04.03.2024 yildagi PQ-114-son
12. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining ayrim qarorlari 8-ilovaga muvofiq o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblansin.
“Rasmiy statistika to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuniga tegishli o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish to‘g‘risidagi;
4. Statistika agentligi o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi va qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmon, qaror va farmoyishlari, ushbu Nizom va boshqa qonunchilik hujjatlariga amal qiladi.

T/r

Tadbir nomi

Amalga oshirish mexanizmi

Amalga oshirish muddati

Mas’ul organ

1. O‘zbekiston Respublikasining statistika salohiyatini oshirish yo‘nalishida

1.

Tashkiliy chora-tadbirlarni amalga oshirish.

1. Statistika agentligi markaziy apparati, uning tizim tashkilotlarining tuzilmalari va shtat birliklarini tasdiqlash, shuningdek, direktor o‘rinbosarlari o‘rtasida aniq vazifa va funksiyalarni taqsimlash.

Ikki hafta muddatda

Statistika agentligi

(B. Begalov),

manfaatdor vazirlik va idoralar

2. Adliya vazirligi hamda manfaatdor vazirlik va idoralar bilan birgalikda qonunchilik hujjatlariga ushbu qarordan kelib chiqadigan o‘zgartirish va qo‘shimchalar to‘g‘risida Vazirlar Mahkamasiga tegishli normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini kiritish.

Ikki oy muddatda

2.

Milliy statistika tizimiga sifatni boshqarishning ilg‘or tizimlarini joriy etish.

1. Rasmiy statistikani tayyorlovchilar tomonidan tarqatiladigan statistika ma’lumotlari Statistika ma’lumotlarini ishlab chiqishning namunaviy modeli (GSBPM) asosida shakllantirilishini joriy etish, bu borada BMT YIK bilan yaqindan hamkorlikni yo‘lga qo‘yish.

2024-yil dekabr

Statistika agentligi

(B. Begalov),

manfaatdor vazirlik va idoralar

2. BMT tomonidan ma’qullangan Sifatni boshqarish bo‘yicha namunaviy qo‘llanma (NQAF) asosida Milliy sifatni boshqarish qo‘llanmasini ishlab chiqish orqali sifatni boshqarish tizimini takomillashtirish.

2024-yil dekabr

3. Ixtisoslashgan baholovchi kompaniyalar va xalqaro ekspertlarni jalb etgan holda, tizimda statistika jarayonlari va sifatni boshqarish bo‘yicha (GSBPM va NQAF talablari asosida) standartlar, ularga amal qilish holati va xalqaro andozalarga mosligi yuzasidan o‘rganishlarni tashkil etish.

2024-yil dekabr

4. O‘rganish yakuni bo‘yicha berilgan tavsiyalar asosida mavjud hujjatlarni takomillashtirish va yangilash.

2025-yil II chorak

3.

Ko‘p yillik statistika dasturini ishlab chiqish choralarini ko‘rish.

1. Birlashgan Millatlar Tashkilotining Yevropa Iqtisodiy Komissiyasi va boshqa xalqaro ekspertlarni jalb etib, Global baholashni tashkil etish va o‘tkazish.

2024-yil davomida

Statistika agentligi

(B. Begalov),

Iqtisodiyot va moliya vazirligi

(I. Norqulov),

Markaziy bank

(M. Nurmuratov),

Kambag‘allikni qisqartirish va bandlik vazirligi

(B. Musayev),

boshqa rasmiy statistikani tayyorlovchilari

2. Xalqaro baholovchilarni jalb etgan holda, tizim faoliyati va statistika ma’lumotlari sifati bo‘yicha o‘rganishlarni o‘tkazish, ISO sertifikatini qo‘lga kiritish.

2025-yil yakuniga qadar

3. Milliy va xorijiy ekspertlarni jalb etgan holda, baholash natijalari asosida navbatdagi 2026 — 2030-yillarda statistikani rivojlantirishning milliy strategiyasini ishlab chiqish.

2026-yil dekabr

4.

Iste’mol narxlari indeksi bazis yili bo‘yicha ma’lumotlar e’lon qilinishini ta’minlash.

1. Iste’mol narxlari indeksi ko‘rsatkichlarini, jumladan, indeksning bazis yili bo‘yicha hisob-kitoblarini yaxshilash borasida Jahon banki mutaxassislaridan zarur tavsiyalarni olish.

2024-yil IV chorak

Statistika agentligi

(B. Begalov)

2. Xalqaro ekspertlar tavsiyalarini inobatga olgan holda shakllantirilgan ma’lumotlarni e’lon qilish maqsadida, Jahon bankining tegishli ma’lumotlar bazalariga taqdim etib borish.

Doimiy

5.

Davlat moliyasi statistikasini takomillashtirish.

1. Xalqaro valyuta jamg‘armasining ma’lumotlarni tarqatishning maxsus standarti talablaridan kelib chiqib, davlat boshqaruvi sektori operatsiyalari qamrovini (budjetdan tashqari hisoblar, tashqaridan moliyalashtiriladigan xarajatlar va kreditlashni qo‘shish orqali) kengaytirish.

2. Markaziy hukumat operatsiyalari qamrovini (budjetdan tashqari hisoblar, maqsadli fondlar, O‘zbekiston Respublikasining tiklanish va taraqqiyot jamg‘armasi va ijtimoiy sug‘urta fondlarini qo‘shish orqali) kengaytirish va ma’lumotlarni tarqatishning maxsus standarti talablariga moslashtirish.

