O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “2013 — 2017-yillar davrida sug‘oriladigan yerlarning meliorativ holatini yanada yaxshilash va suv resurslaridan oqilona foydalanish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2013-yil 19-apreldagi PQ–1958-son qaroriga muvofiq, tomchilatib sug‘orish tizimini va suvni tejaydigan boshqa sug‘orish texnologiyalarini joriy etishni samarali tashkil etish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
Tomchilatib sug‘orish tizimini va suvni tejaydigan boshqa sug‘orish texnologiyalarini joriy etish va moliyalashtirish tartibi to‘g‘risidagi Nizom 1-ilovaga muvofiq;
Oldingi tahrirga qarang.
2013 — 2022-yillar davrida O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Sug‘oriladigan yerlarning meliorativ holatini yaxshilash jamg‘armasining kredit liniyasi hisobiga tajriba tariqasida tomchilatib sug‘orish tizimini joriy etish uchun tijorat banklari tomonidan qishloq xo‘jaligi tovar ishlab chiqaruvchilariga kreditlar berish tartibi to‘g‘risidagi Nizom 2-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
(1-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 5-dekabrdagi 969-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 13.12.2017-y., 09/17/969/0405-son)
vegetatsiya davrida suv resurslari o‘rtacha ko‘p yil taqchil bo‘lgan sug‘oriladigan yer uchastkalarida, shuningdek sug‘orish suvini yuqoriga ko‘tarishda katta xarajatlar qilinadigan mashina bilan sug‘oriladigan yerlarda;
bog‘lar, uzumzorlar, sabzavot-poliz mahsulotlari va boshqa yuqori rentabelli ekinlar uchun ajratilgan yer uchastkalarida;
Oldingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Sug‘oriladigan yerlarning meliorativ holatini yaxshilash jamg‘armasi mablag‘lari hisobiga tomchilatib sug‘orish tizimini qurish tasdiqlangan loyiha-smeta hujjatlari bo‘yicha meliorativ ishlarni va boshqa suv xo‘jaligi ishlarini bajarishga ixtisoslashgan pudratchi tashkilotlar tomonidan foydalanishga tayyor holda amalga oshiriladi.
(2-bandning oltinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 5-dekabrdagi 969-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 13.12.2017-y., 09/17/969/0405-son)
tomchilatib sug‘orish tizimini va suvni tejaydigan boshqa sug‘orish texnologiyalarini joriy etgan qishloq xo‘jaligi tovar ishlab chiqaruvchilariga tejalgan suv resurslaridan boshoqli don ekinlaridan bo‘shagan maydonlarda qishloq xo‘jaligi ekinlari o‘stirish uchun foydalanish huquqi beriladi;
Davlat dasturi doirasida amalga oshiriladigan tomchilatib sug‘orish tizimi va suvni tejaydigan boshqa sug‘orish texnologiyalari uchun butlovchi buyumlar ishlab chiqaruvchi ixtisoslashtirilgan tashkilotlarga deklaratsiya qilingan narxlar bo‘yicha polietilen granula xarid qilish uchun har yillik kvotalar ajratiladi;
Oldingi tahrirga qarang.
tomchilatib sug‘orish tizimi va suvni tejaydigan boshqa sug‘orish texnologiyalarining butlovchi buyumlarini ishlab chiqarish uchun ajratilgan polietilen granuladan maqsadli foydalanish yuzasidan mas’uliyat O‘zbekiston Respublikasi Suv xo‘jaligi vazirligiga yuklanadi.
(3-bandning to‘rtinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 7-dekabrdagi 995-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 10.12.2018-y., 09/18/995/2287-son)
Oldingi tahrirga qarang.
4. O‘zbekiston Respublikasi Iqtisodiyot vazirligi, “O‘zbekneftegaz” aksiyadorlik jamiyati har yili, asoslangan hisob-kitoblar va O‘zbekiston Respublikasi Suv xo‘jaligining ro‘yxatlari bo‘yicha ixtisoslashtirilgan tashkilotlarga tomchilatib sug‘orish tizimi va suvni tejaydigan boshqa sug‘orish texnologiyalarining butlovchi buyumlarini ishlab chiqarish uchun deklaratsiya qilingan narxlar bo‘yicha polietilen granulaning zarur hajmini ajratsinlar.
(4-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 7-dekabrdagi 995-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 10.12.2018-y., 09/18/995/2287-son)
besh kun muddatda tomchilatib sug‘orish tizimi va suvni tejaydigan boshqa sug‘orish texnologiyalarini joriy etish bo‘yicha hududiy va tuman ishchi guruhlari tashkil etilishini;
Oldingi tahrirga qarang.
moliyalashtirish uchun tijorat banklari bilan, loyihalashtirish bo‘yicha xizmatlar ko‘rsatish uchun loyiha tashkilotlari bilan hamda foydalanishga tayyor holda tomchilatib sug‘orish tizimini qurish uchun meliorativ ishlarni va boshqa suv xo‘jaligi ishlarini bajarishga ixtisoslashgan pudratchi tashkilotlar bilan shartnomalar tuzishda qishloq xo‘jaligi tovar ishlab chiqaruvchilariga yordam berilishini;
(5-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 5-dekabrdagi 969-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 13.12.2017-y., 09/17/969/0405-son)
tomchilatib sug‘orish tizimini va suvni tejaydigan boshqa sug‘orish texnologiyalarini joriy etishning hududiy manzilli dasturlari amalga oshirilishi, loyihalarning o‘z vaqtida moliyalashtirilishi va tijorat banklarining kredit mablag‘laridan maqsadli foydalanilishi ustidan monitoring o‘rnatilishini, monitoring natijalari bo‘yicha har chorakda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga axborot kiritilishini ta’minlasinlar.
