O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “2019 — 2021-yillarda respublikaning farmatsevtika tarmog‘ini yanada jadal rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2019-yil 10-apreldagi PF-5707-son Farmoni ijrosini ta’minlash hamda O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi huzuridagi Farmatsevtika tarmog‘ini rivojlantirish agentligi faoliyatini, shuningdek, farmatsevtika faoliyatini litsenziyalashni samarali tashkil etish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
1. O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining ilovaga muvofiq ayrim qarorlariga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritilsin.
2. O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi manfaatdor vazirliklar va idoralar bilan birgalikda bir oy muddatda o‘zlari qabul qilgan normativ-huquqiy hujjatlarni ushbu qarorga muvofiqlashtirsin.
3. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining ijtimoiy rivojlantirish masalalari bo‘yicha o‘rinbosari A.A. Abduxakimov va O‘zbekiston Respublikasi sog‘liqni saqlash vaziri A.K. Shadmanov zimmasiga yuklansin.
O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining ayrim qarorlariga kiritilayotgan o‘zgartirish va qo‘shimchalar
Oldingi tahrirga qarang.
(1-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 25-fevraldagi 88-sonli qaroriga asosan 2022-yil 1-martdan o‘z kuchini yo‘qotadi — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 26.02.2022-y., 09/22/88/0165-son)
2. Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 6-apreldagi 185-son qarori bilan tasdiqlangan Dori vositalarini va tibbiy buyumlarni ulgurji realizatsiya qilish tartibi to‘g‘risidagi nizomning 47-bandidagi “O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi” so‘zlari “O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi huzuridagi Farmatsevtika tarmog‘ini rivojlantirish agentligi” so‘zlari bilan almashtirilsin.
Oldingi tahrirga qarang.
(3-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 21-fevraldagi 80-sonli qaroriga asosan 2022-yil 1-martdan o‘z kuchini yo‘qotadi — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 22.02.2022-y., 09/22/80/0154-son)
4. Vazirlar Mahkamasining “O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi huzuridagi Farmatsevtika tarmog‘ini rivojlantirish agentligi faoliyatini tashkil etish to‘g‘risida” 2017-yil 18-dekabrdagi 993-son qarorida (O‘zbekiston Respublikasi QT, 2017-y., 12-son, 1243-modda):
birinchi xatboshidagi “Sog‘liqni saqlash vazirligi” so‘zlari “Sog‘liqni saqlash vazirligi bilan kelishgan holda Agentlik” so‘zlari bilan almashtirilsin;
ikkinchi xatboshidagi “O’zmedimpeks” Davlat unitar korxonasi,” so‘zlari chiqarib tashlansin va “Sog‘liqni saqlash vazirligi” so‘zlari “Sog‘liqni saqlash vazirligi bilan kelishgan holda Agentlik” so‘zlari bilan almashtirilsin;
farmatsevtika tarmog‘ini, jumladan, uni davlat tomonidan qo‘llab-quvvatlashning zamonaviy mexanizmlarini joriy etish yo‘li bilan barqaror rivojlantirish strategiyasini ishlab chiqish va amalga oshirish;
farmatsevtika bozori kon’yukturasini o‘rganishni tashkillashtirish, aholi va sog‘liqni saqlash muassasalarining farmatsevtika mahsulotlari bilan ta’minlanganlik holatini tizimli tahlil qilish va uning asosida ichki bozorni yanada to‘ldirish va ishlab chiqarishni mahalliylashtirish bo‘yicha takliflarni ishlab chiqish;
tarmoq korxonalariga yetakchi xorijiy farmatsevtika korxonalari bilan hamkorlikni yo‘lga qo‘yishda farmatsevtika mahsulotlarining ichki va tashqi bozorlarda raqobatbardosh, yuqori sifatli yangi turlarini ishlab chiqarishni o‘zlashtirishda ko‘maklashish;
farmatsevtika tarmog‘ini, shu jumladan, farmatsevtika mahsulotlarini davlat ro‘yxatidan o‘tkazish, standartlashtirish, sertifikatlashtirish, texnik jihatdan tartibga solish, shuningdek, farmatsevtika faoliyatini litsenziyalash (dori vositalari va tibbiy buyumlarni chakana sotish bundan mustasno) yo‘li bilan davlat tomonidan boshqarish;
farmatsevtika tarmog‘iga ilg‘or xorijiy amaliyot va xalqaro standartlarni tatbiq etish bo‘yicha ishlarni muvofiqlashtirish;
import qilinayotgan va respublika hududida ishlab chiqarilayotgan farmatsevtika mahsulotlari to‘g‘risida to‘liq axborot yig‘ishni ta’minlovchi Farmatsevtika mahsulotlari harakatini nazorat qilish va hisobga olish axborot tizimini joriy qilishda ishtirok etish”;
a) farmatsevtika tarmog‘ini, jumladan uni davlat tomonidan qo‘llab-quvvatlashning zamonaviy mexanizmlarini joriy etish yo‘li bilan barqaror rivojlantirish strategiyasini ishlab chiqish va amalga oshirish sohasida:
farmatsevtika tarmog‘ini rivojlantirishning strategik yo‘nalishlari bo‘yicha o‘rtacha va uzoq muddatli istiqbolga mo‘ljallangan takliflar kiritadi;
farmatsevtika tarmog‘ini rivojlantirishning respublika va hududiy dasturlarini, shu jumladan, farmatsevtika tarmog‘ining erkin iqtisodiy zonalar hududlariga mo‘ljallangan dasturlarni davlat-xususiy sheriklik mexanizmlaridan foydalangan holda ishlab chiqish va amalga oshirishda ishtirok etadi;
farmatsevtika korxonalari va tashkilotlari faoliyatiga ko‘maklashadi, ijtimoiy ahamiyatli dori vositalari va tibbiy buyumlarning import o‘rnini bosuvchi ishlab chiqarishlarini tashkil qilish bo‘yicha investitsiya dasturlari ishlab chiqilishi va amalga oshirilishida ishtirok etadi;
b) farmatsevtika bozori konyunkturasini o‘rganishni tashkillashtirish, aholi va sog‘liqni saqlash muassasalarining farmatsevtika mahsulotlari bilan ta’minlanganlik holatini tizimli tahlil qilish va uning asosida ichki bozorni yanada to‘ldirish va ishlab chiqarishni mahalliylashtirish bo‘yicha takliflarni ishlab chiqish sohasida:
farmatsevtika bozorining marketing tadqiqotlarini tashkil qiladi va amalga oshiradi, talab katta bo‘lgan dori vositalari, tibbiy buyumlar hamda tibbiy texnikani, ularni ishlab chiqarishni o‘zlashtirish yoki mavjud ishlab chiqarishlarga tuzatishlar kiritish maqsadida aniqlaydi;
mahalliy dori vositalari, tibbiy buyumlar hamda tibbiy texnikani tashqi bozorlarga chiqarishga ko‘maklashadi, shuningdek, xorijiy mamlakatlarda talab katta bo‘lgan dori vositalari, tibbiy buyumlar hamda tibbiy texnika turlarini ishlab chiqarishni o‘zlashtirish bo‘yicha mahalliy ishlab chiqaruvchilar uchun tavsiyalar ishlab chiqadi;
aholi va davlat sog‘liqni saqlash muassasalarining dori vositalari, tibbiy buyumlar hamda tibbiy texnika bilan ta’minlanganlik darajasini tahlil qiladi;
dori vositalari, tibbiy buyumlar hamda tibbiyot texnikasi ishlab chiqarishni mahalliylashtirish dasturlarini ishlab chiqish va amalga oshirishni tashkil etadi;
import o‘rnini bosuvchi ijtimoiy ahamiyatga ega dori vositalari va tibbiy buyumlarni ishlab chiqarishni tashkil qilish bo‘yicha takliflar kiritadi;
v) tarmoq korxonalariga yetakchi xorijiy farmatsevtika korxonalari bilan hamkorlikni yo‘lga qo‘yishda, farmatsevtika mahsulotlarining ichki va tashqi bozorlarda raqobatbardosh, yuqori sifatli yangi turlarini ishlab chiqarishni o‘zlashtirishda ko‘maklashish sohasida:
dori vositalari, tibbiy buyumlar hamda tibbiy texnika ishlab chiqarishda foydalanilayotgan moddiy-texnik baza va texnologiyalarning holati monitoringini olib boradi va tahlil qiladi hamda natijalari bo‘yicha ishlab chiqarishni modernizatsiya qilish, texnik va texnologik jihatdan qayta jihozlash dasturlarini ishlab chiqadi;
ishlab chiqarishni modernizatsiya qilish, texnik va texnologik jihatdan qayta jihozlashni nazarda tutuvchi investitsiya dasturlari ro‘yxatini har yil hududlar va alohida korxona bo‘yicha ishlab chiqadi va vakolatli organlarga taqdim etadi;
dori vositalari, tibbiy buyumlar hamda tibbiyot texnikasining chet eldagi innovatsion va yuqori texnologik ishlab chiqarishlarini tahlil qiladi hamda ushbu tahlil asosida O‘zbekiston Respublikasi Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligiga yangi investitsiya loyihalarini shakllantirish bo‘yicha takliflar kiritadi;
mavjud ishlab chiqarishlarni modernizatsiya qilish va ustuvor investitsiya loyihalarini amalga oshirish uchun xorijiy investitsiyalar, shu jumladan, xorijiy va xalqaro moliya institutlarining mablag‘larini jalb qilishga qaratilgan chora-tadbirlarni amalga oshiradi;
original va samarali dori vositalari yaratish va ularning ishlab chiqarilishini o‘zlashtirish bo‘yicha ilmiy-tadqiqot ishlari olib borilishini tashkil etadi;
ilmiy-tadqiqot muassasalari va farmatsevtika korxonalari o‘rtasida tayyor ilmiy ishlanmalarni ishlab chiqarishga joriy qilish va tadqiqotlarning, shu jumladan, o‘simliklardan dori vositalari ishlab chiqarishga qaratilgan tadqiqotlarning yangi yo‘nalishlarini boshlash bo‘yicha kooperatsiya aloqalarini ta’minlaydi;
dori vositalari, tibbiy buyumlar hamda tibbiyot texnikasi ishlab chiqarish bo‘yicha innovatsion ishlanmalarni rag‘batlantirish chora-tadbirlarini ishlab chiqadi;
mahalliy ishlab chiqaruvchilar bilan yetakchi xorijiy kompaniyalar o‘rtasida hamkorlikni tashkil etadi;
mahalliy tashkilotlar vakillarining xalqaro farmatsevtika ko‘rgazmalarida, forumlar, konferensiyalar, seminarlarda hamda xorijiy mamlakatlarda o‘tkaziladigan milliy ko‘rgazmalarda ishtirok etishini ta’minlaydi;
g) farmatsevtika tarmog‘ini, shu jumladan, farmatsevtika mahsulotlarini davlat ro‘yxatidan o‘tkazish, standartlashtirish, sertifikatlashtirish, texnik jihatdan tartibga solish, shuningdek, farmatsevtika faoliyatini litsenziyalash (dori vositalari va tibbiyot buyumlarini chakana sotish bundan mustasno) yo‘li bilan davlat tomonidan boshqarish sohasida:
dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiy texnikani davlat ro‘yxatidan o‘tkazish, sifatini nazorat qilish, standartlashtirish va sertifikatlash amalga oshirilishini ta’minlaydi. Bunda tibbiyot mahsulotlarini sertifikatlashtirish faqat belgilangan tartibda akkreditatsiya qilingan, O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi tizimidagi davlat sertifikatlashtirish organlari tomonidan amalga oshirilishi ta’minlanadi;
tibbiyot amaliyotida qo‘llashga ruxsat etilgan Dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiy texnikaning davlat reyestri yuritilishi va davriy nashr e’lon qilinishini ta’minlaydi;
farmakologik va/yoki dori vositalari va tibbiy buyumlarning klinikagacha va klinik tadqiqotlari natijalarining ekspertizadan o‘tkazilishini tashkil qiladi;
dori vositalari va “in vitro” tashxis uchun tibbiy buyumlarga farmakopeya hujjatlarini ekspertizadan o‘tkazish, kelishish va tasdiqlashni, shuningdek, tibbiy buyumlar (“in vitro” tashxis uchun tibbiy buyumlar tashqari) va tibbiy texnikani texnik jihatdan tartibga solish sohasidagi normativ hujjatlarni ekspertizadan o‘tkazish va kelishishni tashkil qiladi;
dori vositalari va tibbiy buyumlarning zararli ta’siri aniqlanganda, ularni ishlab chiqarish, tayyorlash, import qilish va sotishni belgilangan tartibda to‘xtatib turishni ta’minlaydi;
dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiy texnikani sertifikatlash organlari, shu jumladan, sinov laboratoriyalari faoliyati muvofiqlashtirilishi va nazorat qilinishini ta’minlaydi;
sertifikatlanadigan dori vositalari va tibbiy buyumlarni ishlab chiqarish sharoitlarini baholashni ta’minlaydi;
tibbiy buyumlar va tibbiy texnikaning texnik jihatdan tartibga solish bo‘yicha normativ hujjatlar fondini takomillashtirish chora-tadbirlarini amalga oshiradi;
huquqni muhofaza qilish organlarining murojaatlari bo‘yicha dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiy texnikani ekspertizadan o‘tkazishni ta’minlaydi;
farmatsevtika tarmog‘i mutaxassislarini malaka oshirish kurslarida, shu jumladan, xorijiy mamlakatlarda yoki xorijiy mutaxassislarni jalb qilgan holda o‘qitishni tashkil qiladi;
farmatsevtika faoliyatini litsenziyalashni (dori vositalari va tibbiyot buyumlarini chakana sotish bundan mustasno) hamda litsenziya talab va shartlariga rioya etilishi belgilangan tartibda nazorat qiladi;
d) farmatsevtika tarmog‘iga ilg‘or xorijiy amaliyot va xalqaro standartlarni tatbiq etish bo‘yicha ishlarni muvofiqlashtirish sohasida:
dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiyot texnikasining mahalliy standartlarini xalqaro standartlar bilan uyg‘unlashtirishni ta’minlaydi;
dori vositalarini ishlab chiqarish, muomalasini tartibga solish, sifatini nazorat qilish hamda “ISO” sifatni boshqarish tizimlarini va Zarur tarzdagi amaliyotni (GxP) joriy qilish sohasida xalqaro hamkorlikni muvofiqlashtiradi;
Zarur tarzda ishlab chiqarish amaliyoti qoidalari (GMP), Zarur tarzda distributsiya amaliyoti qoidalari (GDP), Zarur tarzda saqlash amaliyoti qoidalari (GSP), Zarur tarzda klinika amaliyoti qoidalari (GCP), Zarur tarzda laboratoriya amaliyoti qoidalari (GLP), Zarur tarzda dorixona amaliyoti qoidalari (GPP) talablariga muvofiqlik bo‘yicha audit o‘tkazilishini va tegishli xulosa va/yoki sertifikatlar berilishini tashkil qiladi.
e) import qilinayotgan va respublika hududida ishlab chiqarilayotgan farmatsevtika mahsulotlari to‘g‘risida to‘liq axborot yig‘ishni ta’minlovchi Farmatsevtika mahsulotlari harakatini nazorat qilish va hisobga olish axborot tizimini joriy qilishda ishtirok etish sohasida:
Tibbiyot amaliyotida qo‘llanilishiga ruxsat etilgan dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiy texnika davlat reyestrini hamda sertifikatlashtirilgan dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiy texnika to‘g‘risidagi ma’lumotlarni “https://uzpharm-control.uz” veb sahifasida yoritib boradi;
shakllangan ma’lumotlar elektron bazalarining boshqa davlat organlari tizimlari bilan axborot almashuvini yo‘lga qo‘yadi;
1. Ushbu Nizom “Dori vositalari va farmatsevtika faoliyati to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuniga va O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “2019 — 2021-yillarda respublikaning farmatsevtika tarmog‘ini yanada jadal rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2019-yil 10-apreldagi PF-5707-son Farmoniga muvofiq O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi huzuridagi Farmatsevtika tarmog‘ini rivojlantirish agentligi faoliyatining samaradorligini baholash mezonlarini (keyingi o‘rinlarda baholash deb ataladi) belgilaydi.
