-yil davomida

-

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi,

Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi,

Adliya vazirligi,

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari

30.

Innovatsion faoliyat subyektlariga xizmat ko‘rsatuvchi yangi infratuzilmalarni tashkil etish va ularning samaradorligini oshirish.

1. Startap akseleratorlar faoliyatini kengaytirish.


2. Texnoparklar tashkil qilishni kengaytirish.


3. Innovatsion poligonlar faoliyatini yo‘lga qo‘yish.

2020-yil noyabr


2021-yil noyabr


2022-yil davomida

-

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi, vazirlik va idoralar,

ilmiy tashkilotlar

31.

Vodorod energetikasi texnologiyalari ilmiy-amaliy innovatsion markazini tashkil etish.

1. Markazni tashkil qilish bo‘yicha Hukumat qarori loyiha�ini ishlab chiqish.

2. Qaror loyihasini vazirlik va idoralar bilan kelishish.

3. Qaror loyihasini belgilangan tartibda Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2020-yil

noyabr

-

Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Moliya vazirligi, Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar

32.

2020 — 2024-yillarda mamlakatda biotexnologiyalarni rivojlantirish.

1. Respublikada biotexnologiyalarni rivojlantirish maqsadida mavjud qonun hujjatlarini inventarizatsiyadan o‘tkazish.

2. Biotexnologiyalarni rivojlantirish yuzasidan amalga oshiriladigan chora-tadbirlar to‘g‘risida belgilangan tartibda Vazirlar Mahkamasiga taklif kiritish.

2020-yil noyabr


2020-yil dekabr

-

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

Fanlar akademiyasi, Sog‘liqni saqlash vazirligi,

manfaatdor vazirlik va idoralar

33.

Startap faoliyat to‘g‘risidagi qonunchilikni rivojlantirish.

1. Startaplar faoliyati uchun zarur shart-sharoitlar yaratish va startap loyihalarni qo‘llab-quvvatlash bo‘yicha ilg‘or xalqaro tajribalarni o‘rganish.

2. Ilg‘or xorijiy tajriba asosida startap faoliyat to‘g‘risidagi qonunchilikni yanada takomillashtirish bo‘yicha takliflarni belgilangan tartibda Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2020-yil

noyabr




2020-yil dekabr

-

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

Fanlar akademiyasi, Savdo-sanoat palatasi, vazirlik va idoralar, ilmiy tashkilotlar

34.

2022 — 2030-yillarda O‘zbekiston Respublikasini innovatsion rivojlantirish strategiyasini tasdiqlash.

1. 2019 — 2021-yillarda O‘zbekiston Respublikasini innovatsion rivojlantirish strategiyasida belgilangan vazifalarning bajarilishini tahlil qilish asosida kelgusi yillarda amalga oshiriladigan ustuvor vazifalarni aniqlash.

2. 2022 — 2030-yillarda O‘zbekiston Respublikasini innovatsion rivojlantirish strategiyasi loyihasini ishlab chiqish uchun forsayt tadbirlarini o‘tkazish.

3. 2022 — 2030-yillarda O‘zbekiston Respublikasini innovatsion rivojlantirish strategiyasi loyihasini ishlab chiqish.

4. Strategiyani belgilangan tartibda Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2020-yil

dekabr



2021-yil davomida



2021-yil

avgust

2021-yil sentyabr

-

Innovatsion rivojlanish vazirligi, Moliya vazirligi, Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar

35.

Sun’iy intellektni bosqichma-bosqich rivojlantirish strategiyasini ishlab chiqish.

1. Mamlakatning intellektual va texnologik salohiyatini oshirish bo‘yicha ilg‘or xalqaro tajribalarni o‘rganish.

2. Xorijiy tajribalar asosida sun’iy intellektni bosqichma-bosqich rivojlantirish strategiyasini ishlab chiqish.

3. Strategiya loyihasini belgilangan tartibda Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2020-yil

noyabr



2020-yil

dekabr

-

Innovatsion rivojlanish vazirligi, Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi, vazirlik va idoralar

36.

Ixtirochilik va ratsionalizatorlik faoliyatini qo‘llab-quvvatlash.

1. Ixtirochilik va ratsionalizatorlik faoliyatini qo‘llab-quvvatlash bo‘yicha normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish.

2. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini belgilangan tartibda Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2021-yil

oktyabr

2021-yil

dekabr

-

Innovatsion rivojlanish vazirligi, vazirlik va idoralar

37.

Ilm-fanni 2030-yilgacha rivojlantirish konsepsiyasida belgilangan vazifalarni bajarish, tegishli ko‘rsatkichlarga erishish, shuningdek chet eldagi ilmiy yutuqlarni O‘zbekiston sharoitida qo‘llash maqsadida ilmiy-texnik qidiruv va tahlil tizimini rivojlantirish.

1. Ilmiy-texnik qidiruv va tahlil tizimini rivojlantirish uchun ishchi guruh tuzish.

2. Ilmiy-texnik qidiruv va tahlil tizimini rivojlantirish chora-tadbirlar dasturini ishlab chiqish va tasdiqlash.


3. Xorijiy davlatlar, ilmiy tashkilotlar va kompaniyalar bilan ilmiy hamkorlikni rivojlantirish.

2020-yil

noyabr

2020-yil

dekabr


2021-yil

yanvar

Ijrochilar mablag‘lari

Tashqi ishlar vazirligi, Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Davlat xavfsizlik xizmati

V. Ilm-fan taraqqiyotiga ko‘maklashadigan zamonaviy axborot muhitini shakllantirish

38.

Mamlakatning ilmiy salohiyatiga oid barcha ma’lumotlarni o‘z ichiga olgan Milliy ilmiy portalni yaratish.

1. Mamlakatning ilmiy salohiyatiga oid barcha ma’lumotlarni o‘z ichiga olgan Milliy ilmiy portalni yaratish.

2. Ilmiy-tadqiqot loyihalarini moliyalashtirish uchun murojaatlarni avtomatik t?rzda topshirish va ro‘yxatdan o‘tkazish tizimini joriy qilish.

2021-yil mart


2021-yil

iyun

Ilmiy loyihalarga Davlat budjetidan ajratiladigan mablag‘lar

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

Fanlar akademiyasi,

Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, vazirlik va idoralar,

ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari

39.

Mamlakatning ilmiy-texnik salohiyatini baholash.

1. Ilm-fan sohasi holati va uni yanada rivojlantirish tendensiyalarini tahlil qilish, mahalliy ilmiy-texnik salohiyatning “kuchli” va “zaif” tomonlarini aniqlash va tahlil qilish.

2. Ilmiy-tadqiqot va tajriba-konstruktorlik ishlarining ijtimoiy-iqtisodiy rivojlanishga ta’sir qiluvchi mexanizmlarini o‘rganish.

