11.10.1997 yildagi 474-son
Joriy versiya
22.01.2003
11.10.1997
Ko‘rinish
A
A
A
Рус
Ўзб
O’zb
O‘zb|Рус
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarori, 11.10.1997 yildagi 474-son
Kuchga kirish sanasi
11.10.1997
Qo‘shimcha axborot
Asosiy rekvizitlar
Kodifikatsiya
Qayta ko‘rib chiqilgan hujjatlar
Hujjatni qayta ko‘rib chiqishga asos bo‘lgan hujjatlar
Korrespondentlar
Respondentlar
Ulashish
Telegram
Facebook
Twitter
Instagram
Ko‘rinish
A
A
A
Рус
Ўзб
O’zb
O‘zb|Рус
Hujjat 22.01.2003 sanasi holatiga
Joriy versiya
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining
qarori
qarori
O‘ZBEKISTON RESPUBLIKASI MAKROIQTISODIYOT VA STATISTIKA VAZIRLIGI TO‘G‘RISIDAGI NIZOMNI TASDIQLASh HAQIDA
O‘ZBEKISTON RESPUBLIKASI MAKROIQTISODIYOT VA STATISTIKA VAZIRLIGI TO‘G‘RISIDAGI NIZOMNI TASDIQLASh HAQIDA
Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
1. O‘zbekiston Respublikasi Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi to‘g‘risidagi ilova qilinayotgan
Nizom
tasdiqlansin.
1. O‘zbekiston Respublikasi Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi to‘g‘risidagi ilova qilinayotgan
Nizom
tasdiqlansin.
2. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Vazirlar Mahkamasining Istiqbolni belgilash va statistika (“O‘zistiqbolstat”) davlat qo‘mitasi to‘g‘risidagi Nizomni tasdiqlash haqida” 1992-yil 20-noyabrdagi 547-son
qarori
o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblansin.
2. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Vazirlar Mahkamasining Istiqbolni belgilash va statistika (“O‘zistiqbolstat”) davlat qo‘mitasi to‘g‘risidagi Nizomni tasdiqlash haqida” 1992-yil 20-noyabrdagi 547-son
qarori
o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblansin.
O‘zbekiston Respublikasi Bosh vaziri O‘. SULTONOV
O‘zbekiston Respublikasi Bosh vaziri O‘. SULTONOV
Toshkent sh.,
Toshkent sh.,
1997-yil 11-oktabr,
1997-yil 11-oktabr,
474-son
474-son
Vazirlar Mahkamasining 1997-yil oktyabrdagi 474-son
qaroriga
ILOVA
Vazirlar Mahkamasining 1997-yil oktyabrdagi 474-son
qaroriga
ILOVA
O‘zbekiston Respublikasi Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi to‘g‘risida
O‘zbekiston Respublikasi Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi to‘g‘risida
NIZOM
NIZOM
1. O‘zbekiston Respublikasi Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi ijtimoiy-iqtisodiy va statistika sohasida yagona davlat siyosatini amalga oshiruvchi davlat boshqaruvi organi hisoblanadi.
1. O‘zbekiston Respublikasi Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi ijtimoiy-iqtisodiy va statistika sohasida yagona davlat siyosatini amalga oshiruvchi davlat boshqaruvi organi hisoblanadi.
Quyidagilar Makroiqtisodiyot va statistika vazirligining asosiy vazifalari hisoblanadi:
Quyidagilar Makroiqtisodiyot va statistika vazirligining asosiy vazifalari hisoblanadi:
iqtisodiy islohotlarni chuqurlashtirishning aniq yo‘nalishlari, yo‘llari va uslublarini belgilash, respublika iqtisodiyotini boshqarishning bozor mexanizmlarini ta’minlash;
iqtisodiy islohotlarni chuqurlashtirishning aniq yo‘nalishlari, yo‘llari va uslublarini belgilash, respublika iqtisodiyotini boshqarishning bozor mexanizmlarini ta’minlash;
makroiqtisodiy va moddiy balanslarni, milliy hisoblar tizimidan foydalangan holda O‘zbekistonni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish prognozlarini va prognoz variant hisob-kitoblarini ishlab chiqish;
makroiqtisodiy va moddiy balanslarni, milliy hisoblar tizimidan foydalangan holda O‘zbekistonni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish prognozlarini va prognoz variant hisob-kitoblarini ishlab chiqish;
Moliya vazirligi bilan birgalikda to‘lov, moliya va tashqi savdo balanslarini shakllantirish va ularning amalga oshirilishini nazorat qilish;
Moliya vazirligi bilan birgalikda to‘lov, moliya va tashqi savdo balanslarini shakllantirish va ularning amalga oshirilishini nazorat qilish;
iqtisodiyotning real sektorida eng maqbul sur’atlar va proporsiyalarni, mineral va hom ashyo resurslaridan oqilona foydalanish, O‘zbekiston iqtisodiyotini barqaror rivojlantirish va jahon xo‘jalik aloqalariga integratsiyalashni ta’minlovchi investitsiya dasturlarini tayyorlash hamda ularning amalga oshirilishini muvofiqlashtirish;
iqtisodiyotning real sektorida eng maqbul sur’atlar va proporsiyalarni, mineral va hom ashyo resurslaridan oqilona foydalanish, O‘zbekiston iqtisodiyotini barqaror rivojlantirish va jahon xo‘jalik aloqalariga integratsiyalashni ta’minlovchi investitsiya dasturlarini tayyorlash hamda ularning amalga oshirilishini muvofiqlashtirish;
iqtisodiyot, madaniyatning rivojlanishini, xalq turmush darajasi va farovonligi yuksalishini hisobga olish va nazorat qilishning zamonaviy indikativ, tahliliy va statistik uslublari hamda vositalarini rivojlantirish va chuqurlashtirish.
iqtisodiyot, madaniyatning rivojlanishini, xalq turmush darajasi va farovonligi yuksalishini hisobga olish va nazorat qilishning zamonaviy indikativ, tahliliy va statistik uslublari hamda vositalarini rivojlantirish va chuqurlashtirish.
2. Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi
Konstitutsiyasi
va qonunlariga, Oliy Majlis qarorlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga hamda mazkur Nizomga amal qiladi.
2. Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi
Konstitutsiyasi
va qonunlariga, Oliy Majlis qarorlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga hamda mazkur Nizomga amal qiladi.
3. Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi quyidagi funksiyalarni bajaradi:
3. Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi quyidagi funksiyalarni bajaradi:
a) ijtimoiy-iqtisodiy rivojlanishni prognozlash va iqtisodiyotni boshqarish sohasida:
a) ijtimoiy-iqtisodiy rivojlanishni prognozlash va iqtisodiyotni boshqarish sohasida:
davlatning ijtimoiy-iqtisodiy siyosati, iqtisodiyotni rivojlantirishning ustuvor yo‘nalishlari ishlab chiqilishi va asoslanishini tashkil etadi, iqtisodiy islohotlarni chuqurlashtirish, respublika iqtisodiyotini boshqarishning bozor mexanizmlarini ta’minlashning yo‘llari va uslublarini belgilaydi;
davlatning ijtimoiy-iqtisodiy siyosati, iqtisodiyotni rivojlantirishning ustuvor yo‘nalishlari ishlab chiqilishi va asoslanishini tashkil etadi, iqtisodiy islohotlarni chuqurlashtirish, respublika iqtisodiyotini boshqarishning bozor mexanizmlarini ta’minlashning yo‘llari va uslublarini belgilaydi;
iqtisodiyotni isloh qilishning ishlab chiqilgan prinsiplari va ustuvorliklarini amalga oshirish mexanizmlarini belgilaydi hamda asoslaydi, milliy hisoblar tizimiga asoslangan ekonometrik modellardan foydalangan holda tegishli davr uchun O‘zbekistonni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirishning makroiqtisodiy balanslari va dasturlarining prognoz variantlari ishlab chiqilishini tashkil etadi;
iqtisodiyotni isloh qilishning ishlab chiqilgan prinsiplari va ustuvorliklarini amalga oshirish mexanizmlarini belgilaydi hamda asoslaydi, milliy hisoblar tizimiga asoslangan ekonometrik modellardan foydalangan holda tegishli davr uchun O‘zbekistonni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirishning makroiqtisodiy balanslari va dasturlarining prognoz variantlari ishlab chiqilishini tashkil etadi;
xalqaro hamjamiyag bilan aloqalarni mustahkamlashni hamda respublikaning barqaror rivojlantirishni ta’minlashga oid xalqaro majburiyatlari bajarilishini ta’minlovchi ijtimoiy, iqtisodiy va ekologik ustuvorliklarni integratsiyalash asosida barqaror rivojlantirishning milliy strategiyasini ishlab chiqadi. Bu masalalarda vazirliklar va idoralar faoliyatini muvofiqlashtiradi;
xalqaro hamjamiyag bilan aloqalarni mustahkamlashni hamda respublikaning barqaror rivojlantirishni ta’minlashga oid xalqaro majburiyatlari bajarilishini ta’minlovchi ijtimoiy, iqtisodiy va ekologik ustuvorliklarni integratsiyalash asosida barqaror rivojlantirishning milliy strategiyasini ishlab chiqadi. Bu masalalarda vazirliklar va idoralar faoliyatini muvofiqlashtiradi;
tarkibiy o‘zgartirishlarga oid davlat siyosatini asoslaydi, maqbul sur’atlar va proporsiyalarni, mineral va xomashyo resurslaridan oqilona foydalanishni, O‘zbekiston iqtisodiyotining barqaror rivojlanishini hamda jahon xo‘jaligi aloqalariga integratsiyalashuvini ta’minlovchi industrial va agrar siyosatni amalga oshirishning, kommunikatsiya vositalari va mamlakat eksport imkoniyatlarini rivojlantirishning asosiy yo‘nalishlari va yo‘llarini belgilaydi, ishlab chiqarishni rivojlantirishni pag‘batlantirish bo‘yicha takliflar, ishchanlikni va tadbirkorlikni qo‘llab-quvvatlash mexanizmini tayyorlaydi, shuningdek, korxonalarning nochorligi (bankrotligi) bilan bog‘liq tadbirlarni amalga oshirishda qatnashadi;
tarkibiy o‘zgartirishlarga oid davlat siyosatini asoslaydi, maqbul sur’atlar va proporsiyalarni, mineral va xomashyo resurslaridan oqilona foydalanishni, O‘zbekiston iqtisodiyotining barqaror rivojlanishini hamda jahon xo‘jaligi aloqalariga integratsiyalashuvini ta’minlovchi industrial va agrar siyosatni amalga oshirishning, kommunikatsiya vositalari va mamlakat eksport imkoniyatlarini rivojlantirishning asosiy yo‘nalishlari va yo‘llarini belgilaydi, ishlab chiqarishni rivojlantirishni pag‘batlantirish bo‘yicha takliflar, ishchanlikni va tadbirkorlikni qo‘llab-quvvatlash mexanizmini tayyorlaydi, shuningdek, korxonalarning nochorligi (bankrotligi) bilan bog‘liq tadbirlarni amalga oshirishda qatnashadi;
davlat investitsiya siyosati hamda investitsiyaviy faollikni pag‘batlantirish chora-tadbirlari, ishlab chiqilishini, investitsiyalar bozori o‘rganilishi tanlab olinishini va ro‘yobga chiqarilishini hamda markazlashgan kapital qo‘yilmalar va chet el investitsiyalaridan foydalanilgan loyihalarning amalga oshirilishi ustidan nazoratni tashkil etadi, iqtisodiyotning real sektorida o‘zgartirishlarga doir davlat siyosati maqsad va vazifalari izchillik bilan amalga oshirilishini ta’minlovchi investitsiya dasturlarini tayyorlaydi va ularning amalga oshirilishini muvofiqlashtiradi, muhim va yirik investitsiya loyihalarini, shu jumladan, mablag‘ bilan ta’minlash chet el sarmoyasi ishtirokida amalga oshiriladigan loyihalarning yig‘ma ekspertizasini o‘tkazadi;
davlat investitsiya siyosati hamda investitsiyaviy faollikni pag‘batlantirish chora-tadbirlari, ishlab chiqilishini, investitsiyalar bozori o‘rganilishi tanlab olinishini va ro‘yobga chiqarilishini hamda markazlashgan kapital qo‘yilmalar va chet el investitsiyalaridan foydalanilgan loyihalarning amalga oshirilishi ustidan nazoratni tashkil etadi, iqtisodiyotning real sektorida o‘zgartirishlarga doir davlat siyosati maqsad va vazifalari izchillik bilan amalga oshirilishini ta’minlovchi investitsiya dasturlarini tayyorlaydi va ularning amalga oshirilishini muvofiqlashtiradi, muhim va yirik investitsiya loyihalarini, shu jumladan, mablag‘ bilan ta’minlash chet el sarmoyasi ishtirokida amalga oshiriladigan loyihalarning yig‘ma ekspertizasini o‘tkazadi;
belgilangan tartibda davlat investitsiya dasturini shakllantiradi va qurilishlarning tegishli aniq ro‘yxatlarini kelishib oladi;
belgilangan tartibda davlat investitsiya dasturini shakllantiradi va qurilishlarning tegishli aniq ro‘yxatlarini kelishib oladi;
moliya, pul-kredit, valyuta va narx siyosatining umumiy yo‘nalishlari, mahsulotlar, tovarlar va xizmatlarga narxlar va tariflarni tartibga solish mexanizmini takomillashtirish bo‘yicha takliflar tayyorlashda, to‘lov, moliya va tashqi savdo balanslarini shakllantirish va ularning amalga oshirilishini nazorat qilishda;
moliya, pul-kredit, valyuta va narx siyosatining umumiy yo‘nalishlari, mahsulotlar, tovarlar va xizmatlarga narxlar va tariflarni tartibga solish mexanizmini takomillashtirish bo‘yicha takliflar tayyorlashda, to‘lov, moliya va tashqi savdo balanslarini shakllantirish va ularning amalga oshirilishini nazorat qilishda;
xalqaro iqtisodiy hamkorlik sohasidagi iqtisodiy siyosat, tashqi iqtisodiy aloqalarni tartibga solish mexanizmlarini rivojlantirish va takomillashtirish, xorijiy mamlakatlar bilan o‘zaro manfaatli iqtisodiy hamkorlik qilish hamda qo‘shma loyiha va dasturlarni amalga oshirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqishda;
xalqaro iqtisodiy hamkorlik sohasidagi iqtisodiy siyosat, tashqi iqtisodiy aloqalarni tartibga solish mexanizmlarini rivojlantirish va takomillashtirish, xorijiy mamlakatlar bilan o‘zaro manfaatli iqtisodiy hamkorlik qilish hamda qo‘shma loyiha va dasturlarni amalga oshirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqishda;
