O‘zbekiston Respublikasi hududida yo‘l-transport hodisalarining oldini olish, harakatlanish xavfsizligini ta’minlash va bu borada yagona davlat siyosatini o‘tkazish ishlarini yanada yaxshilash, harakatlanish xavfsizligini ta’minlashga daxldor barcha idoralarning faoliyatini muvofiqlashtirish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
1. “O‘zbekiston Respublikasi yo‘llarida harakatlanish xavfsizligini ta’minlash to‘g‘risida Nizom” tasdiqlansin (1-ilova).
O‘zbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi yagona davlat siyosatini olib boradi, me’yoriy, normativ-huquqiy hujjatlarni, Davlat dasturini ishlab chiqadi, yo‘llarda harakatlanish xavfsizligini ta’minlashga oid qonunlar va me’yoriy hujjatlarning ijrosini tashkil etadi, ularning boshqa vazirliklar va idoralar tomonidan bajarilishini nazorat qilib boradi.
O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi, Ijtimoiy ta’minot vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, “Kafolat” davlat-aksiyadorlik kompaniyasi harakatlanish xavfsizligini ta’minlash davlat xarajatlarini belgilaydi va mablag‘lar sarflanishini nazorat qiladi, yo‘l-transport hodisalari oqibatida nobud bo‘lganlarning oilalarini va jarohatlanganlarni ijtimoiy himoya qilish, sug‘urtalash, tibbiy xizmat ko‘rsatish tizimi va shartlarini belgilaydi.
3. O‘zbekiston Respublikasi hududida harakatlanish xavfsizligini ta’minlashga daxldor barcha vazirliklar, davlat qo‘mitalari, korporatsiya, uyushma, konsern va boshqa tashkilotlar, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari ushbu qaror talablaridan kelib chiqadigan vazifalar ijrosini ta’minlash yuzasidan zarur chora-tadbirlarni belgilasin.
4. O‘zbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi Davlat avtomobil nazorati boshqarmasi negizida O‘zbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligining Davlat avtomobil nazorati Bosh boshqarmasi tashkil etilsin.
Boshqarmaning qayta tashkil etilishi munosabati bilan O‘zbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi Davlat avtomobil nazorati Bosh boshqarmasining respublika budjeti bo‘yicha shtatlari soni Davlat avtomobil nazorati boshqarmasining Ichki ishlar vazirligi tomonidan tasdiqlangan boshqa mavjud manbalar hisobidagi shtatlar sonini tegishli ravishda qisqartirish hisobiga 72 nafarga ko‘paytirilsin (2-ilova).
5. O‘zbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi bir oy muddatda Davlat avtomobil nazorati Bosh boshqarmasining Nizomini, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi, viloyatlar va Toshkent shahar ichki ishlar bosh boshqarmalari (boshqarmalari) Davlat avtomobil nazorati boshqarmalari (bo‘limlari)ning Namunaviy nizomini ishlab chiqsin va tasdiqlasin.
6. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “O‘zbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi haqida” 1991-yil 25-oktabrdagi 270-son qarorining 2-ilovasiga quyidagi o‘zgartirishlar kiritilsin:
O‘zbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi markaziy apparati tuzilmasining IV bo‘limidagi va prinsipial sxemadagi “Davlat avtomobil nazorati boshqarmasi” so‘zlari “Davlat avtomobil nazorati Bosh boshqarmasi” so‘zlari bilan almashtirilsin.
7. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 1994-yil 26-dekabrdagi 620-son qarori o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblansin.
8. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Davlat maslahatchisi B. H. G‘ulomov zimmasiga yuklansin.
1. Yo‘l-transport hodisalari mamlakat iqtisodiyotiga va jamiyatning ma’naviy hayotiga juda katta zarar yetkazishi mumkin bo‘lganligi uchun yo‘llarda harakatlanish xavfsizligini ta’minlash davlat oldida turgan muhim vazifalardan biri hisoblanadi.