3. Tahlillar va o‘rganish natijalari asosida ilmiy-tadqiqot dasturlarining samaradorligi va natijadorligini baholash.

2020-yil dekabr



2021-yil

may


2021-yil

iyul

-

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

Fanlar akademiyasi,

Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, vazirlik va idoralar,

ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari

40.

Ilmiy va ilmiy-texnikaviy rivojlanishni prognozlash.

1. Mamlakatimizda va xorijda ilmiy tadqiqotlar natijalariga bo‘lgan talabni aniqlash.

2. Ilmiy-texnikaviy rivojlanishning milliy ustuvor yo‘nalishlarini belgilash.

3. Mamlakatimiz ilm-fanini va uning sanoat bilan o‘zaro hamkorliginirivojlantirish mexanizmlarini ishlab chiqish.

2020-yil

noyabr


2020-yil dekabr

2021-yil

fevral

-

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

Fanlar akademiyasi,

Oliy va o‘rta maxsusta’lim vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, vazirlik va idoralar,

ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari

41.

Nufuzli xalqaro ilmiy-texnik ma’lumotlar bazalarida ilmiy tashkilotlar va oliy ta’lim muassasalarining ilmiy salohiyatini oshirish choralarini ko‘rish.

1. Nufuzli xalqaro ilmiy-texnik ma’lumotlar bazalariga kiritish uchun salohiyati yuqori bo‘lgan ilmiy tashkilotlar va oliy ta’lim muassasalari ilmiy jurnallarini aniqlash va ularni mazkur bazalarga kiritish bo‘yicha tashkiliy ishlarni amalga oshirish.

2. Nufuzli xalqaro ilmiy-texnik ma’lumotlar bazalarida ilmiy tashkilotlar va oliy ta’lim muassasalarining ilmiy xodimlari va professor-o‘qituvchilar to‘g‘risidagi ma’lumotlarni xatlovdan o‘tkazish, ro‘yxatdan o‘tmagan respublika ilmiy tashkilotlari va oliy ta’lim muassasalari haqida ma’lumotlar kiritish.

3. Olimlar tomonidan chop etiladigan maqolalarning sohalarga taqsimlanishidan kelib chiqqan holda ilmiy tashkilotlar va oliy ta’lim muassasalari ilmiy jurnallarini nufuzli xalqaro ilmiy-texnik ma’lumotlar bazalariga kiritish uchun maqsadli yo‘naltirish.

2020 — 2022-yillar

-

Oliy ta’lim vazirligi,

Fanlar akademiyasi,

Innovatsion rivojlanish vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi,

vazirlik va idoralar,

ilmiy tashkilotlar, tarmoq korxonalari

42.

Sog‘liqni saqlash vazirligi tomonidan tibbiyot yo‘nalishidagi oliy ta’lim muassasalari va ilmiy tashkilotlar, ixtisoslashtirilgan ilmiy-amaliy markazlardagi fan nomzodi, falsafa doktori (PhD) va fan doktori (DSc) ilmiy darajalariga hamda dotsent, professor, akademik ilmiy unvonlariga ega bo‘lgan barcha xodimlar tomonidan bir yilda kamida bitta “Web of Science” va “Scopus” ma’lumotlar bazasiga kiritilgan xalqaro ilmiy jurnallarda maqolalar chop etilishini ta’minlash.

Tegishli chora-tadbirlarni amalga oshirish.

2020 — 2022-yillar

-

Sog‘liqni saqlash vazirligi, Innovatsion rivojlanish vazirligi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi,

Fanlar akademiyasi

43.

Ilmiy tashkilotlarni tadqiqotlarni olib borish, ma’lumotlarni tahlil qilish hamda raqamli modellashtirish uchun maxsus elektron dasturlar bilan ta’minlash.

1. Zarur dasturiy ta’minotlarro‘yxatini va elektron dasturlar kompleksini shakllantirish.

2. Tarmoq tashkilotlari va korxonalarning maxsus jamg‘arma mablag‘lari hisobidan shakllantirilgan ro‘yxat asosida dasturiy mahsulotlar xaridini moliyalashtirish.

3. Xarid qilingan va institutlarga o‘rnatilgan elektron dasturlarni doimiy ravishda dolzarbligini ta’minlash choralarini ko‘rish — tegishli litsenziya va ruxsatnomalarni yangilab borish.

2020-yil noyabrdan boshlab

Ilmiy tashkilotlar mablag‘lari

Ilmiy tashkilotlar,

vazirlik va idoralar, tarmoq korxonalari

44.

Tarmoq korxonalarida mavjud texnik-texnologik muammolar yechimiga tegishli ilmiy tashkilotlarni keng jalb qilib borish bilan aloqalarni jadallashtirish.

1. Tarmoq korxonalaridagi innovatsion bo‘limlar faoliyatini takomillashtirish.

2. Ilmiy tashkilotlar bilan ishlarni tashkil etish, korxonada ixtirochilik va ratsionalizatorlik faoliyatini yo‘lga qo‘yish, mav�ud muammolarni aniqlash va ular yechimiga ilmiy tashkilotlarni jalb qilish, erishilgan ilmiy-tadqiqot natijalarini joriy etish kabi vazifalarni o‘z ichiga olgan bo‘lim nizomini ishlab chiqish va tasdiqlash.

2020-yil noyabr

-

Xo‘jalik yurituvchi subyektlar, ilmiy tashkilotlar

(2-ilova O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021-yil 9-noyabrdagi PF-3-sonli Farmoni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 09.11.2021-y., 06/21/3/1037-son)

T/r

Xarajatlar moddalarining nomi

Valyuta turi

Moliyalashtirish manbasi

Jami*

Shu jumladan yillar bo‘yicha:

2021-yil

2022-yil

2023-yil

Jami xarajatlar

mln so‘m

8 715 309,1

1 592 137,1

2 508 927,6

4 614 244,4

ming AQSh dollari

284 515,4

30 283,1

102 542,3

151 690

shu juml�dan:

I.

2018 — 2021-yillarda ilmiy tashkilotlarning moddiy-texnika bazasini mustahkamlash dasturini amalga oshirish xarajatlarini moliyalashtirish, shu jumladan:

mln so‘m

116 019,4

323 52,1

29 905,3

-

ming AQSh dollari

32 270,8

8 713,1

7 422,3

-

1.1.

Ilmiy tashkilotlarning bino va inshootlarini rekonstruksiya qilish va kapital ta’mirlash xarajatlariga ajratiladigan mablag‘lar

mln so‘m

Davlat budjeti mablag‘lari

116 019,4

32 352,1

29 905,3

-

1.2.

