O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2008-yil 28-noyabrdagi PF-4058-son Farmoni bilan tasdiqlangan Iqtisodiyotning real sektori bazaviy tarmoqlari korxonalarini qo‘llab-quvvatlash, ularning barqaror ishlashini ta’minlash va eksport salohiyatini oshirish chora-tadbirlari dasturining 1.5 va 3.1-bandlari ijrosini ta’minlash, shuningdek korxonalarni moliyaviy va kredit yo‘li bilan qo‘llab-quvvatlash, iqtisodiyotning real sektori korxonalarining investitsion faolligi o‘sishini rag‘batlantirish va modernizatsiyalash, aholi bandligini oshirishga ko‘maklashish hamda yangi ish o‘rinlari yaratish chora-tadbirlarini amalga oshirish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
Iqtisodiyotning real sektori sohasida korxonalarni va investitsion faollikni kredit yo‘li bilan qo‘llab-quvvatlashni ta’minlash masalalari bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2008-yil 28-noyabrdagi PF-4058-son Farmoni bilan tasdiqlangan Iqtisodiyotning real sektori korxonalarini qo‘llab-quvvatlash, ularning barqaror ishlashini ta’minlash va eksport salohiyatini oshirish chora-tadbirlari dasturini amalga oshirishni monitoring va nazorat qilish bo‘yicha Ishchi guruhning kichik guruhi tarkibi (keyingi o‘rinlarda kichik guruh deb ataladi) 1-ilovaga muvofiq;
Iqtisodiyotning real sektori sohasida korxonalarni va investitsion faollikni kredit yo‘li bilan qo‘llab-quvvatlashni ta’minlash masalalarini ko‘rib chiqish tartibi to‘g‘risidagi Vaqtinchalik nizom 2-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2008-yilda qabul qilingan hujjatlariga muvofiq banklarning kapitallashuvini oshirish uchun budjet mablag‘laridan, O‘zbekiston Respublikasi Tiklanish va taraqqiyot jamg‘armasi mablag‘laridan va boshqa aksiyadorlarning mablag‘laridan ajratilgan maqsadli mablag‘lar (keyingi o‘rinlarda maqsadli mablag‘lar deb ataladi) hisobiga iqtisodiyotning real sektori korxonalarini kredit yo‘li bilan qo‘llab-quvvatlashni ta’minlash masalalari bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Iqtisodiyot vazirligi, Moliya vazirligi faoliyatini muvofiqlashtirish;
maqsadli mablag‘lardan berilgan kreditlar hisobiga korxonalar tomonidan yangi qurilish, ishlab chiqarishni modernizatsiyalash, texnik va texnologik jihatdan qayta jihozlash, tovarlarni realizatsiya qilish (ishlarni bajarish, xizmatlar ko‘rsatish)ning prognoz parametrlariga erishilishiga ko‘maklashish.
3. Kichik guruh (Saidova) bajarilgan ishlar to‘g‘risidagi axborotni har oyda Iqtisodiyotning real sektori korxonalarini qo‘llab-quvvatlash, ularning barqaror ishlashini ta’minlash va eksport salohiyatini oshirish chora-tadbirlari dasturini amalga oshirishni monitoring va nazorat qilish bo‘yicha Ishchi guruhga ko‘rib chiqish uchun kiritsin.
4. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining birinchi o‘rinbosari R.S.Azimov zimmasiga yuklansin.
Oldingi tahrirga qarang.
Saidova G.K. | — | Iqtisodiyot vazirining birinchi o‘rinbosari, kichik guruh rahbari |
Rofiyev Q.T. | — | Markaziy bank raisining birinchi o‘rinbosari, kichik guruh rahbari o‘rinbosari |
Abduhakimov A.A. | — | Davlat raqobat qo‘mitasi raisi |
Najimov N.E. | — | Tashqi iqtisodiy aloqalar, investitsiyalar va savdo vazirining birinchi o‘rinbosari |
Fayzullayev Sh.N. | — | Iqtisodiyot vazirining o‘rinbosari |
Mirzayev M.M. | — | Moliya vazirining o‘rinbosari |
Shukurov J.M. | — | Iqtisodiyot vazirligi bosh boshqarmasi boshlig‘i |
Ismoilov Sh.Y. | — | Iqtisodiyot vazirligining bosh boshqarma boshlig‘i vazifasini bajaruvchi |
(1-ilova O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 9-sentabrdagi 244-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2013-y., 37-son, 485-modda)
1. Ushbu Vaqtinchalik nizom O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2008-yilda qabul qilingan hujjatlariga muvofiq banklarning kapitallashuvini oshirish uchun budjet mablag‘laridan, O‘zbekiston Respublikasi Tiklanish va taraqqiyot jamg‘armasi mablag‘laridan va boshqa aksiyadorlarning mablag‘laridan ajratilgan maqsadli mablag‘lar (keyingi o‘rinlarda maqsadli mablag‘lar deb ataladi) hisobiga iqtisodiyotning real sektori sohasida korxonalarni va investitsion faollikni kredit yo‘li bilan qo‘llab-quvvatlashni ta’minlash masalalarini ko‘rib chiqish tartibini belgilaydi.
Ishchi guruh — O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2008-yil 28-noyabrdagi PF-4058-son Farmoni bilan tashkil etilgan Iqtisodiyotning real sektori korxonalarini qo‘llab-quvvatlash, ularning barqaror ishlashini ta’minlash va eksport salohiyatini oshirish chora-tadbirlari dasturini amalga oshirishni monitoring va nazorat qilish bo‘yicha Ishchi guruh;
Kichik guruh — iqtisodiyotning real sektori sohasida korxonalarni va investitsion faollikni kredit yo‘li bilan qo‘llab-quvvatlashni ta’minlash masalalari bo‘yicha Iqtisodiyotning real sektori korxonalarini qo‘llab-quvvatlash, ularning barqaror ishlashini ta’minlash va eksport salohiyatini oshirish chora-tadbirlari dasturini amalga oshirishni monitoring va nazorat qilish bo‘yicha Ishchi guruhning kichik guruhi;
korxona — O‘zbekiston Respublikasi hududida yuridik shaxs sifatida ro‘yxatdan o‘tkazilgan, o‘zi ishlab chiqargan tovarlarni (ishlarni, xizmatlarni) eksport qiladigan, shuningdek yangi qurilishni, ishlab chiqarishni modernizatsiyalash, texnik va texnologik jihatdan qayta jihozlashni amalga oshiradigan, vaqtincha moliyaviy qiyinchiliklarga duch kelayotgan korxona;
Oldingi tahrirga qarang.
banklar — O‘zbekiston Respublikasi Tashqi iqtisodiy faoliyat milliy banki, “Mikrokreditbank” aksiyadorlik-tijorat banki, O‘zbekiston Respublikasi Xalq banki, “O‘zsanoatqurilishbank” aksiyadorlik-tijorat banki, “Agrobank” ATB, “Qishloq qurilish bank” ATB, “Asaka” davlat aksiyadorlik-tijorat banki, shuningdek ularning korxonalarga xizmat ko‘rsatadigan bo‘limlari va filiallari.
(2-bandning oltinchi xatboshi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2009-yil 20-maydagi 142-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2009-y., 21-son, 252-modda)
korxonalarning maqsadli mablag‘lardan foydalanish bo‘yicha hujjatlarini va korxonalarning maqsadli mablag‘lari hisobiga korxonalarga banklarning kreditlarini berish bo‘yicha boshqa masalalarni ko‘rib chiqish;
tegishli vazirliklar, idoralar tomonidan korxonalarning kredit hujjatlari belgilangan muddatlarda ko‘rib chiqilishini nazorat qilish;
banklarning investitsion faolligini kengaytirishga va korxonalarning kreditlar olishiga to‘sqinlik qilayotgan omillarni bartaraf etish chora-tadbirlarini amalga oshirish bo‘yicha takliflar tayyorlash.
