1. | A.N. Aripov | — | O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri, Ma’muriy kengash raisi |
2. | A.A. Abduxakimov | — | ekologiya, atrof-muhitni muhofaza qilish va iqlim o‘zgarishi vaziri, Ma’muriy kengash raisi o‘rinbosari |
3. | Sh.J. To‘xtaboyev | — | Bosh prokuror �rinbosari |
4. | B.I. Zakirov | — | qurilish va uy-joy kommunal xo‘jaligi vaziri |
5. | B.F. Islamov | — | tog‘-kon sanoati va geologiya vaziri |
6. | Sh.D. Kudbiyev | — | Soliq qo‘mitasi raisi |
7. | F.J. Pulatov | — | Iqtisodiyot va moliya vazirligi huzuridagi Kadastr agentligi direktori |
8. | J.H. Babajanov | — | Toshkent viloyati hokimining turizm, sport, madaniyat, madaniy meros va ommaviy kommunikatsiyalar masalalari bo‘yicha o‘rinbosari |
9. | J.I. Axmedov | — | Toshkent viloyati, Bo‘stonliq tumani hokimi |
10. | U.R. Shadiyev | — | Turizm qo‘mitasi raisi, Ma’muriy kengash mas’ul kotibi |
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Qarori, 19.06.2020 yildagi PQ-4755-son
Дата вступления в силу
20.06.2020
Рус
Ўзб
O’zb
O‘zb|Рус
Turizm sohasini jadal sur’atlarda tiklash va mamlakatdagi sanitariya-epidemiologik vaziyat barqarorlashgandan so‘ng uni rivojlantirishning yangi yo‘nalishlarini shakllantirish maqsadida, shuningdek, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-yil 28-maydagi “Koronavirus pandemiyasining salbiy ta’sirini kamaytirish uchun turizm sohasini qo‘llab-quvvatlashga doir kechiktirib bo‘lmaydigan chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi PF-6002-son Farmoniga muvofiq:
Oldingi tahrirga qarang.
(1-bandning “a” kichik bandi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021-yil 30-oktabrdagi PQ-5270-son qaroriga asosan chiqarilgan — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 30.10.2021-y., 07/21/5270/1006-son)
b) joylashtirish vositalari tomonidan, shu jumladan xalqaro bronlashtirish maydonlarida muvofiqlik belgisidan (yulduzlar) noqonuniy foydalanganlik holati mehmonxona xizmatlarini ko‘rsatish uchun berilgan sertifikatning amal qilishini qoidabuzarlikning belgilangan tartibda bartaraf etilguniga qadar to‘xtatib turish uchun asos bo‘lib hisoblanadi;
reyslar soni va yo‘nalishlari bo‘yicha cheklovlarni bekor qilishni, shuningdek, xorijiy aviakompaniyalarga beshinchi darajadagi “havo erkinligi”ni taqdim etishni nazarda tutuvchi “Ochiq osmon” rejimi “Andijon”, “Buxoro” va “Urganch” xalqaro aeroportlarida xalqaro huquq normalariga muvofiq joriy etiladi;
xorijiy aviakompaniyalar ularning tegishli hujjatlarini tekshirish natijalariga ko‘ra Xalqaro fuqaro aviatsiyasi tashkilotining (IKAO) uchish xavfsizligi va aviatsiya xavfsizligi bo‘yicha standartlariga muvofiq bo‘lishi sharti bilan havo qatnovi to‘g‘risidagi hukumatlararo bitimning mavjudligidan qat’i nazar “Ochiq osmon” rejimi joriy etilgan xalqaro aeroportlarga doimiy qatnovlarni amalga oshira oladi;
mamlakatning “Ochiq osmon” rejimi joriy etilgan xalqaro aeroportlariga qatnovlarni amalga oshirayotgan xorijiy aviakompaniyalarga tarif va yig‘imlar uch yil davomida O‘zbekiston Respublikasi rezidenti bo‘lgan aviakompaniyalar uchun belgilangan miqdorda qo‘llaniladi;
Oldingi tahrirga qarang.
