T/r | Davlat ishtirokidagi korxonalar nomi | Davlat ulushi |
1. | “Navoiyuran” DK | 100,0 |
2. | “Navoiy KMK” AJ | 100,0 |
3. | “Olmaliq KMK” AJ | 97,5 |
4. | “O‘zbekiston metallurgiya kombinati” AJ | 81,6 |
5. | “Issiqlik elektr stansiyalari” AJ va uning tarkibidagi tashkilotlar* | 100,0 |
6. | “O‘zbekiston milliy elektr tarmoqlari” AJ | 100,0 |
7. | “Hududiy elektr tarmoqlari” AJ va uning tarkibidagi tashkilotlar* | 99,6 |
8. | “O‘zbekgidroenergo” AJ | 100,0 |
9. | “O‘zbekneftgaz” AJ va uning tarkibidagi tashkilotlar* | 99,9 |
10. | “O‘ztransgaz” AJ va uning tarkibidagi tashkilotlar* | 99,5 |
11. | “Hududgazta’minot” AJ va uning tarkibidagi tashkilotlar* | 100,0 |
12. | “Uzbekistan airways” AJ | 100,0 |
13. | “Uzbekistan airports” AJ | 100,0 |
14. | “O‘zaeronavigatsiya markazi” DUK | 100,0 |
15. | “O‘zbekiston temir yo‘llari” AJ | 100,0 |
16. | “Toshkent metropoliteni” DUK | 100,0 |
17. | “Toshshahartransxizmat” AJ | 100,0 |
18. | “O‘zkimyosanoat” AJ va uning tarkibidagi tashkilotlar* | 100,0 |
20. | “O‘zdonmahsulot” AJ | 100,0 |
21. | “Maxsustrans IChB” DUK | 100,0 |
22. | “O‘zbektelekom” AJ | 94,1 |
23. | “O‘zbekiston pochtasi” AJ | 77,6 |
24. | “Angren issiqlik elektr stansiyasi” AJ | 99,0 |
25. | “Yangi Angren issiqlik elektr stansiyasi” AJ | 99,6 |
26. | “O‘zbekko‘mir” AJ | 97,9 |
27. | “O‘zsuvta’minot” AJ | 100,0 |
28. | “O‘zavtosanoat” AJ va uning tarkibidagi tashkilotlar*** | 100,0 |
Davlat ishtirokidagi korxonalar tomonidan tashqi qarzlarni jalb qilish tartibi to‘g‘risidagi nizomga
1-ILOVA
Bosqichlar | Subyektlar | Tadbirlar | Muddatlar | |||
1-bosqich Xatarlar darajasini aniqlash | Davlat ishtirokidagi korxonalar, Davlat aktivlarini boshqarish agentligi | Davlat ishtirokidagi korxonalarning moliyaviy holati bo‘yicha xatarlar darajasi ushbu korxonalar tomonidan taqdim etiladigan ma’lumotlardan kelib chiqib, Davlat aktivlarini boshqarish agentligining axborot tizimida avtomatik tarzda “past xatarli”, “o‘rta xatarli” va “yuqori xatarli” deb toifalanadi. | har chorakda chorak tugaganidan keyin bir oy ichida, yil yakunlari bo‘yicha keyingi moliya yilining 25-fevraliga qadar | |||
2-bosqich Tashqi qarzni jalb etish to‘g‘risida xabardor qilish | Davlat ishtirokidagi korxonalar (past xatarli) | 1. Jalb etiladigan tashqi qarz summasi, uni jalb qilish shartlari va ishlatish maqsadlari to‘g‘risidagi ma’lumotni Moliya vazirligiga (keyingi o‘rinlarda Ishchi organ) Respublika komissiyasini xabardor qilish uchun taqdim etish. | boshqaruv organi qaror qabul qilgandan so‘ng 5 ish kunida | |||
Moliya vazirligi | 2. Taqdim etilgan hujjatlarni ko‘rib chiqish va Respublika komissiyasining navbatdagi yig‘ilishiga ma’lumot uchun kiritish. | 10 ish kunida | ||||