3. Markaziy hukumat qarzi ko‘rsatkichlarida tashqi va ichki qarzni, budjetdan tashqari hisoblar va fondlar majburiyatla�ini aks ettirish hamda to‘lov muddatlarini, kafolatlangan qarz, valyuta va moliyaviy vositalar bo‘yicha taqsimlanish holatini ko‘rsatgan holda takomillashtirish.

4. Ishlab chiqilgan hujjatlar va hisob-kitoblarning ma’lumotlarni tarqatishning maxsus standarti talablariga mosligi yuzasidan Xalqaro valyuta jamg‘armasi ekspertlarining ijobiy xulosalarini olish.

XVJning maxsus rejasiga muvofiq

Iqtisodiyot va moliya vazirligi

(I. Norqulov)

6.

Aholini ro‘yxatga olishni tashkil etish.

1. O‘zbekiston Respublikasida aholini ro‘yxatga olishni o‘tkazishga tayyorgarlik ko‘rish ishlarini quyidagi yo‘nalishlarda tizimli davom ettirish:

aholini ro‘yxatga olishni aholining keng ommasiga tushuntirish bo‘yicha targ‘ibot-tashviqot ishlarida foydalanish uchun videorolik, banner, flayer va bukletlar tayyorlash;

2021-yilda o‘tkazilgan sinov natijalari va xalqaro ekspertlarning tavsiyalari asosida aholini ro‘yxatga olish savolnomalari shakllarini takomillashtirish;

xalqaro tajriba va ekspertlarning tavsiyalari asosida “Aholini ro‘yxatga olish” axborot tizimini takomillashtirish;

“STATA” amaliy dasturiy paketi litsenziyasini xarid qilish va unda ro‘yxatga olish natijalarining chiquvchi jadvallari namunalarini shakllantirish;

aholini ro‘yxatga olishning tashkiliy rejasini ishlab chiqish.

2024-yil davomida

Statistika agentligi

(B. Begalov),

mas’ul vazirlik va idoralar

2. O‘zbekiston Respublikasida aholini ro‘yxatga olishni o‘tkazish ishlarini amalga oshirish.

2025-2026-yillar

3. Aholini ro‘yxatga olish natijalarini tayyorlash va e’lon qilish ishlarini amalga oshirish.

2026-2027-yillar

7.

Qishloq xo‘jaligi sohasida ro‘yxatdan o‘tkazishni tashkil etish.

1. O‘zbekiston Respublikasida qishloq xo‘jaligi sohasida ro‘yxatdan o‘tkazishga tayyorgarlik ko‘rish va uni amalga oshirishga doir uslubiy hujjatlarni ishlab chiqish.

2024-2025-yillar

Statistika agentligi

(B. Begalov),

Qishloq xo‘jaligi vazirligi

(I. Abduraxmonov),

mas’ul vazirlik va idoralar

2. 2022-yilda o‘tkazilgan sinov natijalari asosida qishloq xo‘jaligi sohasida ro‘yxatdan o‘tkazish savolnomalari shaklini takomillashtirish.

2024-2025-yillar

3. Qishloq xo‘jaligi sohasida ro‘yxatdan o‘tkazish bo‘yicha xorijiy davlatlar tajribalarini o‘rganish.

2024-2025-yillar

4. Qishloq xo‘jaligi sohasida ro‘yxatdan o‘tkazish yuzasidan targ‘ibot-tashviqot ishlarini tashkil etish.

2025-2026-yillar

5. O‘zbekiston Respublikasida qishloq xo‘jaligi sohasida ro‘yxatdan o‘tkazish ishlarini amalga oshirish yuzasidan normativ-huquqiy hujjat loyihasini tayyorlash.

2027-2028-yillar

8.

Statistik registrlarni xalqaro amaliyotga muvofiq takomillashtirish.

1. Statistik registrlarni tashkil etish va yuritish bo‘yicha xalqaro tajribani o‘rgangan holda vazirlik va idoralar ma’muriy ma’lumotlar bazalariga integratsiya qilish orqali statistik registrlarning raqamli bazasini ishlab chiqish va amaliyotga joriy qilish.

2024-2025-yillar

Statistika agentligi

(B. Begalov),

Adliya vazirligi

(A. Tashkulov),

Soliq qo‘mitasi

(Sh. Kudbiyev),

Markaziy bank

(M. Nurmuratov),

Savdo-sanoat palatasi

(D. Vahobov),

manfaatdor vazirlik va idoralar

2. Xarajatlarni maqbullashtirish va ma’lumot almashish samaradorligini oshirish maqsadida, statistik registrlar asosida biznesni ro‘yxatga olishni tashkil etish yuzasidan huquqiy asoslarni yaratish va tadbirlarni tashkil etish bo‘yicha takliflar ishlab chiqish.

2025-yil

3. Biznesni ro‘yxatga olishni statistik registrlarning raqamli bazasi yordamida tashkil etish bo‘yicha ishlarni amalga oshirish.

Belgilangan muddatlarda

9.

Barqaror rivojlanish maqsadlari ko‘rsatkichlari (BRM) monitoringini yuritish ishlarini yanada takomillashtirish.

1. Birlashgan Millatlar Tashkilotining Barqaror rivojlanish maqsadlari (BRM) global indikatorlari asosida milliy Barqaror rivojlanish maqsadlari (BRM) indikatorlarini takomillashtirib borish.

2. Global indikatorlar tizimidan kelib chiqib, milliylashtirishni talab qiladigan ko‘rsatkichlarni hisoblash uslubiyotini ishlab chiqish va e’lon qilishni ta’minlash.

Doimiy

Statistika agentligi

(B. Begalov),

Iqtisodiyot va moliya vazirligi

(I. Norqulov),

tegishli vazirlik va idoralar

10.

Kambag‘allik darajasi ko‘rsatkichlari e’lon qilinishini ta’minlash.

