Chora-tadbirlar nomi | Amalga oshirish mexanizmi | Ijro muddati | Mas’ul ijrochilar | |
I. Aholining huquqiy ongi va huquqiy madaniyatini yuksaltirish, jamiyatda korrupsiyaga nisbatan murosasiz munosabatni shakllantirish | ||||
1. | Korrupsiyaning xavf-xatarlarini tahlil qilish asosida, aholining keng qatlamlarini xabardor qilish va ong-bilimlarini oshirishda maqsadli tadbirlarni amalga oshirish, xususan: mavzuli audio-, videoroliklar, bannyerlar, plakatlar va innovatsion axborot-targ‘ibot materiallaridan foydalangan holda fuqarolarda korrupsiyaga nisbatan murosasiz munosabat, korrupsiyaga qarshi kurashishning aniq xulqni shakllantirishga qaratilgan, korrupsiyaga qarshi kurashish borasida kampaniyalarni o‘tkazish; so‘rovlar, ijtimoiy va boshqa tadqiqotlar asosida korrupsiyaga qarshi kurashish targ‘iboti va ta’limi bo‘yicha chora-tadbirlar natijalari va ta’sirini muntazam ravishda baholash; ushbu sohada keyingi chora-tadbirlarni amalga oshirishda baholash natijalaridan foydalanish. | Chora-tadbirlar rejasi | Alohida reja-jadval asosida, 2019-yil 1-iyulgacha tasdiqlash | Idoralararo komissiya, Adliya vazirligi (R. Davletov), IIV (P. Bobojonov), Bosh prokuratura huzuridagi Departament (D. Raximov), Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi (K. Allamjonov), vazirlik va idoralar |
2. | Alohida maqsadli guruhlarning (davlat xizmatchilari, tadbirkorlar, fuqarolik jamiyati institutlari vakillari va boshqalar) korrupsiyaga qarshi kurashish mexanizmi va tizimi haqida huquqiy bilimi va xabardorligini oshirish yuzasidan ahamiyatga ega bo‘lgan amaliy chora-tadbirlarni amalga oshirish, shu jumladan quyidagilar orqali: korrupsiya omillarini aniqlash, korrupsiya xavf-xatarlarini boshqarish va ularni minimallashtirish bo‘yicha chora-tadbirlar ko‘rish borasida vazirlik va idoralar vakillari uchun davriy ta’lim berish tizimini joriy etish; davlat organlari faoliyatining xususiyatlarini inobatga olgan holda manfaatlar to‘qnashuvining oldini olish va hal qilish borasida amaliy tavsiyalarni ishlab chiqish; korrupsiyaga qarshi kurashish va kasbiy odob-axloq qoidalariga rioya etish masalalari bo‘yicha maxsus o‘quv-metodik va boshqa adabiyotlarni yaratish. | Chora-tadbirlar rejasi | 2019-yil 15-iyulgacha | Idoralararo komissiya, vazirlik va idoralar |
3. | Yoshlarda korrupsiyaga qarshi kurashish faol dunyoqarash va mustahkam fuqarolik nuqtai nazarini shakllantiradigan chora-tadbirlarni amalga oshirish, shu jumladan: korrupsiyaga qarshi kurashish mavzusida ijtimoiy tadbirlarga yoshlarni keng jalb qilish (klublar, to‘garaklar, forum va boshqalar); oliy o‘quv yurtlari va yoshlarning boshqa vakillari hisobidan ko‘ngillilar guruhlarini shakllantirish; yoshlar o‘rtasida korrupsiyaga qarshi kurashish mavzusida respublika olimpiadalari, tanlovlar va musobaqalar o‘tkazish. | Tashkiliy chora-tadbirlar | Alohida reja-jadval asosida, 2019-yil 1-iyulgacha tasdiqlash | Idoralararo komissiya, Yoshlar ittifoqi (A. Sa’dullayev), Oliy ta’lim vazirligi (I. Madjidov), XTV (Sh. Shermatov),TDYU (E. Kanyazov), IIV Akademiyasi (B. Matlyubov), Bojxona instituti (V. Ergashev), Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi (K. Allamjonov), MTRK (A. Xadjayev) |
