LexUZ sharhi
Mazkur qaror O‘zbekistan Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 28-dekabrdagi 685-sonli “Yer osti suvlariga quduqlarni burg‘ilash va ulardan foydalanish munosabatlarini tartibga solishni yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi qaroriga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Respublikasi Davlat geologiya va mineral resurslar qo‘mitasi tizimida yagona geologiya xizmatini tashkil etish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2017-yil 24-maydagi PQ-3004-son qaroriga muvofiq, shuningdek, xavfli geologik jarayonlar ta’siridagi hududlarda olib boriladigan muhandis-geologik ishlari sifatini oshirish, nazorat tizimini takomillashtirish, hisobga olish, monitoring olib borish va hududlardan oqilona foydalanish, salbiy oqibatlardan o‘z vaqtida ogohlantirish, xabardor qilish va oldini olish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
O‘zbekiston Respublikasi Xavfli geologik jarayonlarni kuzatish davlat xizmati to‘g‘risidagi nizom 1-ilovaga muvofiq;
O‘zbekiston Respublikasi Xavfli geologik jarayonlarni kuzatish davlat xizmati tuzilmasi 2-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
2. Vazirlar Mahkamasining “O‘zbekiston Respublikasi Xavfli geologik jarayonlarni kuzatish davlat xizmatini tashkil etish to‘g‘risida” 1994-yil 8-apreldagi 194-son qarorining 2, 3 va 4-bandlari va qarorga 1 va 2-ilovalar o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblansin.
3. Vazirliklar va idoralar o‘zlari qabul qilgan normativ-huquqiy hujjatlarni bir oy muddatda ushbu qarorga muvofiqlashtirsinlar.
4. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosari — “O‘zbekneftgaz” AJ boshqaruvi raisi A.S. Sultonov va O‘zbekiston Respublikasi Davlat geologiya va mineral resurslar qo‘mitasi raisi B.F. Islamov zimmasiga yuklansin.
1. Ushbu Nizom O‘zbekiston Respublikasi Xavfli geologik jarayonlarni kuzatish davlat xizmatining (keyingi o‘rinlarda Davlat kuzatish xizmati deb ataladi) asosiy vazifalari, funksiyalari, huquqlari, javobgarligi va faoliyatining tashkiliy asoslarini belgilaydi.
2. Davlat kuzatish xizmati davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari va boshqa tashkilotlar, shuningdek, yuridik va jismoniy shaxslarning ro‘y berishi mumkin bo‘lgan falokatli oqibatlar to‘g‘risida qaror qabul qilishlari va aholini ogohlantirish chora-tadbirlarini amalga oshirish, aholi punktlari va boshqa obyektlarni ushbu jarayonlar ta’siridan himoya qilish maqsadida O‘zbekiston Respublikasi hududida tabiiy va xo‘jalik faoliyat natijasida ro‘y beradigan xavfli geologik ekzogen jarayonlarning (ko‘chkilar, ko‘chishlar, cho‘kishlar, suffoziyalar, karstlar) paydo bo‘lishi hamda rivojlanishini kuzatuvchi, shuningdek, progonozlashtiruvchi organ hisoblanadi.
3. Davlat kuzatish xizmati O‘zbekiston Respublikasi Davlat geologiya va mineral resurslar qo‘mitasi (keyingi o‘rinlarda Davlat geologiya qo‘mitasi deb ataladi) tizimiga kiradi va bevosita Davlat geologiya qo‘mitasiga bo‘ysunadi.
4. Davlat kuzatish xizmati o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi va qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, Davlat geologiya qo‘mitasining buyruqlariga va ushbu Nizomga hamda boshqa qonunchilik hujjatlariga amal qiladi.
(4-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 4-apreldagi 153-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 05.04.2022-y., 09/22/153/0266-son)
5. Davlat kuzatish xizmati o‘z faoliyatini davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari va boshqa tashkilotlar bilan o‘zaro hamkorlikda amalga oshiradi.
