LexUZ sharhi
Mazkur qaror O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 25-martdagi 245-sonli “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparati to‘g‘risidagi nizomni tasdiqlash haqida”gi qaroriga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan.
“O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuniga va O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining ijro etuvchi tuzilmasini qisman o‘zgartirish to‘g‘risida” 2008-yil 9-apreldagi PQ-834-son qaroriga muvofiq Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
1. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining Ijro etuvchi apparati to‘g‘risidagi nizom 1-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
2. O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining 2-ilovaga muvofiq ayrim qarorlariga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritilsin.
3. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosarlari va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining Ijro etuvchi apparati boshqaruvchisi S.X. Bekenov zimmasiga yuklansin.
1. Ushbu Nizom “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuniga va O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining ijro etuvchi tuzilmasini qisman o‘zgartirish to‘g‘risida” 2008-yil 9-apreldagi PQ-834-son qaroriga muvofiq ishlab chiqilgan hamda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi ijro etuvchi apparatining (keyingi o‘rinlarda Ijro etuvchi apparat deb yuritiladi) vazifalari, funksiyalari va faoliyatini tashkil etish tartibini belgilaydi.
2. Ijro etuvchi apparat o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasiga, “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuniga va O‘zbekiston Respublikasining boshqa qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining Reglamentiga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, shuningdek ushbu Nizomga amal qiladi.
3. Ijro etuvchi apparat respublika Hukumati faoliyatini tashkiliy va axborot-tahliliy jihatdan ta’minlaydi, Vazirlar Mahkamasi va uning Rayosati majlislarini, O‘zbekiston Respublikasi qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlari, Hukumat qarorlari loyihalarini tayyorlaydi, ularni amalga oshirish yuzasidan amaliy chora-tadbirlarni ishlab chiqadi hamda tizimli ravishda ijroni nazorat qiladi.
4. Ijro etuvchi apparat o‘z faoliyatini O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri rahbarligida amalga oshiradi.
5. Ijro etuvchi apparat unga yuklangan vazifalar va funksiyalarni bajarishda O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasi va Senati devonlari, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, korxonalar, muassasalar va tashkilotlar bilan o‘zaro hamkorlik qiladi.
51. Ijro etuvchi apparat yuridik shaxs hisoblanadi, alohida mol-mulkka, mustaqil balansga, bank hisobraqamlariga, shu jumladan milliy va chet el valyutalaridagi hisobraqamlarga, O‘zbekiston Respublikasining Davlat gerbi tasviri tushirilgan va o‘z nomi davlat tilida yozilgan muhr va blankalarga ega bo‘ladi.
(51-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 22-iyuldagi 535-sonli qaroriga asosan kiritilgan)
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, korxonalar, muassasalar va tashkilotlar bilan birgalikda O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasida, “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonunida, boshqa qonunlarda va O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan O‘zbekiston Respublikasi Hukumatiga berilgan vakolatlar amalga oshirilishini ta’minlash;
respublikani ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish tendensiyalarini kompleks tahlil qilish, makroiqtisodiy ko‘rsatkichlar dinamikasining, tarkibiy va institutsional qayta o‘zgartirishlarning, O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjeti ijrosining tizimli monitoringini olib borish;
makroiqtisodiy barqarorlikni, iqtisodiyot tarmoqlari va sektorlarida bozor islohotlarini yanada chuqurlashtirishni, tadbirkorlikni keng rivojlantirishni, hududlarni kompleks rivojlantirishni ta’minlaydigan, shuningdek iqtisodiyotni barqaror sur’atda o‘stirishga, aholi bandligi va turmush darajasini izchil oshirishga yo‘naltirilgan eng muhim ustuvor vazifalar bo‘yicha takliflar ishlab chiqish;
markaziy iqtisodiyot idoralarini va ularning hududiy organlarini, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlarini jalb etgan holda davlat dasturlari, shuningdek iqtisodiyot tarmoqlari va mamlakat hududlarida iqtisodiy, ijtimoiy va ma’muriy islohotlar borishining tizimli tahlilini tashkil qilish;
investitsiya dasturi, iqtisodiyotning bazaviy tarmoqlarini modernizatsiya qilish, texnik jihatdan yangilash va texnologik qayta jihozlash va mahalliylashtirish dasturlarining amalga oshirilishi ustidan monitoring tizimini yaratish;
mamlakatni rivojlantirishning strategik maqsadlaridan va uning iqtisodiy xavfsizligidan kelib chiqib, respublikaning xorijiy davlatlar, davlatlarning mintaqaviy birlashmalari, xalqaro iqtisodiy tashkilotlar va moliyaviy institutlar bilan tashqi iqtisodiy aloqalarni yanada rivojlantirish, xorijiy investitsiyalarni jalb etish va respublikaning eksport salohiyatini oshirishga qaratilgan tashqi iqtisodiy hamkorligi bo‘yicha ustuvor vazifalar yuzasidan takliflar ishlab chiqish;
qabul qilinayotgan qarorlarning iqtisodiyotning alohida tarmoqlariga, hududlarga va umuman mamlakatning ijtimoiy-iqtisodiy rivojlanishiga qisqa muddatli va uzoq muddatli ta’sirini kompleks baholashni o‘z ichiga oladigan qonun hujjatlari va boshqa normativ-huquqiy hujjatlar loyihalari har tomonlama iqtisodiy, moliyaviy va huquqiy ekspertiza qilinishini ta’minlash;
rivojlantirishning maqsadli davlat dasturlari amalga oshirilishi, davlat va xo‘jalik boshqaruvi, mahalliy davlat hokimiyatining barcha darajalarida O‘zbekiston Respublikasi qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlari, Hukumat qarorlari bajarilishi tizimli nazorat qilinishini ta’minlash.
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi faoliyatini moddiy-texnik, transport, moliyaviy va ijtimoiy-maishiy jihatdan ta’minlash.
(6-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 22-iyuldagi 535-sonli qaroriga asosan xatboshi bilan to‘ldirilgan)
7. Ijro etuvchi apparat o‘ziga yuklangan vazifalarni bajarish uchun quyidagi funksiyalarni amalga oshiradi:
O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasida, “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonunida, boshqa qonunlarda va O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti hujjatlarida va topshiriqlarida O‘zbekiston Respublikasi Hukumatiga yuklangan vazifalarni bajarish yuzasidan aniq chora-tadbirlarni ishlab chiqadi va amalga oshiradi;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti, O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri va uning o‘rinbosarlari topshiriqlari bo‘yicha tegishli tahliliy ma’lumotnoma, statistik materiallar va takliflarni umumlashtiradi va tayyorlaydi, shuningdek O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasida ko‘rib chiqish talab qilinadigan masalalarni har tomonlama ishlab chiqadi;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari tomonidan respublika Hukumatiga O‘zbekiston Respublikasi qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti farmonlari, qarorlari va farmoyishlari, Hukumat qarorlari, xalqaro shartnomalar va respublika Hukumatida ko‘rib chiqish talab qilinadigan boshqa hujjatlar loyihalarini kiritishda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi Reglamenti talablari bajarilishini ta’minlaydi;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan ko‘rib chiqish uchun kiritiladigan va respublika Hukumati tomonidan qabul qilinadigan qonun hujjatlari va boshqa normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini har tomonlama iqtisodiy, moliyaviy va huquqiy ekspertizadan o‘tkazadi;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, boshqa organlar va tashkilotlar tomonidan O‘zbekiston Respublikasi qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlari, Hukumat qarorlari bajarilishi ustidan tizimli nazoratni tashkil etadi, ularning bajarilishini ta’minlash yuzasidan tashkiliy chora-tadbirlar va nazorat rejalarini ishlab chiqadi;
muammoli masalalarni hal qilish va iqtisodiyot tarmoqlari va sohalarini, shuningdek respublika hududlarini dinamik rivojlantirish bo‘yicha istiqboldagi vazifalarni amalga oshirish yuzasidan takliflar va aniq (oldini oluvchi) chora-tadbirlarni ishlab chiqadi va O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosarlariga va Bosh vazirga taqdim etadi;
iqtisodiyot va ijtimoiy sohaning muhim ustuvor vazifalari, davlat dasturlari amalga oshirilishi, O‘zbekiston Respublikasi qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlari, Hukumat qarorlari bajarilishi bo‘yicha tegishli tizimlangan ma’lumotlar bazasini shakllantiradi va yuritadi;
respublika Hukumati va uning Rayosati majlislarini, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti, O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri va uning o‘rinbosarlari ishtirokidagi yig‘ilishlar va boshqa tadbirlar o‘tkazilishini ta’minlaydi, qabul qilingan qarorlar amalga oshirilishini nazorat qiladi;
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining komissiyalari, kengashlari va boshqa ishchi organlari ishlarini tashkil etadi, ular tomonidan qabul qilingan qarorlarning bajarilishini muvofiqlashtiradi va nazorat qiladi;
respublika Hukumatining qonun loyihalarini tayyorlash rejalarini ishlab chiqadi va amalga oshiradi, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan kiritilgan qonun hujjatlari loyihalari va boshqa masalalar bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalari va ularning qo‘mitalari bilan o‘zaro hamkorlik qiladi, shuningdek ularni yalpi majlislarda muhokama qilish va qabul qilishda qatnashadi;
jismoniy va yuridik shaxslarning O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga yo‘llangan murojaatlarini “Jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlari to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuni talablariga muvofiq ko‘rib chiqadi;
(7-bandning o‘n ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2015-yil 31-martdagi 74-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2015-y., 13-son, 155-modda)
maxfiylik rejimini, davlat siri bo‘lgan ma’lumotlar hamda qonun bilan muhofaza qilinadigan boshqa axborotlarning himoya qilinishini ta’minlaydi;
jamoatchilikning O‘zbekiston Respublikasi Hukumati faoliyati to‘g‘risida belgilangan tartibda xabardor qilinishini tashkil etadi;
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi va uning Ijro etuvchi apparati faoliyatini moddiy-texnik, transport, moliyaviy va ijtimoiy-maishiy jihatdan ta’minlash, shuningdek ta’mirlash va qurilish-montaj ishlarini amalga oshirishni tashkil etishga doir Ijro etuvchi apparatning funksiyalari, qoidaga ko‘ra, Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 21-apreldagi 228-son qarori bilan tasdiqlangan O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi Ijro etuvchi apparatining Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi to‘g‘risidagi nizomda belgilangan vazifalar va funksiyalarga muvofiq Ijro etuvchi apparatning Xo‘jalik faoliyati boshqarmasi tomonidan amalga oshiriladi.
(7-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 22-iyuldagi 535-sonli qaroriga asosan o‘n beshinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan)
8. Ijro etuvchi apparat o‘ziga yuklangan vazifalar va funksiyalarni bajarish uchun quyidagi huquqlarga ega:
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasida ko‘rib chiqiladigan masalalarni tahlil qilish va ishlab chiqish, shuningdek qonun hujjatlari va boshqa normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini tayyorlash uchun zarur bo‘lgan materiallar va ma’lumotlarni davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlaridan, mahalliy davlat hokimiyati organlaridan, korxonalar, muassasalar va tashkilotlardan belgilangan tartibda so‘rash va olish;
zarurat bo‘lganda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasida ko‘rib chiqiladigan masalalarni ishlab chiqish, axborot va tahliliy materiallarni, shuningdek qonun hujjatlari va boshqa normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini tayyorlash uchun davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlarining, korxonalar, muassasalar va tashkilotlarning rahbarlari va vakillarini belgilangan tartibda jalb etish, ushbu maqsadlar uchun vaqtinchalik ekspert guruhlari tashkil etish;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlaridan, mahalliy davlat hokimiyati organlaridan, ular tomonidan kiritilgan O‘zbekiston Respublikasi qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlari, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va boshqa hujjatlar loyihalarini puxta ishlab chiqishni belgilangan tartibda talab qilish;
zarurat bo‘lganda “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuni va Vazirlar Mahkamasining Reglamenti talablari buzilgan holda tushgan hujjatlarni qaytarib yuborish;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, korxonalar, muassasalar va tashkilotlar rahbarlari hamda vakillari ishtirokida yig‘ilishlar o‘tkazish;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, korxonalar, muassasalar va tashkilotlar rahbarlariga tezkorlik bilan hal etishni talab qiladigan hamda Ijro etuvchi apparatga yuklangan vazifalar va funksiyalarni bajarish bilan bog‘liq bo‘lgan masalalar bo‘yicha belgilangan tartibda topshiriqlar berish;
vazirliklar, idoralar va xo‘jalik birlashmalari, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar, shaharlar va tumanlar hokimliklari, korxonalar, muassasalar va tashkilotlarning qabul qilingan qonun hujjatlari va boshqa normativ-huquqiy hujjatlarni, shuningdek O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi rahbariyatining topshiriqlarini bajarish bo‘yicha ishlarini o‘rganish va belgilangan tartibda tekshirish.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti hujjatlari va topshiriqlariga muvofiq takliflar va loyihalar har tomonlama va o‘z vaqtida tayyorlanishi uchun;
ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish tendensiyalari, iqtisodiyot tarmoqlari va sohalarida, Qoraqalpog‘iston Respublikasida, viloyatlar va Toshkent shahrida iqtisodiy islohotlarning borishi ustidan tizimli monitoring olib borilishi, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasida ko‘rib chiqilishi va qaror qabul qilinishi talab qilinadigan muammoli masalalar sabablari o‘z vaqtida aniqlanishi va takliflar tayyorlanishi uchun;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, korxonalar, muassasalar va tashkilotlar tomonidan O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritiladigan takliflar va hujjatlar sifatli va o‘z vaqtida ishlab chiqilishi tashkil etilishi, ularning iqtisodiy, moliyaviy va huquqiy ekspertizadan o‘tkazilishi, shuningdek asoslangan xulosalar tayyorlanishi uchun;
respublika Hukumati tomonidan ko‘rib chiqish uchun O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalariga va O‘zbekiston Respublikasi Prezidentiga kiritiladigan hujjatlar va takliflar loyihalarini ishlab chiqish va ekspertizadan o‘tkazish sifati, shuningdek kiritilgan qonunlar va hujjatlar loyihalarini hamda qabul qilingan Hukumat qarorlarini amalga oshirishning ijtimoiy-iqtisodiy oqibatlari uchun;
O‘zbekiston Respublikasi qonunlarining, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalari qarorlarining, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari, farmoyishlari va topshiriqlarining, respublika Hukumati qarorlari va farmoyishlari, shuningdek O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi rahbariyati topshiriqlarining vazirliklar, idoralar va xo‘jalik birlashmalari, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari tomonidan o‘z vaqtida va sifatli bajarilishi ustidan nazoratning ta’minlanishi uchun;
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “Ijro intizomini mustahkamlash chora-tadbirlari to‘g‘risida” 1999-yil 12-yanvardagi 12-son qaroriga muvofiq ijro intizomi ta’minlanishi uchun javob beradi.
10. Ijro etuvchi apparatning tuzilmasiga Ijro etuvchi apparat boshqaruvchisi va uning o‘rinbosari, Ijro etuvchi apparatning tarkibiy bo‘linmalari – mamlakat iqtisodiyotining muhim komplekslari, tarmoqlar va sohalari bo‘yicha axborot-tahlil departamentlari, O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining kotibiyati, O‘zbekiston Respublikasi Bosh vaziri o‘rinbosarlarining apparatlari, Ijro etuvchi apparat boshqaruvchisi va uning o‘rinbosarining kotibiyatlari, Huquqiy ekspertiza va xalqaro shartnomalar boshqarmasi, funksional bo‘limlar kiradi.
Axborot-tahlil departamentlari tarkibida shu’balar, Huquqiy ekspertiza va xalqaro shartnomalar boshqarmasi tarkibida esa bo‘limlar tashkil etiladi.
Ijro etuvchi apparat tuzilmasi va xodimlarining cheklangan soni O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti qarori bilan tasdiqlanadi.
11. Axborot-tahlil departamentlari o‘z faoliyatida tegishli ravishda O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziriga va uning o‘rinbosarlariga bo‘ysunadi hamda ayni paytda ularning faoliyati Ijro etuvchi apparat boshqaruvchisi tomonidan muvofiqlashtiriladi.
Huquqiy ekspertiza va xalqaro shartnomalar boshqarmasi, shuningdek funksional bo‘limlar bevosita Ijro etuvchi apparat boshqaruvchisiga bo‘ysunadi.
O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining kotibiyati va O‘zbekiston Respublikasi Bosh vaziri o‘rinbosarlarining apparatlari tegishli ravishda O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri va uning o‘rinbosarlari faoliyatini ta’minlaydi hamda ularning ishlari Ijro etuvchi apparat boshqaruvchisi tomonidan muvofiqlashtiriladi.
12. Axborot-tahlil departamentlari, O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining kotibiyati, Huquqiy ekspertiza va xalqaro shartnomalar boshqarmasi hamda funksional bo‘limlar to‘g‘risidagi nizomlar O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarori bilan, ular xodimlarining funksional vazifalari esa tegishli ravishda O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri, uning o‘rinbosarlari hamda Ijro etuvchi apparat boshqaruvchisi tomonidan tasdiqlanadi.
13. Ijro etuvchi apparat ishlari “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuniga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonining reglamentini tasdiqlash to‘g‘risida” 2017-yil 28-iyuldagi PQ-3161-son qaroriga, Vazirlar Mahkamasining 2005-yil 14-fevraldagi 62-son qarori bilan tasdiqlangan O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining Reglamentiga, ushbu Nizomga, Vazirlar Mahkamasi Ijro etuvchi apparatida ish yuritish bo‘yicha yo‘riqnomaga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari, farmoyishlari va topshiriqlariga, Vazirlar Mahkamasi va uning Rayosati qarorlariga, O‘zbekiston Respublikasi Bosh vaziri va uning o‘rinbosarlarining topshiriqlariga, Vazirlar Mahkamasi Ijro etuvchi apparati boshqaruvchisining buyruqlari va topshiriqlariga muvofiq, shuningdek Vazirlar Mahkamasining ish rejalari, tarkibiy bo‘linmalarning, ularning rahbarlari va mutaxassislarining ish rejalari asosida tashkil etiladi.
(13-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 26-dekabrdagi 1023-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2017-y., 09/18/1023/0495-son)
Ijro etuvchi apparat faoliyatini tashkil etadi hamda Ijro etuvchi apparatga yuklangan vazifalar va funksiyalarning bajarilishi uchun javob beradi;
O‘zbekiston Respublikasi qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlari, Hukumat qarorlari loyihalarini ekspertizadan o‘tkazish va sifatli tayyorlashni tashkil etish bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosarlari bilan yaqindan o‘zaro hamkorlik qiladi;
ekspertiza natijalariga ko‘ra ko‘rsatib o‘tilgan hujjatlar loyihalari to‘g‘risida O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziriga — O‘zbekiston Respublikasi qonunlari loyihalari bo‘yicha — O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasiga belgilangan tartibda kiritish uchun, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti hujjatlari loyihalari bo‘yicha — ularga Bosh vazirning belgilangan tartibda vizasi olingandan keyin O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti kotibiyatiga va O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Davlat maslahatchilari xizmatlariga topshirish uchun, Hukumat qarorlari loyihalari bo‘yicha — O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri imzolashi uchun — axborot beradi;
O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri imzolagan Hukumat qarorlariga viza qo‘yadi va ularning chiqarilishini tashkil qiladi;
Vazirlar Mahkamasiga kiritilayotgan normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini har tomonlama ekspertizadan o‘tkazish, tahliliy materiallarni, O‘zbekiston Respublikasi qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlari, O‘zbekiston Respublikasi Hukumati qarorlari loyihalarini chuqur va sifatli tayyorlash maqsadida O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi axborot-tahlil departamentlari faoliyati muvofiqlashtirilishini ta’minlaydi;
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga O‘zbekiston Respublikasi qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlari, O‘zbekiston Respublikasi Hukumati qarorlari va farmoyishlari, O‘zbekiston Respublikasining xalqaro shartnomalari hamda respublika Hukumatida ko‘rib chiqish talab qilinadigan boshqa hujjatlar loyihalarini kiritishda ijro etuvchi organlar tomonidan Reglamentning belgilangan talablariga rioya etilishi ustidan nazoratni amalga oshiradi;
ijro intizomini mustahkamlash va O‘zbekiston Respublikasi qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari, farmoyishlari va topshiriqlari, Hukumat qarorlarining ijro etuvchi organlar tomonidan bajarilishini nazorat qilish chora-tadbirlarini amalga oshiradi;
Ijro etuvchi apparatning o‘ziga bevosita bo‘ysunuvchi tarkibiy bo‘linmalari faoliyatiga rahbarlik qiladi, O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri kotibiyati va Bosh vazir o‘rinbosarlari apparatlari shuningdek, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisidagi vakolatli vakili ishlarini muvofiqlashtiradi;
(14-bandning to‘qqizinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 30-yanvardagi 67-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 01.02.2018-y., 09/18/67/0636-son)
O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri o‘rinbosarlari bilan birgalikda departamentlar mudirlari o‘rinbosarlari, shu’ba mudirlarini, Ijro etuvchi apparatning tegishli bo‘linmalariga bosh va yetakchi mutaxassis kadrlarni tanlaydi;
o‘ziga bevosita bo‘ysunuvchi tarkibiy bo‘linmalar rahbarlari va mutaxassislarini qayta tayyorlash, malakasini oshirish, rag‘batlantirish va intizomiy jazo berish to‘g‘risida, axborot-tahlil departamentlari, O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining kotibiyati va O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosarlari apparatlari rahbarlari va mutaxassislariga nisbatan esa — tegishli ravishda O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri va uning o‘rinbosarlari bilan kelishgan holda qarorlar qabul qiladi;
15. Ijro etuvchi apparat boshqaruvchisining o‘rinbosari Ijro etuvchi apparat tarkibiy bo‘linmalari faoliyatini tashkil etish shakllari va metodlarini takomillashtirish ishlarini hamda O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri va Ijro etuvchi apparat boshqaruvchisi topshiriqlariga muvofiq boshqa funksiyalarni amalga oshiradi.
Ijro etuvchi apparat boshqaruvchisi vaqtincha bo‘lmagan taqdirda O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining topshirig‘iga ko‘ra Ijro etuvchi apparat boshqaruvchisining vazifalarini uning o‘rinbosari bajaradi.
Axborot-tahlil departamentiga bevosita rahbarlikni amalga oshiradi, o‘z o‘rinbosarlari, shu’ba mudirlari, mutaxassislar ishlarini tashkil qiladi hamda axborot-tahlil departamentiga yuklangan vazifalar va funksiyalarning bajarilishi uchun shaxsan javob beradi;
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritilgan axborot-tahlil departamenti mutasaddilik qiladigan sohaga kiruvchi masalalar bo‘yicha takliflar va hujjatlar loyihalarini ko‘rib chiqishda davlat prinsiplariga qat’iy rioya qilinishini ta’minlaydi, ularning ekspert jihatidan ishlab chiqilishini tashkil qiladi va tayyorlangan hujjatlar loyihalariga viza qo‘yadi. Tegishli hujjatlar qabul qilingandan keyin ularning amalga oshirilishi ustidan tizimli monitoringni ta’minlaydi;
tegishli tarmoqlar, sohalar va respublika hududlarida iqtisodiy islohotlarning ahvoli va natijadorligi to‘g‘risida tizimli monitoringni va ma’lumotlar banki shakllantirilishini, shuningdek muammoli masalalarni hal etish, tarmoqlar va hududlarni rivojlantirishning istiqboldagi vazifalarini amalga oshirish yuzasidan amaliy chora-tadbirlar ishlab chiqilishini va amalga oshirilishini ta’minlaydi;
departamentning tasdiqlangan tuzilmasi va shtatlar jadvaliga muvofiq lavozimlarga tavsiya etiladigan nomzodlar, mutaxassislarning kasb darajasini va ishchanlik malakasini oshirish, ularni rag‘batlantirish va jazolash choralari bo‘yicha takliflarni puxta ishlab chiqadi va Ijro etuvchi apparat boshqaruvchisi bilan kelishgan holda tegishli kompleks rahbari ko‘rib chiqishi uchun kiritadi;
o‘rinbosarlar, shu’ba mudirlari va mutaxassislar o‘rtasida vazifalarning taqsimotini, shuningdek Kompleksning yarim yillik ish rejasi loyihasini ishlab chiqadi va tegishli Kompleks rahbari tasdiqlashi uchun kiritadi, departament tarkibiy bo‘linmalari va mutaxassislarining ish rejasini tasdiqlaydi;
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga tushgan, respublika Hukumatining qarorini talab qilmaydigan hujjatlarni davlat va xo‘jalik boshqaruvi tegishli organlariga, mahalliy davlat hokimiyati organlariga ko‘rib chiqish uchun yuboradi;
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining va uning Rayosatining majlislarida, O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri, uning o‘rinbosarlari o‘tkazadigan yig‘ilishlarda, Hukumat komissiyalari va idoralararo komissiyalar, kengashlar va tashkiliy qo‘mitalar majlislarida, Ijro etuvchi apparat boshqaruvchisi tomonidan axborot-tahlil departamenti mutasaddilik qiladigan sohaga kiruvchi masalalar bo‘yicha o‘tkaziladigan yig‘ilishlarda qatnashadi;
Axborot-tahlil departamenti mudiri vaqtincha bo‘lmagan taqdirda uning vazifasini o‘rinbosarlaridan biri, shu’ba mudiri yoxud bosh mutaxassislardan biri bajaradi.
shu’ba mutaxassislari ishlarini muvofiqlashtiradi hamda shu’baga yuklangan vazifalar va funksiyalarning bajarilishi uchun shaxsan javob beradi;
shu’baga birkitilgan masalalar, tegishli vazirliklar, idoralar, xo‘jalik birlashmalari va respublika hududlari bo‘yicha mutaxassislar tomonidan ma’lumotnoma, tahliliy, statistik materiallar va boshqa materiallar, shuningdek qonun hujjatlari va boshqa normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarining sifatli va o‘z vaqtida tayyorlanishini tashkil qiladi;
qabul qilingan qonunlar, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlari, Hukumat qarorlarini amalga oshirish yuzasidan mutaxassislar tomonidan tashkiliy chora-tadbirlar yoki nazorat rejalari tayyorlanishini, ularning O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri yoki uning o‘rinbosarlari tomonidan tasdiqlanishini muvofiqlashtiradi, erishilgan natijalarning doimiy asosda monitoringi olib borilishini ta’minlaydi;
mutaxassislarning, departamentning O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining tegishli davr uchun ish rejalarida tasdiqlangan masalalarni o‘rganish va chora-tadbirlarni amalga oshirish muvofiqlashtirilishini ta’minlaydi, tanqidiy tahlil asosida departament mudiriga, O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosariga ko‘rib chiqish uchun tegishli takliflar kiritadi;
mutaxassislar tomonidan iqtisodiyotning tegishli tarmoqlari, sohalari va sektorlari, shuningdek respublika hududlari bo‘yicha turkumlangan ma’lumotlar bazasi yaratilishi va yuritilishi ustidan nazoratni amalga oshiradi;
ma’lumotnoma materiallar va hujjatlar loyihalari to‘g‘risida axborot-tahlil departamenti mudiri o‘rinbosariga, mudiriga, shuningdek belgilangan tartibda O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziriga, uning o‘rinbosarlariga, Ijro etuvchi apparat boshqaruvchisiga axborot beradi;
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi va uning Rayosati majlislarida, O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri, uning o‘rinbosarlari o‘tkazadigan yig‘ilishlarda, Hukumat komissiyalari hamda idoralararo komissiyalar, kengashlar va tashkiliy qo‘mitalar majlislarida, shu’ba mutasaddilik qiladigan sohaga kiradigan masalalar bo‘yicha Ijro etuvchi apparat boshqaruvchisi o‘tkazadigan yig‘ilishlarda qatnashadi;
tegishli axborot-tahlil departamenti to‘g‘risidagi nizomga muvofiq boshqa funksiyalarni amalga oshiradi.
Shu’ba mudiri vaqtincha bo‘lmagan taqdirda uning vazifasini shu’baning bosh mutaxassislaridan biri bajaradi.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining bevosita O‘zbekiston Respublikasi Bosh vaziriga yuborilgan yozma topshiriqlari to‘g‘risida Bosh vazirga o‘z vaqtida axborot berilishi ustidan tizimli nazoratni ta’minlaydi va uning topshirig‘iga ko‘ra ularning ijrosini tashkil etadi;
O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri nomiga kelgan xat-xabarlarni tahlil qiladi, puxta ekspertizadan o‘tkazadi va Ijro etuvchi apparat tarkibiy bo‘linmalari bilan birgalikda tegishli topshiriqlar (fishkalar) tayyorlaydi, shuningdek ular to‘g‘risida O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziriga axborot beradi;
Ijro etuvchi apparat boshqaruvchisi bilan birgalikda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi Rayosati majlislarining kun tartibi loyihasini shakllantiradi, O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri tomonidan tasdiqlatadi va tegishli materiallar tayyorlanishini ta’minlaydi;
O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri uchun ma’lumotnoma, tahliliy, statistik materiallar va boshqa materiallarni tayyorlaydi;
yig‘ilishlar va majlislar, shu jumladan O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri rahbarlik qiladigan Hukumat komissiyalari majlislari tashkil etilishini ta’minlaydi va qabul qilingan qarorlar bajarilishini nazorat qiladi;
O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri tomonidan jismoniy shaxslar va yuridik shaxslarning vakillari qabul qilinishini tashkil etadi hamda jismoniy va yuridik shaxslarning og‘zaki, yozma va elektron tarzdagi murojaatlarini ko‘rib chiqish natijalari bo‘yicha qabul qilingan topshiriqlarning bajarilishi ustidan nazoratni amalga oshiradi;
(18-bandning yettinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2015-yil 31-martdagi 74-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2015-y., 13-son, 155-modda)
O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri tomonidan yuklangan va O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining kotibiyati to‘g‘risidagi Nizomda nazarda tutilgan boshqa funksiyalarni belgilangan tartibda amalga oshiradi.
Boshqarmaga bevosita rahbarlik qiladi, bo‘lim mudirlari, bo‘lim mudiri o‘rinbosarlari, mutaxassislar ishini tashkil qiladi va Boshqarmaga yuklangan vazifalar va funksiyalar bajarilishi uchun shaxsan javob beradi;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari tomonidan O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritiladigan qonun hujjatlari va boshqa normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarining har tomonlama huquqiy ekspertizasi tashkil etilishini, shuningdek Boshqarma sohasiga kiruvchi masalalar yuzasidan qonun hujjatlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlari, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi qarorlari loyihalari tayyorlanishini ta’minlaydi;
O‘zbekiston Respublikasi Hukumati qonun loyihasi ish rejalarini ishlab chiqishni va amalga oshirishni, O‘zbekiston Respublikasi Hukumati tomonidan kiritilgan qonun loyihalari va boshqa masalalar yuzasidan O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalari va ularning qo‘mitalari bilan o‘zaro hamkorlikni tashkil qiladi;
xalqaro shartnomalar loyihalari va xalqaro shartnomalarni imzolash, ularga qo‘shilish, ularni ratifikatsiya qilish va tasdiqlashning maqsadga muvofiqligi to‘g‘risidagi takliflar loyihalarini ekspert jihatdan puxta ishlab chiqilishini ta’minlaydi, O‘zbekiston Respublikasining xalqaro shartnomalari loyihalarini tayyorlashda ishtirok etadi;
strategik muhim investitsiya va tashqi savdo shartnomalari (kontraktlar)ni tayyorlashda O‘zbekiston Respublikasining iqtisodiy manfaatlariga va tashqi savdo xavfsizligiga rioya qilinishini ta’minlaydi;
O‘zbekiston Respublikasining xalqaro shartnomalari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining xorijiy davlatlarga tashriflari davomida imzolangan investitsiya va tashqi savdo shartnomalarining amalga oshirilishi, shuningdek xorijiy davlatlar va hukumatlar, xalqaro tashkilotlar rahbarlarining O‘zbekiston Respublikasiga tashriflarining turkumlangan ma’lumotlar banki va monitoringini shakllantirishni va olib borishni tashkil qiladi;
Boshqarmaning yuritishi sohasiga kiradigan masalalar yuzasidan O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi va uning Rayosati majlislarida, O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri, uning o‘rinbosarlari o‘tkazadigan yig‘ilishlarda, Hukumat komissiyalari va idoralararo komissiyalar, kengashlar va tashkiliy qo‘mitalar majlislarida, Ijro etuvchi apparat boshqaruvchisi o‘tkazadigan yig‘ilishlarda qatnashadi;
ular bo‘yicha respublika Hukumati qarori talab etilmaydigan O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kelib tushgan hujjatlarni davlat va xo‘jalik boshqaruvining tegishli organlariga ko‘rib chiqish uchun yuboradi;
tasdiqlangan tuzilma va shtat jadvaliga muvofiq lavozimga tavsiya etiladigan nomzodlar bo‘yicha takliflarni Ijro etuvchi apparat boshqaruvchisi va O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri ko‘rib chiqishi uchun kiritadi, tarkibiy bo‘linmalar rahbarlari va mutaxassislarning kasb darajasini va ish malakasini oshirish choralarini ko‘radi, shuningdek ularni rag‘batlantirish yoki jazolash bo‘yicha takliflar kiritadi;
Boshqarmaning bo‘lim mudirlari, bo‘lim mudiri o‘rinbosarlari va mutaxassislari o‘rtasida vazifalar taqsimoti O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi Ijro etuvchi apparati boshqaruvchisi tomonidan tasdiqlanishi uchun kiritadi;
Boshqarma boshlig‘i vaqtincha bo‘lmagan taqdirda uning vazifasini bo‘lim mudirlaridan biri bajaradi.
funksional vazifalarga muvofiq takliflar va hujjatlar loyihalarining sifatli ishlab chiqilishi, ishonchliligi va o‘z vaqtida tayyorlanishi hamda topshiriqlar va qabul qilingan hujjatlarning bajarilishi ustidan nazoratning ta’minlanishi uchun shaxsan javob beradi;
davlat va xo‘jalik boshqaruvining tegishli organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat, korxonalar, muassasalar va tashkilotlar tomonidan taqdim etilgan takliflar va hujjatlar loyihalarini har tomonlama tahlil qiladi, ular bo‘yicha zarur tahliliy materiallar va ekspert takliflar tayyorlaydi, shuningdek O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining Reglamentiga muvofiq ularning zarur tarzda kelishilishini ta’minlaydi;
materiallar va hujjatlar loyihalari to‘g‘risida tegishli tarkibiy bo‘linma rahbariga, shuningdek belgilangan tartibda O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosariga va Ijro etuvchi apparat boshqaruvchisiga axborot beradi;
qabul qilingan hujjatlar bo‘yicha nazorat rejasi yoki tashkiliy chora-tadbirlarni ishlab chiqadi va belgilangan tartibda tasdiqlash uchun kiritadi, respublika iqtisodiyoti tegishli tarmoqlari va sohalari yoki hududlari bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlari, Vazirlar Mahkamasining qarorlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti, O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri va uning o‘rinbosarlari topshiriqlari davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari tomonidan ijro etilishini tizimli nazorat qiladi;
tegishli funksional masalalar bo‘yicha turkumlangan ma’lumotlar bazasi yaratilishini va yuritilishini, uning muntazam ravishda yangilab borilishini tashkil qiladi;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi tegishli organlari markaziy apparatlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari tarkibiy bo‘linmalari (iqtisodiy, moliyaviy va huquqiy xizmatlar) ishining holati va natijadorligini doimiy asosda o‘rganadi, ular faoliyati samaradorligini oshirish yuzasidan takliflar kiritadi;
o‘ziga birkitilgan masalalar bo‘yicha o‘tkaziladigan O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi va uning Rayosati majlislarida, O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri va uning o‘rinbosarlari o‘tkazadigan yig‘ilishlarda, Hukumat komissiyalari va idoralararo komissiyalar hamda kengashlar majlislarida, Ijro etuvchi apparat boshqaruvchisi o‘tkazadigan yig‘ilishlarda belgilangan tartibda qatnashadi;
tegishli axborot-tahlil departamenti to‘g‘risidagi nizomga muvofiq boshqa funksiyalarni amalga oshiradi.
bo‘lim ishiga bevosita rahbarlik qiladi, mutaxassislar ishini tashkil qiladi va bo‘limga yuklangan vazifalar va funksiyalar bajarilishi, ijro intizomining holati uchun shaxsan javob beradi;
Bo‘lim yuritishi sohasiga kiradigan masalalar yuzasidan O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritilgan xat-xabarlar va hujjatlar loyihalarining har tomonlama ko‘rib chiqilishini ta’minlaydi, tayyorlangan loyihalarga viza qo‘yadi va ular to‘g‘risida belgilangan tartibda axborot beradi;
tasdiqlangan tuzilma va shtat jadvaliga muvofiq lavozimga tavsiya etiladigan nomzodlar bo‘yicha takliflarni Ijro etuvchi apparat boshqaruvchisi va O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri ko‘rib chiqishi uchun kiritadi, mutaxassislarning kasb saviyasini va ish malakasini oshirish choralarini ta’minlaydi, ularni rag‘batlantirish yoki jazolash bo‘yicha takliflar kiritadi;
bo‘lim mutaxassislari o‘rtasidagi vazifalar taqsimotini Ijro etuvchi apparat boshqaruvchisining tasdiqlashi uchun kiritadi, tegishli ijro intizomini ta’minlaydi, Ijro etuvchi apparatda amal qiladigan Yo‘riqnomaga muvofiq bo‘limda ish yuritilishini tashkil qiladi;
Bo‘limning yuritishi sohasiga kiradigan masalalar bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi va uning Rayosati majlislarida, O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri va uning o‘rinbosarlari o‘tkazadigan yig‘ilishlarda, Ijro etuvchi apparat boshqaruvchisi o‘tkazadigan yig‘ilishlarda qatnashadi;
Funksional bo‘lim mudiri vaqtincha bo‘lmagan taqdirda uning vazifasini bo‘limning bosh mutaxassislaridan biri bajaradi.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining tegishli topshiriqlari, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlari, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari bajarilishini nazorat va tahlil qiladi, ularning bajarilishi va natijalari to‘g‘risida O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziriga (uning o‘rinbosariga) axborot beradi;
O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining (uning o‘rinbosarining) joriy ish rejalarini shakllantirishda ishtirok etadi va ularning bajarilishini tashkil etadi;
O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri ko‘rib chiqishi uchun zarur bo‘lgan axborot-ma’lumotnoma va boshqa materiallarni, shuningdek O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining (uning o‘rinbosarining) ma’ruzalari va nutqlarini Ijro etuvchi apparatning tarkibiy bo‘linmalari bilan birgalikda tayyorlaydi;
O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri yoki uning o‘rinbosarlari tomonidan o‘tkaziladigan yig‘ilishlar va majlislar, shu jumladan Hukumat komissiyalari majlislari tayyorlanishi va o‘tkazilishini tashkil etadi, topshiriqlarni umumlashtiradi, ularning bajarilishi ustidan nazorat qiladi, topshiriqlarning bajarilishi to‘g‘risida Kotibiyat mudiriga, O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziriga yoki uning o‘rinbosarlariga belgilangan muddatlarda axborot beradi;
O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri (uning o‘rinbosari) nomiga tushgan xat-xabarlarni tahlil qiladi, tegishli materiallar haqida axborot beradi va xat-xabarlarga topshiriqlarni belgilangan tartibda ijro etuvchilarga yuboradi;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat rahbarlarining O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri (uning o‘rinbosari) tomonidan qabul qilinishini ta’minlaydi;
Ijro etuvchi hokimiyatning tegishli tarkibiy bo‘linmalari bilan birgalikda O‘zbekiston Respublikasi Bosh vaziri (uning o‘rinbosari) tomonidan fuqarolarning qabul qilinishini tashkil qiladi, Bosh vazir (uning o‘rinbosari) va Kotibiyat mudiri topshirig‘i bo‘yicha fuqarolarni shaxsan qabul qiladi;
23. Ijro etuvchi apparatning boshqa tarkibiy bo‘linmalari rahbarlari va mutaxassislarining vazifalari va funksiyalari tegishli tarkibiy bo‘linmalar to‘g‘risidagi nizomlar va belgilangan tartibda tasdiqlanadigan funksional vazifalar taqsimotiga ko‘ra belgilanadi.
24. Axborot-tahlil departamenti mudiri, uning o‘rinbosarlari, boshqarma boshlig‘i, bo‘lim mudiri, shu’ba mudiri, bosh va yetakchi mutaxassislar, yordamchilar va boshqa mas’ul xodimlar belgilangan tartibda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarori bilan lavozimga tayinlanadi va lavozimdan ozod qilinadi.
25. Inspektorlar, ish yurituvchi kotibalar va boshqa texnik xodimlar tarkibiy bo‘linmalar rahbarlarining taqdimnomasiga asosan Ijro etuvchi apparat boshqaruvchisining buyrug‘i bilan lavozimga tayinlanadi va lavozimdan ozod qilinadi.
26. Ijro etuvchi apparatning ta’minoti va moddiy-texnik ta’minlanishi belgilangan tartibda amalga oshiriladi.
O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining ayrim qarorlariga kiritilayotgan o‘zgartirish va qo‘shimchalar
I. Vazirlar Mahkamasining “Ijro intizomini mustahkamlash chora-tadbirlari to‘g‘risida” 1999-yil 12-yanvardagi 12-son qarorida:
2) 9-banddagi “O‘.T. Sultonov va Vazirlar Mahkamasi Apparati Rahbari” so‘zlari “va Vazirlar Mahkamasining Ijro etuvchi apparati boshqaruvchisi” so‘zlari bilan almashtirilsin;
oxirgi xatboshidagi “Vazirlar Mahkamasi” so‘zlari “Vazirlar Mahkamasining Ijro etuvchi apparati” so‘zlari bilan almashtirilsin;
6-banddagi “Vazirlar Mahkamasi” so‘zlari “Vazirlar Mahkamasining Ijro etuvchi apparati” so‘zlari bilan almashtirilsin;
bo‘limning nomidagi “Vazirlar Mahkamasi apparati” so‘zlari “Vazirlar Mahkamasining Ijro etuvchi apparati” so‘zlari bilan almashtirilsin;
“departament (bo‘lim) mudiri” so‘zlari “departament (bo‘lim) mudiri, boshqarma boshlig‘i” so‘zlari bilan almashtirilsin;
“Ijro va nazoratni tashkil etish” ustunidagi “Apparat Rahbari” va “Apparati Rahbariga” so‘zlari tegishli ravishda “Ijro etuvchi apparat boshqaruvchisi” va “Ijro etuvchi apparat boshqaruvchisiga” so‘zlari bilan almashtirilsin;
“departamentlar va bo‘limlar”, “departament va bo‘lim mudirlari”, “departamentlarda (yoki bo‘limlarda)”, “departament (yoki bo‘lim)” va “departamentlar, bo‘limlar” so‘zlari tegishli ravishda “departamentlar, boshqarma va bo‘limlar”, “departament va bo‘lim mudirlari, boshqarma boshlig‘i”, “departamentlarda (boshqarmada, bo‘limlarda)”, “departament (boshqarma, bo‘lim)” va “departamentlar, bo‘limlar va boshqarma” so‘zlari bilan almashtirilsin;
“departament, bo‘lim mudiri” va “departamentlar (bo‘limlar) mudirlari” so‘zlari tegishli ravishda “departament, bo‘lim mudiri, boshqarma boshlig‘i” va “departament (bo‘lim) mudirlari, boshqarma boshlig‘i” so‘zlari bilan almashtirilsin;
bo‘limning nomidagi “Vazirlar Mahkamasi apparati” so‘zlari “Vazirlar Mahkamasining Ijro etuvchi apparati” so‘zlari bilan almashtirilsin;
“yuridik bo‘limda” va “Vazirlar Mahkamasi Apparati Rahbariga” so‘zlari tegishli ravishda “Huquqiy ekspertiza va xalqaro shartnomalar boshqarmasida” hamda “Vazirlar Mahkamasining Ijro etuvchi apparati boshqaruvchisiga” so‘zlari bilan almashtirilsin;
“departamentda, bo‘limda”, “Departament (yoki bo‘lim)”, “departamentlar, bo‘limlar” so‘zlari tegishli ravishda “departamentda, boshqarmada, bo‘limda”, “Departament (boshqarma, bo‘lim)”, “departamentlar, bo‘limlar, boshqarma” so‘zlari bilan almashtirilsin;
“departament, bo‘lim”, “departament, bo‘lim mudiri”, “departamentlar, bo‘limlar” so‘zlari tegishli ravishda “departament, boshqarma, bo‘lim”, “departament, bo‘lim mudiri, boshqarma boshlig‘i” va “departamentlar, bo‘limlar, boshqarma” so‘zlari bilan almashtirilsin;
“Vazirlar Mahkamasi Apparati” va “Vazirlar Mahkamasi Apparatida” so‘zlari tegishli ravishda “Vazirlar Mahkamasining Ijro etuvchi apparati” va “Vazirlar Mahkamasining Ijro etuvchi apparatida” so‘zlari bilan almashtirilsin;
k) 2-nazorat kartochkasi shaklidagi “Vazirlar Mahkamasi Apparati” va “Vazirlar Mahkamasi Apparatida” so‘zlari tegishli ravishda “Vazirlar Mahkamasining Ijro etuvchi apparati” va “Vazirlar Mahkamasining Ijro etuvchi apparatida” so‘zlari bilan almashtirilsin;
Oldingi tahrirga qarang.
(2-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 22-martdagi 242-sonli qaroriga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.03.2019-y., 09/19/242/2820-son)