Oldingi tahrirga qarang.
(6-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2020-yil 7-iyuldagi 429-sonli qaroriga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 08.07.2020-y., 09/20/429/1039-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(7-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2020-yil 7-iyuldagi 429-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 08.07.2020-y., 09/20/429/1039-son)
tomchilatib sug‘orish tizimini va suvni tejaydigan boshqa sug‘orish texnologiyalarini joriy etishning hududiy manzilli dasturiga kiritilgan har bir loyihaning har tomonlama muhokama qilinishini ta’minlasin;
Oldingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining qarori bilan tasdiqlangan tomchilatib sug‘orish tizimini va suvni tejaydigan boshqa sug‘orish texnologiyalarini joriy etish parametrlari doirasida tomchilatib sug‘orish tizimini va suvni tejaydigan boshqa sug‘orish texnologiyalarini joriy etishning har yillik Davlat dasturi loyihasini ishlab chiqsin;
(7-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 5-dekabrdagi 969-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 13.12.2017-y., 09/17/969/0405-son)
Oldingi tahrirga qarang.
tomchilatib sug‘orish tizimini va suvni tejaydigan boshqa sug‘orish texnologiyalarini joriy etishning hududiy manzilli dasturlari amalga oshirilishi, shuningdek O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Sug‘oriladigan yerlarning meliorativ holatini yaxshilash jamg‘armasi tomonidan ajratilgan mablag‘lardan maqsadli foydalanishning holati to‘g‘risida Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar hokimliklari va tijorat banklari rahbarlarining har choraklik hisobotlarini eshitsin.
(7-bandning to‘rtinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 5-dekabrdagi 969-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 13.12.2017-y., 09/17/969/0405-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(7-bandning beshinchi va oltinchi xatboshilari O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2020-yil 7-iyuldagi 429-sonli qaroriga asosan chiqarilgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 08.07.2020-y., 09/20/429/1039-son)
8. Tijorat banklariga tomchilatib sug‘orish tizimini va suvni tejaydigan boshqa sug‘orish texnologiyalarini joriy etish Davlat dasturiga kiritilgan loyihalar bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Markaziy bankining qayta moliyalashtirish stavkasi bo‘yicha kreditlar berish tavsiya qilinsin.
9. O‘zbekiston Respublikasi Qishloq va suv xo‘jaligi vazirligi, Moliya vazirligi, Markaziy bank, Yer resurslari, geodeziya, kartografiya va davlat kadastri davlat qo‘mitasi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi va viloyatlar hokimliklari:
o‘n kun muddatda ushbu qaror bilan tasdiqlangan nizomlarni amalga oshirish va ularning talablariga qat’iy rioya etilishini ta’minlash bo‘yicha aniq chora-tadbirlarni ishlab chiqsinlar;
10. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi qishloq va suv xo‘jaligi vaziri Z.Sh. Ro‘ziyev va Bosh vazirning birinchi o‘rinbosari R.S. Azimov zimmasiga yuklansin.
1. Ushbu Nizom O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “2013 — 2017-yillar davrida sug‘oriladigan yerlarning meliorativ holatini yanada yaxshilash va suv resurslaridan oqilona foydalanish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2013-yil 19-apreldagi PQ–1958-son qaroriga muvofiq tomchilatib sug‘orish tizimini va suvni tejaydigan boshqa sug‘orish texnologiyalarini joriy etish Davlat dasturini hamda hududiy manzilli dasturlarni shakllantirish va tasdiqlash tartibini belgilaydi.
2. Qishloq xo‘jaligi ishlab chiqarishida sug‘orishning suvni tejaydigan texnologiyalarini joriy etish suv resurslaridan oqilona foydalanish va qishloq xo‘jaligi ishlab chiqarishini rivojlantirishning asosiy yo‘nalishlaridan biri hisoblanadi.
g‘o‘za va boshqa qishloq xo‘jaligi ekinlarini polietilen plyonka qoplangan egatlar bo‘yicha, qatorlar orasiga ishlov bergan holda sug‘orish;
g‘o‘za va boshqa qishloq xo‘jaligi ekinlarini ko‘chma egiluvchan sug‘orish quvurlari, sifonlar va shu kabilar bilan sug‘orish sug‘orishning suvni tejaydigan texnologiyalarining ustuvor turlari hisoblanadi.
4. Qishloq xo‘jaligi ishlab chiqarishida tomchilatib sug‘orish tizimini joriy etish ustuvor tartibda:
vegetatsiya davrida suv resurslari o‘rtacha ko‘p yil taqchil bo‘lgan sug‘oriladigan yer uchastkalarida, shuningdek sug‘orish suvini yuqoriga ko‘tarishda katta xarajatlar qilinadigan mashina bilan sug‘oriladigan yerlarda;
bog‘lar, uzumzorlar, sabzavot-poliz mahsulotlari va boshqa yuqori rentabelli ekinlar uchun ajratilgan yer uchastkalarida;
sho‘rlanmagan va sho‘rlanishga moyil bo‘lmagan yengil tuproqli tekis yer uchastkalarida amalga oshiriladi.
5. G‘o‘za va boshqa qishloq xo‘jaligi ekinlarini polietilen plyonka qoplangan egatlar bo‘yicha, qatorlar orasiga ishlov bergan holda sug‘orish texnologiyalarini:
Sug‘orishning barcha zonalarida g‘o‘za va boshqa qishloq xo‘jaligi ekinlarini ko‘chma egiluvchan sug‘orish quvurlari orqali nisbatan toza suv bilan sug‘orish tavsiya etiladi. Qishloq xo‘jaligi ekinlarini sifonlardan foydalangan holda sug‘orish lotok va ko‘tarma kanallardan suv olinadigan barcha yerlarda tavsiya etiladi.