2. Yo‘llarda harakatlanish xavfsizligini ta’minlash bilan bog‘liq vazifalarni bajarish vazirliklar, davlat qo‘mitalari, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar, Toshkent shahri, shahar va tumanlar hokimliklari, mulkchilik shaklidan qat’i nazar konsern, korporatsiya, kompaniya, korxona, tashkilot, muassasa, jamoat birlashmalari va ijodiy uyushmalar, O‘zbekiston Respublikasida yashovchi barcha jismoniy shaxslarning burchidir.
3. Yo‘llarda harakatlanish xavfsizligini ta’minlash ishlari O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi, amaldagi qonunlar, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi qarorlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari va farmoyishlari, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlari, Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Harakatlanish xavfsizligini ta’minlash komissiyasi qarorlari, ushbu Nizom, O‘zbekiston Respublikasi qo‘shilgan harakatlanish xavfsizligini ta’minlashga oid xalqaro shartnomalar asosida amalga oshiriladi.
yo‘llarda harakatlanish xavfsizligini ta’minlashga oid reja va hududiy dasturlarni tasdiqlaydilar, muvofiqlashtiradilar va ularning ijrosini nazorat qiladilar;
mahalliy ijro etuvchi organlar rahbarlarining yo‘llarda harakatlanish xavfsizligini ta’minlash bo‘yicha hisobotlarini ko‘rib chiqadilar;
yo‘llarda harakatlanish xavfsizligini ta’minlash tadbirlarini qonunchilikda belgilangan tartibda mablag‘ bilan ta’minlaydilar;
ijro etuvchi hokimiyatning markaziy organlari, vazirlik va davlat idoralarining yo‘llarda harakatlanish xavfsizligini ta’minlash doirasidagi qarorlarining ijrosini tashkil etadilar va nazorat qiladilar;
yo‘l-transport hodisalarining oldini olish tadbirlarini, aholiga yo‘llarda harakatlanish xavfsizligi talablarini o‘qitishni tashkil etadilar;
yo‘llar va ko‘chalarni qurish, tuzatish ishlarini, harakatlantirishni tashkil qilish texnika vositalarini joriy qilish, yo‘llarni qo‘riqlash va xizmat ko‘rsatish shoxobchalari bilan ta’minlashni tashkil etadilar va ulardan foydalanish holatini nazorat qiladilar;
hududda joylashgan yuridik shaxslarning yo‘llarda harakatlanish xavfsizligini ta’minlash bo‘yicha faoliyatlarini nazorat qiladilar va ularning muvofiqlashtirilishini ta’minlaydilar.
5. Yo‘llarda harakatlanish xavfsizligini ta’minlash ishlari yuritilishining davlat nazorati maxsus organ — O‘zbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligining Davlat avtomobil nazorati xizmatiga yuklanadi. U O‘zbekiston Respublikasi hududidagi yo‘llarda harakatlanish xavfsizligini ta’minlash va tashkil etish ishlarini nazorat qilish vakolati berilgan yagona organ hisoblanadi.
Davlat avtomobil nazorati tomonidan o‘z vakolati doirasida qabul qilingan va yo‘llarda harakatlanish xavfsizligini ta’minlashga qaratilgan qarorlarni bajarish O‘zbekiston Respublikasi hududidagi barcha yuridik va jismoniy shaxslar uchun majburiydir.
6. Vazirliklar hamda idoralar tomonidan qabul qilinadigan va qo‘llaniladigan yo‘llarda harakatlanish xavfsizligini ta’minlashga oid barcha me’yoriy hujjatlar Davlat avtomobil nazorati Bosh boshqarmasi bilan kelishilgan bo‘lishi zarur.
