Mamlakatimizda qishloq xo‘jaligi texnikasini ishlab chiqarish sanoatini rivojlantirish, tarmoq tashkilotlarini qo‘llab-quvvatlash, ular ishlab chiqarayotgan mahsulotlarning ichki va tashqi bozorlarda raqobatbardoshligini oshirishga alohida e’tibor qaratilmoqda.
Shu bilan birga, ushbu sohani rivojlantirish borasida amalga oshirilayotgan chora-tadbirlar qishloq xo‘jaligi mashinasozligi tarmog‘ini boshqarish sifatini oshirish, avtomobil va qishloq xo‘jaligi texnikasini ishlab chiqaruvchilar o‘rtasidagi kooperatsiya aloqalarini mustahkamlash zarurligini taqozo etmoqda.
Qishloq xo‘jaligi mashinasozligi tashkilotlarini boshqarish tizimini yanada takomillashtirish, tarmoqlararo ishlab chiqarish kooperatsiyasi darajasini chuqurlashtirish, ishlab chiqarish quvvatlaridan samarali foydalanish va ommabop qishloq xo‘jaligi texnikasiga bo‘lgan ehtiyojni qanoatlantirish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
1. Quyidagilar qishloq xo‘jaligi mashinasozligini yanada rivojlantirishning asosiy yo‘nalishlari etib belgilansin:
ishlab chiqarilayotgan mahsulot turlarini qayta ko‘rib chiqish va unifikatsiya qilish, ularning sifatini yaxshilash, tannarxini pasaytirish va qishloq xo‘jaligi mashinasozligi tashkilotlarining rentabelligini oshirish;
2030-yilgacha O‘zbekiston Respublikasi qishloq xo‘jaligini rivojlantirish strategiyasiga muvofiq zamonaviy moliyalashtirish tizimi, marketing siyosati, sotishdan keyingi va servis xizmati ko‘rsatish siyosati nazarda tutilgan qishloq xo‘jaligi mashinasozligini rivojlantirishning yangi strategiyasini zarur bo‘lganda, xorijiy konsalting kompaniyasini jalb qilgan holda ishlab chiqish va amalga oshirish;
investitsiya dasturlari, mahalliylashtirish va import o‘rnini bosish dasturlarini tanqidiy qayta ko‘rib chiqish va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritish;
ishlab chiqarilayotgan mahsulotga ichki talabni qanoatlantirish, sanoatning elektrotexnika, avtomobil va boshqa tarmoqlari, shuningdek, tadbirkorlik subyektlari bilan tarmoqlararo kooperatsiyasini rivojlantirish chora-tadbirlarini amalga oshirish;
korrupsiyaga qarshi “komplayens-nazorat” tizimini joriy qilish, sohaga investorlarni jalb etish choralarini ko‘rish;
hududlarda kompleks servis xizmatlari ko‘rsatish bo‘yicha dilerlik-servis tizimini tashkil qilish, davlat-xususiy sheriklik asosida tadbirkorlik subyektlarini keng jalb qilgan holda, qishloq xo‘jaligi texnikasiga buyurtmalarni shakllantirish;
sohaga oid bo‘lmagan va norentabel aktivlarni xatlovdan o‘tkazish, ularni keyinchalik xususiylashtirish uchun O‘zbekiston Respublikasi Davlat aktivlarini boshqarish agentligiga belgilangan tartibda berish.
2. O‘zbekiston Respublikasi Davlat aktivlarini boshqarish agentligi (keyingi o‘rinlarda ― Agentlik), “O‘zavtosanoat” AJ va “O‘zagrotexsanoatxolding” AJning ilovadagi ro‘yxatga muvofiq xo‘jalik jamiyatlari ustav kapitalidagi “O‘zagrotexsanoatxolding” AJning ulushlarini (aksiyalarini), jamiyat ustav kapitalini beriladigan ulushlar (aksiyalar) balans qiymatiga kamaytirgan holda, Agentlikka berish va keyinchalik Agentlik tomonidan:
“Toshkent qishloq xo‘jaligi texnikasi zavodi” AJ, “Agregat zavodi” AJ, “Texnolog” AJ, “Chirchiq qishloq xo‘jaligi texnikasi zavodi” AJ, “Qishloq xo‘jaligi mashinasozligi konstruktorlik-texnologik markazi” MChJ, “Agrosanoatmashinvest” MChJ ustav kapitalidagi davlat ulushlarini (aksiyalarini) uch yil muddatga “O‘zavtosanoat” AJning ishonchli boshqaruviga (keyingi o‘rinlarda ― ishonchli boshqaruvchi) berish;
“Urganchozuqamash” AJ va “Agrotex-lit” MChJ ustav kapitalidagi davlat ulushlarini (aksiyalarini) belgilangan tartibda savdoga qo‘yish;
“Agrotexmash-DD” MChJ va “Agromash sanoat invest” MChJ faoliyatini belgilangan tartibda tugatish to‘g‘risidagi taklifiga rozilik berilsin.