1. O‘zbekistonning Xalqaro taqqoslash dasturi (XTD) doirasidagi tadbirlarda ishtirokini davom ettirish.

2. Mustaqil Davlatlar Hamdo‘stligi Davlatlararo statistika qo‘mitasi bilan hamkorlikda dastlabki natijalarni shakllantirish va e’lon qilish.

Maxsus rejaga muvofiq

Statistika agentligi

(B. Begalov)

Kambag‘allikni qisqartirish va bandlik vazirligi

(B. Musayev)

3. Jahon banki tomonidan belgilangan mamlakatlar bo‘yicha xalqaro kambag‘allik chegarasi (XTD ma’lumotlari asosida kuniga 2,15 AQSh dollari) asosida kambag‘allik darajasini aniqlash bo‘yicha uslubiyotni ishlab chiqish hamda aniqlashda foydalaniladigan ma’lumotlar bilan ta’minlash.

2025-yil IV chorak

11.

Ishchi kuchi kuzatuvini o‘tkazishni tashkil etish va ma’lumotlari e’lon qilinishini ta’minlash.

1. Xalqaro mehnat tashkiloti (XMT) ekspertlarini jalb qilgan holda, ishchi kuchi kuzatuvlari o‘tkazishning takomillashtirilgan uslubiyoti (savolnoma, tanlanma, uslubiy hujjatlar va boshqalar)ni ishlab chiqish hamda tasdiqlanishini ta’minlash.

2024-yil IV chorak

Kambag‘allikni qisqartirish va bandlik vazirligi

(B. Musayev),

Statistika agentligi

(B. Begalov)

2. Ishchi kuchi kuzatuvi natijalarini kichik ma’lumotlar shaklida XMT saytida va/yoki Kambag‘allikni qisqartirish va bandlik vazirligining rasmiy veb-saytida e’lon qilishni yo‘lga qo‘yish.

2025-yil IV chorak

12.

Bandlik statistikasini yuritish uslubiyotini yanada takomillashtirish.

Uy xo‘jaliklarida bandlik masalalarini o‘rganish bo‘yicha (ishchi kuchi kuzatuvlari) o‘tkaziladigan so‘rovnomani xalqaro tavsiyalarga moslashtirish orqali amaldagi bandlik maqomi tasnifini Bandlik maqomi xalqaro tasniflagichi (ICSE) asosida shakllantirishni yo‘lga qo‘yish.

2025-yil IV chorak

Kambag‘allikni qisqartirish va bandlik vazirligi

(B. Musayev),

Statistika agentligi

(B. Begalov)

13.

Jins va yosh bo‘yicha bandlik darajasi ko‘rsatkichlari e’lon qilinishiga erishish.

1. Uy xo‘jaliklarida bandlik masalalarini o‘rganish bo‘yicha (ishchi kuchi kuzatuvlari) o‘tkaziladigan so‘rov va bandlik ko‘rsatkichlarini hisoblash metodikasini Xalqaro mehnat tashkiloti tavsiyalari asosida ishlab chiqish.

2024-yil IV chorak

Kambag‘allikni qisqartirish va bandlik vazirligi

(B. Musayev),

Statistika agentligi

(B. Begalov)

2. Xalqaro mehnat tashkiloti tomonidan hisob-kitob qilingan bandlik ko‘rsatkichlari o‘rtasidagi tafovutni 10 foiz punktdan oshmagan holda hisoblash.

2025-yil IV chorak

14.

YUNISEFning onalar va bolalar turmush tarziga doir global “Multiindikator klaster kuzatuvlari” 7-raundida O‘zbekistonning ishtirokini ta’minlash.

1. 2024 — 2026-yillarda YUNISEFning onalar va bolalar turmush tarziga doir global “Multiindikator klaster kuzatuvlari” 7-raundida O‘zbekistonning ishtirokini ta’minlash yuzasidan normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish.

2024-yil

Statistika agentligi

(B. Begalov),

Iqtisodiyot va moliya vazirligi

(I. Norqulov),

manfaatdor vazirlik va idoralar, mahalliy davlat hokimiyati organlari

2. Tadbirlarni moliyalashtirish masalalari har yili tasdiqlanadigan Statistika dasturiga kiritilishini ta’minlash.

2024 — 2026-yillar

II. Axborotlarni yig‘ish, qayta ishlash, tarqatish va xalqaro hamkorlik yo‘nalishida

15.

Statistika ma’lumotlaridan foydalanuvchilar ehtiyojlarini qanoatlantirish.

1. Yillik statistika dasturlari doirasida foydalanuvchilarni ishonchli, obyektiv va dolzarb statistik ma’lumotlar (makroiqtisodiy ko‘rsatkichlar, narx-navo, eksport-import tarkibi, investitsion oqimlar, aholi daromadlari va boshqa) bilan muntazam ta’minlab borish.

2. Mamlakatni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlanish holati bo‘yicha oylik tezkor press-relizlar, choraklik axborotnomalar va yillik statistik to‘plamlarni tayyorlash, chop etish hamda qog‘oz va elektron ko‘rinishda foydalanuvchilarga tarqatish.

Statistika dasturida belgilangan muddatlarda

Statistika agentligi

(B. Begalov)

3. Alohida mavzular bo‘yicha tahliliy statistika ma’lumotlarini tayyorlash va taqdim etish.

so‘rov asosida

4. Respublika shahar va tumanlarining ijtimoiy-iqtisodiy rivojlanish holati axborotnomalarini tayyorlash va foydalanuvchilarga yetkazishni yo‘lga qo‘yish.

har yili

16.

O‘zbekiston Respublikasining Ochiq ma’lumotlar portali faoliyatini takomillashtirish.