Zamonaviy ilmiy asbob-uskunalar bilan jihozlash xarajatlariga ajratiladigan mablag‘lar**

ming AQSh dollari

Innovatsion rivojlanish va novatorlik g‘oyalarini qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari

30 375,3

8 201,3

6 986,3

-

1.3.

Zarur butlovchi qismlar, sarflanuvchi materiallar va reaktivlar bilan ta’minlash xarajatlariga ajratiladigan mablag‘lar**

ming AQSh dollari

Innovatsion rivojlanish va novatorlik g‘oyalarini qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari

1 895,5

511,8

436

-

II.

2022 — 2025-yillarda ilmiy tashkilotlarning moddiy-texnika bazasini mustahkamlash dasturining II-bosqichini amalga oshirish asosida ilmiy-innovatsion faoliyat infratuzilmasini rivojlantirishga ajratiladigan mablag‘lar***

mln so‘m

Davlat budjeti mablag‘lari

250 000

-

-

250 000

ming AQSh dollari

Davlat budjeti mablag‘lari

50 000

-

-

50 000

III.

Muntazam ravishda e’lon qilib boriladigan tematik ilmiy loyihalarni moliyalashtirish, shu jumladan:

mln so‘m

711 502,4

184 621,2

227 239,5

299 641,7

3.1.

Tematikamaliy loyihalarga ajratiladigan mablag‘lar

mln so‘m

Davlat budjeti mablag‘lari

439 265,8

120 000

138 578,3

180 687,5

3.2.

Tematik innovatsion loyihalarga ajratiladigan mablag‘lar

mln so‘m

Davlat budjeti mablag‘lari

272 236,6

64 621,2

88 661,2

118 954,2

IV.

Maqsadli ilmiy loyihalarni moliyalashtirish, shu jumladan:

mln so‘m

776 115,4

113 295,1

274 688,2

388 132,1

4.1.

Maqsadli amaliy loyihalarga ajratiladigan mablag‘lar

mln so‘m

Davlat budjeti mablag‘lari

330 000

30 000

120 000

180 000

4.2.

Maqsadli innovatsion loyihalarga ajratiladigan mablag‘lar

mln so‘m

Davlat budjeti mablag‘lari

220 000

20 000

80 000

120 000

4.3.

Maqsadli fundamental loyihalarga ajratiladigan mablag‘lar

mln so‘m

Davlat budjeti mablag‘lari

226 115,4

63 295,1

74 688,2

88 132,1

V.

Ilmiy faoliyatga oid hududiy dasturlarni moliyalashtirish, shu jumladan:

mln so‘m

364 000

28 000

112 000

224 000

5.1.

Hududiy amaliy loyihalarga ajratiladigan mablag‘lar

mln so‘m

Mahalliy budjet mablag‘lari

208 000

16 000

64 000

128 000

5.2.

Hududiy innovatsion loyihalarga ajratiladigan mablag‘lar

mln so‘m

Mahalliy budjet mablag‘lari

156 000

12 000

48 000

96 000

VI.

Ilmiy tadqiqotlarning ustuvor yo‘nalishlari bo‘yicha tashabbuskor ilmiy loyihalarni moliyalashtirish, shu jumladan:

mln so‘m

644 524,7

133 612,9

234 363,2

276 548,6

6.1.

Amaliy loyihalarga ajratiladigan mablag‘lar

mln so‘m

Davlat budjeti mablag‘lari

557 782,9

109 331,8

205 711,5

242 739,6

6.2.

Innovatsion loyihalarga ajratiladigan mablag‘lar

mln so‘m

Davlat budjeti mablag‘lari

86 741,8

24 281,1

28 651,7

33 809

VII.

Ustuvor tajriba-konstruktorlik va “startap” loyihalarni moliyalashtirish, shu jumladan:

mln so‘m

294 000

42 000

84 000

168 000

7.1.

Tajriba-konstruktorlik loyihalariga ajratiladigan mablag‘lar

mln so‘m

Davlat budjeti mablag‘lari

14 000

2 000

4 000

8 000

7.2.

“Startap” loyihalarga ajratiladigan mablag‘lar

mln so‘m

Davlat budjeti mablag‘lari

280 000

40 000

80 000

160 000

VIII.

Ilmiy kadrlarning “Akademik harakatchanlik” dasturini amalga oshirish xarajatlarini moliyalashtirish, shu jumladan:

mln so‘m

37 051,7

5 293,1

10 586,2

21 172,4

8.1.

Ilmiy kadrlarningxizmat safarlari xarajatlariga ajratiladigan mablag‘lar

mln so‘m

Davlat budjeti mablag‘lari

3 941

563

1 126

2 252

8.2.

Ilmiy kadrlarningilmiy-tadqiqot va oliy ta’lim muassasalaridaginoyob ilmiy obyektlar, ilmiy asbob-uskunalardan jamoaviy foydalanish markazlari, ilmiy laboratoriyalar va tajriba-konstruktorlik byurolari moddiy-texnika bazasidan foydalanish xarajatlariga ajratiladigan mablag‘lar

mln so‘m

Davlat budjeti mablag‘lari

8 912,4

1 273,2

2 546,4

5 092,8

8.3.

Ilmiy kadrlarning ilmiy maslahatchilari mehnatiga to‘lanadigan ish haqi to‘lovlari uchun ajratiladigan mablag‘lar

mln so‘m

Davlat budjeti mablag‘lari

24 198,3

3 456,9

6 913,8

13 827,6

IX.

Tayanch doktorantura, doktorantura va stajor-tadqiqotchilik instituti orqali ilmiy darajali kadrlar tayyorlash xarajatlarini moliyalashtirish, shu jumladan:

mln so‘m

139 498,6

23 423,7

52 133,1

63 941,9

ming AQSh dollari

960

-

320

640

9.1.

Davlat budjeti mablag‘lari hisobidan tayanch doktorantura va doktoranturada ilmiy darajali kadrlar tayyorlash xarajatlarini moliyalashtirish

mln so‘m

Davlat budjeti mablag‘lari

83 678,8

23 423,7

27 640

32 615,2

9.2.

Davlat budjeti mablag‘lari hisobidan tayanch doktorantura va doktoranturada ilmiy darajali kadrlar tayyorlash kvotasini magistratura qabul kvotasining kamida 30 foizigacha oshirish xarajatlarini moliyalashtirish

mln so‘m

Davlat budjeti mablag‘lari

31 453,5

-

12 581,4

18 872,1

9.3.

Davlat budjeti mablag‘lari hisobidan stajor-tadqiqotchilik institutiga ajratiladigan mablag‘lar

mln so‘m

Davlat budjeti mablag‘lari

7 782,3

-

3 619,7

4 162,6

9.4.

