O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Iqtisodiyotning energiya samaradorligini oshirish va mavjud resurslarni jalb etish orqali iqtisodiyot tarmoqlarining yoqilg‘i-energetika mahsulotlariga qaramligini kamaytirishga doir qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida” 2020-yil 10-iyuldagi PQ-4779-son qaroriga muvofiq Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
1. O‘zbekiston Respublikasi Energetika vazirligi huzuridagi budjetdan tashqari Tarmoqlararo energiyani tejash jamg‘armasining vazifalari, huquq va majburiyatlari, shuningdek, mablag‘larni shakllantirish, foydalanish hamda Jamg‘armani boshqarish tartibini nazarda tutuvchi O‘zbekiston Respublikasi Energetika vazirligi huzuridagi budjetdan tashqari Tarmoqlararo energiyani tejash jamg‘armasi to‘g‘risidagi nizom ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
2. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Iqtisodiyotning energiya samaradorligini oshirish va mavjud resurslarni jalb etish orqali iqtisodiyot tarmoqlarining yoqilg‘i-energetika mahsulotlariga qaramligini kamaytirishga doir qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida” 2020-yil 10-iyuldagi PQ-4779-son qaroriga muvofiq O‘zbekiston Respublikasi Energetika vazirligi huzuridagi budjetdan tashqari Tarmoqlararo energiyani tejash jamg‘armasi mablag‘lari:
Oldingi tahrirga qarang.
binolar va ko‘p kvartirali uylarda energiya samarador texnologiyalar va qayta tiklanuvchi energiya manbalari qurilmalarini joriy etgan holda ularning energiya samaradorligini oshirish, jismoniy shaxslarga tijorat banklari orqali milliy valyutada ajratiladigan “yashil” iste’mol kreditlarini, qiymati bazaviy hisoblash miqdorining 500 baravaridan, foiz stavkasi Markaziy bank asosiy stavkasining 1,5 baravaridan oshmagan hamda ajratilayotgan kreditlarning asosiy stavkadan oshgan 5 foizlik qismini qoplash uchun uch yil muddatga kompensatsiya ajratish, shu jumladan, issiqlik himoyasini yaxshilash bo‘yicha loyihalarning texnik-iqtisodiy asoslanishini tayyorlashni moliyalashtirish, shuningdek, energiya auditini o‘tkazish;
(2-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-sentabrdagi 517-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 03.10.2023-y., 09/23/517/0740-son)
energiya samaradorligini oshirish, energiya tejovchi texnologiyalarni joriy etish hamda qayta tiklanuvchi energiya manbalarini rivojlantirish yo‘nalishida mutaxassislarni tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirish bo‘yicha o‘quv markazlari tashkil etish (bino va inshootlarni qurishdan tashqari) va seminarlar o‘tkazish;
qayta tiklanuvchi energiya manbalari qurilmalari, issiqlik nasoslari, rekuperatorlar, reaktiv quvvatni tiklovchi qurilmalar (kondensator batareyalari), rele himoyasi uchun mikroprotsessor bloklari, chastotali o‘zgartirgichlar va bir tekis ishga tushirish qurilmalarini ishlab chiqarish bo‘yicha startap-loyihalarni moliyalashtirish, ishlab chiqarish korxonalarining ustav jamg‘armalari (kapitallari) hamda korxonalarning loyihalarini shakllantirishda ishtirok etish;
Jamg‘armaning ijro etuvchi direksiyasi faoliyatini ta’minlash, uning xodimlarini tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirish, shuningdek, ularni moddiy rag‘batlantirish;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Iqtisodiyot tarmoqlari va ijtimoiy sohaning energiya samaradorligini oshirish, energiya tejovchi texnologiyalarni joriy etish va qayta tiklanuvchi energiya manbalarini rivojlantirishning tezkor chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2019-yil 22-avgustdagi PQ-4422-son qarorining 6-bandida ko‘rsatilgan tadbirlarni o‘tkazish;
xo‘jalik yurituvchi subyektlarda energiya auditi o‘tkazish va qayta tiklanuvchi energiya manbalarini rivojlantirishni qo‘llab-quvvatlash bo‘yicha chora-tadbirlarni amalga oshirish;
shahar transportining yoqilg‘i-energetika samaradorligini yaxshilash, shuningdek, energiya xarajatlarini kamaytirish uchun transport oqimlarini axborot va imitatsion modellashtirish loyihalarini amalga oshirish bo‘yicha innovatsion tadbirlarni o‘tkazish uchun yo‘naltirilishi ma’lumot uchun qabul qilinsin.
3. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining moliya-iqtisodiyot va kambag‘allikni qisqartirish masalalari bo‘yicha o‘rinbosari — O‘zbekiston Respublikasi iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vaziri J.A. Qo‘chqorov hamda O‘zbekiston Respublikasi energetika vaziri A.S. Sultanov zimmasiga yuklansin.
1. Ushbu Nizom O‘zbekiston Respublikasi Energetika vazirligi huzuridagi budjetdan tashqari Tarmoqlararo energiyani tejash jamg‘armasining (keyingi o‘rinlarda — Jamg‘arma) vazifalari, huquq va majburiyatlari, shuningdek, mablag‘larni shakllantirish, foydalanish hamda Jamg‘armani boshqarish tartibini belgilaydi.
2. Jamg‘arma o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi va qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, shuningdek, ushbu Nizomga va boshqa normativ-huquqiy hujjatlarga amal qiladi.
3. Jamg‘arma davlat muassasasi shaklidagi yuridik shaxs hisoblanadi, o‘z mustaqil balansiga, bank hisobvaraqlariga, O‘zbekiston Respublikasi Davlat gerbi tasviri tushirilgan va o‘z nomi davlat tilida yozilgan muhriga ega.
4. Jamg‘arma joylashgan joy (pochta manzili): O‘zbekiston Respublikasi, Toshkent shahri, Istiqbol ko‘chasi, 21 uy.
to‘liq nomi — O‘zbekiston Respublikasi Energetika vazirligi huzuridagi budjetdan tashqari Tarmoqlararo energiyani tejash jamg‘armasi;
to‘liq nomi — Extra-budgetary Intersectoral Energy Saving Fund under the Ministry of energy of the Republic of Uzbekistan;
to‘liq nomi — Vnebudjetniy Mejotraslevoy fond energosberejeniya pri Ministerstve energetiki Respubliki Uzbekistan;
6. Jamg‘armaning asosiy maqsadi iqtisodiyot tarmoqlari va ijtimoiy sohalarda hamda aholi xonadonlarida energiya samaradorligi loyihalarini (keyingi o‘rinlarda — loyiha) amalga oshirishga investitsiyalarni jalb qilish va moliyalashtirishdir.
tijorat banklari yoki xalqaro moliya institutlari va xorijiy davlatlar moliya tashkilotlari bilan birgalikda loyihalarni moliyalashtirish;
grant asosida energiya samaradorligini oshirish loyihalarini rivojlantirishda vakillik xarajatlarni qisman qoplash;
iqtisodiyot tarmoqlarida ishlab chiqarish jarayonlarida, shuningdek, ijtimoiy soha obyektlari va aholi xonadonlarida zamonaviy energiya tejamkor texnologiyalar hamda qayta tiklanuvchi energiya manbalarini joriy etilishida bank bilan kelishilgan holda imtiyozli kredit berish;
daromad olish va ushbu olingan daromadlarni kichik energetika sohasini rivojlantirishga qayta yo‘naltirish;
iqtisodiyot tarmoqlari, ijtimoiy soha obyektlari va aholi xonadonlarida energiya samaradorligini oshirish, qayta tiklanuvchi energiya manbalarini joriy etish (qisman yoki to‘liq moliyalashtirish) va energiya samaradorligi loyihalarini va energiya tejamkorlik tadbirlarini ekspert guruhi xulosalariga ko‘ra moliyalashtirish (moliyaviy qarz berish) va amalga oshirilishini monitoring qilish;
iqtisodiyot tarmoqlarida energiya samarador va energiya tejamkor texnologiyalar, asbob-uskunalar va materiallarni ishlab chiqaruvchilarga moliyaviy yordam ko‘rsatish;
