Tadbir nomi | Amalga oshirish shakli | Bajarish muddatlari | Mas’ul bajaruvchilar | |
I. Bankdan tashqari muomalaning manbalari va yo‘llarini aniqlash | ||||
1. | Ishlab turgan korxonalarda ishlab chiqarish haqiqiy hajmlarining statistika va buxgalteriya hisoboti ma’lumotlariga, xomashyo va materiallar xarid qilish hajmlariga muvofiqligini o‘rganish | Tekshirishlar, reydlarni tashkil etish, hisobotlarni aniqlashtirish | 2002-yilning 15-sentabriga qadar, keyinchalik muntazam ravishda | Davlat soliq qo‘mitasi, Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari |
2. | Savdo shoxobchalarini ular belgilangan tartibda ro‘yxatdan o‘tkazilganligi, nazorat-kassa mashinalari bilan jihozlanganligi va ularning sozligi, inkassa bilan qamrab olinganligi va savdo tushumini to‘liq topshirish yuzasidan qisqa muddatli tekshirish | Tekshirish materiallari, hisobotlarni aniqlashtirish | Muntazam ravishda | Davlat soliq qo‘mitasi, Soliqqa oid jinoyatlarga qarshi kurashish departamenti, Markaziy bank, Qoraqalpog‘iston Respubli�asi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari |
3. | Ishlab chiqarish, qurilish, savdo va xizmatlar sohasida yuridik shaxslar bilan xususiy tadbirkorlar o‘rtasida tuzilayotgan shartnomalar mazmuni va ularning bajarilishini o‘rganib chiqish, bunda narxlarning sun’iy ravishda oshirilishi yoki pasaytirilishi hollariga, shuningdek soliq solishdan qochish maqsadida tovarlar harakati va ular uchun hisob-kitob qilishda qo‘llanilayotgan sxemalarga alohida e’tiborni qaratish | Tahliliy materiallar | 2002-yilning 20-avgustiga qadar, keyinchalik muntazam ravishda | Adliya vazirligi, Davlat soliq qo‘mitasi, Soliqqa oid jinoyatlarga qarshi kurashish departamenti |
4. | Iqtisodiyotning turli tarmoqlarida tushumni va daromad miqdorini yashirish, soliq solishdan qochish maqsadida yuridik shaxslarning yakka tartibdagi tadbirkorlarga aylantirilishi hollarini o‘rganish | Aniq takliflar bilan birgalikda tahliliy ma’lumotnoma | 2002-yilning 15-avgustiga qadar | Davlat soliq qo‘mitasi, Soliqqa oid jinoyatlarga qarshi kurashish departamenti |
II. Naqd pul mablag‘larining bankdan tashqari muomalaga chiqib ketishining oldini olish hamda xo‘jalik yurituvchi subyektlar tomonidan to‘lovlar va hisob-kitoblar bo‘yicha majburiyatlar bajarilishi mexanizmlarini ishlab chiqish | ||||
5. | Tovar aylanmasining real hajmlarini aniqlagan holda muntazam ravishda nazorat tekshirishlari o‘tkazish va xo‘jalik yurituvchi subyektlar tomonidan naqd tushum to‘liq kirim qilinishini monitoringini olib borish | Nazorat tekshirishlari dalolatnomalari | Doimiy ravishda | Davlat soliq qo‘mitasi, tijorat banklari, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari |
6. | Aniqlangan qoida buzishlar bo‘yicha qattiq chora-tadbirlar ko‘rgan holda chakana savdo, umumiy ovqatlanish va pulli xizmatlar sohasida savdo qoidalariga va naqd tushumni to‘liq topshirishga rioya etilishi ustidan qat’iy nazoratni ta’minlash | Tekshirishlar, shu jumladan naqd tushumni inkassa qilish chog‘idagi tekshirishlar | Doimiy ravishda | Davlat soliq qo‘mitasi, Soliqqa oid jinoyatlarga qarshi kurashish departamenti, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari |
7. | Eski modeldagi nazorat-kassa mashinalarini fiskal xotirali nazorat-kassa mashinalari bilan bosqichma-bosqich almashtirish | Kompleks chora-tadbirlar | 2003-yilning 1-iyuliga qadar | Davlat soliq qo‘mitasi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari |
8. | Alohida yirik miqdorlardagi pul mablag‘lari muomalasi, shu jumladan naqd pul berilishi bo‘yicha axborotlarni elektron ayirboshlash tizimini ishlab chiqish va joriy etish | Axborotlarni ayirboshlashning elektron tizimi | 2002-yilning 1-sentabriga qadar | Davlat soliq qo‘mitasi, Markaziy bank, tijorat banklari |
9. | Transport xizmatlari ko‘rsatish sohasidagi faoliyatni tartibga solish, ushbu sohada raqobat muhitini rivojlantirish, umumiy foydalanishdagi transportning yo‘nalishli liniyalarida chiptalar sotilishi ustidan nazoratni kuchaytirish | Kompleks chora-tadbirlar | 2002-yilning 1-oktabriga qadar | Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, Avtomobil va daryo transporti agentligi |
11. | Ommaviy axborot vositalari orqali bankdan tashqari muomalani cheklash, soliq haqidagi qonunlar buzilishiga yo‘l qo‘yilmasligi va soliq to‘lashdan bo‘yin tovlaganlik uchun jazoning muqarrarligi yuzasidan amalga oshirilayotgan chora-tadbirlarning muhimligi va mazmunini tushuntirishga doir keng ishlar olib borish | Chiqishlar, maqolalar, teleko‘rsatuvlar va radioeshittirishlar | Muntazam ravishda | Soliqqa oid jinoyatlarga qarshi kurashish departamenti, Davlat soliq qo‘mitasi, “O‘zteleradio” kompaniyasi, Matbuot va axborot agentligi |
12. | Soliq haqidagi qonunlar buzilganligi uchun amaldagi moliyaviy jazolarni qayta ko‘rib chiqish va yangi moliyaviy jazolar joriy etish, bunda quyidagilar uchun javobgarlikni kuchaytirish: | Qonun hujjatlariga o‘zgartirishlar kiritish loyihasi | 2002-yilning 1-oktabriga qadar | Moliya vazirligi, Davlat soliq qo‘mitasi, Adliya vazirligi |
III. Naqd pulsiz hisob-kitoblarni rag‘batlantirish va bank tizimiga pul mablag‘larini jalb etish | ||||
13. | Aholining pul mablag‘lari banklarga jalb etilishini rag‘batlantirish, eng avvalo omonatlarning jalb etuvchanligini oshirish, yangi vositalarni joriy etish, aholi omonatlari o‘sganligi uchun banklarning xodimlarini moddiy rag‘batlantirish tizimini qo‘llash yo‘li bilan o‘rtacha muddatli va uzoq muddatli depozitlarga jalb etishni rag‘batlantirish | Tadbirlar | Doimiy ravishda | Markaziy bank, tijorat banklari |
14. | Aholining banklardagi omonatlarini kafolatlash jamg‘armasini shakllantirish asosida aholining banklardagi omonatlarini kafolatlash tizimini joriy etish | Kompleks chora-tadbirlar | 2003-yilning 1-yanvariga qadar | Markaziy bank, tijorat banklari |
15. | Bank omonatlarining mavjud turlari jalb etuvchanligi to‘g‘risida keng ko‘lamli reklamani amalga oshirish | Chiqishlar, maqolalar, teleko‘rsatuvlar va radioeshittirishlar | Doimiy ravishda | “O‘zteleradio” kompaniyasi, Matbuot va axborot agentligi, tijorat banklari |
16. | Bank sirini ta’minlash institutini takomillashtirish, tijorat banklari tomonidan mijozlarning operatsiyalari va hisob raqamlari bo‘yicha axborot taqdim etilishiga doir qat’iy chegaralarni belgilash | “Bank siri to‘g‘risida”gi Qonun loyihasi | 2003-yilning 1-yanvariga qadar | Markaziy bank |
17. | Tijorat banklarining kredit plastik kartochkalarini muomalaga chiqarishni tashkil etish | Tadbirlar | 2002-yilning 1-oktabriga qadar | Markaziy bank, tijorat banklari |
18. | Toshkent shahrida plastik kartochkalardan foydalanish yo‘li bilan ish haqi, stipendiyalar va pensiyalar to‘lash yuzasidan tajriba o‘tkazish | Tadbirlar | 2003-yilning 1-yanvaridan boshlab | Moliya vazirligi, Markaziy bank, tijorat banklari |
IV. Ulgurji va firma savdosi tizimini rivojlantirish | ||||
19. | Xalq iste’mol tovarlari ishlab chiqaruvchi respublika korxonalarining firma chakana do‘konlari shoxobchasini kengaytirish, ularni aholi �ich joylashgan tumanlarda, bozorlarda va ommaviy savdo qilinadigan boshqa joylarda joylashtirish | Kompleks chora-tadbirlar | 2003-yilning 1-yanvariga qadar | Vazirlar Mahkamasining komplekslari, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari |
20. | Bozorlarda, turar joy mavzelarida va aholi uchun qulay bo‘lgan maxsus ajratilgan boshqa joylarda qishloq xo‘jaligi mahsulotlari yarmarkasini o‘tkazish yo‘li bilan naqd pul mablag‘larining eng ko‘p qaytishini ta’minlash, savdo tushumi belgilangan tartibda inkassa qilinishini tashkil etgan holda paxta yig‘im-terimi davrida ko‘chma savdoni tashkil etish | Tadbirlar | 2002-yilning III-IV choraklari mobaynida | “O‘zbekbirlashuv”, “O‘zbeksavdo” kompaniyalari, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari |
21. | Qonun hujjatlariga muvofiq narxlari deklaratsiyalanadigan mahsulotlar ro‘yxatini maqbul ravishda qisqartirish. Monopolist korxonalar tomonidan real talab va taklifni hisobga olgan holda narxlarni deklaratsiyalash mexanizmini takomillashtirish | Normativ hujjatlarga o‘zgartirishlar kiritish loyihasi | 2002-yilning 1-oktabriga qadar | Moliya vazirligi, Monopoliyadan chiqarish va raqobatni rivojlantirish davlat qo‘mitasi |
V. Pul muomalasini takomillashtirish va soliq solish mexanizmini samaradorligini oshirish | ||||
22. | Yirik xaridlarni sodir etish va belgilangan darajadan ortiqcha boshqa xarajatlar chog‘ida jismoniy shaxslar tomonidan daromadlarni deklaratsiyalash va soliq to‘lash tizimini ishlab chiqish | Hukumat qarori loyihasi | 2002-yilning 1-dekabriga qadar | Moliya vazirligi, Davlat soliq qo‘mitasi |
23. | Naqd tarzda sodir etiladigan to‘lovlarning eng yuqori darajasi miqdorini joriy etgan holda tijorat banklari va xo‘jalik yurituvchi subyektlar tomonidan birinchi talab bo‘yicha o‘z hisob raqamlaridan naqd pul olinishiga cheklashlarni bekor qilish | Hukumat qarori loyihasi | 2003-yilning 1-yanvariga qadar | Markaziy bank |
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarori, 05.08.2002 yildagi 280-son
Дата вступления в силу
05.08.2002
Рус
Ўзб
O’zb
O‘zb|Рус
Hujjat kuchini yo‘qotgan 18.10.2021
|
LexUZ sharhi
Mazkur qaror O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021-yil 18-oktabrdagi PF-6325-sonli “O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining va O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining ayrim hujjatlarini o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblash to‘g‘risida”gi Farmoniga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan.
Pul muomalasini yanada takomillashtirish, naqd pulsiz hisob-kitoblar tizimini kengaytirish, bankdan tashqari muomalani qisqartirish va soliq to‘lashdan bo‘yin tovlashning oldini olish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
1. O‘zbekiston Respublikasi Markaziy banki, Davlat soliq qo‘mitasi va Moliya vazirligi tomonidan ishlab chiqilgan Pul mablag‘larining bankdan tashqari muomalasini yanada qisqartirish chora-tadbirlari dasturi ilovaga muvofiq ma’qullansin.
Oldingi tahrirga qarang.
(2-bandning birinchi xaboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 28-avgustdagi 677-sonli qaroriga asosan chiqarilgan — O‘R QHT, 2017-y., 35-son, 929-modda)
2. Davlat soliq xizmati organlarining mansabdor shaxslariga O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Tadbirkorlik subyektlarining huquqlari qonuniy manfaatlarini himoya qilish bo‘yicha vakil bilan kelishgan holda ulgurji va chakana savdoda, umumiy ovqatlanish va pulli xizmatlar ko‘rsatish sohasida savdo va naqd tushumni topshirish qoidalariga rioya qilinishini rejadan tashqari tezkor tekshirishlarni amalga oshirish huquqi berilsin.
(2-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 23-noyabrdagi 943-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.11.2019-y., 09/19/943/4066-son)
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar, shaharlar va tumanlar hokimliklari belgilangan savdo va naqd tushumni topshirish qoidalari buzilishining soliq organlari tomonidan aniqlangan hollari bo‘yicha qonun hujjatlarida belgilangan tartibda qattiq choralar ko‘rsinlar.
(2-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2011-yil 2-noyabrdagi 294-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2011-y., 45-46-son, 470-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(3-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2005-yil 6-oktabrdagi 222-sonli qaroriga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — O‘R QHT, 2005-y., 40-son, 307-modda)
4. 2002-yil 1-oktabrdan boshlab mulkchilik shakllaridan qat’i nazar, korxonalar va tashkilotlarda mehnatga haq to‘lashga yo‘naltiriladigan mablag‘larning davlat tomonidan tartibga solinishi bekor qilinsin.
Oldingi tahrirga qarang.
(4-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 1-noyabrdagi 313-sonli qaroriga asosan chiqarilgan — O‘R QHT, 2012-y., 44-son, 507-modda)
5. O‘zbekiston Respublikasi Davlat soliq qo‘mitasi va Markaziy banki bir oy muddatda alohida yirik miqdordagi pul mablag‘lari muomalasi, shu jumladan naqd pul berilishi bo‘yicha axborotlarni elektron ayirboshlash tizimini ishlab chiqsin va joriy etsin.
Oldingi tahrirga qarang.
(6-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2006-yil 10-noyabrdagi 235-son qarori bilan o‘z kuchini yo‘qotgan — O‘zbekiston Respublikasi Qonun hujjatlari to‘plami, 2006-y., 46-47-son, 458-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(7-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2006-yil 10-noyabrdagi 235-son qarori bilan o‘z kuchini yo‘qotgan — O‘zbekiston Respublikasi Qonun hujjatlari to‘plami, 2006-y., 46-47-son, 458-modda)
8. O‘zbekiston Respublikasi Davlat soliq qo‘mitasi yuridik shaxslar va yuridik shaxs bo‘lmagan yakka tartibdagi tadbirkorlar tomonidan belgilangan savdo qoidalariga so‘zsiz rioya etilishi ta’minlanishi ustidan qattiq nazorat o‘rnatsinlar, bunda nazorat-kassa mashinalari, qonun hujjatlarida nazarda tutilgan hollarda esa onlayn nazorat-kassa mashinalari yoki virtual kassa mavjudligiga va naqd pul mablag‘lari qonunchilikda belgilangan tartibda inkassatsiya qilinishiga (banklarga topshirilishiga) alohida e’tibor berilsin. Aybdor shaxslarga nisbatan jinoiy jazoga tortishgacha qonun hujjatlarida belgilangan javobgarlik choralari qo‘llanilsin.
(8-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 23-noyabrdagi 943-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.11.2019-y., 09/19/943/4066-son)
9. O‘zbekiston Respublikasi Markaziy banki, tijorat banklari Moliya vazirligi bilan birgalikda 2003-yil 1-yanvardan boshlab Toshkent shahrida tajriba tarzida plastik kartochkalardan foydalanish yo‘li bilan ish haqi to‘lashga bosqichma-bosqich o‘tishni ishlab chiqsin va amalga oshirsin.
10. O‘zbekiston Respublikasi Markaziy banki tijorat banklari bilan birgalikda 2002-yil 1-oktabrgacha kredit plastik kartochkalarni muomalaga chiqarish yuzasidan kompleks chora-tadbirlarni ishlab chiqsin.
Tijorat banklari chakana savdo va xizmatlar ko‘rsatish bilan shug‘ullanuvchi xo‘jalik yurituvchi subyektlar bilan birgalikda tovarlar va xizmatlarga haq to‘lash sifatida plastik debet kartochkalari qabul qilinishini ta’minlovchi terminallar tarmog‘ini kengaytirsin.
11. Vazirlar Mahkamasi komplekslari Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, vazirliklar va idoralar bilan birgalikda ikki oy muddatda iste’mol tovarlari ishlab chiqaruvchi korxonalarning firma do‘konlari ochishi chora-tadbirlarini ko‘rsin, ular aholi zich joylashgan tumanlarda, bozorlarda va ommaviy savdo qilinadigan boshqa joylarda joylashtirilsin.
12. O‘zbekiston Respublikasi Davlat soliq qo‘mitasi, Markaziy banki “O‘zteleradio” kompaniyasi, O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi bilan birgalikda bankdan tashqari muomalani cheklash yuzasidan amalga oshirilayotgan chora-tadbirlarning muhimligi va mazmunini, soliq haqidagi qonunlar buzilishiga yo‘l qo‘yilmasligi va soliq to‘lashdan bo‘yin tovlaganlik uchun jazoning muqarrarligini ommaviy axborot vositalarida muntazam yoritsinlar.
13. O‘zbekiston Respublikasi Davlat soliq qo‘mitasi, Markaziy banki, Moliya vazirligi O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi, boshqa manfaatdor vazirliklar va idoralar bilan birgalikda bir oy muddatda:
mazkur qaror qoidalaridan kelib chiqqan holda tegishli idoraviy normativ hujjatlarni belgilangan tartibda ishlab chiqsinlar va tasdiqlasinlar;
Vazirlar Mahkamasiga qonun hujjatlariga mazkur qarordan kelib chiquvchi o‘zgartirish va qo‘shimchalar to‘g‘risida takliflar kiritsinlar.
14. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosari R.S. Azimov va O‘zbekiston Respublikasi Markaziy banki raisi F.M. Mullajonov zimmasiga yuklansin.
(ilova O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2020-yil 16-maydagi 288-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 16.05.2020-y., 09/20/288/0600-son)