4. Maqsadli mablag‘lar hisobiga kreditlar banklar tomonidan korxonalarga quyidagi maqsadlarda beriladi:
Oldingi tahrirga qarang.
(4-bandning ikkinchi xatboshi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2009-yil 8-iyundagi 156-sonli qaroriga asosan chiqarilgan — O‘R QHT, 2009-y., 24-son, 271-modda)
birinchi navbatda, tasdiqlangan tarmoq dasturlarini amalga oshirishda ishlab chiqarishni modernizatsiyalash, texnik va texnologik jihatdan qayta jihozlash, mashinasozlik, neft-gaz, kimyo, elektr energetikasi, elektrotexnika tarmoqlari va sanoat, agrosanoat kompleksining boshqa yetakchi tarmoqlari korxonalarining lokalizatsiya darajasini oshirish hamda shu asosda yangi, raqobatbardoshli, tashqi va ichki bozorlarda talab qilinadigan mahsulotlar ishlab chiqarishni o‘zlashtirish va kengaytirish, korxonalarning eksport salohiyatini oshirish, ichki iste’mol bozorini mamlakatimizning o‘zida ishlab chiqarilgan tovarlar bilan barqaror to‘ldirish;
ishlab chiqarish, ijtimoiy, transport va telekommunikatsiya infratuzilmasini shakllantirish va rivojlantirish bo‘yicha ijtimoiy ahamiyatli davlat dasturlari va loyihalarini amalga oshirish;
Oldingi tahrirga qarang.
tadbirkorlik subyektlari tomonidan tayyor mahsulot ishlab chiqarish va sotish, ichki bozorni mamlakatimizda ishlab chiqarilgan tovarlar bilan to‘ldirish maqsadida zamonaviy asbob-uskunalar va mini-texnologiyalar sotib olish, shuning hisobiga qo‘shimcha ish o‘rinlari tashkil etish va aholi daromadini oshirish.
(4-bandning beshinchi xatboshi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2009-yil 8-iyundagi 156-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2009-y., 24-son, 271-modda)
5. “Mikrokreditbank” aksiyadorlik-tijorat banki uchun ajratilgan maqsadli mablag‘lar belgilangan tartibda kichik biznes va xususiy tadbirkorlik subyektlariga kredit berish uchun yo‘naltiriladi.
6. Maqsadli mablag‘lar O‘zbekiston Respublikasi Markaziy bankida banklarning maxsus hisob raqamlarida jamlanadi.
7. O‘zbekiston Respublikasi Markaziy bankida banklarning maxsus hisob raqamlaridan mablag‘larni sarflash faqat Ishchi guruhning va bankning kredit qo‘mitasi (yoki Kengashi)ning tegishli bayonnomalar bilan rasmiylashtirilgan ijobiy qarorlari mavjud bo‘lgan taqdirda ushbu Vaqtinchalik nizomning 4-bandida ko‘rsatilgan maqsadlarga kreditlar berish uchun amalga oshiriladi.
8. Maqsadli mablag‘lar hisobiga kreditdan foydalanish uchun foiz stavkasi miqdori O‘zbekiston Respublikasi Markaziy bankining qayta moliyalashtirish amaldagi stavkasidan oshishi mumkin emas.
Oldingi tahrirga qarang.
Maqsadli mablag‘lar hisobiga kreditlar, qoidaga ko‘ra, imtiyozli shartlarda, investitsiya maqsadlari uchun kamida 1 yillik imtiyozli davr bilan kamida 3 yil muddatga ajratiladi.