Xo‘jalik birlashmalarining buyurtmasiga asosan hamda ularning mablag‘lari hisobiga tayanch doktorantura va doktoranturada to‘lov-kontrakt asosida yuqori malakali kadrlar tayyorlash xarajatlarini moliyalashtirish

mln so‘m

Xo‘jalik birlashmalari mablag‘lari

16 584

-

8 292

8 292

9.5.

Yetakchi oliy ta’lim muassasalari va ilmiy tashkilotlarda tayanch doktorantura va doktoranturaga xorijiy fuqarolarning ta’lim olishini tashkil etish hisobiga jalb etiladigan mablag‘larning prognoz ko‘rsatki�lari

ming AQSh dollari

Xorijiy fuqarolar mablag‘lari

960

100

320

640

X.

Innovatsion rivojlanish va novatorlik g‘oyalarini qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi ehtiyojlari uchun ajratiladigan mablag‘lar

mln so‘m

Davlat budjeti mablag‘lari

331 000

100 000

110 000

121 000

XI.

Xalqaro ilmiy hamkorlikni rivojlantirish va qo‘shma fundamental, amaliy va innovatsion loyihalarni moliyalashtirish, shu jumladan:

mln so‘m

92 654

8 030

36 208

48 416

ming AQSh dollari

13 660

2 410

4 550

6 700

11.1.

Qo‘shma ilmiy loyihalarni moliyalashtirish

mln so‘m

Davlat budjeti mablag‘lari

90 924

7 800

35 708

47 416

11.2.

Nufuzli xorijiy jurnallarda maqolalarni chop etish va texnik ko‘mak markazlari — “Rroof reading” xizmatlari xarajatlarini moliyalashtirish

ming AQSh dollari

Innovatsion rivojlanish va novatorlik g‘oyalarini qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari

330

30

100

200

11.3.

Xorijiy davlatlarning nufuzli ilmiy va ta’lim muassasalariga doktoranturada o‘qitishga yuborish xarajatlarini moliyalashtirish

ming AQSh dollari

Innovatsion rivojlanish va novatorlik g‘oyalarini qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari, “El-yurt umidi” jamg‘armasi mablag‘lari

500

50

150

300

11.4.

Xorijiy davlatlarning nufuzli ilmiy va ta’lim muassasalariga qisqa muddatli stajirovkalarga yuborish xarajatlarini moliyalashtirish

ming AQSh dollari

Innovatsion rivojlanish va novatorlik g‘oyalarini qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari,

“El-yurt umidi” jamg‘armasi mablag‘lari

3 560

860

1 200

1 500

11.5.

Xalqaro ilmiy-innovatsion tashkilotlarga a’zolik badallari uchun xarajatlarni moliyalashtirish

mln so‘m

Davlat budjeti mablag‘lari

1 400

200

400

800

11.6.

Xalqaro ilmiy ma’lumotlar bazasidan foydalanish xarajatlarini moliyalashtirish

ming AQSh dollari

Davlat budjeti mab?ag‘lari

1 200

300

400

500

11.7.

Olim va mutaxassislarning xalqaro anjumanlarda, o‘quv-trening seminarlarida hamda ilmiy stajirovkalarda ishtirokini maqsadli moliyalashtirish

ming AQSh dollari

Davlat budjeti mablag‘lari

900

200

300

400

11.8.

Ilmiy-tadqiqot va oliy ta’lim muassasalariga xorijiy grantlarni jalb qilishning prognoz ko‘rsatkichlari

ming AQSh dollari

Xalqaro donor tashkilotlar mablag‘lari

6 000

1 000

2 000

3 000

11.9.

Ilmiy tadqiqotlar natijalarini belgilangan tartibda mahalliy va xalqaro miqyosda patentlash va tijoratlashtirish uchun intellektual mulk obyektlarini baholash xarajatlarini moliyalashtirish

ming AQSh dollari

Innovatsion rivojlanish va novatorlik g‘oyalarini qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari

1 500

-

500

1 000

XII.

Davlat ilmiy ekspertizasini tashkil etish xarajatlarini moliyalashtirish, shu jumladan:

mln so‘m

4 286,9

1 200

1 416

1 670,9

ming AQSh dollari

760

160

250

350

12.1.

Mahalliy ekspertlar uchun to‘lovlarni amalga oshirishni moliyalashtirish

mln so‘m

Davlat budjeti mablag‘lari

4 286,9

1 200

1 416

1 670,9

12.2.

Xorijiy ekspertlar uchun to‘lovlarni amalga oshirishni moliyalashtirish

ming AQSh dollari

Davlat budjeti mablag‘lari

760

160

250

350

XIII.

Ilmiy-innovatsion faoliyatga xizmat ko‘rsatuvchi infratuzilmalar va tajriba-konstruktorlik ishlarini moliyalashtirish hajmini bosqichma-bosqich oshirish, shu jumladan:

mln so‘m

2 617 547,2

708909

825 584,1

1 083 054,1

13.1.

Ilmiy tashkilotlar va oliy ta’lim muassasalarida tajriba-konstruktorlik markazlarini tashkil etish xarajatlarini moliyalashtirish

mln so‘m

Innovatsion rivojlanish va novatorlik g‘oyalarini qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari

171 914,6

11 642,6

17 808

142 464

13.2.

Ilmiy tashkilotlar va oliy ta’lim muassasalarida ilmiy asbob-uskunalardan jamoaviy foydalanish markazlarini tashkil etish xarajatlarini moliyalashtirish

mln so‘m

Innovatsion rivojlanish va novatorlik g‘oyalarini qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari

15 900

-

6 360

9 540

13.3.

Yetakchi oliy ta’lim muassasalari va ilmiy tashkilotlarda “Ilmiy-innovatsion texnoparklar” va ilm-fan klasterlarini hamda “biznes va startap akseleratorlar” faoliyatini tashkil qilish xarajatlarini moliyalashtirish

mln so‘m

Innovatsion rivojlanish va novatorlik g‘oyalarini qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari

16 484,2

584,2

6 360

9 540

13.4.

Yoshlar akademiyasi va uning hududiy bo‘linmalari faoliyatini, moddiy-texnika bazasini mustahkamlash xarajatlarini moliyalashtirish

mln so‘m

Innovatsion rivojlanish va novatorlik g‘oyalarini qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari

8 200,8

1 000

3 750,4

3 450,4

13.5.

Noyob ilmiy obyektlarni saqlash xarajatlarini moliyalashtirish

mln so‘m

Davlat budjeti mablag‘lari

64 956,2

18 182,8

21 455,7

25 317,7

13.6.

Oliy ta’lim muassasalari huzuridagi innovatsiya jamg‘armalari mablag‘lari hisobidan ilmiy va innovatsion loyihalarni (ishlanmalarni) moliyalashtirish

mln so‘m

Oliy ta’lim muassasalari huzuridagi innovatsiya jamg‘armalari mablag‘lari

17 600

4 500

5 900

7 200

13.7.