energiya tejamkorligi va energiya samaradorligini oshirish sohasida xalqaro hamkorlikni yo‘lga qo‘yish;
energiya samaradorligini oshirish va energiya tejamkorligi bo‘yicha tadbirlarni amalga oshirishda yoqilg‘i-energetika resurslarini ishlab chiqaruvchilar va iste’molchilarga belgilangan tartibda imtiyozli ravishda moliyaviy qarz berish;
ikkilamchi energiya manbalari va qayta tiklanuvchi energiya manbalarini hamda kichik energetikani rivojlantirish bilan bog‘liq tadbirlarni amalga oshirishda ishtirok etish;
iqtisodiyot tarmoqlari va ijtimoiy sohada energiya auditini o‘tkazishda moliyaviy va texnik ko‘maklashish;
O‘zbekiston Respublikasi Energetika vazirligining yoqilg‘i-energiya resurslari iste’molini qisqartirish va oqilona foydalanishga qaratilgan faoliyatini ta’minlash va iqtisodiyot tarmoqlari tashkilotlarida energetik tekshiruvlarni o‘tkazilish jarayonida foydalaniladigan texnologik uskunalar va texnik vositalarni xarid qilishni qisman yoki to‘liq moliyalashtirish;
iqtisodiyot tarmoqlari tashkilotlari uchun energiya tejamkor uskunalarni xarid qilish va o‘rnatilishida moliyaviy yordam ko‘rsatish;
energiya samaradorligini oshirish loyihalari doirasida tijorat banklariga beriladigan kredit kafolatlari kabi kreditga layoqatni oshirish mexanizmlaridan foydalanish;
energiya samaradorligini oshirish loyihalari doirasida tijorat banklari bilan hamkorlikda energiya servisi kompaniyalarini moliyalashtirish;
energiya samaradorlikni oshirish va qayta tiklanuvchi energiya manbalarini joriy etish loyihalarini amalga oshirish yuzasidan davlat idoralari bilan energiya servisi xizmatlarini ko‘rsatish bo‘yicha shartnomalar tuzish;
Jamg‘arma Kuzatuv kengashining qaroriga muvofiq energiya samaradorligi loyihalarini moliyalashtirish;
energiya tejamkorligi va energiya samaradorligi yo‘nalishida mutaxassislarni tayyorlash va ularning malakasini oshirishda ko‘maklashish;
yoqilg‘i-energiya resurslaridan oqilona foydalanish yuzasidan targ‘ibot va axborot ta’minotini tashkil etishda ishtirok etish;
Oldingi tahrirga qarang.
amaldagi qonunchilik hujjatlariga muvofiq boshqa energiya tejamkorligi tadbirlarini amalga oshirishni moliyalashtirish.
(7-bandning yigirmanchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 4-apreldagi 153-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 05.04.2022-y., 09/22/153/0266-son)
energiya samaradorligi loyihalari — energiya tejamkor texnologiyalar va energiya tejamkor uskunalarni, shu jumladan, qayta tiklanuvchi energiya manbalarini joriy etish orqali obyektning energiya sarfini kamaytirish, yoqilg‘i-energiya resurslaridan (elektr energiyasi, tabiiy gaz, issiqlik energiyasi, suyultirilgan gaz, ko‘mir) foydalanishda kamida o‘n foiz samaradorlikka olib keluvchi chora-tadbirlari majmui.
9. Jamg‘arma o‘z faoliyati to‘g‘risida Jamg‘armaning Kuzatuv kengashiga (keyingi o‘rinlarda — Kuzatuv kengashi) hisobot beradi.
