Tadbirlar nomi | Amalga oshirish mexanizmi | Bajarish muddati | Ijro uchun mas’ullar | |
I. Ozodlikdan mahrum etish joylaridan ozod qilingan shaxslarni psixologik va ijtimoiy moslashtirishning huquqiy asoslarini takomillashtirish | ||||
1. | Ozodlikni cheklash yoki ozodlikdan mahrum qilish shaklidagi jazoni o‘tagan shaxslarni ijtimoiy moslashtirishga ko‘maklashuvchi ixtisoslashtirilgan | O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasini ishlab chiqish, unda quyidagilarni nazarda tutish: Jazoni o‘tash joylaridan ozod qilingan shaxslarni reabilitatsiya qilish va ijtimoiy moslashtirish markazlari to‘g‘risidagi nizomni, shuningdek, ushbu markazlar shtat birligini va xodimlarining mehnatiga haq to‘lash shartlarini tasdiqlash; reabilitatsiya qilish va ijtimoiy moslashtirish markazlari faoliyati doirasiga nafaqat jazoni o‘tash joylaridan ozod qilingan shaxslarni, balki avval sudlangan ishsiz shaxslarni ham qamrab olishni ta’minlash bo‘yicha chora-tadbirlar; Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar, tumanlar va shaharlar hokimliklari huzuridagi ozodlikni cheklash yoki ozodlikdan mahrum qilish shaklidagi jazoni o‘tagan shaxslarni ijtimoiy moslashtirishga ko‘maklashish bo‘yicha maxsus komissiyalar to‘g‘risidagi nizomni tasdiqlash; 2019 — 2022-yillarda ijtimoiy moslashtirish markazlarini bosqichma-bosqich jihozlash va ularning moddiy-texnika bazasini mustahkamlash bo‘yicha chora-tadbirlar dasturini tasdiqlash; O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “Jazoni o‘tash joylaridan ozod qilingan shaxslarga ijtimoiy-maishiy jihatdan va ishga joylashishda yordam ko‘rsatish bo‘yicha Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi va hokimliklar huzuridagi maxsus komissiyalar, “Mahalla posboni” jamoat tuzilmalari va fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlari huzuridagi yarashtirish komissiyalari to‘g‘risidagi nizomlarni tasdiqlash haqida” 1999-yil 19-apreldagi 180-son qarorini va Vazirlar Mahkamasining 1993-yil 28-sentabrdagi 357-f-son farmoyishini o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblashni nazarda tutish. | 2018-yil | IIV, Adliya vazirligi, |
II. Mahkumlarni tarbiyalash va ijtimoiy moslashtirishga tayyorlash tizimini takomillashtirish | ||||
2. | Jazoni ijro etish muassasalarida saqlanayotgan shaxslar bilan olib borilayotgan tarbiyaviy ishlarni tanqidiy qayta ko‘rib chiqish. | 1. Quyidagilarni nazarda tutgan holda jazoni ijro etish muassasalarida saqlanayotgan shaxslar bilan tarbiyaviy ishlarni tashkillashtirishni tanqidiy qayta ko‘rib chiqish va bu borada yagona tizimni joriy etish: jazoni ijro etish muassasalariga kelib tushgan shaxslarni ozodlikdan mahrum qilish bilan bog‘liq bo‘lmagan jazoni ijro etish bo‘yicha inspeksiyalarda jinoyat sodir etishga moyilligi mavjudligi va joriy psixologik holati bo‘yicha majburiy dastlabki o‘rganish; har bir mahkum bilan yakka tartibda maqsadli tarbiyaviy tadbirlarni amalga oshirish, ularni mahkumning axloqan tuzalishiga qarab moslashtirib borish; jazoni ijro etish muassasalaridan ozod qilingan shaxslarni ozodlikka chiqarilgan kunidan boshlab bir yil davomida ijtimoiy moslashuv jarayonini o‘rganib borish. 