Davlat tashkilotlarida ilmiy-pedagogik faoliyat bilan shug‘ullanayotgan, ta’lim va ilm-fan sohasida faoliyat olib borayotgan fan nomzodi yoki falsafa doktori (PhD) (yoki unga tenglashtirilgan ilmiy darajalar) ilmiy darajalariga ega xodimlarga 30 foiz, fan doktori yoki fan doktori (DSc) (yoki unga tenglashtirilgan ilmiy darajalar) ilmiy darajasiga ega xodimlarga 60 foiz oylik ish haqiga ustamalarni to‘lab berish xarajatlarini moliyalashtirish

mln so‘m

Davlat budjeti mablag‘lari

1041 750

300 000

345 000

396 750

13.8.

Ilm-fan va ta’lim-tarbiyani rivojlantirish “Ziyo Forum” maxsus fondi mablag‘lari hisobidan ilm-fan va ta’limga oid tashabbuskor loyihalarni moliyalashtirish

mln so‘m

Ilm-fan va ta’lim-tarbiyani rivojlantirish “Ziyo Forum” maxsus fondi mablag‘lari

680 000

200 000

220 000

260 000

13.9.

Ilmiy-tadqiqot muassasalariga budjetdan tashqari mablag‘larni jalb qilish asosida ularning moddiy-texnika bazasini mustahkamlash xarajatlarini moliyalashtirish

mln so‘m

Ilmiy-tadqiqot va oliy ta’lim muassasalarining budjetdan tashqari mablag‘lari

600 742

173 000

198 950

228 792

XIV.

Ustav fondida 50 va undan ortiq foiz davlat ulushi bo‘lgan xo‘jalik jamiyatlaridagi davlat ulushi bo‘yicha hisoblanadigan dividendlarning hamda davlat korxonalarining Davlat budjetiga ajratmalarining prognoz ko‘rsatkichlari, shu jumladan:

mln so‘m

2 202 357,6

172 000

451 320

1 579 037,6

14.1.

Faoliyat ko‘rsatayotgan tarmoq ilmiy tashkilotlarni saqlash, moddiy-texnika va ilmiy-laboratoriya bazasini mustahkamlash xarajatlarini moliyalashtirish

mln so‘m

Xo‘jalik yurituvchi subyektlar innovatsion faoliyatni qo‘llab-quvvatlash jamg‘armalari mablag‘lari

1160 000

40 000

160 000

960 000

14.2.

Yangi tashkil etiladigan tarmoq ilmiy tashkilotlarni saqlash, moddiy-texnika va ilmiy-laboratoriya bazasini mustahkamlash xarajatlarini moliyalashtirish

mln so‘m

Xo‘jalik yurituvchi subyektlar innovatsion faoliyatni qo‘llab-quvvatlash jamg‘armalari mablag‘lari

740 000

48 000

192 000

500 000

14.3.

Yangi texnika va texnologiyalarni ishlab chiqish, zarur tajriba-sanoat sinovlarini o‘tkazish, mahsulotlarning tajriba partiyalarni va seriyalab ishlab chiqarishni yo‘lga qo‘yishga tayyorlash chora-tadbirlarini amalga oshirish bilan bog‘liq tadbirlarni moliyalashtirish

mln so‘m

Xo‘jalik yurituvchi subyektlar innovatsion faoliyatni qo‘llab-quvvatlash jamg‘armalari mablag‘lari

85 737,6

24 000

28 320

33 417,6

14.4.

Mos yo‘nalishdagi ilmiy tashkilotlar va oliy ta’lim muassasalari bilan ilmiy-tadqiqot ishlarini bajarish bo‘yicha tuzilgan shartnomalarda ko‘zda tutilgan tadbirlarni moliyalashtirish

mln so‘m

Xo‘jalik yurituvchi subyektlar innovatsion faoliyatni qo‘llab-quvvatlash jamg‘armalari mablag‘lari

71 448

20 000

23 600

27 848

14.5.

Mos yo‘nalishdagi ilmiy tashkilotlar va oliy ta’lim muassasalarining moddiy-texnika va ilmiy-laboratoriya bazasini mustahkamlash, ularning eksperimental tadqiqotlar o‘tkazish, ilmiy ishlanmalarni joriy etish, ilmiy-texnik xodimlarni moddiy rag‘batlantirish va malakasini oshirish xarajatlarini moliyalashtirish

mln so‘m

Xo‘jalik yurituvchi subyektlar innovatsion faoliyatni qo‘llab-quvvatlash jamg‘armalari mablag‘lari

107 172

30 000

35 400

41 772

14.6.

Ratsionalizatorlik g‘oyalari mualliflarini moddiy rag‘batlantirish xarajatlarini moliyalashtirish

mln so‘m

Xo‘jalik yurituvchi subyektlar innovatsion faoliyatni qo‘llab-quvvatlash jamg‘armalari mablag‘lari

38 000

10 000

12 000

16 000

XV.

Ilmiy va ilmiy-texnik faoliyat natijalarini tijoratlashtirish Prezident jamg‘armasi mablag‘lari hisobidan loyihalarni moliyalashtirish, shu jumladan:

ming AQSh dollari

100 000

16 000

35 000

49 000

15.1.

Ilmiy va innovatsion faoliyat natijalarini tatbiq etish, shuningdek keyinchalik seriyali ishlab chiqarish uchun innovatsion mahsulotning tajriba-sanoat partiyalarini ishlab chiqarish xarajatlarini moliyalashtirish

ming AQSh dollari

Ilmiy va ilmiy-texnik faoliyat natijalarini tijoratlashtirish Prezident jamg‘armasi mablag‘lari

25 000

3 000

8 000

14 000

15.2.

Yuqori texnologik tadbirkorlik startap-loyihalarni birgalikda moliyalashtirish orqali amaliy natijalar olishga qaratilgan ilmiy, ilmiy-texnik va innovatsion faoliyatni rag‘batlantirish xarajatlarini moliyalashtirish

ming AQSh dollari

Ilmiy va ilmiy-texnik faoliyat natijalarini tijoratlashtirish Prezident jamg‘armasi mablag‘lari

20 000

3 000

7 000

10 000

15.3.

Ta’sischilaridan biri ustav fondga o‘z ulushi sifatida intellektual mulk obyektini yoki tayyor texnologiyani kiritish orqali yangi tuzilayotgan tijorat tashkilotining ustav kapitaliga investitsiya qilish maqsadida loyihalarni moliyalashtirish yoki birgalikda moliyalashtirish xarajatlari

ming AQSh dollari

Ilmiy va ilmiy-texnik faoliyat natijalarini tijoratlashtirish Prezident jamg‘armasi mablag‘lari

55 000

10 000

20 000

25 000

XVI.

