28.04.2017 yildagi PQ-2935-son
 LexUZ sharhi
Oldingi tahrirga qarang.
(2-bandning “b” kichik bandi ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 30-sentabrdagi PF-5547-sonli Farmoniga asosan chiqarilgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 01.10.2018-y., 06/18/5547/1975-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(3-bandning “a” kichik bandi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 30-sentabrdagi PF-5547-sonli Farmoniga asosan chiqarilgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 01.10.2018-y., 06/18/5547/1975-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(5-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 12-dekabrdagi PQ-4059-sonli qaroriga asosan chiqarilgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 13.12.2018-y., 07/18/4059/2299-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(5-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 12-dekabrdagi PQ-4059-sonli qaroriga asosan chiqarilgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 13.12.2018-y., 07/18/4059/2299-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(5-bandning to‘rtinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 12-dekabrdagi PQ-4059-sonli qaroriga asosan chiqarilgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 13.12.2018-y., 07/18/4059/2299-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(5-bandning beshinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 12-dekabrdagi PQ-4059-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 13.12.2018-y., 07/18/4059/2299-son)
 LexUZ sharhi
8. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi har yili Davlat budjeti parametrlarini shakllantirishda 5-ilovada qayd etilgan etalonlar va yuqori aniqlikdagi o‘lchash vositalarini xarid qilish uchun zarur bo‘lgan mablag‘ni nazarda tutsin.
Oldingi tahrirga qarang.
(9-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 30-sentabrdagi PF-5547-sonli Farmoniga asosan chiqarilgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 01.10.2018-y., 06/18/5547/1975-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(10-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 30-sentabrdagi PF-5547-sonli Farmoniga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 01.10.2018-y., 06/18/5547/1975-son)
 LexUZ sharhi

T/r

Chora-tadbirlar nomi

Amalga oshirish shakli

Ijro muddati

Moliyalashtirish manbalari

Mas’ul ijrochilar

I.Standartlashtirish, metrologiya va sertifikatlashtirish sohasida qonunchilikni takomillashtirish

1.

“O‘zbekiston Respublikasining ba’zi qonun hujjatlariga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritish to‘g‘risida” (O‘zbekiston Respublikasining “Texnik jihatdan tartibga solish to‘g‘risida”, “Mahsulotlar va xizmatlarni sertifikatlashtirish to‘g‘risida”gi Qonunlari va boshqalar) O‘zbekiston Respublikasi Qonuni loyihasini ishlab chiqish va kiritish.

O‘zbekiston Respublikasi Qonuni loyihasi

2018-yil I-chorak

“O‘zstandart” agentligi,
Sog‘liqni saqlash vazirligi,
Mudofaa vazirligi, Moliya vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi,
Adliya vazirligi, Davarxitektqurilish,
Davlat ekologiya qo‘mitasi

2.

““Metrologiya to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuniga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritish to‘g‘risida”gi (yangi tahrir) O‘zbekiston Respublikasi Qonunini ishlab chiqish va kiritish.

O‘zbekiston Respublikasi Qonuni loyihasi

2018-yil II-chorak

“O‘zstandart” agentligi,
manfaatdor vazirlik va idoralar

3.

“O‘lcham birliklarini qo‘llash to‘g‘risida” Vazirlar Mahkamasining qarori loyihasini ishlab chiqish va kiritish.

Hukumat qarori loyihasi

2017-yil IV-chorak

“O‘zstandart” agentligi,
manfaatdor vazirlik va idoralar

4.

Metrologik nazoratdan o‘tkazilishi lozim bo‘lgan, tibbiyotga mo‘ljallangan sinov vositalari va o‘lchov vositalarining ro‘yxatini tasdiqlash.

Idoraviy normativ-huquqiy hujjat

2017-yil, sentyabr

“O‘zstandart” agentligi,
Sog‘liqni saqlash vazirligi

5.

Samarasiz, eskirgan va bozor mexanizmlari o‘rnini bosuvchi normalarni bekor qilib, ilg‘or xorijiy tajribani hisobga olgan holda standartlashtirish bo‘yicha normativ hujjatlarni �atlovdan o‘tkazish.

Ijrochilarning idoraviy hujjatlari

har yili
1-fevralgacha tasdiqlanadigan jadval bo‘yicha

“O‘zstandart” agentligi,
Sog‘liqni saqlash vazirligi,
Qurilish vazirligi, Davlat ekologiya qo‘mitasi,
vazirlik va idoralar

6.

Xalqaro tajribani inobatga olib, Standartlashtirish, metrologiya va sertifikatlashtirish ilmiy-tadqiqot instituti faoliyatini takomillashtirish bo‘yicha takliflar tayyorlash.