2. Mahkumlarga mutaxassislar, psixologlar va mahkumlar orasidan murabbiylar, shuningdek, fuqarolik jamiyati institutlarining boshlang‘ich tashkilotlari vakillarini biriktirish orqali ular bilan manzilli ishlashni ta’minlovchi mexanizmni joriy etish. | 2018-yil | IIV, Adliya vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
3. | Mahkumlarda sodir etgan jinoyatidan chin ko‘ngildan pushaymon bo‘lish hissini shakllantirish va ularni kelgusida ijtimoiy moslashuvga psixologik tayyorlashga qaratilgan tarbiyaviy ishlarni takomillashtirish. | 1. Quyidagi uch bosqichda amalga oshiriladigan mahkumlar bilan tarbiyaviy ishlar tizimini qayta ko‘rib chiqish: birinchi — mahkumning psixologik portretini, tuzalishga moyilligini aniqlash maqsadida, uni jazoni ijro etish muassasasiga kelib tushish bosqichida dastlabki o‘rganish; ikkinchi — mahkumlarning dunyoqarashini o‘zgartirish, ularda sodir etgan jinoyatiga nisbatan pushaymonlik hissini uyg‘otishga qaratilgan tadbirlar o‘tkazish; uchinchi — mahkumni doimiy yashash joyida talab katta bo‘lgan ixtisosliklar bo‘yicha o‘qitish va kelgusida ishga joylashtirish; 2. Mahkumlarni quyidagi toifalarga ajratishni nazarda tutgan holda tarbiyaviy ishlarni individuallashtirish: og‘ir tarbiyalanadiganlar — ularning axloqiy qiyofasini yaxshilash, sodir etgan jinoyatiga nisbatan pushaymonlik va ongli ravishda tuzalish yo‘lini tanlash, kelgusida qonunga itoatkorlik hayot tarziga o‘tish hissini shakllantirish bo‘yicha chora-tadbirlar amalga oshiriladi; tuzalish yo‘liga o‘tganlar — mustaqil mehnat qilish ko‘nikmalarini shakllantirish va ijtimoiy faol hayot pozitsiyasini rivojlantirish maqsadida ularga tarbiyachilar biriktiriladi; to‘liq tuzalganlar — to‘liq resotsializatsiya qilishga qaratilgan chora-tadbirlar amalga oshiriladi. 3. Faol ijtimoiy-siyosiy fikrlash va ongli hayot pozitsiyasi, ijtimoiy, axloqiy-etik qadriyatlarni shakllantirish va rivojlantirish, mustaqil mehnat qilish ko‘nikmalarini singdirishga qaratilgan kompleks tushuntirish-targ‘ibot chora-tadbirlarini ishlab chiqish. 4. Mahkumlarni ozod qilishga qaratilgan, ularni talab katta bo‘lgan ixtisosliklar bo‘yicha o‘qitish va doimiy yashash joyida ishga joylashtirish masalalarini hal qilish, ularga psixologik yordam ko‘rsatish hamda kelgusi hayot faoliyati uchun zarur bo‘lgan hujjatlarni olishda ko‘maklashishni nazarda tutuvchi kompleks tushuntirish chora-tadbirlarini tashkillashtirish. | 2018-yil
doimiy | IIV, manfaatdor vazirlik va idoralar
|