10. Jamg‘armaning ijro etuvchi organi Direksiya hisoblanadi. Direksiyani ijrochi direktor boshqaradi.
energiya samaradorligi loyihalari va energiya tejamkorlik tadbirlarini ko‘rib chiquvchi ekspert guruhi tarkibini tasdiqlaydi va uning faoliyatini moliyalashtirish masalalarini tashkil etadi;
iqtisodiyot tarmoqlari, ijtimoiy soha obyektlari va aholi xonadonlarida energiya samaradorligini oshirish, qayta tiklanuvchi energiya manbalarini joriy etish va energiya samaradorligi loyihalarini va energiya tejamkorlik tadbirlarini ekspert guruhi xulosalariga ko‘ra tayyorlangan Direksiyaning taklifini ko‘rib chiqib, moliyalashtirish bo‘yicha qaror qabul qiladi;
Jamg‘armaning vaqtincha bo‘sh turgan mablag‘larini depozitlar va boshqa moliyaviy aktivlarni tijorat banklariga joylashtirishni cheklovchi parametrlarini belgilaydi;
Jamg‘armaning umumiy strategiyasini, uning investitsiya siyosatini, moliyalashtirish manbalarini, moliyalashtirish vositalarini, loyihaga muvofiqlik mezonlarini va operativ boshqaruvni tasdiqlaydi;
Jamg‘armaning faoliyatini, shu jumladan mablag‘lardan maqsadli va samarali foydalanishini, moliyaviy yordam ko‘rsatish to‘g‘risida o‘z vaqtida qaror qabul qilishni nazorat qiladi;
mablag‘larning sarflanishi, shuningdek, amalga oshirilayotgan ishlar va ajratilgan mablag‘lardan foydalanish samaradorligi va natijalari to‘g‘risida Jamg‘arma Direksiyasining hisobotlarini doimiy ravishda eshitib boradi;
Jamg‘armaning daromadlari va xarajatlarining ijrosi to‘g‘risidagi choraklik hisobotlarni ko‘rib chiqadi hamda tasdiqlaydi;
Jamg‘armaning mablag‘laridan maqsadli foydalanish yuzasidan yil yakuni bo‘yicha audit o‘tkazish uchun audit tashkilotini tanlaydi;
Jamg‘arma mablag‘laridan maqsadsiz foydalanish hollari aniqlanganda asossiz xarajatlarni va yetkazilgan zararni qoplash va suiste’mol qilish holatlarini bartaraf etish choralarini ko‘radi;
kichik energiya, qayta tiklanuvchi energiya va ikkilamchi energiya manbalarini rivojlantirish, ayniqsa chekka hududlarni infratuzilmaviy rivojlantirish loyihalar bo‘yicha imtiyozli kreditlar ajratish choralarini ko‘radi;
12. Direksiyaning ta’minoti Kuzatuv kengashi tomonidan tasdiqlangan xarajatlar smetasi asosida Jamg‘arma mablag‘lari hisobidan amalga oshiriladi.
kelgusi yil uchun daromadlar va xarajatlar operatsion rejalari va prognozlarini shakllantiradi va Kuzatuv kengashiga taqdim etadi;
tijorat banklarini qarz oluvchilar bo‘yicha qayta moliyalashtirish uchun qaytarish shartlari asosida moliyaviy resurslar bilan ta’minlaydi;
Kuzatuv kengashiga Jamg‘arma mablag‘larini shakllantirish va manbalarini kengaytirish bo‘yicha takliflarni tayyorlaydi va kiritadi;
Jamg‘armaning o‘z vaqtida va samarali ishlashi uchun zarur bo‘lgan qo‘shimcha mablag‘larni jalb qilish bo‘yicha amaliy choralarni ko‘radi;
Jamg‘armaning daromadlarini va xarajatlarini hamda ularning bajarilishi to‘g‘risida hisobotni tayyorlab, ularni tasdiqlash uchun Kuzatuv kengashiga taqdim etadi;
Jamg‘armaning mablag‘laridan maqsadli va samarali foydalanish yuzasidan tizimli monitoring olib boradi va javobgar hisoblanadi;
Jamg‘armaning vaqtincha bo‘sh mablag‘larini depozitlar va boshqa moliyaviy aktivlarini tijorat banklariga joylashtirish yuzasidan Kuzatuv kengashiga takliflar kiritadi;
loyihalarni moliyalashtirishni tashkil etish maqsadida loyihalarni moliyalashtirish buyurtmalarini berish hamda moliyaviy vositalarni qo‘llash qoidalari va tartiblarini belgilovchi qo‘llanmani ishlab chiqadi.
14. Jamg‘arma Direksiyasining ijrochi direktori O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi bilan kelishilgan holda O‘zbekiston Respublikasi Energetika vazirligining buyrug‘i bilan lavozimga tayinlanadi va lavozimdan ozod etiladi.
Jamg‘armaning boshqaruvini amalga oshiradi, Kuzatuv kengashi vakolatiga kiradigan masalalar bundan mustasno;
Jamg‘arma tomonidan energiya samarador loyihalarni moliyalashtirish tartibini ishlab chiqadi va Kuzatuv kengashiga taqdim etadi;
iqtisodiyot tarmoqlari, ijtimoiy soha va aholi xonadonlarida energiya samaradorligini oshirish bo‘yicha investitsiya loyihalarini moliyalashtirish va ekspertizadan o‘tkazish, tahlil qilish, aktivlarni boshqarish sohasida yuqori malakali mutaxassislarni direksiyaga jalb qilinishini ta’minlaydi;
Oldingi tahrirga qarang.
Jamg‘arma nomidan mehnat, iqtisodiy, ssuda va boshqa bitimlar imzolaydi, shuningdek, Jamg‘armaning vaqtincha bo‘sh turgan mablag‘larini hamda boshqa moliyaviy aktivlarni qonunchilik hujjatlarida belgilangan tartibda tijorat banklari depozitlariga joylashtirish choralarini ko‘radi;
(15-bandning yettinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 4-apreldagi 153-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 05.04.2022-y., 09/22/153/0266-son)
har chorak yakuni bilan bajarilgan ishlar va keyingi chorakda amalga oshirilishi lozim bo‘lgan rejalar yuzasidan Kuzatuv kengashiga hisobot beradi;
Jamg‘arma zimmasiga yuklangan vazifalarga muvofiq Direksiyaning faoliyatini tashkil etish uchun shaxsan javobgar hisoblanadi.
16. Jamg‘armaning tarkibiy bo‘linmalari rahbarlarini lavozimga tayinlash, boshqa ishga o‘tkazish va lavozimidan ozod etish O‘zbekiston Respublikasi Energetika vazirligi bilan kelishilgan holda amalga oshiriladi.
17. Jamg‘armaning ijro etuvchi direksiyasining shtat birligi va xarajatlar smetasi Kuzatuv kengashi tomonidan tasdiqlanadi.
Oldingi tahrirga qarang.
davlat ulushi bo‘yicha dividendlar hisobiga neft-gaz va elektr energetikasi tarmoqlari korxonalarining sof foydasidan 5 foiz miqdoridagi o‘tkazmalar, korxonalarning sof foydasidan dividendga yo‘naltirish to‘g‘risida qaror qabul qilish uchun qonunchilik hujjatlarida belgilangan cheklovlar yuzaga kelgan hollar bundan mustasno. Mazkur o‘tkazma mablag‘lari Jamg‘armaga korxonalar sof foydasining taqsimoti va davlat ulushiga hisoblangan dividendlar to‘g‘risida ularning vakolatli boshqaruv organlari tomonidan qaror qabul qilingan sanadan boshlab bir oy ichida o‘tkazib berilishi lozim;
(18-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 4-apreldagi 153-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 05.04.2022-y., 09/22/153/0266-son)
energiyani me’yordan ortiqcha iste’mol qilganlik uchun korxonalarga qo‘llaniladigan oshirilgan tariflardan tushumlar;
yoqilg‘i-energetika resurslaridan foydalanishda aniqlangan huquqbuzarliklar bo‘yicha undirilgan iqtisodiy sanksiyalar summasining 20 foizi;
jamg‘arma aktivlarini boshqarish, shu jumladan, bo‘sh mablag‘larni bank muassasalarida depozit sifatida joylashtirishdan olinadigan daromadlar;
tuzilgan shartnomaga muvofiq moliyaviy qo‘llab-quvvatlashdan olingan foydaning bir qismi, bunda uning summasi ko‘rsatilgan xizmatlar summasining yigirma besh foizidan oshmasligi lozim;
Oldingi tahrirga qarang.