4. | Ta’lim muassasalarining o‘quv dasturlariga korrupsiyaga qarshi kurashish maxsus kurslarini kiritish, shu jumladan: jamiyatda korrupsiyaning mavjud bo‘lgan xavf-xatarlari asosida, o‘quv materiallarini tayyorlash uchun yagona metodologik talablarni ishlab chiqish va tasdiqlash; barcha ta’lim muassasalari, shu qatorda davlat xizmatchilari, shuningdek korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha ta’lim berishga mas’ul shaxslarning malakasini va kasbiy tayyorgarligini oshirish bo‘yicha muassasalarda taalluqli dasturlarni joriy etish; jurnalistlarni tayyorlash o‘quv dasturlariga “Korrupsiyaga qarshi jurnalist tergovi” fanini kiritish. | Tashkiliy chora-tadbirlar | 2019-yil | Oliy ta’lim vazirligi (I. Madjidov), XTV (Sh. Shermatov), Bosh prokuratura Akademiyasi (E. Kolenko), Sudyalar oliy kengashi qoshidagi Sudyalar oliy maktabi (X. Isoqov), TDYU (E. Kanyazov), IIV Akademiyasi (B. Matlyubov), Milliy gvardiya Harbiy-texnik instituti (M. Rustambayev) |
5. | Korrupsiyaga qarshi kurashish sohasida ilmiy, tadqiqiy va ekspert salohiyatini kuchaytirish borasida chora-tadbirlar qabul qilish, shu jumladan korrupsiyaga qarshi kurashishda chora-tadbirlarni amalga oshirishga mas’ul bo‘lgan shaxslarning bilimlarini va kasbiy mahoratini muntazam ravishda oshirish; mazkur sohada sertifikat olgan ekspertlarning milliy jamoasini bosqichma-bosqich shakllantirish; ilmiy-metodik materiallarni ishlab chiqishga xorijiy ekspertlar va maslahatchilarni jalb etish; korrupsiyaga qarshi kurashish mavzuida magistratura yo‘nalishlari bo‘yicha o‘quv dasturlarini joriy etish; milliy ekspertlarni korrupsiyaga qarshi kurashish sohasi bo‘yicha Korrupsiyaga qarshi kurashish xalqaro akademiyasi (KQKXA) va boshqa xalqaro ta’lim muassasalarida o‘qitish. | Tashkiliy chora-tadbirlar | 2019-yil 1-iyulgacha | Bosh prokuratura (O. Murodov), IIV (P. Bobojonov), Adliya vazirligi (R. Davletov), Oliy ta’lim vazirligi (I. Madjidov), TIV (A. Kamilov) |
6. | Davlat organlari va tashkilotlarning mas’ul xodimlari tomonidan ishga qabul qilinganidan so‘ng hamda muayyan vaqt o‘tganidan so‘ng, kasbiy odob-axloq qoidalariga rioya etish, manfaatlar to‘qnashuvini bartaraf qilish va korrupsiyaga qarshi kurashishning boshqa yo‘nalishlari bo‘yicha qisqa muddatli o‘quv kurslarini majburiy ravishda o‘tash tartibini joriy etish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2019-yil 1-sentabrdan | Bosh prokuratura (O. Murodov), Oliy ta’lim vazirligi (I. Madjidov), Adliya vazirligi (R. Davletov), DBA (X. Azizov), JIDU (M. Bakoyev), TDYU (E. Kanyazov), vazirlik va idoralar |
7. | Korrupsiyaga qarshi kurashish sohasida, quyidagilarni nazarda tutadigan tadqiqotlarni tashkil qilish, jumladan: sodir etilayotgan korrupsiyaga oid jinoyatlarning o‘ziga xos sxemasini o‘rganish asosida korrupsiyaning tipologiyasini tuzish; korrupsiyaga moyil bo‘lgan sohalarni aniqlash asosida tarmoqlar kesimida korrupsiyaga oid xaritalarni tuzish; korrupsiyaga oid huquqbuzarliklar sodir etilishining shart-sharoitlari va sabablarini o‘rganish, shuningdek ularni bartaraf etish takliflarini ishlab chiqish; korrupsiyaga qarshi kurashish sohasida qabul qilinayotgan chora-tadbirlarning samaradorligini baholash; korrupsiyaga qarshi kurashish sohasida ta’lim va tadqiqot muassasalari ilmiy xodimlariga, shu jumladan, xalqaro tashkilotlardan korrupsiyaga qarshi kurashish sohasida tadqiqotlar o‘tkazish bo‘yicha grantlar jalb qilish orqali ko‘maklashish; korrupsiya darajasi, korrupsiyani idrok etish va shaxsiy tajribasi, shuningdek, davlat hokimiyati institutlariga ishonch va korrupsiyaga qarshi choralarning ta’siri darajasini baholash ma�sadida jamoatchilik fikrini o‘rganish. | Tashkiliy chora-tadbirlar | 2020-yil 1-aprelgacha | Idoralararo komissiya, “Ijtimoiy fikr” markazi (R. Ubaydullayeva), FJShMQMI (R. Kamilov), “Rivojlanish strategiyasi” markazi (E. Tulyakov), Bosh prokuratura Akademiyasi (E. Kolenko) TDYU (E. Kanyazov), IIV Akademiyasi (B. Matlyubov), Milliy gvardiya Harbiy-texnik instituti (M. Rustambayev), JIDU (M. Bakoyev), vazirlik va idoralar |
