| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Madaniy meros agentligi | Ilmiy-ekspert kengash | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
O‘zbekiston davlat san’at muzeyi, O‘zbekiston amaliy san’at va hunarmandchilik tarixi davlat muzeyi, O‘zbekiston davlat tabiat muzeyi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi tarixi va madaniyati davlat muzeyi, I.V. Savitskiy nomidagi Qoraqalpog‘iston davlat san’at muzeyi, Berdaq nomidagi Qoraqalpoq adabiyoti tarixi davlat muzeyi, O‘zbekiston zamonaviy san’ati muzeyi, Andijon, Jizzax, Qashqadaryo, Navoiy, Namangan, Sirdaryo, Farg‘ona viloyatlari tarixi va madaniyati davlat muzeylari, Termiz arxeologiya muzeyi, Angren shahar tarixi muzeyi, Chirchiq shahar tarixi muzeyi, Olmaliq shahar o‘lkashunoslik muzeyi, Oqqo‘rg‘on tumani tarix-o‘lkashunoslik muzey-memoriali | “Buxoro”, “Shahrisabz”, “Samarqand”, “Termiz”, “Qo‘qon”, “Ichan-qal’a” davlat muzey-qo‘riqxonalari | Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar madaniy meros boshqarmalari | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yangiyo‘l shahar Usmon Yusupov memorial uy-muzeyi, Abdulla Qahhor uy-muzeyi, G‘afur G‘ulom uy-muzeyi, Muxtor Ashrafiy uy-muzeyi, Oybek uy-muzeyi, Sergey Borodin uy-muzeyi, Sergey Esenin muzeyi, Tamaraxonim uy-muzeyi, O‘rol Tansiqboyev uy-muzeyi, Yunus Rajabiy uy-muzeyi, Abdulla Qodiriy uy-muzeyi, Abdulla Qodiriy memorial muzeyi | Samarqand arxeologiya instituti (“Arxeologik topilmalar fondi” noyob ilmiy obyekti bilan) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Registon ansamblini ta’mirlash va undan foydalanish direksiyasi, “O‘zbek — Turkman do‘stlik uyi” va “Ulli hovli” majmuasi” direksiyasi, Abu Muin Nasafiy majmuasini boshqarish va obodonlashtirish direksiyasi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
“Moziydan sado” jurnali tahririyati | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Agentlik direktori | Ilmiy-ekspert kengashi 11 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Direktorning birinchi o‘rinbosari | Direktor o‘rinbosari — Bosh me’mor | Direktor o‘rinbosari | Bosh arxeolog — boshqarma boshlig‘i 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Muzeylarni rivojlantirish, yodgorliklarni muzeylashtirish va Milliy muzey fondi davlat katalogini yuritish boshqarmasi 5 | Madaniy merosni asrashga doir ishlarni litsenziyalash, ruxsatnoma berish, ilmiy-texnik nazorat qilish boshqarmasi 5 | Obyektlardan foydalanish, raqamlashtirish va davlat-xususiy sheriklikni joriy etish boshqarmasi 4 | Arxeologiya tadqiqlarini muvofiqlashtirish va Arxeologiya ashyolari davlat katalogini yuritish boshqarmasi 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Olib chiqiladigan va olib kiriladigan madaniy boyliklarni nazorat qilish boshqarmasi 6 | Asrashga doir ishlarning loyiha-smeta hujjatlarini tarixiy-madaniy qimmatga ta’siri bo‘yicha ekspertiza qilish bo‘limi 3 | Madaniy meros obyektlarini aniqlash, hisobi va kadastrini yuritish boshqarmasi 5 | Direktorning matbuot kotibi — axborot siyosati bo‘yicha maslahatchisi 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Madaniy boyliklarni ekspertizadan o‘tkazish bo‘limi 3 | Alohida muhofaza qilinadigan va Umumjahon merosi ro‘yxatiga kiritilgan hududlarni himoya qilish bo‘limi 3 | Madaniy merosni asrashga doir ishlarni rejalashtirish va tashkil qilish bo‘limi 3 | O‘zbekiston tarixi va madaniyatiga oid xorijdagi madaniy boyliklarni ilmiy-tadqiq etish boshqarmasi 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Madaniy boyliklarni muhofaza va realizatsiya qilish bo‘limi 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Iqtisodiy-tahlil, moliya va buxgalteriya bo‘limi 2 | Yuridik bo‘lim 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kadrlar, devonxona, murojaatlar bilan ishlash va ijro nazorati bo‘limi 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Komplayens nazorat va ichki audit xizmati 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bosqichlar | Subyektlar | Chora-tadbirlar | Bajarish muddati |
1-bosqich | Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar madaniy meros boshqarmalari (keyingi o‘rinlarda — hududiy boshqarmalar) | 1. Hududiy boshqarmalarning Ilmiy-maslahat kengashi tomonidan asrashga doir ishlar amalga oshiriladigan moddiy madaniy merosning ko‘chmas mulk obyektlarini aniqlash bo‘yicha ishchi guruh tuziladi. 2. Ishchi guruhi tomonidan asrashga doir ishlar amalga oshirilishi lozim bo‘lgan moddiy madaniy merosning ko‘chmas mulk obyektlari bo‘yicha takliflar tayyorlanadi hamda hu�udiy boshqarmalarga taqdim etiladi. 3. Hududiy boshqarmalar va Ilmiy-maslahat kengashi bilan birgalikda ma’qullangan ro‘yxat Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari bilan kelishiladi. 4. Kelishilgan ro‘yxatga kiritilgan har bir obyekt bo‘yicha Ilmiy-texnik tadqiqot guruhi tarkibiga kiritiladigan nomzodlarni aniqlaydi. 5. Kelishilgan ro‘yxat va Ilmiy-texnik tadqiqot guruhi tarkibiga kiritiladigan nomzodlar bo‘yicha takliflarni asoslovchi materiallar bilan birga Madaniy meros agentligiga (keyingi o‘rinlarda — Agentlik) taqdim etadi. | Har yili |
2-bosqich | Agentlik | 1. Ro‘yxatni umumlashtiradi va dastlabki bosqichda ko‘rib chiqadi. 2. Zarur hollarda: hududiy boshqarma bilan birgalikda ro‘yxat va Ilmiy-texnik tadqiqot guruhiga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritadi; Ilmiy-texnik tadqiqot guruhi tarkibiga qo‘shimcha nomzodlar bo‘yicha vazirlik, idora, tashkilot va ilmiy muassasalarga so‘rovnomalar yuboradi. 3. Ro‘yxat va Ilmiy-texnik tadqiqot guruhlari tarkibini tasdiqlash uchun Agentlikning Ilmiy-ekspert kengashiga kiritadi. | Har yili |
3-bosqich | Ilmiy-ekspert kengashi | Ro‘yxat va Ilmiy-texnik tadqiqot guruhlari tarkibini ko‘rib chiqadi, tasdiqlaydi yoki ayrimlarini tasdiqlashni asoslangan holda rad etadi hamda Agentlikka taqdim qiladi. | Har yili |
4-bosqich | Agentlik | 1. Ilmiy-texnik tadqiqot guruhi bilan fuqarolik shartnomasini tuzadi. 2. Ilmiy-texnik tadqiqot guruhini seminar, uslubiy va tegishli materiallar bilan ta’minlaydi. Zarur hollarda asbob-uskunalar bilan ta’minlaydi hamda ularga shart-sharoitlar yaratib beradi. | Har yili |
5-bosqich | Ilmiy-texnik tadqiqot guruhi | 1. Tegishli obyekt bo‘yicha ilmiy-texnik tadqiqotlar o‘tkazadi, dastlabki nuqson dalolatnoma va texnik topshiriqlarni ishlab chiqadi. 2. Ilmiy-texnik tadqiqot natijalari, dastlabki nuqson dalolatnoma va texnik topshiriqlar, to‘plangan materiallar, xulosa va takliflarini Agentlikka taqdim qiladi. Bunda dastlabki taxminiy hisob-kitob ishlab chiqiladi. | Har yili |
6-bosqich | Agentlik | 1. Ilmiy-texnik tadqiqot natijalari, dastlabki nuqson dalolatnoma va texnik topshiriqlarni umumlashtiradi, zarur hollarda qo‘shimcha o‘rganish tashkil qiladi. 2. Asrashga doir ishlar amalga oshiriladigan obyektlar manzilli ro‘yxatini Vazirlar Mahkamasining Madaniy merosni himoya qilish inspeksiyasiga kiritadi. | Har yili |
7-bosqich | Madaniy merosni himoya qilish inspeksiyasi | 1. Asrashga doir ishlar amalga oshiriladigan obyektlarning manzilli ro‘yxatini ko‘rib chiqadi, zarur hollarda qo‘shimcha o‘rganish tashkil qiladi. 2. Ko‘rib chiqish natijasini inobatga olib, Bosh vazir o‘rinbosari — turizm va sport vaziriga asrashga doir ishlar amalga oshiriladigan obyektlar manzilli ro‘yxatini tasdiqlash uchun kiritadi. 3. Tasdiqlangan asrashga doir ishlar amalga oshiriladigan obyektlarning manzilli ro‘yxatini Agentlikka taqdim etadi. Zarur hollarda, Madaniy merosni himoya qilish inspeksiyasi xulosasiga ko‘ra tasdiqlangan manzilli ro‘yxatga Bosh vazir o‘rinbosari — turizm va sport vaziri tomonidan o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritilishi mumkin. | Har yili |
8-bosqich | Agentlik | 1. Turizm va sport vazirligi, Moliya vazirligi bilan birgalikda tasdiqlangan manzilli ro‘yxatga kiritilgan moddiy madaniy merosning ko‘chmas mulk obyektlarida asrashga doir ishlarni amalga oshirishni kelgusi yilda moliyalashtirishni rejalashtirish choralari ko‘riladi. 2. Keyingi yilda asrashga doir ishlar amalga oshiriladigan obyektlarning loyiha-smeta hujjatlarini ishlab chiqish uchun xarajatlarni moliyalashtirish joriy yilga ajratilgan mablag‘lar hisobidan amalga oshiriladi. 3. Loyiha tashkilotlari bilan asrashga doir ishlarning loyiha-smeta hujjatlarini ishlab chiqish uchun qonunchilik hujjatlarida belgilangan tartibda shartnoma tuzadi. | Har yili |
9-bosqich | Ilmiy-texnik tadqiqot guruhlari | Tegishli loyiha tashkilotlari bilan birgalikda loyiha-smeta hujjatlari ishlab chiqishda ishtirok etib, takliflarini beradi. | Shartnomada ko‘rsatilgan muddat davomida |
10-bosqich | Agentlik | 1. Loyiha tashkilotlari tomonidan asrashga doir ishlarning loyiha-smeta hujjatlari ishlab chiqilishi, uning qonunchilik hujjatlarida belgilangan tartibda ko‘rib chiqilishi va Ilmiy-ekspert kengashining xulosasi olinishini tashkil qiladi. 2. Tegishli lizensiyaga ega bo‘lgan pudrat tashkilotlari bilan asrashga doir ishlarni amalga oshirish uchun qonunchilik hujjatlarida belgilangan tartibda shartnoma tuzadi. | Har yili |
11-bosqich | Ilmiy-texnik tadqiqot guruhlari | Pudrat tashkilotlari tomonidan amalga oshirilayotgan asrashga doir ishlarni doimiy va uzluksiz ravishda nazorat qilib boradi, har oy yakuni bo‘yicha hisobot tuzadi. | Shartnomada ko‘rsatilgan muddat davomida |
12-bosqich | Madaniy merosni himoya qilish inspeksiyasi | Pudrat tashkilotlari tomonidan amalga oshirilayotgan asrashga doir ishlarni davriy ravishda nazorat qilib boradi. | Reja bo‘yicha |
13-bosqich | Agentlik | 1. Agentlik buyurtmachi va sohada maxsus vakolatli davlat organi funksiyasidan kelib chiqib, asrashga doir ishlar ustidan nazorat o‘rnatadi. 2. Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, ilmiy-texnik tadqiqot guruhi, loyiha tashkilot va Agentlik xodimlaridan iborat komissiya tuzgan holda asrashga doir ishlar yakunlangan obyektni qabul qilib oladi. | Shartnomada ko‘rsatilgan muddatda |
T/r | Chora-tadbirlar nomi | Bajarish muddatlari | Moliyalashtirish manbalari | Mas’ullar |
1. | Quyidagilarni nazarda tutgan holda qonun loyihasini belgilangan tartibda Oliy Majlis Qonunchilik palatasiga kiritish: moddiy madaniy meros obyektlarini nobud qilish, buzish yoki ularga shikast yetkazganlik uchun javobgarlikni kuchaytirish, bunday toifadagi obyektlarga juda ko‘p miqdorda zarar yetkazganlikni ifodalovchi qilmishlarni og‘ir jinoyatlar toifasiga kiritish; moddiy madaniy meros obyektlarini nobud qilish, buzish yoki ularga shikast yetkazishga oid jinoyatlar bo‘yicha dastlabki tergovni o‘tkazishni prokuratura organlariga yuklash; Agentlikning ijro etilishi majburiy bo‘lgan ko‘rsatma va taqdimnomalarini belgilangan muddatda va to‘liq bajarilmaganligi yuzasidan javobgarlikni belgilash. | 2021-yil | - | Bosh prokuratura (Yo‘ldoshev), |
2. | Madaniyat vazirligi huzuridagi Badiiy ekspertlar kengashi faoliyatini tanqidiy o‘rganish. O‘rganish natijalarini inobatga olib, Badiiy ekspertlar kengashi faoliyatini takomillashtirish va uni Madaniy meros agentligi huzuriga o‘tkazish. | 2021-yil | - | Madaniy meros agentligi, |
3. | Muzeylar ekspozitsiyasi va fond saqlash sharoitlarini bosqichma-bosqich yaxshilash bo‘yicha aniq manzilli chora-tadbirlar rejasini ishlab chiqish hamda tasdiqlash uchun Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2021-yil | - | Madaniy meros agentligi, |
4. | Moddiy madaniy meros ko‘chmas mulk obyektlarida asrashga doir ishlarning loyiha hujjatlarini ishlab chiqish, tasdiqlash va ekspertizadan o‘tkazish tartibini belgilash. | 2022-yil | - | Madaniy meros agentligi, |
5. | 2023-yil 1-yanvardan boshlab moddiy madaniy meros obyektlari va muzeylar sohasidagi elektron shaklda ko‘rsatiladigan davlat xizmatlarini amalga oshirish bilan bog‘liq kompleks chora-tadbirlarni amalga oshirish. Bunda: moliyalashtirishning aniq manbalari va miqdorini; ijro uchun mas’ullarni; davlat xizmatlarini amalga oshirish bosqichlarini va boshqa tadbirlarni belgilash. | 2021-yil | Madaniy meros sohasiga Davlat budjetidan ajratilgan mablag‘lar, | Madaniy meros agentligi, |
6. | Madaniy meros obyektlarining o‘ziga xos xususiyatini inobatga olib, ularga har qanday salbiy ta’sirlarni oldini olish, uzluksiz ravishda davlat va ilmiy-texnik nazorat olib borishni nazarda tutgan holda sohada davlat-xususiy sheriklikni joriy etish tartibini ishlab chiqish va belgilangan tartibda Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2022-yil | - | Madaniy meros agentligi, |
7. | Xorijiy va ilg‘or tajribalarni o‘rgangan holda muzeylar va moddiy madaniy meros ko‘chmas mulk obyektlarida pullik xizmatlar ko‘rsatish tartibini belgilash. | 2021-yil | - | Madaniy meros agentligi, |
8. | Malakali mutaxassislar iborat tarkibda idoralararo komissiya tuzgan holda madaniy meros obyektlarida olib borilgan asrashga doir ishlarning 3 yillik holatini tekshirish hamda kelgusida bu boradagi salbiy holatlar takrorlanishini oldini olishga qaratilgan chora-tadbirlar belgilash. | 2021-yil | - | Vazirlar Mahkamasi (Abduxakimov), |
9. | Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi Raisining, viloyatlar hamda Toshkent shahar hokimlarining turizm, sport, madaniyat, madaniy meros va ommaviy kommunikatsiyalar masalalari bo‘yicha o‘rinbosarlari mutasaddiligidagi tegishli hududiy boshqarmalarni bitta binoga tekin foydalanish huquqi asosida joylashtirish. | 2022-yil | - | Vazirlar Mahkamasi (Abduhakimov), |