1. Ochiq ma’lumotlar to‘plamlari ro‘yxatini shakllantirish, yuritish va yangilash hamda tegishli axborotlarning Ochiq ma’lumotlar portalida, o‘z vaqtida aks ettirilishi bo‘yicha faoliyatini muvofiqlashtirib borish.

2. Portalni takomillashtirishda hamda davlat organlari va tashkilotlarining ochiq ma’lumotlar sohasidagi faoliyatini baholash uchun xalqaro moliya institutlari, donor mamlakatlarning mablag‘larini, shu jumladan, grantlari (texnik ko‘magi)ni jalb etish.

3. O‘zbekiston Respublikasi Ochiq ma’lumotlar portalining “Open Data Watch” tashkiloti “Open Data Inventory” jahon mamlakatlari reytingida o‘rnini yaxshilash.

Doimiy

Statistika agentligi

(B. Begalov),

Raqamli texnologiyalar vazirligi

(Sh. Shermatov),

tegishli vazirlik va idoralar

17.

Xalqaro valyuta jamg‘armasining (XVJ) axborot tizimlarida mamlakatning asosiy makroiqtisodiy va moliyaviy ko‘rsatkichlarini aks ettirishni ta’minlash.

1. Xalqaro valyuta jamg‘armasining Kengaytirilgan ma’lumotlarni tarqatishning umumiy tizimi (k-MTUT)dan Ma’lumotlarni tarqatishning maxsus tizimi (MTMT)ga o‘tish.

2024-yil

Iqtisodiyot va moliya vazirligi

(I. Norqulov),

Statistika agentligi

(B. Begalov),

Markaziy bank

(M. Nurmuratov)

2. Xalqaro valyuta jamg‘armasining Xalqaro moliya statistikasi sahifasida talab etiladigan asosiy makroiqtisodiy va ayrim ijtimoiy statistika ko‘rsatkichlarining e’lon qilib borilishi ta’minlash.

Doimiy

18.

Xalqaro hamkorlik geografiyasini kengaytirish.

1. BAA, Malayziya, Singapur, Tailand, Buyuk Britaniya, Kanada davlatlarining milliy statistika idoralari bilan yaqindan o‘zaro hamkorlik aloqalarini o‘rnatish.

2024-2025-yillarda

Statistika agentligi

(B. Begalov),

tegishli vazirlik va idoralar

2. Xalqaro statistika tashkilotlari bilan ularning savolnomalari asosida, shuningdek, BMTning “Komtreyd”, XVJning k-MTUT va YUNISEFning “TransMonee” axborot tizimlari orqali axborot almashinuvini ta’minlash.

Doimiy

19.

Statistika sohasidagi so‘nggi yangiliklar va ilg‘or xorijiy tajribalarni o‘rganish.

Statistika agentligi tizimi xodimlarining BMT, YIK, MDH Davlatlararo statistika qo‘mitasi, ESKATO, XVJ, SESRIC, XEA, YUNFPA, YUNISEF, FAO va boshqa xalqaro tashkilotlar tomonidan tashkil qilinadigan xalqaro konferensiya, seminar, davra suhbatlari va trenninglarda ishtirokini ta’minlash.

Doimiy, taklif asosida

Statistika agentligi

(B. Begalov)

20.

Rasmiy statistika foydalanuvchilari bilan ochiqlik tamoyili asosida o‘zaro aloqalarni yaxshilash.

1. Muntazam ravishda oliy o‘quv yurtlarida davra suhbatlari, shuningdek, ommaviy axborot vositalari vakillari bilan brifinglar, matbuot anjumanlari va boshqa turdagi uchrashuvlarni, hududlarda rahbarlarning sayyor qabul kunlarini o‘tkazib borish.

Doimiy

Statistika agentligi

(B. Begalov)

2. Statistika ma’lumotlaridan qoniqish darajasini aniqlash uchun so‘rovlar o‘tkazib borish, foydalanuvchilarning rasmiy statistika ma’lumotlariga bo‘lgan ishonch indeksini ishlab chiqish va bosqichma-bosqich yaxshilab borish choralarini ko‘rish.

2024-2025-yillar davomida

21.

Respondentlar bilan o‘zaro aloqalarni yaxshilash, jumlad�n, tadbirkorlik subyektlariga statistika hisobotlarini taqdim etishda qulay muhit yaratish.

1. Yangi tashkil etilgan tadbirkorlik subyektlari bilan profilaktika ishlarini o‘tkazib borish.

Doimiy

Statistika agentligi

(B. Begalov),

manfaatdor vazirlik va idoralar, mahalliy davlat hokimiyati organlari

2. Respondentlar orasida statistika hisobotlarining mazmuni yuzasidan tanlanma statistika kuzatuvlarini o‘tkazib borish.

Har yili

3. Respondentlarga hisobot yuklamasini qisqartirish hamda statistika hisobotlarining maqsadga muvofiqligi, ularni soddalashtirish va topshirish muddatlarini qayta ko‘rib chiqish maqsadida, vazirlik va idoralarning ma’muriy ma’lumotlari shakliga o‘tkazish hamda taqdim etish muddatlarini qayta ko‘rib chiqish orqali maqbullashtirish.

Maxsus reja-jadvalga muvofiq

III. Statistika sohasiga raqamli texnologiyalarni keng joriy etish yo‘nalishida

22.

“Statistika” integrallashgan axborot tizimining funksional imkoniyatlarini yanada takomillashtirish.

1. Statistika dasturi doirasida shakllantirilayotgan rasmiy statistika ma’lumotlarini to‘liq xatlovdan o‘tkazish orqali “Statistika” integrallashgan axborot tizimida e’lon qilinayotgan ma’lumotlar tarkibini yanada kengaytirish.