8. | Idoralararo komissiyasining rasmiy veb-sayti asosida xalqaro standartlarga muvofiq zarur ma’lumotlarni o‘z ichiga olgan portalni yaratish, shu jumladan: korrupsiyaga qarshi tadbirlar haqida hisobot va ma’lumotlar; korrupsiyaning tarqalishi va idrok etilishi haqida ijtimoiy va ilmiy tadqiqotlar natijalari; normativ-huquqiy hujjatlarning loyihasi bo‘yicha korrupsiyaga qarshi ekspertiza natijalari to‘g‘risida ma’lumot; korrupsiya jinoyatlari, ularning tergov va sudda ko‘rilishi natijalari bo‘yicha statistik ma’lumotlar; ma’lumot, metodik va axborot materiallari; korrupsiyaga qarshi kurashish sohasida amalga oshirilayotgan chora-tadbirlarni muhokama qilish uchun jamoatchilik bilan qayta aloqa mexanizmlari, shuningdek jamoatchilik fikrini so‘rov qilish natijalari. | Tashkiliy chora-tadbirlar | 2019-yil 1-noyabrgacha | Idoralararo komissiya, LBMA (D. Li), Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sh. Sadikov), Moliya vazirligi (T. Ishmetov), “Ijtimoiy fikr” markazi (R. Ubaydullayeva), Adliya vazirligi (R. Davletov), Oliy sud (K. Kamilov), SSP (A. Ikramov) |
9. | Korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha chora-tadbirlarni amalga oshirish jarayonida, shu jumladan xalqaro ekspertlar ishtirokida seminarlar, “davra suhbatlari” va konferensiyalar o‘tkazishni nazarda tutadigan xalqaro mezonlar va ilg‘or chet el tajribalarini joriy etish. | Tashkiliy chora-tadbirlar | 2020-yil 1-aprelgacha | Idoralararo komissiya |
10. | Quyidagilar yordamida, korrupsiyaga qarshi kurashish choralarini ishlab chiqish va bajarish jarayonida fuqarolik jamiyati institutlarini yanada jalb qilishda maqsadli tadbirlarini amalga oshirish: davlat organlari bilan o‘zaro munosabatlar va qayta aloqani mustahkamlash mexanizmlarini kuchaytirish; ijtimoiy sheriklik doirasida davlat organlari, shuningdek, jamoat kengashlari faoliyatiga fuqarolik jamiyati institutlarini jalb etishning shaffof va obyektiv mezonlariga asoslangan mexanizmlarni belgilash. | Tashkiliy chora-tadbirlar | 2020-yil 1-aprelgacha | Idoralararo komissiya, Adliya vazirligi (R. Davletov), FJShMQMI (R. Kamilov), “Rivojlanish strategiyasi” markazi (E. Tulyakov), O‘zNNTMA (I. Nasriyev), vazirlik va idoralar |
II. Davlat va jamiyat hayotining barcha sohalarida korrupsiyaning oldini olish bo‘yicha chora-tadbirlarni amalga oshirish | ||||
11. | Quyidagilarni nazarda tutuvchi, “Davlat moliyaviy nazorati to‘g‘ris�da”gi qonun loyihasini ishlab chiqish: budjet jarayonining har bir bosqichida tashqi va ichki moliyaviy nazorat hamda auditning vazifalari va maqsadini bir-biridan ajratish; nizom jamg‘armasida davlat ulushi bo‘lgan tashkilotlarda davlat moliyaviy nazoratini amalga oshirish; moliyaviy, shu jumladan, korrupsiyaga oid jinoyatlarni o‘z vaqtida aniqlash. | Qonun loyihasi | 2019-yil 1-sentabrgacha | Moliya vazirligi (T. Ishmetov), Hisob palatasi (O. Rustamov), Iqtisodiyot va sanoat vazirligi (B. Xo‘jayev), LBMA (D. Li), Bosh prokuratura (O. Murodov), Davlat aktivlarini boshqarish agentligi (A. Xaydarov), Kapital bozorini rivojlantirish agentligi (A. Nazirov) |