10. | Tegishli oliy ta’lim muassasasida madaniy merosni boshqarish bo‘yicha ta’lim yo‘nalishi va fakultet tashkil etish masalasini o‘rganib, uning natijalari to‘g‘risida Vazirlar Mahkamasiga taklif kiritish. | 2022-yil | - | Madaniy meros agentligi, |
11. | Moddiy madaniy meros obyektlarining tarixiy va badiiy qimmatiga yetkazilgan zarar miqdorini har bir holat bo‘yicha obyektning o‘ziga xos xususiyatidan kelib chiqqan holda maxsus ekspert komissiyasi tomonidan aniqlashni takomillashtirish. Bunda ekspertlar (mutaxassislar)ning malakasini oshirish, ularni o‘qitish, moddiy madaniy meros obyektining tarixiy va badiiy qimmatiga yetkazilgan zararni aniqlash bo‘yicha uslubiy qo‘llanmalarni yaratish, xalqaro va xorijiy ilg‘or tajribalarni atroflicha o‘rganish va amaliyotga joriy etish. | 2022-yil | - | Madaniy meros agentligi, |
12. | Samarqand arxeologiya institutining moddiy-texnik bazasini tubdan yaxshilash maqsadida: arxeologiya tadqiqotlari uchun zarur bo‘ladigan maxsus texnika, transport, asbob-uskuna va jihozlar ro‘yxatini Turizm va sport vazirligi tomonidan tasdiqlash; ushbu ro‘yxat asosida maxsus texnika, transport, asbob-uskuna va jihozlarni xarid qilish uchun mablag‘ ajratish va ularning xarid qilinishini ta’minlash. | 2022-yil | Jamg‘arma mablag‘lari | Turizm va sport vazirligi (Azamov), |
13. | Madaniy meros obyektlarini restavratsiya qilishda Eron va Turkiya davlatlari bilan hamkorlikni, jumladan, ularning tajribali usta-restavratorlarini O‘zbekistonga olib kelib va mahalliy ustalarni xorijiy mamlakatlarga olib borish orqali ularning malakasini oshirish tizimini yo‘lga qo‘yish. Bunda Eron va Turkiya davlatlaridan 15 kishidan kam bo‘lmagan malakali mutaxassisni O‘zbekistonga taklif qilish va ular ishtirokida asrashga doir ishlarni tashkil etish. | 2022-yil | O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021-yil 9-bandiga muvofiq ajratilgan mablag‘lar hisobidan | Madaniy meros agentligi, |
14. | Xususiy muzeylarni tashkil etish tartibini soddalashtirish, ularga davlat tomonidan subsidiya berish va boshqa moddiy qo‘llab-quvvatlash tizimini yaratish. Bu boradagi ilg‘or xorijiy tajribalarni atroflicha o‘rganib, Vazirlar Mahkamasiga tegishli qaror loyihasini kiritish. | 2022-yil | - | Madaniy meros agentligi, |
15. | Arxeologiya sohasiga oid qonunchilik hujjatlarini tizimlashtirish va takomillashtirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqish va Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2022-yil | - | Madaniy meros agentligi, |
16. | Zamonaviy san’at muzeylari (Museum of modern art) bo‘yicha xorijiy ilg‘or tajribalarni o‘rganish, zamonaviy san’atni rivojlantirish chora-tadbirlarini belgilash. | 2022-yil | - | Madaniy meros agentligi, |
17. | Madaniy meros agentligi va uning hududiy boshqarmalarini quyidagilar bilan ta’minlash: transport vositasi — 18 ta, shu jumladan, 4 ta markaziy apparatga va 14 tasi hududiy boshqarmalarga; maxsus planshetlar — 30 ta; zamonaviy kompyuter jamlanmasi — 70 ta. | 2022-yil | Davlat budjeti, | Madaniy meros agentligi, |
18. | Moddiy madaniy meros ko‘chmas mulk obyektlarini ularning tarixiy-madaniy qimmati, jahon va mamlakat miqyosidagi ahamiyati, noyobligi kabi mezonlar asosida toifalash, shundan kelib chiqqan holda ularni muhofaza qilish tartibini belgilash. | 2022-yil | - | Madaniy meros agentligi, |
19. | Muzeylar faoliyatini keng targ‘ib qilish maqsadida tajribali ekspert, mutaxassis va dizaynerlarni jalb etib: har bir muzeyning “Museum brendbook”ini yaratish; Wikipedia — ommaviy ochiq ensiklopediyada har bir muzey bo‘yicha 6 ta jahon tilida material joylashtirish; har bir muzeyning rasmiy veb-saytini zamon talabidan kelib chiqib, to‘liq yangilash, ularning mobil ilovasini yaratish; Youtube, Facebook, Twitter va boshqa ijtimoiy tarmoqlarda verifikatsiya qilingan holda muzeylarning akkauntlarini tashkil etish, yuritib borish. | 2022-yil | Jamg‘arma va muzeylarning budjetdan tashqari mablag‘lari | Madaniy meros agentligi, |
20. | Madaniy meros obyektlari, shu jumladan, muzey ashyolari va kolleksiyalari, madaniy boyliklar haqidagi barcha axborotlarni to‘plash va ularni qayta ishlash maqsadida maxsus server moslamalarini xarid qilish hamda uning samarali ishlashini ta’minlash. | 2022-yil | Jamg‘arma, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining | Madaniy meros agentligi, |