O‘zbekistonning xalqaro iqtisodiy tashkilotlarda ishtiroki bilan bog‘liq bo‘lgan masalalar bo‘yicha respublikaning pozitsiyasini shakllantirish va amalga oshirishda;
O‘zbekistonning xalqaro iqtisodiy tashkilotlarda ishtiroki bilan bog‘liq bo‘lgan masalalar bo‘yicha respublikaning pozitsiyasini shakllantirish va amalga oshirishda;
chet el investitsiyalarini jalb etish va respublika subyektlari investitsiyalarini xorijda joylashtirish, shuningdek, xalqaro moliya tashkilotlari bilan investitsiya sohasida hamkorlik qilishga doir davlat siyosatini ishlab chiqish hamda amalga oshirilishini ta’minlashda va xalqaro investitsiya hamkorligi sohasidagi takliflarni ekspertiza qilishda ishtirok etadi;
chet el investitsiyalarini jalb etish va respublika subyektlari investitsiyalarini xorijda joylashtirish, shuningdek, xalqaro moliya tashkilotlari bilan investitsiya sohasida hamkorlik qilishga doir davlat siyosatini ishlab chiqish hamda amalga oshirilishini ta’minlashda va xalqaro investitsiya hamkorligi sohasidagi takliflarni ekspertiza qilishda ishtirok etadi;
davlat budjeti daromadlari va xarajatlarining ayrim moddalarini, shu jumladan, ijtimoiy soha, mudofaa, xavfsizlik tizimi hamda xalq xo‘jaligining ayrim ustuvor tarmoqlarini budjetdan moliyaviy ta’minlashning iqtisodiy asoslanishini ta’minlaydi;
davlat budjeti daromadlari va xarajatlarining ayrim moddalarini, shu jumladan, ijtimoiy soha, mudofaa, xavfsizlik tizimi hamda xalq xo‘jaligining ayrim ustuvor tarmoqlarini budjetdan moliyaviy ta’minlashning iqtisodiy asoslanishini ta’minlaydi;
respublika iqtisodiyotining ahvoli to‘g‘risida yillik va choraklik dokladlar tayyorlaydi, uni rivojlantirishdagi disproporsiyalarni aniqlaydi hamda ularni tuzatish yo‘llarini belgilaydi, shuningdek, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti va O‘zbekiston Respublikasi Hukumati tomonidan qabul qilingan iqtisodiyotni rivojlantirish hamda iqtisodiy islohotlarni amalga oshirishga doir qarorlarning bajarilishini nazorat qiladi;
respublika iqtisodiyotining ahvoli to‘g‘risida yillik va choraklik dokladlar tayyorlaydi, uni rivojlantirishdagi disproporsiyalarni aniqlaydi hamda ularni tuzatish yo‘llarini belgilaydi, shuningdek, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti va O‘zbekiston Respublikasi Hukumati tomonidan qabul qilingan iqtisodiyotni rivojlantirish hamda iqtisodiy islohotlarni amalga oshirishga doir qarorlarning bajarilishini nazorat qiladi;
tovar bozorlarida to‘lov qobiliyatiga ega bo‘lgan ehtiyoj va talabni o‘rganishni tashkil etadi hamda eng muhim mahsulot turlariga ehtiyoj va talablarning istiqboldagi moddiy balanslarini ishlab chiqadi, mamlakatning resurs bazasini prognozlashtiradi, tabiiy resurslardan oqilona foydalanish va resurslarni asrashning iqtisodiy mexanizmiga doir takliflar tayyorlaydi;
tovar bozorlarida to‘lov qobiliyatiga ega bo‘lgan ehtiyoj va talabni o‘rganishni tashkil etadi hamda eng muhim mahsulot turlariga ehtiyoj va talablarning istiqboldagi moddiy balanslarini ishlab chiqadi, mamlakatning resurs bazasini prognozlashtiradi, tabiiy resurslardan oqilona foydalanish va resurslarni asrashning iqtisodiy mexanizmiga doir takliflar tayyorlaydi;
davlat mudofaa buyurtmasi, mamlakat iqtisodiyoti safarbarligi rejasini belgilangan tartibda shakllantiradi va uning bajarilishini nazorat qiladi ;
davlat mudofaa buyurtmasi, mamlakat iqtisodiyoti safarbarligi rejasini belgilangan tartibda shakllantiradi va uning bajarilishini nazorat qiladi ;
xorijiy mamlakatlar bilan harbiy-iqtisodiy hamkorlikni amalga oshirishda, harbiy texnika va boshqa harbiy mulklarni ishlab chiqarishni rivojlantirish bo‘yicha tadbirlarni ishlab chiqishda, safarbarlik quvvatlarini tashkil etish va saqlashda ishtirok etadi;
xorijiy mamlakatlar bilan harbiy-iqtisodiy hamkorlikni amalga oshirishda, harbiy texnika va boshqa harbiy mulklarni ishlab chiqarishni rivojlantirish bo‘yicha tadbirlarni ishlab chiqishda, safarbarlik quvvatlarini tashkil etish va saqlashda ishtirok etadi;
alohida davrda va favqulodda holatlarda iqtisodiyotni boshqarish prinsiplarini ishlab chiqadi, mamlakatning safarbarlik tayyorgarligini tashkiliy va uslubiy ta’minlashni amalga oshiradi, davlat moddiy zaxirasi tizimini rivojlantirishda, fuqapo muhofazasi bo‘yicha tadbirlarni bajarishni ta’minlashda qatnashadi;
alohida davrda va favqulodda holatlarda iqtisodiyotni boshqarish prinsiplarini ishlab chiqadi, mamlakatning safarbarlik tayyorgarligini tashkiliy va uslubiy ta’minlashni amalga oshiradi, davlat moddiy zaxirasi tizimini rivojlantirishda, fuqapo muhofazasi bo‘yicha tadbirlarni bajarishni ta’minlashda qatnashadi;
mablag‘ bilan ta’minlashning markazlashtirilgan manbalari hisobidan davlat ehtiyojlari uchun mahsulotlar (ishlar va xizmatlarni bajarish) yetkazib berish hajmlari va tuzilmasini, mamlakat mudofaa va xavfsizligi ehtiyojlari uchun moddiy-texnik resurslarning eng muhim turlarini davlat tomonidan bronlashtirish, davlat moddiy zaxirasi va O‘zbekiston Hukumati zaxirasi ham shunga kiradi, belgilangan tartibda shakllantiradi hamda ularni amalga oshirish ishlarini tashkil etadi;
mablag‘ bilan ta’minlashning markazlashtirilgan manbalari hisobidan davlat ehtiyojlari uchun mahsulotlar (ishlar va xizmatlarni bajarish) yetkazib berish hajmlari va tuzilmasini, mamlakat mudofaa va xavfsizligi ehtiyojlari uchun moddiy-texnik resurslarning eng muhim turlarini davlat tomonidan bronlashtirish, davlat moddiy zaxirasi va O‘zbekiston Hukumati zaxirasi ham shunga kiradi, belgilangan tartibda shakllantiradi hamda ularni amalga oshirish ishlarini tashkil etadi;
mintaqaviy iqtisodiy siyosatni ishlab chiqish va amalga oshirishda qatnashadi, respublikani ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish prognozining mintaqaviy aspektini, ishlab chiqarish kuchlarini joylashtirish hamda iqtisodiyotning hududiy tuzilmasini takomillashtirish strategiyasini ishlab chiqadi;
mintaqaviy iqtisodiy siyosatni ishlab chiqish va amalga oshirishda qatnashadi, respublikani ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish prognozining mintaqaviy aspektini, ishlab chiqarish kuchlarini joylashtirish hamda iqtisodiyotning hududiy tuzilmasini takomillashtirish strategiyasini ishlab chiqadi;
davlatning iqtisodiy imkoniyatlarini hisobga olgan holda aholining daromadlari va ehtiyojlari sohasidagi siyosatni ishlab chiqish va amalga oshirishda qatnashadi;
davlatning iqtisodiy imkoniyatlarini hisobga olgan holda aholining daromadlari va ehtiyojlari sohasidagi siyosatni ishlab chiqish va amalga oshirishda qatnashadi;
davlat ekologiya siyosatini shakllantirish va uning amalga oshirilishi hamda O‘zbekistonning ekologiya xavfsizligini ta’minlash chora-tadbirlarini ishlab chiqishda qatnashadi.
davlat ekologiya siyosatini shakllantirish va uning amalga oshirilishi hamda O‘zbekistonning ekologiya xavfsizligini ta’minlash chora-tadbirlarini ishlab chiqishda qatnashadi.