(1-band “v” kichik bandining beshinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 30-dekabrdagi PQ-471-sonli qaroriga asosan 2023-yil 1-yanvardan chiqariladi — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 01.01.2023-y., 07/23/471/0001-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(1-band “v” kichik bandining oltinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 30-dekabrdagi PQ-471-sonli qaroriga asosan 2023-yil 1-yanvardan chiqariladi — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 01.01.2023-y., 07/23/471/0001-son)
2020-yil 31-dekabrga qadar “Uzbekistan. Safe travel GUARANTEED” (“O‘zbekiston. Xavfsiz sayohat KAFOLATLANGAN”) tizimining xavfsiz obyektlari reyestriga kiritilgan, turizm va yondosh infratuzilma obyektlarining bino va inshootlarida sanitariya-epidemiologiya xizmati tashkilotlari tomonidan dezinfeksiya, dezinseksiya, deratizatsiya hamda yuqumli kasalliklar paydo bo‘lishining oldini olish va darajasini pasaytirishga qaratilgan epidemiyaga qarshi kurashish profilaktik tadbirlarini amalga oshirishga yo‘naltirilgan xo‘jalik subyektlarining xarajatlari O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjetidan ajratiladigan mablag‘lar hisobidan qoplanadi;
Oldingi tahrirga qarang.
shaharlar va tumanlar bosh rejalarini ishlab chiqish va tasdiqlash jarayonida ular turizm infratuzilmasini rivojlantirish qismida Turizm qo‘mitasi bilan majburiy kelishiladi;
(1-band “v” kichik bandining oltinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2024-yil 17-yanvardagi PF-14-sonli Farmoni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 20.01.2024-y., 06/24/14/0052-son)
gid (gid-tarjimon), ekskursiya yetakchisi va yo‘riqchi-yo‘l boshlovchilarning xizmatlari o‘zini o‘zi band qiladigan shaxslar shug‘ullanishi mumkin bo‘lgan faoliyat (xizmatlar, ishlar) turlari ro‘yxatiga kiritiladi;
g) 2020-yil 1-iyuldan 2023-yil 1-iyulga qadar nodavlat (xususiy) muzeylar, badiiy galereyalar va hunarmandchilik markazlarining asosiy faoliyat turi bo‘yicha foyda solig‘i, mol-mulk va yer soliqlari hamda aylanmadan olinadigan soliq stavkalari belgilangan miqdorga nisbatan 50 foizga kamaytiriladi.
2. O‘zbekiston Respublikasi Turizmni rivojlantirish davlat qo‘mitasi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, Moliya vazirligi hamda turizm sohasi subyektlarining quyidagi takliflariga rozilik berilsin:
turistlar uchun “Uzbekistan. Safe travel GUARANTEED” sanitariya-epidemiologik xavfsizlik tizimini joriy etish;
O‘zbekiston Respublikasi rezidenti bo‘lgan turoperator tomonidan “Uzbekistan. Safe travel GUARANTEED” tizimi talablariga rioya qilgan holda, O‘zbekiston Respublikasi hududida tashkil etilgan sayohat davomida xorijiy turistlar koronavirus (COVID-19) infeksiyasini yuqtirib olgan taqdirda, ularga 3 ming AQSh dollari miqdorida kompensatsiya to‘lovlarini to‘lab berish mexanizmlarini joriy qilgan holda Xavfsiz turizm jamg‘armasini tashkil etish.
3. Shunday tartib o‘rnatilsinki, unga muvofiq turoperatorlar tomonidan xorijiy turistlarga xizmat ko‘rsatish karantin davrida faqat “Uzbekistan. Safe travel GUARANTEED” tizimining xavfsiz obyektlari reyestriga kiritilgan turizm va yondosh infratuzilma obyektlarida tashkil qilinadi.
Xavfsiz turizm jamg‘armasi Moliya vazirligi huzuridagi Inqirozga qarshi kurashish jamg‘armasining 20 milliard so‘m miqdordagi dastlabki to‘lovi, shuningdek, “Uzbekistan. Safe travel GUARANTEED” tizimi doirasida joriy etilayotgan ixtiyoriy sertifikatlashtirishdan o‘tish uchun to‘lanadigan bazaviy hisoblash miqdorining ikki baravari miqdoridagi to‘lov hisobidan shakllantiriladi;
Oldingi tahrirga qarang.