4. | Tarbiyasi og‘ir mahkumlarni tarbiyalash ishlarini kuchaytirish. | 1. Individual psixologik xususiyatlarini tuzib chiqish va tarbiyalash og‘ir bo‘lgan shaxslarni aniqlash maqsadida jazoni ijro etish muassasalarida saqlanayotgan mahkumlarning barchasini o‘rganib chiqish. 2. Quyidagilarni nazarda tutgan holda tarbiyasi og‘ir bo‘lgan mahkumlar bilan ishlash bo‘yicha individual rejalar ishlab chiqish: mahkumning psixologik xususiyatlaridagi o‘zgarishlarga muvofiq, zarur holatlarda dasturga tuzatishlar kiritib borish orqali tadbirlar va tarbiyaviy ishlarni har haftalik rejalashtirish; mahkumlarda ijtimoiy maqbul dunyoqarashni shakllantirishga mutaxassis-psixologlar, huquqshunoslar va din vakillarini jalb qilish; tarbiyalanayotgan shaxslarni mehnatga va boshqa jamoat tadbirlariga jalb qilish maqsadida xodimlar va astoydil pushaymon bo‘lgan mahkumlar orasidan murabbiylar biriktirish; jamoatchilik kengashlari vakillari bilan birgalikda tarbiyalash og‘ir bo‘lgan shaxslarni jamiyatning teng huquqli va ijtimoiy faol a’zolariga aylantirishga qaratilgan ishlarni amalga oshirish. 3. Jazoni ijro etish koloniyalari huzurida mahkumlarni tarbiyalash va ularda faol hayotiy pozitsiyani shakllantirishga ko‘maklashuvchi jamoatchilik kengashlari tuzish. | 2018-yil 2019-yil
| IIV, manfaatdor vazirlik va idoralar |
5. | Mahkuma ayollarni, fuqarolik jamiyati instituti vakillarini jalb qilgan holda, tarbiyalashning zamonaviy usullarini joriy etish. | 1. O‘zbekiston Xotin-qizlar qo‘mitasi hamda jazoni ijro etish 64/1-son muassasasi (Zangiota tumani) o‘rtasida quyidagilarni nazarda tutuvchi o‘zaro hamkorlik to‘g‘risidagi memorandumni qabul qilish: jazoni ijro etish 64/1-son muassasasida (Zangiota tumani) Xotin-qizlar qo‘mitasining boshlang‘ich tashkilotini tuzish; mahkuma ayollarni sodir etgan jinoyatiga astoydil pushaymon bo‘lishi va oldingi turmush tarzidan voz kechishga undashga qaratilgan manzilli ishlarni o‘tkazish; muassasa ma’muriyati va Xotin-qizlar qo‘mitasi vakillarining mahkumalarni faol hayotiy pozitsiya va ruhiy dunyoqarashini rivojlantirish, ularda ijtimoiy maqbul axloqiy xulq-atvor, ko‘nikma va intilishlarni shakllantirish bo‘yicha birgalikdagi ishni yo‘lga qo‘yish; jazoni ijro etish muassasalaridan ozod etilgan ayollarga doimiy (vaqtinchalik) yashash joyi bo‘yicha ijtimoiy-maishiy, ruhiy, maslahat va boshqa yordamlar ko‘rsatish. 2. Xotin-qizlar qo‘mitasi, uning jazoni ijro etish 64/1-son muassasasidagi (Zangiota tumani) boshlang‘ich tashkiloti, shuningdek, xotin-qizlar bilan ishlash va oilalarda ma’naviy-axloqiy qadriyatlarni mustahkamlash bo‘yicha mutaxassis o‘rtasida, jazoni ijro etish muassasalaridan ozod etilgan ayollarning ijtimoiy moslashuvini kuzatish mexanizmlarini joriy etishni ko‘zda tutgan holda, yaqin hamkorlikni yo‘lga qo‘yish. 3. Tuzalish yo‘liga o‘tgan mahkumlarni har tomonlama qo‘llab-quvvatlash, ular bilan ruhiy, ijtimoiy-siyosiy va ma’naviy-ma’rifiy ishlarni tashkil etish bo‘yicha chora-tadbirlarni amalga oshirish. | 2018-yil dekabr | IIV, O‘zbekiston Xotin-qizlar qo‘mitasi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