Chora-tadbirlar rejasi

2017-yil IV-chorak

“O‘zstandart” agentligi

II. “O‘zstandart” agentligi faoliyatini takomillashtirish va samaradorligini oshirish

7.

“O‘zstandart” agentligining idoraviy bo‘ysunuvidagi tashkilotlarini yanada modernizatsiya qilish va yuqori aniqlikdagi zamonaviy o‘lchash va sinash uskunalari bilan qayta jihozlash, bunda 37,4 mlrd. so‘mlik summa mablag‘larini ajratish, shu jumladan:

Idoraviy hujjat (modernizatsiya qilish va qayta jihozlash dasturi)

har yili

“O‘zstandart” agentligining maxsus

fondi,
o‘z mablag‘lari

“O‘zstandart” agentligi va uning idoraviy bo‘ysunuvidagi
tashkilotlari

10,3 mlrd. so‘m;

2017-y.

9,2 mlrd. so‘m;

2018-y.

8,8 mlrd. so‘m;

2019-y.

9,1 mlrd. so‘m.

2020-y.

8.

Standartlashtirish bo‘yicha normativ hujjatlarni umumiy miqdorda 13% dan 22% gacha ulushini oshirgan holda iqtisodiyot sohalarida Kompleks chora-tadbirlarning 1-ilovasiga muvofiq 2066 ta xalqaro standartlarni qabul qilishni keyinchalik bosqichma-bosqichjoriy qilish maqsadida, ju jumladan:

Ijrochilarning idoraviy hujjatlari

har yili

ijrochilarning o‘z mablag‘lari

“O‘zstandart” agentligi, vazirlik va idoralar,
xo‘jalik birlashmalari

492 ta standartlar (14,5% gacha yetkazish);

2017-y.

509 ta standartlar (17,5% gacha yetkazish);

2018-y.

526 ta standartlar (20,0% gacha yetkazish);

2019-y.

539 ta standartlar (22,6% gacha yetkazish).

2020-y.

9.

Xalqaro standartlarga mos, 2020-yilda ularning sonini 4,6 barobarga oshirgan holda 9158 ta korxonalarda sifat menejmenti tizimini Kompleks chora-tadbirlarning 2 va 2a-ilovalariga muvofiq joriy etish, shu jumladan:

Ijrochilarning qo‘shma qarorlari (tarmoq jadvallari)

har yili

ijrochilarning o‘z mablag‘lari

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi,
viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari,
vazirlik va idoralar,
xo‘jalik birlashmalari,

“O‘zstandart” agentligi agentligi

2096 ta korxona;

2017-y.

2216 ta korxona;

2018-y.

2387 ta korxona;

2019-y.

2459 ta korxona.

2020-y.

10.

Meva-sabzavot mahsulotlarini qayta ishlashga ixtisoslashtirilgan 80 ta korxonalarning oziq-ovqat mahsulotlari xavfsizligi sifat menejmenti tizimini joriy etish orqali ISO 22000 xalqaro standartga muvofiq eksport salohiyatini oshirish, shu jumladan:

Ijrochilarning qo‘shma qarorlari (tarmoq jadvallari)

har yili

ijrochilarning o‘z mablag‘lari

“O‘zbekoziq-ovqatsanoatxolding” XK,
“O‘zyog‘moysanoat” uyushmasi,
“O‘zvinsanoat-xolding” XK,
“O‘zstandart” agentligi,
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi,
viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari

25 ta korxonalar;

2017-y.

16 ta korxonalar;

2018-y.

18 ta korxonalar;

2019-y.

21 ta korxonalar.

2020-y.

11.

Sanoatning 67 ta energiya iste’mol qiladigan korxonalarida ISO 50001 xalqaro standartlarga muv�fiq energetika menejmentini joriy etish orqali energiya resurslarini sarflanishini bosqichma-bosqich kamaytirish,

shu jumladan:

Ijrochilarning qo‘shma qarorlari (tarmoq jadvallari)

har yili

ijrochilarning o‘z mablag‘lari

“O‘zavtosanoat” AK,
“O‘zeltexsanoat” AK,
“O‘zbekneftegaz” MXK,
“O‘zbekenergo” AK,
“O‘zqurilishmateriallari” AK,
“O‘zdonmahsulot” AK,
“O‘zpaxtasanoateksport” XK,
“O‘zbekyengilsanoat” AK,
“O‘zvinsanoat-xolding” XK,
“Oziqovqatsanoatxolding” XK,
“O‘zfarmsanoat” AK,
“O‘zstandart” agentligi

23 ta korxonalarda;

2017-y.

22 ta korxonalarda;

2018-y.

12 ta korxonalarda;

2019-y.

10 ta korxonalarda.

2020-y.

12.