12. | Idoralar faoliyatining moliyaviy natijalarini ochib beradigan, ichki hamda tashqi audit sohasini belgilash yo‘li orqali amalga oshirilayotgan nazoratning samarasi haqidagi ma’lumotlar, shu jumladan ichki nazorat va ichki audit xizmati xodimlarining huquqiy maqomi va vakolatini belgilaydigan, davlat boshqaruvi tizimi rivojlanishi, prognozlash va strategik rejalashtirishga oid xufiyona iqtisodiyot va korrupsiyaga qarshi choralarni oshkor etishni ta’minlaydigan mexanizmlarni joriy etishni nazarda tutadigan “Davlat ichki nazorati va ichki auditi to‘g‘risida”gi qonun loyiha�ini ishlab chiqish. | Qonun loyihasi | 2019-yil 1-sentabrgacha | Moliya vazirligi (T. Ishmetov), Hisob palatasi (O. Rustamov), Iqtisodiyot va sanoat vazirligi (B. Xo‘jayev), Bosh prokuratura (O. Murodov), LBMA (D. Li), Davlat aktivlarini boshqarish agentligi (A. Xaydarov), Bosh prokuratura huzuridagi Departament (D. Raximov) |
13. | Davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari faoliyatining ochiqligini ta’minlash yuzasidan normativ-huquqiy va tashkiliy-amaliy chora-tadbirlarni takomillashtirish, shu jumladan quyidagi yo‘llar bilan: ma’lumotlardan erkin foydalanish huquqiga oid qonunchilikni xalqaro standartlarga muvofiqligi nuqtai nazaridan o‘rganish; fuqarolarning ma’lumotlardan erkin foydalanish yuzasidan o‘z huquq va majburiyatlari haqida xabardorliklarini oshirish; davlat organlari tomonidan axborotni nashr qilish uchun yagona elektron tizimni joriy etish. | Qonun loyihasi | 2019-yil 1-sentabrgacha | Davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari faoliyatining ochiqligini ta’minlash faoliyatini muvofiqlashtirish va monitoringini olib borish bo‘yicha jamoatchilik kengashi (I. Abdullayev) |
14. | Davlat xaridlari tizimini yanada takomillashtirishni nazarda tutuvchi “O‘zbekiston Respublikasining “Davlat xaridlari to‘g‘risida”gi Qonuniga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish to‘g‘risida”gi qonun loyihasini ishlab chiqish: barcha davlat xaridlari subyektlarini bosqichma-bosqich qamrab olish bo‘yicha choralar ko‘rish; xarid (ISO 20400) va korrupsiyaga qarshi kurashish (ISO 37001) standartlari bo‘yicha kompaniyalarni sertifikatlashtirish tizimini joriy etish; davlat xaridlari sohasidagi qonun hujjatlarini buzganlik uchun ma’muriy javobgarlikni belgilash; affillangan shaxslarning xaridlarda qatnashishlariga cheklovlar belgilash; barcha davlat tendyerlarini qamrab olish uchun mahsulot yetkazib beruvchilarning hamma foydalana oladigan yagona reyestrini yuritish; davlat xaridlari bo‘yicha axborotning oshkoraligi va erkinligini oshirish; xarid jarayonida byurokratik va subyektiv omillarni minimallashtirish; natijalarni statistik tahlil qilish, shuningdek, xarid tartibining barcha zarur parametrlari bo‘yicha yagona ma’lumotlar bazasini tashkil qilish. | Qonun loyihasi | 2019-yil 1-noyabrgacha | Moliya vazirligi (T. Ishmetov), Iqtisodiyot va sanoat vazirligi (B. Xo‘jayev), Monopoliyaga qarshi kurashish qo‘mitasi (N. Sharipov), “O‘zstandart” agentligi (D. Sattarov), vazirlik va idoralar |
15. | Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalaridan foydalanish orqali sudyalarni ochiq, oshkora tanlash va tayinlash mexanizmlarini takomillashtirish, shu jumladan: tanlov natijalarini ommaviy axborot vositalarida, shu jumladan O‘zbekiston Respublikasi Sudyalar oliy kengashining veb-saytida e’lon qilish; sudyalar aniq ifoda etilgan oshkora mezon va tartiblar asosida baholanishini ta’minlash. | Qonun loyihasi | 2019-yil 1-dekabrgacha | Sudyalar oliy kengashi (U. Mingboyev), Oliy sud (K. Kamilov) |
