2017 — 2021-yillarda O‘zbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yo‘nalishi bo‘yicha Harakatlar strategiyasida belgilangan vazifalarga muvofiq, shuningdek O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining Oliy Majlis palatalari bilan hamkorligining tashkiliy-huquqiy mexanizmlarini yanada takomillashtirish, qonun ijodkorligi jarayonida va ijro hokimiyati organlari faoliyati ustidan parlament nazoratini amalga oshirishda Vazirlar Mahkamasi ishtirokining samaradorligini oshirish, mamlakatni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish vazifalarini bajarishda Hukumat mas’uliyatini kuchaytirish maqsadida:
1. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining Ijro etuvchi tuzilmasida O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisidagi vakolatli vakili (keyingi o‘rinlarda Vakolatli vakil deb ataladi) lavozimi joriy etilsin.
Oldingi tahrirga qarang.
birinchi — O‘zbekiston Respublikasi Bosh vaziri kotibiyatining (keyingi o‘rinlarda Bosh vazir kotibiyati deb ataladi) tarkibiy bo‘linmalari, Bosh vazir o‘rinbosarlarining kotibiyatlari, respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari va mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlarining O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarida ko‘rib chiqiladigan qonunlar va boshqa hujjatlar loyihalarini tayyorlashda o‘zaro yaqin hamkorligini ta’minlash, ularni Vazirlar Mahkamasida ko‘rib chiqish, kelishish va axborot berish jarayonlarida ishtirok etish;
ikkinchi — O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi Rayosati majlislarida qonunlar loyihalari, boshqa masalalarni muhokama etish va O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarida qonun loyihalarini (qonunlarni) ko‘rib chiqishda ishtirok etadigan Hukumat vakillari tarkibini shakllantirishda ishtirok etish;
uchinchi — O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalari bilan qonun ijodkorligi faoliyatida, avvalambor, mamlakat parlamentida qonunlarni ko‘rib chiqish, muhokama etish va qabul qilish jarayonlarida yaqin hamkorligini tashkil etish;
to‘rtinchi — O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarida ko‘rib chiqiladigan qonun loyihalari, qonunlar, davlat dasturlari va boshqa masalalar yuzasidan O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining kelishilgan nuqtai nazarini ifoda etish;
Oldingi tahrirga qarang.
beshinchi — qonun ijodkorligi jarayoni, qonunchilik tashabbuslarining qabul qilinishi, parlament nazorati natijalari va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi faoliyatiga taalluqli boshqa masalalarning O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarida ko‘rib chiqilishi haqida Bosh vazirga hamda Bosh vazir kotibiyati rahbariga tizimli asosda axborot berish;
Oldingi tahrirga qarang.
oltinchi — yangi qabul qilingan qonunlarni o‘z vaqtida va sifatli amalga oshirish bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining topshiriqlari, rejalari hamda qarorlari tayyorlanishini tashkil etish, respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari va mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari tomonidan amaldagi qonunlar bajarilishini o‘rganish hamda tahlil qilish;
yettinchi — qonunlar, davlat dasturlarining bajarilishi va boshqa yo‘nalishlar bo‘yicha parlament nazoratini amalga oshirishda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining ishtirokini ta’minlash.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti bilan kelishilgan holda O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri tomonidan lavozimga tayinlanadi va lavozimdan ozod etiladi:
Oldingi tahrirga qarang.
o‘z faoliyatini O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri rahbarligida amalga oshiradi, bir vaqtning o‘zida uning faoliyati Bosh vazir kotibiyati rahbari tomonidan muvofiqlashtiriladi.
Oldingi tahrirga qarang.
4. Vakolatli vakilga O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalari, ularning kengashlari, qo‘mitalari, komissiyalari (ishchi guruhlari), shuningdek O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasidagi deputatlar birlashmalari majlislarida qonunlar loyihalari va qonunlarni ko‘rib chiqishda ularni har tomonlama asoslash, iqtisodiy, moliyaviy, huquqiy va boshqa turdagi ekspertizadan to‘liq o‘tkazilishini ta’minlash bo‘yicha shaxsiy mas’uliyat yuklansin.
Oldingi tahrirga qarang.
5. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisidagi vakolatli vakili to‘g‘risidagi nizom ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
6. Yangi joriy etilgan Vakolatli vakil lavozimi uchun Yagona tarif setkasi bo‘yicha mehnatga haq to‘lashning 19-razryadi belgilansin.
7. O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonining Ishlar boshqarmasi O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasi binosida Vakolatli vakil uchun xona ajratilishini, shuningdek uni zarur uskunalar, kompyuter texnikasi, mebel, aloqa vositalari, jumladan, hukumat aloqasi bilan ta’minlasin.
Vakolatli vakil va uning apparatini Hukumat binosida joylashtirish, uning ishlarini samarali tashkil etish uchun tashkiliy va moddiy-texnik, shu jumladan transport ta’minoti masalalarini hal etsin;
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi Ijro etuvchi apparatining shtat jadvaliga tegishli o‘zgartirishlar kiritsin;
qonun hujjatlariga mazkur qarordan kelib chiqadigan o‘zgartirishlar va qo‘shimchalar haqida bir oy muddatda takliflar kiritsin.
9. Mazkur qarorning ijrosini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri A.N. Aripov zimmasiga yuklansin.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
1. Mazkur Nizom O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisidagi vakolatli vakilining (keyingi o‘rinlarda — Vakolatli vakil) asosiy vazifalari, funksiyalari, huquqlari va javobgarligini, shuningdek uning faoliyatini tashkil etish tartibini belgilaydi.
2. Vakolatli vakil o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi va qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlari, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlari, shuningdek mazkur Nizomga amal qiladi.
3. Vakolatli vakil o‘z faoliyatini O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri rahbarligida amalga oshiradi, bir vaqtning o‘zida uning faoliyati O‘zbekiston Respublikasi Bosh vaziri kotibiyati rahbari tomonidan muvofiqlashtiriladi.
4. Vakolatli vakil O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining (keyingi o‘rinlarda — Vazirlar Mahkamasi) Oliy Majlis palatalari bilan o‘zaro hamkorligi masalasida o‘z faoliyatini O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalari (keyingi o‘rinlarda — Oliy Majlis palatalari), ularning kengashlari, qo‘mitalari, komissiyalari (ishchi guruhlari), shuningdek O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasidagi deputatlar birlashmalari (keyingi o‘rinlarda — deputatlar birlashmalari), O‘zbekiston Respublikasi Bosh vaziri kotibiyatining (keyingi o‘rinlarda — Bosh vazir kotibiyati) tarkibiy bo‘linmalari, Bosh vazir o‘rinbosarlarining kotibiyatlari, respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari va mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari bilan hamkorlikda amalga oshiradi.
Bosh vazir kotibiyatining tarkibiy bo‘linmalari, respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari va mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlarining Oliy Majlis palatalarida ko‘rib chiqiladigan qonunlar va boshqa hujjatlar loyihalarini tayyorlashda o‘zaro yaqin hamkorligini ta’minlash, ularni Bosh vazir kotibiyatida ko‘rib chiqish, kelishish va axborot berish jarayonlarida ishtirok etish;
Vazirlar Mahkamasi Rayosati majlislarida qonunlar loyihalari, boshqa masalalarni muhokama qilish va Oliy Majlisi palatalarida qonun loyihalarini (qonunlarni) ko‘rib chiqishda ishtirok etadigan Hukumat vakillari tarkibini shakllantirishda ishtirok etish;
Vazirlar Mahkamasining Oliy Majlis palatalari bilan qonun ijodkorligi faoliyatida, ayniqsa, mamlakat parlamentida qonunlarni ko‘rib chiqish, muhokama etish va qabul qilish jarayonlarida yaqin hamkorligini tashkil etish;
Oliy Majlis palatalarida ko‘rib chiqiladigan qonun loyihalari, qonunlar, davlat dasturlari va boshqa masalalar yuzasidan Vazirlar Mahkamasining kelishilgan nuqtai nazarini ifoda etish;
qonun ijodkorligi jarayoni, qonunchilik tashabbuslarining qabul qilinishi, parlament nazorati natijalari va o‘z faoliyatiga taalluqli boshqa masalalarning Oliy Majlis palatalarida ko‘rib chiqilishi haqida Bosh vazirga hamda Bosh vazir kotibiyati rahbariga tizimli asosda axborot berish;
yangi qabul qilingan qonunlarni o‘z vaqtida va sifatli amalga oshirish bo‘yicha Vazirlar Mahkamasining topshiriqlari, rejalari hamda qarorlari tayyorlanishini tashkil etish, respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari va mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari tomonidan amaldagi qonunlar ijrosini o‘rganish va tahlil qilish;
qonunlar, davlat dasturlarining bajarilishi va boshqa yo‘nalishlar bo‘yicha parlament nazoratini amalga oshirishda Vazirlar Mahkamasining ishtirokini ta’minlash.
6. Vakolatli vakil zimmasiga yuklatilgan vazifalarga muvofiq quyidagi funksiyalarni amalga oshiradi:
a) Bosh vazir kotibiyatining tarkibiy bo‘linmalari, respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari va mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlarining Oliy Majlis palatalarida ko‘rib chiqiladigan qonunlar va boshqa hujjatlar loyihalarini tayyorlashda o‘zaro yaqin hamkorligini ta’minlash, ularni Vazirlar Mahkamasida ko‘rib chiqish, kelishish va axborot berish jarayonlarida ishtirok etish sohasida:
Bosh vazir kotibiyatining tarkibiy bo‘linmalari bilan birgalikda qonun loyihalarini ishlab chiqish hamda O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasiga kiritishini ta’minlaydi;
qonunlar loyihalarini tayyorlash va O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasiga kiritishni monitoring qilib boradi, shuningdek ularning o‘z vaqtida va sifatli kiritilishini ta’minlash bo‘yicha respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari va mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari hamda boshqa tashkilotlar ishini muvofiqlashtirishda ishtirok etadi;
Vazirlar Mahkamasiga kiritiladigan qonunlar loyihalarini har tomonlama ekspertizadan o‘tkazish, shuningdek ularga ilova qilinadigan materiallarni puxta va sifatli tayyorlash maqsadida Bosh vazir kotibiyatining Axborot-tahlil va yuridik ta’minlash departamenti bilan hamkorlik qiladi, qonunlar loyihalarini tayyorlashda uslubiy yordam ko‘rsatadi;
Bosh vazir kotibiyatining Axborot-tahlil va yuridik ta’minlash departamentida qonunlar loyihalarini tayyorlash va iqtisodiy, moliyaviy, huquqiy hamda boshqa turdagi ekspertizadan o‘tkazishda ishtirok etadi;
Bosh vazir kotibiyatining Axborot-tahlil va yuridik ta’minlash departamenti tomonidan axborot berish uchun tayyorlangan qonunlar loyihalarini ko‘rib chiqadi va rasmiylashtiradi, zarur hollarda ular yuzasidan o‘z takliflari va fikr-mulohazalarini bildiradi;
qonunchilikni takomillashtirish maqsadida hamda O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri, uning o‘rinbosarlari va Bosh vazir kotibiyati rahbarining topshiriqlariga muvofiq qonunlar loyihalarini ishlab chiqadi;
zarur hollarda, respublika ijro etuvchi hokimiyat organlarining qonun loyihalarini tayyorlash bo‘yicha ishchi guruh yig‘ilishlarida Oliy Majlis palatalari vakillarining kelishilgan holda ishtirokini ta’minlaydi;
b) Vazirlar Mahkamasi Rayosati majlislarida qonunlar loyihalari, boshqa masalalarni muhokama qilish va Oliy Majlis palatalarida qonun loyihalarini (qonunlarni) ko‘rib chiqishda ishtirok etadigan Hukumat vakillari tarkibini shakllantirishda ishtirok etish sohasida:
Vazirlar Mahkamasi Rayosati ko‘rib chiqishi uchun Bosh vazir kotibiyatining tarkibiy bo‘linmalari bilan birgalikda qonunlar loyihalari va Oliy Majlis palatalari bilan o‘zaro hamkorlikka aloqador boshqa masalalar tayyorlanishini ta’minlaydi;
O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasiga taqdim etiladigan qonunlar loyihalari, boshqa masalalarning Vazirlar Mahkamasi Rayosati majlislarida muhokama qilinishida ishtirok etadi;
zarur hollarda, muhokama etiladigan qonunlar loyihalari, boshqa masalalar yuzasidan o‘z takliflari va e’tirozlarini Vazirlar Mahkamasi Rayosati ko‘rib chiqishi uchun taqdim etadi;
Vazirlar Mahkamasi vakillarining ro‘yxatini kelishadi, Oliy Majlis palatalarida qonunlar loyihalarini (qonunlarni) ko‘rib chiqishda ishtirok etadigan nomzodlarni Vazirlar Mahkamasi vakillari tarkibiga kiritish uchun tavsiya qiladi;
v) qonun ijodkorligi faoliyatida Vazirlar Mahkamasining Oliy Majlis palatalari bilan yaqin hamkorligini yo‘lga qo‘yish sohasida:
Oliy Majlis palatalarida qonunlar loyihalarini ko‘rib chiqish va muhokama qilish masalalari bo‘yicha o‘tkaziladigan Oliy Majlis palatalari, ularning kengashlari, qo‘mitalari va komissiyalari (ishchi guruhlari), deputatlar birlashmalari majlislarida, shuningdek Vazirlar Mahkamasi va uning Rayosati majlislarida, O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri, uning o‘rinbosarlari o‘tkazadigan yig‘ilishlar, Hukumat va idoralararo komissiyalar hamda kengashlar majlislarda, Bosh vazir kotibiyati rahbari o‘tkazadigan majlislarda ishtirok etadi;
qonunlar loyihalarini (qonunlarni) ko‘rib chiqish, muhokama qilish va qabul qilish, ushbu sohada tizimli muammolar hamda kamchiliklarga yo‘l qo‘ymaslik masalalarida Vazirlar Mahkamasining Oliy Majlis palatalari bilan o‘zaro hamkorligi samaradorligini oshirish bo‘yicha chora-tadbirlarni ishlab chiqadi;
Oliy Majlis palatalariga qabul qilinadigan qarorlar sifatini yaxshilash, huquqiy tartibga solishning tizimliligi va yaxlitligini, shuningdek ularning to‘g‘ridan-to‘g‘ri ta’sirini ta’minlashga doir tegishli choralar ko‘rishda amaliy yordam ko‘rsatadi;
qonunlar loyihalarida ulardagi normalarni amalga oshirishning aniq mexanizmlari mavjud bo‘lishini tahlil qiladi;
qonunlar loyihalari, qonunlar va Vazirlar Mahkamasi faoliyatiga taalluqli boshqa masalalarning Oliy Majlis palatalarida ko‘rib chiqilishini monitoring qilib boradi va ularning tizimlashtirilgan ma’lumotlar bazasini yuritadi, uning muntazam yangilab turilishini ta’minlaydi;
g) Oliy Majlis palatalarida ko‘rib chiqiladigan qonun loyihalari, qonunlar, davlat dasturlari va boshqa masalalar yuzasidan Vazirlar Mahkamasining kelishilgan nuqtai nazarini ifoda etish sohasida:
Oliy Majlis palatalari, ularning kengashlari, qo‘mitalari va komissiyalari (ishchi guruhlari), deputatlar birlashmalari qonunlar loyihalari, qonunlar va Vazirlar Mahkamasi faoliyatiga taalluqli boshqa masalalarni ko‘rib chiqishda Vazirlar Mahkamasi nuqtai nazarini himoya qilishda ishtirok etadi;
Oliy Majlis palatalari, ularning kengashlari, qo‘mitalari va komissiyalari (ishchi guruhlari), deputatlar birlashmalarida qonunlar loyihalari va qonunlar, shuningdek Vazirlar Mahkamasi faoliyatiga taalluqli boshqa masalalarni ko‘rib chiqishning barcha bosqichlarida Vazirlar Mahkamasining belgilangan tartibda kelishilgan manfaatlarini ifoda etadi;
Oliy Majlis palatalari, ularning kengashlari, qo‘mitalari, komissiyalari (ishchi guruhlari), deputatlar birlashmalarining qonunlar loyihalari, qonunlar va boshqa masalalar bo‘yicha ishlarida Bosh vazir kotibiyatining tarkibiy bo‘linmalari, Bosh vazir o‘rinbosarlari kotibiyatlari, respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlarining tegishli rahbarlari va mutaxassislarining ishtirok etishini ta’minlaydi;
Oliy Majlis palatalari majlislarida qonunlar loyihalari, qonunlar va boshqa masalalarni ko‘rib chiqishda Vazirlar Mahkamasi vakillarining ishtirok etish imkoniyati bo‘lmagan taqdirda, Bosh vazir kotibiyati tarkibiy bo‘linmalarining tegishli rahbarlari bilan kelishgan holda ularni almashtirish to‘g‘risida qaror qabul qiladi;
Oliy Majlis palatalari ishlarida ishtirok etadigan respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlarining Vazirlar Mahkamasi tomonidan kiritilgan qonunlar loyihalari va boshqa masalalar bo‘yicha nuqtai nazari Vazirlar Mahkamasi nuqtai nazariga mos kelmaslik holatlarini aniqlaydi va ularni bartaraf etish uchun zarur choralar ko‘radi;
Bosh vazir kotibiyatining tarkibiy bo‘linmalari, Bosh vazir o‘rinbosarlari kotibiyatlari, respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari bilan birgalikda qonunlar loyihalari hamda Vazirlar Mahkamasi faoliyatiga taalluqli boshqa hujjatlarni Oliy Majlis palatalarida ko‘rib chiqishda keyinchalik axborot berish uchun ularga kiritiladigan konseptual o‘zgartirishlar hamda qo‘shimchalar belgilangan tartibda ishlab chiqilishini ta’minlaydi;
d) qonun ijodkorligi jarayoni, qonunchilik tashabbuslarining qabul qilinishi, parlament nazorati natijalari va Vazirlar Mahkamasi faoliyatiga taalluqli boshqa masalalarning Oliy Majlis palatalarida ko‘rib chiqilishi haqida Bosh vazirga va Bosh vazir kotibiyati rahbariga tizimli asosda axborot berish sohasida:
Oliy Majlis palatalarida qonun ijodkorligi jarayoni, qonunchilik tashabbuslarining qabul qilinishi, parlament nazorati natijalari va Vazirlar Mahkamasi faoliyatiga taalluqli boshqa masalalarning ko‘rib chiqilishi borishi haqida O‘zbekiston Respublikasining Bosh vazirini, uning o‘rinbosarlari, Bosh vazir kotibiyati rahbarini tizimli asosda xabardor qilib boradi;
Oliy Majlis palatalari yalpi majlislarining kun tartiblari, shu jumladan ularga kiritiladigan qonunlar loyihalari va qonunlar haqida O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziriga, uning o‘rinbosarlari, Bosh vazir kotibiyati rahbariga axborot taqdim qiladi, Bosh vazir kotibiyatining tarkibiy bo‘linmalari va Bosh vazir o‘rinbosarlari kotibiyatlari vakillarining ushbu yalpi majlislarda ishtirok etishini ta’minlaydi;
Oliy Majlis palatalari, ularning kengashlari, qo‘mitalari, komissiyalari (ishchi guruhlari), deputatlar birlashmalari ko‘rib chiqadigan qonunlar loyihalari, qonunlar va Vazirlar Mahkamasi faoliyatiga taalluqli boshqa masalalar bo‘yicha tahliliy hamda boshqa materiallar tayyorlaydi;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti, O‘zbekiston Respublikasi Bosh vaziri ishtirokida o‘tkaziladigan kengashlar, Hukumat majlislariga tayyorgarlik ko‘rish bilan bog‘liq materiallarni ishlab chiqish hamda qarorlarni rasmiylashtirishda, shuningdek uning faoliyati sohasiga kiradigan masalalar yuzasidan Vazirlar Mahkamasi majlislari va uning Rayosati majlislarining bayonlari, Vazirlar Mahkamasining qarorlari ijrosi nazorat qilinishini ta’minlashda ishtirok etadi;
e) yangi qabul qilingan qonunlarni o‘z vaqtida va sifatli amalga oshirish bo‘yicha Vazirlar Mahkamasining topshiriqlari, rejalari hamda qarorlari tayyorlanishini tashkil etish, respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari tomonidan amaldagi qonunlar bajarilishini o‘rganish hamda tahlil qilish sohasida:
yangi qabul qilingan qonunlarning amalga oshirilishini tashkil etish bo‘yicha Vazirlar Mahkamasining topshiriqlari, rejalari va qarorlari tayyorlanishini ta’minlaydi, shuningdek Bosh vazir kotibiyatining tarkibiy bo‘linmalari va Bosh vazir o‘rinbosarlari kotibiyatlari tomonidan tayyorlangan hujjatlarni kelishadi;
respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlarining qabul qilingan qonunlarning ijro etilishi holatini tizimli asosda o‘rganadi;
Bosh vazir kotibiyatining tarkibiy bo‘linmalari va Bosh vazir o‘rinbosarlari kotibiyatlari bilan birgalikda yangi qabul qilingan qonunlar qoidalarini amalga oshirishning aniq mexanizmlarini belgilaydigan qonunosti hujjatlarining o‘z vaqtida qabul qilinishi bo‘yicha choralar ko‘radi;
qonunlarni nazorat qilish va bajarish sohasidagi qonunchilik hujjatlari hamda huquqni qo‘llash amaliyotini yanada takomillashtirishga oid takliflar tayyorlaydi;
yangi qabul qilingan qonunlarni amalga oshirish bo‘yicha tizimlashtirilgan ma’lumotlar bazasini shakllantiradi va yuritadi;
j) qonunlar, davlat dasturlarining bajarilishi va boshqa yo‘nalishlar bo‘yicha parlament nazoratini amalga oshirishda Vazirlar Mahkamasining ishtirokini ta’minlash sohasida:
Oliy Majlis palatalari tomonidan qonunlar, davlat dasturlari ijro etilishi holatini va boshqa yo‘nalishlarni o‘rganish bo‘yicha parlament nazoratini amalga oshirishda ishtirok etadi;
navbatdagi yil uchun O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjeti loyihasi, davlat maqsadli jamg‘armalari budjetlari, soliq va budjet siyosati asosiy yo‘nalishlarining Oliy Majlis palatalariga ko‘rib chiqish uchun belgilangan tartibda taqdim etilishini ta’minlaydi;
O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjeti, davlat maqsadli jamg‘armalari budjetlari hamda soliq va budjet siyosati asosiy yo‘nalishlarining ijrosi to‘g‘risidagi hisobotlarning Oliy Majlis Qonunchilik palatasiga belgilangan tartibda taqdim etilishini ta’minlaydi;
Vazirlar Mahkamasining o‘tgan yilda ijtimoiy-iqtisodiy rivojlanish yakunlari va navbatdagi yilda nazarda tutilgan asosiy ustuvor yo‘nalishlar to‘g‘risida har yillik ma’ruzasini, shuningdek Vazirlar Mahkamasi a’zolarining o‘z faoliyatiga doir masalalar bo‘yicha axborotining Oliy Majlis palatalariga belgilangan tartibda taqdim etilishini ta’minlaydi;
zarur hollarda, Oliy Majlis palatalarining O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining mamlakatni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirishning ayrim dolzarb masalalari bo‘yicha hisobotini eshitishini tashkil etish choralarini ko‘radi;
Hukumat a’zolarining o‘z faoliyatiga doir masalalar bo‘yicha axborotining eshitilishini tashkil etish bo‘yicha choralarni ko‘radi;
parlament so‘roviga, shuningdek O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasi deputati yoki Senati a’zosining Vazirlar Mahkamasi a’zolari, respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlarining mansabdor shaxslariga yo‘llangan so‘roviga o‘z vaqtida javob yuborilishini ta’minlashga ko‘maklashadi;
Oliy Majlis palatalari qo‘mitalarining qonunlar, Oliy Majlis palatalari qarorlari ijrosini, huquqni qo‘llash amaliyoti holatini o‘rganishda zarur sharoitlar yaratish choralarini ko‘radi, shuningdek respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlarining ushbu yo‘nalishdagi ishlarini muvofiqlashtiradi, yuborilgan so‘rovlar va ularga berilgan javoblar tahlili va monitoringini olib boradi;
respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari rahbarlarining qonunlarga rioya etishi, Oliy Majlis palatalari, ularning kengashlari va qo‘mitalari qarorlarini bajarishi to‘g‘risida axborotini eshitishda ishtirok etadi.
7. Vakolatli vakil zimmasiga yuklatilgan asosiy vazifalar va funksiyalarni amalga oshirish uchun quyidagi huquqlarga ega:
respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlaridan ma’lumotlar, tahliliy va boshqa materiallarni belgilangan tartibda olish;
respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari rahbarlari hamda vakillari ishtirokida yig‘ilishlar o‘tkazish;
respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlarining yig‘ilishlari, shuningdek O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining topshirig‘iga binoan boshqa davlat organlari, nodavlat notijorat tashkilotlar va boshqa tashkilotlarning uning faoliyati sohasiga kiradigan masalalar bo‘yicha o‘tkaziladigan majlislarida ishtirok etish;
qonun loyihalari bo‘yicha Vazirlar Mahkamasining nuqtai nazarini himoya qilish uchun vakillar guruhi a’zolarini parlament palatalari yig‘ilishlarida respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari hamda mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari rahbarlaridan ishtirok etishini talab qilish;
vakillar guruhi a’zolari o‘z vazifalarini lozim darajada bajarmagan taqdirda, Bosh vazir kotibiyati tarkibiy bo‘linmalari rahbarlari bilan kelishgan holda ularni almashtirish hamda ularga nisbatan tegishli chora ko‘rish yuzasidan Bosh vazirga taqdimnoma kiritish;
Bosh vazir kotibiyatining tarkibiy bo‘linmalari, Bosh vazir o‘rinbosarlari kotibiyatlari, respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlarining uning faoliyati sohasiga kiradigan masalalar bo‘yicha tegishli rahbarlari hamda mutaxassislarini jalb etish, shuningdek muvaqqat ishchi guruhlarini tashkil etish;
Vakolatli vakilning zarur ma’lumotlar, tahliliy va boshqa materiallarni taqdim etish, shuningdek uning faoliyati sohasiga kiradigan boshqa masalalar bo‘yicha talablari va topshiriqlari belgilangan muddatlarda albatta bajarilishi shart.
Oliy Majlis palatalari, ularning kengashlari, qo‘mitalari, komissiyalari (ishchi guruhlari), shuningdek deputatlar birlashmalari majlislarida qonunlar loyihalari, qonunlar va Vazirlar Mahkamasi faoliyatiga taalluqli boshqa masalalarni ko‘rib chiqishda ularni har tomonlama asoslash, iqtisodiy, moliyaviy, huquqiy va boshqa turdagi ekspertizadan to‘liq o‘tkazilishini ta’minlash;
respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari tomonidan qonunlar, Oliy Majlis palatalari, ularning kengashlari va qo‘mitalari qarorlari, shuningdek uning faoliyati sohasiga kiradigan masalalar bo‘yicha boshqa hujjatlarning o‘z vaqtida hamda sifatli ijro etilishini nazorat qilishni ta’minlash;
Vakolatli vakil kotibiyatining tuzilmasi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadi.
10. Vakolatli vakil O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan lavozimga tayinlanadi va lavozimdan ozod etiladi.
Vakolatli vakil kotibiyatining bosh mutaxassisi, referenti va inspektori belgilangan tartibda lavozimga tayinlanadi va lavozimdan ozod etiladi.
11. Vakolatli vakil kotibiyatining ishi Vazirlar Mahkamasi va Vakolatli vakil ish rejalariga muvofiq tashkil etiladi.
Vakolatli vakil kotibiyatiga bevosita rahbarlikni amalga oshiradi, mutaxassislar ishini tashkil etadi;
Vakolatli vakil kotibiyati xodimlari o‘rtasida majburiyatlar taqsimotini, har yarim yillik ish rejalarini ishlab chiqadi hamda Bosh vazir kotibiyati rahbari bilan kelishgan holda tasdiqlaydi, shuningdek kotibiyat xodimlarining shaxsiy ish rejalarini tasdiqlaydi;
Oliy Majlis palatalari, ularning kengashlari, qo‘mitalari (ishchi guruhlari) va komissiyalari, shuningdek deputatlar birlashmalari majlislarida ishtirok etadi;
Vazirlar Mahkamasi va uning Rayosati majlislarida, O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri, uning o‘rinbosarlari, Bosh vazir kotibiyati rahbari o‘tkazadigan yig‘ilishlarda, Hukumat va idoralararo komissiyalar hamda kengashlar majlislarida ishtirok etadi;
Oliy Majlis palatalarida qonunlar loyihalari, qonunlar va Vazirlar Mahkamasi faoliyatiga taalluqli boshqa masalalar ko‘rib chiqilishining tizimli monitoringini tashkil etadi va ularni ko‘rib chiqish holati hamda samaradorligi to‘g‘risida elektron ma’lumotlar bankini shakllantiradi va yangilab boradi;
respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari va mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlariga uning faoliyati sohasiga kiradigan masalalar bo‘yicha hujjatlarni ko‘rib chiqish uchun yuboradi;
tasdiqlangan tuzilma va shtatlar jadvaliga muvofiq lavozimga tavsiya etilgan nomzodlar, mutaxassislarning kasb darajasi va malakasini oshirish, ularni rag‘batlantirish hamda jazolash choralari bo‘yicha takliflarni ishlab chiqadi va Bosh vazir kotibiyati rahbari bilan kelishgan holda O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziriga ko‘rib chiqish uchun kiritadi;
kadrlar zaxirasini shakllantirish va yangilashni ta’minlaydi, kadrlar zaxirasiga kiritilgan shaxslar bilan muntazam ishlaydi;
Bosh vazir kotibiyatida amalda bo‘lgan yo‘riqnomaga muvofiq ish yuritilishini ta’minlaydi, shuningdek chiquvchi hujjatlarni imzolaydi.
13. Vakolatli vakil zimmasiga yuklangan vazifalar va funksiyalardan kelib chiqib, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi Axborot-tahlil va yuridik ta’minlash departamenti bilan qonunlar loyihalarini huquqiy ekspertizadan o‘tkazish hamda boshqa huquqiy masalalar bo‘yicha, shuningdek qonunlar loyihalarini ishlab chiqish va ularni O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasiga kiritish, qonunlar loyihalari va boshqa hujjatlarga kiritiladigan konseptual o‘zgartirishlarni Oliy Majlis palatalari, ularning kengashlari, qo‘mitalari va komissiyalari (ishchi guruhlari), shuningdek deputatlar birlashmalari tomonidan ko‘rib chiqilishida yaqin hamkorlikni amalga oshiradi.
14. Vakolatli vakil vaqtinchalik bo‘lmagan taqdirda uning vakolatlarini bosh mutaxassis belgilangan tartibda amalga oshiradi.
materiallar va hujjatlar loyihalarini tayyorlaydi, Vakolatli vakil topshiriqlarini bajaradi, materiallar va hujjatlar loyihalarining o‘z vaqtida tayyorlanishi, sifatli ishlab chiqilishi uchun shaxsan javob beradi, Vakolatli vakilning boshqa topshiriqlari ijrosining nazoratini ta’minlaydi;
Bosh vazir kotibiyatining tarkibiy bo‘linmalari bilan birgalikda qonunlar loyihalarini ishlab chiqish va ularni O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalariga kiritish dasturlarini tayyorlaydi hamda amalga oshiradi, shuningdek ularning ijrosini monitoring qilib boradi;
qonun loyihalarini tayyorlash va iqtisodiy, moliyaviy, huquqiy hamda boshqa turdagi ekspertizadan o‘tkazishda ishtirok etadi, qonunlar loyihalarida ulardagi normalarni amalga oshirish bo‘yicha aniq mexanizmlar mavjudligini, huquqiy tartibga solishning tizimliligi va yaxlitligini tahlil qiladi, shuningdek qonunlar loyihalari, qonunlar va Vazirlar Mahkamasi faoliyatiga taalluqli boshqa masalalarni Oliy Majlis palatalarida ko‘rib chiqishning barcha bosqichlarida ishtirok etadi;
qonunlar loyihalarini sifatli tayyorlashda Bosh vazir kotibiyatining tarkibiy bo‘linmalariga va Bosh vazir o‘rinbosarlarining kotibiyatlariga ko‘maklashadi;
Oliy Majlis palatalari yalpi majlislarining kun tartiblari, shu jumladan ularga kiritilgan qonunlar loyihalari va qonunlar haqida axborot tayyorlaydi, Bosh vazir kotibiyatining tarkibiy bo‘linmalari va Bosh vazir o‘rinbosarlari kotibiyatlarining ushbu yalpi majlislarda ishtirok etadigan vakillari ro‘yxatini shakllantiradi;
Oliy Majlis palatalari, ularning kengashlari, qo‘mitalari va komissiyalari (ishchi guruhlari), deputatlar birlashmalari majlislarida, Vazirlar Mahkamasi va uning Rayosati majlislarida, O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri va uning o‘rinbosarlari o‘tkazadigan yig‘ilishlarda, Hukumat va idoralararo komissiyalar, kengashlar majlislarida, Bosh vazir kotibiyati rahbari va uning o‘rinbosari o‘tkazadigan majlislarda belgilangan tartibda ishtirok etadi;
Oliy Majlis palatalarida ko‘rib chiqiladigan qonunlar loyihalari, qonunlar va Vazirlar Mahkamasi faoliyatiga taalluqli boshqa masalalar bo‘yicha tizimlashtirilgan elektron ma’lumotlar bazasini yuritadi, ularni muntazam yangilab boradi;
O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziriga Oliy Majlis palatalarida qonunchilik jarayoni va qonunchilik tashabbuslarining qabul qilinishi hamda Vazirlar Mahkamasi faoliyatiga taalluqli boshqa masalalar to‘g‘risida axborot berish uchun tahliliy materiallar tayyorlaydi:
Bosh vazir kotibiyati rahbariga Oliy Majlis palatalari, ularning kengashlari, qo‘mitalari va komissiyalari (ishchi guruhlari), shuningdek deputatlar birlashmalarida ko‘rib chiqiladigan qonunlar loyihalari, qonunlar va Vazirlar Mahkamasi faoliyatiga taalluqli boshqa masalalar bo‘yicha hisobot tayyorlaydi;
Oliy Majlis palatalari, ularning kengashlari, qo‘mitalari va komissiyalari (ishchi guruhlari), shuningdek deputatlar birlashmalari tomonidan qonunlar loyihalari, qonunlar va boshqa masalalarni ko‘rib chiqishda Vazirlar Mahkamasi vakillarining ishtirok etishini ta’minlaydi;
Oliy Majlis palatalari, ularning kengashlari, qo‘mitalari va komissiyalari (ishchi guruhlari), shuningdek deputatlar birlashmalari qonunlar loyihalari, qonunlar va Vazirlar Mahkamasi faoliyatiga taalluqli boshqa masalalarni ko‘rib chiqishda Vazirlar Mahkamasining nuqtai nazarini himoya qilishda ishtirok etadi;
Oliy Majlis palatalari, ularning kengashlari, qo‘mitalari va komissiyalari (ishchi guruhlari), shuningdek deputatlar birlashmalarida qonunlar loyihalari, qonunlar va Vazirlar Mahkamasi faoliyatiga taalluqli boshqa masalalarni ko‘rib chiqishning barcha bosqichlarida Vazirlar Mahkamasining belgilangan tartibda kelishilgan manfaatlarini ifoda etishda ishtirok etadi;
Oliy Majlis palatalari, ularning kengashlari, qo‘mitalari va komissiyalari (ishchi guruhlari), shuningdek deputatlar birlashmalari qonunlar loyihalari, qonunlar va Vazirlar Mahkamasi faoliyatiga taalluqli boshqa masalalarni ko‘rib chiqishda Vazirlar Mahkamasining nuqtai nazarini himoya qilishda ishtirok etadigan Vazirlar Mahkamasi vakillarining ro‘yxatini kelishishni ta’minlaydi;
Oliy Majlis palatalari majlislarida qonunlar loyihalari, qonunlar va boshqa masalalarni ko‘rib chiqishda Vazirlar Mahkamasi vakillarining ishtirok etish imkoniyati bo‘lmaganda, Bosh vazir kotibiyatining tegishli rahbarlari bilan kelishgan holda ularni almashtirish to‘g‘risida takliflar tayyorlaydi;
Oliy Majlis palatalari, ularning kengashlari, qo‘mitalari va komissiyalari (ishchi guruhlari), shuningdek deputatlar birlashmalarining qonunlar loyihalari, qonunlar va boshqa masalalar bo‘yicha ishlarida Bosh vazir kotibiyatining tarkibiy bo‘linmalari, respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari va mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari hamda boshqa tashkilotlarning tegishli rahbarlari va mutaxassislarining ishtirokini ta’minlaydi;
Oliy Majlis palatalari ishlarida ishtirok etadigan davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari, boshqa tashkilotlarning Vazirlar Mahkamasi tomonidan kiritilgan qonunlar loyihalari va boshqa masalalar bo‘yicha nuqtai nazari Vazirlar Mahkamasi nuqtai nazariga mos kelmaslik holatlarini aniqlaydi va ularni bartaraf etish uchun zarur choralar ko‘radi;
Bosh vazir kotibiyatining tarkibiy bo‘linmalari, Bosh vazir o‘rinbosarlarining kotibiyatlari, respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari bilan birgalikda qonunlar loyihalari hamda Vazirlar Mahkamasi faoliyatiga taalluqli boshqa hujjatlarni Oliy Majlis palatalari, ularning kengashlari, qo‘mitalari va komissiyalari (ishchi guruhlari) shuningdek deputatlar birlashmalari tomonidan ko‘rib chiqishda keyinchalik axborot berish uchun ularga kiritiladigan konseptual o‘zgartirishlarni ishlab chiqishda ishtirok etadi;
Oliy Majlis palatalarida Vazirlar Mahkamasi nuqtai nazarini ifoda etish va o‘z faoliyati sohasiga kiradigan boshqa yo‘nalishlarda Bosh vazir kotibiyatining tarkibiy bo‘linmalari, respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari va mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari, boshqa tashkilotlarning tegishli rahbarlari va mutaxassislarining ishini muvofiqlashtiradi;
Oliy Majlis palatalari, ularning kengashlari, qo‘mitalari va komissiyalari (ishchi guruhlari), shuningdek deputatlar birlashmalari tomonidan ko‘rib chiqiladigan qonunlar loyihalari, qonunlar va Vazirlar Mahkamasi faoliyatiga taalluqli boshqa masalalar yuzasidan tahliliy hamda boshqa materiallar tayyorlaydi;
uning faoliyati sohasiga kiradigan masalalar bo‘yicha o‘tkaziladigan Vazirlar Mahkamasi va uning Rayosati majlislarida, O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri va uning o‘rinbosarlari o‘tkazadigan yig‘ilishlar, Hukumat va idoralararo komissiyalar va kengashlar majlislarida, Bosh vazir kotibiyati rahbari va uning o‘rinbosari o‘tkazadigan majlislarda ko‘rib chiqishga materiallar tayyorlash uchun respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari vakillari bilan yig‘ilishlar o‘tkazadi;
qonun ijodkorligi jarayonida qonunchilik va huquqni qo‘llash amaliyotini yanada takomillashtirish bo‘yicha takliflar tayyorlaydi;
jismoniy va yuridik shaxslarning uning faoliyati sohasiga kiradigan masalalar bo‘yicha murojaatlarini ko‘rib chiqadi, ularda ko‘tarilgan masalalarni hal etishga doir takliflar tayyorlaydi, ularni tegishli respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlariga ko‘rib chiqish hamda choralar ko‘rish uchun yuboradi, ularning o‘z vaqtida ko‘rib chiqilishini nazorat qiladi, jismoniy shaxslarni va yuridik shaxslar vakillarini qabul qiladi;
Bosh mutaxassis vaqtinchalik bo‘lmaganda uning vakolatlarini Vakolatli vakil kotibiyatining referenti belgilangan tartibda amalga oshiradi.
materiallar va hujjatlar loyihalarini tayyorlaydi, Vakolatli vakilning topshiriqlarini bajaradi, materiallar va hujjatlar loyihalarining o‘z vaqtida tayyorlanishi, sifatli ishlab chiqilishi uchun shaxsan javob beradi, Vakolatli vakilning boshqa topshiriqlari ijrosining nazoratini ta’minlaydi;
qonunlar, davlat dasturlarining bajarilishi holati va boshqa yo‘nalishlarni o‘rganish bo‘yicha Oliy Majlis palatalari tomonidan parlament nazorati amalga oshirilishida ishtirok etadi;
budjet bo‘yicha murojaat loyihasi, O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjeti, davlat maqsadli jamg‘armalari budjetlari hamda soliq va budjet siyosatining asosiy yo‘nalishlari to‘g‘risidagi hisobotlarning Oliy Majlis palatalariga ko‘rib chiqish uchun belgilangan tartibda taqdim etilishini ta’minlashda ishtirok etadi;
Oliy Majlis palatalariga Vazirlar Mahkamasining o‘tgan yilda ijtimoiy-iqtisodiy rivojlanish yakunlari va navbatdagi yilda nazarda tutilgan asosiy ustuvor yo‘nalishlar to‘g‘risida har yillik ma’ruzasini, shuningdek Vazirlar Mahkamasi a’zolarining o‘z faoliyatiga doir masalalar bo‘yicha axborotini belgilangan tartibda taqdim etilishini ta’minlashda ishtirok etadi;
zarur hollarda, Oliy Majlis palatalari tomonidan O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining mamlakatni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirishning ayrim dolzarb masalalari bo‘yicha hisoboti eshitilishini tashkil etishda ishtirok etadi;
Hukumat a’zolarining o‘z faoliyatiga doir masalalar bo‘yicha axborotining eshitilishini tashkil etishda ishtirok etadi;
parlament so‘roviga, shuningdek O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasi deputati yoki Senati a’zosining Vazirlar Mahkamasi a’zolari, respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlarining mansabdor shaxslariga yo‘llangan so‘roviga o‘z vaqtida javob yuborilishini ta’minlashda ishtirok etadi;
Oliy Majlis palatalarining qo‘mitalari va komissiyalarining (ishchi guruhlari) qonunlarga rioya etish, Oliy Majlis palatalari, ularning kengashlari va qo‘mitalari qarorlarini bajarish holatlarini o‘rganishi uchun zarur sharoitlar yaratish choralarini ko‘radi;
respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari rahbarlarining qonunlarga rioya etishi, Oliy Majlis palatalari, ularning kengashlari va qo‘mitalari qarorlarini bajarishi to‘g‘risida axborotini eshitishda ishtirok etadi;
Oliy Majlis palatalariga qabul qilinadigan qonunlar sifatini yaxshilash, huquqiy tartibga solishning tizimliligi va yaxlitligini, shuningdek ularning to‘g‘ridan-to‘g‘ri ta’sirini ta’minlashga doir tegishli choralar ko‘rishda amaliy yordam ko‘rsatadi;
Bosh vazir kotibiyatining tarkibiy bo‘linmalari va Bosh vazir o‘rinbosarlarining kotibiyatlari bilan birgalikda yangi qabul qilingan qonunlar qoidalarini amalga oshirishning aniq mexanizmlarini belgilaydigan qonunosti hujjatlarning o‘z vaqtida qabul qilinishi bo‘yicha choralar ko‘radi;
O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziriga, uning o‘rinbosarlari va Bosh vazir kotibiyati rahbariga parlament nazorati natijalarini ko‘rib chiqishning borishi to‘g‘risida, shuningdek Vazirlar Mahkamasi faoliyatiga taalluqli boshqa masalalar bo‘yicha axborot tayyorlaydi;
Oliy Majlis palatalari, ularning kengashlari, qo‘mitalari va komissiyalari (ishchi guruhlari), deputatlar birlashmalari, Vazirlar Mahkamasi va uning Rayosati majlislarida, O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri va uning o‘rinbosarlari o‘tkazadigan yig‘ilishlarda, Hukumat va idoralararo komissiyalar, kengashlar majlislarida, Bosh vazir kotibiyati rahbari o‘tkazadigan majlislarda belgilangan tartibda ishtirok etadi;
respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari tomonidan qabul qilingan qonunlarning bajarilishi holatini o‘rganadi;
yangi qabul qilingan qonunlar amalga oshirilishini tashkil etish bo‘yicha Vazirlar Mahkamasining topshiriqlari, rejalari va qarorlarini tayyorlashda ishtirok etadi;
yangi qabul qilingan qonunlarni amalga oshirish bo‘yicha tizimlashtirilgan elektron ma’lumotlar bazasini shakllantiradi va yuritadi;
qonunlarning ijrosini ta’minlash sohasida qonunchilik va huquqni qo‘llash amaliyotini yanada takomillashtirishga doir takliflar tayyorlaydi;
yuridik va jismoniy shaxslarning uning faoliyati sohasiga kiradigan masalalar bo‘yicha murojaatlarini ko‘rib chiqadi, ularda ko‘tarilgan masalalarni hal etishga doir takliflar tayyorlaydi, ularni tegishli respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlariga ko‘rib chiqish hamda choralar ko‘rish uchun yuboradi, ularning o‘z vaqtida ko‘rib chiqilishini nazorat qiladi, jismoniy shaxslarni va yuridik shaxslar vakillarini qabul qiladi;
hujjatlar yig‘majildlarini tayyorlash va arxivda saqlash uchun o‘z vaqtida topshirishni ta’minlaydi;
hujjatlar yig‘majildlarini tayyorlash va arxivda saqlash uchun o‘z vaqtida topshirishni ta’minlaydi.