21. | Birinchi va ikkinchi renessans, jumladan buyuk daholar va davlatchilik tarixi bo‘yicha muzeylar turkumini yaratish bo‘yicha tegishli qaror loyihasini Vazirlar Mahkamasiga kiritish. Bunda jumladan: buyuk allomalar — Muhammad al-Xorazmiy, Abu Rayhon Beruniy, Abu ali ibn Sino, Ahmad Farg‘oniy, Abu Nasr Forobiy, Yusuf Xos Hojib, Mahmud Koshg‘ariy, Mahmud Zamaxshariy, Buxoriy, Termiziy, Moturudiy, Nasafiy, Rumiy, Mirzo Ulug‘bek, G‘iyosiddin Koshiy, Ali Qushchi, Lutfiy, Abdurahmon Jomiy, Alisher Navoiy, Bobur Mirzo, Sharafiddin Ali Yazdiy, Kamoliddin Behzod singari mutafakkirlar hayoti va ijodiga bag‘ishlangan; davlatchilik tarixi — Katta Xorazm va Baqtriya, Xorazm, Qang‘, Qadimgi Farg‘ona va Kushon, Xorazmshohlar, Temuriylar kabi sivilizatsiyaga kuchli ta’sir ko‘rsatgan davlatlar to‘g‘risida ekzpozitsiyalarni nazarda tutish. | 2022-yil | - | Madaniy meros agentligi, |
22. | Madaniy boyliklar, ayniqsa, rang-tasvir asarlarini yuqori aniqlikda fotofiksatsiya, material tarkibi, yaratilgan vaqti bo‘yicha spektr va boshqa usullarda tahlil qilish tizimini yo‘lga qo‘yish. Ushbu maqsadlar uchun zamonaviy rentgen-spektr tahlili uskuna va jihozlarini xarid qilish, ulardan samarali foydalanish bo‘yicha mutaxassislarni o‘qitish. | 2022-yil | O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining | Madaniy meros agentligi, |
23. | Madaniy meros agentligi tizimida arxeologiya tadqiqotini samarali tashkil etish maqsadida tegishli hududlarda arxeologiya-ekspeditsiya baza va otryadlarini tashkil qilish, ularning moddiy-texnik bazasini mustahkamlash. | 2022-yil | Davlat budjeti mablag‘lari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining | Madaniy meros agentligi, |
24. | Madaniy meros obyektlari restavratsiyasi direksiyasi va uning mintaqaviy restavratsiya markazlari faoliyatini bosqichma-bosqich tashkil etish. Direksiyaning moddiy-texnik bazasini yaratish uchun zarur bo‘ladigan texnika, asbob-uskuna va jihozlar ro‘yxatini Turizm va sport vazirligi tomonidan tasdiqlash, ushbu ro‘yxat asosida ularni xarid qilish. | 2022-yil | O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021-yil 9-bandiga muvofiq ajratilgan mablag‘lar hisobidan | Turizm va sport vazirligi (Azamov), Moliya vazirligi (Ishmetov), |
25. | “Virtual Museum” (Virtual muzey) loyihasini ishlab chiqish va amalga oshirish. Virtual muzey bo‘yicha Xalqaro muzeylar kengashi (ICOM), ilg‘or xorijiy tajribalarni o‘rganish va O‘zbekistonda qo‘llash bo‘yicha takliflar ishlab chiqish. | 2022-yil | Jamg‘arma va muzeylarning budjetdan tashqari mablag‘lari | Madaniy meros agentligi, |
26. | Muzeylar va turistik yo‘nalishlardagi madaniy meros obyektlarida “Museum shop” (muzey do‘kon) tizimini yo‘lga qo‘yish. “Museum shop”larni tashkil qilish bo‘yicha: Turkiya, Xitoy, Fransiya, AQSh kabi davlatlarning tajribasini o‘rganish va ularning ilg‘or tajribalarini O‘zbekistonda tatbiq etish bo‘yicha takliflarni, o‘ziga xos brend va savdo belgilarini, noyob muzey ashyolari nusxalarini ishlab chiqish; savdo maydonlari tashkil etish uchun joy ajratish va faoliyatini yo‘lga qo‘yish. | 2022-yil | Jamg‘arma va muzeylarning budjetdan tashqari mablag‘lari | Madaniy meros agentligi, |
27. | Masofadan turib nazorat qilish va o‘rganish maqsadida uchuvchisiz uchish apparatlarini xarid qilish. Uchuvchisiz uchish apparatlaridan belgilangan tartibda foydalangan holda respublika bo‘yicha video-kuzatuv shaklida quyidagilarni har oyda: moddiy madaniy merosning ko‘chmas mulk obyektini; | 2022-yil | Jamg‘arma va Davlat budjeti mablag‘lari | Madaniy meros agentligi, |
“Buxoro”, “Samarqand”, “Ichan qal’a”, “Sarmishsoy”, “Shahrisabz”, “Termiz” va “Qo‘qon” davlat muzey-qo‘riqxonalari hududlari va qo‘riqlanadigan tegralarini monitoring qilish. Monitoring natijalarini belgilangan tartibda ko‘rib chiqib, aniqlangan qonunbuzilish holatlariga nisbatan qonunchilikda belgilangan tartibda javobgarlikni ta’minlash. Monitoring davomida to‘plangan video, foto materiallarni yagona axborot bazaga jamlash. | doimiy | |||