16. | Sud tizimida korrupsiyaga qarshi kurashishning samaradorligini oshirish bo‘yicha chora-tadbirlarni qabul qilish, shu jumladan: sudyalar malaka hay’atlari kotiblarining rolini oshirish, shu jumladan ularga korrupsiyaning oldini olish va unga qarshi kurashish sohasidagi faoliyatni amalga oshirish vazifasini yuklash; sudyalar malaka hay’atlari kotiblarining O‘zbekiston Respublikasi Sudyalar oliy kengashining sudyalar daxlsizligini ta’minlash bo‘yicha Sud inspeksiyasi bilan samarali hamkorlik qilish, shuningdek, ularning Kengashga hisobdorligi mexanizmlarini yaratish; sudyalar va sud xodimlari o‘rtasida profilaktik va tushuntirish ishlarini muntazam ravishda olib borish; odil sudlovni amalga oshirish faoliyatiga aralashish faktlari bo‘yicha sudyalarning O‘zbekiston Respublikasi Sudyalar oliy kengashining Sud inspeksiyasiga anonim tarzda murojaat qilish tartibini joriy etish; korrupsiyaning kelib chiqish sabablarini tizimli va chuqur tahlil qilishni va ularning oldini olishni ta’minlash. | Qo‘shma qaror loyihasi | 2019-yil15-iyungacha | Sudyalar oliy kengashi (U. Mingboyev), Oliy sud (K. Kamilov) |
17. | “Prokuratura organlarida xizmatni o‘tash tartibi to‘g‘risida”gi qonun loyihasini ishlab chiqish, shu jumladan: prokuratura organlari va muassasalarida xizmat qilish uchun institutsional mexanizmlarni mustahkamlash; kadrlarni shaffof tanlovlar asosida saralab olishning mutlaqo yangi mexanizmini joriy etish; manfaatlar to‘qnashuvini oldini olish va bartaraf qilish. | Qonun loyihasi | 2019-yil 1-dekabrgacha | Bosh prokuratura (O. Murodov), Moliya vazirligi (T. Ishmetov), Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sh. Sadikov) |
18. | Korrupsiya va soliq tavakkalchiligini bartaraf etish bo‘yicha chora-tadbirlarni nazarda tutgan holda, o‘rta muddatli va uzoq muddatli davrda soliq xizmatini strategik boshqarish mexanizmlarini joriy etish. | Normativ-huquqiy hujjatlar loyihalari | 2019-yil 1-dekabrgacha | DSQ (B. Musayev), Moliya vazirligi (T. Ishmetov), Mehnat vazirligi (Sh. Kudbiyev), Iqtisodiyot va sanoat vazirligi (B. Xo‘jayev), Bosh prokuratura (O. Murodov) |
19. | Quyidagi choralarni amalga oshirish orqali korrupsiyaga qarshi kurashish sohasida parlament nazorati samaradorligini oshirish, bunda: qonun hujjatlarini tahlil qilish, ularda korrupsiyaga sharoit yaratadigan qoida va normalarni aniqlash; barcha darajadagi davlat organlari rahbarlarining ma’lumotlarini eshitish; davlat organlarining korrupsiyaga qarshi kurashish sohasidagi huquqni qo‘llash amaliyotini tizimli ravishda o‘rganish; korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha davlat organlari tomonidan amalga oshiriladigan idoraviy choralar samaradorligini baholash; korrupsiyaga qarshi kurashish sohasida qonunchilik va huquqni qo‘llash amaliyotini takomillashtirish bo‘yicha takliflar tayyorlash. | O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlis palatalari Kengashlari qo‘shma qarori loyihasi | 2019-yil 1-oktabrgacha | Oliy Majlis palatalari — |
20. | Korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha idoraviy tizimlar samaradorligini oshirish, shu jumladan: korrupsiyaga ko‘proq moyil bo‘lgan sohalarni aniqlash; xizmat vazifalarini bajarishda xodimlarning manfaatlar to‘qnashuvi haqida xabar berish va ularni hal qilish masalalarini lozim darajada tartibga solish, shuningdek, ushbu majburiyatlarni buzganlik uchun javobgarlikni oshirish; davlat organlarida korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha idoraviy koordinatorlarning o‘zaro hamkorligi; barcha darajadagi davlat organlari, shuningdek, mahalliy davlat hokimiyati organlari tomonidan korrupsiyaga oid huquqbuzarliklarni, shuningdek, ularning sodir etilishi sabablari va shart-sharoitlarini aniqlash bo‘yicha chora-tadbirlarni ishlab chiqish; idoraviy chora-tadbirlarni amalga oshirish ustidan ichki nazorat mexanizmlarini kuchaytirish. | Idoraviy hujjatlar | 2019-yil 1-noyabrgacha | Idoralararo komissiya, Bosh prokuratura (O. Murodov), Adliya vazirligi (R. Davletov), vazirlik va idoralar |
21. | Ustav jamg‘armasida davlat ulushi bo‘lgan tashkilotlarda korrupsiyaga qarshi kurashish choralarini kuchaytirish, jumladan: korrupsiyaga qarshi kurashish “komplayens nazorat” (compliance control) tizimini joriy etish va uning samaradorligini monitoring qilish; korrupsiyaga qarshi kurashish tegishli korrupsion standarti (ISO 37001)ga muvofiq sertifikatlashtirish tartibini o‘rnatish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2020-yil 1 aprelgacha | Davlat aktivlarini boshqarish agentligi (A. Xaydarov), Monopoliyaga qarshi kurashish qo‘mitasi (N. Sharipov), Kapital bozorini rivojlantirish agentligi (A. Nazirov), Iqtisodiyot va sanoat vazirligi (B. Xo‘jayev), “O‘zstandart” agentligi (D. Sattarov) |
22. | Korrupsiyaga qarshi maxsus tadbirlarni xususiy sektorga joriy etishga faol ko‘maklashish, unda quyidagilarni nazarda tutuvchi choralarni ko‘rish: ichki nazorat choralari va tartib-taomillarini kuchaytirish; davlat xaridlarida ishtirok etish bo‘yicha qat’iy axloq qoidalarini ta’minlash; biznesning korrupsiyaga qarshi kurashishdagi jamoaviy tadbirlarini rag‘batlantirish. | O‘zbekiston biznesining Korrupsiyaga qarshi kurashish xartiyasining loyihasi | 2019-yil 1-oktabrgacha | O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Tadbirkorlik subyektlarining huquqlari va qonuniy manfaatlarini himoya qilish bo‘yicha vakil (D. Kosimov), Savdo-sanoat palatasi (A. Ikramov), Adliya vazirligi (R. Davletov) |
III. Korrupsiyaga oid huquqbuzarliklarni o‘z vaqtida aniqlash, ularga chek qo‘yish, imkoniyat yaratuvchi sabablar, shart-sharoitlar va oqibatlarini bartaraf etish, korrupsiyaga oid huquqbuzarliklarni sodir etganlik uchun javobgarlikning muqarrarligi prinsipini ta’minlash | ||||
23. | Korrupsiyaga oid huquqbuzarliklar to‘g‘risida davlat organlariga axborot berish mexanizmlarini takomillashtirish, shu jumladan: fuqarolarga korrupsiya faktlari to‘g‘risida davlat organlarini xabardor qilish imkonini beruvchi mobil va boshqa ilovalarni ishlab chiqish; korrupsiya faktlari haqida anonim xabarlarni o‘rganish imkoniyatlari. | Tashkiliy chora-tadbirlar | 2019-yil 1-dekabrgacha | Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sh. Sadikov), LBMA (D. Li), Idoralararo komissiya |
24. | Davlat organlari bilan jamoatchilik o‘rtasidagi munosabatlar sifatini yaxshilash bo‘yicha chora-tadbirlarni amalga oshirish, davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari, shu jumladan mahalliy davlat hokimiyati organlarining ishonch telefonlari va Call-markazlari (“tezkor aloqa liniyalari”) ish samaradorligi monitoringini ta’minlash, uning natijalarini muntazam nashr etish. | Tashkiliy chora-tadbirlar | 2020-yil 1-aprelgacha | Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi (K. Allamjonov), LBMA (D. Li), Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sh. Sadikov), Bosh prokuratura (O. Murodov), vazirlik va idoralar |