6. Tomchilatib sug‘orish tizimini va suvni tejaydigan boshqa sug‘orish texnologiyalarini joriy etish har yili tasdiqlanadigan Tomchilatib sug‘orish tizimini va suvni tejaydigan boshqa sug‘orish texnologiyalarini joriy etish Davlat dasturlari (keyingi o‘rinlarda Davlat dasturi deb ataladi) asosida amalga oshiriladi.
7. Tomchilatib sug‘orish tizimini va suvni tejaydigan boshqa sug‘orish texnologiyalarini joriy etishning har yilgi hududiy manzilli dasturi (keyingi o‘rinlarda hududiy manzilli dastur deb ataladi) qishloq xo‘jaligi tovar ishlab chiqaruvchilarining nomlari, ularning joylashgan joyi, tomchilatib sug‘orish tizimini va suvni tejaydigan boshqa sug‘orish texnologiyalarini joriy etish maydonlari, qishloq xo‘jaligi ekinlarining turlari, dastlabki qiymati va moliyalashtirish manbalari ko‘rsatilgan holdagi loyihalar ro‘yxatidan iborat bo‘ladi.
8. Hududiy manzilli dasturni shakllantirish uchun Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi Raisi, viloyatlar va tumanlar hokimlarining qarorlari bilan tegishli ravishda hududiy va tuman ishchi guruhlari tashkil etiladi.
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi Raisi, viloyat hokimining qishloq va suv xo‘jaligi masalalari bo‘yicha o‘rinbosari — hududiy ishchi guruh rahbari;
Markaziy bankning hududiy Bosh boshqarmasi boshlig‘i — hududiy ishchi guruh rahbarining o‘rinbosari;
Oldingi tahrirga qarang.
(9-bandning beshinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 7-dekabrdagi 995-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 10.12.2018-y., 09/18/995/2287-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(9-bandning oltinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 5-dekabrdagi 969-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 13.12.2017-y., 09/17/969/0405-son)
Oldingi tahrirga qarang.
meliorativ ekspeditsiya, shuningdek, irrigatsiya tizimlari havza boshqarmalari huzuridagi nasos stansiyalari va energetika boshqarmasi boshlig‘i;
(9-bandning sakkizinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 5-dekabrdagi 969-sonli qarori tahririda — Qonun ujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 13.12.2017-y., 09/17/969/0405-son)
Irrigatsiya tizimlari havza boshqarmasi hamda yer resurslari va davlat kadastri boshqarmasi hududiy ishchi guruhning ishchi organi hisoblanadi.
Oldingi tahrirga qarang.
(10-bandning to‘rtinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 7-dekabrdagi 995-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 10.12.2018-y., 09/18/995/2287-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(10-bandning beshinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 5-dekabrdagi 969-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 13.12.2017-y., 09/17/969/0405-son)
irrigatsiya tizimlari boshqarmalarining gidrouchastkalari va irrigatsiya tizimlari havza boshqarmasi huzuridagi meliorativ ekspeditsiyaning meliorativ tizimlari rahbarlari;
Irrigatsiya tizimining tegishli boshqarmasi hamda yer resurslari va davlat kadastri tuman bo‘limi tuman ishchi guruhining ishchi organi hisoblanadi.
11. Tuman ishchi guruhi har yili 1-fevralgacha ommaviy axborot vositalarida kelgusi yilda tomchilatib sug‘orish tizimini va suvni tejaydigan boshqa sug‘orish texnologiyalarini qishloq xo‘jaligi ishlab chiqarishiga joriy etishni xohlovchi qishloq xo‘jaligi tovar ishlab chiqaruvchilarining (keyingi o‘rinlarda talabgorlar deb ataladi) loyihalarini tanlash, shuningdek ularni tanlash shartlari to‘g‘risida e’lon beradi.
12. Tomchilatib sug‘orish tizimini va suvni tejaydigan boshqa sug‘orish texnologiyalarini joriy etishni xohlovchi talabgorlar har yili 1-martgacha tuman ishchi guruhiga xat-ariza bilan murojaat qiladilar.
tomchilatib sug‘orish tizimini va suvni tejaydigan boshqa sug‘orish texnologiyalarini joriy etish bo‘yicha loyihaning biznes-rejasi;
sug‘orish uchastkalarining konturlari, ularning ball-boniteti va sug‘orish manbalari ko‘rsatilgan holda yer uchastkasining masshtabli xaritasi;
oxirgi uch yilda sug‘oriladigan yerlarning suv bilan ta’minlanganligi va meliorativ holati to‘g‘risidagi ma’lumotlar;
oxirgi uch yilda yoxud amalda foydalanilgan davrda yer uchastkalaridan foydalanish va qishloq xo‘jaligi ishlab chiqarishi to‘g‘risidagi ma’lumotlar;
qishloq xo‘jaligi tovar ishlab chiqaruvchisining xo‘jalik faoliyati va moliyaviy holati, shuningdek kredit olish uchun garov bilan ta’minlanganligi to‘g‘risidagi ma’lumotlar;
ariza beruvchining loyihani birgalikda moliyalashtirish uchun o‘z mablag‘lari mavjudligi to‘g‘risidagi ma’lumotlar;
er-suv resurslari, loyihaning texnik-iqtisodiy ko‘rsatkichlari to‘g‘risidagi asosiy ma’lumotlar ko‘rsatilgan holda loyihaga annotatsiya.