28. | Alohida ahamiyatga ega bo‘lgan madaniy meros obyektlarining Bosh vazir o‘rinbosari — turizm va sport vaziri tomonidan tasdiqlangan ro‘yxati bo‘yicha: maxsus to‘siq, xususan, 3D metall panjara bilan to‘sish, bunda obyektning umumiy ko‘rinishni buzmaslik; videokuzatuv moslamalarini o‘rnatish va ularni huquqni muhofaza qiluvchi organlarning nazorat maskanlari bilan integratsiya qilish; Davlat budjeti hisobidan maxsus kiyimga (nimcha) ega bo‘lgan nazoratchi lavozimini joriy etish. | 2022-yil dekabr | Mahalliy budjet mablag‘lari | Madaniy meros agentligi, |
29. | Birinchi navbatda, turistik yo‘nalishlardagi madaniy meros obyektlarini badiiy yoritishni tashkil etish. Bunda: quyosh energiyasidan foydalanish tizimini joriy qilish; badiiy yoritish tashkil etiladigan obyektlar ro‘yxatini Bosh vazir o‘rinbosari — turizm va sport vaziri tomonidan tasdiqlash. | 2022-yil | Jamg‘arma, | Madaniy meros agentligi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari |
30. | O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021-yil 6-apreldagi PQ-5054-son qaroriga asosan tegishli madaniy meros obyektlarida asrashga doir ishlar ustuvor ravishda to‘g‘ridan-to‘g‘ri shartnoma asosida Madaniy meros obyektlari restavratsiyasi direksiyasi va uning mintaqaviy restavratsiya markazlari tomonidan amalga oshiriladi. Bunda: Madaniy meros obyektlari restavratsiyasi direksiyasi tomonidan asrashga doir ishlar amalga oshiriladigan obyektlar ro‘yxati Ilmiy-ekspert kengash tavsiyasiga muvofiq, Bosh vazir o‘rinbosari — turizm va sport vaziri tomonidan tasdiqlanishini; ushbu alohida ro‘yxatga kiritilmagan obyektlarda asrashga doir ishlar tegishli lizensiyaga ega bo‘lgan tadbirkorlik subyektlari tomonidan umumiy tartibda amalga oshirilishini nazarda tutish. | Har yili tasdiqlangan ro‘yxat asosida | Madaniy meros sohasiga Davlat budjetidan ajratilgan mablag‘lar | Turizm va sport vazirligi (Azamov), Moliya vazirligi (Ishmetov), |
31. | Eng muhim yodgorliklarning innovatsion texnologiyalar asosida 3D modelini yaratish. Bunda ushbu yodgorliklar ro‘yxatini Bosh vazir o‘rinbosari — turizm va sport vaziri tomonidan tasdiqlash. | 2022-yil | Davlat budjeti mablag‘lari va qonunchilik hujjatlari bilan taqiqlanmagan manbalar | Madaniy meros agentligi, Innovatsion rivojlanish vazirligi (Abdurahmonov), |
32. | Birinchi bosqichda kamida 100 ta alohida muhim ahamiyatga ega bo‘lgan obyektlarda quyidagilarni tashkil qilish: tashrif markazi (Visitor center); tomosha minorasi (Watchtower). Ularni tashqi ko‘rinishi bo‘yicha yodgorlikka uyg‘un holda yengil konstruksiya asosida qurish hamda ularda turistlar uchun savdo-xizmat ko‘rsatishni yo‘lga qo‘yish. | 2022-yil | Qonunchilik hujjatlari bilan taqiqlanmagan manbalar, | Madaniy meros agentligi, |
33. | Moddiy madaniy meros ko‘chmas mulk obyektlarining mustahkamligi va alohida muhim badiiy bezaklarning saqlanishi kabi texnik holatlarini to‘liq ilmiy-texnik tadqiq etish. Bunda: ushbu obyektlar ro‘yxatini Bosh vazir o‘rinbosar? — turizm va sport vaziri tomonidan tasdiqlash; ilmiy-texnik tadqiq etish natijalari bo‘yicha har biri uchun aniq takliflar ishlab chiqish. | 2022-yil | Jamg‘arma va Davlat budjeti mablag‘lari | Madaniy meros agentligi, |
34. | Madaniy meros sohasi bo‘yicha 1 000 nafar mutaxassisni, xususan arxitektura yodgorliklari, arxeologiya, muzeyshunoslik, badiiy ekspertiza kabi yo‘nalishlardagi ixtisoslashgan mutaxassis-ekspertlar ro‘yxatini shakllantirish, malakasini oshirish hamda ularni sohaga keng jalb etish. | Ro‘yxat — | Jamg‘arma mablag‘lari | Madaniy meros agentligi, |
35. | Tarixiy xaritalarni o‘rganish, to‘plash, tiklash va ularning ahamiyatini ommalashtirish. Tarixiy xaritalardagi yo‘nalishlar bo‘yicha reja asosida ekspeditsiyalar o‘tkazish va turistik yo‘nalishlar tashkil qilish. | 2022-yil | Jamg‘arma mablag‘lari | Turizm va sport vazirligi (Azamov), |
36. | Xususiy mulk hisoblangan madaniy boyliklarni sotib olish maqsadida Davlat budjetidan doimiy ravishda mablag‘ ajratishni yo‘lga qo‘yish. | Har yili | Jamg‘arma va Davlat budjeti mablag‘lari | Madaniy meros agentligi, |
37. | Arxeologiya tadqiqotlari uchun maxsus asbob-uskunalar xarid qilish: Georadar — 5 ta Teodolit — 15 ta GPS — 15 ta | 2021-2022-yillar | Jamg‘arma va Davlat budjeti mablag‘lari | Madaniy meros agentligi, |
38. | Arxeologiya tadqiqotlari olib boruvchi davlat tashkilotlarida arxeologiya laboratoriyalarini tashkil etish. | 2021-2022-yillar | Jamg‘arma va Davlat budjeti mablag‘lari | Madaniy meros agentligi, |
39. | Kamoliddin Behzod nomidagi Sharq miniatyura san’ati muzeyi xiyobonini zamonaviy qiyofada qayta tashkil etish. | 2022-yil | Mahalliy budjet mablag‘lari, qonunchilik hujjatlari bilan taqiqlanmagan manbalar | Toshkent shahar hokimligi (Artikxodjayev), |