3-bosqich Tashqi qarzni jalb etishga ruxsat olish | Davlat ishtirokidagi korxonalar (o‘rta va yuqori xatarli) | 1. Ishchi organga tashqi qarzni jalb qilish bo‘yicha tegishli hujjatlarni ilova qilgan holda ariza taqdim etish. | tashqi qarz mablag‘larini jalb qilish to‘g‘risidagi tegishli boshqaruv organining qarori qabul qilingandan so‘ng | |||
Moliya vazirligi | 2. Arizani ko‘rib chiqib, ko‘rib chiqish natijasiga ko‘ra: a) hujjatlar to‘liq bo‘lmaganda yoki qo‘shimcha hujjatlarni o‘rganish talab etilganda bu to‘g‘risida davlat ishtirokidagi korxonani xabardor qilish; | hujjatlar taqdim etilgandan so‘ng 2 ish kunida | ||||
b) davlat ishtirokidagi korxonalar tomonidan tashqi qarzlarning jalb qilinishini Respublika komissiyasiga kiritmagan holda rad etish; v) hujjatlar to‘plamini Respublika komissiyasiga kiritish. | hujjatlar taqdim etilgandan so‘ng 10 ish kunida | |||||
Respublika komissiyasi | 3. Tashqi qarzni jalb qilishga ruxsat berish yoki rad qilish to‘g‘risida (qaytarmaslik xavfi mavjud bo‘lgan yoki loyiha iqtisodiy-ijtimoiy jihatdan maqsadga muvofiq bo‘lmaganda) qaror qabul qilish. | Respublika komissiyasining navbatdagi yig‘ilishida (har chorakda kamida bir marta) | ||||
Moliya vazirligi | 4. Komissiya qarorini davlat ishtirokidagi korxonalarga yetkazish. | 1 ish kunida | ||||
4-bosqich Jalb qilingan tashqi qarz monitoringi | Davlat ishtirokidagi korxonalar | 1. Tashqi qarz jalb qilish loyihasi doirasida o‘tgan davr mobaynida amalga oshirilgan ishlarning natijadorligi hamda majburiyatlarning bajarilishi bilan bog‘liq bo‘lgan boshqa ma’lumotlarni Ishchi organga taqdim etish. | har chorakda chorak yakunlangandan keyin 30 kun ichida, yil yakunlari bo‘yicha keyingi moliya yilining 25-fevraliga qadar | |||
Moliya vazirligi | 2. Davlat ishtirokidagi korxonalar tomonidan tashqi qarz mablag‘larining natijadorligi va ulardan samarali foydalanish, loyihalarni o‘z-o‘zini oqlashi bo‘yicha tahlillar va ularning natijasi bo‘yicha taqdim etilgan ma’lumotlarni umumlashtirgan holda Respublika komissiyasiga axborot kiritish. | har chorakda, ma’lumotlar taqdim etilgandan so‘ng 10 ish kunida | ||||
Respublika komissiyasi | 3. Tashqi qarz mablag‘laridan foydalanish natijadorligini ko‘rib chiqadi va bu borada tegishli davlat ishtirokidagi korxonaning hisobotini eshitadi. | hisobotlarning taqdim etilishiga ko‘ra |
Davlat ishtirokidagi korxonalar tomonidan tashqi qarzlarni jalb qilish tartibi to‘g‘risidagi nizomga
2-ILOVA
Ko‘rsatkichlar | Hisoblash formulasi |
I. Likvidlik ko‘rsatkichlari | |
Joriy likvidlik darajasi | joriy aktivlar ––––––––––––––––––––––– joriy majburiyatlar |
Tez likvidlik darajasi | (joriy aktivlar — tovar moddiy zaxiralar) –––––––––––––––––––––––––––––––––––––– joriy majburiyatlar |