“O‘zstandart” agentligi idoraviy bo‘ysunuvidagi tashkilotlarining xalqaro darajada e’tirof etilgan tashkilotlar tomonidan akkredatitsiyadan o‘tkazish orqali 12 ta laboratoriyalari sinov natijalarini xalqaro tan olishga sharoitlar yaratish, shu jumladan:

Akkreditatsiyadan o‘tkazilganlik to‘g‘risidagi guvohnoma

o‘z mablag‘lari

“O‘zstandart” agentligi

Hududiy sinov va sertifikatlashtirish markazlari

“Buxoro SSM” DK (kimyo mahsuloti), “Surxondaryo SSM” DK (oziq-ovqat mahsuloti), “Namangan SSM” DK (to‘qimachilik mahsuloti), “Samarqand SSM” DK (avtotransport vositalari);

2017-y.

“Qoraqalpoq SSM” DK (kimyo mahsuloti), “Andijon SSM” DK (mashinasozlik mahsuloti), “Samarqand SSM” DK (SMT sertifikatlashtirish organi), “Andijon S�M” DK (SMT sertifikatlashtirish organi);

2018-y.

“Navoiy SSM” DK (elektr texnika mahsuloti), “Farg‘ona SSM” DK (kimyo mahsuloti);

2019-y.

“Chirchiq SSM” DK (fizika-kimyo sinovlari), “Xorazm SSM” DK (oziq-ovqat mahsuloti).

2020-y.

13.

Respublika hududining 19 ta olis tumanlarida yashayotgan aholisiga energiya resursini hisoblash maishiy asboblarini (gaz, elektr energiya, suv) qabul qilish punktlarini tashkil etish orqali qulay-sharoitlar yaratish, shu jumladan:

Ijrochilarning qo‘shma qarorlari (tarmoq jadvallari)

har yili

ijrochilarning o‘z mablag‘lari

“O‘zstandart” agentligi,
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi,
viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari

Andijon viloyati, Qo‘rg‘ontepa tumani,

Buxoro viloyati, Qorako‘l tumani,

Jizzax viloyati, Paxtakor va Mirzacho‘l tumanlari,

Surxondaryo viloyati, Sherobod tumani,

Qashqadaryo viloyati, G‘uzor tumani, Farg‘ona viloyati, Quva tumani, Xorazm viloyati, Hazorasp tumani;

2017-y.

Buxoro viloyati, Peshku tumani, Xorazm viloyati, Shovot tumani, Toshkent viloyati, Quyichirchiq tumani;

2018-y.

Jizzax viloyati, Do‘stlik tumani, Qashqadaryo viloyati, Mirishkor tumani, Sirdaryo viloyati, Oqoltin tumani, Namangan viloyati, Chust tumani;

2019-y.

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Beruniy tumani, Surxondaryo viloyati, Qumqo‘rg‘on tumani, Namangan viloyati,Uchqo‘rg‘on tumani, Andijon viloyati, Baliqchi tumani.

2020-y.

III. Moddiy-texnik bazani mustahkamlash

14.

“O‘zstandart” agentligining “Qoraqalpoq SSM” DKning yangi binosi qurilishini yakunlash.

Ishga tushirish

2017-yil, 1-sentabr

“O‘zstandart” agentligining maxsus

jamg‘armasi,
o‘z mablag‘lari

“O‘zstandart” agentligi, Respublika SSM,
Qoraqalpoq SSM

15.

“O‘zstandart” agentligining “Andijon SSM” DK mashinasozlik mahsulotlarining sinov kompleksi qurilishini yakunlash.

Ishga tushirish

2017-yil II-chorak

“O‘zstandart”agentligining maxsus

jamg‘armasi,
o‘z mablag‘lari

“O‘zstandart” agentligi, Respublika SSM,
Andijon SSM

16.

Andijon va Toshkent viloyati Standartlashtirish va metrologiya boshqarmalarining etil spirt sifatini nazorat qilish laboratoriyalarini gazxromatografiya uskunalari bilan jihozlash.

Ijrochilarning idoraviy hujjatlari

2017-yil II-chorak

“O‘zstandart” agentligining maxsus

jamg‘armasi

“O‘zstandart” agentligi

17.

Zamonaviy sinov (o‘lchov) laboratoriyalarini tashkil etish uchun grantlar jalb qilish.

Takliflar tayyorlash

2017 — 2020-yy.

“O‘zstandart” agentligi

18.

“O‘zstandart” agentligi arxivini zamonaviy uskunalar bilan jihozlash.

Takliflar tayyorlash

2018-yil II-chorak

“O‘zstandart” agentligining maxsus

jamg‘armasi

“O‘zstandart” agentligi

19.

Tabiiy gazning shudring nuqtasini o‘lchash uskunalarini (namlikni o‘lchash uskunalari) tekshirish va qiyoslash laboratoriyalarini yaratish.