6. | Voyaga yetmagan mahkumlarni axloqan tuzatish bo‘yicha ishlarga O‘zbekiston yoshlar ittifoqini jalb etish. | 1. O‘zbekiston yoshlar ittifoqi hamda jazoni ijro etish bo‘yicha tarbiya koloniyasi (Zangiota tumani) o‘rtasida, quyidagilarni hisobga olgan holda, o‘zaro hamkorlik to‘g‘risida memorandum tuzish: voyaga yetmagan huquqbuzarlarning sodir etgan jinoyatiga astoydil pushaymon bo‘lishiga yo‘naltirilgan tarbiyaviy ishlarga O‘zbekiston yoshlar ittifoqi vakillarini hamda mahkumlarning ota-onalarini jalb etish mexanizmini ishlab chiqish; tarbiyalanayotgan voyaga yetmagan shaxslarga ijtimoiy faol pozitsiya va vatanparvarlik hissini singdirish bo‘yicha kompleks dastur ishlab chiqish; zarur ijtimoiy-maishiy, ruhiy, maslahat va mutaxassislikka ega bo‘lishga qaratilgan yordam ko‘rsatish maqsadida Yoshlar ittifoqi faollari orasidan murabbiylar biriktirish. 2. Tarbiyalanayotganlarda zo‘ravonlikka nisbatan murosasizlik hissini, buzg‘unchi g‘oyalar va boshqa salbiy ijtimoiy hodisalarga jalb etishga nisbatan immunitetni shakllantirish bo‘yicha chora-tadbirlar ishlab chiqish. | 2019-yil mart | IIV, O‘zbekiston yoshlar ittifoqi, |
7. | Tuzalish yo‘liga o‘tgan hamda tarbiyasi og‘ir bo‘lgan mahkumlar bilan jamoat ishlarida ishtirok etishga jalb qilingan mahkumlarni rag‘batlantirish bo‘yicha chora-tadbirlarni tanqidiy ko‘rib chiqish. | 1. Mahkumlarni rag‘batlantirishning amaldagi mexanizmlarini o‘rganish va tuzalish yo‘liga o‘tgan hamda tarbiyasi og‘ir bo‘lgan mahkumlar bilan jamoat ishlarida ishtirok etishga jalb qilingan mahkumlarni rag‘batlantirish tizimini joriy etish bo‘yicha takliflar ishlab chiqish. 2. Sudlangan shaxslarning, ularga nisbatan rag‘batlantirish choralarini qo‘llash nuqtai nazaridan, xulq-atvorini baholashning aniq mezonlarini ishlab chiqish, shu jumladan, qarindoshlari bilan uchrashuvlar tashkil etish, moddiy rag‘batlantirish, qo‘shimcha telefon so‘zlashuvlari huquqini berish va hokazo. 3. Tarbiyasi og‘ir bo‘lgan mahkumlar bilan jamoat ishlarida ishtirok etishga jalb etilgan mahkumlar, agar ularga biriktirilgan shaxslarni murabbiylik faoliyati davomida tuzatish yo‘liga o‘tkazish bo‘yicha ijobiy natijalarga erishsa, ularni yashash joyi bo‘yicha koloniyaga ko‘chirish amaliyotini joriy etish. | 2019-yil aprel
may
sentyabr | IIV, manfaatdor vazirlik va idoralar |
8. | Mahkumlarni jazoni ijro etish muassasalaridan ozod qilishga tayyorlash bo‘yicha ishlarni tashkil etish. | Huquqni muhofaza qilish organlari va jamoatchilik bilan birgalikda mahkumlarni jazoni ijro etish muassasalaridan ozod qilishga tayyorlash bo‘yicha 2020 — 2022-yillarda quyidagilarni nazarda tutuvchi kompleks chora-tadbirlarni amalga oshirish: mahkumlarning dunyoqarashini zamonaviy voqelikka moslashtirishga qaratilgan zamonaviy ijtimoiy munosabatlar va boshqa muhim ijtimoiy-siyosiy masalalar mohiyatini ochib beruvchi qonunchilik normalarini yetkazish bo‘yicha keng targ‘ibot ishlarini amalga oshirish; kelgusida bandlik masalasini hal qilgan holda mutaxassislik egallash bo‘yicha mahkumlarni tayyorlash, qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish kurslarini yo‘lga qo‘yish. | 2019-yil dekabr | IIV, Adliya vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
III. Jazoni ijro e�ish muassasalaridan ozod qilingan shaxslarga ijtimoiy-maishiy va ish bilan ta’minlashda yordam ko‘rsatish | ||||