2. “Statistika” integrallashgan axborot tizimidan foydalangan hududlar va sohalar kesimida solishtirishlarni amalga oshirish imkoniyatlarini joriy etish.

3. “Statistika” integrallashgan axborot tizimini davlat boshqaruvi organlarining axborot tizimlariga bosqichma-bosqich integratsiyalash.

2024-yil davomida

Statistika agentligi

(B. Begalov),

Raqamli texnologiyalar vazirligi

(Sh. Shermatov),

tegishli vazirlik va idoralar

23.

Korxona va tashkilotlar tomonidan statistika hisobotlarini taqdim etish jarayonlarini raqamli texnologiyalar yordamida yanada takomillashtirish.

Statistika hisobotlarini onlayn rejimda taqdim etishning e-Stat 4.0 axborot tizimiga sun’iy intellekt (artificial intelligence) texnologiyasini joriy etish, jumladan:

ilg‘or xalqaro tajribalarni o‘rgangan holda loyihaning texnik hujjatlarini ishlab chiqish;

o‘rganish natijalariga muvofiq, mos kelgan yechimlarni axborot tizimiga sinov tariqasida joriy etish.

2024-2025-yillar

Statistika agentligi

(B. Begalov),

Raqamli texnologiyalar vazirligi

(Sh. Sh�rmatov)

24.

“Statistik registrlarning raqamli bazasi” axborot tizimini ishlab chiqish va amaliyotga joriy etish.

1. Axborot tizimi tamoyillarini va foydalanish jarayonlarini o‘z ichiga olgan nizom ishlab chiqish.

2024-yil iyun

Statistika agentligi

(B. Begalov),

Raqamli texnologiyalar vazirligi

(Sh. Shermatov)

2. Loyiha-texnik hujjatlarini ishlab chiqish va vakolatli organlardan ekspertizadan o‘tkazish.

2024-yil oktyabr

3. Axborot tizimni yaratish va integratsiya ishl�rini olib borish.

2025-yil avgust

25.

Birja savdolariga qo‘yiladigan tovarlar narxlari to‘g‘risidagi ma’lumotlarni axborot tizimlarini integratsiya qilish orqali elektron shaklda idoralararo almashishni yo‘lga qo‘yish.

1. Integratsiya yordamida olinadigan ma’lumotlar ro‘yxatini shakllantirish hamda integratsiyani yo‘lga qo‘yish bo‘yicha texnik yo‘riqnomani ishlab chiqish va tasdiqlash.

2024-yil iyul

Raqamli texnologiyalar vazirligi

(Sh. Shermatov),

“O‘zbekiston Respublikasi tovar-xomashyo birjasi” AJ

(Z. Badriddinov),

Statistika agentligi

(B. Begalov)

2. Tasdiqlangan texnik yo‘riqnoma asosida integratsiyani yo‘lga qo‘yishning texnik ishlarini amalga oshirish va ishga tushirish.

2024-yil dekabr

26.

Korxona va tashkilotlarning mehnat ko‘rsatkichlari to‘g‘risidagi statistika ma’lumotlarini integratsiya qilish orqali olishni yo‘lga qo‘yish.

1. Integratsiya yordamida olinadigan ma’lumotlar ro‘yxatini shakllantirish hamda integratsiyani yo‘lga qo‘yish bo‘yicha texnik yo‘riqnomani ishlab chiqish va tasdiqlash.

2024-yil iyul

Kambag‘allikni qisqartirish va bandlik vazirligi

(B. Musayev),

Raqamli texnologiyalar vazirligi

(Sh. Shermatov),

Statistika agentligi

(B. Begalov)

2. Tasdiqlangan texnik yo‘riqnoma asosida integratsiyani yo‘lga qo‘yishning texnik ishlarini amalga oshirish va ishga tushirish.

2024-yil dekabr

27.

Jismoniy shaxslar tomonidan yakka tartibda qurilgan turar joylarni va noturar binolarni foydalanishga topshirish to‘g‘risidagi ma’lumotlarni integratsiya orqali taqdim etishni yo‘lga qo‘yish.

1. Integratsiya yordamida olinadigan ma’lumotlar ro‘yxatini shakllantirish hamda integratsiyani yo‘lga qo‘yish bo‘yicha texnik yo‘riqnomani ishlab chiqish va tasdiqlash.

2024-yil iyul

Kadastr agentligi

(F. Pulatov),

Raqamli texnologiyalar vazirligi

(Sh. Shermatov),

Statistika agentligi

(B. Begalov)

2. Tasdiqlangan texnik yo‘riqnoma asosida integratsiyani yo‘lga qo‘yishning texnik ishlarini amalga oshirish va ishga tushirish.

2024-yil dekabr

28.

Rasmiy statistikadan erkin foydalanish imkonini oshirish uchun veb-resurslardagi statistik ma’lumotlar tarkibini kengaytirish.

Statistik kuzatuvlar natijalari hamda tegishli vazirlik va idoralardan to‘plangan idoraviy ma’lumotlar asosida shakllangan ko‘rsatkichlarni Agentlikning rasmiy veb-sayti (www.stat.uz), statistika integrallashgan axborot tizimi (www.siat.stat.uz), gender statistikasi veb-sayti (www.gender.stat.uz), aholini ro‘yxatga olish veb-sayti (www.aholi.stat.uz) va Milliy barqaror rivojlantirish maqsadlari veb-saytida (www.nsdg.stat.uz) joylashtirish va muntazam ravishda yangilab borish.

Doimiy ravishda, yillik asosda

Statistika agentligi

(B. Begalov),

tegishli vazirlik va idoralar

29.

