O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan 2013-yil 5-noyabrda taqdim etilgan va O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi qonunchilik palatasining 2013-yil 14-noyabrdagi 770-II-sonli qarori bilan qabul qilingan O‘zbekiston Respublikasining 2014-yilgi Davlat budjetini ko‘rib chiqib, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Senati qaror qiladi:
1. O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi qonunchilik palatasining 2013-yil 14-noyabrdagi “O‘zbekiston Respublikasining 2014-yilgi Davlat budjeti to‘g‘risida”gi 770-II-sonli qarori ma’lumot uchun qabul qilinsin.
2. O‘zbekiston Respublikasining 2014-yilgi makroiqtisodiy ko‘rsatkichlari, soliq va budjet siyosatining asosiy yo‘nalishlari hamda Davlat budjetining parametrlari qabul qilinsin, shuningdek Davlat budjeti taqchilligining eng yuqori darajasi yalpi ichki mahsulot hajmiga nisbatan 1 foiz miqdorida belgilansin.
jahon moliyaviy-iqtisodiy inqirozining oqibatlarini hisobga oladigan, iqtisodiyotni yanada liberallashtirishga, makroiqtisodiy va moliyaviy-budjet barqarorligini ta’minlashga, ichki bozorni himoya qilishga, aholi daromadlarining va turmush farovonligining darajasini oshirishga hamda inflatsiya darajasini maqsadli prognoz ko‘rsatkichlar doirasida saqlashga yo‘naltirilgan ta’sirchan va samarali choralarni ko‘rsin;
mamlakatda ishlab chiqarilayotgan tovarlar va ko‘rsatilayotgan xizmatlarning ichki hamda tashqi bozorlarda raqobatbardoshligini ta’minlash maqsadida yangi yuqori texnologik ishlab chiqarishlar ildam rivojlanishini ta’minlashga, ishlab turgan quvvatlarni modernizatsiya qilish, texnik va texnologik jihatdan yangilash jarayonlarini tezlashtirishga yo‘naltirilgan iqtisodiyotdagi tarkibiy o‘zgartirishlar dasturlari amalga oshirilishini, ishbilarmonlik muhiti hamda xo‘jalik yurituvchi subyektlarning moliyaviy barqarorligini tubdan yaxshilashni davom ettirsin;
iqtisodiyot va aholi daromadlariga tushayotgan soliq yukini yanada kamaytirish, soliq solish tizimini soddalashtirish, soliq ma’muriyatchiligini takomillashtirish bo‘yicha, yangi korxonalar barpo etish va ishlab chiqarish hajmini oshirish hisobiga soliq bazasini ko‘paytirish bo‘yicha mamlakatda investitsiya muhiti yaxshilanishiga va ish o‘rinlarini tashkil etish hamda ichki talabni rag‘batlantirishga yordam beradigan choralar amalga oshirilishini ta’minlasin;
ijtimoiy sohaga davlat xarajatlarini oshirishga, shu jumladan ta’limni rivojlantirish, tibbiy xizmatlar sifatini yaxshilash, ijtimoiy infratuzilmani rivojlantirish xarajatlarini yanada ko‘paytirish yo‘li bilan aholi turmush farovonligini oshirish bo‘yicha choralarni ro‘yobga chiqarsin, shuning barobarida muhtoj oilalarni ijtimoiy qo‘llab-quvvatlashning manzilliligini kuchaytirish yuzasidan choralar ko‘rsin;
iqtisodiyot tarmoqlarini jadal innovatsion rivojlantirish maqsadida davlat ilmiy-texnikaviy dasturlari doirasida fanni, ilmiy-tadqiqot va tajriba-konstruktorlik ishlarini rivojlantirish bo‘yicha tadbirlarni bundan buyon ham amalga oshirsin;
yo‘l-transport va muhandislik-kommunikatsiya infratuzilmasining, uy-joy-kommunal xo‘jaligining rivojlanishini jadallashtirish hamda ko‘lamlarini kengaytirish bo‘yicha aholi turmushining sifatini yaxshilashga qaratilgan dasturlar amalga oshirilishini faollashtirsin;
qishloq aholisining uy-joy-maishiy sharoitlarini tubdan yaxshilash maqsadida tasdiqlangan namunaviy loyihalar asosida qishloq joylarda xususiy uy-joy qurilishi ko‘lamini kengaytirish, ayni vaqtda qurilish-montaj ishlarining, shuningdek barpo etilayotgan ijtimoiy va transport-kommunikatsiya infratuzilmasining sifatini oshirish bo‘yicha choralar ko‘rsin;
mintaqalarning daromadlar bazasini oshirish va ularning yuqori turuvchi budjetlarga bog‘liqligini kamaytirish maqsadida budjetlararo munosabatlarni takomillashtirish bo‘yicha ishlarni kuchaytirsin;
baholashning tegishli mezonlarini ishlab chiqish, budjet mablag‘laridan maqsadli va samarali foydalanilishi ustidan qat’iy nazorat o‘rnatish, budjet jarayoniga zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini joriy etish hisobiga budjetni rejalashtirish samaradorligini oshirishga e’tiborni qaratsin;
O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjetining taqchilligini 2014-yil 1-yanvar holatiga ko‘ra respublika budjetining zaruriy aylanma kassa naqd mablag‘lari hajmidan ortiqcha erkin qoldiqlari va boshqa noinflatsiyaviy manbalar hisobidan moliyalashtirsin;
soliq-budjet qonunchiligining, shu jumladan yangi O‘zbekiston Respublikasi Budjet kodeksining mohiyati, ahamiyati hamda mexanizmlarini barcha soliq to‘lovchilar, budjet tashkilotlari va budjet mablag‘ini oluvchilar e’tiboriga yetkazish bo‘yicha muntazam ravishda seminarlar o‘tkazsin hamda boshqa turdagi tushuntirish ishlarini olib borsin.
4. Mahalliy davlat hokimiyati organlari O‘zbekiston Respublikasining 2014-yilgi Davlat budjeti daromadlari va xarajatlarining tasdiqlangan parametrlari bajarilishini ta’minlasin, mintaqalarning soliq bazasini kengaytirish va iqtisodiy salohiyatini oshirish yuzasidan zarur choralarni ko‘rsin, budjet mablag‘laridan maqsadli hamda samarali foydalanilishi ustidan qat’iy nazorat o‘rnatsin.