7. Davlat avtomobil nazoratini qonunchilik bilan uning zimmasiga yuklanmagan vazifalarni bajarishga jalb etish taqiqlanadi.
yo‘llarda harakatlanish xavfsizligini ta’minlash bo‘yicha qonunlar, qoidalar, me’yorlar va o‘lcham (standart)larga rioya etilishini nazorat qilish;
manfaatdor vazirliklar, idoralar, tashkilotlar va ilmiy muassasalar bilan hamkorlikda yo‘llarda harakatlanish xavfsizligini ta’minlash, bu sohadagi huquqbuzarliklarning oldini olishga oid takliflar va tadbirlarni ishlab chiqish;
yo‘l-transport hodisalari sodir etilishiga, yo‘llarda harakatlanish qoidalari buzilishiga, bu sohadagi boshqa huquqqa xilof xatti-harakatlar yuz berishiga olib keluvchi sabablarni aniqlash, o‘z vakolati doirasida ularni bartaraf etish choralarini ko‘rish;
yo‘l-transport hodisalarining hisobini olib borish, ularning sabablarini tahlil qilish, ularni boshqa davlatlardagi ma’lumotlar bilan taqqoslash;
yo‘llarda harakatlanish qoidalari buzilishining hisobini olib borish, bu sohadagi qonunchilikni qo‘llash amaliyotini umumlashtirish, qonunda belgilangan tartibda ma’muriy huquqbuzarliklarning ko‘rib chiqilishini tashkil etish va amalga oshirish;
atrof-muhitni avtomototransport vositalarining zararli ta’siridan himoya qilish tadbirlarini amalga oshirish, bu boradagi me’yoriy hujjatlar talablari bajarilishini nazorat qilish;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Xavfsizlik xizmati bilan hamkorlikda O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti va boshqa qo‘riqlanadigan shaxslar (shu jumladan, xorijiy davlat rahbarlari)ning maxsus avtomobillari kuzatib borilishini va ularning to‘siqsiz o‘tishini ta’minlash, shuningdek, maxsus trassa va maxsus maqsaddagi avtomobillar holatini nazorat qilib borish;
avtomototransport vositalarini belgilangan tartibda, shu jumladan, shartnoma asosida kuzatib borishni amalga oshirish;
mamlakat va xalqaro miqyosdagi ijtimoiy-siyosiy, ommaviy-madaniy tadbirlar paytida harakatlanish xavfsizligini ta’minlash;
avtomototransport vositalarini, ularning tirkamalarini va yarim tirkamalarini davlat texnik ko‘rigidan o‘tkazish;
avtomototransport vositalarini, ularning tirkamalarini va yarim tirkamalarini ro‘yxatdan o‘tkazish, qayta ro‘yxatdan o‘tkazish, ro‘yxatdan chiqarish, ro‘yxatdan o‘tkazilgan avtomototransport vositalarining hisobini olib borish, ularga ro‘yxatdan o‘tkazish hujjatlari va davlat raqami belgilari berish;
fuqarolar tomonidan mustaqil ravishda tayyorlangan avtomototransport vositalarini tegishli tekshiruvdan so‘ng ro‘yxatdan o‘tkazish;
avtomototransport vositalari haydovchilarini tayyorlaydigan o‘quv tashkilotlarini ro‘yxatga olish va o‘quv jarayonini nazorat qilib borish, yo‘llarda harakatlanish qoidalari va avtomototransport vositalarini amaliy boshqarish malakasi bo‘yicha imtihon olish, avtomototransport vositalarini boshqarish huquqini beruvchi guvohnomalarni berish. Bu masalalarda jahondagi ilg‘or tajribalarni o‘rganish va hayotga tatbiq etish;
xorijiy davlatlar elchixonalari, konsulliklariga, xalqaro tashkilotlar vakolatxonalari, chet el korxona va muassasalariga qarashli avtotransport vositalariga maxsus davlat raqami belgilari berish, ularning xodimlariga va boshqa xorijiy fuqarolarga, fuqaroligi bo‘lmagan shaxslarga haydovchilik guvohnomalari va ularga qarashli avtomototransport vositalariga maxsus davlat raqami belgilari berish;
og‘ir vaznli, xavfli, maxsus va katta hajmli (gabaritli) yuklarni tashishga ruxsat berish, ularni tashishda harakatlanish xavfsizligi talablariga rioya etilishi yuzasidan nazoratni amalga oshirish;