6. Davlat kuzatish xizmati xavfli geologik jarayonlarni kuzatish, ularning shakllanishi sharoitlarini, rivojlanishini o‘rganish, ro‘y berishi mumkin bo‘lgan falokatli oqibatlari to‘g‘risida aholini, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari hamda mahalliy davlat hokimiyati organlarini ogohlantirish va xabardor qilish yuzasidan Davlat geologiya qo‘mitasiga hisobot beradi.
7. Davlat kuzatish xizmati va uning hududiy bo‘linmalarining o‘z vakolatlari doirasida beriladigan yozma ko‘rsatmalari davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, yuridik va jismoniy shaxslar tomonidan bajarilishi majburiydir. Davlat kuzatish xizmati va uning hududiy bo‘linmalari yozma ko‘rsatmalarini bajarmaganlik uchun qayd etilgan organlar va yuridik shaxslarning mansabdor shaxslari, shuningdek, jismoniy shaxslar qonunchilikka muvofiq javob beradilar.
(7-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 4-apreldagi 153-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 05.04.2022-y., 09/22/153/0266-son)
8. Davlat kuzatish xizmati yuridik shaxs hisoblanadi, O‘zbekiston Respublikasi Davlat gerbi tasviri tushirilgan va o‘z nomi davlat tilida yozilgan muhr va blankalarga, shuningdek, qonunchilikka muvofiq ochiladigan bank hisob raqamlariga egadir.
(8-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 4-apreldagi 153-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 05.04.2022-y., 09/22/153/0266-son)
xavfli geologik jarayonlar rivojlanadigan joylarni aniqlash va ularning faollashishini prognozlashtirish;
xavfli geologik jarayonlarning yuzaga kelishi va rivojlanishining monitoringi olib borilishini tashkil qilish, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari hamda yuridik va jismoniy shaxslarni ularning ro‘y berishi mumkin bo‘lgan falokatlari va oqibatlari to‘g‘risida xabardor qilish va ogohlantirish;
Davlat kuzatish xizmatining yozma ko‘rsatmalari, shuningdek, xulosalarida bayon etilgan talablarning barcha davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari hamda yuridik va jismoniy shaxslar, ularning idoraviy bo‘ysunishidan va mulkchilik shakllaridan qat’i nazar, mansabdor shaxslar va fuqarolar tomonidan bajarilishi ustidan davlat nazoratini amalga oshirish;
xavfli geologik jarayonlarning yangi manbalari shakllanishining oldini olish maqsadida ularning kuchayishi mumkin bo‘lgan mintaqalardagi hududlardan oqilona foydalanish bo‘yicha tavsiyanomalar tayyorlash va berish.
a) xavfli geologik jarayonlar rivojlanadigan joylarni aniqlash va ularning faollashishini prognozlashtirish sohasida:
xavfli geologik jarayonlarning salbiy ta’siridan aholi yashash punktlarini himoya qilishning uzoq muddatli dasturlarini va hududiy chizmalar majmuini chizishda ishtirok etadi;
respublika hududida xavfli geologik jarayonlar ro‘y berishi to‘g‘risidagi axborotga oid ma’lumotlar bankini shakllantiradi va to‘ldirib boradi, texnogen faoliyatning xavfli geologik jarayonlar kuchayishi mumkin bo‘lgan joylardagi geologik muhitga ta’sirini tahlil qiladi, turli idoralar tomonidan taqdim etilgan ma’lumotlar bo‘yicha xavfli geologik jarayonlarning ta’siri oqibatida yetkazilgan zararlarni hisobga olib boradi, tog‘ yonbag‘irlarining mustahkamligini saqlash bo‘yicha tavsiyanomalar beradi;
b) xavfli geologik jarayonlar yuzaga kelishi va rivojlanishining monitoringi olib borilishini tashkil qilish, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari hamda yuridik va jismoniy shaxslarni ularning ro‘y berishi mumkin bo‘lgan falokatlari va oqibatlari to‘g‘risida xabardor qilish va ogohlantirish sohasida:
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, shuningdek, yuridik va jismoniy shaxslarni xavfli geologik jarayonlarning faollashishi mumkinligidan xabardor qiladi va ogohlantiradi, xavfli geologik jarayonlarni kuzatish ishlarini tashkil etish bo‘yicha tavsiyanomalar beradi;
Davlat kuzatish xizmati, zarur bo‘lsa, o‘zining xabardor qilish tizimidan tashqari O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlar vazirligi (keyingi o‘rinlarda FVV deb ataladi), uning hududiy boshqarmalari, bo‘linmalari va boshqa idoralarining xabardor qilish tizimidan foydalanishi mumkin;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari bilan hududlardan foydalanishning joriy hamda istiqbol rejalarini, shu jumladan, xavfli geologik jarayonlar kuchayishi mumkin bo‘lgan joylardagi sanoat va xo‘jalik qurilishlarining loyihalarini kelishadi hamda ularni o‘zlashtirish mumkinligi to‘g‘risida xulosalar beradi;
aholi yashash joylari va xalq xo‘jaligi obyektlarini xavfli geologik jarayonlar ta’siridan himoya qilish bo‘yicha chora-tadbirlar loyihalarini loyihalash tashkilotlari bilan kelishadi, zarur hollarda shunday tadbirlarni muhandislik-geologik jihatdan asoslashni tuzishda (murakkab va alohida muhim obyektlarda) ishtirok etadi;
O‘zbekiston Respublikasi Ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish davlat qo‘mitasi (keyingi o‘rinlarda Davlat ekologiya qo‘mitasi deb ataladi), O‘zbekiston Respublikasi Davlat arxitektura va qurilish qo‘mitasi (keyingi o‘rinlarda O‘zbekiston Respublikasi “Davarxitektqurilish” qo‘mitasi deb ataladi) va O‘zbekiston Respublikasi Gidrometeorologiya xizmati markazi bilan birgalikda xavfli geologik jarayonlar kuchayishi mumkin bo‘lgan joylarda ishlab chiqarish kuchlarini rivojlantirish va joylashtirish sxemalarini, shaharlar va aholi yashaydigan boshqa joylarning bosh rejalarini ekspertizadan o‘tkazadi, xo‘jalik faoliyatining xavfli geologik jarayonlarni kuchaytirishi mumkin bo‘lgan salbiy ta’sirlariga baho beradi;
(10-band “b” kichik bandining oltinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2021-yil 10-apreldagi 200-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 12.04.2021-y., 09/21/200/0318-son)
o‘z vakolatiga taalluqli masalalar bo‘yicha, shuningdek, xorijiy tajribani o‘rganish va joriy etish bo‘yicha belgilangan tartibda xalqaro hamkorlikni amalga oshiradi;
v) Davlat kuzatish xizmatining yozma ko‘rsatmalari, shuningdek, xulosalarida bayon etilgan talablarning barcha davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari hamda yuridik va jismoniy shaxslar, ularning idoraviy bo‘ysunishidan va mulkchilik shakllaridan qat’i nazar, mansabdor shaxslar va fuqarolar tomonidan bajarilishi ustidan davlat nazoratini amalga oshirish sohasida:
xavfli geologik jarayonlar kuchayishi to‘g‘risida muhandislik-geologiya axboroti, ularning oldini olish yoki salbiy ta’sirini kamaytirish bo‘yicha chora-tadbirlar ko‘rish uchun xulosalar va yozma ko‘rsatmalar beradi;
FVV bilan birgalikda, zarur hollarda, Davlat kuzatish xizmatining yozma ko‘rsatmalari davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari hamda yuridik va jismoniy shaxslar tomonidan bajarilmayotgani to‘g‘risidagi materiallarni prokuratura organlariga beradi;
g) xavfli geologik jarayonlarning yangi manbalari shakllanishining oldini olish maqsadida ularning kuchayishi mumkin bo‘lgan mintaqalardagi hududlardan oqilona foydalanish bo‘yicha tavsiyanomalar tayyorlash va berish sohasida:
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga, FVVga, Davlat ekologiya qo‘mitasi va “Davarxitektqurilish” qo‘mitasiga xavfli geologik jarayonlar kuchayishi mumkin bo‘lgan joylardagi hududlarni o‘zlashtirish tartibi to‘g‘risidagi talablarni va hujjatlarni ishlab chiqish bo‘yicha takliflar kiritadi;
xavfli geologik jarayonlarning belgilarini kuzatish masalasi bo‘yicha davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari hamda yuridik va jismoniy shaxslarga maslahat beradi;
foydalanishning noto‘g‘ri tartibida xavfli geologik jarayonlarning yuzaga kelishiga, rivojlanishiga yoki ularning kuchayishiga olib keluvchi yangi (rekonstruksiya qilingan) obyektlar hamda inshootlarni qabul qilish va ishga tushirish bo‘yicha davlat komissiyasi ishida qatnashadi;
(10-band “g” kichik bandining beshinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 4-apreldagi 153-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 05.04.2022-y., 09/22/153/0266-son)
11. Davlat kuzatish xizmati unga yuklangan vazifalarni hal etadi va o‘zining funksiyalarini bevosita hamda tegishli vazirliklar va idoralar bilan birgalikda bajaradi.
12. Davlat kuzatish xizmati unga yuklangan vazifalar va funksiyalarni bajarish uchun quyidagi huquqlarga ega:
xulosalar asosida xavfli geologik jarayonlar ta’siriga uchragan joylarda aholini boshqa joyga ko‘chirish, obyektlarni qurish va ulardan foydalanish tartibini boshqa muddatga ko‘chirish yoki o‘zgartirish to‘g‘risida ijro etilishi shart bo‘lgan yozma ko‘rsatmalar berish;
xavfli geologik jarayonlarni aniqlash va rivojlanishini o‘rganish maqsadida idoraviy bo‘ysunishi va mulkchilik shakllaridan qat’i nazar davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, maxfiylik tartibidagi obyektlar, shuningdek, yuridik va jismoniy shaxslar hududiga to‘siqlarsiz kirish;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, shuningdek, yuridik va jismoniy shaxslardan, idoraviy bo‘ysunishi va mulkchilik shakllaridan qat’i nazar, aholi yashash punktlari va obyektlarni tekshirish vaqtida zarur hollarda aloqa vositalari, bino va transport vositasi bilan ta’minlashlarini so‘rash;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlariga, idoraviy bo‘ysunishi va mulkchilik shakllaridan qat’i nazar, hududlardan tog‘ yonbag‘irlarining bardoshliligini saqlashga doir talab va tavsiyalarni buzgan holda foydalanayotgan korxonalar (tashkilotlar) faoliyatini to‘xtatish to‘g‘risida takliflar kiritish;
FVV bilan birgalikda xavfli geologik jarayonlar kuchayishi mumkin bo‘lgan joylarda mansabdor shaxslar, shuningdek, yuridik va jismoniy shaxslar tomonidan obyektlar va ulardan foydalanish talablarini qo‘pol ravishda buzish yoki muntazam ravishda bajarmaslik hollariga yo‘l qo‘yilayotganligi, shuningdek, yashovchilarni xavfli joylardan ko‘chirish haqidagi yozma ko‘rsatmalar bajarilmayotganligi to‘g‘risidagi materiallarni prokuratura organlariga taqdim etish;
xavfli geologik jarayonlar kuchayishi mumkin bo‘lgan hududlarning chegarasini har yili belgilash hamda shunga muvofiq ravishda xavfsiz joylarga ko‘chirish lozim bo‘lgan obyektlar soni va ro‘yxatiga zarur o‘zgartirishlar kiritish, ilgari berilgan tavsiyalar va yozma ko‘rsatmalarning mazmunini aniqlash;
xavfli geologik jarayonlar kuchayishi mumkin bo‘lgan shart-sharoitlarni o‘rganish masalalarini ishlab chiqish maqsadida belgilangan tartibda Davlat geologiya qo‘mitasining Davlat geologiya fondi, shuningdek, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari fond materiallaridan bepul va navbatdan tashqari foydalanish;
xavfli geologik jarayonlar kuchaygan davrda shoshilinch xabardor qilish va ogohlantirish zarurati tug‘ilganda ommaviy axborot vositalaridan foydalanish;
