23.10.2023 yildagi 558-son
ONLINE TRANSLATE
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston — 2030” strategiyasini 2023-yilda sifatli va o‘z vaqtida amalga oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2023-yil 11-sentabrdagi PQ-300-son qarori ijrosini ta’minlash, shuningdek, davlat-xususiy sheriklik loyihalaridan yuzaga kelishi mumkin bo‘lgan davlatning fiskal majburiyatlarini boshqarish va tartibga solish mexanizmlarini takomillashtirish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston — 2030” strategiyasini 2023-yilda sifatli va o‘z vaqtida amalga oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2023-yil 11-sentabrdagi PQ-300-son qarori 9-bandida davlat-xususiy sheriklik loyihalaridan yuzaga kelishi mumkin bo‘lgan davlatning fiskal majburiyatlarini boshqarish va tartibga solish mexanizmlarini belgilovchi Hukumat qarori loyihasini ishlab chiqish nazarda tutilganligi;
ushbu Nizomga 2-ilovaga muvofiq ishlab chiqilgan loyihaning fiskal xatarlar matritsasi;
ushbu Nizomga 3-ilovaga muvofiq ishlab chiqilgan davlatning yillar bo‘yicha to‘g‘ridan-to‘g‘ri majburiyatlari hisob-kitobi hamda davlatning shartli majburiyatlari yuzaga keltiradigan ssenariy tahlillari (davlat sherigi defolti, xususiy sherikning defolti yoki fors-major holatlar), sodir bo‘lgan taqdirda, yillar kesimida kutilayotgan xarajatlar hisob-kitobi;
20. Davlat sherigi vakolatli organning xulosasi asosida DXSh loyihasi natijasida yuzaga keluvchi fiskal majburiyatlarni qaytadan hisoblab chiqib, mazkur Nizomning 18-bandi talablariga muvofiqlashtiradi hamda fiskal majburiyatlar summasini kelishish uchun vakolatli organga qaytadan kiritadi.
Vakolatli organ uch ish kuni ichida imzolashdan oldin kiritilgan DXSh to‘g‘risidagi bitimni va undagi fiskal majburiyatlarni mazkur Nizomning 17 — 19-bandlariga muvofiq berilgan xulosalarga mos ekanligini ko‘rib chiqadi va ko‘rib chiqish natijasi bo‘yicha DXSh loyihasidagi fiskal majburiyatlar summasi maqbul deb hisoblasa, loyihani ma’qullagan holda davlat sherigiga qaytaradi.
ushbu Nizomning 15-bandiga asosan davlat sherigi tomonidan taqdim etilgan hujjatlarni batafsil ko‘rib chiqadi;
36. Vakolatli organ mazkur Nizomning 34-bandiga asosan shartli majburiyatlarni bajarish bo‘yicha tasdiqlangan da’vo arizasi kelib tushganidan so‘ng belgilangan tartibda arizani ko‘rib chiqadi hamda tegishli xulosani taqdim etadi.

Bosqichlar

Subyektlar

Tadbirlar

Bajarish muddati


1-bosqich

Davlat sherigi

DXSh loyihasidagi davlatning fiskal majburiyatlari hisob-kitobini vakolatli organga taqdim etadi.

Zaruratga ko‘ra


2-bosqich



Vakolatli organi

(Iqtisodiyot va moliya vazirligi)

1. Davlat sherigi tomonidan kiritilgan umumiy qiymati bir million AQSh dollaridan ortiq bo‘lgan ekvivalentdagi DXSh loyihasidagi davlatning fiskal majburiyatlarini ko‘rib chiqadi, kelishadi, rad etadi yoki qayta ishlash uchun qaytaradi.

2. Davlat sherigi tomonidan kiritilgan umumiy qiymati o‘n million AQSh dollaridan ortiq bo‘lgan ekvivalentdagi DXSh loyihasidagi davlatning fiskal majburiyatlarini kelishilgandan so‘ng Vazirlar Mahkamasiga kiritadi.

10 ish kuni ichida


3-bosqich



Vazirlar Mahkamasi

Vakolatli organ tomonidan kiritilgan umumiy qiymati o‘n million AQSh dollaridan ortiq bo‘lgan ekvivalentdagi DXSh loyihasidagi davlatning fiskal majburiyatlarini ko‘rib chiqadi va ma’qullaydi, rad etadi yoki qayta ko‘rib chiqish uchun qaytaradi.

10 ish kuni ichida


4-bosqich



Davlat sherigi

1. Davlatning fiskal majburiyatlari ma’qullanganligi haqida xususiy sherikni xabardor qiladi.

2. Qayta ko‘rib chiqish uchun qaytarilgan davlatning fiskal majburiyatlarini hisoblab chiqadi va kelishish uchun vakolatli organga takroran kiritadi.

3 ish kuni ichida

Belgilangan muddatlarda


5-bosqich



Davlat sherigi va xususiy sherik

Davlatning fiskal majburiyatlari ma’qullangan DXSh loyihasini belgilangan tartibda rasmiylashtirish va amalga oshirish choralarini ko‘radi.

Belgilangan muddatlarda


6-bosqich



Vakolatli organ

DXSh loyihalaridagi davlatning fiskal majburiyatlari bo‘yicha umumlashtiruvchi ma’lumotlar bazasini shakllantiradi, yangilab boradi, tahlil qiladi va monitoringini yuritadi.