Tuman ishchi guruhi yuqorida ko‘rsatilgan ma’lumotlarni va zarur hujjatlarni to‘plashda talabgorlarga ko‘maklashadi.
Loyihaning biznes-rejasi va boshqa ma’lumotlar talabgor tomonidan mustaqil ravishda yoki ixtisoslashtirilgan tashkilotni shartnoma asosida jalb etgan holda tayyorlanadi.
joyiga borgan holda tomchilatib sug‘orish tizimini va suvni tejaydigan boshqa sug‘orish texnologiyalarini joriy etishni xohlovchi talabgorlarning xat-arizasini va unga ilova qilingan hujjatlarni o‘rganadi;
har bir loyiha bo‘yicha tomchilatib sug‘orish tizimini va suvni tejaydigan boshqa sug‘orish texnologiyalarini joriy etishning maqsadga muvofiqligi to‘g‘risidagi asoslangan xulosani tayyorlaydi;
eng ustuvor loyihalarni tanlaydi va kelgusi yil uchun tomchilatib sug‘orish tizimini va suvni tejaydigan boshqa sug‘orish texnologiyalarini joriy etish bo‘yicha tuman manzilli dasturi loyihasini shakllantiradi.
14. Kelgusi yil uchun tomchilatib sug‘orish tizimini va suvni tejaydigan boshqa sug‘orish texnologiyalarini joriy etish tuman manzilli dasturi loyihasi (keyingi o‘rinlarda tuman manzilli dasturi loyihasi deb ataladi):
loyihaning, talabgorning nomi va sug‘orish manbai, yer uchastkasi konturi raqami, qishloq xo‘jaligi ekinining maydoni va turi, loyihaning dastlabki qiymati, moliyalashtirishning mo‘ljallanayotgan manbalari (bank krediti, talabgorning o‘z mablag‘lari), moliyalashtiruvchi tijorat banklarining nomlari va boshqalarni;
kutilayotgan samara ko‘rsatilgan holda tuman manzilli dasturi loyihasining annotatsiyasini o‘z ichiga oladi.
15. Tuman ishchi guruhining tuman manzilli dasturi loyihasini ma’qullash to‘g‘risidagi qarori guruhning har bir a’zosi bilan kelishgan holda bayonnoma bilan rasmiylashtiriladi.
Tuman manzilli dasturining ma’qullangan loyihasi talabgorlarning arizalari, tuman ishchi guruhi rahbarining xati bilan birgalikda har yili 15-aprelgacha ko‘rib chiqish uchun hududiy ishchi guruhga kiritiladi.
tuman manzilli dasturlari loyihasi taqdimotini tashkil etadi, tuman manzilli dasturi loyihasiga kiritilgan har bir loyihani batafsil muhokama qiladi;
moliyalashtirish manbalarini, har bir loyihaning asoslanganligi va samaradorligini o‘rganadi va zaruriyat bo‘lganda tuman manzilli dasturi loyihasiga tuzatishlar kiritadi;
har yili 1-maygacha tuman manzilli dasturlari loyihalarini umumlashtiradi va tasdiqlangan prognoz parametrlar doirasida tomchilatib sug‘orish tizimini va suvni tejaydigan boshqa sug‘orish texnologiyalarini joriy etishning hududiy manzilli dasturi loyihasini (keyingi o‘rinlarda hududiy manzilli dastur loyihasi deb ataladi) ishlab chiqadi.
loyihalar va talabgorlar soni, loyihalarning maydoni va dastlabki qiymati, qishloq xo‘jaligi ekinlari turlari, moliyalashtirish manbalari (bank krediti, talabgorning o‘z mablag‘lari), moliyalashtiruvchi tijorat banklarining nomlari va boshqalar ko‘rsatilgan holda tumanlar bo‘yicha loyihalarning yig‘ma ro‘yxati;
loyihaning, talabgorning nomi va sug‘orish manbai, yer uchastkasi konturi raqami, qishloq xo‘jaligi ekinlari maydoni va turi, loyihaning dastlabki qiymati, moliyalashtirish manbalari (bankning krediti, talabgorning o‘z mablag‘lari), moliyalashtiruvchi tijorat banklari nomlari va boshqalar ko‘rsatilgan holda tumanlar bo‘yicha loyihalar ro‘yxati;
Hududiy ishchi guruhning tuman manzilli dasturi loyihasini ma’qullash to‘g‘risidagi qarori guruhning har bir a’zosi bilan kelishgan holda bayonnoma bilan rasmiylashtiriladi.
Oldingi tahrirga qarang.
17. Hududiy ishchi guruh rahbarlari har yili 15-maygacha Tomchilatib sug‘orish tizimini va suvni tejaydigan boshqa sug‘orish texnologiyalarini joriy etish bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Suv xo‘jaligi vazirligiga har bir loyihaning annotatsiyasini ilova qilgan holda hududiy manzilli dasturning ma’qullangan loyihasini kiritadilar.
(17-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2020-yil 7-iyuldagi 429-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 08.07.2020-y., 09/20/429/1039-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(18-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2020-yil 7-iyuldagi 429-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 08.07.2020-y., 09/20/429/1039-son)
25-maygacha — hududiy ishchi guruhlar rahbarlari bilan birgalikda hududiy manzilli dasturlar loyihalarini muhokama qiladi;
10-iyungacha — tomchilatib sug‘orish tizimini va suvni tejaydigan boshqa sug‘orish texnologiyalarini joriy etish parametrlari doirasida hududiy manzilli dasturlar loyihalarini umumlashtiradi va Davlat dasturi loyihasini ishlab chiqadi.
loyihalar va talabgorlarning soni, loyihalarning maydoni va dastlabki qiymati, qishloq xo‘jaligi ekinlarining turlari, moliyalashtirish manbalari (bank krediti, talabgorning o‘z mablag‘lari), moliyalashtiruvchi tijorat banklarining nomlari va boshqalar ko‘rsatilgan holda hududlar bo‘yicha loyihalarning yig‘ma ro‘yxati;
loyiha va talabgorning nomi va sug‘orish manbai, qishloq xo‘jaligi ekinlari maydoni va turi, loyihaning dastlabki qiymati, moliyalashtirish manbalari (bank krediti, talabgorning o‘z mablag‘lari), moliyalashtiruvchi tijorat banklarining nomlari va boshqalar ko‘rsatilgan holda hududlar va tumanlar bo‘yicha loyihalar ro‘yxati;
Oldingi tahrirga qarang.
19. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Sug‘oriladigan yerlarning meliorativ holatini yaxshilash jamg‘armasi (keyingi o‘rinlarda Jamg‘arma deb ataladi) har yili 15-iyungacha O‘zbekiston Respublikasi Suv xo‘jaligi vazirligiga kelgusi yilda tomchilatib sug‘orish tizimini joriy etish loyihalarini moliyalashtirish uchun ajratiladigan Jamg‘arma kredit liniyasi mablag‘larining dastlabki hisob-kitob hajmini taqdim etadi.
(19-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2020-yil 7-iyuldagi 429-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 08.07.2020-y., 09/20/429/1039-son)
Oldingi tahrirga qarang.
20. Jamg‘arma har yili 25-iyungacha tijorat banklariga kelgusi yilda tomchilatib sug‘orish tizimini joriy etish loyihalarini moliyalashtirish uchun ajratiladigan Jamg‘arma kredit liniyasi mablag‘larining dastlabki limiti to‘g‘risidagi axborotni taqdim etadi.
(20-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 5-dekabrdagi 969-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 13.12.2017-y., 09/17/969/0405-son)
Oldingi tahrirga qarang.
21. O‘zbekiston Respublikasi Suv xo‘jaligi vazirligi kelgusi yilda tomchilatib sug‘orish tizimini joriy etish bo‘yicha loyihalarni moliyalashtirish uchun ajratiladigan Jamg‘arma kredit liniyasi mablag‘larining hisob-kitob hajmini hisobga olgan holda loyihalarni moliyalashtirish manbalari yuzasidan Davlat dasturi loyihasiga tuzatish kiritadi.
O‘zbekiston Respublikasi Suv xo‘jaligi vazirligi yil davomida Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va tumanlar hokimliklarining O‘zbekiston Respublikasi Suv xo‘jaligi vazirligi irrigatsiya tizimlari havza boshqarmalari bilan kelishilgan takliflari asosida Davlat dasturlariga o‘zgartirishlar kiritish huquqiga ega. Bunda taqdim etilgan takliflar O‘zbekiston Respublikasi Suv xo‘jaligi vazirligi tomonidan o‘n kun ichida ko‘rib chiqiladi.
(21-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2020-yil 7-iyuldagi 429-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 08.07.2020-y., 09/20/429/1039-son)
Oldingi tahrirga qarang.
22. O‘zbekiston Respublikasi Suv xo‘jaligi vazirligining Davlat dasturi loyihasini ma’qullash, Davlat dasturiga qo‘shimchalar va o‘zgartirishlar kiritish haqidagi qarorlari O‘zbekiston Respublikasi Suv xo‘jaligi vazirligining barcha a’zolari bilan kelishilgan bayonnoma bilan rasmiylashtiriladi.
(22-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2020-yil 7-iyuldagi 429-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 08.07.2020-y., 09/20/429/1039-son)
Oldingi tahrirga qarang.
23. O‘zbekiston Respublikasi suv xo‘jaligi vaziri har yili 1-iyungacha kelgusi yilga Davlat dasturi loyihasini tasdiqlash uchun O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Sug‘oriladigan yerlarning meliorativ holatini yaxshilash jamg‘armasi Kengashiga (keyingi o‘rinlarda Jamg‘arma Kengashi deb ataladi) kiritadi va uning taqdimotini tashkil etadi.
(23-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2020-yil 7-iyuldagi 429-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 08.07.2020-y., 09/20/429/1039-son)
24. Kelgusi yil uchun Davlat dasturi asosida Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi hamda viloyatlar va tumanlar hokimlari 15-iyulgacha kelgusi yil uchun tomchilatib sug‘orish tizimini va suvni tejaydigan boshqa sug‘orish texnologiyalarini joriy etishning tegishli hududiy va tuman dasturlarini (keyingi o‘rinlarda hududiy va tuman dasturlari deb ataladi) tasdiqlaydilar va tanlangan talabgorlarga yetkazadilar.
Oldingi tahrirga qarang.
25. Hududiy va tuman ishchi guruhlari talabgorlar murojaatlari asosida ularga tomchilatib sug‘orish tizimlarining loyiha-smeta hujjatlarini tayyorlaydigan va pudrat ishlarini bajaradigan tashkilotlarni jalb qilishda amaliy yordam ko‘rsatadi.
(25-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 5-dekabrdagi 969-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 13.12.2017-y., 09/17/969/0405-son)
Oldingi tahrirga qarang.
tomchilatib sug‘orish tizimini joriy etish loyihalari bo‘yicha — kredit liniyasi mablag‘lari, qishloq xo‘jaligi tovar ishlab chiqaruvchilarining o‘z mablag‘lari, shu jumladan tijorat banklarining kreditlari;
(26-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 5-dekabrdagi 969-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 13.12.2017-y., 09/17/969/0405-son)
suvni tejaydigan boshqa sug‘orish texnologiyalarini joriy etish loyihalari bo‘yicha — qishloq xo‘jaligi tovar ishlab chiqaruvchilarining o‘z mablag‘lari, shu jumladan tijorat banklarining kreditlari.