(12-bandning o‘ninchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 4-apreldagi 153-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 05.04.2022-y., 09/22/153/0266-son)
13. Kuzatish xizmatining Bosh davlat inspektori va uning o‘rinbosarlariga quyidagi huquqlar beriladi:
xavfli geologik jarayonlar kuchayishi mumkin bo‘lgan joylarda aholini boshqa joyga ko‘chirish (muayyan joydan vaqtinchalik ko‘chirish), obyektlar qurish va ulardan foydalanish tartibini boshqa muddatga ko‘chirish yoki o‘zgartirish, shuningdek, boshqa ishlarni amalga oshirish to‘g‘risida yozma ko‘rsatmalar berish;
xavfli geologik jarayonlar kuchayishi mumkin bo‘lgan joylarda, agar obyektlar qurilishi xulosalar va ekspertiza dalolatnomalarisiz, loyihalarga rioya etilmasdan amalga oshirilganda yoki Davlat kuzatish xizmatining tavsiyalari bajarilmaganda yoxud bu ishlar hududlardan foydalanishga doir amaldagi normativlarga rioya etilmay bajarilganda o‘z vakolatlari doirasida qurilish ishlarini o‘n ish kunidan ortiq bo‘lmagan muddatga to‘xtatib turish yoki o‘n ish kunidan ortiq muddatga to‘xtatib turish to‘g‘risida sudga murojaat qilish;
agar keyingi faoliyati xavfli geologik jarayonlarning paydo bo‘lishiga, rivojlanishiga yoki kuchayishiga olib kelsa, idoraviy mansubligidan va mulkchilik shakllaridan qat’i nazar, korxonalar (tashkilotlar)ning faoliyatini to‘xtatish to‘g‘risida O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlariga, mahalliy davlat hokimiyati organlariga takliflar kiritish;
agar obyektlarni qurish va ulardan foydalanish shart-sharoitlari xavfli geologik jarayonlarning paydo bo‘lishiga, rivojlanishiga yoki kuchayishiga olib keladigan bo‘lsa, muhandislik-geologik fond materiallarini o‘rganish va asosli dalillar, shuningdek xavfli geologik jarayonlar rivojlangan hududlarning joriy holatidan kelib chiqib ilgari berilgan xulosalarga zarur o‘zgartirishlar kiritish;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari tomonidan Davlat kuzatish xizmatining yozma ko‘rsatmalari bajarilmaganligi haqida ma’muriy huquqbuzarliklar to‘g‘risida bayonnomalar tuzish va ularni tegishli organlarga yuborish.
xulosalar asosida aholini boshqa joyga ko‘chirish (muayyan joydan vaqtinchalik ko‘chirish), obyektlar qurish va ulardan foydalanish vaqtini boshqa muddatga ko‘chirish yoki o‘zgartirish, shuningdek, xavfli geologik jarayonlar kuchayishi mumkin bo‘lgan joylarda boshqa ishlarni amalga oshirish to‘g‘risida bajarish majburiy bo‘lgan yozma ko‘rsatmalar berish;
agar obyektlarni qurish va ulardan foydalanish shart-sharoitlari xavfli geologik jarayonlarning paydo bo‘lishiga, rivojlanishiga yoki kuchayishiga olib keladigan bo‘lsa, xavfli geologik jarayonlar kuchayishi mumkin bo‘lgan joylarda hududlarni o‘zlashtirish yuzasidan ilgari berilgan xulosalarga zarur o‘zgartirishlarni bosh davlat inspektori va uning o‘rinbosarlari bilan kelishgan holda kiritish;
xavfli geologik jarayonlar kuchayishi mumkin bo‘lgan joylarning chegarasini aniqlash hamda shunga muvofiq ravishda xavfsiz joylarga ko‘chirish lozim bo‘lgan xo‘jaliklar soni va obyektlar ro‘yxatiga doir muhandislik-texnikaviy tadbirlarga o‘zgartirishlar kiritish;
xavfli geologik jarayonlar kuchayishi mumkin bo‘lgan joylarda yangi (rekonstruksiya qilingan) obyektlar va inshootlarni qabul qilish va foydalanishga topshirish bo‘yicha davlat komissiyalari ishida qatnashish;
Davlat kuzatish xizmati organlari va mansabdor shaxslarining yozma ko‘rsatmalari bajarilmaganligi haqida ma’muriy huquqbuzarliklar to‘g‘risida bayonnomalar tuzish va ularni tegishli organlarga bosh davlat inspektori va uning o‘rinbosarlari bilan kelishgan holda yuborish.