2. Baholash O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi huzuridagi Farmatsevtika tarmog‘ini rivojlantirish agentligiga yuklangan vazifalar va funksiyalarning bajarilishi samaradorligini aniq ko‘rsatkichlar va maqsadli indikatorlar asosida aniqlash maqsadida amalga oshiriladi.
4. Baholash O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi (keyingi o‘rinlarda Sog‘liqni saqlash vazirligi deb ataladi) tomonidan yil yakuniga ko‘ra har yili o‘tkaziladi.
5. Baholashni o‘tkazish rejasi Agentlik tomonidan Sog‘liqni saqlash vazirligiga yil yakuniga ko‘ra statistik va boshqa ma’lumotlarning taqdim etish muddatlarini o‘z ichiga oladi.
a) farmatsevtika tarmog‘ini, jumladan, uni davlat tomonidan qo‘llab-quvvatlashning zamonaviy mexanizmlarini joriy etish yo‘li bilan barqaror rivojlantirish strategiyasini ishlab chiqish va amalga oshirish sohasida:
xorijiy investorlarning mablag‘lari, xalqaro moliya institutlari va tashkilotlarning texnik ko‘magi (grantlari)ni, shuningdek, xorijiy mutaxassislarni jalb qilgan holda 2020 – 2024-yillarda farmatsevtika tarmog‘ini rivojlantirish konsepsiyasini ishlab chiqish, tasdiqlash va har yilga belgilangan tadbirlarning o‘z vaqtida amalga oshirilishini ta’minlash;
har yili Agentlikning kamida o‘nta xodimining malakasini oshirishni tashkil etish, shu jumladan, xorijda malaka oshirishini tashkil qilish va ilg‘or xorijiy tajribani amaliyotga tatbiq etib borish;
b) farmatsevtika bozori konyunkturasini o‘rganishni tashkillashtirish, aholi va sog‘liqni saqlash muassasalarining farmatsevtika mahsulotlari bilan ta’minlanganlik holatini tizimli tahlil qilish va uning asosida ichki bozorni yanada to‘ldirish va ishlab chiqarishni mahalliylashtirish bo‘yicha takliflarni ishlab chiqish sohasida:
har chorakda O‘zbekiston farmatsevtika bozori konyunkturasini o‘rganish natijalari bo‘yicha ishlab chiqarishni mahalliylashtirish bo‘yicha takliflarni O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga hamda manfaatdor vazirliklar va idoralarga kiritish;
aholi va sog‘liqni saqlash muassasalarining farmatsevtika mahsulotlari bilan ta’minlanganligi holatini tizimli tahlil qilish natijasida mahalliy ishlab chiqaruvchilar tomonidan ishlab chiqarish hajmlari har yili 5 foizga oshirilishini ta’minlash choralarini ko‘rish;
xorijiy mamlakatlarda ro‘yxatdan o‘tkazilgan dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiy texnika sonini har yili kamida 5 foizga oshirish;
mahalliy farmatsevtika mahsulotlari eksporti ko‘rsatkichining har yili kamida 15 foiz o‘sishini ta’minlash;
v) tarmoq korxonalariga yetakchi xorijiy farmatsevtika korxonalari bilan hamkorlikni yo‘lga qo‘yishda, farmatsevtika mahsulotlarining ichki va tashqi bozorlarda raqobatbardosh, yuqori sifatli yangi turlarini ishlab chiqarishni o‘zlashtirishda ko‘maklashish sohasida:
ijtimoiy ahamiyatga ega dori vositalari va tibbiy buyumlar ishlab chiqarishda muammolarni tizimli tahlil qilish va shu asosda mavjud muammolarni yechimi yuzasidan taklif ishlab chiqish;