O‘zbekiston Respublikasi Milliy xavfsizlik xizmati va Ichki ishlar vazirligi, shuningdek, maxsus va maxfiy yuklarni tashiydigan muassasalar, idoralar va tashkilotlarning maxsus avtomototransport vositalariga maxsus talon berish;
yo‘llardagi harakatlanish sharoitlarini o‘rganish, ko‘cha va yo‘llarda transport hamda piyodalar qatnovi tashkil etilishini takomillashtirish choralarini ko‘rish;
yo‘llardagi harakatlanishni tartibga solish, shu maqsadda texnik vositalar va avtomatlashtirilgan tizimlardan foydalanish; avtobus, kichik avtobuslar muntazam qatnaydigan xalqaro, shaharlararo va mahalliy yo‘nalishlarni ko‘rib chiqish va ularga ruxsat berish haqida xulosalar tayyorlash;
avtomobil yo‘llari, ko‘chalar, yo‘l inshootlari, temir yo‘llardan o‘tish joylari, shahar elektr transporti yo‘li, turar-joy dahalari, alohida binolar, kichik me’morchilik inshootlari, savdo, umumiy ovqatlanish, maishiy xizmat ko‘rsatish, avtomobillarga yonilg‘i quyish shoxobchalarini qurish va qayta qurish loyihalarini, avtomototransport vositalarining konstruksiyasi (tuzilishi)ni yo‘llarda harakatlanish xavfsizligini ta’minlash nuqtai nazaridan ko‘rib chiqish va ular yuzasidan xulosalar tayyorlash, ushbu inshootlarni va avtomototransport vositalarini foydalanishga qabul qilish komissiyalari ishida qatnashish;
daxldor vazirliklar, idoralar va tashkilotlar bilan birgalikda yo‘llar, yo‘l inshootlari, yo‘l belgilari va chiziqlari, harakatlanishni boshqarishning texnik vositalari, temir yo‘l kesishmalarining holatini o‘rganib chiqish bo‘yicha har yili kamida ikki marta (bahorgi va kuzgi) mavsumiy ko‘rik o‘tkazish;
yo‘l-transport hodisasi yuz bergan joyda kechiktirib bo‘lmaydigan ishlarni amalga oshirish, yo‘l-transport hodisasi ishtirokchilarini ushlab turish, guvohlarni aniqlash, yo‘l-transport hodisasini hujjatlashtirish, transport va piyodalarning xavfsiz qatnovini tashkil etish, jabrlanganlarga birinchi tibbiy yordam ko‘rsatish va boshqalar;
olib qochilgan, o‘g‘irlangan avtomototransport vositalarini va yo‘l-transport hodisasi joyidan yashiringan haydovchilarni qidirish ishini tashkil etish va amalga oshirishda ishtirok etish;
mulkchilik shaklidan qat’i nazar, yangidan ochilayotgan texnik xizmat ko‘rsatish stansiyalari va avtomobillarni tuzatish ustaxonalarini ro‘yxatdan o‘tkazish;
mulkchilik shaklidan qat’i nazar, texnik xizmat ko‘rsatish stansiyalari va avtomobillarni tuzatish ustaxonalarida yo‘llarda harakatlanish xavfsizligini ta’minlash sohasidagi me’yoriy hujjatlarga rioya qilinishi ustidan nazoratni amalga oshirish, avtomototransport vositalari tuzatilishining qonuniyligini tekshirish;
militsiyaning boshqa xizmatlari bilan hamkorlikda jinoyatchilikka qarshi kurash, jamoat tartibini saqlash, jinoyat qilgan shaxslarni ushlashda ishtirok etish;
yo‘llarda harakatlanish qoidalarini targ‘ib qilish va yo‘l-transport hodisalarining oldini olish bo‘yicha tushuntirish ishlari olib borish, shu maqsadda ommaviy axborot vositalari (matbuot, radio, televideniye), nashriyot, kino, teatr san’ati imkoniyatlaridan foydalanish, ko‘rik, tanlov va musobaqalar o‘tkazish;
Xalq ta’limi vazirligi, boshqa manfaatdor idoralar bilan birgalikda bolalar o‘rtasida yo‘l-transport hodisalarining oldini olish choralarini ko‘rish, maktab va maktabgacha tarbiya muassasalarida yo‘llarda harakatlanish qoidalari o‘rgatilishini nazorat qilish;
Davlat avtomobil nazorati shaxsiy tarkibi tomonidan qonun buzilishiga yo‘l qo‘ymaslik, berilgan huquqlardan to‘g‘ri foydalanish, yo‘llarda harakatlanish qatnashchilari bilan muomalada bosiq, odobli bo‘lishni ta’minlash, ularni xizmat burchiga vijdonan va halol yondoshish ruhida tarbiyalash.