O‘zbekiston Respublikasi Ochiq ma’lumotlar portalini takomillashtirish.

1. Geofazoviy ma’lumotlarni joylashtirish imkoniyatlarini yaratish.

2024-yil iyul

Raqamli texnologiyalar vazirligi

(Sh. Shermatov),

Statistika agentligi

(B. Begalov)

2. Ochiq ma’lumotlar portalida joylashtirilgan ma’lumotlar to‘plamlari sonini oshirish.

2024-yil oktyabr

IV. Kadrlar malakasini oshirish va statistik tadqiqotlarni rivojlantirish yo‘nalishida

30.

Kadrlar malakasini oshirish va statistik tadqiqotlar institutida ta’lim jarayonlarini takomillashtirish.

1. Tizim xodimlarini kasbiy tayyorlash va malakasini oshirish jarayonlarida zamonaviy o‘qitish uslublari va ta’lim vositalari, xususan, virtual modellar, interaktiv texnologiyalar yordamida sifatli ta’limni tashkil etish.

Doimiy

Statistika agentligi

(B. Begalov)

2. Tizimda zamon talabiga javob beradigan, raqobatbardosh kadrlarni tayyorlash maqsadida, katta hajmdagi ma’lumotlar (Big data), bulutli hisoblash, sun’iy intellekt, blokcheyn, buyumlar interneti, mobil, virtual reallik kabi raqamli texnologiyalari haqida tushunchalar berish va ulardan samarali foydalanish bo‘yicha malaka oshirish va qayta tayyorlashni yo‘lga qo‘yish.

2024-yil II chorak

3. Tizim xodimlarining raqamli iqtisodiyot texnologiyalari bo‘yicha malakasini oshirish maqsadida “Raqamli iqtisodiyotda katta hajmdagi ma’lumotlar (Big data) va sun’iy intellekt” o‘quv kursini tashkil etish.

Doimiy

4. Soha bo‘yicha malakali kadrlarni tayyorlashni samarali yo‘lga qo‘yish maqsadida, ta’lim-fan integratsiyasini amalga oshirish, jumladan, oliy ta’lim muassasalari talabalarining amaliyot o‘tashlarini tashkil etish va soha mutaxassislarini tayyorlaydigan oliy ta’lim muassasalarida “Statistika” laboratoriyalarining samarali faoliyat yuritishini ta’minlash.

Doimiy

31.

Kadrlar malakasini oshirish va statistik tadqiqotlar instituti bilan Koreya statistika instituti o‘rtasida “tvinning” asosida integratsiyani amalga oshirish.

1. Koreya tajribasi asosida Kadrlar malakasini oshirish va st�tistik tadqiqotlar instituti faoliyatini tubdan takomillashtirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqish.

2024-yil II chorak

Statistika agentligi

(B. Begalov),

Tashqi ishlar vazirligi

(B. Saidov),

Iqtisodiyot va moliya vazirligi

(I. Norqulov)

2. O‘quv jarayonlarini sifatli tashkil etish maqsadida, Koreya tajribasi asosida onlayn malaka oshirish kurslari uchun davlat budjetidan Statistika agentligiga ajratilgan mablag‘lar doirasida elektron platforma yaratish va ishga tushirish.

2024-yil IV chorak

32.

Statistika sohasida xodimlarning kasbiy mahoratini oshirish.

1. Tizim xodimlarining kasbiy mahoratlarini oshirib borish bo‘yicha Kadrlar malakasini oshirish va statistik tadqiqotlar institutida malaka oshirish va qayta tayyorlash o‘quv kurslarini sifatli tashkil etish va doimiy takomillashtirib borish.

Doimiy

Statistika agentligi

(B. Begalov),

tegishli vazirlik va idoralar, mahalliy davlat hokimiyati organlari

2. Kadrlar malakasini oshirish va statistik tadqiqotlar institutida vazirlik, idora va mahalliy davlat boshqaruvi organlarining statistika bo‘yicha mas’ul xodimlarining “Statistika asoslari” kursi bo‘yicha shartnoma asosida malakasini oshirib borishni tashkil etish.

Doimiy

3. Hisobot topshiruvchi, shu jumladan, tadbirkorlik subyektlarining statistika bo‘yicha savodxonligini oshirib borish maqsadida Kadrlar malakasini oshirish va statistik tadqiqotlar instituti tomonidan statistika yo‘nalishida qisqa muddatli sayyor o‘quv kurslarini tashkil etish.

Doimiy, reja-grafik asosida

4. Tizim xodimlari tomonidan statistik tahlilda keng foydalanishni yo‘lga qo‘yish maqsadida “STATA” amaliy dasturiy paketlarning alohida o‘quv kurslarini tashkil etish va katta hajmdagi ma’lumotlarni (Big data) qayta ishlash va tahlil qilish, o‘rgatish.

2024-2025-yillarda

33.

Tizimda ilm-fan, innovatsiya va ilmiy tadqiqotlarni rivojlantirish.

1. Statistika sohasida sifatli ilmiy tadqiqotlarni rivojlantirish maqsadida mahalliy va xorijiy oliy ta’lim va ilmiy-tadqiqot muassasalari bilan memorandumlar imzolash va doimiy hamkorlikni yo‘lga qo‘yish.

2024-yilda, doimiy, har yili

Statistika agentligi

(B. Begalov),

tegishli vazirlik va idoralar, mahalliy davlat hokimiyati organlari

2. Statistika uslubiyoti va amaliyotida mavjud muammoli masalalar bo‘yicha statistik tadqiqotlarni amalga oshirish jarayoniga ilmiy faoliyat bilan shug‘ullanuvchi yetuk olimlar va soha mutaxassislarini keng jalb etish.

Buyurtma asosida

3. Statistika agentligi, boshqa vazirlik va idoralar buyurtmalari asosida ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish va statistika amaliyotiga ilg‘or xalqaro tajribalar hamda innovatsion ishlanmalarni joriy etish.

Doimiy

4. Statistika sohasidagi dolzarb ilmiy mavzularda maqola, monografiya, ilmiy risolalar chop etish, doktorlik dissertatsiya ishlarini bajarish va ularning natijalarini tizim amaliyotiga joriy qilish.

Doimiy

V. Boshqa yo‘nalishlarda

34.

Energiyani tejash, uning samaradorligini oshirish va sohaga qayta tiklanuvchi energiya manbalaridan foydalanishni keng jalb qilish.

Statistika agentligi markaziy apparati va hududiy statistika boshqarmalari binolariga quyosh fotoelektr stansiyalarini va quyosh suv isitkichlarini davlat budjetidan Statistika agentligiga ajratilgan mablag‘lar doirasida o‘rnatish.

2024-2025-yillar, maxsus reja-jadvalga muvofiq

Statistika agentligi

(B. Begalov),

Energetika vazirligi

(J. Mirzamaxmudov),

manfaatdor vazirlik va idoralar, mahalliy davlat hokimiyati organlari

35.

Tizimda amalga oshiriladigan davlat xaridlari shaffofligini ta’minlash.

Amalga oshiriladigan davlat xaridlari shaffofligi va ochiqligini ta’minlash maqsadida tizimda “Davlat xaridlari to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuni talablariga qat’iy rioya etilishini ta’minlash, birinchi rahbarlar va xaridlarga mas’ullarning shaxsiy mas’uliyatini oshirish, Agentlikning rasmiy saytida alohida sahifani ochish va yuritish.

2024-yil II chorak, doimiy

Statistika agentligi

(B. Begalov)

36.

Tizimda korrupsiya va uni yuzaga keltiruvchi omillarning oldini olish.

1. Statistika organlari xodimlarini korrupsiyaga qarshi kurashish sohasida huquqiy bilim va ko‘nikmalarini rivojlantirish orqali jamoada korrupsiyaga nisbatan murosasiz munosabat ruhini shakllantirish.

Doimiy

Statistika agentlig�

(B. Begalov),

Korrupsiyaga qarshi kurashish agentligi

(A. Burxonov)

2. Komplayens nazorati tizimi doirasida “Korrupsiyadan holi qonunchilik” tamoyili asosida qonunchilik hujjatlari va ularning loyihalarini korrupsiyaga qarshi ekspertizadan o‘tkazib borish.

Doimiy

3. Statistika sohasida korrupsiyaning oldini olish maqsadida korrupsiyaviy xavf-xatarlarni baholash va aniqlangan xavf-xatarlarni bartaraf etish bo‘yicha ishlarni tashkil etish.

Doimiy

4. Statistika tizimida korrupsiyaga qarshi kurashish tizimining ISC)-37001:2016 Korrupsiyaga qarshi xalqaro standarti talablariga mosligini ta’minlash.

2025-yil IV chorak

5. Tizim faoliyatini xalqaro tashkilotlarning tavsiyalari asosida tartibga solish orqali “Statistika — korrupsiyasiz soha” yo‘nalishidagi milliy reytinglarda yuqori natijalarga erishish.

2025-yil IV chorak

37.

Statistika faoliyatiga autsorsing mexanizmlarini joriy etish.

1. Statistika nashrlarining foydalanuvchilar keng doirasiga yetkazilishini ta’minlash maqsadida ma’lumotlarni tarqatish ishlarini amalga oshirish jarayonlariga autsorsing mexanizmlari asosida ushbu yo‘nalishdagi savdo, shu jumladan elektron tijorat xizmatini ko‘rsatuvchi tashkilotlarni jalb etish.

2024-yil, doimiy

Statistika agentligi

(B. Begalov),

tegishli vazirlik va idoralar

2. Norasmiy sektor, shu jumladan yakka tartibdagi tadbirkorlar faoliyati bo‘yicha tanlanma kuzatuvlarni sinov tariqasida autsorsing mexanizmlari asosida tashkil etish.

2024-yil

38.

Yakka tartibdagi tadbirkorlar tomonidan ishlab chiqarilgan mahsulot (tovar, bajarilgan ish, ko‘rsatilgan xizmat) hamda ular bandligining hisobini xalqaro standartlar asosida yuritilishini ta’minlash.

1. Yakka tartibdagi tadbirkorlar shug‘ullanishi mumkin bo‘lgan faoliyat turlari ro‘yxatini O‘zbekiston Respublikasi Iqtisodiy faoliyat turlari umumdavlat tasniflagichi 2-tahriri (IFUT-2)ga moslashtirish.

2024-yil 1-iyul

Statistika agentligi

(B. Begalov),

Soliq qo‘mitasi

(Sh. Kudbiyev),

Adliya vazirligi

(A. Tashqulov),

Iqtisodiyot va moliya vazirligi

(I. Norqulov),

Kambag‘allikni qisqartirish va bandlik vazirligi

(B. Musayev),

Savdo-sanoat palatasi

(D. Vahobov)

2. Yakka tartibdagi tadbirkorlarni ro‘yxatga olish va ularning hisobini yuritish bo‘yicha amaldagi normativ-huquqiy hujjatlarga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish to‘g‘risida Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasini ishlab chiqish va manfaatdor vazirlik va idoralar bilan kelishish.

2024-yil 1-avgust

3. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2024-yil 1-sentabr

T/r

Ko‘rsatkich nomi

O‘lchov birligi

2023-yil

Maqsadli ko‘rsatkichlar

2024-yil

2025-yil

1. Faoliyatning asosiy yo‘nalishlarida

1.