27. Tomchilatib sug‘orish tizimlarini joriy etish bo‘yicha loyihalarni Jamg‘armaning kredit liniyasi hisobiga moliyalashtirish belgilangan tartibda amalga oshiriladi.
Oldingi tahrirga qarang.
28. Tomchilatib sug‘orish tizimini joriy qilish uchun ajratilgan mablag‘lardan samarali va maqsadli foydalanish moliyalashtiradigan tijorat banklari tomonidan nazorat qilinadi.
(28-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 5-dekabrdagi 969-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 13.12.2017-y., 09/17/969/0405-son)
Oldingi tahrirga qarang.
29. Tomchilatib sug‘orish tizimini joriy qilish bo‘yicha tugallangan loyiha belgilangan tartibda uch nusxada tuzilgan qabul qilish hujjati bank, tomchilatib sug‘orish tizimini qurgan pudrat tashkiloti va qishloq xo‘jaligi tovarlari ishlab chiqaruvchining vakolatli vakili tomonidan imzolangandan so‘ng foydalanishga qabul qilinadi.
(29-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 5-dekabrdagi 969-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 13.12.2017-y., 09/17/969/0405-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(2-ilovaning nomi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 5-dekabrdagi 969-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 13.12.2017-y., 09/17/969/0405-son)
Oldingi tahrirga qarang.
1. Ushbu Nizom O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “2013 — 2017-yillar davrida sug‘oriladigan yerlarning meliorativ holatini yanada yaxshilash va suv resurslaridan oqilona foydalanish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2013-yil 19-apreldagi PQ–1958-son qaroriga muvofiq tijorat banklari (keyingi o‘rinlarda bank deb ataladi) tomonidan O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Sug‘oriladigan yerlarning meliorativ holatini yaxshilash jamg‘armasining (keyingi o‘rinlarda Jamg‘arma deb ataladi) kredit liniyasi mablag‘lari hisobiga tomchilatib sug‘orish tizimlarini joriy etish uchun qishloq xo‘jaligi tovar ishlab chiqaruvchilariga kreditlar berish tartibini belgilaydi.
(1-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 5-dekabrdagi 969-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 13.12.2017-y., 09/17/969/0405-son)
Jamg‘armaning kredit liniyasi — tomchilatib sug‘orish tizimlarini joriy etish bo‘yicha qishloq xo‘jaligi tovar ishlab chiqaruvchilarining loyihalarini moliyalashtirish uchun Jamg‘arma tomonidan ajratiladigan maqsadli mablag‘lar;
Davlat dasturi — Tomchilatib sug‘orish tizimini va suvni tejaydigan boshqa sug‘orish texnologiyalarini joriy etish Davlat dasturi.
3. Jamg‘arma tomonidan ochiladigan barcha kredit liniyalarining miqdori Jamg‘arma yillik budjeti xarajatlar qismining 5 foizidan ortiq bo‘lmaydi.
4. Jamg‘armaning kredit liniyasini ochish uchun Jamg‘arma va tijorat banki (keyingi o‘rinlarda bank deb ataladi) o‘rtasida Bosh bitim tuziladi.
5. Bosh bitimda Jamg‘armaning ochiladigan kredit liniyasiga xizmat ko‘rsatishning asosiy shartlari, shu jumladan o‘zaro majburiyatlar, loyihaning o‘zini o‘zi qoplashi hisobga olingan holda kredit berish muddatlari, imtiyozli davr berilishi shartlari, imtiyozli foiz stavkasi miqdori, bankning marjasi va boshqalar belgilanadi.
7. Bank va Jamg‘arma o‘rtasida tuziladigan kredit shartnomasida quyidagi asosiy shartlar bo‘lishi kerak:
Jamg‘armaning kredit liniyasi mablag‘laridan bank tomonidan maqsadli foydalanilishini nazorat qilish tartibi;
8. Jamg‘arma kredit shartnomasida ko‘rsatilgan mablag‘lar summasini kredit shartnomasi kuchga kirgan kundan boshlab besh ish kuni mobaynida bankning korrespondentlik hisob raqamiga o‘tkazadi.
9. Kredit shartnomasining amal qilish muddati tamom bo‘lgandan keyin bank Jamg‘armaning g‘aznachilik hisob raqamiga hisoblangan foizlarni hisobga olgan holda Jamg‘armaning kredit liniyasi mablag‘larini, ular qarz oluvchilar tomonidan amalda qaytarilishidan qat’i nazar, qaytarishga majbur.
10. Jamg‘armaning kredit liniyasidan maqsadli foydalanilishini nazorat qilish maqsadida Jamg‘arma tomchilatib sug‘orish tizimlarini joriy etish uchun berilgan kreditlar bo‘yicha bankning hujjatlarini o‘rganishga va loyihaning amalga oshirilishi holatini bank vakillari bilan birgalikda joylarga borgan holda tekshirishga haqlidir.
Jamg‘arma kredit liniyasining ajratilgan mablag‘laridan bank tomonidan boshqa maqsadlarda foydalanilishi holatlari aniqlangan taqdirda Jamg‘arma bankdan boshqa maqsadlarda foydalanilgan Jamg‘arma kredit liniyasi qismini muddatidan oldin qaytarishni talab qilish va kredit shartnomasida nazarda tutilgan javobgarlik choralarini qo‘llash huquqiga egadir.
Bank bank va Jamg‘arma o‘rtasida tuzilgan kredit shartnomasida belgilangan shartlarga muvofiq Jamg‘arma talablarini bajarishga majbur.