2022-yil 1-yanvarga qadar Inqirozga qarshi kurashish jamg‘armasidan Xavfsiz turizm jamg‘armasiga ajratilgan mablag‘larning qoldiq miqdori Turizm va sport vazirligi huzuridagi budjetdan tashqari Turizm va sportni qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasiga o‘tkaziladi hamda Turizm va sportni qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘laridan foydalanish tartibida belgilangan maqsadlar uchun yo‘naltiriladi;
(3-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 15-yanvardagi PF-52-sonli Farmoniga asosan to‘rtinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 15.01.2022-y., 06/22/52/0029-son)
xorijiy turistlarga xizmat ko‘rsatuvchi obyektlarda “Uzbekistan. Safe travel GUARANTEED” tizimi majburiy tartibda joriy etiladi;
xorijiy turistlarga xizmat ko‘rsatishda “Uzbekistan. Safe travel GUARANTEED” tizimida belgilangan shart va talablarning buzilishida aybdor bo‘lgan tashkilotlarning mansabdor shaxslari qonun hujjatlarida belgilangan tartibda javobgarlikka tortiladi.
4. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi ikki oy muddatda 2021-yil 1-yanvaridan boshlab xorijiy fuqarolar uchun viza rejimini yanada liberallashtirish, shuningdek, O‘zbekiston Respublikasining jadal ijtimoiy-iqtisodiy rivojlanishi uchun zarur bo‘lgan salmoqli kapital, yuqori akademik bilimlar yoki o‘ziga xos ko‘nikmalarga ega shaxslarni O‘zbekiston Respublikasida doimiy istiqomat qilishga jalb etishni nazarda tutuvchi “Uzbekistan — my second home” (“O‘zbekiston — mening ikkinchi uyim”) immigratsiya dasturini joriy etish bo‘yicha takliflar kiritsin.
Oldingi tahrirga qarang.
a) Turizm qo‘mitasi O‘zbekiston Respublikasining “Maxsus iqtisodiy zonalar to‘g‘risida”gi Qonuniga muvofiq tuziladigan turistik-rekreatsion zonalarini (keyingi o‘rinlarda — turistik zonalar) rivojlantirish hamda ularning faoliyatini tashkil qilish sohasidagi vakolatli davlat organi hisoblanadi va quyidagi qo‘shimcha vazifalarni amalga oshiradi:
(5-band “a” kichik bandining birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2024-yil 17-yanvardagi PF-14-sonli Farmoni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 20.01.2024-y., 06/24/14/0052-son)
turistik zonalar hududida turizm infratuzilmasi obyektlarini barpo etish va ularning samarali faoliyat yuritishi uchun zarur investitsiyaviy shart-sharoitlarni yaratish;
turistlarning maqsadli toifalari orasida turistik zonalarning salohiyatini targ‘ib qilish bo‘yicha marketing ishlarini olib borish;
Oldingi tahrirga qarang.
v) O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadigan ro‘yxatga muvofiq turizm sohasidagi davlat aktivlarini sotishdan tushgan mablag‘larning 50 foizi Budjetdan tashqari jamg‘armaga Turizm qo‘mitasi huzuridagi budjetdan tashqari Turizm sohasini qo‘llab-quvvatlash jamg‘armasi mablag‘larini shakllantirish va ulardan foydalanish tartibi to‘g‘risidagi Nizomda ko‘rsatilgan maqsadlar uchun yo‘naltiriladi;
(5-bandning “v” kichik bandi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2024-yil 17-yanvardagi PF-14-sonli Farmoni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 20.01.2024-y., 06/24/14/0052-son)
Oldingi tahrirga qarang.
g) turistik zonalar hududida joylashgan va davlatga tegishli bo‘lgan mulkiy komplekslarni sotishdan tushadigan mablag‘larning 50 foizi hamda yer uchastkalarini sotishdan tushadigan mablag‘lar quyidagi tartibda taqsimlanadi:
(5-band “g” kichik bandining birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021-yil 8-iyuldagi PF-6258-sonli Farmoni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 08.07.2021-y., 06/21/6258/0651-son)
Oldingi tahrirga qarang.
d) turizm sohasidagi “startap” loyihalar va innovatsion biznes g‘oyalarni inkubatsiya yoki akseleratsiya dasturlariga qabul qilish uchun nomzodlarni tanlash bo‘yicha Maslahat kengashi tarkibiga Turizm qo‘mitasi vakillari kiritiladi.