Kunlik kreditor qarzlar aylanmasi | (mol yetkazib beruvchilar va pudratchilar oldidagi qarzdorlik*365) ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– sotilgan mahsulot (tovar, ish va xizmat) larning tannarxi |
Kunlik debitor qarzlar aylanmasi | (xaridor va buyurtmachilarning qarzi*365) –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– (mahsulot (tovar, ish va xizmat) larni sotishdan sof tushum + asosiy faoliyatning boshqa daromadlari) |
II. To‘lov qobiliyati ko‘rsatkichlari | |
Qarz (majburiyatlar)ning kapitalga nisbati | jami majburiyatlar* ––––––––––––––––––– jami o‘z mablag‘lari |
Qarz (majburiyatlar)ning aktivlarga nisbati | jami majburiyatlar* ––––––––––––––––––– jami aktivlar |
Majburiyatlarning EBITDAga nisbati | jami majburiyatlar –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– (sof foyda (zarar) + foyda solig‘i + foizlar shaklidagi xarajatlar + asosiy vositalar eskirishi o‘zgarishi + nomoddiy aktivlar amortizatsiya summasi o‘zgarishi) |
EBITDAning qarz to‘lovlariga nisbati | (sof foyda (zarar) + foyda solig‘i + foizlar shaklidagi xarajatlar + asosiy vositalar eskirishi o‘zgarishi + nomoddiy aktivlar amortizatsiya summasi o‘zgarishi) –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– (foizlar shaklidagi qarz xarajatlar + qarzning asosiy to‘lovi) |
Foiz xarajatlarining qoplanishi | (sof foyda (zarar) + foyda solig‘i + foizlar shaklidagi xarajatlar) –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– foizlar shaklidagi xarajatlar |
III. Daromadlik ko‘rsatkichlari | |
Sof foyda marjasi % | sof foyda (zarar) ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– (mahsulot (tovar, ish va xizmat) larni sotishdan sof tushum + asosiy faoliyatning boshqa daromadlari) |
Operatsion foyda marjasi % | (sof foyda (zarar) + foyda solig‘i + foizlar shaklidagi xarajatlar) ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– (mahsulot (tovar, ish va xizmat) larni sotishdan sof tushum + asosiy faoliyatning boshqa daromadlari) |
Aylanma mablag‘larning rentabelligi % | (sof foyda (zarar) + foyda solig‘i + foizlar shaklidagi xarajatlar + asosiy vositalar eskirishi o‘zgarishi + nomoddiy aktivlar amortizatsiya summasi o‘zgarishi) ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– (joriy aktivlar — joriy majburiyatlar) |
Aktivlarning rentabelligi % | sof foyda (zarar) ––––––––––––––––––– jami aktivlar |
Kapitalning rentabelligi % | sof foyda (zarar) –––––––––––––––––––– jami o‘z mablag‘lari |
Xarajatlarning qoplanishi | (mahsulot (tovar, ish va xizmat) larni sotishdan sof tushum + asosiy faoliyatning boshqa daromadlari) ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– (sotilgan mahsulot(tovar, ish va xizmat)larning tannarxi + boshqa operatsion xarajatlar) |