3. Qishloq xo‘jaligi mashinasozligi tashkilotlarini boshqarish samaradorligini oshirish, biznes-jarayonlar va ishlab chiqarilayotgan mahalliy qishloq xo‘jaligi texnikasi turlarini optimallashtirish, respublikada ishlab chiqarilayotgan qishloq xo‘jaligi texnikasining milliy brendini yaratish, marketing tizimini rivojlantirish, shuningdek, ushbu qarorda nazarda tutilgan boshqa vazifalar ishonchli boshqaruvchining asosiy vazifalari sifatida belgilansin.
bir oy muddatda ishonchli boshqaruvchi bilan ushbu qarorga ilovada keltirilgan xo‘jalik jamiyatlari ustav kapitalidagi davlat ulushlarini (aksiyalarini) ishonchli boshqarish to‘g‘risida shartnomalar tuzilishini;
qishloq xo‘jaligi mashinasozligi tashkilotlarini samarali boshqarishni tashkil qilish uchun “O‘zavtosanoat” AJning yangilangan tashkiliy tuzilmasi bir oy muddatda tasdiqlanishini;
“O‘zavtosanoat” AJning o‘z nomlarida “UzAuto” brendidan (tovar belgisidan) foydalanish huquqiga ega bo‘ladigan sohaga ixtisoslashtirilgan alohida guruhlarga ajratilgan va 100 foiz ulushli ishtiroki bilan mas’uliyati cheklangan jamiyatlar shaklidagi boshqaruvchi kompaniyalar tashkil etilishi ma’qullanishini;
ushbu qarorda nazarda tutilgan chora-tadbirlarni bajarish uchun zarur bo‘lgan boshqa korporativ harakatlar amalga oshirilishini ta’minlasin.
5. Ishonchli boshqaruvchiga xo‘jalik jamiyatlari boshqaruv organlari bilan kelishgan holda, quyidagi huquqlar berilsin:
eng yaxshi takliflarni tanlab olish natijalari bo‘yicha xo‘jalik jamiyatlarini boshqarishga chet ellik mutaxassislarni jalb qilish;
zarur foyda va rentabellikni hisobga olgan holda, ishlab chiqariladigan mahsulot narxini mustaqil belgilash;
uzoq va o‘rta muddatli strategiyalarni belgilash hamda xo‘jalik jamiyatlarning maqsadli parametrlarini tasdiqlash;
xo‘jalik jamiyatlarning ijro etuvchi organlarini tayinlash va ular bilan mehnat shartnomalarini bekor qilish to‘g‘risida qarorlar qabul qilish;
ishonchli boshqaruvga berilgan xo‘jalik jamiyatlar foydasini ishonchli boshqaruv shartnomasiga muvofiq taqsimlash.