(5-bandning “d” kichik bandi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2024-yil 17-yanvardagi PF-14-sonli Farmoni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 20.01.2024-y., 06/24/14/0052-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(6-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021-yil 20-dekabrdagi PF-36-son Farmoni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.12.2021-y., 06/21/36/1175-son)
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi bir hafta muddatda koronavirus pandemiyasi va global inqirozli holatlarning mamlakat turizm sohasiga salbiy ta’sirini kamaytirish bo‘yicha chora-tadbirlar rejasini tasdiqlasin.
Oldingi tahrirga qarang.
2020-yilda koronavirus pandemiyasi va global inqirozli holatlarning salbiy ta’sirini kamaytirish hamda mamlakatning ichki va tashqi turizm, sport salohiyatini targ‘ib qilish, kitoblar xarid qilish, turizm elchilari faoliyatini moliyalashtirish bo‘yicha chora-tadbirlarni amalga oshirish uchun Moliya vazirligi huzuridagi Inqirozga qarshi kurashish jamg‘armasidan Budjetdan tashqari jamg‘armaga kamida 10 milliard so‘m mablag‘ ajratsin;
(7-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 15-yanvardagi PF-52-sonli Farmoni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 15.01.2022-y., 06/22/52/0029-son)
2020-yil 1-iyulgacha “Ipak yo‘li” turizm xalqaro universitetining professor-o‘qituvchilar, boshqaruv, ishlab chiqarish, xizmat ko‘rsatuvchi va texnik xodimlarini moddiy rag‘batlantirish maqsadida 2020-yilning ikkinchi yarim yilligi uchun universitetning yarim yillik ish haqi fondi miqdoridagi mablag‘larni Budjetdan tashqari jamg‘armaga o‘tkazib bersin;
2021-yildan boshlab har yili O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjeti parametrlarida Budjetdan tashqari jamg‘armaga mamlakatning turizm salohiyatini targ‘ib qilishni moliyalashtirish uchun Turizmni rivojlantirish davlat qo‘mitasining asoslantirilgan talabnomasiga muvofiq mablag‘ ajratilishini ta’minlasin;
2020-yil 1-oktabrgacha Turizmni rivojlantirish davlat qo‘mitasi bilan birgalikda turizm sohasi subyektlari xizmatlari tannarxini pasaytirish maqsadida ularga qo‘shimcha soliq imtiyozlari va preferensiyalar berish, shuningdek, subsidiyalar ajratish yuzasidan Vazirlar Mahkamasiga taklif kiritsin.
Oldingi tahrirga qarang.
(8-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2024-yil 17-yanvardagi PF-14-sonli Farmoni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 20.01.2024-y., 06/24/14/0052-son)
muhofaza etiladigan tabiiy hududlardan tashqari turizm infratuzilmasi obyektlarini joylashtirish uchun ajratilgan salohiyatli o‘rmon fondi hududlarini rejalashtirish va loyihalashtirish;
suv omborlari va o‘rmon xo‘jaliklarida turizm turlarini rivojlantirish bo‘yicha qabul qilingan Hukumat qarorlarining ijrosini monitoring qilish;
respublika kinolokatsiyalarini, shu jumladan jamoat tashkilotlari va tadbirkorlik subyektlarini jalb qilgan holda xorijda targ‘ib qilish.
Oldingi tahrirga qarang.
(9-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 15-yanvardagi PF-52-sonli Farmoniga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 15.01.2022-y., 06/22/52/0029-son)
10. O‘zbekiston Respublikasi Turizmni rivojlantirish davlat qo‘mitasi, Transport vazirligi, Madaniyat vazirligi, “Uzbekistan Airports” AJ va “Uzbekistan Airways” AJning “Andijon” xalqaro aeroportiga “Zahiriddin Muhammad Bobur” nomini berish to‘g‘risidagi taklifiga rozilik berilsin.