25. | Korrupsiya bilan bog‘liq jinoyatlar haqida xabar bergan shaxslarni himoya qilishning tashkiliy-huquqiy mexanizmlarini takomillashtirish. | Qonun loyihasi | 2020-yil 1-sentabrgacha | Oliy sud (K. Kamilov), Bosh prokuratura (O. Murodov), IIV (P. Bobojonov) |
26. | Tadbirkorlarning qonuniy huquqlari va manfaatlarini himoya qilish mexanizmlarini takomillashtirish, shu jumladan: tadbirkorlik subyektlari faoliyatiga aralashganligi, noqonuniy harakatlar qilganligi, tadbirkorlik subyektlarining faoliyatini cheklashga yoki ularni to‘xtatishga sabab bo‘lgan asossiz tadbirkorlarning qonuniy manfaatlari va huquqlarini yanada himoya qilish masalalarida jamoatchilik nazorati mexanizmlari joriy etilishini ta’minlash. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2019-yil 1-oktabrgacha | O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Tadbirkorlik subyektlarining huquqlari va qonuniy manfaatlarini himoya qilish bo‘yicha vakil (D. Qosimov), Adliya vazirligi (R. Davleto�), SSP (A. Ikramov) |
27. | Korrupsiyaga qarshi kurashish sohasida huquqni muhofaza qiluvchi organlari xodimlarini va sudyalarni tayyorlash bo‘yicha amaliy choralarni quyidagilar orqali takomillashtirish: korrupsiyaga qarshi kurashishning zamonaviy vositalari va usullaridan foydalanish; korrupsiya jinoyatlarini aniqlash, tergov qilish va sudda ko‘rib chiqish; murakkab moliyaviy jinoyatlarni tergov qilish, jinoiy daromadlarni legallashtirish sohasidagi ishlarni samarali surishtirish; malaka oshirish jarayoniga xalqaro tashkilotlar va xorijiy ekspertlarni jalb qilish. | Tashkiliy chora-tadbirlar (o‘quv dasturlari, modullar, masofaviy kurslarni ishlab chiqish, treninglar, “davra suhbatlari” va boshqalarni tashkillashtirish) | 2019-yil 1-noyabrgacha | Bosh prokuratura Akademiyasi (E. Kolenko), Sudyalar oliy kengashi qoshidagi Sudyalar oliy maktabi (X. Isoqov), TDYU (E. Kanyazov), IIV Akademiyasi (B. Matlyubov) |
28. | Korrupsiyaga qarshi kurashish sohasida yangi xavf-xatar va tahdidlarni hisobga olgan holda, huquqni muhofaza qiluvchi organlarning texnik jihozlanishini takomillashtirish bo‘yicha amaliy chora-tadbirlarni amalga oshirish | Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasi | 2020-yil 1-iyulgacha | Bosh prokuratura (O. Murodov), IIV (P. Bobojonov), DXX (A. Azizov), DBQ (M. Azimov), DSQ (B. Musayev), Adliya vazirligi (R. Davletov), Moliya vazirligi (T. Ishmetov) |
IV. Korrupsiyaga qarshi kurashish masalalari bo‘yicha xalqaro hamkorlik | ||||
29. | Korrupsiyaga qarshi kurashish sohasida me’yoriy va tashkiliy-amaliy bazani takomillashtirish jarayoniga xalqaro tashkilotlar (BMT NJQKB, BMTTD, IHTT, EXHT, ShHT, EOG va boshqalar)ni jalb qilish. | Tashkiliy chora-tadbirlar | 2019-yil 1-dekabrgacha | TIV (A. Kamilov), Bosh prokuratura (O. Murodov), Adliya vazirligi (R. Davletov), IIV (P. Bobojonov), Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi (K. Allamjonov) |
30. | IHTTning tavsiyalarini bajarish bo‘yicha har tomonlama va samarali choralar ko‘rish. | IHTTning tavsiyalarini bajarish bo‘yicha “Yo‘l xaritasi” | 2019-yil 1-iyulgacha | Idoralararo komissiya |