IV. Tashqi qarzga bog‘liq ko‘rsatkichlari | |
Tashqi qarzning majburiyatlarga nisbati | jami tashqi qarz* –––––––––––––––––––– jami majburiyatlar* |
Xorijiy valyutadagi tashqi qarzning jami qarzga nisbati | xorijiy valyutadagi tashqi qarz –––––––––––––––––––––––––––––– jami qarz |
Davlat ishtirokidagi korxonalar tomonidan tashqi qarzlarni jalb qilish tartibi to‘g‘risidagi nizomga
3-ILOVA
T/r | Ko‘rsatkichlar | Xatarlarni baholash tizimi* | |||||||
Yuqori | O‘rta | Past | |||||||
Qiymati | Ball | Qiymati | Ball | Qiymati | Ball | Qiymati | Ball | ||
I. | Likvidlik ko‘rsatkichlari | ||||||||
1.1. | Joriy likvidlik darajasi | 1,25 dan past | 0 | 1,25 — 1,50 | 3,0 | 1,50 — 1,75 | 4,0 | 1,75 dan yuqori | 5,0 |
1.2. | Tez likvidlik darajasi | 0,8 dan past | 0 | 0,8 — 1,0 | 3,0 | 1,0 — 1,10 | 4,0 | 1,10 dan yuqori | 5,0 |
1.3. | Kunlik kreditor qarzlar aylanmasi | 90 dan yuqori | 0 | 60 — 90 | 1,2 | 60 — 45 | 1,6 | 45 dan past | 2,0 |
1.4. | Kunlik debitor qarzlar aylanmasi | 50 dan yuqori | 0 | 40 — 50 | 1,2 | 40 — 35 | 1,6 | 35 dan past | 2,0 |
II. | To‘lov qobiliyati ko‘rsatkichlari | ||||||||
2.1. | Qarz (majburiyatlar)ning kapitalga nisbati* | 1,50 dan yuqori | 0 | 1,0 — 1,5 | 3,6 | 1,0 — 0,75 | 4,8 | 0,75 dan past | 6,0 |
2.2. | Qarz (majburiyatlar)ning aktivlarga nisbati* | 0,75 dan yuqori | 0 | 0,50 — 0,75 | 3,0 | 0,50 — 0,35 | 4,0 | 0,35 dan past | 5,0 |
2.3. | Qarz (majburiyatlar)ning EBITDAga nisbati | 3,0 dan yuqori | 0 | 2,0 — 3,0 | 6,0 | 2,0 — 1,75 | 8,0 | 1,75 dan past | 10,0 |
2.4. | EBITDAning qarz to‘lovlariga nisbati | 0,75 dan past | 0 | 0,75 — 1,25 | 6,0 | 1,25 — 2,0 | 8,0 | 2,0 dan yuqori | 10,0 |
2.5. | Foiz xarajatlarining qoplanishi | 1,20 dan past | 0 | 1,2 — 1,5 | 3,0 | 1,5 — 1,75 | 4,0 | 1,75 dan yuqori | 5,0 |
III. | Daromadlilik ko‘rsatkichlari | ||||||||
3.1. | Sof foyda marjasi % | 4,0 dan past | 0 | 4,0 — 8,0 | 3,0 | 8,0 — 10,0 | 4,0 | 10,0 dan yuqori | 5,0 |
3.2. | Operatsion foyda marjasi % | 5,0 dan past | 0 | 5,0 — 10,0 | 3,0 | 10,0 — 12,5 | 4,0 | 12,5 dan yuqori | 5,0 |
3.3. | Aylanma mablag‘larning rentabelligi % | 10,0 dan past | 0 | 10,0 — 15,0 | 3,0 | 15,0 — 17,5 | 4,0 | 17,5 dan yuqori | 5,0 |
3.4. | Aktivlarning rentabelligi % | 0,0 dan past | 0 | 0,0 — 4,0 | 3,0 | 4,0 — 6,0 | 4,0 | 6,0 dan yuqori | 5,0 |
3.5. | Kapitalning rentabelligi % | 0,0 dan past | 0 | 0,0 — 8,0 | 3,0 | 8,0 — 11,5 | 4,0 | 11,5 dan yuqori | 5,0 |
3.6 | Xarajatlar qoplanishi | 1,0 dan past | 0 | 1,0 — 1,25 | 3,0 | 1,25 — 1,35 | 4,0 | 1,35 dan yuqori | 5,0 |
IV. | Tashqi qarzga bog‘liqlik | ||||||||
4.1. | Tashqi qarzning majburiyatlarga nisbati* | 0,4 dan yuqori | 0 | 0,3 — 0,4 | 6,0 | 0,30 — 0,25 | 8,0 | 0,25 dan past | 10,0 |