O‘zbekiston Respublikasi Turizmni rivojlantirish davlat qo‘mitasi Transport vazirligi va “Uzbekistan Airports” AJ bilan birgalikda ikki oy muddatda mamlakatning hududiy xalqaro aeroportlariga eng yaxshi nomlarni aniqlash bo‘yicha ommaviy tanlovni e’lon qilsin va uning natijalari bo‘yicha Vazirlar Mahkamasiga taklif kiritsin.
11. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi O‘zbekiston Respublikasi rezidenti bo‘lgan aviakompaniyalarning murojaatlariga ko‘ra ularga parvozlar xavfsizligini ta’minlash bo‘yicha choralarga rioya qilgan holda, O‘zbekiston Respublikasi hukumatining havo qatnovi to‘g‘risidagi hukumatlararo kelishuvlariga muvofiq tayinlangan (shu jumladan qo‘shimcha tarzda tayinlangan) aviakompaniya maqomini belgilangan tartibda bersin.
12. O‘zbekiston Respublikasi Turizmni rivojlantirish davlat qo‘mitasi, Davlat soliq qo‘mitasi, Davlat xavfsizlik xizmatining Chegara qo‘shinlari, Sog‘liqni saqlash vazirligining 2021-yil 1-yanvardan boshlab quyidagilarni nazarda tutuvchi yagona tizimni yaratish va joriy etish to‘g‘risidagi taklifiga rozilik berilsin:
Davlat soliq qo‘mitasining ma’lumotlar bazasini turistik yig‘im hisobini yuritishning yagona tizimi (keyingi o‘rinlarda — Yagona tizim) bilan integratsiyalash;
Davlat soliq qo‘mitasi tomonidan, shu jumladan bronlashtirish tizimining dasturiy mahsulotlarini tahlil qilish orqali joylashtirish vositalarining bandligini o‘rganish va turistik yig‘imlarning to‘liq tushumi ustidan kameral nazoratni amalga oshirish;
turistik yig‘im to‘lovini qabul qilish uchun Turizmni rivojlantirish davlat qo‘mitasi tomonidan muvofiqlashtiriladigan axborot markazlarida Yagona tizimning faoliyat yuritishi;
Davlat xavfsizlik xizmatining Chegara qo‘shinlari ma’lumotlari bazasini ma’lumotlarni uzatish rejimida Yagona tizim bilan integratsiyalash;
Yagona tizimdan foydalangan holda, turistik yig‘im to‘lovining to‘langanligini tekshirish orqali xorijiy fuqarolar va fuqaroligi bo‘lmagan shaxslarning mamlakat hududida bo‘lishi hamda undan o‘z vaqtida chiqib ketishini nazorat qilish mexanizmini yo‘lga qo‘yish;
statsionar davolash xizmatlarini ko‘rsatuvchi davolash muassasalarini Yagona tizimga ulash bo‘yicha qo‘shimcha litsenziya talablarini belgilash.
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Davlat personallashtirish markazi Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi, Turizmni rivojlantirish davlat qo‘mitasi va Davlat xavfsizlik xizmati bilan birgalikda ikki oy muddatda Yagona tizimni yaratishning texnik topshirig‘ini ishlab chiqsin.
Belgilansinki, Yagona tizim loyihasi davlat organlarining axborot tizimlariga xizmat ko‘rsatuvchi kompaniyalarni jalb qilgan holda, Budjetdan tashqari jamg‘arma mablag‘lari hisobidan ishlab chiqiladi.
13. Buxoro, Navoiy va Surxondaryo viloyatlarida ro‘yxatga olingan turoperatorlarga, istisno tariqasida, ushbu hududlarda xizmat ko‘rsatish uchun dvigatel hajmi 2,4 litrdan kam bo‘lmagan yuqori o‘tish qobiliyatiga ega transport vositalari import qilinayotganda bojxona bojini amaldagi stavkaning 50 foizi miqdorida, qolgan qismini olib kirilgan sanadan boshlab 3 yil davomida to‘lashga ruxsat etilsin.
Belgilansinki, bunda ushbu transport vositalariga davlatning ro‘yxatga olish raqam belgilarining alohida seriyalari beriladi va ulardan tegishincha faqat Buxoro, Navoiy va Surxondaryo viloyatlari hududida foydalanishga ruxsat etiladi.
14. O‘zbekiston Respublikasi Turizmni rivojlantirish davlat qo‘mitasi, Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi, Transport vazirligi, Energetika vazirligi, Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi, Uy-joy va kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi uch oy muddatda quyidagilarni ishlab chiqsin va Vazirlar Mahkamasiga kiritsin:
a) Jizzax viloyati hokimligi bilan birgalikda Aydar-Arnasoy ko‘llar tizimi hududida turistik zonani yaratish va rivojlantirish bo‘yicha quyidagilarni nazarda tutuvchi chora-tadbirlar rejasini:
yangi “Orom qirg‘og‘i” (“Leisure Coast”) turistik zonasida suvda dam olish turlari va plyaj turizmini rivojlantirish;
Aydar-Arnasoy ko‘llar tizimiga yo‘lovchilarni tashish uchun temir yo‘llarni yotqizish qiymatining dastlabki hisob-kitoblarini qilish va muhandislik-kommunikatsiya tarmoqlarini rivojlantirish, doimiy avtobus qatnovlarini yo‘lga qo‘yish;
b) Navoiy va Buxoro viloyatlari hokimliklari bilan birgalikda To‘dako‘l ko‘li hududida turistik zonani tashkil etish va rivojlantirish bo‘yicha suvda dam olish turlari va plyaj turizmini rivojlantirish, temir yo‘l stansiyalarini qurish maqsadga muvofiqligini o‘rganish, muhandislik-kommunikatsiya tarmoqlarini rivojlantirish, ko‘lga yo‘lovchilarni tashish uchun doimiy avtobus qatnovlarini yo‘lga qo‘yish, tadbirkorlik subyektlarini jalb qilgan holda turizm va unga yondosh infratuzilmani rivojlantirishni nazarda tutuvchi chora-tadbirlar rejasini;
v) Jizzax viloyati hokimligi bilan birgalikda mahalliy va xorijiy investorlarni jalb qilgan holda Zomin tumanida umummavsumiy, qishki va yozgi dam olish maskanlarini tashkil etish bo‘yicha chora-tadbirlar rejasini.
15. O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi, Jismoniy tarbiya va sport vazirligi, Madaniyat vazirligi, Turizmni rivojlantirish davlat qo‘mitasi, Moliya vazirligining quyidagi loyihalarni amalga oshirish to‘g‘risidagi takliflariga rozilik berilsin:
fuqarolarning faol dam olishini tashkil etish (shaharda yurish, terrenkur, trekking va xayking), kasallanish darajasini, shu jumladan yurak xastaliklarini kamaytirishni nazarda tutuvchi “Piyoda turistik marshrut”;
xorijiy mamlakatlar fuqarolariga ko‘rsatiladigan tibbiy xizmatlarni tizimlashtirish va turlarini kengaytirishni nazarda tutuvchi “Uzbekistan — hope and healing land” (“O‘zbekiston — umidli va shifobaxsh zamin”) tibbiy turizm dasturini rivojlantirish;
respublikaning madaniy meros obyektlari hududlarida belgilanmagan joylarda chiqindi tashlaganlik uchun jarimalarni oshirish, elektr ta’minotiga “yashil” texnologiyalarni joriy qilish, chiqindini utilizatsiya qilish, suv resurslaridan unumli foydalanishni nazarda tutuvchi “Clean&Eco”.
16. O‘zbekiston Respublikasi Davlat bojxona qo‘mitasi Davlat xavfsizlik xizmatining Chegara qo‘shinlari bilan birgalikda 2021-yil 1-yanvardan boshlab “G‘ishtko‘prik” (Toshkent viloyati) va “Xayraton” (Surxondaryo viloyati) xalqaro nazorat-o‘tkazish punktlarida mavjud infratuzilma doirasida chegaradan tezkor o‘tish mexanizmlari — “Fast track” xizmatini quyidagilarning tashkil etilishini nazarda tutgan holda joriy qilsin:
avtotransport vositalarida O‘zbekiston Respublikasi Davlat chegarasini kesib o‘tayotgan jismoniy shaxslarning navbatdan tashqari pasport va bojxona nazorati jarayonlarini tezlashtirgan tartibda amalga oshirish uchun alohida yo‘lak;
jismoniy shaxslarning dam olishi va hordiq chiqarishi uchun shart-sharoitlar, shu jumladan onalar va bolalar xonalari, ovqatlanish shoxobchalari hamda tijorat banklari filiallarini tashkil qilish va valyuta ayirboshlash uchun bankomatlar o‘rnatgan holda “VIP” zallar.