9. | Jazoni ijro etish muassasalaridan ozod qilingan shaxslarni ish bilan ta’minlash tizimini takomillashtirish. | Quyidagilarni nazarda tutuvchi chora-tadbirlar dasturini ishlab chiqish: jazoni ijro etish muassasalaridan ozod qilingan shaxslarning reyestrini yuritish; jazoni ijro etish muassasalaridan ozod qilingan shaxslar bandligi monitoringi bo‘yicha yagona elektron ma’lumotlar bazasini yaratish; jazoni ijro etish muassasalaridan ozod qilingan shaxslarni ijtimoiy moslashtirish holati monitoringi tizimini shakllantirish, ularni ish bilan ta’minlash muammolarini hal etish hamda boshqa ijtimoiy yordam turlarini ko‘rsatish; jazoni ijro etish muassasalaridan ozod qilingan shaxslarni ijtimoiy-maishiy va ish bilan ta’minlash bo‘yicha faoliyatni prognoz qilish va rejalashtirish; jazoni ijro etish muassasalaridan ozod qilingan shaxslarni talab yuqori bo‘lgan mutaxassisliklar bo‘yicha o‘qitish, qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish ishlarini yo‘lga qo‘yish, shuningdek, ko‘rsatilgan shaxslarni muayyan kasblarga o‘qitish bo‘yicha qisqa muddatli kurslar tashkil etish; jazoni ijro etish muassasalaridan ozod qilingan shaxslarni haq evaziga amalga oshiriladigan jamoat, shuningdek vaqtinchalik (mavsumiy) ishlarga jalb etish bo‘yicha choralarni amalga oshirish; jazoni ijro etish muassasalaridan ozod qilingan shaxslarni ijtimoiy moslashtirish, shu jumladan, ish bilan ta’minlash masalalari bo‘yicha davlat organlari, fuqarolik jamiyati institutlari va tadbirkorlik subyektlarining o‘zaro samarali hamkorligi mexanizmini yo‘lga qo‘yish; jazoni ijro etish muassasalaridan ozod qilingan shaxslarni reabilitatsiya qilish jarayoniga jamoatchilik va xususiy sektorni keng jalb etish. | 2020-yil yanvar | Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi, IIV, Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi, Adliya vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
10. | Jazoni ijro etish muassasalaridan ozod qilingan muhtoj shaxslarni uy-joy bilan ta’minlash masalalarida yordam ko‘rsatish tizimini yanada rivojlantirish. | 2020 — 2022-yillarga mo‘ljallangan, quyidagilarni nazarda tutuvchi chora-tadbirlar dasturini ishlab chiqish: jazoni ijro etish muassasalaridan ozod qilingan shaxslar orasidan uy-joyga muhtojlarini aniqlash, ularga uy-joy to‘g‘risidagi qonunchilikka muvofiq yordam ko‘rsatish; jazoni ijro etish muassasalaridan ozod qilingan va uy-joyga muhtoj shaxslar uchun qo‘shimchavaqtinchalik xonalar ajratilishini tashkillashtirish; jazoni ijro etish muassasalaridan ozod qilingan shaxslarni doimiy va vaktinchalik propiska qilish tizimini takomillashtirish. | 2020-yil fevral | Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, IIV, Adliya vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