Ijrochilarning idoralararo hujjatlari

2018-yil III-chorak

ijrochilarning
o‘z mablag‘lari

“O‘zstandart” agentligi,

AK “O‘ztransgaz”

20.

Massa etaloni va harorat laboratoriyasini iqlimni nazorat qiluvchi zamonaviy tizim bilan jihozlash.

Takliflar tayyorlash

2018-yil III-chorak

“O‘zstandart” agentligining maxsus

jamg‘armasi

“O‘zstandart” agentligi

21.

“Maxam-Chirchiq” AJ negizida sinov gaz aralashmalarini tayyorlash laboratoriyalarini tashkil etish.

Ijrochilarning idoralararo hujjatlari

2019-yil I-chorak

ijrochilarning o‘z mablag‘lari

“O‘zkimyosanoat” AJ,
“O‘zstandart” agentligi

22.

“O‘z-Koram Ko” MChJ, “Avtosanoat-Sepla” QK, “O‘z-Kor-Gaz Kemikal” QKlarning sinov laboratoriyalarini xalqaro akkreditatsiyadan o‘tkazish.

Akkreditatsiyadan o‘tkazilganlik to‘g‘risidagi guvohnomani olish

2017-yil III-chorak

ijrochilarning o‘z mablag‘lari

“O‘zbekneftegaz” MXK,
“O‘zavtosanoat” AK,
“O‘zstandart” agentligi

23.

Keyinchalik davlat ilmiy-texnika dasturlariga kiritish uchun o‘lcham birliklari etalonlari va eng yuqori aniqlikda o‘lchov vositalarini yaratishga mo‘ljallangan ilmiy-tadqiqot va tajriba-konstruktorlik ishlari bo‘yicha chora-tadbirlar rejasini ishlab chiqish va amalga oshirish.

Ijrochilarning idoralararo hujjatlari

2017-2018-yy.

Innovatsion rivojlanish vazirligi, “O‘zstandart” agentligi, manfaatdor vazirlik va idoralar

IV. Xalqaro hamkorlikni rivojlantirish

24.

O‘zbekiston Respublikasining Parij shahrida 1875 yil 20-mayda qabul qilingan Metrik konvensiyaga qo‘shilish masalasini ishlab chiqish va natijalari bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga tegishli takliflar kiritish.

Hukumat qarori loyihasi

2017-2018-yy.

“O‘zstandart” agentligining maxsus

jamg‘armasi

“O‘zstandart” agentligi, Iqtisodiyot vazirligi,
Moliya vazirligi, TIV

26.

Massa laboratoriyalarini BIPM (O‘lchov va tarozi xalqaro byurosi) talablariga muvofiq akkreditatsiyadan o‘tkazish.

Akkreditatsiyadan o‘tkazilganlik to‘g‘risidagi guvohnoma

2017-2018-yy.

“O‘zstandart” agentligining maxsus

jamg‘armasi

“O‘zstandart” agentligi

27.

Muvofiqlikni baholash ishlari natijalarini o‘zaro e’tirof etish bo‘yicha ikki tomonlama bitimni imzolash bo‘yicha hukumatlararo komissiyalarga takliflar kiritish.

Bitim loyihasi

2017-2018-yy.

“O‘zstandart” agentligi,
TIV

V. Axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini joriy etishni rivojlantirish

28.

Standartlashtirish, metrologiya va muvofiqlikni baholash sohasida interfaol xizmatlar sonini ko‘paytirish.

Dasturiy ta’minotni ishlab chiqish va joriy qilish

2017-2018-yy.

o‘z mablag‘lari

“O‘zstandart” agentligi

29.

Mahsulotni kataloglashtirish tizimini takomillashtirish.

Standartlashtirish bo‘yicha normativ hujjatlarning Milliy qidiruv tizimini yaratish.

O‘zbekiston Respublikasida ishlab chiqarilgan tovarlar shtrixli kodlarining davlat reyestridan ro‘yxatdan o‘tkazilgan tovarlarning shtrixli kodlari bo‘yicha Milliy qidiruv tizimini yaratish.

Dasturiy ta’minotni ishlab chiqish va joriy qilish

2017- 2018-yy.

o‘z mablag‘lari

“O‘zstandart” agentligi

30.

Standartlar va o‘lchov vositalarini nazorat qilish bo‘yicha davlat inspektorlari faoliyati samaradorligini baholash tizimini joriy etish.

“O‘zstandart” agentligi buyrug‘i

2017-yil II-chorak

“O‘zstandart” agentligi

31.

Toshkent shahridagi Turin politexnika universitetida mutaxassislarni tayyorlashda o‘quv rejaga “Texnik jihatdan tartibga solish, standartlashtirish, metrologiya, sertifikatlashtirish va akkreditatsiyadan o‘tkazish” fanini kiritish bo‘yicha takliflar tayyorlash.

Chora-tadbirlar rejasi

2017-2018-yy.

“O‘zavtosanoat” AK, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi,
Iqtisodiyot vazirligi, “O‘zstandart” agentligi

32.

“O‘zstandart” agentligining rasmiy veb-saytida joylashtirish orqali milliy standartlardan bepul foydalanish uchun sharoitlar yaratish.

www.standart.uz rasmiy veb-saytida joylashtirish

2017-yildan boshlab

“O‘zstandart” agentligining maxsus

jamg‘armasi

“O‘zstandart” agentligi

33.

Iste’molchilar huquqlarini himoya qilish maqsadida sifatsiz mahsulot to‘g‘risida ma’lumotlarning yagona axborot bazasini shakllantirish.

Qo‘shma harakatlar rejasi

2018-yil I-chorak

“O‘zstandart” agentligi,
Sog‘liqni saqlash vazirligi,
Qishloq va suv xo‘jaligi vazirligi, Axborot va kommunikatsiya texnologiyalarini rivojlantirish vazirligi,
DSQ, DBQ,
Davlat ekologiya qo‘mitasi, Davarxitektqurilish

VI. Kadrlar tayyorlash va ularning malakasini oshirish

34.

Texnik jihatdan tartibga solish, standartlashtirish, metrologiya, sertifikatlashtirish sohasida mutaxassislarni amaliy tayyorlash darajasini oshirish.

Mutaxassislarning stajirovkalarini xorijiy mamlakatlarning yetakchi institutlarida o‘tkazish.

O‘qitish jadvali

har yili

o‘z mablag‘lari

“O‘zstandart” agentligi,

TIV

35.

Xalqaro ekspertlarni jalb qilgan holda mutaxassislarni o‘qitishni tashkillashtirish.

Seminar va treninglar

har yili

xalqaro (xorijiy) tashkilotlar mablag‘lari

“O‘zstandart” agentligi, vazirlik va idoralar,
xo‘jalik birlashmalari

 LexUZ sharhi

T/r

Tashkilotlar nomi

2017 y.

2018 y.

2019 y.

2020 y.

Vazirlar Mahkamasi komplekslari bo‘yicha umumiy soni

492

509

526

539

I.

Eksport salohiyati va mashinasozlik, avtomobil va elektrotexnika sanoatini rivojlantirish, mahsulotlarni standartlashtirish masalalari kompleksi

114

152

153

157

1.

“O‘zavtosanoat AK

3

10

5

6

2.

“O‘zeltexsanoat AK

53

65

68

70

3.

“O‘zstandart agentligi

58

77

80

81

II.

Geologiya, yoqilg‘i-energetika kompleksi, kimyo, neftkimyo va metallurgiya sanoati masalalari kompleksi

116

91

91

92

1.

SanoatgeokontexnazoratDI

22

15

13

13

2.

Navoiy KMKDK

13

2

1

1

3.

“Olmaliq KMK” AJ

13

2

1

1

4.

“O‘zbekneftgaz XK

23

25

27

28

5.

“O‘zbekenergo” AJ

20

22

23

24

6.

“O‘zkimyosanoat” AJ

25

25

26

25

III.

Hududlarni kompleks rivojlantirish va kommunal soha, transport, kapital qurilish va qurilish industriyasi masalalari kompleksi

41

46

50

52

1.

O‘zbekiston Respublikasi Qurilish vazirligi

28

32

35

36

2.

Avtomobil vadaryo transporti” agentligi

13

14

15

16

IV.

Qishloq va suv xo‘jaligi, qishloq xo‘jaligi mahsulotlarini qayta ishlash va iste’mol tovarlari masalalari kompleksi

149

150

156

158

1.

“O‘zpaxtasanoateksport XK

5

5

6

7

2.

“O‘zyog‘moysanoat” uyushmasi

9

10

11

10

3.

“O‘zdonmahsulotlari AK

12

13

14

13

4.

Qishloq va suv xo‘jaligi vazirligi

15

18

22

23

5.

“O‘zbekoziqovqatxolding XK

41

50

56

58

6.

“O‘zbekyengilsanoat” AJ

36

34

30

30

7.

“O‘zvinsanoat-xolding XK

9

5

4

4

8.

“O‘zbekcharmpoyabzali” uyushmasi

22

15

13

13

V.

Ta’lim va fan, yoshlar siyosati, madaniyat, axborot tizimlari va telekommunikatsiyalar masalalari kompleksi

22

23

24

25

1.

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi

22

23

24

25

VI.

Sog‘liqni saqlash, ekologiya va atrof muhitni muhofaza qilish, jismoniy tarbiya va sport masalalari kompleksi

50

47

52

55

1.

Tabiatni muhofaza qilish davlat qo‘mitasi

20

10

12

13

2.