O‘zbekiston Respublikasi hududida xavfli geologik jarayonlarning paydo bo‘lishi va kuchayishi mumkin bo‘lgan shart-sharoitlarni muntazam o‘rganish, ularning ro‘y berishi mumkinligi to‘g‘risida har yili materiallar tayyorlash;
aholi yashash joylari va xalq xo‘jaligi obyektlarini ushbu jarayonlarning ta’siridan himoya qilish bo‘yicha chora-tadbirlar ko‘rish va amalga oshirish uchun ularning ro‘y berishi mumkin bo‘lgan halokatli oqibatlari to‘g‘risida O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga ma’lum qilish hamda xavfli geologik jarayonlar kuchayishi mumkin bo‘lgan joylardagi davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, yuridik va jismoniy shaxslarni xabardor qilish va ogohlantirish;
FVVga o‘rganilayotgan hududlarda xavfli geologik jarayonlarning paydo bo‘lishi va rivojlanishi, shuningdek, xavf ko‘rsatgichlari to‘g‘risidagi ma’lumotlarni o‘z vaqtida va to‘liq taqdim etish;
O‘zbekiston Respublikasi davlat manfaatlariga qat’iy rioya etilishini ta’minlash, xavfli geologik jarayonlar kuchayishi mumkin bo‘lgan joylarda hududlardan foydalanishda tor mahkamachilik, mahalliychilik ko‘rinishlarining oldini olish.
16. Davlat kuzatish xizmati va uning mansabdor shaxslari ularga yuklangan vazifalar va funksiyalar samarali amalga oshirilishi uchun javob beradi.
17. Davlat kuzatish xizmatiga Vazirlar Mahkamasi bilan kelishgan holda Davlat geologiya qo‘mitasi raisi tomonidan lavozimiga tayinlanadigan va lavozimdan ozod qilinadigan boshliq rahbarlik qiladi.
Boshliq Davlat geologiya qo‘mitasi raisi tomonidan lavozimga tayinlanadigan va ozod qilinadigan ikki nafar o‘rinbosarga ega bo‘ladi.
Davlat kuzatish xizmatining boshlig‘i xavfli geologik jarayonlarni kuzatish xizmati bosh davlat inspektori (keyingi o‘rinlarda kuzatish xizmati bosh davlat inspektori deb ataladi) hisoblanadi.
Davlat kuzatish xizmati boshlig‘ining o‘rinbosarlari kuzatish xizmati bosh davlat inspektorining o‘rinbosarlari hisoblanadilar.
Kuzatish xizmati davlat inspektorlarining shaxsiy tarkibi uch yilda bir marotaba, agar zarur bo‘lsa, har yili Davlat kuzatish xizmati boshlig‘i taqdimnomasiga binoan Davlat geologiya qo‘mitasi raisi tomonidan tasdiqlanadi.
18. Davlat kuzatish xizmati boshqaruv apparatidan, davlat inspektorlari, yordamchi bo‘linmalar, shuningdek, rejimli gidrogeologik stansiyalarga tenglashtirilgan hududiy kuzatuv stansiyalaridan iborat bo‘ladi.