(18-bandning to‘qqizinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 4-apreldagi 153-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 05.04.2022-y., 09/22/153/0266-son)
19. Jamg‘armaning mablag‘lari O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi g‘aznachilik bo‘limida belgilangan tartibda ochilgan hisobvaraqlarida jamg‘ariladi.
Oldingi tahrirga qarang.
binolar va ko‘p kvartirali uylarda energiya samarador texnologiyalar va qayta tiklanuvchi energiya manbalari qurilmalarini joriy etgan holda ularning energiya samaradorligini oshirish, jismoniy shaxslarga tijorat banklari orqali milliy valyutada ajratiladigan “yashil” iste’mol kreditlarini, qiymati bazaviy hisoblash miqdorining 500 baravaridan, foiz stavkasi Markaziy bank asosiy stavkasining 1,5 baravaridan oshmagan hamda ajratilayotgan kreditlarning asosiy stavkadan oshgan 5 foizlik qismini qoplash uchun uch yil muddatga kompensatsiya ajratish, shu jumladan, issiqlik himoyasini yaxshilash bo‘yicha loyihalarning texnik-iqtisodiy asoslanishini tayyorlashni moliyalashtirish, shuningdek, energiya auditini o‘tkazish;
(20-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-sentabrdagi 517-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 03.10.2023-y., 09/23/517/0740-son)
energiya samaradorligini oshirish, energiya tejovchi texnologiyalarni joriy etish hamda qayta tiklanuvchi energiya manbalarini rivojlantirish yo‘nalishida mutaxassislarni tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirish bo‘yicha o‘quv markazlari tashkil etish (bino va inshootlarni qurishdan tashqari) va seminarlar o‘tkazish;
qayta tiklanuvchi energiya manbalari qurilmalari, issiqlik nasoslari, rekuperatorlar, reaktiv quvvatni tiklovchi qurilmalar (kondensator batareyalari), rele himoyasi uchun mikroprotsessor bloklari, chastotali o‘zgartirgichlar va bir tekis ishga tushirish qurilmalarini ishlab chiqarish bo‘yicha startap-loyihalarni moliyalashtirish, ishlab chiqarish korxonalarining ustav jamg‘armalari (kapitallari) hamda korxonalarning loyihalarini shakllantirishda ishtirok etish;
Jamg‘armaning ijro etuvchi direksiyasi faoliyatini ta’minlash, uning xodimlarini tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirish, shuningdek, ularni moddiy rag‘batlantirish;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Iqtisodiyot tarmoqlari va ijtimoiy sohaning energiya samaradorligini oshirish, energiya tejovchi texnologiyalarni joriy etish va qayta tiklanuvchi energiya manbalarini rivojlantirishning tezkor chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2019-yil 22-avgustdagi PQ-4422-son qarorining 6-bandida ko‘rsatilgan tadbirlarni o‘tkazish;
xo‘jalik yurituvchi subyektlarda energiya auditi o‘tkazish va qayta tiklanuvchi energiya manbalarini rivojlantirishni qo‘llab-quvvatlash bo‘yicha chora-tadbirlarni amalga oshirish;
shahar transportining yoqilg‘i-energetika samaradorligini yaxshilash, shuningdek, energiya xarajatlarini kamaytirish uchun transport oqimlarini axborot va imitatsion modellashtirish loyihalarini amalga oshirish bo‘yicha innovatsion tadbirlarni o‘tkazish uchun foydalaniladi.