b) statistika sohasida:
b) statistika sohasida:
davlat statistika siyosatini ishlab chiqadi va uning amalga oshirilishini ta’minlaydi va yagona ilmiy uslubiyot asosida respublika statistika axborot tizimining faoliyat ko‘rsatishini tashkil etadi, iqtisodiy va ijtimoiy axborotning oshkoraligi va barchaga tushunarli bo‘lishini izchil kengaytirish, uni jamoatchilik fikrini shakllantirishning eng muhim omiliga aylantirish ishlarini olib boradi;
davlat statistika siyosatini ishlab chiqadi va uning amalga oshirilishini ta’minlaydi va yagona ilmiy uslubiyot asosida respublika statistika axborot tizimining faoliyat ko‘rsatishini tashkil etadi, iqtisodiy va ijtimoiy axborotning oshkoraligi va barchaga tushunarli bo‘lishini izchil kengaytirish, uni jamoatchilik fikrini shakllantirishning eng muhim omiliga aylantirish ishlarini olib boradi;
milliy hisoblar hamda davlatning yakuniy iqtisodiy balanslarini ishlab chiqadi hamda ularga talablarni hisobga olib respublika statistika tizimini bosqichma-bosqich isloh qilish, uni iqtisodiyot, madaniyatning rivojlantirish, xalqning turmush darajasi va farovonligi oshishini hisobga olish va nazorat qilishning indikativ, tahliliy hamda statistik uslub va asboblarini ta’min etuvchi xalqaro normalar va standartlarga muvofiqlashtirishni amalga oshiradi;
milliy hisoblar hamda davlatning yakuniy iqtisodiy balanslarini ishlab chiqadi hamda ularga talablarni hisobga olib respublika statistika tizimini bosqichma-bosqich isloh qilish, uni iqtisodiyot, madaniyatning rivojlantirish, xalqning turmush darajasi va farovonligi oshishini hisobga olish va nazorat qilishning indikativ, tahliliy hamda statistik uslub va asboblarini ta’min etuvchi xalqaro normalar va standartlarga muvofiqlashtirishni amalga oshiradi;
statistika axborotlarini to‘plash, qayta ishlash, yig‘ish, saqlash va uzatishning yagona texnologik tizimini va dasturiy ta’minlanishini muntazam takomillashtirib boradi, hisoblash markazlari hamda davlat statistika tizimining boshqa tashkilotlari tarmog‘i faoliyatini muvofiqlashtiradi;
statistika axborotlarini to‘plash, qayta ishlash, yig‘ish, saqlash va uzatishning yagona texnologik tizimini va dasturiy ta’minlanishini muntazam takomillashtirib boradi, hisoblash markazlari hamda davlat statistika tizimining boshqa tashkilotlari tarmog‘i faoliyatini muvofiqlashtiradi;
respublikani har tomonlama tavsif etuvchi statistika ko‘rsatkichlarining hamda iqtisodiy va ijtimoiy hayotda ro‘y berayotgan jarayonlarning ishonchliligi, obyektivligi, tezkorligi, barqarorligi, kompleksliligi va tizimliligini ta’minlaydi;
respublikani har tomonlama tavsif etuvchi statistika ko‘rsatkichlarining hamda iqtisodiy va ijtimoiy hayotda ro‘y berayotgan jarayonlarning ishonchliligi, obyektivligi, tezkorligi, barqarorligi, kompleksliligi va tizimliligini ta’minlaydi;
xorijiy davlatlarning statistik xizmatlari va xalqaro statistika tashkilotlari bilan statistika axborotlarining elektron ayirboshlanishini tashkil etadi hamda tegishli axborot banklarini joriy etadi;
xorijiy davlatlarning statistik xizmatlari va xalqaro statistika tashkilotlari bilan statistika axborotlarining elektron ayirboshlanishini tashkil etadi hamda tegishli axborot banklarini joriy etadi;
respublika hududida umumiy uslubiy asosda ijtimoiy-iqtisodiy axborotlarning yagona makonini shakllantiradi va qo‘llab-quvvatlaydi;
respublika hududida umumiy uslubiy asosda ijtimoiy-iqtisodiy axborotlarning yagona makonini shakllantiradi va qo‘llab-quvvatlaydi;
respublika hududida joylashgan barcha xo‘jalik yurituvchi subyektlarning davlat registri va iqtisodiy-statistika klassifikatorlari tizimini yuritishni amalga oshiradi;
respublika hududida joylashgan barcha xo‘jalik yurituvchi subyektlarning davlat registri va iqtisodiy-statistika klassifikatorlari tizimini yuritishni amalga oshiradi;
iqtisodiyot faoliyatining asosiy ko‘rsatkichlari bo‘yicha davlatlararo va mintaqalararo statistik qiyoslashni olib boradi;
iqtisodiyot faoliyatining asosiy ko‘rsatkichlari bo‘yicha davlatlararo va mintaqalararo statistik qiyoslashni olib boradi;
respublika, uning mintaqalari va xalq xo‘jaligi tarmoqlarini ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish davlat dasturlarining, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining qarorlari, Prezident farmonlari, Vazirlar Mahkamasining qarorlari va boshqa normativ hujjatlar bajarilishini tashkil etadi va ularning borishini statistik kuzatishni amalga oshiradi;
respublika, uning mintaqalari va xalq xo‘jaligi tarmoqlarini ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish davlat dasturlarining, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining qarorlari, Prezident farmonlari, Vazirlar Mahkamasining qarorlari va boshqa normativ hujjatlar bajarilishini tashkil etadi va ularning borishini statistik kuzatishni amalga oshiradi;
quyidagilarni statistik kuzatishni amalga oshiradi va ular to‘g‘risida umumlashtirilgan axborot tayyorlaydi:
quyidagilarni statistik kuzatishni amalga oshiradi va ular to‘g‘risida umumlashtirilgan axborot tayyorlaydi:
takror ishlab chiqarish jarayonlari, davlat, korxonalar va xalq xo‘jaligi tarmoqlarining moliyaviy ahvoli, pul muomalasi va kredit tizimi, narxlar dinamikasi va inflatsiya darajasi;
takror ishlab chiqarish jarayonlari, davlat, korxonalar va xalq xo‘jaligi tarmoqlarining moliyaviy ahvoli, pul muomalasi va kredit tizimi, narxlar dinamikasi va inflatsiya darajasi;
iqtisodiy islohotlar, institutsional o‘zgartirishlar, bozor munosabatlari va bozor infratuzilmasi shakllanishining borishi;
iqtisodiy islohotlar, institutsional o‘zgartirishlar, bozor munosabatlari va bozor infratuzilmasi shakllanishining borishi;
mehnat bozorlari, investitsiya va iste’mol tovarlari hamda xizmatlari konyunkturasi, tovar zaxiralari va butun iqtisodiy konyunktura dinamikasi;
mehnat bozorlari, investitsiya va iste’mol tovarlari hamda xizmatlari konyunkturasi, tovar zaxiralari va butun iqtisodiy konyunktura dinamikasi;
demografik jarayonlar, mehnat resurslari va tuzilmasi, mehnatga haq to‘lash hamda uning sharoitlari, ishsizlik hamda ish bilan band bo‘lmagan aholi darajasi;
demografik jarayonlar, mehnat resurslari va tuzilmasi, mehnatga haq to‘lash hamda uning sharoitlari, ishsizlik hamda ish bilan band bo‘lmagan aholi darajasi;
ijtimoiy guruhlar va daromadlilik guruhlari bo‘yicha aholi turmushining moddiy ta’minlanganlik darajasi, kun kechirish minimumi, turar-joy sharoitlari, cog‘liqni saqlash, ta’lim, madaniyat, huquq-tartibot va ekologik ahvol;
ijtimoiy guruhlar va daromadlilik guruhlari bo‘yicha aholi turmushining moddiy ta’minlanganlik darajasi, kun kechirish minimumi, turar-joy sharoitlari, cog‘liqni saqlash, ta’lim, madaniyat, huquq-tartibot va ekologik ahvol;
iqtisodiyot sektorlari va tarmoqlari, ularning ilmiy-texnik potensiali faoliyati dinamikasi;
iqtisodiyot sektorlari va tarmoqlari, ularning ilmiy-texnik potensiali faoliyati dinamikasi;
davlatning tashqi iqtisodiy faoliyati va savdo balansi;
davlatning tashqi iqtisodiy faoliyati va savdo balansi;
dolzarb ijtimoiy-iqtisodiy masalalar bo‘yicha uslubiy bazani yaratadi, tematik yozishmalar, tsenz tadqiqotlari, monitoringni tashkil etadi va yuritadi;
dolzarb ijtimoiy-iqtisodiy masalalar bo‘yicha uslubiy bazani yaratadi, tematik yozishmalar, tsenz tadqiqotlari, monitoringni tashkil etadi va yuritadi;
kelgusi davrdagi statistik ishlarning davlat dasturi (davlat buyurtmasi) ni shakllantiradi va uning bajarilishini ta’minlaydi;
kelgusi davrdagi statistik ishlarning davlat dasturi (davlat buyurtmasi) ni shakllantiradi va uning bajarilishini ta’minlaydi;
vazirliklar, idoralar, xo‘jalik birlashmalari, Qopaqalpog‘icton Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, boshqa manfaatdor organlar bilan birgalikda respublika hududida joylashgan barcha xo‘jalik yurituvchi subyektlarni (statistik manbalarni) davlat statistika organlarida markazlashtirilgan davlat statistik hisoboti blankalari (shakllari) hamda ularni to‘lg‘azish bo‘yicha yo‘riqnomalar bilan ta’minlash ishlarini tashkil etadi;
vazirliklar, idoralar, xo‘jalik birlashmalari, Qopaqalpog‘icton Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, boshqa manfaatdor organlar bilan birgalikda respublika hududida joylashgan barcha xo‘jalik yurituvchi subyektlarni (statistik manbalarni) davlat statistika organlarida markazlashtirilgan davlat statistik hisoboti blankalari (shakllari) hamda ularni to‘lg‘azish bo‘yicha yo‘riqnomalar bilan ta’minlash ishlarini tashkil etadi;
statistika ishlari rejasiga muvofiq respublika va mahalliy davlat hokimiyati organlarini belgilangan tartibda ularning faoliyat yo‘nalishlariga hamda axborot ehtiyojlariga tegishli bo‘lgan statistik axborot bilan ta’minlaydi.
statistika ishlari rejasiga muvofiq respublika va mahalliy davlat hokimiyati organlarini belgilangan tartibda ularning faoliyat yo‘nalishlariga hamda axborot ehtiyojlariga tegishli bo‘lgan statistik axborot bilan ta’minlaydi.
4. Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi Vazirlar Mahkamasiga quyidagilarni taqdim etadi:
4. Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi Vazirlar Mahkamasiga quyidagilarni taqdim etadi:
kelgusi davr uchun makroiqtisodiy ko‘rsatkichlar va mamlakatni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish prognozi;
kelgusi davr uchun makroiqtisodiy ko‘rsatkichlar va mamlakatni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish prognozi;
xomashyo, materiallar, tayyor mahsulot va oziq-ovqat tovarlarining eng muhim turlari bo‘yicha moddiy balanslar;
xomashyo, materiallar, tayyor mahsulot va oziq-ovqat tovarlarining eng muhim turlari bo‘yicha moddiy balanslar;
davlat zaxirasini shakllantirish, mamlakatning safarbarlik tayyorgarligi va fuqaro mudofaasi bo‘yicha tadbirlar;
davlat zaxirasini shakllantirish, mamlakatning safarbarlik tayyorgarligi va fuqaro mudofaasi bo‘yicha tadbirlar;
davlat ehtiyojlari uchun mahsulot xarid qilish hajmlari va tuzilmasi;
davlat ehtiyojlari uchun mahsulot xarid qilish hajmlari va tuzilmasi;
kelgusi davr uchun investitsiya dasturi;
kelgusi davr uchun investitsiya dasturi;
kelgusi yil uchun statistika ishlari davlat dasturi (statistika ishlarini amalga oshirishga davlat buyurtmasi);
kelgusi yil uchun statistika ishlari davlat dasturi (statistika ishlarini amalga oshirishga davlat buyurtmasi);
O‘zbekiston iqtisodiyotining ahvoli haqida yillik va har choraklik dokladlar;
O‘zbekiston iqtisodiyotining ahvoli haqida yillik va har choraklik dokladlar;
mamlakatning alohida tarmoqlari, mintaqalari va aholining hayotiy ta’minlanganligini rivojlantirish masalalari; tashqi iqtisodiy aloqalar sohasidagi hukumatlararo shartnomalar va bitimlar loyihalari, markazlashtirilgan valyuta resurslaridan foydalanish, hukumat kafolati bilan olinadigan chet el kreditlarini tovarlar bilan qoplash; iqtisodiyotda pul muomalasini tartibga solish, pul hisob-kitoblari ahvolini yaxshilash, qimmatli qog‘ozlar bozorini shakllantirish hamda aksiyadorlik sarmoyalarining harakatlanishi; xususiylashtirish, monopoliyadan chiqarish, raqobatni rivojlantirish hamda davlat mulkini boshqarishning asosiy yo‘nalishlari va uslubiyoti; iqtisodiy islohotni ta’minlashni me’yoriy-huquqiy takomillashtirish; bozor infratuzilmasini hamda bozor iqtisodiyotining yangi shakllarini rivojlantirish hamda Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi vakolatiga kiruvchi boshqa masalalar bo‘yicha iqtisodiy asoslangan xulosalar.
mamlakatning alohida tarmoqlari, mintaqalari va aholining hayotiy ta’minlanganligini rivojlantirish masalalari; tashqi iqtisodiy aloqalar sohasidagi hukumatlararo shartnomalar va bitimlar loyihalari, markazlashtirilgan valyuta resurslaridan foydalanish, hukumat kafolati bilan olinadigan chet el kreditlarini tovarlar bilan qoplash; iqtisodiyotda pul muomalasini tartibga solish, pul hisob-kitoblari ahvolini yaxshilash, qimmatli qog‘ozlar bozorini shakllantirish hamda aksiyadorlik sarmoyalarining harakatlanishi; xususiylashtirish, monopoliyadan chiqarish, raqobatni rivojlantirish hamda davlat mulkini boshqarishning asosiy yo‘nalishlari va uslubiyoti; iqtisodiy islohotni ta’minlashni me’yoriy-huquqiy takomillashtirish; bozor infratuzilmasini hamda bozor iqtisodiyotining yangi shakllarini rivojlantirish hamda Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi vakolatiga kiruvchi boshqa masalalar bo‘yicha iqtisodiy asoslangan xulosalar.
5. Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi o‘z vazifalari va funksiyalarini amalga oshirishda boshqa O‘zbekiston davlat ijroiya hokimiyati organlari va mintaqalar ijroiya hokimiyati organlari bilan o‘zaro hamkorlik qiladi.
5. Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi o‘z vazifalari va funksiyalarini amalga oshirishda boshqa O‘zbekiston davlat ijroiya hokimiyati organlari va mintaqalar ijroiya hokimiyati organlari bilan o‘zaro hamkorlik qiladi.
6. Makroiqtisodiyot va statistika vazirligiga unga yuklangan funksiyalarni amalga oshirishi uchun quyidagi huquqlar beriladi:
6. Makroiqtisodiyot va statistika vazirligiga unga yuklangan funksiyalarni amalga oshirishi uchun quyidagi huquqlar beriladi:
respublika iqtisodiyot organlari, vazirliklar, idoralar, korporatsiyalar, konsernlar, uyushmalar, kompaniyalar, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, mahalliy boshqaruv organlarining respublikani ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirishni prognozlashtirish, uning hisobini yuritish, istiqbollarini belgilash va iqtisodiyotni boshqarish sohasidagi faoliyatini muvofiqlashtirish;
respublika iqtisodiyot organlari, vazirliklar, idoralar, korporatsiyalar, konsernlar, uyushmalar, kompaniyalar, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, mahalliy boshqaruv organlarining respublikani ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirishni prognozlashtirish, uning hisobini yuritish, istiqbollarini belgilash va iqtisodiyotni boshqarish sohasidagi faoliyatini muvofiqlashtirish;
ijro etuvchi hokimiyat organlari, korxonalar, muassasalar va tashkilotlardan uning vakolatiga kiruvchi masalalarni hal etish uchun zarur bo‘lgan materiallarni belgilangan tartibda so‘rash va olish;
ijro etuvchi hokimiyat organlari, korxonalar, muassasalar va tashkilotlardan uning vakolatiga kiruvchi masalalarni hal etish uchun zarur bo‘lgan materiallarni belgilangan tartibda so‘rash va olish;
o‘z vakolati doirasida ijro etuvchi hokimiyat organlari, korxonalar, muassasalar va tashkilotlar tomonidan bajarilishi majburiy bo‘lgan normativ hujjatlar chiqarish. Zarur bo‘lganda qarorlar Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi tomonidan boshqa ijro etuvchi hokimiyat organlari bilan birgalikda yoki ular bilan kelishilgan holda qabul qilinadi;
o‘z vakolati doirasida ijro etuvchi hokimiyat organlari, korxonalar, muassasalar va tashkilotlar tomonidan bajarilishi majburiy bo‘lgan normativ hujjatlar chiqarish. Zarur bo‘lganda qarorlar Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi tomonidan boshqa ijro etuvchi hokimiyat organlari bilan birgalikda yoki ular bilan kelishilgan holda qabul qilinadi;
o‘zining vakolatiga kiruvchi masalalar bo‘yicha uslubiy materiallar va tavsiyalar ishlab chiqish;
o‘zining vakolatiga kiruvchi masalalar bo‘yicha uslubiy materiallar va tavsiyalar ishlab chiqish;
O‘zbekiston Hukumati topshirig‘iga ko‘ra uning vakolatiga kiruvchi masalalar yuzasidan, xalqaro darajada O‘zbekiston Respublikasi manfaatlarini ifodalash, chet mamlakatlar davlatlari, savdo-iqtisodiy ittifoqlar bilan savdo-iqtisodiy bitimlarni tayyorlash va imzolashda, xalqaro iqtisodiy, moliyaviy va statistika tashkilotlari ishida xorijiy davlatlar bilan iqtisodiy hamkorlik bo‘yicha hukumatlararo komissiyalarning O‘zbekiston bo‘yicha qismida qatnashish;
O‘zbekiston Hukumati topshirig‘iga ko‘ra uning vakolatiga kiruvchi masalalar yuzasidan, xalqaro darajada O‘zbekiston Respublikasi manfaatlarini ifodalash, chet mamlakatlar davlatlari, savdo-iqtisodiy ittifoqlar bilan savdo-iqtisodiy bitimlarni tayyorlash va imzolashda, xalqaro iqtisodiy, moliyaviy va statistika tashkilotlari ishida xorijiy davlatlar bilan iqtisodiy hamkorlik bo‘yicha hukumatlararo komissiyalarning O‘zbekiston bo‘yicha qismida qatnashish;