9. Davlat avtomobil nazorati o‘z zimmasiga yuklangan majburiyatlarni bajarish uchun quyidagi huquqlarga egadir:
vazirliklar, idoralarga, mulkchilik shaklidan qat’i nazar, barcha muassasalar, korxonalar, tashkilotlarga to‘siqsiz kirish, zarur ma’lumotlar va hujjatlarni bepul olish, mansabdor shaxslar va fuqarolar tomonidan yo‘llarda harakatlanish xavfsizligini ta’minlashga va atrof-muhitni avtomototransport vositalarining zararli ta’siridan himoya qilishga oid qoidalar, me’yorlar hamda o‘lcham (standart)larning bajarilishini tekshirish;
mansabdor shaxslar va fuqarolarga yo‘llarda harakatlanish xavfsizligini va atrof-muhitni himoya qilishni ta’minlashga oid qoidalar, me’yorlar va o‘lchamlar talablari buzilishini bartaraf etish to‘g‘risida bajarilishi shart bo‘lgan yozma ko‘rsatmalar berish, bunday ko‘rsatmalarni bajarish yuzasidan chora-tadbirlar ko‘rmagan shaxslarni belgilangan tartibda javobgarlikka tortish;
yo‘llarda harakatlanish va uning xavfsizligini ta’minlashga taalluqli qonun va me’yoriy hujjatlar (qoidalar, me’yorlar, o‘lchamlar)ni ishlab chiqishda qatnashish, amaldagilariga esa qo‘shimchalar va o‘zgartirishlar kiritish yuzasidan tegishli takliflar kiritish;
avtomobil yo‘llari, ko‘chalar, yo‘l inshootlari, temir yo‘llardan o‘tish joylari, shahar elektr transporti yo‘llarini, ko‘cha va yo‘l yoqalariga qurilgan savdo, umumiy ovqatlanish, maishiy xizmat ko‘rsatish va avtomobillarga yonilg‘i quyish shoxobchalari va boshqa binolarni, avtomototransport texnikasining yangi namunalarini foydalanishga qabul qilish komissiyalari, shaharsozlar va texnik kengashlar ishida hal etuvchi ovoz bilan qatnashish;
belgilangan tartibda foydalanishga topshirilmagan avtomobil yo‘llari, ko‘chalar, temir yo‘llardan o‘tish joylaridagi harakatni, shahar elektr transporti yo‘lidan va avtomototransport vositalarining yangi namunalaridan foydalanishni taqiqlash;
ommaviy tadbirlar, sport musobaqalari o‘tkazilayotganda yoki yo‘ldan foydalanish harakatlanish xavfsizligiga putur yetkazganda yo‘lning ayrim joylarida harakatlanishni vaqtincha cheklash yoki taqiqlash;
avtomobil yo‘llari, ko‘chalar, temir yo‘llardan o‘tish joylari hamda ularga ajratilgan mintaqalarda harakatlanish xavfsizligini ta’minlash bo‘yicha belgilangan qoidalar, me’yorlar va o‘lchamlar buzilgan holda bajarilayotgan qurilish, ta’mirlash yoki boshqa ishlarning amalga oshirilishini taqiqlash yoki to‘xtatib qo‘yish;
harakatlanish taqiqlangan yoki cheklangan ko‘cha va yo‘llarda korxona, tashkilot va muassasalarning transport vositalariga ishlab chiqarish zarurati bilan harakatlanishga ruxsatnoma berish;
yo‘llarda harakatlanish xavfsizligini ta’minlash bo‘yicha belgilangan qoidalar, me’yorlar va o‘lchamlar buzilgan yoki Davlat avtomobil nazoratining yozma ruxsati bo‘lmaganda ko‘chalar va yo‘llarni qayta qurish va tuzatishni to‘xtatish yoki taqiqlash to‘g‘risida ko‘rsatmalar berish;
xavfsizlik talablariga rioya etilmagan hollarda belgilangan yo‘nalishda yo‘lovchilar tashish bilan shug‘ullanadigan barcha avtobus va kichik avtobuslar qatnovini, og‘ir vaznli, katta hajmli, xavfli va maxsus yuklar tashishni taqiqlash yoki cheklash;
tegishli tashkilotlarga yo‘llarda harakatlanishni tartibga soluvchi texnik vositalarni o‘rnatishga ruxsat etish yoki ularni olib tashlash to‘g‘risida ko‘rsatma berish;
daxldor vazirliklar, idoralar va tashkilotlar bilan birgalikda yo‘llar, yo‘l inshootlari, yo‘l belgilari va chiziqlari, harakatlanishni boshqarishning texnik vositalari, temir yo‘l kesishmalarining ahvolini o‘rganib chiqish bo‘yicha har yili kamida ikki marta (bahorgi va kuzgi) o‘tkaziladigan mavsumiy ko‘rik komissiyasi ishida hal qiluvchi ovoz bilan qatnashish;
transport vositalarining konstruksiyasi yoki texnik holati O‘zbekiston Respublikasining amaldagi qonunlariga, me’yorlari va o‘lchamlari talablariga muvofiq kelmasa, shuningdek, transport vositasi belgilangan tartibda qayd etilmagan, davlat texnika ko‘rigidan o‘tmagan bo‘lsa, davlat raqami belgisiga ega bo‘lmasa, davlat raqami belgisi, agregati va qismlarining raqamlari qalbakilashtirilgan, yashirincha yoki boshqacha tarzda o‘zgartirilgan bo‘lsa, bunday transport vositalaridan foydalanishni taqiqlash, shu jumladan, davlat raqami belgilarini olib qo‘yish;
o‘lchamlar talablarini buzib, loyiha hujjatlarisiz (bunday hujjatlarning bo‘lishi tegishli me’yoriy hujjatlarda nazarda tutilgan hollarda) yoki belgilangan tartibda kelishib olinmagan hujjatlar bilan tayyorlangan yoki qayta jihozlangan transport vositalaridan (va qo‘shimcha qurilmalardan), shuningdek, egalari raqamli qism va agregatlar qonuniy xarid qilinganligi to‘g‘risida tegishli hujjatlarni taqdim etmagan transport vositalarini foydalanishga yo‘l qo‘ymaslik;
transport vositalarini to‘xtatish, ulardan foydalanish hamda ularni boshqarish huquqini beruvchi hujjatlarni, shuningdek, u transport vositalari va tashilayotgan yuk hujjatlarini tekshirish, qonunchilikda nazarda tutilgan holatlarda bu hujjatlarni tekshirishni davom ettirish uchun olib qolish;
mast yoki kasal holatda deb hisoblash uchun yetarli asoslar mavjud bo‘lgan shaxslarni transport vositalarini boshqarishdan chetlashtirish, ularni belgilangan tartibda tibbiy ko‘rikdan o‘tishga yuborish va vaqtincha transportni boshqarish huquqidan mahrum etish;
transport vositasini boshqarish va undan foydalanish huquqini beruvchi hujjatlari bo‘lmagan shaxslarni belgilangan tartibda tekshiruvdan o‘tkazish, ularni transport vositalarini boshqarishdan chetlashtirish;
jinoyat yoki ma’muriy huquqbuzarlik sodir qilishda gumon qilinayotgan shaxslarni ularning organizmida alkogol yoki giyohvand moddalar bor-yo‘qligini aniqlash uchun belgilangan tartibda tekshiruvdan o‘tkazish, tekshirish natijasi huquqbuzarlikni tasdiqlash yoki rad etish yoxud huquqbuzarlik to‘g‘risidagi ishni xolis ko‘rib chiqish uchun zarur bo‘lgan hollarda bunday shaxslarni tibbiy muassasalarga yo‘llash yoki olib kelish;
yo‘llarda harakatlanish qoidalari buzilganligini aniqlash va qayd etish, transport vositalari va avtomobil yo‘llarining holatini nazorat qilish, to‘xtash va to‘xtab turish qoidalari buzilgan hollarda transport vositalarini majburiy tashish uchun maxsus texnika va transport vositalaridan foydalanish;
yo‘llarda harakatlanish qoidalarini buzgan transport vositalari haydovchilari va fuqarolarni O‘zbekiston Respublikasi qonunlarida belgilangan tartibda ushlab turish, haydovchi huquqqa xilof ravishda foydalanganligi gumon qilingan transport vositasini, shuningdek, noqonuniy tashilayotganligiga asos bor deb hisoblangan yukni ko‘rikdan o‘tkazish (bunda qonunda ko‘zda tutilgan holda mavjud bo‘lmasa, shaxsni ko‘rikdan o‘tkazishga yo‘l qo‘yilmaydi);
jinoyat sodir etilgan yoki yo‘l-transport hodisasi ro‘y bergan joydan yashiringan va ichki ishlar organlari xodimlarining to‘xtash to‘g‘risidagi talablariga bo‘ysunmagan haydovchilarning transport vositalarini boshqalarning hayotiga xavf solmagan holda majburan to‘xtatish va ularni ushlash, bunday hollarda qonunda belgilangan tartibda maxsus vositalardan foydalanish;
avtomototransport vositalari belgilangan tartibga xilof ravishda tuzatilayotganligi aniqlangan, mulkchilik shaklidan qat’i nazar, texnik xizmat ko‘rsatish stansiyalari va avtomobillarni tuzatish ustaxonalari faoliyatini to‘xtatib qo‘yish;
yo‘llarda harakatlanish sohasidagi huquqbuzarlik uchun mansabdor shaxslar va fuqarolarga nisbatan ma’muriy bayonnoma tuzish, amaldagi qonunchilikda ko‘zda tutilgan ma’muriy jazoni o‘z vakolati doirasida belgilangan tartibda qo‘llash;
fuqarolar va mansabdor shaxslarni ko‘rib chiqilayotgan ishlar va materiallar bo‘yicha Davlat avtomobil nazorati organlariga chaqirish va ulardan yozma hamda og‘zaki holda tushuntirish xatlari olish;
transport vositalari haydovchilarining yo‘llarda harakatlanish qoidalari bo‘yicha bilimlarini, transport vositalarini boshqarish malakalarini tekshirish, shuningdek, ularning transport vositalarini boshqarishga yaroqli ekanliklarini aniqlash maqsadida belgilangan tartibda tibbiy tekshiruvdan o‘tkazishga yo‘llash;
yo‘l-transport hodisalari, to‘qnashuvlarda shikastlangan shaxslar va transport vositalarini tashishda korxonalar, muassasalar va tashkilotlarning, favqulodda holatlarda esa fuqarolarning transport vositalaridan foydalanish;
mulkchilik shaklidan qat’i nazar, korxonalar, muassasalar, tashkilotlar, jamoat birlashmalari yoki fuqarolarga tegishli aloqa vositalaridan xizmat maqsadlarida to‘siqsiz foydalanish;
manfaatdor tashkilotlar va ilmiy muassasalar bilan birgalikda yo‘llarda harakatlanish xavfsizligini ta’minlash masalalariga oid tadqiqotlar o‘tkazishda qatnashish;