11. | Jazoni ijro etish muassasalaridan ozod qilingan shaxslarga tibbiy-profilaktik va maxsus tibbiy yordam ko‘rsatishning samarali tizimini yo‘lga qo‘yish. | 2020 — 2022-yillarga mo‘ljallangan, quyidagilarni nazarda tutuvchi chora-tadbirlar dasturini ishlab chiqish: jazoni ijro etish muassasalaridan ozod qilingan, avvalambor, yuqumli kasalliklarga chalingan shaxslarni davlat sog‘liqni saqlash muassasalarida tibbiy va laboratoriya tekshiruvidan o‘tkazishni tashkil etish; tanosil kasalliklariga chalingan jazoni ijro etish muassasalaridan ozod qilingan shaxslarni ixtisoslashtirilgan davolash muassasalarida davolashni tashkil etish va boshqalar. | 2020-yil mart | Sog‘liqni saqlash vazirligi, IIV, |
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarori, 17.07.2018 yildagi 543-son
Дата вступления в силу
18.07.2018
Рус
Ўзб
O’zb
O‘zb|Рус
Ozodlikdan mahrum etish joylaridan ozod qilingan shaxslarni ijtimoiy-maishiy ta’minlash va ishga joylashtirish tizimini yanada takomillashtirish, ushbu shaxslarga yordam ko‘rsatish bo‘yicha profilaktik va boshqa chora-tadbirlar samaradorligini oshirish, shuningdek, 2017 — 2021-yillarda O‘zbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yo‘nalishi bo‘yicha Harakatlar strategiyasida belgilangan vazifalarni amalga oshirish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
1. Ozodlikdan mahrum etish joylaridan ozod qilingan shaxslarni reabilitatsiya qilish va ijtimoiy moslashtirish tizimini takomillashtirish bo‘yicha 2018 — 2022-yillarga mo‘ljallangan “Yo‘l xaritasi” ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
2. Quyidagilar ozodlikdan mahrum etish joylaridan ozod qilingan shaxslarni ijtimoiy-maishiy ta’minlash va ishga joylashtirish tizimini takomillashtirishning asosiy yo‘nalishlari va vazifalari etib belgilansin:
ozodlikdan mahrum etish joylaridan ozod qilingan shaxslarni ijtimoiy moslashtirishga mas’ul tuzilmalar faoliyatining institutsional va tashkiliy-huquqiy asoslarini takomillashtirish, ularning vazifa, funksiya va vakolatlarini aniq chegaralash;
ozodlikdan mahrum etish joylaridan ozod qilingan shaxslarni ijtimoiy moslashtirish, shu jumladan, ular hayotining sifati va darajasini oshirish;
ozodlikdan mahrum etish joylaridan ozod qilingan shaxslarning psixologik va ijtimoiy moslashuvi monitoringi tizimini shakllantirish;
ozodlikdan mahrum etish joylaridan ozod qilingan shaxslarni ijtimoiy moslashtirish va reabilitatsiya qilish sohasidagi ishlarni amalga oshirish doirasida davlat organlari va fuqarolik jamiyati institutlari o‘rtasida ijtimoiy sherikchilikni rivojlantirish;
ozodlikdan mahrum etish joylaridan ozod qilingan shaxslarni reabilitatsiya qilish jarayoniga xususiy sektor vakillarini keng jalb etish orqali ularga tegishli imtiyozlar berishni nazarda tutuvchi davlat organlari va tadbirkorlik subyektlari o‘rtasida davlat-xususiy sherikchilik tizimini rivojlantirish;
ozodlikdan mahrum etish joylaridan ozod qilingan shaxslarning psixologik, ijtimoiy-maishiy ta’minot va ish bilan ta’minlash faoliyatini tayyorlash, prognozlash va rejalashtirish;
retsidiv va takroriy jinoyatlar sonini kamaytirishga qaratilgan ta’sirchan choralar ko‘rish, huquqbuzarliklarning barvaqt oldini olish tizimini kuchaytirish.
3. Ozodlikdan mahrum etish joylaridan ozod qilingan va maxsus kommendatura hisobidan chiqqan shaxslarni ijtimoiy moslashtirish markazlari negizida Ozodlikdan mahrum etish joylaridan ozod qilingan shaxslarni reabilitatsiya qilish va ijtimoiy moslashtirish markazlari (keyingi o‘rinlarda markazlar deb ataladi) tashkil etilsin va ularga quyidagi vazifalar yuklansin:
ozodlikdan mahrum etish joylaridan ozod qilingan shaxslarning ijtimoiy himoya qilinishini tashkil etish va ta’minlash, tegishli tartibda kiyim-kechak, oziq-ovqat va turar joy uchun bir martalik to‘lanadigan nafaqa puli berish orqali ularning birlamchi ehtiyojlarini qondirish;
Oldingi tahrirga qarang.
maqbul ijtimoiy-maishiy sharoitlar yaratish, soha mutaxassislari (psixolog, tibbiyot xodimi, huquqshunos va boshqalar)dan yordam olish, zarur holatlarda davolanishga, qariyalar va nogironligi bo‘lgan shaxslar uylariga yo‘llanmalar berish;
(3-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 8-fevraldagi 62-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 08.02.2022-y., 09/22/62/0111-son)
Oldingi tahrirga qarang.
reabilitatsiya qilishda, uy-joy va maishiy hamda boshqa ijtimoiy-maishiy muammolarini hal qilishda, qonunchilikda belgilangan imtiyozlar olishda yordam ko‘rsatish.
(3-bandning to‘rtinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 4-apreldagi 153-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 05.04.2022-y., 09/22/153/0266-son)
Markazlar Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi va hokimliklar huzuridagi Ozodlikdan mahrum etish joylaridan ozod qilingan shaxslarga ijtimoiy-maishiy sohada va ish bilan ta’minlashda yordam ko‘rsatish maxsus komissiyalari, ichki ishlar organlari va fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlari bilan hamkorlikda jazoni ijro etish muassasalaridan ozod qilingan shaxslarga ijtimoiy-iqtisodiy yordam ko‘rsatishning individual dasturlarini ishlab chiqadi va tasdiqlaydi, shuningdek, har oyda sud qarori bo‘yicha ushbu toifadagi shaxslarga ijtimoiy-huquqiy yordam berish individual dasturlarining joylarda ijro etilishini o‘rganadi.
to‘liq ijtimoiy moslashtirish maqsadida mahkumlarni tizimli o‘rganish va ularning ongini o‘zgartirishga qaratilgan tarbiyaviy ishlarning yagona kompleks tizimi joriy etiladi;
mahkumlarni axloqan tuzatish, ularga qonunga itoatkorlik ruhini singdirish, jamiyatning ijtimoiy faol a’zosi bo‘lishiga yordam ko‘rsatish bo‘yicha individual manzilli dasturlar ishlab chiqiladi va tasdiqlanadi;
mahkumlarga hujjatlashtirish masalasi (shaxsiy hujjatlarni tiklash, pasport olish)da yordam ko‘rsatiladi, ularning pensiya sug‘urtasi, mehnat daftarchasini rasmiylashtirish shaxs jazoni ijro etish muassasalaridan ozod qilingunga qadar amalga oshiriladi;
Oldingi tahrirga qarang.
a) tuzalish yo‘liga o‘tmaganlar — ularga tarbiyachilar biriktirilib, ma’naviy qiyofasini yaxshilashga doir chora-tadbirlar amalga oshiriladi, ularni sodir etgan jinoyatidan pushaymon bo‘lishga va qonunga itoatkor turmush tarziga rioya qilishga undaydi;
(4-bandning oltinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 31-avgustdagi 430-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 04.09.2023-y., 09/23/430/0671-son)
Oldingi tahrirga qarang.