a) “VIP” zallarni qurish bilan bog‘liq xarajatlar O‘zbekiston Respublikasi Davlat bojxona qo‘mitasining Moddiy yordam, ijtimoiy himoya, bojxona organlarini rivojlantirish va ko‘zda tutilmagan xarajatlar maxsus jamg‘armasi hisobidan qoplanadi;
b) “Fast track” xizmati pullik asosda, shu jumladan, chegarani kesib o‘tishdan oldin 90 kun mobaynida oldindan to‘lov qilish yoki mobil ilovalar orqali to‘lash imkoniyatini yaratgan holda amalga oshiriladi;
80 foizi — Davlat bojxona qo‘mitasining Moddiy yordam, ijtimoiy himoya, bojxona organlarini rivojlantirish va ko‘zda tutilmagan xarajatlar maxsus jamg‘armasi hisobiga;
O‘zbekiston Respublikasining boshqa xalqaro nazorat-o‘tkazish punktlarida “Fast track” xizmatini joriy qilish, ularning o‘tkazish oqimini hisobga olgan holda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadigan grafik asosida amalga oshiriladi.
17. O‘zbekiston Respublikasi Turizmni rivojlantirish davlat qo‘mitasi, Ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish davlat qo‘mitasining mamlakatdagi turistik zonalarga avtotransport vositalari (jamoat va maxsus transportlar, shuningdek, turistik zonalar hududida yashovchi aholining avtotransport vositalaridan tashqari) bilan kirish uchun yig‘im undirish mexanizmini joriy qilish bo‘yicha takliflariga rozilik berilsin.
xorijiy oshxona yoki alohida yo‘nalish bo‘yicha ixtisoslashgan tematik ovqatlanish shoxobchalarini, ovqat va oziq-ovqat mahsulotlarini yetkazib berish, shuningdek, suvenir mahsulotlarini yetkazib berish bo‘yicha xizmatlarni tashkil etish yuzasidan loyiha tashabbuskorlariga grantlar ajratish;
yangi turizm mahsulotlari va yo‘nalishlarini ishlab chiqish va targ‘ib qilish uchun gid va turoperatorlarga grantlar ajratish;
joylashtirish bo‘yicha xizmatlar (mehmonxona xizmatlari) narxining 10 foizi miqdorida joylashtirish vositalarini subsidiyalash;
turoperatorlar va turagentlarga O‘zbekiston Respublikasiga olib kelingan va xizmat ko‘rsatilgan har bir xorijiy turist uchun rag‘batlantiruvchi subsidiyalar ajratish;
mehmonxonalarning toifa olish va uni ko‘tarish uchun renovatsiya, rekonstruksiya hamda moddiy-texnik bazani mustahkamlash bo‘yicha xarajatlarini qoplash;
turizm maqsadida yo‘lovchi tashuvchi yangi dor yo‘llarini qurish va jihozlash uchun investorlar xarajatlarini qoplashga mablag‘ ajratish;
O‘zbekiston Respublikasi hududida sayohat davomida xorijiy turistlar koronavirus (COVID-19) infeksiyasini yuqtirib olgan taqdirda, ularga kompensatsiya to‘lovlarini to‘lab berish;
“Uzbekistan. Safe travel GUARANTEED” tizimi doirasida ixtiyoriy sertifikatlash, shuningdek, sertifikatlash uchun to‘lovlarni amalga oshirish;
b) bir oy muddatda turizm hududlariga transport vositalari bilan kirish uchun yig‘im undirish tartibi to‘g‘risidagi nizomni yig‘imni undirishning aniq mexanizmlari va miqdorlarini, shuningdek, yig‘imni tegishli turistik zona Direksiyasiga yo‘naltirishni nazarda tutgan holda ishlab chiqsin va tasdiqlasin;
v) ikki oy muddatda O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasiga quyidagi takliflarni kiritsin:
ov qurolini va sportga mo‘ljallangan o‘qotar qurolni hamda uning o‘q-dorilarini, shuningdek, tig‘li qurolni (pichoqlarning milliy turlaridan tashqari) ishlab chiqarish, ta’mirlash va realizatsiya qilish uchun to‘lanadigan yig‘im miqdorini oshirish.