yo‘llarda harakatlanish sohasiga oid me’yoriy hujjatlarni takomillashtirish yuzasidan takliflar tayyorlashda ishtirok etish;
yo‘llarda harakatlanish xavfsizligi masalalari bo‘yicha xalqaro tashkilotlar ishida belgilangan tartibda qatnashish, manfaatdor tashkilotlar bilan birgalikda O‘zbekiston Respublikasining ushbu masalalar bo‘yicha davlatlararo va xalqaro bitimlardagi ishtirokidan kelib chiquvchi chora-tadbirlarni ishlab chiqish hamda amalga oshirish;
yo‘llarda harakatlanish xavfsizligini ta’minlash masalalari bo‘yicha idoralararo konferensiyalar, seminarlar, kengashlar o‘tkazishni tashkil etish, ularda ishlab chiqilgan tavsiya va takliflarni amalga oshirish choralarini ko‘rish;
harakatlanish xavfsizligini ta’minlash masalalari bilan shug‘ullanuvchi xalqaro tashkilotlar va boshqa davlatlardagi turdosh organlar bilan yo‘l-transport hodisalarining oldini olish, transport bilan bog‘liq bo‘lgan jinoyatchilikka, shuningdek, transport vositalarida narkotik moddalar, qurol-yarog‘larni noqonuniy tashilishiga qarshi kurash borasida hamkorlik aloqalarini amalga oshirish;
moddiy-texnika bazasi, o‘quv jarayonini tashkil etish talablar darajasida bo‘lgan o‘quv tashkilotlarida haydovchilar tayyorlash va qayta tayyorlashga ruxsat berish;
moddiy-texnika bazasi talablar darajasida bo‘lmay qolgan, haydovchilar tayyorlash sifati qoniqarsiz bo‘lgan o‘quv tashkilotlarining faoliyatini to‘xtatib qo‘yish yoki taqiqlash;
sug‘urta to‘lovlaridan tushgan mablag‘lar qismidan, undirilgan jarima, yig‘im, pullik xizmatlar va boshqa har xil tushumlardan ajratilgan mablag‘lardan qonunda belgilangan tartibda yo‘l-transport hodisalarining oldini olish, Davlat avtomobil nazorati moddiy-texnika bazasini mustahkamlash va uning xodimlari ijtimoiy-maishiy muammolarini hal etishda foydalanish;
yo‘llarda harakatlanish xavfsizligini ta’minlash sohasida targ‘ibot va tashviqot ishlarini olib borishda, shuningdek, ommaviy tadbirlarni o‘tkazishda, yo‘l-transport hodisalari, yo‘l va ko‘chalardagi harakatlanish xavfsizligiga ta’sir etuvchi murakkab ob-havo sharoitlari, olib qochilgan, o‘g‘irlangan, jinoyat sodir etishda aloqasi bo‘lgan va yo‘l-transport hodisasi yuz bergan joydan yashiringan transport vositalarini qidirishda, boshqa hollarda shoshilinch xabarlar berishni tashkil etishda ommaviy axborot vositalari (radio, televideniye, matbuot) imkoniyatlaridan bepul foydalanish;
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Harakatlanish xavfsizligini ta’minlash komissiyasi yig‘ilishida ko‘rib chiqish uchun masalalar tayyorlash;
Davlat avtomobil nazorati organlari xizmati uchun mutaxassislar tayyorlash, shaxsiy tarkibning malakasini oshirish va dastlabki tayyorgarlikdan o‘tkazish uchun o‘quv yurtlari ochish va ularning faoliyatini tashkil etish.