Fanlar akademiyasi ilmiy tashkilotlarining ilmiy xodimlari mehnatiga haq to‘lashni to‘g‘ridan to‘g‘ri Davlat budjeti mablag‘lari hisobidan qoplashga yo‘naltirilgan bazaviy moliyalashtirish mexanizmlarini takomillashtirish

mln so‘m

Davlat budjeti mablag‘lari

192 800

40 600

60 900

91 300

16.1.

Fanlar akademiyasining ilmiy tashkilotlarini to‘g‘ridan-to‘g‘ri Davlat budjetidan moliyalashtirish xarajatlari

mln so‘m

Davlat budjeti mablag‘lari

192800

40 600

60 900

91 300

XVII.

Ilm-fan va innovatsiya faoliyatini rivojlantirishga xalqaro kredit tashkilotlarining mablag‘larini imtiyozli shartlarda jalb qilish, shu jumladan:

ming AQSh dollari

Xalqaro kredit tashkilotlarining mablag‘lari

113 000

3 000

55 000

55 000

17.1.

Jahon bankining uzoq muddatli imtiyozli kredit mablag‘larini jalb qilish va ilmiy-innovatsion loyihalarni moliyalashtirishga yo‘naltirish

ming AQSh dollari

Jahon bankining uzoq muddatli imtiyozli kreditlari

100 000

-

50 000

50 000

17.2.

Jahon bankining kredit mablag‘lari hisobiga qishloq xo‘jaligi sohasidagi innovatsion loyihalarni moliyalashtirish

ming AQSh dollari

Jahon bankining uzoq muddatli imtiyozli kreditlari

13 000

3 000

5 000

5 000

Oldingi tahrirga qarang.
(izohning beshinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021-yil 9-noyabrdagi PF-3-sonli Farmoni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 09.11.2021-y., 06/21/3/1037-son)

T/r

Chora-tadbirlar nomi

Amalga oshirish shakli va mexanizmi

Ijro muddati

Moliyalashtirish manbasi

Mas’ul

ijrochilar

I. Ilm-fan sohasi va ilmiy-tadqiqot ishlarini moliyalashtirish hajmini kengaytirish vamoliyalashtirish manbalarini diversifikatsiyalashning normativ-huquqiy asoslarini unifikatsiyalash va takomillashtirish chora-tadbirlari

1.

Ilmiy faoliyatga oid davlat dasturlari loyihalarini ishlab chiqish, texnologiyalar transferi va tijoratlashtirish faoliyatini moliyalashtirish uchun ilm-fan va texnologiyalarni rivojlantirishning ustuvor yo‘nalishlarini belgilash.

Fan va texnologiyalar bo‘yicha respublika kengashining bayoni loyihasi.

Loyihada ilg‘or xorijiy tajribalar va mahalliy amaliyotni chuqur tahlil qilish natijalari asosida ilm-fan va texnologiyalarni rivojlantirishning ustuvor yo‘nalishlarini belgilash tartibi nazarda tutiladi.

2021-yil yanvar

-

Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, Xalq ta’limi vazirligi, Moliya vazirligi, Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi

2.

Ilmiy faoliyatga oid davlat dasturlari doirasida loyihalarni amalga oshirishni rejalashtirish, moliyalashtirish va xarajatlarni hisobga olish tartibini takomillashtirish.

Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasi.

Loyihada, shu jumladan:

ilmiy xodimlar mehnatiga haq to‘lash;

ilmiy loyihalarni amalga oshirish uchun sarflanadigan xarajatlar kalkulatsiyasini hisoblash;

ilmiy loyihalarni amalga oshirish uchun sarf-xarajatlarni rejalashtirish va klassifikatsiyalash;

ilmiy ishlanmalarning tannarxini rejalashtirish;

ilmiy loyihalarni amalga oshirishni moliyalashtirish va ajratilgan mablag‘lardan foydalanishni nazorat qilish tartibini belgilash;

ilmiy loyihalarni amalga oshirish uchun ajratilgan mablag‘lardan foydalanish hisobini yuritish va nazorat qilish nazarda tutiladi.

2020-yil dekabr

-

Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi,

Sog‘liqni saqlash vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar

3.

Davlat budjeti mablag‘lari hisobidan davlat ilmiy tashkilotlarini bazaviy moliyalashtirish tartibini belgilash.

Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasi.

Loyihada, shu jumladan:

Davlat budjeti mablag‘lari hisobidan davlat ilmiy tashkilotlarning bino va inshootlarini saqlash xarajatlarini moliyalashtirish, ularning ayrim toifadagi xodimlari mehnatiga haq to‘lash tartibini belgilash;

bazaviy moliyalashtirish subyektlari ro‘yxatini shakllantirish;

bazaviy moliyalashtirish subyektlarini moliyalashtirish tartibi;

hisobga olish va hisobdorlik tartibini belgilash nazarda tutiladi.

2020-yil dekabr

-

Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi,

Sog‘liqni saqlash vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar

4.

Ilmiy kadrlarning “Akademik harakatchanligi” dasturini shakllantirish, amalga oshirish, moliyalashtirish va monitoring qilish tartibini ishlab chiqish.

Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasi.

Loyihada, shu jumladan:

ilmiy-tadqiqot o‘tkaziladigan tashkilotlar ro‘yxatini shakllantirish;

ilmiy kadrlarning “Akademik harakatchanligi” dasturini shakllantirish va amalga oshirish;

ilmiy kadrlarning “Akademik harakatchanligi” dasturini moliyalashtirish va uning monitoringini amalga oshirish tartibi nazarda tutiladi.

2020-yil dekabr

-

Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Moliya vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar

5.

Yetakchi oliy ta’lim muassasalarida “Ilmiy-innovatsion texnoparklar”, “Ilm-fan klasterlari” hamda “Biznes va startap akseleratorlar” faoliyatini yo‘lga qo‘yish.

Chora-tadbirlar rejasi loyihasi.

Loyihada, shu jumladan yetakchi oliy ta’lim muassasalarida “Ilmiy-innovatsion texnoparklar”, “Ilm-fan klasterlari” hamda “Biznes va startap akseleratorlar” faoliyatini yo‘lga qo‘yish nazarda tutiladi.

2021-yil may

-

Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi,

Sog‘liqni saqlash vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar

6.

Zamonaviy ilmiy asbob-uskunalardan jamoaviy foydalanish markazlari faoliyatini yo‘lga qo‘yish.

Idoralararo normativ-huquqiy hujjat loyihasi.