Oldingi tahrirga qarang.
11. Jamg‘arma va bank o‘rtasida har chorakda Jamg‘arma kredit liniyasi mablag‘laridan foydalanish bo‘yicha o‘zaro taqqoslash dalolatnomasi tuziladi.
(11-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 5-dekabrdagi 969-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 13.12.2017-y., 09/17/969/0405-son)
12. Jamg‘armaning kredit liniyasi miqdorini ko‘paytirish uchun Jamg‘arma va bank o‘rtasida kredit shartnomasiga qo‘shimcha bitim tuziladi.
13. Jamg‘armaning kredit liniyasi bo‘yicha olingan mablag‘lar hisobi banklar tomonidan 22005 — “Budjetdan tashqari fondlarga to‘lash uchun uzoq muddatli kreditlar” balans hisob raqamida yuritiladi.
14. Jamg‘armaning kredit liniyasi mablag‘lari hisobiga qishloq xo‘jaligi ekinlarini tomchilatib sug‘orish tizimlarini joriy etish uchun kreditlar qishloq xo‘jaligi tovar ishlab chiqaruvchilariga — O‘zbekiston Respublikasi rezidentlari hisoblanadigan yuridik shaxslarga beriladi.
Oldingi tahrirga qarang.
Qishloq xo‘jaligi tovar ishlab chiqaruvchilariga kreditlar Jamg‘arma kredit liniyasi mablag‘lari hisobidan faqat Davlat dasturiga kiritilgan loyihalarni moliyalashtirish uchun beriladi.
(14-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 5-dekabrdagi 969-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 13.12.2017-y., 09/17/969/0405-son)
Oldingi tahrirga qarang.
15. Jamg‘armaning kredit liniyasi mablag‘lari hisobiga tomchilatib sug‘orish tizimlarini joriy etish uchun qishloq xo‘jaligi tovar ishlab chiqaruvchilariga kredit berish, qoidaga ko‘ra, bazaviy hisoblash miqdorining 1000 baravarigacha miqdorda, 6 oylik imtiyozli davr bilan, kamida 3 yil muddatga, xizmat ko‘rsatuvchi tijorat bankining marjasi hisobga olingan holda, imtiyozli foiz stavkasi bo‘yicha amalga oshiriladi.
(15-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 28-dekabrdagi 1046-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2019-y., 09/19/1046/4242-son)
Jamg‘armaning kredit liniyasi mablag‘lari hisobiga kreditlardan foydalanganlik uchun imtiyozli foiz stavkasi yillik 6%, shu jumladan bank marjasi — 3% miqdorida belgilanadi.
16. Jamg‘armaning kredit liniyasi mablag‘lari hisobiga tomchilatib sug‘orish tizimini joriy etishga kredit olish uchun qishloq xo‘jaligi tovar ishlab chiqaruvchilari tomonidan bankka ushbu Nizomning 19-bandida ko‘rsatilgan hujjatlar taqdim etiladi.
17. Jamg‘armaning kredit liniyasi mablag‘lari hisobiga kreditlar qishloq xo‘jaligi tovar ishlab chiqaruvchilariga muddatlilik, qaytarish, to‘lov, ta’minlanganlik va maqsadli foydalanish tamoyillari asosida beriladi.
18. Davlat dasturiga kiritilgan qishloq xo‘jaligi tovar ishlab chiqaruvchilari Jamg‘armaning kredit liniyasi mablag‘lari hisobiga kredit olish uchun o‘zlariga xizmat ko‘rsatuvchi tijorat bankiga murojaat qilishlari kerak.
19. Qishloq xo‘jaligi tovar ishlab chiqaruvchilari Jamg‘armaning kredit liniyasi mablag‘lari hisobiga kredit olish uchun xizmat ko‘rsatuvchi tijorat bankiga quyidagi hujjatlarni taqdim etadilar:
Oldingi tahrirga qarang.
ixtisoslashtirilgan loyiha tashkilotlari tomonidan ishlab chiqilgan hamda O‘zbekiston Respublikasi Qurilish vazirligining hududiy organlarida ekspertizadan o‘tgan tomchilatib sug‘orish tizimini joriy etish loyihalarining loyiha-smeta hujjatlari (ishchi loyiha);
(19-bandning to‘rtinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 14-iyundagi 498-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 20.06.2019-y., 09/19/498/3310-son)
Oldingi tahrirga qarang.
Davlat soliq qo‘mitasining mahalliy (tuman) organi tomonidan tasdiqlangan oxirgi hisobot sanasi uchun buxgalteriya balansi (1-shakl), shuningdek to‘qson kundan ortiq muddat bo‘yicha qarzdorlikni taqqoslash dalolatnomalari, hisobot berish sanasidagi moliyaviy natijalar to‘g‘risida hisobot (2-shakl).
(19-bandning beshinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 5-dekabrdagi 969-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 13.12.2017-y., 09/17/969/0405-son)
20. Olingan kredit qaytarilmasligi xavfining oldini olish maqsadida qarz oluvchi ta’minlanganlikka ega bo‘lishi kerak. Qarz oluvchi bankka ta’minlanganlikning quyidagi turlaridan birini yoki bir nechtasini taqdim etishi mumkin:
olingan kredit qarz oluvchi tomonidan qaytarilmasligi xavfi sug‘urta qilinganligi to‘g‘risidagi sug‘urta polisi.
Kredit mablag‘lari hisobiga sotib olingan asbob-uskuna ham uning qiymatining 80 foiziga teng miqdorda garov predmeti bo‘lishi mumkin.