Davlat kuzatish xizmati faoliyatiga rahbarlik qiladi va Davlat kuzatish xizmatiga yuklangan vazifalar va funksiyalar bajarilishi uchun shaxsan javob beradi;
o‘z o‘rinbosarlarining vakolatlarini belgilaydi, ular o‘rtasida vazifalarni taqsimlaydi, Davlat kuzatish xizmatining davlat inspektori, hududiy stansiyalari va yordamchi bo‘linmalarining vakolatlarini belgilaydi;
Davlat kuzatish xizmati boshqaruv apparati xodimlari, hududiy stansiyalar va yordamchi bo‘linmalar bajarishi majburiy bo‘lgan majburiy buyruqlar chiqaradi va ko‘rsatmalar beradi;
Davlat kuzatish xizmatining shtatlar jadvalini Davlat geologiya qo‘mitasiga kelishish uchun kiritadi va uni tasdiqlaydi;
Davlat kuzatish xizmati xodimlarini rag‘batlantirish va intizomiy javobgarlikka tortish masalasini hal qiladi va belgilangan tartibda alohida o‘rnak ko‘rsatgan xodimlar nomzodlarini mukofotlashga tavsiya qiladi;
Davlat kuzatish xizmati xodimlarini belgilangan tartibda lavozimga tayinlaydi va lavozimdan ozod qiladi;
Davlat kuzatish xizmati boshqaruv apparati, yordamchi bo‘linmalari va hududiy stansiyalarida ijro intizomini mustahkamlashga doir ishlarni muvofiqlashtiradi;
Davlat kuzatish xizmati vakolatiga kiruvchi masalalar bo‘yicha jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlari to‘g‘risidagi qonunchilikni ijro qilish ishlarni nazorat qiladi va muvofiqlashtiradi;
(19-bandning to‘qqizinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 4-apreldagi 153-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 05.04.2022-y., 09/22/153/0266-son)
Davlat kuzatish xizmati boshlig‘i qonunchilikka muvofiq boshqa vakolatlarni ham amalga oshirishi mumkin.
(19-bandning o‘ninchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 4-apreldagi 153-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 05.04.2022-y., 09/22/153/0266-son)
20. Davlat kuzatish xizmatida zarur hollarda xavfli geologik jarayonlarni kuzatish jarayonida aniqlangan muammolarni tezkor hal etish bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqilgan holda respublikada shakllanayotgan ko‘chkilar holatini tahlil qilish maqsadida boshliq (shtab raisi), uning o‘rinbosarlari, shuningdek, hududiy kuzatish stansiyalari boshliqlaridan iborat tarkibda tezkor shtab tashkil etiladi.
21. Davlat kuzatish xizmatini moliyalashtirish va moddiy-texnik ta’minlash yillik mineral xomashyo bazani rivojlantirish va qayta to‘ldirishning davlat dasturiga muvofiq O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjeti hisobiga amalga oshiriladi.
Mineral-xomashyo bazani rivojlantirish va qayta to‘ldirish davlat dasturiga kiritilmagan va ularni amalga oshirish uchun qo‘shimcha xarajatlarni talab qiladigan qo‘shimcha ishlarni bajarishni moliyalashtirish buyurtmachilarning mablag‘lari hisobiga amalga oshiriladi.
22. Davlat kuzatish xizmati tomonidan olingan foyda, shuningdek, jamlangan amortizatsiya to‘lovlari va boshqa tushumlar uning tasarrufida qoladi, belgilangan tartibda moddiy-texnik bazani mustahkamlash va axborot-kommunikatsion tizimini rivojlantirish, kasb mahoratining yuqori darajasi, lavozim majburiyatlari sifatli bajarilganligi, ijodiy faolligi va tashabbuskorligi uchun xodimlarni rag‘batlantirish uchun foydalaniladi.
23. Davlat kuzatish xizmatini qayta tashkil qilish va tugatish qonunchilikda belgilangan tartibda amalga oshiriladi.
(23-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 4-apreldagi 153-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 05.04.2022-y., 09/22/153/0266-son)