Loyihada, shu jumladan:

ilmiy tashkilotlar va oliy ta’lim muassasalarida zamonaviy ilmiy asbob-uskunalardan jamoaviy foydalanish markazlarini tashkil etish;

markazlar faoliyatini moliyalashtirish manbalarini belgilash;

markazlar faoliyatini monitoring qilish tartibini belgilash nazarda tutiladi.

2021-yil avgust

-

Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirl�gi,

Sog‘liqni saqlash vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar

II. Olim va mutaxassislarning ilmiy ishlanmalari natijalarini amalga oshirilishini rag‘batlantirish, ilm-fan nufuzini oshirish

7.

Olimlar tomonidan tayyorlangan ilmiy maqolalar matnini yuqori reytingga ega bo‘lgan jurnallar talablariga muvofiq tahrir qilish, yozma ingliz tili matnini yaxshilash, orfografik va grammatik xatoliklarni bartaraf etish, belgilangan texnik talablarga moslashtirish maqsadida “Proofreading Service” xizmati samaradorligini oshirish.

Amaliy chora-tadbirlar.

Amaliy chora-tadbirlarda, shu jumladan:

ilmiy maqolalar ilmiy maqola chop etilishi rejalashtirilayotgan yuqori reytingga ega ilmiy jurnal(lar)ning texnik talablariga mos tarzda rasmiylashtirilgan holda Innovatsion rivojlanish vazirligiga Microsoft Word (.doc yoki .docx) formatida ingliz tilida taqdim etilishini nazarda tutuvchi interfaol xizmatni takomillashtirish;

ushbu xizmatdan mamlakatimizda faoliyat yuritayotgan barcha tashkilotlarda mehnat qilayotgan fuqarolari yoki fuqaroligi bo‘lmagan olim va mutaxassislarning bepul foydalanishlarini ta’minlash nazarda tutiladi.

2021-yil oktyabr

Innovatsion rivojlanish va novatorlik g‘oyalarini qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari

Innovatsion rivojlanish vazirligi

8.

Davlat ilmiy texnikaviy dasturlari doirasida amalga oshirilayotgan loyihalar natijalarini nufuzli xalqaro (Web of science, Scopusva boshqalar) ilmiy nashrlarda (impakt faktori 1 va undan yuqori bo‘lgan) chop etilgan maqolalar mualliflarini moddiy rag‘batlantirish.

Amaliy chora-tadbirlar.

Amaliy chora-tadbirlarda, shu jumladan ilmiy loyihalar natijalarini nufuzli xalqaro (Web of science, Scopusva boshqalar) ilmiy nashrlarda (impakt faktori 1 va undan yuqori bo‘lgan) chop etilgan maqolalar mualliflarini moddiy rag‘batlantirishni nazarda tutuvchi interfaol xizmatni yo‘lga qo‘yish nazarda tutiladi.

2021-yil

1-yanvardan boshlab

Innovatsion rivojlanish va novatorlik g‘oyalarini qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari

Innovatsion rivojlanish vazirligi

9.

Ilmiy faoliyatga oid davlat dasturlari doirasida bajariladigan ilmiy loyihalarni amalga oshirishda fan va texnologiyalar sohasida ilg‘or xorijiy ilmiy markazlar va universitetlarning yetakchi olimlari va mutaxassislarini ijrochi sifatida jalb etish.

Amaliy chora-tadbirlar.

Amaliy chora-tadbirlarda, shu jumladan ikki tomonlama kelishuv shartnomalari doirasida hamkorlikni belgilash nazarda tutiladi.

2021-yil avgust

Ijrochilar mablag‘lari

Innovatsion rivojlanish vazirligi, Tashqi ishlar vazirligi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar

III. Hududlarni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirishda ularning ilmiy-innovatsion salohiyatidan foydalanish tizimini takomillashtirish

10.

Mahalliy davlat hokimiyati organlari huzuridagi innovatsion ishlanmalar va texnologiyalar transferi markazlari faoliyatini takomillashtirish.

Amaliy chora-tadbirlar.

Amaliy chora-tadbirlarda, shu jumladan mahalliy davlat hokimiyati organlari huzuridagi innovatsion ishlanmalar va texnologiyalar transferi markazlari tomonidan hududlarda yaratilgan innovatsion ishlanmalar va texnologiyalarnitijoratlashtirish va transfer qilishni faollashtirishning samarador mexanizmini ishlab chiqish nazarda tutiladi.

2020-yil dekabr

Ijrochilar mablag‘lari

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari,

Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi

11.

Hududiy iqtisodiyot tarmoqlaridagi muammolarni ilmiy yechimini ta’minlashga hamda tijoratlashtirishga yo‘naltirilgan yangi mahsulotlar ishlab chiqarishni nazarda tutuvchi tematik ilmiy grantlar buyurtmasi portfelini shakllantirish va ilmiy faoliyatga oid hududiy dasturlar doirasida grant loyihalari tanlovini tashkil etish.

Amaliy chora-tadbirlar.

Amaliy chora-tadbirlarda, shu jumladan hududlarni innovatsion rivojlantirish bo‘yicha hududiy ilmiy dasturlar ishlab chiqish nazarda tutiladi.

2021-yil 1-yanvardan boshlab

Mahalliy budjetlar mablag‘lari

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari,

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Moliya vazirligi

12.

Hududiy ilmiy-tadqiqot va oliy ta’lim muassasalari, tarmoq ilmiy tashkilotlar tomonidan amalga oshirilayotgan ilmiy-tadqiqot ishlari samaradorligini oshirish.

Chora-tadbirlar rejasi loyihasi.

Loyihada, shu jumladan yuqori ilmiy salohiyatga ega bo‘lgan hududlarda ilmiy tashkilotlar bilan birgalikda hududlarni innovatsion rivojlantirishga qaratilgan ularning iqtisodiy salohiyati, geografik joylashuvi va mavjud resurslarini inobatga olgan holda kompleks chora-tadbirlar rejasini ishlab chiqish nazarda tutiladi.

2021-yil mart

-

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari,

Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi

13.

Hududlarni innovatsion rivojlantirishda yuqori texnologiyalarni qo‘llashni nazarda tutuvchi ilmiy-innovatsion klaster tizimini shakllantirish.

Amaliy chora-tadbirlar.

Amaliy chora-tadbirlarda, shu jumladan-innovatsion klaster tizimini shakllantirish konsepsiyasini ishlab chiqish va uni amalga oshirish nazarda tutiladi.

2021 — 2023-yillar

-

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari,

Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi

14.

Hududlarni innovatsion rivojlantirishda iqtisodiyot tarmoqlariga ilg‘or xalqaro amaliyot, innovatsion ishlanmalar va texnologiyalarni joriy etish ko‘lamini kengaytirish.

Chora-tadbirlar rejasi loyihasi.