21. Bank qishloq xo‘jaligi tovar ishlab chiqaruvchilaridan ushbu Nizomning 19-bandida ko‘rsatilgan hujjatlar olingandan keyin o‘n ish kuni mobaynida kredit berish to‘g‘risida qaror qabul qilishi yoki kredit berishning asosli rad etilganligini yozma shaklda ma’lum qilishi kerak.
22. Xizmat ko‘rsatuvchi bank tomonidan kredit buyurtmanomasi ma’qullangan va Jamg‘armaning kredit liniyasi bo‘yicha mablag‘lar mavjud bo‘lmagan taqdirda xizmat ko‘rsatuvchi bank o‘sha kunning o‘zida bosh bankka ushbu kredit liniyasi bo‘yicha mablag‘lar ajratilishi yuzasidan buyurtmanoma — talabnomani yuboradi.
Bank xizmat ko‘rsatuvchi bankning buyurtmanoma — talabnomasi asosida buyurtmanoma — talabnoma olingan sanadan keyingi kundan kechikmay Jamg‘armaning kredit liniyasi mablag‘lari hisobiga so‘ralayotgan summani ajratadi.
Bunda Jamg‘armaning kredit liniyasi mavjud bo‘lmaganda bank unga Jamg‘armaning kredit liniyasini ochish uchun Jamg‘armaga murojaat qiladi.
23. Xizmat ko‘rsatuvchi bank Jamg‘armaning kredit liniyasi mablag‘lari vaqtincha mavjud emasligi to‘g‘risidagi xabar olingandan keyin bunday ma’lumot olingandan keyingi kundan kech bo‘lmagan muddatda bu haqda qarz oluvchini xabardor qiladi.
Ayni bir vaqtda bank tomonidan loyihalari bankning kredit qo‘mitasi tomonidan ma’qullangan qarz oluvchilarning kreditga buyurtmanomalari kredit qo‘mitasi tomonidan ma’qullangan sana hisobga olingan holda kalendar bo‘yicha navbatlilik tartibida qarz oluvchilar ro‘yxati tuziladi.
Jamg‘armadan mablag‘lar olingandan keyin Jamg‘armaning kredit liniyasi mablag‘lari hisobiga kreditlar berish bankning kredit qo‘mitasi yoki uning filiali tomonidan loyihalari ma’qullangan qarz oluvchilar ro‘yxatiga qat’iy muvofiq ravishda amalga oshiriladi.
Bankning korrespondentlik hisob raqamiga Jamg‘armaning kredit liniyasi mablag‘lari tushgandan keyin besh ish kuni mobaynida bank qishloq xo‘jaligi tovar ishlab chiqaruvchilariga kredit berish yoki kredit liniyasi mablag‘larining berilmagan qismini Jamg‘armaga qaytarish majburiyatini oladi.
24. Qarz oluvchilar bankka taqdim etiladigan ma’lumotlarning haqiqiyligi va ishonchliligi, loyihalarni amalga oshirish parametrlarining o‘z loyiha-smeta hujjatlariga va biznes-rejasiga muvofiqligi uchun javob beradilar.
Oldingi tahrirga qarang.
(24-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 5-dekabrdagi 969-sonli qaroriga asosan chiqarilgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 13.12.2017-y., 09/17/969/0405-son)
25. Kreditlar mijozlar tomonidan talab qilib olinadigan asosiy depozit hisob raqamlari ochilgan banklar tomonidan beriladi.
Kreditlar berish alohida ssuda hisob raqami ochish va qarz oluvchining to‘lov topshiriqnomalari asosida naqd bo‘lmagan pul shaklida tovar-moddiy boyliklar uchun ushbu hisob raqamidan to‘lash yo‘li bilan amalga oshiriladi.
26. Qishloq xo‘jaligi tovar ishlab chiqaruvchilariga berilgan kreditlar hisobi tegishli balans hisob raqamlarida amalga oshiriladi.
27. Jamg‘armaning kredit liniyasini ochish uchun bank tomonidan taqdim etilgan mablag‘lar hisobi Jamg‘arma tomonidan alohida g‘aznachilik hisob raqamida yuritiladi.
28. Bank kreditdan foydalanishning butun muddati mobaynida Jamg‘armaning kredit liniyasi mablag‘lari o‘zlashtirilishi ustidan doimiy monitoring olib boradi. Doimiy monitoring tomchilatib sug‘orish tizimini joriy etish bo‘yicha loyihani amalga oshirishda qishloq xo‘jaligi tovar ishlab chiqaruvchilariga har tomonlama yordam ko‘rsatishga yo‘naltirilgan bo‘lishi kerak.
Bankka taqdim etilgan garov predmetining holati, shuningdek kreditdan samarali va maqsadli foydalanish joyiga borib tekshiriladi.
30. Berilgan kreditdan boshqa maqsadda foydalanish hollari aniqlangan taqdirda bank keyinchalik kredit berishni rad etishga va qishloq xo‘jaligi tovar ishlab chiqaruvchilaridan kredit summasini muddatidan oldin qaytarishni talab qilishga va kredit shartnomasida nazarda tutilgan javobgarlik choralarini qo‘llashga haqlidir.
31. Besh ish kuni mobaynida foydalanilmagan va Jamg‘armaga qaytarilmagan Jamg‘armaning kredit liniyasi mablag‘lari uchun bank Jamg‘armaga Markaziy bankning amaldagi qayta moliyalashtirish stavkasi miqdoridan past bo‘lmagan miqdorda foizlar to‘laydi.
Oldingi tahrirga qarang.
(3-ilova O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2020-yil 7-iyuldagi 429-sonli qaroriga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 08.07.2020-y., 09/20/429/1039-son)