Jahon bankining mamlakatlar statistika salohiyatini b�holash indeksida reytingni oshirib borish (Statistika faoliyati samaradorligi indeksi)

ballda (100 balli shkalada)

70,8

71,0

71,2

2.

Statistika uslubiyoti va tasniflagichlarining ilg‘or xalqaro tajribaga mosligini ta’minlash

foizda

80

85

90

3.

Statistika hisobotlari shakllarini takomillashtirib borish (xalqaro tavsiyalar asosida)

shakllar sonidan foizda

50

55

60

4.

Xalqaro statistika uslubiyotini o‘zlashtirish — xalqaro tashkilotlarning statistika savolnomalarini uyg‘unlashgan ko‘rsatkichlar bilan to‘ldirilishini ta’minlash

foizda

70

75

80

II. Ochiqlikni ta’minlash yo‘nalishlarida

5.

Statistika agentligi veb-saytida e’lon qilinadigan statistik ma’lumotlar (“Ochiq ma’lumotlar” bo‘limidagi ma’lumotlar to‘plami) sonini oshirib borish

birlikda, yilda

400

450

500

6.

Milliy barqaror rivojlanish maqsadlari veb-saytida joylashtirish uchun indikatorlarning sonini umumiy tasdiqlangan indikatorlarga nisbatan ulushini oshirib borish

foizda

55,8

60,2

65,0

7.

Gender statistikasi bo‘yicha www.gender.stat.uz veb-saytidagi indikatorlar sonini oshirib borish

birlikda

140

190

200

8.

Ochiq ma’lumotlar portalida joylashtirish uchun ma’lumotlar to‘plamlari sonini xalqaro tajriba asosida oshirib borish

birlikda

7 000

9 000

11000

9.

Xalqaro tashkilotlar ma’lumotlar bazalarida e’lon qilinayotgan indikatorlarni Ochiq ma’lumotlar portalida qamrab olish darajasini oshirish

foizda

65

70

80

10.

Xalqaro tashkilotlar bilan axborot almashinuvini ta’minlash (savolnomalar va axborot tizimlari)

birlikda

51

54

56

11.

Ochiq ma’lumotlar shaklida e’lon qilib borilayotgan umumfoydalanishdagi ko‘rsatkichlar ulushini oshirish

foizda

85

90

95

12.

Oylik press-relizlar, choraklik axborotnomalar va yillik statistika nashrlarini tayyorlash va foydalanuvchilarga yetkazilishini ta’minlash

birlikda

165

170

175

III. Respondentlar bilan samarali aloqani yo‘lga qo‘yish yo‘nalishida

13.

Hisobot topshiruvchi subyektlarning qoniqish darajasi bo‘yicha tanlanma kuzatuvlarda ishtirok etuvchi respondentlar sonini oshirib borish

birlikda, yilda

20 000

20 000

22 000

14.

E’lon qilinayotgan statistika ma’lumotlaridan qoniqish darajasini aniqlash uchun foydalanuvchilar o‘rtasida so‘rovlar o‘tkazish

�o‘rov soni, yilda

4

4

4

15.

Foydalanuvchilarning rasmiy statistika ma’lumotlariga bo‘lgan ishonch indeksini ishlab chiqish va oshirib borish

indeks

-

1,0*

1,02

IV. Statistika faoliyatiga raqamli texnologiyalarni keng joriy etish yo‘nalishida

16.

Idoralararo axborot almashinuvini joriy qilish orqali idoraviy va ma’muriy statistika ma’lumotlarini yig‘ish jarayonlarini avtomatlashtirish

ma’lumot turlari soni

12

15

20

17.

Foydalanishda bo‘lgan IT uskunalari va dasturiy ta’minotlarni yangilash va qayta jihozlash (umumiy songa nisbatan foizda)

foizda

10

10

10

18.

Statistika agentligi veb-sayti foydalanuvchilari (tashriflar) sonini oshirish

mingta, yilda

600

650

700

19.

Ko‘rsatilayotgan davlat xizmatlari va interaktiv xizmatlar sonini oshirib borish

birlikda

12

14

16

20.

Taqdim etilayotgan xizmatlar sifati yuzasidan ma’lumotlardan foydalanuvchilar o‘rtasida so‘rovlar o‘tkazish

so‘rov soni, yilda

4

4

4

21.

“Statistika” integrallashgan axborot tizimida dinamik qatorlarda keltirilgan statistik ko‘rsatkichlarni vizual ko‘rinishda tasvirlash

foizda

50

80

100

V. Kadrlar va statistika salohiyatini oshirib borish yo‘nalishlarida

22.

Statistika tizimi xodimlarining Kadrlar malakasini oshirish va statistik tadqiqotlar institutida malakasini oshirib borishning quyi chegarasi

xodimlar soni, yilda

1 296

1231

950**

23.

Vazirliklar, idoralar va mahalliy davlat boshqaruvi organlarining statistika bo‘yicha mas’ul xodimlarini Kadrlar malakasini oshirish va statistik tadqiqotlar institutida malakasini oshirib borishning quyi chegarasi

nafar, yilda

430

440

450

24.

Statistika agentligi tizimi xodimlarini xalqaro seminar, treninglarda ishtirokini ta’minlashning quyi chegarasi

nafar, yilda

170

175

180

25.

Oliy ta’lim muassasalarida davra suhbatlari, shuningdek, ommaviy axborot vositalari vakillari bilan brifinglar, press-konferensiyalar va boshqa turdagi uchrashuvlarni o‘tkazib borish

birlikda, yilda

25

28

32