Vazirlikka ajratiladigan mablag‘lap doirasida ilmiy tadqiqotlarga, makroiqtisodiyot va statistika sohasidagi eng muhim ilmiy ishlar ro‘yxatlarini belgilash, uning vakolatiga kiruvchi masalalarni belgilangan tartibda ishlab chiqish uchun O‘zbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasi ilmiy muassasalari, tarmoq fanlar akademiyalari, boshqa ilmiy-tadqiqot muassasalari, korxonalar, ayrim olimlar va mutaxassislarni jalb etish, shuningdek, ushbu maqsadlarga Fan va texnika davlat qo‘mitasi hamda O‘zbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasi orqali budjetdan yo‘naltiriladigan moliyaviy resurslarning taqsimlanishida qatnashish;
Vazirlikka ajratiladigan mablag‘lap doirasida ilmiy tadqiqotlarga, makroiqtisodiyot va statistika sohasidagi eng muhim ilmiy ishlar ro‘yxatlarini belgilash, uning vakolatiga kiruvchi masalalarni belgilangan tartibda ishlab chiqish uchun O‘zbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasi ilmiy muassasalari, tarmoq fanlar akademiyalari, boshqa ilmiy-tadqiqot muassasalari, korxonalar, ayrim olimlar va mutaxassislarni jalb etish, shuningdek, ushbu maqsadlarga Fan va texnika davlat qo‘mitasi hamda O‘zbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasi orqali budjetdan yo‘naltiriladigan moliyaviy resurslarning taqsimlanishida qatnashish;
barcha vazirliklar, idoralar, korxonalar, muassasalar hamda kimga bo‘ysunishi va mulkchilik shaklidan qat’i nazar, tashkilotlar, mahalliy boshqaruv organlari, shuningdek, tadbirkorlik faoliyatini amalga oshiruvchi fuqarolar tomonidan bajarilishi majburiy bo‘lgan yagona statistik standartlar, klassifikatsiyalar, uslubiyotlar asosida statistika va hisob masalalari bo‘yicha yo‘riqnomalar va shakllarni tasdiqlash;
barcha vazirliklar, idoralar, korxonalar, muassasalar hamda kimga bo‘ysunishi va mulkchilik shaklidan qat’i nazar, tashkilotlar, mahalliy boshqaruv organlari, shuningdek, tadbirkorlik faoliyatini amalga oshiruvchi fuqarolar tomonidan bajarilishi majburiy bo‘lgan yagona statistik standartlar, klassifikatsiyalar, uslubiyotlar asosida statistika va hisob masalalari bo‘yicha yo‘riqnomalar va shakllarni tasdiqlash;
vazirliklar, idoralar, korporatsiyalar, konsernlar, uyushmalar, Qopaqalpog‘icton Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari tomonidan respublika xalq xo‘jaligini safarbarlikka tayyorlash bo‘yicha tadbirlarning bajarilishini nazorat qilishni amalga oshirish, sanoat, transport hamda boshqa moddiy ishlab chiqarish tarmoqlarining yirik obyektlarini joylashtirish loyihalarini ularning alohida davrda iqtisodiyotning faoliyat ko‘rsatishi barqarorligi talablariga muvofiqligi bo‘yicha ekspertizadan o‘tkazish hamda ushbu masalalar yuzasidan Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritish;
vazirliklar, idoralar, korporatsiyalar, konsernlar, uyushmalar, Qopaqalpog‘icton Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari tomonidan respublika xalq xo‘jaligini safarbarlikka tayyorlash bo‘yicha tadbirlarning bajarilishini nazorat qilishni amalga oshirish, sanoat, transport hamda boshqa moddiy ishlab chiqarish tarmoqlarining yirik obyektlarini joylashtirish loyihalarini ularning alohida davrda iqtisodiyotning faoliyat ko‘rsatishi barqarorligi talablariga muvofiqligi bo‘yicha ekspertizadan o‘tkazish hamda ushbu masalalar yuzasidan Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritish;
vazirliklar, idoralar, shu jumladan moliyaviy, bank, bojxona va boshqa idora hamda xizmatlardan, mahalliy boshqaruv organlari, korxonalar, muassasalar, tashkilotlar, kimga bo‘ysunishi va mulkchilik shaklidan qat’i nazar, boshqa yuridik shaxslar, shuningdek, tadbirkorlik faoliyatini amalga oshiruvchi fuqarolardan bepul asosda davlat statistika hisoboti, barcha hisob-statistika ishlari bo‘yicha zarur ma’lumot va materiallarni belgilangan hajmlarda va muddatlarda olish;
vazirliklar, idoralar, shu jumladan moliyaviy, bank, bojxona va boshqa idora hamda xizmatlardan, mahalliy boshqaruv organlari, korxonalar, muassasalar, tashkilotlar, kimga bo‘ysunishi va mulkchilik shaklidan qat’i nazar, boshqa yuridik shaxslar, shuningdek, tadbirkorlik faoliyatini amalga oshiruvchi fuqarolardan bepul asosda davlat statistika hisoboti, barcha hisob-statistika ishlari bo‘yicha zarur ma’lumot va materiallarni belgilangan hajmlarda va muddatlarda olish;
o‘zining vakolatiga kiruvchi masalalar bo‘yicha boshqa ijro etuvchi hokimiyat organlari, va yirik xo‘jalik yurituvchi subyektlarning rahbarlari va mutaxassislarini jalb etgan holda belgilangan tartibda kengashlar chaqirish;
o‘zining vakolatiga kiruvchi masalalar bo‘yicha boshqa ijro etuvchi hokimiyat organlari, va yirik xo‘jalik yurituvchi subyektlarning rahbarlari va mutaxassislarini jalb etgan holda belgilangan tartibda kengashlar chaqirish;
noshirlik faoliyatini amalga oshirish;
noshirlik faoliyatini amalga oshirish;
vazirliklar, idoralar, mahalliy boshqaruv organlari, korxonalar, tashkilotlar, kimga bo‘ysunishi va mulkchilik shaklidan qat’i nazar, boshqa yuridik shaxslar tomonidan statistika va hisob masalalariga oid qonuniy va normativ hujjatlarning bajarilishini nazorat qilishni amalga oshirish;
vazirliklar, idoralar, mahalliy boshqaruv organlari, korxonalar, tashkilotlar, kimga bo‘ysunishi va mulkchilik shaklidan qat’i nazar, boshqa yuridik shaxslar tomonidan statistika va hisob masalalariga oid qonuniy va normativ hujjatlarning bajarilishini nazorat qilishni amalga oshirish;
vazirliklar, idoralarda, kimga bo‘ysunishi va mulkchilik shaklidan qat’i nazar, korxonalar, muassasalar va tashkilotlarda hisobotning ishonchliligi hamda boshlang‘ich hisobning ahvolini tekshirish;
vazirliklar, idoralarda, kimga bo‘ysunishi va mulkchilik shaklidan qat’i nazar, korxonalar, muassasalar va tashkilotlarda hisobotning ishonchliligi hamda boshlang‘ich hisobning ahvolini tekshirish;
buzilish hollari aniqlangan taqdirda tegishli yuridik va jismoniy shaxslarga boshlang‘ich hisob, buxgalterlik balansi va boshqa o‘zaro bog‘liq hujjatlarga tuzatishlar kiritish mas’uliyatini yuklash, davlat statistik hisobotini oldindan bila turib buzish hollari aniqlangan taqdirda esa aybdorlarga nisbatan O‘zbekiston Respublikasi qonunchiligi bilan belgilangan intizomiy, moddiy, ma’muriy va jinoiy javobgarlikka tortish choralarini qo‘llash to‘g‘risida iltimos qilish;
buzilish hollari aniqlangan taqdirda tegishli yuridik va jismoniy shaxslarga boshlang‘ich hisob, buxgalterlik balansi va boshqa o‘zaro bog‘liq hujjatlarga tuzatishlar kiritish mas’uliyatini yuklash, davlat statistik hisobotini oldindan bila turib buzish hollari aniqlangan taqdirda esa aybdorlarga nisbatan O‘zbekiston Respublikasi qonunchiligi bilan belgilangan intizomiy, moddiy, ma’muriy va jinoiy javobgarlikka tortish choralarini qo‘llash to‘g‘risida iltimos qilish;
qonunda nazarda tutilgan tartibda va xalqaro huquqiy normalarga muvofiq boshqa davlatlar statistika idoralari bilan statistika uslubiyoti va amaliyotini takomillashtirish, iqtisodiy demografiya, ijtimoiy, ekologiya sohalarida statistika axborotlarini elektron qayta ishlashning yangi texnologiyalaridan foydalanish masalalarida hamkorlik qilish to‘g‘risida shartnomalar tuzish.
qonunda nazarda tutilgan tartibda va xalqaro huquqiy normalarga muvofiq boshqa davlatlar statistika idoralari bilan statistika uslubiyoti va amaliyotini takomillashtirish, iqtisodiy demografiya, ijtimoiy, ekologiya sohalarida statistika axborotlarini elektron qayta ishlashning yangi texnologiyalaridan foydalanish masalalarida hamkorlik qilish to‘g‘risida shartnomalar tuzish.
7. Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi respublikani iqtisodiy va ijtimoiy rivojlantirish statistikasi va prognozlashtirilishining ilmiy darajasini oshirish, uslublarini takomillashtirish hamda tashkil etishni yaxshilash uchun javob beradi.
7. Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi respublikani iqtisodiy va ijtimoiy rivojlantirish statistikasi va prognozlashtirilishining ilmiy darajasini oshirish, uslublarini takomillashtirish hamda tashkil etishni yaxshilash uchun javob beradi.
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi amaldagi qonun hujjatlari doirasida o‘ziga yuklatilgan vazifalarning sifatli va o‘z vaqtida bajarilishini ta’minlash borasida barcha zarur choralari ko‘rishga huquqlidir.
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi amaldagi qonun hujjatlari doirasida o‘ziga yuklatilgan vazifalarning sifatli va o‘z vaqtida bajarilishini ta’minlash borasida barcha zarur choralari ko‘rishga huquqlidir.
8. Makroiqtisodiyot va statistika vazirligining o‘z vakolatlari doirasida qabul qilgan qarorlari markaziy iqtisodiyot organlari, vazirliklar, idoralar, mahalliy ijroiya hokimiyati organlari va xo‘jalik yurituvchi subyektlarning ijro etishi uchun majburiy hisoblanadi.
8. Makroiqtisodiyot va statistika vazirligining o‘z vakolatlari doirasida qabul qilgan qarorlari markaziy iqtisodiyot organlari, vazirliklar, idoralar, mahalliy ijroiya hokimiyati organlari va xo‘jalik yurituvchi subyektlarning ijro etishi uchun majburiy hisoblanadi.
9. Makroiqtisodiyot va statistika vazirini tayinlash va lavozimidan ozod etish O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasiga muvofiq amalga oshiriladi.
9. Makroiqtisodiyot va statistika vazirini tayinlash va lavozimidan ozod etish O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasiga muvofiq amalga oshiriladi.
Makroiqtisodiyot va statistika vaziri vazirlikka yuklangan vazifalarning bajarilishi va uning tomonidan o‘z funksiyalarining amalga oshirilishi uchun shaxsan javob beradi, markaziy apparat tarkibiy bo‘linmalari rahbarlarining vazirlik faoliyatining ayrim yo‘nalishlariga rahbarlik qilishi uchun shaxsiy javobgarlik darajasini belgilaydi.
Makroiqtisodiyot va statistika vaziri vazirlikka yuklangan vazifalarning bajarilishi va uning tomonidan o‘z funksiyalarining amalga oshirilishi uchun shaxsan javob beradi, markaziy apparat tarkibiy bo‘linmalari rahbarlarining vazirlik faoliyatining ayrim yo‘nalishlariga rahbarlik qilishi uchun shaxsiy javobgarlik darajasini belgilaydi.
Makroiqtisodiyot va statistika vaziri vazirning ikki nafar birinchi o‘rinbosari, to‘rt nafar vazir o‘rinbosari — departament boshliqlariga ega bo‘ladi. Vazirning birinchi o‘rinbosarlari xizmat maqomiga ko‘ra vazirlarga, vazir o‘rinbosarlari (departament boshliqlari) vazirning birinchi o‘rinbosariga tenglashtiriladi.
Makroiqtisodiyot va statistika vaziri vazirning ikki nafar birinchi o‘rinbosari, to‘rt nafar vazir o‘rinbosari — departament boshliqlariga ega bo‘ladi. Vazirning birinchi o‘rinbosarlari xizmat maqomiga ko‘ra vazirlarga, vazir o‘rinbosarlari (departament boshliqlari) vazirning birinchi o‘rinbosariga tenglashtiriladi.
Makroiqtisodiyot va statistika vaziri vazirlik markaziy apparati bo‘linmalari va idoraga qarashli tashkilotlarning bajarishi uchun majburiy bo‘lgan buyruqlar chiqaradi hamda ko‘rsatmalar beradi, shuningdek vazirlik vakolati doirasida qabul qilinadigan respublika hududidagi barcha yuridik va jismoniy shaxslar tomonidan ijro etish uchun majburiy bo‘lgan qarorlarni tasdiqlaydi.
Makroiqtisodiyot va statistika vaziri vazirlik markaziy apparati bo‘linmalari va idoraga qarashli tashkilotlarning bajarishi uchun majburiy bo‘lgan buyruqlar chiqaradi hamda ko‘rsatmalar beradi, shuningdek vazirlik vakolati doirasida qabul qilinadigan respublika hududidagi barcha yuridik va jismoniy shaxslar tomonidan ijro etish uchun majburiy bo‘lgan qarorlarni tasdiqlaydi.
10. Makroiqtisodiyot va statistika vazirligida shaxsiy tarkibi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadigan 11 kishidan iborat hay’at tashkil etiladi.
10. Makroiqtisodiyot va statistika vazirligida shaxsiy tarkibi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadigan 11 kishidan iborat hay’at tashkil etiladi.
Hay’at muntazam o‘tkazib turiladigan o‘z majlislarida respublikani ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirishni, iqtisodiy islohotlarning aniq yo‘nalishlari va ularni chuqurlashtirish uslublari, iqtisodiyotni boshqarishning bozor mexanizmlarini shakllantirish, uning balanslanishi va ko‘p ukladli shakllanishini ta’minlash, bozor infratuzilmasini rivojlantirish yo‘llarini belgilovchi yirik xalq xo‘jaligi muammolarini, shuningdek, prognozlashtirish uslubiyoti va uni tashkil etishni yaxshilash, statistika hisobi va hisobotini takomillashtirish, milliy hisoblar tizimini joriy etish, vazirlik apparati ishini tashkil etish darajasini oshirish, kadrlarni tanlash va joy-joyiga qo‘yish masalalarini ko‘rib chiqadi.
Hay’at muntazam o‘tkazib turiladigan o‘z majlislarida respublikani ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirishni, iqtisodiy islohotlarning aniq yo‘nalishlari va ularni chuqurlashtirish uslublari, iqtisodiyotni boshqarishning bozor mexanizmlarini shakllantirish, uning balanslanishi va ko‘p ukladli shakllanishini ta’minlash, bozor infratuzilmasini rivojlantirish yo‘llarini belgilovchi yirik xalq xo‘jaligi muammolarini, shuningdek, prognozlashtirish uslubiyoti va uni tashkil etishni yaxshilash, statistika hisobi va hisobotini takomillashtirish, milliy hisoblar tizimini joriy etish, vazirlik apparati ishini tashkil etish darajasini oshirish, kadrlarni tanlash va joy-joyiga qo‘yish masalalarini ko‘rib chiqadi.
Hay’at qarorlari Makroiqtisodiyot va statistika vaziri buyrug‘i bilan hayotga tatbiq etiladi.
Hay’at qarorlari Makroiqtisodiyot va statistika vaziri buyrug‘i bilan hayotga tatbiq etiladi.
11. Vazir o‘rinbosarlari boshqaradigan Departamentlar, shuningdek, bo‘limlar Makroiqtisodiyot va statistika vazirligining asosiy tarkibiy bo‘linmalari hisoblanadi.
11. Vazir o‘rinbosarlari boshqaradigan Departamentlar, shuningdek, bo‘limlar Makroiqtisodiyot va statistika vazirligining asosiy tarkibiy bo‘linmalari hisoblanadi.
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi bo‘lim boshliqlari vazir qarori bilan lavozimga tayinlanadilar va lavozimdan ozod etiladilar.
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi bo‘lim boshliqlari vazir qarori bilan lavozimga tayinlanadilar va lavozimdan ozod etiladilar.
12. Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi uning huzurida bo‘lgan quyidagilarning faoliyatiga rahbarlik qiladi:
12. Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi uning huzurida bo‘lgan quyidagilarning faoliyatiga rahbarlik qiladi:
Makroiqtisodiyot va ijtimoiy tadqiqotlar instituti;
Makroiqtisodiyot va ijtimoiy tadqiqotlar instituti;
Respublika tovar bozorlari konyunkturasini o‘rganish markazi;
Respublika tovar bozorlari konyunkturasini o‘rganish markazi;
Bozor munosabatlari o‘quv-konsalting markazi;
Bozor munosabatlari o‘quv-konsalting markazi;
“Iqtisod va hisoboti” (“Ekonomika i statistika”) jurnal i tahririyati.
“Iqtisod va hisoboti” (“Ekonomika i statistika”) jurnal i tahririyati.
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Iqtisodiyot va statistika vazirligi, viloyatlar va Toshkent shahar iqtisodiyot va statistika bosh boshqarmalari, shuningdek respublika shaharlari va tumanlaridagi iqtisodiyot va statistika bo‘limlari tegishli ravishda Qopaqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar, shaharlar va tumanlar hokimliklari hamda O‘zbekiston Respublikasi Makroiqtisodiyot va statistika vazirligiga qarashli bo‘ladi.
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Iqtisodiyot va statistika vazirligi, viloyatlar va Toshkent shahar iqtisodiyot va statistika bosh boshqarmalari, shuningdek respublika shaharlari va tumanlaridagi iqtisodiyot va statistika bo‘limlari tegishli ravishda Qopaqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar, shaharlar va tumanlar hokimliklari hamda O‘zbekiston Respublikasi Makroiqtisodiyot va statistika vazirligiga qarashli bo‘ladi.
Ularning faoliyatiga uslubiy rahbarlik qilish va muvofiqlashtirishni O‘zbekiston Respublikasi Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi amalga oshiradi.
Ularning faoliyatiga uslubiy rahbarlik qilish va muvofiqlashtirishni O‘zbekiston Respublikasi Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi amalga oshiradi.
Viloyatlar va Toshkent shahar iqtisodiyot va statistika bosh boshqarmalarining rahbarlarini, shuningdek, ular tarkibiga kiruvchi statistika boshqarmalari rahbarlarini tayinlash viloyatlar va Toshkent shahar hokimlarining tavsiyasiga ko‘ra O‘zbekiston Respublikasi Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi tomonidan amalga oshiriladi, tuman va shahar iqtisodiyot va statistika bo‘limlari rahbarlarini tayinlash esa, tumanlar va shaharlar hokimlari tavsiyasiga ko‘ra tegishli ravishda viloyatlar va Toshkent shahar iqtisodiyot va statistika bosh boshqarmalari tomonidan amalga oshiriladi.
Viloyatlar va Toshkent shahar iqtisodiyot va statistika bosh boshqarmalarining rahbarlarini, shuningdek, ular tarkibiga kiruvchi statistika boshqarmalari rahbarlarini tayinlash viloyatlar va Toshkent shahar hokimlarining tavsiyasiga ko‘ra O‘zbekiston Respublikasi Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi tomonidan amalga oshiriladi, tuman va shahar iqtisodiyot va statistika bo‘limlari rahbarlarini tayinlash esa, tumanlar va shaharlar hokimlari tavsiyasiga ko‘ra tegishli ravishda viloyatlar va Toshkent shahar iqtisodiyot va statistika bosh boshqarmalari tomonidan amalga oshiriladi.
Tumanlar va shaharlar statistika va hisoblash ishlari markazlarining rahbarlari lavozimga Qoraqalpog‘iston Respublikasi iqtisodiyot va statistika vazirligi, viloyatlar va Toshkent shahar iqtisodiyot va statistika bosh boshqarmalari statistika boshqarmalari boshliqlarining tavsiyalariga ko‘ra Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi Davlat statistik departamenti tomonidan tayinlanadilar.
Tumanlar va shaharlar statistika va hisoblash ishlari markazlarining rahbarlari lavozimga Qoraqalpog‘iston Respublikasi iqtisodiyot va statistika vazirligi, viloyatlar va Toshkent shahar iqtisodiyot va statistika bosh boshqarmalari statistika boshqarmalari boshliqlarining tavsiyalariga ko‘ra Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi Davlat statistik departamenti tomonidan tayinlanadilar.
Tumanlar (shaharlar) statistika va hisoblash ishlari markazlari Qoraqalpog‘iston Respublikasi iqtisodiyot va statistika vazirligi, viloyatlar hamda Toshkent shahar iqtisodiyot va statistika bosh boshqarmalariga to‘g‘ridan to‘g‘ri bo‘ysunadilar.
Tumanlar (shaharlar) statistika va hisoblash ishlari markazlari Qoraqalpog‘iston Respublikasi iqtisodiyot va statistika vazirligi, viloyatlar hamda Toshkent shahar iqtisodiyot va statistika bosh boshqarmalariga to‘g‘ridan to‘g‘ri bo‘ysunadilar.
Iqtisodiyot va statistika hududiy organlariga quyidagilar yuklanadi:
Iqtisodiyot va statistika hududiy organlariga quyidagilar yuklanadi:
mintaqalarda bozor islohotlarini chuqurlashtirishga oid tadbirlarni ishlab chiqish va amalga oshirish;
mintaqalarda bozor islohotlarini chuqurlashtirishga oid tadbirlarni ishlab chiqish va amalga oshirish;
hududiy balanslarni, mintaqalarni kompleks rivojlantirish, tabiiy pesurslardan oqilona foydalanishni ta’minlashga oid takliflarni tayyorlash;
hududiy balanslarni, mintaqalarni kompleks rivojlantirish, tabiiy pesurslardan oqilona foydalanishni ta’minlashga oid takliflarni tayyorlash;
aholini ish bilan ta’minlash asosida uning turmush darajasini oshirish iste’mol bozorini tovarlar va xizmatlar bilan to‘ldirish, ijtimoiy soha tarmoqlarini rivojlantirishning yo‘nalishlarini va aniq yo‘llarini belgilash;
aholini ish bilan ta’minlash asosida uning turmush darajasini oshirish iste’mol bozorini tovarlar va xizmatlar bilan to‘ldirish, ijtimoiy soha tarmoqlarini rivojlantirishning yo‘nalishlarini va aniq yo‘llarini belgilash;
xalqaro me’yorlar va standartlarga javob beruvchi statistik axborotlarni to‘plash va qayta ishlash uslublarini joriy etish, mintaqaning iqtisodiy va ijtimoiy hayotida ro‘y berayotgan jarayonlarning statistik hisobi va tahlilining to‘liqligi va tezkorligini ta’minlash.
xalqaro me’yorlar va standartlarga javob beruvchi statistik axborotlarni to‘plash va qayta ishlash uslublarini joriy etish, mintaqaning iqtisodiy va ijtimoiy hayotida ro‘y berayotgan jarayonlarning statistik hisobi va tahlilining to‘liqligi va tezkorligini ta’minlash.
13. Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi markaziy apparati tuzilmasi va xodimlari soni Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadi. Makroiqtisodiyot va statistika vaziri Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi markaziy apparatining tasdiqlangan tuzilmasiga belgilangan xodimlar soni va mehnatga haq to‘lash fondi doirasida o‘zgartirishlar kiritish huquqiga ega.
13. Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi markaziy apparati tuzilmasi va xodimlari soni Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadi. Makroiqtisodiyot va statistika vaziri Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi markaziy apparatining tasdiqlangan tuzilmasiga belgilangan xodimlar soni va mehnatga haq to‘lash fondi doirasida o‘zgartirishlar kiritish huquqiga ega.
Vazirlik markaziy apparatining xodimlari ro‘yxati va uning tarkibiy bo‘linmalari to‘g‘risidagi nizom Makroiqtisodiyot va statistika vaziri tomonidan tasdiqlanadi.
Vazirlik markaziy apparatining xodimlari ro‘yxati va uning tarkibiy bo‘linmalari to‘g‘risidagi nizom Makroiqtisodiyot va statistika vaziri tomonidan tasdiqlanadi.
14. Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi yuridik shaxs hisoblanadi, O‘zbekiston Respublikasi Davlat gerbi tasvirlangan va o‘z nomi yozilgan muhrga ega bo‘ladi.
14. Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi yuridik shaxs hisoblanadi, O‘zbekiston Respublikasi Davlat gerbi tasvirlangan va o‘z nomi yozilgan muhrga ega bo‘ladi.
×
Hujjat boʻyicha xabar berish
Taklif turini tanlang
Hujjatga taklif
Texnik xatolik
Qonunchilikka taklif berish
qoidalari
bilan tanishdim
×