koronavirus pandemiyasining turizm sohasiga salbiy ta’sirini kamaytirish bo‘yicha qabul qilingan normativ-huquqiy hujjatlarning ijro etilishini inobatga olgan holda va xavfsiz turizmni tashkil qilishga alohida e’tibor qaratib, Turizmni rivojlantirish davlat qo‘mitasining markaziy apparati va hududiy bo‘linmalari tuzilmasiga umumiy belgilangan shtatlar soni doirasida o‘zgartirishlar kiritsin;
kelajakda inqiroz holatlarini prognoz qilish va yuzaga kelishi mumkin bo‘lgan vaziyatning rivojlanish ssenariylarini ishlab chiqish uchun, shuningdek, ularning mamlakat turizm sohasiga salbiy ta’sirini kamaytirish bo‘yicha oldini olish choralarini amalga oshirish maqsadida har oyda yuzaga kelgan pandemiya bilan bog‘liq vaziyatni kompleks tahlil qilsin;
manfaatdor vazirlik va idoralar bilan birgalikda ikki oy muddatda qonun hujjatlariga ushbu qarordan kelib chiqadigan o‘zgartirish va qo‘shimchalar to‘g‘risida O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin.
20. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining ayrim qarorlariga 2-ilovaga muvofiq o‘zgartirishlar va qo‘shimchalar kiritilsin.
21. Vazirlik va idoralar ikki oy muddatda o‘zlari qabul qilgan normativ-huquqiy hujjatlarni ushbu qarorga muvofiqlashtirsin.
22. Ushbu qarorning ijrosini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri A.N. Aripov va O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi rahbari Z.Sh. Nizomiddinov zimmasiga yuklansin.
Oldingi tahrirga qarang.
(1-ilova O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2023-yil 28-sentabrdagi PF-164-sonli Farmoni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 30.09.2023-y., 06/23/164/0737-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(1-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 15-yanvardagi PF-52-sonli Farmoniga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 15.01.2022-y., 06/22/52/0029-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(2-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 8-apreldagi PF-101-sonli Farmoniga asosan 2023-yil 1-yanvardan o‘z kuchini yo‘qotadi — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 09.04.2022-y., 06/22/101/0288-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(3-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 30-apreldagi PQ-232-sonli qaroriga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 30.04.2022-y., 07/22/232/0378-son)
4. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 27-sentabrdagi “O‘zbekiston Respublikasining “Davlat xaridlari to‘g‘risida”gi Qonunini amalga oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PQ-3953-son qarori bilan tasdiqlangan Davlat buyurtmachilari tomonidan to‘g‘ridan-to‘g‘ri shartnomalar bo‘yicha xarid qilinadigan tovarlar (ishlar, xizmatlar) ro‘yxati quyidagi mazmundagi 37-band bilan to‘ldirilsin:
“37. O‘zbekiston Respublikasi turizm salohiyatini targ‘ib qilishga yo‘naltirilgan xorijiy kompaniyalarning prodyuserlik va reklama xizmatlari, xorijiy teleradiokompaniyalar va boshqa ommaviy axborot vositalarining reklamalar, reportajlar va boshqa roliklarni tayyorlash va translatsiya qilish bo‘yicha xizmatlari”.
5. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019-yil 5-yanvardagi “Turizm tarmog‘ini jadal rivojlantirishga oid chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi PQ-4095-son qarorida:
3-bandining “b” kichik bandidagi “2022-yil 1-yanvargacha” so‘zlari “2023-yil 31-dekabrgacha” so‘zlari bilan almashtirilsin;
5-band “mehmonxona brendlarining top-50” so‘zlaridan keyin “va mehmonxona tarmoqlarining top-5” so‘zlari bilan to‘ldirilsin.
6. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-yil 4-fevraldagi “Qishki sport turlarini rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PQ-4583-son qarorining 6 va 9-bandlari o‘z kuchini yo‘qotgan deb topilsin.