Sog‘liqni saqlash vazirligining Dori vositalari va tibbiy texnika sifatini nazorat qilish bosh boshqarmasi

30

37

40

42

 LexUZ sharhi
 LexUZ sharhi
 LexUZ sharhi

T/r

Etalonlar va eng yuqori aniqlikdagi o‘lchov vositalari nomi

O‘lchov diapazoni

Nuqsonlar

Soni

(k-t)

Moliyalashtirish davri

Hisob-kitob qiymati
(ming doll.)

1.

Mutlaq bosimning birlik etaloni

1 10 — 8 — 4 105 Pa

0,310 — 2 — 0,3 Pa

1

2018 y.

160

2.

Etalon uchun platinadan ishlangan qarshilik termometrlari

0 — 630,74 °S

0,01 °S

1

2018-y.

100

3.

Bosimning birlik etaloni

0,007 — 7 MRa

3 10 — 4 MRa

1

2018-y.

160

4.

Kuch o‘lchagich namunali qurilmasi

50 — 500 kN

0,20 %

1

2018-y.

110

5.

Shtrixli uzunlik o‘lchovlari attestatsiyasining namunali interferensiya qurilmasi

100 mm gacha

1 razryad

1

2018-y.

170

6.

Kelvin — harorat birlik etaloni

- 38 — 961 °S

(0,0002 — 0,01) °S

1.

2019-y.

350

7.

Chiroq, yoritish va yorug‘lik kuchi birlik etaloni

1 — 5000 lx

± 3 % ko‘p bo‘lmagan

1

2019-y.

475

8.

Sarf o‘lchagich — suyuqlik hisoblash asboblari uchun avtomatlashtirilgan tekshirish qurilmasi

0,45 — 600 m3/h

hajmi bo‘yicha:
± 0,15 %
massasi bo‘yicha:
± 0,05 %

1

2019-y.

600

9.

Fotometrik o‘lchovlar uchun namunali qurilma

175 — 3300 nm

± 0,0003 A

1

2019-y.

260

10.

Etalon qo‘ng‘iroqli gaz qurilmasi

250 m3/h gacha

U = 0,06 % (k=2)

1

2020-y.

400

11.

Havo muhitida paskal (Ra) — ovoz bosimi birlik etaloni

0,02 — 2 Ra

0,03 — 0,14 dB

1

2020-y.

150

12.

Gidrostatik tortish namunali qurilmasi

650 — 2000 kg/m3

0,1 kg/m3 ko‘p bo‘lmagan

1

2021-y.

280

13.

Doimiy va o‘zgaruvchan tokni tenglashtirish etaloni va o‘zgaruvchan kuchlanishni o‘lchash etaloni komplekti

600 µV dan
1100 V gacha
10-4 dan 30 A gacha

0,3 ppm

1 komp.

2021-y.

280

14.

Etalon-dinamometr

20 — 2000 kN

0,05 %

1

2021 y.

90

15.

GLONASS va GPS signallari priyomniklari bilan vaqt va chastota etaloni

1 Hz;
1 MHz;
5 MHz;
10 MHz;
100 MHz;
2048 MHz

1*10-14 s

1 komp.

2021-y.

435

16.

Chastota diapazonida qattiq jismning tebranma harakatida uzunlik, tezlik va tezlanish birligi etaloni (GPSE)

3*10-1 Hz dan
1*104 Hz gacha

1,5*10-3 Hz dan
2,5*10-3 Hz gacha

1 komp.

2021y.

213

17.

Doimiy tokning yuqori omli elektr qarshiligining etalonli qiyoslash tizimi komplektda

10-4 dan
2*1017 Ω gacha
300 A gacha

0,1 ppm

1

2022-y.

400

18.

To‘g‘ri chiziqlilik va tekislikdan chetga chiqish o‘lchovlari sohasida uzunlik birligi etaloni

3 m gacha

og‘ishi —

4,3*10-6m

1

2022-y.

225

19.

Aerozollarning ommaviy konsentratsiyasini o‘lchash vositalarini tekshirish uchun namunali qurilma

0,1 — 100 mg/m3

± 10 % ko‘p bo‘lmagan

1 komp.

2022-y.

250

20.

Satho‘lchagichlarni barcha turlarini tekshirish uchun namunali qurilma

5 m gacha

0,001 m

1

2022-y.

350

21.

Gradus — tekis burchak birlik etaloni

0 — 360°

0,03”

1

2022-y.

350

Jami:

21

5808

 LexUZ sharhi
 LexUZ sharhi

Mahalliy mahsulotlarning sifati va xorijiy bozorlardagi raqobatdoshligini ta’minlashning muhim omillaridan biri standartlashtirish, metrologiya va sertifikatlashtirish sohasidagi milliy normativ-huquqiy bazaning xalqaro talablarga mos darajasi, shuningdek, respublikamizning sinov va o‘lchash laboratoriyalari moddiy-texnika bazasining holati hisoblanadi.

O‘zbekiston Respublikasida keyingi yillarda ko‘rsatib o‘tilgan soha va tarmoqlarda aniq maqsadga yo‘naltirilgan kompleks tadbirlar bosqichma-bosqich amalga oshirilmoqda.

Xususan, mazkur sohada qonuniy bazani takomillashtirish doirasida xalqaro qoida va amaliyotni inobatga olgan holda, O‘zbekiston Respublikasining “Texnik jihatdan tartibga solish to‘g‘risida” (2009-yil) va “Muvofiqlikni baholash to‘g‘risida”gi (2013-yil) qonunlari qabul qilindi. Ushbu qonunlar ichki bozorning sifatsiz mahsulotlardan himoya qilinishi hamda respublikamiz laboratoriyalari tomonidan o‘tkazilgan sinovlar natijalarining xalqaro darajada tan olinishini ta’minlashda muhim huquqiy asos bo‘lib xizmat qilmoqda.

O‘zbekiston Respublikasining “Standartlashtirish to‘g‘risida”, “Mahsulotlar va xizmatlarni sertifikatlashtirish to‘g‘risida” va “Metrologiya to‘g‘risida”gi qonunlariga kichik biznes va xususiy tadbirkorlik subyektlari uchun sertifikatlashtirish hamda standartlarni qabul qilish va joriy etish jarayonlarini soddalashtirishga qaratilgan o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritildi.

Tadbirkorlik subyektlari uchun qulay shart-sharoitlar yaratish maqsadida majburiy sertifikatlanishi lozim bo‘�gan mahsulotlar ro‘yxati keskin qisqartirildi. Eksportga yo‘naltirilayotgan mahsulotlarni sertifikatlashtirish ixtiyoriy ravishda amalga oshirilishi belgilandi, o‘lchash vositalarini tayyorlash, sotish va ijaraga berish faoliyatini litsenziyalash jarayoni bekor qilindi.

Sertifikatlashtirish va standartlashtirish qoidalariga rioya etilmaganligi uchun xo‘jalik yurituvchi subyektlarga nisbatan iqtisodiy sanksiyalar qo‘llash me’yorlari bekor qilinib, mansabdor shaxslarning ma’muriy javobgarligi kuchaytirildi. Shuningdek, 23 ta texnik reglamentni qabul qilish hisobiga 700 dan ortiq standart ixtiyoriy turga o‘tkazildi.

Shu bilan birga, sohadagi ishlarning tahlili vakolatli davlat boshqaruvi idorasi sifatida “O‘zstandart” agentligining faoliyati bilan bog‘liq bo‘lgan bir qator yechimi topilmagan masalalar mavjudligini ko‘rsatmoqda.

Birinchidan, agentlikning tashkiliy tuzilmasi xalqaro talablarga mos emas, yuklangan vazifalarning samarali bajarilishini ta’minlab bera olmas edi.

Ikkinchidan, ISO xalqaro tashkiloti standartlarini qabul qilish borasidagi faoliyat lozim darajada tashkil etilmagan, standartlashtirish bo‘yicha me’yoriy hujjatlar milliy fondida ushbu tashkilot standartlari 13 foizni tashkil etar edi, xolos.

Uchinchidan, Agentlik tomonidan xalqaro sifatni boshqarish tizimlarini joriy etish bo‘yicha respublikamizdagi korxonalarga uslubiy yordam ko‘rsatish yetarli darajada tashkil etilmagan edi.

To‘rtinchidan, respublikamizning mavjud etalonlar bazasi ayrim sanoat tarmoqlarida foydalanilayotgan yuqori aniqlikdagi asboblarning metrologik tekshiruvini to‘la qamrab olish imkonini bermas edi.

Yuqorida keltirilgan masalalarni hal etish maqsadida O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston standartlashtirish, metrologiya va sertifikatlashtirish agentligi faoliyatini takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi qarori qabul qilindi.

Qarorga muvofiq, O‘zbekiston standartlashtirish, metrologiya va sertifikatlashtirish agentligining ustuvor vazifalari va yo‘nalishlari etib quyidagilar belgilandi:

mahalliy mahsulotlarni ishlab chiqarishda xalqaro standartlar va texnik reglamentlarni jadal joriy etish orqali ularning zamonaviy talablarga muvofiqligini ta’minlash va tashqi bozorlarda raqobatdoshligini oshirish;

mahsulot sifatini boshqarishning zamonaviy tizimlarini birinchi navbatda eksport qiluvchi korxonalarda keng joriy etish va sanoat mahsulotlarining xalqaro standartlarga muvofiqligini sertifikatlashtirishni amalga oshirish;

eksportchi korxonalarga mahsulotlarni sertifikatlashtirish masalalarida qulay sharoitlarni yaratish, milliy sertifikatlar va muvofiqlikni baholash ishlari natijalari asosiy eksport bozorlarida tan olinishiga yo‘naltirilgan xalqaro tashkilotlar bilan hamkorlikni faollashtirish;

texnik jihatdan tartibga solish va metrologiya tizimlarini yanada rivojlantirish, realizatsiya qilinadigan mahsulotlar xavfsizligining tizimli nazoratini ta’minlash samaradorligini oshirish;

zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini joriy etish, tadbirkorlik subyektlari va aholiga ko‘rsatiladigan interaktiv davlat xizmatlari turlarini kengaytirish;

texnik jihatdan tartibga solish, standartlashtirish, metrologiya, sertifikatlashtirish va akkreditatsiya sohalarida kadrlarni qayta tayyorlash va malakasini oshirishni tashkil etish.

Shuningdek, mazkur qaror bilan 2017 — 2020-yillarda “O‘zstandart” agentligi faoliyatini yanada takomillashtirish va ish samaradorligini oshirish bo‘yicha kompleks chora-tadbirlar dasturi qabul qilindi. � quyidagi jihatlarni nazarda tutadi:

standartlashtirish, metrologiya va sertifikatlashtirish sohalarida qonuniy bazani takomillashtirish;

“O‘zstandart” agentligining sinov laboratoriyalari va hududiy markazlarini zamonaviy yuqori aniqlikdagi o‘lchash va sinov uskunalari bilan qayta jihozlash va modernizatsiya qilishni davom ettirish;

2 mingdan ortiq xalqaro standartlarni bosqichma-bosqich qabul qilish orqali ularning standartlashtirish bo‘yicha me’yoriy hujjatlar milliy fondidagi ulushini ikki barobar oshirish;

9 mingdan ortiq korxonada xalqaro standartlarga mos keladigan sifat menejmenti tizimlarini joriy etish, 2020-yilga qadar bunday korxonalar sonini 4,6 barobar oshirish;

“O‘zstandart” agentligi laboratoriyalarini xalqaro darajada tan olingan tashkilotlarda akkreditatsiya qilish yo‘li bilan ularda amalga oshirilgan sinov natijalarining jahon miqyosida tan olinishi uchun shart-sharoitlar yaratish;

standartlashtirish, metrologiya va sertifikatlashtirish sohasida xalqaro hamkorlikni rivojlantirish, shuningdek, “O‘zstandart” agentligi xodimlar salohiyatini oshirish va uning faoliyatiga axborot-kommunikatsiya texnologiyalari joriy etilishini chuqurlashtirish.

Ushbu qaror bilan “O‘zstandart” agentligi qoshida “O‘zbekiston muvofiqlikni baholash organlarini akkreditatsiya qilish markazi” va “O‘zbekiston milliy metrologiya instituti” davlat korxonalarini tashkil etish hamda “Respublika sinov va sertifikatlashtirish markazi” davlat korxonasini qayta tashkil etishni nazarda tutgan holda “O‘zstandart” agentligining yangilangan tashkiliy tuzilmasi tasdiqlandi.

Shuningdek, tasdiqlanayotgan ro‘yxatga muvofiq, etalonlar va yuqori aniqlikdagi o‘lchash vositalarini davlat budjetidan moliyalashtirish hisobiga xarid qilish orqali respublika etalo� bazasini yanada rivojlantirish ko‘zda tutilgan.

Tasdiqlangan chora-tadbirlar dasturining samarali ijrosini ta’minlash maqsadida standartlashtirish, metrologiya, sertifikatlashtirish va sifat menejmenti tizimlarini joriy etishni muvofiqlashtirish bo‘yicha maxsus ishchi guruh tashkil etildi.

Ushbu qarorning amalga oshirilishi:

birinchidan, milliy standartlarni xalqaro talablar bilan moslashtirish hamda zamonaviy sifat menejmenti tizimlarini keng joriy etish asosida mahalliy mahsulotlarning raqobatdoshligini oshirish va tashqi savdodagi texnik to‘siqlarni bartaraf etish;

ikkinchidan, mahalliy mahsulotlarni eksport qilishda milliy laboratoriyalar tomonidan amalga oshirilgan o‘lchash va sinov natijalarining chet ellarda tan olinishi uchun asos yaratish;

uchinchidan, sanoat tarmoqlarida qo‘llanilayotgan yuqori aniqlikdagi asboblarni to‘liq metrologik tekshiruvdan o‘tkazish, bir qator etalonlar va eng yuqori aniqlikda o‘lchash vositalarini xarid qilish orqali milliy korxonalarning xorijiy mamlakatlar metrologiya institutiga bog‘liqligini kamaytirish imkonini beradi.