T/r | Hududlar nomi | Obyektlar soni | 2021-yil | 2022-yil | ||||
III chorak | IV chorak | I chorak | II chorak | III chorak | IV chorak | |||
Respublika bo‘yicha jami | 8 210 | 930 | 1 120 | 1 398 | 1 570 | 1 824 | 1 368 | |
shundan: | ||||||||
1. | Qoraqalpog‘iston Respublikasi | 288 | 50 | 50 | 60 | 60 | 68 | |
2. | Andijon viloyati | 422 | 50 | 60 | 80 | 100 | 100 | 32 |
3. | Buxoro viloyati | 829 | 100 | 150 | 150 | 170 | 200 | 59 |
4. | Jizzax viloyati | 427 | 50 | 60 | 80 | 100 | 100 | 37 |
5. | Qashqadaryo viloyati | 1 468 | 120 | 150 | 200 | 250 | 340 | 408 |
6. | Navoiy viloyati | 437 | 50 | 80 | 100 | 100 | 107 | |
7. | Namangan viloyati | 274 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 24 |
8. | Samarqand viloyati | 1 607 | 120 | 170 | 260 | 300 | 350 | 407 |
9. | Sirdaryo viloyati | 78 | 30 | 30 | 18 | |||
10. | Surxondaryo viloyati | 561 | 60 | 60 | 60 | 100 | 140 | 141 |
11. | Toshkent viloyati | 828 | 100 | 100 | 150 | 150 | 164 | 164 |
12. | Farg‘ona viloyati | 376 | 50 | 60 | 80 | 80 | 80 | 26 |
13. | Xorazm viloyati | 259 | 50 | 50 | 50 | 50 | 59 | |
14. | Toshkent shahar | 356 | 50 | 50 | 60 | 60 | 66 | 70 |
T/r | Hududlar nomi | Obyektlar soni, ta | 2021-yil | 2022-yil | 2023-yil | |||||||
III chorak | IV chorak | I chorak | II chorak | III chorak | IV chorak | I chorak | II chorak | III chorak | IV chorak | |||
Respublika bo‘yicha jami | 8 210 | 322 | 550 | 700 | 930 | 970 | 990 | 1010 | 950 | 917 | 871 | |
shundan: | ||||||||||||
1. | Qoraqalpog‘iston Respublikasi | 288 | 20 | 30 | 30 | 30 | 30 | 40 | 40 | 40 | 28 | |
2. | Andijon viloyati | 422 | 20 | 30 | 40 | 40 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 42 |
3. | Buxoro viloyati | 829 | 30 | 50 | 70 | 80 | 90 | 100 | 100 | 100 | 100 | 109 |
4. | Jizzax viloyati | 427 | 20 | 30 | 40 | 40 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 47 |
5. | Qashqadaryo viloyati | 1 468 | 30 | 80 | 100 | 200 | 200 | 200 | 200 | 150 | 150 | 158 |
6. | Navoiy viloyati | 437 | 20 | 30 | 40 | 40 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 57 |
7. | Namangan viloyati | 274 | 24 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 40 | 40 | 20 | |
8. | Samarqand viloyati | 1 607 | 30 | 70 | 100 | 200 | 200 | 200 | 200 | 200 | 200 | 207 |
9. | Sirdaryo viloyati | 78 | 18 | 20 | 20 | 20 |
| |||||
10. | Surxondaryo viloyati | 561 | 20 | 40 | 50 | 60 | 70 | 70 | 70 | 60 | 60 | 61 |
11. | Toshkent viloyati | 828 | 30 | 50 | 70 | 80 | 90 | 100 | 100 | 100 | 100 | 108 |
12. | Farg‘ona viloyati | 376 | 20 | 30 | 40 | 40 | 40 | 40 | 40 | 40 | 40 | 46 |
13. | Xorazm viloyati | 259 | 20 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 29 | |
14. | Toshkent shahar | 356 | 20 | 30 | 40 | 40 | 40 | 30 | 40 | 40 | 40 | 36 |
T/r | Muzey nomi | Muzey ashyolari soni | 2021-yil | 2022-yil | 2023-yil | |||||||
III chorak | IV chorak | I chorak | II chorak | III chorak | IV chorak | I chorak | II chorak | III chorak | IV chorak | |||
Respublika bo‘yicha jami | 2 402 321 | 116 904 | 136 922 | 173 472 | 194 828 | 227 346 | 238 497 | 270 675 | 308 430 | 339 454 | 395 793 | |
shundan: | ||||||||||||
1. | Qoraqalpog‘iston Respublikasi tarixi va madaniyati davlat muzeyi | 81 064 | 5 000 | 6 000 | 6 000 | 7 000 | 7 000 | 10 000 | 10 000 | 10 000 | 10 000 | 10 064 |
2. | I.V. Savitskiy nomidagi Qoraqalpog‘iston davlat san’at muzeyi | 99 810 | 7 000 | 7 000 | 8 000 | 9 000 | 10 000 | 10 000 | 12 000 | 12 000 | 12 000 | 12 810 |
3. | Andijon viloyat tarixi va madaniyati davlat muzeyi | 152 455 | 12 000 | 12 000 | 15 000 | 15 000 | 15 000 | 16 000 | 16 000 | 17 000 | 17 000 | 17 455 |
4. | “Buxoro” davlat muzey-qo‘riqxonasi | 134 335 | 10 000 | 10 000 | 11 000 | 12 000 | 13 000 | 14 000 | 15 000 | 16 000 | 16 000 | 17 335 |
5. | Jizzax viloyat tarixi va madaniyati davlat muzeyi | 26 505 | 1 000 | 1 500 | 2 000 | 2 500 | 3 000 | 3 000 | 3 000 | 3 000 | 3 550 | 3 955 |
6. | Qashqadaryo viloyat tarixi va madaniyati davlat muzeyi | 39 111 | 3 911 | 3 911 | 3 911 | 3 911 | 3 911 | 3 911 | 3 911 | 3 911 | 3 911 | 3 912 |
7. | “Shahrisabz” davlat muzey-qo‘riqxonasi | 35 659 | 3 500 | 3 500 | 3 500 | 3 500 | 3 500 | 3 500 | 3 500 | 3 500 | 3 500 | 4 159 |