(8-bandning ikkinchi—beshinchi xatboshi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2009-yil 8-iyundagi 156-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2009-y., 24-son, 271-modda)
Ushbu Vaqtinchalik nizomning 4-bandida ko‘rsatilgan maqsadlarga imtiyozli kreditlar ajratish qonun hujjatlarida nazarda tutilgan shartlarda amalga oshiriladi.
Oldingi tahrirga qarang.
(9-bandning ikkinchi xatboshi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2009-yil 8-iyundagi 156-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2009-y., 24-son, 271-modda)
agar investitsiya maqsadlari uchun so‘ralayotgan kredit summasi ekvivalentda 500 ming AQSh dollaridan ortiq bo‘lsa — Kichik guruhga murojaat qiladi.
10. Banklar har oyda oyning 10-kunigacha Kichik guruhga maqsadli mablag‘lardan korxonalar va foydalanish yo‘nalishlari bo‘yicha ulardan foydalanishning prognoz parametrlarini kiritadi.
Kichik guruh uch kun muddatda banklarning maqsadli mablag‘lardan foydalanish yo‘nalishlari to‘g‘risidagi takliflarni ko‘rib chiqadi va ularni tasdiqlash uchun Ishchi guruhga kiritadi.
Ishchi guruh tomonidan tasdiqlangan ro‘yxatga kirmagan korxonalarga kredit berish uchun banklarning maqsadli mablag‘lardan foydalanishiga yo‘l qo‘yilmaydi.
11. Maqsadli mablag‘lar hisobiga kredit olish uchun korxona banklarga quyidagi hujjatlarni taqdim etadi:
korxonaga xizmat ko‘rsatadigan bank ko‘rsatilgan holda maqsadli mablag‘lar hisobiga kredit olish uchun ariza;
olish maqsadlari va foydalanish yo‘nalishlari, shuningdek mo‘ljallanayotgan summa, kreditning muddati va foiz stavkasi, korxonaning bank hisob raqamidagi pul mablag‘larining prognoz oqimi, ishlab chiqarilayotgan tovarlar (ishlar, xizmatlar)ga buyurtmalar portfeli tarkibi va ularni sotish bozori, shuningdek kreditni o‘zlashtirishga tegishli bo‘lgan boshqa ma’lumotlar ko‘rsatilgan holda biznes-reja;
belgilangan tartibda tasdiqlangan yangi qurilishni amalga oshirish, ishlab chiqarishni modernizatsiyalash, texnik va texnologik jihatdan qayta jihozlash bo‘yicha investitsiya loyihasining dastlabki texnik-iqtisodiy asoslanishi (texnik-iqtisodiy asoslash) yoki dastlabki texnik-iqtisodiy hisob-kitob (texnik-iqtisodiy hisob-kitob), shuningdek ushbu investitsiya loyihasini amalga oshirishning borishi to‘g‘risidagi axborot (faqat investitsiya loyihalari bo‘yicha);
korxonaning oxirgi 3 yildagi moliyaviy ahvoli to‘g‘risidagi hujjatlar, shu jumladan davlat soliq xizmati organlari tomonidan tasdiqlangan buxgalteriya balansi (1-shakl), moliyaviy natijalar to‘g‘risidagi hisobot (2-shakl), debitorlik va kreditorlik qarzlar to‘g‘risidagi ma’lumotnoma (2a-shakl);
kreditning mo‘ljallanayotgan ta’minlanishi bo‘yicha ma’lumotlar (mol-mulk garovi, kafolat, kafillik, sug‘urta polisi va boshqalar);
korxonalarni boshqarish organlari tomonidan tasdiqlangan va O‘zbekiston Respublikasi Iqtisodiyot vazirligi tomonidan ma’qullangan mahsulot (ishlar, xizmatlar) tannarxini, shu jumladan ishlab chiqarishning materiallar va energiya sarfini pasaytirish, ishlab chiqarishning rentabelliligini va foyda ko‘rishini oshirish, moliyaviy oqimlarni boshqarishni takomillashtirish va ortiqcha shtat birliklarini qisqartirish bo‘yicha moliyaviy reja, shuningdek ushbu moliyaviy reja amalga oshirilishi to‘g‘risidagi axborot, yangidan tashkil etilayotgan korxonalar va/yoki ishlab chiqarishlar bundan mustasno.