4.2. | Xorijiy valyutadagi tashqi qarzning jami qarzga nisbati | 0,4 dan yuqori | 0 | 0,3 — 0,4 | 6,0 | 0,3 — 0,2 | 8,0 | 0,2 dan past | 10,0 |
Jami ballar | 0 | 60,0 | 80,0 | 100,0 |
Davlat ishtirokidagi korxonalar tomonidan tashqi qarzlarni jalb qilish tartibi to‘g‘risidagi nizomga
4-ILOVA
I. Loyihaning tavsifi | |||||
Loyihaning nomi: | |||||
Tarmoq nomi: | |||||
Loyiha turi: | |||||
(Loyiha doirasida yangidan qurish, rekonstruksiya qilish va boshqa turdagi ishlar ko‘zda tutilgan) | |||||
Kreditor nomi: | |||||
(Kreditor haqida to‘liq ma’lumot) | |||||
Davlat ishtirokidagi korxona: | |||||
Loyiha amalga oshiriladigan joy (viloyat, tuman, shahar): | |||||
II. Boshqaruv organi xulosasi | |||||
Xulosa, davlat ishtirokidagi korxonalarning moliyaviy ko‘rsatkichlari, kreditorlar tanlovi natijalari, tashqi audit xulosasi, qarz jalb etish bo‘yicha topshiriq mavjudligi, xatarlar tahlili haqidagi batafsil ma’lumot va tasdiqlovchi hujjatlar ilova qilinadi. | |||||
III. Loyihaning moliyaviy-iqtisodiy ko‘rsatkichlari bo‘yicha ma’lumot | |||||
Qo‘shimcha ma’lumotlar | |||||
1. | a) Loyihaning TIA/TIHK mavjudligi: Ha □ Yo‘q □ Agar “Ha” javobini belgilagan bo‘lsangiz, tasdiqlovchi hujjatlarni taqdim eting. | ||||
2. | b) Loyiha quyidagilardan biriga kiritilgan bo‘lsa: Investitsiya dasturi □ O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Farmoni yoki qarori / Vazirlar Mahkamasi qarori □ | ||||
Qo‘shimcha ma’lumotlar | |||||
Boshqa □ Batafsil ma’lumotlar hamda tasdiqlovchi hujjatlarni taqdim eting | |||||
3. | a) Kapital qo‘yilmalar va boshqa xarajatlar summasi (AQSh dollarida): | b) Ekspluatatsiya xarajatlari miqdori (AQSh dollarida): | v) Umumiy xarajatlar (AQSh dollarida): | ||
g) Davlat korxonasining tashqi qarz yuki hajmi: davlat kafolati ostida tashqi qarzlari davlat kafolatisiz tashqi qarz mablag‘lari | d) Loyihaning iqtisodiy yashash muddati: ____ yil Aniq ma’lumot bo‘lmasa, oraliq muddatni belgilang: <10 □ 10-30 □ >30 □ | ||||
4. | Loyihalar bo‘yicha xatarlar | ||||
Xavf yoki xatarlar turlari | Xatarlarni oldini olish choralari | ||||
Loyihaga tegishli xavf xatarlar | |||||
Dizayn va texnologiyalarning eskirish xavfi | |||||
Yashirin nuqson xavfi | |||||
Yer sotib olish va ko‘chirish bilan bog‘liq xatarlar | |||||
Moliyaviy xatarlar | |||||
Qurilish bilan bog‘liq xatar (aniq bo‘lmagan) | |||||
Qurilish bilan bog‘liq xatar (aniq bo‘lgan) | |||||
Ishga tushirish bilan bog‘liq xatarlar | |||||
Loyiha shartnomasi tuzulganidan keyingi loyihaga kiritiladigan o‘zgarishlar | |||||
Soliq bilan bog‘liq xatarlar | |||||
Tariflarning o‘zgarishiga bog‘liq xatarlar | |||||
Qonunchilik hujjatlaridagi o‘zgarishlarning loyihaga salbiy ta’siri xatarlari | |||||
Litsenziya, ruxsatnomalar kechikishi yoki berilmasligi xatarlari | |||||