31. | Birlashgan Millatlar Tashkilotining Korrupsiyaga qarshi konvensiyasi monitoringi 2-bosqichiga tayyorgarlik ko‘rish va tegishli tashkiliy choralarni qabul qilish | Tashkiliy chora-tadbirlar | 2019-yil 1-dekabrgacha | Bosh prokuratura (O. Murodov), Adliya vazirligi (R. Davletov), TIV (A. Kamilov) |
32. | Korrupsiyaga qarshi kurashishga bag‘ishlangan xalqaro forumni o‘tkazish va unda ushbu sohadagi yetuk xorijiy mutaxassislarni jalb qilish masalasini ko‘rib chiqish. | Tashkiliy chora-tadbirlar | 2019-yil 15-dekabrgacha | Bosh prokuratura (O. Murodov), IIV (P. Bobojonov), Adliya vazirligi (R. Davletov), TIV (A. Kamilov) |
33. | O‘zbekiston Respublikasi Hisob palatasining auditorlik xalqaro tashkilotlari oliy organlari (INTOSAI, ASOSAI i ECOSAI)ga qo‘shilishi va xorijiy davlatlarning yuqori darajadagi auditorlik organlari va yetakchi xalqaro tashkilotlar bilan aloqalar o‘rnatishi bo‘yicha chora-tadbirlar qabul qilish. | Tashkiliy chora-tadbirlar | 2019-yil 1-dekabrgacha | Hisob palatasi (O. Rustamov), TIV (A. Kamilov), Moliya vazirligi (T. Ishmetov) |
34. | Xorijiy ommaviy axborot vositalarida davlat va jamiyatning korrupsiyaga qarshi kurashishdagi prinsipial pozitsiyasi to‘g‘risida xorijiy davlatlar, investorlar va fuqarolarning tushunchasini yaxshilashga qaratilgan korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha respublikamiz tomonidan qabul qilingan choralar to‘g‘risida maxsus materiallar yoritilishini tashkil etish. | Tashkiliy chora-tadbirlar | 2020-yil 1-yanvargacha | TIV (A. Kamilov), Bosh prokuratura (O. Murodov), Adliya vazirligi (R. Davletov), IIV (P. Bobojonov) |
35. | Quyidagi xalqaro shartnomalarga qo‘shilish masalasini ko‘rib chiqish: Jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni aniqlash, olib qo‘yish va musodara qilish hamda terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashish Yevropa Kengashi Konvensiyasi (Varshava sh., 2005-yil 16-may); Fuqarolik, oilaviy va jinoiy ishlar bo‘yicha huquqiy yordam va huquqiy munosabatlar to‘g‘risidagi MDHning Kishinev konvensiyasi (Kishinyov sh., 2002-yil 7-oktabr). | Tahliliy materiallar | 2019-yil 1-iyulgacha | Bosh prokuratura (O. Murodov), TIV (A. Kamilov), Adliya vazirligi (R. Davletov) |
Z.Sh. Nizomiddinov | — | O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi rahbari, Komissiya rahbari | |
2. | V.V. Maxmudov | — | O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Xavfsizlik kengashi kotibi |
3. | B.M. Mavlonov | — | O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti maslahatchisining birinchi o‘rinbosari |
31 | A.E. Burxanov | — | O‘zbekiston Respublikasi Korrupsiyaga qarshi kurashish agentligi direktori |
4. | A.A. Azizov | — | O‘zbekiston Respublikasi Davlat xavfsizlik xizmati raisi |
5. | U.K. Mingboyev | — | O‘zbekiston Respublikasi Sudyalar oliy kengashi raisi |
6. | K.F. Kamilov | — | O‘zbekiston Respublikasi Oliy sudi raisi |
7. | N.T. Yo‘ldoshev | — | O‘zbekiston Respublikasi Bosh prokurori |
8. | B.A. Shayakubov | — | O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Xavfsizlik kengashi kotibi o‘rinbosari |
9. | N.M. Rustambekov | — | O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti maslahatchisining o‘rinbosari |
10. | R.K. Davletov | — | O‘zbekiston Respublikasi adliya vaziri |
11. | P.R. Bobojonov | — | O‘zbekiston Respublikasi ichki ishlar vaziri |
12. | M.B. Azimov | — | O‘zbekiston Respublikasi Davlat bojxona qo‘mitasi raisi |
13. | B.A. Musayev | — | O‘zbekiston Respublikasi Davlat soliq qo‘mitasi raisi |