12. Banklar maqsadli mablag‘lar hisobiga kredit berishning maqsadga muvofiqligini ko‘rib chiqishda ushbu Vaqtinchalik nizomning 11-bandida nazarda tutilmagan qo‘shimcha ma’lumotlarni korxonadan so‘rashga haqlidir.
13. Banklar tomonidan korxonaning rasmiy yozma arizasini ro‘yxatdan o‘tkazish murojaat qilingan paytdan boshlab bir kun muddatda amalga oshiriladi.
14. Bank maqsadli mablag‘lar hisobiga kredit bo‘yicha hujjatlarni qonun hujjatlariga va bankning ichki kredit siyosatiga muvofiq ko‘rib chiqadi.
15. Banklar maqsadli mablag‘lar hisobiga kredit bo‘yicha hujjatlarni quyidagi mezonlarga alohida e’tiborni qaratgan holda ko‘rib chiqadilar:
respublikani ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish maqsadlari uchun loyihani amalga oshirishning ahamiyati, mintaqaviy va jahon iqtisodiyoti rivojlanishi dinamikasini, ichki va tashqi bozorlar kon’yunkturasini hisobga olgan holda korxonalar va tarmoqlarni yanada rivojlantirish istiqbollari;
loyihaning biznes-rejasi iqtisodiy hisob-kitoblari (texnik-iqtisodiy asoslash, texnik-iqtisodiy hisob-kitob)ning asoslanganligi, korxonada raqobatbardoshli, tashqi va ichki bozorlarda talab qilinadigan mahsulotlar ishlab chiqarishni o‘zlashtirish va kengaytirish istiqbollari;
mahsulot tannarxini pasaytirish, ishlab chiqarishning rentabelliligini va foyda ko‘rishini oshirish bo‘yicha moliyaviy reja bajarilishini, korxonaning moliyaviy ahvolini, budjet oldidagi, banklarning kreditlari, kommunal xizmatlar, ish haqi bo‘yicha qarzlar, shuningdek debitorlik-kreditorlik qarzlar mavjudligi va hokazolar tahlili.
16. Maqsadli mablag‘lar hisobiga kredit berishning maqsadga muvofiqligi (maqsadga muvofiq emasligi) to‘g‘risida bank tomonidan xulosa berish muddati korxonaning rasmiy yozma arizasi ro‘yxatdan o‘tkazilgan kundan boshlab 10 kundan oshmasligi kerak.
17. Maqsadli mablag‘lar hisobiga kredit berishning maqsadga muvofiq emasligi to‘g‘risida xulosa berilgan taqdirda bank rad etishning asosli sabablarini ko‘rsatgan holda ariza beruvchini kredit berish rad etilganligi haqida yozma ravishda xabardor qilishi kerak.
18. Maqsadli mablag‘lar hisobiga kredit berishning maqsadga muvofiqligi to‘g‘risida ijobiy xulosa berilgan taqdirda bank O‘zbekiston Respublikasi Markaziy bankiga mablag‘larni bankning vakillik hisob raqamiga o‘tkazish uchun bankning kredit qo‘mitasi (yoki Kengashi) bayonnomasini yuboradi.
19. Mablag‘lar vakillik hisob raqamiga tushgandan keyin bank korxona bilan kredit shartnomasi tuzadi.
Oldingi tahrirga qarang.
20. Maqsadli mablag‘lar hisobiga kredit olish uchun korxona Ishchi organga ushbu Vaqtinchalik nizomning 11-bandida nazarda tutilgan hujjatlarni taqdim etadi.