Qo‘shimcha ma’lumotlar | |||||
Siyosiy beqarorlik xatarlari | |||||
Ta’mirlash va rekonstruksiya qilishga oid xatarlar | |||||
Qarz mablag‘larini qaytarilmasligi natijasida mulk musodarasi bo‘yicha xatarlar | |||||
Operatsion xatarlar | |||||
Ekologik/ijtimoiy xatar (ekspluatatsiya bilan bog‘liq) | |||||
Operativ faoliyat bilan bog‘liq bo‘lgan xatarlar | |||||
Talab bilan �og‘liq xatarlar | |||||
Boshqa | |||||
5. | Tashabbus ko‘rsatilgan loyiha bo‘yicha tashqi qarzlarning jalb etilishi iqtisodiy, ijtimoiy va infratuzilmaviy vazifalarni/muammolarni hal etishga qaratilganmi? Ha □ Yo‘q □ Agar “Ha” javobini belgilagan bo‘lsangiz, fikringizni batafsil asoslab bering: | ||||
6. | Tashabbus ko‘rsatilgan loyiha doirasida ilg‘or boshqaruv tajribasini joriy etish nazarda tutilganmi?: Ha □ Yo‘q □ Agar “Ha” javobini belgilagan bo‘lsangiz, fikringizni batafsil asoslab bering: | ||||
7. | Tashabbus ko‘rsatilgan loyiha innovatsion yondashuvni o‘z ichiga olganmi va taraflar uchun maqbul bo‘lgan mutanosib nafni ta’minlab bera oladimi? Ha □ Yo‘q □ Agar “Ha” javobini belgilagan bo‘lsangiz, fikringizni batafsil asoslab bering: | ||||
8. | Tashabbus ko‘rsatilgan loyiha doirasida avtomatlashtirilgan elektron hisob-kitoblar va hisobotlarni joriy etish nazarda tutilganmi? Ha □ Yo‘q □ Agar “Ha” javobini belgilagan bo‘lsangiz, fikringizni batafsil asoslab bering: | ||||
9. | Loyihani amalga oshirish uchun yer uchastkasiga zarurat bormi? Ha □ Yo‘q □ Agar “Ha” javobini belgilagan bo‘lsangiz, kerakli yer uchastkasi maydonini ko‘rsating (ga.): | ||||
10. | a) Loyihani amalga oshirish oqibatida ijtimoiy muammolar kelib chiqish ehtimoli mavjudmi? | ||||
Qo‘shimcha ma’lumotlar | |||||
Ha □ Yo‘q □ Agar “Ha” javobini belgilagan bo‘lsangiz, izohl�ng: Asoslantirish uchun tasdiqlovchi hujjatlarni taqdim eting. | |||||
b) Loyihani amalga oshirish oqibatida ekologik muammolar vujudga kelish ehtimoli mavjudmi? Ha □ Yo‘q □ Agar “Ha” javobini belgilagan bo‘lsangiz, izohlang. | |||||
Asoslantirish uchun tasdiqlovchi hujjatlarni taqdim eting. | |||||
11. | Loyihani amalga oshirilishi zarur bo‘lgan qo‘shimcha ish hajmlarini ko‘rsating: Suv ta’minoti obyektlarini qurish □ Gaz ta’minoti obyektlarini qurish □ Elektr ta’minoti qurilmalariga ulanish □ Kirish yo‘llari □ Transport bog‘lanishi □ Boshqa | ||||
Ushbu bilan shuni ma’lum qilamanki, mazkur loyihaning konsepsiyasi shaklida keltirilgan ma’lumotlar va taqdim etilgan tasdiqlovchi barcha hujjatlar haqiqiy va to‘g‘ri hamda Kuzatuv kengashi (aksiyadorlar, ta’sischilar umumiy yig‘ilishi, muassis) tomonidan ma’qullangan. | |||||
Davlat ishtirokidagi korxona | |||||
(Birinchi rahbar) | |||||
______________________________ | |||||
(F.I.O., imzo, tashkilot muhri) | |||||