b) tuzalish yo‘liga o‘tganlar — ularda mustaqil mehnat ko‘nikmasini uyg‘otish va ijtimoiy faol hayotiy pozitsiyasini rivojlantirish maqsadida ularga nisbatan to‘liq ijtimoiy moslashtirishga qaratilgan chora-tadbirlar amalga oshiriladi;
(4-bandning yettinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 31-avgustdagi 430-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 04.09.2023-y., 09/23/430/0671-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(4-bandning sakkizinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 31-avgustdagi 430-sonli qaroriga asosan chiqarilgan — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 04.09.2023-y., 09/23/430/0671-son)
a) mahkum jazoni ijro etish muassasasiga kelib tushgan bosqichda uning psixologik ahvoli tuzalishga bo‘lgan moyilligini aniqlashtirish orqali oldindan o‘rganish;
b) mahkumning ongini o‘zgartirish, unda sodir etgan jinoyatidan pushaymon bo‘lish hissini uyg‘otish bo‘yicha chora-tadbirlar olib borish;
v) mahkumni talab yuqori bo‘lgan kasb va mutaxassisliklarga o‘qitish uchun kasbiy ta’limni tashkil etish, o‘qish yakuni bo‘yicha tegishli hujjat taqdim etish va kelgusida ish bilan ta’minlash;
shaxsning jazoni ijro etish muassasasidan ozodlikka chiqqan paytidan boshlab bir yil mobaynida ijtimoiy hayotga moslashish sifatini o‘rganish.
5. Ichki ishlar vazirligi va O‘zbekiston yoshlar ittifoqi, shuningdek Fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlari faoliyatini muvofiqlashtirish bo‘yicha Respublika kengashining fuqarolar yig‘inlari huzuridagi voyaga yetmaganlar, yoshlar va sport ishlari bo‘yicha komissiyalar zimmasiga O‘zbekiston yoshlar ittifoqi, O‘zbekiston Xotin-qizlar qo‘mitasi, Aholi bandligiga ko‘maklashish markazining birlamchi tashkilotlari, shuningdek, tuman hokimliklari, ta’lim muassasalari va boshqalar bilan yaqin hamkorlikda ozodlikdan mahrum qilish joylaridan ozod bo‘lgan voyaga yetmagan shaxslarni reabilitatsiya qilish va ish bilan ta’minlash bo‘yicha ta’sirchan chora-tadbirlarni amalga oshirish vazifasini yuklash to‘g‘risidagi taklifi qo‘llab-quvvatlansin.
uch oy muddatda O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi, boshqa manfaatdor vazirlik va idoralar bilan birgalikda ichki ishlar, bandlik va mehnat munosabatlari organlari, sog‘liqni saqlash va markazlar o‘rtasida idoralararo hamkorlik dasturini ishlab chiqishni va tasdiqlashni;
jazoni ijro etish muassasalari negizida, xo‘jalik yurituvchi subyektlarni jalb etish orqali, davlat-xususiy sherikchilikning imkoniyatlarini qo‘llagan holda mahkumlar ozodlikka chiqqunga qadar olgan mutaxassisligi bo‘yicha tegishli hujjatlarni taqdim etishni nazarda tutib, ularni mehnat bozori talabiga mos mutaxassisliklar bo‘yicha tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirishni;
har yili 1-iyulga qadar mahalliy davlat hokimiyati va mehnat organlariga kelgusi kalendar yilida ozodlikdan mahrum etish joylaridan ozod qilinadigan shaxslarning soni hamda ularning kasbi va mutaxassisligi haqida prognoz taqdim etilishini ta’minlasin.
7. Vazirliklar va idoralar o‘zlari qabul qilgan normativ-huquqiy hujjatlarini uch oy muddatda ushbu qarorga muvofiqlashtirsinlar.
8. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining birinchi o‘rinbosari — “O‘zbekiston temir yo‘llari” AJ boshqaruvi raisi A.J. Ramatov va O‘zbekiston Respublikasi Ichki ishlar vaziri P.R. Bobojonov zimmasiga yuklansin.