(20-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2009-yil 8-iyundagi 156-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2009-y., 24-son, 271-modda)
21. Vazirlar Mahkamasining 2007-yil 7-iyundagi 110-son qarori bilan tasdiqlangan Investitsiya loyihalari hujjatlarini ishlab chiqish, ekspertizadan o‘tkazish va tasdiqlash tartibi to‘g‘risidagi Nizomning 1-bandida nazarda tutilgan talablarga muvofiq bo‘lgan loyihalar bo‘yicha korxona tomonidan Ishchi organga yuqorida ko‘rsatib o‘tilgan Nizomga muvofiq tasdiqlangan loyihaning texnik-iqtisodiy asoslanishi (texnik-iqtisodiy hisob-kitobi) ham taqdim etiladi.
Oldingi tahrirga qarang.
(22-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2009-yil 8-iyundagi 156-sonli qaroriga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — O‘R QHT, 2009-y., 24-son, 271-modda)
23. Ishchi organ tomonidan korxonaning rasmiy yozma arizasini ro‘yxatdan o‘tkazish murojaat qilingan paytdan boshlab bir kun muddatda amalga oshiriladi:
24. Ishchi organ maqsadli mablag‘lar hisobiga kredit olish uchun korxonaning arizasini ilova qilinadigan hujjatlar bilan birgalikda bir kun muddatda ko‘rib chiqish uchun Kichik guruh a’zolariga va bankka yuboradi.
25. Kichik guruh a’zolari maqsadli mablag‘lar hisobiga kredit berishning maqsadga muvofiqligini ko‘rib chiqishda korxonadan ushbu Vaqtinchalik nizomning 11-bandida nazarda tutilmagan qo‘shimcha hujjatlarni so‘rashga haqlidir.
26. Ishchi guruh a’zolari quyidagi mezonlarga alohida e’tiborni qaratgan holda maqsadli mablag‘lar hisobiga kredit bo‘yicha yuborilgan hujjatlarni ko‘rib chiqadi:
respublikani ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish maqsadlari uchun loyihani amalga oshirishning ahamiyati, milliy va jahon iqtisodiyoti rivojlanishi dinamikasini, ichki va tashqi bozorlar kon’yunkturasini hisobga olgan holda korxonalar va tarmoqlarni yanada rivojlantirish istiqbollari;
mahsulot tannarxini kamida 20 foizga pasaytirish, ishlab chiqarishning rentabelliligini va foyda ko‘rishini oshirish bo‘yicha moliyaviy reja bajarilishini, korxonaning moliyaviy ahvolini, budjet oldidagi, banklarning kreditlari, kommunal xizmatlar, ish haqi bo‘yicha qarzlar, shuningdek debitorlik-kreditorlik qarzlar va hokazolar tahlili;
iqtisodiyotni barqaror, muvozanatli rivojlantirishni ta’minlash, ishlab chiqarish kuchlarini maqbul joylashtirish, ishlab turgan quvvatlardan foydalanish, shuningdek xomashyo bozori kon’yunkturasi va ishlab chiqarilayotgan mahsulot nuqtai nazaridan loyihani amalga oshirishning umumiy iqtisodiy maqsadga muvofiqligini baholash.
27. Kichik guruh a’zolari tomonidan loyihaning maqsadli mablag‘lar hisobiga kredit berish maqsadlariga muvofiqligi (nomuvofiqligi) to‘g‘risidagi xulosalarni ishchi organga yuborish muddati korxonaning rasmiy yozma arizasi ro‘yxatdan o‘tkazilgan kundan boshlab 7 kundan oshmasligi kerak.
28. Ishchi organ xulosalar olingan kundan boshlab 3 kun mobaynida maqsadli mablag‘lar hisobiga kredit berish maqsadlariga loyihaning muvofiqligi (nomuvofiqligi) to‘g‘risida qaror qabul qilish uchun Kichik guruh majlisi o‘tkazilishini tashkil etadi.