6. Ishonchli boshqaruvchi manfaatdor vazirliklar, idoralar va ilgari jalb qilingan konsalting kompaniyalari bilan birgalikda qishloq xo‘jaligi mashinasozligi tarmog‘ini rivojlantirish bo‘yicha quyidagilarni nazarda tutuvchi dastur ishlab chiqilishini bir oy muddatda yakunlasin:
ishlab chiqarilayotgan texnika turlarini optimallashtirish, respublikada “yagona platforma” asosida ishlab chiqarilayotgan qishloq xo‘jaligi texnikasi budjet modellarining milliy brendini yaratish;
bog‘dorchilik, meva-sabzavotchilik, chorvachilik uchun texnika turlarini, qishloq xo‘jaligi uchun kichik mexanizatsiya vositalarini ishlab chiqarishni kengaytirish hamda umumiy ishlab chiqarish hajmini ko‘paytirish;
korporativ boshqaruvning zamonaviy usullarini, “ERP” avtomatlashtirilgan hisobga olish tizimini, marketing tadqiqotlari natijalaridan kelib chiqqan holda ishlab chiqarish hamda sifatni boshqarishning zamonaviy tizimlarini joriy etish;
o‘rta va uzoq muddatli istiqbolda eksport ulushini ko‘paytirishni nazarda tutadigan “yo‘l xaritasi”ni tasdiqlash;
mashina-traktor parklarining mavjud texnikasi va bo‘sh turgan yer maydonlarini optimallashtirish, ularni asosan ta’mirlash va servis xizmatlari ko‘rsatishga ixtisoslashtirish.
7. Belgilansinki, ishonchli boshqaruvchi xizmatlariga haq to‘lash qo‘yilgan vazifalarning, biznes-reja parametrlarining bajarilishiga bog‘liq holda jamiyatlar ustav kapitalidagi davlat ulushi bo‘yicha hisoblangan dividendlarning 10 foizi miqdorida qo‘shilgan qiymat solig‘ini inobatga olgan holda hisoblab chiqariladigan bonus shaklida belgilanadi.
8. O‘zbekiston Respublikasi Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi, Moliya vazirligi hamda Davlat aktivlarini boshqarish agentligining:
2019-yil yakunlariga ko‘ra “O‘zavtosanoat” AJ aksiyalari bo‘yicha dividendlarni sof foydaning 30 foizi miqdorida hisoblash va dividendlarni to‘lash muddatini penya hamda foizlar hisoblanmasdan 2020-yil 31-dekabrgacha belgilash;
“O‘zavtosanoat” AJ tashkil etadigan boshqaruvchi kompaniyalar tomonidan “O‘zavtosanoat” AJ tashkilotlari ustav fondlaridagi aksiyalarning (ulushlarning) 50 foizdan ortig‘ini vakolatli boshqaruv organlari bilan kelishgan holda sotib olish to‘g‘risidagi takliflariga rozilik berilsin.
9. O‘zbekiston Respublikasi Davlat aktivlarini boshqarish agentligi manfaatdor vazirliklar va idoralar bilan birgalikda o‘zlari qabul qilgan normativ-huquqiy hujjatlarini bir oy muddatda ushbu qarorga muvofiqlashtirsin.
10. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining maslahatchisi ― Sanoat va uning bazaviy tarmoqlarini hamda kooperatsiya aloqalarini rivojlantirish masalalari departamenti boshlig‘iga va O‘zbekiston Respublikasi Davlat aktivlarini boshqarish agentligi direktori S.X. Bekenov zimmasiga yuklansin.
T/r | Aksiyadorlik jamiyatlar va mas’uliyati cheklangan jamiyatlar nomi | Ulushlar (aksiyalar) miqdori |
I. Ulushlari (aksiyalar) “O‘zavtosanoat” AJga ishonchli boshqaruvga beriladigan AJ va MChJlar | ||
1. | “Toshkent qishloq xo‘jaligi texnikasi zavodi” AJ | 100 % |
2. | “Agregat zavodi” AJ | 99,3 % |
3. | “Texnolog” AJ | 98,8 % |
4. | “Chirchiq qishloq xo‘jaligi texnikasi zavodi” AJ | 89,6 % |
5. | “Qishloq xo‘jaligi mashinas�zligi konstruktorlik-texnologik markazi” MChJ | 99,6 % |
6. | “Agrosanoatmashinvest” MChJ | 100 % |
II. Ulushlari (aksiyalar) savdoga qo‘yiladigan AJ va MChJlar | ||
7. | “Urganchozuqamash” AJ | 26,0 % |
8. | “Agrotex-lit” MChJ | 2,7 % |
III. Faoliyati tugatiladigan MChJ | ||
9. | “Agrotexmash-DD” MChJ | 100 % |
10. | “Agromash sanoat invest” MChJ | 100 % |