8. | Navoiy viloyat tarixi va madaniyati davlat muzeyi | 25 897 | 2 500 | 2 500 | 2 500 | 2 500 | 2 500 | 2 500 | 2 500 | 2 500 | 2 500 | 3 397 |
9. | Namangan viloyat tarixi va madaniyati davlat muzeyi | 98 343 | 7 343 | 8 000 | 9 000 | 10 000 | 10 000 | 10 000 | 11 000 | 11 000 | 11 000 | 11 000 |
10. | “Samarqand” davlat muzey-qo‘riqxonasi | 238 739 | 8 000 | 10 000 | 12 000 | 14 739 | 18 000 | 26 000 | 32 000 | 38 000 | 40 000 | 40 000 |
11. | “Termiz” davlat muzey-qo‘riqxonasi | 61 917 | 3 500 | 3 500 | 4 000 | 4 000 | 5 917 | 7 000 | 8 000 | 8 000 | 8 000 | 10 000 |
12. | Termiz arxeologiya muzeyi | 107 800 | 5 000 | 6 800 | 8 000 | 9 000 | 9 500 | 9 500 | 13 000 | 15 000 | 16 000 | 16 000 |
13. | Sirdaryo viloyat tarixi va madaniyati davlat muzeyi | 2 418 | 100 | 150 | 150 | 200 | 200 | 250 | 250 | 300 | 400 | 418 |
14. | Toshkent viloyati Angren shahar tarixi muzeyi | 32 422 | 1 500 | 1 500 | 2 000 | 2 000 | 2 500 | 3 500 | 4 000 | 4 000 | 5 422 | 6 000 |
15. | Toshkent viloyati Chirchiq shahar tarixi muzeyi | 34 845 | 1 500 | 2 000 | 3 000 | 3 000 | 3 500 | 3 500 | 3 500 | 4 845 | 5 000 | 5 000 |
16. | Yangiyo‘l shahar Usmon Yusupov memorial uy-muzeyi | 4 570 | 150 | 200 | 300 | 400 | 500 | 500 | 600 | 600 | 650 | 670 |
17. | Olmaliq shahar o‘lkashunoslik muzeyi | 13 682 | 500 | 682 | 700 | 800 | 1 000 | 1 000 | 1 000 | 2 000 | 3 000 | 3 000 |
18. | Oqqo‘rg‘on tumani “Tarix-o‘lkashunoslik” muzey memoriali | 4 018 | 500 | 500 | 500 | 500 | 1 000 | 1 018 | ||||
19. | Farg‘ona viloyat tarixi va madaniyati davlat muzeyi | 84 965 | 3 000 | 3 000 | 4 000 | 5 000 | 6 000 | 8 000 | 9 965 | 12 000 | 16 000 | 18 000 |
20. | “Qo‘qon” davlat muzey-qo‘riqxonasi | 47 815 | 2 000 | 2 000 | 3 000 | 3 000 | 4 000 | 4 000 | 5 000 | 6 815 | 8 000 | 10 000 |
21. | “Ichan-qal’a” davlat muzey-qo‘riqxonasi | 55 601 | 2 000 | 2 000 | 3 000 | 4 000 | 5 000 | 6 000 | 7 000 | 7 000 | 9 601 | 10 000 |
22. | O‘zbekiston zamonaviy san’ati muzeyi | 777 | 777 | |||||||||
23. | O‘zbekiston davlat tabiat muzeyi | 364 809 | 8 000 | 10 000 | 20 000 | 30 000 | 40 000 | 40 000 | 50 000 | 55 000 | 50 809 | 61 000 |
24. | Abdulla Qahhor uy-muzeyi | 5 035 | 1 000 | 1 000 | 1 000 | 1 000 | 1 035 | |||||
25. | G‘afur G‘ulom uy-muzeyi | 11 501 | 100 | 200 | 400 | 600 | 800 | 1 000 | 1 500 | 1 500 | 2 001 | 3 400 |
26. | Muxtor Ashrafiy uy-muzeyi | 16 859 | 200 | 400 | 600 | 800 | 950 | 1 000 | 1 050 | 2 059 | 3 900 | 5 900 |
27. | Oybek uy-muzeyi | 10 718 | 200 | 300 | 400 | 600 | 600 | 800 | 1 000 | 1 000 | 2 000 | 3 818 |
28. | Sergey Borodin uy-muzeyi | 28 710 | 1 000 | 1 000 | 1 500 | 1 500 | 2 000 | 2 000 | 3 000 | 4 000 | 5 710 | 7 000 |
29. | Sergey Esenin muzeyi | 3 005 | 500 | 500 | 1 000 | 1 005 | ||||||
30. | Tamaraxonim uy-muzeyi | 6 608 | 1 000 | 1 000 | 1 000 | 1 000 | 1 000 | 1 000 | 608 | |||
31. | O‘rol Tansiqboyev uy-muzeyi | 4 046 | 1 000 | 1 000 | 1 000 | 1 046 | ||||||
32. | Yunus Rajabiy uy-muzeyi | 6 524 | 1 000 | 1 000 | 1 000 | 1 000 | 1 000 | 1 524 | ||||
33. | O‘zbekiston davlat san’at muzeyi | 16 233 | 200 | 300 | 500 | 800 | 833 | 1 000 | 1 600 | 3 000 | 4 000 | 4 000 |
34. | O‘zbekiston amaliy san’at va hunarmandchilik tarixi davlat muzeyi | 7 771 | 1 000 | 1 000 | 1 000 | 1 000 | 1 000 | 1 000 | 1 771 | |||
35. | Olimpiya shon-shuhrat muzeyi | 3 527 | 1 000 | 1 000 | 1 000 | 527 | ||||||
36. | Kamoliddin Behzod nomidagi Sharq miniatyura san’ati muzeyi | 1 002 | 500 | 502 | ||||||||
37. | Davlat geologiya muzeyi | 50 000 | 2 000 | 2 000 | 2 000 | 3 000 | 3 000 | 4 000 | 6 000 | 8 000 | 10 000 | 10 000 |
38. | Qurolli kuchlar tarixi davlat muzeyi | 36 000 | 1 000 | 1 000 | 1 000 | 1 000 | 2 000 | 3 000 | 4 000 | 6 000 | 8 500 | 8 500 |
39. | O‘zbekiston tarixi davlat muzeyi | 344 000 | 10 000 | 20 000 | 30 000 | 30 000 | 40 000 | 30 000 | 30 000 | 40 000 | 45 000 | 69 000 |
40. | Toshkent tarixi muzeyi | 1 000 | 500 | 500 | ||||||||
41. | Temuriylar tarixi davlat muzeyi | 5 194 | 500 | 500 | 1 000 | 1 000 | 1 000 | 1 194 | ||||
42. | Alisher Navoiy nomidagi davlat adabiyot muzeyi | 66 000 | 5 000 | 5 000 | 5 000 | 5 500 | 5 500 | 6 000 | 7 000 | 8 000 | 9 000 | 10 000 |
43. | “Shon-sharaf” muzeyi | 12 500 | 200 | 200 | 500 | 600 | 800 | 800 | 900 | 1 000 | 2 500 | 5 000 |
44. | Qatag‘on qurbonlari xotirasi davlat muzeyi | 16 120 | 500 | 500 | 600 | 800 | 800 | 1 000 | 1 020 | 1 400 | 4 500 | 5 000 |
46. | Sog‘liqni saqlash muzeyi | 2 411 | 500 | 500 | 1 411 |