21. Loyiha tashabbuskori Jamg‘armadan moliyaviy mablag‘ jalb etish maqsadida onlayn Direksiyaga (energoservis saytiga) buyurtma to‘ldirish orqali murojaat qiladi.
soliq xizmati organi tomonidan tasdiqlangan buxgalteriya balansi va moliyaviy natijalar to‘g‘risidagi hisobot;
Aholi tomonidan buyurtma berilgan arizada, qarz summasi, qarzga xarid qilinadigan uskuna, undan erishiladigan natija ko‘rsatiladi.
23. Direksiyaga kelib tushgan buyurtma ekspert guruhi tomonidan besh ish kunida ko‘rib chiqiladi va loyihani moliyalashtirish yoki rad etish to‘g‘risida xulosa tayyorlanadi.
24. Ekspert guruhi tomonidan moliyaviy mablag‘ ajratish to‘g‘risida ijobiy xulosa berilgan loyihalar bo‘yicha Direksiya tomonidan bir hafta muddatda taklif tayyorlanib, Kuzatuv kengashiga qaror qabul qilish uchun kiritiladi.
25. Ekspert guruhi tomonidan moliyaviy mablag‘ ajratish rad etilgan xulosa berilgan loyihalar bo‘yicha Direksiya bir hafta muddatda qarz oluvchini xabardor qiladi.
26. Kuzatuv kengashi uch kun muddatda loyihani moliyalashtirish to‘g‘risida 1-ilovada keltirilgan shaklga muvofiq bayonnoma to‘ldiradi. Ushbu bayonnoma Kuzatuv kengashi tomonidan tasdiqlanadi va Jamg‘armadan mablag‘ ajratilishiga, tijorat banki tomonidan loyihani birgalikda moliyalashtirish uchun asos hisoblanadi.
27. Kuzatuv kengashining qarori ko‘pchilik ovoz bilan qabul qilinadi. Agar ovozlar teng bo‘lsa, Kuzatuv kengashi raisining ovozi hal qiluvchi kuchga ega hisoblanadi.
28. Direksiya Kuzatuv kengashi tomonidan mablag‘ ajratish to‘g‘risida qaror qabul qilgan kundan keyin bir kun muddatda energoservis sayti orqali onlayn tarzda qarz oluvchiga ma’lumot beradi.
29. Jamg‘armadan mablag‘ ajratilishi Jamg‘arma va qarz oluvchi o‘rtasida shartnoma bilan rasmiylashtiriladi.
30. Qarz oluvchi shartnomada keltirilgan shartlarga asosan mablag‘larni qaytarish uchun mas’ul hisoblanadi.
31. Ekspert guruhi tomonidan mablag‘ ajratish rad etilgan xulosa berilgan taqdirda Direksiya bir kun ichida qarz oluvchiga asoslangan tarzda onlayn rejimda buyurtma qabul qilinmaganligi to‘g‘risida ma’lumot beradi.
32. O‘zbekiston Respublikasi Energetika vazirligi huzuridagi budjetdan tashqari Tarmoqlararo energiya tejash jamg‘armasi tomonidan moliyalashtirish 2-ilovadagi sxemaga muvofiq amalga oshiriladi.
qarz olgan tashkilotlar tomonidan Jamg‘arma mablag‘laridan maqsadli va samarali foydalanilishi yuzasidan to‘liq ma’lumotlar olish;
xalqaro aloqalar o‘rnatish, hamkorlik to‘g‘risida bitimlar tuzish hamda xalqaro dasturlar va loyihalarda ishtirok etish;
Nizomda nazarda tutilgan maqsadlarga erishishda xususiy sektor, xalqaro hamkorlar va turli milliy, mintaqaviy va mahalliy tashkilotlar bilan hamkorlikni yo‘lga qo‘yish va hamkorlikni rag‘batlantirish.
Oldingi tahrirga qarang.