Doimiy ravishda


7-bosqich

Davlat sherigi yoki vakolatli organ

DXSh loyihasidagi davlatning fiskal majburiyatlari bo‘yicha to‘lovlarni amalga oshiradi.

Zaruratga ko‘ra

Xatar turi

Ehtimollik darajasi1

Fiskal ta’siri2

Xatarning ehtimoliy ta’sir qilish darajasi3

Xatar ta’sirini kamaytirish strategiyasi mavjudligi

Talab qilinadigan chora-tadbirlarning ustuvorlik darajasi 4

Taklif etilayotgan strategiya

Xatar turi 1

Past

O‘rta

Yuqori

Past

O‘rta

Yuqori

Past

O‘rta

Yuqori

Mavjud

Mavjud emas

Past

O‘rta

Yuqori

1Davlat sherigi xatarning sodir bo‘lish ehtimollik darajasini past, o‘rta, yuqori ekanligini quyidagi prinsiplarga asosan belgilashi mumkin

Past

O‘rta

Yuqori

Xatarning sodir bo‘lish Ehtimolligi va omillar

Ehtimoli juda kam, lekin ahamiyatsiz emas

Juda g‘ayrioddiy vaziyatlarni talab qiladi

Ehtimoli bor va mumkin

Noodatiy vaziyatlarni talab qiladi

Ehtimoli aniq, deyarli aniq

Ko‘p holatlar va vaziyatlar

2 Xatarlarning fiskal ta’sir darajasi quyidagi jadvalga asosan aniqlanadi

Past

X< YIM 0,1 % yoki X< Capex 5%

Hukumat nufuziga va ko‘rsatiladigan xizmatlarga salbiy ta’siri past

O‘rta

YIM 0.1%-0,2% yoki 5% 25% Capex

Hukumat nufuziga va ko‘rsatiladigan xizmatlarga calbiy ta’siri o‘rta

Yuqori

X> YIM 0,2% yoki X> 25% Capex

Hukumat nufuziga va ko‘rsatiladigan xizmatlarga salbiy ta’siri yuqori

X-xatar amalga oshgandagi miqdori
Capex – loyiha uchun sarflanadigan jami xarajatlar

3 Xatarning ehtimoliy ta’sir darajasi quyidagi jadvalga asosan aniqlanadi

Xatar darajasi = Ehtimoliy darajasi x Fiskal ta’siri

Fiskal ta’siri

Yuqori

O‘rta

Yuqori

O‘ta yuqori

O‘rta

Past

O‘rta

Yuqori

Past

Ahamiyatsiz

Past

O‘rta

Past

O‘rta

Yuqori

Ehtimolik darajasi

4 Talab qilinadigan chora-tadbirlarning ustuvorlik darajasi

Chora-tadbirlarning ustuvorligi = Xatar darajasi x Xatar ta’sirini kamaytirish strategiyasi mavjudligi

Xatar ta’sirini kamaytirish strategiyasi mavjudligi

Mavjud emas

Chora-tadbir talab etilmaydi

O‘rta ustuvorlik

Yuqori ustuvorlik

Yuqori ustuvorlik

O‘ta yuqori ustuvorlik

Mavjud

Chora-tadbir talab etilmaydi

Past ustuvorlik

O‘rta ustuvorlik

O‘rta ustuvorlik

Yuqori ustuvorlik

Ahamiyatsiz

Past

O‘rta

Yuqori

O‘ta yuqori

Xatarning ehtimoliy ta’sir qilish darajasi

1. Nomidagi “Moliya vazirligi G‘aznachiligi huzurida” so‘zlari “Iqtisodiyot va moliya vazirligi huzuridagi G‘aznachilik xizmati qo‘mitasining” so‘zlari bilan almashtirilsin.
2. 1-band va 2-bandning birinchi xatboshilaridagi “Moliya vazirligi G‘aznachiligi huzurida” so‘zlari “Iqtisodiyot va moliya vazirligi huzuridagi G‘aznachilik xizmati qo‘mitasining” so‘zlari bilan almashtirilsin.
a) nomidagi “Moliya vazirligi G‘aznachiligi huzuridagi” so‘zlari “Iqtisodiyot va moliya vazirligi huzuridagi G‘aznachilik xizmati qo‘mitasining” so‘zlari bilan almashtirilsin.
b) 1-banddagi “Moliya vazirligi G‘aznachiligi huzuridagi” so‘zlari “Iqtisodiyot va moliya vazirligi huzuridagi G‘aznachilik xizmati qo‘mitasi” so‘zlari bilan almashtirilsin.
v) 4-banddagi “Moliya vazirligi (keyingi o‘rinlarda — Moliya vazirligi)” so‘zlari “Iqtisodiyot va moliya vazirligi (keyingi o‘rinlarda — Iqtisodiyot va moliya vazirligi)” so‘zlari bilan almashtirilsin.
g) 7-bandning birinchi xatboshisi, 9-bandning “g” va “e” kichik bandlari, 15-bandning birinchi va ikkinchi xatboshilari, 16-bandi va 18-bandlaridagi tegishli kelishikdagi “Moliya vazirligi” so‘zlari tegishli kelishikdagi “Iqtisodiyot va moliya vazirligi” so‘zlari bilan almashtirilsin.
d) 9-band quyidagi mazmundagi “o” kichik band bilan to‘ldirilsin:
e) 10-band quyidagi mazmundagi “j” kichik band bilan to‘ldirilsin: