O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “Aholiga kommunal xizmat ko‘rsatish tizimida iqtisodiy islohotlarni chuqurlashtirish Konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida” 1998-yil 3-noyabrdagi 461-son va “O‘zbekiston Respublikasining Uy-joy kodeksini amalga oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 1999-yil 16-iyuldagi 345-son qarorlarini bajarish yuzasidan Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
1. Uy-joy-kommunal xizmatlari ko‘rsatish bo‘yicha Yagona buyurtmachi xizmati to‘g‘risidagi Vaqtinchalik nizom 1-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
Yagona buyurtmachi xizmatini tashkil etish bo‘yicha eksperiment 1a-ilovaga muvofiq shaharlarda kengaytirilsin.
2. Ko‘p kvartirali uylardagi yashash uchun mo‘ljallanmagan joylardan foydalanish tartibi to‘g‘risidagi Nizom 2-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
3. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosari B.S. Hamidov zimmasiga yuklansin.
1. Ushbu Vaqtinchalik nizom (bundan keyin “Nizom” deb ataladi) O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “Aholiga kommunal xizmat ko‘rsatish tizimida iqtisodiy islohotlarni chuqurlashtirish Konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida” 1998-yil 3-noyabrdagi 461-son qaroriga muvofiq ishlab chiqilgan va Uy-joy-kommunal xizmat ko‘rsatish bo‘yicha Yagona buyurtmachi xizmatining (bundan keyin “Yagona buyurtmachi xizmati” deb ataladi) asosiy vazifalari hamda funksiyalarini, uning huquqiy maqomini, tashkil etilishini, faoliyat ko‘rsatishi va tugatilishini belgilab beradi.
2. Yagona buyurtmachi xizmati uy-joy fondini, turar-joy bo‘lmagan binolar va imoratlarni, muhandislik asbob-uskunalarini, uylarga yondosh hududlarni zarur darajada saqlash va tuzatishni, barcha to‘lovlarni hisob-kitob qilish va yig‘ishni, pudrat tashkilotlari va xizmat ko‘rsatuvchilar bilan hisob-kitob qilishni hamda fuqarolarning yashashi uchun shart-sharoitlar yaratishga yo‘naltirilgan uy-joy fondini boshqarishni amalga oshirishga vakolatli tashkilot hisoblanadi.
Oldingi tahrirga qarang.
3. Yagona buyurtmachi xizmati o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi qonunchiligiga, joylardagi davlat hokimiyati organlari qarorlariga, ushbu Nizomga va o‘z ustaviga amal qiladi.
(3-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 4-apreldagi 153-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 05.04.2022-y., 09/22/153/0266-son)
Oldingi tahrirga qarang.
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar hokimliklari va Toshkent shahar hududiy kommunal-foydalanish birlashmasi Yagona buyurtmachi xizmatiga uslubiy, texnikaviy va boshqa zarur yordam ko‘rsatadi, uni tegishli me’yoriy-huquqiy hujjatlar bilan ta’minlaydi.
(3-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2005-yil 18-maydagi 127-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2005-y., 19-20-son, 143-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
4. Yagona buyurtmachi xizmati belgilangan tartibda O‘zbekiston Respublikasi Hukumati qarori bilan davlat unitar korxonasi shaklida tashkil etiladi.
(4-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 13-noyabrdagi 907-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 14.11.2017-y., 09/17/907/0245-son)
Oldingi tahrirga qarang.
5. Mulkdorlar, shuningdek, uy-joy ijarachilari va arendachilari uy-joy fondini boshqarish, unga xizmat ko‘rsatish va uni ta’mirlash hamda kommunal xizmatlar ko‘rsatish yuzasidan pudratchilar bilan o‘z munosabatlarini ham Yagona buyurtmachi xizmati orqali ham bevosita yo‘lga qo‘yishlari mumkin.
(5-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2007-yil 1-martdagi 43-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2007-y., 9-10-son, 85-modda)
6. Yagona buyurtmachi xizmati faoliyatini mablag‘ bilan ta’minlash mahalliy budjet mablag‘lari, aholi va korxonalarning uy-joy-kommunal xizmatlar uchun to‘lovlari, shuningdek, markazlashtirilgan davlat subsidiyalari hisobiga amalga oshiriladi.
Oldingi tahrirga qarang.
uy-joy fondini boshqarish, unga xizmat ko‘rsatish va uni ta’mirlash hamda kommunal xizmatlar ko‘rsatish yuzasidan pudratchilar oldida uy-joy va uy-joy bo‘lmagan binolar mulkdorlari (ijarachilar va arendachilar) manfaatlarini ifodalash;
uy-joy mulkdorlari (ijarachilari va arendachilari)ning uy-joy-kommunal xizmatlar ko‘rsatishni hamda ta’mirlash ishlarini pudratchilar bilan tanlov asosida o‘tkazishni tashkil etish yuzasidan buyurtmachilarni shakllantirish va umumlashtirish;
aholidan tushadigan moliyaviy mablag‘larni, shuningdek, pudratchi tomonidan bajarilgan ishlarga va ko‘rsatilgan xizmatlarga, ularning sifatiga qarab hamda shartnomaga muvofiq to‘lash uchun davlat tomonidan markazlashtirilgan tartibda va mahalliy darajada ajratiladigan subsidiyalarni jamlash va tasarruf etish.
Uy-joylar mulkdorlari, ijarachilari va arendachilarining ixtiyoriy birlashmalari, shu jumladan, xususiy uy-joy mulkdorlari shirkatlari ham uy-joylarni saqlash bo‘yicha davlat tomonidan ajratiladigan subsidiyalarning mustaqil oluvchilari bo‘lishi mumkin.
Xususiy uy-joy mulkdorlari shirkatlari umumiy mulkni boshqarish, ularga xizmat ko‘rsatish va ulardan ta’mirlash, shuningdek, kommunal va boshqa xizmatlar ko‘rsatish yuzasidan yuridik va jismoniy shaxslar bilan mustaqil ravishda shartnomalar tuzishlari mumkin.
Yagona buyurtmachi xizmati foydalanuvchilarga markazlashtirilgan tartibda issiqlik, gaz, elektr energiyasi yetkazib berish bo‘yicha tuman va shahar kommunikatsiyalarini boshqarish, ularga xizmat ko‘rsatish va ulardan ta’mirlash yuzasidan, shuningdek, jamoat hududlari va kommunikatsiyalarida kommunal xizmatlar ko‘rsatish va ta’mirlash ishlari yuzasidan pudratchilar bilan ustuvor tartibda shartnomalar tuzadi.
(7-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2007-yil 1-martdagi 43-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2007-y., 9-10-son, 85-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
8. Shahar (tuman) hokimligi davlat uy-joy fondini (uy-joylarni — ularga yondosh hududlar, ichki muhandislik kommunikatsiyalari — suv, issiqlik, kanalizatsiya, gaz, elektr energiyasi bilan birga, Xususiy uy-joy mulkdorlari shirkati boshqaruviga berilgan davlat uy-joy fondi bundan mustasno) joylardagi ijro etuvchi hokimiyat organlaridan xo‘jalik yuritish va boshqarish uchun yagona buyurtmachi xizmati balansiga beradi. Yagona buyurtmachi xizmatiga, shuningdek, ijro etuvchi hokimiyat organlarining davlat uy-joy fondini boshqarish bo‘yicha funksiyalari ham beriladi.
Xususiy mulk bo‘lgan ko‘p kvartirali uy-joylar, ularga yondosh hududlar va ichki muhandislik kommunikatsiyalari (suv, issiqlik, kanalizatsiya, gaz, elektr energiyasi) ko‘chmas mulk butun kompleksidan shartnoma bo‘yicha saqlashni ta’minlash uchun mulkdorlar tomonidan Yagona buyurtmachi xizmati boshqaruviga berilishi mumkin (1-ilova).
(8-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2007-yil 1-martdagi 43-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2007-y., 9-10-son, 85-modda)
9. Yagona buyurtmachi xizmatiga uy-joy mulkdorlari bilan shartnomaviy shartlarda quyidagi asosiy funksiyalarni bajarish yuklanadi:
uy-joy fondini va muhandislik infratuzilmasi obyektlarini (suv oqizish-kanalizatsiya xo‘jaligi, issiqlik, elektr energiyasi, gaz ta’minoti, tashqi obodonlashtirish obyektlari hamda foydalanuvchilarga kommunal xizmatlar ko‘rsatishni bevosita amalga oshiruvchi boshqa obyektlarni) saqlash va ta’mirlash yuzasidan pudrat korxonalari bilan tanlov asosida shartnomalar tuzish (2-ilova);
aholi va boshqa foydalanuvchilarning uy-joyni saqlash va ta’mirlash hamda uy-joy-kommunal xizmatlar uchun to‘lov sifatida tushadigan mablag‘larini, shuningdek, mahalliy budjetdan ajratilgan mablag‘larni to‘plash;
uy-joy fondi mulkdorlari bilan birgalikda ishlar pudratchisini, uy-joy-kommunal xizmatlar ko‘rsatuvchini tanlash, shu jumladan, to‘liq ta’mirlash va rekonstruksiya qilishni amalga oshirish yuzasidan tanlovlar o‘tkazishni tashkil etish, ular tugallangach, ishlarni qabul qilib olishda qatnashish;
bajarilayotgan ishlar va ko‘rsatilayotgan xizmatlar sifati va puxtaligini nazorat qilish hamda tuzilgan shartnomalarga muvofiq amalga oshirilgan ishlar va xizmatlar uchun haq to‘lash;
Oldingi tahrirga qarang.
kvartiralar ichidagi asbob-uskunalarni ta’mirlash va almashtirish, muhandislik tarmoqlaridagi halokatli holatlarni va ularning oqibatlarini bartaraf etish yuzasidan uy-joy fondi mulkdorlaridan, shu jumladan, xususiy uy-joy mulkdorlari shirkatlaridan tushadigan buyurtmanomalarning bajarilishi to‘g‘risidagi axborotlarni yig‘ish va tahlil qilish;
pudrat tashkilotlari tomonidan Yagona buyurtmachi xizmati mijozlarining tezkor buyurtmalari bo‘yicha xizmat ko‘rsatish va ta’mirlash ishlari, shuningdek kommunal xizmatlarning o‘z vaqtida amalga oshirilishini, shu jumladan, tushayotgan shikoyatlarni ro‘yxatdan o‘tkazish va paydo bo‘layotgan muammolarni hal etish yo‘li bilan, doimiy nazorat qilish;
(9-bandning oltinchi va yettinchi xatboshi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2007-yil 1-martdagi 43-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2007-y., 9-10-son, 85-modda)
shartnoma shartlarini bajarishmagan taqdirda uy-joy fondini saqlash va ta’mirlash, kommunal xizmatlar ko‘rsatish bo‘yicha pudrat korxonalarini almashtirish, tanlov asosida yangi korxonalarni tanlash;
uy-joy fondining, muxandislik infratuzilmasi va tashqi obodonlashtirish obyektlarining texnik holatini rejali nazorat qilish hamda aniqlangan kamchiliklarni bartaraf etish uchun tavsiyalar va texnik yechimlar ishlab chiqish;
Yagona buyurtmachi xizmatiga qarashli hududda foydalanuvchilarga uy-joy-kommunal xizmatlar ko‘rsatishni yaxshilash uchun zarur bo‘lgan yangi pudrat korxonalari tashkil etishda qatnashish;
yangi ishga tushirilgan uy-joy-kommunal xo‘jaligi obyektlarini qabul qilib olish bo‘yicha takliflar tayyorlash;
pudratchining uy-joyni, yerto‘lalarda, shaxtalarda joylashgan muhandislik tarmoqlarini, bittadan ko‘p kvartirani birlashtiruvchi tarmoqlarni, texnika asbob-uskunalarini, yondosh hududni zarur darajada saqlash hamda unda yashovchi aholiga shartnomada nazarda tutilgan haq to‘lanadigan ish va xizmatlar turlari ro‘yxatiga muvofiq xizmat ko‘rsatish bo‘yicha faoliyatini nazorat qilish, shuningdek, tushayotgan buyurtmanomalar bo‘yicha aholiga xizmat ko‘rsatish ishlarini tezkorlik bilan tashkil etish.
pudrat korxonalari tomonidan xizmat ko‘rsatish yuzasidan shartnomalar shartlari buzilgan taqdirda ulardan nazarda tutilgan iqtisodiy jarimalar tarzidagi mablag‘larni undirish maqsadida sud organlariga murojaat qilish;
ko‘rsatilgan uy-joy-kommunal xizmatlar uchun mablag‘lar to‘lanmagan taqdirda ularni o‘z mijozlaridan undirish maqsadida sud organlariga murojaat qilish.
11. Yagona buyurtmachi xizmati uy-joy kommunal xizmatlar ko‘rsatish yuzasidan buyurtmani shakllantirish uchun:
ta’mirlash-qurish ishlari va uy-joy-kommunal xo‘jaligi xizmatlari ko‘rsatish bo‘yicha bozorlar konyunkturasini;
uy-joy-kommunal xizmatlar hajmlari hamda xizmatlar qiymatining mumkin bo‘lgan o‘zgarishlar prognozini va pudrat shartnomalari tuzishda inflatsiya omillarini hisobga olishni;
shartnoma asosida uy-joy-kommunal xizmatlar ko‘rsatish huquqiga tanlovlar tashkil etishni o‘rganish bo‘yicha ishlarni amalga oshiradi.
12. Ustavga ko‘ra Yagona buyurtmachi xizmatiga uning asosiy vazifalarini bajarish bilan bog‘liq bo‘lgan boshqa funksiyalar va huquqlarni amalga oshirish yuklanishi mumkin.
13. Shahar (tuman) hokimligi qabul qilish-berish maxsus dalolatnomasida sanab o‘tilgan va berishning haqiqiy sanasidagi holatiga ko‘ra mulkdor balansida aks ettirilgan ko‘char va ko‘chmas mulkni (asosiy va aylanma mablag‘lar hamda ularning manbalarini) to‘liq xo‘jalik yuritish huquqi bilan Yagona buyurtmachi xizmatiga biriktirib qo‘yadi.
Oldingi tahrirga qarang.
Yagona buyurtmachi xizmati O‘zbekiston Respublikasi qonunchiligiga muvofiq unga to‘liq xo‘jalik yuritish huquqi bilan biriktirilgan davlat mulkiga ega bo‘ladi va undan foydalanadi.
(13-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 4-apreldagi 153-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 05.04.2022-y., 09/22/153/0266-son)
14. Yagona buyurtmachi xizmatiga to‘liq xo‘jalik yuritish huquqi bilan biriktirilgan davlat mulki, shuningdek, u yaratgan va sotib olgan mulk shahar (tuman) mulki hisoblanadi.
15. Yagona buyurtmachi xizmati, asosiy faoliyat turlariga zarar yetkazmagan holda, jismoniy va yuridik shaxslarga amaldagi qonunchilikka zid bo‘lmagan qo‘shimcha o‘zaro bog‘liq xizmatlar ko‘rsatganlik uchun daromadlar olish huquqiga ega.
16. Yagona buyurtmachi xizmatiga to‘liq xo‘jalik yuritish huquqi bilan berilgan ko‘chmas mulk, mashina va asbob-uskunalar:
a) faqat O‘zbekiston Respublikasi qonunchiligiga muvofiq mulkdorning qaroriga ko‘ra sotilishi yoki boshqa usulda begonalashtirilishi;
a) to‘liq xo‘jalik yuritish huquqi bilan o‘ziga biriktirilgan davlat mulkidan foydalanish qoidalari buzilishiga yo‘l qo‘ymaslik va uning saqlanishini ta’minlash hamda uni o‘z mablag‘lari, shu jumladan, amaldagi qonunchilikka muvofiq hisoblanadigan amortizatsiya ajratmalari hisobiga tiklash;
b) to‘liq xo‘jalik yuritish huquqi bilan o‘ziga biriktirilgan davlat mulkini o‘z mablag‘lari hisobiga kapital va joriy ta’mirlash;
v) o‘z ixtiyoriga topshirilgan uy-joy fondini binolar konstruksiyasi bardoshliligini saqlash jihatdan muntazam nazorat qilish;
g) bino konstruksiyalarining shikastlangani aniqlangan taqdirda shahar (tuman) hokimligini xabardor qilish, konstruksiyalarning fuqarolar yashashiga va uy-joy fondining bundan keyingi saqlanishiga xavf soluvchi shikastlanishlari darajasini tezkorlik bilan aniqlash uchun loyihalash institutlari mutaxassislarini jalb etish;
d) shahar (tuman) hokimligiga uy-joy fondini saqlash chora-tadbirlari ko‘rish to‘g‘risida takliflar kiritish;
e) har yili fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organi bilan birgalikda o‘ziga biriktirilgan davlat uy-joy fondi kvartiralarini tekshirib chiqish;
j) o‘zboshimchalik bilan xonalar joylashishi o‘zgartirilganda, to‘siqlar olib tashlanganda, o‘yilganda, konstruksiya elementlari, konstruksiyalar qisman yoki to‘liq ko‘chirilganda va foydalanishning texnik normalariga muvofiq bo‘lmagan muhandislik kommunikatsiyalari o‘rni o‘zgartirilganda hamda fuqarolar tomonidan uydagi boshqa yashovchilar yashashiga xavf tug‘diruvchi boshqa barcha xatti-harakatlar sodir etilganda ko‘rsatib o‘tilgan buzilishlar to‘g‘risida darhol dalolatnoma tuzish va konstruksiyalarni aybdor hisobiga tiklash chora-tadbirlarini ko‘rish uchun materiallarni shahar (tuman) hokimligiga yoki sud organlariga berish;
belgilangan maqsadga ega bo‘lgan, o‘zining va mahalliy budjet hisobiga barpo etilgan yoki sotib olingan binolar, inshootlar va boshqa mulklar belgilangan maqsad bilan boshqa yuridik shaxsga berilganda;
mulkdor Yagona buyurtmachi xizmatidan mulkni undirish to‘g‘risida murojaat qilganda to‘liq yoki qisman olib qo‘yilishi mumkin.
19. Yagona buyurtmachi xizmatiga Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari bilan kelishilgan holda shahar (tuman) hokimi tomonidan lavozimga tayinlanadigan boshliq rahbarlik qiladi.
Yagona buyurtmachi xizmati faoliyatiga rahbarlik qiladi va unga yuklangan funksiyalarning bajarilishi uchun shaxsan javob beradi;
Yagona buyurtmachi xizmatining shtat jadvali yuzasidan shahar (tuman) hokimligiga takliflar kiritadi;
barcha korxonalar, muassasalar va tashkilotlarda Yagona buyurtmachi xizmati manfaatlarini ifodalaydi;
pudrat tashkilotlari, elektr energiyasi va suv bilan ta’minlovchi hamda ixtisoslashtirilgan boshqa tashkilotlar bilan shartnomalar tuzadi, komissiyalar tarkibini tasdiqlaydi, bank muassasalarida hisob-kitob va boshqa hisob raqamlari ochadi;
xodimlar o‘rtasida vazifalarni taqsimlaydi, xizmat xodimlarini lavozimga tayinlaydi va lavozimdan bo‘shatadi;
21. Yagona buyurtmachi xizmati faoliyatini nazorat qilish Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari tomonidan amalga oshiriladi.
22. Yagona buyurtmachi xizmati belgilangan tartibda statistika va buxgalteriya hisobotini yuritadi, belgilangan muddatlarda tegishli organlarga balans hisobotlari topshiradi, soliq solish uchun zarur bo‘lgan axborotlarni hamda iqtisodiy axborotlarni to‘plash va ishlab chiqish umumdavlat tizimi ma’lumotlarini davlat statistika organlariga taqdim etadi.
23. Yagona buyurtmachi xizmati amaldagi qonunchilikda nazarda tutilgan shartlarda va tartibda qayta tashkil etilishi yoki tugatilishi mumkin.
Oldingi tahrirga qarang.
(ilova nomi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2007-yil 1-martdagi 43-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2007-y., 9-10-son, 85-modda)
Ustav asosida ish ko‘ruvchi, keyingi o‘rinlarda “Ijrochi” deb ataluvchi Yagona buyurtmachi xizmati — _________________________ nomidan direktor __________________________ bir tomondan va keyingi o‘rinlarda “Mulkdor” deb ataluvchi kvartira (uy) mulkdori____________________ikkinchi tomondan, quyidagilar to‘g‘risida mazkur shartnomani tuzdilar:
“Mulkdor” vannaxonasi, oshxonasi, balkoni, verandasi, shu jumladan, turar joy maydoni ________ kv. m, umumiy maydoni ________ kv. m bo‘lgan __________________ ko‘chasi, ______________ uydagi ______ xonali ______ kvartirani texnik xizmat ko‘rsatish dalolatnomasi bo‘yicha beradi, “Ijrochi” esa qabul qilib oladi.
uy-joylardan texnik foydalanishning yagona qoidalari va me’yorlariga qat’iy rioya qilgan holda “Mulkdor”ning kvartirasiga texnik xizmat ko‘rsatishni ta’minlash, shu jumladan, uy-joyni, yerto‘lalarda, shaxtalarda joylashgan muhandislik tarmoqlarini va bittadan ko‘p kvartirani birlashtiruvchi tarmoqlarni, texnik asbob-uskunalarni, uyga yondosh hududni ishlar va xizmatlarning haq to‘lanadigan turlari ro‘yxatiga muvofiq zarur darajada saqlashni ta’minlovchi ishlarni amalga oshirish;
Oldingi tahrirga qarang.
pudratchilar va uy-joy fondini boshqarish, unga xizmat ko‘rsatish va uni ta’mirlash hamda kommunal xizmatlar ko‘rsatuvchilar oldida “Mulkdor”ning manfaatlarini ifodalash;
(2.1-bandning uchinchi xatboshi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2007-yil 1-martdagi 43-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2007-y., 9-10-son, 85-modda)
uy-joy fondining “Mulkdori” bilan birgalikda ishlar pudratchisini, uy-joy-kommunal xizmatlar ko‘rsatuvchini, shu jumladan, kapital ta’mirlash va rekonstruksiya qilish uchun pudratchini tanlash bo‘yicha tanlovlar tashkil etish, ishlar tamom bo‘lgandan so‘ng ularni qabul qilib olishda qatnashish;
bajarilgan ishlar va xizmatlarning sifatini va puxtaligini nazorat qilish va amalga oshirilgan ishlar va xizmatlar haqini tuzilgan shartnomalarga muvofiq to‘lash;
uy-joy fondini ta’mirlash va kvartira ichidagi uskunalarni almashtirish, binolarning muhandislik tarmoqlaridagi avariya vaziyatlarini va ularning oqibatlarini bartaraf etish yuzasidan “Mulkdor” tushadigan buyurtmanomalarning bajarilishi to‘g‘risidagi axborotlarni yig‘ish va tahlil qilish;
pudratchi korxonalar tomonidan shartnoma shartlari bajarilmagan hollarda, tanlov asosida yangi korxonalar tanlash asosida uy-joy fondini saqlash va ta’mirlash, kommunal xizmatlar ko‘rsatish bo‘yicha pudratchi korxonalarni almashtirish;
uy-joy fondining, muhandislik infratuzilmalari va tashqi obodonlashtirish obyektlari texnik holatining rejali monitoringini hamda aniqlangan nuqsonlarni bartaraf etish uchun tavsiyanomalar va texnik yechimlarni ishlab chiqishni amalga oshirish;
sifat va puxtalikning kafolatli darajasi buzilganligi sababli “Ijrochi”ning aybi bilan ko‘rilgan zararni “Mulkdor”ga undirib berish.
uy (kvartira)ga texnik xizmat ko‘rsatish bo‘yicha “Ijrochi” tomonidan kommunal xizmatlar va uy-joyni ta’mirlash xizmatlari uchun belgilangan tariflarga muvofiq har oyning 10-kunidan kechiktirmay o‘z vaqtida haq to‘lash;
kvartiradan belgilangan maqsadda foydalanish, sanitariya-texnika asbob-uskunalariga, uy-joyning tashqi obodonlashtirish obyektlariga ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo‘lish.
“Mulkdor” kvartirasidagi ichki tarmoqlar va asbob-uskunalarning texnik holatini muntazam ravishda tekshirib turish;
muhandislik tizimlarini yaxshi saqlamaganlik, uy-joyning tuzilishini o‘zboshimchalik bilan o‘zgartirganlik yoki loyiha yechimlarini kommunikatsiyalarni yoxud uy-joyni avariyaga olib kelgan yoki avariya holatiga olib kelishi mumkin bo‘lgan darajada o‘zgartirganlik uchun “Mulkdor”dan ko‘rilgan zararni to‘lashni talab qilish huquqiga ega.
belgilangan miqdorda, o‘zining hayoti va salomatligi uchun xavfsiz bo‘lgan, mol-mulkiga zarar yetkazmaydigan sifatda xizmatlar olish;
xizmatlar ko‘rsatishdagi kamchiliklar oqibatida hayotiga, salomatligi va mol–mulkiga yetkazilgan zararlar va shikastlar uchun to‘lovlarni “Ijrochi”dan to‘la hajmda talab qilish;
4.1 Uy-joy (kvartira)ni saqlaganlik, xizmat ko‘rsatganlik va ta’mirlaganlik, kommunal xizmatlar ko‘rsatganlik uchun “Mulkdor” tomonidan har oyda hisob-kitob qilinadi. To‘lovlar o‘tgan oydan keyingi oyning 10 kunigacha to‘lanadi. Kommunal xizmatlar haqi belgilangan shakldagi to‘lov hujjati bo‘yicha “Ijrochi” orqali to‘lanadi.
Oldingi tahrirga qarang.
4.2. Uy-joy (kvartira)ni saqlaganlik, xizmat ko‘rsatganlik va ta’mirlaganlik, kommunal xizmatlar uchun haq amaldagi qonunchilikka muvofiq, mahalliy hokimiyat organlari (Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar, shahar, tuman va Toshkent shahar hokimliklari) tomonidan tasdiqlangan tariflar bo‘yicha to‘lanadi.
(4.2 band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 4-apreldagi 153-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 05.04.2022-y., 09/22/153/0266-son)
Oldingi tahrirga qarang.
4.3. Uy-joy-kommunal xizmatlar haqi o‘z vaqtida to‘lanmagan taqdirda “Mulkdor” “Ijrochiga” muddati o‘tkazib yuborilgan har bir kun uchun 0,1 foiz miqdorida penya to‘laydi, muddati o‘tkazib yuborilgan to‘lov summasining 50 foizidan ortiq bo‘lmagan miqdorda.
(4.3-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2007-yil 1-martdagi 43-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2007-y., 9-10-son, 85-modda)
4.4. “Ijrochi” tomonidan kvartiraga texnik xizmat, kommunal xizmatlar o‘z vaqtida ko‘rsatilmagan hollarda “Ijrochi” “Mulkdor”ga o‘z vaqtida bajarilmagan xizmatlar summasining 0,5 foizi miqdorida jarima to‘laydi.
5.1. Mazkur Shartnoma 1 yilga, 200 __yil 200 __ yil ________gacha bo‘lgan davrga va bir xil kuchga ega bo‘lgan 2 nusxada tuzildi. Ulardan biri “Mulkdor”da, ikkinchisi “Ijrochi”da turadi. Agar tomonlardan biri shartnoma muddati tugashidan 2 oy oldin uni to‘xtatish to‘g‘risida istak bildirmasa, u kelgusi davrga uzaytirilgan hisoblanadi.
5.2. Shartnomani muddati tugagunga qadar bekor qilish qonun bilan belgilangan tartibda amalga oshiriladi.
6.1. Mazkur shartnomani bajarish, bekor qilish va uning muddatini uzaytirish bilan bog‘liq ravishda paydo bo‘lgan barcha nizolar belgilangan tartibda ko‘rib chiqiladi.
6.2. Avariyani bartaraf etish bo‘yicha shartnoma majburiyatlari “Ijrochi” tomonidan buzilgan hollarda “Mulkdor” shartnomada nazarda tutilgan ishlarni “Ijrochi” mablag‘lari hisobiga bajarishga yoxud zararlarni to‘lashni talab qilishga haqlidir.
“Mulkdor”ning o‘z shartnoma majburiyatlarini o‘z vaqtida bajarmaganligi tufayli ishlarning to‘xtatib qolganligi uchun “Ijrochi” javob bermaydi.
6.3. Jarima va penyalarni to‘lash shartnoma bo‘yicha qabul qilingan majburiyatlarni bajarishdan ozod qilmaydi.
MULKDOR | IJROChI |
Manzil: _________________________ | Manzil: __________________________ |
________________________________ | _________________________________ |
________________________________ | _________________________________ |
Bank rekvizitlari: _________________ | |
________________________________ | _________________________________ |
(imzo) | (imzo) |
M.O‘ |
Oldingi tahrirga qarang.
(ilova nomi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2007-yil 1-martdagi 43-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2007-y., 9-10-son, 85-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
tomonidan tasdiqlangan ustav asosida faoliyat ko‘rsatuvchi “Pudratchi” (uy-joy fondini saqlash va uni ta’mirlash bo‘yicha xizmat ko‘rsatuvchi va ta’mirlash tashkilotlari)
(xatboshi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2007-yil 1-martdagi 43-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2007-y., 9-10-son, 85-modda)
|
|
| Eskirish darajasi | Qoldiq bahosi, min so‘m (3-ustun — 4-ustun) | |
ming so‘m | % |
2. Xizmat ko‘rsatish uchun berilgan mol-mulkning _____________ ___________________________________________________________________________
mulki hisoblanadi va shartnoma (II bo‘lim)ga muvofiq korxonaga to‘liq xo‘jalik yuritish uchun berilgan asosiy fondlar bilan birgalikda
mazkur shartnomaga muvofiq xizmat ko‘rsatish uchun o‘ziga berilgan asosiy fondlardan mustaqil ravishda foydalanadi;
xizmat ko‘rsatish uchun o‘ziga berilgan mulkka mustaqil ravishda egalik qilish (sotish yoki boshqa usul bilan boshqalarga berish, garovga berish, ijaraga topshirish)ga haqli emas.
bajarilayotgan ishlar va ko‘rsatilayotgan xizmatlar sifati va puxtaligini nazorat qiladi hamda tuzilgan shartnomalarga muvofiq amalga oshirilgan ishlar va ko‘rsatilgan xizmatlar uchun haq to‘laydi;
Oldingi tahrirga qarang.
kvartiralar ichidagi asbob-uskunalarni ta’mirlash va almashtirish, muhandislik tarmoqlaridagi halokatli vaziyatlarni va ularning oqibatlarini bartaraf etish yuzasidan uy-joy fondi mulkdorlaridan, shu jumladan, xususiy uy-joy mulkdorlari shirkatlaridan tushadigan buyurtmanomalarning bajarilishi to‘g‘risidagi axborotlarni yig‘adi va tahlil qiladi;
pudrat tashkilotlari tomonidan Yagona buyurtmachi xizmati mijozlarining tezkor buyurtmanomalari bo‘yicha xizmat ko‘rsatish va ta’mirlash hamda kommunal xizmatlar ko‘rsatish ishlarining o‘z vaqtida amalga oshirilishini, shu jumladan, tushayotgan shikoyatlarni ro‘yxatdan o‘tkazish va paydo bo‘layotgan muammolarni hal qilish yo‘li bilan, doimiy nazorat qiladi;
(4-bandning uchinchi va to‘rtinchi xatboshi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2007-yil 1-martdagi 43-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2007-y., 9-10-son, 85-modda)
uy-joy fondini saqlash va ta’mirlash, kommunal xizmatlar ko‘rsatish bo‘yicha pudratchi korxonalar shartnoma shartlarini bajarmagan taqdirda ularni tanlov asosida yangi korxonalar bilan almashtiradi;
“Pudratchi” bilan birgalikda uy-joy fondining muhandislik infratuzilmasi va tashqi obodonlashtirish obyektlari texnik holatining rejali nazoratini amalga oshiradi hamda aniqlangan nuqsonlarni bartaraf etish uchun tavsiyalar va texnik yechimlarni ishlab chiqadi;
yagona buyurtmachi xizmatiga qarashli hududda foydalanuvchilarga uy-joy-kommunal xizmatlari ko‘rsatishni yaxshilash uchun zarur bo‘lgan yangi pudratchi korxonalar tashkil etishda qatnashadi;
“Pudratchining uy-joyni, yerto‘lalarda, shaxtalardagi muhandislik tarmoqlarini hamda bittadan ko‘p kvartirani birlashtiruvchi tarmoqlarni, texnik asbob-uskunalarni, uy yon-atrofini zarur darajada saqlash va unda yashovchi aholiga shartnomada nazarda tutilgan haq to‘lanadigan ish va ko‘rsatiladigan xizmatlar turlari ro‘yxatiga muvofiq xizmat ko‘rsatish bo‘yicha faoliyatini nazorat qiladi, shuningdek, tushayotgan buyurtmanomalar bo‘yicha aholiga xizmat ko‘rsatish ishlarini tezkorlik bilan tashkil etadi.
Oldingi tahrirga qarang.
(5-bandning ikkinchi xatboshi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2007-yil 1-martdagi 43-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2007-y., 9-10-son, 85-modda)
mazkur shartnomaga muvofiq uy-joy fondini saqlash va ta’mirlashni o‘z vaqtida va sifatli amalga oshiradi hamda uy-joy mulkdorlari va “Buyurtmachi”ning xabarlariga tezkorlik bilan o‘z munosabatini bildiradi;
xizmat ko‘rsatish uchun “Pudratchi”ga berilgan mol-mulkning texnik holati yomonlashuviga yo‘l qo‘ymaydi, ushbu mol-mulkning foydalanish jarayonida eskirishi bilan bog‘liq hollar bundan mustasno;
Oldingi tahrirga qarang.
“Pudratchi”ning joriy xo‘jalik faoliyatiga aralashmaslik, amaldagi qonunchilik va mazkur shartnoma bilan nazarda tutilgan hollar bundan mustasno;
(6-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 4-apreldagi 153-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 05.04.2022-y., 09/22/153/0266-son)
7. Mazkur shartnomaning 5-bandiga muvofiq “Pudratchi” tomonidan ko‘rsatiladigan xizmatlarining qiymati har oyda ____ so‘mni tashkil etadi.
8. Ko‘rsatiladigan xizmatlar uchun har oyning 10-kunidan kechiktirmasdan “Buyurtmachi” tomonidan haq to‘lanadi.
9. Mazkur shartnomaning 5-bandida qayd etilgandan ortiqcha qo‘shimcha xizmatlar ko‘rsatilgan taqdirda ikkala tomon imzolagan “Qo‘shimcha xizmatlar to‘g‘risida dalolatnoma” asosida qo‘shimcha haq to‘lanishi mumkin.
10. Xizmat ko‘rsatish uchun “Pudratchi”ga berilgan mol-mulk “Buyurtmachi” xizmati qaroriga binoan quyidagi hollarda to‘liq yoki qisman olib qo‘yilishi mumkin:
b) 5-bandda nazarda tutilgan shartnoma majburiyatlari bajarilmaganligi munosabati bilan shartnoma bekor qilinganda;
Oldingi tahrirga qarang.
Ushbu shartlarning bajarilmaganligi uchun, shuningdek, xizmat ko‘rsatish uchun “Pudratchi”ga berilgan mol-mulkka uning harakatlari bilan yetkazilgan zararlar uchun rahbar amaldagi qonunchilikka muvofiq mulkiy va boshqacha tartibda javob beradi.
(11-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 4-apreldagi 153-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 05.04.2022-y., 09/22/153/0266-son)
15. Shartnoma bir xil yuridik kuchga ega bo‘lgan ikki nusxada (tomonlarning har biri uchun bittadan) tuzilgan.
Shartnoma “Buyurtmachi” xizmatida va “Pudratchi” rahbar organlari joylashgan joyda doimiy saqlanishi kerak.
“Buyurtmachi” xizmati | “Pudratchi” |
_________________________________ | _________________________________ |
(F.I.O., lavozimi) | (F.I.O., lavozimi) |
Yuridik manzili: | Yuridik manzili: |
_________________________________ | _________________________________ |
_________________________________ | _________________________________ |
Bank rekvizitlari | Bank rekvizitlari |
_________________________________ | _________________________________ |
_________________________________ | _________________________________ |
1. O‘zbekiston Respublikasi Uy-joy kodeksining 16-moddasiga muvofiq mazkur Nizom ko‘p kvartirali uylardagi yashash uchun mo‘ljallanmagan joylardan foydalanish tartibini belgilaydi.
2. Yashash uchun mo‘ljallanmagan joylarga ko‘p kvartirali uylardagi fuqarolar yashashi uchun mo‘ljallanmagan quyidagi alohida joylar tegishli bo‘ladi:
Oldingi tahrirga qarang.
b) qonunchilikda belgilangan tartibda uyning quyi qavatidagi turar joydan yashash uchun mo‘ljallanmagan joylarga o‘tkazilgan joylar, qayta jihozlangan yerto‘la va yarim yerto‘la hamda texnik maqsadlarga mo‘ljallangan joylar bundan mustasno;
(2-bandning “b” kichchik bandi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 4-apreldagi 153-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 05.04.2022-y., 09/22/153/0266-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(2-bandning “v” kichik bandi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2021-yil 15-oktabrdagi 648-sonli qaroriga asosan chiqarilgan — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 16.10.2021-y., 09/21/648/0966-son)
Yashash uchun mo‘ljallanmagan joyda boshqa uy-joylardan alohida kiriladigan eshik, tabiiy yoritish va ventilatsiya; O‘zbekiston Respublikasi hududida amal qiluvchi yong‘inga qarshi hamda qurilish normalari va qoidalarining funksional vazifasi va talablariga muvofiq joyning devori, shifti, poli qoplangan, pardozlangan bo‘lishi kerak.
3. Ko‘p kvartirali uylardagi yashash uchun mo‘ljallanmagan joylardan ularning to‘g‘ri vazifasiga ko‘ra foydalanilishi kerak, shuningdek, ulardan mazkur Nizomga ilovada keltirilgan faoliyat turlari ro‘yxatiga muvofiq foydalanilishi mumkin.
4. Ko‘p kvartirali uylardagi yashash uchun mo‘ljallanmagan joylardan foydalanish xizmatlari xodimlarining kecha-kunduzning istalgan soatida tuzatish (avariyani bartaraf etish) uchun muhandislik-texnik kommunikatsiyalariga kirishlariga kafolat berilganda, shuningdek, joyni rekonstruksiya qilishda ko‘tarish qobiliyati va hisoblab chiqilgan zilzilabardoshlik saqlanib qolgan taqdirda foydalanishga yo‘l qo‘yiladi.
Ko‘p kvartirali uylardagi yashash uchun mo‘ljallanmagan joylardan foydalanish odamlarning uy-joyda kecha-kunduz bo‘lishi imkoniyatini buzmasligi va xavfsiz hamda sog‘lom hayot muhitini ta’minlashi kerak.
5. Ko‘p kvartirali uylardagi yashash uchun mo‘ljallanmagan joylardan foydalanish mulk, arenda yoki ijaraga olish huquqi bilan amalga oshirilishi mumkin.
Turar joy yoki yashash uchun mo‘ljallanmagan joylarning mulkdori, ijara yoki arendaga oluvchi egallab turgan umumiy foydalanishdagi turar joylardagi joylardan foydalanish tartibi, shuningdek, uyga texnik xizmat ko‘rsatish va umumiy foydalanishdagi joylarni tuzatish uchun umumiy xarajatlarni taqsimlash ular o‘rtasidagi kelishuvga ko‘ra belgilanadi.
6. Yashash uchun mo‘ljallanmagan joyning mulkdori (arendaga oluvchi, ijaraga oluvchi) yashash uchun mo‘ljallanmagan joydan tadbirkorlik faoliyati bilan shug‘ullanish va unga nosanoat xususiyatiga ega bo‘lgan korxonalar, muassasalar va tashkilotlarni joylashtirish uchun foydalanish huquqiga, mulkdor esa — fuqarolar va yuridik shaxslarning hamda davlatning huquqlari va qonun bilan qo‘riqlanadigan manfaatlarini buzmagan holda egalik qilish, foydalanish va tasarruf etish (sotish, almashtirish, ijaraga berish, arendaga berish hamda uy-joy qonunchiligiga zid bo‘lmagan boshqa maqsadlarda foydalanish) huquqiga egadir.
a) turar joylar, joylar hamda uylar va uy atrofidagi hududning obodonlashtirish elementlari saqlanishini ta’minlashga va o‘ziga tegishli joyni o‘z hisobidan saqlashga;
b) joyga, sanitariya-texnika asbob-uskunalari va boshqa asbob-uskunalarga (suv quvuri, kanalizatsiya, markaziy isitish, issiq suv ta’minoti, gaz asbob-uskunalari va boshqalarga) ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo‘lishga;
v) elektr va issiqlik energiyasini, suv, gazni tejab sarflashga, ularning bekor oqishi va xo‘jasizlarcha sarflanishiga yo‘l qo‘ymaslikka, elektr, gaz hisoblagichlarni o‘rnatishga;
g) yong‘in xavfsizligi qoidalariga, uy-joylar va ulardagi yashash uchun mo‘ljallanmagan joylarning texnik foydalanish qoidalari va normalariga rioya qilishga;
Oldingi tahrirga qarang.
e) joyda, sanitariya-texnika asbob-uskunasida yoki boshqa asbob-uskunalarda nosozliklar aniqlanganda darhol shikastlanishlarni bartaraf etishning mumkin bo‘lgan chora-tadbirlarini ko‘rishga hamda zarur hollarda tegishli avariya-ta’mirlash xizmatiga ma’lum qilishga;
j) avariya holatlari paydo bo‘lganda o‘zi egallab turgan joyga avariyalarni bartaraf etish uchun tegishli avariya-ta’mirlash xizmatlari vakillarining kirishini ta’minlashga;
(7-bandning “e” va “j” kichik bandlari O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2007-yil 1-martdagi 43-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2007-y., 9-10-son, 85-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
z) o‘ziga tegishli joyga texnik xizmat ko‘rsatish, ko‘p kvartirali uylardagi umumiy foydalaniladigan joylarni saqlash va ta’mirlash, kommunal xizmatlar bo‘yicha xarajatlarni shartnomada va amaldagi qonunchilikda belgilangan tartibda va muddatlarda to‘lashga majburdir.
(7-bandning “z” kichchik bandi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 4-apreldagi 153-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 05.04.2022-y., 09/22/153/0266-son)
Oldingi tahrirga qarang.
8. Turar joylarning yashash uchun mo‘ljallanmagan joylarini boshqarish, ularga xizmat ko‘rsatish va ularni ta’mirlash hamda tashqi tomonini obodonlashtirish, shuningdek uy atrofidagi hududga sanitariya xizmati ko‘rsatish va unga qarash belgilangan standartlar, normalar va qoidalarga muvofiq amalga oshiriladi.
(8-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2007-yil 1-martdagi 43-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2007-y., 9-10-son, 85-modda)
9. Ko‘p kvartirali uylardagi yashash uchun mo‘ljallanmagan joylarning mulkdorlari, ularni ijaraga va arendaga oluvchilar o‘zlari egallab turgan joyni zarur joriy ta’mirlashni o‘z hisoblaridan amalga oshirishga, mulkdor esa bundan tashqari mukammal ta’mirlash ishlarini amalga oshirishga majburdir.
Alohida ajratilgan joyni yoki butun bir imoratni egallab turgan hamda barcha joriy ta’mirlashni amalga oshiruvchi yashash uchun mo‘ljallanmagan joylarning mulkdorlari, ijaraga va arendaga oluvchilar uyni saqlash bo‘yicha quyidagi umumiy xarajatlarda qatnashadilar:
a) uyga qarash bilan bog‘liq xarajatlar: axlatni yig‘ishtirish va chiqarib tashlash, umumiy foydalaniladigan joylarni yoritish, isitish va saqlash xarajatlari, hovlini yoritish, yo‘laklarni, uyga kirish yo‘laklarini saqlash, uy yon-atrofini ko‘kalamzorlashtirish va tozalash;
b) kvartiradan tashqaridagi asbob-uskunalar va muhandislik kommunikatsiyalarini, umumiy foydalaniladigan joylarni, uylarning kvartiradan tashqaridagi joylarini joriy ta’mirlash xarajatlari;
Oldingi tahrirga qarang.
(9-bandning “v” kichik bandi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2007-yil 1-martdagi 43-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2007-y., 9-10-son, 85-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
Boshqarish, xizmat ko‘rsatish va ta’mirlash xususiy uy-joy shirkatlari tomonidan amalga oshiriladigan ko‘p kvartirali uylarda ushbu bandning “a”, “b”, “v” kichik bandlarida ko‘rsatilgan xarajatlar bevosita xususiy uy-joy mulkdorlari shirkatiga yashash uchun mo‘ljallanmagan joylarning mulkdorlari (yollovchilari, ijaraga oluvchilari) tomonidan qoplanadi.
(9-bandning oltinchi xatboshi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2007-yil 1-martdagi 43-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2007-y., 9-10-son, 85-modda)
Yashash uchun mo‘ljallanmagan joylarning mulkdorlari (ijaraga va arendaga oluvchilar)dan uyning umumiy xarajatlarini qoplashga yig‘imlar miqdori mazkur bandning “a”, “b”, “v” kichik bandlarida ko‘rsatilgan xarajatlarni jamlash, hosil bo‘lgan summani haq to‘lanadigan umumiy (uy-joy va yashash uchun mo‘ljallanmagan) maydonga bo‘lish va yashash uchun mo‘ljallanmagan joyning mulkdori (ijaraga va arendaga oluvchi) egallab turgan maydonga ko‘paytirish yo‘li bilan aniqlanadi.
10. Turar joylarda joylashgan yashash uchun mo‘ljallanmagan joylarni boshqa maqsadda qayta jihozlash va qayta joylashtirish binoning konstruktiv sxemasini va muhandislik kommunikatsiyalarini buzmagan, binoning old ko‘rinishi va tashqi qiyofasini, muhandislik kommunikatsiyalarini yomonlashtirmagan holda binoning shinamligini oshirish maqsadidagina amalga oshirilishi mumkin hamda binoning ko‘tarish qobiliyati va zilzilaga bardoshliligini pasaytirmasligi kerak.
Ko‘rsatib o‘tilgan ishlar davlat hokimiyati organlarining tegishli ruxsatnomasi mavjud bo‘lgan taqdirda amalga oshirilishi mumkin. Yashash uchun mo‘ljallanmagan joyning boshqa maqsadlar uchun mo‘ljallanayotgan qayta qurilishi, qayta joylashtirilishi va moslashtirilishi loyihasi yong‘inga qarshi muhofaza organlari, loyiha tashkiloti, me’morchilik va shaharsozlik organlari hamda me’morchilik-shaharsozlik normalari va qoidalariga rioya qilish ustidan davlat nazorati organlari bilan kelishilishi zarur.
11. Joyni o‘zboshimchalik bilan qayta qurgan va qayta joylashtirgan, balkon va peshayvonlarni boshqa maqsadda qayta jihozlagan, qayta joylashtirgan yoxud qo‘shimcha ravishda sanitariya-texnik qurilmalar va boshqa qurilmalarni o‘rnatgan ko‘p kvartirali uyda joylashgan yashash uchun mo‘ljallanmagan joyning mulkdori (ijaraga va arendaga oluvchi) vakolatli davlat organining yoki sudning talabiga ko‘ra yetkazilgan zararni qoplagan holda ushbu joyni o‘z hisobidan oldingi holatiga keltirishga majburdir.
Oldingi tahrirga qarang.
joylardagi davlat hokimiyati organlari va xususiy uy-joy mulkdorlari shirkatining tegishli ruxsatnomasi bo‘lmagan taqdirda uyning yon-atrofidagi yo‘laklarda palatkalar, do‘konchalar o‘rnatish;
(12-bandning ikkinchi xatboshi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2007-yil 1-martdagi 43-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2007-y., 9-10-son, 85-modda)
uy-joylar va boshqa imoratlarning devorlariga tegishli ruxsatnomasiz har xil cho‘zinchoq ko‘rsatkichlar, peshlavhalar, flagshtoklar, me’morchilik detallari va boshqa qurilmalarni mahkamlash;
ushbu maqsadlar uchun mo‘ljallanmagan uy-joylarning old tomoniga afishalar, plakatlar, har xil e’lonlarni yopishtirish;
yong‘in bo‘lganda o‘tiladigan joylar, umumiy yo‘laklar, zinaxonalari, qo‘shimcha chiqish joylari va uyning boshqa umumiy joylarini buyumlar va asbob-uskunalar bilan tirband qilmaslik;
yashash uchun mo‘ljallanmagan joylarda, yerto‘lalarda, zina xonalarida, peshayvon va balkonlarda tez alangalanadigan, portlaydigan, radioaktiv hamda zaharli materiallar va moddalarni saqlash;
yashash uchun mo‘ljallanmagan joyda binoni buzuvchi yoki uydagi boshqa yashovchilarning normal hayot sharoitlarini buzuvchi ishlarni amalga oshirish;
yashash uchun mo‘ljallanmagan joylarni konstruktiv elementlarning ko‘tarish qobiliyatini va uyning zilzilaga bardoshliligini buzadigan qilib boshqa maqsadda qayta jihozlash va qayta joylashtirish ishlarini o‘zboshimchalik bilan amalga oshirish;
teleradio apparatlari uchun yakka tartibdagi antennalarni uy-joylarning tomlarida vakolatli organlarning ro‘yxatisiz o‘rnatish;
uy-joyning hovlisida ushbu maqsadlar uchun maxsus ajratilgan joylardan boshqa joyda transport vositalarining istalgan turini saqlash, ularni tuzatish va yuvish, shuningdek, tutashib ketgan hududning transport yuradigan qismida ustunlar va boshqa to‘siqlar o‘rnatish;
isitish qozonlari, radiatorlarni o‘zboshimchalik bilan o‘rnatish yoki ularning isitish maydonini kengaytirish, ularga issiq suvdan foydalanish uchun suv olinadigan kranlar o‘rnatish, shuningdek, ularga boradigan yo‘llarni yopib qo‘yish;
elevator uzellarida uy-joyga issiqlik berishni o‘zboshimchalik bilan sozlash, shuningdek, issiq suv, kanalizatsiya quvurlari va boshqa tarmoqlar sxemalarini o‘zgartirish;
soat 23.00 dan boshlab soat 8.00 gacha tovush darajasi 45 dBA-dan ortiq bo‘lgan teleradio apparatlardan, yashovchilarning tinchligini buzuvchi boshqa qurilmalardan foydalanish;
joyning buzilishiga olib keluvchi, yoxud qattiq shovqin va tebranish hosil qiluvchi, yoxud havoni iflos qiluvchi, fuqarolarning normal hayot faoliyatiga xalaqit beruvchi ishlarni bajarish yoki boshqa harakatlarni sodir etish.
Oldingi tahrirga qarang.
13. Ko‘p kvartirali uylardagi yashash uchun mo‘ljallanmagan joylardan foydalanish tartibi, umumiy foydalaniladigan joylar va uy yon-atrofining sanitariya holati buzilishida, uy-joy xonalarining o‘zboshimchalik bilan boshqa maqsadlarda qayta jihozlanishi va qayta joylashtirilishida, Uy-joy fondidan xizmat ko‘rsatish va ta’mirlashning belgilangan standartlari, norma va qoidalarini buzgan holda undan belgilangan vazifasidan boshqa maqsadda foydalanishda, uni xo‘jasizlarcha saqlash, uy-joyni, uning jihozlari va muhandislik kommunikatsiyalarini, obodonlashtirish obyektlari va o‘tqazilgan daraxtlarni shikastlashda aybdor bo‘lgan shaxslar O‘zbekiston Respublikasi qonunchiligiga muvofiq javob beradilar.
(13-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 4-apreldagi 153-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 05.04.2022-y., 09/22/153/0266-son)
14. Uy-joylarga va ularning xonalariga, muhandislik asbob-uskunalariga, obodonlashtirish obyektlariga hamda uylarga tutashib ketgan yashil uchastkalardagi o‘tqazilgan daraxtlarga zarar yetkazgan korxonalar, muassasalar, tashkilotlar, shuningdek, jismoniy shaxslar yetkazilgan zararni to‘lashlari shart.
Zarar miqdori va uni qoplash tartibi O‘zbekiston Respublikasining Fuqarolik kodeksi normalariga muvofiq aniqlanadi.
Oldingi tahrirga qarang.
15. Ko‘p kvartirali uylardagi yashash uchun mo‘ljallanmagan joylardan foydalanish tartibiga rioya qilinishi ustidan nazorat qilish tegishli vakolatli davlat organlari tomonidan amalga oshiriladi. Imorat qurish va uy yon-atrofini, hovlisi hududini saqlash qoidalariga rioya qilish ustidan jamoatchilik nazorati fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlari tomonidan amalga oshiriladi.
(15-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 11-dekabrdagi 327-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2013-y., 50-son, 654-modda)
16. Ko‘p kvartirali uylardagi joylarning mulkdorlari, ijaraga va arendaga oluvchilar o‘rtasidagi yashash uchun mo‘ljallanmagan joylardan, umumiy foydalaniladigan joylardan foydalanish tartibi, umumiy xarajatlarni taqsimlash, umumiy foydalaniladigan joylarni joriy ta’mirlash va tozalash, shuningdek, uy-joy masalalari bilan bog‘liq boshqa nizolar qonunda belgilangan tartibda hal etiladi.
Ko‘p kvartirali uylardagi yashash uchun mo‘ljallanmagan joylardan foydalanish tartibi to‘g‘risidagi Nizomga
ILOVA
ILOVA
1. Oziq-ovqat va nooziq-ovqat tovarlari bilan savdo qilish (do‘konlar, kioskalar, do‘konchalar va boshqalar).
2. Umumiy ovqatlanish (restoranlar, kafe, kafeteriylar, muzqaymoq; va chanqovbosdi ichimliklar barlari, gazakxonalar va boshqalar).
3. Maishiy xizmat ko‘rsatish (sartaroshxonalar, poyabzal ta’mirlash, soat sozlash ustaxonalari, atelye va boshqalar).
Oldingi tahrirga qarang.
(6-bandning oltinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 3-maydagi 321-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 04.05.2018 g., № 09/18/321/1154)
ma’muriy-boshqaruv funksiyalari bilan bog‘liq bo‘lgan hokimiyat va boshqaruv organlari turli tashkilotlarining faoliyati.
Oldingi tahrirga qarang.
Izoh: Uy-joylar (avvalgi kvartiralar)dan belgilangan tartibda yashash uchun mo‘ljallanmagan joylarga o‘tkazilgan joylarda ulardan foydalanish hududning va jonli muhit havosining fizik va kimyoviy ifloslanishiga, uyda yashovchi shaxslarning hayot faoliyati normal sharoitlari buzilishiga olib kelishi mumkin bo‘lgan obyektlarni, shu jumladan, korxonalar va tashkilotlarning quyidagi turlarini joylashtirishga yo‘l qo‘yilmaydi:
(6-bandning o‘n uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2021-yil 15-oktabrdagi 648-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 16.10.2021-y., 09/21/648/0966-son)
a) uyni qurishda o‘tiriladigan joylari soni loyiha hujjatlarida nazarda tutilmagan, shuningdek, soat 23.00 dan keyin ham ishlaydigan umumiy ovqatlanish korxonalari (restoranlar, kafe, tungi klublar va barlar, diskotekalar);
b) kimyoviy tovarlar, sabzavot va baliq mahsulotlari do‘konlari, shuningdek, portlaydigan moddalar va materiallar bor bo‘lgan mahsulotlarni sotuvchi do‘konlar;