har yili kamida 100 nomdagi yangi turdagi dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiy texnika, shu jumladan, ijtimoiy ahamiyatli dori vositalari va tibbiy buyumlar ishlab chiqarishni mahalliylashtirish choralarini ko‘rish;
g) farmatsevtika tarmog‘ini, shu jumladan, farmatsevtika mahsulotlarini davlat ro‘yxatidan o‘tkazish, standartlashtirish, sertifikatlashtirish, texnik jihatdan tartibga solish, shuningdek, farmatsevtika faoliyatini litsenziyalash (dori vositalari va tibbiyot buyumlarini chakana sotish bundan mustasno) yo‘li bilan davlat tomonidan boshqarish sohasida:
xorijiy davlatlarda mahalliy farmatsevtika korxonalari tomonidan ishlab chiqarilgan dori vositalari va tibbiy buyumlarni ro‘yxatdan o‘tkazish samaradorligini oshirishga ko‘maklashish;
farmatsevtika faoliyatini (dori vositalarini chakana savdosidan tashqari) litsenziyalash bo‘yicha davlat xizmatini ko‘rsatish holati, shu jumladan, davlat xizmatini ko‘rsatishda muddat buzilishlari xolatiga yo‘l qo‘ymaslik;
d) farmatsevtika tarmog‘iga ilg‘or xorijiy amaliyot va xalqaro standartlarni tatbiq etish bo‘yicha ishlarni muvofiqlashtirish sohasida:
Jahon sog‘liqni saqlash tashkilotining “Yaxshi ishlab chiqarish amaliyoti” standartiga muvofiq sertifikatlangan mahalliy dori vositalari va tibbiyot buyumlarini ishlab chiqaruvchilar ulushini har yili kamida 20 foizga oshirish;
har yili farmatsevtika sohasida kamida 5 ta xalqaro standartlarni tatbiq etish bo‘yicha takliflar kiritib borish.
7. Ushbu Nizomning 6-bandida ko‘rsatilgan mezonlar asosida Agentlik faoliyatining samaradorligini baholash usulini ishlab chiqish va tasdiqlash, shuningdek, ularni metodologik qo‘llab-quvvatlash O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining ijtimoiy rivojlantirish masalalari bo‘yicha o‘rinbosari bilan kelishgan holda O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi tomonidan amalga oshiriladi.
8. Agentlik faoliyatini baholash natijalari bo‘yicha Sog‘liqni saqlash vazirligi tomonidan Agentlik bilan birgalikda aniqlangan kamchiliklarni bartaraf etish bo‘yicha tegishli takliflar tayyorlanadi va belgilangan tartibda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritiladi.
9. Sog‘liqni saqlash vaziri va Agentlik direktori agentlikning faoliyati to‘g‘risida muntazam ravishda Vazirlar Mahkamasiga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasining tegishli tarkibiy bo‘linmalariga va O‘zbekiston Respublikasi Prezidentiga hisobot beradi.
10. O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining ijtimoiy rivojlantirish masalalari bo‘yicha o‘rinbosari Agentlik rahbarlariga yuklangan vazifalar samarali bajarilishi uchun ular faoliyati ustidan muntazam monitoring olib boradi, Agentlik faoliyati samaradorligiga xolisona baho beradi.
11. Agentlik faoliyati samaradorligini baholash yakunlari bo‘yicha Agentlikning alohida o‘rnak ko‘rsatgan rahbarlari, mansabdor shaxslari va xodimlari rag‘batlantiriladi yoxud yo‘l qo‘yilgan kamchiliklar uchun ularga nisbatan mehnat haqidagi qonunlarga muvofiq intizomiy javobgarlik choralari qo‘llaniladi.
12. Agentlik rahbariyati faoliyat samaradorligi sifatini oshirish choralari o‘z vaqtida ko‘rilishi uchun shaxsan javob beradi”.
5. Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 23-martdagi 213-sonli qarori (O‘zbekiston Respublikasi QHT, 2018-y., 3-son, 62-modda) bilan tasdiqlangan Dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiy texnikani ro‘yxatdan o‘tkazish hamda ro‘yxatdan o‘tkazilganlik guvohnomasi berish tartibi to‘g‘risidagi nizomda:
“60 kun – Jahon sog‘liqni saqlash tashkiloti tomonidan qayta malakalangan dori preparatlari va “in vitro” tashxis tibbiy buyumlari uchun”;
uchinchi — to‘qizinchi xatboshilar tegishli ravishda to‘rtinchi — o‘ninchi xatboshilar deb hisoblansin;
“Dori moddalarini (substansiyalar) va Jahon sog‘liqni saqlash tashkiloti tomonidan qayta malakalangan dori preparatlarini ro‘yxatdan o‘tkazishda klinik tadqiqotlar o‘tkazilmaydi”;
“belgilangan yig‘im summasi ariza beruvchi tomonidan to‘langandan keyin ariza hamda ilova qilinadigan namunalar va hujjatlarni ekspertizadan o‘tkazish uchun Davlat markazining laboratoriyalariga (Jahon sog‘liqni saqlash tashkiloti tomonidan qayta malakalangan dori preparatlari va “in vitro” tashxis tibbiy buyumlari bundan mustasno), Farmakologiya, Farmakopeya, Yangi tibbiy texnika qo‘mitalariga, Narkotiklarni nazorat qilish qo‘mitasiga (dori vositalari tarkibida giyohvand vositalar, psixotrop moddalar va prekursorlar mavjud bo‘lgan taqdirda) taqdim etadi”;
“normativ hujjatlarni baholaydi, dori vositalari (Jahon sog‘liqni saqlash tashkiloti tomonidan qayta malakalangan dori preparatlari va “in vitro” tashxis tibbiy buyumlari bundan mustasno), tibbiy buyumlar va tibbiy texnika namunalarining normativ hujjatlar talablariga muvofiqligini aniqlash bo‘yicha sinovlar o‘tkazadi”;
to‘rtinchi xatboshidagi “to‘g‘risida qaror qabul qiladi” so‘zlari “to‘g‘risidagi tavsiyalarni Ekspertlar kengashiga kiritadi” so‘zlari bilan almashtirilsin;
yettinchi xatboshidagi “qarorni qabul qiladi” so‘zlari “tavsiyalarni Ekspertlar kengashiga kiritadi” so‘zlari bilan almashtirilsin;
“30 kun — Jahon sog‘liqni saqlash tashkiloti tomonidan qayta malakalangan dori preparatlari va “in vitro” tashxis tibbiy buyumlari uchun”;
uchinchi — beshinchi xatboshilar tegishli ravishda to‘rtinchi — oltinchi xatboshilar deb hisoblansin;
“in bulk” mahsulot asosida ishlab chiqariladigan mahalliy dori vositasi guvohnomasining (Davlat reyestridan ko‘chirmasining) va (yoki) tibbiy buyum guvohnomasining amal qilish muddati ushbu dori vositasi (xalqaro patentlanmagan nomi bo‘yicha) va (yoki) tibbiy buyum mahalliy ishlab chiqaruvchilar tomonidan ichki bozor ehtiyojini ta’minlaydigan hajmda ishlab chiqarilmaydigan hollarda uzaytiriladi”;
“Laboratoriya sinovlarini o‘tkazadi (Jahon sog‘liqni saqlash tashkiloti tomonidan qayta malakalangan dori preparatlari va “in vitro” tashxis tibbiy buyumlari bundan mustasno), Davlat markazining boshqa tarkibiy bo‘linmalariga xulosalar taqdim etadi”;
“*) 40 kungacha — qadoqlangan va o‘rash-joylash materialiga joylangan farmakopeya dorivor o‘simlik xomashyosi shaklidagi dori vositalari, bog‘lov materiallari, teshish, inyeksiya, transfuziya va so‘rib olish uchun qo‘llaniladigan buyumlar, kontratseptivlar, rezina, rezina mato, lateks, polimerdan tayyorlangan tibbiy buyumlar, birinchi tibbiy yordam ko‘rsatish, bemorlarni parvarish qilish uchun tibbiy buyumlar;
**) 40 kungacha — qadoqlangan va o‘rash-joylash materialiga joylangan farmakopeya dorivor o‘simlik xomashyosi shaklidagi dori vositalari, bog‘lov materiallari, teshish, inyeksiya, transfuziya va so‘rib olishga mo‘ljallangan buyumlar, kontratseptivlar, rezina, rezina mato, lateks, polimerdan tayyorlangan tibbiy buyumlar, birinchi tibbiy yordam ko‘rsatish, bemorlarni parvarish qilish uchun tibbiy buyumlar;
36 kungacha — Jahon sog‘liqni saqlash tashkiloti tomonidan qayta malakalangan dori preparatlari va “in vitro” tashxis tibbiy buyumlarini ro‘yxatdan o‘tkazish uchun;