(33-bandning sakkizinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 4-apreldagi 153-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 05.04.2022-y., 09/22/153/0266-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(34-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 4-apreldagi 153-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 05.04.2022-y., 09/22/153/0266-son)
barcha buyurtmachilar va tegishli loyihalar kamsitilmasligi, xolislik va teng imkoniyatlar yaratish;
Jamg‘arma faoliyatining oshkoraligini ta’minlash, jamg‘armaning mol-mulkidan foydalanilishi to‘g‘risida har yili hisobotlar tayyorlash va e’lon qilish.
Oldingi tahrirga qarang.
Direksiya (Jamg‘arma) zimmasiga qonunchilik hujjatlariga muvofiq boshqa majburiyatlarni ham qabul qilishi mumkin.
(34-bandning oltinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 4-apreldagi 153-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 05.04.2022-y., 09/22/153/0266-son)
35. Jamg‘armaning joriy yilda sarflanmagan mablag‘lari olib qo‘yilmaydi va keyingi yilga o‘tkaziladi.
36. Kuzatuv kengash, ijrochi direktor va bosh hisobchi Jamg‘arma mablag‘laridan qonuniy va maqsadli foydalanilishi yuzasidan shaxsan javobgar hisoblanadi.
Oldingi tahrirga qarang.
37. Ushbu Nizom talablari buzilishida aybdor bo‘lgan shaxslar qonunchilik hujjatlariga muvofiq javob beradilar.
(37-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 4-apreldagi 153-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 05.04.2022-y., 09/22/153/0266-son)
Oldingi tahrirga qarang.
38. Ushbu Nizomni amalga oshirishda yuzaga keladigan nizolar qonunchilik hujjatlarida belgilangan tartibda hal etiladi.
(38-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 4-apreldagi 153-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 05.04.2022-y., 09/22/153/0266-son)
39. Jamg‘arma tugatilgan taqdirda, Jamg‘arma tomonidan kreditorlarning talablari qondirilgandan keyin uning barcha mablag‘lari va aktivlari O‘zbekiston Respublikasi Energetika vazirligi tasarrufiga o‘tkaziladi.
O‘zbekiston Respublikasi Energetika vazirligi huzuridagi budjetdan tashqari Tarmoqlararo energiya tejash jamg‘armasi to‘g‘risidagi nizomga
1-ilova
1-ilova
________-son | 20__ yil “____ ”_________ | |||||||||||||
_______________________________________________________________ | ||||||||||||||
(o‘rganish o‘tkazilgan tashkilotning nomi) | ||||||||||||||
_______________________________________________________________ | ||||||||||||||
(o‘rganish o‘tkazilgan obyektning manzili) | ||||||||||||||
Kuzatuv kengashi a’zolari loyiha tashabbuskori tomonidan taqdim etilgan hujjatlar hamda budjetdan tashqari Tarmoqlararo energiya tejash jamg‘armasi direksiyasi tomonidan ekspert guruhi xulosasiga asosan tayyorlangan taklifni o‘rganib chiqib, qaror qiladi: | ||||||||||||||
1. Taqdim etilgan xulosaga asosan energiya jihatidan samaradorlikka erishish uchun ____________________________ so‘m miqdorida moliyaviy qarz (kredit) berilsin. | ||||||||||||||
2. Ijro etuvchi direksiya loyihani o‘rnatilgan tartibda moliyalashtirilishini tashkillashtirsin. | ||||||||||||||
Ushbu xulosaga ilo�a qilinayotgan asoslantiruvchi ma’lumotlar uning ajralmas qismi hisoblanadi. | ||||||||||||||
Ilova ____ varaqda. | ||||||||||||||
Kuzatuv Kengashi a’zolari: | ||||||||||||||
1. | ||||||||||||||
2. | ||||||||||||||
3. | ||||||||||||||
4. | ||||||||||||||
5. | ||||||||||||||
6. | ||||||||||||||
7. | ||||||||||||||
8. |
O‘zbekiston Respublikasi Energetika vazirligi huzuridagi budjetdan tashqari Tarmoqlararo energiya tejash jamg‘armasi to‘g‘risidagi nizomga
2-ilova
2-ilova