29. Kichik guruhning qarori tegishli bayonnoma bilan rasmiylashtiriladi va uzil-kesil qaror qabul qilish uchun bir kun muddatda ishchi guruhga kiritiladi.
Ishchi guruhning qarori tegishli bayonnoma bilan rasmiylashtiriladi hamda qaror qabul qilingan kundan boshlab bir kun muddatda bankka va korxonaga yuboriladi.
31. Ishchi guruhning loyihaning maqsadli mablag‘lardan foydalanish mezonlariga muvofiqligi to‘g‘risidagi qarorini olishda kredit bo‘yicha hujjatlar tegishli qaror qabul qilish uchun bankning kredit qo‘mitasi (yoki Kengashi)ning ko‘rib chiqishi uchun kiritiladi.
32. Bank qonun hujjatlariga va bankning ichki kredit siyosatiga muvofiq korxonadan kredit qo‘mitasining qarorini qabul qilish uchun zarur bo‘lgan qo‘shimcha ma’lumotlarni so‘rashga haqlidir.
33. Bankning kredit qo‘mitasi (yoki Kengashi) ko‘rib chiqish uchun kredit bo‘yicha hujjatlar kiritilgan kundan boshlab 2 kun mobaynida maqsadli mablag‘lar hisobiga kredit berish to‘g‘risida qaror qabul qiladi.
34. Bankning kredit qo‘mitasi (yoki Kengashi) tomonidan maqsadli mablag‘lar hisobiga kredit berishni rad etish to‘g‘risida qaror qabul qilingan taqdirda bank bankning kredit qo‘mitasi (yoki Kengashi) tomonidan tegishli qaror qabul qilingan kundan boshlab 2 kundan kechikmay rad etishning asoslangan sabablarini ko‘rsatgan holda Kichik guruhni va korxonani yozma ravishda xabardor qiladi.
35. Maqsadli mablag‘lar hisobiga kredit berish masalasi ijobiy hal etilgan taqdirda bank bir kun muddatda O‘zbekiston Respublikasi Markaziy bankiga mablag‘larni bankning vakillik hisob raqamiga o‘tkazish uchun Ishchi guruhning qarorini va bankning kredit qo‘mitasi (yoki Kengashi) bayonnomasini yuboradi.
36. Mablag‘lar vakillik hisobvarag‘iga tushgandan keyin bank bir kun muddatda korxona bilan kredit shartnomasi tuzadi.
37. Bank bank haqidagi qonun hujjatlariga, kredit shartnomasiga va bankning kredit siyosatiga muvofiq maqsadli mablag‘lar hisobiga berilgan kreditlar monitoringini olib boradi.
38. Berilgan kreditlardan boshqa maqsadlarda foydalanilgan taqdirda bank kreditning boshqa maqsadda foydalanilgan qismini kredit shartnomasida nazarda tutilgan tartibda korxonaning bankdagi talab qilib olinadigan depozit hisob raqamidan muddatidan oldin undirib olishga haqlidir.
39. Bank har oyda O‘zbekiston Respublikasi Markaziy bankiga dastlab berilgan kredit summasini, kredit bo‘yicha qarz qoldig‘ini, hisoblangan va to‘langan foiz to‘lovlari summasini, kredit monitoringi amalga oshirilganligi to‘g‘risidagi ma’lumotlarni ko‘rsatgan holda korxonalar bo‘yicha maqsadli mablag‘lar hisobiga berilgan kreditlar to‘g‘risidagi axborotni taqdim etadi.
40. O‘zbekiston Respublikasi Markaziy banki har oyda Kichik guruhga banklar bo‘yicha maqsadli mablag‘lardan yo‘nalishlar bo‘yicha foydalanish to‘g‘risidagi axborotni hamda mablag‘lardan boshqa maqsadlarda foydalanish hollari to‘g‘risidagi ma’lumotlarni taqdim etadi.