Loyihada, shu jumladan:

hududlarni innovatsion rivojlantirish bo‘yicha dasturlar ishlab chiqish va tasdiqlash;

hududlardagi mavjud muammolarni kompleks va tizimli hal etish, uning samaradorligini oshirish, eksportbop mahsulotlarni ishlab chiqarish, xalqaro ekspertlarni jalb etish nazarda tutiladi.

2021 — 2023-yillar

Tanlovlar asosida

Innovatsion rivojlanish vazirligi,

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari,

Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi

IV. Ilm-fan va innovatsion texnologiyalar sohasida xalqaro hamkorlikni rivojlantirish

15.

Ilm-fan va innovatsion texnologiyalar sohasida dunyoning ilg‘or xorijiy davlatlari bilan ustuvor yo‘nalishlar bo‘yicha hamkorlikda tanlovlar tashkil etish.

Chora-tadbirlar rejasi loyihasi.

Loyihada, shu jumladan davlatlararo ilmiy-texnik hamkorlik yuzasidan imzolangan memorandumlar, shartnomalar va “Yo‘l xaritalari” doirasida qo‘shma ilmiy-texnik loyihalarni amalga oshirish nazarda tutiladi.

2021 — 2023-yillar

Ilmiy faoliyatga oid davlat dasturlariga ajratilgan mablag‘lar doirasida

Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Tashqi ishlar vazirligi

16.

Ilmiy-texnik sohada hamkorlik o‘rnatilgan davlatlar bilan ilm-fan va innovatsiya sohasida amalga oshirilayotgan loyihalar hamda O‘zbeki�tonda yaratilgan innovatsion texnologiyalarni tijoratlashtirish imkonini beruvchi yagona elektron platformani yaratish.

Chora-tadbirlar rejasi loyihasi.

Loyihada, shu jumladan elektron veb-portal (platforma) yaratish va ishga tushirish nazarda tutiladi.

2021-yil mart

-

Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi

17.

Ilm-fan va innovatsiya sohasiga oid nufuzli xalqaro konferensiyalar, forumlar va boshqa tadbirlarda faol ishtirok etish va ularda O‘zbeki�tonda yaratilgan ilmiy ishlanmalar va innovatsion texnologiyalarni keng targ‘ib qilish.

Amaliy chora-tadbirlar.

Amaliy chora-tadbirlarda, shu jumladan ilm-fan va innovatsiya sohasiga oid xalqaro konferensiyalar, forumlar va boshqa tadbirlarda ishtirok etish, ularning natijalari bo‘yicha mamlakatimizda ilm-fan va innovatsiyani yanada rivojlantirish nazarda tutiladi.

2021 — 2023-yillar

Ijrochilar mablag‘i

Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, vazirlik va idoralar

18.

O‘zbekiston va xorijiy davlatlar texnoparklari, innovatsiya va texnologiyalar transferi markazlari o‘rtasida o‘zaro hamkorlikni yo‘lga qo‘yish.

Chora-tadbirlar rejasi loyihasi.

2020-yil

dekabr

Ijrochilar mablag‘i

Innovatsion rivojlanish vazirligi, vazirlik va idoralar

V. Ilmiy va innovatsion loyihalar bilan ishlash tizimini yanada takomillashtirish

19.

Ilmiy faoliyatga oid davlat dasturlari doirasida tashkil qilinadigan tanlovlarda shaffoflik va raqobat muhitini yaratish.

Amaliy chora-tadbirlar.

Amaliy chora-tadbirlarda, shu jumladan ilmiy faoliyatga oid davlat dasturlari doirasida tanlovlarni tashkil qilish va o‘tkazishning Yagona elektron tizimini (dasturini) joriy etish va onlayn rejimida tanlov o‘tkazilishini ta’minlash va bunda tanlov ishtirokchilaridan hujjatlarni elektron tarzda qabul qilish nazarda tutiladi.

2021-yil

mart

Ijrochilar mablag‘lari

Innovatsion rivojlanish vazirligi, vazirlik va idoralar

20.

Ilmiy loyihalarni ekspertizadan o‘tkazish va ularga xulosa berish jarayoniga malakali xorijiy ekspertlarni jalb etish.

Idoralararo normativ-huquqiy hujjat loyihasi.

Loyihada, shu jumladan:

ekspertiza jarayoniga xorijiy ekspertlarni jalb etish;

startap, innovatsion ishlanma, tajriba-konstruktorlik va amaliy loyihalarni ekspertizadan o‘tkazish jarayoniga injener-texnik, konstruktor, texnolog va yetakchi tadbirkorlarni (yo‘nalishlar bo‘yicha) jalb etish;

ilmiy-texnik kengash rahbari va a’zolari ro‘yxatini yangilab borish;

ekspertlar javobgarligi va mas’uliyatini oshirish hamda loyihaning dolzarbligi, maqsadga muvofiqligi, natijasini tijoratlashtirish imkoniyatini aniq baholash tizimini joriy etish;

ilmiy-texnik kengash a’zoligiga ekspertlarni aniq mezonlar bo‘yicha tanlov asosida tanlab olish;

loyihalar tanlovi tugagan kundan boshlab 5 ish kunida loyihalar ekspertizasini tashkil qilish va yakuniy xulosani shakllantirish;

ilmiy-texnik kengashlar qarorini elektron tarzda shakllantirish va rasmiylashtirish bo‘yicha barcha zarur moddiy-texnik resurslar bilan ta’minlash nazarda tutiladi.

2021-yil

mart

-

Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi

21.

Nufuzli xorijiy tashkilotlarni jalb qilish orqali ilmiy tashkilotlar faoliyati va ilmiy-texnik loyihalar samaradorligini baholash.

Chora-tadbirlar rejasi loyihasi.

Loyihada, shu jumladan nufuzli xorijiy tashkilotlar ro‘yxati va ular bilan shartnomalar tuzish nazarda tutiladi.

2021-yil

noyabr

Innovatsion rivojlanish va novatorlik g‘oyalarini qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘lari

Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi

22.

Ilmiy loyihalar hisobotlarini elektron shaklda qabul qilish va antiplagiat dasturi orqali tekshirish mexanizmini yaratish.

Chora-tadbirlar rejasi loyihasi.

Loyihada, �u jumladan yagona elektron dasturni (platformani) yaratish nazarda tutiladi.

2021-yil

mart

-

Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi

23.

Ilmiy faoliyatga oid davlat dasturlari doirasida bajarilayotgan ilmiy loyihalar va ularning hisobotlari elektron bazasini shakllantirish.

Chora-tadbirlar rejasi loyihasi.

Loyihada, shu jumladan elektron ma’lumotlar bazasini yaratish nazarda tutiladi.

2021-yil

iyun

-

Innovatsion rivojlanish vazirligi, Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi